Toon posts:

Het Grote Volkswagen-topic deel 2 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 62 Laatste
Acties:
  • 393.787 views

Onderwerpen

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:59

McBoom

Broem

"Ik wil graag 4 nieuwe bougies voor mijn Golf"
Verkoper: :?

:P

The ramblings of an idiot

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-12-2022
Zoiets had ik in eerste instantie ook. Totdat hij in ze 3 nog weg burnde :?

>PC specs<

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-01 19:41
Nou als we toch bezig zijn met zieke filmpjes, hier een van mijn favoriete model de mk3. Ik denk dat velen hem ook wel kennen. (het filmpje dan)
Een mk3 die een 911 en een Lambogini finaal aan flarden rijdt :P

is wel iets versneld afgespeeld.....

Edit
Ik moest ff zoeken voor deze, maar ik heb hem. Ik vind het casco afschuwelijk maar het is wel een monster.

[Voor 22% gewijzigd door BAS80 op 29-03-2010 19:41]

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-02 22:58
Opa_vertelt schreef op maandag 29 maart 2010 @ 15:51:
Wimpie, jij was toch niet toevallig vanmorgen in Twello?
Zag een GTD rijden in exact dezelfde kleur en velgen. :P
Uhm nee ;-)
Zo ver kom ik niet ;-)
Even gekeken, ja hij staat er nog :P

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:32

Ethirty

Who...me?

Nou vooruit, ook nog maar even de Dahlback Polo dan :P

En een 700pk Golf 2

Of als het echt snel moet in je Polo 1

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone 8 64GB

• KappeNou
Ok dan stel ik wel de golf 1 met het nieuwe R36 blok voor. Wel met een turbotje en 4x4 natuurlijk ;)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=30I0LkdzILo]

>PC specs<

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Opa_vertelt schreef op zondag 28 maart 2010 @ 22:53:
Tijd geleden nog een R32T met een maat gekocht voor de handel, was nog een hels karwei
om hem te verkopen. Wel een ontzettend snelle wagen (+530PK), het gas vol intrappen met
warme olie stond zo'n beetje (qua gevoel) gelijk aan gelanceerd worden. Wat (oude) foto's;

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Auto zag er trouwens in het echt nog een stuk afgeleefder uit dan op de foto's lijkt..
Damn zonde, dat leer, oei oei oei. :X

Maar wel een van de mooiste modellen golf. _O_
KappeNou schreef op maandag 29 maart 2010 @ 09:06:
@opa_vertelt: Andere achterlichten is idd wel nodig. Standaard highline of R32 usa ;)
Enige van dat grilletje is het halve maantje in de motorkap. Persoonlijk zou ik dat alleen doen wanneer ik daar een stukje metaal in zou lassen en volledig zou overspuiten.
Verder wel nette auto wanneer je de andere achterlichten monteerd ;)

Fototje van mijn standaard highline units O-)

[afbeelding]
Prachtige wagen zo, antraciet kleurige R32 velgen? _O_

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:32

Ethirty

Who...me?

Met al die filmpjes komt straks de mod-politie nog langs
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=BS0a__sttIY]

:P

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone 8 64GB

• KappeNou
Joopieboy schreef op maandag 29 maart 2010 @ 20:33:
[...]
Prachtige wagen zo, antraciet kleurige R32 velgen? _O_
Als er minder licht is idd antraciet achtig. Als de zon erop staat komt er een beetje blauw doorheen. Best apart en bij een zwarte MK4 best netjes. (ik heb helaas nog geen foto's met vol de zon erop)

[Voor 12% gewijzigd door KappeNou op 29-03-2010 20:52]

>PC specs<

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
wimpie007 schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 21:23:
Golf 7:

[afbeelding]

Vooral de achterkant vind ik erg wijs!

[afbeelding]
Das eerder de nieuwe Astra...

Heeft ook een computer!

• BAS80
KappeNou schreef op maandag 29 maart 2010 @ 20:49:
[...]

Als er minder licht is idd antraciet achtig. Als de zon erop staat komt er een beetje blauw doorheen. Best apart en bij een zwarte MK4 best netjes. (ik heb helaas nog geen foto's met vol de zon erop)

[afbeelding]

[afbeelding]
Vette slee man! enkel een VW embleemloze gril en het embleem op de kont strak weg werken Angel of devil eyes erin en je bent met de buitenkant klaar imo. je hebt trouwens er ook mooie sloffen onder (ik hou van de clean look)

Ik mag nog wel even, mijn mk3 gti 5 deurs (zeldzaam model) word een groot project, ik wil volgende maand eerst nieuwe remklauwen en schijven erin want die zijn echt slecht, kruisverbinding in de kofferbak want die kont van mij trekt omhoog als ik driftend/zijwaarts een bocht pak door de VR sportvering. Je voelt hem wringen. Deze zomer word hij opnieuw gespoten en de rijschade van de vorige eigenaar wegwerken en een luchthapper plaatsen. het kofferbak embleem ga ik ook gelijk weg laten weg laten werken voor het spuiten. Verder geen vleugels of ombouw kits, maar origineel tot zover en clean look :)
Deze winter ga ik opzoek naar een ander blok die ik voor nitro 'makkelijk' kan ombouwen. Een kameraad van mijn kameraad een kennis dus heeft er Nitro in liggen (Civic) dat is echt sick! knoppie indrukken en je word werkelijk gelanceerd. _/-\o_

• KappeNou
BAS80 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 21:30:
[...]
Vette slee man! enkel een VW embleemloze gril en het embleem op de kont strak weg werken Angel of devil eyes erin en je bent met de buitenkant klaar imo. je hebt trouwens er ook mooie sloffen onder (ik hou van de clean look)
Thnx.
Emblemen weg werken is best prijzig. Motorkap en achterklep moet aan gelast worden en gespoten worden.
Angel en devil eyes vallen onder het stukje foute tuning, dus daar doe ik niet aan. Hooguit OEM xenon wat best prijzig is.
Ik wil er niet te veel meer aan doen aangezien ik liever wat anders koop ;) Anders zou ik wel eerst R-line bumpers en skirts kopen.

>PC specs<

• BAS80
KappeNou schreef op maandag 29 maart 2010 @ 22:34:
[...]

