Dat gele doet me denken aan een franse auto
Precies franse auto's
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ze willen allemaal een franse auto nadoen 
Gele lichten met dat groen vind ik wel passen, maar een verder zwart/witte auto met gele mistlichten (en witte koplampen) vind ik zelf geen porem.
Gele lichten met dat groen vind ik wel passen, maar een verder zwart/witte auto met gele mistlichten (en witte koplampen) vind ik zelf geen porem.
Signatures zijn voor boomers.
Ja die tuning 'trends' van tegenwoordig vind ik allemaal maar verschrikkelijk.. zie het wel eens langskomen op facebook oid, van die verschrikkelijke bentley velgen en te lage auto's met kleine velgen die gewoonweg doorgezakt lijken

Thanks!
Nope, dat is deze:Weemism schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:00:
[...]
Is dat je 2.8 V6 waar je een paar postjes geleden naar verwees?

Correctemundo! Het schudt en rammelt net zo erg als een Princess, maar I love it!Momentumlol schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:06:
[...]
Dan zou het enkel de 2.8 V6 motor kunnen zijn, want volgens mij kwam deze motor enkel uit de fabriek in een golf 4 toch?
Edit: Aan het onderschrift van de beste man is te zien dat het de " 83 VW Golf 1.1 keukenmixer " betreft
Golf 3 had een VR6 2.8/2.9. Golf 4 had een 2.8 (en 3.2) V6 die, ondanks de V6 badges, stiekem toch een VR6 is. Passat heeft een echte V6.
Flagg schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:30:
[...]
blijft handsdown de mooiste Golf in dit topic.
En wat betreft gele koplampen; in de Passat zitten netjes 5000k witte pitten. De Golf is gewoon een totaal niet serieus geinig ding en mag best wat apart zijn. En inderdaad, in combinatie met de groene lak komt het gewoon mooi uit.
Dat putdeksel gedoe van die A4 hierboven vind ik echt niks. Die witte Golf is wel netjes met die BBSen, al vind ik die airride zo laag (ook al is het als je geparkeerd staat) gewoon spuuglelijk.
[ Voor 14% gewijzigd door max op 11-11-2014 19:00 ]
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Achja, ik vind dat VW OEM voldoende keuze in mooie velgen heeft. BBS-en kunnen mij niet bekoren.
Blijft een kwestie van smaak.
Ben persoonlijk ook meer van origineel, maar BBS kan ik nog mee leven.nokiaan958GB schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 18:49:
Achja, ik vind dat VW OEM voldoende keuze in mooie velgen heeft. BBS-en kunnen mij niet bekoren.
Wat veel tuners tegenwoordig blijken te vergeten is dat minder juist meer is..
Overigens bedoel ik daar niet bovenstaande Golf 5 mee, die ziet er netjes uit hoor Acradavos
Hoeveel gebruikt je v6 in zon passat gemiddeld als ik vragen mag? En rijd je in die passat dagelijks of is dat meer je fijne wagen voor erbij?max schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 17:29:
[...]
Thanks!
[...]
Nope, dat is deze:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[...]
Correctemundo! Het schudt en rammelt net zo erg als een Princess, maar I love it!
Golf 3 had een VR6 2.8/2.9. Golf 4 had een 2.8 (en 3.2) V6 die, ondanks de V6 badges, stiekem toch een VR6 is. Passat heeft een echte V6.
[...]
![]()
En wat betreft gele koplampen; in de Passat zitten netjes 5000k witte pitten. De Golf is gewoon een totaal niet serieus geinig ding en mag best wat apart zijn. En inderdaad, in combinatie met de groene lak komt het gewoon mooi uit.
Dat putdeksel gedoe van die A4 hierboven vind ik echt niks. Die witte Golf is wel netjes met die BBSen, al vind ik die airride zo laag (ook al is het als je geparkeerd staat) gewoon spuuglelijk.
Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --
U vraagt:
Wij scrollen een stukje naar boven:Momentumlol schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 23:02:
Hoeveel gebruikt je v6 in zon passat gemiddeld als ik vragen mag?
max schreef op donderdag 06 november 2014 @ 19:27:
Tja, en mijn 2.8 V6 doet gemiddeld 1 op 8 met net geen kwart meer vermogen.
Dat is dus 12,5/100L.
Hartelijk dankWeemism schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 23:20:
U vraagt:
[...]
Wij scrollen een stukje naar boven:
[...]

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --
4Motion draagt wel bij aan het redelijk hoge verbruik. Wel erg prettig though.
En de Passat is mijn daily, Golf is voor erbij. Die gaat 1 december ook van zijn pootjes af en de garage in tot 1 maart.
[ Voor 24% gewijzigd door max op 13-11-2014 20:04 ]
4 motion is geen permanente 4-wiel aandrijving?
Jawel. Is gewoon quattro met Torsen-diff maar met een VW naampje.
In ieder geval in een model met in de lengte geplaatst blok. Modellen met een dwars geplaatst blok hebben een Haldexkoppeling.
Doelde met hoge verbruik meer op het extra gewicht door de tussenbak, aandrijflijn, etc. naar achteren.
Doelde met hoge verbruik meer op het extra gewicht door de tussenbak, aandrijflijn, etc. naar achteren.
[ Voor 26% gewijzigd door max op 13-11-2014 21:34 ]
Ik heb hier nog stalen velgen met winterbanden liggen, heb ik onder mijn A3 sportback gehad steek is dus 5x112, velgen zijn 15". Zouden deze ook onder mijn Passat 3AA passen?
Onder de meeste motoriseringen past 15" prima, ik moet op mijn Passat echter minimaal 16" i.v.m. de grotere remschijven (want v6 met meer vermogen/gewicht). Ik denk dat je qua maat wel uit komt, let wel ff op de ET waarde.
ET waarde van een A3 is 50, van jouw Passat is die 47. Een beetje speling in ET heb je altijd wel (tot 5mm is aanvaardbaar), maar je zal maar net de pech hebben dat het net niet past. Ik zou gewoon even een staalvelg er aan de voorkant opleggen. Achterkant heb je toch kleinere schijven dan voor, dus als voor past weet je genoeg.

/edit
Ik zie net op www.welkesteek.nl dat er alleen 16" en groter onder de B7/3AA past. Ask the dealer zou ik zeggen.
ET waarde van een A3 is 50, van jouw Passat is die 47. Een beetje speling in ET heb je altijd wel (tot 5mm is aanvaardbaar), maar je zal maar net de pech hebben dat het net niet past. Ik zou gewoon even een staalvelg er aan de voorkant opleggen. Achterkant heb je toch kleinere schijven dan voor, dus als voor past weet je genoeg.
/edit
Ik zie net op www.welkesteek.nl dat er alleen 16" en groter onder de B7/3AA past. Ask the dealer zou ik zeggen.
[ Voor 11% gewijzigd door max op 14-11-2014 21:03 ]
Een stalen velg heeft in de regel sowieso minder ruimte nodig rond de klauw (kan dunner uitgevoerd worden) maar houd er wel rekening mee dat je ook met je bandenmaat zult moeten schipperen.
Bij een gelijkblijvende breedte van de band én velg kun je (ongeveer) stellen dat je per inch diameter verschil 2 categorieën in hoogtemaat moet gaan afwijken om de omtrek van je band gelijk te houden (zodat je dus je snelheidsmeter kunt blijven vertrouwen).
Bij een gelijkblijvende breedte van de band én velg kun je (ongeveer) stellen dat je per inch diameter verschil 2 categorieën in hoogtemaat moet gaan afwijken om de omtrek van je band gelijk te houden (zodat je dus je snelheidsmeter kunt blijven vertrouwen).
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
De velgen zijn ET 35 volgens mij, ging onder de A3 prima
ik zit meer met de diameter inderdaad maar een bluemotion zal wel niet al te grote remmen hebben
Mijn Passat 3C moeten ook minimaal 16 inch onder....................
Vandaag even naar de dealer geweest, vrijdag mag ik er zelf mee sturen:

PhD i.o.
