Toon posts:

Het Grote Volkswagen-topic deel 2 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 62 Laatste
Acties:
  • 393.787 views

Onderwerpen

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-12-2022
King Nothing schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 17:21:
[...]
Kerel van de verzekering zei ook al dat ik beter een Mercedes C of E Klasse kan kopen als je goedkopere verzekeringen zoekt. Die zijn lang niet zo diefstalgevoelig en de jeugd rijdt er niet graag in rond, dus is de premie lager. Keerzijde is dat je dik meer betaald voor onderhoud. Keuzes...
Deze onzin heb ik nog nooit eerder gehoord. De verzekeraar kijkt naar de nieuwwaarde van een auto, ongeacht hoe oud. Daarnaast wordt er gekeken hoe diefstalgevoelig een auto/merk is. Een Mercedes (A-, B-, C-, E-klasse of whatever) is diefstalgevoeliger dan de populaire auotootjes waar jongeren in rijden. Weet niet door wie je je dit hebt laten wijsmaken...

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Ik woon in Duitsland. Daar werken de verzekeringen een beetje anders.

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-01 18:31

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

flo_ schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 17:46:
Daarnaast wordt er gekeken hoe diefstalgevoelig een auto/merk is. Een Mercedes (A-, B-, C-, E-klasse of whatever) is diefstalgevoeliger dan de populaire auotootjes waar jongeren in rijden. Weet niet door wie je je dit hebt laten wijsmaken...
Over iemand iets wijsmaken gesproken.. :/

Er zijn in het afgelopen jaar 2812 VAG-auto's gestolen en maar 432 Mercedessen volgens de top-20.
Als je een VAG auto hebt (VW/Audi, tegenwoordig ook Seat etc) is de kans 6.5 keer zo groot dat hij
gestolen wordt als dat je een Mercedes (welk model dan ook) zou rijden.

In Duitsland zijn de aantallen natuurlijk anders. 8668 VAG-wagens gestolen en "maar" 1198 van Mercedes.
De kans is daar met een VAG auto dus zo'n 7.2x zo groot dat hij gestolen wordt als met een Mercedes..

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-12-2022
King Nothing schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 18:07:
Ik woon in Duitsland. Daar werken de verzekeringen een beetje anders.
Ja, dat weet en las ik... :)
Opa_vertelt schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 18:26:
[...]

Over iemand iets wijsmaken gesproken.. :/

Er zijn in het afgelopen jaar 2812 VAG-auto's gestolen en maar 432 Mercedessen volgens de top-20.
Als je een VAG auto hebt (VW/Audi, tegenwoordig ook Seat etc) is de kans 6.5 keer zo groot dat hij
gestolen wordt als dat je een Mercedes (welk model dan ook) zou rijden.

In Duitsland zijn de aantallen natuurlijk anders. 8668 VAG-wagens gestolen en "maar" 1198 van Mercedes.
De kans is daar met een VAG auto dus zo'n 7.2x zo groot dat hij gestolen wordt als met een Mercedes..
Ja, en hoe komt dat dan? De duurdere merken zijn beter beveiligd, inderdaad...

[Voor 13% gewijzigd door flo_ op 11-03-2010 18:37]

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ranzige spam, maar leuk voor de liefhebbers!

Beste liefhebbers,

Na de pech in 2008 ivm het wegvallen van Big Daddys en in 2009 een kleine rol in een groot evenement van 402Events wordt het tijd dat we de lat weer hoog gaan leggen en een mooi evenement gaan organiseren op eigen benen, zoals jullie dat ook gewend waren van ons.

De crew
Onze crew is gemotiveerd en weer op volle kracht; We zijn druk bezig met de organisatie voor het VWForum Treffen 2010! Een goede lokatie, lage entreeprijs en een groot terrein vormen de basis voor een ouderwets gezellig en groot VWForum evenement.

Datum/tijd/lokatie
Het evenement gaat plaats vinden op 11 April 2010 op het terrein van Van den Udenhout, VAG dealer in Den Bosch. Je kan terecht tussen 10.00 en 18.00u. Het terrein ertegenover is van Schuitema en zal beschikbaar zijn als parkeerplek voor alle Volkswagens (en VAG) van onze leden. Andere automerken zijn welkom maar worden verzocht buiten het Schuitema terrein te parkeren.

Actie
Naast de showroom van Van den Udenhout met moois uit de VAG stal zal er een verkoop zijn van de online winkel van Van den Udenhout. Daarnaast zijn er prijzen te winnen in verschillende categorieën. Ook Erik Botman zal aanwezig zijn:

http://www.youtube.com/watch?v=xSoyPv_QhNo

Op zijn mobiele rollenbank kun je het vermogen van je voor of achterwielaangedrevenauto laten meten. Het aantal plaatsen is beperkt, dus schrijf je snel in! Dit kan door je hier aan te melden, dan zetten wij je erbij op de lijst.

Uiteraard is ook de VWForum Webshop vertegenwoordigd zodat je je voorraad stickers, kentekenplaten, t-shirts, mokken enz etc weer aan kan vullen.

Tarieven
Het entreetarief bedraagt 4 euro per auto en slechts 2 euro per inzittende. Ben je met één auto en twee inzittenden, dan betaal je in totaal 8 euro entree. Het tarief voor de rollenbank is slechts 35 euro.

Tot 11 april, we gaan er wat moois van maken in 2010!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

flo_ schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 18:27:
[...]

Ja, dat weet en las ik... :)

[...]
Ja, en hoe komt dat dan? De duurdere merken zijn beter beveiligd, inderdaad...
Nee, er rijden 7x zoveel VAG auto's rond ;)
Nieuwwaarde telt hier ook, maar het verschil in premies komt vooral door populariteit onder jeugd en door diefstalgevoeligheid. Beide punten scoort een Golf hoog op, waar een willekeurige Mercedes geen hoge score haalt, zeker niet een A, C of E klasse.

Beste vrind wette dat

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:25

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
WhizzCat schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 07:50:
[...]

Nee, want ik heb er echt de ballen verstand van :D

Als iemand een linkje heeft naar een selfservice manual ofzo zou dat prachtig zijn *hint* :p

-edit2-

Ik heb zo'n mooi kabeltje besteld @ obd2shop.nl. Maar eens zien wanneer dat binnen is. Dan ga ik even de logs resetten en een stukkie rijden, kijken of dat iets oplevert. Wellicht is het toch de LMM of die turboventiel-weet-ik-veel N75. Beide zijn volgens mij (en volgens internet) redelijk makkelijk zelf te doen :)
Typisch Tweakers dit :D
Als het op mechanisch aankomt dan hebben we er de ballen verstand van, maar we bestellen wel even een OBD kabel zodat we de boordcomputer kunnen uitlezen _/-\o_

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Arfman
  • Laatst online: 15:06

Arfman

Drome!

@King Nothing: was een TDI niet nog goedkoper geweest? Die SDI haalt, zo heb ik begrepen, geen 1:19 maar eerder 1:16, een 90PK TDI'tje haalt echter wel makkelijk 1:20.

Daarnaast is zo'n SDI echt een verschrikkelijk traag hok, maar ik snap dat niet iedereen de prioriteiten heeft liggen bij snelheid ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Garage had alleen deze SDI staan.

Autoweek database: http://www.autoweek.nl/ca...ata.php?id=15699&cache=no voor de Golf SDI
verbruik gemiddeld
(1 op 19,6)
TDI, 90pk: http://www.autoweek.nl/ca...ata.php?id=15702&cache=no
verbruik gemiddeld
(1 op 20,4)
Scheelt weinig.

Snelheid boeit me verder weinig inderdaad.

[Voor 6% gewijzigd door King Nothing op 11-03-2010 22:05]

Beste vrind wette dat

• Sinner

Sinner

Scheelt inderdaad in de theorie weinig, alleen ga je met de SDi "trappen" om maar een beetje met het
verkeer mee te komen (en dan bedoel ik natuurlijk geen stoplichtsprints of zoiets stoms) want het ding
is echt niet vooruit te branden.. (0-100 in iets minder dan 20 seconden dacht ik) Daardoor springt echter
het het toerental en dus het verbruik (+stress) wel flink omhoog.

Met een TDi is een klein duwtje tegen het gaspedaal al genoeg om prima mee te komen.
Veel toeren hoeven er niet te worden gemaakt en is dus het verbruik een flink stuk lager..

Leuk detail; De 110PK TDi is zelfs nog zuiniger als de 90PK -versie, en al helemaal als de 68PK SDi. :o

Heb het even opgezocht:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
                         Golf SDi 68PK       Golf TDi 90PK       Golf TDi 110PK

0-100 km/h                  17,2 s               12,4 s               10,6 s

verbruik binnen beb. kom: 6,9 l/100km         6,5 l/100km          6,5 l/100km
                          (1 op 14,5)         (1 op 15,4)          (1 op 15,4)

verbruik buiten beb. kom: 4,2 l/100km         4,1 l/100km          4,0 l/100km
                          (1 op 23,8)         (1 op 24,4)          (1 op 25,0)

[Voor 48% gewijzigd door Sinner op 11-03-2010 22:36]

• Arfman

Arfman

Drome!

King Nothing schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 22:01:
Garage had alleen deze SDI staan.

Autoweek database: http://www.autoweek.nl/ca...ata.php?id=15699&cache=no voor de Golf SDI

[...]

TDI, 90pk: http://www.autoweek.nl/ca...ata.php?id=15702&cache=no

[...]

Scheelt weinig.

Snelheid boeit me verder weinig inderdaad.
Ja, hij geeft voor mijn auto ook aan dat ik 1:13 moet kunnen rijden, in de praktijk is dat 1:11. Ken een aantal mensen die zo'n SDI hebben gehad, en zuiniger dan 1:16 heb ik het niet zien worden. Verder een leuke auto hoor, bedoel het niet vervelend :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-10-2022
Ik heb ook zo'n 1.9SDI van 10 jaar oud. Op lange afstanden haal ik makkelijk 1 op 21 en zelfs met de korte ritjes die ik momenteel maak (+/- 7 km per keer) haal ik de 1 op 17 in de winter. Nu heb ik wel een rustige rijstijl aangezien het gaspedaal intrappen geen verschil maakt.

Waar volgens mij de grootste winst in zit is onderhoud. De auto heb ik gekocht met 60k op de teller en inmiddels 150k verder heb ik ongeveer 1600 euro aan onderhoud betaald terwijl ik alles laat doen. En dit is inclusief banden die ik na 6 jaar vervangen heb, niet omdat ze versleten waren maar omdat ze 6 jaar oud waren... Mijn moeder heeft overigens dezelfde ervaring met de SDI motor.

[Voor 5% gewijzigd door xos op 11-03-2010 22:58]

• Sinner

Sinner

xos, daar moet ik je 100% gelijk in geven. Die dingen zijn (bij normaal gebruik) niet kapot te krijgen.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-12-2022

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

ThinkPadd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 19:57:
[...]

Typisch Tweakers dit :D
Als het op mechanisch aankomt dan hebben we er de ballen verstand van, maar we bestellen wel even een OBD kabel zodat we de boordcomputer kunnen uitlezen _/-\o_
Hehe, ach ja :D

Maar ik wil het wel leren om zelf wat te sleutelen, maar ja, als iets een ECU of anderzins computerachtigs heeft... nou ja, je hebt gelijk :D

Helaas heb ik vrijwel geen tools/ruimte om mechanisch te klussen. Gelukkig heb ik net een andere baan waarbij een collega wel ruimte heeft, tools en verstand van auto's, dus allicht dat ik daar es mag klooien. Ik denk overigens dat mijn LMM niet helemaal meer jofel is als ik mijn statistiekjes zo es bekijk. Binnenkort ga ik nog even ronde 2 en 3 meten, gewoon om het zeker te weten :)

Foto zooi | Arduino, Lego en IoT
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:02
Dat Golfjes diefstalgevoelig zijn dat blijkt wel:

Die van mij is afgelopen nacht gestolen op de parkeerplaats bij de flat waar ik woon :(
Er ligt geen glas op de grond dus blijkbaar kunnen ze een moderne auto toch nog wel makkelijk open krijgen.

Mocht iemand hem toevallig tegenkomen:
Golf V 5drs 66kw 1.9 TDI in Sage Green 06-RX-TS

Hij moest nog een half jaar mee qua lease :*(

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-02 13:45
SiErRa schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 10:22:

Die van mij is afgelopen nacht gestolen op de parkeerplaats bij de flat waar ik woon :(
Er ligt geen glas op de grond dus blijkbaar kunnen ze een moderne auto toch nog wel makkelijk open krijgen.

Dat ze'm open krijgen zonder glas akkoord (hoewel??), maar hoe kunnen ze de startonderbreking omzeilen? En hoe weten ze welke sleutel ze moeten hebben voor het contact?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
SiErRa schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 10:22:

Bekijk het positief, je kunt wat sneller een nieuwe uitzoeken. Golf VI dit keer? :P

Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat ik zou doen mocht "mijn" V gejat worden (ook lease). Nieuwe Golf VI of een Polo met wat meer extra's... Moeilijk. Goeie kans dat het wel weer een VW zou worden in ieder geval. :P

• gwystyl
  • Laatst online: 15:27

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@SiErRa: kut is dat, ik hoop dat ze hem snel vinden, al acht ik de kans daarop klein als hij zonder inbraakschade is weggehaald. Voordeel van een leasebak is wel dat je waarschijnlijk snel vervangend vervoer hebt?

Heel ander punt: ik zie hierboven dat de Golf BlueMotion niet erg geliefd is hier, maar aangezien ik mag gaan leasen en de bijtelling graag zo laag mogelijk houd maar geen Aygo/C1/107/Smart wil rijden ben ik aan het kijken naar de Polo BlueMotion die eind april in NL gepresenteerd wordt.

Gezien de nieuwe regels voor wegenbelasting en bijtelling en het feit dat hij al in januari is aangekondigd is de voorraad voor NL voor dit jaar al verkocht. De dealer waar ik morgen wil gaan kijken zegt dat hij wel Duitse versies kan leveren. Deze zijn volgens hem iets anders uitgerust en niet configureerbaar: je kan kiezen uit de door hem bestelde auto's en hopen dat de leasemaatschappij hem accepteert. Navraag bij ons op de zaak leert me dat onze leasemaatschappij waarschijnlijk wel accoord gaat.

Ik las eerder in het topic dat er wel aardig wat verschil zit tussen verschillende versies Golf: hoe zit dit met de Polo? Ik zou voor ik een beslissing neem graag een proefrit maken in een vergelijkbare Polo, maar ik kan niet wachten tot eind april om een beslissing te maken. Heeft het zin om bijvoorbeeld een 1.4 TDI Comfortline te proberen of zijn die ook al heel anders?

Ter info: ik rijd nu een Xantia 1.9TD break met ruim 3 ton op de teller, waarvan ik verwacht dat hij het een keer op gaat geven. Ik rijd zo'n 55k km per jaar, waarvan het meest over de snelweg in de spits. Ik ben dus wel een vrij comfortabele ruime auto gewend, maar heb die ruimte niet echt nodig. Qua snelheid boeit het me ook niet zo: als ik mee kan komen met het verkeer vind ik het al lang prima. De Honda Jazz 1.2 (benzine) van mijn ouders en mijn eigen Xantia zijn ook niet bepaald snelheidsmonsters, maar dat heb ik nooit als vervelend ervaren.

Om kort samen te vatten:
- wat zijn de ervaringen met de nieuwe Polo 5-deurs
- zit er een wezenlijk verschil in rijervaring tussen verschillende uitvoeringen?
- heeft iemand tips om de cataloguswaarde op papier van die voorgeconfigureerde auto's omlaag te krijgen?

• Arfman

Arfman

Drome!

mekkieboek schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 10:59:
[...]

Dat ze'm open krijgen zonder glas akkoord (hoewel??), maar hoe kunnen ze de startonderbreking omzeilen? En hoe weten ze welke sleutel ze moeten hebben voor het contact?
Open krijgen zijn genoeg trucjes voor. Als ze binnen zijn programmeren ze een nieuwe sleutel in via de OBD stekker en rijden er zo mee weg. Daaaaaaaag auto :w

Te slecht voor woorden dat het zo makkelijk kan, maarja, dat krijg je met al die onboard computers tegenwoordig, da's makkelijk te kraken blijkbaar.

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-02 13:45
Arfman schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 12:07:
[...]

Open krijgen zijn genoeg trucjes voor. Als ze binnen zijn programmeren ze een nieuwe sleutel in via de OBD stekker en rijden er zo mee weg. Daaaaaaaag auto :w

Te slecht voor woorden dat het zo makkelijk kan, maarja, dat krijg je met al die onboard computers tegenwoordig, da's makkelijk te kraken blijkbaar.
Ik dacht even dat ze 'm op een aanhanger zouden takelen ofzo en dan strippen. Maar als het werkelijk zo makkelijk gaat dan laat ik denk ik maar een aftermarket startonderbreker inbouwen in de V. Heb wel een diefstalverzekering maar toch.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Anoniem: 58690

mekkieboek schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 12:20:
[...]

Ik dacht even dat ze 'm op een aanhanger zouden takelen ofzo en dan strippen. Maar als het werkelijk zo makkelijk gaat dan laat ik denk ik maar een aftermarket startonderbreker inbouwen in de V. Heb wel een diefstalverzekering maar toch.
Dat zal ook niet veel helpen, beter is een goede tracer erin die zowel gps als een ferquentie uitzend, dan kan je online zien waar die is en als het gps signaal geblokeerd wordt kan je altijd de ferquentie opsporen.

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-02 20:04

EraZor

Don't mention the war

mekkieboek schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 12:20:
[...]

Dan hoop ik dat je ook een klasse 3 alarm hebt, want erzijn bijna geen verzekeraars die uitkeren bij diefstal, zonder alerm (met certificaat etc)

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Arfman schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 22:41:
[...]

Ja, hij geeft voor mijn auto ook aan dat ik 1:13 moet kunnen rijden, in de praktijk is dat 1:11. Ken een aantal mensen die zo'n SDI hebben gehad, en zuiniger dan 1:16 heb ik het niet zien worden. Verder een leuke auto hoor, bedoel het niet vervelend :)
Ik haalde in m'n Micra soms 1:15, meestal 1:12 of 1:13... Nissan Micra 1.4i... Als je zo'n 85pk motor in een auto van 840kg propt :9 Leuk scheurijzertje. En dan rij je nu de meest trage diesel van VW :D
Kerel van wie ik de Golf kocht zei al dat'ie motorisch haast niet kapot te krijgen is. Ik zocht een diesel voor 4000 euro maximaal en voorzien van een motor die nog minstens moeiteloos 100.000km mee kan. Met mijn gebruik kom je dan aan een jaar of 5, 6. Die heb ik dus gevonden. 't Is traag, so what. Top ligt rond de 160km/h. 0-100km/h duurt lang ja. Misschien wel goed dat ik eens wat rustiger aan ga doen in het verkeer, heb de laatste jaren wel genoeg gespendeerd aan het CJIB en de laatste boete was echt niet leuk meer (270 euro, 97km/h ipv 60km/h).

Maar soit, ik kan voorlopig vooruit. Mocht ik een Golf TDI tegenkomen die ik voor een leuk prijsje kan overnemen dan zal ik dat misschien wel gaan overwegen, maar voorlopig cross ik lekker rond in een SDI.

Morgen gaat'ie weer naar de garage, laatste details afwerken. Zal zondag foto's maken, moet dan toch bezig met de radio in te bouwen. De originele VW radio/cassette speler zit er nu nog in, die wordt vervangen door een Pioneer. Als ik weer wat centjes op de bank heb ga ik op zoek naar wat boxjes voor achterin, maar voorlopig zal ik me behelpen met de 4 standaard boxen.

Beste vrind wette dat

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:05

Smarron

The bend

gwystyl schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 11:13:
Heel ander punt: ik zie hierboven dat de Golf BlueMotion niet erg geliefd is hier, maar aangezien ik mag gaan leasen en de bijtelling graag zo laag mogelijk houd maar geen Aygo/C1/107/Smart wil rijden ben ik aan het kijken naar de Polo BlueMotion die eind april in NL gepresenteerd wordt.
Ik heb een Golf VI Variant 1.6TDI Bluemotion besteld. Hopelijk krijg ik hem binnen enkele weken. (Mijn collega mag hem volgende week al ophalen. Ik moest maar even geduld hebben, want ik zou vanzelf worden gebeld. Op dezelfde dag besteld eind november 2009, enkel de uitvoeringen zijn verschillend).

Proefritjes in deze auto bevielen mij uitstekend, genoeg vermogen en het rijdt gewoon lekker. De motor is verder vrij stil en een lagere bijtelling is inderdaad ook een mooie bijkomstigheid. Maar ik rij nu al een tijdje in een 1.5dCi met 85pk ofzo, dus het zal zeker genieten worden.

Hoop snel wat foto's te mogen plaatsen!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A71=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 15:49
Ik heb overigens besloten niet voor de Scirocco te gaan. Hoewel ik het een toffe kar vind en hem mooi kon aankleden, voorzien van alle opties die ik ook maar zo'n beetje zag zitten...

Heb nu een voorloper van de VAG groep: een Audi A3 SB met de 1.4TSI (160) en da's wel een fijn karretje. ;)

Afgelopen week is m'n nieuwe auto besteld, ik zal hem in de tweede helft van mei mogen ontvangen zoals het er uitziet. Het is een VW EOS geworden \o/ met een 1.4TSI (160) waar stom genoeg pas na de zomer de DSG-7 in leverbaar zal worden, dus ik moet ouderwets gaan olieroeren.
Hij komt in donkergrijs Beryllium :)

Bericht hierboven

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-02 13:37
Een eos..
Dus je bent een vrouw en je zit op hockey? ;)

• Floor-is
Hoewel ik wel gehockeyed heb, ben ik niet van het vrouwelijke geslacht ;)

Ik kan altijd nog een hatchback leasen, een cabrio is over het algemeen niet echt mogelijk als leasekarretje he? ;)

Bericht hierboven

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 21:25
Misschien kan iemand van jullie me helpen... :)

Ik heb een Golf VI van een paar maanden oud met een RNS510 erin. Nu heb ik hem destijds (bijna jaar geleden) gekocht zonder telefoonopties. (moest ergens op besparen ;) ), maar toen ze hem eenmaal uitleverden zat er dus wel telefoonvoorbereiding in. Althans: ik heb een knopje "Phone" naast m'n RNS-display, en er zit een plastic houder in het dashboard waar je een telefoon in zou kunnen zetten. (En volgens mij is die telefoonvoorbereiding ook een onderdeel van het Executive Plus pakket.

Nu begin ik inmiddels toch wat vaker de behoefte te krijgen om te kunnen bellen in de auto en nu vroeg ik me af wat mijn opties zijn. Helaas wordt ik er op het internet niet direct wijs uit, en ik ben bang dat de verkoper bij de dealer me niet alle opties kan/wil verkopen. ;)

Ik heb overigens een HTC Touch Pro 2 telefoon (Windows Mobile 6.1)

Volgens mij heb ik de volgende opties:
Bluetooth Pairing Adapter
http://www.udenhout.nl/shop/images/small/3C0051435PA.jpg
Slechts 129 euro in de webwinkel van Pon. Werkt deze samen met mijn scherm?

Bluetooth Pairing Adapter Touch
http://www.udenhout.nl/shop/images/small/3C0%20051%20435%20TA.jpg
Met touchscreen, 219 euro bij Pon

FISCON plus

568 dollar (moet dus nog kijken of ik dat überhaupt in Nederland kan krijgen), maar lijkt wel perfect te integreren. Verder zie ik hier ook echt een microfoon bij zitten. (Ik weet niet of ik die nu al erin hebben zitten, maar hij is me in ieder geval nog nooit als zodanig opgevallen).

Volkswagen Premium Bluetooth Carkit
389 euro bij Cartronic.nl. Lijkt ook precies te zijn wat ik nodig heb. (Werkt hetzelfde als die Fiscon oplossing)

Graag ben ik benieuwd of het een beetje klopt wat ik zeg, en welke opties bij mij zouden werken.

• Floor-is
Ik hoop dat die laatste optie de oplossing is, want dat is wat ik tot op heden heb teruggevonden en dat is waar ik op reken. :)

[Voor 43% gewijzigd door Floor-is op 20-03-2010 16:00]

Bericht hierboven

• KappeNou
  • Laatst online: 04-12-2022
Floor-is schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 17:56:
Hoewel ik wel gehockeyed heb, ben ik niet van het vrouwelijke geslacht ;)

Ik kan altijd nog een hatchback leasen, een cabrio is over het algemeen niet echt mogelijk als leasekarretje he? ;)
De gemiddelde porsche is ook een lease bak, waarom zou een cabrio niet mogelijk zijn

[Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 20-03-2010 16:11]

>PC specs<

• Floor-is
KappeNou schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 16:10:
[...]

De gemiddelde porsche is ook een lease bak, waarom zou een cabrio niet mogelijk zijn
Bij veel bedrijven mag je geen coupé, geen cabrio, geen tweezitter en geen sportauto.
Een hot-hatch, zoals een Scirocco is nog wel te doen bij de meeste bedrijven, maar een cabrio is bij zo'n beetje elke werkgever die ik tot nu toe heb gehad is een cabrio niet mogelijk.

Bovendien telt ook mee voor mij dat ik weliswaar ga trouwen, maar er voorlopig van kinderen nog geen sprake is. Nu kan het daarom nog. :) Onze tweede auto is op dit moment een VW Lupo 1.4 16V (100pk), die gaan we over 2-3 jaar denk ik ook nog wel wisselen.

Bericht hierboven

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-02 11:47

t3q

Say yes to teq

Nieuw lid meldt :P

Twee weken geleden een VW Golf IV 1.6 Ocean gekocht.

Wat rijd dit toch fijn tov een mazda 323f uit 92'

Zal proberen zsm foto's te maken.

Life goes as it goes.

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:05
Golf IV is een leuke auto. Veel plezier ermee.

Ik rijd er nu ook eentje sinds een jaar. Ben er ondanks wat minpuntjes best tevreden over. Vooral de verkrijgbaarheid van onderdelen is een verademing na het rijden van diverse andere merken. Op elke hoek van de straat vind je wel vervangingsonderdelen voor een Golf. Ook de typische vervangingsonderdelen zijn volop te krijgen.

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-01 19:41
Flard schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 14:04:
Misschien kan iemand van jullie me helpen... :)

Ik heb een Golf VI van een paar maanden oud met een RNS510 erin. Nu heb ik hem destijds (bijna jaar geleden) gekocht zonder telefoonopties. (moest ergens op besparen ;) ), maar toen ze hem eenmaal uitleverden zat er dus wel telefoonvoorbereiding in. Althans: ik heb een knopje "Phone" naast m'n RNS-display, en er zit een plastic houder in het dashboard waar je een telefoon in zou kunnen zetten. (En volgens mij is die telefoonvoorbereiding ook een onderdeel van het Executive Plus pakket.

Nu begin ik inmiddels toch wat vaker de behoefte te krijgen om te kunnen bellen in de auto en nu vroeg ik me af wat mijn opties zijn. Helaas wordt ik er op het internet niet direct wijs uit, en ik ben bang dat de verkoper bij de dealer me niet alle opties kan/wil verkopen. ;)

Ik heb overigens een HTC Touch Pro 2 telefoon (Windows Mobile 6.1)

Volgens mij heb ik de volgende opties:
Bluetooth Pairing Adapter
[afbeelding]
Slechts 129 euro in de webwinkel van Pon. Werkt deze samen met mijn scherm?

Bluetooth Pairing Adapter Touch
[afbeelding]
Met touchscreen, 219 euro bij Pon

FISCON plus
[afbeelding]
568 dollar (moet dus nog kijken of ik dat überhaupt in Nederland kan krijgen), maar lijkt wel perfect te integreren. Verder zie ik hier ook echt een microfoon bij zitten. (Ik weet niet of ik die nu al erin hebben zitten, maar hij is me in ieder geval nog nooit als zodanig opgevallen).

Volkswagen Premium Bluetooth Carkit
389 euro bij Cartronic.nl. Lijkt ook precies te zijn wat ik nodig heb. (Werkt hetzelfde als die Fiscon oplossing)

Graag ben ik benieuwd of het een beetje klopt wat ik zeg, en welke opties bij mij zouden werken.
Katjing!!! Ik heb er een Sony Bleutooth Autoradio in hangen voor €120,- ok geen touchscreen maar instappen starten en het werkt. Ik heb eenmodel van 2 jaar terug. Als je nu goed zoekt heb je er ook wel 1 van rond de 120-130€
de nieuwe modellen en niet zoveel aansluitzooi, gewoon de radio aansluiten/inhangen als normaal en het werkt, bleutooth en mic geïntrigeerd in de radio zelf.
http://www.sonystyle.com/...921644640404&N=4294953688
Ik geef die centen liever uit aan een 1000W versterkertje. :P

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-02 11:47

t3q

Say yes to teq

Ook ik ben van plan om wat dingen te veranderen in mijn nieuw Golf.

Zit te denken aan de Alpine CDE-113BT met ingebouwde bluetooth functie door middel van parrot chipset, er zit tevens een externe microfoon bij. Lijkt me heerlijk, in stappen , pairen en klaar. :)

Life goes as it goes.

t3q schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 09:40:
Ook ik ben van plan om wat dingen te veranderen in mijn nieuw Golf.

Zit te denken aan de Alpine CDE-113BT met ingebouwde bluetooth functie door middel van parrot chipset, er zit tevens een externe microfoon bij. Lijkt me heerlijk, in stappen , pairen en klaar. :)
Zelfde als de Pioneer units, ik heb een P700BT, als ik instap en start dan na een paar seconden is mijn Nokia 6300 van de zaak verbonden.
Mijn eigen SE C902 werkt er ook prima op, maar ik kan niet beide telefoons erin krijgen.
Maar wel lekker makkelijk, pairt automatisch, neemt ook automatisch op en werkt over de speakers, dus je hoort het ook goed en daar gaat het om ;)

• KappeNou
Voor de mensen met een nieuwe VW, Seat of Skoda. Kenwood maakt een leuk speeltje :9

Kenwood presenteert haar eerste op maat gesneden Navitainer. Deze zogeheten DNX520VTB past naadloos in het interieur van de huidige modellenreeks van VW, Seat en Skoda, en biedt volgens de multimediagigant hetzelfde of zo niet meer dan de toestellen van de autofabrikant zelf.

De Kenwood DNX520VBT is een alles-in-één navigatiesysteem dat uiterlijk geheel is afgestemd op de dashboardontwerpen van het moderne wagenpark van VW, Seat en Skoda (in totaal 25 modellen). Het design, de functietoetsen en de draaiknoppen passen harmonisch in het originele interieur van de auto af-fabriek. Ook de bedieningsverlichting van het apparaat matcht moeiteloos in dit geheel.

Gebruiksvriendelijk
De DNX520VBT is voorzien van een 7 inch 2DIN VGA-monitor met heldere, contrastrijke beeldweergave en touch screen. Mede dankzij de nieuw ontwikkelde user interface en de drie manieren om de menu’s weer te geven – in 15 verschillende talen – middels een multifunctionele draaiknop is de bediening van de nieuwste Kenwood overzichtelijk en intuïtief. De geïntegreerde Bluetooth hands freefunctie maakt het mogelijk veilig te bellen tijdens het rijden.

navi Europa
Navigatiesoftwarespecialist Garmin is verantwoordelijk voor het kaartenarsenaal van ‘City Navigator
Europa NT2010’, terwijl een GPS-ontvanger van de nieuwste generatie razendsnel navigeren mogelijk maakt. Andere features die standaard zijn behelsen een TMC-receiver voor een dynamische routebeschrijving bij gewijzigde verkeerssituaties en Garmins EcoNavigation, een functie die informatie geeft over brandstofverbruik, de zuinigste routes, etc. Om het systeem te actualiseren kunnen updates en aanvullende POI’s via micro SD-cards aan de voorkant worden geladen. Het aantal gesproken talen waaruit gekozen kan worden bedraagt achttien, voor de tekstweergave staan negen talen ter beschikking.

Digitaal vertier
Ook op het gebied van A/V-entertainment moet de Kenwood DNX520 VBT zijn mannetje staan dankzij de modernste technieken en een omvangrijk programma-aanbod. Het geïntegreerde DVD/CD-playback systeem verwerkt alle gangbare video- en audio-bestanden, inclusief het zo geliefde formaat van MP-3 & Co. Indien aanvullende monitoren aan de achterzijde van de voorstoelen zijn gemonteerd, is het tevens mogelijk via de DNX520VBT films af te spelen voor de passagiers op de achterbank. Voor uitbreiding van het aantal bronnen is de Navitainer voorzien van een USB-poort aan de voorzijde, en met iPod Direct Control komt ook de Apple Community volledig aan zijn trekken. De functie is compatible met alle actuele iPod-spelers, inclusief de iPhone en de iPhone 3GS. De aansluiting verloopt middels de optionele adapter KCA-iP240V.
bron: autowereld.com

>PC specs<

• wimpie007
  • Laatst online: 07-02 22:58
Zo ook maar eens ff wat foto's plaatsen van mijn nieuwe aanwinst, even heel snel dus foto's zijn niet zo best ;-)

GOLF VI GTD 170Peekaa ;-)
Carbon Steel Grey

Verrassing! ;-)

Uitgepakt, nog in de showroom:

Buiten

[Voor 13% gewijzigd door wimpie007 op 25-03-2010 02:02]

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:51
Mooi wagen hoor, kleur is ook zeker de moeite waard om naar te kijken.

• Floor-is
Goede kleur ook! Feli met de aanwinst :)

Bericht hierboven

• KappeNou
nette bak hoor :)

>PC specs<

• Sinner

Sinner

Mooie (dikke) wagen hoor wimpie007, veel veilige kilometers gewenst! d:)b

(al ben ik niet helemaal gecharmeerd van die velgen) :$

• wimpie007
Thanks allemaal ;-)
Ben er ook erg blij mee, de foto's doen de auto geen recht, als de zon erop schijnt veranderd de kleur mee zeg maar.
Blijft leuk, mijn allereerste nieuwe auto ;-) met dank aan de baas

En over de velgen, tja ik had ook liever de 18 inch Vancouvers gehad maar dat viel buiten het budget, heb nu de RCD510 genomen met groot touchscreen dus dat had ik liever. Moest nu al bijbetalen ;-)

[Voor 32% gewijzigd door wimpie007 op 25-03-2010 10:05]

• Sinner

Sinner

wimpie007 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:04:
En over de velgen, tja ik had ook liever de 18 inch Vancouvers gehad maar dat viel buiten het budget, heb nu de RCD510 genomen met groot touchscreen dus dat had ik liever. Moest nu al bijbetalen ;-)
In dat geval zou ik hoogstwaarschijnlijk hetzelfde hebben gedaan. ;)

• Toink
  • Niet online
Mijn Cabrio G60 is inmiddels ingereden en weer klaar voor gebruik. Hij gaat als de brandweer en de opgefriste bak doet z'n werk ook uitstekend.

Niet mijn Cabrio G60 maar een soortgelijk gebakje in actie; Spoel maar meteen naar de 1:50 door :9 :

Nog even een reminder voor de liefhebbers:

[Voor 7% gewijzigd door Toink op 25-03-2010 21:11]

• KappeNou
De zomer look voor de v5 :)
Alleen nog even spacers voor de achterkant kopen.

[Voor 23% gewijzigd door KappeNou op 26-03-2010 00:13]

>PC specs<

• WhizzCat
  • Laatst online: 25-12-2022

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Zeer mooie kleur wimpie, heb je top uitgezocht! (leuke wagen ook :P )

Mijn LMM is volgens mij definitief overleden. Op bepaalde momenten, als ik bv een vrachtwagen nader met zo'n 120 km/pu en ik wil gas bij geven geeft ie geen krimp en blijft netjes 120 rijden, ook al trap ik het pedaal tot de bodem in. Nou is even mijn vraag is dit voor mijn B5 een goeie LMM? Ik zie er nl. alleen de Variant B5 staan en niet de sedan. Volgens mij maakt het niet uit, maar goed. In dat geval vervang ik hem lekker zelf even.

Foto zooi | Arduino, Lego en IoT
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Sinner

Sinner

KappeNou:
Ziet er goed uit, maar waarom zo hoog?

• KappeNou
Ik gebruik deze auto bijna dagelijks. Ik kan dan niet met zo'n lage stuiter bak leven ;) Dus een vaste verlaging van 50/40 is voldoende.
Misschien komt er later nog een leuk ring knaller met schroefset. Mk2 met een opgefokte 20VT ofzo ;)

>PC specs<

• wimpie007
WhizzCat schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 08:49:
Zeer mooie kleur wimpie, heb je top uitgezocht! (leuke wagen ook :P )

Mijn LMM is volgens mij definitief overleden. Op bepaalde momenten, als ik bv een vrachtwagen nader met zo'n 120 km/pu en ik wil gas bij geven geeft ie geen krimp en blijft netjes 120 rijden, ook al trap ik het pedaal tot de bodem in. Nou is even mijn vraag is dit voor mijn B5 een goeie LMM? Ik zie er nl. alleen de Variant B5 staan en niet de sedan. Volgens mij maakt het niet uit, maar goed. In dat geval vervang ik hem lekker zelf even.
Thanks!

Nog ff wat meer foto's:

Mijne oude en nieuw naast elkaar

• KappeNou
Ja echt netjes !
Die golf 6 is zoveel netter dan de 5 heh! O+ Ze hadden hem veel eerder moeten face liften.

>PC specs<

• wimpie007
KappeNou schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 12:57:
Ja echt netjes !
Die golf 6 is zoveel netter dan de 5 heh! O+ Ze hadden hem veel eerder moeten face liften.
Ja en de GTD vleugel, sideskirts en voor en achterbumper maken ook wel wat verschil ;-)

• KappeNou
Ook al heb je alleen een nette Highline ;)

>PC specs<

• wimpie007
KappeNou schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 14:00:
Ook al heb je alleen een nette Highline ;)
Uhm, haha Highline :P nou het is wel een echte GTD hoor ;-)

Volgens de dealer mag ik hem als ie warm is gewoon af en toe flink intrappen ;-)
Hebben jullie nog tips?

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:40
Nette Golf, maar kan niet tippen aan de nieuwe Scirocco O+

wimpie007 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 16:48:
Volgens de dealer mag ik hem als ie warm is gewoon af en toe flink intrappen ;-)
Hebben jullie nog tips?
Hoge toeren vermijden, dus meer dan 4200, ook met terugschakelen zorgen dat je niet te hoog uit komt.
Probeer zo veel mogelijk in je koppel gebied te zitten in het begin, na de eerste 1000 a 1500 km kan je richting 4200 gaan.

Na je 'inrij' periode af en toe eens flink blazen in Duitsland en dus echt 200+ rijden op een ongelimiteerd traject ;)

Olie in de gaten houden, maar alleen bijvullen als het echt laag staat of lampje gaat branden.
Ik heb een drie kwart liter pas erbij gedaan bij ruim 22000, daarvoor geen druppel bijgevuld, je eerste service beurt zou rond de 30000 liggen, dus dan wordt toch alles weer ververst.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:32

Ethirty

Who...me?

Niet gepakt worden door de acceptgiro brigade :P

Erg mooie bak trouwens! Bij mij gaat de GTD of zelfs een Highline niet door. Ik heb nu gekozen voor een zo laag mogelijke cataloguswaarde om mijn bijtelling laag te houden (en dan gezien het leasebudget afladen met accessoires). Ik zal dus zeer waarschijnlijk bij het spaanse neefje blijven.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone 8 64GB

• wimpie007
Anoniem: 58690 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 19:25:
[...]

Hoge toeren vermijden, dus meer dan 4200, ook met terugschakelen zorgen dat je niet te hoog uit komt.
Probeer zo veel mogelijk in je koppel gebied te zitten in het begin, na de eerste 1000 a 1500 km kan je richting 4200 gaan.

Na je 'inrij' periode af en toe eens flink blazen in Duitsland en dus echt 200+ rijden op een ongelimiteerd traject ;)

Olie in de gaten houden, maar alleen bijvullen als het echt laag staat of lampje gaat branden.
Ik heb een drie kwart liter pas erbij gedaan bij ruim 22000, daarvoor geen druppel bijgevuld, je eerste service beurt zou rond de 30000 liggen, dus dan wordt toch alles weer ververst.
Hmz,dat is wat anders als wat de dealer zei...

Dat 200 rijden is me nu al gelukt, het moest even :P 3500 toeren maar in de 6
Af en toe heb ik hem ook al even op de 4600 toeren gehad toen de olie 100 graden was.
Ethirty schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 19:55:
[...]

Niet gepakt worden door de acceptgiro brigade :P

Erg mooie bak trouwens! Bij mij gaat de GTD of zelfs een Highline niet door. Ik heb nu gekozen voor een zo laag mogelijke cataloguswaarde om mijn bijtelling laag te houden (en dan gezien het leasebudget afladen met accessoires). Ik zal dus zeer waarschijnlijk bij het spaanse neefje blijven.
Jammer man, had nog wel speciaal voor jou de foto's hier geupt ;-)
Maar een auto mag toch best wat kosten?
Mij kost ie straks 340 netto maar mag dan onbeperkt prive rijden

[Voor 24% gewijzigd door wimpie007 op 26-03-2010 20:39]

• KappeNou
wimpie007 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 16:48:
[...]

Uhm, haha Highline :P nou het is wel een echte GTD hoor ;-)

Hebben jullie nog tips?
Lees me zin goed ;)

Ik bedoel een highline golf 6 is ook heel netjes, je hoeft niet perse een dikke GTD daarvoor te hebben

>PC specs<

wimpie007 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 20:37:
Hmz,dat is wat anders als wat de dealer zei...

Dat 200 rijden is me nu al gelukt, het moest even :P 3500 toeren maar in de 6
Af en toe heb ik hem ook al even op de 4600 toeren gehad toen de olie 100 graden was.
Die 200 zou wel niet in Duitsland geweest zijn denk ik zo >:)
Maar pas op hoor, met een GTD of andere snelle VW val je altijd op bij VROS auto's en je bent wel je rijbewijs kwijt bij dit soort snelheden, een maat van mij is in het begin toen hij zijn VR6 net had ook bijna zijn rijbewijs kwijt geweest, de agent kon echter geen goede meting maken omdat het te kort was, dus het resulteerde in een boete van een paar honderd gulden.

Wat is het nut van 4600 draaien als je max vermogen bij 4200 ligt ?
Max. vermogen, kW (pk)/ t/min 125 (170)/ 4200
Bijna elke recente VAG TDI heeft zijn max vermogen op 4200, anders 4000
Koppel gebied 1750-2500 en de baby TDI's 1500-2500.
Ik heb het advies gehad van een monteur hier in Gorinchem die bij de VW dealer werkt en hij heeft volkomen gelijk gehad omdat ik weinig olie verbruik.
Bij mijn SDI was het wel anders, daar gooide ik een halve liter erbij zo elke 5000-6000 km, maar hier ontkom je niet aan niet hoge toeren draaien omdat snelweg rijden al gauw richting 3500 4000 gaat, wil je een beetje door kachelen met 130.

[Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 58690 op 27-03-2010 11:40]

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

KappeNou schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 12:57:
Ja echt netjes !
Waarom heb je het over faceliften? De VI is een compleet nieuw model of snap ik je niet helemaal :)

• Floor-is
Maar wel op hetzelfde onderstel :)

Bericht hierboven

• wimpie007
Slasher schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 11:33:
[...]

Waarom heb je het over faceliften? De VI is een compleet nieuw model of snap ik je niet helemaal :)
De 6 is een reactie op de nieuwe Astra, google maar eens op de Golf 7 die komt er al snel aan. De 6 is niet zo heel veel anders maar echt een hele lichte facelift is het nou ook weer niet ;-)
Anoniem: 58690 schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 11:32:
[...]

Die 200 zou wel niet in Duitsland geweest zijn denk ik zo >:)
Maar pas op hoor, met een GTD of andere snelle VW val je altijd op bij VROS auto's en je bent wel je rijbewijs kwijt bij dit soort snelheden, een maat van mij is in het begin toen hij zijn VR6 net had ook bijna zijn rijbewijs kwijt geweest, de agent kon echter geen goede meting maken omdat het te kort was, dus het resulteerde in een boete van een paar honderd gulden.

Wat is het nut van 4600 draaien als je max vermogen bij 4200 ligt ?

[...]

Bijna elke recente VAG TDI heeft zijn max vermogen op 4200, anders 4000
Koppel gebied 1750-2500 en de baby TDI's 1500-2500.
Ik heb het advies gehad van een monteur hier in Gorinchem die bij de VW dealer werkt en hij heeft volkomen gelijk gehad omdat ik weinig olie verbruik.
Bij mijn SDI was het wel anders, daar gooide ik een halve liter erbij zo elke 5000-6000 km, maar hier ontkom je niet aan niet hoge toeren draaien omdat snelweg rijden al gauw richting 3500 4000 gaat, wil je een beetje door kachelen met 130.
Dank je, weer wat geleerd van dat max vermogen. Max koppel wist ik al op 2500 toeren

Nou in de 1 moet ik gewoon niet teveel gas geven, schoot naar het rode toe dus vandaar de schatting van 4600 toeren. Ik probeer hem nu onder de 3500 te houden. Staat inmiddels 550 op in 3 dagen

[Voor 63% gewijzigd door wimpie007 op 27-03-2010 12:18]

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

[...]
Nou compleet nieuw zou ik hem niet noemen. Vanaf de zijkant moet je al goed zoeken naar de verschillen en volgens mij zijn meer onderdelen identiek dan je zou denken. Prio voor de VI was het goedkoper bouwen om de marge te verbeteren. De V was relatief duur om te bouwen.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone 8 64GB

wimpie007 schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 12:14:
Dank je, weer wat geleerd van dat max vermogen. Max koppel wist ik al op 2500 toeren

Nou in de 1 moet ik gewoon niet teveel gas geven, schoot naar het rode toe dus vandaar de schatting van 4600 toeren. Ik probeer hem nu onder de 3500 te houden. Staat inmiddels 550 op in 3 dagen
1 alleen gebruiken echt vanuit stilstand, maar bij half gas en gelijk 2 pakken na 2500 en dan vloeren.
Je koppel en vermogen moeten genoeg zijn om vanuit 2 al goed rollende weg te komen.
Ik heb een dood simpele Caddy, maar ik ben meestal als eerste weg bij een stoplicht >:)

Geen nood hoor, je toerenbregrenzer grijpt wel in, maar goed voor je bak en blok is het niet.

• Sinner

Sinner

Over dat gebruik van de 1e versnelling.. Dat leer je toch tijdens je 1e rijles? :o
Elke auto schiet in het rode toerenbereik als je in zijn 1 flink gas geeft, ik dacht
echt dat iedereen die weleens een stuur in de handen heeft gehad dat wel wist.

Anyway.. Blijft een mooie wagen die VI, echt zóveel mooier dan een V, dat nieuwe
neusje lijkt hem echt een stuk aggresiever ogen en maakt de Golf gewoon áf. :9~
Ik durf me bijna niet meer op straat te vertonen met die ouwe IV van me. :$

Wimpy, heb je nog een paar interieurshots voor ons?
Trouwens, iemand had het al over een Golf VII, zijn daar al schetsen/spyshots van ofzo?

[Voor 5% gewijzigd door Sinner op 27-03-2010 13:25]

• KappeNou
[...]

Het is onderhuids niet een hele nieuwe auto. Het is wel een grote face lift, maar geen nieuwe auto. Net zoals met de audi B6 naar de audi B7 single frame.
Opa_vertelt schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 13:20:
Wimpy, heb je nog een paar interieurshots voor ons?
Trouwens, iemand had het al over een Golf VII, zijn daar al schetsen/spyshots van ofzo?
eerste spy shots waren er al toen de golf 6 net uit kwam ;)

artikel van 22 sept

[Voor 45% gewijzigd door KappeNou op 27-03-2010 13:40]

>PC specs<

• Sinner

Sinner

Thanks, ik vind hem trouwens niet echt veel (lees:nauwelijks) van de VI afwijken..

• KappeNou
Het is ook een undercover auto ;) Ze rijden nu nog met de golf 6 body, maar tegen het einde zie je vaak gewoon de auto alleen dan met een wrap er overheen en misschien andere lampen oid.
Dus nog even minimaal een jaartje wachten ;)

[Voor 12% gewijzigd door KappeNou op 27-03-2010 14:14]

>PC specs<

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Dat is ook een mule. Hier testen ze het platform/onderstel op een oude body.

Echte spyshots heb ik nog niet gezien, alleen zeer verschillende renders op basis van diverse interpretaties.

Ik weet niet hoe ik de bovenste 2 moet interpreteren, maar in feite is dit dezelfde basisrender verschillend 'ingekleurd' door 2 verschillende sites.

En een klei model op de achtergrond uit een VW filmpje

Nog een ander achterkantje:

[Voor 6% gewijzigd door Ethirty op 27-03-2010 14:29]

#team_UTC+1

• Sinner

Sinner

Neusje van die eerste 2 is imho mooier dan die op de 3e foto en dat kleimodel.
Achterkant ben ik nog niet over uit..

Opa_vertelt schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 13:20:
Over dat gebruik van de 1e versnelling.. Dat leer je toch tijdens je 1e rijles? :o
Elke auto schiet in het rode toerenbereik als je in zijn 1 flink gas geeft, ik dacht
echt dat iedereen die weleens een stuur in de handen heeft gehad dat wel wist.
Niet als je koppel begrensd bent in 1, maar dat is niet bij iedere auto.
Overigens zou ASR dit ook aardig tegen moeten gaan.

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-02 08:03
Dit zou echt verboden moeten worden. :X

Maar goed, over smaak valt natuurlijk niet te twisten. :)

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• Sinner

Sinner

RobertJ schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 15:02:
[...]

Dit zou echt verboden moeten worden. :X

Maar goed, over smaak valt natuurlijk niet te twisten. :)
Wat verboden, laag in combinatie met grotere wielen?

Ik zal trouwens maar niet laten zien hoe hij er nu uitziet :P

[Voor 11% gewijzigd door Sinner op 27-03-2010 17:03]

• wimpie007
Golf 7:

Vooral de achterkant vind ik erg wijs!

[Voor 9% gewijzigd door wimpie007 op 27-03-2010 21:24]

• KappeNou
Opa_vertelt schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 17:02:
[...]

Wat verboden, laag in combinatie met grotere wielen?

Ik zal trouwens maar niet laten zien hoe hij er nu uitziet :P
Ik denk dat hij het foute tuning grilletje bedoelt in combinatie met de slechte "photoshop" ;)

Maar laat maar is zien dan.. :9

>PC specs<

wimpie007 schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 21:23:
Golf 7:

[afbeelding]

Vooral de achterkant vind ik erg wijs!

[afbeelding]
Beetje naar het idee van de Seat Ibiza Bocanegra, maar dan iets subtieler ;)
De GTI en de R editie mogen dan wel de ventilatie roosters hebben zoals de Bocanegra.
En please, for the love of god, zet een 6 cilinder in de R editie! :)

• KappeNou
of de 150PK 2.5L 5 cilinder uit de Amerikaanse golf 5 met een turbo er op wat vervolgens het 340PK TT RS blok maakt :9~

>PC specs<

KappeNou schreef op zondag 28 maart 2010 @ 14:00:
of de 150PK 2.5L 5 cilinder uit de Amerikaanse golf 5 met een turbo er op wat vervolgens het 340PK TT RS blok maakt :9~
Nee joh, een R editie moet een dikke V6 zijn met 24 kleppen en goeie turbo/intercooler en ECU die ervoor zorgen dat er minimaal 500 pk los komt, 4 motion en een DSG race bak met 7 versnellingen met schakelen achter het stuur en geen snelheid limitaties.
Gewoon weer de R32 erin leggen met behulp van HPA Motorsports, deze jongens hebben de R edities ook echt vermogen gegeven en zo zou het ook moeten zijn.

• KappeNou
Nou lekker zo'n zwaar over hellende vr6 met een haldex nep 4x4 4motion koppeling :X

Maar blijft extreem zo'n R32 turbo ;) Mijn originele R32 velgen komen ook van een R32 Turbo, dus ik weet hoe het voelt :9~
Maar ik weet niet wat er mis is met een 5cilinder turbo blok. Is toch weer een apart dik geluid en kwa PK's hoeft het niet onder te doen.

btw 550pk HPA vs 600pk EIP R32

[Voor 86% gewijzigd door KappeNou op 28-03-2010 22:27]

>PC specs<

• Sinner

Sinner

Tijd geleden nog een R32T met een maat gekocht voor de handel, was nog een hels karwei
om hem te verkopen. Wel een ontzettend snelle wagen (+530PK), het gas vol intrappen met
warme olie stond zo'n beetje (qua gevoel) gelijk aan gelanceerd worden. Wat (oude) foto's;

Auto zag er trouwens in het echt nog een stuk afgeleefder uit dan op de foto's lijkt..

• wimpie007
Op de RDW site staat 177 dat is geen 530+ PK lijkt me ;-)

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Als een auto getuned wordt hoef je dat niet bij de RDW op te geven hoor..

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:54

Korakal

Up up up!

177 kW ;) okay, is ±240pk... ik vind het een erg groot verschil om met tunen uit een motor te kunnen halen?

• Sinner

Sinner

533PK om exact te zijn. Gekietelde R32 motor met Turbo en god mag weten wat nog meer. :P

• KappeNou
De R32 turbo waar mijn velgen onder vandaan komen heeft +- 450PK met een garrett kit. (zelfde wat HPA gebruikt)
Die was wel heel netjes, maar 56K km op de teller en heel het blok aangepakt. Ook versnellingsbak langer gemaakt wat je niet veel op een R32 turbo ziet. Lekker 320km/h op de teller knallen :9~
Helaas heeft hij ook moeite met de verkoop terwijl hij hem heel goedkoop heeft aangeboden. Nu turbo kit eraf gehaald en stock R32 verkopen en los de turbo kit verkopen..

Maareh opa_vertelt.. we wachten nog steeds op je foto's ;)

[Voor 6% gewijzigd door KappeNou op 29-03-2010 00:04]

>PC specs<

• Sinner

Sinner

KappeNou schreef op zondag 28 maart 2010 @ 23:54:
De R32 turbo waar mijn velgen onder vandaan komen heeft +- 450PK met een garrett kit. (zelfde wat HPA gebruikt)
Die was wel heel netjes, maar 56K km op de teller en heel het blok aangepakt. Ook versnellingsbak langer gemaakt wat je niet veel op een R32 turbo ziet. Lekker 320km/h op de teller knallen :9~
Helaas heeft hij ook moeite met de verkoop terwijl hij hem heel goedkoop heeft aangeboden. Nu turbo kit eraf gehaald en stock R32 verkopen en los de turbo kit verkopen..

Maareh opa_vertelt.. we wachten nog steeds op je foto's ;)
R32 zijn sowieso moeilijke auto's voor de handel, zijn het altijd al geweest.
Kan het me wel voorstellen natuurlijk, ik zou zelf ook niet zo'n hooggetunede auto kopen
(voor relatief weinig €'s) bij een paar handelaren. Vooral niet uit de regio van Apeldoorn. :P

Foto's staan in het vorige deel, om jullie gevoelige oogjes te sparen zal ik het laten bij een link. ;)

Die LED-lampjes (hoe handig ook) zijn er inmiddels vanaf, en er komen binnenkort een
setje andere achterlichten in. Moet nog wel even kijken welke, heb anders ook nog wel
de orginele highlines ergens in de schuur liggen. Het grilletje en de zwarte koplampunits
blijven echter wel, hoe vaak er ook "oooh, maar dat is niet orginééél!!1! :o " wordt geroepen.

Één dezer (mooie) dagen zet ik nog wel even de bora-ventilatieroosters en de W8-interieurverlichting
erin welke ik al een jaar heb liggen. Kleine details welke het interieur (imho) nét iets mooier maken.

• wimpie007
Weet iemand waar ik voor een mooi prijsje onderstaande kan bestellen?

5K4071303

Zijn instaplijsten

• Sinner

Sinner

Heb je winparts.nl al gechecked?

• KappeNou
@opa_vertelt: Andere achterlichten is idd wel nodig. Standaard highline of R32 usa ;)
Enige van dat grilletje is het halve maantje in de motorkap. Persoonlijk zou ik dat alleen doen wanneer ik daar een stukje metaal in zou lassen en volledig zou overspuiten.
Verder wel nette auto wanneer je de andere achterlichten monteerd ;)

Fototje van mijn standaard highline units O-)

>PC specs<

• Sinner

Sinner

De bedoeling was eigenlijk om zoiets te doen met de motorkap, maar ik
kon helaas niemand vinden die dat goed kon doen voor een normale prijs.

Een grilletje is echt zo gewisseld, evenals de achterlichten. :)

Foto ziet er trouwens goed uit, V5 i suppose? >:)

[Voor 8% gewijzigd door Sinner op 29-03-2010 09:21]

• KappeNou
Een maat van me heeft ook ze mk4 motorkap zelf verlengt. Handig als je zelf jaren in de auto schade hebt gezeten, maar vrij prijzig als je het moet laten doen.

Ja het is een 20v v5 170pk versie uit 2003 :)

>PC specs<

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:01

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Anoniem: 58690 schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 14:57:
[...]

Niet als je koppel begrensd bent in 1, maar dat is niet bij iedere auto.
Dan moet je wel heel erg begrensd zijn. We hebben het over een auto met 170 pk die daarmee 222 km/h haalt. Als je in de 1 doortrekt en 50 km/h zou halen, hoeveel pk denk je daarvoor nodig te hebben. 50? 40? Waarschijnlijk niet meer dan 20. Dan zou je het koppel moeten gaan begrenzen op 50 Nm.
En daar zou je op begrensd zijn? Geen enkele auto heeft dat. Het enige is dat ze auto's met zoveel vermogen in de lage versnellingen een beetje begrenzen op koppel. Dus geen 350 Nm maar "slechts" 300 zodat de voorwielen het minder zwaar hebben.

Elke auto draait in het rood in de 1. En in de 2. En in de 3. Pas vanaf de 4 ligt er een beetje aan wat voor auto en wat voor overbrengingsverhouding je hebt.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Opa_vertelt schreef op maandag 29 maart 2010 @ 08:21:
Één dezer (mooie) dagen zet ik nog wel even de bora-ventilatieroosters en de W8-interieurverlichting
erin welke ik al een jaar heb liggen. Kleine details welke het interieur (imho) nét iets mooier maken.
Die w8 binnenverlichting zit ook (standaard) op mijn Jetta uit '06, wist het eigenlijk niet eens toen ik hem kocht, maar wel mooi dat hij zo op de chromen rand van de versnellingsbak schijnt, erg mooi in het donker :)

• KappeNou
@maasluip: dat klinkt als een golf GT 1.4tsi :9

>PC specs<

• Sinner

Sinner

Wimpie, jij was toch niet toevallig vanmorgen in Twello?
Zag een GTD rijden in exact dezelfde kleur en velgen. :P

KappeNou schreef op zondag 28 maart 2010 @ 22:21:
Maar ik weet niet wat er mis is met een 5cilinder turbo blok. Is toch weer een apart dik geluid en kwa PK's hoeft het niet onder te doen.
Roffel tegenover mooie lage zoem, 6 cilinders zijn rustier en klinken mooier.
Overigens de EIP R32 'cheated' met een 150 shot nos, maar ze zijn toch aardig falliet, dus die zien we ook niet meer.

Ja ik ken em, ik heb een video waar je even kan meerijden, maar hij staat niet meer online helaas.
Nog 1 van mijn favorieten:

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 58690 op 29-03-2010 17:24]

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:59

McBoom

Broem

Als we het dan toch over gekke Golfjes hebben....

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=fUH8S5wvK0M]

8)7

[Voor 33% gewijzigd door McBoom op 29-03-2010 17:27]

The ramblings of an idiot

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=fVlXR5cebyU]
Twin turbo vr6, dus 2 keer 400pk :)

Hans Dahlback RSI Golf, eigenlijk een audi blok met 900pk

[Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 58690 op 29-03-2010 17:31]

• KappeNou
bekende filmpje :9
Die MK1 hayabusa turbo is naar Nederland geïmporteerd. Ik was bij hans van wijk motoren toen die even bougies kwam halen :D

>PC specs<

Pagina: 1 2 3 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.

http://tweakers.net/gallery/895~[/html]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee