Het Grote Volkswagen-topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 62 Laatste
Acties:
  • 408.447 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:29

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Hetzelfde heb ik gehad met een leenauto die was voorzien van een RNS310. Mijn eigen auto was gestolen (een Up!, die had ik FFS nog maar 3 weken :() en ik kreeg een Golf mee met leenauto. Die heeft 5 dagen voor de deur gestaan omdat er een ruit was ingetikt en de navigatie was ontvreemd.

Het is te zot dat je dingen als Navilock moet installeren om 's nachts fatsoenlijker te kunnen slapen. Maar hey, als boeven een mogelijkheid zien om geld te verdienen, dan draaien ze daar de hand niet voor om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
DaMarcus schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 14:10:
Hetzelfde heb ik gehad met een leenauto die was voorzien van een RNS310. Mijn eigen auto was gestolen (een Up!, die had ik FFS nog maar 3 weken :() en ik kreeg een Golf mee met leenauto. Die heeft 5 dagen voor de deur gestaan omdat er een ruit was ingetikt en de navigatie was ontvreemd.

Het is te zot dat je dingen als Navilock moet installeren om 's nachts fatsoenlijker te kunnen. Maar hey, als boeven een mogelijkheid zien om geld te verdienen, dan draaien ze daar de hand niet voor om.
De moeite die ze met z'n vieren nemen voor een paar honderd euro...
Bizar...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Als ik RNS-en zou stelen zou ik altijd eerst voelen of de auto op slot staat.
Als je nou de auto een keer niet op slot zet en dan dit:
YouTube: Son Of Kick "Playing The Villain" (edit by Weichie)

Nog een paar tips
YouTube: Federal 28 Siren
YouTube: Auto Alarm Anlage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:20
Ik ben op zoek naar een andere auto (bij voorkeur op LPG vanwege het aantal kilometers) en vandaag kwam ik deze tegen. Nu vraag ik mij af wat de aandachtspunten van een Golf IV zijn.

Van wat ik heb kunnen vinden zijn het de volgende:

- kapotte bobine's
- lekkage op sommige plekken (passagier? iets met de airbagcensor)
- ruiten die naar beneden klappen en niet meer omhoog willen

Zijn er nog meer? Heeft iemand ervaring met dit blok op LPG? Is deze prijs netjes voor de auto? Een diesel is niet echt een alternatief, die mrb is me te hoog helaas :X. Jammer, want de 1.9 TDI is een erg fijn blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat ik niet begrijp is dat Volvo 190pk voor 14% bijtelling kan leveren, Volkswagen zelf de veel minder potente maar toch fijne 1.6TDI met 14% in de Golf lepelt en er zo nog wat voorbeelden zijn. Maar dat de Polo het met een naaimachine moet doen als diesel wil je een lage bijtelling. Weet iemand of er nog iets aankomt op dat gebied?

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 23-10-2014 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Volkswagen gaat inzetten met de Golf GTE en de Passat GTE: TSI-blokken aangevuld met een elektromotor. Op dieselgebied komt er afaik niks nieuws van Volkswagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
DaMarcus schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 17:47:
Volkswagen gaat inzetten met de Golf GTE en de Passat GTE: TSI-blokken aangevuld met een elektromotor. Op dieselgebied komt er afaik niks nieuws van Volkswagen.
Jawel, een 2.0tdi twinturbo.

Maar die zal wel niet in een polo gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:16
Ach straks valt er bijna niks meer in de 14% of lager. Dan gaan we met z'n allen in een Aygo of Uppie rijden :P

[ Voor 34% gewijzigd door tiguan op 23-10-2014 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wij willen wat junioren in de lagere klasse laten rijden, zoals de Polo. Echter, we moeten er ook aan denken dat auto's doorgeschoven kunnen worden bij ontslag (van welke kant ook). 75pk Polo's zullen niet bovenaan de lijstjes staan.

Snap nog steeds niet zo goed hoe een 1.6TDI die 300kg zwaarder is, minder verbruikt dan een 1.4TDI met 30pk minder en zo'n gewichtsvoordeel.

[ Voor 23% gewijzigd door PWM op 23-10-2014 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

nokiaan958GB schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 19:08:
[...]

Jawel, een 2.0tdi twinturbo.

Maar die zal wel niet in een polo gaan :+
Zelfs in de Golf is dat blok (nog) niet leverbaar. Ik moet het helaas ook met een simpele 2.0TDi stellen >:)

Zou wel wat zijn, gewoon betere spec's dan dat de GTi en GTD hebben en dan in een Trendline versie laten lepelen.

[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 23-10-2014 20:27 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Hier wat leesvoer

:9~
http://www.amt.nl/Technie...assat-1627113W/?cmpid=NLC|amt|2014-10-23|Video:_Hoe_werkt_de_BiTurbo_in_de_nieuwe_Passat

[ Voor 7% gewijzigd door nokiaan958GB op 23-10-2014 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Voor diegenen die het blok nog niet kennen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:02
Scrtz schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 17:13:
[...]

Ja dat lijkt mij ook. Overigens zou ik echt nooit meer een auto kopen met 5 versnellingen, zo onzuinig op de snelweg.
Een golf VI 1.6 TDI bluemotion heeft een 5 versnellingen handbak en die doet +-1600rpm bij 100km/u in 5e... Veel minder moet dat volgens mij niet meer zijn.
(doet 3.4 l/100km of 1 op 29.5 als je een beetje zuinig rijdt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
AndRo555 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 00:06:
[...]

Een golf VI 1.6 TDI bluemotion heeft een 5 versnellingen handbak en die doet +-1600rpm bij 100km/u in 5e... Veel minder moet dat volgens mij niet meer zijn.
(doet 3.4 l/100km of 1 op 29.5 als je een beetje zuinig rijdt)
Ik heb die in de Variant variant (:+)). De afgelopen vier jaar heeft die gemiddeld 1 op ~18 gelopen met uitschieters naar 1 op 20 (warm weer, maar niet te warm dat de AC nodig is, en veel snelwegkilometers). Ik ben benieuwd hoe je die op 1 op 29 krijgt zonder niet significant onder vmax te gaan rijden. Ik ben namelijk echt geen racer en ik heb zeker in het begin mijn best gedaan zuinig te rijden (anticiperen, vroeg schakelen, et c.) en 1 op 20 en een beetje was het wel.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:17
Knul schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:33:
Ik ben op zoek naar een andere auto (bij voorkeur op LPG vanwege het aantal kilometers) en vandaag kwam ik deze tegen. Nu vraag ik mij af wat de aandachtspunten van een Golf IV zijn.

- kapotte bobine's

Zijn er nog meer? Heeft iemand ervaring met dit blok op LPG? Is deze prijs netjes voor de auto? Een diesel is niet echt een alternatief, die mrb is me te hoog helaas :X. Jammer, want de 1.9 TDI is een erg fijn blok.
Geen ervaring met de 1.6, maar ik heb wel 150.000km gereden (van km stand 114000 - 264.000) met een 2.0 op LPG G3.

