Het Grote Volkswagen-topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 62 Laatste
Acties:
  • 408.616 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:34

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

J0YR1D3R schreef op woensdag 09 april 2014 @ 13:08:
[...]

50 in 6 kan wat mij betreft echt net aan, 55 of 60 is een stukje prettiger voor het blok lijkt het. Heb er nu zelf 86k op staan en had gisteren een longlife beurt. Behalve de standaardzaken zijn ook de remblokken vervangen, merkte er nog erg weinig van en ook nu vind ik hem niet harder of feller remmen eigenlijk.

Grote domper van de dag blijft toch wel weer de service van de VW garage. Als je de auto 's ochtends aflevert lopen ze keurig het lijstje door, vragen ze of ze hem kostenloos mogen wassen en dat ze je bellen als hij klaar is. Toen ik om 5 uur maar eens ging bellen was er niemand van de garage/receptie om op te nemen, de magazijnman deed zijn best om door te verbinden maar na 10 minuten wachten heb ik opgehangen ben ik er maar gewoon heen gereden.
De auto was niet gewassen, de tijdelijke hoezen van de monteur zaten nog om de stoel en een excuus dat er niet gebeld was kon er niet vanaf. Na van der Velden Zoetermeer, Wittebrug Den Haag Ypenburg is Kamsteeg Voorschoten de derde VW dealer die simpele afspraken niet na kan komen. Waarschijnlijk was dit de laatste beurt, over een jaar is de auto 4 jaar oud en gaat hij uit de lease, maar ik weet wel dat ik nooit meer bij deze garages naar binnen loop.
Misschien heel lullig, maar als je nog niet gebeld bent, is de auto dan wellicht nog niet klaar? Ook gezien het feit dat de auto nog met hoezen zat, en niet schoon was? Zou een 1+1=2 zijn lijkt, en zou niet er heen rijden met de aanname dat ie klaar is. Zeker als je hem dan ook nog mee krijgt van de magazijnman. Geen verkopers meer aanwezig rond dat tijdstip?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DerOllie schreef op woensdag 09 april 2014 @ 13:40:
[...]

Misschien heel lullig, maar als je nog niet gebeld bent, is de auto dan wellicht nog niet klaar? Ook gezien het feit dat de auto nog met hoezen zat, en niet schoon was? Zou een 1+1=2 zijn lijkt, en zou niet er heen rijden met de aanname dat ie klaar is. Zeker als je hem dan ook nog mee krijgt van de magazijnman. Geen verkopers meer aanwezig rond dat tijdstip?
Dan bel je toch dat hij niet klaar is? Verwachting was dat ze max. 1 dag nodig hadden, de huurauto was ook voor 1 dag. Als ik dan bel en kies voor werkplaats Volkswagen, vervolgens de magazijnman aan de lijn krijg die zijn best doet om mij door te verbinden en vervolgens bijna 10 min aan het wachten ben...dat lijkt me niet echt de bedoeling? Aangezien de garage toch op de weg terug zit ben ik er gewoon langsgereden. Als ze pas half 6 of nog later zouden bellen had ik niet meer gered voor sluitingstijd en was het mijn schuld geweest dat ik niet kwam opdagen zeker?

Ik heb hem gewoon teruggekregen van de werkplaats receptie, die heeft alles verder toegelicht maar ik vond het wel jammer dat het zo is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:04
DerOllie schreef op woensdag 09 april 2014 @ 13:40:
[...]

Bij mij was de auto wel altijd klaar hoor. Ook niks geen afspraken over schoonmaken. Gewoon standaard beurtje, moet toch in een dag wel lukken. Bovendien stel ik als voorwaarde dat ik vervangend vervoer krijg, als ie niet op dezelfde dag klaar is, anders kan ik niet thuis komen (dealer zit vlakbij m'n werk). En als ik dat niet mee krijg, omdat het toch wel lukt op dezelfde dag, dan ga ik aan het eind van de dag, ongeacht het belletje, even bij de garage langs.

[ Voor 10% gewijzigd door tiguan op 09-04-2014 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:05

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Meer mensen die last hebben van de uitlijning van de Polo's in general? Vorige week banden gewisseld en nu alweer dat ik rijstrook kan verwisselen zonder mijn stuur aan te raken.

Vorige Polo, ook een 6r, had hier ook last van. Garage zei dat het zo hoorde en dat dit heel normaal is maar ik mag toch hopen dat het niet normaal is? Ga in ieder geval morgen nog een keer testen en anders de leasetoko maar weer bellen :X

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 16:46
Vrijdag of zaterdag! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-10 11:11
Touchdomex schreef op woensdag 09 april 2014 @ 19:09:
Meer mensen die last hebben van de uitlijning van de Polo's in general? Vorige week banden gewisseld en nu alweer dat ik rijstrook kan verwisselen zonder mijn stuur aan te raken.

Vorige Polo, ook een 6r, had hier ook last van. Garage zei dat het zo hoorde en dat dit heel normaal is maar ik mag toch hopen dat het niet normaal is? Ga in ieder geval morgen nog een keer testen en anders de leasetoko maar weer bellen :X
Vraag me af of dat aan het soort auto ligt of dat het aan de manier van afslijten van de banden ligt. Ik heb het ook nog elke keer gehad. Zowel met de Golf als met de Jetta. Volgens mij doen ze maar wat met het er terug opleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

benchMarc schreef op woensdag 09 april 2014 @ 19:53:
[...]
Vraag me af of dat aan het soort auto ligt of dat het aan de manier van afslijten van de banden ligt. Ik heb het ook nog elke keer gehad. Zowel met de Golf als met de Jetta. Volgens mij doen ze maar wat met het er terug opleggen.
Zitten nu nieuwe banden onder en de gehele auto heeft 3500KM gelopen :+ Dus in dit geval is het een schoon iets. Andere bandentoko ook.

Ga morgen eens bellen met de leasemaatschappij :X

Garage destijds had het ook niet gefixed. Dus heb er uiteindelijk een maand mee rondgereden want ik kreeg toch een nieuwe...

[ Voor 10% gewijzigd door Touchdomex op 09-04-2014 20:00 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Touchdomex schreef op woensdag 09 april 2014 @ 19:59:
[...]

Zitten nu nieuwe banden onder en de gehele auto heeft 3500KM gelopen :+ Dus in dit geval is het een schoon iets. Andere bandentoko ook.

Ga morgen eens bellen met de leasemaatschappij :X

Garage destijds had het ook niet gefixed. Dus heb er uiteindelijk een maand mee rondgereden want ik kreeg toch een nieuwe...
Ach ik doe er al niet eens meer iets mee. Ik ben helemaal klaar met die autogarages. Ik ben in het begin naar de standaard vw garage gegaan waar ik altijd heen ging. "Nee hij trekt niet naar rechts hoor. Wij merken niks". Toen maar naar een andere garage. Zelfde antwoord. 20dkm verder moesten de voorbanden worden vervangen. Zegt de garage: bij de ene band was het profiel aardig meer afgesleten dan bij de ander (of iets dergelijks). Zeg ik: "goh, zou dat kunnen omdat hij dus misschien toch wèl naar rechts trekt?"
Ja dat kan heel goed was het antwoord. Zucht.

Of die keer dat het oliepijl laag stond. Geel lampje aan, dus even meten just in case. En idd, oliepijl laag. Dus even langs de garage gegaan want ze zouden ook wel even een zomercheck doen. Vakantie was 3 weken later gepland. Dus doe maar, is toch lease.
Alles was gechecked door ze en olie was niet nodig want er zat nog ruim voldoende in.
Ok, * benchMarc zal wel weer gek zijn dacht ik. * benchMarc ziet weer dingen die er niet zijn.
3 weken later naar Noorwegen. Net Oslo voorbij... ping! Weer geel lampje aan en dit keer ging ie niet meer uit. Auto laten rusten, even peilen en ja hoor, rockbottom.
Dus ik bel op naar die garage. "Misschien zit er een lek"? Nope. Alles gechecked. Olie maar bijgevuld ergens (niet de longlife) en de hele vakantie geen enkel probleem meer.
Dus een automonteur heeft gvd zelf gepeild en bevonden dat er nog genoeg olie in zat terwijl dat zeker niet zo was.
Wat voor idoten werken daar? En zo kan ik nog wel meer situaties opnoemen. Bij diverse garages ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Overigens breekt ook nu mijn klomp wat banden wisselen betreft. Van winter naar zomer gewisseld. Kort daarna de auto gewassen en wat valt me op? Op alle 4 de velgen schade. Bij 1 achterwiel zelfs bijna rondom de velg afgeschaafd. Een lijntje van een mm of 4 dik. Bij alle 4. Dat kan dus nooit van een stoeprand zijn of iets. Sowieso had ik dat allang gevoeld/gehoord en het is te mooi afgeschaafd om een stroeprand te kunnen zijn. Plus dat ik met mijn golf in 4 jaar maar 1 keer een stroeprandje had geraakt en dat was meteen duidelijk. De schade was toen ook totaal anders.
Zal er wel eens een foto van maken.

Kan zoiets bij het banden verwisselen gebeuren? Ik weet niet wat voor tools zij voor zoiets gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door benchMarc op 09-04-2014 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
benchMarc schreef op woensdag 09 april 2014 @ 20:45:
[...]
Ach ik doe er al niet eens meer iets mee. Ik ben helemaal klaar met die autogarages. Ik ben in het begin naar de standaard vw garage gegaan waar ik altijd heen ging. "Nee hij trekt niet naar rechts hoor. Wij merken niks". Toen maar naar een andere garage. Zelfde antwoord. 20dkm verder moesten de voorbanden worden vervangen. Zegt de garage: bij de ene band was het profiel aardig meer afgesleten dan bij de ander (of iets dergelijks). Zeg ik: "goh, zou dat kunnen omdat hij dus misschien toch wèl naar rechts trekt?"

Of die keer dat het oliepijl laag stond. Geel lampje aan, dus even meten just in case. En idd, oliepijl laag. Dus even langs de garage gegaan want ze zouden ook wel even een zomercheck doen. Vakantie was 3 weken later gepland. Dus doe maar, is toch lease.
Alles was gechecked door ze en olie was niet nodig want er zat nog ruim voldoende in.
Ok, * benchMarc zal wel weer gek zijn dacht ik. * benchMarc ziet weer dingen die er niet zijn.
3 weken later naar Noorwegen. Net Oslo voorbij... ping! Weer geel lampje aan en dit keer ging ie niet meer uit. Auto laten rusten, even peilen en ja hoor, rockbottom.
Dus ik bel op naar die garage. "Misschien zit er een lek"? Nope. Alles gechecked. Olie maar bijgevuld ergens (niet de longlife) en de hele vakantie geen enkel probleem meer.
Dus een automonteur heeft gvd zelf gepeild en bevonden dat er nog genoeg olie in zat terwijl dat zeker niet zo was.
Wat voor idoten werken daar? En zo kan ik nog wel meer situaties opnoemen. Bij diverse garages ook nog.
Vertel mij wat. Doet me denken aan ons gedonder met een DSG bak. Gelukkig zijn niet alle dealers zo'n drama als wat jij hierboven beschrijft en ik ook al vaak heb gehad, maar toch kan ik er niet veel opnoemen die ik heb gehad die het wel snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ik ga gewoon werken en naar de garage. Kunnen ze er niets aan doen bel ik de Ford-garage en vraag wat zij voor mij kunnen betekenen. Daar heb ik wel fijn contact en ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
UltraSub schreef op woensdag 09 april 2014 @ 20:57:
[...]

Vertel mij wat. Doet me denken aan ons gedonder met een DSG bak. Gelukkig zijn niet alle dealers zo'n drama als wat jij hierboven beschrijft en ik ook al vaak heb gehad, maar toch kan ik er niet veel opnoemen die ik heb gehad die het wel snappen.
Gaat dadelijk nog mijn verhaal worden ook. Ik ga dit jaar ook nog op vakantie en ik wil die meuk wel gefixt hebben voordat ik dadelijk ergens in de middle of nowhere sta met een kapotte auto. Ik zie de bui alweer hangen.
Ik plan wel wat in voor volgende week. Zul je zien dat ze weer gaan checken en met het antwoord komen: "we hebben de boel reset, we konden niks vinden". Zoals bijna altijd.
Nee, de auto laat voor de lol 2x het EPC lampje zien en de dag erna schakelt ie ook voor de lol tijdens het rijden in zijn vrij. Ik vroeg nog of mijn auto wel de fix heeft gehad mbt die olie-fix voor DSG maar ze zeiden van wel.
Zul je dadelijk zien dat dat niet zo is. Die gasten van VW worden zó voorspelbaar.

Nog maar een anekdote van mijn Golf 6 3-deurs dan. Ben toch al op dreef.
5-deurs gereden als proef voordat ik de 3-deurs bestelde, want 3-deurs hadden ze niet voor een proefrit en dat zou verder ook niks uitmaken. Alleen wat meer deurtjes in de 5-deurs maar qua rijervaring moet het niks uitmaken. Kon ik wel inkomen.
Dus die 3-deurs toen 4 jaar terug gekregen... Hoop windgeruis, vooral met nat wegdek. Het leek wel alsof er geen rubbers tussen de deuren zaten. Kreeg ook van diverse mensen opmerkingen daarover. Zowel bij de bestuurders- als bijrijderskant.
Dus ik ermee terug. Monteur naar gekeken, maar zei dat alle rubbers erop zaten. Dus ik gekeken naar hoe dat bij de 5-deurs zat. Totaal anders dan bij de 3-deurs dus. Ik nog eens de monteur gevraagd of hij nog een andere 3-deurs had staan en idd, die had hetzelfde rubber als mijn 3-deurs. De monteur daar eens met een zaklamp doorheen geschenen en zegt: ja ik kan gewoon door het rubber naar binnen kijken. Dat was ter hoogte van het begin van het raam. Daarvoor zat er geen rubber en dan ineens zo'n lullig sliertje. Daar kwam dus al dat wingeruis door.
Hebben ze de auto teruggestuurd naar PON. Komt het antwoord: Dit is bij alle Golf 6 3-deurs inderdaad zo, dus het is geen defect maar 'built as designed'. PON wilde er niks aan doen en de garage had ook geen idee wat ermee te doen. 4 jaar lang met zo'n windruis ding rondgereden. Was verder een heel fijn karretje die Golf 6 2.0tdi overigens, maar dat windgeruis.... Muziek toen dus maar altijd wat harder gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

J0YR1D3R schreef op woensdag 09 april 2014 @ 13:08:
50 in 6 kan wat mij betreft echt net aan, 55 of 60 is een stukje prettiger voor het blok lijkt het.
Ik heb er nog eens op zitten nalezen en toegegeven, als je naast dat zuinige snelle doorschakelen, en 50 rijden in z'n 6, verder weinig tot geen snelwegkilometers maakt of anderszins de motor zo nu en dan eens goed op toeren en temperatuur brengt is dit inderdaad niet de beste manier om je motor lang goed te houden.

In mijn geval reed ik bijna elke dag minimaal een half uur snelweg, en was er ook niet vies van om soms een fijn sprintje te trekken bij het stoplicht (met warme motor), in mijn geval was het om die reden dus ook niet zo erg dat ik om zuinig te rijden voor de rest doorgaans al doorschakelde bij 1200-1500 toeren (ik schreef eerst 2500tpm, maar dat was een foutje), en dus meestal 50 reed in z'n 6. Het is alleen niet iets wat je uitsluitend moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:34

Ethirty

Who...me?

benchMarc schreef op woensdag 09 april 2014 @ 20:51:
Overigens breekt ook nu mijn klomp wat banden wisselen betreft. Van winter naar zomer gewisseld. Kort daarna de auto gewassen en wat valt me op? Op alle 4 de velgen schade. Bij 1 achterwiel zelfs bijna rondom de velg afgeschaafd. Een lijntje van een mm of 4 dik. Bij alle 4. Dat kan dus nooit van een stoeprand zijn of iets. Sowieso had ik dat allang gevoeld/gehoord en het is te mooi afgeschaafd om een stroeprand te kunnen zijn. Plus dat ik met mijn golf in 4 jaar maar 1 keer een stroeprandje had geraakt en dat was meteen duidelijk. De schade was toen ook totaal anders.
Zal er wel eens een foto van maken.

Kan zoiets bij het banden verwisselen gebeuren? Ik weet niet wat voor tools zij voor zoiets gebruiken.
Ik zou even bij de bandenzaak uitleg gaan vragen. Zou natuurlijk niet mogen, maar misschien is het bandenwisselapparaat stuk?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
benchMarc schreef op woensdag 09 april 2014 @ 20:45:
[...]

Dus een automeonteur heeft gvd zelf gepeild en bevonden dat er nog genoeg olie in zat terwijl dat zeker niet zo was.
Meer dan 50% van de garagebedrijven is niet in staat om de basis actieviteiten, zoals wielen en/of olie wissel, uit te voeren. Ja ook merkdealers. Dus laat staan als het moeilijker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-10 12:47
Tegenwoordig gaat de gang van zaken denk ik zo ongeveer:

uitlezen > foutmelding > oplossing
uitlezen > geen foutmelding > doe maar iets en wacht of de klant terug komt of niet

Het helemaal uitzoeken van een probleem kost veel te veel manuren voor ze, en aangezien bedrijven de laatste jaren al flink kosten drukken weet je al wat er met de kwaliteit gebeurd.. Denk niet dat dat alleen bij VW garages zo is hoor maar overal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Gezien de financiële staat van veel dealers en uurtarieven voor een monteur van €80-100/u zou je zeggen dat ze die uren juist gráág maken :N

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 17:02
Ethirty schreef op woensdag 09 april 2014 @ 23:04:
Gezien de financiële staat van veel dealers en uurtarieven voor een monteur van €80-100/u zou je zeggen dat ze die uren juist gráág maken :N
Het heeft ook deels te maken met de onkunde bij de monteurs.
Een goede vriend van me heeft al diverse Caddys gehad als 2e auto (voor zijn hobby), deze word dealer onderhouden maar bij dingen die ze niet konden uitlezen en waar ervaring/deskundigheid komt kijken konden ze hem niet helpen.

Bijvoorbeeld enkele jaren geleden was er een vibratie/tikken bij hogere snelheden. We dachten beide direct dat het de uitlaat was dus ging hij ermee naar de VW dealer.
Hij is in totaal geloof ik 3 of 4x geweest, telkens deden ze iets en zeiden dat het gefixed was maar het probleem bleef bestaan.
Hij ging toen naar een familie vriend die ooit de leiding had over een dealer garage, test ritje van 5min en hij had al een gevoel wat het was en had het vrij snel gefixed voor een kratje bier (bleek middenstuk van de uitlaat te zijn).

Volgens hem (de familie vriend) is het probleem gewoon dat ervaren personeel teveel geld kost. 9 van de 10 problemen kan men vinden door de auto uit te lezen en dat kan ook door goedkoop (slecht) personeel gedaan worden.
Ervaren personeel dat te veel geld wil mag vertrekken en die mensen hebben vaak geen probleem ander werk te vinden. Hij zelf vertrok ook bij de dealer waar hij werkte omdat hij in een andere branche flink wat meer centen kon vangen.
Niet iedere dealer zal zo werken maar de meesten denk ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Daar is ie dan mijn nieuwe leasebak!

Golf GTD Deep Black Pearl
184PK en 380NM koppel

Discovery Pro Navi
Winterpakket
Spiegelpakket
Panoramadak
Park Distance Control
Keyless Entry
LED achterlichten
Dynaudio met Subwoofer ;-)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6QDHrNR5IuiN0p25PvCvEy2A/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5H4TIaqaK5FqliDmd84pDUzD/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bDT4xuOiodUFSEbhgR2KD1Lx/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/T1pcV9X4G2LrqZzvAmDSn3fO/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3ZVT63DAhIXssHj6clYF099Z/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JPCczOvlEl3EdTicpnSoMrrE/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RW1cAzuZm639hALw0vChvn62/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yGuAqIyea7yYtjOpZlMySV03/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9TNVFo12wxo0H4nFMCDhakhj/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Mooie bak hoor, al was ik persoonlijk voor een maatje grotere velgen gegaan :P, dingen rijden wel heerlijk laatst in de golf 7 1.4 tfsi dsg 140pk van me pa gereden, dat was al een beest van een auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Scrtz schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 01:44:
Mooie bak hoor, al was ik persoonlijk voor een maatje grotere velgen gegaan :P, dingen rijden wel heerlijk laatst in de golf 7 1.4 tfsi dsg 140pk van me pa gereden, dat was al een beest van een auto!
Thanks. Ja rijdt zeker goed!
Als dat had gemogen van de werkgever had ik dat zeker gedaan! 18 mocht niet wegens geen zakelijke uitstraling...zucht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
wimpie007 schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 02:01:
[...]

Als dat had gemogen van de werkgever had ik dat zeker gedaan! 18 mocht niet wegens geen zakelijke uitstraling...zucht..
Ah dat is wel echt heel erg balen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Laatst online: 11-10 16:30

psy

pacificocean schreef op woensdag 09 april 2014 @ 22:06:
[...]

Meer dan 50% van de garagebedrijven is niet in staat om de basis actieviteiten, zoals wielen en/of olie wissel, uit te voeren. Ja ook merkdealers. Dus laat staan als het moeilijker wordt.
Hou toch op man....dat slaat echt nergens op.
Dat veel garagebedrijven er een potje van maken zal ik niet ontkennen, maar meer dan 50% geen olie kunnen wisselen 8)7

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
The saga continues...
Ik was van plan om de Jetta pas ergens volgende week naar de dealer te brengen. Totdat ik net onderweg weer de ellende kreeg dat de DSG-bak in zijn vrij schoot. Weer ipv het symbool D een knipperende steeksleutel. Nu als kers op de taart ook nog een "Hybride werkt niet, breng naar garage" of iets dergelijks als foutmelding. De vorige keer had ik alleen de knipperende steeksleutel en nadat ik hem in de N en terug in de D had gezet deed hij het weer. Nu dus niet. Kon ik dus lekker de berm in met de auto. Uit- en aanzetten en het werkte weer (met enkel het gele engine symbooltje).
10K op de teller en nu al deze ellende.

Ook maar de velgbeschadiging aangekaart bij de dealer (bij de directeur want de rest was nergens te bekennen). Dus hij meekijken: "Ja dat kan niet van het banden verwisselen (van winter naar zomer op de bestaande velg) zijn."
Nee zeg ik. Wat dan? Ik was mijn auto minstens elke 2 weken en voordat ik ze naar de garage bracht zat er geen enkele beschadiging op (ik heb de auto ook net een half jaar). En nu zal ineens na het banden wisselen er op alle 4 de velgen een identieke beschadiging zijn (bij één wiel zelfs 3kwart van de velg beschadigd met een dun streepje rondom).
"Ik zal er naar laten kijken" was zijn antwoord.
Dit zal wel weer op een welles-nietes spelletje uitdraaien. Als dat zo is dan rijd ik dat ding het kanaal in is het de laatste keer VW geweest. Wat een pauperzooi zeg.

Kwaliteit VW tegenwoordig:
Splinternieuwe Jetta Hybrid:
- Achterraamrubber slecht gemonteerd (niet netjes afgewerkt)
- Vocht in knipperlicht buitenspiegel
- Een of andere schroef die binnenin de deur aan het rondvallen was (hebben ze de deur voor uitelkaar moeten halen)
- Achterklep komt met de linkeronderkant (zo'n 10cm) tegen de dorpel van de achterklep waardoor er al een flinke streep beschadigd is in de lak
- DSG-bak die in zijn vrij schiet met allerlei gele waarschuwingslampjes erbij

Moet allemaal maar kunnen bij een wagen van 40K en nog geen 10K op de teller. Topkwaliteit.
Ja, vandaag ben ik boos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Dan zijn de Jetta's uit 2006 toch een stuk betrouwbaarder 130k op de klok waarvan 80k door mijzelf er opgezet en probleemloos rijden. Kom maar 1x in de 2 jaar bij de dealer oOo

[ Voor 12% gewijzigd door Slasher op 12-04-2014 14:11 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik gok op een lease? Zo ja, aankaarten bij LM en dan mogen zij het uitvechten met VW/Pon. Maakt het niet minder k*t natuurlijk, maar hoe eerder je het bij hun meldt, hoe kleiner de kans dat ze zelf moeilijk gaan doen.

Sterkte!

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

[...]

Serieus? Denken ze echt dat 18 inchers een sjonnie uitstraling per definitie hebben?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:57

vhal

ಠ_ಠ

[...]

Balen. Maar dan wel een dubbele pijp en een GTD uitvoering+badge? 8)7 Vreemde gedachten hebben ze daar, 18" vind je al terug op een willekeurige station enz.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

benchMarc schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 13:59:
Kwaliteit VW tegenwoordig:
Splinternieuwe Jetta Hybrid:
- Achterraamrubber slecht gemonteerd (niet netjes afgewerkt)
- Vocht in knipperlicht buitenspiegel
- Een of andere schroef die binnenin de deur aan het rondvallen was (hebben ze de deur voor uitelkaar moeten halen)
- Achterklep komt met de linkeronderkant (zo'n 10cm) tegen de dorpel van de achterklep waardoor er al een flinke streep beschadigd is in de lak
- DSG-bak die in zijn vrij schiet met allerlei gele waarschuwingslampjes erbij

Moet allemaal maar kunnen bij een wagen van 40K en nog geen 10K op de teller. Topkwaliteit.
Ja, vandaag ben ik boos.
Ja, je moet eigenlijk alleen maar VAG auto's van 8-10 jaar of ouder hebben. Ik heb een VAG auto van 11 jaar oud, zonder al die ongein, gewoon degelijk (ik rijd er nog wel even mee door! :P ). Toen maakten ze nog goede auto's, daarna is het langzamerhand minder geworden, en tegenwoordig is het niet veel soeps meer. Als ik in de markt was voor een nieuwe auto dan zou ik eerder bij Toyota of Honda aankloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Sinds 2 maandjes nu ook trotse eigenaar van een Golf Mk3 1.8L 3dr's. Prachtig bakje, moet nog wel wat onderhoud aanplegen, roest op dorpel, antenne ding(waar je de antenne in draait) vervangen, en bijrijder-electisch-raam repareren.
Leuk eerste auto'tje.

Iemand ervaring met vervangen van raammechaniek?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
vhal schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 14:29:
[...]

Balen. Maar dan wel een dubbele pijp en een GTD uitvoering+badge? 8)7 Vreemde gedachten hebben ze daar, 18" vind je al terug op een willekeurige station enz.
Haha inderdaad ook wel wat apart ja.

De Golf 7 van mijn pa is qua afwerking toch echt wel mooi gedaan hoor, geen problemen mee gehad vooralsnog.

De Golf 5 van mij rijdt ook nog heerlijk, hier nog paar jaartjes mee doen en dan kijken naar een golf 6. Maar eerst maar eens mijn studie afmaken ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
DerOllie schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 14:13:
[...]

Serieus? Denken ze echt dat 18 inchers een sjonnie uitstraling per definitie hebben?
Ook al vind ik het zelf wel mooi, ik denk dat de meeste mensen dat idd vinden. Een Golf is niet zo'n hele grote auto, op een Audi A8 staat het bijvoorbeeld veel minder sjonnie-erig. :P

Daarnaast is het een stuk duurder om 18 inch er op te zetten, banden zijn een stuk duurder, dit komt terug in het leasebedrag. Misschien dat het bedrijf dat te veel vond?

[ Voor 33% gewijzigd door tiguan op 12-04-2014 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Gezien de opties die Wimpie nu heeft denk ik niet dat het leasebedrag een probleem was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Zie je toch wel veel hoor. Geen upgrade mogelijkheden in wielmaat, of maximaal 1 maat. En dat hakt dan ook meteen flink in de leaseprijs. Zeker als er ook nog winterbanden in de regeling zitten. Meer kosten dan uitstraling vaak hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Laatst online: 12-10 00:00

freddy0519

It hurts when IP

Eventjes een kiekje genomen toen ik bij mijn maat was :)

Specs:
Kever 1303 uit 1973 met een 2.0 L 120 pk motor (beestje vlamt als een malle, altijd lachen aan de stoplichten :+ )
Golf 6 uit 2010 met een 1.6 L 105 pk motor (jammer genoeg mijn wagen uit de foto |:( )

Foto is klikbaar

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/53786114/2014-04-12%2019.33.06%20copy.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door freddy0519 op 12-04-2014 21:52 ]

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Die LM's blijven een van de mooiste velgen, maar voor onder een klassieke kever vind ik het eigenlijk niks.

Oh en maak je foto anders even van een normaal formaat, staat er notabene onder 8)7

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
[...]

Ik vind dat je met 17 inch al comfort inlevert. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Ethirty schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 21:43:
Die LM's blijven een van de mooiste velgen, maar voor onder een klassieke kever vind ik het eigenlijk niks.

Oh en maak je foto anders even van een normaal formaat, staat er notabene onder 8)7
Fixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 14:07
Hier een vraag van een waarschijnlijk aankomend VW eigenaar.

Vanavond ga ik kijken bij een Golf V GTI.

Iemand tips met zaken waar ik op moet letten bij het aanschaffen van een GTI ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
handgeschakeld of automaat/DSG?

Zou iig kijken of die goed schakelt, als de prijs ook te laag is om waar te zijn, zeker vaak bij DSG bakken dan is er een waarschijnlijke kans dat er iets met die DSG bak is. Net en droog motorblok is erg belangrijk, ga ook evt even onder de auto liggen om te kijken of daar alles nog goed uitziet zoals uitlaat etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
Scrtz schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 14:12:
handgeschakeld of automaat/DSG?

Zou iig kijken of die goed schakelt, als de prijs ook te laag is om waar te zijn, zeker vaak bij DSG bakken dan is er een waarschijnlijke kans dat er iets met die DSG bak is. Net en droog motorblok is erg belangrijk, ga ook evt even onder de auto liggen om te kijken of daar alles nog goed uitziet zoals uitlaat etc
Sorry vergeten te vermelden, gaat om een Handbak.

Gaat om deze: http://link.marktplaats.nl/m796949112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Dealeronderhouden en bij een garage, dat scheelt al een hoop iig, mooie bak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:25

Wom

Xcist schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 14:06:
Hier een vraag van een waarschijnlijk aankomend VW eigenaar.

Vanavond ga ik kijken bij een Golf V GTI.

Iemand tips met zaken waar ik op moet letten bij het aanschaffen van een GTI ?
Schrik niet van olieverbruik bij een 2.0 TFSI. Rij zelf al sinds augustus 2007 met een MK5 GTI en nog geen enkel probleem tegengekomen technisch of motorisch. En met mijn rijstijl is dat best bijzonder O-)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
Wom schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 14:26:
[...]

Schrik niet van olieverbruik bij een 2.0 TFSI. Rij zelf al sinds augustus 2007 met een MK5 GTI en nog geen enkel probleem tegengekomen technisch of motorisch. En met mijn rijstijl is dat best bijzonder O-)
En wat bedoel je met niet schrikken ? Eens per maand bijvullen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:25

Wom

In mijn geval liter per 2500 km. Maar er zijn nog extremere gevallen bekend :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
Ik las het inderdaad.. per 1000 km een liter.

Naja ga vanavond kijken of het wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Hmm da's niet best. Dat moest ik met mijn vorige Mazda 323F uit '95 ook . Daar wordt je niet vrolijk van hoor.

[ Voor 14% gewijzigd door tiguan op 15-04-2014 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Xcist schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 14:15:
[...]

Sorry vergeten te vermelden, gaat om een Handbak.

Gaat om deze: http://link.marktplaats.nl/m796949112
Ziet er netjes uit, ook gelukkig niet de gewilde radio. :P
Maar idd, goed warmrijden en een keer goed gasgeven, als die heel erg pluimt lekker laten staan. :) Mayo onder de oliedop (als die uitstaat even kijken), etc. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-10 04:37
Slasher schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 14:09:
Dan zijn de Jetta's uit 2006 toch een stuk betrouwbaarder 130k op de klok waarvan 80k door mijzelf er opgezet en probleemloos rijden. Kom maar 1x in de 2 jaar bij de dealer oOo
Ik sinds kort ook een volkswagen jetta uit 2006.
Hierin zit een RNS 300 radio en navi ingebouwd.
Ik mis de audio in.
Na wat zoekwerk is het mogelijk om met een extra kabel iets voor elkaar te maken.

Een upgrade is ook mogelijk, ik weet alleen niet welke dan zouden kunnen, zoals bv een rns 310 of 315.
Wie kan mij hier wat meer over vertellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
cable-one schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 20:16:
[...]

Ik sinds kort ook een volkswagen jetta uit 2006.
Hierin zit een RNS 300 radio en navi ingebouwd.
Ik mis de audio in.
Na wat zoekwerk is het mogelijk om met een extra kabel iets voor elkaar te maken.

Een upgrade is ook mogelijk, ik weet alleen niet welke dan zouden kunnen, zoals bv een rns 310 of 315.
Wie kan mij hier wat meer over vertellen ?
Voor die modellen heb je iig deze kabel: http://www.dx.com/p/car-d...black-192671#.U0_cYPl_swA

Persoonlijk vind ik het allemaal niet geweldig, omdat de kabel eigenlijk alleen maar naar je dashboardkastje geleid kan worden.

Dacht er ook aan om een originele RNS310 oid te kopen maar toch maar van afgezien. Het is een stuk goedkoper om dan een bluetooth radio van bijv Pioneer te kopen, dat ziet wel zo 'aftermarket' uit maar ach..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Ik heb net iets "per ongeluk" ontdekt! :D

Het kan zijn dat jullie dit al hebben gevonden, maar als je op je autosleutels lang de knop indrukt om de wagen te ontgrendelen, gaan al de 4 ruitjes naar beneden! Handig om in de zomer eventjes op afstand het interieur verluchten zodat je niet in een warme auto stapt ;)

Omgekeerd gaat ook, de knop vergrendelen ingedrukt houden om de ruiten weer naar omhoog te doen. Je kan ook halverwege stoppen, dan staan ze een beetje open.

Volgens mij is dit een universele functie, want bij een maat van mij zijn Mazda 3 werkt dit trukje ook 8)

Zeker eens proberen! Voorwaarde zal wel zijn dat de ruiten elektrisch bedienbaar zijn :)

[ Voor 25% gewijzigd door freddy0519 op 19-04-2014 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

freddy0519 schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 16:04:
Ik heb net iets "per ongeluk" ontdekt! :D

Het kan zijn dat jullie dit al hebben gevonden, maar als je op je autosleutels lang de knop indrukt om de wagen te ontgrendelen, gaan al de 4 ruitjes naar beneden! Handig om in de zomer eventjes op afstand het interieur verluchten zodat je niet in een warme auto stapt ;)

Omgekeerd gaat ook, de knop vergrendelen ingedrukt houden om de ruiten weer naar omhoog te doen. Je kan ook halverwege stoppen, dan staan ze een beetje open.

Volgens mij is dit een universele functie, want bij een maat van mij zijn Mazda 3 werkt dit trukje ook 8)

Zeker eens proberen! Voorwaarde zal wel zijn dat de ruiten elektrisch bedienbaar zijn :)
Klopt, is wel een redelijk bekende functie hoor. Dit laat je aan staan totdat je een keer bij je auto terug komt en de ramen allemaal open staan zonder dat je het wist. Dan denk je goed na en kom je erachter dat je per ongeluk de knop op de sleutel hebt ingedrukt in je broekzak terwijl je bij de auto weg liep.. True story, bro... Gelukkig was ik het niet. Ik heb die functie dan ook meteen uitgezet.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik rij al een jaar of 7 auto's waarbij dat kan, maar nog nóóit kwam ik terug en stonden mijn ramen per ongeluk open 8)7

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Ethirty schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 18:01:
Ik rij al een jaar of 7 auto's waarbij dat kan, maar nog nóóit kwam ik terug en stonden mijn ramen per ongeluk open 8)7
Hoeft ook niet 7 jaar lang te gebeuren, 1x is voldoende icm een grijpgraag iemand of een lekkere regenbui :P

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Beter koop je een broek waarin je sleutels wat ruimer zitten :P

Ik gebruik het in ieder geval vaak om ramen en/of dak te sluiten als ik die open heb laten staan en geen zin heb om terug te lopen. Of inderdaad op een bloedhete dag als de auto in de zon heeft staan bakken. Zijn de eerste 20 graden al uit de auto voor ik bij de deur ben.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Ik had er dus nog nooit van gehoord of gezien bij iemand ;) Ik ben dan ook nog maar 20 jaar, te weinig ervaring met auto's dus :)

Hoe schakel je dat dan uit ?

[ Voor 27% gewijzigd door freddy0519 op 19-04-2014 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Laatst online: 07-10 15:53
freddy0519 schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 18:19:
Ik had er dus nog nooit van gehoord of gezien bij iemand ;) Ik ben dan ook nog maar 20 jaar, te weinig ervaring met auto's dus :)

Hoe schakel je dat dan uit ?
Met vcds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En een kabel. :P

Die functie heeft bijna elke Audi / Seat / VW / BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 19:03

mambo No5

Bad Apple?

* mambo No5 is sinds vrijdag de trotse eigenaar van een 2002 Polo 1.2 comfortline. Nu zit er voorin een prima stel speakers, maar achterin volgens mij helemaal niets. Echter zitten er aan weerszijde wel 2 grilletjes; heeft iemand enig idee of er wel wat voorbereid is qua bekabeling? Ik zou er graag 2 speakertjes bij willen hebben (heb ik ook nog liggen vanuit m'n vorige auto), maar wil dan wel even weten waar ik aan begin voordat ik de halve achterbank af ga breken om er bij te kunnen. :) Ik ben her en der al op fora aan het zoeken geweesd, maar krijg niet echt uitsluitsel of er iets aan voorbereiding in zit..

Foto's volgen als ik even thuis ben, gaat wat lastig vanaf een tablet..

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Ethirty schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 18:01:
Met mijn golf heb ik het nog niet gehad maar met de Focus die ik hiervoor had wel. Kijk ik op een gegeven moment vanuit huis naar de auto die op straat staat, alle ramen open. Terwijl het regent 8)7

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:55
mambo No5 schreef op zondag 20 april 2014 @ 19:37:
* mambo No5 is sinds vrijdag de trotse eigenaar van een 2002 Polo 1.2 comfortline. Nu zit er voorin een prima stel speakers, maar achterin volgens mij helemaal niets. Echter zitten er aan weerszijde wel 2 grilletjes; heeft iemand enig idee of er wel wat voorbereid is qua bekabeling? Ik zou er graag 2 speakertjes bij willen hebben (heb ik ook nog liggen vanuit m'n vorige auto), maar wil dan wel even weten waar ik aan begin voordat ik de halve achterbank af ga breken om er bij te kunnen. :) Ik ben her en der al op fora aan het zoeken geweesd, maar krijg niet echt uitsluitsel of er iets aan voorbereiding in zit..

Foto's volgen als ik even thuis ben, gaat wat lastig vanaf een tablet..
Er is geen voorbereiding. Ik heb zelf de kabels getrokken en stelt helemaal niks voor. Was met een uurtje klaar. Alles aangesloten en wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Appleman schreef op zondag 20 april 2014 @ 22:01:
[...]

Er is geen voorbereiding. Ik heb zelf de kabels getrokken en stelt helemaal niks voor. Was met een uurtje klaar. Alles aangesloten en wel.
Thnx, dan ga ik morgen eens kijken wat ik voor elkaar kan krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
En, heb je al foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

As requested een paar snelle snapshots:

Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/auto/Polo.05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/auto/Polo.04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/auto/Polo.03.jpg

Heb zostraks eens gekeken achter de panelen van de achterbank, echter is daar nog helemaal niets voorbereid. Niet alleen bekabeling ontbreek, ook montagepunten voor het vastzetten van de speaker zit er helemaal niet in.. Nu ben ik al de volgende guide tegen gekomen; dit gaat in ieder geval inhouden dat ik het een en ander aan materiaal moet gaan bestellen. :) Meteen ook even gekeken in hoeverre m'n oude subwoofer in te bouwen is, maar aangezien er zo 123 ook geen overduidelijke doorvoerplekken zijn van het motorcompartiment naar de cabine zal dat ook nog wel het een en ander aan voeten in de aarde gaan krijgen. Hoe dan ook eerst de speakers achter installeren en dan zie ik wel weer verder of ik de subwoofer ook daadwerkelijk nog nodig vindt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styx_
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-08-2022
Momenteel rij ik een Ford Focus bouwjaar 2000, gekocht toen ik 18 was en nu wil ik graag een nieuwe auto. Zelf denk ik aan een Polo 1.2 Bluemotion bouwjaar 2010 of hoger.

Wat zijn jullie ervaringen met deze auto's of eventueel advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Styx_ schreef op maandag 21 april 2014 @ 15:08:
Momenteel rij ik een Ford Focus bouwjaar 2000, gekocht toen ik 18 was en nu wil ik graag een nieuwe auto. Zelf denk ik aan een Polo 1.2 Bluemotion bouwjaar 2010 of hoger.

Wat zijn jullie ervaringen met deze auto's of eventueel advies?
Hier haal je wel wat info uit :)

Wat zoek je in de auto en wat verwacht je uit een Polo Bluemotion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styx_
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-08-2022
Dank je wel filmpje geeft veel informatie.

Ik zoek een zuinige auto en volgens mij is een Polo best zuinig in vergelijking met andere auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Styx_ schreef op maandag 21 april 2014 @ 15:20:
Dank je wel filmpje geeft veel informatie.

Ik zoek een zuinige auto en volgens mij is een Polo best zuinig in vergelijking met andere auto's.
Dat ligt heel erg aan je rijstijl. De auto zelf met normaal gebruik is gewoon net zo "onzuinig" als de rest (nog steeds kleine auto + diesel dus je haalt ongeveer 1:20/1:25) Geen slechte score maar verre van wat ze je beloven in de folder. Als je zuinig gaat rijden is die ook zuinig te krijgen... Dit moet je alleen willen. Betekent dus overal 100 en gewoon een erg rustige en zuinige rijstijl hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Heerlijk altijd van die onopvallende pk-monsters :9~

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ethirty schreef op woensdag 23 april 2014 @ 18:36:
Heerlijk altijd van die onopvallende pk-monsters :9~
Jou definitie van onopvallend is raar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik rij in een knal oranje auto, ik weet wel wat opvallend is :+ Maar vooruit, beetje onopvallend dan :P

In grijs of zwart hebben de meesten echt niet in de gaten dat ze naast wat anders staan dan een gewone Golf GTI. Dit in tegenstelling tot de gemiddelde M/AMG/RS die vaak voorzien zijn van een lekkere luide audio-track die niet te missen is.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Met luide audiotrack valt bij mij meer onder de categorie petjesvolk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ja sorry, ben niet helemaal scherp :F Bedoel natuurlijk uitlaat soundtrack :$

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Oh haahaha , ja da's wat anders. Nou de GTI heeft toch ook wel een deftig uitlaat geluidje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Bartjuh schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 14:41:
[...]

Ja, je moet eigenlijk alleen maar VAG auto's van 8-10 jaar of ouder hebben. Ik heb een VAG auto van 11 jaar oud, zonder al die ongein, gewoon degelijk (ik rijd er nog wel even mee door! :P ). Toen maakten ze nog goede auto's, daarna is het langzamerhand minder geworden, en tegenwoordig is het niet veel soeps meer. Als ik in de markt was voor een nieuwe auto dan zou ik eerder bij Toyota of Honda aankloppen.
En daarom blijf ik van VAG Groep af. De Tsi van de Golf 6 is gewoon troep. Een monteur waarschuwde me al. De Golf 7 is iets beter maar de Tsi blijft hetzelfde. Ik heb ervaring met mijn 2.0 Tdi Golf 6. Zo'n slechte auto en met klap op de vuurpijl bij verkoop; lekke koppakking ofwel na de ruim € 10000 garantiemankementen in 3 jaar en laatste maand van garantie hebben ze dit niet verholpen expres. Software gaf het niet aan zullen we maar zeggen dus dan is die niet stuk.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:55
itsalex schreef op donderdag 24 april 2014 @ 08:06:
[...]

En daarom blijf ik van VAG Groep af. De Tsi van de Golf 6 is gewoon troep. Een monteur waarschuwde me al. De Golf 7 is iets beter maar de Tsi blijft hetzelfde. Ik heb ervaring met mijn 2.0 Tdi Golf 6. Zo'n slechte auto en met klap op de vuurpijl bij verkoop; lekke koppakking ofwel na de ruim € 10000 garantiemankementen in 3 jaar en laatste maand van garantie hebben ze dit niet verholpen expres. Software gaf het niet aan zullen we maar zeggen dus dan is die niet stuk.
Misschien last gehad van een maandagmorgen model?

Rij namelijk al bijna 1,5 jaar in een Golf 2.0 TDI uit 2009, die binnen die tijd 1 servicebeurt heeft gehad en verder nooit problemen mee heb gehad. Rijd als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Vanaf 2009 zijn toch alle 2.0tdi motoren vervangen door common rail exemplaren?
Misschien dat Istalex een oudere versie had.................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
benchMarc schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 13:59:
The saga continues...
Ik was van plan om de Jetta pas ergens volgende week naar de dealer te brengen. Totdat ik net onderweg weer de ellende kreeg dat de DSG-bak in zijn vrij schoot. Weer ipv het symbool D een knipperende steeksleutel. Nu als kers op de taart ook nog een "Hybride werkt niet, breng naar garage" of iets dergelijks als foutmelding. De vorige keer had ik alleen de knipperende steeksleutel en nadat ik hem in de N en terug in de D had gezet deed hij het weer. Nu dus niet. Kon ik dus lekker de berm in met de auto. Uit- en aanzetten en het werkte weer (met enkel het gele engine symbooltje).
10K op de teller en nu al deze ellende.
Vandaag gebeld door de garage. Ding staat er nu bijna 2 weken. Ze hebben gesproken met de importeur en denken dat het aan de mechatronic ligt en die is nu besteld. Dan vervangen ze dat ding en moet het weer goed zijn. Zal misschien ergens volgende week worden eer dat er is. Laten we hopen dat het daar ook daadwerkelijk aan ligt. Ze klonken ook niet al te zeker van hun zaak, want ze hadden moeite met het reproduceren van het probleem en ze "verwachtte" dat dit het probleem zou zijn.

Laat ik maar niet te negatief doen, want dit keer zal het vast goedkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Van wat ik over DSG heb gelezen is het bij het vervangen van de mechatronic ook nodig iets in de software te resetten. Ben benieuwd of de dealer dat doet. Anders zou ik via de LM eens informeren of je auto voor onderzoek naar de dsgdokter mag. Krijg altijd het idee dat die meer verstand hebben van DSG dan de dealer of PON.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ach er is toch altijd wel iemand bij met een slechte ervaring bij welk automerk dan ook, kwestie van pech hebben. Zelfde geld voor hardware, de een spreekt vol lof over een bepaald merk, de ander mijdt het zoveel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Idd, heb zelf nooit problemen gehad met de 1.4TSI en DSG-7 in mijn vorige Golf VI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-10 10:42

Arfman

Drome!

De verhalen bij VAG zijn ondertussen toch wel iets meer dan bakerpraatjes of "overal hoor je iets slechts". Maar dat is slechts mijn perceptie en ook zeker gekleurd door mijn eigen dramatische ervaringen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik geloof dat er wereldwijd inmiddels >2mln auto's met DSG zijn terug geroepen, dus een slechte ervaring wil ik het niet noemen. De DSG dokter heeft vele tientallen bakken op voorraad voor onderdelen, dus als een bedrijf er in Nederland van kan leven is er wel degelijk iets mee aan de hand. Maar voor elk probleem geval zijn er gelukkig ook een hoop auto's die wel goed functioneren.

Nu maar hopen dat ik in de laatste categorie ga vallen, heb voor de komende 5 jaar ook een DSG7 ter beschikking. Mooie duurtest :+

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
mambo No5 schreef op maandag 21 april 2014 @ 14:12:
As requested een paar snelle snapshots:

Heb zostraks eens gekeken achter de panelen van de achterbank, echter is daar nog helemaal niets voorbereid. Niet alleen bekabeling ontbreek, ook montagepunten voor het vastzetten van de speaker zit er helemaal niet in.. Nu ben ik al de volgende guide tegen gekomen; dit gaat in ieder geval inhouden dat ik het een en ander aan materiaal moet gaan bestellen. :) Meteen ook even gekeken in hoeverre m'n oude subwoofer in te bouwen is, maar aangezien er zo 123 ook geen overduidelijke doorvoerplekken zijn van het motorcompartiment naar de cabine zal dat ook nog wel het een en ander aan voeten in de aarde gaan krijgen. Hoe dan ook eerst de speakers achter installeren en dan zie ik wel weer verder of ik de subwoofer ook daadwerkelijk nog nodig vindt. :P
Netjes, leuke kleur. Ik wist niet dat je een 3 deurs had. Ik heb een 5 deurs en vandaar dat ik zo snel klaar was. Ik heb zelf ook een 1.2. Heb je een 1.2i of een 1.2 12V? Ik heb een 12V en ding is rete betrouwbaar en zuinig. Mijn gemiddelde nu is 1 op 14.3. En deze is gezakt van 14.7 doordat ik aardig wat dagen 130 heb gereden naar me werk (A5 A'dam <> Hoofddorp).

Alleen nog je achterruitenwisser vervangen voor een flatblade. http://shop.ahw-shop.de/p...uestsatz-set_h_6q6?c=1243

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

'T is inderdaad een 3 deurs versie met de 1.2 12v er in. Wat betreft de speakermontage: als 't goed is liggen de benodigde materialen straks klaar bij de dealer en kan ik het geheel alsnog inbouwen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Hierbij maar eens wat foto's van mijn golf V uit 2004,

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uEs5T4nl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KBcdWA3l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rJrNVGbl.jpg

En de koplampen maar eens flink opgeboend laatst, met resultaat!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zSv1cQrl.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Scrtz op 25-04-2014 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
nokiaan958GB schreef op donderdag 24 april 2014 @ 18:42:
Vanaf 2009 zijn toch alle 2.0tdi motoren vervangen door common rail exemplaren?
Misschien dat Istalex een oudere versie had.................
Het was een CR motor, nou laat maar die auto lekker staan. Echt zo genoten qua rijden maar de problemen pfffff en die gescheurde cilinderkop. wat een gezeik was dat. Typisch probleem van de CR motoren. Maar de distributieriem kwam eraan, banden, roetfilter en ga zo maar door. Even doortellen en nee het was niet verstandig om verder te gaan rijden. Waar ik nu mee rij is ook niet verstandig maar ok hopelijk wel beter dan een TSI.
Het was wel een buitenbeentje qua auto en qua problemen maar het was wel een beetje typisch VAG gericht, problemen met kachelpanel gehad, ramen die spontaan naar beneden ging, versnellingsbak was aan het zingen, 0-100 in 8 sec (voor 110 pk, heel speciaal maar het lukte), regeneren wat ook fout ging en niet eruit kwam, bochtrijverlichting deed op een traject gewoon daarna niet meer (bug 8)7 ), RNS510 die op het laatste moment een kapotte harde schijf had (garantie net nog), diverse wiellagers stuk, ruitenwisserarmen die roesten (allebei!!!), rubbers einde, bestuurderstoel doorgezakt, etc. Ok ik gebruik de auto erg intensief want ik rij soms korte stukje maar ook vaak 100 km per dag. En eerlijk, ik mis de auto nog iedere dag en niet zo'n klein beetje, maar ik wil de VAG troep niet meer. Pas wanneer er een goede 2.0 liter motor, weinig elektronica in gaat dan gaan we verder kijken maar nu nee laat maar.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cool. We gaan met wat vrienden ieder een VR6 met een maximaal budget van 500 op de kop tikken, strippen, en gereed maken voor de ring in duitsland. Heerlijk trappen in de zomer.

Ik ben dus stiekem aan het zoeken naar een 2.9 variant zonder airco, wil er max 500 euro aan tuningsspul in steken (Goed zoeken bij slopen, heb hier en daar contacten). Compleet kaalstrippen, kooi in lassen, turbo-spul en gaan .... :P

Liever dat dan met mijn audi over een ring scheuren. Als er dan iets gebeurd dan is het hoogstens kostprijs wat naar de klote gereden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2014 @ 18:27:

Liever dat dan met mijn audi over een ring scheuren. Als er dan iets gebeurd dan is het hoogstens kostprijs wat naar de klote gereden is.

Sure? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Als je dan crasht, dan kan je het maar beter gelijk spectaculair doen :o
Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2014 @ 18:27:
Dat, plus de kosten van de reparatie van de vangrail, de rescue service etc :+

[ Voor 10% gewijzigd door Ethirty op 04-05-2014 19:19 ]

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaja. We gaan erheen voor de fun... niet om een auto in de vangrail te chrashen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2014 @ 19:43:
Jaja. We gaan erheen voor de fun... niet om een auto in de vangrail te chrashen. :P
Dat was die kerel in die Golf ook vast niet van plan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weemism schreef op zondag 04 mei 2014 @ 22:45:
[...]

Dat was die kerel in die Golf ook vast niet van plan ;)
Als ik zie hoe die bocht genomen wordt dan is die chrash ook niet zo vreemd.

We willen gewoon allen een auto om op legale wijze te trappen. Ga ik niet mijn audi voor inzetten.

Met een VR6 van ongeveer 500 tot 750 euro plus 500 voor randtuning kan je een best leuke skeur-bak van krijgen. Vooral verlicht, rolkooi en driepuntsgordel een leuke bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-10 21:03

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik denk dat niemand de ring op gaat met als doel te gaan crashen. Toch gebeuren er crashes en als je denkt dat rolkooi en driepuntsgordel (??? heb ik standaard in de auto, misschien bedoel je vijfpuntsgordel?) een goed idee zijn, dan ben je dus van plan op de grens te gaan rijden.
En calculeer dan gerust nog maar eens 1500 euro in voor als een van jullie crasht.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Laatst online: 23:53
Na lang in de ontkenningsfase gezeten te hebben, meld ik me toch maar eens.

Naast de Hyundai Accent GS Young 1.5 heb ik een prachtige zwarte VW Polo 1.2 TDI BM (2011 - VI )
Voor een 1200 issie best rap en ligt best als een blok beton op de weg. Heerlijk in de bochten :P

Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc1/t31.0-8/10265492_569508599811268_6567677247134740738_o.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door D_Jeff op 06-05-2014 22:44 ]

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

D_Jeff schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:36:
Na lang in de ontkenningsfase gezeten te hebben, meld ik me toch maar eens.

Naast de Hyundai Accent GS Young 1.5 heb ik een prachtige zwarte VW Polo 1.2 TDI BM (2011 - VI )
Voor een 1200 issie best rap en ligt best als een blok beton op de weg. Heerlijk in de bochten :P

(Foto volgt later)
Dat maakt me nieuwsgierig, ontkenning van wat dan? :)

Ik kan je voor informatie, of al je vragen over je Polo, overigens het zeer uitstekende MyPolo forum aanraden, is specifiek voor de Polo van alle generaties, en heeft een zeer prettige community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-10 08:48
itsalex schreef op donderdag 24 april 2014 @ 08:06:
[...]

Ik heb een Golf 6 met 1.2 TSI, die in de afgelopen 4 maanden bijna 25k heeft gereden. Bij onderhoud werd aangegeven dat de motor er uitstekend uit zag.. Is in de afgelopen 125k km ook nog niets mee geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Laatst online: 23:53
Weemism schreef op maandag 05 mei 2014 @ 15:52:
[...]

Dat maakt me nieuwsgierig, ontkenning van wat dan? :)

Ik kan je voor informatie, of al je vragen over je Polo, overigens het zeer uitstekende MyPolo forum aanraden, is specifiek voor de Polo van alle generaties, en heeft een zeer prettige community.
Als je even snel in mn Posthistorie gekeken had, had je het Hyundai topic gespot.
de VW Polo is de leasewagen (Uit een poule, staat nog niet "vast op mijn naam"), maar de Hyundai hou ik er nog naast.
heel heel erg overdreven gezegd is het toch een beetje vreemdgaan :+

Thanks voor de info :)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
benchMarc schreef op donderdag 24 april 2014 @ 19:37:
[...]

Vandaag gebeld door de garage. Ding staat er nu bijna 2 weken. Ze hebben gesproken met de importeur en denken dat het aan de mechatronic ligt en die is nu besteld. Dan vervangen ze dat ding en moet het weer goed zijn. Zal misschien ergens volgende week worden eer dat er is. Laten we hopen dat het daar ook daadwerkelijk aan ligt. Ze klonken ook niet al te zeker van hun zaak, want ze hadden moeite met het reproduceren van het probleem en ze "verwachtte" dat dit het probleem zou zijn.

Laat ik maar niet te negatief doen, want dit keer zal het vast goedkomen...
Vandaag belletje van de garage. Inmiddels is het 3,5 week geleden sinds ik hem heb gebracht. Ze hadden de mechatronic vervangen, maar 2 dagen later zagen ze weer het storingslampje. Nu ligt de hele motor eruit en schijnbaar hebben ze ergens een lek gevonden. Daarvoor wordt nu weer een onderdeel besteld dus ergens volgende week zal dat pas klaar zijn. Dus hopelijk kan ik eens na ruim een maand weer in mijn eigen auto rijden...

Overigens mbt het beschadigde velgenprobleem bij het verwisselen van winter naar zomerbanden:
Ze geven me 4 splinternieuwe velgen. Ze hebben niet keihard gezegd dat zij het veroorzaakt hebben, maar ze gaven wel aan dat ze het vermoeden hadden dat het idd bij het verwisselen is gebeurd en dat ze nu 4 nieuwe velgen erop zetten geeft ook wel indirect aan dat zij iets verkeerd hebben gedaan.

Nog even geduld hebben dus.
Pagina: 1 ... 51 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.

http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]