Het Grote Volkswagen-topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 62 Laatste
Acties:
  • 407.694 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Nou idd, dat is wel erg lullig. Bij welke leasemij zit jij "We Are Borg" met 0 eigen risico? Ik dacht dat ik al mazzel had met €135,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Mijn sigarettenaanstekerplug (is dat een correct woord) zit muurvast in onze Passat. Is dat gebruikelijk? Durf eigenlijk niet te forceren. Als dat al kon, want ik heb 0,0 aangrijppunten. Na indrukken komt er ook geen handvaatje uit. Overigens is de stijl gelijk aan die van de lichtknop: jaar kruik ;)

update: laat maar. Geduld was op. Mes ertussen en zonder beschadigen losgewrikt.

[ Voor 12% gewijzigd door Jazzper op 23-07-2014 23:52 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 07:56

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Vandaag in princiepe een 2011 Passat sedan gekocht, in princiepe omdat de auto tijdens de proefrit 2x leek in te houden tijdens accelereren. De garage gaat de auto laten uitlezen bij de VW dealer en een beurt geven. Volgende week ga ik dat weer even testrijden en als alles dan goed is dan gaat de koop in princiepe door.

Betreft een zwarte passat sedan 1.6tdi BMT met 119.7xx op de teller, betreft volgens mij een comfortline met executive pakket. Belangrijkste opties zijn:

- 2 zone climatronic.
- licht- en regensensor.
- parkeer sensoren voor en achter.
- RNS315 met multimedia interface.
- multifunctioneel stuurwiel.
- Bluetooth telefoon voorbereiding.
- keyless entry.
- start stop systeem.
- 17" lmv.
- getinte ramen achter.
- chrome pakket (rond ramen en bumpers)
- trekhaak.

Had hiervoor een Octavia station maar die is 3 weken geleden totall loss gereden. Moet wel wat bijbetalen met wat ik uitgekeerd krijg maar ik ga er ook 2 jaar op vooruit.

Prijs was scherp maar de auto heeft een lelijke kras op de achterbumper, als ik de auto heb zal ik eens langs een spotrepair bedrijf of daar ook wat aan te doen is. Professionele poets/pollijst beurt zou de auto ook wel goed doen, maar ik ben er al wel achter dat dit snel 250 euro kost.

Zodra ik de auto heb zal ik hier fotos plaatsen.

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 24-07-2014 00:16 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Wij (de vrouw en ik) zijn ook opzoek naar wat anders. We hebben nu een Golf 3 GTI op G3 met 355k op de klok en aangezien er een kleine op komst is is het wel lekker om wat groters te rollen. Dus zijn we opzoek naar een Passat Variant TDI uit ongeveer 2006 en dat is geen sinecure als je weet wat je wil :P Dinsdag proefgereden in een Passat met 140PK en DSG, maar omdat de zaken wat moeizaam verliepen heb ik vanochtend opgebeld dat we maar even verder gaan kijken. Vanmorgen heb ik een afspraak gemaakt voor volgende week donderdag om bij een echt full-options (en dan niet full-options als term op MP, want eigenlijk zijn ze dat bijna nooit, ondanks de claim) Passat :)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Weet niet wat je zoekt qua uitvoering etc, maar ABD in Drachten heeft nog een highline staan die er op de foto's wel goed uitziet:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Bij die auto hebben we gister ook gekeken, maar ik vind 'm wat te duur voor wat je krijgt en super netjes was hij ook niet echt :) En voor dat geld heb ik (leuker) aangekledere Passats gezien

[ Voor 19% gewijzigd door McBoom op 24-07-2014 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Let op de passat 2.0 tdi van dat bouwjaar kan diverse kinderziektes hebben waardoor de onderhoudskosten behoorlijk op kunnen lopen. Op het passatforum kun je hier de nodige informatie over vinden.
Verder een erg fijne wagen om in te rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

hmm tjah een auto van 2006 is ook alweer 8 jaar oud, als daar kinderziektes in zouden zitten waren die al wel aan het licht gekomen lijkt.

Volgens mij was het bij de 2.0tdi vooral scheurtjes in de kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

De auto waar we afgelopen dinsdag bij hebben gekeken was altijd dealer-onderhouden geweest. Ik ben bij Van de Brug geweest (plaatselijke VW-dealer) geweest en daar zijn ze zo aardig geweest om de auto even na te trekken. Uit de historie kwam naar voren dat er al heel veel aan de auto vernieuwd was (o.a. nieuwe turbo, hoge druk brandstofpomp, en of de bakolie met regelmaat vervangen is). De auto waar we donderdag gaan kijken is ook altijd dealer-onderhouden geweest, dus ik denk dat ik die ook nog wel na laat trekken :)

En ik denk dat we toch voor een handgeschakelde gaan. DSG is mooi en rijdt heerlijk, maar als het stuk gaat ben je flink de pineut en dat risico willen we gewoon niet lopen. Ze zeggen wel dat als de bakolie altijd op tijd vervangen is er geen probleem moet zijn, maar toch. Ze gaan de bak niet gratis voor je vervangen als dat altijd netjes gebeurd is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Koppeling van een DSG slijt sowieso sneller dan bij een handbak, weet niet hoe het met de oudere DSG bakken is maar die van de DSG7 vervangen kost zo'n 1500,- :X

Ik had een DSG7 in de Octavia 1.4tsi, reed super, maar ik ben nu toch ook weer voor een handbak gegaan.

ook leuk: http://www.autowereld.nl/...control-8501250/foto.html

En is een 2009 modle niet haalbaar?: http://www.autowereld.nl/...-1-2015-8398076/foto.html Heb je het facelift interieur ziet er een stukje beter uit.

[ Voor 42% gewijzigd door Chaoss op 25-07-2014 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

We zijn opzoek naar een variant :) En die andere is qua prijs voor wat we willen (en kunnen) uitgeven wat tever gegrepen ;)

Dat is dan alleen de koppeling, maar als de bak vervangen moet worden zit je zo tegen de 3/4k aan te hikken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Bij 2009 zijn het allemaal common rail motoren heb ik gelezen (4-letterige motorcode beginnend met een "A"). Nog weining klachten over gehoord.

