Het Grote Volkswagen-topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 62 Laatste
Acties:
  • 407.309 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

McBoom schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:07:
[...]

Ik had het dan ook specifiek over de Variant en niet de hatch ;)

Weet iemand of het ook in te stellen is dat de spiegels automatisch inklappen zodra je de auto op slot zet (en vice versa)? (Passat 3C b.t.w.) Het vervelende is dat je ze alleen maar in kan klappen als ie op contact staat, maar voor het uitstappen is het wel handig dat je nog wat in de spiegels kan zien :P
Kijk hier ff: http://bronken.de/spiegelanklappen/

Is mogelijk, maar met heel veel haken en ogen (vervangen stuurapparaten bijv.) als je een 3C hebt die niet van 2010 is.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:47

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Horen bij een 7A de spiegels eigenlijk inklapbaar te zijn?

Bij mijn Octavia gebeurde dat als ik de "op slot" knop van de ab ingedrukt hield (zodat ook de ramen dicht gaan) maar bij de Passat werkt dat iig niet :P

[ Voor 57% gewijzigd door Chaoss op 08-08-2014 11:36 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 07:18
McBoom schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:07:
[...]

Ik had het dan ook specifiek over de Variant en niet de hatch ;)
Ja dat zag ik later ook :P. Dan de 7 variant vind ik ook de mooiste, van de varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Mooie golf variant.

Zou inderdaad de achterkant scheren want de belettering is priegelig en niet mooi.

Twee jaar geleden in een Golf Variant 2008 gezeten maar de binnenruimte viel me tegen (instap en hoogte). Met mijn 1,91 was ik blijkbaar net te lang. Zag het al helemaal niet zitten dat de drie opgroeiende pubers op de achterband zouden passen. Daarom weer bij de Passat aanbeland.

Automaat is een leuke optie. Maar inmiddels zoveel rijervaring dat ik bij het schakelen niet meer eens hoef na te denken :)

Xenon is een zeer goede keuze. Als je eenmaal gewend bent, wil je niet meer zonder.

Zit er ook miror dip op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-05 20:01

JayPe

Ondertitel

miror dip? of mirror dip?

wat is dat?

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:04

vhal

ಠ_ಠ

JayPe schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 23:33:
miror dip? of mirror dip?

wat is dat?
Dat je spiegels iets tilten als je achteruit rijdt? Denk ik, wel handig voor de stoepranden

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als het er niet op zit dan is 't met een VAGCOM zó in te schakelen (zelfs voor beide buitenspiegels, als je wil, in verband met RHD & LHD uitvoeringen). Standaard wordt die functie alleen "aan" gezet bij de uitvoeringen welke voorzien zijn van de automagisch inklapbare spiegels en dan ook alleen op de buitenspiegel welke niet aan de bestuurderskant zit maar het zit gekoppeld aan het CANBUS signaal van de achteruittijdlichten en alle buitenspiegels zijn tegenwoordig elektrisch bedienbaar.

Oohw: En Type/Motor aanduiding is ook vrij simpel te verwijderen met een föhn en een oude creditcard (of ander pasje, uiteraard). De föhn alleen NIET op standje verf - haren afbranden/verschroeien zetten maar gewoon warme lucht laten blazen.

[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 09-08-2014 15:07 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Hmm dat zou ook iets zijn wat ik wel met vagcom aan wil laten passen. Daarnaast ook de nieuwe coming home werking, bij vorige modellen ging die altijd aan als het donker was en je het portier open deed. Bij het huidige model gaat de coming home alleen aan als je zelf de hendel voor groot licht even aantrekt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:11

Ethirty

Who...me?

Geen lichtsensor toevallig?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Coming Home is het laten branden van de koplampen ná het uitschakelen van het contact (bij thuiskomen) en dat is meestal een zaak van "niet wenselijk, tenzij... " Dus is een simpele handeling vereist.

Leaving Home is uiteraard gewoon "klikje op de AB" zodat de lampen gaan branden én je je auto "ziet" :P

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 09-08-2014 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Over sensors gesproken. Een vriend van mij heeft een Polo met lichtsensor. Maar de dashboard verlichting gaat niet aan , als de lichtsensor het gewone licht aan zet. Hij moet de knop echt op dimlicht zetten voordat ook de dashboard verlichting aan gaat. Is dit met opzet zo, of een bugje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

tiguan schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 16:44:
Over sensors gesproken. Een vriend van mij heeft een Polo met lichtsensor. Maar de dashboard verlichting gaat niet aan , als de lichtsensor het gewone licht aan zet. Hij moet de knop echt op dimlicht zetten voordat ook de dashboard verlichting aan gaat. Is dit met opzet zo, of een bugje?
De lichtschakelaar heeft een "A" stand (Automatic) als er een sensor gemonteerd is op de voorruit en daarmee wordt normaliter ook de dashboardverlichting in geschakeld op het moment dat de achterlichten ingeschakeld worden.

De koplampen branden al wel vanwege de DRL functie (DagRijdLichten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ja dat is het punt, ik heb samen met 'm getest maar ik zie geen verschil tussen DRL en dimlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bij DRL branden alleen de dimlichten aan de voorkant, de achterlichten + dashboardverlichting worden pas ingeschakeld als de sensor "ziet" dat 't donker wordt (én heeft je lichtschakelaar een "A" stand)..

Bij DRL heb je niet standaard een "A" en mag je alles handmatig bedienen tenzij.... "A" stand op je schakelaar.

Bij m'n huidige VW is 't nog mooier, ik kan de achterlichten niet eens uitschakelen zodat de "A" stand eigenlijk alleen m'n dashboard/interieurverlichting bediend.

[ Voor 21% gewijzigd door Will_M op 09-08-2014 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik zal er nog eens goed op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

wimmel_1 schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 16:43:
[...]

Coming Home is het laten branden van de koplampen ná het uitschakelen van het contact (bij thuiskomen) en dat is meestal een zaak van "niet wenselijk, tenzij... " Dus is een simpele handeling vereist.

Leaving Home is uiteraard gewoon "klikje op de AB" zodat de lampen gaan branden én je je auto "ziet" :P
Ik weet wat het is, in de auto's die ik de afgelopen 10 jaar reed met lichtsensor ging ook de coming home vanzelf, zonder die sensor moest ik hem zelf aanzetten met de grootlicht hendel.
wimmel_1 schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 16:58:
Bij DRL branden alleen de dimlichten aan de voorkant, de achterlichten + dashboardverlichting worden pas ingeschakeld als de sensor "ziet" dat 't donker wordt (én heeft je lichtschakelaar een "A" stand)..

Bij DRL heb je niet standaard een "A" en mag je alles handmatig bedienen tenzij.... "A" stand op je schakelaar.

