Het Grote Volkswagen-topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 62 Laatste
Acties:
  • 408.513 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Harry schreef op woensdag 27 april 2011 @ 22:27:
[...]

Netjes dat 't (onder 70%) onder coulance vervangen wordt. Heb er bij de passat club hele andere verhalen over gehoord wanneer er gedonder met de verstuivers was/is.
dfrenner schreef op donderdag 28 april 2011 @ 07:52:
[...]

Hahaha, netjes!?
Jij bent wel erg snel tevreden! Er is slechts 85.000 kilometer gereden met de auto lees ik. Nu staat de betrouwbaarheid van VAG niet heel hoog in de ranglijsten, maar afhankelijk van de garantietermijn en de leeftijd van de auto had dit volledig door VW vervangen moeten worden!

Dit mag natuurlijk nooit bij 85.000 km voorkomen! Het is een diesel die probleemloos 300.000km moet kunnen halen!
ik begrijp wat je bedoeld dfrenner. Maar ik denk dat Harry weet (of heeft gehoord/gelezen) wat dit verstuiver gedonder normaal voor een gezeik op levert bij de dealer. Is dat normaal? Nee. Je hebt daarin volledig gelijk. Dit hoort niet eens een coulance te zijn, dit had een terugroepactie moeten zijn. Het is ronduit schandalig dat alle 170PK (BMN) blokken dit probleem vroeg (20K) of laat (100K) krijgen. Design fout, en dus terugroepactie. Maar nee, wat doet VW? Juist, we doen alsof onze neus bloedt, sturen de klant met een kluitje in het riet, en als er ècht gezeur komt dan kijken we wel of we het misschien op willen lossen. Heb nog nooit zo'n farce gezien :(

Maar het wordt nog "beter".
Het gaat hier om een import auto toevallig. In Nederland was hij in 2008 nergens te vinden tweedehands, dus heb ik hem uit Duitsland gehaald. Weet je wat alle dealers zeggen? "Sja, das een import, die "zweeft", uitgeschreven in Duitsland, nooit via Pon binnen gekomen, ik kan niks voor je betekenen. Pon moet namelijk goedkeuring geven, en dus heb je pech".
Waarop mijn antwoord is na veel gezeur en gelobby wat niks uithaalde; laten we dan de verstuivers ultrasoon reinigen, dat werkt in 75% van de gevallen. "Nee, daar doen we niet aan, alleen een uitwisselactie, à €750 per stuk exclusief manuren". Na een half jaar te hebben gelopen, een auto die steeds slechter werd qua pk's, een uitdraai gemaakt, en bleek dat ik nog 115PK over had. Terecht gekomen bij JB Autoservice, en Jos heeft voor me kunnen regelen dat een dealer die hij goed kent een coulanceaanvraag heeft ingediend bij Pon, welke na wat gelobby uiteindelijk een vergoeding van 70% aanbood. Wat is het verhaal, de meeste dealers doen niks voor je, omdat het ze 1. irriteert dat je de auto niet bij hun hebt gekocht, en 2. je normaal onderhoud ook niet bij hun laat doen. Natuurlijk volledig van de zotte. Je hebt geen auto van een dealer, je hebt een auto van VW. En daar loopt dan ook de garantie.

De sterke relatie met VW heeft inmiddels door dit en wat andere akkefietjes een behoorlijke deuk opgelopen hier. Heb achtereenvolgens een Golf II, III, IV en V gereden. Nooit problemen tot deze V. Pa heeft van VAG achtereenvolgens een A4 met heel veel problemen, een IV cabrio (probleemloos), en nu een VI (nog probleemloos). Allemaal nieuw gekocht. Gaan we naar mijn vriendin die haar eerste Golf VI heeft. Nieuw, want lease. Al veel te veel "problemen" die er nog lang niet hadden mogen zijn zo vroeg (65K);
- Waterpomp lekte als een zeef vanaf 35K
- Rubber afdichting bij deurgreep rechtsachter verdwenen.
- DSG bak: mechanical tolerance limit reached of clutch.