Wat dacht je van de vele passats die rond de 150K nieuwe koppelingsplaten en 2-massa vliegwiel nodig hebben. Zeker in 2006 modellen komen bij de 2.0 ook vaak tandempomp- en verstuiver problemen voor. :P

Van te voren dus goed (laten) beoordelen of een flinke garantie bedingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:08

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
tiguan schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:20:
Nou idd, dat is wel erg lullig. Bij welke leasemij zit jij "We Are Borg" met 0 eigen risico? Ik dacht dat ik al mazzel had met €135,-
Leaseplan, maar het is de werkgever die de leasevoorwaardem voor mij bepaald en de werkgever heeft het eigen risico op nul euro gezet.

Over die bijtelling had ik niet eens nagedacht. Volgens mij hebben ze twee keer het ding vervangen voor het origineel. Daarna tomtom met een gewone radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-06 10:14
Zo, laat ik mij ook maar melden. Ik ben op dit moment in overleg voor een nieuwe polo bluemotion. Ik ben alleen aan het kijken welke opties ik wil, zijn er must have opties? Kan iemand mij uitleggen wat er precies in het licht en zicht pakket zit? Ik zie namelijk dat xenon verlichting niet te leveren is op de polo alleen op de crosspolo beschikbaar is :( hoe is het gesteld met de verlichting van de polo? want de volkswagen transsporter t5 uit 2009 waar ik in gereden heb was bedroevend kwa lichtopbrengst.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-06 08:25

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

JustAJ schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 12:56:
Ha mensen, korte vraag:

Heeft iemand enig idee of deze houder compatibel is met de boordcomputer zoals deze in de Volkswagen Up zit?
Voor zover ik zie staat dat systeem niet genoemd in het lijstje waar de houder op past, maar het bevestigingsmechanisme ziet er wel hetzelfde uit.
Het idee is om met de boordcomputer/navigatiesysteem van de Up op vakantie te gaan, maar dan zonder de Up zelf :P

Edit: Oh, een goedkopere optie is uiteraard ook altijd welkom! O-)
Afaik van vwupforum.nl is dit de houder die je moet hebben zodat je het navigatiesysteem van de Up! kan gebruiken in een andere auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Gisteren de PAssat opgehaald, gelijk al pech want volgens mij is de rempedaal schakelaar kaduuk, remlichten branden constant en CC doet het niet :P

kan de verkopende partij niet zoveel aan doen, maar ik kan nu niet in de auto rijden, afgesproken dat ik er mee naar de lokale dealer mag.

Daarna zal ik even foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:34

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Axewi schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 14:15:
Zo, laat ik mij ook maar melden. Ik ben op dit moment in overleg voor een nieuwe polo bluemotion. Ik ben alleen aan het kijken welke opties ik wil, zijn er must have opties? Kan iemand mij uitleggen wat er precies in het licht en zicht pakket zit?
Licht & Zicht-pakket (regensensor, automatisch dimmende binnenspiegel)

5 seconden googlen.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Schaamteloze crosspost uit het 'heb je wat nieuws'-topic :P

De GTI is exit, kom er maar in, brave burgerbak...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9rhCoNX5qSnPMP9voKAExwaN/full.jpg

Specs:
- Highline
- 170PK
- Latte Machiato vol lederen interieur
- Bi-xenon
- Dynaudio audio-installatie
- MFD2 navigatie (gaat nog wat anders voor komen)
- Zonnepanelen in het schuif-kanteldak
- Afneembare trekhaak
- Bochtenverlichting
- Parkeersensoren voor en achter

Tot nu toe erg blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:20
Mooi hoor. Het blijven heerlijke reisauto's, die Passats. Van de week nog even meegereden met een collega van me in zijn Passat. Zeeën van ruimte. :)

[ Voor 7% gewijzigd door zeef op 01-08-2014 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Hoewel de 3C qua exterieur helemaal niet mijn ding is zijn het inderdaad erg prettige auto's. Goede uitrusting ook! Schuifdak met zonnecellen t.b.v. ventilatie is toch wel een klein beetje geniaal. :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-06 08:11
Mooie bak. Welk motorisatie? 2.0 TFSI neem ik aan? En wat is de km stand?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

max schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 08:28:
Hoewel de 3C qua exterieur helemaal niet mijn ding is zijn het inderdaad erg prettige auto's. Goede uitrusting ook! Schuifdak met zonnecellen t.b.v. ventilatie is toch wel een klein beetje geniaal. :)
Ik vind persoonlijk de 3BG ook een mooiere auto, maar gezien de leeftijd nu zit je al aardig aan hoge kilometerstanden, vooral bij de diesels. En je ziet heel veel automaten.
havana schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 08:49:
Mooie bak. Welk motorisatie? 2.0 TFSI neem ik aan? En wat is de km stand?
Het is een 2.0 TDI en hij heeft nu 243k gelopen. Maar dat is er niet aan af te zien. Alleen de schakelaars voor de ramen zijn een beetje wit aan het worden. Maar dat is een kwaal van VW's van die leeftijd. Ik snap niet dat ze van massieve zwarte naar geverfde schakelaars zijn gegaan. In de 3B van mijn vader zitten hetzelfde model schakelaar en die zien er na 400k nog als nieuw uit.... Dus die schakelaars staan op de nominatie om vervangen te worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
243k? Mooie stand, heb zelf een Octavia 1.9 TDI met 264k.

Maar eh, als ik jou was zou ik wel even de EGR-klep laten uitprogrammeren. Dat kan een boel gezeur schelen. Kost bij een tuner ongeveer 125 euro (nieuwe EGR-klep kost je 1200 euro 8)7 ). Ik kan je wel iemand aanraden maar ik dan moet ik wel je woonplaats kennen...

Verder: zit er nog een originele aircopomp in? Zo ja, zou die ik preventief vervangen. De aircopomp draait bij jouw type Passat continu mee (ook al de airco uit staat). Dat betekent dat als de pomp stuk gaat (en dat is bij VAG pompen typisch rond de 200k) het hele systeem in de soep kan lopen. De rekening is dan ongeveer 1000 euro, het systeem moet gespoeld worden en de filter/droger is meestal kapot. Een nieuwe pomp kost je 300 euro, dus dat is te overzien.