Bij m'n huidige VW is 't nog mooier, ik kan de achterlichten niet eens uitschakelen zodat de "A" stand eigenlijk alleen m'n dashboard/interieurverlichting bediend.
Bij mij gaat de dashboard verlichting ook branden bij veel zonlicht. Of schaduw die nog te licht is voor de normale verlichting. En aan de wisselende sterkte daarvan zit daar ook ergens een aparte licht sensor voor.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 13:24:
Als het er niet op zit dan is 't met een VAGCOM zó in te schakelen (zelfs voor beide buitenspiegels, als je wil, in verband met RHD & LHD uitvoeringen). Standaard wordt die functie alleen "aan" gezet bij de uitvoeringen welke voorzien zijn van de automagisch inklapbare spiegels en dan ook alleen op de buitenspiegel welke niet aan de bestuurderskant zit maar het zit gekoppeld aan het CANBUS signaal van de achteruittijdlichten en alle buitenspiegels zijn tegenwoordig elektrisch bedienbaar.

Oohw: En Type/Motor aanduiding is ook vrij simpel te verwijderen met een föhn en een oude creditcard (of ander pasje, uiteraard). De föhn alleen NIET op standje verf - haren afbranden/verschroeien zetten maar gewoon warme lucht laten blazen.
Bij het vorige model passat kon mirror dip alleen als de spiegel van geheugen was voorzien. Weet niet hoe het bij de B7 zit.

Bij het verwijderen van belettering gebruikte ik altijd nylon visdraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:22
Ik ben van plan een Golf 6 TDI te gaan kopen. Nu hoor ik dat er veel problemen zijn (geweest) met voornamelijk de 2.0 TDI's. Problemen die worden veroorzaakt door het dichtkoeken van de EGR met roet.
Iemand slechte ervaringen met deze motoren? Hoe zit het met de 1.6 TDI's?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-05 10:26
nokiaan958GB schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 01:03:
[...]

Bij het vorige model passat kon mirror dip alleen als de spiegel van geheugen was voorzien. Weet niet hoe het bij de B7 zit.

Bij het verwijderen van belettering gebruikte ik altijd nylon visdraad.
Ik heb mijn letters er af gehaald met een haardroger. Geen draden nodig gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

bramv82 schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 12:11:
Ik ben van plan een Golf 6 TDI te gaan kopen. Nu hoor ik dat er veel problemen zijn (geweest) met voornamelijk de 2.0 TDI's. Problemen die worden veroorzaakt door het dichtkoeken van de EGR met roet.
Iemand slechte ervaringen met deze motoren? Hoe zit het met de 1.6 TDI's?
Vergeet het scheuren van de koppen niet. ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:34

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Joopieboy schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 12:56:
[...]

Vergeet het scheuren van de koppen niet. ;)
In een golf 6 ( en dus de CR diesel)? Dit was toch juist een euvel in de PD diesels?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat mij bijstaat is dat de eerste series ook die problemen hebben gehad, in eigenlijk alle modellen. Ik heb mij er eens in verdiept, op vw forum staat een hele lijst en ook welke serie nummers je wel en niet moet hebben. Vaak als ze een vervangende kop hebben gehad is het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Mn pa stond vanmiddag opeens langs de snelweg met zn 2012 Passat 1.4 140PK DSG. Vermogen viel opeens weg. Starten ging nog wel maar rijden niet. Bleek iets met een sensor in de DSG te zijn? Komt vaker voor toch.. rotte DSG bakken?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Joopieboy schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 13:45:
Wat mij bijstaat is dat de eerste series ook die problemen hebben gehad, in eigenlijk alle modellen. Ik heb mij er eens in verdiept, op vw forum staat een hele lijst en ook welke serie nummers je wel en niet moet hebben. Vaak als ze een vervangende kop hebben gehad is het wel goed.
Heb je misschien een linkje naar die lijst? Kan m zo snel niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

DennusB schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 20:55:
Mn pa stond vanmiddag opeens langs de snelweg met zn 2012 Passat 1.4 140PK DSG. Vermogen viel opeens weg. Starten ging nog wel maar rijden niet. Bleek iets met een sensor in de DSG te zijn? Komt vaker voor toch.. rotte DSG bakken?
Rotte bakken valt op zich mee volgens mij, sommige modellen hebben/hadden default wat slechte schakel momenten, dealer heeft inmiddels voor veel modellen al een firmware update gehad. Veel mensen laten ook zelf e.e.a. softwarematig aanpassen door bedrijven als dsgdokter.nl

Daarnaast zijn er wel series geweest waarbij de koppeling snel versleet, sowieso verslijt de koppeling van een DSG sneller dan een handbak omdat een DSG nu eenmaal veel meer schakelt. Versleten koppeling zit niets anders op dan koppeling vervangen (bija lage km-standen is er garantie/coulance vanuit de dealer) en dat is wel duur ivm dubbele koppeling. Volgens mij gaan prijzen van het vervangen v.d. koppeling snel richting de 1500,-

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 11-08-2014 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

bramv82 schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 21:04:
[...]

Heb je misschien een linkje naar die lijst? Kan m zo snel niet vinden...
Mm ik kan hem ook niet meer vinden, vreemd. Iig een link met dezelfde punten:
http://wiki.tdiclub.nl/Categorie:BekendeProblemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Chaoss schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:21:
[...]

Rotte bakken valt op zich mee volgens mij, sommige modellen hebben/hadden default wat slechte schakel momenten, dealer heeft inmiddels voor veel modellen al een firmware update gehad. Veel mensen laten ook zelf e.e.a. softwarematig aanpassen door bedrijven als dsgdokter.nl

Daarnaast zijn er wel series geweest waarbij de koppeling snel versleet, sowieso verslijt de koppeling van een DSG sneller dan een handbak omdat een DSG nu eenmaal veel meer schakelt. Versleten koppeling zit niets anders op dan koppeling vervangen (bija lage km-standen is er garantie/coulance vanuit de dealer) en dat is wel duur ivm dubbele koppeling. Volgens mij gaan prijzen van het vervangen v.d. koppeling snel richting de 1500,-
Hmm het is iig een serieus probleem want hij heeft vandaag een vervangende Passat gehad. Gelukkig is het lease, dus het kost hem niets!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Show je zelfgeknutselde grillebadges!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hQekpFr.png

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05 08:37
Het is iig wel een echte 6 cilinder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Duh, ga geen neplogo's plakken.