Verhaal van die dealer is ook om te huilen...
Auto gaat weg met 45K op teller. Lekt inmiddels zoveel koelvloeistof dat iedere tankbeurt (600km) het reservoir volledig droog staat. De DSG bak maakt er een zootje van, kwart gas van 1-2-3 is hommeles en zier er uit alsof je niet kunt rijden. Extreem goed doorgegeven wat er aan de hand was. Dat het de waterpomp wel moest zijn. Daarnaast zelfs een VCDS uitdraai erbij van de DSG logging waarin dus duidelijk te zien is dat het een mechanisch probleem is, koppeling gewoon op.
Auto wordt gereed gemeldt, vriendin haalt hem op: "Mevrouw, we kunnen geen lek vinden hoor, en de computer meldt niets. Hij heeft 4 uur onder druk gestaan en lekt niet. Nog maar even mee doorrijden dus. Vwb DSG, we hebben de software geupgrade, en er mee gereden, volgens ons loopt hij veel beter. Vwb de deurgreep, we hebben met 3 monteurs gekeken, maar zien niets geks"
Pure bullshit natuurlijk, dus wagen staat er een week later weer. Nog duidelijkere instructies, voor zover dat kon. Weer gezegd dat het echt een waterpomp moest zijn, want het is na 2 minuten stilstaan zeiknat bij het rechtervoorwiel. Paar uur later telefoon, ja mevrouw, hij heeft op druk gestaan, maar geen drukverlies. Hebben we hem maar op de brug gezet, en we zagen het meteen. De waterpomp :F
Auto is uiteindelijk 1,5 week weg geweest voor de waterpomp. Backorder. Voor iets wat zo vaak sneuvelt bij VW veel te lang imo. DSG is weer niks aan gebeurd, gaat nu weer voor een nieuwe afspraak. Ik ga het zelf maar uitleggen daar denk ik. Hoe moeilijk kan het allemaal zijn. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gunner schreef op donderdag 28 april 2011 @ 07:59:
[...]

En nu in Jip-en-Janneke taal? :)
De cylinder spacing is gelijk, voor de rest is het een ander blok. Ohja en hij is door Audi ontwikkeld, ik zeg goud waard die auto :P

[ Voor 36% gewijzigd door J0YR1D3R op 28-04-2011 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 01:20
Gunner schreef op woensdag 27 april 2011 @ 14:55:
[...]

Nee de Polo Bluemotion blijft gewoon als leaseauto i.v.m woonwerkverkeer natuurlijk, dus de troll was niet zo erg succesvol ;) Toch bedankt voor je complimenten :)

Voor als je niet in de HK kan even een foto van het 'wagenpark'

[afbeelding]
Haha, ik heb HK access hoor ;-)

Op de boerderie zo te zien? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
haha niet de mijne :P

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-09 16:07
the noise schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 21:16:
[..]
En het is gebeurd; ik heb een Golf 1 cabrio:
1991 1.8 8v G60 in 2007 geheel opnieuw opgebouwd; achteras van een Sirocco; koeler van een sprinter; recaro interieur; kleur iets van parelmoer blauw; iets wat quartett set mag heten (toch?)
[..]
Ha, ik zag je post al op 't cabrio forum :) Geniet er van!

(ik ben de trotse bezitter van een zwarte mk1 cabrio uit '91)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Doe jij eens braaf foto's posten, dan!

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
UltraSub schreef op donderdag 28 april 2011 @ 08:55:
heel verhaal weggeknipt over garantie en service van vw
Het meest belachelijke is nog wel dat VW in duitsland over coulance regelingen zoals met de verstuivers totaal niet moeilijk doet. Het is wat dat betreft niet zozeer VW die roet in het eten gooit, maar PON die zoveel mogelijk geld binnen wil houden en zo min mogelijk onder coulance wil laten doen.

En inderdaad, heb er veel meer over lezen. Gelukkig zelf (nog) niet bij de had gehad, maar ben daar met mijn blok ook niet heel erg bang voor.

Ik heb me vanmorgen in ieder geval weer even vermaakt ;)
Afbeeldingslocatie: http://desmond.yfrog.com/Himg620/scaled.php?tn=0&server=620&filename=jd1kr.jpg&xsize=640&ysize=640

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Zo! Netjes zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
UltraSub schreef op donderdag 28 april 2011 @ 08:55:
ik begrijp wat je bedoeld dfrenner. Maar ik denk dat Harry weet (of heeft gehoord/gelezen) wat dit verstuiver gedonder normaal voor een gezeik op levert bij de dealer. Is dat normaal? Nee. Je hebt daarin volledig gelijk. Dit hoort niet eens een coulance te zijn, dit had een terugroepactie moeten zijn. Het is ronduit schandalig dat alle 170PK (BMN) blokken dit probleem vroeg (20K) of laat (100K) krijgen. Design fout, en dus terugroepactie. Maar nee, wat doet VW? Juist, we doen alsof onze neus bloedt, sturen de klant met een kluitje in het riet, en als er ècht gezeur komt dan kijken we wel of we het misschien op willen lossen. Heb nog nooit zo'n farce gezien :(

Maar het wordt nog "beter".
Het gaat hier om een import auto toevallig. In Nederland was hij in 2008 nergens te vinden tweedehands, dus heb ik hem uit Duitsland gehaald. Weet je wat alle dealers zeggen? "Sja, das een import, die "zweeft", uitgeschreven in Duitsland, nooit via Pon binnen gekomen, ik kan niks voor je betekenen. Pon moet namelijk goedkeuring geven, en dus heb je pech".
Waarop mijn antwoord is na veel gezeur en gelobby wat niks uithaalde; laten we dan de verstuivers ultrasoon reinigen, dat werkt in 75% van de gevallen. "Nee, daar doen we niet aan, alleen een uitwisselactie, à €750 per stuk exclusief manuren". Na een half jaar te hebben gelopen, een auto die steeds slechter werd qua pk's, een uitdraai gemaakt, en bleek dat ik nog 115PK over had. Terecht gekomen bij JB Autoservice, en Jos heeft voor me kunnen regelen dat een dealer die hij goed kent een coulanceaanvraag heeft ingediend bij Pon, welke na wat gelobby uiteindelijk een vergoeding van 70% aanbood. Wat is het verhaal, de meeste dealers doen niks voor je, omdat het ze 1. irriteert dat je de auto niet bij hun hebt gekocht, en 2. je normaal onderhoud ook niet bij hun laat doen. Natuurlijk volledig van de zotte. Je hebt geen auto van een dealer, je hebt een auto van VW. En daar loopt dan ook de garantie.

De sterke relatie met VW heeft inmiddels door dit en wat andere akkefietjes een behoorlijke deuk opgelopen hier. Heb achtereenvolgens een Golf II, III, IV en V gereden. Nooit problemen tot deze V. Pa heeft van VAG achtereenvolgens een A4 met heel veel problemen, een IV cabrio (probleemloos), en nu een VI (nog probleemloos). Allemaal nieuw gekocht. Gaan we naar mijn vriendin die haar eerste Golf VI heeft. Nieuw, want lease. Al veel te veel "problemen" die er nog lang niet hadden mogen zijn zo vroeg (65K);
- Waterpomp lekte als een zeef vanaf 35K
- Rubber afdichting bij deurgreep rechtsachter verdwenen.
- DSG bak: mechanical tolerance limit reached of clutch.

