Het Grote Volkswagen-topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 62 Laatste
Acties:
  • 408.476 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapjuh99
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-09 08:58
Goedemorgen,

Gisteravond stond de Volkswagen Golf IV in kwestie na het thaiboksen voor het pand en de eigenaar was er ook. Ik vroeg of het mogelijk was om een kijkje te nemen.

Mijn eerste bevindingen waren dat deze nog in een goede staat was en geen kapotte stoelen, stuur etc.
Na enkele minuten gekeken te hebben zei hij dat we een rondje gingen maken, ook hier geen verdachte zaken totdat ik zelf mocht rijden..

- Koppelingspedaal/Koppelingspunt zat op 2/3 (heel raar gevoel)
Moest de koppeling zover omhoog laten komen om hem "te laten pakken" , dat dit leek of het niet normaal was.
- Ruitenwisser achter zat vast/kapot
- Sleutel met deurvergrendeling was defect inclusief het infrarood lampje was weg.

Deze drie punten had ik gisteravond gecontstateerd echter reed de auto zo prima.

Kunnen jullie mij misschien hierop antwoord geven of handige tips mededelen?

Alvast bedankt,
Guillermo Wich

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:06

Bever!

3

Ik zou gewoon een andere kopen die geen problemen heeft guillermo, staan er zo veel te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:20
Guillermow93 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:59:
- Koppelingspedaal/Koppelingspunt zat op 2/3 (heel raar gevoel)
Moest de koppeling zover omhoog laten komen om hem "te laten pakken" , dat dit leek of het nie tnormaal was.

Kunnen jullie mij misschien hierop antwoord geven of handige tips mededelen?
Dat heb aangrijppunt nogal hoog zit lijkt VW eigen, mijn Passat heeft het ook, en op meerdere fora lees je hetzelfde. Je koppeling zou zelf stellend moeten zijn (al weet ik dat voor de specifieke wagen niet), dus het hoeft niet per se te betekenen dat ie aan vervanging toe is.

edit: met hierboven, als het niet goed voelt, niet doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Frunz op 24-01-2014 11:09 ]

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Bij twijfel afhaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Sowieso lijkt mij een auto van een bekende kopen altijd een heikel punt. Als er iets mis is met die auto dan zet je in zeker zin toch de vriendschap met die persoon op het spel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koppeling kan ook aan het eind van z'n latijn zijn he, als je 2/3de de koppeling op moet laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
itsalex schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 22:31:
[...]

Misschien is het geluk maar mijn Golf 6 had een Defa alarm ofwel een die achteraf was ingebouwd en die start zelfs niet als er een andere sleutel is gebruikt dan de sleutel waarmee de deuren zijn opengemaakt. Ik heb in de Bijlmer (echt onveilig was het daar) en Amsterdam West neergezet maar ook op stille plekken in bv parkeergarage en ik had nog de originele RNS510 uit de fabriek. Het meegeleverde alarm is gewoon ruk volgens mij en deze Defa is een topper en dat zien ze ook dus vandaar dat er niets mee gedaan denk ik kan worden. Zelfs als je toen op de ruiten tikte ging het alarm al waarschuwen dus je wist gewoon dat je niets kon doen. Ik zette vaak de auto in een garage 's nachts neer maar ook vaak buiten langs een redelijk drukke weg.
Ik heb een iets andere ervaring. In anderhalf jaar tijd meerdere malen mee terug naar de garage gemoeten omdat de startonderbreker er niet af ging, de startonderbreker er tijdens het rijden op ging, of het alarm tijdens het rijden af ging. In mijn ogen geen topperte dus.

Dat fijne ding ging om iedere scheet af. Wind of regenbui en iedere paar minuten ging dat graf ding weer in panniek modus.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:28

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Wat voor telefoonhouders zijn aan te raden in een Polo 6R?

Ik wil hem links van mij hebben alleen heb ik er nu eentje die zou op mijn dashboard moeten passen echter zit hij nu op het linkerraam omdat mijn dash dus geen enkele houder pakt.... :') Liefste eentje die op mijn dash zit want op de voorruit past blijkbaar niets...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Tweakers,

Momenteel rij ik een seat ibiza 1.8 20vt FR uit eind 2005.
Hier zit een standaard dubbel din radio in met navigatie.

Nu wil ik deze vervangen, maar hier niet teveel geld aan uitgeven.
De nieuwe radio moet bluetooth ondersteunen en usb en het liefst touchscreen.

Ik wil ongeveer 200 euro uitgeven aan de radio.Heeft iemand van jullie ervaring met audiovox of milion?
Of kan ik beter voor een kenwood gaan zonder touchscreen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Touchdomex schreef op zondag 26 januari 2014 @ 15:37:
Wat voor telefoonhouders zijn aan te raden in een Polo 6R?

Ik wil hem links van mij hebben alleen heb ik er nu eentje die zou op mijn dashboard moeten passen echter zit hij nu op het linkerraam omdat mijn dash dus geen enkele houder pakt.... :') Liefste eentje die op mijn dash zit want op de voorruit past blijkbaar niets...
Brodit 804384? Zit op de raamstijl.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

JAAAA! Die kun je bevestigen zonder te monteren! Waar haal je die clip voor een mooi prijsje?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Google is your friend. Vergeet niet ook een houder voor je telefoon te kopen, die zijn bij Brodit altijd los.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Maasluip schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:08:
Google is your friend. Vergeet niet ook een houder voor je telefoon te kopen, die zijn bij Brodit altijd los.
Dat had ik al door ;) Ik zal eens googlen. Enig idee of er veel namaaktroep op de markt is hiervoor of niet?

Die brodit dingen zijn oprecht geniaal :D Geen montageschroeven maar toch stevig vast. I LIEK BIG TIEM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
rnswinkel.nl even mailen/bellen?

Goede service daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

nokiaan958GB schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 17:56:
rnswinkel.nl even mailen/bellen?

Goede service daar.
Staat daar nergens Brodit dingen? Hebben ze dat uberhaupt wel?

Ik kan praktisch bij die vent langsgaan :+ Alleen denk ik dat hij het runt vanuit zijn huis dus dat schiet niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Had niet gekwoot.

Was een reactie op de vraag van S.Daan :+

Sinds ik een smartphone met een groot scherm heb, heb ik een houder op de voorrruit. Misschien niet erg mooi maar wel praktisch. Zeker als je hem voor navigatie gebruikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Hm, gevalletje flinke twijfels.
Allebei aantrekkelijk maar de ene uit 2003 met een lage km-stand en de ander uit 2006, lijkt duidelijk de betere auto maar wel dubbel zoveel km.
http://www.autopuntvanherpen.nl/occasion.aspx?id=450360
http://www.autopuntvanherpen.nl/occasion.aspx?id=450361

[ Voor 1% gewijzigd door sambalbaj op 05-02-2014 18:24 . Reden: deeplinkjes bijgewerkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Volgens mij ben je verdwaald.