De reparaties die ik aan de auto heb gehad:

De bekende Golf problemen:
- Omlaagvallend raam
- Vastlopend ruitenwisser mechaniek.
- Snerpend geluid uit de startmotor (te verhelpen door revisie). Mijn auto heeft daar jaren last van gehad, maar startte altijd, dus heb er niks mee gedaan.

Ouderdomsproblemen, (sommige wellicht mede veroorzaakt door de LPG installatie)
- 2x de katalysator :(
- Lekkende klepdekselpakking
- toerentalsensor
- koelvloeistoflekkage uit de radiateur en koelvloeistofflens

LPG problemen.
- Vervuilde verdamper
- Vervuild gasverdeelhuis
- defecte/vervuilde stappenmotor in het verdeelhuis.
Als je een beetje handig bent is het verdeelhuis (makkie) en de verdamper (iets moeilijker, maar wel te doen) goed zelf te reviseren. Revisiesetjes bestel je bij Verdampere.nl. Dit is iemand uit Helvoirt en weet echt alles van LPG installaties. Als je ooit problemen hebt is dat het ritje zeker waard.

Heb mijn Golf 4 uit 2001 met 264.000km voor €1750,- verkocht, maandje geleden. Die prijs is wel reëel dus.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 22:02
PWM schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:36:
Wat ik niet begrijp is dat Volvo 190pk voor 14% bijtelling kan leveren, Volkswagen zelf de veel minder potente maar toch fijne 1.6TDI met 14% in de Golf lepelt en er zo nog wat voorbeelden zijn. Maar dat de Polo het met een naaimachine moet doen als diesel wil je een lage bijtelling. Weet iemand of er nog iets aankomt op dat gebied?
Dat.

Volgens mij hebben ze een perfect match als ze een 1.2tdi 3 cylinder in een Up! lepelen. De motor zit in een kleinere, lichtere auto dan waar die voor bedoeld was (Polo, Golf) dus is instant zuiniger. En het komt ook nog eens fatsoenlijk met het verkeer mee als je dit vergelijkt met die 1 liter 3 pitter die er nu in ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Het zou ideaal zijn, alleen gaat de turbo niet passen. En dat is ook de reden dat er geen Up! GT gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:17

DaRoot

Some say...

Knul schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:33:

- kapotte bobine's

Ramen idd, electronica m.b.t. centrale vergrendeling (zit in linker portierslot, slechte soldeerlassen vaak). Let op welke versnellingsbak je hebt.. Mijn pa heeft ook een 1.6 gehad, met SR blok. Type bak dat daar achter zat, staat bekend om de niet al te lange levensduur...
Verder standaard VW kwaal: slechte contacten in achterlicht units..
Mijn pa had zijne ook op LPG, daar relatief weinig problemen mee gehad.
Wel krukas-sensor defect gehad: dan bokt ie na ongeveer 5 minuten warmrijden...

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Sallin schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 08:14:
[...]

Ik heb die in de Variant variant (:+)). De afgelopen vier jaar heeft die gemiddeld 1 op ~18 gelopen met uitschieters naar 1 op 20 (warm weer, maar niet te warm dat de AC nodig is, en veel snelwegkilometers). Ik ben benieuwd hoe je die op 1 op 29 krijgt zonder niet significant onder vmax te gaan rijden. Ik ben namelijk echt geen racer en ik heb zeker in het begin mijn best gedaan zuinig te rijden (anticiperen, vroeg schakelen, et c.) en 1 op 20 en een beetje was het wel.
90 a 100 op CC, 79.1km twee keer per dag, waarvan 77.4km snelweg, ac alleen wanneer nodig, banden op druk, etc. Maar dan doe je ook echt moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
90 a 100 op de snelweg rijden met een personenauto? 8)7
dan kun je evengoed met een gangetje van 85 in de slipstream achter een vrachtwagen blijven hangen |:(

edit:
Sorry, ik woon in het noorden en daar mag en kun je altijd 130 op de snelweg. Jij woont zeker in het westen van het land O-)

[ Voor 29% gewijzigd door nokiaan958GB op 24-10-2014 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:44

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

nokiaan958GB schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:22:
dan kun je evengoed met een gangetje van 85 in de slipstream achter een vrachtwagen blijven hangen |:(

edit:
Sorry, ik woon in het noorden en daar mag en kun je altijd 130 op de snelweg. Jij woont zeker in het westen van het land O-)
A7 zeker? :+ De A28 is 130 op de snelweg niet altijd goed te doen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 12:20
Danku beiden!

Ja, ik had al gelezen dat de SR een slechte versnellingsbak had, maar dit is dus alleen bij de 8v. Ik neem aan dat de raammechanismen ondertussen wel vervangen zijn? Of gaat zelfs die vervanging kapot?

Anyway, ik ga morgen naar de auto kijken, ben benieuwd of het was is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:17

DaRoot

Some say...

Knul schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:43:
Danku beiden!

Ja, ik had al gelezen dat de SR een slechte versnellingsbak had, maar dit is dus alleen bij de 8v. Ik neem aan dat de raammechanismen ondertussen wel vervangen zijn? Of gaat zelfs die vervanging kapot?

Anyway, ik ga morgen naar de auto kijken, ben benieuwd of het was is :).
Volgens mij hebben de 16 kleppers idd andere bak..
Raammechanismes zijn in de loop van de modellen wel gewijzigd volgens mij, weet alleen niet wanneer..
Roest hoef je in elk geval niet zo bang voor te zijn, volledig verzinkte carrosserie.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
nokiaan958GB schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:22:

edit:
Ik zei dan ook dat het mogelijk is, en moeite kost, en niet dat het altijd gebeurt. Met 110-120 (GPS) zit je aan +- 3.8-3.9l/100km. En hier in het zuidelijke buurland mag je maar 120. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
Hallo!

Ik ben zelf sinds een jaar Fiat rijder nadat ik bij overgang van werkgever mijn lease-auto in moet hebben leveren.

Ik heb toen vanwege de verwachting weinig kilometers te gaan rijden een benzine uitvoering van de Fiat Punto Evo aangeschaft (Bj 2009). Staat nu 115.000 km op de teller. Bij 120.000 zal i.i.g. de d-riem vervangen moeten worden. Vermoedelijk ook wat bandjes en eventueel remschijven.

Ik heb echter sinds de aanschaf in een klein jaar tijd 25.000 kilometer met deze auto afgelegd en ik ben dus daarom nu aan het kijken naar een dieseltje.

Ik ben altijd wel een VW man geweest en heb zelf in het verleden in een Golf 4 gereden. Later heb ik veel kilometers in een Seat Ibiza TDI FR mogen maken. Voor 90% een VW Polo :P.

Nu heb ik wat op internet zitten zoeken naar een leuke Polo diesel. Ik heb een aantal leuke occasions kunnen vinden. Mijn eisen zijn vrij simpel.

Bj >2010 (nieuw model Polo)
Budget ~9 à € 10.000 (afhankelijk van inruilwaarde Fiat)
LMV
Cruise control
Airco

Kilometerstand is een beetje variabel. Ik zit niet te wachten op een diesel van 4 jaar oud die maar 60.000 km heeft gereden. Ik heb liever een diesel die wat meer heeft gereden, zeg maar 25.000 per jaar. Korte afstanden zijn niet goed voor diesels is mij altijd verteld.