Deze sticker zit dan wel achterop mijn 1100cc Golf 1, maar daar is ook helemaal niets aan gelogen. Zit nl. 4.2l reservoir voor ruitensproeier in. :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3bYOjUF.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:27
max schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:50:

Deze sticker zit dan wel achterop mijn 1100cc Golf 1, maar daar is ook helemaal niets aan gelogen. Zit nl. 4.2l reservoir voor ruitensproeier in. :P

[afbeelding]
Jaloers!
waar haal je zo'n sticker weg :9~

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
De verveling slaat ook hier toe 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

max schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:50:

[afbeelding]
_O-

Wel fout, maar wel grappig. :z Nerd humor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Nog zo'n bordje achter je ruit en je bent de bink :+
Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/84f30f33b85a35e122f3d3dfe5ace58b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Hebben jullie idee waarom dat de VW golf 7 DSG uit 2013 zoveel olie gebruikt?

We hebben hem nu paar maand geleden gekocht en vandaag ging het olie lampje branden en er is een liter bij in gegaan, er is wel veel mee gereden maar lusten ze dan zoveel olie?

VW garage heeft er Helix Ultra AVL 5w30 in gegooit, misschien switchen naar dikkere olie?

[ Voor 15% gewijzigd door dudee op 23-08-2014 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat is het voor een versie (Diesel/Benzine) en hoeveel Km's staan er op de teller?

De Dieselblokken willen de eerste 30.000Km nog wel wat olie verbruiken en ook de benzinemotoren pakken wel een beetje olie in die eerste periode.

Een 2013 auto zal wss een ex lease/huur zijn en z'n eerste beurt nog niet gehad hebben als je 'm tweedehands gekocht heb (LM/Huur stoot 'm door naar de handel/particulier zonder beurt). Nog niks om je zorgen om te maken waarschijnlijk en ik zou er dan ook geen dikkere olie op zetten (gewoon de voorgeschreven "long-life" olie bijven gebruiken, dus).

Mijn huidige MJ11 VW Scirocco 1.4TSi heeft in de eerste 30K ook iets minder dan een half litertje extra nodig gehad, het tweede halve litertje uit diezelfde verpakking ging er laatst bij toen er 140K op de teller stond en ik nog 10K van de volgende beurt zat (en die wagen staat nu op 158K én is inmiddels ngerolen). Dealers tellen alleen in héle liters als je komt om olie bij te (laten) vullen met als gevolg dat er gewoon te veel bij gaat. Max. nivieau is nergens voor nodig (en vaak ook schadelijk), en al helemaal niet bij het bijvullen tot een volgende beurt.

Te veel olie in een blok geeft méér gevolgschade dan dat de meeste mensen weten, oliedruk wordt te hoog en perst vanzelf wel ergens wat pakkingen en/of keerringen stuk om die druk kwijt te geraken.

Ik peil het olieniveau gewoon regelmatig met de peilstok, wachten op 't lampje is........

[ Voor 29% gewijzigd door Will_M op 23-08-2014 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Bezine DSG (dsg verbruikt meer olie zover ik begrijp sowiso), hoeveel de auto heeft gelopen weet ik uit m'n hoofd zo even niet.'Het is trouwens geen ex leaser maar hij was van een particulier uit België.

Auto is 2/3 maand geleden gekocht en werd verteld dat ze alles hadden gecontroleerd, ik hoop dat dan daar de olie ook bij zit.

[ Voor 25% gewijzigd door dudee op 23-08-2014 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

dudee schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 17:20:
Bezine DSG (dsg verbruikt meer olie zover ik begrijp sowiso), hoeveel de auto heeft gelopen weet ik uit m'n hoofd zo even niet.'Het is trouwens geen ex leaser maar hij was van een particulier uit België.

Auto is 2/3 maand geleden gekocht en werd verteld dat ze alles hadden gecontroleerd, ik hoop dat dan daar de olie ook bij zit.
Gewoon even (netjes) 't oliepeil in de gaten houden middels de peilstok. Als 't lampje gaat branden dan ben je eigenlijk al te laat doordat je onder 't minimum komt.

En direct ná de volgende beurt voor de grap eens kijken hoe hoog 't oliepeil dan staat nadat je 't blok lekker op temperatuur gereden hebt én ook weer hebt laten afkoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe

JayPe

Ondertitel

Oliepeilen doe je ná een tankbeurt.
- Auto staat bij de pomp meestal redelijk recht
- Auto is goed warmgereden ( tenminste: daar zorg je dan dus voor ) en dus is al het condenswater verdampt
- Tijdens de tijd van het tanken en afrekenen loopt de warme olie in het blok netjes terug naar het carter.

Oliepeilen doe je NIET met een lampje in je dashboard. Vroeger betekende het, als je lampje tijdens het rijden aan ging, dat je blok binnen een minuut overleden was: lampje aan = geen oliedruk. (Dus een drukwaarschuwing, ipv een peil-controle).. dat is tegenwoordig soms (MAAR NIET ALTIJD) oók een peil controle.

Overigens; Te veel olie betekend niet te veel oliedruk! Te veel olie betekend wél dat er teveel carterdruk kan ontstaan en dat er olie via bijvoorbeeld de ontluchting wordt verbrand in de motor, met vettige uitlaatgassen en een kapotte katalysator als gevolg.

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Bedankt voor de info! Ik controleer het nu en dan, niet verwacht dat het zovaak moest want er word hier toch gauw 2x 3x per week vol getankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe

JayPe

Ondertitel

ná een tankbeurt.. niet ná íedere tankbeurt.

Nu en dan is prima. Dan leer je vanzefl je auto kennen. als het niveau nooit echt spannend wijzigd, kan je het interval verlagen. Eéns per maand zou mooi zijn, en bijvoorbeeld vóór een flink eind rijden én er ná: De zomer/wintervakantie bijvoorbeeld.

Men vergeet vaak dat, hoewel auto's steeds moderner worden, voorzien zijn van allerlei elektronica en weet ik veel allemaal wat,.. het blok is nog steeds 'gewoon' een stuk mechanica, met een oliepomp, brandstof, zuigerveren, slijtage, hete uitlaatgassen en condenswater. De techniek heeft de intervallen wel drastisch verlaagd door betere olie, kleinere marges en betere alles eigenlijk, maar toch: Een lagerkap blijft een lagerkap, en als de smering stopt, stopt 't blokje vanzelf.

[ Voor 44% gewijzigd door JayPe op 23-08-2014 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Ah ok duidelijk. Erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

JayPe schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 17:42:
ná een tankbeurt.. niet ná íedere tankbeurt.

Nu en dan is prima. Dan leer je vanzefl je auto kennen. als het niveau nooit echt spannend wijzigd, kan je het interval verlagen. Eéns per maand zou mooi zijn, en bijvoorbeeld vóór een flink eind rijden én er ná: De zomer/wintervakantie bijvoorbeeld.