Verder kun je bij deze kilometerstand ook verwachten dat het roetfilter een keer vervangen moet worden. Een nieuwe gaat je 1000 euro kosten, je kunt er echter ook voor kiezen om 't filter te laten verwijderen en uit te laten programmeren. Dat kost ongeveer 500 euro. Dat is volkomen legaal en je komt ook gewoon door de keuring heen.

Is het trouwens een handgeschakelde of een DSG? Als het een DSG is dan zou ik checken of het vliegwiel al eens vervangen is. Zo niet, dan zit dat er snel aan te komen gezien de km stand. Reparatie van 1200 euro.

Laatste punt is de turbo. Die kan nog wel even mee mits je er netjes mee omgaat. Dus altijd rustig warm rijden en regelmatig (d.w.z. 2x per jaar) een flesje Forté in de brandstoftank mikken.

Oh ja, bij 270k moet je waarschijnlijk voor distributie (of is dat net gebeurd?), maar daar kun je nog even voor sparen ;)

Ja, VAG auto's zijn niet gratis, ik weet er helaas alles van :'(

[ Voor 83% gewijzigd door havana op 01-08-2014 09:48 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

De auto is altijd bij Pon in onderhoud geweest en ik heb 'm bij de dealer na laten trekken en de turbo, aircopomp, roetfilter en verstuivers zijn al vervangen. De distributieriem is bij 241K gedaan :)

Het is een handgeschakelde 6-bak, geen DSG. Alhoewel het heerlijk rijdt heb ik geen zin om leeg te lopen op een nieuwe bak als ie stuk gaat.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Nice dan zou ik alleen de EGR klep even uitprogrammeren, dan heb je eigenlijk alle dure reparaties gehad.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

McBoom schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 09:30:
[...]
Ik vind persoonlijk de 3BG ook een mooiere auto, maar gezien de leeftijd nu zit je al aardig aan hoge kilometerstanden, vooral bij de diesels. En je ziet heel veel automaten.
Klopt, ik rij dan ook een 3BG 2.8 V6 benzine met 5-handbak waar nu bijna 190k op staat. Puur voor de leuk en omdat het kan. Die 2.5 V6 automaat diesels wordt je mee dood gegooid, maar die zijn echt niet meer van deze tijd als je het mij vraagt.
Het is een 2.0 TDI en hij heeft nu 243k gelopen. Maar dat is er niet aan af te zien. Alleen de schakelaars voor de ramen zijn een beetje wit aan het worden. Maar dat is een kwaal van VW's van die leeftijd. Ik snap niet dat ze van massieve zwarte naar geverfde schakelaars zijn gegaan. In de 3B van mijn vader zitten hetzelfde model schakelaar en die zien er na 400k nog als nieuw uit.... Dus die schakelaars staan op de nominatie om vervangen te worden :P
Dat soort keuzes snap ik ook nooit. Volgens mij is het kostentechnisch zelfs minder voordelig. In plaats van een proces dat uit 2 stappen (schakelaar vormen uit zwart plastic + witte opdruk) bestaat, heb je nu een proces dat uit 3 stappen (schakelaars vormen uit wit plastic, zwart verven, witte opdruk) bestaat. Ik snap het niet hoor, maar goed er zal wel over nagedacht zijn. :P

Schakelaars wisselen is echt peanuts trouwens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

max schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 10:30:
Schakelaars wisselen is echt peanuts trouwens. :)
Dat denk ik ook wel :) Ik ga alle schakelaars vervangen door schakelaars met een chroom randje, vind ik wel bij de luxe van de auto passen.

Daarnaast wil ik de knippers in de bumper en de spiegels vervangen door zwarte, zodat ze wat minder in het oog springend zijn. De achterlichten wil ik eigenlijk wel vervangen door cherry/donkerrode (uit een R36, maar Hella heeft ze ook). Vind ik er wel heel erg mooi uitzien bij deze kleur.

De head-unit wil ik eigenlijk ook wel vervangen, maar ik weet niet door wat. Pioneer heeft een pasklare, maar daar schijnt het scherm in het dashboard niet op te werken (en waarom moeten kaart-updates €250+ kosten? :X). Een RNS-510 lijkt me ook wel wat, mede vanwege OEM, maar de diefstalverhalen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Oef! Wat zeg ik nu, 3C aan de buitenkant niet mijn ding. Als die vieze chromen grille foetsie is en alleen de R-line streepjes in zitten, en er donkere knippers in zitten....

Afbeeldingslocatie: http://data.motor-talk.de/data/galleries/0/170/1769/30730920/xl-4229777716261538253.jpg

:9

[ Voor 8% gewijzigd door max op 01-08-2014 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Zo'n R-line grille lijkt mij ook wel wat, maar ik ben nog niet een originele tegengekomen voor een fatsoenlijke prijs.... €700 was de goedkoopste. Een setje verlagingsveren wil ik ook wel, ook in de hoop dat de auto iets stugger wordt..... Niet dat het een dikke deinbak is, maar de GTI was stugger (standaard GTI-ophanging) en we hebben een historie van lage auto's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

....tja....

laag > check
stug > check

:+

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fMsOnAX.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:16
max schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 11:40:
....tja....

laag > check
stug > check

[afbeelding]
_/-\o_ lang lang geleden ook een mk1 gehad. Eerst GTI en later een cabrio gekocht. Spijt van verkoop. Vooral de cabrio. Er kwamen kosten aan, keuze of laten maken of in huis iets laten doen. Schorsen was beter geweest, mja wie weet ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
McBoom schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:57:
Schaamteloze crosspost uit het 'heb je wat nieuws'-topic :P

De GTI is exit, kom er maar in, brave burgerbak...

