Standje D had ik nooit, standje S!bord4kop schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:25:
[...]
Mijn 6 Variant highline heeft deze;
[afbeelding]
Ik vind het wel prettig in de hand liggen eigenlijk.
Al gebruik je het ding maar zelden natuurlijk.. ->
1x bij wegrijden: standje D
1x bij aankomst: standje P
Da's een Polo, ik heb een Golf VI. Er zit wel verschil tussen de highline pakketten tussen de verschillende modellen.SmartDoDo schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:03:
[...]
Apart dan? Ik heb toch echt een gewone Highline uitvoering:
[afbeelding]
Moet zeggen, vind hem ook wel een stuk netter dan zo'n blok.
Oh zie nu dat je er al bij had gezet dat het om een Polo ging. Nou ja, mijn Golf VI heeft iig niet die sportieve pook.
[ Voor 12% gewijzigd door tiguan op 09-06-2011 15:30 ]
Goedemiddag,
Ik ben sinds kort in het bezit van een Golf VI Bluemotion met daarin oa. een RNS310 en een zgn. "MEDIA-IN multimedia socket" aansluiting (http://www.volkswagen.com...otainment/interfaces.html). Weet iemand of het mogelijk is om, behalve een usb-stick of een I-Pod, ook een harde schijf (2.5") of SSD hierop aan te sluiten?
Ik ben sinds kort in het bezit van een Golf VI Bluemotion met daarin oa. een RNS310 en een zgn. "MEDIA-IN multimedia socket" aansluiting (http://www.volkswagen.com...otainment/interfaces.html). Weet iemand of het mogelijk is om, behalve een usb-stick of een I-Pod, ook een harde schijf (2.5") of SSD hierop aan te sluiten?
Ik vind zelf dat de snellere uitvoeringen (GTI/R/R32/VR6/GTD) gewoon 3-deurs moeten zijn. 5-deurs versies vind ik vaak een burgervader-die-graag-nog-wat-wilde-haren-wil-hebben gehalte hebben.Chaoss schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:29:
[...]
Denk da tik een 5 deurs mooier vindt, komt wat volwassener over... een 3 -deurs golf wordt zo snel (nofi) een sjonnie-bak
r-line is wel mooi, vooral op een witte passat

Offtopic: wat heb ik de schurft aan die stel burgervaders in die Scenic reclame die naar een voetbalwedstrijd gaan. Een grotere saaie burgerbak dan een Scenic bestaat er niet, welk model ook

[ Voor 0% gewijzigd door McBoom op 10-06-2011 11:09 . Reden: Speciaal voor wimpie007 ;) ]
The ramblings of an idiot
Bullshit van die 3 en 5 deurs. Zo 1996...
Een 3 deurs vind ik al lang niet meer mooier per definitie. Daarnaast, is ook kut met uitstappen in smalle parkeergarages enz
Een 3 deurs vind ik al lang niet meer mooier per definitie. Daarnaast, is ook kut met uitstappen in smalle parkeergarages enz
Ieder zo zijn mening over 3/5 deurs, ik heb ook liever 5 deurs. Het is in ieder geval praktischer, een 5 deurs. Als je passagiers meeneemt hoef je zelf of je passagier voorin niet uit te stappen. Je voordeur is kleiner, vind ik ook wel een voordeel en je hebt achterin ook nog ramen die je open kan doen. Zet ook vaak mijn boodschappen achter mijn stoel omdat ze toch omvallen in de kofferbak.
Verwijderd
Ja, maar die 1 op 16 is bij mn allernetste rijgedrag. De Caddy deelt z'n basis met de touran, tenslotte ook geen lage auto en daar doet een benzine-uitvoering al een verbruik van rond de 1:17 dus zal ik dat in diesel ook moeten kunnen halen en direct na z'n groot onderhoud (slechts 1 tank) heeft ie ook zuiniger gelopen.Gunner schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:20:
Ik vraag me af of je echt wel heel zuinig met zo'n Caddy kan rijden, aangezien ze relatief hoog zijn en best veel wind vangen. 1 op 16 lijkt me niet eens zo slecht.
Maar ik trek er inderdaad weinig mee door, de enige "lading" die vervoerd wordt zijn een mijn vriendin, onze newfoundlander en een leonberger, qua gewicht brengt dat ook niet aan. Er heeft eens een autotrailer met mn dafje achtergehangen en tot mn verbazing maakte dat voor het verbruik niet noemenswaardig uit terwijl er dan toch zo'n 1500kg achterhangt + een tot aan het dak toe volgepropte caddy met spareparts. 1550 leeg + 300 kg lading (honden samen is over de 100 kg) + autotrailer + auto en ik zal toch tegen de 3,5 ton aanzitten...
Gek eigenlijk dat het gebrek aan belading voor een stijgend verbruik kan zorgen, van die kant heb ik het nog niet bekeken! 25 juni gaan we naar mijn ouders zonder aanhanger maar met schoonouders en hondjes en dan zal ik eens goed doortrekken, de A15 en de A18 lenen zich er redeljk voor

De dealer had het ook al over tunen en verwees daarbij naar Ziptuning die het zogenaamde "ecotunen" aanbieden maar als ik daarop google lees ik toch ook wat negatieve resultaten cq moeilijk doen bij problemen en van de tuner naar de dealer en v.v. worden gestuurd dus dan zal ik toch eens moeten kijken naar een individuele chip die echt op maat is en niet een standaard chip die enkel de motor wat meer ademruimte geeft, chippen is meer dan alleen de turbodruk en inspuitdruk verhogen...een powerbox is trouwens ook geen optie, ik wil graag mn garantie behouden
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2011 20:27 ]
Ik heb sinds maandag een Golf VI Variant met een RNS310 en ook een MDI aansluiting. Hier kun je gewoon een hdd van 2,5 inch op aan sluiten. Gisteren gedaan en alles werkt perfectSQLDev schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:32:
Goedemiddag,
Heb je dan ook 2 aparte kabeltjes gekregen, 1 voor USB en 1 voor iPod? ik heb zelf namelijk alleen een aansluiting voor de iPod bij mijn MDI.enzoronald schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:21:
[...]
Ik heb sinds maandag een Golf VI Variant met een RNS310 en ook een MDI aansluiting. Hier kun je gewoon een hdd van 2,5 inch op aan sluiten. Gisteren gedaan en alles werkt perfect
Mijn GTD doetMcBoom schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 16:31:
[...]
Ik vind zelf dat de snellere uitvoeringen (GTI/R/R32/VR6) gewoon 3-deurs moeten zijn. 5-deurs versies vind ik vaak een burgervader-die-graag-nog-wat-wilde-haren-wil-hebben gehalte hebben.
Offtopic: wat heb ik de schurft aan die stel burgervaders in die Scenic reclame die naar een voetbalwedstrijd gaan. Een grotere saaie burgerbak dan een Scenic bestaat er niet, welk model ook
I fixed it for youwimpie007 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 11:04:
[...]
Mijn GTD doetdat ie niet in jouw rijtje snellere uitvoeringen staat
The ramblings of an idiot
Mijn Golf VI heeft in de armsteun een aux-in. Kan ik daar een jack-2-usb kabel op prikken zodat ik mijn telefoon kan opladen of een externe hdd op aansluiten?
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Nee dat is alleen audio....Techno Overlord schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 11:20:
Mijn Golf VI heeft in de armsteun een aux-in. Kan ik daar een jack-2-usb kabel op prikken zodat ik mijn telefoon kan opladen of een externe hdd op aansluiten?