Verhaal van die dealer is ook om te huilen...
Auto gaat weg met 45K op teller. Lekt inmiddels zoveel koelvloeistof dat iedere tankbeurt (600km) het reservoir volledig droog staat. De DSG bak maakt er een zootje van, kwart gas van 1-2-3 is hommeles en zier er uit alsof je niet kunt rijden. Extreem goed doorgegeven wat er aan de hand was. Dat het de waterpomp wel moest zijn. Daarnaast zelfs een VCDS uitdraai erbij van de DSG logging waarin dus duidelijk te zien is dat het een mechanisch probleem is, koppeling gewoon op.
Auto wordt gereed gemeldt, vriendin haalt hem op: "Mevrouw, we kunnen geen lek vinden hoor, en de computer meldt niets. Hij heeft 4 uur onder druk gestaan en lekt niet. Nog maar even mee doorrijden dus. Vwb DSG, we hebben de software geupgrade, en er mee gereden, volgens ons loopt hij veel beter. Vwb de deurgreep, we hebben met 3 monteurs gekeken, maar zien niets geks"
Pure bullshit natuurlijk, dus wagen staat er een week later weer. Nog duidelijkere instructies, voor zover dat kon. Weer gezegd dat het echt een waterpomp moest zijn, want het is na 2 minuten stilstaan zeiknat bij het rechtervoorwiel. Paar uur later telefoon, ja mevrouw, hij heeft op druk gestaan, maar geen drukverlies. Hebben we hem maar op de brug gezet, en we zagen het meteen. De waterpomp :F
Auto is uiteindelijk 1,5 week weg geweest voor de waterpomp. Backorder. Voor iets wat zo vaak sneuvelt bij VW veel te lang imo. DSG is weer niks aan gebeurd, gaat nu weer voor een nieuwe afspraak. Ik ga het zelf maar uitleggen daar denk ik. Hoe moeilijk kan het allemaal zijn. :(
Het vervelendste is nog dat je ook lang niet de enige bent. Ik hoor het zo vaak om me heen...
Twee vrienden van me die een eigen bedrijf zijn begonnen, hadden beide een A4 gekocht. Ze hebben steeds meer spijt. Ik ben gelukkig op tijd weggelopen bij Audi Wittebrug in het forepark!
Die vriend van me had een bepaalde datum de auto nodig, i.v.m. verkoop oude auto. Dit was geen enkel probleem, en de afspraak stond dat de auto klaar zou zijn! Kwam hij aan, stond hij nog in het folie. En niet even een medewerker die hem helpt, nee hij heeft zelf het folie eraf moeten trekken en de vette ramen schoon moeten maken... Zeer ontevreden uiteraard!

Maar je hoort inderdaad veel commentaar tegenwoordig op Toyota, omdat ze veel terugroepactie hebben gehad... Maar dat laat uiteindelijk wel de kwaliteit zien van Toyota. Iedere fout wordt door Toyota preventief en zo snel mogelijk rechtgetrokken.

Waar VW dit ook had moeten doen, laten ze de klanten betalen 8)7
En de klanten blijven komen, hahaha |:(

[ Voor 3% gewijzigd door BlakHawk op 29-04-2011 07:44 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Ben je uit getrolled? Mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ok, mag toch hopen dat mijn verhaal niet als trollen werd gezien, want dat was het niet. Kijk naar mijn VW historie, en ik kan jullie nu al vertellen dat de volgende weer een VW zal zijn.

Maar dfrenner heeft wel een punt hoor. De VAG dealers beginnen er steeds meer een zootje van te maken.

[ Voor 22% gewijzigd door UltraSub op 29-04-2011 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
UltraSub schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 08:39:
Ok, mag toch hopen dat mijn verhaal niet als trollen werd gezien, want dat was het niet. Kijk naar mijn VW historie, en ik kan jullie nu al vertellen dat de volgende weer een VW zal zijn.
Nee zeker niet. Ik doelde op dfrenner die verder geen constructieve bijdrage levert en hier alleen maar zijn gal komt spugen.

[ Voor 11% gewijzigd door Gunner op 29-04-2011 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Gunner schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 08:40:
Nee zeker niet. Ik doelde op dfrenner die verder geen constructieve bijdrage levert en hier alleen maar zijn gal komt spugen.
Huh, ik vind zijn ervaring redelijk bizar. En schijnbaar is dit de gebruikelijke werkwijze.
Wat heeft dit met gal spugen te maken???

Of mogen we tegenwoordig niet meer reageren op iemand zijn ervaringen, mits het stemt met de ideeën van de TS?