Je komt nu al snel uit op de driepitter bluemotion dieseltjes. Nu is mijn vraag waar ik op moet letten bij deze auto's. In het verleden is mij wel eens verteld dat de blokjes met containerladingen bij de dealers werden aangeleverd omdat ze na 100.000 km al op waren. Is dit waarheid?

Daarnaast vroeg ik mij af of er met deze relatief lichte blokjes een beetje fatsoenlijk over de snelweg mee gereden kan worden. Mijn huidige auto maakt al snel 4.200 toeren bij 130 km/h. Voor een benzine vind ik dit veel. Ook qua geluid is het erg vermoeiend om lange afstanden te rijden. Is dit bij een Polo diesel hetzelfde?

Graag hoor ik of jullie wat tips hebben bij mijn zoektocht naar het juiste exemplaar.

Alvast bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door Proqzor op 27-10-2014 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Laatst online: 15-09 21:27
Proqzor schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:24:
Hallo!

Ik ben zelf sinds een jaar Fiat rijder nadat ik bij overgang van werkgever mijn lease-auto in moet hebben leveren.

Ik heb toen vanwege de verwachting weinig kilometers te gaan rijden een benzine uitvoering van de Fiat Punto Evo aangeschaft (Bj 2009). Staat nu 115.000 km op de teller. Bij 120.000 zal i.i.g. de d-riem vervangen moeten worden. Vermoedelijk ook wat bandjes en eventueel remschijven.

Ik heb echter sinds de aanschaf in een klein jaar tijd 25.000 kilometer met deze auto afgelegd en ik ben dus daarom nu aan het kijken naar een dieseltje.

Ik ben altijd wel een VW man geweest en heb zelf in het verleden in een Golf 4 gereden. Later heb ik veel kilometers in een Seat Ibiza TDI FR mogen maken. Voor 90% een VW Polo :P.

Nu heb ik wat op internet zitten zoeken naar een leuke Polo diesel. Ik heb een aantal leuke occasions kunnen vinden. Mijn eisen zijn vrij simpel.

LMV
Cruise control
Airco

Kilometerstand is een beetje variabel. Ik zit niet te wachten op een diesel van 4 jaar oud die maar 60.000 km heeft gereden. Ik heb liever een diesel die wat meer heeft gereden, zeg maar 25.000 per jaar. Korte afstanden zijn niet goed voor diesels is mij altijd verteld.

Je komt nu al snel uit op de driepitter bluemotion dieseltjes. Nu is mijn vraag waar ik op moet letten bij deze auto's. In het verleden is mij wel eens verteld dat de blokjes met containerladingen bij de dealers werden aangeleverd omdat ze na 100.000 km al op waren. Is dit waarheid?

Daarnaast vroeg ik mij af of er met deze relatief lichte blokjes een beetje fatsoenlijk over de snelweg mee gereden kan worden. Mijn huidige auto maakt al snel 4.200 toeren bij 130 km/h. Voor een benzine vind ik dit veel. Ook qua geluid is het erg vermoeiend om lange afstanden te rijden. Is dit bij een Polo diesel hetzelfde?

Graag hoor ik of jullie wat tips hebben bij mijn zoektocht naar het juiste exemplaar.

Alvast bedankt!
Die nieuwe generatie polo's werden vanaf 2009 al gemaakt als ik het goed heb, verder is een diesel compleet anders dan een benzine motor, dus qua toerental en snelheden niet te vergelijken. Met zoveel km's per jaar zou ik iig zeker voor een 6 bak gaan, om relax en zuinig te kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Niet verwacht maar toch weer na half jaar met heel veel spijt een Astra 140 pk te hebben gereden, weer terug bij VW. Na mijn Golf 5 1.9 TDI en Golf 6 2.0 TDI, nu een Golf 7 1.2 TSI. Weer inclusief leuke uitrusting dus winterpakketje, xenon, opbergpakket, navi, comfortline, sportonderstel, getinte en elektronische ramen achter etc, kan niet wachten tot volgende week. Ik ben wel aan het overwegen meteen Bearlock en een Defa in te bouwen. Met mijn vorige Golf 6 ook een Defa gehad en was er erg over te spreken, alleen de interieurdetectie kon toen niet uit dus ik hoop dat het nu wel kan. Voor de zekerheid meteen garantie laten uitbreiden voor 1,5 jaar. Ik weet dat de 1.2 TSI erg zwak is op de nokkenasklep of zo zoals ik hoorde en dat je motor meteen aan gort is. Erg jammer maar met garantie durf ik dat avontuur nog wel aan.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je weet dat de 1.2TSi een compleet ander blok is dan de Golf 6 versie? Ik ken de problemen van de Golf 7 versie niet, maar daar zullen ze vast veel in hebben verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseAMD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04 15:52
Hier ook maar eens wat posten. Als auto erbij heb ik een kever uit 1964. Deze is helemaal opgebouwd in de jaren 60 California look. Dit betekent, vrijwel standaard body, neus verlagen, brede banden achter, period correct velgen en een snelle motor.

De motor heb ik zelf opgebouwd, onderdelen overal vandaan gehaald. Basis is een standaard kever 1600 carter. Lange slag krukas en grotere zuigers maakt hiervan 2176cc. Nokkenas, drijfstangen, gepoorte cilinderkoppen, Weber 48 IDA's als carburateurs. (zitten normaal op een Shelby Cobra / GT 500). Op de testbank geweest en haalde hiermee 188 pk, 231nm. 1/4 mile tijd is 13.52 bij 160km/u op straatbanden.

Motorblok heb ik nu verkocht omdat ik een andere kever wil (ouder met ragtop) of een Karmann Ghia. Daarna wil ik dan kijken of ik er weer een snelle motor voor opbouw of rustiger aandoe. :+

Blok in opbouw:
Afbeeldingslocatie: http://www.cal-look.nl/Gallery/albums/userpics/10013/DSC01253.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.cal-look.nl/Gallery/albums/userpics/10013/DSC01269.JPG

Klaar:
Afbeeldingslocatie: http://www.cal-look.nl/Gallery/albums/userpics/10013/DSC00700.JPG

Filmpje:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-09 23:26
Gaan we weer.. leuke to do list voor de golf ..

Homokineet links voor, draagarmen beide kanten voor en alle remblokjes/schijven moeten vervangen worden

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Proqzor schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:24:
Hallo!

LMV
Cruise control
Airco

Alvast bedankt!
Ik kwam vandaag toevallig op deze site.
Moest toen meteen aan dit topic denken :+
Zitten vast nog wel een paar goed ingereden exemplaren voor je bij ;)

Met rijervaringen kan ik je niet helpen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 22:57:
Je weet dat de 1.2TSi een compleet ander blok is dan de Golf 6 versie? Ik ken de problemen van de Golf 7 versie niet, maar daar zullen ze vast veel in hebben verbeterd.
Klopt maar de nokkenasklep schijnt nog steeds bagger te zijn maar de rest zoals ik lees een heerlijke en zuinige motor met veel power voor maar 105 pk. De snaar is nu niet meer probleem volgens mij. Dit is wel import Golf dus er ligt een Duitse 1.2 TSI in want bij Google zoekende op de motorcode krijg ik alleen Duitse sites.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

JesseAMD schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 09:27:
Hier ook maar eens wat posten. Als auto erbij heb ik een kever uit 1964. Deze is helemaal opgebouwd in de jaren 60 California look. Dit betekent, vrijwel standaard body, neus verlagen, brede banden achter, period correct velgen en een snelle motor.