Hoe bedoel je alleen audio? Dus een externe hdd erop aansluiten vol met mp3's gaat ook niet lukken? is toch ook audio...
Forever raver!
mp3 is digitale data, geen analoge audio. Aux-in is meestal een 3,5mm stekkertje voor audio.
Signatures zijn voor boomers.
Inderdaad zoals mijn buurman hierboven aangeeft, het gaat hier om analoge audio onlyTechno Overlord schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 11:33:
Hoe bedoel je alleen audio? Dus een externe hdd erop aansluiten vol met mp3's gaat ook niet lukken? is toch ook audio...
p.s. die ext. hdd sluit je toch gewoon middels je MDI >> USB aan....
[ Voor 9% gewijzigd door Convoy op 10-06-2011 11:38 ]
Wanneer heb jij voor het laatst op een 3,5mm aux-in stereo jack een usb connector kunnen aansluiten.Techno Overlord schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 11:33:

Alleen al de bedradings verschillen. Kom op zeg...
* UltraSub checked of hij echt op Tweakers zit..
Excuseer mijn onwetendheid over dit onderwerp.
Ik zag namelijk die aansluting in mijn armsteun en ging googlen op jack-2-usb en ik zag genoeg hits. Op www.kabeltje.com bijvoorbeeld, worden er genoeg verkocht. Maar ik had niet goed gelezen. Ik zie er idd bijstaan dat maar weinig apparaten deze combo ondersteunen. Dus het gaat wel Ultrasub maar heel vaak dus niet.
Ik heb geen MDI >> USB aansluiting in mijn armsten. Zou ik die met mijn uitvoering niet toch moeten hebben? Ik weet niet meer in welk pakket van de Golf VI dit erbij zat..

Ik heb geen MDI >> USB aansluiting in mijn armsten. Zou ik die met mijn uitvoering niet toch moeten hebben? Ik weet niet meer in welk pakket van de Golf VI dit erbij zat..
Forever raver!
welke config/pakketen heb jij dan kwa golf?Techno Overlord schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 11:54:
Excuseer mijn onwetendheid over dit onderwerp.Ik zag namelijk die aansluting in mijn armsteun en ging googlen op jack-2-usb en ik zag genoeg hits. Op www.kabeltje.com bijvoorbeeld, worden er genoeg verkocht. Maar ik had niet goed gelezen. Ik zie er idd bijstaan dat maar weinig apparaten deze combo ondersteunen. Dus het gaat wel Ultrasub maar heel vaak dus niet.
Ik heb het R-line pakket, het Executive Plus pakket en het Advance pakket. Ik weet niet meer wat in ieder pakket zit omdat ik al maanden terug de auto besteld had.
Forever raver!
Een benzine Touran zal alleen bergaf 1:17 halen. Ik rijd in een Altea (Seat variant van de Touran), die is gestroomlijnder en lichter dan een Touran vziw, en ik haal 1:12. Met moeite, soms is het 1:11.Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:21:
Ja, maar die 1 op 16 is bij mn allernetste rijgedrag. De Caddy deelt z'n basis met de touran, tenslotte ook geen lage auto en daar doet een benzine-uitvoering al een verbruik van rond de 1:17 dus zal ik dat in diesel ook moeten kunnen halen en direct na z'n groot onderhoud (slechts 1 tank) heeft ie ook zuiniger gelopen.
Gewoon even lekker doortrekken in een lagere versnelling, of even via Duitsland gaan inderdaad. Altijd maar rustig rijden met de auto is slecht voor het motorblok.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Jij hebt al een RNS510 met 30Gb schijf als het goed isTechno Overlord schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 12:12:
Ik heb het R-line pakket, het Executive Plus pakket en het Advance pakket. Ik weet niet meer wat in ieder pakket zit omdat ik al maanden terug de auto besteld had.
| Security Management |
Ja, das waar ook.. En daar zit ook nog eens een SD slot in. Dus SD kaartje halen, kopieren naar schijf, of vanaf de SD kaart. Problem solved
Ja ok, maarja een externe hdd met 300gb kan je nog meer media afspelen.... En al dat spul heb ik al dus hoefde ik niet nog extra geld te lappen voor die SD-kaart...
Forever raver!
Ik verbaasde me wel over de 122pk versie. Ik ben vanaf de nurburgring met zo'n MK6 terug gereden. Heel vreemd zat wel dual zone climate control in en nog wat opties, maar geen cruise control. Dus dan maar plank gas terug naar NLtiguan schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 13:39:
[...]
Zelfs met de 122pk uitvoering kan je menig stoplichtrace winnen hoor. Hij is echt rap.
Ik zou persoonlijk dit blok nog wel chippen omdat je nog wat power mist, maar het viel zeker niet tegen.
Mijn 122pk Golf VI heeft gewoon cruiescontrol hoor...
Forever raver!
Ligt aan uitvoering 
@Techno Overlord;
SD kaartje kost toch geen drol
@Techno Overlord;
SD kaartje kost toch geen drol
Zet hem er maar naast ;-)tiguan schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 13:39:
[...]
Zelfs met de 122pk uitvoering kan je menig stoplichtrace winnen hoor. Hij is echt rap.
Zet ik die van mij daarnaast.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Zet ik mijn R1 daarnaast.... Zo kan je bezig blijven he. Zogezegd die tijd al lang achter me... Gelukkig.
Forever raver!
Jij ( en ik ook) hebben die periode al gehad. Maar er zijn anderen die erg graag willen laten merken dat ze erg hard rijden, moeten we dan maar respecteren he ;-)
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Ik heb die periode ook gehad. Maar trek toch graag snel op. Stoplichtsprintjes? Ik zal nooit iemand uitdagen, die tijd ligt ver achter me inderdaad.
Maar "graag willen laten merken dat ze erg hard rijden"... Das een ook hele goeie. Lach me kapot als je 170 rijdt, er komt iemand duwen, krijgen we een klaverblad, remmen ze hun schijven ongeveer krom. Man, wat zijn er veel mensen die denken dat ze hard gaan. Ja, recht vooruit ja.. Laat me niet lachen met het bochtenwerk.
PS: Nee, geen kijk mij eens hard gaan reply, maar ik vind het gewoon lachwekkend vaak, en laten we eerlijk zijn, het zijn vaak de stoplichtsprinters die zo praten
(niet dat ik hier wil zeggen dat de mensen hierboven dat doen, gewoon in het algemeen.)
Maar "graag willen laten merken dat ze erg hard rijden"... Das een ook hele goeie. Lach me kapot als je 170 rijdt, er komt iemand duwen, krijgen we een klaverblad, remmen ze hun schijven ongeveer krom. Man, wat zijn er veel mensen die denken dat ze hard gaan. Ja, recht vooruit ja.. Laat me niet lachen met het bochtenwerk.
PS: Nee, geen kijk mij eens hard gaan reply, maar ik vind het gewoon lachwekkend vaak, en laten we eerlijk zijn, het zijn vaak de stoplichtsprinters die zo praten
(niet dat ik hier wil zeggen dat de mensen hierboven dat doen, gewoon in het algemeen.)
Je vergeet nog even de personen die graag verkondigen dat ze maar 20k km met hun banden halen terwijl andere personen gerust 50k km met dezelfde banden halen voor ze evenver gesleten zijn.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Welke motor? 1.2TSI moet toch wel wat zuiniger zijn?Een benzine Touran zal alleen bergaf 1:17 halen. Ik rijd in een Altea (Seat variant van de Touran), die is gestroomlijnder en lichter dan een Touran vziw, en ik haal 1:12. Met moeite, soms is het 1:11.