Dit is "Het Grote Volkswagen-topic" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 14:21
sambalbaj schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 16:50:
Hm, gevalletje flinke twijfels.
Allebei aantrekkelijk maar de ene uit 2003 met een lage km-stand en de ander uit 2006, lijkt duidelijk de betere auto maar wel dubbel zoveel km.
http://www.autopuntvanherpen.nl/occasion.aspx?id=450360
http://www.autopuntvanherpen.nl/occasion.aspx?id=450361
De verhalen horende lijkt de oude 1.6 stukken probleemloze te zijn als de nieuwe fsi. Maar voor beiden geld, goed warm rijden/even afkoelen en niet koud planken. Zeker omdat die eerste weinig km's gedraagt heeft in die 10 jaar moet je daar wat voorzichtiger mee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 22:47
Sinds vrijdag (tijdelijk) eigenaar van een VW Golf uit het jaar 2010 (44-LVJ-9 voor de RDW-ers), met onder andere de mogelijkheid tot het koppelen van mijn telefoon.

Echter test ik dit met:

- Samsung Galaxy S 4 (privé) krijg ik de melding 'Mobile phone not compatible'
- HTC One V (zakelijk) melding: 'Mobile phone not compatible'
- Samsung Galaxy S3 (vader): werkt

Kan dit liggen aan de bluetooth versie, kan de garage dit fixen, of moet ik maar een andere telefoon?

Thanks!

//edit: Radio die erin zit ik naar mijn weten een Premium model.
plaatje: http://www.autosavant.com...oads/2010/03/IMG_1242.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door McPoowl op 10-02-2014 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Laatst online: 21-08 13:43
Jou model ondersteund waarschijnlijk alleen RSAP (bluetooth protocol) dit protocol werd zo ongeveer alleen door Nokia gebruikt. Je hebt 2 opties, of je vervangt de bluetooth module of je accepteerd dat je geen bluetooth hebt ;-)
Moet je alleen wel ff uitzoeken welke je precies nodig hebt. Onder de passagiersstoel zit dat kasje met een stuk zwart schuim er omheen. Kijk even welk artikel nummer daar opstaat en zoek even wat de vervangende is die wel normaal bluetooth ondersteund.

http://www.ebay.de/sch/i....35730c&_sacat=0&_from=R40

[ Voor 3% gewijzigd door Magicw00b op 10-02-2014 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:07
http://www.android-rsap.com/

Werkt bijna perfect :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Laatst online: 21-08 13:43
Dat kan natuurlijk ook :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 13:28
Sinds dit weekend eigenaar van een golf V 2004 1.4 16v, wat een verschil tov een peugeot 206 2006 1.6, wel jammer dat de 1.4 niet zoveel pktjes heeft maar kon de auto echt niet laten staan voor de prijs en winterbanden van pirelli met velgen!

als pas 22 jarige geen verkeerde bak denk ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
Je had ook lekker met die peugeot door kunnen blijven rijden. De 206 1.6 jes zijn best vooruit te branden, iets wat je van een golf5 1.4 benzine niet kan zeggen. Die golf zou me wat te traag zijn. Vanaf een 1.6 vind ik ze een stuk lekkerder rijden. Het is dan nog steeds geen strepentrekker maar geeft niet meer zo het gevoel op z'n tenen te moeten lopen bij normaal gebruik.

Mijn 1e auto was toen een Almera N15 SR 1.6 benzine uit 2000 met SR uitvoering dus volledig GTI interieur sport bumpers, dakspoiler, OEM snelle wieltjes, electrische ruiten, spiegels, airco. En wat niet oem dingen die de vorige eigenaar er op had gezet: andere nokassen, uitlaatspruitstuk (relatief stille) sport uitlaat (met sportcat), ram air intake, ECU remap na de aanpassingen, 30mm verlaging, veerpootbrug voor. Deed 130PK op nog geen 1100KG.

[ Voor 12% gewijzigd door martijn_tje op 15-02-2014 01:02 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Klopt maar de Golf rijdt wel 20x lekkerder dan zo'n 206je uit 2000, en cruisecontrol+airco ligt dan toch een stuk hoger in mijn prioriteitenlijst dan een krachtigere motor. Opzicht is de 1.4 in de Golf nog pittig genoeg om fatsoenlijk mee te komen.
De 1.6jes die ik op internet zag staan rond mijn budget vond ik verder allemaal maar niks qua prijs/km + extra's verhouding.

[ Voor 4% gewijzigd door Scrtz op 16-02-2014 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Zo als het goed is wordt morgen dit besteld als nieuwe leasekar:
Even 3 maandjes wachten en dan kan ik hier wat foto's posten ;-)

Volkswagen Golf 2.0 TDI GTD 5D 135kW Deepblack Pearl

Park Distance Control
Panorama schuifdak
Keyless entry
VW Soundsysteem "Dynaudio"
LED achterlichten
Executive Plus pakket
Winterpakket
Spiegelpakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Nu ben ik toch wel benieuwd wat je daar voor moet betalen maandelijks :P

Wel nice hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:40
na een jaartje in mijn golf 4 rond te hebben gereden beginnen de problemen eindelijk te komen. (25.000 km later :) )

Heb nu bij het schakelen naar de 4 een piep geluid, lijkt op metaal wat langs metaal schuurt,
nu ben ik wel benieuwd waar dit weg kan komen, kan het door de schakelstang zijn, dat die bv droog is geworden of is mijn versnellingsbak naar de kloten :O

ook gaat het schakelen steeds wat stroever ...

Binnenkort rondje Apeldoorn om de deurslot module aan de bijrijders kan te laten repareren, auto registreerd het niet als deur open gaat, wat ervoor kan zorgen dat auto na een tijd vanzelf op slot gaat, wat natuurlijk heel leuk is met een alarm erop :)

[ Voor 23% gewijzigd door Razenko op 17-02-2014 14:20 ]

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Zo, kan me nu ook melden in dit topic.
Kwam van een Seat Cordoba uit 2002 en nu een Golf 6 1.2 TSI uit 2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Razenko schreef op maandag 17 februari 2014 @ 14:09:
na een jaartje in mijn golf 4 rond te hebben gereden beginnen de problemen eindelijk te komen. (25.000 km later :) )

Heb nu bij het schakelen naar de 4 een piep geluid, lijkt op metaal wat langs metaal schuurt,
nu ben ik wel benieuwd waar dit weg kan komen, kan het door de schakelstang zijn, dat die bv droog is geworden of is mijn versnellingsbak naar de kloten :O

ook gaat het schakelen steeds wat stroever ...

Binnenkort rondje Apeldoorn om de deurslot module aan de bijrijders kan te laten repareren, auto registreerd het niet als deur open gaat, wat ervoor kan zorgen dat auto na een tijd vanzelf op slot gaat, wat natuurlijk heel leuk is met een alarm erop :)
heb je ooit de versnellingsbakolie gecontroleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
wimpie007 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 00:05:

Park Distance Control
Panorama schuifdak
Keyless entry
LED achterlichten
Executive Plus pakket
Winterpakket
Spiegelpakket
Mooi optiepakket.
Dat panoramadak lijkt mij geweldig.

In dat spiegelpakket zit zeker ook mirror dip en instapverlichting. Errug praktisch _/-\o_
En kost een vermogen om later in te bouwen :(

[ Voor 3% gewijzigd door nokiaan958GB op 17-02-2014 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:40
Scrtz schreef op maandag 17 februari 2014 @ 19:29:
[...]

heb je ooit de versnellingsbakolie gecontroleerd?
nog niet gelukt, heb geen brug tot mijn beschikking om er goed onder te komen, verder geen idee hoe ik erbij komen.

dus eerst maar iemand zoeken die een brug vrij heeft waar ik een dagje mag knutselen :)

vreemde is, dat geluidje komt alleen voor als ik de auto in z'n 4 zet en koppeling loslaat, als hij in zijn vrij staat of een andere versnelling en ik laat de koppeling opkomen dan hoor ik helemaal niks.

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Scrtz schreef op maandag 17 februari 2014 @ 13:34:
Nu ben ik toch wel benieuwd wat je daar voor moet betalen maandelijks :P

Wel nice hoor!
Dank je, nu komt het lange wachten tot ie er is
Uhm net geen 300 euro netto aan bijtelling geloof ik
nokiaan958GB schreef op maandag 17 februari 2014 @ 19:41:
[...]

Mooi optiepakket.
Dat panoramadak lijkt mij geweldig.

In dat spiegelpakket zit zeker ook mirror dip en instapverlichting. Errug praktisch _/-\o_
En kost een vermogen om later in te bouwen :(
Thanks ja instapverlichting is al standaard geloof ik toch op de GTD, licht en zicht en in spiegelpakket verlichting in de spiegels en automatisch inklappen en ook als je achteruit inparkeerd dat de rechtse spiegel naar beneden klapt, heet dat mirror dip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:28
wimpie007 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 00:05:

Park Distance Control
Panorama schuifdak
Keyless entry
LED achterlichten
Executive Plus pakket
Winterpakket
Spiegelpakket
Dat is een mooie auto, Ik denk dat ik nog heel wat jaren kan wachten om dat te kunnen rijden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ah daar zou ik ook wel een GTD voor rijden, helaas ben ik nog een arme student :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

wimpie007 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 21:49:
[...]

Dank je, nu komt het lange wachten tot ie er is
Uhm net geen 300 euro netto aan bijtelling geloof ik

[...]

Thanks ja instapverlichting is al standaard geloof ik toch op de GTD, licht en zicht en in spiegelpakket verlichting in de spiegels en automatisch inklappen en ook als je achteruit inparkeerd dat de rechtse spiegel naar beneden klapt, heet dat mirror dip?
Ik ben jaloers op je hoor ;). Het is dezelfde auto die ik op het oog heb als ik ga werken en een leaseauto kan regelen. Was het veel moeite om het bedrag los te peuteren bij je werkgever? Misschien wel leuk voor mij om een beetje te wetne wat voor functie je hebt en in wat voor organisatie. Ik heb nog geen idee of ik zo'n auto kan krijgen als ik net begin te werken. Ben op dit moment nog student. Desnoods in PB?

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
De bijtelling van die zal niet mals zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

w4rguy schreef op maandag 17 februari 2014 @ 22:48:
[...]

Ik ben jaloers op je hoor ;). Het is dezelfde auto die ik op het oog heb als ik ga werken en een leaseauto kan regelen. Was het veel moeite om het bedrag los te peuteren bij je werkgever? Misschien wel leuk voor mij om een beetje te wetne wat voor functie je hebt en in wat voor organisatie. Ik heb nog geen idee of ik zo'n auto kan krijgen als ik net begin te werken. Ben op dit moment nog student. Desnoods in PB?
Ga er maar vanuit dat er als je al het geluk hebt een lease te mogen uitzoeken er een polo/ds3 of als je heel gelukkig bent een megane uitgezocht mag worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:28
Scrtz schreef op maandag 17 februari 2014 @ 22:44:
Ah daar zou ik ook wel een GTD voor rijden, helaas ben ik nog een arme student :P
Ja dat probleem heb ik ook, ben nog hard aan het studeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
w4rguy schreef op maandag 17 februari 2014 @ 22:48:
[...]

Hey, Maandbedrag wat we hebben is gewoon vastgelegd en daar mag je dan met een X bedrag overheen maar dat wilde ik dit keer liever niet dus deze is precies op budget, best ruim dus aangezien de auto net geen 43.000 is. gelukkig wel 20% bijtelling en geen 25 :-) maar moet er wel 5J mee doen ;-(
Ik werk in de IT detachering met bijna 8 jaar werkervaring.
Ik zou er niet vanuit gaan dat je direct zo'n auto mag uitzoeken. Als je net begint mag je meestal blij zijn met een vrij slome Seat Ibiza, Opel Corsa of Polo en als je geluk hebt niet volgeplakt met reclamestickers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Kaching, da's pak 'm beet €350,- netto bijtelling per maand. Dat zou ik zelf er nooit voor over hebben. Maar ieder zijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
tiguan schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:01:
Kaching, da's pak 'm beet €350,- netto bijtelling per maand. Dat zou ik zelf er nooit voor over hebben. Maar ieder zijn ding.
Dat valt toch nog wel mee voor zo'n dikke auto?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
tiguan schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:01:
Ik weet niet hoe jij het berekent maar ik kom toch echt op 301 ;-)
Enne dat zijn de enige autokosten die ik heb. Vind het wel meevallen.
Was vroeger aan benzine, wegenbelasting, verzekering, onderhoud en afschrijving wel mee kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
DennusB schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:03:
[...]

Dat valt toch nog wel mee voor zo'n dikke auto?
Voor zo'n dikke auto valt het idd mee, maar ik zou 't er zelf niet voor over hebben. M.a.w., ik gun de belastingdienst niet zoveel centjes ;) @wimpie: Het hangt er een vanaf hoeveel je verdient, hoeveel de bijtelling is. Ik heb een random bruto inkomen ingevuld om het te berekenen.

Bovendien ging ik even van mijn eigen situatie uit, waar het leasebedrag in mindering word gebracht op je bruto salaris. Maar dat zal bij jou niet gelden, dan valt het nog goed te doen.

Maar zeker een mooie bak, zal je veel plezier aan beleven ongetwijfeld.

[ Voor 60% gewijzigd door tiguan op 18-02-2014 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

300 euro is 18.000 euro over de 5 jaar. Daar kan je zelf geen Golf GTD met opties, brandstof, verzekering, belasting en onderhoud voor rijden. Verder wel een flink bedrag. Vergeet ook niet dat als je prive zou rijden je ook nog eens de aanschaf en afschrijfkosten moet meerekenen. Dan kom je zelf met een goedkopere auto al snel op 200 euro + per maand (incl. alle bovengenoemde zaken).
Een 14% hybride is natuurlijk goedkoper maar vaak komt emotie ook om de hoek kijken bij de keuze van een auto. Sommige mensen interesseert het niets, de ander vind de 100 euro per maand meerprijs verantwoord doordat ze een auto rijden die ze graag willen.

Ik zou ook voor 100 euro meer per maand ook liever 5 jaar rijden in iets dat ik fantastisch vind dan dat ik matig zou vinden.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 14:26

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

wimpie007 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:07:
[...]

Ik weet niet hoe jij het berekent maar ik kom toch echt op 301 ;-)
Enne dat zijn de enige autokosten die ik heb. Vind het wel meevallen.
Was vroeger aan benzine, wegenbelasting, verzekering, onderhoud en afschrijving wel mee kwijt
Mijn carconfigurator van de baas ook even geraadpleegd, en ik kom ook op 301 uit (ok, 302, maar kniesoor die op die euro let). Mooie wagen, maar helaas is het budget bij mijn baas aardig wat lager waardoor ik nog een flink stuk zou moeten bijleggen...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Kecin schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:46:
300 euro is 18.000 euro over de 5 jaar. Daar kan je zelf geen Golf GTD met opties, brandstof, verzekering, belasting en onderhoud voor rijden. Verder wel een flink bedrag. Vergeet ook niet dat als je prive zou rijden je ook nog eens de aanschaf en afschrijfkosten moet meerekenen. Dan kom je zelf met een goedkopere auto al snel op 200 euro + per maand (incl. alle bovengenoemde zaken).
Een 14% hybride is natuurlijk goedkoper maar vaak komt emotie ook om de hoek kijken bij de keuze van een auto. Sommige mensen interesseert het niets, de ander vind de 100 euro per maand meerprijs verantwoord doordat ze een auto rijden die ze graag willen.

Ik zou ook voor 100 euro meer per maand ook liever 5 jaar rijden in iets dat ik fantastisch vind dan dat ik matig zou vinden.
Klopt inderdaad. had ook goedkope 14% kunnen nemen en kreeg ik na bijtelling zelfs ivm overschot van budget terugkrijgen geld toe om in te rijden maar auto is ook een beetje hobby dus ik heb het er graag voor over. Ik rij nu in een Golf 6 GTD en die kost ivm 25% een stuk meer per maand nog dus ik ga er al op vooruit ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
wimpie007 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 21:49:

.............. en ook als je achteruit inparkeerd dat de rechtse spiegel naar beneden klapt, heet dat mirror dip?
Yep, dat is mirror dip

Bij instapverlichting zit een lamp in de onderkant van de spiegel

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:07
7% bijtelling, 204 pk en het lijkt op een GTI/GTD. In z'n geheel niet onaardig al ga ik liever voor de A3 E-tron met dezelfde specs. Maar als die te duur wordt, is dit een goed alternatief :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qHHtrrl.jpg

• tiguan
  • Nu online
Oeh hebbe hebbe hebbe. Jammer genoeg moet ik 't nog 3 jaar met m'n Focus doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Toch wel een ruig dingetje, vooral dat je +-50km kan rijden zonder uberhaupt de benzinemotor te gebruiken en max 120km/h kunt halen. Best handig als je dan een keertje naar familie dichtbij gaat.

Geniet trouwens heerlijk van mijn Golf V, enigste gemis is toch wel een beetje pk's, zon 1.4 is toch wel wat aan de weinige kant maargoed ik rijd wel relatief weinig snelweg als student dus mag niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:00
Mijn oude golf 4 bouwjaar 1999 ingeruild voor Golf 6 1.4 TSI 122pk bouwjaar 2009,damm wat een verschil heerlijke auto.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
biobak schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:26:
7% bijtelling, 204 pk en het lijkt op een GTI/GTD. In z'n geheel niet onaardig al ga ik liever voor de A3 E-tron met dezelfde specs. Maar als die te duur wordt, is dit een goed alternatief :)

[afbeelding]
ik denk dat we die auto best wel veel gaan zien op de weg gezien de lage bijtelling en sportieve pk's!
Amaze86 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 12:18:
Mijn oude golf 4 bouwjaar 1999 ingeruild voor Golf 6 1.4 TSI 122pk bouwjaar 2009,damm wat een verschil heerlijke auto.
Foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Scrtz schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:11:
[...]

ik denk dat we die auto best wel veel gaan zien op de weg gezien de lage bijtelling en sportieve pk's!
Dat betwijfel ik.
Meende gelezen te hebben dat hij ook niet aan een gewoon stopcontact kan.

Veel wordt bepaald door de nieuwprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Er kan gewoon benzine in. Het maakt het gros niet uit of ie puur op stroom rijdt, als de bijtelling maar laag is. Mij iig niet.

[ Voor 5% gewijzigd door tiguan op 26-02-2014 23:27 ]

• nokiaan958GB
  • Niet online
Je baas zal gek zijn: een auto met een hoge aanschafprijs financieren/leasen waar niet lage variabele kosten tegenover staan.

• tiguan
  • Nu online
Mijn baas maakt 't niet uit, zolang het maar in het leasebudget past. Hoe kom je er trouwens bij dat er geen lage variabele kosten bij zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Als je puur op stroom rijdt zijn de variabele kosten lager mag ik aannemen.

Ben benieuwd in welke sector je werkzaamh bent.
Kan me bijna niet voorstellen dat werkgevers zo onverschillig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Misschien heb ik mazzel? Ik werk in de IT. Maar ik heb tot nu al 4 keer mijn eigen auto uitgezocht. Eerste was Peugeot 206, toen een Golf V, daarna een Golf VI en nu een Focus i.v.m. bijtelling.

