Hallo!
Ik ben zelf sinds een jaar Fiat rijder nadat ik bij overgang van werkgever mijn lease-auto in moet hebben leveren.
Ik heb toen vanwege de verwachting weinig kilometers te gaan rijden een benzine uitvoering van de Fiat Punto Evo aangeschaft (Bj 2009). Staat nu 115.000 km op de teller. Bij 120.000 zal i.i.g. de d-riem vervangen moeten worden. Vermoedelijk ook wat bandjes en eventueel remschijven.
Ik heb echter sinds de aanschaf in een klein jaar tijd 25.000 kilometer met deze auto afgelegd en ik ben dus daarom nu aan het kijken naar een dieseltje.
Ik ben altijd wel een VW man geweest en heb zelf in het verleden in een Golf 4 gereden. Later heb ik veel kilometers in een Seat Ibiza TDI FR mogen maken. Voor 90% een VW Polo

.
Nu heb ik wat op internet zitten zoeken naar een leuke Polo diesel. Ik heb een aantal leuke occasions kunnen vinden. Mijn eisen zijn vrij simpel.
Bj >2010 (nieuw model Polo)
Budget ~9 à € 10.000 (afhankelijk van inruilwaarde Fiat)
LMV
Cruise control
Airco
Kilometerstand is een beetje variabel. Ik zit niet te wachten op een diesel van 4 jaar oud die maar 60.000 km heeft gereden. Ik heb liever een diesel die wat meer heeft gereden, zeg maar 25.000 per jaar. Korte afstanden zijn niet goed voor diesels is mij altijd verteld.
Je komt nu al snel uit op de driepitter bluemotion dieseltjes. Nu is mijn vraag waar ik op moet letten bij deze auto's. In het verleden is mij wel eens verteld dat de blokjes met containerladingen bij de dealers werden aangeleverd omdat ze na 100.000 km al op waren. Is dit waarheid?
Daarnaast vroeg ik mij af of er met deze relatief lichte blokjes een beetje fatsoenlijk over de snelweg mee gereden kan worden. Mijn huidige auto maakt al snel 4.200 toeren bij 130 km/h. Voor een benzine vind ik dit veel. Ook qua geluid is het erg vermoeiend om lange afstanden te rijden. Is dit bij een Polo diesel hetzelfde?
Graag hoor ik of jullie wat tips hebben bij mijn zoektocht naar het juiste exemplaar.
Alvast bedankt!
[
Voor 8% gewijzigd door
Proqzor op 27-10-2014 10:26
]