De motor heb ik zelf opgebouwd, onderdelen overal vandaan gehaald. Basis is een standaard kever 1600 carter. Lange slag krukas en grotere zuigers maakt hiervan 2176cc. Nokkenas, drijfstangen, gepoorte cilinderkoppen, Weber 48 IDA's als carburateurs. (zitten normaal op een Shelby Cobra / GT 500). Op de testbank geweest en haalde hiermee 188 pk, 231nm. 1/4 mile tijd is 13.52 bij 160km/u op straatbanden.

Motorblok heb ik nu verkocht omdat ik een andere kever wil (ouder met ragtop) of een Karmann Ghia. Daarna wil ik dan kijken of ik er weer een snelle motor voor opbouw of rustiger aandoe. :+

Blok in opbouw:
[afbeelding]

[afbeelding]

Klaar:
[afbeelding]

Filmpje:
[video]
Nice! Ziet er goed uit, Selvas Grün gespoten toevallig? Is mijn Golf 1 ook, lekker retro. :)

188pk uit dat ding, pfoe dat zal wel als de brandweer gaan. :D

Wel gare plek voor een oliefilter though. Een keer verkeerd achteruit insteken tegen een stoeprand/betonblok en hij ligt eraf. Of is dat gezichtsbedrog? Alhoewel....er steekt wel meer aan de achterkant uit waar je al eerder problemen mee krijgt als je ergens tegenaan duwt van achteren. :+

Mooi ook die shiftlight in je bakkes. Leuk als het donker is. :D

[ Voor 4% gewijzigd door max op 28-10-2014 22:19 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb geprobeerd om de kaarten van mijn Discovery Media navigate te updaten met kaarten van mei 2014 die Volkswagen online heeft staan. Er is echter één probleem: alles labels zijn nu verdwenen, ik zie op de kaart dus lege rode en gele vlakken in plaats van A- en N-nummers en ook steden hebben geen naam meer. Navi is van 5G0919866F 0036 ECE 2014 naar 5G0919866N 0040 ECE 2014/15 gegaan. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ga wss binnenkort even kijken voor een 3e hands (3e eigenaar) Golf 4 V5 uit '99, 177K op de klok. Is als overbruggings auto tussen de verkoop van m'n Prive Fiesta uit 2013 en een nieuwe lease auto! Iemand nog tips waar ik op moet letten als ik ga kijken? De distributie-ketting weet ik nog van m'n vorige V5... maar verder?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:35

Wom

JesseAMD schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 09:27:

Blok in opbouw:
[afbeelding]

[afbeelding]

Klaar:
[afbeelding]

Filmpje:
[video]
Prachtige Kever. Respect voor het werk wat hier in gaan zitten is _/-\o_
Persoonlijk zou ik voor een Ghia gaan. Persoonlijke ervaring mee en je gaat daar geen spijt van hebben ;)
DennusB schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 07:49:
Ik ga wss binnenkort even kijken voor een 3e hands (3e eigenaar) Golf 4 V5 uit '99, 177K op de klok. Is als overbruggings auto tussen de verkoop van m'n Prive Fiesta uit 2013 en een nieuwe lease auto! Iemand nog tips waar ik op moet letten als ik ga kijken? De distributie-ketting weet ik nog van m'n vorige V5... maar verder?
MK4 is in mijn ogen de 'beste' Golf die ze gemaakt hebben. Het blok met dergelijke km-stand is aandacht punt, maar verder zou ik me geen zorgen maken.

[ Voor 16% gewijzigd door Wom op 31-10-2014 10:33 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
nokiaan958GB schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 18:56:
[...]

Ik kwam vandaag toevallig op deze site.
Moest toen meteen aan dit topic denken :+
Zitten vast nog wel een paar goed ingereden exemplaren voor je bij ;)

Met rijervaringen kan ik je niet helpen O-)
Top bedankt! Ik heb een mooie gevonden in het altijd mooie Fryslan! Namelijk:

http://www.autoscout24.nl...aspx?id=260445356&asrc=st|sr,as

Mooie uitvoering. Vrij acceptabel aantal kilometers.

Betreft die navigatie. Volgens mij betreft het de RNS310. Als je dat kaartje niet hebt, op welke manier verkrijg je dan de kaarten. Moet je hier op de legale methode nog veel geld voor neertellen?

Overigens staat er in hetzelfde dorp nog een, namelijk:

http://www.autoscout24.nl...aspx?id=261077142&asrc=st|sr,as

Waar zou jullie voorkeur naar uit gaan? De D-riem van de eerste moet met 210.000 worden vervangen. Bij de tweede weet ik het nog niet. Zal volgende week eens een kijkje nemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Proqzor op 31-10-2014 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Man zwaargewond na ontploffing auto in Veghel

In het filmpje lijkt het een Jetta te zijn, recent model. Mogelijk een hybride. Volgens het nieuws op de radio vond er een explosie plaats aan achterzijde van de auto. Accu ontploft? If so, grote terugroepactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 21:46

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Proqzor schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:42:
[...]

Betreft die navigatie. Volgens mij betreft het de RNS310. Als je dat kaartje niet hebt, op welke manier verkrijg je dan de kaarten. Moet je hier op de legale methode nog veel geld voor neertellen?

Waar zou jullie voorkeur naar uit gaan? De D-riem van de eerste moet met 210.000 worden vervangen. Bij de tweede weet ik het nog niet. Zal volgende week eens een kijkje nemen.
Die eerste is in ieder geval wel een betrouwbaar adres heb daar ooit een A4 gekocht.

Dei eerste is imho mooier, alleen al om de originele navi.

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 31-10-2014 16:34 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Proqzor schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:42:
[...]

Haha bij die garage met de gele deur komt mijn laatste auto (passat) ook vandaan :+
Let op: standaard koop je bij deze garage zonder garantie dus extra goed kijken wat je koopt. Garantie moet je er dus bijkopen!
Bij Harm heb ik zeker 4 auto's gekocht maar dat is al een hele poos geleden.