Over de variabele kosten, de leasemij houdt rekening met het feit dat je zowel benzine als stroom gebruikt. Hoe dat zich in de praktijk zal voordoen, weet ik niet, ik heb zelf nooit een electrische auto gehad tot nu toe.

[ Voor 36% gewijzigd door tiguan op 28-02-2014 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb het hier al eerder gepost, maar doe deze als een update. Als ik iets te zeiken heb op VAG doe ik het (die rammel Audi A4 grr), maar als ze iets goed doen...

Onze Up! ( PWM in "Het Grote Volkswagen-topic deel 2" ) is nu 2 maanden bij ons. Ja, 14k is stevig. Echter: Het ding is zo ongelooflijk goed <3

Het rijgedrag is heerlijk, de stoelen zijn prima, het vermogen is meer dan voldoende, etc. Het navi systeem en carkit werkt ook gewoon echt goed (beter dan in mijn auto van 50k+).

Met de velgen en het open dakje ziet het er ook nog eens goed uit (voor zijn klasse natuurlijk ;) ). Ja, VW heeft hier echt een lekkere auto neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:32

Ankh

|true

PWM schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 20:53:
Ik heb het hier al eerder gepost, maar doe deze als een update. Als ik iets te zeiken heb op VAG doe ik het (die rammel Audi A4 grr), maar als ze iets goed doen...

Onze Up! ( PWM in "Het Grote Volkswagen-topic deel 2" ) is nu 2 maanden bij ons. Ja, 14k is stevig. Echter: Het ding is zo ongelooflijk goed <3

Het rijdgedrag is heerlijk, de stoelen zijn prima, het vermogen is meer dan voldoende, etc. Het navi systeem en carkit werkt ook gewoon echt goed (beter dan in mijn auto van 50k+).

Met de velgen en het open dakje ziet het er ook nog eens goed uit (voor zijn klasse natuurlijk ;) ). Ja, VW heeft hier echt een lekkere auto neergezet.
Hier ook zeer tevreden over onze Up! Het enige wat ik mis is een open dak, maar ja dat komt dan wel in de volgende auto :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Ik heb gezocht maar niet gevonden op het forum, maar ik zit het volgende. Ik heb sinds kort een RNS 515 in m'n VW waarop ik via de multimedia interface graag mijn iPod wil aansluiten zodat deze is te bedienen vanaf m'n stuur/radio.

Nu zit er al een kabeltje in die gekke VW interface in de armsteun, en op dat kabeltje kan weer een standaard USB kabel worden aangesloten. Logisch gezien zou je verwachten dat je daar dan je Apple kabeltje op aansluit en dat het dan werkt zoals bij een willekeurige (goedkopere) aftermarket autoradio.

De dealer wist me echter al te vertellen dat dat niet het geval was, en dat ik daar een aparte kabel voor moet kopen die 50(!) euro kost. Streaming via bluetooth audio lukt gelukkig wel, en de iPod wordt ook opgeladen via de USB kabel, maar via kabel kan ik sowieso dus geen muziek vanaf de iPod afspelen, en via BT streaming kan ik alleen binnen één, vanaf de iPod gestart, album of playlist van nummer skippen, maar kan bijvoorbeeld niet een ander album of playlist selecteren.

Lang verhaal kort, is er een alternatief voor dat kabeltje van 50 euro, ofwel, ergens goedkoper te krijgen danwel een werkende imitatie waar iemand goede ervaringen mee heeft?

[ Voor 9% gewijzigd door Weemism op 16-03-2014 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Weemism schreef op zondag 16 maart 2014 @ 22:44:
Ik heb gezocht maar niet gevonden op het forum, maar ik zit het volgende. Ik heb sinds kort een RNS 515 in m'n VW waarop ik via de multimedia interface graag mijn iPod wil aansluiten zodat deze is te bedienen vanaf m'n stuur/radio.

Nu zit er al een kabeltje in die gekke VW interface in de armsteun, en op dat kabeltje kan weer een standaard USB kabel worden aangesloten. Logisch gezien zou je verwachten dat je daar dan je Apple kabeltje op aansluit en dat het dan werkt zoals bij een willekeurige (goedkopere) aftermarket autoradio.

De dealer wist me echter al te vertellen dat dat niet het geval was, en dat ik daar een aparte kabel voor moet kopen die 50(!) euro kost. Streaming via bluetooth audio lukt gelukkig wel, en de iPod wordt ook opgeladen via de USB kabel, maar via kabel kan ik sowieso dus geen muziek vanaf de iPod afspelen, en via BT streaming kan ik alleen binnen één, vanaf de iPod gestart, album of playlist van nummer skippen, maar kan bijvoorbeeld niet een ander album of playlist selecteren.

Lang verhaal kort, is er een alternatief voor dat kabeltje van 50 euro, ofwel, ergens goedkoper te krijgen danwel een werkende imitatie waar iemand goede ervaringen mee heeft?
http://link.marktplaats.nl/m784428658
http://link.marktplaats.nl/m783468323
En zo kun je denk ik nog wel meer adverteerders vinden elders.
Alle kabeltjes zijn qua aansluiting in de auto, mijn audi heeft zelfs een Skoda kabeltje, maar werkt prima.

Je kan het misschien ook nog op een dealtje gooien met de dealer, hij krijgt jou USB kabel weer terug, en jij krijgt een Ipod versie, dus een omruilen. Kan de dealer dat kabeltje in een andere auto wel weer verkopen...

[ Voor 6% gewijzigd door DerOllie op 17-03-2014 10:29 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Iemand die weet waar je deze dingen kan krijgen?

Afbeeldingslocatie: http://img825.imageshack.us/img825/4610/53xm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.vwvortex.com/wp-content/uploads/2013/04/volkswagen-gti-first-drive-3.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door wimpie007 op 17-03-2014 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zaterdag de zomerbanden weer gewisseld. Bleek achter een wiellager defect, zat behoorlijke speling op het wiel. Onder garantie netjes opgelost :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
DerOllie schreef op maandag 17 maart 2014 @ 10:23:
[...]

Alle kabeltjes zijn qua aansluiting in de auto, mijn audi heeft zelfs een Skoda kabeltje, maar werkt prima.

Je kan het misschien ook nog op een dealtje gooien met de dealer, hij krijgt jou USB kabel weer terug, en jij krijgt een Ipod versie, dus een omruilen. Kan de dealer dat kabeltje in een andere auto wel weer verkopen...
http://dx.com/p/car-data-...black-192671#.UybLlPl5MwA
Duurt wat langer maar wel nog een stuk goedkoper, ongeveer een 10tje per kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

DerOllie schreef op maandag 17 maart 2014 @ 10:23:
[...]
Scrtz schreef op maandag 17 maart 2014 @ 11:17:
[...]
Dank beiden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

wimpie007 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 11:08:
Iemand die weet waar je deze dingen kan krijgen?

[afbeelding]
[afbeelding]
http://www.ebay.de/itm/161251340979
http://www.ebay.de/itm/371012790444
http://www.ebay.de/itm/171065804842

Die laatste adverteert een GTD in de hele advertentie, terwijl er een GTI op de foto staat. Ik zou voor de zekerheid (mocht je daar een GTD vandaan willen halen) eerst even contact opnemen met de verkoper.

En als je met de onderstaande nummers naar een dealer gaat kunnen die ze ook bestellen:

GTI: 5G0 959 893
GTD: 5G0 959 893 A

:)

[ Voor 22% gewijzigd door max op 18-03-2014 00:54 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Vandaag had ik de twijfelachtige eer om de eerste met een Golf 7 in de regio te zijn waarbij Autotaalglas de ruit kon vervangen nadat die ingeslagen was om het navigatiesysteem te jatten. Jammer dat het alarm pas afging toen de politie de auto vanmiddag zo aantrof en de deur open trok en niet toen de dieven bezig waren. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Balen man. Ik zit er zelf ook op te wachten dat me dit gebeurt, lijkt onontkoombaar helaas. Tot die tijd probeer ik er maar zoveel mogelijk van te genieten.

Na al die gevallen van diefstal van VW navi's de afgelopen jaren zou het fijn zijn geweest als VW met een oplossing zou zijn gekomen, al was het maar zo simpel als het kunnen verwijderen van een deel van het frontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ik zou in elk geval ten alle tijden je chassisnummer afdekken wat zichtbaar is door de voorruit, dat kan met een simpel papiertje al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Wordt lastig, want die zit onder je raam. Wat heeft dat voor nut trouwens, kunnen ze iets met je chassisnummer dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
makkelijk sleutels in Polen laten maken en dan geen braaksporen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Er is trouwens ook een navilock in de handel....................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:26

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

nokiaan958GB schreef op woensdag 02 april 2014 @ 22:46:
Er is trouwens ook een navilock in de handel....................
Voor de RNS510 en consorten toch? Of ook al voor de Discover en daarmee de Golf7?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Door de sleutels die in omloop zijn waardoor VW deuren zo open te maken zijn, werkt dat ook met achteraf ingebouwd alarm want dat ik had een RNS510 en stond vaak op risicoplekken. De Golf 6 viel best op omdat je zag dat er opties op aanwezig waren. Ik heb nooit inbraak gehad. Ik had een Defa alarm erin. De auto startte alleen met de sleutel waarmee je de auto openmaakte. Als dat zo is kan je toch beter een Defa alarm nemen dan zo'n zwak alarm van VW.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Scrtz schreef op maandag 17 maart 2014 @ 11:17:
[...]

Ik heb 'm uiteindelijk bij dx.com besteld op 18 maart, inclusief verzending (super saver) iets meer dan een tientje, en afgelopen week had ik 'm al binnen vanuit China, binnen iets meer dan twee weken dus.

Werkt zoals het hoort, dus mooi even 40 euro bespaart, dank voor de tip nogmaals!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 12:49
Het is wel jackpot met een storing in mijn Jetta Hybrid. Nu een half jaartje oud en 10K op de teller.
Paar weken terug begon ineens het EPC lampje icm het engine lampje te branden (oranje). Dus ik ermee naar de dealer geweest. Hebben ze dat het uitgelezen en een nieuwe firmware erop gezet. Vervolgens zou het niet meer voor moeten komen.
Gisteren was het weer raak. Precies dezelfde fout. Als ik de motor uitzet en weer aan dan gaat het EPC lampje uit, maar het engine lampje blijft aanstaan. Ik had geen zin om hiervoor weer naar de garage te gaan dus ben gewoon de hele dag verder doorgereden. Ik was wat huizen gaan bekijken dus de motor stond soms weer even een periode uit. Na het 4e huis startte ik de motor en ineens was alles weer in orde. Storingslampje weer weg.
Pfff, daar word je toch simpel van. De beruchte 1.4TSI en DSG combi waarschijnlijk. En dan ook nog hybrid. Zullen wel kinderziektes zijn gok ik.
Op het moment dat EPC brandt doet de elektromotor niet meer mee, maar na het uitschakelen en weer starten van de motor is EPC altijd weg en blijft alleen het engine lampje nog branden (was de 1e keer toen ik dit probleem tegenkwam ook net zo).
Dus verder heb ik er ook geen last van. Binnen 10K al raak en toen ze de sofware hadden uitgelezen (kon ik mooi 1,5 uur op wachten) was er niks aan de hand. Alleen de nieuwe firmware zou het wel oplossen. Niet dus.
Ik rij er lekker mee door en zie het wel wanneer de boel uit elkaar klapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een VW 1303 1973, VW 1303 Cabrio 1976, VW Golf 2 , VW Golf Cabrio 1998 en diverse Benzen afgelopen week een voor ons nieuw koetsje in gebruik genomen.
Afbeeldingslocatie: http://i211.photobucket.com/albums/bb224/Hank45/DSC_6172A1.jpg
VW Golf Cabrio 2012 1.2 TSI Bluemotion, handbak met 6 versnellingen, lederen bekleding, lichtmetaal Atlanta en met 7500 km op de teller.
We wonen hartje A'dam, voertuig beschikt over de meest eenvoudige radio zonder navigatie die VW kan leveren (RCD 210), hoop dat het dievengilde ons met rust laat. Blijf het jammer vinden dat VW standaard niet meer doet aan diefstal preventie. Het alarm klasse SCM 1 is in ieder geval hier niet van deze tijd.
Voorts mis ik een reservewiel, blijkt een optie voor Euro 62,-. Gaan we regelen.
We rijden voornamelijk ritten buiten de stad, ben benieuwd hoe zuinig dat gaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:29
Leuk, mede-cabrioot :)

Hopelijk wordt je ook lid van GCCNL; golfcabrioletclubNL.

Zuinig rijden ligt trouwens voor een groot deel in handen van de bestuurder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Laatst online: 19-09 23:09
the noise schreef op zondag 06 april 2014 @ 20:27:
Leuk, mede-cabrioot :)

Hopelijk wordt je ook lid van GCCNL; golfcabrioletclubNL.

Zuinig rijden ligt trouwens voor een groot deel in handen van de bestuurder ;)
Heeft zo'n cabrio handgas? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga de site van de club bezoeken.

Eerste kilometers waren niet erg zuinig, toch een beetje uitproberen en naar de toerenteller en boordcomputer staren.
Ik kan met het geheime knopje aan de richtingaanwijzer tijdens het gebruik van de cruise-control prima gas bijgeven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Verwijderd schreef op zondag 06 april 2014 @ 20:50:
Eerste kilometers waren niet erg zuinig, toch een beetje uitproberen en naar de toerenteller en boordcomputer staren.
Wat ik ervan begrijp zijn motoren de eerste 10K zijn altijd wat minder zuinig, er wordt dan rijker mengsel gebruikt t.b.v. de inrijperiode van de motor, ook het olieverbruik zal in het begin nog wat hoger zijn dan je zou verwachten, dat dus wel zo nu en dan checken.

Voor de rest is het vooral lekker snel blijven doorschakelen, maar daarvoor moet je de motorloop ook een beetje leren kennen om te weten op welk moment ie gaat sputteren bij een hoge versnelling maar betrekkelijk lage snelheid.

Ik zie nog veel mensen in veel te hoge toeren doortrekken met moderne turbomotoren, nergens voor nodig, en zeer onzuinig. 50 in z'n 6 zou bijvoorbeeld al geen probleem moeten zijn, laag in de toeren houden en dan is ie waarschijnlijk prima zuinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Weemism schreef op zondag 06 april 2014 @ 21:46:
[...]

Ik zie nog veel mensen in veel te hoge toeren doortrekken met moderne turbomotoren, nergens voor nodig, en zeer onzuinig. 50 in z'n 6 zou bijvoorbeeld al geen probleem moeten zijn, laag in de toeren houden en dan is ie waarschijnlijk prima zuinig.
50 in zijn 6? :X 50 in zijn 4 is al kiele kiele. 50 in zijn 6 en 1x gas geven en je weet precies waarom je wat hoger in de toeren wil zitten. Je motorblok gaat vermoedelijk enorm bokken wanneer je in zijn 6 ook maar een beetje gas gaat geven... Ik merk het zelf in mijn Polo. Rond de 50 zit ik in zijn 3. Boordcomputer zegt mij dat ik op dat moment net zo zuinig bezig ben als in zijn 4. Alleen in zijn 4e versnelling merk je gewoon dat het motorblokje het zwaar heeft. Auto gaat meer trillen en shit. Soepeler is het in zijn 3 en uiteindelijk maakt het qua zuinigheid weinig uit.

Dit gaat om een Polo Bluemotion welke juist is afgesteld op zuinigheid. Wel een diesel maar alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Klopt idd heel goed voor je krukaslagers en schalen, die krijgen samen met heel de aandrijving flink op hun klote dan. :P Op termijn krijg je alleen maar problemen hiermee. Een auto moet wat toeren maken om optimaal te lopen.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Joopieboy schreef op zondag 06 april 2014 @ 22:03:
Klopt idd heel goed voor je krukaslagers en schalen, die krijgen samen met heel de aandrijving flink op hun klote dan. :P Op termijn krijg je alleen maar problemen hiermee. Een auto moet wat toeren maken om optimaal te lopen.
Nou is er wel een sweetspot. Dus nooit helemaal doortrekken. Alleen wanneer die warm is.

Daarom vind ik mijn schakelindicator ook echt enorm kut omdat die altijd te vroeg brand :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Weemism schreef op zondag 06 april 2014 @ 11:32:
[...]

Ik heb 'm uiteindelijk bij dx.com besteld op 18 maart, inclusief verzending (super saver) iets meer dan een tientje, en afgelopen week had ik 'm al binnen vanuit China, binnen iets meer dan twee weken dus.

Werkt zoals het hoort, dus mooi even 40 euro bespaart, dank voor de tip nogmaals!
Graag gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Touchdomex schreef op zondag 06 april 2014 @ 22:07:
[...]

Nou is er wel een sweetspot. Dus nooit helemaal doortrekken. Alleen wanneer die warm is.

Daarom vind ik mijn schakelindicator ook echt enorm kut omdat die altijd te vroeg brand :+
Daarom, gewoon soepel rijden deed ik tussen de 2 en 3000 toeren met mijn diesel, beetje vlot was 3500 toeren, boven de 4000 had ie toch niks, 4500+ was alleen handig bij sommige situaties een rotonde af waarin ik beter het gas niet kon lossen. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor alle adviezen.
Ga de sweetspot(s) van de 1.2 TSI verkennen. _/-\o_

Edit: het betreft de 105 PK versie, had ik eerder moeten melden.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2014 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Als je een 1.2 TDi hebt dan weet ik ze wel. Vanaf 2.5 tot 3.5 :+ Daarna is alle pit uit het blok :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Touchdomex schreef op zondag 06 april 2014 @ 21:54:
[...]

50 in zijn 6? :X 50 in zijn 4 is al kiele kiele. 50 in zijn 6 en 1x gas geven en je weet precies waarom je wat hoger in de toeren wil zitten. Je motorblok gaat vermoedelijk enorm bokken wanneer je in zijn 6 ook maar een beetje gas gaat geven... Ik merk het zelf in mijn Polo. Rond de 50 zit ik in zijn 3. Boordcomputer zegt mij dat ik op dat moment net zo zuinig bezig ben als in zijn 4. Alleen in zijn 4e versnelling merk je gewoon dat het motorblokje het zwaar heeft. Auto gaat meer trillen en shit. Soepeler is het in zijn 3 en uiteindelijk maakt het qua zuinigheid weinig uit.

Dit gaat om een Polo Bluemotion welke juist is afgesteld op zuinigheid. Wel een diesel maar alsnog.
Ik ging ervan uit dat de OP het had over de 105pk TSI, niet de BM of TDI die natuurlijk een heel andere motorkarakteristiek hebben.
In m'n voormalige Polo met dezelfde motor was dat echt geen probleem (hoewel die ook minder kilo's hoeft te verplaatsen dan een golf). Van bokken geen sprake maar natuurlijk geen snelle acceleratie meer in die versnelling.
Bokken is nooit goed, dat bedoel ik ook met aanvoelen, of 'sweet spot' zoals sommigen het noemen, ik hield altijd 2500 tpm aan als schakelmoment, en als je een constante snelheid rijdt op 50 in z'n 6 met die TSI is dat geen probleem, 90K km mee gereden zo.

[ Voor 6% gewijzigd door Weemism op 06-04-2014 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Vrijdag mijn nieuwe leasebak ophalen!

Golf VII GTD yeah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:32

Ankh

|true

Zaterdag een raar probleem met onze Up!. Heeft een dag stil gestaan en we willen hem starten.
Maar de motor slaat alleen maar over (alsof er geen brandstof naar de motor gaat). Gele Motor + EPC lampje branden.. Daarna nog een keer geprobeerd, nu sloeg de motor wel aan, enkel liep ie zeer hakkelig. Dus direct uit. De buurman kwam even kijken wat ik aan het doen was (motorkap open) en die vroeg of ik al eens wat gas het gegeven. Dat gedaan en voila hij starte netjes en liep ook netjes. Erg vreemd! Vandaag of morgen toch even langs de garage (heb immers nog garantie) om de fout code uit te laten lezen.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Ankh schreef op maandag 07 april 2014 @ 11:33:
Zaterdag een raar probleem met onze Up!. Heeft een dag stil gestaan en we willen hem starten.
Maar de motor slaat alleen maar over (alsof er geen brandstof naar de motor gaat). Gele Motor + EPC lampje branden.. Daarna nog een keer geprobeerd, nu sloeg de motor wel aan, enkel liep ie zeer hakkelig. Dus direct uit. De buurman kwam even kijken wat ik aan het doen was (motorkap open) en die vroeg of ik al eens wat gas het gegeven. Dat gedaan en voila hij starte netjes en liep ook netjes. Erg vreemd! Vandaag of morgen toch even langs de garage (heb immers nog garantie) om de fout code uit te laten lezen.
Een van de cylinders ontstak zo te horen niet correct. Bobine die het even niet doet / vuiligheid heeft? Ik heb dat ook wel eens gehad met een Golf/Scirocco. Gele lampje + EPC zal waarschijnlijk zijn omdat de brandstof die wordt ingespoten niet wordt ontbrand, en naar de uitlaat gaat, dat vind de motor mileutechnisch niet ok. Bij vaak voorkomen is vervangen de oplossing, als dit de oorzaak is denk ik...

[ Voor 9% gewijzigd door DerOllie op 07-04-2014 12:07 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
wimpie007 schreef op maandag 07 april 2014 @ 11:07:
Vrijdag mijn nieuwe leasebak ophalen!

Golf VII GTD yeah!
Pic's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 12:49
benchMarc schreef op zondag 06 april 2014 @ 12:27:
Het is wel jackpot met een storing in mijn Jetta Hybrid. Nu een half jaartje oud en 10K op de teller.
Paar weken terug begon ineens het EPC lampje icm het engine lampje te branden (oranje). Dus ik ermee naar de dealer geweest. Hebben ze dat het uitgelezen en een nieuwe firmware erop gezet. Vervolgens zou het niet meer voor moeten komen.
Gisteren was het weer raak. Precies dezelfde fout. Als ik de motor uitzet en weer aan dan gaat het EPC lampje uit, maar het engine lampje blijft aanstaan. Ik had geen zin om hiervoor weer naar de garage te gaan dus ben gewoon de hele dag verder doorgereden. Ik was wat huizen gaan bekijken dus de motor stond soms weer even een periode uit. Na het 4e huis startte ik de motor en ineens was alles weer in orde. Storingslampje weer weg.
Pfff, daar word je toch simpel van. De beruchte 1.4TSI en DSG combi waarschijnlijk. En dan ook nog hybrid. Zullen wel kinderziektes zijn gok ik.
Op het moment dat EPC brandt doet de elektromotor niet meer mee, maar na het uitschakelen en weer starten van de motor is EPC altijd weg en blijft alleen het engine lampje nog branden (was de 1e keer toen ik dit probleem tegenkwam ook net zo).
Dus verder heb ik er ook geen last van. Binnen 10K al raak en toen ze de sofware hadden uitgelezen (kon ik mooi 1,5 uur op wachten) was er niks aan de hand. Alleen de nieuwe firmware zou het wel oplossen. Niet dus.
Ik rij er lekker mee door en zie het wel wanneer de boel uit elkaar klapt.
En vandaag schiet de DSG ineens in zijn vrij tijdens het rijden en begint er een steeksleutel icoontje te knipperen.
In zijn N en vervolgens weer in de D zetten en alles deed het weer goed.
Gaat echt lekker dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Altijd zeer vervelend dit soort dingen. Niets frustrerender dan tijdens het gebruik van een auto tegen dit soort dingen aan te lopen, om dan vervolgens bij de dealer te horen dat ze niets kunnen vinden omdat de auto op dat moment net niet die storing aangeeft of men denkt het met een softwareupgrade opgelost te hebben. Ik heb op basis van m'n eigen ervaringen niet zo heel veel vertrouwen in de storingsanalyse van de gemiddelde VW garage.

Je zit gelukkig nog in de garantie, dus als ie in de soep loopt of je staat stil langs de weg kunnen ze er niet meer onderuit, hoewel een in z'n vrij schietende DSG bak niet echt veilig klinkt. Niet altijd handig, maar misschien helpt het als je foto's en filmpjes maakt van de storingsmeldingen als die zich voordoen, helpt soms bij de onderbouwing/overtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Weemism schreef op zondag 06 april 2014 @ 23:33:
[...]

Bokken is nooit goed, dat bedoel ik ook met aanvoelen, of 'sweet spot' zoals sommigen het noemen, ik hield altijd 2500 tpm aan als schakelmoment, en als je een constante snelheid rijdt op 50 in z'n 6 met die TSI is dat geen probleem, 90K km mee gereden zo.
50 in 6 kan wat mij betreft echt net aan, 55 of 60 is een stukje prettiger voor het blok lijkt het. Heb er nu zelf 86k op staan en had gisteren een longlife beurt. Behalve de standaardzaken zijn ook de remblokken vervangen, merkte er nog erg weinig van en ook nu vind ik hem niet harder of feller remmen eigenlijk.

Grote domper van de dag blijft toch wel weer de service van de VW garage. Als je de auto 's ochtends aflevert lopen ze keurig het lijstje door, vragen ze of ze hem kostenloos mogen wassen en dat ze je bellen als hij klaar is. Toen ik om 5 uur maar eens ging bellen was er niemand van de garage/receptie om op te nemen, de magazijnman deed zijn best om door te verbinden maar na 10 minuten wachten heb ik opgehangen ben ik er maar gewoon heen gereden.
De auto was niet gewassen, de tijdelijke hoezen van de monteur zaten nog om de stoel en een excuus dat er niet gebeld was kon er niet vanaf. Na van der Velden Zoetermeer, Wittebrug Den Haag Ypenburg is Kamsteeg Voorschoten de derde VW dealer die simpele afspraken niet na kan komen. Waarschijnlijk was dit de laatste beurt, over een jaar is de auto 4 jaar oud en gaat hij uit de lease, maar ik weet wel dat ik nooit meer bij deze garages naar binnen loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
A-point in Amsterdam Zuidoost doet ook vaak niet terugbellen.

[ Voor 7% gewijzigd door tiguan op 09-04-2014 13:22 ]

Pagina: 1 ... 50 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.

http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]