Het Grote Volkswagen-topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 62 Laatste
Acties:
  • 408.460 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
tiguan schreef op maandag 19 mei 2014 @ 13:34:
Godsamme nou, ik heb met m'n pa een keer een motorfiets opgehaald in Duitsland. Toen wou ik mee en zat ik ook in een Vito in de bijrijders kant. Wat een kutstoel/bank was dat zeg.
Was echt gruwelijk kut ja. :P
Kan me nog herinneren dat ik op een gegeven moment half op mijn zij heb gelegen en in welke andere vreemde houding dan ook. Daar kon je nog geen half uur pijnvrij op zitten. Nog nooit in zo'n slechte stoelen gezeten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:55
jerry-c schreef op maandag 19 mei 2014 @ 12:14:
[...]

Een T5 is echt een wereld van verschil hoor ;) . Het blijft een bus natuurlijk maar een T5 rijdt een stuk relaxter als een T4.
En een Multivan is weer een wereld van verschil met een gewone T5. Het is niet te vergelijken. Ik had een Multivan met sportonderstel (verlaagd) en 17" rubber eronder. Dat ding lag als een blok op de weg. Niet te vergelijken met de aannemers T5. Niet alleen de inrichting is beter, ook de verdere afwerking. Betere isolatie, ander dashboard etc. etc. Deuren sluiten bij en T5 is blikkering 'klik'. Bij een MV een donker 'kloek'. ;) Standaard uitrusting is prima, highline is bijna een Passat met meer ruimte.

Maar voor een particulier onbetaalbaar qua belasting. Op geel kenteken geen pretje.

[ Voor 5% gewijzigd door zeef op 19-05-2014 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Hoewel er wel verschil in zit blijft het uiteindelijk wel een busje (je hebt dus hoe dan ook gewoon een minder dynamisch weggedrag tov. een station). Overigens is z'n gewone bijrijdersstoel vaak ook te bestellen ipv een bank in de grijskenteken versie. Overigens is de T5 (ook de eerste T5's) een stuk beter dan de laatste T4 qua rijden en comfort. Om het even welke versie.

Overigens rijd (zoals bijna elke bus) zo een grijskenteken unit een stuk beter als je een paar 100 kilo achterin hebt liggen.

En ja ik kan 't weten, heb zo ongeveer elke grijskenteken auto die er is gereden :+ en m'n huisgenote heeft een 2 jaar oude Multivan. :o iets met Duitsland en een rijke papa en mama :P

[ Voor 21% gewijzigd door GoldenSample op 19-05-2014 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
UltraSub schreef op maandag 19 mei 2014 @ 13:32:
[...]

http://suchen.mobile.de/a...ahk-aurich/193788604.html
Euh, volgens mij zijn dat exact dezelfde fauteuils.

Ik kan me wel herinneren dat ik ooit in een el-cheapo vito de rug helemaal gaar had doordat de rugleuning hartstikke rechtop stond en niet naar achteren kon omdat daar het schot naar de laadruimte zat. Is dat wat je bedoelt?
Ja precies dat bedoel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 15:09

Pixeltje

Woo-woohoo!

Goedemiddag,

Ik heb twee vragen irt mijn Polo (bj2012) bluemotion 5dr. Is een leaseauto, waar ik verder geen zeggenschap over heb gehad, maar ik mag achteraf doen en laten met die auto wat ik wil.

Nu vraag ik me twee dingen af; ik zou graag de ruiten in de achterportieren en de achterruit laten blinderen, 30% lichtdoorlatend denk ik. Waar kan ik dit het beste laten doen? Internet staat vol met bedrijven die zichzelf op de borst kloppen vanwege hun prestaties, maar eerlijk gezegd vindt ik het maar lastig om te bepalen of dat ook echt bedrijven zijn die ik aan mijn auto wil laten knutselen. Wie hier heeft ervaring met het blinderen van ruiten (na levering) en door wie heb je dat uit laten voeren?

Tweede vraag, waarvan ik niet weet of ik er mee naar de dealer moet of niet; de airco lijkt verdacht weinig te doen in de polo, er staan nu +/- 60k km op de teller en de eerste 40k eigenlijk nergens last van gehad, maar nu lijkt het wel alsof de airco met 18-20 graden buitentemp de auto al niet meer koel krijgt. Wederom bulkt internet van de verhalen en ervaringen, maar die lopen sterk uiteen. Ik vermoed zelf dat de airco gewoon niet in staat is om voldoende lucht te koelen, maar wellicht heb ik het mis?

Alvast bedankt voor het meedenken :)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Pixeltje schreef op maandag 19 mei 2014 @ 15:50:
Tweede vraag, waarvan ik niet weet of ik er mee naar de dealer moet of niet; de airco lijkt verdacht weinig te doen in de polo, er staan nu +/- 60k km op de teller en de eerste 40k eigenlijk nergens last van gehad, maar nu lijkt het wel alsof de airco met 18-20 graden buitentemp de auto al niet meer koel krijgt. Wederom bulkt internet van de verhalen en ervaringen, maar die lopen sterk uiteen. Ik vermoed zelf dat de airco gewoon niet in staat is om voldoende lucht te koelen, maar wellicht heb ik het mis?

Eerste vraag heb ik geen idee van, tweede vraag, je weet of ie het doet als ie (letterlijk) ijskoude lucht uitblaast bij de roosters nadat de airco even aan heeft gestaan.

Of ie de auto daarmee koel krijgt is een tweede, als de zon vol op je wagen en interieur staat, of heeft gestaan, kost het nou eenmaal flink wat tijd voordat je hele interieur koel is. Je kan dan beter even de roosters op jezelf richten zodat je zelf in ieder geval frisse lucht voelt.

Als ie ook op de koudste stand lauwe lucht uit de roosters blaast is het tijd om naar de garage te gaan lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 17:02

Ethirty

Who...me?

Pixeltje schreef op maandag 19 mei 2014 @ 15:50:
Goedemiddag,

Ik heb twee vragen irt mijn Polo (bj2012) bluemotion 5dr. Is een leaseauto, waar ik verder geen zeggenschap over heb gehad, maar ik mag achteraf doen en laten met die auto wat ik wil.

Nu vraag ik me twee dingen af; ik zou graag de ruiten in de achterportieren en de achterruit laten blinderen, 30% lichtdoorlatend denk ik. Waar kan ik dit het beste laten doen? Internet staat vol met bedrijven die zichzelf op de borst kloppen vanwege hun prestaties, maar eerlijk gezegd vindt ik het maar lastig om te bepalen of dat ook echt bedrijven zijn die ik aan mijn auto wil laten knutselen. Wie hier heeft ervaring met het blinderen van ruiten (na levering) en door wie heb je dat uit laten voeren?

1: kijk naar de bedrijven met referentie materiaal op hun site. Hoe duurder en nieuwer de auto's, hoe groter de kans op goed werk. Je betaalt wellicht iets meer dan henkie om de hoek, maar je wil geen bubbeltjes of loslatende folie na een half jaar. Als ze een Ferrari oid mogen beplakken, dan zou ik ze een Polo ook wel toevertrouwen :+
2: leasebak toch, dus gewoon de garage de airco laten checken. Dat is het voordeel van lease :P

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:19
racoon schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 19:50:
Weet er iemand of ik deze radio kan vervangen voor een inbouwnavigatie?

[afbeelding]
Zo te zien heb jij een wat nieuwere VW, maar ik heb laatst een Asteroit Parrot Smart in mijn Golf V gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/r6W111mNPfUvoCfAar3qjBH9/medium.jpg
De radio die er hiervoor in zat was al niet standaard, vandaar dat ik niet heb hoeven klooien met kabels en dergelijke.
Scrtz schreef op zondag 18 mei 2014 @ 00:06:
[...]
Ben nieuwschierig, wat voor 2 din radio heb je ingebouwd :P?
Die hier boven dus :Y)

[ Voor 14% gewijzigd door Rupie op 19-05-2014 20:22 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ethirty schreef op maandag 19 mei 2014 @ 18:55:
[...]

1: kijk naar de bedrijven met referentie materiaal op hun site. Hoe duurder en nieuwer de auto's, hoe groter de kans op goed werk. Je betaalt wellicht iets meer dan henkie om de hoek, maar je wil geen bubbeltjes of loslatende folie na een half jaar. Als ze een Ferrari oid mogen beplakken, dan zou ik ze een Polo ook wel toevertrouwen :+
Ja, dat is zo. Ik bedoelde meer dat je op de website niet kan zien of je folie na een jaar loslaat, of oprolt als je één van de ramen naar beneden doet etc. Zal eens zoeken naar een goeie in de buurt van rotterdam :)
Weemism schreef op maandag 19 mei 2014 @ 18:02:
[...]