Overigens heb ik ook gewoon een VAG product besteld (skoda) en rijd ik nu ook VAG (seat)... Geen VW, maar goed. Toch heb ik best heimwee naar mijn Volvo... En VAG kan gewoon totaal niet tippen aan Volvo... Alles onder Audi redt het niet qua luxe en afwerking en Audi redt het vooral niet door de dealers waar ik ben geweest (zoetermeer en leidschenveen forepark). Ik voel me daar gewoon niet als klant, zo wordt je niet behandeld... Waar dat aan ligt weet ik niet, misschien omdat ik voor een A3 kwam kijken en dat is misschien niet goed genoeg?
Bij Skoda werd ik trouwens wel heel goed (als klant) behandeld...

Ik las vol verbazing zijn verhaal en vind het echt niet kunnen wat de dealer daar zegt. Of dat nu de dealer, VW of PON is, doet er voor de klant niet toe! 70% is dus ook volslagen belachelijk voor een designfout en een veelvoorkomend probleem. Dit dient niets anders dan 100% te zijn. Klaar...

Jij kan dat gal spugen vinden, ik vind het een recht van de klant! En niet meer dan logisch. En dat benoem ik gewoon ja!

[ Voor 19% gewijzigd door BlakHawk op 29-04-2011 09:52 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
Krentenbol schreef op donderdag 28 april 2011 @ 20:33:
Doe jij eens braaf foto's posten, dan!
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/18184932/28405_124192177601721_100000328190768_199188_1222134_n.jpg

Inmiddels een nieuw windscherm, maar verder staat hij er nog hetzelfde bij. De rechterdeur heeft wat schade die vooral opvalt als hij schoon is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:18
Afbeeldingslocatie: http://img140.imageshack.us/img140/5/thuis21.jpg

nou, mij is het ook gelukt om te posten.
Dit is dus m’n nieuwste aanwinst voor erbij. Ruim 3 jaar geleden volledig gerestaureerd en op een aantal punten verbeterd zoals koeling en remmelarij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Kan ik niet achterblijven natuurlijk :D
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WZ8Sw3mSHNmbKYYFTnR72LTd/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Misschien later toch nog eens naar kijken, zo'n Golf cabrio voor er bij :)

Zit ik vanmorgen in de Golf van mijn vader, heb ik laatst een Novero 3C8035730A ingebouwd zodat zijn iPhone ook met de RNS510 kan werken. Werkt perfect. Vanmorgen ook ff BT Audio geprobeerd, maar daar had ik wat raars mee. Werkt wel, maar hoor alleen geluid over de rechter speaker? Raar, want verder is alles in orde. Software? Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

the noise schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 14:07:
[afbeelding]

nou, mij is het ook gelukt om te posten.
Dit is dus m’n nieuwste aanwinst voor erbij. Ruim 3 jaar geleden volledig gerestaureerd en op een aantal punten verbeterd zoals koeling en remmelarij.
Wat een super gave cabrio zeg. 8) Ook echt de mooiste kleur! :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-09 16:53

SeatRider

Hips don't lie

Wat is dat toch ineens voor een achterlijk modewoord. Bij mij moet de koppelarij vervangen worden en de ruitenwisselarij, maar eerst de remmelarij en de bandelarij.

@hieronder: Zuurpruimelarij dan toch ;)

[ Voor 7% gewijzigd door SeatRider op 02-05-2011 20:22 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Laatst online: 26-09 17:30
Zuurpruimerij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik leen soms de Golf VI van mijn vader, om welke reden dan ook. Zo ook vandaag. Rij ik op een binnenweg, moet ik inhalen, ik trek een paar keer aan de linker flipper om de bak voor te bereiden, en zodra de tegenligger langs is geef ik vol gas en trek 3 versnellingen vol door. Allejezus. Ik denk wat loopt dat ding zeg! Liep die van mij dan zo ontzettend slecht (de 170PK GT TDI Golf V) en is het verschil tussen de Golf VI van mijn vriendin (122PK) en die van mijn vader (160PK) dan zo groot? WTF?

Dus nog een paar keer gedaan, ook een keer vanaf 150 en een heel stuk vol gas door. Man loopt dat ding. Ik begin aan mezelf te twijfelen. Maar ja, het zou kunnen, die van mij loopt al lang slecht, en de 160PK is niet langzaam van 0-100.

