Harry schreef op woensdag 27 april 2011 @ 22:27:
[...]
Netjes dat 't (onder 70%) onder coulance vervangen wordt. Heb er bij de passat club hele andere verhalen over gehoord wanneer er gedonder met de verstuivers was/is.
ik begrijp wat je bedoeld dfrenner. Maar ik denk dat Harry weet (of heeft gehoord/gelezen) wat dit verstuiver gedonder normaal voor een gezeik op levert bij de dealer. Is dat normaal? Nee. Je hebt daarin volledig gelijk. Dit hoort niet eens een coulance te zijn, dit had een terugroepactie moeten zijn. Het is ronduit schandalig dat alle 170PK (BMN) blokken dit probleem vroeg (20K) of laat (100K) krijgen. Design fout, en dus terugroepactie. Maar nee, wat doet VW? Juist, we doen alsof onze neus bloedt, sturen de klant met een kluitje in het riet, en als er ècht gezeur komt dan kijken we wel of we het misschien op willen lossen. Heb nog nooit zo'n farce geziendfrenner schreef op donderdag 28 april 2011 @ 07:52:
[...]
Hahaha, netjes!?
Jij bent wel erg snel tevreden! Er is slechts 85.000 kilometer gereden met de auto lees ik. Nu staat de betrouwbaarheid van VAG niet heel hoog in de ranglijsten, maar afhankelijk van de garantietermijn en de leeftijd van de auto had dit volledig door VW vervangen moeten worden!
Dit mag natuurlijk nooit bij 85.000 km voorkomen! Het is een diesel die probleemloos 300.000km moet kunnen halen!
Maar het wordt nog "beter".
Het gaat hier om een import auto toevallig. In Nederland was hij in 2008 nergens te vinden tweedehands, dus heb ik hem uit Duitsland gehaald. Weet je wat alle dealers zeggen? "Sja, das een import, die "zweeft", uitgeschreven in Duitsland, nooit via Pon binnen gekomen, ik kan niks voor je betekenen. Pon moet namelijk goedkeuring geven, en dus heb je pech".
Waarop mijn antwoord is na veel gezeur en gelobby wat niks uithaalde; laten we dan de verstuivers ultrasoon reinigen, dat werkt in 75% van de gevallen. "Nee, daar doen we niet aan, alleen een uitwisselactie, à €750 per stuk exclusief manuren". Na een half jaar te hebben gelopen, een auto die steeds slechter werd qua pk's, een uitdraai gemaakt, en bleek dat ik nog 115PK over had. Terecht gekomen bij JB Autoservice, en Jos heeft voor me kunnen regelen dat een dealer die hij goed kent een coulanceaanvraag heeft ingediend bij Pon, welke na wat gelobby uiteindelijk een vergoeding van 70% aanbood. Wat is het verhaal, de meeste dealers doen niks voor je, omdat het ze 1. irriteert dat je de auto niet bij hun hebt gekocht, en 2. je normaal onderhoud ook niet bij hun laat doen. Natuurlijk volledig van de zotte. Je hebt geen auto van een dealer, je hebt een auto van VW. En daar loopt dan ook de garantie.
De sterke relatie met VW heeft inmiddels door dit en wat andere akkefietjes een behoorlijke deuk opgelopen hier. Heb achtereenvolgens een Golf II, III, IV en V gereden. Nooit problemen tot deze V. Pa heeft van VAG achtereenvolgens een A4 met heel veel problemen, een IV cabrio (probleemloos), en nu een VI (nog probleemloos). Allemaal nieuw gekocht. Gaan we naar mijn vriendin die haar eerste Golf VI heeft. Nieuw, want lease. Al veel te veel "problemen" die er nog lang niet hadden mogen zijn zo vroeg (65K);
- Waterpomp lekte als een zeef vanaf 35K
- Rubber afdichting bij deurgreep rechtsachter verdwenen.
- DSG bak: mechanical tolerance limit reached of clutch.
Verhaal van die dealer is ook om te huilen...
Auto gaat weg met 45K op teller. Lekt inmiddels zoveel koelvloeistof dat iedere tankbeurt (600km) het reservoir volledig droog staat. De DSG bak maakt er een zootje van, kwart gas van 1-2-3 is hommeles en zier er uit alsof je niet kunt rijden. Extreem goed doorgegeven wat er aan de hand was. Dat het de waterpomp wel moest zijn. Daarnaast zelfs een VCDS uitdraai erbij van de DSG logging waarin dus duidelijk te zien is dat het een mechanisch probleem is, koppeling gewoon op.
Auto wordt gereed gemeldt, vriendin haalt hem op: "Mevrouw, we kunnen geen lek vinden hoor, en de computer meldt niets. Hij heeft 4 uur onder druk gestaan en lekt niet. Nog maar even mee doorrijden dus. Vwb DSG, we hebben de software geupgrade, en er mee gereden, volgens ons loopt hij veel beter. Vwb de deurgreep, we hebben met 3 monteurs gekeken, maar zien niets geks"
Pure bullshit natuurlijk, dus wagen staat er een week later weer. Nog duidelijkere instructies, voor zover dat kon. Weer gezegd dat het echt een waterpomp moest zijn, want het is na 2 minuten stilstaan zeiknat bij het rechtervoorwiel. Paar uur later telefoon, ja mevrouw, hij heeft op druk gestaan, maar geen drukverlies. Hebben we hem maar op de brug gezet, en we zagen het meteen. De waterpomp

Auto is uiteindelijk 1,5 week weg geweest voor de waterpomp. Backorder. Voor iets wat zo vaak sneuvelt bij VW veel te lang imo. DSG is weer niks aan gebeurd, gaat nu weer voor een nieuwe afspraak. Ik ga het zelf maar uitleggen daar denk ik. Hoe moeilijk kan het allemaal zijn.