Grr, de levering van m'n Polo TSI is weer met een maand uitgesteld.. Komt nu eind juni pas..
Weet je ook wat de reden is?Empathy schreef op maandag 10 mei 2010 @ 09:36:
Grr, de levering van m'n Polo TSI is weer met een maand uitgesteld.. Komt nu eind juni pas..
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Populariteit van het model.. Tenminste, dat was de reden van de eerste maand vertraging. De auto zou oorspronkelijk deze week geproduceerd worden maar dat is nu uitgesteld naar week 21. Moet nu rijden in een Polo Trendline 1.4 als voorloper, is wel ok, maar nogal traag en kaal.. Maargoed, dan ben ik extra blij wanneer ik in m'n Highline TSI mag rijden
De mijne is gisteren binnengekomen in de garage !

VW Golf Bluemotion.
Wel nog 3 weken wachten, want tot eind deze maand heb ik nog een wagen onder men kont van men huidige baas.
Enerzijds leuk, anderzijds doet dat pijn, want wat rijd ie toch gooooeeeed !
Normaal was de levering half juni, maar dus dat is mooi sneller geworden.

VW Golf Bluemotion.
Wel nog 3 weken wachten, want tot eind deze maand heb ik nog een wagen onder men kont van men huidige baas.
Enerzijds leuk, anderzijds doet dat pijn, want wat rijd ie toch gooooeeeed !
Normaal was de levering half juni, maar dus dat is mooi sneller geworden.
[ Voor 8% gewijzigd door Falcon10 op 11-05-2010 09:27 ]
-| Hit it i would ! |-
Ik moet nog tot september wachten op m'n Bluemotion Polo. Valt niet mee met de gigantische aandacht die het model krijgtEmpathy schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:38:
[...]
Populariteit van het model.. Tenminste, dat was de reden van de eerste maand vertraging. De auto zou oorspronkelijk deze week geproduceerd worden maar dat is nu uitgesteld naar week 21. Moet nu rijden in een Polo Trendline 1.4 als voorloper, is wel ok, maar nogal traag en kaal.. Maargoed, dan ben ik extra blij wanneer ik in m'n Highline TSI mag rijden
Ik vind het een beetje vreemd dat de levertermijn opgeschoven wordt. Je hebt toch besteld, dan staat je auto toch ergens in de planning en dan weet je toch wanneer er geleverd kan worden?
Als de levertermijn opschuift dan betekent dat toch dat er tussendoor auto's die voor jouw auto geproduceerd worden ergens anders heen gaan? Waarom is dat?
Is het soms zo dat ze altijd een paar auto's in de showroom willen en dat je die dus wel per direkt mee kunt krijgen als je er voor betaalt?
Als de levertermijn opschuift dan betekent dat toch dat er tussendoor auto's die voor jouw auto geproduceerd worden ergens anders heen gaan? Waarom is dat?
Is het soms zo dat ze altijd een paar auto's in de showroom willen en dat je die dus wel per direkt mee kunt krijgen als je er voor betaalt?
Signatures zijn voor boomers.
Leveringsproblemen van bepaalde opties zou een reden kunnen zijn.
Sja die RNS510 zal wel heel veel gemaakt worden aangezien ze ook debiel veel gfestolen worden, dusja.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Dat is ook de reden, met name de functionele stuurwielen zouden het probleem zjin, en laatst hoorde ik ook dat de RNS310 slecht leverbaar was maar kan ik zo niet weer vinden.Gunner schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:00:
Leveringsproblemen van bepaalde opties zou een reden kunnen zijn.
Ik heb zelf een Bluemotion polo in het zwart bestelt, volgens de leasemij een levertijd van 5 weken.... dat gaan wij dus echt niet halen (zojuist besteld....)
Dat lijkt me ook onmogelijk. Mijne is in maart besteld. Toen was de levertijd al september. Hoop niet dat de RNS310 een probleem zal zijn, want die moet bij mij er ook in gaan komen.Breaker schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 13:34:
Ik heb zelf een Bluemotion polo in het zwart bestelt, volgens de leasemij een levertijd van 5 weken.... dat gaan wij dus echt niet halen (zojuist besteld....)
[ Voor 11% gewijzigd door Gunner op 11-05-2010 13:40 ]
De RNS310 is volgens mij een groot probleem. Bij ons hebben ze er namelijk gratis een 510 ingestoken, omdat de 310 niet leverbaar is. (Zie ook enkele posts hierboven)
Deze verhalen hoorde ik dus idd, dat er kosteloos 510 series ingezet werden! Bij nader inzien, dat heb ik dus hier gelezen hahahathommich schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 13:42:
De RNS310 is volgens mij een groot probleem. Bij ons hebben ze er namelijk gratis een 510 ingestoken, omdat de 310 niet leverbaar is. (Zie ook enkele posts hierboven)
Ik heb hem dus ook besteld met een RNS310, dus die 5 weken gaan niet gehaald worden haha
Ik verwacht niet dat die van mij binnenkort geproduceerd gaat worden als de leverdatum op september staat, en dan hoop ik dat tegen die tijd het RNS-leverprobleem wel opgelost zal zijn.
Laats nog bij de VW dealer geweest voor een proefrit in de Polo Bluemotion. Levertijd zo'n 3 maanden.

Ik zou er voor tekenen
Toen ik men Golf ging bestellen zij de verkoper dat het langer zou duren als je een trekhaak ook er zou op nemen, maar dat geld dus niet voor een Bluemotion 
Maar op zich was er zobiezo al langere levertermijn voor de Bluemotion Polo en Golf modellen.
Vind het zelf dus raar dat de mijne bijna een maand eerder geleverd is
Maar op zich was er zobiezo al langere levertermijn voor de Bluemotion Polo en Golf modellen.
Vind het zelf dus raar dat de mijne bijna een maand eerder geleverd is
-| Hit it i would ! |-
Verleden week melde Apoint (grote dealer) hier in Amsterdam dat de levertijd gewoon "maar" 6 maanden is. Ik denk dat ik dus nog maar even doortuf in mijn Lupo 3L. De instap in de 5 deurs en de voetruimte icm middenconsole viel me vies tegen toen ik er even inzat.Dj-sannieboy schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 13:51:
Laats nog bij de VW dealer geweest voor een proefrit in de Polo Bluemotion. Levertijd zo'n 3 maanden.
This footer is intentionally left blank
Ja ok, nu misschien want de promotie is nu echt begonnen en dus de interesse is ook een stuk groter. Als je voor de officiële introductie hebt besteld lijkt het me logisch dat het iets korter is.ajhaverkamp schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:24:
[...]
Verleden week melde Apoint (grote dealer) hier in Amsterdam dat de levertijd gewoon "maar" 6 maanden is. Ik denk dat ik dus nog maar even doortuf in mijn Lupo 3L. De instap in de 5 deurs en de voetruimte icm middenconsole viel me vies tegen toen ik er even inzat.
Tuurlijk zetten ze er kosteloos een 510 in! Ze worden er toch ook kosteloos uitgehaaldBreaker schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 13:45:
[...]
Deze verhalen hoorde ik dus idd, dat er kosteloos 510 series ingezet werden! Bij nader inzien, dat heb ik dus hier gelezen hahaha
Ik heb hem dus ook besteld met een RNS310, dus die 5 weken gaan niet gehaald worden haha
Gewoon even opletten waar je bent met de auto en zoveel mogelijk in het openbaar parkeren waar veel volk is.
[ Voor 11% gewijzigd door TiMMieJ op 11-05-2010 15:36 ]
Voor de prijs die ze vragen voor de RNS 310 kunnen ze rustig 3 RNS 510's produceren, zo erg is het dus niet 
Volgens mij is het probleem bij de Polo vooral de aanlevering van de TSI motoren.
Volgens mij is het probleem bij de Polo vooral de aanlevering van de TSI motoren.
Ik heb dit weekend wat zitten experimenteren met de RNS510 in onze Golf Bluemotion.
Is het normaal dat het kopieren van mp3-muziek naar de harde schijf van een dvd zo lang duurt?
Tijdens een ritje van ongeveer een kwartier waren slechts 7 liedjes overgezet. Daarna kwam de dvd er terug uit en kreeg ik een error: "kopieren wird onderbroken" (lekkere vertaling trouwens
)
Wel jammer dat flitspalen niet weergegeven worden.
Ik weet dat er een mogelijkheid is om ze erin te steken, maar dat lijkt me nogal ingewikkeld. Op zo'n systeem zou dat wel standaard mogen zijn...
Is het normaal dat het kopieren van mp3-muziek naar de harde schijf van een dvd zo lang duurt?
Tijdens een ritje van ongeveer een kwartier waren slechts 7 liedjes overgezet. Daarna kwam de dvd er terug uit en kreeg ik een error: "kopieren wird onderbroken" (lekkere vertaling trouwens
Wel jammer dat flitspalen niet weergegeven worden.
Ik weet dat er een mogelijkheid is om ze erin te steken, maar dat lijkt me nogal ingewikkeld. Op zo'n systeem zou dat wel standaard mogen zijn...
Ik mocht van de leasemaatschappij (Arval) er geeneens een RNS 310 in laten zetten ivm diefstalgevoeligheid. Hun ervaring was dat je er gemiddeld maar een aantal maanden plezier van hebtTiMMieJ schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 15:35:
[...]
Tuurlijk zetten ze er kosteloos een 510 in! Ze worden er toch ook kosteloos uitgehaald
Gewoon even opletten waar je bent met de auto en zoveel mogelijk in het openbaar parkeren waar veel volk is.
Heb dus maar een standaard RDC310 bijbesteld.
Oh, ik dacht dat de RNS310 niet zo'n probleem was. Je leest namelijk alleen over de 510.Empathy schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 19:31:
[...]
Ik mocht van de leasemaatschappij (Arval) er geeneens een RNS 310 in laten zetten ivm diefstalgevoeligheid. Hun ervaring was dat je er gemiddeld maar een aantal maanden plezier van hebt
Heb dus maar een standaard RDC310 bijbesteld.
Het waren inderdaad vooral de RNS510's, maar inmiddels zijn de RNS310's ook aan de beurt. Reden? De RNS510 werd zoveel gejat, dat ze bij de klootzakken mensen die ze onderhands kochten ook vaak weer gejat werden.
De RNS310 was niet zo populair, dus nu beginnen de eerste klootzakken mensen deze te jatten, omdat ze beter op de markt liggen.
Dat zal dus wel een paar maanden duren, waarna de markt hier ook voor in elkaar stort, aangezien je, ook als je hem bij de heler koopt, weet dat hij er uit wordt gehaald.
Ik heb 2 vrienden met een RNS-E van Audi in Bussum wonen, 10 minuten van elkaar, beide er uit dit weekend.
Het VAG concern moet eens een beetje na denken en de dingen zo inbouwen dat ze er niet worden uitgejat. Bij bijna alle andere merken zijn ze zo ingebouwd dat het eigenlijk geen zin heeft, omdat je ze ook nooit netjes ingebouwd krijgt.
Alleen bij Volkswagen doen ze het op zo'n manier, dat ze na jaren ellende met de Golfjes en Passats een Polo op de markt brengen met.... exact hetzelfde probleem.
De VW dealer in hoofddorp (erg grote jongen) krijgt een ruime meerderheid van de auto's met RNS terug binnen 1 jaar (sommige binnen een week).
Systemen als Volvo

Worden in 99,999% van de gevallen niet gejat. Je krijgt hem toch nooit ingebouwd in een auto die dit systeem niet had, geen enkele reden om te jatten dus.
De RNS310 was niet zo populair, dus nu beginnen de eerste klootzakken mensen deze te jatten, omdat ze beter op de markt liggen.
Dat zal dus wel een paar maanden duren, waarna de markt hier ook voor in elkaar stort, aangezien je, ook als je hem bij de heler koopt, weet dat hij er uit wordt gehaald.
Ik heb 2 vrienden met een RNS-E van Audi in Bussum wonen, 10 minuten van elkaar, beide er uit dit weekend.
Het VAG concern moet eens een beetje na denken en de dingen zo inbouwen dat ze er niet worden uitgejat. Bij bijna alle andere merken zijn ze zo ingebouwd dat het eigenlijk geen zin heeft, omdat je ze ook nooit netjes ingebouwd krijgt.
Alleen bij Volkswagen doen ze het op zo'n manier, dat ze na jaren ellende met de Golfjes en Passats een Polo op de markt brengen met.... exact hetzelfde probleem.
De VW dealer in hoofddorp (erg grote jongen) krijgt een ruime meerderheid van de auto's met RNS terug binnen 1 jaar (sommige binnen een week).
Systemen als Volvo

Worden in 99,999% van de gevallen niet gejat. Je krijgt hem toch nooit ingebouwd in een auto die dit systeem niet had, geen enkele reden om te jatten dus.
[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 11-05-2010 20:06 ]
Tsja, op zich boeide het me niet zo, heb toch een TomTom.. Maar een ingebouwde zag er net wat kekker uit
Vind het alleen jammer dat de Dynaudio optie bij de Polo niet leverbaar is, die 4 keer 20 Watt bij de standaard radio's houdt ook niet over..
Tja, we doen er nu wel een beetje luchtig over jongens, maar het is toch gewoon van de zotte dat je niet die radio in je auto kunt stoppen die je graag wilt omdat er een paar ***** (tekst niet geschikt voor een forum) niet met z'n poten van andermans spullen af kan blijven..
Klopt, alleen is dat een heel andere discussie. Maar het is wel te gek voor woorden, ik wilde vorig jaar naar A'dam met mijn auto met dubbeldin navi, en heb speciaal een parkeerplek gezocht waar hij midden in het zicht stond met veel mensen, alhoewel ik me afvraag hoe effectief dat echt is.PatrickH schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 20:42:
Tja, we doen er nu wel een beetje luchtig over jongens, maar het is toch gewoon van de zotte dat je niet die radio in je auto kunt stoppen die je graag wilt omdat er een paar ***** (tekst niet geschikt voor een forum) niet met z'n poten van andermans spullen af kan blijven..
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Zo, mijn Golf is ook eindelijk gearriveerd. Hier een paar phonepics. Helaas is het al een paar dagen heel slecht weer. Betere foto's (van o.a. het interieur) komen later wel als het zonnetje weer schijnt. Deze foto's waren vanaf de dag van ophalen.

Specs:
Golf 6 Variant 1.6TDI Bluemotion Highline
Deepblack pareleffect
Alcantara "Drop Mag" titaan zwart
Premium Bluetooth carkit
Geen navigatie, want dat wordt toch te vaak gejat en mijn HTC HD2 functioneert prima met iGO8 of Navigon. Verder dus vrij basic, maar de auto heeft eigenlijk alles wat ik nodig heb (zoals cruise control, climate control, middenarmsteun, sportstoelen, stuurbediening en de ideale 12v aansluiting in de kofferbak).
Ik heb er inmiddels wel zonneweringen van Sonniboy inzitten welke de zijruiten en achterruit heel mooi bedekken. Foto's komen dus later ter vergelijking.
Ik vind de auto echt heerlijk rijden. Ik vergelijk direct met een Renault Megane stationwagon en merk hoe veel prettiger de wegligging is, de motor is veel rustiger (1.5dCi vs. 1.6TDI), de stoelen heerlijk zitten en het algehele rijcomfort gewoon veel beter is. Verder is het hele interieur heel netjes afgewerkt en klopt alles gewoon. Niets zit op een vreemde plek.
Positieve punten:
- Het start/stop systeem werkt perfect. Zodra je de koppeling weer indrukt is de motor alweer aan.
- Bochtenverlichting is een mooie optie en het werkt ook daadwerkelijk (daar was ik zelf een beetje huiverig voor).
- Hill/hold control werkt ook en mijn vriendin was daar vooral erg over te spreken
.
- Coming home/leaving home. Ingesteld op 30 seconden. Ziet er gewoon mooi uit!
- Verstelbare middenarmsteun, zodat deze in te stellen is voor echt iedereen.
- Opbergruimte in de kofferruimte. Dubbele vloer met 2 vakken, daaronder is pas het reservewiel geplaatst. Echt ruimte genoeg!
- 12v in de kofferruimte
- Perfecte ontvangst van de carkit en goede kwaliteit tijdens gesprekken. Ik heb nog niemand horen klagen.
- BT carkit verbindt automatisch met de telefoon als het contact al aangaat. Ik merk wel dat mijn Nokia (zakelijk) veel sneller is verbonden dan mijn HTC (prive).
- Slechts 105pk, maar ik heb hier echt voldoende aan. Met het verkeer is prima mee te komen!
- Zeer rustige motor, exact 2500rpm met 140km/u. De Megane deed al 3000rpm als ik 130km/u reed! En op 140km/u voelt de Golf rustiger aan dan de Megane op 120km/u! Wat een genot!
- Standaard speakers geven een prima geluid.
Even wennen:
- Ik moet enkel nog wennen aan de sleutel, waar ik gewend was aan het pasje en de knop om de motor te starten. Nu is het weer ouderwets draaien.
- De knop van de verlichting (stads- dimlicht etc.) is ook weer anders, maar ik heb deze toch vaak op AUTO staan. Dan gaat alles vanzelf. Ik vind het persoonlijk altijd mooi om met stadlicht te rijden icm verstralers, nutteloos, maar het ziet er gewoon mooi uit.
- Cruise controle uitzetten. Dit is geen knop, maar een klein hendeltje welke met een niet zo'n natuurlijke beweging uitgezet moet worden. Een drukknop had ik handiger gevonden.
Minpunten:
- Het water wat afgevoerd wordt vanaf de voorruit irriteert boven de zijspiegel, waardoor je zicht wordt belemmerd. Dit was bij de Megane ook al zo, dus wat dat betreft geen achteruitgang, maar ook geen vooruitgang.
- De verlichting van de RCD-310 (blauw) vind ik maar erg magertjes. Ik heb deze via de draaiknop al op maximaal gezet en ook via het menu van de radio zelf, maar ik blijf de verlichting zwak vinden.
- Opbergruimte rondom de bestuurder is wel aanwezig, maar dit was bij de Megane ongeveer 2x zoveel. Hier moet ik dus wel wat op inleveren.
- Opbergruimte handschoenenvakje ook erg klein.
Heb er na 5 dagen 1000km opzitten en dat zal de komende dagen nog wel blijven stijgen. Ik vind het superleuk om elke dag weer in die auto te mogen stappen! Dus ben echt te spreken over deze auto!

Specs:
Golf 6 Variant 1.6TDI Bluemotion Highline
Deepblack pareleffect
Alcantara "Drop Mag" titaan zwart
Premium Bluetooth carkit
Geen navigatie, want dat wordt toch te vaak gejat en mijn HTC HD2 functioneert prima met iGO8 of Navigon. Verder dus vrij basic, maar de auto heeft eigenlijk alles wat ik nodig heb (zoals cruise control, climate control, middenarmsteun, sportstoelen, stuurbediening en de ideale 12v aansluiting in de kofferbak).
Ik heb er inmiddels wel zonneweringen van Sonniboy inzitten welke de zijruiten en achterruit heel mooi bedekken. Foto's komen dus later ter vergelijking.
Ik vind de auto echt heerlijk rijden. Ik vergelijk direct met een Renault Megane stationwagon en merk hoe veel prettiger de wegligging is, de motor is veel rustiger (1.5dCi vs. 1.6TDI), de stoelen heerlijk zitten en het algehele rijcomfort gewoon veel beter is. Verder is het hele interieur heel netjes afgewerkt en klopt alles gewoon. Niets zit op een vreemde plek.
Positieve punten:
- Het start/stop systeem werkt perfect. Zodra je de koppeling weer indrukt is de motor alweer aan.
- Bochtenverlichting is een mooie optie en het werkt ook daadwerkelijk (daar was ik zelf een beetje huiverig voor).
- Hill/hold control werkt ook en mijn vriendin was daar vooral erg over te spreken
- Coming home/leaving home. Ingesteld op 30 seconden. Ziet er gewoon mooi uit!
- Verstelbare middenarmsteun, zodat deze in te stellen is voor echt iedereen.
- Opbergruimte in de kofferruimte. Dubbele vloer met 2 vakken, daaronder is pas het reservewiel geplaatst. Echt ruimte genoeg!
- 12v in de kofferruimte
- Perfecte ontvangst van de carkit en goede kwaliteit tijdens gesprekken. Ik heb nog niemand horen klagen.
- BT carkit verbindt automatisch met de telefoon als het contact al aangaat. Ik merk wel dat mijn Nokia (zakelijk) veel sneller is verbonden dan mijn HTC (prive).
- Slechts 105pk, maar ik heb hier echt voldoende aan. Met het verkeer is prima mee te komen!
- Zeer rustige motor, exact 2500rpm met 140km/u. De Megane deed al 3000rpm als ik 130km/u reed! En op 140km/u voelt de Golf rustiger aan dan de Megane op 120km/u! Wat een genot!
- Standaard speakers geven een prima geluid.
Even wennen:
- Ik moet enkel nog wennen aan de sleutel, waar ik gewend was aan het pasje en de knop om de motor te starten. Nu is het weer ouderwets draaien.
- De knop van de verlichting (stads- dimlicht etc.) is ook weer anders, maar ik heb deze toch vaak op AUTO staan. Dan gaat alles vanzelf. Ik vind het persoonlijk altijd mooi om met stadlicht te rijden icm verstralers, nutteloos, maar het ziet er gewoon mooi uit.
- Cruise controle uitzetten. Dit is geen knop, maar een klein hendeltje welke met een niet zo'n natuurlijke beweging uitgezet moet worden. Een drukknop had ik handiger gevonden.
Minpunten:
- Het water wat afgevoerd wordt vanaf de voorruit irriteert boven de zijspiegel, waardoor je zicht wordt belemmerd. Dit was bij de Megane ook al zo, dus wat dat betreft geen achteruitgang, maar ook geen vooruitgang.
- De verlichting van de RCD-310 (blauw) vind ik maar erg magertjes. Ik heb deze via de draaiknop al op maximaal gezet en ook via het menu van de radio zelf, maar ik blijf de verlichting zwak vinden.
- Opbergruimte rondom de bestuurder is wel aanwezig, maar dit was bij de Megane ongeveer 2x zoveel. Hier moet ik dus wel wat op inleveren.
- Opbergruimte handschoenenvakje ook erg klein.
Heb er na 5 dagen 1000km opzitten en dat zal de komende dagen nog wel blijven stijgen. Ik vind het superleuk om elke dag weer in die auto te mogen stappen! Dus ben echt te spreken over deze auto!
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Nette wagen. Blijft altijd super voor dagelijks gebruik zo'n een nieuwe VW
Zeker nette wagen. Niet spannend maar wel superdegelijk en erg goed afgewerkt. Lijkt me met DSG7 bak trouwens helemaal super rijden. Zijn dit de standaard velgen van de Highline? 16" ?
Met de V kwam ik er pas na een maandSmarron schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 22:32:

| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Klopt idd. Ik heb een periode in een nieuwe Seat gereden en daar was dat ook zo. Opzich had ik er toen geen moeite meer meemekkieboek schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 12:34:
[...]
Met de V kwam ik er pas na een maandachter dat je de CC ook kunt uitzetten door het hendeltje even aan te tippen ipv helemaal uit te schakelen.
Als ik me niet vergis onthoudt hij dan wel de snelheid waarop ie stond. Dus als jij 'm uitzet op die manier op de snelweg om 'm binnen 10 minuten (dacht ik?) weer aan te zetten op een 50km-weg kun je nog wel eens onplezierig verrast worden.mekkieboek schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 12:34:
[...]
Met de V kwam ik er pas na een maandachter dat je de CC ook kunt uitzetten door het hendeltje even aan te tippen ipv helemaal uit te schakelen.
Euhmm .. nee? In mijn Seat werkt het exact hetzelfde. Knop naar beneden om snelheid in te stellen, knop naar boven om +2 km/h harder te gaan OF de laatst gedefinieerde snelheid weer te gaan rijden. Hendel tikje naar rechts om CC uit te zetten (hij onthoudt dus wel de laatst ingegeven snelheid, zodat je die met knop omhoog weer kunt gaan rijden), hendel helemaal naar rechts om CC helemaal uit te zetten.Miles Teg schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 12:38:
[...]
Als ik me niet vergis onthoudt hij dan wel de snelheid waarop ie stond. Dus als jij 'm uitzet op die manier op de snelweg om 'm binnen 10 minuten (dacht ik?) weer aan te zetten op een 50km-weg kun je nog wel eens onplezierig verrast worden.
Dus je rijdt 80 op de CC, nadert een rotonde, je doet de hendel een tikje naar rechts, remt af, neemt de rotonde, drukt op knop omhoog en je gaat weer 80 rijden
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Hij gaat ook gewoon uit door te remmen hoor. Wanneer je daarna het knopje omhoog drukt gaat hij weer op resumeArfman schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 12:42:
[...]
Dus je rijdt 80 op de CC, nadert een rotonde, je doet de hendel een tikje naar rechts, remt af, neemt de rotonde, drukt op knop omhoog en je gaat weer 80 rijden
Hij gaat ook uit bij een aanrijding, resume kan dan wel eens moelijker wordenJ0YR1D3R schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 12:53:
[...]
Hij gaat ook gewoon uit door te remmen hoor. Wanneer je daarna het knopje omhoog drukt gaat hij weer op resume
Verder moet hij ook uitgaan door te ontkoppelen.
En ik zit met een klein dillema over mijn Golfje IV.
Op dit moment rijdt ik een Golf IV TDi uit 1998, en is het een kwestie van enkele weken dat ik de magische grens van 400.000 km ga passeren. Ook is mijn spaarvarken op dit moment lekker vol.
De Golf kan ik op dit moment in de handel nog ergens tussen de 1500 - 2000 voor krijgen. Destijds de auto aangeschaft voor een vergelijkbaar bedrag.
Het dillema.
- Golf oprijden. Ik zag op de TDIclub standen van 500.000 plus voorbijkomen
- Inruilen, en de afgelopen periode tegen lage afschrijving gereden te hebben.
Keuzes, Keuzes.
Op dit moment rijdt ik een Golf IV TDi uit 1998, en is het een kwestie van enkele weken dat ik de magische grens van 400.000 km ga passeren. Ook is mijn spaarvarken op dit moment lekker vol.
De Golf kan ik op dit moment in de handel nog ergens tussen de 1500 - 2000 voor krijgen. Destijds de auto aangeschaft voor een vergelijkbaar bedrag.
Het dillema.
- Golf oprijden. Ik zag op de TDIclub standen van 500.000 plus voorbijkomen
- Inruilen, en de afgelopen periode tegen lage afschrijving gereden te hebben.
Keuzes, Keuzes.
Jij krijgt een handelsprijs van 2000,- voor een 12 jaar oude Golf met 400.000 op de klokmerauder schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 15:00:
Hij moet hem ook weer kwijt, om vervolgens ergens te koop te worden gezet. Verkoopprijs moet dan tussen de 3000,- en 3500,- liggen, wil je er nog wat aan hebben. Lijkt me een lastig verhaal.
Het feit dat sommige gekke garages en marktplaats handelaren die dingen "aanbieden" voor 3000 tot 4000, wil nog niet zeggen dat dat de daadwerkelijke verkoopprijs is
[ Voor 32% gewijzigd door PWM op 12-05-2010 15:16 ]
tja oprijden totdat eerste mankement of ander groot onderhoud zich aandient?
Kun je ook ondertussen gaan zoeken naar een hele goede aanbieding en die pakken als dat het geval is. Scheelt veel vergeleken met het gehaast gaan zoeken naar een andere auto omdat de huidige bijv. met motorschade stilstaat.
Ik rij bijv. nu ook nog een jaar door met mijn bmw 318i met bijna 240.000 km op de teller op zoek naar een goede aanbieding. Daarvoor ben ik hier, zijn er hier al ervaringen met Scirocco's met een 1.4 TSI? Verbruik bijv. Zie in Duitsland al een aantal voor <18.000 euro op mobile.de staan.
Kun je ook ondertussen gaan zoeken naar een hele goede aanbieding en die pakken als dat het geval is. Scheelt veel vergeleken met het gehaast gaan zoeken naar een andere auto omdat de huidige bijv. met motorschade stilstaat.
Ik rij bijv. nu ook nog een jaar door met mijn bmw 318i met bijna 240.000 km op de teller op zoek naar een goede aanbieding. Daarvoor ben ik hier, zijn er hier al ervaringen met Scirocco's met een 1.4 TSI? Verbruik bijv. Zie in Duitsland al een aantal voor <18.000 euro op mobile.de staan.
I know, maar ik laat (als het rustig is) ruim vantevoren de auto uitrollen, scheelt echt aanzienlijk in benzineverbruik.J0YR1D3R schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 12:53:
[...]
Hij gaat ook gewoon uit door te remmen hoor. Wanneer je daarna het knopje omhoog drukt gaat hij weer op resume
Dat is wel een goed idee! Voor tijdens motorschade is er nog een tweede auto hier. Rijd wel op benzine, maar is nog altijd een mogelijkheid om het gehaast zoeken te rekken.Quantor schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 15:20:
tja oprijden totdat eerste mankement of ander groot onderhoud zich aandient?
Ja, deze zitten er bij de Highline standaard onder en zijn 16".kazuka schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 11:13:
Zeker nette wagen. Niet spannend maar wel superdegelijk en erg goed afgewerkt. Lijkt me met DSG7 bak trouwens helemaal super rijden. Zijn dit de standaard velgen van de Highline? 16" ?
De Trendline heeft wieldoppen (zien er helemaal niet verkeerd uit), de Comfortline heeft stalen velgen. Deze zijn van aluminium.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
En ik heb nu een 2 takt diesel
Mijn Polo gebruikt nu 1 liter volledige synthetische olie volgens de VW 004 specs (0W 30) per 2000 KM
(iets met longlife service intervallen)
VW garage zegt olieschraapveren aan gort
, Lease toko zegt valt binnen de specificaties van VW en doen niks
Blij dat mijn werkgever weg is bij leasetoko, ik ben de laatste met een lease auto van hun 
En dat met mijn komende vakantie, ik sla wel 5 liter in van die meuk voordat ik NL verlaat richting Italië. (1 liter BP Castrol 0W 30 kost +/- €25 die 5W 30 is vergelijkbaar qua prijs)
Niks dan lof voor de dealer, deed een tip aan de hand om 5W 30 te gaan gebruiken (is iets stroperiger) , mag ook volgens VW wegens de VW 005 specs. Eerst die 2 liter 0W 30 die ik nog heb staan op stoken
Naja, lang leve Multitank card
Afijn, nog 30.000km te gaan of 1 november
en dan de nieuwe maar eens bestellen.

VW garage zegt olieschraapveren aan gort

En dat met mijn komende vakantie, ik sla wel 5 liter in van die meuk voordat ik NL verlaat richting Italië. (1 liter BP Castrol 0W 30 kost +/- €25 die 5W 30 is vergelijkbaar qua prijs)
Niks dan lof voor de dealer, deed een tip aan de hand om 5W 30 te gaan gebruiken (is iets stroperiger) , mag ook volgens VW wegens de VW 005 specs. Eerst die 2 liter 0W 30 die ik nog heb staan op stoken
Naja, lang leve Multitank card

Afijn, nog 30.000km te gaan of 1 november
[ Voor 3% gewijzigd door aReaRe op 13-05-2010 21:53 ]
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Eigenlijk crimineel dat de leasemaatschappij er niks aan doet. Je belast het milieu onnodig, het kost onnodig geld en het kost jou onnodig veel moeite.
Heb ook een soortgelijk iets, maar dan met de 2.0 TFSI (in een A4). Verbruik is 1:6000. Zit ook Mobil 5W30 in, dat kost iets van 25 euro per liter.
Inderdaad, of gewoon je baas bellen en zeggen dat hij ING moet bellen omdat je anders de tijd die het kost gaat doorbelasten ofzo. Zal heus wel onder een of andere SLA vallen dat ze moeten zorgen voor een deugelijke auto, eentje waarvoor je 5L Olie mee op vak moet nemen valt daar imho niet onder!Arfman schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 21:09:
Eigenlijk crimineel dat de leasemaatschappij er niks aan doet. Je belast het milieu onnodig, het kost onnodig geld en het kost jou onnodig veel moeite.
Laatste auto en deze heeft nog geen 130.000km gelopen, lease ontract is afgesloten op 160K of 1 november 2010Arfman schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 21:09:
Eigenlijk crimineel dat de leasemaatschappij er niks aan doet.

Hij pluimt niet bij optrekken, onnodig geld dat is Multitank card en die onnodige moeite voor mij vind ik meevallen. Wat mij meer zorgen baart is mijn a.s. vakantie (betrouwbaarheid motor) en ook het milieu.Je belast het milieu onnodig, het kost onnodig geld en het kost jou onnodig veel moeite.
Ik kijk het nog even aan, mijn werkgever praat ik regelmatig bij. Er is al een aardige geschiedenis opgebouwd over eerdere incidenten (banden, APK en groot onderhoud)
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Iets meer dan een week later...

De andere partij had duidelijk geen parkeersensoren
Gelukkig is men mij komen zoeken en zijn de verzekeringspapieren ingevuld. Maar leuk is toch wel anders.
De andere partij had duidelijk geen parkeersensoren

Gelukkig is men mij komen zoeken en zijn de verzekeringspapieren ingevuld. Maar leuk is toch wel anders.
Blog (Linux-related)
Aha, dus ze moeten gewoon tot aan de 160K KM of 1 november zorgen voor een goede auto.aReaRe schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 21:52:
[...]
Laatste auto en deze heeft nog geen 130.000km gelopen, lease ontract is afgesloten op 160K of 1 november 2010
De multitankkaart is geen gratis benzine/oliekaartje hoorHij pluimt niet bij optrekken, onnodig geld dat is Multitank card en die onnodige moeite voor mij vind ik meevallen.

Ergens betaalt iemand jouw onnodige olie, en aangezien het over een leasebak gaat gok ik dat uiteindelijk de mensen waar jij over de vloer komt (klanten dus) dat betalen. Het is gewoon, hoe je het went of keert, verspilling.
Hopelijk komt er snel een oplossing, da's voor iedereen beter
Aarg nee he.DSK schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 11:06:
Iets meer dan een week later...
[afbeelding]
De andere partij had duidelijk geen parkeersensoren![]()

Iig gelukkig wel dat de dader langs is gekomen.

Het leven is te kort om geduld te hebben!
Dat ben ik met je eens.Arfman schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 11:24:
Hopelijk komt er snel een oplossing, da's voor iedereen beter
Ik zat net op irc met Destruction te praten over chippen van een TDI blokje etc etc... Echter heb ik natuurlijk weer een model met een zwakke koppeling 
Maar goed, nu even wat ik wil weten:
Als ik bij wijze van spreke goed zou zoeken, kom ik aan een 1.9 TDI 150 pk met 6-bak tegen. alle VAG blokken wat dat betreft passen 1-op-1 dus een motorswap is geen punt (bekabeling lijkt me ook niet).
Echter, de nieuwere 2.0 TDI blokken, hebben deze dezelfde ophangpunten? Met googlen op golf 4 motorswap 2.0TDI krijg ik alleen berichten te zien van mensen die hun bak verwisselen of het chippen van een 2.0TDI in een Golf 5.
Maar goed, nu even wat ik wil weten:
Als ik bij wijze van spreke goed zou zoeken, kom ik aan een 1.9 TDI 150 pk met 6-bak tegen. alle VAG blokken wat dat betreft passen 1-op-1 dus een motorswap is geen punt (bekabeling lijkt me ook niet).
Echter, de nieuwere 2.0 TDI blokken, hebben deze dezelfde ophangpunten? Met googlen op golf 4 motorswap 2.0TDI krijg ik alleen berichten te zien van mensen die hun bak verwisselen of het chippen van een 2.0TDI in een Golf 5.
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Dat wist je gisteren alBeerkeeper schreef op maandag 17 mei 2010 @ 19:13:
Ik zat net op irc met Destruction te praten over chippen van een TDI blokje etc etc... Echter heb ik natuurlijk weer een model met een zwakke koppeling
Mja, TKing, het idee is, het kostenverschil tussen de koppeling e.d vervangen vanwege een chip (een snelle rekensom kwam uit op ruim 1200 euro voor dit alles), en een ander (krachtiger) blok is niet zo heel groot. Dan zie ik dus meer heil in het swappen van het blok. Ook omdat je je huidige motor kunt verkopen, en zo weer iets van de operatie terugverdient, terwijl je bij chippen enkel geld weggooit.
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Ik heb het erover dat hij al wist dat hij een zwakke koppeling had
Hebben we het gisteren op de meet al over gehad
Heb je wel eens de prijs van een Golf 5 vergeleken met die van een Golf 4?Gunner schreef op maandag 17 mei 2010 @ 19:16:
Kan je niet beter wat kopen waar al een 2.0 TDI in zit? Scheelt je een hoop werk.

Dat is waarTKing schreef op maandag 17 mei 2010 @ 19:18:
Ik heb het erover dat hij al wist dat hij een zwakke koppeling hadHebben we het gisteren op de meet al over gehad
[ Voor 32% gewijzigd door Beerkeeper op 17-05-2010 19:19 ]
Nee. Het is dus een geld issue?Beerkeeper schreef op maandag 17 mei 2010 @ 19:19:
Heb je wel eens de prijs van een Golf 5 vergeleken met die van een Golf 4?
een beetje golf 5 (snel gekeken met een 2.0 TDI blok) kost 12k, zo niet meer.
Lijkt mij dat een motorswap + oude blok verkopen een stuk goedkoper uitvalt?
12K maar? Valt me nog mee.
Hmm... nog wat meer research gedaan:
Dan wordt het al helemaal niet meer interessant... Als ik dan op zoek naar meer vermogen, wordt het een andere auto dan maarTis best een pittig werk om alles om te bouwen zoals gezegd...
Kabelbomen
Ecu
Veel slangenwerk
Front (condensor airco, radiator, intercooler)
Veel buizenwerk
Motor zelf
Versnellingsbak
Aandrijfassen
Koppeling
Vliegwiel
Brandstof pomp
Brandstof leidingen
Brandstof koeler
een nette golf 4 highline 150pk tdi met wat extra opties en weinig KM's is ook nog tegen de 10K. Daarentegen is de 1.9tdi wel een betrouwbaarder blok dan de 2.0tdi
@beerkeeper: Ja als je de 90pk tdi hebt, dan heb je idd een zwakke koppeling en geen variabele turbo.
Chippen is eigenlijk pas leuk vanaf de 100/110/115PK 1.9tdi. Maar ik moet zeggen ik ken 2 mensen met een 90pk versie met andere injectoren en die gaan ook wel vooruit met zover ik weet geen problemen.
@beerkeeper: Ja als je de 90pk tdi hebt, dan heb je idd een zwakke koppeling en geen variabele turbo.
Chippen is eigenlijk pas leuk vanaf de 100/110/115PK 1.9tdi. Maar ik moet zeggen ik ken 2 mensen met een 90pk versie met andere injectoren en die gaan ook wel vooruit met zover ik weet geen problemen.
[ Voor 48% gewijzigd door KappeNou op 17-05-2010 23:33 ]
Ik heb de 100pk versieKappeNou schreef op maandag 17 mei 2010 @ 23:29:
een nette golf 4 highline 150pk tdi met wat extra opties en weinig KM's is ook nog tegen de 10K. Daarentegen is de 1.9tdi wel een betrouwbaarder blok dan de 2.0tdi
Ik zat nog te twijfelen of het vanaf de 110pk versie was
Zover ik weet kan je wel wat meer PK eruit halen zonder echt grote problemen te krijgen, maar naar de 200PK wat veel mensen met de 1.9tdi doen zou ik niet aanraden
Misschien is verkopen en een 110/130/150pk versie terug kopen de goedkoopste oplossing?
Zover ik weet kan je wel wat meer PK eruit halen zonder echt grote problemen te krijgen, maar naar de 200PK wat veel mensen met de 1.9tdi doen zou ik niet aanraden
Misschien is verkopen en een 110/130/150pk versie terug kopen de goedkoopste oplossing?
Moet zeggen dat het bij mij nu ook aardig begint te kriebelen. Het mijn Polo BlueMotion (alles erop en eraan, leve de lease) op 15 januari besteld. De indicatie van de productiedatum stond vorige maand al op 'Mei 2010', maar vorige week vrijdag kon de dealer nog steeds géén definitieve productiedatum noemen.
Ben benieuwd hoe lang de RNS310 het vol gaat houden in mijn Polo. Naar aanleiding van alle berichten hier heb ik het zelf 4 maanden gegeven. We zullen zien...
Ben benieuwd hoe lang de RNS310 het vol gaat houden in mijn Polo. Naar aanleiding van alle berichten hier heb ik het zelf 4 maanden gegeven. We zullen zien...
Vandaag is mijn Bluemotion (ook lease) besteld, afleverdatum: januari 2011 haha, heb al wel een voorloopauto geregeld (huidige golf is op), ook een Polo bluemotion, staat inmiddels bij de leasemaatschappij, vrijdag krijg ik hem. Ze hebben er gewoon 15 bestelt toen het kon, dus hebben de eerste levering gekregen.Prx schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 13:05:
Moet zeggen dat het bij mij nu ook aardig begint te kriebelen. Het mijn Polo BlueMotion (alles erop en eraan, leve de lease) op 15 januari besteld. De indicatie van de productiedatum stond vorige maand al op 'Mei 2010', maar vorige week vrijdag kon de dealer nog steeds géén definitieve productiedatum noemen.
Ben ook benieuwd hoelang de RNS310 het uithoud, hoop niet dat ze zo snel gaan als de RNS510...
Dat is idd een flinke wachttijd. Ik hoop nog steeds dat ik hem in september krijg, dat was ook de eerste prognose van de dealer.
Sowieso een populaire auto lijkt me die Polo. Zie hem voor een nieuw model al opvallend veel rijden.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ach dat is met elke betaalbare vw/audi.Wom schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:13:
Sowieso een populaire auto lijkt me die Polo. Zie hem voor een nieuw model al opvallend veel rijden.
Tuurlijk, is een populair merk. Maar de regio waar ik woon loopt met zulke dingen toch altijd echt wel achter moet ik zeggen. En het valt me hier echt op.
Als je toch een 2e auto hebt staan, waarom niet proberen particulier te verkopen? Vang je er meer voor als dat je hem inruilt, danwel aan een handelaar verkoopt...merauder schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 17:35:
[...]
Dat is wel een goed idee! Voor tijdens motorschade is er nog een tweede auto hier. Rijd wel op benzine, maar is nog altijd een mogelijkheid om het gehaast zoeken te rekken.
7 maanden vind ik echt overdreven lang voor een polo, voor een audi A3, A4 en Q5 zijn de wachttijden even erg.Gunner schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 13:45:
Dat is idd een flinke wachttijd. Ik hoop nog steeds dat ik hem in september krijg, dat was ook de eerste prognose van de dealer.
Hoe zit dat eigenlijk met de overnameprijs als je zolang moet wachten?
Normaal krijg ik een nieuwe wagen in januari, maar omdat budgetten opgemaakt worden in september kan ik pas in de tweede helft van september bestellen (budget van wagen is 22k (België) maar dat is onderhandelbaar en kan dus ook 25k zijn).
Als ik 7 maanden moet wachten is mijn auto ineens 4 maanden ouder bij de keuze van een VW/audi wat toch een hoop is op een termijn van 3 jaar. Elk ander merk slaagt er namelijk wel in om een auto af te leveren op 3-4 maanden tijd.
7 maanden levertijd
Dan ging het feest bij mij al niet meer door. Of iig een fikse korting. Is het ding iberhaubt al geproduceerd Gunner?
* Destruction meldt btw. Golf 3 variant TDI 66kw

Dan ging het feest bij mij al niet meer door. Of iig een fikse korting. Is het ding iberhaubt al geproduceerd Gunner?
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Dat denk ik niet. Als ik hier lees dat in januari bestelde auto's pas in juni afgeleverd worden is de voor mij (eind maart bestelde) nog lang niet aan de beurt.Destruction schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 09:13:
Is het ding iberhaubt al geproduceerd Gunner?
Verder is de wachttijd voor mij dus 'maar' 6 maanden, geen 7. Alsnog wel veel natuurlijk.
De eerste Polo BlueMotion modellen zijn uitgeleverd. Landelijke introductie was op 22 april. Ik zag in het voorlopige productieschema van mijn dealer al auto's staan voor productie april 2010, dus die zullen nu wel in Nederland zijn.
Mijn dealer was daarover heel eerlijk tegen me. Het kwam neer op (bijna letterlijk): "Die Polo BlueMotion krijg ik toch wel verkocht. Als een klant er dus teveel vanaf wil, dan verkoop ik hem wel aan de volgende die binnen komt". Zal dan ook wel opgaan voor een korting omdat het zolang duurt.Destruction schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 09:13:
7 maanden levertijd![]()
Die verhalen heb ik ook wel gehoord ja.Prx schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:30:
Mijn dealer was daarover heel eerlijk tegen me. Het kwam neer op (bijna letterlijk): "Die Polo BlueMotion krijg ik toch wel verkocht. Als een klant er dus teveel vanaf wil, dan verkoop ik hem wel aan de volgende die binnen komt". Zal dan ook wel opgaan voor een korting omdat het zolang duurt.
Die van mij wordt volgende week geproduceerd, 2 weken later staat ie bij Pon in Leusden, paar dagen later wordt ie verscheept naar Pauw in Zwolle, rijklaar maken, op kenteken zetten.. pfffff.. kan niet wachten
Yup, da's de dealer.. Je bent gewoon een nummertje, hij verdiend zn poen toch wel dus dokken zul je. Achja, ergens heeft-ie een punt. Feit blijft dat ik dus had bedankt voor zon dingPrx schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:30:
Mijn dealer was daarover heel eerlijk tegen me. Het kwam neer op (bijna letterlijk): "Die Polo BlueMotion krijg ik toch wel verkocht. Als een klant er dus teveel vanaf wil, dan verkoop ik hem wel aan de volgende die binnen komt". Zal dan ook wel opgaan voor een korting omdat het zolang duurt.
pics van mijn Volkswagen.

Specs:
Volkswagen Golf Variant 1.9TDI 66kw/90pk
Bouwjaar Juni 1995
- Centrale deurvergrendeling
- Stuurbekrachtiging
- Aribag bestuurder
- Cruisecontrol
- Electrisch verstelbare spiegels
- Radio/cdspeler (maar die gaat eruit)
- Middenarmsteun
- Bagageruimte afdekhoes
- Bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar
- Stuur in hoogte verstelbaar
Mn huidige en mn vorige Golf

Een van de plekken waar de exportboer die het ding kocht zn auto's neerzet.. Specs van die vorige, 1.9TDI 66kw met stuurbekrachtiging en cruisecontrol. 1994, 390k km. Gekocht op 380, in 3mnd naar de 390 gereden en met 300 winst verkocht
[ Voor 56% gewijzigd door Destruction op 20-05-2010 10:40 ]
Geef hem eens ongelijkDestruction schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:31:
[...]
Yup, da's de dealer.. Je bent gewoon een nummertje, hij verdiend zn poen toch wel dus dokken zul je. Achja, ergens heeft-ie een punt. Feit blijft dat ik dus had bedankt voor zon ding
Simpel gevalletje 'vraag en aanbod'. eerste les Economie
Sinds enkele dagen mag ik mij de gelukkige eigenaar noemen van een United Grey Golf 5 GTI uit 2006, prachtige wagen, genieten! Echter zou ik graag via m'n iPhone willen telefoneren (ook muziek kunnen luisteren die op de iPhone staat is 'n pre).
Wat ik heb:
- Stuurbediening;
- Half hoog display;
- iPhone 3G;
- RCD300.
Als ik het goed begrijp is de Dension Gateway Five (http://www.dension.com/index.php?pageID=291) een optie, daarmee kan ik via een kabeltje m'n muziek luisteren en via Bluetooth bellen. Als ik e.e.a. goed heb gelezen is het alleen mogelijk om playlists af te spelen, en kan ik niet door mijn library heen bladeren omdat ik een half-hoog display heb in mijn tellerhuis. Zitten er nog meer haken en ogen aan het systeem?
Zijn er mensen die ervaring hebben met de Dension? Hoe integreert het met bijv. het stuur? Kan ik zowel de muziek als aannemen/ophangen bedienen?
Wat ik heb:
- Stuurbediening;
- Half hoog display;
- iPhone 3G;
- RCD300.
Als ik het goed begrijp is de Dension Gateway Five (http://www.dension.com/index.php?pageID=291) een optie, daarmee kan ik via een kabeltje m'n muziek luisteren en via Bluetooth bellen. Als ik e.e.a. goed heb gelezen is het alleen mogelijk om playlists af te spelen, en kan ik niet door mijn library heen bladeren omdat ik een half-hoog display heb in mijn tellerhuis. Zitten er nog meer haken en ogen aan het systeem?
Zijn er mensen die ervaring hebben met de Dension? Hoe integreert het met bijv. het stuur? Kan ik zowel de muziek als aannemen/ophangen bedienen?
Hoempapaaa Holladiejeej.
Dat van het bladeren door je library zou idd kunnen kloppen, want dat heb ik al vaker gelezen met non-Vag systemen in combinatie daarvan. Stuurbediening zou geen problemen moet opleveren volgens mij aangezien deze direct met de RCD communiceert. Ikzelf heb een Pioneer erin zitten en daardoor geen stuurbediening wat dat was 2,5 jaar terug nog niet leverbaar (helaas).
Maar veel plezier met je GTI, heb dezelfde kleur dus complimenten daarvoor
Voor de vorm nog even een foto, zei het al van een tijdje terug

Blijft stiekem het front van de V mooier vinden als die van de VI GTI
Maar veel plezier met je GTI, heb dezelfde kleur dus complimenten daarvoor
Voor de vorm nog even een foto, zei het al van een tijdje terug

Wom schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:18:

Exact.
Hoempapaaa Holladiejeej.
Vind persoonlijk die V een stuk mooier, ondanks dat ik die nieuwe strakke lijnen van de VI wel waardeer (door de gehele lijn heen).
Mja, ik vind de neus van de 6/Polo etc ook niet echt mooi.. 5 is mooier imo
Misschien is het gewenning, dat kan natuurlijk..
Persoonlijk vind ik de neus van de VI mooier, maar wat ik jammer vind is die dubbele pijpen in het midden aan de achterkant. Gewoon dubbele pijpjes aan de rechterkant had ik mooier gevonden en is meer passend bij de GTI. Hoe het nu is is meer voor de R(32) serie
The ramblings of an idiot
De V met een Jetta neus
.
Dat is voor mij wel de winnaar

Dat is voor mij wel de winnaar

[ Voor 35% gewijzigd door TiMMieJ op 26-05-2010 12:36 ]
Ik heb vandaag mijn VW Passat (2007) in geleverd en rijd vanaf morgen met een Audi A4. Niet met spijt in het hart aangezien de A4 toch wel een betere wagen is (of toch zou moeten zijn) en ook beter aangekleed is, maar ik heb toch wel genoten van de Passat. Ik deed veel lange kilometers (400+ per dag om de zoveel weken) en hij was zeer stil en comfortabel ondanks de 1.9TDI 105pk. Zuinig ook, met een gemiddelde van 5.5 op de autosnelweg zonder te slenteren (130). Wegligging was ook top en ondanks zijn onsportiviteit was hij zeer handelbaar in de bochten, nooit een slippertje gehad. Je kon geleidelijk de snelheid opvoeren en je voelde hem geleidelijk glijden maar zeer controleerbaar.
Vooral de standaard uitrusting was top, dingen waarvoor je bij Audi al snel een paar honderd euro moet bijbetalen (slot op handschoenkastje of verwarmde buitenspiegels bvb).
Vooral de standaard uitrusting was top, dingen waarvoor je bij Audi al snel een paar honderd euro moet bijbetalen (slot op handschoenkastje of verwarmde buitenspiegels bvb).
Nope, er zit wel degelijk verschil tussenJ0YR1D3R schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 12:43:
Wat op zijn beurt volgens mij zo goed als gelijk is aan een R32:
[afbeelding]

Even plaatje met wat meer contrast
The ramblings of an idiot
Zaterdag een proefritje gemaakt met een Polo uit 2004 met 85.000km op de teller, vanmiddag onderhandelen met de dealer... Hoeveel is er (zonder inruil) van de prijs af te halen? De vraagprijs is €8.400,-
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Welke uitvoering is het? En is het de facelift-versie of de oude met de ronde koplampen? Vind het nogal duur voor een Polo van 2004.
Ik heb begin vorig jaar voor een Polo uit sept-2005 (Optive uitvoering dus met airco en elektisch enzo) 1.4 benzine 9000 euro betaald. Bij een VW-dealer met een jaar garantie ook nog. Ook met minder kilometers ook nog.
Ik heb begin vorig jaar voor een Polo uit sept-2005 (Optive uitvoering dus met airco en elektisch enzo) 1.4 benzine 9000 euro betaald. Bij een VW-dealer met een jaar garantie ook nog. Ook met minder kilometers ook nog.
[ Voor 66% gewijzigd door Gunner op 31-05-2010 15:47 ]
Het is een vrij luxe uitvoering iig, met automatische airco, cruise control, elektrisch verstelbare spiegels, en hij ziet er gewoon als nieuw uit... Er zit ook een jaar garantie bij.
[ Voor 10% gewijzigd door Mx. Alba op 31-05-2010 15:47 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Inderdaad want met de verstrekte info kan ik niet zoveel.KappeNou schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:48:
geen advertentie online met foto's?
Bij autodna.nl geven ze €6.600 aan als dagwaarde... Op een aantal andere sites, zoals independer.nl zit het ook allemaal zo rond de 6500 à maximaal 7000. De vraagprijs €8.425 is dan inderdaad wat aan de hoge kant...
Hoeveel is een jaar garantie waard? Het probleem is ook dat vrouwlief verliefd is geworden op dat auto'tje tijdens de proefrit eergisteren, en tsja, ga er maar aan staan als een vrouw iets wil hebben
In de zelfde prijsklasse vindt ik er op Autotrack ook van 1 à 2 jaar jonger, post-facelift (maar dan wel met 110.000 à 130.000km)... Nou ja, we gaan gewoon onderhandelen en kijken waar we op uit kunnen komen.
Hoeveel is een jaar garantie waard? Het probleem is ook dat vrouwlief verliefd is geworden op dat auto'tje tijdens de proefrit eergisteren, en tsja, ga er maar aan staan als een vrouw iets wil hebben
In de zelfde prijsklasse vindt ik er op Autotrack ook van 1 à 2 jaar jonger, post-facelift (maar dan wel met 110.000 à 130.000km)... Nou ja, we gaan gewoon onderhandelen en kijken waar we op uit kunnen komen.
[ Voor 81% gewijzigd door Mx. Alba op 31-05-2010 16:17 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.
http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.
http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]