Het Grote Volkswagen-topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 62 Laatste
Acties:
  • 408.478 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:16
Nee, het is een Golf 4, zie ook het artikel van AT5:

http://www.at5.nl/gespot/...ak-boven-op-politie-wagen

Of bedoel je precies tussendoor, tijdens het feitelijke vallen van het paard :P ?

[ Voor 23% gewijzigd door tiguan op 06-12-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:59

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

tiguan schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:23:
Nee, het is een Golf 4, zie ook het artikel van AT5:

http://www.at5.nl/gespot/...ak-boven-op-politie-wagen

Of bedoel je precies tussendoor, tijdens het feitelijke vallen van het paard :P ?
Ja, er is een moment daartussen inderdaad.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 15:11
Was al een tijdje aardig uitgekeken op mijn stalen velgen..
Afgelopen weekend dus maar eens een ander setje wielen opgehaald voor mijn oldie.

Afbeeldingslocatie: http://i497.photobucket.com/albums/rr334/maikelvandenhurk/IMAG0959_zps41a4ad64.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i497.photobucket.com/albums/rr334/maikelvandenhurk/IMAG0963_zps9f1d2aec.jpg

Setje ligt nu bij de bandenboer, vanavond maar eens fatsoenlijke foto's schieten als ze er onder zitten :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Mooie blauwe kleur. Doet me denken aan Jazz blue dat mijn Lupo had.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat ziet er echt heel erg vet uit!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Porsche Fuchs velgjes!!!

*O* *O* *O*

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Mijn iets te ruig voor een oldtimer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik meld me af want ik heb me Golf 6 verkocht. Dus bye bye.

Dacht dat me auto goed was qua technisch maar bleek een lekke koppakking te hebben. Ga ik nog wel achter aan want scheelde met verkoop even € 900 want ik had het al gezegd tegen de dealer voordat me garantie verliep dus daar is het laatste woord nog niet van gezegd. Typisch probleem van 2.0 TDI. Wat k motor.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shtad
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 19:16
Ik heb een probleem met mijn RCD-310, VW Golf VI (2011). Wellicht dat iemand hier een oplossing voor weet? Als ik de AUX ingang gebruik icm met een iPod/smartphone is er ruis te horen. Niet een klein beetje, maar best veel. Ik dacht dat het een groundloop zou zijn door het gebruik van de 12v oplader icm de AUX-aansluiting. Echter, als ik de AUX poort aanzet via 'Media' is er al een ruis te horen op 1/3 van het volume, dus zonder een apparaat aan te sluiten.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biglia
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-07 17:10
Twee verstuivers van mijn Golf 6 (gekocht in 2010) zijn weer stuk. Ze zijn alle vier al eens stuk gegaan in 2012 en nu 1,5 jaar later zijn er weer twee stuk. Is dit een gekend probleem bij Volkswagen? Die dingen kosten 550€/stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Dat is wel erg snel.

Je chassisnr even invoeren op de vw-site om te checken of je in aanmerking komt voor de terugroepactie.
Overigens lijkt het mij dat op dergelijke onderdelen (mits door de dealer gemonteerd) nog garantie moet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:09

Meneer aard

Porsche rulez!

Anders even bellen met PON Nederland? Mja zo`n geintje hadden ze bij Renault ook alleen dan met bobine`s..Die klootzakken wisten dat het prut was maar een recall ho maar.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:22
itsalex schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 22:59:
Dacht dat me auto goed was qua technisch maar bleek een lekke koppakking te hebben.
In zowat iedere post van jou in dit topic gaat het over hoe brak die auto van je is, hoe veel er wel niet stuk gaat en hoeveel storingen dat ding wel niet heeft. En nu is ie technisch goed? Geloof je het zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Meneer aard schreef op zondag 22 december 2013 @ 13:44:
Anders even bellen met PON Nederland? Mja zo`n geintje hadden ze bij Renault ook alleen dan met bobine`s..Die klootzakken wisten dat het prut was maar een recall ho maar.
Uhm je weet hoe PON is hopelijk? ;) Mooi dan heb je je antwoord. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Min VW ging altijd in Duitsland stuk, daar weten ze gelukkig nog wat service is :) Ik had ook in no-time PON nodig voor coulance. Uiteraard ging die meteen in de ontkenning. Gelukkig kon die niet weglopen voor zijn verantwoording door correspondentie van de Lupo 3L club.
Service bij VW? Verder dan een melding in je dashboard komt het niet...

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zit er aan denken deze te kopen morgen (nieuw, moet dit jaar op kenteken) voor mijn vrouw:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8erf1hkVEAXvqWwW30OUVSJ2/full.jpg

Ik had eigenlijk een Black Up uitvoering op het oog, maar dat dak vind ik wel gaaf. Voordat ik in de auto stap morgenochtend: Lever ik veel hoofdruimte in? Ik kom dat nergens tegen.

Zit 300 watt audio systeem in deze uitvoering. Ook wel lachen natuurlijk in zo'n bakkie ;)

Anders dus de Black Up. Mooie uitvoering, maar die velgen zijn net doppen:

Afbeeldingslocatie: http://www.vet-magazin.at/tierarzt-magazin/Tieraerzte-Automagazin/VW-black-up-Testbericht/VW-black-up-60-PS-Testbericht-016_high.jpg?1334549701p

Neem sowieso 5 deurs.

[ Voor 33% gewijzigd door PWM op 22-12-2013 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

PWM schreef op zondag 22 december 2013 @ 18:17:
Voordat ik in de auto stap morgenochtend: Lever ik veel hoofdruimte in? Ik kom dat nergens tegen.
Dan laat je dat dak toch open? ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Slasher op 22-12-2013 18:54 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 14:26

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Open dakje zal sowieso enkele cm in beslag nemen in het interieur. Als je net zo lang bent als mij (200cm) dan ben je die cm net wel nodig, maar anders valt het wel mee denk ik...

Ik ben nog dikke 11 dagen VW rijder, en daarna is het over... ;w

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:28

vhal

ಠ_ಠ

PWM schreef op zondag 22 december 2013 @ 18:17:

Anders dus de Black Up. Mooie uitvoering, maar die velgen zijn net doppen:
Ze zien er in ieder geval wel unieker uit dan de dertien-in-een-dozijn wielen. Ze doen mij een beetje denken aan die oude Audi velgen die je had op een A6.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biglia
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-07 17:10
nokiaan958GB schreef op zondag 22 december 2013 @ 01:42:
Dat is wel erg snel.

Je chassisnr even invoeren op de vw-site om te checken of je in aanmerking komt voor de terugroepactie.
Overigens lijkt het mij dat op dergelijke onderdelen (mits door de dealer gemonteerd) nog garantie moet zitten.
Terugroepactie voor verstuivers? Ik heb mijn chassisnr ingevoerd op die Duitse VW website, maar er was blijkbaar geen terugroepactie voor mijn wagen...
Ze gaan nu de verstuivers opnieuw kosteloos herstellen. Ik heb dus in totaal al 6 verstuivers vervangen en de auto moet nog 4 jaar oud worden. Die garantie blijft uiteraard niet duren, en ik ben niet van plan om elk 1,5 jaar nieuwe verstuivers te kopen. In dat geval, is het bye bye aan mijn Volkswagen Golf. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
En, het is een witte geworden. Het wit met donkere velgen, zwart (panorama) dak en de zwarte achterkant vond ik wel mooi :)

Afbeeldingslocatie: http://img.autotrader.nl/volkswagen/up/volkswagen-up-hatchback-benzine-wit-001--65663605-Medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:49

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Leuk bakje, vind de velgen niet zo, imho zijn de black-Up en White-Up velgen juist dikker :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Prima 5-deurs bakkie voor de vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:09

Meneer aard

Porsche rulez!

ajhaverkamp schreef op zondag 22 december 2013 @ 17:10:
Min VW ging altijd in Duitsland stuk, daar weten ze gelukkig nog wat service is :) Ik had ook in no-time PON nodig voor coulance. Uiteraard ging die meteen in de ontkenning. Gelukkig kon die niet weglopen voor zijn verantwoording door correspondentie van de Lupo 3L club.
Service bij VW? Verder dan een melding in je dashboard komt het niet...
Je vergeet één ding..De vermelding van een werkplaatsbezoek in de handleiding!
Volgens mij is het een typische gevalletje kluizenaar geweest die die boekjes heeft geschreven..Verschrikkelijk.
Laatst was bij de T5 van mijn moeder een koplamp kapot..Ons pap belt op ja kun je even komen kijken want in het boekje staat dat je naar de garage moet rijden! Ik zeg zo moeilijk kan het toch niet zijn? Ja hoor..2 min later was het gepiept..Even een afdekkapje van de accu verwijderen echt..

Renault kan het ook hoor! Als je een distributieriem wilt wisselen bij een Espace moet de hele voorkant eraf..succes! _/-\o_
/me Zweert bij zijn dubbele distributie ketting 8)

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tsja moet je niet bij VW zijn met een ketting. Heel veel automerken gebruiken het jarenlang zonder enige problemen. VW probeerd het en mee dikke problemen en alles, heel knap, om veel verkeerd te doen. :+

Maar bij onze VW Touran een keer staan vloeken op een kap achter de lamp, moest je draaien ofzo en gewoon geen beweging in te krijgen he. Met dat hok naar de dealer en 5 min later stond ik met een gratis nieuw lampje weer buiten. Toch nog een beetje service kennelijk, daar ga ik niet voor lopen tobben als ik er niet uitkom, geen zin in ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Joopieboy schreef op woensdag 25 december 2013 @ 12:20:
Tsja moet je niet bij VW zijn met een ketting. Heel veel automerken gebruiken het jarenlang zonder enige problemen. VW probeerd het en mee dikke problemen en alles, heel knap, om veel verkeerd te doen. :+

Maar bij onze VW Touran een keer staan vloeken op een kap achter de lamp, moest je draaien ofzo en gewoon geen beweging in te krijgen he. Met dat hok naar de dealer en 5 min later stond ik met een gratis nieuw lampje weer buiten. Toch nog een beetje service kennelijk, daar ga ik niet voor lopen tobben als ik er niet uitkom, geen zin in ook :P
Ik zelfs bij de achterlampjes van mijn Polo :X Holy crap :X

Iets te klein luikje waar je een schroef uit mag halen en vervolgens de hele unit eruit mag trekken voor een lampje... EEN LAMPJE! mag je hele unit eruit...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 15:11
Recent andere velgen gehaald zoals ik hier al posten. Had ze al even geleden gemonteerd, maar vandaag ook even de achterkant nog wat lager geschroefd.

Afbeeldingslocatie: http://i497.photobucket.com/albums/rr334/maikelvandenhurk/IMAG1181_Fotor_zps14fbe983.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Meneer aard schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 20:28:
Renault kan het ook hoor! Als je een distributieriem wilt wisselen bij een Espace moet de hele voorkant eraf..succes! _/-\o_
/me Zweert bij zijn dubbele distributie ketting 8)
Bij een Scenic moet je een deel van de modderkuip in de wielkast demonteren om een fucking lampje te vervangen :P Collega van me heeft zo'n ding.

Bij mijn auto kan ik er gewoon direct bij. Lampje vervangen doe ik bij de Growa op de parkeerplaats in 2 minuten. Dat is incl. naar binnen lopen en een nieuw lampje aanschaffen

@ Beetle hier boven: niet echt mijn smaak laten we maar zeggen :r

[ Voor 33% gewijzigd door FastFred op 25-12-2013 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Joopieboy schreef op woensdag 25 december 2013 @ 12:20:
Met alle respect dit is natuurlijk erg overdreven, ik neem aan dat je op de TSI kettingproblemen doelt? Ja er zijn wat uitdagingen geweest maar procentueel gezien ten opzichte van het aantal motoren wat VW maakt is het echt marginaal.

Maar als je bronnen hebt waarin staat dat er echt honderdduizenden kettingen problemen hebben zie ik die graag tegemoet :)

[ Voor 10% gewijzigd door Slasher op 25-12-2013 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Uhm als ik de monteur mag geloven zijn eigenlijk 3 kwart van alle geleverde auto's met ketting wel minstens 1 keer teruggekomen voor de ketting. Hoeveel er daadwerkelijk in de soep zijn geloven durf ik niet te zeggen maar ze hadden op dat moment gewoon een blok op voorraad liggen vanwege garantie kwesties. Zegt wel genoeg lijkt mij zo. :P

Verwijderd

Mondjesmaat verhaal dus :P

Zo ken ik ook nog 10 broodje-aap verhalen.

Een ketting zelf gaat niet kapot. Het zijn eerder de lagers die de ketting in plaats houden die slijten. Wanneer die slijten schaaf je je ketting letterlijk stuk. Meeste problematiek bij bijv een VR6.

Ik rij nu een tijdje de Audi, maar wil voor volgend jaar een andere auto. Een wat snellere (RS4 bi-turbo bijv :P ). Het kriebelt ook om een R32 of iets in gelijke trend in huis te halen puur voor hobby bak. :9

Heb de chiptuning voor de audi overigens niet gedaan. Iemand die een dezelfde BKD motor in een GTI zitten had had er enorme problemen mee. Pompverstuiver kapot, turbo kapot, blok had geen smering meer omdat diesel steeds in de motor kwam, etc.... doe maar niet O-)

Ben erg tevreden over de audi. Lekker vlot, afgelopen week een subje in laten bouwen, de oude set verkocht. 130 euro voor een basskist plus losse versterker. Kan je niks van zeggen dus :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/s9T6fGIUgqTCTb57cE79tR4T/full.jpg

Soms nog erg verbaasd over hoever ik komen kan op 30 euro diesel. Voorheen was een trip naar antwerpen en retour met de VR6 ruim 90 euro :') Wegenbelasting is wel asociaal hoog met 330 euro per kwartaal.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Joopieboy schreef op woensdag 25 december 2013 @ 23:40:
Uhm als ik de monteur mag geloven zijn eigenlijk 3 kwart van alle geleverde auto's met ketting wel minstens 1 keer teruggekomen voor de ketting. Hoeveel er daadwerkelijk in de soep zijn geloven durf ik niet te zeggen maar ze hadden op dat moment gewoon een blok op voorraad liggen vanwege garantie kwesties. Zegt wel genoeg lijkt mij zo. :P
Ik wil wel geloven dat al de kettingen uit een betreffende serie in de garage zijn gecontroleerd, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat er een groot probleem was. Wat ik begreep was er een slechte serie mbt tot de kettingen.

[ Voor 22% gewijzigd door Slasher op 26-12-2013 09:09 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Daar hebben jullie beide ook wel een punt, ik ga ook alleen af op het verhaal van de monteur (die ook ermee kwam dat we lekker de 1.6FSI moesten blijven rijden omdat dat de laatste goeie motor zou zijn).

@Jism: als je hem goed laat afstellen dan hoef je toch geen problemen te hebben, wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op donderdag 26 december 2013 @ 14:31:

@Jism: als je hem goed laat afstellen dan hoef je toch geen problemen te hebben, wel?
Nee,

De chipper plukt kant en klare roms van het internet af, en rost ze zo je ECU in, zonder daarvoor een fatsoenlijke rollerbank test voor uit te oefenen. Leuk, maar het is maar de gok of zo'n chiptuning dan ook aanslaat.

De hele GTI met bkd motor had allerlei problemen. Turbo was kapot, dieselpomp had lekke pakkingen waardoor diesel regelrecht in het blok liep (en zo smering van diesel ipv olie had), pakkingen die kaduuk waren ... Nu kan dat door slecht onderhoud zijn maar ook door een opgefokt blok wat allerlei problemen kreeg vandien... Ik neem maar liever niet het risico.

Ik heb m'n A3 inmiddels tekoop gezet, en wil daar een RS4 voor in de plaats. 6 cilinders met dubbele turbo, zo een whopping 400PK met 4 wielaandrijving .. Is via via.. ken de onderhoudshistorie.. fucking bazenbak :D

Zo na het nieuwe jaar moet het rond zijn :)

tip van de sluier: http://www.autotrader.co....audi-rs4-avant-car-review

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2013 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
Lijkt me niet goed een GTI waar een dieselpomp op zit.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BKD motor = diesel.

Hij heeft een GTI met daarin een 2.0 dieseltje. Identiek als die van mijn audi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 december 2013 @ 12:29:
BKD motor = diesel.

Hij heeft een GTI met daarin een 2.0 dieseltje. Identiek als die van mijn audi.
GTD dus.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
ik dacht datwe dat een gtd noemde ? of een tdi gt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
wd200 schreef op zondag 29 december 2013 @ 12:34:
ik dacht datwe dat een gtd noemde ? of een tdi gt ?
GTD inderdaad!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja GTI body kit wat oorspronkelijk een GTD was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:14

Ankh

|true

Na 4 jaar in een Polo 1.9 TDI Highline te hebben gereden (100K) is onze jaarlijkse afstand een stuk verminderd (door wijziging werk o.a.). We zijn dus aan het kijken naar een vervanger naar een nieuwer type Polo (6R). Door de huidige opties (luxe) ben ik toch weer op zoek naar een highline :) en dan misschien maar meteen een tweedehans 1.2 TSI te kopen. Even wat meer geld uitgeven, maar dan kunnen we tenminste wel een paar jaar vooruit weer.

Nu vroeg ik me even wat dingen af.
1) De Highline is te verkrijgen als 90pk (5 versnellingen) of 105pk (6 versnellingen) variant. De snelheid maakt mij niet zoveel uit en ik rij voornamelijk 80KM/u wegen. Het zal misschien 1 keer per maand of 2 maanden zijn dat ik >120KM/u zal rijden. Ga ik hier uberhaupt wat van merken? Volgens de specificaties is de 90pk algemeen toch nog wat zuiniger.
2) Heb al even zitten zoeken op de fora, maar zijn er nog aandachtspunten bij de 1.2TSI motoren? Of zijn bij de polo eigenlijk alle problemen eruit? De auto willen we toch kopen via een normale VW dealer, dus wel normale garantie (minimaal 6 maanden).

Thanks!

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:55
Ankh schreef op zondag 29 december 2013 @ 13:28:
1) De Highline is te verkrijgen als 90pk (5 versnellingen) of 105pk (6 versnellingen) variant. De snelheid maakt mij niet zoveel uit en ik rij voornamelijk 80KM/u wegen. Het zal misschien 1 keer per maand of 2 maanden zijn dat ik >120KM/u zal rijden. Ga ik hier uberhaupt wat van merken? Volgens de specificaties is de 90pk algemeen toch nog wat zuiniger.
Verbruik:
90 pk
105 pk

De 6 bak lijkt dus iets zuiniger echter ligt dit ook aan je rijstijl natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Als je gaat kijken voor een TSI check ff in het boekje of deze de terugroepacties heeft gehad
Distributieketting modificatie (terugroepactie 15D8) en de spacer tussen de turbo actuator (terugroepactie 24V9)
Deze worden in het service boekje vermeld als ze gedaan zijn

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

GiLeX schreef op zondag 29 december 2013 @ 16:24:
Als je gaat kijken voor een TSI check ff in het boekje of deze de terugroepacties heeft gehad
Distributieketting modificatie (terugroepactie 15D8) en de spacer tussen de turbo actuator (terugroepactie 24V9)
Deze worden in het service boekje vermeld als ze gedaan zijn
Bruikbare tip voor een ieder die voor een 2e hands TSI gaat :)

Maar wat als ze niet zijn gedaan? Bedingen dat de verkoper deze bij aankoop vervangt?

[ Voor 8% gewijzigd door Slasher op 29-12-2013 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Deze zouden bij een standaard onderhoudsbeurt gedaan moeten worden.
En worden daarom ook in het service boektje apart vermeld op een van de laatste bladzijden.
Je zou deze "gratis" moeten krijgen.
Meestal is dat de 1e longlife beurt rond de 30.000km of eerder natuurlijk als je last hebt van noodloop door de problemen met de turbo/wastgate of last hebt van de bekende kettingrammel.
Bij een van onze 2 polo's (eentje een 2012 TSI en de ander is een 2010 1.4) is de 24V9 inmiddels al gedaan ivm de noodloop problemen, Ketting is nog prima en rammelt nog niet dus de kettingmod zal waarschijnlijk bij de volgende beurt gedaan worden.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Bedankt voor de tips, gister langs geweest bij de garage. Mijn linkerachterband liep heel langzaam leeg en dus meteen even tijd om bij de auto's te kijken. Helaas was de auto net verkocht (zaterdag volgens vwe), dus dat is wel balen. Het was een 90pk'er, dus hopelijk komt eenzelfde met 105pk beschikbaar. We wachten het af :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:01

d0s

sssst

Ankh schreef op zondag 29 december 2013 @ 13:28:
Na 4 jaar in een Polo 1.9 TDI Highline te hebben gereden (100K) is onze jaarlijkse afstand een stuk verminderd (door wijziging werk o.a.). We zijn dus aan het kijken naar een vervanger naar een nieuwer type Polo (6R). Door de huidige opties (luxe) ben ik toch weer op zoek naar een highline :) en dan misschien maar meteen een tweedehans 1.2 TSI te kopen. Even wat meer geld uitgeven, maar dan kunnen we tenminste wel een paar jaar vooruit weer.

Nu vroeg ik me even wat dingen af.
2) Heb al even zitten zoeken op de fora, maar zijn er nog aandachtspunten bij de 1.2TSI motoren? Of zijn bij de polo eigenlijk alle problemen eruit? De auto willen we toch kopen via een normale VW dealer, dus wel normale garantie (minimaal 6 maanden).

Thanks!
Ik heb de 90PK genomen, daar heb ik spijt van. Veel terugschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

d0s schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 13:22:
[...]

Gehad als leenauto en ik vond dat best meevallen.

Moet ik wel zeggen ik ben Polo Bluemotion diesel gewend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

d0s schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 13:22:
[...]

Maar waarom spijt dan? Want met 6 versnellingen moet je in theorie nog meer schakelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Verwijderd schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 19:01:
[...]

Ik heb m'n A3 inmiddels tekoop gezet, en wil daar een RS4 voor in de plaats. 6 cilinders met dubbele turbo, zo een whopping 400PK met 4 wielaandrijving .. Is via via.. ken de onderhoudshistorie.. fucking bazenbak :D

Zo na het nieuwe jaar moet het rond zijn :)

tip van de sluier: http://www.autotrader.co....audi-rs4-avant-car-review
Jism, zo'n RS4 is nogal diefstal gevoelig. Heb je nog een strategie om diefstal te voorkomen? Speel al een tijdje met de gedachte om een golf r te kopen. Prachtige auto maar de aanzienlijke kans dat het ding gestolen wordt weerhoud mij vooralsnog. Enige oplossing lijkt verzekeren te zijn. Bleh, waarom is er geen goed alternatief voor een awd hatch met wat pit en een fatsoenlijk interieur die minder aandacht trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xos schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 12:04:
[...]

Jism, zo'n RS4 is nogal diefstal gevoelig. Heb je nog een strategie om diefstal te voorkomen? Speel al een tijdje met de gedachte om een golf r te kopen. Prachtige auto maar de aanzienlijke kans dat het ding gestolen wordt weerhoud mij vooralsnog. Enige oplossing lijkt verzekeren te zijn. Bleh, waarom is er geen goed alternatief voor een awd hatch met wat pit en een fatsoenlijk interieur die minder aandacht trekt.
Je moet weten hoe je auto gestolen kan worden. Meestal is dat met een apparaat in je OBD connector ofzo en gaan. Ik zal je zeggen; gewoon een simpel abus slot zoiets als dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.conrad.nl/medias/global/ce/7000_7999/7500/7520/7521/752103_BB_00_FB.EPS_1000.jpg

Om je connector heen, dus van bovenaf tot op waar je de connectors hebt, lost een hele hoop van dit soort diefstallen op. :P Niemand kan er namelijk dan een OBD stekker aan vastknopen want er zit een slot in de weg, die je niet wegkrijgt zonder draden kapot te knippen.

Het is niet de remedie maar het voorkomt wel vele snelle diefstallen.

De aankoop van die RS4 gaat niet meer door. De koppeling slipt. Hij zegt van de verkoop af te zien maar ik denk eerder dat het afstand doen van zijn auto 'm meer doet en daardoor besluit te houden.

Een passat R36 is overigens ook wel 'mooi'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 13:29:
[...]
Een passat R36 is overigens ook wel 'mooi'.
Unieke auto, maar wel een beetje underwhelming. Het ding weet je nooit te verrassen of echt vast te pakken. Zowel de motor als het onderstel zijn niet echt geschikt voor het sportievere werk. Een autobahn cruiser, meer niet.

Maar, zoals gezegd, wel een uniek ding. Je ziet hem een stuk minder dan bijvoorbeeld een BMW 330.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Zou het mogelijk zijn voor een golf 7 achteraf een Bluetooth module in te bouwen? Kan er zo snel niks over vinden op het net...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@Jism, een pin onderbreken op de OBD stekker scheelt al heel veel. En sowieso is er ook een pin waar je spanning op kunt aanbieden waar die apparatuur niet tegen schijnt te kunnen. Meer info, pb. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
UltraSub schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 14:35:
Zou het mogelijk zijn voor een golf 7 achteraf een Bluetooth module in te bouwen? Kan er zo snel niks over vinden op het net...
Ja die zijn er zat, ook inclusief kabelboom. Is bijna plug en play. Kijk maar eens op ebay.de
Als je nog niets hebt dan moet idealiter het plafond er ook uit om een gsm antennekabel te trekken. Of je moet genoegen nemen met een antenne die op de ruit geplakt wordt.

Ja, ik weet het. Bovenstaande lijkt onaannemelijk aangezien je regelmatig idioten ziet rijden met een gsm tussen oor en schouder. Maar is zeker niet gezond en niet aan te raden al die straling op te vangen
Ook is een antenne beter voor je ontvangst, zeker als je de gsm in je zak laat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 18:30:
@Jism, een pin onderbreken op de OBD stekker scheelt al heel veel. En sowieso is er ook een pin waar je spanning op kunt aanbieden waar die apparatuur niet tegen schijnt te kunnen. Meer info, pb. ;)
Ja, en dan laat je 'm een keer ergens uitlezen en dan vergeet je die pin te switchen _/-\o_

nee Abus slot is relatief veilig. De enige die erbij kunt ben jij als je ergens op een veilige plek de sleutel kunt bewaren. Bij oudere auto's was het een schakelaar voor de brandstofpomp om te voorkomen dat men ermee wegrijden kan.

Ansich slaap ik lekkerder met een klasse 3 alarm plus slot op je OBD aansluiting. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nja met die pin maak ik het vaak met een relais, dat als de auto op contact staat de pin gewon doorgeeft. Maar het is idd een risico ja, maar je moet wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
nokiaan958GB schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 19:07:
[...]

Ja die zijn er zat, ook inclusief kabelboom. Is bijna plug en play. Kijk maar eens op ebay.de
Als je nog niets hebt dan moet idealiter het plafond er ook uit om een gsm antennekabel te trekken. Of je moet genoegen nemen met een antenne die op de ruit geplakt wordt.

Ja, ik weet het. Bovenstaande lijkt onaannemelijk aangezien je regelmatig idioten ziet rijden met een gsm tussen oor en schouder. Maar is zeker niet gezond en niet aan te raden al die straling op te vangen
Ook is een antenne beter voor je ontvangst, zeker als je de gsm in je zak laat zitten.
Het enige waar het voor zou dienen is voor bluetooth streaming functionaliteit. En ik wil eigenlijk niet teveel los hoeven halen, het is een leaseauto. Legale VCDS is in huis mocht ik die nodig hebben. Ik hoopte eigenlijk op het gewoon inklikken van een module onder de bijrijdersstoel, zoals ik dat al eens in een Golf VI heb gedaan en even activeren met VCDS.
Ik ga eBay weer eens afstruinen. Bedankt :)

/edit
Niks te vinden op eBay. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Shit, vandaag net alles uitverkocht :+

O nee toch niet, er is nog 1 te koop:
http://www.ebay.de/sch/Au...kw=bluetooth+a2dp&_sop=15 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Dat is voor de VI. De VI heeft andere radio's :)
Die voor de 6 heb ik al eens besteld op eBay en ingebouwd. En ik zie nergens op het net iemand deze modules gebruiken met bijv een composition touch of Discover media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
aha, dus de VII heeft een luxere radio dan de RNS510 en ook een andere aansluiting?
Dat wist ik dus weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Jow. Ziet er behoorlijk strakker uit, werkt imho beter, en zou minder diefstalgevoelig moeten zijn, al schijnt dat wat tegen te vallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LNOMpVtR3WZkHVixaYd15NuX/thumb.jpg

Hij is er :) Donderdag aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Nog 1 nachtje slapen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Afgelopen weekend een tweedehands High Up! Black Edition gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Wu1EitDOtedoOhBrORRBnqwW/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/W3HaQBp4Uk3oBllEplf8aMVl/full.jpg
Inclusief o.a. Lederpakket en net nog geen 25K op de teller.

Erg blij mee en volgende week woensdag kunnen we hem ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik ben helemaal flabbergasted door de Up!

Heel korte voorgeschiedenis: We zijn naar allerlei auto's wezen kijken in zijn klasse. Grote problemen die je tegenkomt zijn de belabberde ruimtes binnenin en de frivoliteit die men denkt te moeten inbouwen die auto's. Alsof het geen serieuze auto's zijn.

Uitzondering was de nieuwe i10 van Hyundai (erg mooie volwassen auto) en de Up! Op de Up! krijgen we de beste deal, dus die gekozen. Nooit mee gereden.

Tot vandaag dus. Hij is voor mijn vrouw, maar natuurlijk heb ik even goed proefgereden.

Wat een auto! Van binnen zit je alsof je 2 klassen groter hebt gekocht. Kind in stoel op de achterbank, ruimte zat. Kar (Joolz) inclusief toebehoren in de kofferbak (zonder wielen los te halen). Afwerking top, materiaal goed. Stoelen zitten heerlijk en het rijd echt echt heel leuk. Een kart. 60pk klinkt als niks, maar tot 80km/u is hij gewoon vlot. Daarboven gaat het tot 110, dan is de puf eruit.

Zeer tevreden. Had het niet verwacht dat hij me zo zou verrassen.

EDIT:

Mensen vergissen zich wel erg in de prijs. Kreeg vandaag een collega over de vloer, die vroeg wat hij kostte, 7k, 8k? Eh nee, 14k :+ Ja, dat is aan de prijs ja.

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 16-01-2014 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 14:26

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

PWM schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 19:51:

Heel korte voorgeschiedenis: We zijn naar allerlei auto's wezen kijken in zijn klasse. Grote problemen die je tegenkomt zijn de belabberde ruimtes binnenin en de frivoliteit die men denkt te moeten inbouwen die auto's. Alsof het geen serieuze auto's zijn.

Uitzondering was de nieuwe i10 van Hyundai (erg mooie volwassen auto) en de Up! Op de Up! krijgen we de beste deal, dus die gekozen. Nooit mee gereden.

Tot vandaag dus. Hij is voor mijn vrouw, maar natuurlijk heb ik even goed proefgereden.

Wat een auto! Van binnen zit je alsof je 2 klassen groter hebt gekocht. Kind in stoel op de achterbank, ruimte zat. Kar (Joolz) inclusief toebehoren in de kofferbak (zonder wielen los te halen). Afwerking top, materiaal goed. Stoelen zitten heerlijk en het rijd echt echt heel leuk. Een kart. 60pk klinkt als niks, maar tot 80km/u is hij gewoon vlot. Daarboven gaat het tot 110, dan is de puf eruit.

EDIT:

Mensen vergissen zich wel erg in de prijs. Kreeg vandaag een collega over de vloer, die vroeg wat hij kostte, 7k, 8k? Eh nee, 14k :+ Ja, dat is aan de prijs ja.
Maar denk (hoop) dat je bij inruilen aan einde ook weer stevig terug krijgt. Dat zie ik bij een i10 nog wel anders zijn...
http://www.automotive-onl..._grand_voyager_minst.html
http://www.geldreview.nl/...-een-waardevaste-auto.htm

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Ik was ook positief verrast over de Up!, deze auto kreeg ik namelijk mee na uitvoeren van regulier onderhoud aan mijn auto, dus een dag mee gereden. Echt een gaaf ding en kwalitatief goed, ook grappig dat schermpje wat je op je dashboard kan klikken.

Heb dit ook overwogen als boodschappenwagentje voor mijn vrouw, maar ik kreeg daar helaas juist geen goede deal voor, anders hadden we waarschijnlijk ook een Up! gereden.

@Ankh: erg mooie versie! De velgen zijn alleen niet helemaal mijn ding.

[ Voor 4% gewijzigd door RomeoJ op 17-01-2014 09:25 ]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online

EDIT:

Niet mooi genoeg om een paar foto's te plaatsen ? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
Gisteren is er ingebroken in onze Golf 6. Airbag en RNS510 zijn er heel vakkundig uitgesloopt. Het bijzondere is dat er geen ruitjes ingetikt zijn, maar we de auto wel 100% zeker weten op slot hebben gedaan toen we thuis kwamen. De auto is 0,0 beschadigd op het missen van de onderdelen na. Geen krasje te bekennen, het moeten dus wel 'pro's' zijn geweest. Hoe is het mogelijk om een deur zonder schade open te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Dat is mooi klote! Wel gedekt door de verzekering?
Door nieuwe technieken laten auto-inbrekers steeds vaker geen sporen achter, waardoor verzekeraars de schade niet vergoeden. Dat schrijft het AD vandaag.

Criminelen gebruiken tegenwoordig stoorzenders om het signaal van de autosleutel te storen, waardoor de auto niet op slot gaat. Bij oudere auto's kunnen ze de frequentie van de sleutel kopiëren. Ook kunnen ze het slot met zeer fijn gereedschap openen.

Apparatuur voor deze inbraaktechnieken is steeds meer beschikbaar, zegt de Stichting Aanpak Voertuigcriminaliteit in de krant. Het aantal diefstallen van auto's wordt nauwkeurig bijgehouden, maar diefstallen uit auto's niet. Wel worden volgens de stichting vaker diefstallen uit auto's zonder braakschade gemeld.

Verzekeraars zien volgens het AD ook een toename. Als er geen braakschade is, wordt de schade niet vergoed omdat de verzekeraar dan aanneemt dat de auto niet op slot is gedaan. Wel geeft een woordvoerder van het Verbond van Verzekeraars toe dat het beleid achterloopt bij de technologische ontwikkelingen.

Bij inbraak in huizen wordt de schade wel vergoed als er geen braakschade is omdat dieven kunnen inbreken zonder schade te veroorzaken. Bij de auto's worden inmiddels wel uitzonderingen gemaakt. Dat was bijvoorbeeld het geval na een inbraakgolf in auto's van het type Volkswagen Golf

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
stijnos1991 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 19:12:
Gisteren is er ingebroken in onze Golf 6. Airbag en RNS510 zijn er heel vakkundig uitgesloopt. Het bijzondere is dat er geen ruitjes ingetikt zijn, maar we de auto wel 100% zeker weten op slot hebben gedaan toen we thuis kwamen. De auto is 0,0 beschadigd op het missen van de onderdelen na. Geen krasje te bekennen, het moeten dus wel 'pro's' zijn geweest. Hoe is het mogelijk om een deur zonder schade open te krijgen?
Mijn voorloopauto was een Golf 7. Als je terugzoekt in het topic kan je wel wat vinden.

Die is minimaal 3 keer opengemaakt door het dievengilde, zonder 1 spoortje van braak. Die 3 keer weet ik omdat 2x de Navi er (deels) uit was, de 3rde keer de auto compleet overhoop was.

Wellicht hebben ze vaker gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:28

vhal

ಠ_ಠ

Vooropgesteld dat ik de Up! (en de Mii/Citgo) best leuke auto's vind maar 14K; wat een geld. Daar heb je ws alle vinkjes voor aangevinkt? :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
vhal schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 13:14:
[...]

Vooropgesteld dat ik de Up! (en de Mii/Citgo) best leuke auto's vind maar 14K; wat een geld. Daar heb je ws alle vinkjes voor aangevinkt? :+
Best wat, maar je kan nog een bak hoger hoor. Dynamic pakket voor 700, bekleding voor 700 audio voor 350, en nog wat zaken. En dan hebben wij 60pk en is er ook nog een 75pk. 17k moet geen probleem zijn.

EDIT: 18.500,- voor een normale up :)

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 18-01-2014 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:23
Bij de bestuurderskant in de voorruit is het chassisnummer af te lezen, in Nederland doen ze moeilijk maar in Polen kun je makkelijk op chassis nummer sleutels bestellen. Ze hebben dus gewoon met de sleutel de auto opengemaakt.

Wat helpt is tussen je dashboard en voorruit een zwart kaartje steken, dit nummer is dan niet meer af te lezen. Wil je echt een veilig gevoel dan ook de handgreep van de deur vervangen voor één zonder cilinderuitsparing.

Dan werkt deze truc niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
josvane schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 14:43:
Wil je echt een veilig gevoel dan ook de handgreep van de deur vervangen voor één zonder cilinderuitsparing.

Geen VW/VAG rijden helpt trouwens nog veel beter. ;)
Hoe is het mogelijk om een deur zonder schade open te krijgen?
Meeste VW's springen vanzelf op slot na een minuut. Maar er staan diverse handleidingen voor het openen van golfjes op youtube. Op de filmpjes ziet het openen van zo'n slot zonder de sleutel te gebruiken er verontrustend makkelijk uit.

[ Voor 61% gewijzigd door martijn_tje op 18-01-2014 15:06 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Na nu een paar stukken snelweg te hebben gedaan met de Up!, moet ik tot de conclusie komen dat hij daar ook prima functioneert. Als een blok op de weg, voldoende vermogen (tot 120), en comfortabel.

Bijna jammer dat ik morgen weer mijn eigen auto in moet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Aankomende donderdag wordt er via het Mypolo forum een groupbuy geregeld bij JD (voor de "power"box).
Ben erg benieuwd hoe de Polo rijd met de box. De ervaringen van andere Polo rijders zijn in elk geval zéér goed.

Iemand hier die met een box rond rijd?

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:19

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Check even of de deur voor bestuurder nog wel echt op slot gaat. Dat was point of entry bij mij auto nog niet zo lang terug. En ook al deed ik alles weer op slot merkte ik dat die deur gewoon nog open kon. Geluk bij een ongeluk anders mocht ik met de verzekraar de discussie aan dat de auto toch echt afgesloten was. En exact hetzelfde eruit gesloopt. Verder geen schade.

[ Voor 11% gewijzigd door We Are Borg op 20-01-2014 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Ik vraag me dan altijd af, waar staan die auto's geparkeerd? Op een oprit, langs de straat, op een groot parkeerterrein...hoe brutaal zijn zulke jongens eigenlijk?

Op zich wel mooi dat ze verder niks slopen, dat hoor je ook wel eens anders...of was dat vroeger meer als nu?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:12
We zijn toch weer aan het kijken voor een Polo voor mijn vrouw. Een 9N3 van 2006/2007.

We gaan voor een 1.4. Alleen zijn er twee typen zo te zien. Eentje met 55KW (75PK) en eentje met 59KW (80PK). Volgens Wikipedia waren deze gelijktijdig beschikbaar.

Is iemand bekend waarom er twee 1.4 motoren waren? En is een van de twee "betrouwbaarder"...ik ga ervanuit dat je die 5PK en 6 Nm verschil niet merkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gusev schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:20:
We zijn toch weer aan het kijken voor een Polo voor mijn vrouw. Een 9N3 van 2006/2007.

We gaan voor een 1.4. Alleen zijn er twee typen zo te zien. Eentje met 55KW (75PK) en eentje met 59KW (80PK). Volgens Wikipedia waren deze gelijktijdig beschikbaar.

Is iemand bekend waarom er twee 1.4 motoren waren? En is een van de twee "betrouwbaarder"...ik ga ervanuit dat je die 5PK en 6 Nm verschil niet merkt...
Volgens mij is de 80 pk versie de doorontwikkeling van de 75 pk en werd deze later uitgefaseerd, dacht dat ze verder vrijwel hetzelfde zijn.
Gevoelsmatig zou ik zeggen dat de 80 pk versie misschien minder problemen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:12
Viper® schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:29:
[...]

Volgens mij is de 80 pk versie de doorontwikkeling van de 75 pk en werd deze later uitgefaseerd, dacht dat ze verder vrijwel hetzelfde zijn.
Gevoelsmatig zou ik zeggen dat de 80 pk versie misschien minder problemen heeft.
Oke dat klinkt logisch. Alleen op Wikipedia zie ik staan dat er ook zelfs 2x een 80PK 1.4 versie is... :?

Wikipedia: Volkswagen Polo

Wikipedia: List of Volkswagen Group petrol engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapjuh99
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-09 08:58
Goedeavond allen,

Zal m'n eigen even kort voorstellen, ik ben Guillermo net afgestudeerde student en werkzaam in IT-branche. Ik reis op dit ogenblik elke dag 24KM naar mijn werk en gezien ik vaste inkomen heb nu en de tijden goed zijn voor een eerste auto ben ik op zoek gegaan naar een leuke auto.

Via mijn sport (thaiboxen) ben ik in contact gekomen met een Golf eigenaar welke zijn auto te koop heeft staan i.v.m. school. Het betreft een Volkswagen Golf 1.8 Highline van het bouwjaar 1998.
De eigenaar heeft de radio vervangen en R32 velgen gemonteerd. De auto heeft 155.000 KM ongeveer gelopen en kost €3000,-

Ik wil deze auto namelijk graag bezichtigen en wellicht een testritje maken om een goede indruk te krijgen.

Mijn vraag is waar moet ik op letten bij zulke auto's en enige tips om op te letten?
Volgens een kennis is roest bij de deur/kofferbakklep veel voorkomend en vocht in de achterlampen.

Alvast bedankt,

Guillermo Wich

(Zie links voor foto's)

https://www.dropbox.com/s...0131215_153736000_iOS.jpg
https://www.dropbox.com/s...0131215_154115000_iOS.jpg
https://www.dropbox.com/s...0131215_154120000_iOS.jpg
https://www.dropbox.com/s...0131215_154124000_iOS.jpg
https://www.dropbox.com/s...0131215_154128000_iOS.jpg
https://www.dropbox.com/s...0131215_154150000_iOS.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door aapjuh99 op 21-01-2014 21:15 . Reden: Taalfouten ]

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-07 14:36

Jasperlamers

Carpe Diem!

Leuk! Alleen ik weet niet hoeveel km's je vanplan bent om te maken mischien toch maar een Diesel zon 1.8 benzine is niet bepaald zuinig O-)
Guillermow93 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 18:50:
Goedeavond allen,

Zal m'n eigen even kort voorstellen, ik ben Guillermo net afgestudeerde student en werkzaam in IT-branche. Ik reis op dit ogenblik elke dag 24KM naar mijn werk en gezien ik vaste inkomen heb nu en de tijden goed zijn voor een eerste auto ben ik op zoek gegaan naar een leuke auto.

Via mijn sport (thaiboxen) ben ik in contact gekomen met een Golf eigenaar welke zijn auto te koop heeft staan i.v.m. school. Het betreft een Volkswagen Golf 1.8 Highline van het bouwjaar 1998.
De eigennaar heeft de radio vervangen en R32 velgen gemonteerd. De auto heeft 155.000 KM ongeveer gelopen en kost €3000,-

Ik wil deze auto namelijk graag bezichtigen en wellicht een testritje maken om een goede indruk te krijgen.

Mijn vraag is waar moet ik op letten bij zulke auto's en enige tips om op te letten?
Volgens een kennis is roest bij de deur/kofferbakklep veel voorkomend en vocht in de achterlampen.

Alvast bedankt,

Guillermo Wich

(Zie links voor foto's)

https://www.dropbox.com/s...0131215_153736000_iOS.jpg
https://www.dropbox.com/s...0131215_154115000_iOS.jpg
https://www.dropbox.com/s...0131215_154120000_iOS.jpg
https://www.dropbox.com/s...0131215_154124000_iOS.jpg
https://www.dropbox.com/s...0131215_154128000_iOS.jpg
https://www.dropbox.com/s...0131215_154150000_iOS.jpg

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapjuh99
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-09 08:58
Jasperlamers schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 19:54:
Leuk! Alleen ik weet niet hoeveel km's je vanplan bent om te maken mischien toch maar een Diesel zon 1.8 benzine is niet bepaald zuinig O-)
[...]
Het is de bedoeling zo'n 20000 KM/pj maximaal te rijden. Meeste kilometers zullen in de komende maanden plaatsvinden i.v.m. werk en privéritjes.
Ik verhuis begin februari naar mijn studentenstad dus dan zal de auto thuis blijven staan en wellicht in het weekend gebruikt worden.

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diesel is bijna 3x zo duur in wegenbelasting. Je moet echt veel meer dan 20k per jaar rijden wil je dat eruit halen.

Belangrijkste: Onderhoudshistorie. Check ook even of je 'm op de brug mag hebben, en grondig kunt inspecteren. Neem desnoods iemand mee die VAG daadwerkelijk ook kent. Lees 'm motorisch ook uit, dat kan met gratis Vagcom en een laptop / diagnose stekker. Reset enige foutmeldingen, en ga dan een proefrit maken ;)

Luister ook goed naar de motor, test de versnellingsbak goed, je mag geen ratelende tandwielen horen. R32 velgen is leuk maar impliceert dat dat ding mogelijk meegedaan heeft met straatraces ofzo. Als je uitstraalt met een semi-r32 te rijden is je voet er vaak ook naar :+

Check oliekleur, of hier geen aanslag van mayonaise achtige goedje in zit. Dit duidt op een lekke pakking. Check luchtfilter, vraag wanneer laatste keer grote beurt is geweest (Bougies, olie, filters etc).

155k km-stand kan je ook met een korrel zout nemen. Die is ongetwijfeld minimaal 2x teruggedraaid. Ik ken geen enkele golf voor 3000 euro met een daadwerkelijk gereden 155k aan km's.

Al met al voor een eerste auto, een leuk ding. Maar je kunt ook duurder van huis zijn als blijkt dat er toch mankementen mee zijn. Ik heb een VR6 gehad en meer dan 7000 euro na aanschaf op die auto stukgesmeten. Nu dat ik een Audi A3 2.0TDI heb ervaar ik een veel betere beleving, en notabene plakken achter een vrachtwagen met 90 ruim 1 op 33 rijden. :P

Diesel kost je alleen 3x zoveel tov benzine. Als je veel rijdt is een diesel interessant, anders moet je gewoon bij een benzine blijven. De prijs van benzine is wel ruim 40 cent duurder de liter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
40 cent? Sinds wanneer kost diesel weer 1,20?

@ foto's van die Golf die Guillermow93 wil kopen: hé die radio heb ik ook, een Lenco, 3 tientjes :P

Wel SD-slot en USB aansluiting, ideaal ding voor weinig geld.

[ Voor 71% gewijzigd door FastFred op 21-01-2014 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh excuses.. ik was natuurlijk gewend altijd 98 te tanken. Dat was bijna 1,90 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:06
Misschien kun je hier de tellerstand enigzins controleren: http://www.rdw.nl/Particu...lerstand-controleren.aspx
(zijn wel kosten aan verbonden)

Je zal als je m koopt minimaal eigenaar nr 5 worden.

[ Voor 15% gewijzigd door Yihaaa op 21-01-2014 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Eigenaar 5? En maar 155.000 km na 16 jaar? Ik zou zeker die kilometerstand controleren.
Verder, 20.000 km voor diesel? Niet voor deze auto. De 1.8 5V is een drinkertje. 1:11 volgens spritmonitor (en de officiele verbruikscijfers). Dan zou ik eerder voor een diesel gaan, na 10.000 km is die al goedkoper. Alleen op houderschapsbelasting en verbruik scheelt het bij 20.000 km al 1.000 euro per jaar.
Alleen vind je natuurlijk geen Golf diesel van 15 jaar oud met minder dan 200.000 km.
Maar wat betreft rijervaring zijn ze een stuk beter. Dikke bak koppel onderin, dat heeft die 1.8 helemaal niet.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:19

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
psy schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 09:20:
Ik vraag me dan altijd af, waar staan die auto's geparkeerd? Op een oprit, langs de straat, op een groot parkeerterrein...hoe brutaal zijn zulke jongens eigenlijk?

Op zich wel mooi dat ze verder niks slopen, dat hoor je ook wel eens anders...of was dat vroeger meer als nu?
Ze zijn brutaal genoeg op in te breken terwijl de auto op de oprit staat waarbij de plek waar ze inbreken gericht is op de voordeur inclusief lamp die aan gaat ivm beweging....... Best brutaal dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Maasluip schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 07:34:
Eigenaar 5? En maar 155.000 km na 16 jaar? Ik zou zeker die kilometerstand controleren.
Verder, 20.000 km voor diesel? Niet voor deze auto. De 1.8 5V is een drinkertje. 1:11 volgens spritmonitor (en de officiele verbruikscijfers). Dan zou ik eerder voor een diesel gaan, na 10.000 km is die al goedkoper. Alleen op houderschapsbelasting en verbruik scheelt het bij 20.000 km al 1.000 euro per jaar.
Alleen vind je natuurlijk geen Golf diesel van 15 jaar oud met minder dan 200.000 km.
Maar wat betreft rijervaring zijn ze een stuk beter. Dikke bak koppel onderin, dat heeft die 1.8 helemaal niet.
Die 1.8 is er ook als 1.8T 20V en dat is echt een dijk van een moter, mn ouders hebben die in een passat gehad. Met een kuurtje van abt was dat echt wel een snelle bak. verbruik lag ook zo rond de 1:12/13 In de passat lag deze motor gekoppeld aan een bak met een kort pookje dus dan kon je lekker snel door de verzetten heen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We Are Borg schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 08:34:
[...]

Ze zijn brutaal genoeg op in te breken terwijl de auto op de oprit staat waarbij de plek waar ze inbreken gericht is op de voordeur inclusief lamp die aan gaat ivm beweging....... Best brutaal dus
Zonder breekgereedschap kan je tegenwoordig gewoon een auto jatten. Stond er zelf ook van verbaasd dat mijn VR6 te starten was met 2 draadjes waarop je zo weg kon rijden. Heel startonderbreker zat er niet eens in. :P

Bij nieuwe auto's duw je een apparaat in OBD stekker en het ding start na een snelle scan uitzichzelf. Doei auto, zonder braakschade niks.

Een bekende van mij met een chrysler was een keer in het hotel.. Komt buiten, auto weg... Kijkt uiteindelijk de beelden bij receptie, ziet iemand instappen, binnen 2 minuten rijdt het ding weg. Zat GPS tracker in de auto, maar binnen 7 minuten was het signaal niet meer te vinden. Gewoon een jammer in de auto geplaatst. _/-\o_

Zal wel richting het oosten gegaan zijn op bestelling..... Verzekeraar keert in zo'n geval de dagwaarde dan ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 02:00:
[...]

Zonder breekgereedschap kan je tegenwoordig gewoon een auto jatten. Stond er zelf ook van verbaasd dat mijn VR6 te starten was met 2 draadjes waarop je zo weg kon rijden. Heel startonderbreker zat er niet eens in. :P

Bij nieuwe auto's duw je een apparaat in OBD stekker en het ding start na een snelle scan uitzichzelf. Doei auto, zonder braakschade niks.

Een bekende van mij met een chrysler was een keer in het hotel.. Komt buiten, auto weg... Kijkt uiteindelijk de beelden bij receptie, ziet iemand instappen, binnen 2 minuten rijdt het ding weg. Zat GPS tracker in de auto, maar binnen 7 minuten was het signaal niet meer te vinden. Gewoon een jammer in de auto geplaatst. _/-\o_

Zal wel richting het oosten gegaan zijn op bestelling..... Verzekeraar keert in zo'n geval de dagwaarde dan ook uit.
Ik weet dat ze het via die manier doen alleen vraag me telkens toch af hoe..
Nu heb ik een Vag com/VCDS en hier kan ik van alles mee instellen en uitlezen maar geen auto mee starten. Zal iemand specifieke hiervoor een programma gemaakt hebben?

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-08 23:23
josvane schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 14:43:
[...]

Bij de bestuurderskant in de voorruit is het chassisnummer af te lezen, in Nederland doen ze moeilijk maar in Polen kun je makkelijk op chassis nummer sleutels bestellen. Ze hebben dus gewoon met de sleutel de auto opengemaakt.

Wat helpt is tussen je dashboard en voorruit een zwart kaartje steken, dit nummer is dan niet meer af te lezen. Wil je echt een veilig gevoel dan ook de handgreep van de deur vervangen voor één zonder cilinderuitsparing.

Ik las dit bericht dus zaterdag. Vervolgens zit ik een beetje op Autoscout te surfen en wat schetst mijn verbazing: meneer de autoverkoper zet vrolijk een foto(!!!) van het typeplaatje op de website. Mocht wat jij zegt echt waar zijn dan is dit wel een ultiem gevalletje van verkoper naaien. Eerst €10.000 lappen bij de dealer en hem dan een dag na aflevering kwijt zijn.

Hier de link: klik (het is foto 25)

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Famous schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:36:
[...]

Ik weet dat ze het via die manier doen alleen vraag me telkens toch af hoe..
Nu heb ik een Vag com/VCDS en hier kan ik van alles mee instellen en uitlezen maar geen auto mee starten. Zal iemand specifieke hiervoor een programma gemaakt hebben?
Er zit schijnbaar in elke auto met OBD een functie (Alleen nieuwere) om voor uitsluitend dealers de auto te kunnen starten zonder een sleutel. Guess waar dat soort apparaten nu het meest vandaan komen buiten dealers om?

Vagcom kan dat niet. Kan alleen uitlezen en waardes (Adaption) doen. Vagcom kan ook geen inspuiting ofzo doen. Ik heb een keer een franse docu gezien in waarin professionals op bestelling gewoon auto's stelen. Een apparaat erin, ding doet z'n werk en binnen een minuut start de auto. Die wordt schijnbaar gebruteforced met een legio aan keys.

Er zal denk ik bits te vinden zijn over dit onderwerp. Youtube is wel een goede bron. Mijn audi zou technisch ook zonder sleutel gestart kunnen worden met zo'n kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 02:00:
[...]

........

........
Knap om een apparaat in de OBD stekker te doen als de auto nog op slot staat 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
We Are Borg schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:29:
[...]

Check even of de deur voor bestuurder nog wel echt op slot gaat. Dat was point of entry bij mij auto nog niet zo lang terug. En ook al deed ik alles weer op slot merkte ik dat die deur gewoon nog open kon. Geluk bij een ongeluk anders mocht ik met de verzekraar de discussie aan dat de auto toch echt afgesloten was. En exact hetzelfde eruit gesloopt. Verder geen schade.
Misschien is het geluk maar mijn Golf 6 had een Defa alarm ofwel een die achteraf was ingebouwd en die start zelfs niet als er een andere sleutel is gebruikt dan de sleutel waarmee de deuren zijn opengemaakt. Ik heb in de Bijlmer (echt onveilig was het daar) en Amsterdam West neergezet maar ook op stille plekken in bv parkeergarage en ik had nog de originele RNS510 uit de fabriek. Het meegeleverde alarm is gewoon ruk volgens mij en deze Defa is een topper en dat zien ze ook dus vandaar dat er niets mee gedaan denk ik kan worden. Zelfs als je toen op de ruiten tikte ging het alarm al waarschuwen dus je wist gewoon dat je niets kon doen. Ik zette vaak de auto in een garage 's nachts neer maar ook vaak buiten langs een redelijk drukke weg.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1 ... 49 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.

http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]