Touchdomex schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 22:09:
[...]
Alleen het enige wat ik niet kan uitstaan is dat de aan/uit knop van de radio niet meedraait als je het volume aanpast...
Welke mongool dit heeft verzonnen mag aan een hoge boom worden gehangen. Mijn gehele OCD gaat er zo keihard van af... Dacht zal wel omdat ik de RCD310 hebt... Dus cheap. Nee hoor de New Beetle die ik meehad als leenauto had precies hetzelfde.... HOE KUN JE DAT OOIT BEDENKEN....

Daar zat zo'n fancy navigatieding in!

Haha, heel herkenbaar, ik heb het ook op de RNS 315 in m'n Scirocco. Nooit begrepen ook, de aircoknoppen daaronder hebben namelijk wel gewoon een vast middenstuk met een onafhankelijk draaiende rand, en op die knoppen staat niet eens een afbeelding.
Als het goed is kost het niets om met je rechtsbijstand te bellen en om advies te vragen, als je de situatie uitlegt kan de persoon aan de lijn vaak al aangeven of iets kans heeft er werk van te maken of niet.
Voor wat betreft je dilemma voor welk ander merk te gaan, dat ken ik ook. Op de een of andere manier weet VW nog steeds een schijn van superieure kwaliteit uit te stralen die veel mensen aanspreekt. In de praktijk is de kwaliteit van VW, zeker de laatste jaren, naar mijn mening sterk achteruit gegaan, vooral motorisch. In de verschillende betrouwbaarheidsstatistieken komt VW steevast niet verder dan de middenmoot.
Maar ja, toen ik laatst tijdens het wachten occasions van allerlei andere merken aan het bekijken was merkte ik toch op dat het allemaal nèt niet is voor m'n gevoel, zelfs de merken die ik altijd als 'alternatief' in gedachten had zoals Mini en Alfa, en eerder vond ik hetzelfde ook al van bijvoorbeeld Volvo. Het exterieur vind ik doorgaans zeer prima te pruimen, maar het interieur is bijna altijd een afknapper, goedkoop aandoende materialen, rommelige en/of slecht ontworpen dashboards.
VW heeft kwaliteitsbeleving (ook al is dat niet terecht) gewoon goed begrepen, de iPhone van de automerken wat dat betreft, inclusief reality distortion field.