Thnx.
Emblemen weg werken is best prijzig. Motorkap en achterklep moet aan gelast worden en gespoten worden.
Angel en devil eyes vallen onder het stukje foute tuning, dus daar doe ik niet aan. Hooguit OEM xenon wat best prijzig is.
Ik wil er niet te veel meer aan doen aangezien ik liever wat anders koop ;) Anders zou ik wel eerst R-line bumpers en skirts kopen.
Dat vind ik nog net kunnen LED, ik ga namelijk voor de prestaties. Wist jij dat LED tegenover normale verlichting al gauw 5 tot 7 PK scheelt? Ik rij altijd met verlichting maar de dynamo moet daardoor flink aan het werk. Bumpers skirts (wat niet origineel is) vleugels booskijkers enz. vind ik 100% fout. Maar dat is smaak

Achterklepje spuiten en lassen hoeft niet meer al 3 tot 4 meier te kosten als je een 'mannetje' hebt. En een grilletje kost ook niet veel via cargoods. Dan vind ik hem af. :)

• KappeNou
Ik denk dat je in de war bent met je airco aan zetten. 5 tot 7 PK winst met LED lampjes erin zetten? Laat mij dan maar is wat onderzoeken zien :D
Met alleen een ander grilletje heb je nog steeds een hapje uit je motorkap en zo'n half maantje wat je erin kan stoppen ziet er ook niet uit.
Nee ik zou toch eerder gaan voor originele R-line voor+achter bumper en skirts:

R-line achter bumper:

R-line voorbumper + OEM xenon: (zo goed als het zelfde als de R32 bumper)

>PC specs<

• BAS80
KappeNou schreef op maandag 29 maart 2010 @ 23:25:
Ik denk dat je in de war bent met je airco aan zetten. 5 tot 7 PK winst met LED lampjes erin zetten? Laat mij dan maar is wat onderzoeken zien :D
Met alleen een ander grilletje heb je nog steeds een hapje uit je motorkap en zo'n half maantje wat je erin kan stoppen ziet er ook niet uit.
Nee ik zou toch eerder gaan voor originele R-line voor+achter bumper en skirts:

R-line achter bumper:

[afbeelding]

R-line voorbumper + OEM xenon: (zo goed als het zelfde als de R32 bumper)

[afbeelding]
Bron; een kameraad van mijn pa die al 30 jaar automonteur is. (Mijn leermeester) Je kan het ook zelf uitrekenen hoor Tel maar eens op de wattages/lumen wat je lampen trekken en dan van LED. Dat scheelt echt heel veel.

een H7 halogeen pakt met 12 watt al gauw 2400 lumen een H4 12 tot 1500 lumen 55 á 60 watt een kleine led 3 tot 7 lumen. Laat ik even van het gemiddelde uitgaan 5 lumen x 12 leds voor 1 lamp is 60 lumen tegenover 2400 lumen voor een H7 lamp. Bron wikipedia. (ik neem aan dat je als gotter dat zelf ook wel kan vinden) dat is flink wat werk voor je dynamo om je accu aan te vullen hoor wat zich op zijn beurt vertaald in PK en benzine verbruik.

• Sinner
  • Laatst online: 06-01 18:31

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Op dat PK/LED -gebeuren kan ik maar 1 reply bedenken;

:D _O- :')

• McBoom

McBoom

Broem

BAS80 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 21:30:
mijn mk3 gti 5 deurs (zeldzaam model)
Wat is er zo zeldzaam aan een 5-deurs? :?

• KappeNou
Opa_vertelt schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 00:09:

Mja zoiets had ik ook in gedachte..

Verder snap ik niks van die "berekening" die opleiding elektrotechniek heeft me dan niet veel goed gedaan :D

>PC specs<

• BAS80
Nee ik heb geen electrotechniek gedaan, dit heb ik voor het gemak van wikipedia gehaalt. maar als mijn auto op de testbank staat/stond voor de chiptuning en ik zie dit verschil lights on/of en een automonteur legt me uit hoe het ongeveer zit. En ik zie een verschil van enkele pk's dan weet ik genoeg.
McBoom schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 00:13:
[...]

Wat is er zo zeldzaam aan een 5-deurs? :?
Van de GTI 5 deurs mk3 zijn het minste van verkocht, en de rest is in de prak gereden. 1.8 5 deurs word je mee doodgegooit. De 3 deurs GTI versie kom je ook veel tegen.
Maarja, je moet een beetje VW freak zijn om dat te weten ;)

80.000km per jaar als distributie vrachtwagenchauffeur rijden door heel NL rijden zie je ook een hoop. Heel veel mk3's. maar niet dit exacte model :z

[Voor 57% gewijzigd door BAS80 op 30-03-2010 01:40]

• McBoom

McBoom

Broem

BAS80 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 01:08:
[...]

Van de GTI 5 deurs mk3 zijn het minste van verkocht, en de rest is in de prak gereden. 1.8 5 deurs word je mee doodgegooit. De 3 deurs GTI versie kom je ook veel tegen.
Hier staat ander een 3-deurs die zeldzamer is dan jouw 5 deurs, maar je moet een beetje een VW-freak zijn om dat te weten :+ Toen ik op zoek ging was er nauwelijks een 3 deurs te vinden, je werd doodgegooid met 5 deurs. Met mijn auto net zo, meer 5 deurs dan 3 deurs. Ik vind een 3 deurs veel mooier, 5 deurs maakt het nu net weer zo'n gezinsbak :P

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
BAS80 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 23:49:
[...]

Bron; een kameraad van mijn pa die al 30 jaar automonteur is. (Mijn leermeester) Je kan het ook zelf uitrekenen hoor Tel maar eens op de wattages/lumen wat je lampen trekken en dan van LED. Dat scheelt echt heel veel.

een H7 halogeen pakt met 12 watt al gauw 2400 lumen een H4 12 tot 1500 lumen 55 á 60 watt een kleine led 3 tot 7 lumen. Laat ik even van het gemiddelde uitgaan 5 lumen x 12 leds voor 1 lamp is 60 lumen tegenover 2400 lumen voor een H7 lamp. Bron wikipedia. (ik neem aan dat je als gotter dat zelf ook wel kan vinden) dat is flink wat werk voor je dynamo om je accu aan te vullen hoor wat zich op zijn beurt vertaald in PK en benzine verbruik.
Lumen is geen maat voor hoeveel stroom een lamp trekt maar voor hoeveel licht het oplevert. Daar kan je dus sowieso al niet mee rekenen want het heeft er niets mee te maken.

Éen koplamp doet ongeveer 50 watt.

Stel je hebt ongeveer 136 PK. Das 100 Kilowatt aan vermogen (wat een toeval, das net makkelijk om mee te rekenen) Dat betekend dat je motor exact 100000watt aan vermogen heeft.

100 watt is exact 0,1% van 100000.

0.1% van 136 is 0.136. Dat zou dus betekenen dat je ongeveer 0,1 PK winst hebt.

Overigens moet je dynamo ook bijladen voor je ontsteking, ECU, en vele andere electronische systemen die je auto rijk is, dus dat is zwaar te verwaarlozen.

edit: Ik bedacht me overigens wel dat je dynamo natuurlijk niet met 100kilowatt laad...

[Voor 4% gewijzigd door Bertus op 30-03-2010 09:06]

Heeft ook een computer!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:20
Als volgende bedrijfswagen zit ik ook steeds meer te denken richting een golf 6 in plaats van een A3 SB ambiente (basisversie).
Dit omdat een golf 6 zich volgens mij goed staande kan houden ten opzichte van een A3 en je hebt een betere uitrusting voor je geld.

Met mijn beschikbare budget zou er een 1.6TDI highline met citypack en business pack vanaf moeten kunnen (Belgische packs). Ik heb gerekend met een fleetkorting van 10% die we zouden moeten hebben.
Met deze pack's is de wagen zeer compleet.

citypack:
parkeersensoren voor/achter, licht-en regensensor, coming/leaving home, zelfdimmende binnenspiegel, buitenspiegel die naar beneden klapt als je hem in achteruit zet, cruise control (wat eigenlijk al std is bij highline)

Business pack:
metaalkleur, elektronische climatronic, navi RNS-310, multifunctiestuur met leder

Enige waarover ik twijfel is een 5-deurs met standaard 16" velgen of een 3-deurs met Pack Sport + aluvelgen "seatlle" (17").
Heb altijd al een 3-deurs gereden, maar weet het nu niet goed. De 3 deurs is mooier, maar volgens mij is een 5 deurs veel handiger al heb ik dit niet echt nodig aangezien ik 90% van de tijd alleen zit in mijn wagen (50.000km/jaar).

Beiden zijn ongeveer even duur in aankoop, met een licht voordeel voor de 3-deurs met sportpack.
Moet je veel comfort opgeven als je van 16" naar 17" gaat, ga je meer rolgeluiden of kraakjes/rammels in het interieur horen? Ik wil een zo stil mogelijke wagen deze keer ipv gewoon de goedkoopste.

PS.: nu rijdt ik met een astra GTC 1.9CDTI (120pk) met 16" wielen en rol- en windgeluiden + rammels/kraakjes zijn mij dus niet onbekend...

• KappeNou
Nee ik heb geen electrotechniek gedaan, dit heb ik voor het gemak van wikipedia gehaalt. maar als mijn auto op de testbank staat/stond voor de chiptuning en ik zie dit verschil lights on/of en een automonteur legt me uit hoe het ongeveer zit. En ik zie een verschil van enkele pk's dan weet ik genoeg.
Dat had ik ook al door, ik bedoelde ook dat ik het gestudeerd heb :Y)
Bertus schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 06:54:
[...]

Lumen is geen maat voor hoeveel stroom een lamp trekt maar voor hoeveel licht het oplevert. Daar kan je dus sowieso al niet mee rekenen want het heeft er niets mee te maken.

Éen koplamp doet ongeveer 50 watt.

Stel je hebt ongeveer 136 PK. Das 100 Kilowatt aan vermogen (wat een toeval, das net makkelijk om mee te rekenen) Dat betekend dat je motor exact 100000watt aan vermogen heeft.

100 watt is exact 0,1% van 100000.

0.1% van 136 is 0.136. Dat zou dus betekenen dat je ongeveer 0,1 PK winst hebt.

Overigens moet je dynamo ook bijladen voor je ontsteking, ECU, en vele andere electronische systemen die je auto rijk is, dus dat is zwaar te verwaarlozen.

edit: Ik bedacht me overigens wel dat je dynamo natuurlijk niet met 100kilowatt laad...
ssst ;)

>PC specs<

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:15

-tom-562

Oliesjeik

Opa_vertelt schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 00:09:

QFT
Echt.. :') _O-
De nieuwe vorm van sjonnie-tjoening

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 22-01 11:06

ajhaverkamp

gewoon Arjan

[...]

80.000km per jaar als distributie vrachtwagenchauffeur rijden door heel NL rijden zie je ook een hoop. Heel veel mk3's. maar niet dit exacte model :z
Ik heb er ook ooit eentje gehad, in 2000 ingeruild op mijn huidige auto (Lupo 3L). Volgens de RDW bestaat die GX-BT-88 helaas niet meer. Een rode 5 deurs met afneembare trekhaak, was trouwens een 2.0 16v.

This footer is intentionally left blank

• KappeNou
ajhaverkamp schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 09:55:
[...]

Ik heb er ook ooit eentje gehad, in 2000 ingeruild op mijn huidige auto (Lupo 3L). Volgens de RDW bestaat die GX-BT-88 helaas niet meer. Een rode 5 deurs met afneembare trekhaak, was trouwens een 2.0 16v.
Hoe is dat nou zo'n 3L? Niet erg wennen aan totaal geen luxe? Wat betaal je overigens per kwartaal aan wegenbelasting? Een maat van me heeft sinds kort een lupo 1.4tdi. Best geinige autotjes.

[Voor 46% gewijzigd door KappeNou op 30-03-2010 10:34]

>PC specs<

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 22-01 11:06

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Geen luxe?

Elektrische ramen, elektrische spiegels, verwarmde spiegels, CPV met AB, mistlampen, armsteun, aluminium dorpellijsten, etc. Airco zit er niet op, was indertijd niet leverbaar.

Motorrijtuigenbelasting? Dat betaal ik dus niet meer sinds 1-1-2010. Terwijl dat een aantal jaren geleden toch bijna € 500 per jaar was.

This footer is intentionally left blank

• KappeNou
Ik doelde meer op airco en stuurbekrachtiging. Maar er zit dus nog wel wat op. Ik zat wel ook is te kijken naar de 3L, maar ik zag er geen 1 met airco. Zo te zien idd de nieuwere wel is met airco. Nice :)

[Voor 15% gewijzigd door KappeNou op 30-03-2010 21:41]

>PC specs<

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:30

StarWing

Huh ?!?

Vraagje aan de kenners over een golf V

Is de filter die de airco filtert dezelfde als de gewone interieurfilter ?

Ik heb een howto gevonden over hoe ik de interieurfilter vervang, maar ik vroeg me af of deze ook de airco "doet" ?

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3302867&page=1

Page intentionally left blank.

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-07-2019
ajhaverkamp schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 09:55:
[...]

3L _/-\o_ _/-\o_ Foto?

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-01 18:16

Gnermo

All about that bass!

Fototjes van mijn oude Jetta:

Even een nieuw air-filter er op, wat een karwei!

Heb nog wel wat meer artistieke foto's maar dan moet ik ff zoeken.

[Voor 7% gewijzigd door Gnermo op 06-04-2010 19:03]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Gnermo schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 19:00:

[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]

Die is zo prachtig, meer foto's graag! _O_

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-01 18:16

Gnermo

All about that bass!

Gevonden!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Laatste update, 6 April:
Inmiddels weer wat nieuws over het VWForum Treffen, 11 april bij Vdn Udenhout in Den Bosch.

Extra's
Tijdens de dag zal Abt aanwezig zijn voor chiptuning op lokatie (kun je meteen daarna meten bij Erik Botman op de rollenbank 8) ).

Van den Udenhout heeft al bevestigd voor aanwezigheid van een aantal speciale wagens, waaronder de nieuewe Golf R en de Passat R36.

Entree aanbieding
Om de wachttijden bij de entree te vergemakkelijken verzoeken we jullie vriendelijk om zo veel mogelijk gepast te betalen mee te nemen. Als aanbieding vanuit VWForum krijg je bij de entree de mogelijkheid om een setje VWForum stickers te kopen met 50% korting, zodat je ipv 9 euro slechts 4 euro betaalt voor 2 kleine en 1 grote stickers. Deze aanbieding geldt alleen als je de complete set koopt bij de ingang.

Afbeelding: (de stickers zijn transparant, het wit is de achterlaag die je los haalt)

Bekerverkiezingen
Als laatste de bekerverkiezingen:
Best of aircooled (Kever, T1 etc)
Best of watercooled classic (Golf 1, Polo 1 etc)
Best of compact (Lupo, Polo)
Best of midrange (Golf, Scirocco, Touran etc)
Best of large (Passat, Phaeton, Touareg etc)
Best of Rat (Any rat will do)

Bij de ingang krijg je een blaadje mee waarop je aan kan geven of en voor welke categorie(n) je mee wil dingen voor een prijs. Leg dit blaadje achter je voorruit en zet er je telefoonnummer op, zodat we je kunnen bereiken. De prijsuitreiking zal zijn om 15u in de middag bij de omroepinstallatie.