[afbeelding]

Specs:
- Highline
- 170PK
- Latte Machiato vol lederen interieur
- Bi-xenon
- Dynaudio audio-installatie
- MFD2 navigatie (gaat nog wat anders voor komen)
- Zonnepanelen in het schuif-kanteldak
- Afneembare trekhaak
- Bochtenverlichting
- Parkeersensoren voor en achter

Tot nu toe erg blij mee :)
Mooi wagen een goeie kleur ook 8)

En natuurlijk heeft hij climate control, regensensor etc

Waarom geen highline grill? Heeft de vorige eigenaar die er af gesloopt. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:53

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

MIVW is dit weekend weer, gezien het grote aantal getjoende golfjes in de randstad met Duits kenteken :D

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

max schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 11:40:
....tja....

laag > check
stug > check

[afbeelding]
Goedzo! 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-05 22:45
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 17:14:
MIVW is dit weekend weer, gezien het grote aantal getjoende golfjes in de randstad met Duits kenteken :D
Jep, zal wel weer heel wat volk op afkomen denk ik zo. NH hotel zal wel weer overvol zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:31

Ethirty

Who...me?

Ben er twee keer geweest. Als je een beetje into VW bent is het gewoon leuk om een keer te gaan kijken. Zoveel auto's bij elkaar op een vliegveld is altijd indrukwekkend. Van Kubelwagen tot R8, je ziet er bijna alles van VAG wel langs komen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Goede tip, even op de site gekeken maar daar word ik, behalve de routebeschrijving, niet veel wijzer van. Weet iemand wat de entreeprijs is, en qua omvang hoeveel deelnemers (qua auto's) er ongeveer zijn?

Anders is het de rit van anderhalf uur in mijn geval misschien toch niet waard.

[ Voor 4% gewijzigd door Weemism op 02-08-2014 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

nokiaan958GB schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 17:11:
[...]

Mooi wagen een goeie kleur ook 8)

En natuurlijk heeft hij climate control, regensensor etc

Waarom geen highline grill? Heeft de vorige eigenaar die er af gesloopt. :'(
Dit is gewoon een Highline grille :?
Weemism schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 01:01:
Goede tip, even op de site gekeken maar daar word ik, behalve de routebeschrijving, niet veel wijzer van. Weet iemand wat de entreeprijs is, en qua omvang hoeveel deelnemers (qua auto's) er ongeveer zijn?

Anders is het de rit van anderhalf uur in mijn geval misschien toch niet waard.
Van de site:
Kassa gaat open om 9:00.
Podium presentatie begint om 13:00.
Toegangs prijs :
15€ auto met bestuurder.
5€ elke extra persoon.
Kinderen onder 12 jaar gratis
Lijkt me ook wel een keer leuk, maar vanuit het noorden ietsje te ver weg. En daarnaast hebben we morgen al andere afspraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

MIVW is in een hele kleine notendop dit:

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/378652_217717801688219_299946480_n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.speedhunters.com/wp-content/uploads/2012/08/Jeroen-7936.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.teamvw-speed.nl/Gallery/albums/2011/mivw-7-8-2011/DSC_9232copy.jpg
Afbeeldingslocatie: http://boyzvdblog.com/wp-content/galleries/m-i-v-w-2013/mivw011.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/9/1/8/MIVW2011012_original.jpg
En soms een verdwaalde
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5330/9449919781_89c88d7d74_z.jpg

Misschien niet voor iedereen, maar er staat volgens mij altijd wel wat van je smaak tussen.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Alleen al prachtig om te kijken voor hoeveel geld sommigen in of onder hun auto hebben gestoken. :P

Staat echt leuk spul tussen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

ik zou daar echt heel graag heen zijn gegaan! Maar 3u enkele reis (vanuit Midden-Limburg) en dan na een dag in de volle zon nog 3u terug in die groene, lage, trage keukenmixer die bovenaan de pagina staat....nah.

Dat ga ik echt niet trekken. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

conclusie: sjonnie golfjes en verwaarloosde oldtimers? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Wel een beetje maf dat er niet echt foto's op hun (volgens mij) officiële website staan, en er verder ook geen echte info of agenda te vinden is. Dat zou het toch ook wat interessanter kunnen maken voor mensen die verder onbekend zijn met het evenement zoals ik.

Ik begrijp dus dat het 15 euro entree is voor één persoon met auto, elke volgende persoon is 5 euro. Betekent dat dat je met je eigen auto het showterrein op gaat/moet, of zijn die 10 euro feitelijk parkeerkosten, en de entree 5 euro?

En als je inderdaad met je auto het terrein op moet, is het dan onderdeel van de deelnemers, en wat als je geen VW hebt?

Domme vragen waarschijnlijk :P , maar ik begrijp echt nog steeds niets van de opzet :? .
max schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 11:17:
ik zou daar echt heel graag heen zijn gegaan! Maar 3u enkele reis (vanuit Midden-Limburg) en dan na een dag in de volle zon nog 3u terug in die groene, lage, trage keukenmixer die bovenaan de pagina staat....nah.

Dat ga ik echt niet trekken. :/
Ik moet zelf vanuit Eindhoven, dus wellicht enigszins op je route vanuit midden Limburg, dan zouden we kunnen poulen vanuit hier en gaan we met m'n Scirocco :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
Voor de gene die het niet kennen; Grootste VAG-event van Nederland. Naar mijn mening bijna iets te groot.. 3/4000 auto's vorig jaar dacht ik? Inderdaad wel het event voor vag-minded people.

Echte die-hards zitten nu natuurlijk al in het NH-Hotel. Volgens sommige legendarisch, het geen wat ik er van hoor is dronken duitsers die niet van ander mans spullen af kunnen blijven. Gooi er een groep Nederlanders en andere nationaliteiten bij en je hebt weer genoeg overlast :P

Ik tour er in ieder geval morgenvroeg lekker op mijn gemakje naar toe. Rij mooi op tijd weg want het zal wel weer een vag-file op de afrit worden ben ik bang. Helaas standaard sochtend en savonds met MIVW..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
McBoom schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 10:07:
[...]
Dit is gewoon een Highline grille :?
Misschien dat de foto vertekent maar ik zie geen horizontale chrome strips op de lamellen van je grill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

nokiaan958GB schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 20:43:
[...]