Men vergeet vaak dat, hoewel auto's steeds moderner worden, voorzien zijn van allerlei elektronica en weet ik veel allemaal wat,.. het blok is nog steeds 'gewoon' een stuk mechanica, met een oliepomp, brandstof, zuigerveren, slijtage, hete uitlaatgassen en condenswater. De techniek heeft de intervallen wel drastisch verlaagd door betere olie, kleinere marges en betere alles eigenlijk, maar toch: Een lagerkap blijft een lagerkap, en als de smering stopt, stopt 't blokje vanzelf.
Misschien niet helemaal eerlijk om als vergelijk in te zetten maar ik heb hier ook nog een 600CC apparaat staan wat ~18500 RPM's maakt. Als ik daar teveel óf een te dikke olievariant op zet dan kan ik de volgende race aan 't revizeren... én daarmee bedoel ik 't blok én de bak + koppeling doordat die laatste onderdelen in de zelfde olie draaien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Als mijn olielampje gaat branden hoeft er maar een kwart liter bij. Betreft 1.9tdi diesel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-05 17:47

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dan heb je geluk. Ik heb meerdere auto's gereden waar lampje aan betekent dat er 2 liter in mag. Ook een keer met een 1.9 TDI van VW gehad. Lampje ging aan, maar dan ook alleen nog maar op een snel genomen klaverblad. In het donker gepeild maar geen olie gezien, liter bijgevuld, volgende dag nog eens gecontroleerd: alleen het allerlaagste puntje van de peilstok zat een klein beetje olie, dus nog maar een liter erbij. Toen was hij pas op peil.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:09

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Voor de Up!-rijders onder ons: VAG Techniek biedt een vermogensupgrade aan van 60PK naar 75PK. Het gaat hier niet om chiptuning, alleen wordt de software geüpdate naar de waardes van de 75PK-versie.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3jtwlTz.jpg

In bovenstaande grafiek zie je de verschillen tussen de 60PK- en de 75PK-versie. Het zijn geen grootse verschillen in het middengebied, wat ik so far heb gelezen is dat hij wat lekkerder doortrekt tussen de 2.000 en 5.000RPM. De prijs voor de update is € 150,- en ik overweeg het om de mijne ook te laten updaten.

Daarnaast kan je de originele CC laten inbouwen in je Up!. Kost € 325,- en ze zijn er een dag aan kwijt maar een leenauto kost slechts € 5,- dus dat is weer te overzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
DaMarcus schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 08:49:
[afbeelding]

In bovenstaande grafiek zie je de verschillen tussen de 60PK- en de 75PK-versie. Het zijn geen grootse verschillen in het middengebied, wat ik so far heb gelezen is dat hij wat lekkerder doortrekt tussen de 2.000 en 5.000RPM. De prijs voor de update is € 150,- en ik overweeg het om de mijne ook te laten updaten.
Apart, aangezien je pas een verschil ziet boven de 5.000 RPM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe

JayPe

Ondertitel

Maasluip schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 22:30:
Dan heb je geluk. Ik heb meerdere auto's gereden waar lampje aan betekent dat er 2 liter in mag. Ook een keer met een 1.9 TDI van VW gehad. Lampje ging aan, maar dan ook alleen nog maar op een snel genomen klaverblad. In het donker gepeild maar geen olie gezien, liter bijgevuld, volgende dag nog eens gecontroleerd: alleen het allerlaagste puntje van de peilstok zat een klein beetje olie, dus nog maar een liter erbij. Toen was hij pas op peil.
snelgenomen klaverblad met (te) laag oliepeil: Olie in de hoek van je blok, oliepomp hapt lucht, druk valt weg, lampje gaat aan (en zoemer gaat af).. dat heet: geluk hebben dat de oliefilm niet direct breekt.

Gelukkig worden auto;s normaliter afgeleverd met een instructieboekje, waar specifiek en precies voor jouw auto wordt uitgelegd welk lampje en welk alarmpje waarvoor is. Zoveel mensen om mij heen die denken dat 't lampje voor 't peil is.. pás 1 collega die zo het blok van haarl Peugeotje 205 de soep in liet draaien,.. en dan nog roepen 'dat ie net ( een half jaar terug ) nog een APK had gehad,... " dan doen ze er toch wel nieuwe olie in"

Anyhoe: voor iedereen hier die zich afvraagt hoe of wat qua lampjes en olie: niet op je luie reet achter je pc blijven hangen, maar van die bank af, de auto in: gewoon onder je stoel, in het dashboardkastje of onder het stuur even naar het instructieboekje zoeken. "Assumption is the mother of all f%ckups!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
of pak de Volkswagen service app voor oa alle lampjes in deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

DaMarcus schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 08:49:
Voor de Up!-rijders onder ons: VAG Techniek biedt een vermogensupgrade aan van 60PK naar 75PK. Het gaat hier niet om chiptuning, alleen wordt de software geüpdate naar de waardes van de 75PK-versie.
Hoe is het vervangen van de software in je motormanagement géén chiptuning? Kennelijk wordt de 60pk kunstmatig geknepen en is dat met de software weer ongedaan te maken.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Tsja, het beestje moet een naam krijgen.

Chiptuning levert in het algemeen wat op bij een turbomotor. Weet niet welke blok het hier hier om gaat.
Is volgens mij wel gewoon chiptuning want je verandert de data of software op de chip.

Vagtechniek hoor ik goede dingen over. Lucas zal wel weten wat hij aan het doen is al zie ik hier het nut niet van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-05 17:47

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

JayPe schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 21:43:
[...]

snelgenomen klaverblad met (te) laag oliepeil: Olie in de hoek van je blok, oliepomp hapt lucht, druk valt weg, lampje gaat aan (en zoemer gaat af).. dat heet: geluk hebben dat de oliefilm niet direct breekt.
Als je het goed leest had je dit gelezen: ik kon 2 liter bijvullen terwijl onder normale omstandigheden het lampje niet aan gegaan was.

Verder schrijf je alleen dingen die ik allang weet.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keyboardplayer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-02 23:21
Beste VW-rijders,

Ik heb een vraag:

Mijn Golf 6 heeft een RNS310 navigatiesysteem met Bluetooth. Werkt allemaal prima in combinatie met mijn LG G2 (op de bediening van Spotify via het stuur na, maar dat wist ik al toen ik de auto kocht), maar ik erger mij elke keer weer aan het feit dat het VW-systeem de netwerkverbinding van mijn telefoon helemaal overneemt (lees: het systeem gebruikt de simkaart i.p.v. de telefoon), waardoor ik geen Spotify streaming/Whatsapp/Telegram/etc. meer kan gebruiken tijdens het rijden. Op zich veilig, maar niet wenselijk :+

Tevens heb ik het idee dat mijn telefoonboek maar voor de helft synchroniseert. Hebben hier meer mensen last van, zo ja, is er een oplossing voor dit probleem?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Beetje inherent aan RSAP (Remote SIM Access Protocol) Bluetooth wat door je Carkit gebruikt wordt. Collegaatje van me heeft exact dezelfde "ellende" met diezelfde carkit.