Disclaimer: Natuurlijk maak je met een Derby uit '76 in de categorie "Best of large" weinig kans ;).

En... het weer, klik!:
http://www.pietsweer.nl/wp-content/img/pietsweer/symbolen/05.png

Meer informatie op VWForum.nl; Tot zondag!! 8)

• PatrickH
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02 20:03
Een VW topic!

Mijn Golf dan ook maar even voorstellen:
TDi 130 Highline
Bouwjaar: 21-09-2004, in mijn bezit sinds 06-09-2005. Op de 18" RS4 replica's na geheel standaard:
[img=400,199]http://lh4.ggpht.com/_kwId9nTxI6U/S7iz71S4SPI/AAAAAAAAAvY/aBF8An-bcUM/s400/IMG_0567.JPG"[/img]

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:33

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Mn nieuwe Scirocco is gisteren aangekomen! Vandaag even wezen kijken en dingen bespreken met de dealer :) Aflevering (helaas) pas over 14 dagen...

www.youtube.com/DerOllie

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Morgen is het dan zover, dan ga ik mn Scirocco ophalen!! Eindelijk, ik kan niet wachten :D

www.youtube.com/DerOllie

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha spannend, succes en veel plezier! 8)

• PatrickH
Veel plezier!!
(maar dat gaat vast wel lukken)

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:25
De eerste reactie van Cybpraetorian kunnen we dan wel ergens maandag verwachten. Eerder verwacht ik hem niet terug van het uitlaten van zijn nieuwe bolide, haha :D

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Smarron
  • Laatst online: 07:05

Smarron

The bend

En we zijn weer ruim een maand verder en nog steeds geen enkel teken van mijn Golf Variant. Levertijd zit nu al op ruim 4 en een halve maand... :(

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A71=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-06-2021
Gnermo schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 19:00:

[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]

ik kon aan de 1e foto al zien dat die ergens aan de andere kant van de oceaan staat :+
en dan kijk ik alleen naar de auto :P

waarom zijn de vw's hier zo saai? :-(

Wacht ff :D

jou ex? _O-

[Voor 11% gewijzigd door MexxT op 24-04-2010 23:41]

Audi S3

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Wom schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 17:01:
De eerste reactie van Cybpraetorian kunnen we dan wel ergens maandag verwachten. Eerder verwacht ik hem niet terug van het uitlaten van zijn nieuwe bolide, haha :D
haha bijna goed, je hebt geluk dat ik hier nu nog net ff keek, anders pas morgen inderdaad weer. Maar het is allemaal gelukt en ik ben inderdaad alweer dik 600km verder na 2 dagen. Gaat echt super, toch nog wel een paar kleine dingetjes gezien die ik toch anders wil hebben, maar dat doe ik volgend weekend wel. De kracht van de 122PK BlueMotion Tech. is echt goed, ik heb tot nu toe rustig aan gedaan maar dan zelfs is er voldoende trekkracht. Ook het sturen en uitrustings niveau is super. Fantastische stoelen en stuur. De vering is hard(er dan mn vorige Golf) maar toch nog comfortabel genoeg om gewoon mee te rijden zonder dat je het gevoel hebt door de auto geslingerd te worden. Geluid van radio en boxen is ook super, alleen duur het wel 30 seconden voordat mn USB stick gevonden wordt door het systeem. Lijkt me eerlijk gezegd een kwaaltje van de USB stick, die niet zo snel is. Meer ervaringen later :D

Hier een paar foto's

Nieuw en oud naast elkaar (mn Golf die ik er op inruil staat dus rechts)

vanmiddag even naar Laren op en neer geweest, was een erg leuke rit met dit mooie weer:

www.youtube.com/DerOllie

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:02

TiMMieJ

PSN: Orixez

@ Cybpreatorian

Wat een geile wagen !!!!! Dikke wielen en op z'n gat en hij is helemaal af (als je daar van houd).

@ Toink helaas heb ik de VWForum meeting niet kunnen halen wegens iets met een kater. Anders was ik zeker even langs gereden met de MK3. Lees wel regelmatig even het forum en je topic door. Goed dat hij iig weer benzine krijgt. Hij gaat nu wel af zeker die cabbie met een G-lader.

@ Mexxt

Waarom veel vermogen in de auto? De motor is veel leuker en sneller ;)

• Engineer Stewie
@Cybpreatorian :

De wagen is echt vet, veel plezier ermee.
Zo zou ik er ook één willen, het probleem is dat er enkel een 2.0TDI in te krijgen is en dat is voor het bedrijf niet zo gunstig natuurlijk (ipv de A3 SB 1.6TDI).
Als ze een 1.6 TDI zou leveren zou ik geen moment twijfelen (al is hij dan traag).

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

TiMMieJ schreef op maandag 26 april 2010 @ 09:34:
@ Cybpreatorian

Wat een geile wagen !!!!! Dikke wielen en op z'n gat en hij is helemaal af (als je daar van houd).
Dank voor de credits :) baal er nu wel van dat ik er momenteel niet mee kan rijden doordeweek omdat ik in een opdracht op afstand zit, maar heb voor aankomend weekend een fijn weekend samen gepland _/-\o_

We gaan eerst even kijken hoe dit bevalt qua rijhoogte en comfort, als ik alsnog later dat wil kan dat natuurlijk nog maar een echt goede verlaging kost handen vol met geld, wat ik er eigenlijk niet voor over heb. Gewoon verlagen met alleen nieuwe veren kan ook maar dat komt de dempers/demping niet ten goede heb ik al geleerd, dus dan zou alles er opnieuw op moeten, dus wordt het prijzig... 8)7

Velgen laat ik ook zo, wellicht ook later nog eens Scirocco R velgen ofzo, die vind ik dan wel weer heel dik. :)

[Voor 13% gewijzigd door DerOllie op 26-04-2010 12:45]

www.youtube.com/DerOllie

• PatrickH
Cybpraetorian schreef op maandag 26 april 2010 @ 12:43:
[...]
Gewoon verlagen met alleen nieuwe veren kan ook maar dat komt de dempers/demping niet ten goede heb ik al geleerd, dus dan zou alles er opnieuw op moeten, dus wordt het prijzig... 8)7
Ik heb zelf 2 maal een auto verlaagd, beide keren met alleen veren (een Golf 2 en een Golf 4), beide keren geen enkel probleem gehad hoor.

• Soul__assasin
  • Laatst online: 14:29

Soul__assasin

de Belbelg

he, ik wist niet eens dat er een VW topic was.

mijn vrouw en ik rijden ook met VW en willen beiden nooit nog iets anders.

Mijn vrouw rijd met een FOX 1.4 benzine, ideaal als 2de wagen best ruim voor zo'n klein karretje

en ik rijd met een Tiguan 2.0 diesel.

mijn tiguan op een strand in Denemarken

www.weefab.com

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-02 10:20
Weet iemand of het moeilijk is om een 6 CD wisselaar in het handschoenenkastje van een VW Passat (2006) uit te halen? Zou het mogelijk zijn om die ook een een Audi te steken (en te gebruiken icm MMI?).

• Toink
  • Niet online
Voor de liefhebbers, foto's van het VWForum Treffen:

Al met al zeer geslaagde dag!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Omg daar staat echt super mooi spul tussen. _O_

Persoonlijk vind ik die witte met oranje spiegels en rolkooi en verbreed staal super vet!