Misschien dat de foto vertekent maar ik zie geen horizontale chrome strips op de lamellen van je grill
Dat is dan de hoek van de foto, want die zitten er wel degelijk op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Kleine impressie van MIVW vandaag.

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2898/14839682343_176d74737b_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3841/14819500262_9b03c4d96c_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2899/14633237099_2d0b0860ac_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2922/14797007966_ca93fef1ba_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3836/14819535152_e1f97ac0b0_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3904/14816810181_3c3c97bcba_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5583/14633248779_559d1ce999_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2896/14633275378_d709f8275b_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3871/14819554492_69bfb24570_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3904/14796923156_14db99a697_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3863/14819929445_a2d2e05602_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2929/14633305628_db9ba3a54f_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3918/14839787963_241db9c15a_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2938/14633312589_cebdd48129_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5579/14633348318_0f433475bf_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3903/14819632762_2bc3e1f65f_c.jpg

Leuke dag wel, hoewel het vanaf een uur of twee al begon leeg te lopen, en het om 16:00 uur eigenlijk al helemaal gedaan was, en dat terwijl het echt top weer was.

Daardoor volgens mij wel een paar hoogtepunten gemist die ik het terrein al zag verlaten voordat ik überhaupt binnen was.

[edit:] Voor de geïnteresseerden, complete fotoset in origineel formaat is hier te vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Weemism op 03-08-2014 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:14

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Die passat is tof :D

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Grmbl afgelopen donderdag de passat bij de lokale dealer neergezet omdat ik bij aanschaf had gemerkt dat af en toe de CC niet werkte, en later kwam ik er achter dat dan ook continu de remlichten branden. Volgens mij kan dat bijna maar 1 ding zijn nl het schakelaartje in het rempedaal.

Dus dealer leest hem uit en komt af en toe een storing tegen van de schakelaar bij de rembekrachtiger (andere kant schutbord), dus deze hebben ze vervangen. Toen had ik al zoiets van maar dat kan er toch niet voor zorgen dat de remlichten gaan branden?

Enniehoe, donderdag, vrijdag, zaterdag zonder problemen gereden, maar vandaag weer problemen dat de CC niet aan wil, ik achter de auto kijken en jawel remlichten die continu branden. Kwartiertje later start ik de auto weer om naar huis te rijden, niets aan de hand, later op de dag moet ik nog een ritje maken weer problemen.

Het irritante is dus dat het probleem er niet constant is, morgen maar weer met de dealer bellen of ze er Dinsdag tussendoor weer naar kunnen kijken, erg irritant, het valt allemaal wel onder de garantie maar hier zit ik gewoon niet op te wachten bij een auto die ik net heb. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

En zelf even melden/meedenken van joh dit of dat en ik vermoed de remlichtschakelaar? Scheelt soms veel zoekwerk en zeker als je zelf al een beetje weet van hoe en wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Vorige keer ook al gezegt, kreeg toen als antwoord "die gaan eigenlijk nooit meer kapot". Frusterende is gewoon dat ze blijkbaar niet nadenken en klakeloos iets vervangen wat de computer aangeeft terwijl dat niets met het probleem te maken heeft.

Ik ben verder geen expert, mag toch aannemen dat een officiële dealer conclussies kan trekken als ze te maken hebben met een storing van "remlichten branden en tegelijk doet de cc het niet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

"Ik mag toch aannemen", daar gaat het al fout. :P Ze lezen een auto uit en zien een storing, snel vervangen en door. Ze hebben en nemen de tijd en kennis niet om daar even naar te kijken, dat valt heel erg tegen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Laatst online: 14-06 21:02
Chaoss schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 21:36:
Vorige keer ook al gezecht, kreeg toen als antwoord "die gaan eigenlijk nooit meer kapot". Frusterende is gewoon dat ze blijkbaar niet nadenken en klakeloos iets vervangen van de computer aangeeft terwijl dat niets met het probleem te maken heeft.

Ik ben verder geen expert, mag toch aannemen dat een officiële dealer conclussies kan trekken als ze te maken hebben met een storing van "remlichten branden en tegelijk doet de cc het niet".
Nadenken bij de dealer? Daar zijn ze jaren geleden al meegestopt. Ze vervangen alleen maar die onderdelen die de computer aangeeft. Bij mij hebben ze wel eens geprobeerd om 4.5 liter olie in een handbak van golf 4 te stoppen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
Die paarse sirocco reed op de terugweg nog even een van ze Rotiforms OZT's aan kak hoorde ik }:O
De engelse maakte in ieder geval dit jaar wel de show voor mij. Die trokken ook even een blik open zeg!

Leuke foto van m'n wagen btw weemism, paar seconden voordat ik vertrok gemaakt of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

maikel_rox schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 22:43:
Die paarse sirocco reed op de terugweg nog even een van ze Rotiforms OZT's aan kak hoorde ik }:O
De engelse maakte in ieder geval dit jaar wel de show voor mij. Die trokken ook even een blik open zeg!
Ja, wat dat betreft viel de aanwezigheid van NL bedrijven en kraampjes me wat tegen. Je zou toch zeggen dat tuners, custimizers en onderdelenhandelaren er goede zaken zouden kunnen doen.
maikel_rox schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 22:43:
Leuke foto van m'n wagen btw weemism, paar seconden voordat ik vertrok gemaakt of niet?
Ik weet niet, welke wagen was van jou dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
Haha, de blauwe kever met picknick mandje achterop :P

Maar inderdaad ja, eigenlijk stond er buiten de stands van Ruud's VW shop, Dutch Car Detailing en Remco van Traby niet super veel bijzonders inderdaad. Hier en daar wat merchandise en sticker stands en dat was het wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

:9~

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

maikel_rox schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 22:59:
Haha, de blauwe kever met picknick mandje achterop :P
Dat was vlak voor vertrek inderdaad, ik kwam er een beetje laat achter dat er daar nog een heel stuk terrein was dat ik nog niet had gezien, tegen vieren was het grootste deel al vertrokken helaas, maar die van jou nog even meegepikt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik snap eingelijk niets van die hype van verlaagde oldtimers met dikke bling bling velgen, het zal wel aan mij liggen maar het ziet er zo enorm gehandicapt uit. :P Die zwarte pickup beetle is wel stoer, maar die is dan ook niet extreem verlaagd.
pacificocean schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 21:44:
[...]