[ Voor 4% gewijzigd door nokiaan958GB op 31-10-2014 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Iemand enig idee of dit reëel is : http://m.autoscout24.nl/a...e-benzine-zwart-259588800? :) Is wel een nette prijs toch denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Is geïmporteerd, NAP waarschijnlijk niet aanwezig (of hoogstens vanaf 2012), 157k km voor een 15 jaar oude auto? Ik zou heel wantrouwend zijn. Die auto vraagt gewoon om een complete aankoopkeuring.
Maar die tellerstand is volledig random.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Maasluip schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 11:29:
Is geïmporteerd, NAP waarschijnlijk niet aanwezig (of hoogstens vanaf 2012), 157k km voor een 15 jaar oude auto? Ik zou heel wantrouwend zijn. Die auto vraagt gewoon om een complete aankoopkeuring.
Maar die tellerstand is volledig random.
Jep is geïmporteerd. Maar waarom is 157k voor een 15 jaar oude auto veel? Ik zie er genoeg rond die stand, gemiddeld 170k :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 14:48
FastFred schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 16:10:
Man zwaargewond na ontploffing auto in Veghel

In het filmpje lijkt het een Jetta te zijn, recent model. Mogelijk een hybride. Volgens het nieuws op de radio vond er een explosie plaats aan achterzijde van de auto. Accu ontploft? If so, grote terugroepactie?
Denk niet dat het een hybride was, aangezien ik geen sideskirts zie zitten.
Ook zitten er volgens mij standaard lichtmetalen velgen op ipv staal. Of hij heeft zijn winterbanden er al op zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door benchMarc op 01-11-2014 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
DennusB schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 11:19:
Iemand enig idee of dit reëel is : http://m.autoscout24.nl/a...e-benzine-zwart-259588800? :) Is wel een nette prijs toch denk ik?
Mijn broer heeft een golf 4 V5 20v. Wat een heerlijke auto is dat. Motor is waanzinnig soepel, erg rustig, klinkt fantastisch en die dingen zijn behoorlijk rap. Mits goed onderhouden kunnen die dingen best wat aan, maar hou rekening met de distributie ketting die ondanks een langere levensduur dan een riem toch vervangen moet worden bij 190-200k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

DennusB schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 12:00:
[...]

Jep is geïmporteerd. Maar waarom is 157k voor een 15 jaar oude auto veel? Ik zie er genoeg rond die stand, gemiddeld 170k :P
Nee, is juist weinig. 99% kans dat die teller teruggedraaid is.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Iuigi schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 13:21:
[...]

Mijn broer heeft een golf 4 V5 20v. Wat een heerlijke auto is dat. Motor is waanzinnig soepel, erg rustig, klinkt fantastisch en die dingen zijn behoorlijk rap. Mits goed onderhouden kunnen die dingen best wat aan, maar hou rekening met de distributie ketting die ondanks een langere levensduur dan een riem toch vervangen moet worden bij 190-200k.
Jep, dat weet ik. Bij mijn vorige V5 begon ik bij de 180k de ketting ook te horen, dus ik weet wel een beetje waar ik op moet letten als ik ga kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Maasluip schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 14:44:
[...]

Mwah 10k per jaar is nou niet echt heel erg weinig als je het mij vraagt. Bij de drie auto's bij ons de garage zitten ze allemaal op gemiddeld 8-11k (aantal jaren oud / kilometerstand) per jaar, nieuw of van de eerste eigenaar gekocht.
Het feit dat het een geïmporteerde is maakt de kans natuurlijk wel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Heb die van mij zelf gehaald in Duitsland, was toen 2 jaar oud toen met 57K op teller. Is nu 8 jaar, en staat 140K op teller. En dan praat je over een TDI. Geheid dat iedereen zal zeggen dat die teller een slinger heeft gehad, maar das dus niet zo. Het hoeft dus niet altijd iets te zeggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Martijn19 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 15:33:
[...]

Mwah 10k per jaar is nou niet echt heel erg weinig als je het mij vraagt. Bij de drie auto's bij ons de garage zitten ze allemaal op gemiddeld 8-11k (aantal jaren oud / kilometerstand) per jaar, nieuw of van de eerste eigenaar gekocht.
Het feit dat het een geïmporteerde is maakt de kans natuurlijk wel groter.
Heb hem even gevraagd of hij de onderhoudsboekjes nog heeft van voor de import (hij heeft m zelf uit duitsland gehaald zo te zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Maasluip schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 14:44:
[...]

Hij kan ook gewoon weinig gebruikt zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Scrtz schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 21:18:
[...]

Foto's van je auto zijn ook wel leuk! Was jij niet degene waarvan de golf 5 gti total loss bij was verklaard? Of vergis ik me
Ik had beloofd nog wat kiekjes van m'n nieuwe Golf posten, dus bij dezen:

Afbeeldingslocatie: http://oi61.tinypic.com/zjdq9v.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi62.tinypic.com/dm8ljs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi57.tinypic.com/2pyvkmf.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 01-11-2014 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
wimmel_1 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 18:06:
[...]

Ik had beloofd nog wat kiekjes van m'n nieuwe Golf posten, dus bij dezen:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
mooie bak hoor! Parelmoer wit? En wat voor blok had je ook alweer?
UltraSub schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 15:35:
Heb die van mij zelf gehaald in Duitsland, was toen 2 jaar oud toen met 57K op teller. Is nu 8 jaar, en staat 140K op teller. En dan praat je over een TDI. Geheid dat iedereen zal zeggen dat die teller een slinger heeft gehad, maar das dus niet zo. Het hoeft dus niet altijd iets te zeggen. ;)
Bij een benzine oke, heb zelf ook een golf v uit 2004 met 115k op de teller, rij zelf ongeveer 10k per jaar, maar bij een diesel zou ik juist mijn twijfels hebben, zeker met zo'n lage km stand, waarom rij je geen benzine als je zo weinig rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002

Maximus

There is no substitute

Mag mij sinds gisteren officieel in 't topic melden. Gisteren bij Century in Assen een bestelling gedaan voor een nieuwe leaseauto. Keuze is gevallen op de Golf en deze gisteren besteld:

Golf 7 1.2 TSI 105pk 6 handgeschakeld 4 deurs Hatchback- Business Line
Pacific Blue
Electrische ramen achter
Getinte ruiten
Thuiskomer

Is een voorraad auto die al besteld was door de dealer. Kan mooi snel geleverd worden om zo nog 4 jaar mee te gaan me 20% bijtelling. Verwachte aflevering is 21 november a.s.

Na de proefrit waren mijn vriendin en ik verkocht en hebben we de knoop doorgehakt. We komen vanuit een Ford Fiesta 1.2, kortom een mooie grote stap.

[ Voor 3% gewijzigd door Maximus op 02-11-2014 12:53 ]

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Scrtz schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 20:14:
[...]
mooie bak hoor! Parelmoer wit? En wat voor blok had je ook alweer?

[...]

Bij een benzine oke, heb zelf ook een golf v uit 2004 met 115k op de teller, rij zelf ongeveer 10k per jaar, maar bij een diesel zou ik juist mijn twijfels hebben, zeker met zo'n lage km stand, waarom rij je geen benzine als je zo weinig rijdt?
Is "Pure White". Het verschil tussen deze kleur wit en "Oryx White" is ~€800,- en op een afstand van een meter of 5 al niet meer zichtbaar. Blok is op kenteken een 150PK/320Nm 2.0 TDi maar heeft inmiddels de software en specs van de (zelfde) 2.0TDi uit de GTD (185PK/400Nm). Voor de rest zit er zowat het gehele optie-pakket wat VW aanbied bovenop een Highline versie op, op wat, imho overbodige, zaken na.

Enige wat de GTD echt anders maakt is de software in de ECU en de versnellingsbak verhoudingen (vooral de eerste versnelling is anders, bij de GTD is de "1" een stukje "langer" waardoor je sneller weg bent). De rest is puur optisch bij een GTD, andere voor/achterbumper en sideskirts, standaard verlaagd en 18" velgen + donkere hemelbekleding en GTi stijl "ruitjes" bekleding op de sportstoelen.

@ Maximus: Feli!! Ga je veel plezier mee krijgen. Ik kom vanuit een Scirocco 1.4TSi Highline Plus en de huidige Golf bevalt me érg goed.

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 02-11-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
wimmel_1 schreef op zondag 02 november 2014 @ 12:53:
[...]

Is "Pure White". Het verschil tussen deze kleur wit en "Oryx White" is ~€800,- en op een afstand van een meter of 5 al niet meer zichtbaar. Blok is op kenteken een 150PK/320Nm 2.0 TDi maar heeft inmiddels de software en specs van de (zelfde) 2.0TDi uit de GTD (185PK/400Nm). Voor de rest zit er zowat het gehele optie-pakket wat VW aanbied bovenop een Highline versie op, op wat, imho overbodige, zaken na.

Enige wat de GTD echt anders maakt is de software in de ECU en de versnellingsbak verhoudingen (vooral de eerste versnelling is anders, bij de GTD is de "1" een stukje "langer" waardoor je sneller weg bent). De rest is puur optisch bij een GTD, andere voor/achterbumper en sideskirts, standaard verlaagd en 18" velgen + donkere hemelbekleding en GTi stijl "ruitjes" bekleding op de sportstoelen.

@ Maximus: Feli!! Ga je veel plezier mee krijgen. Ik kom vanuit een Scirocco 1.4TSi Highline Plus en de huidige Golf bevalt me érg goed.
Ah ja klopt, had ik al eens gelezen dat je GTD specs had laten chippen, dat levert iig meer dan genoeg plezier op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Wat zijn de chip ervaringen met een 1.6tdi? overweeg om te chippen als de garantie van de Passat afgelopen is. 105Pk in een Passat houd niet over maar 95% van de tijd kom je ook niets te kort.

Het gaat me er ook echt niet om de laatste pk's eruit te halen maar een beetje extra power op de momenten dat het uitkomt zoals bij invoegen en inhaal acties op de snelweg is wel handig. Daarnaast zou een gechipte auto in theorie iets zuiniger worden wat ook mooi mee genomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Chaoss schreef op zondag 02 november 2014 @ 19:51:
Wat zijn de chip ervaringen met een 1.6tdi? overweeg om te chippen als de garantie van de Passat afgelopen is. 105Pk in een Passat houd niet over maar 95% van de tijd kom je ook niets te kort.

Het gaat me er ook echt niet om de laatste pk's eruit te halen maar een beetje extra power op de momenten dat het uitkomt zoals bij invoegen en inhaal acties op de snelweg is wel handig. Daarnaast zou een gechipte auto in theorie iets zuiniger worden wat ook mooi mee genomen is.
Als je het écht wil weten: ABT! (=VW) haalt er mét behoud van garantie op een nieuwe auto, nét 20PK/35Nm extra uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Is geen nieuwe auto maar van 2011, garantie is omdat ik hem net een paar maand geleden heb gekocht en is maar een half jaar dus zolang kan ik wel wachten.

Overigens staat abt volgens mij niet zo heel goed aangeschreven :P ik heb gezien dat de meeste tuners tot 140pk gaan. Maar 130 is imho ook prima als me dat wat extra marge oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

ABT niet goed aangeschreven? Dat is zo ongeveer voor Audi wat AMG voor Mercedes is. :P

En die trekken een 1.6tdi inderdaad net naar de 125pk en 285Nm. Kost je een dikke 1,5k :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Correctie, Abt is geen VW, en ook geen eigendom van VW. Het is een onafhankelijke tuner die gespecialiseerd in het tunen van VAG producten, en waarmee VW (of eigenlijk zelfs alleen PON volgens mij) afspraken heeft over een garantieregeling.

Omdat tuning bij Abt via de VW-dealer wordt aangeboden is de prijs hiervan daardoor ook nogal opgeblazen. Er zijn tuners die kwalitatief vergelijkbaar of beter werk verrichten voor minder, en waar je ook een garantie kan kopen.

Neemt niet weg dat ik begrijp dat veel klanten toch voor de 'veilige' weg kiezen via de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Weemism schreef op zondag 02 november 2014 @ 21:36:
[...]

Correctie, Abt is geen VW, en ook geen eigendom van VW. Het is een onafhankelijke tuner die gespecialiseerd in het tunen van VAG producten, en waarmee VW (of eigenlijk zelfs alleen PON volgens mij) afspraken heeft over een garantieregeling.

Omdat tuning bij Abt via de VW-dealer wordt aangeboden is de prijs hiervan daardoor ook nogal opgeblazen. Er zijn tuners die kwalitatief vergelijkbaar of beter werk verrichten voor minder, en waar je ook een garantie kan kopen.

Neemt niet weg dat ik begrijp dat veel klanten toch voor de 'veilige' weg kiezen via de dealer.
Pon (de NL importeur!) biedt die garantie tegenwoordig helaas niet meer aan, VAG (Volkswagen AG) in Duitsland wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

wimmel_1 schreef op zondag 02 november 2014 @ 21:39:
[...]
PON (De NL importeur!) biedt die garantie tegenwoordig helaas niet meer aan, VAG AG in Duitsland wel.
Betekent dat dat je claim dan zelf rechtstreeks bij VAG in Dld moet neerleggen, of moet je lokale VW dealer dat dan doen in plaats van naar de importeur?

Of houdt het in dat je überhaupt geen garantie meer hebt bij tuning door Abt als je je VW bij een Nederlandse dealer hebt gekocht?
Chaoss schreef op zondag 02 november 2014 @ 21:24:
Overigens staat abt volgens mij niet zo heel goed aangeschreven :P
Dat heb ik ook wel eens gehoord, maar wel van een bekende concurrerende VAG tuner die het had over dure maar slordig uitgevoerde tuning bij Abt, met technische problemen tot gevolg.

Vraag is natuurlijk in hoeverre je dat met een korreltje zou moet nemen uit de mond van een concurrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Weemism schreef op zondag 02 november 2014 @ 21:48:
[...]

Betekent dat dat je claim dan zelf rechtstreeks bij VAG in Dld moet neerleggen, of moet je lokale VW dealer dat dan doen in plaats van naar de importeur?

Of houdt het in dat je überhaupt geen garantie meer hebt bij tuning door Abt als je je VW bij een Nederlandse dealer hebt gekocht?

[...]

Dat heb ik ook wel eens gehoord, maar wel van een bekende concurrerende VAG tuner die het had over dure maar slordig uitgevoerde tuning bij Abt, met technische problemen tot gevolg.

Vraag is natuurlijk in hoeverre je dat met een korreltje zou moet nemen uit de mond van een concurrent.
Als er motorisch wat mis is dan komt je claim sowieso in Dld. bij Volkswagen AG terecht. PON doet niks met motoren, ze importeren en leveren alleen volledige auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Toen ik nog actief was op audiforum las ik daar toch wel eens negatieve ervaringen met ABT tuning.

Als ik zo wat rondlees gaan de meeste tuners tot 140pk en dat voor een fractie van de prijs van ABT tuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ooit mijn 1.6tdi laten chippen door een zeer bekende VW tuner. Vermogenstoename was erg lekker en hij werd er tevens iets zuiniger van, maar ik ondervond helaas problemen met regeneratie van mijn roetfilter. Hierdoor trilde mijn hele auto en dacht ik dat mijn motorblok eruit zou vallen.

Probleem lag bij het softwarematig afsluiten van de EGR klep in combinatie met een regeneratie van de roetfilter. Als het klopt zouden ze dit nu aangepakt moeten hebben waardoor er een tijdelijke heractivatie van de EGR klep plaatsvindt tijdens het regenereren van de roetfilter.

Ik heb in ieder geval mijn 1.6 terug naar fabriekswaarden laten zetten vanwege het getril :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Konden ze niet gewoon de EGR klep weer activeren dan?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens hen was het beter om de EGR dicht te houden, maar met het (zware) getril als gevolg. Ben een paar keer langs geweest en uiteindelijk besloten om het naar standaard te zetten. Had geen zin meer om dagen vrij te nemen en zover te reizen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07

Zou ik langs VVT of Vagtechniek rijden, afhankelijk van waar je woont.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op maandag 03 november 2014 @ 13:57:
Volgens hen was het beter om de EGR dicht te houden, maar met het (zware) getril als gevolg. Ben een paar keer langs geweest en uiteindelijk besloten om het naar standaard te zetten. Had geen zin meer om dagen vrij te nemen en zover te reizen :-)
EGR dichthouden is voor het voorkomen van het dichtslibben van de auto, maar gek dat dat problemen geeft met regeneratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
Ik heb mijn Seat Ibiza met 200.000 op de teller eens laten chippen. Was de 1.9 TDI FR versie met 130/140 pk. Deze is toen naar 165/170 pk gegaan. Hij roette daarna wel aardig als ik er 'zuinig' mee reed. Je moet hem alleen zelf af en toe eens goed ontroeten. Oftewel bij een warme motor (na ca. 30km) gewoon even een paar keer flink het gas open gooien. Dan komen de pluimen er eerst uit en daarna is hij weer mooi schoon.

Overigens heb ik hierna nog probleemloos tot de 300.000 met die auto gereden. Hij gaf geen krimp.

Alleen de koppeling begon op een gegeven moment wat te slippen als ik hem niet goed warm reed. Maar dat was sporadisch.

JD Engineering is ook wel een goed adres voor chiptuning. http://www.jdengineering.nl/portfolios/chiptuning/

@ Chaoss bedankt voor de tip. Toen ik mijn Seat daar gekocht had heb ik die toen gewoon zonder garantie gekocht. Garantie vind ik niet echt belangrijk. Zo'n auto zaak levert zijn auto's gewoon goed af. Of je nou garantie hebt of niet, ze willen hun goede naam toch wel behouden.

Bovendien is het volgens mij alleen garantie op de motor en bak. Heb je niet zoveel aan.

Ik heb nog een derde optie voor de polo. Er staat namelijk nu ook een 1.6 TDI bij hun te koop. Zelfde bedrag, geen navigatie maar wel dezelfde kilometers. Dus nu is het de keuze, of een 1.6TDI of navigatie. haha

Ik ga donderdag wel even wat proefritjes maken daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Ik heb al 2 auto's laten chiptunen.
VVT ben ik niet kapot van. Auto rijdt wel lekker maar het hogere koppel komt er veel te snel in en (misschien daardoor?) is het brandstofverbruik niet om naar huis te schrijven.

Als de volgende weer een VAG wordt en weer getuned moet worden ga ik zeker naar JD in Lochem.

Wel opletten met de 1.6tdi. Als die net zulke lichte koppelingsplaten heeft als mijn 105pk 1.9tdi dan liggen die er zo uit als er naar een te hoog koppel wordt getuned. Heb ruim beneden de 200 dkm mijn koppelingsplaten en vliegwiel moeten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Even lekker cross posten, maar ik ben vanaf gister avond ook weer in dit topic te vinden :

Omdat de Fiesta er Donderdag uit gaat een vervangert :

Afbeeldingslocatie: http://www.snap2share.nl/getfile/1Mm8BYIzDpi4IjrGHtST.jpg

Een Golf 4 V5 (150PK) Highline met 18" R32 Licht metaal, verlagingsveren, JBL audio rondom, 5" touch screen radio. Rijd ERG fijn (weer, want ik heb al een V5 gehad :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Gefeliciteerd :). Bijzonder altijd zo'n V5 vind ik, zelf nooit mee gereden, maar lijkt me zoveel interessanter en meer karakter hebben dan de huidige 4 cilinder turbo downsize motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Een turbo geeft anders ook wel een behoorlijk stukje karakter ;)

Het is niet voor niks dat de V5 uitgerangeerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

nokiaan958GB schreef op woensdag 05 november 2014 @ 18:41:
Het is niet voor niks dat de V5 uitgerangeerd is
Heeft dat niet meer met het verbruik en de uitstoot van atmosferische 5 cilinders te maken die niet meer van deze tijd is?

Maar 'karakter' is natuurlijk een subjectief begrip, ik vind een V5 gewoon wat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Inderdaad zelfs de echte 5 cilinders (die van Audi straight-5) :P zijn uitgerangeerd, niet omdat ze slecht zijn want ze zijn oerdegelijk, en ook niet omdat ze geen karakter hebben want ze klinken en rijden heerlijk.

Verbruik is misschien een ding maar met rustig rijden haal je ook wel vrij gemakkelijk de 1:10-1:11 volgens mij scheelt dat bar weinig met een nieuwere 2 liter, 4 cillinder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Weemism schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 20:46:
Gefeliciteerd :). Bijzonder altijd zo'n V5 vind ik, zelf nooit mee gereden, maar lijkt me zoveel interessanter en meer karakter hebben dan de huidige 4 cilinder turbo downsize motoren.
Thanks. Ja, het is heel anders. Heb hiervoor een Fiesta 100PK turbo gereden en dat rijd prima, maar wel heel anders. Dit voelt zoveel degelijker en relaxter, zelfs bij 900 toeren in z'n 2 heb je al een hele bak vermogen zonder te hoeven wachten op de turbo.
Chaoss schreef op donderdag 06 november 2014 @ 08:00:
Inderdaad zelfs de echte 5 cilinders (die van Audi straight-5) :P zijn uitgerangeerd, niet omdat ze slecht zijn want ze zijn oerdegelijk, en ook niet omdat ze geen karakter hebben want ze klinken en rijden heerlijk.

Verbruik is misschien een ding maar met rustig rijden haal je ook wel vrij gemakkelijk de 1:10-1:11 volgens mij scheelt dat bar weinig met een nieuwere 2 liter, 4 cillinder.
Nou goed, hij kan flink slurpen in ieder geval :P Gemiddeld nu (sinds maandag) 9,6 liter op 100km. Valt me nog mee, maar dan rijd ik wel echt 'normaal' haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Ter referentie, bij mijn (van 122 naar 160 pk getunede 1.4 TSI) zit ik gemiddeld op 6,9l/100km bij normaal rijden.

Scheelt dus inderdaad wel een slok bij grofweg hetzelfde vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Tja, en mijn 2.8 V6 doet gemiddeld 1 op 8 met net geen kwart meer vermogen. :+

Dat is dus 12,5/100L. :)

[ Voor 41% gewijzigd door max op 06-11-2014 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 16:16
@DennusB: Huh, je had je Fiesta verkocht omdat je een lease auto van je werk hebt, maar je koopt dan weer een Golf ? You lost me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:52
Ik rij een VW Golf 5 2.0 TDi uit 2006, 6 handbak.
Rijd iemand hetzelfde blok met automaat? Ik ben namelijk wel benieuwd welk versnelling / rpm de motor draait als je 30 / 40 / 50 / 60 / 70 / 80 / 90 rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Weemism schreef op donderdag 06 november 2014 @ 19:04:
Ter referentie, bij mijn (van 122 naar 160 pk getunede 1.4 TSI) zit ik gemiddeld op 6,9l/100km bij normaal rijden.

Scheelt dus inderdaad wel een slok bij grofweg hetzelfde vermogen.
Dit is inderdaad de reden van het afscheid van de 5-pitter. Elke cilinder extra is ook nog extra interne wrijving/weerstand. Alleen jammer dat bij de introductie van elk nieuw blok weer kinderziektes opduiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
En waarschijnlijk om het aantal verschillende blokken dat ze maken te drukken, en zo goedkopere motoren kunnen maken. => twee verschillende 1.4TSI met elk een ander vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Dat een 1.4 "zoveel" zuiniger is ligt hem niet zozeer aan het missen van een cillinder maar aan de veel kleinere cillinder inhoud, je vergelijkt nu een 2.5 met een 1.4 Mickey Mouse motor :+. Overigens was de 1.4tsi in mijn octavia met gemiddeld 1:14-15 nou niet bepaald een zuinigheids wonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Tsja, definieer 'Mickey Mouse' motor als de 1.4 meer vermogen heeft dan de 2.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
tiguan schreef op donderdag 06 november 2014 @ 19:36:
@DennusB: Huh, je had je Fiesta verkocht omdat je een lease auto van je werk hebt, maar je koopt dan weer een Golf ? You lost me :P
Die Polo van de zaak gebruik k alleen voor Woon-Werk. Hij is zo kaal dat ik daar niet prive in wil rijden :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Weemism schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 00:41:
Tsja, definieer 'Mickey Mouse' motor als de 1.4 meer vermogen heeft dan de 2.5.
Cilinderinhoud van de 1.4 is veel minder dan de 2.5, maar de turbo blaast flink veel leven in zo'n blokje waardoor die meer pk kan leveren. Techniek van de huidige 1.4 tsi's is natuurlijk ook stukken verder dan dat in de tijd was toen meer cilinderinhoud nog beter was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:12

Acradavos

Poetsfanaat

Mooi topic, ik stel bij deze mijn auto voor. Standaard gekocht.

VW Golf MK5 GT Sport 1.4TSI 122pk + Licht en Zicht + High Executive Plus pakket

Veranderingen;

- AP schroefset
- 3SDM 0.001 8,5 + 9,5j op 215/35/18 en 225/35/18
- RNS310
- GTI onderlip + GTI uitlaat
- Enkele VAG-Com opties aangezet; US-lights, Coming Home/Leaving Home aangepast naar 30 seconden, ramen dicht d.m.v. regensensor, stadslichten gedimt etc.
- Gele folie over mistlampen
- Golf 6 licht + raamschakelaars
- Touch Module

Chip op maat staat op de planning. :)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/p480x480/10556287_526393624172535_8887222680667338116_n.jpg?oh=d083a2b111f248805ebd9a2fadcbda75&oe=54E8A87E

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/v/t1.0-9/s720x720/10430512_314263082088593_3175398767285250310_n.jpg?oh=2a28f55fb89d7b7958005cd84f82a414&oe=54D9CD69&__gda__=1423666062_ec8ceae455a10dd31129c8ce458e94c5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:21
Hopelijk mag ik mezelf binnenkort ook weer VW rijder noemen..
Van de baas te horen gekregen dat mijn Seat Altea vervangen mag worden.

Was eerst aan het kijken naar een Seat Leon 1.6 TDI, maar dit is de laatste dagen toch duidelijk omgeslagen naar een Golf VII 1.6 TDI Bluemotion Highline.

Nu alleen zoeken naar een voorraadmodel, want moet nog wel even geregeld worden voor 1 januari.. :)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Acradavos schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:30:

Veranderingen;

- AP schroefset
- RNS310
- Enkele VAG-Com opties aangezet; US-lights, Coming Home/Leaving Home aangepast naar 30 seconden, ramen dicht d.m.v. regensensor, stadslichten gedimt etc.
- Touch Module

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat ziet er dik uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Acradavos schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:30:

Veranderingen;

- AP schroefset
- RNS310
- Touch Module

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooi zuinig wagentje ;)

Als je een beetje mazzel hebt, heb je ook "alles in huis" om mirrodip aan te zetten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

nokiaan958GB schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 17:57:
[...]

Mooi zuinig wagentje ;)

Als je een beetje mazzel hebt, heb je ook "alles in huis" om mirrodip aan te zetten :*)
Kantelende spiegel? Dan moet ik de R32 spiegels hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ziet er inderdaad dik uit!

Maar 1 ding snap ik niet, en dat is die gele folie over de mistlampen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

Ohh, dat is een trend. Dat gaat er ooit wel een keertje af. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Gele folie?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bKP6Nc3.jpg

:+

Zitten ook 3000k (dus gele) H4 xenon pitten in. Heel prettig licht in het donker moet ik zeggen. :)

[ Voor 42% gewijzigd door max op 10-11-2014 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-09 15:32

Momentumlol

Car Fanatic

max schreef op maandag 10 november 2014 @ 18:04:
Gele folie?

[afbeelding]

Zitten ook 3000k (dus gele) H4 xenon pitten in. Heel prettig licht in het donker moet ik zeggen. :)
Best een geinig wagentje d:)b

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Is dat je 2.8 V6 waar je een paar postjes geleden naar verwees? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-09 15:32

Momentumlol

Car Fanatic

Weemism schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:00:
[...]

Is dat je 2.8 V6 waar je een paar postjes geleden naar verwees? :)
Dan zou het enkel de 2.8 V6 motor kunnen zijn, want volgens mij kwam deze motor enkel uit de fabriek in een golf 4 toch?

Edit: Aan het onderschrift van de beste man is te zien dat het de " 83 VW Golf 1.1 keukenmixer " betreft :D

[ Voor 15% gewijzigd door Momentumlol op 10-11-2014 19:07 ]

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Gele folie?

[afbeelding]

blijft handsdown de mooiste Golf in dit topic. _/-\o_

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Pagina: 1 ... 58 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.

http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]