• KappeNou
mooie foto's :)

nog even een actie foto van vorig weekend :*)

>PC specs<

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Leuke actiefoto, KappeNou, maar wat is dat zwarte blokje ter hoogte van je achterwiel precies?
Is die foto door een vriend gemaakt, of door een fotograaf die daar aanwezig was?

[Voor 189% gewijzigd door RomeoJ op 30-04-2010 15:41]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• KappeNou
Dat was een paint foutje ;) Is door een fotograaf gemaakt en van een website afgehaald.

[Voor 45% gewijzigd door KappeNou op 30-04-2010 19:18]

>PC specs<

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Mijn Cabrio heeft een mooi nieuw G-ladertje: "Reloaded by Ruud":

Zoals ik al eerder schreef was mijn G-lader "nog wel oké". Omdat de cabrio inmiddels een financiële bodemloze put is geworden waar je al je spaarcenten met gemak op stuk kan slaan, besloot ik ook de lader maar te vervangen voor een vers en gereviseerd exemplaar. Onze adverteerder Ruud16v-G60 is één van de weinige echte kenners die weet hoe je een mooie lader goed in elkaar zet dus er was geen twijfel waar ik 'm zou gaan halen. Na uitgebreid contact heb ik een afspraak gepland die ik de avond van tevoren af moest zeggen. Brandstofpomp stuk, :GRR: sorry Ruud! Dus tweede afspraak gepland en zo stond ik vanmorgen bij Ruud op de stoep.

Goed verlichte werkplaats waar we "onder het genot van" de motor alvast af lieten koelen:

Hier kan ik hele verhalen over vertellen, maar Ruud kende mijn topic ook :LOL: :

Deze rakker gaat vandaag met pensioen. Hij heeft zich kranig geweerd het afgelopen jaar:

Ruud had alles al gereinigd en klaar liggen voor de foto's:

Een keurige laderhelft waarbij je amper inloopschade kon voelen:

Een zeer mooie verdringer:

De lager zat al in de verdringer:

Revisiedelen:

De as:

Close-up van laderhelft. Ook waar de dichtlijsten in zitten is de rand nog lekker dik:

Ruud ging wat lekkers bakken in de oven... NOT... De laderhelft moest verwarmd worden om de lager er zonder geweld in te kunnen drukken:

Keurig opgeruimde werkplek, alles ligt/hangt/staat op z'n plek en blijft ook gedurende de klus perfect op orde:

Closeupje van de verdringer. Ook hier nagenoeg geen inloopschade:

De laderhelft kwam uit de oven en de lager kon erin:

Klonk, dat is ook weer geregeld. Als je het zo ziet dan lijkt het zo simpel:

Tik tik, ook de andere kant:

En daar zit ie op z'n plek:

Twan wat heb je toch veel ruimte bij je lader, NOT. De radiateur moest even aan de kant:

Dynamo er ook maar even af:

Die hebben we voorlopig even niet nodig en de linker helemaal niet meer:

Laderhelft klaarmaken om de verdringer op z'n plek te zetten:

Ruud is aan het duimen dat ook dit keer alles goed gaat :LOL: :

Wat zat hier?

Keerringen op hun plek:

Keerringen deel 2:

Dichtlijsten, uiteraard de zachte variant:

Dichtlijsten op de andere helft:

De verdringer, klaar voor z'n dichtlijsten:

Dichtlijsten op hun plek in de verdringer:

Zijkant laderhelft, pakking aanbrengen:

Verdringer in het spuitvet zetten om aanslag te voorkomen:

Spuitvet op de verdringer en as op z'n plek:

Dit "projectje" had Ruud ook nog liggen. Deze nachtmerrie leidde me even af van zijn klus. De eigenaar had mazzel gehad, z'n motor was heel gebleven bij deze klapper:

Lader dicht maken:

Poelie erop zetten:

En we hebben een fris exemplaar met nieuwe dichtlijsten, lagers, riem en ga zo maar door:

Zo is meteen duidelijk dat dit geen Marktplaatsladertje is van 150 euro:

Klein uitstapje: Ruud vertelde iets over een nieuwe techniek om ingelopen verdringers te voorzien van coating. Inmiddels heeft hij een aantal Corrado's rond rijden met gecoate verdringers en ze blijven allemaal heel. Er is dus hoop voor ingelopen verdringers! Misschien is mijn oude lader ook nog wel te redden(?).

Twan, wat heb je lekker veel ruimte onder de kap :GRR: bij die lader:

180 graden bocht vast zetten:

Lader op z'n plek:

Riemen weer op hun plek doen:

Laatste laderboutjes ook vast:

En klaar is.... Ruud!

En toen.... mijn oude lader. Dat was even schrikken. De verdringer bleek al een keer gestift te zijn. Dit kun je zien als je ter hoogte van Ruuds wijsvinger de foto naar rechts volgt. Precies waar de dichtlijst normaal zit zie je een puntje, een stift. Die stak ook uit trouwens... Gevolg: dichtlijst die net een jaar en 4000km oud was compleet ingevreten en hing er half uit:

Oei! Ruud heeft er een nieuwe dichtlijst ingezet, maar het is duidelijk dat dit niet een lader is die je nog moet gaan reviseren. Hij deed het verder nog prima dus Ruud heeft 'm met nieuwe dichtlijst netjes dichtgemaakt, dan kan ik er in geval van nood tijdelijk mee rijden mocht dat ooit nodig zijn.

Ook de randen waar je de dichtlijsten tussen plaatst waren behoorlijk ingesleten. Gevolg: drukverlies.

Al met al heeft Ruud super werk geleverd. Hij doet z'n werk niet alleen goed, maar doet het ook echt met plezier en dat merk je aan alles. Bijv. het feit dat de werkbank geen moment een bende is en alle gereedschap mooi gepoetst wordt voordat het terug wordt opgehangen aan de muur.

En ik? Ik mag de komende 500km weer vrolijk inrijden. Maakt niet uit, na alle toestanden heb ik een gouden geduld en alle vertrouwen in het wagentje. Bedankt Ruud!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-02 13:45
Toink schreef op zondag 02 mei 2010 @ 00:05:
Zo leer je nog es wat op een zondagochtend :) Wat ik niet begrijp, ook niet uit de g-lader wikipagina, de verdringer draait excentrisch, met een hoog toerental neem ik aan. Hoe werkt dat dan, ik zie ook nergens een contragewicht ofzo?
Edit: of het moet dat halvemaan ding zijn, klopt dat?
(gelukkig weet ik meer van electronica :X )

[Voor 10% gewijzigd door mekkieboek op 02-05-2010 10:58]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PatrickH
Toink schreef op zondag 02 mei 2010 @ 00:05:
_/-\o_ Heel mooi verhaal :)
(voor je portemonne iets minder mooi denk ik)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

+1 Prachtig verhaal, flinke klus geweest als ik dit zo lees. :)

En dat je veel gekloot ziet met g ladders dat ken ik, buurjongen heeft een Golf 2 Cabrio, met een beun de haas marktplaats gereviseerd ding, heeft hem een nieuw blok gekost. :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Met G-laders is het verhaal bijna altijd zo dat je andermans ellende koopt. Dus ga gewoon voor iets goeds dan bespaar je jezelf de ellende. Maar qua kosten mag je voor een volledig gereviseerde G60 motor inclusief lader en bak rekenen op zo'n 5000 euro, maar dan is ook alles helemaal goed en heb je een goeie 220/230pk in je cabriootje.