Als ie ook op de koudste stand lauwe lucht uit de roosters blaast is het tijd om naar de garage te gaan lijkt me.
Dat meteen maar even regelen dan :)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Pixeltje schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 06:48:
[...]
Ja, dat is zo. Ik bedoelde meer dat je op de website niet kan zien of je folie na een jaar loslaat, of oprolt als je één van de ramen naar beneden doet etc. Zal eens zoeken naar een goeie in de buurt van rotterdam :)
Mijn raamfolie is via de dealer door een bedrijfje gedaan (geen idee wie), maar na 4 jaar ziet het er nog steeds uit alsof de ramen af fabriek getint zijn.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Godver :(

Vrijdag bij de garage eens langsgereden om te melden dat de auto (Volkswagen Fox 1.2 bj 2007) wel érg veel olie verbruikt (lees: 2L per 1500km ongeveer).
Vandaag dagje onder de pannen geweest, blijkt dat 1 cilinder op uitvallen staat en 1 cilinder ook niet meer volledig werkt. In het goedkoopste geval € 1800 aan onderdelen exc. manuren, in het ergste geval € 2700 aan onderdelen exc. manuren... Maar gelijk laten taxeren (vorig jaar mei bij hun nog € 4250 waard). Verwacht dat ik de € 2000 niet eens meer haal...

Auto heeft nog geen 60dkm gereden en altijd goed in onderhoud geweest. Daarnaast ook al vaker bij hun een dagje onder de loep genomen voor het olieverbruik (toen het nog niet zó erg de spuigaten uitliep zoals nu).

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 12:41

Arfman

Drome!

Waren er niet tig verhalen over kwaliteitsissues bij de VW Fox?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Dat is ook echt niet normaal, bij een normaal werkende motor hoef je geeneens olie bij te vullen voordat je weer een grote beurt of iets dergelijks doet, heel erg vreemd dat de garage daar nog nooit wat over gezegd heeft of extra goed heeft nagekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Ik vraag me af of dit niet een geval is om PON over aan te schrijven. Hoewel mijn eigen ervaring daarmee is dat ze dan toch weer naar je dealer verwijzen.

Maar motor in de soep bij 60k km (uitgaande van normaal gebruik), en dan zulke bedragen te vragen voor reparatie is natuurlijk absoluut absurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Ze hebben er al wel eens naar gekeken, maar nooit wat gevonden. Nu loopt t de Spui gaten uit en is je auto zga total los verklaard... Vandaag in polotje 1.2 90pk gereden, reed wel, maar weinig beenruimte...

Wordt morgen teruggebeld over lease van Polo 110pk 5D, zou 740€ pm zijn, dus ik neem aan dat er een rekenfout is?

[ Voor 22% gewijzigd door RickvN op 20-05-2014 22:10 ]

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Weemism schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 22:07:
Ik vraag me af of dit niet een geval is om PON over aan te schrijven. Hoewel mijn eigen ervaring daarmee is dat ze dan toch weer naar je dealer verwijzen.

Maar motor in de soep bij 60k km (uitgaande van normaal gebruik), en dan zulke bedragen te vragen voor reparatie is natuurlijk absoluut absurd.
Schrijven kan nooit kwaad, maar ik denk dat ze heel weinig doen en dit gewoon op slijtage gooien. Jij gaat dan wel uit van normaal gebruik, maar PON of de dealer zullen gewoon zeggen dat je de auto mishandelt hebt. Het is buiten de garantie, dus toon maar aan dat het niet jouw fout is.

Ik denk dat het enige wat je kunt doen is de hele motor uit elkaar halen en laten controleren op materiaal of constructiefouten en zo proberen VW aansprakelijk te stellen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Maasluip schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 07:32:
[...]

Schrijven kan nooit kwaad, maar ik denk dat ze heel weinig doen en dit gewoon op slijtage gooien. Jij gaat dan wel uit van normaal gebruik, maar PON of de dealer zullen gewoon zeggen dat je de auto mishandelt hebt. Het is buiten de garantie, dus toon maar aan dat het niet jouw fout is.

Ik denk dat het enige wat je kunt doen is de hele motor uit elkaar halen en laten controleren op materiaal of constructiefouten en zo proberen VW aansprakelijk te stellen.
De auto verbruikte altijd al veel olie en is hiervoor al meerdere malen bij de garage geweest, zo ook in de garantieperiode (wat lijkt mij, gewoon in het systeem moet staan). Daarnaast is het in het 1e jaar wel eens goed misgegaan met de motor, wat toen wel is opgelost en is die altijd goed in onderhoud geweest..... Zaterdag even rustig langs de garage en het er goed overhebben, maar ik vind dit wel van de zotte eigenlijk. Vorig jaar zou de garage er nog € 4250 voor geven, vandaag komen ze met een nieuwe taxatie wat niet boven de € 2000 zal uitkomen verwacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:53

racoon

mooowwww

Gisteren een volkswagen polo uit 2011 gekocht, kleur is zilver metallic, zit een boordcomputer, cruisecontrol,middenarmsteun,climate control, verwarmde buitenspiegel, 15 inch velgen, en bandenspanningscontrolesysteem in.

De auto word rijklaart gemaakt, kleine krasjes weggewerkt en winterbanden verwisseld voor zomerbanden, zodra ik hem kan ophalen laat ik er een navigatie en achteruitrijcamera inzetten, de auto heeft 5 deurs en een kofferbak die je kan verhogen doormiddel van de vloer erin te laten en te verlagen door hem eruit te halen.

De auto reed echt super lekker, zelfs het start stop systeem werkt super.

dit is hem geworden Afbeeldingslocatie: http://freebits.nl/images/2014/05/21/IMG_0694.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door racoon op 21-05-2014 11:44 ]

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
racoon schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 11:42:
Gisteren een volkswagen polo uit 2011 gekocht, kleur is zilver metallic, zit een boordcomputer, cruisecontrol,middenarmsteun,climate control, verwarmde buitenspiegel, 15 inch velgen, en bandenspanningscontrolesysteem in.

De auto word rijklaart gemaakt, kleine krasjes weggewerkt en winterbanden verwisseld voor zomerbanden, zodra ik hem kan ophalen laat ik er een navigatie en achteruitrijcamera inzetten, de auto heeft 5 deurs en een kofferbak die je kan verhogen doormiddel van de vloer erin te laten en te verlagen door hem eruit te halen.

De auto reed echt super lekker, zelfs het start stop systeem werkt super.
Wat voor blok ligt er in?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

DennusB schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 11:43:
[...]

Wat voor blok ligt er in?
1.2 tdi 55 kw 75 pk pittig genoeg om met het verkeer mee te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
RickvN schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 09:18:
[...]

De auto verbruikte altijd al veel olie en is hiervoor al meerdere malen bij de garage geweest, zo ook in de garantieperiode (wat lijkt mij, gewoon in het systeem moet staan). Daarnaast is het in het 1e jaar wel eens goed misgegaan met de motor, wat toen wel is opgelost en is die altijd goed in onderhoud geweest..... Zaterdag even rustig langs de garage en het er goed overhebben, maar ik vind dit wel van de zotte eigenlijk. Vorig jaar zou de garage er nog € 4250 voor geven, vandaag komen ze met een nieuwe taxatie wat niet boven de € 2000 zal uitkomen verwacht ik...
Belangrijkste is heb je hier op papier gegevens van. Facturen of afspraken met de garage etc.
Blijkbaar was het probleem al veel eerder aanwezig. Een cilinder raakt niet zomaar zijn compressie kwijt, dan is de zuigerring kapot of heeft de zuiger groeven in je cilinderblok gemaakt. In mijn inziens valt dit wel onder nalatigheid van de dealer. Zoveel olie bijvullen is nooit goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
racoon schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 11:44:
1.2 tdi 55 kw 75 pk pittig genoeg om met het verkeer mee te komen.
:F

In de eerste en tweede versnelling wel, maar dat komt voornamelijk omdat die relatief kort zijn, in de derde versnelling is het wel voorbij met "pittig". Ik heb er een paar dagen mee rond gereden, maar je loopt gewoon continue te trappen om mee te komen

[ Voor 40% gewijzigd door FastFred op 21-05-2014 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Viper® schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 11:55:
[...]

Belangrijkste is heb je hier op papier gegevens van. Facturen of afspraken met de garage etc.
Blijkbaar was het probleem al veel eerder aanwezig. Een cilinder raakt niet zomaar zijn compressie kwijt, dan is de zuigerring kapot of heeft de zuiger groeven in je cilinderblok gemaakt. In mijn inziens valt dit wel onder nalatigheid van de dealer. Zoveel olie bijvullen is nooit goed.
Als het goed is hebben wij hier wel evt. facturen van indien we voor iets moesten betalen. Daarnaast neem ik aan dat zij gewoon een dossier hebben op basis van het kenteken (zit bij hun in het onderhoud) wat er zoal is gebeurd, kan dit vandaag wel navragen want ze nemen nog contact met mij op. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Pixeltje schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 06:48:
[...]

[...]

Dat meteen maar even regelen dan :)
Je kunt dit ook meten met een simpel thermometertje he. Zet de A/C maximaal (laagste temperatuur, blower voluit), blaas alleen door de middenroosters, hou daar de thermometer vast, en je zou dan (na een paar minuten toch wel) een uitblaastemperatuur van 7 tot 10 graden moeten meten. Als het een stuk meer is dan dat klopt er echt iets niet. Ik heb dit laatst ook gedaan met onze A3 (die haalde 7 graden) en de Primera (18 graden), die moest dus duidelijk worden bijgevuld. Nu haalt die ook weer zo'n 8 graden.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

FastFred schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 12:09:
[...]

:F

In de eerste en tweede versnelling wel, maar dat komt voornamelijk omdat die relatief kort zijn, in de derde versnelling is het wel voorbij met "pittig". Ik heb er een paar dagen mee rond gereden, maar je loopt gewoon continue te trappen om mee te komen
Ik vond hem juist in zijn 1 en 2 erg traag,daarna wat vlotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Heb zelf ook een 1.4, dan wel een benzine, je moet even wennen aan het feit dat je meer moet door trappen en meer toeren moet maken, na een tijdje went dat wel.

Moet wel zeggen dat als ik dagelijks zou rijden ik zeker geen 1.4 had gepakt, maarja een polo is wel weer wat lichter en diesel rijdt wat rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
De 1.4 (ook de non-TSI) is een stuk levendiger inderdaad.

Ik ben nog steeds van mening dat de Up leverbaar had moeten zijn met de 1.2TDI 3-cyl i.p.v. de grasmaaierblokken die daar nu in liggen.

Ik ben sowieso al niet zo'n groot voorstander van diesels, zeker gezien de trend van het downsizen de laatste jaren om er vervolgens een turbo op te monteren die te weinig doet in een te kort toerenbereik. Nee, doe mij maar een wat grotere N/A motor, minimaal 1.6, liefst 1.8 of meer.

[ Voor 42% gewijzigd door FastFred op 21-05-2014 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

psy schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 12:54:
[...]

Je kunt dit ook meten met een simpel thermometertje he. Zet de A/C maximaal (laagste temperatuur, blower voluit), blaas alleen door de middenroosters, hou daar de thermometer vast, en je zou dan (na een paar minuten toch wel) een uitblaastemperatuur van 7 tot 10 graden moeten meten. Als het een stuk meer is dan dat klopt er echt iets niet. Ik heb dit laatst ook gedaan met onze A3 (die haalde 7 graden) en de Primera (18 graden), die moest dus duidelijk worden bijgevuld. Nu haalt die ook weer zo'n 8 graden.
Dat er geen koude lucht uit kwam heb ik zonder thermometer ook vast kunnen stellen ;) Polo staat nu bij een VW garage en die konden melden dat er een hogedruksensor stuk is, die wordt vervangen, systeem wordt leeggetrokken en afgeperst om op lekkage te controleren en dan gevuld, dus met een beetje mazzel aan het einde van de dag weer lekker koel over 's lands wegen zoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

FastFred schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:33:
Nee, doe mij maar een wat grotere N/A motor, minimaal 1.6, liefst 1.8 of meer.
Een n/a diesel lijkt me tegenwoordig niet meer te vinden. Ook qua benzinemotoren kom je er bijna niet meer omheen omdat een turbo de enige manier is om veel vermogen uit een kleine cilinderinhoud te krijgen, en dat is in met name in NL belangrijk om de BPM en bijtelling laag te houden, en te kunnen blijven concurreren met de andere merken.

Bijvoorbeeld Opel heeft het daarop verloren de laatste jaren. VW bouwde massaal T(urbo)SI's in hun nieuwe modellen die daardoor voor met name de bijtelling in de lease veel gunstiger werden dan equivalenten van Opel met 'ouderwetse' n/a motoren met een veel grotere cilinderinhoud (en uitstoot).

Qua rijbeleving en vermogen is een turbo 1.4 en een n/a 1.4 niet te vergelijken. En een 1.4 diesel (turbo of geen turbo) is al helemaal niet met 1.4 benzine zoals hierboven een beetje wordt gesuggereerd.

Ter referentie, de n/a 1.4 16v van VW leverde een maximaal vermogen van 80pk en 132nm. De 1.4 TSI levert maximaal 125 pk bij 200nm, een wereld van verschil. Als je dan voor 1.4 twincharger gaat (met turbo èn compressor) kom je zelfs op 170pk uit een 1.4'tje.

Qua diesel komt de 1.4 TDI niet verder dan 80pk en 195nm.

[ Voor 5% gewijzigd door Weemism op 21-05-2014 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

een NA diesel is echt een ramp, we hadden op mijn vorige werk een Caddy 1.9 SDI waar ik met enige regelmaat in reed. Veel lawaai, veel trilling en totaal geen snelheid. dan rijd een 1.2Tsi stukken beter.

Toevallig recent 4 dagen in een Fabia 1.2Tsi gereden als leenauto, reed prima, ook met inhaal acties op de snelweg goed te doen. Het houd ook niets over natuurlijk maar je hebt nooit het idee dat je een traag hok rijd en dat had ik bij de 1.9sdi wel constant.

Opmerkelijke was wel dat die auto 4 dagen lang olie heeft staan lekken op de oprit, en dat voor een auto die ik weer inleverde met 900km op de teller 8)7

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Scrtz schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 21:38:
Dat is ook echt niet normaal, bij een normaal werkende motor hoef je geeneens olie bij te vullen voordat je weer een grote beurt of iets dergelijks doet, heel erg vreemd dat de garage daar nog nooit wat over gezegd heeft of extra goed heeft nagekeken.
Bij deze 1.9 tdi (bouwjaar 2008) en mijn vorige (bouwjaar 2001) moest ik tussen de beurten door 3x (1 liter totaal) bijvullen. En velen met mij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

VAG hanteert al jaren dat 1l olie verbruik op 1000km als maximaal gezien mag worden.

Mijn Passat doet gemiddeld 1l olie op 5000km, wat ik acceptabel vind.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

jah ik heb nooit gesnapt dat de verschillen zo groot kunnen zijn qua olieverbruik, met mijn vorige 1.9TDI 105pk gechiped naar 130pk kon ik NET niet de volgende beurt halen (25k km) en moest ik 0,5-1L bijvullen. Collega van mij rijd een Polo met een 1.2tdi en hij hoeft nooit bij te vullen rijd met gemak 30-35K tussen de beurten.

Mijn huidige 1.4TSI ging vd week het lampje een paar keer aan en toen moest er 0,5L bij na 6000km... misscien was die ook marginaal gevuld met de afleverbeurt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Chaoss schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 17:56:
een NA diesel is echt een rap[...]
rap, of ramp? In deze discussie wel wat verwarrend, maar ik schat dat je het laatste bedoelde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Chaoss schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 18:10:
jah ik heb nooit gesnapt dat de verschillen zo groot kunnen zijn qua olieverbruik, met mijn vorige 1.9TDI 105pk gechiped naar 130pk kon ik NET niet de volgende beurt halen (25k km) en moest ik 0,5-1L bijvullen. Collega van mij rijd een Polo met een 1.2tdi en hij hoeft nooit bij te vullen rijd met gemak 30-35K tussen de beurten.

Mijn huidige 1.4TSI ging vd week het lampje een paar keer aan en toen moest er 0,5L bij na 6000km... misscien was die ook marginaal gevuld met de afleverbeurt :P
Zelfs met lekke koppakking haalde ik met een 2.0 TDI liter 110 pk gewoon 1 liter pas bijvullen (oliestokpijl stond toen tussen midden en minimaal) na 30.000 km, zelfs boven de 150.000 km. Ik heb het 1 keer gedaan maar ik had nog longlife olie van een VW monteur gekregen en zei gooi maar gewoon erbij maar toch niets uit want ik had toch teveel.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Het voordeel van kleine motors en veel pk's is ook dat je een stuk minder verzekering betaald.

Ik wil nu nog een paar jaartjes doorrijden met mijn golf 5 1.4, en dan zsm naar een 1.2/1.4t(f)si golf 6 overgaan om daar heel wat jaartjes mee te kunnen doen, zuinig en relatief snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Chaoss schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 18:10:

Och, met die V6 zijn het vooral de vele korte stukken die ik met het ding rij. Die doen het olieverbruik echt de das om. Er zijn momenten geweest waarop ik meerdere 1000-en snelwegkilometers per maand maakte en toen was het olieverbruik veel lager. Vandaar dat ik 1l op 5000km acceptabel vind, ik kan het namelijk redelijkerwijs verklaren.

Caddy 1.9SDI van mijn vorige werkgever heb ik nooit olie bij gegooid, nooit lampjes zien branden en die kwam alleen bij de garage voor een beurt als er iets stuk was dat kritiek was en dan ook alleen als ik het ding kon missen. Dat ding draaide een kleine 8000km per maand ofzo toen ik er in reed. :P

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

max schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 18:38:
[...]
Caddy 1.9SDI van mijn vorige werkgever heb ik nooit olie bij gegooid, nooit lampjes zien branden en die kwam alleen bij de garage voor een beurt als er iets stuk was dat kritiek was en dan ook alleen als ik het ding kon missen. Dat ding draaide een kleine 8000km per maand ofzo toen ik er in reed. :P
Ja, dat is wel een nadeel, de betrouwbaarheid van motoren is er de laatste jaren niet op vooruit gegaan met die nieuwe (turbo-)technieken. De elektronische en mechanische complexiteit is enorm toegenomen, en de 'wear & tear' op onderdelen en materialen door dat hoge vermogen uit zulke kleine blokken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
De garage had nog gebeld en ze geven er nog € 1500 voor, vorig jaar getaxeerd en toentertijd € 4250. Ja € 1000 eu onderhoud en de rest afschrijving. Wtf, 1500eu afschrijving op een fox (aw ong 12-14) na 7 jaar nog zo een afschrijving?

Zaterdag om 10u een afspraak om een te bekijken, heb ook t gehel onderhoudskosten van hun pc opgevraagd om eens bij VW NL aan te kloppen (hij gaf me weinig kans). Na 1-2 jaar heeft de fox al in de garage gestaan wegens t hoge olieverbruik en toen nooit wat gemerkt... Nu gelijk dit. Loop ik nou te zeiken om een peanuts bedrag (afgezien van overige privé zaken), of valt er wel zeker iemand in gebreke te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
Als je aan kunt tonen in de papieren van de garage dat hij binnen de garantie periode al last had van veel olieverbruik denk ik dat je zeker een kans maakt, niet echt een heel grote kans, aangezien de garantie nu verlopen is en dat je maar moet hopen op een beetje coulance en begrip.
Chaoss schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 17:56:
een NA diesel is echt een ramp, we hadden op mijn vorige werk een Caddy 1.9 SDI waar ik met enige regelmaat in reed. Veel lawaai, veel trilling en totaal geen snelheid. dan rijd een 1.2Tsi stukken beter.
Het gaat mij dan ook voornamelijk over NA benzinemotoren (en uiteraard de wat grotere benzinemotoren met turbo, niet die grasmaaier blokken met haardrogers). Ik vind diesels sowieso niks, zowel turbo als NA.

[ Voor 13% gewijzigd door FastFred op 21-05-2014 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Dat is een kwestie smaak. Over smaak valt niet te twisten.

Een diesel rijdt vanaf 1000 toeren prettig. En in mijn geval bij rond de 1900rpm al het maximale koppel van 300Nm+.

De volgende VAG-wagen die ik koop zal vanwege de hoge wegenbelasting, de hoge dieselprijs en het hoge brandstofverbruik wel uitdraaien op een 1.4tsi o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Moet zeggen dat de 1.4TSI mij prima bevalt, net als de 1.9 en 2.0TDI's voelt die heerlijk soepel aan, ik heb bijna 10 jaar TDI gereden maar dit bevalt minstens zo goed. Brandstof verbruik is ok zolang je je rijstijl er op aanpast met 140km/h hoef je er niet op te rekenen dat je 1:15 haalt :P Als ik geen 20K per jaar had gereden was ik voor de 1.8TSI gegaan maar ik vond dat qua verbruik een beetje een gok.

Maar idd het is een kwestie van smaak zelf zou ik een TDI of kleine Turbo benzine altijd verkiezen boven een 1.6-2.0 NA benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
"vroeger" las je in de autospecificaties nog het verbruik bij snelweg (120 km/h).
Als ik voor een passat variant 1.4tsi bouwjaar 2010 de carbase raadpleeg staat dat hij 1:20 rijdt buiten de bebouwde kom, maar dat zal wel voor 80 km/h gelden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

nokiaan958GB schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 20:54:
Als ik voor een passat variant 1.4tsi bouwjaar 2010 de carbase raadpleeg staat dat hij 1:20 rijdt buiten de bebouwde kom, maar dat zal wel voor 80 km/h gelden 8)7
En wind mee, bergaf, zonder buitenspiegels, afgeplakte kieren, kneiterhard opgepompte banden, één persoon aan boord en een bijna lege tank :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Spritmonitor.de is wat realistischer daarin moet ik zeggen... :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Klacht weggelegd bij VW. NL was toch het advies van de dealer, ook zaterdag maar eens kijken met wat voor verklaring ze komen nadat ze deze week een uitzoeken omtrent t probleem en evt tegemoetkoming... en vervolgens over een nieuwe auto praten, heb goede ervaringen met VW, maar als ik eenmaal ergens slecht eet, twijfel ik toch om terug te keren.... Vw nl komt binnen 10 dagen met reactie..

[ Voor 17% gewijzigd door RickvN op 22-05-2014 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Weemism schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 21:25:
[...]

En wind mee, bergaf, zonder buitenspiegels, afgeplakte kieren, kneiterhard opgepompte banden, één persoon aan boord en een bijna lege tank :-).
Ook een 1.4tsi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Laatst online: 12:49
nokiaan958GB schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 20:54:
"vroeger" las je in de autospecificaties nog het verbruik bij snelweg (120 km/h).
Mijn jetta hybrid met 1.4tsi doet 1 op 12 bij 80km/h :') Heel soms schakelt hij dan over op de elektro waardoor het gemiddelde gebruik iets meer meevalt. Vraag me af wat een gewone jetta 1.4 zonder elektromotor doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

benchMarc schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 00:27:
[...]

Mijn jetta hybrid met 1.4tsi doet 1 op 12 bij 80km/h :') Heel soms schakelt hij dan over op de elektro waardoor het gemiddelde gebruik iets meer meevalt. Vraag me af wat een gewone jetta 1.4 zonder elektromotor doet.
Bewijs dat we in Nederland compleet de weg kwijt zijn met op CO2 gebaseerde bijtelling volgens wazige meet-methodes :N

Mijn dieseltje zou 4 komma nogwat op 100km gemiddeld moeten halen, maar ik mag in mijn handjes klappen als ik onder de 5,8/100 kom (lees: rijden als een bejaarde) :')

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Hangt er ook een beetje van af welke 1.4 TSI, de turbo met 122/125 pk, of de twincharcher met 170 pk, de laatste zal uiteraard iets meer verbruiken.

Ik weet in ieder geval dat ik vandaag tot m'n verbazing 1 op 17 haalde met m'n Scirocco 1.4 TSI 122 pk (getuned naar 160 pk) op een rit van Utrecht naar Eindhoven, dat was wel een persoonlijk record, normaal kom ik niet verder dan ruim 1 op 14 bij normaal rijgedrag. De rit vandaag was grotendeels snelweg, dus ik denk dat 1 op 20 op een 80 km weg niet eens heel onrealistisch is. Wel had ik deze keer RON98 in de tank, dat helpt ook qua verbruik ten opzichte van RON95.

Maar dat neemt niet weg dat de fabrieksopgaven qua verbruik door alle fabrikanten doorgaans heel positief worden voorgespiegeld. Ik maakte er een grapje van in m'n vorige post, maar het is wel de manier waarop verbruikscijfers worden vastgesteld, en dat is zelfs conform alle regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verbruik van mij 1.4TSI DSG Octavia valt soms ook tegen, laatst op een lange rit vrij vlot rijden met veel 140km/h en soms nog iets sneller haalde ik 1:12,8. Als ik echt behouden rij en mijn cruise control op 100km/h zet kan ik ook 1:15,8. Gemiddeld zit ik tussen de 1:14 en 1:14,8 en dan moet ik ook vrij behouden tijden.

Ik sprak recent iemand die ook een 1.4TSi DSG Octavia heeft en die gaf aan dat hij vrij gemakkelijk 1:16-1:17 reed met een vlotte rijstijl :? Verschil was dat zijn auto door tvs engineering onder handen is genomen en hij hem 3cm heeft verlaagd vooral van dat laatste ben ik benieuwd of het theoretisch ook een verschil kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Laatst online: 12:49
Ethirty schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 00:44:
[...]

Bewijs dat we in Nederland compleet de weg kwijt zijn met op CO2 gebaseerde bijtelling volgens wazige meet-methodes :N

Mijn dieseltje zou 4 komma nogwat op 100km gemiddeld moeten halen, maar ik mag in mijn handjes klappen als ik onder de 5,8/100 kom (lees: rijden als een bejaarde) :')
Mijn vorige auto (golf 6 2.0tdi gechipt) deed bij 80km/h ongeveer 1 op 21. Bij 160 op de teller nog 1 op 14,5. Volgens mij zit ik met de jetta hybrid nu op 1/15 gemiddeld terwijl ik dagelijks 100km rijd over 80km/h wegen. Kun je nagaan wat voor verbruik ik zou halen op de snelweg. Dan doet zo'n elektromotor niks meer, maar je hebt wel het nadeel van 200kg aan accu + elektromotor.

Het is één grote farce dat hybride rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Vanochtend bij de VW dealer geweest, nog weinig over de Fox, want dat ligt bij PON.

Maar al wel in de nieuwe polo 90pk gereden (redelijk hetzelfde als van de week het oude model polo), lekker dingetje opzich. Maar met inruil eraf zit ik op € 17,5K.
Maar toen stond daar binnen ineens een Polo blue GT, 2950km op de teller voor (inruil eraf) € 19k 20K.... Ai ai ai :D

Nu dus druk gaan rekenen wat de kosten pm ong. worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Een ding is zeker, met een Blue GT gaat je een stuk meer lol beleven dan aan een 90 PK TSI. Met 140 pk is het gewoon een stuk aangenamer rijden, plus dat je ook even het uitrustingsniveau op een rijtje moet zetten, bij een Blue GT is die volgens mij standaard al behoorlijk uitgebreid.

De GT is volgens fabrieksopgave ook nog eens zuiniger, 4,7 liter/100km gemiddeld verbruik, voor de 90 pk TSI is dat 5,1 liter, waarschijnlijk a.g.v. cilinderuitschakeling, dus vooral gunstig op cruise op de snelweg.

Het is een heleboel geld, maar als ik de keuze had zou ik denk ik voor die 2e hands GT gaan ipv een nieuwe 90pk TSI. Die laatste is wel met de facelift, maar van wat ik ervan heb gezien bij de dealer vond ik (behalve de nieuwe veiligheidsopties die nu beschikbaar zijn) werkelijk geen punt waarop die het nieuwe beter/mooier is dan het pre-facelift model, persoonlijk vond ik de oude zelfs mooier (maar dat blijft een kwestie van smaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

benchMarc schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 09:23:
[...]Mijn vorige auto (golf 6 2.0tdi gechipt) deed bij 80km/h ongeveer 1 op 21. Bij 160 op de teller nog 1 op 14,5. Volgens mij zit ik met de jetta hybrid nu op 1/15 gemiddeld terwijl ik dagelijks 100km rijd over 80km/h wegen. Kun je nagaan wat voor verbruik ik zou halen op de snelweg. Dan doet zo'n elektromotor niks meer, maar je hebt wel het nadeel van 200kg aan accu + elektromotor.

Het is één grote farce dat hybride rijden.
Bij VAG is dat een farce ja, maar dat komt omdat VAG qua hybridetechniek gewoonweg nog niet eens in de schaduw mag staan van Toyota.

Toyota heeft een Atkinson-cycle motorblok in hun Prius hangen, wat icm een ingenieuze planeetwielen-overbrenging en twee elektromotoren een ideale combinatie is. Het Atkinson-blok heeft een hoger thermodynamisch rendement ten koste van (veel) koppel en specifiek vermogen, maar één van de elektromotoren zorgt continu voor dat koppel. Daarom is het ding ook bij continu snelheden efficiënter dan een vergelijkbare benzineauto.

Een VAG auto koop je als een goede diesel wilt zonder tierlantijnen, niet voor de hybridetechniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Chaoss schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 08:46:
Ik sprak recent iemand die ook een 1.4TSi DSG Octavia heeft en die gaf aan dat hij vrij gemakkelijk 1:16-1:17 reed met een vlotte rijstijl :? Verschil was dat zijn auto door tvs engineering onder handen is genomen en hij hem 3cm heeft verlaagd vooral van dat laatste ben ik benieuwd of het theoretisch ook een verschil kan maken?
Veel 'groene' modellen worden door de fabrikant ook verlaagd. Ik weet niet precies hoe het werkt, maar je verlaagd er de luchtweerstand mee. Of dat echt zo veel verschil op het verbruik maakt durf ik niet te stellen, er gebeurt vaak meer dan alleen verlagen (dichte grille, spoilertje, aangepaste software).

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Dat was dus ook mijn eerste gedachte; de lol er inderdaad aan. Echter kan je voor € 20K natuurlijk veel auto's kopen die misschien wat meer/anders bieden....
De Blue GT bevatte inderdaad bijv. sportstoelen, sportstuur (van leder, normaal optie van € 150, 5 deurs tov 3 deurs nieuwe polo in offerte),

*klikt even het rijtje met opties open op de site, halleeeeeluja!*
Dat is toch wel een érg groot verschil :D!

Btw: Excuus, post aangepast. -/- inruilwaarde is blue GT 20K ipv 19K. Dus om 2,5K verschil gaat het.

Edit: Fuck :( Polo Blue GT is ovb verkocht, iemand rijdt er maandag een proefrit mee. Als het bevalt, neemt die m. Belde zojuist voor een proefrit...

[ Voor 33% gewijzigd door RickvN op 24-05-2014 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Ethirty schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 12:57:
[...]

Veel 'groene' modellen worden door de fabrikant ook verlaagd. Ik weet niet precies hoe het werkt, maar je verlaagd er de luchtweerstand mee. Of dat echt zo veel verschil op het verbruik maakt durf ik niet te stellen, er gebeurt vaak meer dan alleen verlagen (dichte grille, spoilertje, aangepaste software).
Lager op de weg betekent in principe minder krachtige wervelingen onder de auto, daarmee een lagere luchtweerstand, en dus een lager verbruik.
RickvN schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 13:04:
[...]
Edit: Fuck :( Polo Blue GT is ovb verkocht, iemand rijdt er maandag een proefrit mee. Als het bevalt, neemt die m. Belde zojuist voor een proefrit...
Dat is balen. Maar een zoekactie op de site van VW levert vast nog andere jong gebruikte modellen op.

Alhoewel, ik kan er nu maar één Blue GT vinden, maar je kan wel inschakelen dat je een melding krijgt als er een wordt aangeboden volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:29
Even nog een tipje voor de Dieselrijders (bijv Polo BM-ers) met een bouwjaar na 2008 zonder "Umweltplakkette" (mileusticker, die is verplicht in UK/DE):

VW dealer aan de Duisburgstrasse in Emmerich doet dit voor 5 euro (NL, min. 12,50) en zijn op zaterdag open tot 13.00 uur.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

RickvN schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 13:04:
Ik zou even wachten op reactie van PON voordat je weer in een VAG auto gaat rijden. Been there, done that.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

Ethirty schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 12:57:
[...]

Ik heb eens een Vento gehad die verlaagd was. Omdat ik in een zeer drempelrijke buurt woonde, heb ik die verlaging weer ongedaan laten maken. Daarna merkte ik dat de topsnelheid ca. 10km lager lag (weer terug bij wat de fabrikant specificeerde)

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Reactie vanuit PON: PON & de garage (7 jaar in onderhoud) komen met de volgende coulance regeling:
In worst case scenario zit het aan de onderkant van het motorblok, derhalve moet de hele motor gedemonteerd worden en (kun je op dat moment niet meer terug gezien de gemaakte kosten) dient het motorblok te worden vervangen. Dit kostenplaatje is ongeveer € 5,5K - € 6K. Nu doen ze het dan voor € 2,75K - € 3K.