[ Voor 3% gewijzigd door t_captain op 10-06-2011 20:46 ]
Ben inmiddels 40k verder (V 1.6 FSI), ik wil niet zeggen dat ze nog als nieuw zijn maar nog eens 40 gaat makkelijk lukken. Het zijn niet alleen de banden die slijten met dat gejakker, de remmen, de ophanging, die dinges-kogels enzovoorts. En ik moet ze allemaal zelf betalen als ze bij de jaarlijkse beurt zeggen dat ze versleten zijn.P. Mekes schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 20:28:
Je vergeet nog even de personen die graag verkondigen dat ze maar 20k km met hun banden halen terwijl andere personen gerust 50k km met dezelfde banden halen voor ze evenver gesleten zijn.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Ja mijn RS4 ook. En nu?Techno Overlord schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 14:01:
Mijn 122pk Golf VI heeft gewoon cruiescontrol hoor...
Stoplicht sprinten blijft af en toe leuk
Meestal spreek je van een model die je "ernaast zet" maar een R1 lijkt me een uitvoering? Ik denk dat weinig mensen dat wat zegtTechno Overlord schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 15:41:
Zet ik mijn R1 daarnaast.... Zo kan je bezig blijven he. Zogezegd die tijd al lang achter me... Gelukkig.
[ Voor 10% gewijzigd door Slasher op 11-06-2011 09:34 ]
Elect a clown, expect a circus.
2.0FSI, niks geen mietjesachtige superchargers en turbo's, there's no replacement for displacement, etc. etc.t_captain schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 20:45:
[...]
Welke motor? 1.2TSI moet toch wel wat zuiniger zijn?
Maar serieus: 2 liter benzine dus. Op lange afstanden best zuinig (rond de 1:14) maar kortere stukken en stadsverkeer 1:11 of zelfs 1:10, afhankelijk van de banden en het weer. Gelukkig maken we niet heel veel kilometers en gaat m'n vrouw volgend jaar dichterbij werken, dus dat scheelt alleen qua benzinekosten al een slok op de borrel.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Als het snel is en R1 heet moet het een Yamaha YZF R1 zijnSlasher schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 09:32:
[...]
Meestal spreek je van een model die je "ernaast zet" maar een R1 lijkt me een uitvoering? Ik denk dat weinig mensen dat wat zegt
www.google.nl
Yamaha R1 is gewoon een normale motor hoor.Slasher schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 09:32:
[...]
Meestal spreek je van een model die je "ernaast zet" maar een R1 lijkt me een uitvoering? Ik denk dat weinig mensen dat wat zegt
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Welke harde schijf heb je hiervoor gebruikt? Ik heb een Freecom USB 3.0 Mobile Drive Classic 2.5 inch met 750GB maar helaas peanutbutter. Geeft geen sjoege. Heb je de schijf geformatteerd naar file system FAT32 of NTFS?enzoronald schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:21:
[...]
Ik heb sinds maandag een Golf VI Variant met een RNS310 en ook een MDI aansluiting. Hier kun je gewoon een hdd van 2,5 inch op aan sluiten. Gisteren gedaan en alles werkt perfect
Je hoeft voor door te blazen niet 160 te rijden, als de motor [b]goed warm [b/]is kan je een stuk snelweg gaan rijden in z'n 4 ipv z'n 5. Toeren zijn dan een stuk hoger, meer gas moet je geven. En bijvoorbeeld even stoppen voor koffie @ benzinepomp. Daarna de oprit richting de snelweg lekker door trekken. De zwarte rookwolken zullen dan vast in je spiegels te zien zijn.Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:21:
[...]
Ja, maar die 1 op 16 is bij mn allernetste rijgedrag. De Caddy deelt z'n basis met de touran, tenslotte ook geen lage auto en daar doet een benzine-uitvoering al een verbruik van rond de 1:17 dus zal ik dat in diesel ook moeten kunnen halen en direct na z'n groot onderhoud (slechts 1 tank) heeft ie ook zuiniger gelopen.
Maar ik trek er inderdaad weinig mee door, de enige "lading" die vervoerd wordt zijn een mijn vriendin, onze newfoundlander en een leonberger, qua gewicht brengt dat ook niet aan. Er heeft eens een autotrailer met mn dafje achtergehangen en tot mn verbazing maakte dat voor het verbruik niet noemenswaardig uit terwijl er dan toch zo'n 1500kg achterhangt + een tot aan het dak toe volgepropte caddy met spareparts. 1550 leeg + 300 kg lading (honden samen is over de 100 kg) + autotrailer + auto en ik zal toch tegen de 3,5 ton aanzitten...
Gek eigenlijk dat het gebrek aan belading voor een stijgend verbruik kan zorgen, van die kant heb ik het nog niet bekeken! 25 juni gaan we naar mijn ouders zonder aanhanger maar met schoonouders en hondjes en dan zal ik eens goed doortrekken, de A15 en de A18 lenen zich er redeljk voorIk zal de resultaten hier posten. Maar volgas doortrekken houdt toch in dat je effectief rond de 160 km/h rijdt en ik wil niet mn rijbewijs in gevaar brengen noch mn vakantiegeld aan het CJIB overmaken, heb die al genoeg gesponsord in de loop der tijd
De dealer had het ook al over tunen en verwees daarbij naar Ziptuning die het zogenaamde "ecotunen" aanbieden maar als ik daarop google lees ik toch ook wat negatieve resultaten cq moeilijk doen bij problemen en van de tuner naar de dealer en v.v. worden gestuurd dus dan zal ik toch eens moeten kijken naar een individuele chip die echt op maat is en niet een standaard chip die enkel de motor wat meer ademruimte geeft, chippen is meer dan alleen de turbodruk en inspuitdruk verhogen...een powerbox is trouwens ook geen optie, ik wil graag mn garantie behouden
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Dat is ook precies het verschil wat ik bedoelde. Vooral de achteras bij de Golf/Leon is behoorlijk geavanceerd en vraagt om heel specifieke uitlijningUltraSub schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:17:
[...]
Ah ja, dat verschil had ik even over het hoofd gezien
Verwijderd
Nu een andere vraag:
Ik heb sinds 1,5 jaar een golf 6, tsi, 118kw, high line, unitedgrey, dsg, dikke wielen en heel veel extra's.
Waaronder een RN 510 navigatiesysteem. Doet het geweldig.
Van mijn kant dus geen klagen.
Als ik de 510 aanzet start hij op het radio scherm. Ik zou het wel zo mooi vinden als hij start met het kaartje (map op de drukknop).
Ik kan deze instelling onder 'setup' niet vinden.
Weet iemand hoe ik dat voor elkaar zou kunnen krijgen?
Ik heb sinds 1,5 jaar een golf 6, tsi, 118kw, high line, unitedgrey, dsg, dikke wielen en heel veel extra's.
Waaronder een RN 510 navigatiesysteem. Doet het geweldig.
Van mijn kant dus geen klagen.
Als ik de 510 aanzet start hij op het radio scherm. Ik zou het wel zo mooi vinden als hij start met het kaartje (map op de drukknop).
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2011 23:31 ]
Heb m'n oude hdd uit men macbook (5400rpm) en in een standaardcase (via dealextreme) en FAT32 geformateerd.SQLDev schreef op zondag 12 juni 2011 @ 21:52:
[...]
Welke harde schijf heb je hiervoor gebruikt? Ik heb een Freecom USB 3.0 Mobile Drive Classic 2.5 inch met 750GB maar helaas peanutbutter. Geeft geen sjoege. Heb je de schijf geformatteerd naar file system FAT32 of NTFS?