Best leuk 8)7 maar het blijft veredeld speelgoed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PatrickH
Maar dat geluid van zo'n jankende G-lader, daar kan maar weinig tegenop :9~

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Dat is ook de reden waarom ik zo veel geld stuk heb geslagen op een speeltje. 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha idd, zeker als je een goede basis hebt, of een al opgeknapte, echt super. :)

Het is jammer dat ik niet de ruimte had, anders had ik wel die 1.8 GT willen behouden, die was echt roest vrij, maar goed, helaas.

Edit: wat heeft deze eigenlijk voor mooie kit eronder liggen:
http://www.vwforum.nl/fot...p?album_id=2&image_id=659

[Voor 22% gewijzigd door Joopieboy op 02-05-2010 16:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PatrickH
Zo'n Rallye staat nog altijd op mijn 'wil ik ooit eens bezitten lijstje'
Ben alleen bang dat het er nooit van zal komen..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Och dat is zo een, niet goed op de neus gelet. Dacht dat het om een 'gewone' kit ging. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-02 10:20
Wat is een G-lader precies en waarvoor dient het?
Nvm: Wikipedia: G-Lader. Supercharger dus :)

[Voor 49% gewijzigd door SlasZ op 03-05-2010 10:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
SlasZ schreef op maandag 03 mei 2010 @ 10:47:
Wat is een G-lader precies en waarvoor dient het?
Nvm: Wikipedia: G-Lader. Supercharger dus :)
Als je dit aan hoort komen dan weet je dat er een G-lader in zit:

Mijn cabrio:

Andere cabrio met een geslaagde opname:

Zet deze maar meteen op 1:51min:

[Voor 22% gewijzigd door Toink op 03-05-2010 20:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:59
Iemand hier die een idee heeft wat de wachttijden zijn voor de Golf VI Bluemotion?
Wij hebben besteld eind februari, en hij zou eind april binnenkomen. Nu heeft de garagist verteld dat hij onlangs een exemplaar heeft afgeleverd met 4 maand vertraging...
Iemand hier die er ook een besteld heeft (eventueel in dezelfde periode?) en die er wat zinnigs kan over zeggen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 07:05

Smarron

The bend

thommich schreef op maandag 03 mei 2010 @ 20:55:
Iemand hier die een idee heeft wat de wachttijden zijn voor de Golf VI Bluemotion?
Wij hebben besteld eind februari, en hij zou eind april binnenkomen. Nu heeft de garagist verteld dat hij onlangs een exemplaar heeft afgeleverd met 4 maand vertraging...
Iemand hier die er ook een besteld heeft (eventueel in dezelfde periode?) en die er wat zinnigs kan over zeggen?
Ik heb een Variant Bluemotion besteld op 3 december. Vandaag werd ik gebeld dat de auto is aangekomen bij de dealer en met geluk deze week op kan halen. 5 maanden dus.

Maar ik meen dat er nogal een groot verschil zit tussen de levertijden van 3/5-deurs en de Variant (boottocht).

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A71=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-02 10:19

DSK

boeiend...

Vandaag "mijn" Golf VI bluemotion 5-deurs mogen ophalen (was besteld midden januari).
Met volgende opties:
- Pack Urban
- Pack Business (maar met RNS 510)
- Pearl Black

Hiervoor reed ik met een Golf V 1.9 TDI 77kw/105pk.

Eerste indrukken over de auto zelf:
- Alles voelt stiller, zachter, kalmer (=grootste pluspunt)
- Heb de indruk dat de auto iets minder vinnig is, terwijl hij in theorie gelijk zou moeten presteren als zijn voorganger (moet mss nog een beetje ingereden worden)
- Comfort is ietsje (minimaal) omhoog
- Geen reservewiel/thuiskomertje meer :(
- Parkeersensoren en grafische weergave werken echt goed
- Verbruik is +- 1,5l/100km minder! (vandaag +-200km gereden, zelfde traject als normaal)
- Franse handleiding, schuld van mijn werkgever, was besteld in Wallonië, proberen ergens één in NL of ENG vinden maar zal waarschijnlijk weer te betalen zijn
- Geluidskwaliteit v/d standaard speakers is verbeterd
- Aangeven wanneer het nodig is om te schakelen is niet echt super
- 5 min aan het zoeken geweest naar de knop voor de tankdop :)

Eerste indrukken over de RNS510
- Kan blijkbaar standaard niks met je telefoon (persoonlijk vind ik dit triestig voor die prijs)
- Navigatie gaat goed en vlot, heel duidelijk instructies, ook op dashboard
- Interface reageert niet super vlot maar het stoort niet
- Multimedia mogelijkheden zijn aangenaam (DVD met film geprobeerd, DVD met MP3's, HDD,...)
- Film kijken kan niet +10km/h (kan dit uitgeschakeld worden?)
- Wat kleine bugs/onvolmaaktheden ontdekt (als je bijvoorbeeld een CD afspeelt op random, kan je het scherm niet meer uitzetten (zit onder dezelfde optie (Extra)), Ook kan je een volgend liedje kiezen of een andere radiozender aan het stuur maar het volume regelen vanaf daar lukt dan weer niet :())

Al met al gematigd positief. Privé zou ik de upgrade niet maken denk ik. Ben er ook nog niet uit welke ik nu mooier vind, de V of de VI :p Denk dat ik nog een beetje moet wennen.
Voor de RNS510 denk ik dat er een update beschikbaar is dus dat zal ik dan één dezer dagen eens proberen.
Foto's volgen nog :)

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wimpie007
Goeie keus!
Stuk stiller issie he!

Hmz dat van die thuiskomer vind ik vreemd, bij mijn Golf Vi zit gewoon een thuiskomer namelijk.
Volgens mij is een GolfVI wat zwaarder dan een V dus wellicht verklaard dat je 'traagheid' ? Maar 105Pk is ook wel vrij licht voor een golf vind je niet? CHip erin misschien? ALs je rustig rijdt wordt zelfs zuiniger.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DSK

DSK

boeiend...

wimpie007 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 23:51:
Goeie keus!
Stuk stiller issie he!

Hmz dat van die thuiskomer vind ik vreemd, bij mijn Golf Vi zit gewoon een thuiskomer namelijk.
Volgens mij is een GolfVI wat zwaarder dan een V dus wellicht verklaard dat je 'traagheid' ? Maar 105Pk is ook wel vrij licht voor een golf vind je niet? CHip erin misschien? ALs je rustig rijdt wordt zelfs zuiniger.
De windgeluiden en motergeluid zijn inderdaad drastisch afgenomen. Vooral op wat langere tripjes zal dat wel aangenamer zijn :)

Eerlijk gezegd heb ik nog niet in detail alles bekeken maar op het eerste zicht zat niks meer dan wat piepschuim onder de mat in de koffer. Zal dit morgen eens beter bekijken (was niet zo aangenaam in de regen vandaag).