Mooi kleurtje. Specs?
Kickje
Kickje
EDIT: Wimmel, ik zie een TSI badge...Card Nox schreef op donderdag 06 november 2014 @ 19:54:
Ik rij een VW Golf 5 2.0 TDi uit 2006, 6 handbak.
Rijd iemand hetzelfde blok met automaat? Ik ben namelijk wel benieuwd welk versnelling / rpm de motor draait als je 30 / 40 / 50 / 60 / 70 / 80 / 90 rijd.
[ Voor 94% gewijzigd door Card Nox op 15-11-2014 19:06 ]
Mooie "Highline" (zo te zien een 1.6TDi 1.2TSi) ?
Plaatjes bekijken op een telefoonschermpje...
Wat is er overigens allemaal anders aan de Business line ten opzichte van de Highline? Ik zie nou dat de LED achterlichten van de Highline er niet op zitten maar voor de rest ziet 't er identiek uit.
Wat is er overigens allemaal anders aan de Business line ten opzichte van de Highline? Ik zie nou dat de LED achterlichten van de Highline er niet op zitten maar voor de rest ziet 't er identiek uit.
[ Voor 96% gewijzigd door Will_M op 15-11-2014 19:12 ]
1.2 TSI 105pk 6bakCard Nox schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 19:04:
Mooi kleurtje. Specs?
Business Line
Getinte ruiten
Elektrische ramen achter
Thuiskomer
Deze
Maximus schreef op zondag 02 november 2014 @ 12:53:
Mag mij sinds gisteren officieel in 't topic melden. Gisteren bij Century in Assen een bestelling gedaan voor een nieuwe leaseauto. Keuze is gevallen op de Golf en deze gisteren besteld:
Golf 7 1.2 TSI 105pk 6 handgeschakeld 4 deurs Hatchback- Business Line
Pacific Blue
Electrische ramen achter
Getinte ruiten
Thuiskomer
Is een voorraad auto die al besteld was door de dealer. Kan mooi snel geleverd worden om zo nog 4 jaar mee te gaan me 20% bijtelling. Verwachte aflevering is 21 november a.s.
Na de proefrit waren mijn vriendin en ik verkocht en hebben we de knoop doorgehakt. We komen vanuit een Ford Fiesta 1.2, kortom een mooie grote stap.
[ Voor 63% gewijzigd door Maximus op 15-11-2014 19:07 ]
PhD i.o.
Leuk, als het goed is wordt mijn Pacific blauwe Golf (1.6 TDI BM HIghline) ook volgende week ergens afgeleverd. Ook een een voorraadauto, moet alleen nog van de oorspronkelijke dealer naar Uithoorn verplaatst worden.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Verschil tussen de Highline en Business line is (volgens mij) alleen dat de Business Line standaard het Executive pakket er op heeft en de 14-weg verstelbare stoel. Weet niet zeker of de highline ook de achteruitrijcamera heeft. Die heeft de Business line ook.wimmel_1 schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 19:05:
Mooie "Highline" (zo te zien een 1.6TDi 1.2TSi) ?
Volgens mij verder identiek idd. Alleen voor de leasebroeders aantrekkelijker omdat de aanschafprijs iets lager is. Dit werkt bij mij door in een lager lease bedrag terwijl wel alles er op zit.
PhD i.o.
Ik heb op m'n Highline de "comfortstoelen" inderdaad extra moeten bestellen (heerlijk, die stoelverwarming en massagefunctie
). Het Executive pakket is bij mij het "Executive plus" pakket met 8" touchscreen en voicecontrol geworden, standaard heeft de Highline gewoon een radio met 5" touchscreen aan boord.
Voor de rest heb ik er ook nog het panorama dak, DynAudio gebeuren, DAB+, Xenon Plus, Privacy Glass, Electrische ramen achter, sportonderstel, en het spiegelpakket op laten monteren.
De achteruitrijdcamera en de 17" Dijon velgen zijn tegenwoordig op de Highline ook gewoon standaard.
Grappige is dat die hele Business-Line niet in de folder vermeldt is terwijl het zakelijk gezien inderdaad een érg interessante uitvoering is (maar volgens mij zou ik met mijn opties in dat geval ongeveer net zo duur uit zijn geweest).
Voor de rest heb ik er ook nog het panorama dak, DynAudio gebeuren, DAB+, Xenon Plus, Privacy Glass, Electrische ramen achter, sportonderstel, en het spiegelpakket op laten monteren.
De achteruitrijdcamera en de 17" Dijon velgen zijn tegenwoordig op de Highline ook gewoon standaard.
Grappige is dat die hele Business-Line niet in de folder vermeldt is terwijl het zakelijk gezien inderdaad een érg interessante uitvoering is (maar volgens mij zou ik met mijn opties in dat geval ongeveer net zo duur uit zijn geweest).
Ah kijk, ben zelf nog een beginner in de VW wereld
De Business line zit inderdaad niet in de folder, moest er in mijn lease applicatie achterkomen dat die er was. Pas toen zag ik het ook op de site van VW.
Ben benieuwd komende vrijdag. Kan ik weer 120k km vooruit.
Ben benieuwd komende vrijdag. Kan ik weer 120k km vooruit.
PhD i.o.
Iets wat ik me al een tijdje afvraag, altijd vergeet op te zoeken in het instructieboekje, en nu te binnen schiet terwijl ik lekker binnen op de bank zit waardoor ik geen zin heb om het boekje uit de auto te pakken is het volgende:
Ik heb geen sleutelgaten in de portieren van m'n VW, de auto lijkt dus alleen te openen met afstandsbediening van de centrale deurvergrendeling. Wat nu als ik ergens ver van huis ben en ineens de batterijtjes van de afstandsbediening leeg zijn?
Reservesleutels liggen thuis in de la, en lijkt me ook niet logisch om altijd twee sleutels bij je te moeten hebben.
Iemand enig idee wat in zo'n situatie te doen (voor het te laat is en het me een keer gebeurt)?
Ik heb geen sleutelgaten in de portieren van m'n VW, de auto lijkt dus alleen te openen met afstandsbediening van de centrale deurvergrendeling. Wat nu als ik ergens ver van huis ben en ineens de batterijtjes van de afstandsbediening leeg zijn?
Reservesleutels liggen thuis in de la, en lijkt me ook niet logisch om altijd twee sleutels bij je te moeten hebben.
Iemand enig idee wat in zo'n situatie te doen (voor het te laat is en het me een keer gebeurt)?
Aan de bestuurderskant kun je waar normaal gesproken een slotgat zit, met de sleutel een klepje loshalen. Daarachter zit alsnog een slotgat.
Nu ben ik zo benieuwd dat ik verdorie alsnog maar naar buiten ga :-).
Kun je meteen die handleiding meenemen, want daar staat het weldegelijk in.
[ Voor 95% gewijzigd door max op 17-11-2014 19:53 ]
Inderdaad dus, een stuk meer low tech dan ik had verwacht, maar wel effectief, nooit geweten dat dat dat kapje daar zat!
Dank :-)
Dank :-)
Ik ben vanaf volgende week golf VII rijder. Lease-auto en wij mogen geen opties kiezen. Nu wil ik graag DAB+ in de auto, dat zit er nu niet op. Weten jullie of dit alleen software in de radio is, of komen er ook andere zaken (Antenne, ontvanger oid) bij kijken?
Normaal wordt er ook een antenneversterker geïnstalleerd, maar dat was bij de vorige modellen. MK7 specifiek durf ik niet te zeggen.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ik kan via google ook niet echt vinden of het achteraf geïnstalleerd kan worden.