Volgens mij is het belangrijkste dat je hdd via 1 usb aansluiting gepowered kan worden. En volgens mij heb je daar dus weer een 5400rpm schijf voor nodig en niet 7200rpm.
Heb 1 kabel (USB) bij m'n MDI gekregen.AJM schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:03:
[...]
Heb je dan ook 2 aparte kabeltjes gekregen, 1 voor USB en 1 voor iPod? ik heb zelf namelijk alleen een aansluiting voor de iPod bij mijn MDI.
Kun je de achteras bij een Golf/Leon dan uitlijnen? Zover ik weet ging dat nietJ0YR1D3R schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:51:
[...]
Dat is ook precies het verschil wat ik bedoelde. Vooral de achteras bij de Golf/Leon is behoorlijk geavanceerd en vraagt om heel specifieke uitlijning
Na 3000km heb ik me natuurlijk een gefundeerde mening kunnen vormen over de auto. Hij rijdt top. 122pk meer dan voldoende voor mijn rijstijl. DSG7 bak is echt uitmuntend. Leuk op de snelweg zijn de flippers aan t stuur die voor mijn gevoel de bak eerder laten terugschakelen dan wanneer je het gaspedaal helemaal indrukt. Wel vreemd dat ie m bij volgas helemaal vol de toeren in trekt tot net iets voor t rode op de toerenteller... Volgens mij is er meer power als er eerder overgeschakeld wordt. Ik merk dat goed wanneer ik zelf eerder overschakel met de flippers.. Dan is er meer trekkracht dan wanneer er helemaal tot aan t rode getrokken wordt...
Ook het bochtenwerk is heerlijk. Snel een rotonde nemen of lekker strak door een haakse bocht is geen probleem. Ik merk goed het verschil met deze Golf met sportonderstel en de Golf Bluemotion die ik hiervoor had. Ik dacht eerst dat ik t bijna niet zou merken maar hier ben ik dus op teruggekomen. Verder nog lovende woorden over de Bi-Xenox verlichting in auto stand, de stoelen en het stuur. Heerlijk gewoon.
Heb niet alleen mooie woorden maar ook wat kritiek punten. Die kritiek uit ik eigenlijk geheel op het RNS510 systeem. De navigatie werkt goed, alleen als er file staat waar je mogelijk in terecht komt, blijft de dame steeds om de minuut melden dat er file is en dat de route gewijzigd is. Verder gaat het kopieren van een SD-card (één van de snelste die nu uitzijn) ontzettend traag. 10GB duurt gewoon meer dan 1.5uur kopieren. WTF?! En het geluid dat uit de 8 speakers komt vind ik ook niet naar behoren klinken. Ik kan niet eens het geluid vol open draaien want anders kraken de boksen ontzettend. Ik kom niet verder dan ongeveeer 75% volume voordat er gekraak te horen is. Het geluid is ook niet echt diep ofzo, de lage tonen zijn niet goed hoorbaar terwijl de hoge tonen veel te veel overheersen. Ik heb uiteraard alle mogelijke opties van de equalizer gehandteerd maar het geluid blijft naar mijn mening erg ondermaats....
Ook het bochtenwerk is heerlijk. Snel een rotonde nemen of lekker strak door een haakse bocht is geen probleem. Ik merk goed het verschil met deze Golf met sportonderstel en de Golf Bluemotion die ik hiervoor had. Ik dacht eerst dat ik t bijna niet zou merken maar hier ben ik dus op teruggekomen. Verder nog lovende woorden over de Bi-Xenox verlichting in auto stand, de stoelen en het stuur. Heerlijk gewoon.
Heb niet alleen mooie woorden maar ook wat kritiek punten. Die kritiek uit ik eigenlijk geheel op het RNS510 systeem. De navigatie werkt goed, alleen als er file staat waar je mogelijk in terecht komt, blijft de dame steeds om de minuut melden dat er file is en dat de route gewijzigd is. Verder gaat het kopieren van een SD-card (één van de snelste die nu uitzijn) ontzettend traag. 10GB duurt gewoon meer dan 1.5uur kopieren. WTF?! En het geluid dat uit de 8 speakers komt vind ik ook niet naar behoren klinken. Ik kan niet eens het geluid vol open draaien want anders kraken de boksen ontzettend. Ik kom niet verder dan ongeveeer 75% volume voordat er gekraak te horen is. Het geluid is ook niet echt diep ofzo, de lage tonen zijn niet goed hoorbaar terwijl de hoge tonen veel te veel overheersen. Ik heb uiteraard alle mogelijke opties van de equalizer gehandteerd maar het geluid blijft naar mijn mening erg ondermaats....
Forever raver!
Tjsa, de RNS-510 is ondertussen ook al een oud beestje aan het worden. De 315 klinkt al een stuk beter.. een goede speakerupgrade zal ook wel helpen. De golf heeft standaard, itt de Scirocco, brakke speakers helaas..
Kopieren van SD naar de interne schijf? Ik heb het probleem van kopieren alleen als ik navigatie cd's moet kopieren in mijn RNS310 van CD naar SD. Maar dat duurde iets van 20-30 minuten voor 600MB. Dat is toch maar eenmalig. Verder heb ik een 32GB SD kaartje erin hangen die iets van 6-10MB/s schrijft dus dat is snel zat.Techno Overlord schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 08:55:
Verder gaat het kopieren van een SD-card (één van de snelste die nu uitzijn) ontzettend traag. 10GB duurt gewoon meer dan 1.5uur kopieren. WTF?!
Meer dan 75% volume? Hoe erg is je gehoorbeschadiging? Bij mij loopt de schaal van 0 tot 30, verder dan 16/17 ben ik nog niet geweest en dan staat hij echt behoorlijk hard. Normaalgesproken zal hij eerder ergens tussen de 8 en 12 staan denk ik. Overigens vind ik het geluid verre van slecht, blijft erg lang zuiver klinken. Wat de lage tonen betreft ben ik het (stock) redelijk met je eens, de bass kan wel wat steviger. Heb ik een oplossing voor gevonden die ik ook in m'n vorige auto had:En het geluid dat uit de 8 speakers komt vind ik ook niet naar behoren klinken. Ik kan niet eens het geluid vol open draaien want anders kraken de boksen ontzettend. Ik kom niet verder dan ongeveeer 75% volume voordat er gekraak te horen is. Het geluid is ook niet echt diep ofzo, de lage tonen zijn niet goed hoorbaar terwijl de hoge tonen veel te veel overheersen. Ik heb uiteraard alle mogelijke opties van de equalizer gehandteerd maar het geluid blijft naar mijn mening erg ondermaats....

Heel klein actief subwoofertje die de binnenspiegel met gemak kan laten trillen en een mooie aanvulling is op de standaardspeakers. Die worden qua laag wat ontlast nu, waardoor vooral midden stukken beter klinkt..
Mag ik vragen hoe je die hebt aangesloten? Losse + kabel getrokken? En heb je de speakerdraad(high input dus) vanuit de achterdeuren moeten halen of zit er ergens een sub aansluiting verstopt die ik niet gevonden heb ;-)J0YR1D3R schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:25:
[...]
Kopieren van SD naar de interne schijf? Ik heb het probleem van kopieren alleen als ik navigatie cd's moet kopieren in mijn RNS310 van CD naar SD. Maar dat duurde iets van 20-30 minuten voor 600MB. Dat is toch maar eenmalig. Verder heb ik een 32GB SD kaartje erin hangen die iets van 6-10MB/s schrijft dus dat is snel zat.
[...]
Meer dan 75% volume? Hoe erg is je gehoorbeschadiging? Bij mij loopt de schaal van 0 tot 30, verder dan 16/17 ben ik nog niet geweest en dan staat hij echt behoorlijk hard. Normaalgesproken zal hij eerder ergens tussen de 8 en 12 staan denk ik. Overigens vind ik het geluid verre van slecht, blijft erg lang zuiver klinken. Wat de lage tonen betreft ben ik het (stock) redelijk met je eens, de bass kan wel wat steviger. Heb ik een oplossing voor gevonden die ik ook in m'n vorige auto had:
[afbeelding]
Heel klein actief subwoofertje die de binnenspiegel met gemak kan laten trillen en een mooie aanvulling is op de standaardspeakers. Die worden qua laag wat ontlast nu, waardoor vooral midden stukken beter klinkt..
Um.. volgens mij heeft de complete VW lijn standaard een van de betere sound setups qua klank. Ook die in de Golf 6 is gewoon netjes in orde. (En ik ben wel wat gewend "van vroegah").
Verwijderd
Collega's
In een eerder bericht stelde ik de volgende vraag.
Maar ik hoor helemaal niets.
Is het zo ongewikkeld?
Is het zo ongewikkeld?
Is niet mogelijk volgens mij...Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 15:49:
Collega's
Is het zo ongewikkeld?
Lekker dan.. Zie mijn eerdere DSG verhaal: UltraSub in "Het Grote Volkswagen-topic deel 2"
Gisteren gebeld, bak lag al uit elkaar, en koppeling was al gemonteerd. Vandaag enige wat er nog moest gebeuren; die bak er weer onder en testrit. Vanochtend gebeld, hij zou klaar zijn om 11.00 uur. Geen probleem. Zat er al bijna onder. Krijg ik net telefoon, uum, hij doet het niet. Gingen ze hem nu weer er onder uit en uit elkaar halen. Heb ze een ultimatum gesteld, 1330 wil ik weten: ja of nee.
Godverdomme zeg. Lekker, als je morgenvroeg op vakantie wil vertrekken.
Hele planning afgeschreven
Gisteren gebeld, bak lag al uit elkaar, en koppeling was al gemonteerd. Vandaag enige wat er nog moest gebeuren; die bak er weer onder en testrit. Vanochtend gebeld, hij zou klaar zijn om 11.00 uur. Geen probleem. Zat er al bijna onder. Krijg ik net telefoon, uum, hij doet het niet. Gingen ze hem nu weer er onder uit en uit elkaar halen. Heb ze een ultimatum gesteld, 1330 wil ik weten: ja of nee.
Godverdomme zeg. Lekker, als je morgenvroeg op vakantie wil vertrekken.
Hele planning afgeschreven

Tja je voorspelling kwam wel uit. Ben erg benieuwd naar de uitkomst van het verhaal...
www.youtube.com/DerOllie
Ja, die kwam inderdaad uit. Maar was ook wel erg duidelijk. En veel te optimistisch van de dealer.
Ben benieuwd waar Leaseplan mee aan komt zetten na 1330 en hoe snel die hier is. Ik ga vragen of ze een nieuw model Skoda Octavia kunnen regelen. Zit in dezelfde prijsklasse, en hoef ik misschien geen dakkoffer. Of een Passat.
* UltraSub heel hard aan het duimen.
Maar het blijft k*t. Je gaat gewoon het liefst met je eigen auto, met de opties die jij had uitgezocht toen je hem bestelde. Nog even afgezien van de ellende qua planning op deze korte termijn.
Ben benieuwd waar Leaseplan mee aan komt zetten na 1330 en hoe snel die hier is. Ik ga vragen of ze een nieuw model Skoda Octavia kunnen regelen. Zit in dezelfde prijsklasse, en hoef ik misschien geen dakkoffer. Of een Passat.
* UltraSub heel hard aan het duimen.
Maar het blijft k*t. Je gaat gewoon het liefst met je eigen auto, met de opties die jij had uitgezocht toen je hem bestelde. Nog even afgezien van de ellende qua planning op deze korte termijn.
Heb je de optie voor vervangende auto ook aangevinkt? dan heb je er toch recht op of in dit geval niet? (ik rij prive, heb geen ervaring met lease)
www.youtube.com/DerOllie
Ook als je privé een Volkswagen rijdt met mobiliteitsservice heb je recht op vervangend vervoer, dat is niet voorbehouden aan leaserijders.
Gaat het nou om je eigen auto of die van je vriendin?UltraSub schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:11:
[ Voor 56% gewijzigd door Gunner op 17-06-2011 13:57 ]
@Gunner 
UltraSub schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:33:
Je mist mijn punt...
Na de wissel, eerst perfect. Geen trillingen, niks. Dus balancering is in orde anders had je dat meteen gevoeld.
Uitlijning is in orde, anders waren de pilots ook gaan cuppen of scheef afgesleten. En dat was dus niet zo.
Na 2K ontstaat trilling, na 3K erger. Dat kan dus niet aan balancering of uitlijning liggen, tenzij er ineens gewichtjes verloren zijn (zou kunnen, nog niet gechecked inderdaad).
Maar goed. Iets veul ergers..
Ik heb een maand of 3-4 geleden al geconstateerd op gevoel dat de DSG bak van mijn vriendin's Golf VI TSI 122 niet lekker schakelt. Een maand of 2-3 geleden even uitgelezen; mechanical tolerance limit of clutch reached. Daarmee naar de dealer geweest, hebben ze software upgrade gedaan (doh.. wat snap je niet aan "mechanical"). Reed volgens hun veel beter. Ik rij 's avonds met die auto, nog steeds pet. Weer gebeld, nee, konden ze niks aan doen, was normaal.
De maanden er na werd het steeds erger. Inmiddels regelmatig een fiks trillende auto als er laagtoerig in twee gas wordt gegeven. De laatste weken bij opschakelen regelmatig een zwaar slippende koppeling. Weer gebeld naar dealer, verhaal weer uitgelegd, kon hier niet, kon daar niet, ik was net niet gek. Koppeling van een DSG kon niet versleten zijn na pas 65K. Konden me over 2.5 weken pas inplannen. Volgende week donderdag dus. Zaterdag gaan we met die auto op vakantie naar Zuid-Frankrijk
K to the KillaZ
Ja, dat had ik gelezen maar omdat hij steeds over zichzelf spreekt; "Je gaat gewoon het liefst met je eigen auto, met de opties die jij had uitgezocht toen je hem bestelde. Nog even afgezien van de ellende qua planning op deze korte termijn" werd het er niet duidelijker op.
Taalpurisme wellicht.
@UltraSub, doe jij de communicatie naar de leasemaatschappij/dealer voor de leaseauto van je vriendin? Vreemd. Ik neem aan dat er, bij complicaties, een wagenparkbeheerder is?
Taalpurisme wellicht.
@UltraSub, doe jij de communicatie naar de leasemaatschappij/dealer voor de leaseauto van je vriendin? Vreemd. Ik neem aan dat er, bij complicaties, een wagenparkbeheerder is?
[ Voor 29% gewijzigd door Gunner op 17-06-2011 14:37 ]
Misschien hoort hij wel bij de 9% die zijn vrouw laat rijden op vakantie
K to the KillaZ
Hij spreekt over de leasewagen van zijn vriendin als "zijn" auto? vaag......
een leasebak is toch nooit van "jezelf"?Gunner schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:15:
Ja, dat had ik gelezen maar omdat hij steeds over zichzelf spreekt; "Je gaat gewoon het liefst met je eigen auto, met de opties die jij had uitgezocht toen je hem bestelde. Nog even afgezien van de ellende qua planning op deze korte termijn" werd het er niet duidelijker op.
Taalpurisme wellicht.
[ Voor 76% gewijzigd door Slasher op 17-06-2011 14:23 ]
@Slasher
Zo vaag is het niet. Kom op zeg. Lijkt me vrij duidelijk allemaal.
Je betaalt bijtelling zat, en je kiest een auto voor 4 jaar. Dan spreek je al snel over "jouw" auto. Beetje taalpurisme idd ja
Daarnaast, als je 16 jaar bij elkaar bent, is die auto gewoon van het gezin.
Anyway, definitief antwoord van de dealer; sorry, het lukt niet. Bak zit er weer onder, maar de ECU lust hem niet. Nu met leaseplan bellen. Benieuwd waar zij mee aankomen op korte termijn.
Je betaalt bijtelling zat, en je kiest een auto voor 4 jaar. Dan spreek je al snel over "jouw" auto. Beetje taalpurisme idd ja
Anyway, definitief antwoord van de dealer; sorry, het lukt niet. Bak zit er weer onder, maar de ECU lust hem niet. Nu met leaseplan bellen. Benieuwd waar zij mee aankomen op korte termijn.
Slasher schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:21:
Hij spreekt over de leasewagen van zijn vriendin als "zijn" auto? vaag......
[...]
een leasebak is toch nooit van "jezelf"?
Maar goed klote voor je, hopelijk hebben ze een auto in de buurt voor je staan
www.youtube.com/DerOllie
Maar waarom moet jij daar achter aan bellen en niet de wagenparkbeheerder van het bedrijf waar je vrouw werkt? Jij hebt er in principe toch niets mee te maken, jij bent toch geen partij in dit verhaal?UltraSub schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:00:
@Slasher
Ik kan me voorstellen dat de WPB dat toch niet zo tof vind dat jij tegen die dealer aan loopt te zeuren......
[ Voor 6% gewijzigd door Slasher op 17-06-2011 15:11 ]
Omdat ie misschien op vakantie wilSlasher schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:10:
[...]
Maar waarom moet jij daar achter aan bellen en niet de wagenparkbeheerder van het bedrijf waar je vrouw werkt? Jij hebt er in principe toch niets mee te maken, jij bent toch geen partij in dit verhaal?
Ik kan me voorstellen dat de WPB dat toch niet zo tof vind dat jij tegen die dealer aan loopt te zeuren......
Laat maar. Duidelijk verhaal hier.
Einde updates voor wat betreft de hele VW range in onze familie.
Einde updates voor wat betreft de hele VW range in onze familie.
Het ontgaat me waarom Slasher de gebeten hond is nu...?
[ Voor 72% gewijzigd door Grrrrrene op 17-06-2011 16:21 ]
Waar slaat dit op? Ik vraag gewoon wat omdat ik serieus geintresseerd ben ik de gedachtegang daarachter, omdat ik me afvraag waarom hij een dealer op zijn nek zit vanwege de leasebak van het bedrijf van zijn vrouw.
Maar goed, Ik zal mijn mond ook wel houden.
[ Voor 10% gewijzigd door Grrrrrene op 17-06-2011 16:21 ]
Of het nu je eigen auto, je eigen leaseauto of de leasebak van je vriendin is, dat lijkt me opzich weinig boeiend. Het blijft kut als hij je in de kou laat staan net op het moment dat je op vakantie wil.
Niettemin lijkt me dat de vraag gerechtvaardigd is waarom je overal zelf achteraan moet (lijkt me dat Slasher dat bedoelt), terwijl je zou verwachten dat de wagenparkbeheerder van het bedrijf van UltraSub's vrouw zoiets oppakt.
Niettemin lijkt me dat de vraag gerechtvaardigd is waarom je overal zelf achteraan moet (lijkt me dat Slasher dat bedoelt), terwijl je zou verwachten dat de wagenparkbeheerder van het bedrijf van UltraSub's vrouw zoiets oppakt.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Dat hangt helemaal van je bedrijf af, als ik wil dat het snel geregeld wordt kan ik ook beter zelf met de leasemaatschappij bellen.Grrrrrene schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:24:
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
+1SnowDude schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:40:
[...]
Dat hangt helemaal van je bedrijf af, als ik wil dat het snel geregeld wordt kan ik ook beter zelf met de leasemaatschappij bellen.
Als ik iets geregeld moet hebben voor mijn leasekar bel ik liever zelf dan via allemaal extra kanalen.
Ik maak toch ook zelf de afspraken voor onderhoud? Dat doet de WPB niet hoor.
Bovendien zijn die zogenaamd altijd druk en als ik ermee op vakantie zou moet zou ik er ook achteraan gaan.
Of gewoon zeggen: Doe maar een knappe vervangende auto!
So.. ik zie modbreaks, dus zal wel niet zo lekker hebben gelopen 
Jongens, jullie maken van een mug een olifant (maar die zal ik wel terug krijgen).
Het verhaal is heel simpel. Contact met garage/dealer heb ik gedaan wanneer het technisch werd. Op verzoek van vriendin, want feit is gewoon dat ik veel beter voel en kan overbrengen wat er aan de hand is.
Contact met leaseplan is door mijn vriendin rechtstreeks gelopen, omdat dat nou eenmaal zo moet. (en inderdaad ook veul sneller is).
De opmerkingen als "hij praat alsof het zijn auto is", sorry, dat vind ik zo'n bullshit. Maar dat heb ik hierboven al een keer uitgelegd. De reden dat ik in dit topic post, is puur om te vertellen wat de status van onze VW's is. Dat je daar een keer bij laat merken dat je verder persoonlijk ontzettend baalt, is dat zo erg?
Als het zo moet, dan post ik liever niet meer in dit topic. Rij al 17 jaar niks anders dan VW's, en dacht dat het wel toegevoegde waarde voor mensen zou hebben, die zelf een VW met DSG rijden.
Het is wat Grrrrrene zegt. Het boeit niet van wie die auto is, het is gewoon kut als het ding je net als je er mee op vakantie moet in de kou laat staan. Als ik alleen al kijk wat er aan planning in de war geschopt is vandaag, en de stress of je alles uberhaupt wel op tijd geregeld krijgt.. Het is gewoon echt k.u.t.
Anyway, de vervanger is een Seat Altea XL geworden. 103pk, zo kaal als ik weet niet wat, maar het ding heeft wel ruimte! Het komt ook wel goed, wij gaan gewoon lekker genieten.
/edit
Overigens:
"Jij zou toch ook het liefst met jouw eigen auto op vakantie gaan, met de opties die jij zelf hebt uitgezocht toen je hem bestelde? In plaats van met vervangend vervoer?"
Gewoon... In het algemeen gesproken dus. Ik zou precies hetzelfde hebben geschreven als het over mijn auto ging (en ja, die is van mij), en ik met een huurauto zou moeten rijden. Vergeet even dat het een leaser is, want dat doet er gewoon niet toe, zelfde als wat Grrrrrene ook al zegt.
Jongens, jullie maken van een mug een olifant (maar die zal ik wel terug krijgen).
Het verhaal is heel simpel. Contact met garage/dealer heb ik gedaan wanneer het technisch werd. Op verzoek van vriendin, want feit is gewoon dat ik veel beter voel en kan overbrengen wat er aan de hand is.
Contact met leaseplan is door mijn vriendin rechtstreeks gelopen, omdat dat nou eenmaal zo moet. (en inderdaad ook veul sneller is).