Qua gewicht zou het maar +-90kg schelen. Toch zijn de prestaties (naar mijn eerste indruk) minder dan als een vriend van +100kg vroeger bij mij in de wagen zat. Ook dit zal ik nog wat beter "testen", je bent altijd (ik toch) wat voorzichtiger met nieuw materiaal :)

Chip is geen optie... het is een leasewagen en in België heeft men van zoiets nog nooit gehoord icm. lease :'(

[Voor 6% gewijzigd door DSK op 04-05-2010 00:21]

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyclonist
  • Laatst online: 17:22
De bluemotion heeft i.p.v. een reservewiel (thuiskomer), standaard een compressor en anti-lek kit. Volgens mij is een gewoon reservewiel wel een optie, maar als je dat dus niet besteld hebt moet je maar eens in(?) dat piepschuim kijken dus ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:25
Bij mijn V was een reservewiel al een optie. En ik heb zo'n spuitbus gehad met van dat schuim wat je er dan in moet spuiten.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Engineer Stewie
wimpie007 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 23:51:
Goeie keus!
Maar 105Pk is ook wel vrij licht voor een golf vind je niet?
Dat klopt wel, maar dat zal puur omwille van fiscale redenen zijn.
In België wordt de werknemer belast op de CO2 uitstoot van de wagen.

Zo zou ik bij een keuze van een bluemotion tov mijn huidige wagen een 80€ bruto per maand goedkoper zijn.
Nu is 80€ bruto niet veel, maar toch meer dan 1/3 van wat ik momenteel moet betalen voor mijn wagen (80€ netto ongeveer).
Echter heeft dit ook invloed op de maandelijkse CO2 bijdragen voor de werkgever en deze heeft meestal meer dan één wagen in het wagenpark. Op het einde van de rit kan dat gemakkelijk 1000€/jaar per wagen schelen.

Ik zit nog altijd te tubben over een A3 1.6TDI of een golf 6.
Mogelijkheden:
1) A3 Sportback ambiente met cllima-x pack, parkeersensoren en aftermarket GPS (hier is nog wel te schuiven met de opties)
2) Golf 6 highline (5 deurs) 1.6TDI met business en city pack
3) Golf 6 highline (3deurs) 2.0TDI 136pk (fiscale redenden) met business en citypack.

Het city en business pack moet je bij de golf er gewoon bijnemen, dit kost ongeveer 700€ meer dan een "kale" golf 6 highline, maar je krijgt wel een bak opties erbij (parkeersensoren en RNS 310 als voornaamste). Hij is iets lelijker dan de A3, maar het interieur van de golf 6 highline vind ik retestrak.

We zijn maar met 2 thuis en kunnen perfect uit de voeten met een 3-deurs zoals we al 10 jaar doen.
Ik heb meer vertrouwen in de 2.0 TDI op de lange afstand die ik doe, ik rij per dag 160 km naar het werk, waarvan er 65km autosnelweg is (buiten de spitsuren door de glijdende werkuren).
Hiervoor zal ik echter wel op mijn strepen moeten staan, maar dat heb ik nogal gedaan :+ .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DSK

DSK

boeiend...

Zoals beloofd, de foto's:

Enkele dingen die ondertussen duidelijker zijn:
- Er is inderdaad geen reservewiel/thuiskomer, wel de eerder aangegeven "schuimkit" :p Er zit ook een klein compressortje bij dat via de sigarettenaansteker werkt.
- Enkele dingen zijn duidelijk nu (neerklappende spiegel, koel handschoenkastje, bandenspanningssensoren) na het lezen van de (Franse) handleiding
- Prestaties zijn +- gelijk met mijn vorige wagen, ik was te voorzichtig en keek teveel naar de aangegeven versnelling. Na wat testen blijkt het al wat beter te zijn. Ook doordat de wagen veel rustiger is vanbinnen merk je niet zo goed je snelheid. Ook had ik hiervoor 6 versnellingen waardoor je wat sneller moet schakelen. Nu ik wat meer doortrek is het beter :)
- Verbruik is echt stukken beter. Tankinhoud is gelijk aan mijn vorige wagen en daar kon ik +-800km mee rijden. Nu denk ik in de buurt van 1000km te komen. Ook op de boordcomputer is het verbruik drastisch lager.
- Op de RNS510 zou een truckje zijn om naar film te kijken tijdens het rijden (rechtsboven + tone) maar dat lijkt niet te werken. Misschien iemand hier met nog een tip?

Al bij al begin ik de wagen leuk te vinden :) Alleen erg jammer van de velgen/wieldoppen :(

[Voor 3% gewijzigd door DSK op 05-05-2010 14:54]

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

DSK schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 14:42:

Al bij al begin ik de wagen leuk te vinden :) Alleen erg jammer van de velgen/wieldoppen :(
Waarom heb je die er dan niet gewoon bijbesteld?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DSK

DSK

boeiend...

Slasher schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 14:55:
[...]

Had ik jammer genoeg 0,0 aan te zeggen... (ben ik niet echt (licht uitgedrukt) tevreden mee maar voorlopig geen keuze)
Kleur heb ik bijvoorbeeld ook niet mogen kiezen anders ging het nooit zwart zijn. Zwart is heel mooi maar je ziet altijd heel snel al het vuil op de wagen.

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Engineer Stewie
Slasher schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 14:55:
[...]

Gaat niet bij een bluemotion, die komt altijd met 15" doppen.
Wil je velgen moet je de gewone 1.6TDI nemen. Ook is de wagen niet gehomologeerd voor een dakkoffer of aanhangwagen.
Daarom zou ik nooit een bluemotion willen.

Je kan natuurlijk wel acheraf velgen monteren.

Voor de rest ziet de wagen er wel top uit, al is zwart vanwege onderhoud niet mijn favoriete kleur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Gelijk nette bbsjes eronder dan haha. :P

Maar sja, die auto's zijn zo getest en zo schijnen ze het zuinigst te zijn. :P

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
DSK schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 14:42:
- Op de RNS510 zou een truckje zijn om naar film te kijken tijdens het rijden (rechtsboven + tone) maar dat lijkt niet te werken. Misschien iemand hier met nog een tip?
Waarom zou je dat willen? Er is natuurlijk een reden dat dat niet standaard werkt.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Engineer Stewie
Gunner schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 08:16:
[...]

Waarom zou je dat willen? Er is natuurlijk een reden dat dat niet standaard werkt.
Passagiers? Ik kan geen andere reden bedenken.
Voor jezelf hoef je het niet te doen, Je kan beter op de weg kijken.

*Ik vind de RNS 510 wel heel gaaf, aan het interieur mankeert juist nog een lederen stuur.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Engineer Stewie schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 08:57:
[...]

Passagiers? Ik kan geen andere reden bedenken.
Ja natuurlijk, maar het leidt onherroepelijk af voor de bestuurder.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• DSK

DSK

boeiend...

Gunner schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 09:04:
[...]

Ja natuurlijk, maar het leidt onherroepelijk af voor de bestuurder.
Het zou meer voor mijn vrouw zijn. Als we een lange rit hebben kan dat wel nog eens aangenamer zijn.
En "vrouwenseries" en dergelijke leiden me niet sterk af denk ik :)

Blog (Linux-related)

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:01

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Mijn pa wil een VW autoradio in zijn boot gaan gebruiken. Ik weet even niet precies welk model het is, maar het lijkt een RCD 300, 310 of 500. Ja, die zien er allemaal verschillend uit, maar ik heb maar even een korte blik kunnen werpen.

Probleem is dat de antenneaansluiting een of andere dubbele stekker is. Zijn daar standaard verlooppluggen voor te krijgen zodat je een normale antennestekker kunt aansluiten?

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Normaal zit die bij of achterop de radio, anders even langs een VW Dealer, hebben die normaal wel liggen.
Ik kan ook wel even kijken, moet ook nog ergens zoiets hebben. :)

• Sick Nick
  • Laatst online: 07-02 14:56

Sick Nick

Drop the top!

Toink schreef op zondag 02 mei 2010 @ 12:44:
Met G-laders is het verhaal bijna altijd zo dat je andermans ellende koopt. Dus ga gewoon voor iets goeds dan bespaar je jezelf de ellende. Maar qua kosten mag je voor een volledig gereviseerde G60 motor inclusief lader en bak rekenen op zo'n 5000 euro, maar dan is ook alles helemaal goed en heb je een goeie 220/230pk in je cabriootje.

Best leuk 8)7 maar het blijft veredeld speelgoed.
Kan je niet een mooie eaton charger erop zetten? Die zijn veel betrouwbaarder dan een G-lader, zie op youtube genoeg filmpjes van golfjes en polo's waar ze dat hebben gedaan. Weet niet hoeveel ombouw-werk dat is?

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:22

AMDFreak

Intel is zo..

VW Polo strak gepoetst ;)

Alleen rondom het remus logo heb ik nog wat moeite om de aanslag te verwijderen.. heb het al met een tandenborstel geprobeerd.. wil er niet echt vanaf :(

15x Jinko 265Wp = 3975Wp @ SE4000 - Zuid 35 PV output

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wimpie007
AMDFreak schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 23:51:

Alleen rondom het remus logo heb ik nog wat moeite om de aanslag te verwijderen.. heb het al met een tandenborstel geprobeerd.. wil er niet echt vanaf :(
Nice!

Je moet even All Metal Polish van Meguars bestellen/kopen voor je demper, ff poetsen en glimmen als een gek! (En haalt dus ook dat vuil weg ;-0)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PatrickH
Sick Nick schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 23:07:
[...]

Kan je niet een mooie eaton charger erop zetten? Die zijn veel betrouwbaarder dan een G-lader, zie op youtube genoeg filmpjes van golfjes en polo's waar ze dat hebben gedaan. Weet niet hoeveel ombouw-werk dat is?
Paar jaar terug zag je ook regelmatig dat ze de compressor van een Mercedes erop bouwden..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Dat is dan ook niet geheel on-toevallig een Eaton :+ Hier blaast er een M62 mooi mee, de latere SLK's gebruiken net als de mini cooper s de kleinere M45.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KappeNou
AMDFreak schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 23:51:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Nice! Ziet eruit als een mark auto ;)

Voor de uitlaat zou ik http://www.tripeek.com/ kopen.

Resultaat bij een bentley

[Voor 17% gewijzigd door KappeNou op 07-05-2010 15:39]

>PC specs<

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Gister met wat mooi weer even mijn Rocco mooi op de foto proberen te zetten, hier 2 voorbeeldjes :)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thommich
Onze Golf Bluemotion hebben we gisteren mogen ophalen! *O* Erg aangenaam rijden na een oude verroeste Golf III ;)

Ik heb wel nog een vraagje voor de andere VW-eigenaars hier. Wij hebben het RNS310 systeem, maar hebben daar geen handleiding whatsoever van ontvangen. Bestaat er daar een handleiding van? (Niet echt tweakerwaardig, ik weet het ;) ). Het lijkt mij aangenaam om alle opties eens rustig te overlopen, vandaar. Online heb ik het nog nergens kunnen vinden.

Is het bovendien mogelijk om flitspaallocaties te laten aangeven door de navigatie? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Ik zou je dealer er eens op aanspreken, die zal ze vast hebben en anders wel voor je bestellen.

Zit het boekje ook niet bij de andere handleidingen, samen in het mapje?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:30
thommich schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 11:04:
Onze Golf Bluemotion hebben we gisteren mogen ophalen! *O* Erg aangenaam rijden na een oude verroeste Golf III ;)

Ik heb wel nog een vraagje voor de andere VW-eigenaars hier. Wij hebben het RNS310 systeem, maar hebben daar geen handleiding whatsoever van ontvangen. Bestaat er daar een handleiding van? (Niet echt tweakerwaardig, ik weet het ;) ). Het lijkt mij aangenaam om alle opties eens rustig te overlopen, vandaar. Online heb ik het nog nergens kunnen vinden.

Is het bovendien mogelijk om flitspaallocaties te laten aangeven door de navigatie? :)
Ja er is een handleiding van en nee, je kunt geen flitslocatie downloaden en dan in het systeem uploaden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thommich
* thommich schaamt zich diep en diep.

Ik vond al dat onze RNS310 nogal veel opties had en een groot scherm.
Zegt m'n moeder zo terloops: "er waren geen RNS310's meer, dus hebben we een RNS510 gekregen"

Dus nu maar eens op zoek naar een handleiding van dat ding. Maar ik zal het inderdaad best eens navragen bij de dealer. Er zat een "instructiedvd" bij, maar die behandelt enkel de basics (hoe adressen in de gps ingeven en dergelijke). Over de harde schijf wordt bvb met geen woord gerept...
Wat ook vaag is dat de harde schijf nog 18.69GB vrij heeft volgens het systeem, maar ik kan nergens de harde schijf oproepen :?

Ik heb nog een boel research te doen dus :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Bestel dan maar alvast een nieuwe want die RNS510 units worden gejat bij het leven :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

vind ik ook vreemd: "er waren geen RNS310 meer, dus dan maar eentje die vele malen duurder is er voor niets bij doen"? heb je de afrekening wel goed bekeken, of je niet nu ineens wel gewoon betaald hebt / of gaat betalen voor die RNS510 waar je niet om hebt gevraagd?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thommich
Ik ben er zelf niet mee om geweest, 't is m'n moeder haar wagen. Volgens wat zij me vertelde was de reden dat het wachten op een RNS310 unit te lang zou duren, waardoor de levertermijn zou verstrijken ofzoiets. De precieze reden weet ik dus ook niet.
Ze hamerde er wel op dat er niets extra aangerekend werd...

(Komt nog bij dat we de RNS310 ook al gratis hadden gekregen door de saloncondities)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DSK

DSK

boeiend...

Cybpraetorian schreef op zondag 09 mei 2010 @ 15:58:
vind ik ook vreemd: "er waren geen RNS310 meer, dus dan maar eentje die vele malen duurder is er voor niets bij doen"? heb je de afrekening wel goed bekeken, of je niet nu ineens wel gewoon betaald hebt / of gaat betalen voor die RNS510 waar je niet om hebt gevraagd?
Bij mij was het vreemd genoeg ook zo... RNS510 ipv 310, zomaar. Van mijn collega idem.
Ben er zeker niet minder blij om (integendeel), alleen wat minder gerust voor de hoge diefstalgevoeligheid :(

Blog (Linux-related)

Pagina: 1 2 3 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.

http://tweakers.net/gallery/895~[/html]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee