Het Grote Volkswagen-topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 62 Laatste
Acties:
  • 408.461 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Wel heel netjes, die monteur die dat doet zal wel een flinke duw krijgen...

Maar toch lastig zo een storing dan, mijn god. :X Hopen dat je hem snel terug krijgt!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:49
Joopieboy schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 20:42:
Wel heel netjes, die monteur die dat doet zal wel een flinke duw krijgen...

Maar toch lastig zo een storing dan, mijn god. :X Hopen dat je hem snel terug krijgt!
Het is ook de eerste Jetta Hybrid die ze zo onder handen moeten nemen. Dus mijn auto zal ook wel tegelijkertijd een leertraject voor ze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Ach uiteraard niet verkeerd om 4 nieuwe velgen gemonteerd te krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:52
Iemand hier bekend met de Golf 4 2.0 automaatbakken?

De bak is een FDG bak en de lock-up knalt er regelmatig in. De dealer zegt een revisie, wat zowat boven de waarde van de auto uitkomt. Ik kom eigenlijk alleen maar problemen van andere bakken tegen, waarbij een piston in de bak zelf stuk gaat en voor problemen zorgt.

Is het een wijs idee om eerst de olie en zeef te verversen en dan verder te kijken?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:16

Wok

Dakloos...

EHBA (eerste hulp bij automaatfalen): inderdaad olie en zeef verversen, bij voorkeur volledig flushen.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Tjah DSG troubles... Ik heb er ook mee te maken, in januari een auto gekocht en deze heb ik begin april met vcds (vagcom) laten uitlezen omdat ik wat software aanpassingen wou laten doen en gelijk kwam er een hoge prioriteits foutmelding naar voren dat mijn 2de koppeling zijn "slijtage limiet bereikt heeft". Na wat sneupen op internet blijkt een versleten kopping af en toe voor te komen bij DSG bakken, gaat dan altijd om de 2de koppeling voor de even versnelingen. Ik heb ervaringen gelezen van mensen waarbij dit al bij extreme lage km standen is voor gekomen, en of het nu bij 40k gebeurd of met 150k op de teller in alle gevallen is het te vroeg voor een koppeling.

Ondanks dat de auto iets meer dan 4 jaar oud was heb ik hem wel gekocht met 12 maanden garantie, na wat mailtjes heen en weer kreeg ik een telefoontje dat ze het onder garantie willen oplossen.

Overigens denk ik dat ik nog geluk heb gehad, ik kwam er na 3 maand "toevallig" achter dat de computer deze waarschuwing gaf maar voor hetzelfde had ik er nog 9 maand mee rond gereden. En had ik daarna 1400-1500 kunnen betalen voor het vervangen van de koppeling :X

Enig nadeel is dat de garage waar ik de auto heb gekocht 180km verder op zit :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Scrtz schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 22:10:
Ach uiteraard niet verkeerd om 4 nieuwe velgen gemonteerd te krijgen :P
Waarom? Mijn velgen waren nog perfect voor de bandenwissel. Auto is pas 7 maanden oud en er was nog geen krasje op te vinden. Als zij met het verwisselen mijn velgen verknallen dan dienen ze het ook gewoon op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Chaoss schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 22:36:
Tjah DSG troubles... Ik heb er ook mee te maken, in januari een auto gekocht en deze heb ik begin april met vcds (vagcom) laten uitlezen omdat ik wat software aanpassingen wou laten doen en gelijk kwam er een hoge prioriteits foutmelding naar voren dat mijn 2de koppeling zijn "slijtage limiet bereikt heeft". Na wat sneupen op internet blijkt een versleten kopping af en toe voor te komen bij DSG bakken, gaat dan altijd om de 2de koppeling voor de even versnelingen. Ik heb ervaringen gelezen van mensen waarbij dit al bij extreme lage km standen is voor gekomen, en of het nu bij 40k gebeurd of met 150k op de teller in alle gevallen is het te vroeg voor een koppeling.

Ondanks dat de auto iets meer dan 4 jaar oud was heb ik hem wel gekocht met 12 maanden garantie, na wat mailtjes heen en weer kreeg ik een telefoontje dat ze het onder garantie willen oplossen.

Overigens denk ik dat ik nog geluk heb gehad, ik kwam er na 3 maand "toevallig" achter dat de computer deze waarschuwing gaf maar voor hetzelfde had ik er nog 9 maand mee rond gereden. En had ik daarna 1400-1500 kunnen betalen voor het vervangen van de koppeling :X

Het is geen DSG maar een oude automaat met 4 verzetten ;)

@Wok: Thanks! Gaan we dat eerst eens doen. Heeft iemand een hint welke ATF olie er in gaat?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

nouhja tijdens het rijden in de automaat stand merk ik er nog helemaal niets van, schakelt nog als boter. alleen wanneer ik hem handmatig in de 4 of 6 heb staan en volgas ga optrekken vanuit laag in de toeren dan merk ik dat hij soms net even slipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
KillaZ schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 08:18:
[...]

Het is geen DSG maar een oude automaat met 4 verzetten ;)

@Wok: Thanks! Gaan we dat eerst eens doen. Heeft iemand een hint welke ATF olie er in gaat?
Www.mpmoil.nl, daar kun je op kenteken zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:29
Chaoss schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 22:36:
[..]

Voor dat geld ga ik wel 180 km rijden :P
Desnoods maak je er een combi uitje van (bak openen kost toch wel een dag)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry-c
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:45
Gister de kabel van het elektrische raam van m'n ouders Passat vervangen. Leuk klussie maar wel een boel werk, ff ruim 2 uur bezig geweest samen met een ervaren bedrijfswagen monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Nu online

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik kom dit topic nu pas tegen 8)7

We hebben (pa en ik) voor de -leuk- een zeer mooie VW Golf GTI uit 2008 gekocht als vervanging voor een Polo 1.4 , en ik moet zeggen dat ik eigenlijk nog positiever verrast ben dan ik had verwacht, een snel ritje naar Duitsland leert, dat het ding op een nagenoeg vlakke weg 260-270 wil halen op uiteraard geheel standaard onderdelen. In een keer even naar de Nordschleife doorgereden en daar wat het een GTI MkV mekka :+

Wel speciaal was dat wij de enigste van de ~30 MkV's waren die geheel standaard was... (naast de baan, want zo'n mooie auto naar de klote helpen heeft niemand wat aan) O-)

Heeft een van jullie specifieke problemen met de 2.0l Turbo (TFSI) of niet? Wij in ieder geval niet, buiten 2x moeten starten in de morgen omdat de brandstof terugloopt (niks ernstigs, auto staat omhoog en 3 seconden wachten met de sleutel omdraaien verhelpt het *probleem*).

[ Voor 6% gewijzigd door Kuusj op 07-05-2014 16:37 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:56
Anno 2008 nog een auto durven verkopen die 2 start pogingen nodig heeft omdat de brandstof terug loopt? Dat heeft mijn 18 jaar oude Fransoos nou helemaal niet, rare fratsen

*rent hard weg

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 07-05-2014 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Nu online

Kuusj

FastFred schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 16:22:
Anno 2008 nog een auto durven verkopen die 2 start pogingen nodig heeft omdat de brandstof terug loopt? Dat heeft mijn 18 jaar oude Fransoos nou helemaal niet, rare fratsen
Onze oprit is nogal, steil, we wonen in zuid-limburg = heuvels.

Auto is dealer-onderhouden, verbruikt vrijwel geen olie i.t.t. andere verhalen die ik hier zie, volledig onderhoudsboekje, enz. enz.

Ligt puur aan het feit dat de brandstofpomp van een auto pas begint te primen op het moment dat je hem open doet, als je opendoet en meteen probeert te starten is de brandstof nog niet bij het juiste adres. 5 seconden wachten doet wonderen.

Dit is trouwens een bekender fenomeen, de GTI van de buren heeft het ook ;) Lees maar eens op internet, er is helemaal niks raars aan (of eerder, het is geen gevaarlijk mankement, als het dat wel was geweest, hadden we hem niet gekocht.)

Mijn vader moet z'n 2014 Kia van het werk ook soms 2x starten, dat is gewoon zo als het ding bergaf staat.
In ieder geval, we laten de pomp vervangen door een sterker exemplaar, zodat dit minder snel gebeurt)

Het rijdt in ieder geval geweldig, als ik personen met een rijbewijs mag geloven, in de 6 lekker zuinig en trekt nog als een beer. Maar als je hem op z'n staart trapt gaat het al snel richting de 13/14L/100km.

[ Voor 26% gewijzigd door Kuusj op 07-05-2014 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat verhaal ken ik, kennis die zijn Volvo dan in de verkeerde richting heeft staan met een bijna lege tank komt 's ochtends ook niet weg. De weg/oprit loopt zo dermate schuin af dat bij een vrijwel lege tank de pomp droog komt te staan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Nu online

Kuusj

Joopieboy schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 16:40:
Dat verhaal ken ik, kennis die zijn Volvo dan in de verkeerde richting heeft staan met een bijna lege tank komt 's ochtends ook niet weg. De weg/oprit loopt zo dermate schuin af dat bij een vrijwel lege tank de pomp droog komt te staan. :P
Dit dus, tanken en het probleem is geheel weg, auto start meteen.
Door een paar pleziertochtjes te houden is er al om en rond de 300 euro brandstof verspreid in de lucht in 1 maand, ik ben bang voor Greenpeace activisten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
kuusj98 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 16:26:
[...]

Onze oprit is nogal, steil, we wonen in zuid-limburg = heuvels.

Auto is dealer-onderhouden, verbruikt vrijwel geen olie i.t.t. andere verhalen die ik hier zie, volledig onderhoudsboekje, enz. enz.

Ligt puur aan het feit dat de brandstofpomp van een auto pas begint te primen op het moment dat je hem open doet, als je opendoet en meteen probeert te starten is de brandstof nog niet bij het juiste adres. 5 seconden wachten doet wonderen.

Dit is trouwens een bekender fenomeen, de GTI van de buren heeft het ook ;) Lees maar eens op internet, er is helemaal niks raars aan (of eerder, het is geen gevaarlijk mankement, als het dat wel was geweest, hadden we hem niet gekocht.)

Mijn vader moet z'n 2014 Kia van het werk ook soms 2x starten, dat is gewoon zo als het ding bergaf staat.
In ieder geval, we laten de pomp vervangen door een sterker exemplaar, zodat dit minder snel gebeurt)

Het rijdt in ieder geval geweldig, als ik personen met een rijbewijs mag geloven, in de 6 lekker zuinig en trekt nog als een beer. Maar als je hem op z'n staart trapt gaat het al snel richting de 13/14L/100km.
Post eens wat foto's ;)

Zou ook graag een MKV gti willen hebben, maar dat ding is nagenoeg onbetaalbaar op naam van een 22 jarige incl wegenbelasting en de benzine icm mijn 'sportieve' gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Nu online

Kuusj

Scrtz schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 16:44:
[...]

Post eens wat foto's ;)

Zou ook graag een MKV gti willen hebben, maar dat ding is nagenoeg onbetaalbaar op naam van een 22 jarige incl wegenbelasting en de benzine icm mijn 'sportieve' gedrag.
Komen er binnen een paar dagen aan, ding staat nu bij de spuiter om wat minimale steenslag van de motorkap te herstellen van de vorige (eerste) eigenaar.

Heck, ik heb misschien nog een foto van de buitenkant toen we het ding even aan familie lieten zien...

[ Voor 10% gewijzigd door Kuusj op 07-05-2014 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Hoeveel heeftie gelopen eigenlijk als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Nu online

Kuusj

Scrtz schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 16:46:
Hoeveel heeftie gelopen eigenlijk als ik vragen mag?
Ik dacht rond de 80.000 tot 100.000 Km

http://i60.tinypic.com/16jm2v7.png

Dat was een foto met mn Nexus 5, dus verwacht er niet ultra-kwali van...
en ik heb professioneel het kenteken weg-ge'MS-paint omdat niemand hier wat aan heeft.

[ Voor 33% gewijzigd door Kuusj op 07-05-2014 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Mooi bakkie, hou helemaal niet van rood normaal maar bij een Mkv vind ik het juist iets hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Nu online

Kuusj

Scrtz schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 17:02:
Mooi bakkie, hou helemaal niet van rood normaal maar bij een Mkv vind ik het juist iets hebben
Mijn ouders vonden het eerst ook niks, maar dit Tornado-rood is toch wel het mooiste rood wat ik me kan bedenken, het is iets donkerder dan normaal, en dat blijkt heel mooi te staan op deze auto, ik denk niet dat ik het voor een normale Golf zou pakken omdat de zwarte accentjes (skirts) onderaan het rood balanceren imo.

Auto is trouwens expres zonder lederen bekleding, xenon lampen, navi e.d. gekocht omdat deze auto's hier vaak al beschouwd worden als een ietwat exclusievere auto (lees: duur), en dus gevoelig zijn voor bepaalde handjes :-(

Er zullen hier een heleboel mensen zijn die alles lager dan een Audi A8 rotzooi en traag vinden, maar ik vind het een geweldige auto en ga er zeker ooit ook een kopen. Nog een paar maandjes, dan kan ik aan mn rijbewijs beginnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

kuusj98 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 16:44:
[...]

Dit dus, tanken en het probleem is geheel weg, auto start meteen.
Door een paar pleziertochtjes te houden is er al om en rond de 300 euro brandstof verspreid in de lucht in 1 maand, ik ben bang voor Greenpeace activisten...
:D

Zo herkenbaar, stukje met de auto rijden om af te reageren, of na het werk een ommetje maken. Ik zit in 4 maanden dat ik de auto heb en nog geen 3 maanden heb gereden (maand bij de schadehersteller heeft, iets met tot 2x toe bekrast en 2x opnieuw gespoten) al op een goeie 6000km. :X :+

En ik had mijn diesel weggedaan omdat ik dacht minder km's te maken. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

D_Jeff schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 09:20:
[...]

Voor dat geld ga ik wel 180 km rijden :P
Desnoods maak je er een combi uitje van (bak openen kost toch wel een dag)
Sterker nog ze willen de auto 2-3 dagen houden, ik gok dat ze dat doen omdat ze het vervangen dan wat in de verloren uurtjes tussendoor kunnen doen. Maar goed ik krijg een leenauto... gok dus dat ik in een Up of Citigo heen en weer mag karren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Nu online

Kuusj

Joopieboy schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 17:24:
[...]

:D

Zo herkenbaar, stukje met de auto rijden om af te reageren, of na het werk een ommetje maken. Ik zit in 4 maanden dat ik de auto heb en nog geen 3 maanden heb gereden (maand bij de schadehersteller heeft, iets met tot 2x toe bekrast en 2x opnieuw gespoten) al op een goeie 6000km. :X :+

En ik had mijn diesel weggedaan omdat ik dacht minder km's te maken. O-)
Het is niet in het mom van afreageren, gewoon voor de fun, of zoals je zegt, voor na het werk.
Maar ja, toch wel leuk, dat iedereen omkijkt voor een GTI, en die turbo fluit soms ook wel goed mee, vooral in de 4 en 5000 tot 6000 toeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
kuusj98 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 17:15:
[...]

Mijn ouders vonden het eerst ook niks, maar dit Tornado-rood is toch wel het mooiste rood wat ik me kan bedenken, het is iets donkerder dan normaal, en dat blijkt heel mooi te staan op deze auto, ik denk niet dat ik het voor een normale Golf zou pakken omdat de zwarte accentjes (skirts) onderaan het rood balanceren imo.

Auto is trouwens expres zonder lederen bekleding, xenon lampen, navi e.d. gekocht omdat deze auto's hier vaak al beschouwd worden als een ietwat exclusievere auto (lees: duur), en dus gevoelig zijn voor bepaalde handjes :-(

Er zullen hier een heleboel mensen zijn die alles lager dan een Audi A8 rotzooi en traag vinden, maar ik vind het een geweldige auto en ga er zeker ooit ook een kopen. Nog een paar maandjes, dan kan ik aan mn rijbewijs beginnen :D
Ja zeker, vooral bij zo'n soort opzichtige kleuren moet je minimaal de sierlijsten op de zijkanten/voorkanten meegespoten hebben, anders ziet het direct zo verouderd uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

kuusj98 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 18:16:
[...]

Het is niet in het mom van afreageren, gewoon voor de fun, of zoals je zegt, voor na het werk.
Maar ja, toch wel leuk, dat iedereen omkijkt voor een GTI, en die turbo fluit soms ook wel goed mee, vooral in de 4 en 5000 tot 6000 toeren...
Hahaha ja dat klopt, dat klinkt wel leuk dan en je kan niet echt ongegeneerd hard rijden. :P Diesel van mij was dan nog een stuk 'netter' hard mee te rijden. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ik woon in een Stad en bij mij kijkt al iedereen om puur en alleen omdat ik in een Golf kijk, aka al het tasjesvolk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-09 18:02
Scrtz schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 18:41:
Ik woon in een Stad en bij mij kijkt al iedereen om puur en alleen omdat ik in een Golf kijk, aka al het tasjesvolk..
bij ons is het het petjesvolk ...
voldoe ik wel aan aangezien ik vaak m'n pet op heb (liever lui dan moe)

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Nu online

Kuusj

Razenko schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 18:45:
[...]

Mwoah, bij ons is het eigenlijk iedereen, gemiddelde auto die je hier ziet is ook niet zo denderend. Petjesvolk rijd hier alleen fel-limoengroen met rode velgen en 5 verschillende kleuren in het interieur (no offence, ieder z'n ding :P), ik vind hem prima stock.

Wel zitten we te denken aan lichte veranderingen, een betere luchtfilter (toch aan vervanging toe als ik het boekje mag geloven) en misschien een set betere remmen, want deze grijpen wel goed, maar echt perfect is het nu ook weer niet.
10 PK meer en dat is prima, meer hoeft voor mij echt niet. Wat denken jullie hierover? Stock is the way to go of een paar onopvallende puntjes aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Razenko schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 18:45:
[...]

Ja dat bedoelde ik er eig ook mee haha

@kuusje, stock is the way to go, een 100% originele gti is goud waard ook als je hem ooit verkoopt.

Haha grappig inderdaad dat die 'boeren' allemaal dezelfde smaak en auto's rijden altijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja ooit komt hier misschien ook nog wel een Golf GTI hoor, rijden ook gewoon goed. :) Zeker een die zijn terugroepacties heeft gehad en waar goed mee gereden is, is redelijk safe. Zou alleen een DSG willen en dat is dan niet handig... Wat ik wel gewoon heel mooi vind is wat verlaagd, alles meegespoten en een paar dikke originele BBS velgen eronder:
Afbeeldingslocatie: http://www.dkreifenservice.de/Galerie/REGIONAL/2006/Golf%20v%20GTI%20BBS.jpg
Daar heb ik gewoon echt een zwak voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ja die oudere DSG bakken vertrouw ik ook niet zo, en met 200 pk wil je inderdaad niet meer liggen schakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 17:02

Ethirty

Who...me?

Moet je wel de juiste BBS velgen nemen
Afbeeldingslocatie: http://www.golfvigti.com/upload/avatars/utool_f_1281503530_408.jpg

sex on wheels :9

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Iets te klassiek voor het model, maar kunnen ook wel idd.
Scrtz schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 23:04:
Ja die oudere DSG bakken vertrouw ik ook niet zo, en met 200 pk wil je inderdaad niet meer liggen schakelen
Mwow dat niet zozeer maar meer dat het voor mij gewoon fijner is. :) Iets met onderrug enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hele dure velgen maar dat gaat al snel weer richting fout. :+

Afbeeldingslocatie: http://www.tuningnews.net/news/100210/mtm-vw-golf-gti-gtd-hr-02.jpg
Ook heel strak alleen loodzwaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

NUE concave O+

Had graag een setje 'cast' NUE onder mijn leasert gehad, maar helaas...

Wel een beetje overpriced en gehyped. Rotiform maakt geloof ik niks zelf (alleen assemblage) en de designs zijn ook niet origineel. Alleen hele slimme marketing.
Joopieboy schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 23:11:
Iets te klassiek voor het model, maar kunnen ook wel idd.
Klassiek?! Je bedoeld tijdloos :p

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Het is maar net hoe je het wilt noemen haha. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

RS, Le Mans, OZ Futura, Fuchs, Alpina Classic, allemaal wielen die net zo goed staan op auto's van 20 jaar terug als op auto's van nu ;) Maar ik dwaal af O-)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-09 18:02
Nieuwe velgen gevonden op marktplaats, verkoper is eens met de prijs.
dus eindelijk van die standaard velgjes af met winterbanden :)

Ga ze zaterdag ophalen en er onder zetten, zal proberen einde vd een foto er op te zetten
ga van 15 naar 18 inch :)

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ethirty schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 23:34:
[...]

NUE concave O+

Had graag een setje 'cast' NUE onder mijn leasert gehad, maar helaas...

Wel een beetje overpriced en gehyped. Rotiform maakt geloof ik niks zelf (alleen assemblage) en de designs zijn ook niet origineel. Alleen hele slimme marketing.
Maakt niet uit, vind ze wel echt heel tof en aan de foto's te zien is de kwaliteit ook gewoon prima.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:30

-tom-562

Oliesjeik

kuusj98 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 18:56:
[...]

Mwoah, bij ons is het eigenlijk iedereen, gemiddelde auto die je hier ziet is ook niet zo denderend. Petjesvolk rijd hier alleen fel-limoengroen met rode velgen en 5 verschillende kleuren in het interieur (no offence, ieder z'n ding :P), ik vind hem prima stock.

Wel zitten we te denken aan lichte veranderingen, een betere luchtfilter (toch aan vervanging toe als ik het boekje mag geloven) en misschien een set betere remmen, want deze grijpen wel goed, maar echt perfect is het nu ook weer niet.
10 PK meer en dat is prima, meer hoeft voor mij echt niet. Wat denken jullie hierover? Stock is the way to go of een paar onopvallende puntjes aanpakken?
Ik vind het grappig hoe je over de auto praat, je bent 16, en je doet net of je al jaren zelf in het ding rijdt :+ :z

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Nu online

Kuusj

-tom-562 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:24:
[...]

Ik vind het grappig hoe je over de auto praat, je bent 16, en je doet net of je al jaren zelf in het ding rijdt :+ :z
En wat exact maakt dat uit? Je mag toch wel over een auto praten als je je rijbewijs nog niet hebt? Beetje raar maar oké, soms moet ik mijn enthousiasme iets meer inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 22:23

Wom

BBS CH is de velg die je wilt onder je GTI als je niet stock wil. Geloof mij nu maar :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kwam laatst nog een Golf GTI tegen op de A50, kon hem toch nog goed bijhouden met de polo.

De afrit nam die trouwens wel als een theedoek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wom schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 13:38:
BBS CH is de velg die je wilt onder je GTI als je niet stock wil. Geloof mij nu maar :+
Nee ik geloof je nog niet, foto's? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Viper® schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 17:34:
Kwam laatst nog een Golf GTI tegen op de A50, kon hem toch nog goed bijhouden met de polo.

De afrit nam die trouwens wel als een theedoek :P
Bijhouden is ook niet zo moeilijk als de ander geen extra gas geeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Joopieboy schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 19:29:
[...]

Nee ik geloof je nog niet, foto's? :P
Afbeeldingslocatie: http://www.golfmkv.com/forums/attachment.php?attachmentid=2912&stc=1&d=1151769426

Meh, ik heb toch liever de LM's of nog beter RS :9~

Afbeeldingslocatie: http://ridesandstyling.com/database/images/2011/06/vw-golf-gti-mk5-green-bbs-rs1.jpg

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik doelde op eigen foto's... :+

Die witte is ook super trouwens! _O_ Waarom hebben wij hier van die lelijke platen op de auto's. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Joopieboy schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 22:48:
Ik doelde op eigen foto's... :+

Die witte is ook super trouwens! _O_ Waarom hebben wij hier van die lelijke platen op de auto's. :')
Omdat zij lelijke oranje strips aan de zijkanten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Heb eerlijk gezegd liever een oranje strip dan een gele balk :P

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ze moeten US-plates ook als optie maken hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Als we nu iig witte kentekenplaten hadden, dan scheelde dat al een hoop ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Scrtz schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 22:59:
Als we nu iig witte kentekenplaten hadden, dan scheelde dat al een hoop ^^
Dat is in 1945 gelukkig anders afgelopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Weemism schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 23:01:
[...]

Dat is in 1945 gelukkig anders afgelopen :)
hahaha goeie, daar doelde ik gelukkig niet op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik heb zojuist mijn Volkswagen Polo van de zaak gehad. 2013 model met een vrij simpele radio (ding met monochroom scherm). Wel USB en Aux. Nu zeggen ze dat er geen bluetooth op zit maar als ik onder "Setup" kijk staat er wel BT Source : On. Zit het er dan wel of niet in ? :| Kan het nergens vinden!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Misschien zijn er twee verschillende dingen waarover gepraat wordt? BT audio van je telefoon afspelen en een BT headset?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Maasluip schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 12:29:
Misschien zijn er twee verschillende dingen waarover gepraat wordt? BT audio van je telefoon afspelen en een BT headset?
Nou het lijkt alle 2 niet te werken want als ik op mijn telefoon naar bluetooth apparaten zoek vind hij er geen 1 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Nee werkt niet, moet een module nog achter die veelteveel geld kost :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Touchdomex schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 12:39:
Nee werkt niet, moet een module nog achter die veelteveel geld kost :(
O balen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ja ik wil er ook eentje maar voor die prijzen haal je net zo goed een betere maar die mag je niet inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Touchdomex schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 13:26:
[...]

Ja ik wil er ook eentje maar voor die prijzen haal je net zo goed een betere maar die mag je niet inbouwen.
Ja idd :( Nu heb ik nog een vraag, ik heb wel die mediabox met USB aansluiting. Heb er vanmiddag even snel mijn HTC One M8 aangeknoopt en dan komt er Initializing op het scherm. Na 5 minuten stond dit er nog, support ie geen MTP toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

DennusB schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 15:53:
[...]

Ja idd :( Nu heb ik nog een vraag, ik heb wel die mediabox met USB aansluiting. Heb er vanmiddag even snel mijn HTC One M8 aangeknoopt en dan komt er Initializing op het scherm. Na 5 minuten stond dit er nog, support ie geen MTP toevallig?
Haal gewoon een 16/32GB USB stick en je bent klaar. Heb ik hier ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Touchdomex schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 17:09:
[...]

Haal gewoon een 16/32GB USB stick en je bent klaar. Heb ik hier ook gedaan.
Precies, uiteindelijk nog het makkelijkste ook dan dat je telkens op je telefoon ligt te kutten om van nummer te wisselen, iig daar betrap ik me telkens op met een brodit houder + aux aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Scrtz schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 17:43:
[...]

Precies, uiteindelijk nog het makkelijkste ook dan dat je telkens op je telefoon ligt te kutten om van nummer te wisselen, iig daar betrap ik me telkens op met een brodit houder + aux aansluiting
Ik heb een Pebble die ik ervoor misbruik maar ideaal is het niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Touchdomex schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 17:46:
[...]

Ik heb een Pebble die ik ervoor misbruik maar ideaal is het niet :X
haha dat lijkt me inderdaad ook niet heel erg handig :P, maar als ik niet radio luister betrap ik me er altijd op dat ik continu het volgende nummer doordruk, ook niet echt handig ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:53

racoon

mooowwww

Ik wil binnenkort waarschijnlijk een 2e hands volkswagen polo bluemotion tdi aanschaffen, zijn er dingen waarbij ik moet opletten?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

racoon schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 12:34:
Ik wil binnenkort waarschijnlijk een 2e hands volkswagen polo bluemotion tdi aanschaffen, zijn er dingen waarbij ik moet opletten?
Kijk hier eens.

En don't mind de comments onder het item. De meeste commenters op Autoblog zijn ontzettend anti-VAG en spuien voornamelijk onzin.

[ Voor 16% gewijzigd door Weemism op 10-05-2014 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Laatst online: 16-07 14:42
Heeft iemand ervaringen over het uitbouwen van een gastank?
Ik heb een VW golf uit 1987 met een ingebouwde gastank.
Echter hoop ik over 2 maanden mijn motor rijbewijs te hebben, dan word het ineens wel heel ongunstig om op gas te blijven rijden. (belasting is nu 188,- per kwartaal, slik)

Op dit moment is het nog wel voordelig om op gas te rijden, ik rij gemiddeld 60km op een dag. (i did the math)

Als ik straks op de motor ga word dit een stuk minder.

Ik heb er ook al over na gedacht om het hele bakkie te verkopen. maar het doen toch een beetje pijn als ik er over na denk :)

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Armsteun ingebouwd :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Y5EuePIl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cVeSMFPl.jpg

Toch wel erg handige luxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:19
Scrtz schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 13:06:
Armsteun ingebouwd :)

[afbeelding]
[afbeelding]

Toch wel erg handige luxe
Dat lijkt mij ook wel wat, helemaal nu het vakje onder de oude radio opgevuld is door het plaatsen van een 2din radio. Waar heb je hem vandaan? Was het inbouwen veel werk of viel het mee?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
benchMarc schreef op donderdag 24 april 2014 @ 19:37:
[...]

Vandaag gebeld door de garage. Ding staat er nu bijna 2 weken. Ze hebben gesproken met de importeur en denken dat het aan de mechatronic ligt en die is nu besteld. Dan vervangen ze dat ding en moet het weer goed zijn. Zal misschien ergens volgende week worden eer dat er is. Laten we hopen dat het daar ook daadwerkelijk aan ligt. Ze klonken ook niet al te zeker van hun zaak, want ze hadden moeite met het reproduceren van het probleem en ze "verwachtte" dat dit het probleem zou zijn.

Laat ik maar niet te negatief doen, want dit keer zal het vast goedkomen...
Inmiddels heb ik min auto terug. In totaal heeft het 4 weken geduurd. Motorblok is er volledig uit gehaald want het bleek dus niet in de mechatronic te zitten. Schijnbaar was er ergens iets lek in het hybride deel. Hoe of wat precies maakt me niet uit dus ik vraag er niet te ver over door.

De velgen die ze beschadigd hadden zijn vervangen. Niet door nieuwe, maar door de velgen van een demomodel. Eentje hadden ze niet vervangen want ze dachten dat die er wel goed uitzag. Niet dus, wat ik ook aangaf toen ik hem op kwam halen. Daar gaan ze nu dus weer een velg voor zoeken.
En waarom waren nu de velgen beschadigd? Zoals ik al dacht is dit idd in de werkplaats gebeurd bij het vervangen van winterbanden naar zomerbanden op de velg. Het apparaat om ze op de velg te leggen heeft twee standen en ze hebben de verkeerde stand gebruikt.

Garages... Wat wordt er toch ontzettend veel afgeprutst. Nu maar hopen dat het storingsgebeuren plus dat hij zomaar in zijn vrij springt ook echt is opgelost. So far so good. Over een maand ga ik naar Noorwegen en die ellende kan ik echt niet gebruiken in de bergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Weet er iemand of ik deze radio kan vervangen voor een inbouwnavigatie?

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/ricm7r.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Dat kan. Sowieso als je een systeem van VW zelf koopt zoals de RNS 315:

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2909/14203758091_ebfcb5ac91_c.jpg

Maar de systemen van VW zijn schreeuwend duur en diefstalgevoelig. Alternatief kan je bij de VW dealer of bij een autoradiospecialist een speciaal kunstof raamwerk kopen waardoor je ook een standaard 'dubbel DIN' radio/navigatiesysteem van een ander merk in kan (laten) bouwen (Pioneer, JVC, Sony etc.), en dit toch mooi past en aansluit op de rest van je je dashboard.

Zo'n raamwerk/lijst ziet er dan ongeveer zo uit (betreft de buitenste rand in de onderstaande foto met daarin een standaard dubbel DIN radio ingebouwd die ook nog een eigen vierkant raamwerk heeft):
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2904/14206862794_39329eeb5b_o.jpg

Raamwerk kost ongeveer 30-35 euro, online waarschijnlijk voor minder te krijgen. Ik vond het zelf echter wel belangrijk dat het ook een mooie kwaliteit (soft touch) kunststof was zodat het mooi past bij de rest van de materialen in je (ik denk zo te zien) Polo, dus wellicht goed om daar wel op te letten.

[ Voor 28% gewijzigd door Weemism op 18-05-2014 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

racoon schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 19:50:
Weet er iemand of ik deze radio kan vervangen voor een inbouwnavigatie?

[afbeelding]
Je profiel zegt dat je in Zwolle woont, dus Groningen is niet zo heel ver bij je vandaan. Van veel mensen al erg goede ervaringen met rnswinkel.nl gehoord. Wel redelijk aan de prijs, maar dat hangt er ook maar van af wat je precies wil.

:)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Bedankt voor de reacties ik zat zelf te denken aan deze http://www.autoprotech.nl/product.php?id_product=330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Kan ook, het systeem wat je linkt is al op maat voor je Volkswagen, dus dan heb je niet eens een raamwerk nodig.

Merk is me overigens onbekend, gezien de lage prijs zou ik wel eerst een demonstratie vragen of het wel is wat je zoekt, en de navigatie ook een beetje (intuïtief) werkt, anders zit je je straks alleen maar te ergeren aan bijvoorbeeld een brakke interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Weemism,bedankt voor je reactie,een demonstratie lijkt me zeker zinvol,wil gewoon weten hoe alles werkt voordat hij in de auto komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Rupie schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 19:54:
[...]

Dat lijkt mij ook wel wat, helemaal nu het vakje onder de oude radio opgevuld is door het plaatsen van een 2din radio. Waar heb je hem vandaan? Was het inbouwen veel werk of viel het mee?
Heb hem bij een demontagebedrijf besteld via www.onderdelenlijn.nl. Kun je onderdelen vinden van sloopauto's op merk en type. Overigens is de armsteun van een golf 5 gelijk aan die van een golf 6/jetta.
Verder is er ook nog www.bm-onderdelenshop.nl, heeft ook erg veel qua VAG spul.
Op ebay staan er ook een aantal, ik had mijn armsteun voor 100 euro incl verzenden, wat nog erg meevalt qua prijs.

Het ombouwen is wel even werk, ben er zelf ongeveer 3 uurtjes mee bezig geweest, vervelendste is dat bepaalde schroeven op kut plekken zitten waar je moeilijk bij komt en vaak weinig kracht kunt zetten of weinig kunt zien.

Ben nieuwschierig, wat voor 2 din radio heb je ingebouwd :P?

Hier een how-to wat al veel scheelt:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=73444

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Laatst online: 16-09 15:52
psy schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 13:20:
[...]

Hou toch op man....dat slaat echt nergens op.
Dat veel garagebedrijven er een potje van maken zal ik niet ontkennen, maar meer dan 50% geen olie kunnen wisselen 8)7
Het is gebasseerd op mijn eigen waarnemingen, maar helaas wel waar. Als er banden onder gekomen zijn en er is andere olie ingekomen wil voor mij niet zeggen dat ze het kunnen. Check maar eens het aanhaalmoment van de aftapplug bijvoorbeeld. Ook benchMark laat weer eenvoorbeeld zien dat ze het niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 11:12
Weet iemand toevallig of het mogelijk is om de parkeersensoren in een Caddy uit 2010 uit te schakelen? Ik heb gisteren een kop staart aanrijding gehad en het enige wat ie nu doet is hard piepen als ik em in zn achteruit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Dat kan sowieso via VCDS (VAG COM), ofwel, het uitschakelen van deze functie in de boordcomputer van je Caddy. Dat kan je laten doen bij de VW dealer of elk andere persoon of garage die de VCDS software heeft in combinatie met de daarvoor benodigde interfacekabel.

Bij de dealer of een garage zullen hier waarschijnlijk kosten voor in rekening worden gebracht, maar er zijn een aantal VW enthousiastelingen die deze software zelf hebben en het kabeltje hebben aangeschaft en dit wellicht voor minder of gratis willen doen. Het lijkt me dat je die het beste via een topic op bijv. vwforum.nl kan vinden.

Misschien is het ook gewoon simpel een kwestie van het verwijderen van de juiste zekering, maar daar ben ik niet zeker van en kan wellicht leiden tot storingsmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[edit]

oeps, even niet in de gaten uit welk topic het kwam.

[ Voor 90% gewijzigd door Maasluip op 19-05-2014 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Area 61 Maassluip? ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 11:12
Weemism schreef op zondag 18 mei 2014 @ 21:43:
Dat kan sowieso via VCDS (VAG COM), ofwel, het uitschakelen van deze functie in de boordcomputer van je Caddy. Dat kan je laten doen bij de VW dealer of elk andere persoon of garage die de VCDS software heeft in combinatie met de daarvoor benodigde interfacekabel.

Bij de dealer of een garage zullen hier waarschijnlijk kosten voor in rekening worden gebracht, maar er zijn een aantal VW enthousiastelingen die deze software zelf hebben en het kabeltje hebben aangeschaft en dit wellicht voor minder of gratis willen doen. Het lijkt me dat je die het beste via een topic op bijv. vwforum.nl kan vinden.

Misschien is het ook gewoon simpel een kwestie van het verwijderen van de juiste zekering, maar daar ben ik niet zeker van en kan wellicht leiden tot storingsmeldingen.
Geen doe-het-zelf klusje dus.

Ik gooi em morgen denk ik langs de Dealer dus dat komt dan goed, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ik kreeg laatst het lumineuze idee om eens te gaan kijken naar een Multivan. En schrok me helemaal kapot van de prijzen. In mijn beleving zou zo'n busje toch zeker niet duurder zijn dan de katalogus prijs van een dikke GTI, toch? Not dus. Man man. Is gewoon niet te betalen :P
Must have:
- Laatste model, ivm zuinigheid ook
- Highline
- Leer
- 180 pk / DSG
- dubbele schuifdeur

Doet gewoon meer dan 40K dus tweedehands :X
Waarom zijn die krengen zo duur? Ik bedoel, standaard uitvoeringen starten al bij 18K.
Gaat hem niet worden denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:10

JayPe

Ondertitel

Multivan is in Nederland ook gewoon als een personenauto belast.

Dus gewicht & emissie doen een flinke duit in het zakje. Waarschijnlijk is de BPM niet gunstig, vanwege een ongunstige afmeting vs aantal zitplaatsen ofzo?

In iedergeval is een Multivan niet veel anders dan een standaard T5 transporter, maar dan met álle luxe erin gepropt. In Duitsland zijn deze auto's belasting-technisch gunstiger en dus loopt ie daar wel goed. In Nederland kom je eerder een kale taxi-bus tegen. En ja: Een Multivan of een 9-persoons transporter scheelt veel, héél veel in afwerking..

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hmm kay.. Maar welke extra luxe dan? Omdat je zegt dat het héél veel scheelt. Moet ik dat zien als in een transporter in de dikste versie is een multivan, of is hij dan nog steeds kaler/slechter afgewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

UltraSub schreef op maandag 19 mei 2014 @ 09:54:

Doet gewoon meer dan 40K dus tweedehands :X
Waarom zijn die krengen zo duur? Ik bedoel, standaard uitvoeringen starten al bij 18K.
Wat, tweedehands toch zeker? Een basic Transporter kost nieuw al 50k. Een basic Multivan 65k.
Het verschil tussen een 180 pk TDI DSG Transporter Trendline (65k nieuw) en een Multivan Highline (90k nieuw):
airbags opzij voor, hoofdairbags voor, hoofdairbags achter, centrale deurvergrendeling, elektrischeramen voor, cruise control, airconditioning, klimaatregeling, verwarmde zitplaatsen voor, met leer bekleed stuur, middenarmsteun voor, neerklapbare achterbank, automatisch dimmende binnenspiegel, verlichte make-ups piegel, leeslampje(s) achter, buitentemp.meter, regensensor, lichtmetalen velgen, bumpers in carrosseriekleur, getint glas, elektrische buitenspiegels, verwarmde buitenspiegels, mistlampen voor en inbraakalarm.
En dan de interieurafwerking: bij een Transporter kijk je op veel plekken gewoon tegen het geverfde staal aan. Bij een Multivan is alles netjes afgewerkt zoals bij personenwagens al 20 jaar gebruikelijk is en kijk je in het interieur niet meer tegen de carosseriedelen aan.

Het zijn gewoon dure bussen. Voor dat geld kun je echt beter een luxe sedan rijden, als je de transportcapaciteiten van een busje niet nodig hebt. Want comfortabel zijn ze ook niet echt (rij wel eens met een T4 mee, en dat is gewoon een oncomfortabel, traag en rumoerig hok).

[ Voor 13% gewijzigd door Maasluip op 19-05-2014 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Gewoon vanaf de VW site, standaard transporter, vanaf 18K. :?

Maar inderdaad, shocking, nooit gedacht dat ze zo duur zouden zijn. Het is nou echt niet zo dat er zoveel meer materiaal aan zit om 25K duurder te zijn dan een dikke GTI.

Het is nou net de ruimte die zo relaxed is. Zowel in de cabine, als de hoge zit, als de bak achterin. En als ik alleen al naar het interieur kijk, en de verbeterde common rail motoren, bij de nieuwe versies, maak jij mij toch niet wijs dat ze niet lekker rijden. Maar goed, zou natuurlijk kunnen. Heeft voor mij in ieder geval geen zin om een proefrit te gaan maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

UltraSub schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:59:
Gewoon vanaf de VW site, standaard transporter, vanaf 18K. :?
Ja, kijk je even naar de kleine lettertjes? Ex. BTW, ex. BPM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ja ik zag het al... :X
Enne.. dan de wegenbelasting: € 596 - € 643 per kwartaal. Wtf :)
Verklaarbaar door gewicht en diesel, maar daaaaamn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

En vergis je vooral niet in die BPM. Dat gaat tegenwoordig (gelukkig) ook op basis van uitstoot: BPM toeslag CO2-uitstoot (200 g/km): 26.295 euro.

En niet lekker rijden: een T5 zal stiller zijn dan een T4. Maar de zit vind ik juist het ergste. Alsof je op een kerkbank zit (met een kussentje, dat wel). Ik rij dan mee in een bus met dubbelcabine en de rugleuning van die bank achterin is oncomfortabel recht (natuurlijk, want dan heb je meer laadruimte). Ik zou er geen uur op willen zitten. Wegligging is uiteraard knudde (kom op, standaard bus met hoog zwaartepunt).
Nee, ook de verschillende taxibusjes waar ik als passagier in heb mogen zitten vond ik allemaal oncomfortabel.
Ik zou zeggen: kijk dan naar iets als een Sharan. Is net iets luxer en comfortabeler. Maar goed, die zullen ook niet echt goedkoop zijn.

Of regel toch eens een proefrit en laat je overtuigen. ;)

[ Voor 71% gewijzigd door Maasluip op 19-05-2014 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Dat is toch niet normaal meer zeg. Bah bah bah... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry-c
  • Laatst online: 10:45
Maasluip schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:54:
[...]Want comfortabel zijn ze ook niet echt (rij wel eens met een T4 mee, en dat is gewoon een oncomfortabel, traag en rumoerig hok).
Een T5 is echt een wereld van verschil hoor ;) . Het blijft een bus natuurlijk maar een T5 rijdt een stuk relaxter als een T4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Bij al die 'werk'bussen wil je inderdaad geen bijrijder zijn, verschrikkelijk hoe slecht die zittingen zijn, en dat is met elk merk wel zo, om de kosten te drukken.

De enigste zit die comfortabel is, is de chauffeurszit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Scrtz schreef op maandag 19 mei 2014 @ 12:14:
Bij al die 'werk'bussen wil je inderdaad geen bijrijder zijn, verschrikkelijk hoe slecht die zittingen zijn, en dat is met elk merk wel zo, om de kosten te drukken.

De enigste zit die comfortabel is, is de chauffeurszit.
http://suchen.mobile.de/a...ahk-aurich/193788604.html
Euh, volgens mij zijn dat exact dezelfde fauteuils.

Ik kan me wel herinneren dat ik ooit in een el-cheapo vito de rug helemaal gaar had doordat de rugleuning hartstikke rechtop stond en niet naar achteren kon omdat daar het schot naar de laadruimte zat. Is dat wat je bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 15:48
Godsamme nou, ik heb met m'n pa een keer een motorfiets opgehaald in Duitsland. Toen wou ik mee en zat ik ook in een Vito in de bijrijders kant. Wat een kutstoel/bank was dat zeg.
Pagina: 1 ... 52 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.

http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]