De opmerkingen als "hij praat alsof het zijn auto is", sorry, dat vind ik zo'n bullshit. Maar dat heb ik hierboven al een keer uitgelegd. De reden dat ik in dit topic post, is puur om te vertellen wat de status van onze VW's is. Dat je daar een keer bij laat merken dat je verder persoonlijk ontzettend baalt, is dat zo erg?
Als het zo moet, dan post ik liever niet meer in dit topic. Rij al 17 jaar niks anders dan VW's, en dacht dat het wel toegevoegde waarde voor mensen zou hebben, die zelf een VW met DSG rijden.
Het is wat Grrrrrene zegt. Het boeit niet van wie die auto is, het is gewoon kut als het ding je net als je er mee op vakantie moet in de kou laat staan. Als ik alleen al kijk wat er aan planning in de war geschopt is vandaag, en de stress of je alles uberhaupt wel op tijd geregeld krijgt.. Het is gewoon echt k.u.t.
Anyway, de vervanger is een Seat Altea XL geworden. 103pk, zo kaal als ik weet niet wat, maar het ding heeft wel ruimte! Het komt ook wel goed, wij gaan gewoon lekker genieten.
/edit
Overigens:
De "je" vorm is inderdaad taalpurisme. Het is maar hoe je het wil lezen. Laat ik hem eens herschrijven zodat je misschien ziet wat ik bedoelde (en je hem ook zou hebben kunnen lezen):Gunner schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:15:
Taalpurisme wellicht.
"Jij zou toch ook het liefst met jouw eigen auto op vakantie gaan, met de opties die jij zelf hebt uitgezocht toen je hem bestelde? In plaats van met vervangend vervoer?"
Gewoon... In het algemeen gesproken dus. Ik zou precies hetzelfde hebben geschreven als het over mijn auto ging (en ja, die is van mij), en ik met een huurauto zou moeten rijden. Vergeet even dat het een leaser is, want dat doet er gewoon niet toe, zelfde als wat Grrrrrene ook al zegt.
[ Voor 26% gewijzigd door UltraSub op 17-06-2011 20:59 ]
Even een vraagje voor de VW specialisten, sleutelaars en slopers hier.
Wat doet een VW passat (B5 en B5.5) aan opbrengst in losse onderdelen verkoop? Uitgaande van een exemplaar met werkende motor en niet al te veel schade aan buitenkant.
Ik krijg via marktplaats niet echt een goed beeld hiervan, aangezien 90% hun spul aanbied zonder prijzen maar met teksten als: Bieden of TEAB.
Wat doet een VW passat (B5 en B5.5) aan opbrengst in losse onderdelen verkoop? Uitgaande van een exemplaar met werkende motor en niet al te veel schade aan buitenkant.
Ik krijg via marktplaats niet echt een goed beeld hiervan, aangezien 90% hun spul aanbied zonder prijzen maar met teksten als: Bieden of TEAB.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Mwoah, een scirocco is std ook niet fantastisch hoor. De Dynaudio optie icm een RCD510 (RNS geen ervaring mee) in de scirocco is wel top, overigens! (uiteraard kan je met aftermarket spul voor hetzelfde geld een nóg mooiere setup bereiken, maar voor de lease is 't geniaal). Het valt me idere keer op hoe dunnetjes de std stereo in de golf VI klinkt. (de stad uit de scirocco komen uit de golf V. Ook niet fantastisch, maar marginaal beter)Wimo. schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:18:
Tjsa, de RNS-510 is ondertussen ook al een oud beestje aan het worden. De 315 klinkt al een stuk beter.. een goede speakerupgrade zal ook wel helpen. De golf heeft standaard, itt de Scirocco, brakke speakers helaas..
Ik heb sinds enige tijd last van een haperend bestuurders deurslot.
-soms "schakelt" het slot 2 maal bij het openen
-soms gaat het slot niet los bij het openen met de afstandsbediening, alle deuren zijn los, behalve de bestuurderskant.
Ook wil de achterklep soms nogal eens tegenwerken
Ik heb al wat op internet gevonden ivm slechte solderingen op de printplaten van de sturing in de deur, maar dit slaat meestal op de MK4, geldt dit ook voor de MK5 ? Maw, is dit een gekend probleem ?
-soms "schakelt" het slot 2 maal bij het openen
-soms gaat het slot niet los bij het openen met de afstandsbediening, alle deuren zijn los, behalve de bestuurderskant.
Ook wil de achterklep soms nogal eens tegenwerken
Ik heb al wat op internet gevonden ivm slechte solderingen op de printplaten van de sturing in de deur, maar dit slaat meestal op de MK4, geldt dit ook voor de MK5 ? Maw, is dit een gekend probleem ?
Page intentionally left blank.
Lekker bezig, die dealer van mij (Golf 1.4 TSI)
- anderhalve maand geleden langs gekomen wegens oplichtend lampje van de turbo
- afspraak kon pas dikke maand later gemaakt worden, ondertussen al die tijd met lampje gereden. Diagnose was al duidelijk, turbo kapot
- Afgelopen vrijdag voor reparatie aangeboden, werd ik opgebeld dat de turbo kapot wwas (duh), maar dat die niet op voorraad was.
- Turbo ondertussen op non-actief gesteld (of in ieder geval zo goed als), optrekken van 100 naar 120 duurt nu 30 seconden. topsnelheid rond de 150 km/u
- Nieuwe afspraak gemaakt voor morgen, wordt ik weer gebeld dat de turbo niet geleverd kan worden...
Krijg wel morgen een vervangende auto, hoop dat ze het daarmee een beetje goed maken
- anderhalve maand geleden langs gekomen wegens oplichtend lampje van de turbo
- afspraak kon pas dikke maand later gemaakt worden, ondertussen al die tijd met lampje gereden. Diagnose was al duidelijk, turbo kapot
- Afgelopen vrijdag voor reparatie aangeboden, werd ik opgebeld dat de turbo kapot wwas (duh), maar dat die niet op voorraad was.
- Turbo ondertussen op non-actief gesteld (of in ieder geval zo goed als), optrekken van 100 naar 120 duurt nu 30 seconden. topsnelheid rond de 150 km/u
- Nieuwe afspraak gemaakt voor morgen, wordt ik weer gebeld dat de turbo niet geleverd kan worden...
Krijg wel morgen een vervangende auto, hoop dat ze het daarmee een beetje goed maken
Dus ze hebben in die maand dat je moest wachten niet eens een nieuwe turbo besteld? Dat was voor mij de laatste keer bij die dealer, dat kan ik je wel vertellen.
Blijkbaar was het niet doorgekomen dat de turbo niet meer gerepareerd kon worden.Arfman schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 22:00:
Dus ze hebben in die maand dat je moest wachten niet eens een nieuwe turbo besteld? Dat was voor mij de laatste keer bij die dealer, dat kan ik je wel vertellen.
En ik heb niet echt een keuze, moet sowieso naar de dealer (want lease). En dit is verreweg de dichtsbijzijnde
Lekker makkelijk ook dat ze je een maand door laten rijden met blijkbaar een kapotte turbo. Als dat niet al extra schade oplevert voor de motor..
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Dat zijn overigens absoluut van die puntjes waarop ik altijd direct contact opneem met de lease maatschappij. Dat zij op dit moment ook weten dat ik het advies heb gekregen om een maand door te rijden met een kapot onderdeel, zodat zij daar registratie van kunnen maken.
Voor de rest zou je altijd via de lease maatschappij nog wat druk kunnen laten zetten op de garage. Laat ze maar wat doen voor die honderden euro's die ze per maand binnen krijgen van je ;-)
Voor de rest zou je altijd via de lease maatschappij nog wat druk kunnen laten zetten op de garage. Laat ze maar wat doen voor die honderden euro's die ze per maand binnen krijgen van je ;-)
"Let op, verkeers problemen"
Wie iemand hoe ik die irritante stem/melding op mn RNS310 uit kan zetten.... Heb overal in de setup gezocht maar helaas "nog" niets gevonden...
Wie iemand hoe ik die irritante stem/melding op mn RNS310 uit kan zetten.... Heb overal in de setup gezocht maar helaas "nog" niets gevonden...
Zo weer een forum ontdekt...
Een aantal hier kennen mij al van andere auto fora.
Hier een lijstje voor de Golf VI rijders die eventueel Vag-Com aanpassingen willen.
- Coming home / leaving home op mistlampen.
- Coming home automatisch bij openen auto.
- Piepje van alarm bij ont/vergrendelen auto. (Alleen ism alarm)
- Rain closing : alle ramen en dak automatisch sluiten bij detectie regen.
- Bochtenverlichting op de mistlampen. (Als dit niet al aanstaat)
- Alarmlichten aan bij noodstop
- Gordelpiepje uitschakelen.
- RNS-510 kleuren aanpassen.
- Verbruiksmeter aanpassen zodat het wat natuurgetrouwer wordt.
Voor andere VW modellen zijn er ook mogelijkheden beschikbaar...;)
Bij interesse stuur maar een PM...
Hier een lijstje voor de Golf VI rijders die eventueel Vag-Com aanpassingen willen.
Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024
Heya adjego, welkom! Ik kom na de vakantie ff langs met mn Golf VI zoals ik al aangegeven had in mn laatste maiiltjeadjego schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 08:53:
Zo weer een forum ontdekt...![]()
Mensen hier bekend met ABT op de 1.6TDI Passat? Gaat van 105 naar 125pk, maar vooral het koppel stijgt met bijna 50%.
Aangezien ik tegenwoordig op vrijwilligersbasis wat leasezaken op me heb genomen (bedrijf <20 man), vroeg iemand mij dat te bestellen. Ben wel benieuwd, 50% meer koppel moet lekker rijden.
Aangezien ik tegenwoordig op vrijwilligersbasis wat leasezaken op me heb genomen (bedrijf <20 man), vroeg iemand mij dat te bestellen. Ben wel benieuwd, 50% meer koppel moet lekker rijden.
Klik op je nav knop zodat je in nav zit, druk nu op setup... ga naar volume berichten... zet volume uit (0)freekweb schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 08:44:
"Let op, verkeers problemen"
Niet vergeten volume aan te zetten als je daadwerkelijk een keer wilt navigeren.
Top, werkt idd, alleen wel een beetje omslachtigPrx schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 11:09:
[...]
Klik op je nav knop zodat je in nav zit, druk nu op setup... ga naar volume berichten... zet volume uit (0)
Niet vergeten volume aan te zetten als je daadwerkelijk een keer wilt navigeren.
Heb je meteen een nieuwe koppeling erbij besteld?PWM schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 09:08:
Mensen hier bekend met ABT op de 1.6TDI Passat? Gaat van 105 naar 125pk, maar vooral het koppel stijgt met bijna 50%.
ABT is toch de huistuner? Kun je toch af fabriek meebestellen? Of heeft die geen 50% extra koppel, maar minder?
Hij liep blijkbaar op een noodprogramma. Maar goed, de volgende keer iets meer druk zetten via de lease is wellicht een optie.Yonni schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 23:25:
Lekker makkelijk ook dat ze je een maand door laten rijden met blijkbaar een kapotte turbo. Als dat niet al extra schade oplevert voor de motor..
Overigens hebben ze het vandaag bijna goed gemaakt, als vervangende auto kreeg ik een VW Scirocco mee (niet heel praktisch, maar vond het wel een lekkere auto), en eind van de middag werd ik gebeld dat de auto alsnog gemaakt was omdat de turbo toch nog binnen was gekomen.
Wat ik trouwens erg bizar vond, is dat je je iPhone blijkbaar niet kunt verbinden met de RNS310. Alleen met de nieuwste modellen is dat mogelijk
[ Voor 10% gewijzigd door Blik1984 op 23-06-2011 21:30 ]
Dat heeft trouwens niets te maken met de RNS 310. Er zit een aparte telefoonvoorbereiding/module onder je bijrijdersstoel die de verbinding regelt met je telefoon. De RNS310 leest deze gewoon uit en doet dus niets anders dan weergeven. Je hebt een HT2 versie en HT4 geloof ik van de telefoonvoorbereiding premium (neem aan dat je die hebt).
@blik1984 Zoek eens op Novero in dit topic, heb ik een paar posts over getikt. Vanaf medio 2010 zit de nieuwe in ieder geval zeker in de Golf 6 met premium.
[ Voor 3% gewijzigd door UltraSub op 23-06-2011 22:09 ]
Dat zullen ze toch wel weten, alles gaat onder garantie. Wat ik begreep is de bak dezelfde als in de 140pk 2.0tdi, die ook een veel hoger koppel heeft.J0YR1D3R schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 18:31:
[...]
Heb je meteen een nieuwe koppeling erbij besteld?
Nee hoor, want dat is een 6-bak...;)PWM schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 07:53:
[...]
Dat zullen ze toch wel weten, alles gaat onder garantie. Wat ik begreep is de bak dezelfde als in de 140pk 2.0tdi, die ook een veel hoger koppel heeft.
Ik had hetzelfde probleem met mn (1 jaar oude) Skoda octavia met Amundsen (=RNS310), ik heb uiteindelijk de telefoonvoorbereiding niet genomen en een maand later een M0bridge laten monteren. Deze integreert ook met MFD en RNS310. Op dit moment kunnen ze wel met de iphones overweg dankzij de premium telefoonvoorbereiding (wat volgens mij gewoon ook de m0bridge is)J0YR1D3R schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 21:35:
Dat heeft trouwens niets te maken met de RNS 310. Er zit een aparte telefoonvoorbereiding/module onder je bijrijdersstoel die de verbinding regelt met je telefoon. De RNS310 leest deze gewoon uit en doet dus niets anders dan weergeven. Je hebt een HT2 versie en HT4 geloof ik van de telefoonvoorbereiding premium (neem aan dat je die hebt).
PSN/XBOX : Murzeltje1976
Dan zul je onder garantie wel een nieuwe koppeling gaan krijgen mag ik hopen. Ik heb nog zowat geen enkele uitdraai van abt gezien die óf z'n waarde haalt óf een vlakke lijn heeft. De gemiddelde uitdraai lijkt meer op een achtbaan dan een mooi verloop, zeker hoe bot het koppel erin komt...PWM schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 07:53:
[...]
Dat zullen ze toch wel weten, alles gaat onder garantie. Wat ik begreep is de bak dezelfde als in de 140pk 2.0tdi, die ook een veel hoger koppel heeft.
De Passat idd wel, de Golf niet.PWM schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 08:24:
[...]
De Passat 1.6TDI is volgens mij ook gewoon een 6-bak, of er is iets veranderd in de laatste week?
Nee dat is de HT-4 onder de passagiersstoel.Murzeltje schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 08:37:
[...]
Ik had hetzelfde probleem met mn (1 jaar oude) Skoda octavia met Amundsen (=RNS310), ik heb uiteindelijk de telefoonvoorbereiding niet genomen en een maand later een M0bridge laten monteren. Deze integreert ook met MFD en RNS310. Op dit moment kunnen ze wel met de iphones overweg dankzij de premium telefoonvoorbereiding (wat volgens mij gewoon ook de m0bridge is)
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.
http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.
http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]