Nadenken bij de dealer? Daar zijn ze jaren geleden al meegestopt. Ze vervangen alleen maar die onderdelen die de computer aangeeft. Bij mij hebben ze wel eens geprobeerd om 4.5 liter olie in een handbak van golf 4 te stoppen. 8)7
Maarja dat is toch wel een beetje triest? je komt daar met een probleem, en achteraf krijg je de mededeling "probleem niet geconstateerd", maar we hebben wel ergens iets vervangen... wut :?

enniehoe, vanmorgen gebeld "goh dat is vervelend". dus Ik zet hem er morgen weer neer, je zou zeggen dat brandende remlichten toch niet zo moeilijk op te lossen moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
Weinig hype aan hoor, die oldtimers :o
Rotiforms, of die overvloed aan stickers op iedere auto een jaar of twee terug, dat is een hype..
Oldtimers blijven lekker in een klein aantal op zulke meetings, niets mis mee. Van de paar duizend auto's stonden er denk een stuk of 10/12 oldtimers (er van uitgaand dat je echt kevers en busjes bedoeld).

Maar dat ter zijde, zo laag en bling bling velgen.. Dat is een kwestie van smaak. Ik kan een auto die max laag ligt met een setje knappe velgen goed waarderen, maar kan me ook voorstellen dat mensen denken dat je een geestelijke afwijking hebt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:14
Het is gewoon erg mooi om te zien hoeveel moeite en energie er in gestoken is.

Er staan echt hele gave auto's bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

maikel_rox schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 10:34:
Rotiforms, of die overvloed aan stickers op iedere auto een jaar of twee terug, dat is een hype..
[...]
Deze stickers vond ik gisteren dan wel weer erg amusant :P

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2902/14819984895_8358d8d77a_c.jpg

Zoek de internet memes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 15:35
maikel_rox schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 10:34:
Weinig hype aan hoor, die oldtimers :o
Oldtimers blijven lekker in een klein aantal op zulke meetings, niets mis mee. Van de paar duizend auto's stonden er denk een stuk of 10/12 oldtimers (er van uitgaand dat je echt kevers en busjes bedoeld).
De meeste waren op Spa ;)
>klik<

Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10346448_751180991590643_667627510565588867_n.jpg?oh=7c27553fca37b1a6432744d33509115d&oe=5436C693

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/t1.0-9/1904077_751711811537561_7093634408566500466_n.jpg?oh=167a0621187fee6d57cfd2fcb594931e&oe=54428FA8&__gda__=1413395763_88d1b0544e7916ee2b225b3fc445dee9

[ Voor 7% gewijzigd door KappeNou op 04-08-2014 16:14 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

File op het circuit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Chaoss schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 20:51:
Grmbl afgelopen donderdag de passat bij de lokale dealer neergezet omdat ik bij aanschaf had gemerkt dat af en toe de CC niet werkte, en later kwam ik er achter dat dan ook continu de remlichten branden. Volgens mij kan dat bijna maar 1 ding zijn nl het schakelaartje in het rempedaal.

...............
Als je een trekhaak hebt kun je ook even de stekkerdoos controleren. Corrosie hierin levert soms de gekste storingen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

nokiaan958GB schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 21:12:
[...]

Als je een trekhaak hebt kun je ook even de stekkerdoos controleren. Corrosie hierin levert soms de gekste storingen op.
Niet écht VW gerelateerd maar ik kan daar helaas over mee praten uit de tijd dat ik nog een Renault Laguna Phase II reed. Die wagen presteerde het dánkzij corrosie in die (13 polige) stekerdoos om alle elektrisch bediende ramen open te gooien terwijl het CANBUS systeem de opdracht gaf/kreeg vanuit de sensoren om de ruitenwissers aan te zetten 8)7

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Dat is gewoon default Renault behaviour, heeft niks met corrosie of trekhaakstekkers te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

De stekkerdoos had ik al even bekeken maar ziet er nog als nieuw uit. Maar goed is verder aan de dealer om dit morgen uit te zoeken, valt allemaal nog onder de garantie van de verkopende garage.

Vraag me wel af als er kortsluiting van de stekkerdoos zit die de remlichten doet branden of de CC dan ook uit zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
Haha, i know. Zo ongeveer al mijn Aircooled-minded vrienden waren ook daar te vinden. Zou in eerste instantie met mijn meisje een weekendje daar vertroeven, maar die kon helaas geen vrij krijgen. Dus toen toch maar weer naar MIVW geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Chaoss schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 23:46:
De stekkerdoos had ik al even bekeken maar ziet er nog als nieuw uit. Maar goed is verder aan de dealer om dit morgen uit te zoeken, valt allemaal nog onder de garantie van de verkopende garage.

Vraag me wel af als er kortsluiting van de stekkerdoos zit die de remlichten doet branden of de CC dan ook uit zou gaan.
Net gebeld door de dealer, diagnose is nu defect "regelapparaat/computer" geen idee hoe ze aan die diagnose komen of wat voor "regelapparaat" het is, maar die gaf blijkbaar onjuiste informatie door vanaf de rempedaal schakelaar.

Wordt nu onder garantie vervangen, moet helaas wel tot morgen wachten want het onderdeel moet besteld worden. Het zal me benieuwen of het probleem ditmaal echt opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Of die krijgt onjuiste informatie binnen vanaf je rempedaalschakelaar omdat die stuk is, zoals je zelf eerder ook al aan gaf. Maar daar komen ze dan overmorgen wel achter als je het ding voor de 3e keer terug brengt.

:X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:59

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

max schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:40:
[...]
Maar daar komen ze dan overmorgen wel achter als je het ding voor de 3e keer terug brengt.