De meerprijs vanaf fabriek is nogal fors, maar dat zegt niks imho. Er zijn genoeg opties die alleen softwarematig werken en toch flink wat kosten
De meerprijs vanaf fabriek is nogal fors, maar dat zegt niks imho. Er zijn genoeg opties die alleen softwarematig werken en toch flink wat kosten
[google=dab+ volkswagen achteraf inbouwen]
daar staat een link naar vw.nl ; kost je 299 euro. Als je af-fabriek al duur vond is dit echt niet goedkoper (dat is het natuurlijk nooit). Je moet wel een geschikte radio hebben.
daar staat een link naar vw.nl ; kost je 299 euro. Als je af-fabriek al duur vond is dit echt niet goedkoper (dat is het natuurlijk nooit). Je moet wel een geschikte radio hebben.
[ Voor 32% gewijzigd door RodeStabilo op 19-11-2014 16:16 ]
Op duitse sites vind ik dat ook, maar dat schijnt een accessoire te zijn met een afstandbediening en die via FM werkt. Dus niet hetzelfde als de fabrieksoptie 
Het heeft btw niks te maken met te duur zijn, maar het niet mogen/kunnen kiezen
Het heeft btw niks te maken met te duur zijn, maar het niet mogen/kunnen kiezen
Om een idee te geven van de huidige levertijden: Mijn bestelling is geplaatst in week 40. Zojuist gehoord dat de auto uit de fabriek is gerold en onderweg is naar Nederland. In verband met de eindejaarsdrukte verwacht men over 4 weken uit te kunnen leveren.
Netto levertijd dus 10-11 weken.
Netto levertijd dus 10-11 weken.
Ik ben in het bezit van een VW Polo 1.2 TSI uit 2012 (+- 46.000 km). Gisteren gaf de auto echter aan dat hij toe was aan een onderhoudsbeurt. Naar aanleiding van deze melding even gebeld met de dealer waar de auto ook aangeschaft is. Kennelijk is er voor nieuwere auto's geen verschil meer tussen grote en kleine onderhoudsbeurten, maar bestaat er slechts de mogelijkheid voor een LongLife (?) onderhoudsbeurt. Deze beurt moet eens per 30.000km of om de 2 jaar worden uitgevoerd. De medewerker adviseerde mij om ook direct de remvloeistof te vervangen, tezamen met de bougies. Dit gehele pakket zou mij maarliefst € 565,00 (!) kosten. Zelf had ik een bedrag rond de € 300,00 verwacht. Ik was er al vanuit gegaan dat de dealerprijzen hoger zouden liggen dan bij een 'gewone' garage, maar van dit bedrag schrok ik toch even.
Daarom heb ik besloten om even rond te bellen. Zo kwam ik uit bij de Profile te Groningen. De monteur aan de telefoon wist mij te vertellen dat een vergelijkbare onderhoudsbeurt (inclusief dezelfde werkzaamheden) mij daar ongeveer € 265,00 euro zou gaan kosten. Dit scheelt maarliefst € 300,00! Kan iemand mij wellicht vertellen waarom er zo'n enorm verschil zit in prijzen? Ik kan me niet voorstellen dat mensen nog kiezen voor dealeronderhoud wanneer de prijzen zo uit elkaar liggen. Ik heb VW in ieder geval nog even de mond gegund om mij toe te lichten waar dit verschil vandaan komt. Ik verwacht echter niet dat ze me hierin tegemoet zullen komen. Voor dit prijsverschil ga ik in ieder geval liever naar een andere garage. Iemand soortgelijke ervaringen?
Daarom heb ik besloten om even rond te bellen. Zo kwam ik uit bij de Profile te Groningen. De monteur aan de telefoon wist mij te vertellen dat een vergelijkbare onderhoudsbeurt (inclusief dezelfde werkzaamheden) mij daar ongeveer € 265,00 euro zou gaan kosten. Dit scheelt maarliefst € 300,00! Kan iemand mij wellicht vertellen waarom er zo'n enorm verschil zit in prijzen? Ik kan me niet voorstellen dat mensen nog kiezen voor dealeronderhoud wanneer de prijzen zo uit elkaar liggen. Ik heb VW in ieder geval nog even de mond gegund om mij toe te lichten waar dit verschil vandaan komt. Ik verwacht echter niet dat ze me hierin tegemoet zullen komen. Voor dit prijsverschil ga ik in ieder geval liever naar een andere garage. Iemand soortgelijke ervaringen?
Uurtarief bij VW ligt hoger.
VW geeft je mobiliteitsgarantie.
This footer is intentionally left blank
Je vergelijkt Profile tire center met de VW dealer
Overigens vraag ik me af of je bij Profile straks ook echt € 265,- kwijt bent. Vaak hoor je van te voren een bedrag en blijkt het later altijd wat meer te zijn. Bij de dealer is het een vaste prijs.
De vraag is of je bij 30dkm een longlife beurt uitgevoerd hebt. Zo niet dan vervalt je mobiliteitsgarantie sowieso.
Overigens vraag ik me af of je bij Profile straks ook echt € 265,- kwijt bent. Vaak hoor je van te voren een bedrag en blijkt het later altijd wat meer te zijn. Bij de dealer is het een vaste prijs.
De vraag is of je bij 30dkm een longlife beurt uitgevoerd hebt. Zo niet dan vervalt je mobiliteitsgarantie sowieso.
ajhaverkamp schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:50:
Uurtarief bij VW ligt hoger.
Bij de dealer betrof het geen vaste prijs. Eventuele (kleine) reparaties kwamen hier nog overheen. Dit geldt uiteraard ook voor de Profile. Dat het uurtarief hoger ligt bij de VW dealer lijkt mij logisch. Dit tezamen met de mobiliteitsgarantie is wat mij betreft alleen geen € 300,00 euro waard. Kan ik uit jullie reacties afleiden dat jullie het helemaal niet zo'n gekke prijs vinden?Viper® schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 10:00:
Je vergelijkt Profile tire center met de VW dealer
Ten aanzien van jouw laatste opmerking Viper: Ik heb de auto aangeschaft toen er +- 20.000km op de teller stond. Toen is de auto afgeleverd met een grote afleverbeurt (incl. vervangen van twee banden e.d.). Daarnaast krijg je direct weer mobiliteitsgarantie zodra je het onderhoud (eventueel na het onderhoud bij een 'vreemde' garage) weer bij de dealer laat uitvoeren.
[ Voor 47% gewijzigd door VeeGee op 21-11-2014 10:05 ]
Hier de prijzen van een Seat (ook VAG) dealer beurt:
http://www.seat.nl/servic...478FAD6F5DDA68B56FE3.ashx
Bijvoorbeeld een Leon longlife beurt kost zo'n 235 euro, tel daarbij de bougies van 150 en rem vloeistof van ~90 euro bij op (rem vloeistof staat er niet tussen) en je hebt het prijs verschil van een seat dealer t.o.v. vw dealer.
Bijvoorbeeld een Leon longlife beurt kost zo'n 235 euro, tel daarbij de bougies van 150 en rem vloeistof van ~90 euro bij op (rem vloeistof staat er niet tussen) en je hebt het prijs verschil van een seat dealer t.o.v. vw dealer.
Je hebt gelijkVeeGee schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 10:05:
[...]
[...]
Bij de dealer betrof het geen vaste prijs. Eventuele (kleine) reparaties kwamen hier nog overheen. Dit geldt uiteraard ook voor de Profile. Dat het uurtarief hoger ligt bij de VW dealer lijkt mij logisch. Dit tezamen met de mobiliteitsgarantie is wat mij betreft alleen geen € 300,00 euro waard. Kan ik uit jullie reacties afleiden dat jullie het helemaal niet zo'n gekke prijs vinden?
Ten aanzien van jouw laatste opmerking Viper: Ik heb de auto aangeschaft toen er +- 20.000km op de teller stond. Toen is de auto afgeleverd met een grote afleverbeurt (incl. vervangen van twee banden e.d.). Daarnaast krijg je direct weer mobiliteitsgarantie zodra je het onderhoud (eventueel na het onderhoud bij een 'vreemde' garage) weer bij de dealer laat uitvoeren.