Juist: WTF.

De auto is vorig jaar getaxeerd op € 4250 (bij de garage) en enkele weken geleden voor € 1500. Een snelle rekenaar ziet dus al dat dit 100% verlies is. Wat een coulance. Het wordt dus ook sterk afgeraden vanuit de garage om te doen, wat een coulance.....
Na het gesprek met de garage, even met de afdeling verkoop gebeld. Die vonden het ook wel een aparte regeling en snapten ook wel dat wij hier niet mee akkoord gingen. Zij gaan dus even rekenen (voor de inruilwaarde) en koppelen dit zaterdag terug....

Toch al wel leuke Golfjes VII gezien op de site (10-20dkm voor € 20K - € 24K), dus mochten ze met een mooi voorstel komen omtrent de auto, dat ook eens overwegen (want die regeling zal alleen doorgaan, als ik hem inruil bij hun verwacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

RickvN schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 20:19:
Reactie vanuit PON: PON & de garage (7 jaar in onderhoud) komen met de volgende coulance regeling:
In worst case scenario zit het aan de onderkant van het motorblok, derhalve moet de hele motor gedemonteerd worden en (kun je op dat moment niet meer terug gezien de gemaakte kosten) dient het motorblok te worden vervangen. Dit kostenplaatje is ongeveer € 5,5K - € 6K. Nu doen ze het dan voor € 2,75K - € 3K.

Juist: WTF.

De auto is vorig jaar getaxeerd op € 4250 (bij de garage) en enkele weken geleden voor € 1500. Een snelle rekenaar ziet dus al dat dit 100% verlies is. Wat een coulance. Het wordt dus ook sterk afgeraden vanuit de garage om te doen, wat een coulance.....
Na het gesprek met de garage, even met de afdeling verkoop gebeld. Die vonden het ook wel een aparte regeling en snapten ook wel dat wij hier niet mee akkoord gingen. Zij gaan dus even rekenen (voor de inruilwaarde) en koppelen dit zaterdag terug....

Toch al wel leuke Golfjes VII gezien op de site (10-20dkm voor € 20K - € 24K), dus mochten ze met een mooi voorstel komen omtrent de auto, dat ook eens overwegen (want die regeling zal alleen doorgaan, als ik hem inruil bij hun verwacht ik).
Zou je na dit hele verhaal nog wel dit zo doen? :X

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Touchdomex schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 20:23:
[...]

Zou je na dit hele verhaal nog wel dit zo doen? :X
Een nieuwe VW bedoel je? Ze zullen niet meer euro's geven voor de inruil, als ik vervolgens bij een ander de auto ga aanschaffen, lijkt mij? Heb wel een e-mail notificatie op de Polo Blue GT aanstaan.
Ben wel aan het zoeken naar wat leuks, maar kan het nog niet echt vinden. Had een Ford Fiësta Sport op het oog, maar vinden ze op het werk niet zo leuk. Als assistent met zo een bak aanrijden...

[ Voor 5% gewijzigd door RickvN op 28-05-2014 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

RickvN schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 20:29:
[...]

Een nieuwe VW bedoel je? Ze zullen niet meer euro's geven voor de inruil, als ik vervolgens bij een ander de auto ga aanschaffen, lijkt mij? Heb wel een e-mail notificatie op de Polo Blue GT aanstaan.
Ben wel aan het zoeken naar wat leuks, maar kan het nog niet echt vinden. Had een Ford Fiësta Sport op het oog, maar vinden ze op het werk niet zo leuk. Als assistent met zo een bak aanrijden...
Ja een nieuwe VW. Ja weet dat ik het hier niet mag zeggen maar na zo'n ervaring met een importeur en de dealer zou ik niet snel teruggaan... Die hooguit 1500 euro die je nog terug zou moeten krijgen. Dat zou het verschil niet moeten uitmaken op een aanschaf van ongeveer 15 tot 20k? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
Ik was lekker naar een ander merk gestapt, als jij daar een andere auto koopt lachen ze zich de ballen uit hun broek. Ze naaien jou op deze manier gigantisch, en vervolgens verdienen ze nog even een leuk zakcentje omdat je weer een Volkswagen koopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Klopt, dat is zo. Ben ook aan het zoeken voor iets anders, maar heb t nog niet helemaal gevonden (met de kop eraf, voor ong 15-19k). Maarja, naar een ander merk.... Buiten de VW groep en de Franse auto's (dat vertik ik), blijft er weinig over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

PON :')

Ik had niet anders verwacht, sterker nog, dit is een betere regeling dan mij werd aangeboden destijds. Maar lekker weer een VW kopen, beloon je ze ook nog. WTF inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

RickvN schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 21:22:
Klopt, dat is zo. Ben ook aan het zoeken voor iets anders, maar heb t nog niet helemaal gevonden (met de kop eraf, voor ong 15-19k). Maarja, naar een ander merk.... Buiten de VW groep en de Franse auto's (dat vertik ik), blijft er weinig over...
Japans? Je hebt daar nog een hele vloot. Honda, Suzuki, Open er eens een topic voor. Opel zou je zelfs kunnen overwegen. Fiat zoals de Grande Punto doen het ook vrij goed. Zelfs de moderne Kia's zijn te pruimen.

Kijk eens fatsoenlijk rond. Als je op zo'n manier wordt afgescheept en vervolgens weer in hetzelfde bootje stapt dan vraag je er ook stiekem om...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:44

mambo No5

Bad Apple?

Bleh, vanmorgen voor de 2e keer moeten constateren dat m'n centrale vergrendeling aan het flippen geslagen is en m'n auto met de ramen wagenwijd open in de stromende regen staat. Helaas een paar weken terug ook al gehad, maar toen regende 't gelukkig niet en is alles droog gebleven. Aangezien ik naar 't werk moest heb ik 't geheel maar afgesloten en de accu los getrokken aangezien 't ding gewoon continu aan het vergrendelen en ontgrendelen was.. :( Nu heb ik de tip al eens gekregen om de comfortmodule na te kijken op vocht aangezien 't in beide gevallen tijdens en vlak na regen gebeurd is, maar dan? Mij lijkt het verstandiger om ook naar een eventuele oorzaak van een lekkage te kijken, maar waar moet ik die ergens gaan zoeken..

* mambo No5 baalt er iig redelijk van. Ben redelijk handig met dingen in elkaar zetten, maar als dergelijke zaken niet werken word ik er alleen maar geïrriteerd van, zeker als 't een hoop gedoe is om op te lossen en al helemaal als ik er met m'n grote handen niet lekker bij kan (achter een dashboard van een auto bijvoorbeeld).. Hoop iig dat 't simpel op te lossen is want een auto waar de ramen om de haverklap van open staan heb ik absoluut geen zin in. 2002 VW Polo overigens.

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Touchdomex schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 21:34:
[...]

Japans? Je hebt daar nog een hele vloot. Honda, Suzuki, Open er eens een topic voor. Opel zou je zelfs kunnen overwegen. Fiat zoals de Grande Punto doen het ook vrij goed. Zelfs de moderne Kia's zijn te pruimen.

Kijk eens fatsoenlijk rond. Als je op zo'n manier wordt afgescheept en vervolgens weer in hetzelfde bootje stapt dan vraag je er ook stiekem om...
Idd, het is echt niet meer zo dat bepaalde merken not-done zijn zoals vroeger misschien was, mijn schoonouders hebben een kia cee'd uit 2013, dat ding ziet er gelikt uit en rijdt ook nog eens heerlijk. Interieur etc is ook erg netjes.

Het enigste merk wat ik eigenlijk nog steeds niet trek vooral qua interieur is ford, die amerikanen houden echt van veel (onnodige) knopjes lijkt het wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Touchdomex schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 21:34:
[...]

A.s. Weekend eens ff goed rondkijken als ik alle tijd heb. Heb dan een testrit van paar uur met een fiesta. Mbt die VW golf 7 was meer als inruil indien ze met die optie kwamen, maar helder. Op een auto pakken ze al genoeg, dus waarom de winst dan naar hun....
Loop vrijdag/zaterdag bij wat garages binnen en dan eens wat offertes op laten stellen, laat nog wel weten hoe de garage een evt. Coulance bied in de inruilwaarde!
Was daarnaast ook vanaf begin fan vd nieuwe leon, same shit...
Scrtz schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 21:58:
[...]
Het enigste merk wat ik eigenlijk nog steeds niet trek vooral qua interieur is ford, die amerikanen houden echt van veel (onnodige) knopjes lijkt het wel..
Model staat me bijv. Wel beter aan dan een Kia rio, om maar wat te noemen.

Neem vrijdag ook nog even contact op met rechtsbijstand, of verwachten jullie dat ook daar niks uitkomt?

[ Voor 22% gewijzigd door RickvN op 28-05-2014 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Scrtz schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 21:58:
[...]

Idd, het is echt niet meer zo dat bepaalde merken not-done zijn zoals vroeger misschien was, mijn schoonouders hebben een kia cee'd uit 2013, dat ding ziet er gelikt uit en rijdt ook nog eens heerlijk. Interieur etc is ook erg netjes.

Ik hou dan ook van knopjes O+ Vind dat helemaal prima. Het is allemaal persoonlijk. Focus van ons doet het prima wat dat betreft.

Mijn Polo vind ik ook fijn gewoon puur omdat alles met knopjes is. Alleen het enige wat ik niet kan uitstaan is dat de aan/uit knop van de radio niet meedraait als je het volume aanpast...

Afbeeldingslocatie: http://www.satnavsystems.com/main/wp-content/uploads/2011/07/Radio-RCD-310-Radio.jpg

Welke mongool dit heeft verzonnen mag aan een hoge boom worden gehangen. Mijn gehele OCD gaat er zo keihard van af... Dacht zal wel omdat ik de RCD310 hebt... Dus cheap. Nee hoor de New Beetle die ik meehad als leenauto had precies hetzelfde.... HOE KUN JE DAT OOIT BEDENKEN.... :'( Daar zat zo'n fancy navigatieding in! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Vooral gezien de prijs van die dingen. Ik kan me daar ook vreselijk aan storen. Alles mooi symetrisch en dan zo'n scheve aan/uit knop :'(

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Touchdomex schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 22:09:
[...]
Alleen het enige wat ik niet kan uitstaan is dat de aan/uit knop van de radio niet meedraait als je het volume aanpast...

Welke mongool dit heeft verzonnen mag aan een hoge boom worden gehangen. Mijn gehele OCD gaat er zo keihard van af... Dacht zal wel omdat ik de RCD310 hebt... Dus cheap. Nee hoor de New Beetle die ik meehad als leenauto had precies hetzelfde.... HOE KUN JE DAT OOIT BEDENKEN.... :'( Daar zat zo'n fancy navigatieding in! :'(
Haha, heel herkenbaar, ik heb het ook op de RNS 315 in m'n Scirocco. Nooit begrepen ook, de aircoknoppen daaronder hebben namelijk wel gewoon een vast middenstuk met een onafhankelijk draaiende rand, en op die knoppen staat niet eens een afbeelding.
RickvN schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 21:59:
[...]
Neem vrijdag ook nog even contact op met rechtsbijstand, of verwachten jullie dat ook daar niks uitkomt?
Als het goed is kost het niets om met je rechtsbijstand te bellen en om advies te vragen, als je de situatie uitlegt kan de persoon aan de lijn vaak al aangeven of iets kans heeft er werk van te maken of niet.

Voor wat betreft je dilemma voor welk ander merk te gaan, dat ken ik ook. Op de een of andere manier weet VW nog steeds een schijn van superieure kwaliteit uit te stralen die veel mensen aanspreekt. In de praktijk is de kwaliteit van VW, zeker de laatste jaren, naar mijn mening sterk achteruit gegaan, vooral motorisch. In de verschillende betrouwbaarheidsstatistieken komt VW steevast niet verder dan de middenmoot.

Maar ja, toen ik laatst tijdens het wachten occasions van allerlei andere merken aan het bekijken was merkte ik toch op dat het allemaal nèt niet is voor m'n gevoel, zelfs de merken die ik altijd als 'alternatief' in gedachten had zoals Mini en Alfa, en eerder vond ik hetzelfde ook al van bijvoorbeeld Volvo. Het exterieur vind ik doorgaans zeer prima te pruimen, maar het interieur is bijna altijd een afknapper, goedkoop aandoende materialen, rommelige en/of slecht ontworpen dashboards.

VW heeft kwaliteitsbeleving (ook al is dat niet terecht) gewoon goed begrepen, de iPhone van de automerken wat dat betreft, inclusief reality distortion field.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
[b]Weemism schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 22:35
[...]

Als het goed is kost het niets om met je rechtsbijstand te bellen en om advies te vragen, als je de situatie uitlegt kan de persoon aan de lijn vaak al aangeven of iets kans heeft er werk van te maken of niet.

Voor wat betreft je dilemma voor welk ander merk te gaan, dat ken ik ook. Op de een of andere manier weet VW nog steeds een schijn van superieure kwaliteit uit te stralen die veel mensen aanspreekt. In de praktijk is de kwaliteit van VW, zeker de laatste jaren, naar mijn mening sterk achteruit gegaan, vooral motorisch. In de verschillende betrouwbaarheidsstatistieken komt VW steevast niet verder dan de middenmoot.

Maar ja, toen ik laatst tijdens het wachten occasions van allerlei andere merken aan het bekijken was merkte ik toch op dat het allemaal nèt niet is voor m'n gevoel, zelfs de merken die ik altijd als 'alternatief' in gedachten had zoals Mini en Alfa, en eerder vond ik hetzelfde ook al van bijvoorbeeld Volvo. Het exterieur vind ik doorgaans zeer prima te pruimen, maar het interieur is bijna altijd een afknapper, goedkoop aandoende materialen, rommelige en/of slecht ontworpen dashboards.

VW heeft kwaliteitsbeleving (ook al is dat niet terecht) gewoon goed begrepen, de iPhone van de automerken wat dat betreft, inclusief reality distortion field.
Helder, vrijdag dus gewoon eens ff bellen!

Mbt de merken, neig dan toch heel erg naar de fiesta (sport). Vrijdag oid nog eens bij fiat voor een Punto binnenlopen. En ook al is t VW, de Seat Leon knaagt ook.... Fransen en Aziatische bolides trekken mij dus ook niet zo. v40/A3 etc is te hoog gegrepen! Misschien maar eens een topic starten morgen over evt. Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik weet niet of het iets zinnigs zegt, maar ik heb de afgelooen 11 jaar zonder noemenswaardige problemen Seat gereden: 2x een Leon (1P en 1M) en 1x een Ibiza (6J). De afwerking is misschien niet op hetzelfde niveau als VW, maar misschien hebben ze daardoor meer geld over gehad voor de betrouwbaarheid :+

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ethirty schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 23:16:
Ik weet niet of het iets zinnigs zegt, maar ik heb de afgelooen 11 jaar zonder noemenswaardige problemen Seat gereden: 2x een Leon (1P en 1M) en 1x een Ibiza (6J). De afwerking is misschien niet op hetzelfde niveau als VW, maar misschien hebben ze daardoor meer geld over gehad voor de betrouwbaarheid :+
je weet dat het onderstel en motor identiek is aan de vw en audi varianten he :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Is een achterruitenwisser van een Golf 6 vervangen lastig?
Lijkt een soort kliksysteem, maar ik doe normaal op een lampje waar ik makkelijk bij kan en de volgende vloeistoffen eigenlijk niks aan auto's. Rubber is gescheurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Scrtz schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 23:37:
[...]

je weet dat het onderstel en motor identiek is aan de vw en audi varianten he :P?
Écht? :o :+

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
sambalbaj schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 00:34:
Is een achterruitenwisser van een Golf 6 vervangen lastig?
Lijkt een soort kliksysteem, maar ik doe normaal op een lampje waar ik makkelijk bij kan en de volgende vloeistoffen eigenlijk niks aan auto's. Rubber is gescheurd.
Ja is gewoon een kliksysteem inderdaad. Op de verpakkingen van bijv bosch/valeo ruitenwissers staat zelfs een how-to.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Probleem opgelost

[ Voor 92% gewijzigd door racoon op 29-05-2014 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ethirty schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 23:16:
Dat zijn VW's .... althans, mijn Seat Arosa = een VW Lupo + andere bodykit (lampen, motorkap), logo, en wat interieurelementjes. Verder 100% hetzelfde. En dat is qua verkrijgbaarheid en prijs van onderdelen heel mooi, onderhoud is relatief goedkoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Bartjuh schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 10:15:
[...]

Dat zijn VW's .... althans, mijn Seat Arosa = een VW Lupo + andere bodykit (lampen, motorkap), logo, en wat interieurelementjes. Verder 100% hetzelfde. En dat is qua verkrijgbaarheid en prijs van onderdelen heel mooi, onderhoud is relatief goedkoop :)
Klopt. En het is allemaal uitwisselbaar zelfs. Een kennis van mij heeft een tijdje in een 'Arupo' rond gereden :D

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Jup heel slim van ze, vw, skoda, audi, seat, allemaal hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Scrtz schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 22:23:
Jup heel slim van ze, vw, skoda, audi, seat, allemaal hetzelfde.
Sterker nog, ik sprak laatst een Audi monteur die aangaf dat ze gewoon bij VW onderdelen voor de aandrijflijn van een Touraeg bestelden voor het onderhoud aan een Porsche Cayenne. De 'Porsche' onderdelen waren namelijk aanzienlijk kostbaarder, en zo 'hoefden ze de klant ook minder in rekening te brengen'. Dat laatste betwijfel ik overigens ernstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Maar ik gok dat ze niet zullen meewerken als je bij Audi om de goedkopere VW onderdelen vraagt.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Ethirty schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 10:52:
Maar ik gok dat ze niet zullen meewerken als je bij Audi om de goedkopere VW onderdelen vraagt.
Je zou voor de lol eens in de onderdelen catalogus moeten gaan kijken.
Onderdeelnummers komen 100% overeen bij veel van de uitwisselbare onderdelen.
Alleen worden wel andeer prijzen berekend.
Heb het zelf ook ondervonden.
Een onderdeel voor een seat Cordoba (VAG interne code 6K modelreeks) was 30% goedkoper dan het zelfde onderdeel voor een polo variant (ook 6K) en ook bij en audi A3 (8P) versus VW golf.
Als je weet wat je moet hebben voor je auto kan je dat gewoon soms beter bij een Seat of Skoda dealer betstellen op onderdeel nummer. Dat scheelt je iig in de portomonee, en je krijgt gewoon exact het zelde onderdeel.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Coulance van PON voor de Fox:
50% korting op een reparatie van €6K, oftewel €3K terwijl repareren geen zin heeft. Eventjes vrij netjes verteld dat dit onzin is en dat snapte ze ook wel. Dus ze nemen vandaag contact op (woensdag met ze gesproken) voor de coulance mbt de autowaarde. Bij een ander krijg ik er €4,5k voor, als ze niet van de schade weten. Maar bij inruil is het wel erg tricky om dit niet te melden verwacht?!

[ Voor 3% gewijzigd door RickvN op 31-05-2014 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Laatst online: 16-09 15:52
GiLeX schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 11:18:
[...]

Je zou voor de lol eens in de onderdelen catalogus moeten gaan kijken.
Onderdeelnummers komen 100% overeen bij veel van de uitwisselbare onderdelen.
Alleen worden wel andeer prijzen berekend.
Heb het zelf ook ondervonden.
Een onderdeel voor een seat Cordoba (VAG interne code 6K modelreeks) was 30% goedkoper dan het zelfde onderdeel voor een polo variant (ook 6K) en ook bij en audi A3 (8P) versus VW golf.
Als je weet wat je moet hebben voor je auto kan je dat gewoon soms beter bij een Seat of Skoda dealer betstellen op onderdeel nummer. Dat scheelt je iig in de portomonee, en je krijgt gewoon exact het zelde onderdeel.
En als je ze in duitsland bestelt mis je ook nog de 30% opslag van PON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

RickvN schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 10:50:
[...]

Dus ze nemen vandaag contact op (woensdag met ze gesproken) voor de coulance mbt de autowaarde. Bij een ander krijg ik er €4,5k voor, als ze niet van de schade weten. Maar bij inruil is het wel erg tricky om dit niet te melden verwacht?!
Tsja, los van het morele vraagstuk vraag ik me af of dat wettelijk niet riskant is. Ik zou het zelf een particulier nooit aandoen, en waarschijnlijk ook niet een zelfstandige occasiondealer wetende welke ellende ik ze mee opzadel.

Van die laatste twee lijkt me de kans ook het grootst dat ze er werk van zullen maken als ze achteraf ontdekken dat de auto niet in orde is, hoewel ik niet weet in hoeverre dat niet ook hun eigen verantwoordelijkheid is. Maar misschien dat een tweaker met juridische kennis hier iets over kan zeggen i.r.t. verborgen gebreken etc.

Ik zou er iets minder moeite mee hebben dit te doen bij een VW dealer, die hebben tenslotte de middelen om de reparatie intern uit te voeren tegen kostprijs in leegloopuren of bij wijze van spreken door een stagiair. En hoewel een dealer min of meer een onafhankelijke ondernemer is representeert ie wel hetzelfde Volkswagen dat jou heeft opgezadeld met een dealeronderhouden Fox met 60k op de teller die al een engineswap nodig heeft. Maar dat is misschien een manier om het goed te praten naar jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Weemism schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 12:14:
[...]

Tsja, los van het morele vraagstuk vraag ik me af of dat wettelijk niet riskant is. Ik zou het zelf een particulier nooit aandoen, en waarschijnlijk ook niet een zelfstandige occasiondealer wetende welke ellende ik ze mee opzadel.

Van die laatste twee lijkt me de kans ook het grootst dat ze er werk van zullen maken als ze achteraf ontdekken dat de auto niet in orde is, hoewel ik niet weet in hoeverre dat niet ook hun eigen verantwoordelijkheid is. Maar misschien dat een tweaker met juridische kennis hier iets over kan zeggen i.r.t. verborgen gebreken etc.

Ik zou er iets minder moeite mee hebben dit te doen bij een VW dealer, die hebben tenslotte de middelen om de reparatie intern uit te voeren tegen kostprijs in leegloopuren of bij wijze van spreken door een stagiair. En hoewel een dealer min of meer een onafhankelijke ondernemer is representeert ie wel hetzelfde Volkswagen dat jou heeft opgezadeld met een dealeronderhouden Fox met 60k op de teller die al een engineswap nodig heeft. Maar dat is misschien een manier om het goed te praten naar jezelf.
Ik doe t zelf ook liever niet, maar anderen zeggen weer dat ze t zouden doen.
Verborgen gebreken is het ook niet, ik weet er van en kan volgens mij gewoon in gebreke worden gesteld.... Om vervolgens reparatie obv verkoopprijs voor mijn rekening te nemen verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Ik heb in mijn polo zeer slecht radio ontvangst,iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:29
@Racoon: Schroef je antenne er eens af, maak je contacten schoon en draai um goed "handvast".

Try again then :P

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

D-Jeff ik las dat http://www.flevocaraudio....-09-57-59451938621-detail ook helpt,klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 22:48
Vandaag fijn weer een dagje met de cabriovrienden op pad geweest. Van de 20 deelnemers 16 Mk1 Golfjes.

Kleine inspectie van nieuwe velgen :)
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-ABNaTTTFEyc/U4tTW8VsdDI/AAAAAAAATnw/xpzj9QF66yY/w976-h732-no/20140601_114433.jpg

Zelf stuur ik met de blauwe die je links ziet.

In onderstaande foto vallen de kleuren prima tussen de grijze auto's van het huidige straatbeeld.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-IyMTsaCWeuQ/U4tTi3Et2nI/AAAAAAAAToI/I3dhtcVo0BY/w976-h732-no/20140601_131023.jpg

We moesten hier even wachten, zo af en toe waren sommigen beetje de weg kwijt :)

Verder heerlijk om met de open auto's door het groene hart te rijden, prima dagje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Blijft heerlijk, cabrio rijden, en de mk1 Golf blijft een markante en karaktervolle auto, zo maken ze ze niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Ik heb een winlink s100 navigatiesysteem in mijn polo zitten, nu zit er een bluetooth handsfree functie op, als ik naar contacten ga zou ik een contact moeten aanklikken en dan op de bel knop rechts op de radio moeten klikken, echter als ik op die knop klik dan belt hij het laatst gekozen nummer.

Hoe kan ik vanuit mijn contacten een oproep doen, of kan ik ergens de knop programmeren?

Probleem is verholpen,ik dien 2x kort achter elkaar op de contactpersoon te klikken,dan gaat hij die persoon bellen.

[ Voor 13% gewijzigd door racoon op 04-06-2014 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Iemand interesse in een winlink s100 navigatiesysteem voor in een polo,is nog geen2 weken oud,mag weg omdat ik wst anders wil.

Pagina: 1 ... 53 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.

http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]