:X :X
Tenzij je een vervangende auto krijgt, zou ik wel eens een tegemoetkoming in de extra kosten vragen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Als er sluiting in je stekkerdoos zit dan kan hierdoor ongewild spanning op de remlichten komen te staan. Waardoor de auto denkt dat er geremd wordt. En als er geremd wordt dan gaat de CC uit.

Snap niet dat de garage eerste de goedkopere schakelaar preventief vervangt. Positief is dat we zo de economie draaiende houden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Nouhja ik begreep dat het "regelapparaat" nogal duur was dus ik ga er vanuit dat ze die niet zomaar vervangen, mag ook wel aannemen dat ze een schakelaartje van 5-10 euro wel uitsluiten. Beetje lullig als straks na het vervangen van een duur onderdeel blijkt dat het niets geholpen heeft... die factuur zou ik niet betalen als die voor mij was.

Lastige is gewoon dat het probleem zich niet constant voordoet en dus ook niet gelijk te constateren is. Vreemde vindt ik wel dat ik gewoon merkte dat het probleem reageerde op bewegingen van de auto, bv als ik over een drempel reed ging de CC uit.Dan mogen er wel echt losse contacten in dat regelapparaat zitten als hij op dat soort bewegingen reageert/kortsluiting maakt, en blijkbaar worden hiervan geen fouten gelogd.

Tot dusver geen al te beste ervaring met mijn eerste VW :+ Maar er zijn ook pluspunten:

-Auto rijd heerlijk, met 120/130km veeeeeel stiller dan mijn Skoda Octavia en Audi A3sb dat waren.
-Verbruik valt me ook niets tegen bijna 1:20 bij 120km/h.
-Zeer hoge afwerking niveau, prachtig interieur, ook zeer mooi verlicht in het donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Hele dag niets van de VW dealer gehoord, om 16:50 zelf maar eens bellen: "regelapparaat is vervangen, storing met remlichten is opgelost (dat heb ik vaker gehoord :P), maar nu brand het controle lampje van de verlichting constant (terwijl er geen lampje defect is), dus ze zijn nog bezig het regelapparaat opnieuw te coderen"

Gaat lekker dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
1:20 bij 120km/h is zeker wat je afleest met huidig verbruik op de MFA van de heuvel af en wind in de rug :+

Dat haal ik met mijn 3C variant 1.9tdi op de lange afstand op 100km-wegen niet eens :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:49
nokiaan958GB schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 18:03:
1:20 bij 120km/h is zeker wat je afleest met huidig verbruik op de MFA van de heuvel af en wind in de rug :+

Dat haal ik met mijn 3C variant 1.9tdi op de lange afstand op 100km-wegen niet eens :'(
ik haalde met mijn golf 4 uit 2000 ook 1 op 20, maar dan reed ik 130 :D

Dat was nog met mijn 15 inch velgen, met mijn 18 inch wil dat niet lukken jammer genoeg :(

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

nokiaan958GB schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 18:03:

Nope gemiddelde over een rit van ongeveer 55km. waarvan bijna 50km snelweg. bij aankomst thuis stond hij toen op een gemiddelde van 1:19,7 Wij hebben de MFA altijd op het gemiddelde verbruik staan, realtime verbruik is imho vrij nutteloos.

Overigens vindt ik het vrij logisch dat een 1.6tdi bluemotion zuiniger is dan de oude 1.9tdi, met mijn Audi A3sb 1.9tdi die 100kg lichter was had ik veel meer moeite om 1:19 te halen, sterker nog dan haalde ik meestal die 1:18 niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Chaoss schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 17:22:
Hele dag niets van de VW dealer gehoord, om 16:50 zelf maar eens bellen: "regelapparaat is vervangen, storing met remlichten is opgelost (dat heb ik vaker gehoord :P), maar nu brand het controle lampje van de verlichting constant (terwijl er geen lampje defect is), dus ze zijn nog bezig het regelapparaat opnieuw te coderen"

Gaat lekker dus :P
Nou de soap continues.. gister afgepsroken dat ze in princiepe zouden proberen e auto voor 12 uur klaar te hebben zodat ik hem ff in de pauze kan ophalen, Net gebeld door dealer: "jah we komen er niet uit, er blijft een storingslampje branden dus we hebben PON ingeschakeld voor hulp/advies"

Moet zeggen dat mijn vertrouwen wel tot een nieuw dieptepunt is gezakt, hoe kan een auto van 3 jaar oud in vredesnaam voor zulke problemen zorgen :?

Het andere ergerlijke is dat we de auto 9 dagen gelden hebben opgehaald en dat hij inmiddels al voor de 4'de dag bij de dealer staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik denk dat je de vraag anders moet stellen:

Hoe kan het dat een officiële dealer die bijbehorende tarieven rekent, niet bekwaam genoeg is om een goede probleemdiagnose te doen en het probleem adequaat op te lossen.

"We komen er niet uit." zegt genoeg imho.

:)

[ Voor 9% gewijzigd door max op 07-08-2014 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Nouhja kon de auto vanmiddag toch nog ophalen, regelapparaat is vervangen en m.b.v. Pon handmatig gecodeerd oid :P

Enniehoe vanavond gelijk al even gebruik gemaakt van de trekhaak achter mijn mini Pheaton:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t31.0-8/10504947_770109646366253_8386405445210515835_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Fuck, is dat model alweer 3 jaar oud....tijd gaat snel. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hier toevallig iemand ervaring met OBDWarenhuis.nl? Ik zit er aan te denken om een Ross-Tech VCDS kabel aan te schaffen zodat ik zélf (weer) 't een en ander aan m'n auto kan monitoren en eventueel wat kan wijzigen aangaande simpele "conveneince settings". Daar is die kabel (met bijbehorende licentie en software) redelijk goed verkrijgbaar/betaalbaar.