Over het algemeen wordt er op zaken zoals motorolie/remolie vaak wel flinke winst gemaakt.Heeft u ergens anders onderhoud aan uw auto laten doen? Na een grote onderhoudsbeurt en de geadviseerde reparaties bij uw Volkswagen-dealer heeft u gewoon weer het recht op de Volkswagen Mobiliteitsgarantie.
Jezus wat ziek zegFurfoot schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 10:17:
Hier de prijzen van een Seat (ook VAG) dealer beurt:
olie inkoop is 30-50 euro
bougies inkoop is 20-30 euro (4-6 euro per stuk)
rem vloeistof inkoop is ook 10-20 euro
Olie pakken de bizar veel op. Ik koop online 5liter castrol edge 5w30 voor €40. Bij een automaterialenzaak vragen ze met gemak €100+
Dat is toch geen longlife olie?
Goede (longlife)olie kost minimaal 10 euro per liter.
Meestal wordt oliefilter ook even meegenomen
Goede (longlife)olie kost minimaal 10 euro per liter.
Meestal wordt oliefilter ook even meegenomen
[ Voor 22% gewijzigd door nokiaan958GB op 21-11-2014 19:16 ]
Gister bij de APK en de kleine beurt kwam de dealer er achter dat er een remklauw vastgezeten heeft bij mijn Golf. Nooit iets van gemerkt verder maar door er mee door te rijden de remblokken en de remschijf ook afgeschreven. Toch jammer weer. En niet de mogelijkheid om het voor het weekend te repareren dus de auto pas maandag klaar. Maar omdat ik een auto nodig had dit weekend kon ik een auto op komen halen, kreeg ik een 5 deurs up! mee. Ik moet zeggen dat ik best wel verrast ben door die auto. Ik heb ook wel eens in de 107 gereden van mijn broer, dat rijdt toch echt wel even wat minder lekker dan zo'n up!
Vrijdag is de Golf 7 afgeleverd, wat een machtig mooie auto! Foto's volgen spoedig, gaan vandaag even leukere fotos maken dan wat standaard kiekjes. Echter op basis van korte rij ervaringen toch wat korte vragen:
- Kan de Navigatie via de SD kaart ook M4A files afspelen?
- Met iOS 8.1.1. heb ik problemen dat de iPhone 5 wel wil laden maar dat hij continu doet voorkomen of nieuwe hardware wordt toegevoegd. Hij blijft maar trillen en piepen als of je de kabel er in en uit haalt. Is dit een iOS 8.1.1. issue of ligt dit aan de kant van VW?
PhD i.o.
Veegee, tarieven van VAG monteur waar ik altijd naar toe ga (ter referentie):
http://www.vagtechniek.nl..._page=index&cPath=112_147
http://www.vagtechniek.nl..._page=index&cPath=112_147
Dat .M4A gedeelte weet ik zo niet (en dat heb je zelf volgens mij ook zó uitgevogeld door het te proberen) maar aangaande iOS 8.1.1 op een iPhone 5: Levert bij mij geen probleem op. Had tot gisteren nog 8.1.0 en daarmee had ik nooit dat probleem wat jij beschrijft en ook nú met 8.1.1 doet 'ie niet raar.Maximus schreef op zondag 23 november 2014 @ 10:00:
Vrijdag is de Golf 7 afgeleverd, wat een machtig mooie auto! Foto's volgen spoedig, gaan vandaag even leukere fotos maken dan wat standaard kiekjes. Echter op basis van korte rij ervaringen toch wat korte vragen:Verder echt een super auto.
- Met iOS 8.1.1. heb ik problemen dat de iPhone 5 wel wil laden maar dat hij continu doet voorkomen of nieuwe hardware wordt toegevoegd. Hij blijft maar trillen en piepen als of je de kabel er in en uit haalt. Is dit een iOS 8.1.1. issue of ligt dit aan de kant van VW?
Nu na 3 weken al 2000 km in een Golf 7 1.2 TSI te hebben gemaakt moet ik eerlijk zeggen dat ik echt verbaast sta over de 700-750 km tankrange op maar 41 liter en ik denk als ik echt zuinig rij dat ik wel meer moet halen. Ik haal gemiddeld op een halve tank ruim 450 km. Ik had hiervoor een 2.0 TDI diesel en voor dit verschil van maar 100-200 km tankrange ga ik niet meer over naar diesel toe.
Tegenover de Golf 6 en 7 vond ik de Golf 6 al top rijden maar deze Golf 7 slaat echt alles qua comfort, qua rijplezier, qua alles is zo goed opgebouwd. De RNS510 mis ik alleen in het verhaal qua DSP maar dat komt nog wel. Ook voor de standaard display in het middenconsole bij de toeren/kmteller is zo mooi gedaan dat je zelfs kan zien of het SD/USB bij de media is en dat je bij je navigatie, rijbaanbegeleiding, 3D etc alles ziet. Echt super gedaan. Qua comfort met het sportonderstel en ik raak helemaal niets meer qua voorkant in vergelijking met mijn Golf 6 met sportonderstel. Dat was echt een ramp en nu is het perfect. De autohold is zo'n toevoeging op een auto dat ik niet zonder meer wil. Je drukt je rem harder in en je rem blijftt "hangen" dus je hoeft ook geen zorgen meer te maken dat de auto rolt.
Ik heb dus een Duitse Golf 7 "Highline" model welke hier dan vergelijkbaar is met een comfortline met de Dion velgen en basis xenon (dus geen LED erop). Totaal geen spijt van de overstap naar Golf 7. Dat is zo'n wereld van verschil, echt niet normaal meer. Op naar de Golf 8 zullen we maar zeggen.
Tegenover de Golf 6 en 7 vond ik de Golf 6 al top rijden maar deze Golf 7 slaat echt alles qua comfort, qua rijplezier, qua alles is zo goed opgebouwd. De RNS510 mis ik alleen in het verhaal qua DSP maar dat komt nog wel. Ook voor de standaard display in het middenconsole bij de toeren/kmteller is zo mooi gedaan dat je zelfs kan zien of het SD/USB bij de media is en dat je bij je navigatie, rijbaanbegeleiding, 3D etc alles ziet. Echt super gedaan. Qua comfort met het sportonderstel en ik raak helemaal niets meer qua voorkant in vergelijking met mijn Golf 6 met sportonderstel. Dat was echt een ramp en nu is het perfect. De autohold is zo'n toevoeging op een auto dat ik niet zonder meer wil. Je drukt je rem harder in en je rem blijftt "hangen" dus je hoeft ook geen zorgen meer te maken dat de auto rolt.
Ik heb dus een Duitse Golf 7 "Highline" model welke hier dan vergelijkbaar is met een comfortline met de Dion velgen en basis xenon (dus geen LED erop). Totaal geen spijt van de overstap naar Golf 7. Dat is zo'n wereld van verschil, echt niet normaal meer. Op naar de Golf 8 zullen we maar zeggen.
[ Voor 6% gewijzigd door itsalex op 23-11-2014 13:38 ]
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Heb de Flashcard al besteld, maar dacht ach iemand heeft het hier vast al getest.wimmel_1 schreef op zondag 23 november 2014 @ 13:17:
[...]
Dat .M4A gedeelte weet ik zo niet (en dat heb je zelf volgens mij ook zó uitgevogeld door het te proberen) maar aangaande iOS 8.1.1 op een iPhone 5: Levert bij mij geen probleem op. Had tot gisteren nog 8.1.0 en daarmee had ik nooit dat probleem wat jij beschrijft en ook nú met 8.1.1 doet 'ie niet raar.
De iPhone is dan wat bijzonder, eens kijken of het na een restart weg gaat. De iPhone heeft geen probleem als deze wordt opgeladen via de USB lader met een sigaretten aansluiting.
PhD i.o.
Nou ben/was ik er eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar geworden dus ik heb maar even een .m4a bestand op een USB pen gezet en die USB pen in de USB aansluiting van m'n auto gestoken.Maximus schreef op zondag 23 november 2014 @ 13:45:
[...]
Heb de Flashcard al besteld, maar dacht ach iemand heeft het hier vast al getest.
De iPhone is dan wat bijzonder, eens kijken of het na een restart weg gaat. De iPhone heeft geen probleem als deze wordt opgeladen via de USB lader met een sigaretten aansluiting.
M'n Discover Pro speelt 't per-fect af, dus de Discover Media zal 't waarschijnlijk ook wel kunnen
Haha helemaal goed, stelt me gerustwimmel_1 schreef op zondag 23 november 2014 @ 17:07:
[...]
Nou ben/was ik er eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar geworden dus ik heb maar even een .m4a bestand op een USB pen gezet en die USB pen in de USB aansluiting van m'n auto gestoken.
M'n Discover Pro speelt 't per-fect af, dus de Discover Media zal 't waarschijnlijk ook wel kunnen
Voor de iPhone, na een reset ging het al een stuk beter.
@wimmel_1 thnx voor de tip!
PhD i.o.
Alvast één tip als je dadelijk met SD kaartjes gaat spelen: Als je ooit méér muziek op je SD kaartje gaat zetten via je PC, gooi dan voor/na/tijdens het kopiëren van de nieuwe muziekbestanden het .txt documentje weg wat aangemaakt is op het SD kaartje door je VW media apparaat.
Je Discover Pro/Media maakt dat bestandje op het kaartje aan tijdens het opmaken van een catalog bij het plaatsen van een SD kaartje en bouwt automagisch een nieuwe catalog op voor dat kaartje als er niet zo'n bestandje staat (scheelt je wat ergernissen met importeren).
Je Discover Pro/Media maakt dat bestandje op het kaartje aan tijdens het opmaken van een catalog bij het plaatsen van een SD kaartje en bouwt automagisch een nieuwe catalog op voor dat kaartje als er niet zo'n bestandje staat (scheelt je wat ergernissen met importeren).
Wat betreft je iPhone problemen; ik heb ook veel ellende met iPhone en VW radio, volgens de garage ben ik de enige in Nederland, maar daar geloof ik niet in. De radio in mijn auto kan niet (stabiel) overweg met iPhone 4, 4s en 5, iPod nano en een classic. Dus het zou me niet verbazen als je ' de enige in Nederland' bent met een probleemMaximus schreef op zondag 23 november 2014 @ 10:00:
Vrijdag is de Golf 7 afgeleverd, wat een machtig mooie auto! Foto's volgen spoedig, gaan vandaag even leukere fotos maken dan wat standaard kiekjes. Echter op basis van korte rij ervaringen toch wat korte vragen:Verder echt een super auto.
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Zoiets kan wellicht werken? ik weet niet wat voor headunit je hebt?Raymond schreef op woensdag 19 november 2014 @ 14:59:
Ik ben vanaf volgende week golf VII rijder. Lease-auto en wij mogen geen opties kiezen. Nu wil ik graag DAB+ in de auto, dat zit er nu niet op. Weten jullie of dit alleen software in de radio is, of komen er ook andere zaken (Antenne, ontvanger oid) bij kijken?
http://www.ebay.nl/itm/Vo...re_ET&hash=item3f3e05c7c8
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Oeps, beetje slordig van me 
Ik krijg een Golf comfortline, dus met discover media als headunit.
Ik krijg een Golf comfortline, dus met discover media als headunit.
late reactie
Die gaat dus wel werken, als je een sat aansluiting hebt op de discover in ieder geval. Mijn RNS315 heeft er geen, dus ik zou het wel eerst checken.
Die gaat dus wel werken, als je een sat aansluiting hebt op de discover in ieder geval. Mijn RNS315 heeft er geen, dus ik zou het wel eerst checken.
Wel zul je waarschijnlijk met VCDS de DAB antenne moeten coderen in de computer,Suitable for these radios and navigation systems:
Volkswagen RNS 510 MFD3
Volkswagen RNS 315
Volkswagen RCD 510
Volkswagen RCD 310
Volkswagen Discovery Pro Media navigation HDD system (Discover Multimedia)
etc.
[ Voor 17% gewijzigd door Blackouts op 03-12-2014 11:53 ]
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Ik heb als leen auto een UP! 1.0 60pk mee. Grappig in de bochten, maar wat is ie traag!! Qua afwerking en motor vind ik het niet echt een vooruitgang tegenover de lupo. Snap ook niet waarom ze er geen 1.2tsi in hangen.
Zet de airco maar eens uit, rijd ie ineens TOTAAL anders van!
Een Fox (voorganger van de UP1) doet het iets beter, maar bij hogere snelheden neemt de versnelling rap af.KappeNou schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:00:
Ik heb als leen auto een UP! 1.0 60pk mee. Grappig in de bochten, maar wat is ie traag!!
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Airco staat niet aan, daarbij werkt een airco niet eens onder de 4 graden buiten temperatuur.FastFred schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:27:
Zet de airco maar eens uit, rijd ie ineens TOTAAL anders van!
De Fox is geen voorganger van de UP!, dat is de lupo. De Fox is helemaal drama, dat voelt niet eens als een VW aan. Ik begrijp niet waarom ze die buiten de derde wereld landen om hebben uitgebracFreee!! schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:48:
[...]
Een Fox (voorganger van de UP1) doet het iets beter, maar bij hogere snelheden neemt de versnelling rap af.
zelf in het bezit van een e-up, dat is pas lachen in de bochten :-)KappeNou schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:00:
Ik heb als leen auto een UP! 1.0 60pk mee. Grappig in de bochten, maar wat is ie traag!! Qua afwerking en motor vind ik het niet echt een vooruitgang tegenover de lupo. Snap ook niet waarom ze er geen 1.2tsi in hangen.
Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel
Wat is een E-up? Dit is een up! edition volgens de sleutel. Witte aftermarket velgjes met bredere banden eronder.
Edit: ow ik zie het al een elektrische
Zo te zien is die e-up 2sec sneller naar de 100. Dat moet je wel merken.
[ Voor 34% gewijzigd door KappeNou op 03-12-2014 15:59 ]
Dat niet alleen. Hoe vaak trek je een benzineauto door tot 6000 toeren? Bij een elektrische is het veel makkelijker om het volle vermogen te gebruiken dus in de praktijk zal die echt een stuk sneller zijn.
Daarom hebben ze tegenwoordig veel turbo's.
Een TSi kan je prima tussen 1800 en 3000tpm rijden.
Als ze in een UP nou gewoon de 1.2tsi 90 of 110pk als optie leveren. Dat zal sneller zijn dan een e-up
Een TSi kan je prima tussen 1800 en 3000tpm rijden.
Als ze in een UP nou gewoon de 1.2tsi 90 of 110pk als optie leveren. Dat zal sneller zijn dan een e-up
[ Voor 35% gewijzigd door KappeNou op 04-12-2014 12:54 ]
Gaat niet alleen om vermogen meer om koppel. Een fatsoenlijk NA blok levert vanaf 2000RPM ook minimaal 80% van z'n maximale koppel.Maasluip schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:35:
Dat niet alleen. Hoe vaak trek je een benzineauto door tot 6000 toeren? Bij een elektrische is het veel makkelijker om het volle vermogen te gebruiken dus in de praktijk zal die echt een stuk sneller zijn.
We moeten gewoon van die Downsize droefheid af. Lever een wat groter blok dat met behulp van een hogere compressie en/of andere verbrandingscyclus zuiniger is gemaakt. In de practijk net zo zuinig en geen turbo zorgen.
[ Voor 3% gewijzigd door martijn_tje op 04-12-2014 13:07 ]
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Je moet je ook afvragen waar die turbo zorgen vandaan komen, waarom kan het gros van de tdi's wel tig ton op 1 turbo rijden? waarom draait een Audi 2.2Trubo zonder problemen 5 ton?
Overigens vraag ik me af of je uiteindelijk met een groter blok met optimalisatie hetzelfde lage verbruik kunt realiseren ik betwijfel het. Als het zo simpel was zouden de engineers dat wel doen. Die downsize trend kom je niet meer vanaf denk ik.
Overigens vraag ik me af of je uiteindelijk met een groter blok met optimalisatie hetzelfde lage verbruik kunt realiseren ik betwijfel het. Als het zo simpel was zouden de engineers dat wel doen. Die downsize trend kom je niet meer vanaf denk ik.
Ja een fatsoenlijk NA blok. Dat is dus 1 op de 10.martijn_tje schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:06:
[...]
Gaat niet alleen om vermogen meer om koppel. Een fatsoenlijk NA blok levert vanaf 2000RPM ook minimaal 80% van z'n maximale koppel.
We moeten gewoon van die Downsize droefheid af. Lever een wat groter blok dat met behulp van een hogere compressie en/of andere verbrandingscyclus zuiniger is gemaakt. In de practijk net zo zuinig en geen turbo zorgen.
Over het algemeen rijden mensen met 1.2 t/m 1.6jes. Als je dan een 16v hebt levert die pas een beetje vermogen vanaf 3500rpm..
Liever voor de normale mens een klein turbo blokkie die 150a200NM tussen de 1500 en 3000RPM heeft dan een atmosferisch blok die pas na 3500rpm een beetje tot leven komt.
Dat is ook niet echt een turbo blok die te vergelijken is met de moderne turbo blokken.Chaoss schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:13:
Je moet je ook afvragen waar die turbo zorgen vandaan komen, waarom kan het gros van de tdi's wel tig ton op 1 turbo rijden? waarom draait een Audi 2.2Trubo zonder problemen 5 ton?
Als we nog op dat niveau zaten zouden we nog N/A rijden.
[ Voor 29% gewijzigd door KappeNou op 04-12-2014 13:59 ]
Ja dat merk je zeker, niet alleen in optrekken bij het verkeerslicht maar ook het bereik wat met zulk rijgedrag verminderd.
KappeNou schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:51:
Wat is een E-up? Dit is een up! edition volgens de sleutel. Witte aftermarket velgjes met bredere banden eronder.
Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel
Veel hoger niveau bedoel je dan?KappeNou schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:57:
Dat is ook niet echt een turbo blok die te vergelijken is met de moderne turbo blokken.
Als we nog op dat niveau zaten zouden we nog N/A rijden.
Ja dat is omdat het bij die turbo's moetChaoss schreef op donderdag 04 december 2014 @ 15:56:
[...]
Veel hoger niveau bedoel je dan?, turbo met olie EN water koeling, automatische naloop. 2 klopsensoren etc. een MC2 blok is niet bepaald een "simpel" blok qua techniek.
De bruikbaarheid van de moderne turbo blokken is velen malen beter. Het gaat om verbruik verminderen. Dat red je alleen als je turbo snel en bij lage toeren op spoelt.
Bij de 5cil's van audi was het over het algemeen alleen om meer PK's eruit te persen. (wat wij hier waarschijnlijk allemaal willen)
Het is een optelsomChaoss schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:13:
Om te beginnen neemt men een eigenlijk te klein blok waar een fuhn op moet om nog een beetje vermogen te leveren, dus ook koud mag die fuhn al vrolijk z'n deuntje mee fluiten. Bij die 2.2 die je noemt zal de turbo 70-80% van de tijd niks doen. Bij een 1.2T in een golf fluit de turbo minimaal 70-80% van de tijd mee.
Eco blokjes dus relatief arme mengsels, dus hoge verbrandingstemperatuur/uitlaatgas/werktemperatuur van de turbine zijde.
Veel gebruik van ERG in deellast met vervuiling van het blok tot gevolg (niet specifiek een turbo probleem)
Toepassing in kleinere voortuigen die veel al korte ritjes maken/nooit op bedrijfstemperatuur komen.
Lange service intervallen om de onderhoudskosten de eerste 150k / de lease periode te drukken.
Check Mazda. Gewoon een lekkere 2L met 120 of 165pk.Overigens vraag ik me af of je uiteindelijk met een groter blok met optimalisatie hetzelfde lage verbruik kunt realiseren ik betwijfel het. Als het zo simpel was zouden de engineers dat wel doen. Die downsize trend kom je niet meer vanaf denk ik.
http://www.spritmonitor.d...165&gearing=1&powerunit=2
gemiddeld 6,83L/100Km
VW golf met de zelfde filters: benzine, handbak 2014of nieuwer en tussen de 120 en 160pk
gemiddeld 6,54L/100 Km
Vergelijkbaar vermogen en zuinigheid uit een modern NA blok kan dus gewoon.
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Mooie is alleen dat die jappen dat in de praktijk langerna niet redden. Vag zit veel dichterbij de opgegeven cijfers. Helemaal de tdi'smartijn_tje schreef op donderdag 04 december 2014 @ 18:24:
[...]
Check Mazda. Gewoon een lekkere 2L met 120 of 165pk.
gemiddeld 6,83L/100Km
VW golf met de zelfde filters: benzine, handbak 2014of nieuwer en tussen de 120 en 160pk
gemiddeld 6,54L/100 Km
Die gofljes 1.4tsi is downgrading optima forma. Zie dat niet als argument om te zeggen dat je evenveel zuinigheid met een grotere cilinderinhoud kunt halen.martijn_tje schreef op donderdag 04 december 2014 @ 18:24:
[...]
....
[...]
Check Mazda. ............
gemiddeld 6,83L/100Km
gemiddeld 6,54L/100 Km
Laten we ook vooral niet vergeten dat die 1.2'tjes veel sneller onder een relatief hoge werkdruk komen te staan. Dat in combinatie met korte ritjes en koude blokken tot gevolg maakt het er niet makkelijker op voor die kleine blokjes.martijn_tje schreef op donderdag 04 december 2014 @ 18:24:
[...]
Het is een optelsom
Om te beginnen neemt men een eigenlijk te klein blok waar een fuhn op moet om nog een beetje vermogen te leveren, dus ook koud mag die fuhn al vrolijk z'n deuntje mee fluiten. Bij die 2.2 die je noemt zal de turbo 70-80% van de tijd niks doen. Bij een 1.2T in een golf fluit de turbo minimaal 70-80% van de tijd mee.
Eco blokjes dus relatief arme mengsels, dus hoge verbrandingstemperatuur/uitlaatgas/werktemperatuur van de turbine zijde.
Veel gebruik van ERG in deellast met vervuiling van het blok tot gevolg (niet specifiek een turbo probleem)
Toepassing in kleinere voortuigen die veel al korte ritjes maken/nooit op bedrijfstemperatuur komen.
Lange service intervallen om de onderhoudskosten de eerste 150k / de lease periode te drukken.
[...]
gemiddeld 6,83L/100Km
gemiddeld 6,54L/100 Km
Ik altijd met een
Hoe dan ook, alles beter dan bijvoorbeeld een ongeblazen 1.2 die je onder andere in een Kia Rio terug kan vinden. Daar kom je amper in vooruit.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Vanavond even de nieuwe auto van m'n oude baas (weekend baantje waar ik vanaf m'n 16e bijna 7 jaar gewerkt heb) uitgeprobeerd.
Golf 7 GTI met Performance Pack.
Leuk wagentje, komt wel aardig vooruit
De statistieken van mijn 1.2 TDi zegt iets heel andersKappeNou schreef op donderdag 04 december 2014 @ 19:05:
[...]
Mooie is alleen dat die jappen dat in de praktijk langerna niet redden. Vag zit veel dichterbij de opgegeven cijfers. Helemaal de tdi's
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Heb zelf in 1.4, 1.6 en 2.0 liter ongeblazen gereden, 1.9/2.0 TDI en rij nu een 1.2 TSI. De 1.2 TSI gaat geen 3 ton redden, is wel goedkoop qua onderdelen misschien. De 2.0 TDI haalde met moeite de 2 ton maar er moest teveel aan gebeuren (eco!!), de 1.9 TDI had fluitend de 4 ton gehaald. Je voelt dat de pit op is met de 1.2 TSI als je vol doorhaalt. De 2.0 TDI gaf geen krimp om 4000 toeren te maken en voelde ook dat die meer wilde en kon. De 1.2 TSI mag je ook niet lange afstanden 180 km/h rijden want dan begeeft het blok het redelijk snel en de 2.0 TDI heb ik 7 uur 180 km/h gereden zonder moeite met een top tegen de 235 km/h.martijn_tje schreef op donderdag 04 december 2014 @ 18:24:
[...]
Het is een optelsom
[...]
gemiddeld 6,83L/100Km
gemiddeld 6,54L/100 Km
De 1.2 TSI is zuinig en prima voor hier in Amsterdam en omstreken rond te toeren maar ben blij als ik de 120k km haal zonder problemen. De oude 2.0 liter blokken van VW waren ook top en kon je rustig 3 ton rijden en waren ook nog wel redelijk zuinig.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Het mooie is dat dit geen fabrieksopgaven zijn maar practijk cijfers.KappeNou schreef op donderdag 04 december 2014 @ 19:05:
[...]
Mooie is alleen dat die jappen dat in de praktijk langerna niet redden. Vag zit veel dichterbij de opgegeven cijfers. Helemaal de tdi's
vermogen | fabrieks Km/l*1 | practijk Km/l*2 | verschil in % | |
mazda 3 1.5 | 101 | 19,6 | 16,8 | 16,7 |
mazda 3 2.0 | 120 | 19,6 | 15 | 30,7% |
mazda 3 2.0 | 165 | 17,2 | 13,8 | 24,6% |
vw golf 1.4TSI | 122 | 19,2 | 16,5 | 16,4% |
vw golf 1.4TSI | 140 | 21,3 | 14,7 | 44,9% |
vw golf 1.4TSI | 150 | 21,3 | 14,3 | 49,0% |
*1gegevens van autoweek.nl | ||||
*2gegevens van spritmonitor.de |
stuivertje wisselen dus.
Ik heb een brief gekregen van PON waarin ze aangeven dat mijn Polo BM onderdeel is van een terugroepactie in verband met een mogelijk diesel lek als gevolg van een scheurtje in de deksel van het brandstoffilter.
Is wat mij betreft prima, maar de vraag waar ik mee zit is hoe dringend dit nou is, ik ben van plan om een weekje naar de sneeuw te rijden komende week en het gaat me voor die tijd niet lukken om de polo bij de dealer te krijgen. Problem? of geen zorgen maken en gewoon afspraak maken voor als ik terug ben?
Is wat mij betreft prima, maar de vraag waar ik mee zit is hoe dringend dit nou is, ik ben van plan om een weekje naar de sneeuw te rijden komende week en het gaat me voor die tijd niet lukken om de polo bij de dealer te krijgen. Problem? of geen zorgen maken en gewoon afspraak maken voor als ik terug ben?
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Bel Pon ff op zou ik zeggen?Pixeltje schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 07:52:
Ik heb een brief gekregen van PON waarin ze aangeven dat mijn Polo BM onderdeel is van een terugroepactie in verband met een mogelijk diesel lek als gevolg van een scheurtje in de deksel van het brandstoffilter.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
En een elektromotor levert vanaf 0 toeren al 100% van zijn koppel. Bij een Up! levert de benzinemotor maximaal 95 Nm (dus laat dat 75 Nm zijn bij 2000 toeren), bij een e-Up is dat 210 Nm. Dat levert de instap 1.4 TSI nog niet eens.martijn_tje schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:06:
[...]
Gaat niet alleen om vermogen meer om koppel. Een fatsoenlijk NA blok levert vanaf 2000RPM ook minimaal 80% van z'n maximale koppel.
Ze hebben hem bij mij gewoon vervangen maar niemand hier bij ons heeft zo'n brief gehad. Zitten hier genoeg BM's dus lijkt mij gewoon gassen en gaan.Pixeltje schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 07:52:
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Het wordt alleen een probleem als je plots effectief die scheur hebt en er met 8 bar diesel uitgepompt wordt. Heel je motorruimte onder de diesel die dan schoon gemaakt moet worden. Een diesel lek is namelijk een beetje gevaarlijker als een benzine lekPixeltje schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 07:52:
Problem? of geen zorgen maken en gewoon afspraak maken voor als ik terug ben?
En met de koude wordt dat materiaal nog wel eens bros ipv flexibel...
Oh, de foutcode (niet bereiken van de benodigde raildruk wordt pas na 10+ seconden gezet
DIe 1.2L TDI blokken hebben slechts 1 probleem: een VGT turbo past niet bij dat slagvolume, die hebben een wastegate gecontrolleerde turbo nodig. Maar dat is weer extra inbouwruimte. Bij de Polo 1.4L TDI hebben ze 40% meer koppel onderin omdat deze meer lucht doorzet heeft om op te spoolen. Daarbij moet gezegd worden dat ik de 66kW versie erg aangenaam vind rijden in combinatie met de DSG. Al zeker 40 000km meegereden met die combinatie en toch netjes de 180km/h mee gehaald en slechts 5 auto's op de Autobahn heb moeten laten passeren door gebrek aan topsnelheid.kuusj98 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 19:11:
Ik altijd met eenface als ik die eco bakken hoor langstoeven met een turbo die overtoeren maakt
[ Voor 53% gewijzigd door Chevy454 op 05-12-2014 09:11 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Ik ga de dealer nog wel een keer bellen 
Thanks voor de reply
Thanks voor de reply
Dit verhaal is te weinig concreet voor lezers om er er iets mee te kunnen.itsalex schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 00:37:
[...]
Heb zelf in 1.4, 1.6 en 2.0 liter ongeblazen gereden, 1.9/2.0 TDI en rij nu een 1.2 TSI. De 1.2 TSI gaat geen 3 ton redden, is wel goedkoop qua onderdelen misschien. De 2.0 TDI haalde met moeite de 2 ton maar er moest teveel aan gebeuren (eco!!), de 1.9 TDI had fluitend de 4 ton gehaald. Je voelt dat de pit op is met de 1.2 TSI als je vol doorhaalt. De 2.0 TDI gaf geen krimp om 4000 toeren te maken en voelde ook dat die meer wilde en kon. De 1.2 TSI mag je ook niet lange afstanden 180 km/h rijden want dan begeeft het blok het redelijk snel en de 2.0 TDI heb ik 7 uur 180 km/h gereden zonder moeite met een top tegen de 235 km/h.
De 1.2 TSI is zuinig en prima voor hier in Amsterdam en omstreken rond te toeren maar ben blij als ik de 120k km haal zonder problemen. De oude 2.0 liter blokken van VW waren ook top en kon je rustig 3 ton rijden en waren ook nog wel redelijk zuinig.
Straks koopt hij/zij nav dit verhaal een 2006 2.0tdi bkp met een kapotte tandempomp. Of kapotte verstuivers? Er hebben al heel wat 2.0tdi's het loodje gelegd ruim voor de 200dkm.
Jouw ervaringen hebben betrekking op 2.0tdi vanaf 2008 met vierletterige motorcode?
Waarom is een diesellek gevaarlijker dan een benzine lek?Chevy454 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 09:02:
[...]
Het wordt alleen een probleem als je plots effectief die scheur hebt en er met 8 bar diesel uitgepompt wordt. Heel je motorruimte onder de diesel die dan schoon gemaakt moet worden. Een diesel lek is namelijk een beetje gevaarlijker als een benzine lek
En met de koude wordt dat materiaal nog wel eens bros ipv flexibel...
Oh, de foutcode (niet bereiken van de benodigde raildruk wordt pas na 10+ seconden gezet
[...]
DIe 1.2L TDI blokken hebben slechts 1 probleem: een VGT turbo past niet bij dat slagvolume, die hebben een wastegate gecontrolleerde turbo nodig. Maar dat is weer extra inbouwruimte. Bij de Polo 1.4L TDI hebben ze 40% meer koppel onderin omdat deze meer lucht doorzet heeft om op te spoolen. Daarbij moet gezegd worden dat ik de 66kW versie erg aangenaam vind rijden in combinatie met de DSG. Al zeker 40 000km meegereden met die combinatie en toch netjes de 180km/h mee gehaald en slechts 5 auto's op de Autobahn heb moeten laten passeren door gebrek aan topsnelheid.
Ik heb geen ervaring met de 2.0TDI, maar wel met de 'eco' 1.6TDI 105pk (in een VW Touran uit 2011). Daar staat 180k km op en daar mee is vrij vaak (15% van alle km's) uren aan een stuk mee aan 4200-4600rpm gereden en daar is tot nu toe niks mis mee. Een vrij degelijk blok dus.itsalex schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 00:37:
[...]
Heb zelf in 1.4, 1.6 en 2.0 liter ongeblazen gereden, 1.9/2.0 TDI en rij nu een 1.2 TSI. De 1.2 TSI gaat geen 3 ton redden, is wel goedkoop qua onderdelen misschien. De 2.0 TDI haalde met moeite de 2 ton maar er moest teveel aan gebeuren (eco!!), de 1.9 TDI had fluitend de 4 ton gehaald. Je voelt dat de pit op is met de 1.2 TSI als je vol doorhaalt. De 2.0 TDI gaf geen krimp om 4000 toeren te maken en voelde ook dat die meer wilde en kon. De 1.2 TSI mag je ook niet lange afstanden 180 km/h rijden want dan begeeft het blok het redelijk snel en de 2.0 TDI heb ik 7 uur 180 km/h gereden zonder moeite met een top tegen de 235 km/h.
En het feit dat je zogezegd 'pit' mist in de 1.2TSI is omdat die al heel veel koppel (en dus vermogen) heeft onderin en er dus (in verhouding) niet veel meer vermogen vrij komt door door te trekken. Een NA motor heeft een stuk minder koppel onderin, waardoor de vermogensopbouw veel sterker lijkt (=pit) dan de TSI. Maar dat wil niet zeggen dat de TSI trager is. En op zuinigheid zal de TSI sowieso winnen tov een NA motor in dezlefd auto.
Om dezelfde reden dat een diesel gloeibougies heeft een benzine ontstekingskaarsen.pacificocean schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 19:12:
Waarom is een diesellek gevaarlijker dan een benzine lek?
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Een benzinelek lijkt mij gevaarlijker omdat diesel een hoger vlampunt heeft dan benzine.Chevy454 schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 11:37:
[...]
Om dezelfde reden dat een diesel gloeibougies heeft een benzine ontstekingskaarsen.
Hoi!
Hehehe ja, maar toch, zoveel verschil qua prestaties zit er niet tussen de Mk5 GTI en de Mk7 GTI, ja: qua koppel misschien...FastFred schreef op donderdag 04 december 2014 @ 19:46:
Vanavond even de nieuwe auto van m'n oude baas (weekend baantje waar ik vanaf m'n 16e bijna 7 jaar gewerkt heb) uitgeprobeerd.
Zou het dom klinken als ik (en m'n pa ook) meen dat onze Mk5 GTI meer vermogen heeft dan stock? Hij sprint van 0-100 in 6,4 seconden en topsnelheid op Autobahn is rond de 250 op de teller. Dat is met een volle tank en en 190KG aan personen
Tussensprintje van 40 naar 150 duurt ook amper 6 seconden en dat is met niet al te snel schakelwerk in de 3 > 4 terwijl je met de 2 ook nog een heel end komt qua snelheid maar dan hebben we flinke wheelspin icm de winterbanden. (uiteraard niet 250 gereden met winterbanden, maar dat lijkt me logisch
Mk7 gti heeft o.a. een andere turbo. Loopt lekkerder door, veel kleiner turbo gat en de auto zelf is iets van 70kg lichter. Alles bij elkaar is de mk7 wel weet wat rapper.
Belangrijkste is dat mechanisch, elektronisch aangestuurde diff. Dat werkt echt zo goed. Bizar
Belangrijkste is dat mechanisch, elektronisch aangestuurde diff. Dat werkt echt zo goed. Bizar
Reden 2 dat een benzine lek gevaarlijker is, is dat benzine deels verdampt bij kamer temperatuur en die dampen kunnen in de juiste meng verhouding met zuurstof behoorlijk explosief. Best vervelend als je auto in de garage staat en een nacht de tijd heeft om een mooie zuurstuf / benzine damp meng verhouding te creeren.EWK schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 12:27:
[...]
Een benzinelek lijkt mij gevaarlijker omdat diesel een hoger vlampunt heeft dan benzine.
Diesel kan je gewoon een aansteker bij houden. Onder normale druk doet dat nog niks.
https://www.youtube.com/watch?v=fuu5C0qFuVgKappeNou schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 13:27:
Mk7 gti heeft o.a. een andere turbo. Loopt lekkerder door, veel kleiner turbo gat en de auto zelf is iets van 70kg lichter. Alles bij elkaar is de mk7 wel weet wat rapper.
5th gear vind de Mk7 vanuit technisch en veiligheids oogpunt inderdaad mooi. Maar minder spannend dan de Mk5
tja nieuwe techniek maakt alles makkelijker, sneller, vloeiender en ga zo maar door, logisch dat het minder spannend is. Elke nieuwe auto is eigenlijk minder spannend dan vorige versies, omdat er veel meer techniek en electronica in gestopt wordt.martijn_tje schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 13:45:
[...]
Reden 2 dat een benzine lek gevaarlijker is, is dat benzine deels verdampt bij kamer temperatuur en die dampen kunnen in de juiste meng verhouding met zuurstof behoorlijk explosief. Best vervelend als je auto in de garage staat en een nacht de tijd heeft om een mooie zuurstuf / benzine damp meng verhouding te creeren.
Diesel kan je gewoon een aansteker bij houden. Onder normale druk doet dat nog niks.
[...]
https://www.youtube.com/watch?v=fuu5C0qFuVg
5th gear vind de Mk7 vanuit technisch en veiligheids oogpunt inderdaad mooi. Maar minder spannend dan de Mk5
Je kunt echter maar tot 6500TPM doortrekken, kunt ESP niet uitzetten en is toch wel prijzig...KappeNou schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 13:27:
Doe mij de Mk5 maar, kost me 1/3, minstens hetzelfde plezier. Die 27 PK zal het verschil ook niet maken.
Doortrekken van toeren is niet echt te vergelijken met 2 totaal verschillende motorblokken. Als je echt plezier wilt lijkt mij juist zon golf 2/3 GTI/vr6 wel lachen om af en toe eens mee te scheuren, vond mijn peugeot 206je ook altijd heerlijk scheuren, zelfs met de 90 pk die dat ding had.kuusj98 schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 13:56:
[...]
Je kunt echter maar tot 6500TPM doortrekken, kunt ESP niet uitzetten en is toch wel prijzig...
Doe mij de Mk5 maar, kost me 1/3, minstens hetzelfde plezier. Die 27 PK zal het verschil ook niet maken.
Techniek maakt alles saaier tot een bepaalde hoogte
Ik heb in mijn GolF 4 een of andere dubbel din Chinese radio. Werkt als een tiet maar de achtergrond verlichting van die radio (de knoppen) doet t niet. Dus ik net ff gekeken, nu blijkt de oranje kabel een "illuminate" kabel. Iemand enig idee waar k die op aan moet sluiten om verlichting te krijgen? Haha
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Even meten waar je dashboard verlichting "iets" regelt en daar van aftakken. Waarschijnlijk zit er in je Golf IV nog zo'n wieltje om het niveau van je verlichting te regelen, da's een goed uitgangspuntDennusB schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 17:15:
Ik heb in mijn GolF 4 een of andere dubbel din Chinese radio. Werkt als een tiet maar de achtergrond verlichting van die radio (de knoppen) doet t niet. Dus ik net ff gekeken, nu blijkt de oranje kabel een "illuminate" kabel. Iemand enig idee waar k die op aan moet sluiten om verlichting te krijgen? Haha
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.
http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.
http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]