Ik hád de RNS510 tot 3 keer toe, maar die werd ook 3 geleend zonder terug te brengen en heb nu een RCD310 met losse carkitmodule van VW en beide varianten benaderen de telefoon als "headset" én als "medialibrary" gelijktijdig waardoor de SIM in het toestel gewoon beschikbaar blijft voor data (terwijl wél de antenne van de auto gebruikt wordt).

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 25-08-2014 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Verbaas mij er over dat een recent toestel als de LG G2 de taal rSap praat met je auto. Android heeft al vele versies geen rSap meer aan boord. Heb je zeker de rSap App geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

nokiaan958GB schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 20:44:
Verbaas mij er over dat een recent toestel als de LG G2 de taal rSap praat met je auto. Android heeft al vele versies geen rSap meer aan boord. Heb je zeker de rSap App geinstalleerd.
Ligt ook aan de RNS310/510. Ik moet bij mij even onder de bijrijder stoel gaan kijken welke module daar neergelegd is door VW (de stekkeraansluitingen liggen er standaard, die module niet), maar die is er dus extra in gelegd om dit soort ellende te voorkomen. (De dealer wees me daar gelukkig bij het bestellen van de auto in 2010 al op).

Ik krijg over een paar weken m'n nieuwe Golf VII en daar zit de discover-pro in, die schijnt dat issue niet te hebben.... Dus die module uit m'n huidige Scirocco blijft dan misschien "over" :+

[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 25-08-2014 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keyboardplayer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-02 23:21
Ik heb een standaard LG G2 zonder custom rom of apps die hier mogelijk verantwoordelijk voor zijn. Op het moment dat ik 4G ontvangst heb (dat ondersteunt de auto niet) pakt de auto mijn telefoon wel op als 'headset,' maar zo vaak ben ik niet in de Randstad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Keyboardplayer schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 20:55:
Ik heb een standaard LG G2 zonder custom rom of apps die hier mogelijk verantwoordelijk voor zijn. Op het moment dat ik 4G ontvangst heb (dat ondersteunt de auto niet) pakt de auto mijn telefoon wel op als 'headset,' maar zo vaak ben ik niet in de Randstad...
Dan moet je op je telefoon dus óók aan kunnen geven dat 'ie je auto middels dat protocol moet blijven benaderen en niet via RSAP moet gaan werken.

Een en ander is overigens ook weer afhankelijk van software in je auto/RNS apparaat :9

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 25-08-2014 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:52

Pixeltje

Woo-woohoo!

Mijn polo (6r, bj 2012) heeft een radio/cd systeem (RCD310) met multimedia aansluitingen in het dashboardkastje. Als ik mijn iPhone daaraan knoop werkt alles redelijk, maar regelmatig (lees; een of meerdere keren per rit) slaat de radio vast en kan ik niet meer door nummers scrollen en wordt er geen muziek meer afgespeeld van mijn telefoon. CD en radio functioneren dan nog wel. Is dit een bekend probleem?

De dealer zegt dat ze er nog nooit van hebben gehoord, maar ik twijfel daar een beetje aan. Iemand hier met hetzelfde probleem wellicht?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

dudee schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 17:20:
Mijn 1.4TSI DSG had ook aardig olie verbruik, die had ook een beurt bij aanschaf gehad dus juiste oliepeil, en na 5 maand en ongeveer 10.000km ging het lampje branden ik heb er toen 0,75 bij gegooid.

Was dit ook niet gewend want mijn 105pk 1.9Tdi deed gewoon 25K voordat het lampje aanging, meestal redde ik het daar van beurt tot beurt.

[ Voor 13% gewijzigd door Chaoss op 26-08-2014 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-05 21:32
Chaoss schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 09:17:
[...]

Mijn 1.4TSI DSG had ook aardig olie verbruik, die had ook een beurt bij aanschaf gehad dus juiste oliepeil, en na 5 maand en ongeveer 10.000km ging het lampje branden ik heb er toen 0,75 bij gegooid.

Was dit ook niet gewend want mijn 105pk 1.9Tdi deed gewoon 25K voordat het lampje aanging, meestal redde ik het daar van beurt tot beurt.
Enigzins offtopic, maar je bent ervan bewust dat doorrijden tot het olielampje gaat branden inhoud dat de motor al enige tijd onvoldoende olie heeft? Zeker de turbo heeft zwaar te leiden als deze onvoldoende smering en koeling krijgt doordat er te weinig olie in de motor aanwezig is. Het olielampje gaat namelijk pas branden als er onvoldoende oliedruk is, deze wegvallende oliedruk wordt veroorzaakt door aanzuigen van lucht door de oliepomp. Het bijvullen met 0,75 l olie zal in dergelijke gevallen vrijwel zeker onvoldoende zijn om het oliepeil op het minimum niveau te krijgen als je weet dat de meeste motoren tussen 3 en 5 liter olie bevatten.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Aangezien ik maar 0,75L heb moeten toevoegen lijkt me dat niet het geval. Zelfde met de 1.9tdi als het lampje al ging branden hoefde ik maar 0,5l toe te voegen. Ik weet ook 100% zeker dat na het bijvullen de olie weer mooi middenin de aangegeven "streepjes" stond.

Blijkbaar gaan lampjes tegenwoordig eerder branden. Ik heb nog nooit motorische of turbo problemen met mijn auto's gehad. Zorgen dat je altijd een flesje olie met minimaal 0,5L in de auto hebt liggen en gelijk bijvullen als het lampje brand.

[ Voor 55% gewijzigd door Chaoss op 26-08-2014 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Laatst online: 15:13
Volgens mij is er bij een hoop motoren een verschil tussen een oranje lampje (laag niveau) en een rood lampje (wegvallende oliedruk). Waar bij het oranje lampje het niveau net onder de pijlstok staat, en dus na het bijvullen van 0.5 tot 1L er weer genoeg olie aanwezig is. En bij rood inderdaad de oliedruk wegvalt en de film snel weg zal zijn. Correct me if I'm wrong.

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Dat vermoed ik ook inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:16

Keida

dr.

Zo. Ook de trotse eigenaar van een Volkswagen. Een Polo wel te verstaan, 2005, 110.000km. Moest niet te duur zijn, en moest op korte termijn mijn oude Toyota vervangen. Leuk karretje hoor!

Niet echt Volkswagen gerelateerd: Er was wel in de auto gerookt.... Niet extreem, maar wel net een vervelende geur. Was al bang dat dat er helemaal niet uit zou gaan. Maar na het lezen van de ervaringen met Ozonbehandeling, hier toch maar voor gegaan.. Kost wel wat (EUR 89)..
Vandaag laten doen en..... Verdraaid! Het werkt! Lekker fris, nog wel wat Ozon geur, maar dat schijnt snel te verdwijnen. Enigszins verbaasd, maar wel happy!

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:19

Maximus

There is no substitute

Nieuweling hier in het Volkswagen topic met een vraag voor de Golf 7 Hatchback eigenaren met kinderen.

Ben mij aan het oriënteren voor een nieuwe leaseauto. Ik kom van een Ford Fiesta en wil richting de Volkswagen Golf 7. Ik twijfel echter tussen de Hatchback (5d) of de Variant.

Hamvraag is voor de keuze, mijn vriendin en ik willen in de resterende looptijd van de Golf vast kinderen, is of de achterbak in de Golf Hatchback afdoende ruimte biedt voor een kinderwagen zonder dat deze telkens gedemonteerd moet worden?

Iemand hier gebruikers ervaringen mee? Verschil tussen de Hatchback en Variant is 23 euro netto, dus dat is niet het probleem. Wel dat ik zelf de Hatchback mooier vind dan de Variant.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

watversta je onder demonterne? zo'n frame klap je in en dat moet toch elke keer, vaak kun je de wielen eraf klikken maar dat doe je met 1 druk op de knop. Verder valt er weinig aan een kinderwagen te "demonteren".

Verder zit er in de ene en de andere kinderwagen flink verschil qua opklap mogelijkheden, onze Joolz wordt vrij klein, het frame van een Mutsy blijft lomp. Hoe groot de kofferbak van een Golf Hatchback is geen idee, ik heb recent 2 golf 6 variants bekeken en die zijn gewoon goed qua ruimte, vooral de dubbele bodem is ideaal (maar die zal niet iedere uitvoering hebben?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Chaoss schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 21:24:
watversta je onder demonterne? zo'n frame klap je in en dat moet toch elke keer, vaak kun je de wielen eraf klikken maar dat doe je met 1 druk op de knop. Verder valt er weinig aan een kinderwagen te "demonteren".

Verder zit er in de ene en de andere kinderwagen flink verschil qua opklap mogelijkheden, onze Joolz wordt vrij klein, het frame van een Mutsy blijft lomp. Hoe groot de kofferbak van een Golf Hatchback is geen idee, ik heb recent 2 golf 6 variants bekeken en die zijn gewoon goed qua ruimte, vooral de dubbele bodem is ideaal (maar die zal niet iedere uitvoering hebben?).
Qua demontage, als je alles los kunt halen qua wielen en frame hoe vol ligt dan je achterbak? Kan er dan helemaal niets meer bij of kun je wel nog losse zaken er naast hebben?

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als je het budget hebt denk ik dat de ruimte van een variant niet snel gaat vervelen. Wij hebben een paar jaar een variant en een golf plus gehad. De plus ging prima met een buggaboo cameleon, het gaat allemaal alleen een stuk makkelijker met een variant. Plus je kan nog eens boodschappen gaan doen met de kinderwagen achterin.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik vind dit eigenlijk best wel goeie videos:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Golf Variant vind ik eigenlijk nog steeds een verkeerd gelabelde Passat. Maar verder niets mis mee en qua ruimte fantastisch. Zou daar met kinderen zeker voor gaan. Heb zelf de 6 hatchback en vind m op de achterbank zeer ruim maar qua kofferbak beperkt. Kleiner dan de Seat Cordoba die ok hiervoor had.

Kleine irritatie, de standaard vloermat bij de bestuurder schiet steeds los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Tjah wij hebben een A3 Sportback van de eerste generatie gehad en met de Joolz kinderwagen ging dat wel, met de wielen er nog aan was de kofferbak wel bijna vol, met de wielen er af was er nog wat ruimte voor boodschappen.

Daarna hebben we een Octavia station gehad en die heeft echt idioot veel ruimte, veel ruimer dan de Golf, maar die ruimte benut je eigenlijk alleen maar met vakanties. Toen de Octavia total loss gereden si ben ik naar de Golf Variant gaan kijken omdat daar meer aanbod in is, de kofferbak is kleiner dan de Octavia maar ruim voldoende voor een kinderwagen/vakantie.

Uiteindelijk een Passat sedan gekocht omdat ik die veel mooier vindt, kofferbak is qua ruimte acceptabel amar de "ingang" is veel kleiner, overigens nog steeds prima te doen met de Joolz. Voor die ene vakantie per jaar koop ik dan wel zo'n bak op het dak, daar heb ik geen station voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-05 08:32
Wij hebben 2 kinderen en komen van een HB en hebben nu een 7 variant. Met de HB zaten we eigenlijk de hele tijd te klooien waardoor we alles achter de voorstoelen neerzette. Ook heeft en variant een iets minder aflopende daklijn waardoor het in en uit plaatsen van de kids minder ten koste gaat van je rug.

Verder vond ik persoonlijk de variant in highline uitvoering "sjieker" dan de 7 HB.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Dank voor alle tips en ervaringen. Ga binnenkort langs de dealer om te rijden in de Variant. Scheelt me 23 euro netto per maand, iets waar je blij mee bent als je voor de extra ruimte gaat.

Zal een benzine versie worden, twijfel alleen nog tussen de 1.2 TSI of de 1.4 TSI. Dat verschil is wel redelijk riant per maand, zo'n 70 euro netto. We zullen zien welke het word.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-05 10:25
Met de 1.2 TSI kun je aardig meekomen, maar het is zeker geen strepentrekker. De 1.4 is gewoon een zeer fijne en ook sterke motor. Zou mij die 70 euro wel waard zijn, maar wie ben ik? Anderzijds: kinderen zijn al duur genoeg (crèche!) en dan is 70 euro toch mooi meegenomen. Met een baby aan boord ga je toch niet scheuren :+

Een tip die ik je nog wel kan geven is om Isofix te bestellen.

Met kinderen altijd de variant nemen. Kinderwagen is slechts één item dat mee moet en dat neemt inderdaad een behoorlijke ruimte in, ongeacht welk merk je neemt. Daarnaast moet er ook nog heel veel andere zooi mee + je eigen spullen. Nu kun je dat met één kind ook nog wel op de achterbank kwijt maar voor die 23 euro zou ik het liever achterin hebben.

Overigens kunnen bij onze Bugaboo de wielen er heel makkelijk af (één clipje los, that's it). Op langere ritten (vakantie) doe ik dat wel, want dan neemt het frame veel minder plek in. Verder kun je de beugel/handvat er ook nog afhalen. Zelfs met die handelingen blijft het een bakbeest, ik ben dan ook blij dat volgende zomer gewoon de buggy meegaat en de KW lekker thuis blijft.

[ Voor 83% gewijzigd door havana op 31-08-2014 12:37 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Maximus schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 20:36:
Nieuweling hier in het Volkswagen topic met een vraag voor de Golf 7 Hatchback eigenaren met kinderen.

Ben mij aan het oriënteren voor een nieuwe leaseauto. Ik kom van een Ford Fiesta en wil richting de Volkswagen Golf 7. Ik twijfel echter tussen de Hatchback (5d) of de Variant.

Hamvraag is voor de keuze, mijn vriendin en ik willen in de resterende looptijd van de Golf vast kinderen, is of de achterbak in de Golf Hatchback afdoende ruimte biedt voor een kinderwagen zonder dat deze telkens gedemonteerd moet worden?

Iemand hier gebruikers ervaringen mee? Verschil tussen de Hatchback en Variant is 23 euro netto, dus dat is niet het probleem. Wel dat ik zelf de Hatchback mooier vind dan de Variant.
Weet niet of je er wat aan hebt, maar hier mijn ervaringen:

Ik had eerst een Golf 4 hatchback en daar paste de kinderwagen (onderstel + wiegje) achterin de bak. Nu is ie omgebouwd tot buggy en paste ie ook achterin de bak zonder uit elkaar te halen.

Nu heb ik een Golf 6 hatchback en moet ik wel 1 wiel loshalen. De bak zit dan behoorlijk vol moet ik zeggen, Daarom gebruiken we nu een kleine goedkope buggy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08-2023

donvalentino

psn: Walllie-G

Beste,

Ik heb sinds kort een VW Golf VI TDI Bluemotion aangeschaft.
Nu las ik in het boekje dat ik ook beschik over de kantelende spiegel tijdens het inparkeren (wanneer je achteruit rijdt).

Nu vroeg ik me af, heeft deze wagen ook de mogelijkheid de spiegels automatisch in te laten klappen?
Ik heb de knop zelf niet op me draaiknop van me spiegels, enkel L, 0, R en de verwarmingsstand voor me buitenspiegels.

Is dit eventueel via een ander combinatie mogelijk of is dit gewoon niet inbegrepen bij deze wagen?

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Inklappende spiegels zit volgens mij bij het licht/zicht pakket. Als je een regensensor/lichtsensor hebt, waarschijnlijk heb je dan ook inklappende spiegels.

Update. Ik kan me herinneren dat er twee licht en zicht pakketten waren. De goedkope alleen met sensors en de dure. Hierbij kreeg je ook mistlampen, bochtverlichting en verlichting bij de voeten in 't interieur, als ik het me goed herinner. Mogelijk zat inklapbare spiegels alleen bij die duurdere. Ik heb de auto ondertussen al anderhalf jaar niet meer en ik had 'm bijna 6 jaar geleden uitgezocht. Dus ik kan 't mis hebben.

[ Voor 58% gewijzigd door tiguan op 05-09-2014 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08-2023

donvalentino

psn: Walllie-G

tiguan schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 12:53:
Inklappende spiegels zit volgens mij bij het licht/zicht pakket. Als je een regensensor/lichtsensor hebt, waarschijnlijk heb je dan ook inklappende spiegels.
Bedankt voor je antwoord.
Stiekem hoop ik dat ik die mogelijkheid wel heb, ik heb inderdaad regen / licht sensors.
Bouwjaar is overigens 2010.

In het boekje kon ik dus enkel de achteruit rijden / kantelende spiegel terugvinden (of ik moet niet goed gekeken hebben uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
donvalentino schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 12:43:
Beste,

Ik heb sinds kort een VW Golf VI TDI Bluemotion aangeschaft.
Nu las ik in het boekje dat ik ook beschik over de kantelende spiegel tijdens het inparkeren (wanneer je achteruit rijdt).

Nu vroeg ik me af, heeft deze wagen ook de mogelijkheid de spiegels automatisch in te laten klappen?
Ik heb de knop zelf niet op me draaiknop van me spiegels, enkel L, 0, R en de verwarmingsstand voor me buitenspiegels.

Is dit eventueel via een ander combinatie mogelijk of is dit gewoon niet inbegrepen bij deze wagen?

Gr.
Spiegel die naar beneden draait werkt alleen als de schakelaar in R staat en je het licht & zicht pakket II hebt. Dan zou je ook inklapbare spiegels moeten hebben, maar aangezien je alleen L, 0, R en verwarming hebt heb je geen inklapbare spiegels en ook geen kantelende spiegel. Inklappen zou hij sowieso niet automatisch doen, de standaard deurmodule heeft daar bij VW geen ondersteuning voor (bij Skoda/Seat weer wel...). Alleen handmatig op de "inklapstand" zetten werkt, eigen ervaring :)

[ Voor 3% gewijzigd door J0YR1D3R op 05-09-2014 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Klopt, je moest ze altijd zelf inklappen. In het begin vond ik dat een beetje jammer, maar toen besefte ik dat het misschien wel beter is. Want bij de Peugeot 307 die ik ervoor een tijdje had gereden, daar haperden de spiegels regelmatig omdat ze bij elke 'auto op slot/van 't slot' actie open en dicht klapten. Oftewel, het mechaniek werd zo vaak gebruikt dat het snel lam wordt :P

[ Voor 3% gewijzigd door tiguan op 05-09-2014 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-05 22:42

Wom

Voor de niet HK'ers: Iemand Golf kopen? Van oud omaatje geweest en altijd binnen gestaan :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/G9Bt0rD3sC7MN4P750Nta1Oh/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/21Cold9cKwnp5mulnmFMC3Dx/medium.jpg

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

:D

Fuck dude, zoals ook al in het show je auto topic gezegd; sterkte ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:08
Lijkt alleen maar schade aan bumpers, , kofferdeksel, motorkap en koplampen zo op het eerste gezicht? Verre van total los in ieder geval

[ Voor 29% gewijzigd door FastFred op 09-09-2014 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Als je een kettingbotsing wilt voorkomen moet je altijd extra afstand bewaren als je achter een bus met belgisch kenteken rijdt :+

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:17

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

nokiaan958GB schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 22:33:
Als je een kettingbotsing wilt voorkomen moet je altijd extra afstand bewaren als je achter een bus met belgisch kenteken rijdt :+
Nee, die moet je altijd zo snel mogelijk en desnoods rechts passeren :+

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

FastFred schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 19:03:
Lijkt alleen maar schade aan bumpers, , kofferdeksel, motorkap en koplampen zo op het eerste gezicht? Verre van total los in ieder geval
En als de verzekeraar er voor kiest om de auto te laten repareren met tweedehands onderdelen, wat vaak gebeurd tegenwoordig, dan valt het schadebedrag waarschijnlijk nog ruim onder de helft van de dagwaarde (waarbij de auto economisch TL zou zijn).

Als er verder niks aan vitale onderdelen geraakt is (subframe/kreukelzoné's/motorophanging/kooiconstructie) dan staat die GTi met een paar dagen TLC weer als nieuw op de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Sinds een paar weken ben ik de trotse eigenaar van een Golf 6 uit 2010. Hierin zit RNS 315 navigatie.
Nu vond ik laatst in het opbergvakje linksonder het stuur iets. Zie onderstaande foto. Wat is dit? De kabel die er aan zit is coax, staat er op.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/u6cRCpd.jpg

De FM antenne en volgens mij ook de GPS antenne zitten op het dak in de vorm van een haaienvinnetje
Afbeeldingslocatie: http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v0/1045230540/Car-roof-decoration-Shark-fin-font-b-antenna-b-font-fit-for-Volkswagen-font-b-VW.jpg

Dus, wat is het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Alarm tracking logger, ivm diefstal :?

[ Voor 5% gewijzigd door Viper® op 12-09-2014 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Antenne van de telefoonmodule?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
bramv82 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 13:41:
Sinds een paar weken ben ik de trotse eigenaar van een Golf 6 uit 2010. Hierin zit RNS 315 navigatie.
Nu vond ik laatst in het opbergvakje linksonder het stuur iets. Zie onderstaande foto. Wat is dit? De kabel die er aan zit is coax, staat er op.
[afbeelding]

De FM antenne en volgens mij ook de GPS antenne zitten op het dak in de vorm van een haaienvinnetje
[afbeelding]

Dus, wat is het dan wel?
Als het een RNS-315 is, dan is het geen af-fabriek radio. In 2010 kreeg de Golf nog een RNS-310. Kan zijn dat hij later ingebouwd is, of vervangen is, zonder gebruik te maken van de originele bekabeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Als het goed is een RNS 315 ja. Ik heb geen SD kaartje met de navigatiekaarten erop, deze staan op het apparaat zelf (west-Europa). Bij de 310 staan ze op een SD kaartje als het goed is.
Wel heb ik een kastje onder mijn bijrijdersstoel liggen, wat volgens mij de bluetooth module is. Ik lees ook dat de RNS315 ingebouwde BT zou hebben, dus nu twijfel ik weer welke het is.

Waarschijnlijk de gps antenne dus? Op de achterkant zit een plakstrip. Wellicht om 'm mee tegen de voorruit te plakken?

[ Voor 9% gewijzigd door Blackouts op 12-09-2014 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dat kastje onder de bijrijdersstoel is waarschijnlijk een gelijksoortige module als deze:

Afbeeldingslocatie: http://oi60.tinypic.com/205fh1x.jpg

Dat is dan inderdaad de carkit/BT module welke in combinatie met de RCD310 geleverd werd zodat de knoppen op het stuur (en eventueel de knoppen in de dakconsole, net zoals bij mijn Scirocco MY11) daadwerkelijk gaan communiceren met de telefoon én de radio.

Dat laatste lettertje is overigens wél van belang. Bij de "B" versie zoals in mijn huidige auto zit dat ding aan de "vin" op 't dak gekoppeld.

klikje...... Voor als je op onderdeelnummers wil zoeken (ooit handig).

[ Voor 28% gewijzigd door Will_M op 12-09-2014 16:16 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wom schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 18:35:
Voor de niet HK'ers: Iemand Golf kopen? Van oud omaatje geweest en altijd binnen gestaan :+

[afbeelding]

[afbeelding]
Dude! What happend? Zal zo het sjat eens bijlezen (week niet online geweest) maar alles ok?
Zonde van je Golf iig, mooiste model imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Klassieke kopstaartbotsing gehad. Stond stil achter de bus en de Hyundai achter me zag te laat dat we stil stonden. Daardoor doorgedrukt tegen de bus. Ben nog steeds aan het wachten op de verzekering op uitsluitsel. De schadeexpert had een extra expert nodig, dus ben benieuwd. De angst bij de hersteller was dat het chassis geraakt was. En als dat zo is wordt het een lastig verhaal.

Nu rij ik iig rond in een FIAT 500, het is weer eens wat anders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-05 15:53
Wom schreef op maandag 15 september 2014 @ 09:04:
Klassieke kopstaartbotsing gehad. Stond stil achter de bus en de Hyundai achter me zag te laat dat we stil stonden. Daardoor doorgedrukt tegen de bus. Ben nog steeds aan het wachten op de verzekering op uitsluitsel. De schadeexpert had een extra expert nodig, dus ben benieuwd. De angst bij de hersteller was dar het chassis geraakt was. En als dat zo is wordt het een lastig verhaal.

Nu rij ik iig rond in een FIAT 500, het is weer eens wat anders :+
Hoe zit het met je achterklep/motorkap? Dat zijn alweer erg dure stukken inderdaad, als het voorfront nog intakt is (zit achter je voorbumper ) valt het nog mee, maar op de foto's te zien denk ik van niet :P

Maar goed niet echt iets waar jij je zorgen over hoeft te maken gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Inmiddels is hij total loss verklaard. Kan dus op zoek naar iets anders vrees ik. Dagwaarde was zo'n 11.000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

:(

Heb je er ook nog een rapport bij gekregen waarin staat op welke punten die TL gebaseerd is? Die auto zit waarschijnlijk binnen no-time weer op de weg en dan is 't wel leuk om te weten dat 'ie op bijv. chassis/kreukelzone TL is verklaard ;)

Als het zuiver een economische TL verklaring op onderdelen/uurloon is dan kun je zelf ook nog kijken wat je er mee doet. Je weet zelf waarschijnlijk hoe die auto motorisch is. Wat je voor het uit te keren bedrag terug gaat krijgen is nog maar de vraag.

[ Voor 34% gewijzigd door Will_M op 16-09-2014 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-05 15:53
Ben ik ook wel benieuwd naar ja, en voor hoeveel zou je het wrak terug kunnen kopen?

Weet niet van welk jaar je auto was en hoeveel km die gereden heeft maar als dat rond de 100-150k of meer is dan is 11k nog vrij netjes, zou gewoon een golf 6 halen oid
Pagina: 1 ... 56 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.

http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]