Met goedkope "EL-Cheapo" China varianten van zo'n OBD interface kabel heb ik helaas minder positieve ervaringen dus daar hoef je me niet meer op te wijzen :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Chaoss schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 20:57:
Nouhja kon de auto vanmiddag toch nog ophalen, regelapparaat is vervangen en m.b.v. Pon handmatig gecodeerd oid :P

Enniehoe vanavond gelijk al even gebruik gemaakt van de trekhaak achter mijn mini Pheaton:
[afbeelding]
Ik zal wel even zwaaien als ik je in big city Drachten rond zie crossen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-06 17:19
Nieuwe GOLF 7 Variant 1.4 TSI DSG (prive)

Eerste keer een automaat en dat is tot nu toe (250km op teller) echt een super ervaring. Twijfel nog om de belettering achter te verwijderen.

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3911/14874163143_dbac8e5b74_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3867/14667667118_1c6ba8910f_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3861/14667595140_c11faaeb52_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3873/14874170403_8e8173cd79_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3848/14667674538_249fd0f499_c.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Furfoot op 19-08-2014 08:18 ]

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:16
Mooie wagen hoor.

Welke velgen zijn dat?
Heb je het executive pakket of executive plus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Furfoot schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 08:43:
Nieuwe GOLF 7 Variant 1.4 TSI DSG (prive)

Eerste keer een automaat en dat is tot nu toe (250km op teller) echt een super ervaring. Twijfel nog om de belettering achter te verwijderen.
Mooie auto d:)b Ik vind de 7 Variant een veel mooiere auto dan de 5/6 Variant. Ik kan m'n vinger er niet op leggen waarom, maar ik vond de achterkant wat on-VW. Net of ze een ontwerp van een ander merk hadden overgenomen en er VW-badges op hadden geplakt.

En over die badges... Kon je dat niet op de optielijst aanvinken dat je er geen type-aanduiding op wilde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Bij mij komt het vooral door de achterlichten, voordat ik de Passat kocht heb ik 2x een proefrit gemaakt in een Golf 6 variant (1.4tsi en 1.6tdi) maar die lompe achterlichten, maar ook de hele "aanbouw" van het variant gedeelte passen op een of andere manier niet bij de lijnen van het front:

Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2009/vw_golf_vi_variant.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

De 7 is inderdaad gewoon een mini passat.
De belettering is met wat geduld en een visdraadje gemakkelijk zelf te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zeer mooie bak. Hoe zit het met de diefstalgevoeligheid van die navi? Dat is bij Skoda namelijk nogal een drama, het Columbus-systeem wordt op de grote schaal gejat.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Die stoelen zien er wel comfortabel uit maar al dat hoogglans plastic moeten ze echt eens mee kappen, 1 veeg erover en je hebt allemaal kleine krasjes, over een paar jaar zien die auto's er niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Bij VW waarschijnlijk nog erger want couranter merk, maar goed wat doe je eraan. navilock ed is alleen maar erg lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

havana schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 09:47:
Zeer mooie bak. Hoe zit het met de diefstalgevoeligheid van die navi? Dat is bij Skoda namelijk nogal een drama, het Columbus-systeem wordt op de grote schaal gejat.
Wat, worden de nieuwe systemen nu ook al massaal gejat?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Chaoss schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 09:49:
Bij VW waarschijnlijk nog erger want couranter merk, maar goed wat doe je eraan. navilock ed is alleen maar erg lelijk.
Waarom is het dan alleen zo erg bij VW? En niet bij bijvoorbeeld Ford? Denk toch dat ze het weldegelijk kunnen verbeteren zonder navilock.

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ethirty schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 09:55:
[...]

Wat, worden de nieuwe systemen nu ook al massaal gejat?
Zeker, veel leasemaatschappijen stellen navilock verplicht als je een Columbus wil en sommigen zelfs een klasse III alarm!

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
McBoom schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 09:09:
[...]

Mooie auto d:)b Ik vind de 7 Variant een veel mooiere auto dan de 5/6 Variant.
Ik heb 't precies andersom, ik vind de 6 (hatchback dan) de mooiste tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-06 21:38
Ik ben ook nog altijd in dubio wat ik nu vind van die station modellen van de golf serie.. Mijn pa had altijd golf stations en heb hem dit jaar voor het eerst om kunnen praten om eens de niet station te pakken ( kinderen zijn toch al zowat het huis uit :P ) bevalt hem achteraf uitermate goed.

Persoonlijk ben ik dan ook meer van de passat ipv een golf station, vind de achterkant altijd zo eraan 'geplakt' aangezien de voorkant gewoon precies een normale golf is. Ze mochten de station wel een beetje meer eigen kenmerken geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-06 17:19
Eens dat de 6 Variant er een beetje raar uitziet maar dat kan ook komen doordat de 6 variant eigenlijk een mix is van de Golf 5 en 6.

Velgen zijn de standaard 17" Dijon velgen.

Opties boven op de highline zijn:
  • DSG
  • Ergo sportstoelen
  • Stoelverwarming
  • PDC
  • Xenon
  • Premium Boardcomputer
  • Telefoonvoorbereiding
  • Media aansluitmogelijkheden
  • 35% getint achterramen
  • Tiptronic (flippertjes) multifunctioneel stuurwiel
Dus expliciet niet gekozen voor de Navigatie mede door, zoals hierboven besproken, de diefstalgevoeligheid van het systeem. Verder prefereer ik de Google Maps navigatie boven in-car en hoop ik dus ook dat het MirrorLink systeem beschikbaar gaat komen op de Golf 7.

Pianolak ziet er mooi uit maar hoe handig het is in de praktijk is moeten we nog maar gaan zien.

[ Voor 6% gewijzigd door Furfoot op 08-08-2014 10:46 ]

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

tiguan schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 10:31:
[...]

Ik heb 't precies andersom, ik vind de 6 (hatchback dan) de mooiste tot nu toe.
Ik had het dan ook specifiek over de Variant en niet de hatch ;)

Weet iemand of het ook in te stellen is dat de spiegels automatisch inklappen zodra je de auto op slot zet (en vice versa)? (Passat 3C b.t.w.) Het vervelende is dat je ze alleen maar in kan klappen als ie op contact staat, maar voor het uitstappen is het wel handig dat je nog wat in de spiegels kan zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-06 21:38
Zou je even in je boordcomputer moeten gaan om te kijken of je het eea in kan stellen daarover.
Pagina: 1 ... 55 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.

http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]