Bel hem op, vertel hem dat ik vind dat hij goed loopt, en dat dat wel zegt hoe slecht die van mij al die tijd al loopt. "Ja maar die van mij heeft toch ook meer PK's?" Blijkt dat hij hem heeft laten chippen tot 195PK. 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
Joopieboy schreef op maandag 02 mei 2011 @ 19:49:
[...]

Wat een super gave cabrio zeg. 8) Ook echt de mooiste kleur! :)
psst; niet verder vertellen maar de kleur heeft iets met beieren te maken.
st ;)

Ik zal trouwens beter m'n taalgebruik nagaan :)

ff een plaatje van onder de kap:
Afbeeldingslocatie: http://img842.imageshack.us/img842/7617/motorruimte.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Leuk VW maar vooral met die computer en al die elektronica in die auto. Precies net na 90000 km zegt mijn Golf 6 doe het zelf maar en motermanagementlampje. Er bleek bij de uitlaatgas een sensor stuk te zijn (lambda sonde). Gelukkig nog voorkeurselectiegarantie (dat is toch prettig). Mocht kiezen of zelf gaan rijden naar de VW garage Adam Zuid Oost of gratis weggesleept naar Weest en eventueel gratis ook nog leenauto!! Tja die keuze was snel gemaakt. Die service van Weesp heb ik nog nooit van Adam ZO gehoord.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Netjes! Zo kan het ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:46
itsalex schreef op maandag 02 mei 2011 @ 23:18:
Leuk VW maar vooral met die computer en al die elektronica in die auto. Precies net na 90000 km zegt mijn Golf 6 doe het zelf maar en motermanagementlampje. Er bleek bij de uitlaatgas een sensor stuk te zijn (lambda sonde). Gelukkig nog voorkeurselectiegarantie (dat is toch prettig). Mocht kiezen of zelf gaan rijden naar de VW garage Adam Zuid Oost of gratis weggesleept naar Weest en eventueel gratis ook nog leenauto!! Tja die keuze was snel gemaakt. Die service van Weesp heb ik nog nooit van Adam ZO gehoord.
Mijn Golf wordt ook onderhouden bij A-Point in ZO, vind het geen fijne dealer moet ik zeggen. Ze behandelen je alsof ze een Maybach dealer zijn en jij bent een van de new kids ofzo. (lichtelijk overdreven natuurlijk).

Af en toe als ik m'n auto start, maakt ie een vreemd geluid, net alsof ie verkouden is, dit houdt ongeveer een minuutje aan. Totdat hij 750rpm gaat lopen zeg maar. Je kan alvast gaan rijden maar de automaat schokt en stoot als een idioot. Na dat minuutje, nergens last meer van. Ik heb een 1.4TSI 122pk met 7-DSG. Hebben meer mensen dit ervaren? Dealer zegt, kan niks vinden en zal wel niks zijn. Dus ik rij er maar mee rond, weet 't anders ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

the noise schreef op maandag 02 mei 2011 @ 21:39:
[...]

psst; niet verder vertellen maar de kleur heeft iets met beieren te maken.
st ;)

Ik zal trouwens beter m'n taalgebruik nagaan :)

ff een plaatje van onder de kap:
[afbeelding]
Ziet er lekker gevuld uit onder de kap. :) Krijg je het vermogen nog een beetje goed op de weg?
En kleur herken ik idd, een jongeman die hier nog wel eens bij zijn ouders langskomt heeft zijn cabrio in dezelfde kleur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
tiguan schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 00:07:
[...]
Af en toe als ik m'n auto start, maakt ie een vreemd geluid, net alsof ie verkouden is, dit houdt ongeveer een minuutje aan. Totdat hij 750rpm gaat lopen zeg maar. Je kan alvast gaan rijden maar de automaat schokt en stoot als een idioot. Na dat minuutje, nergens last meer van. Ik heb een 1.4TSI 122pk met 7-DSG. Hebben meer mensen dit ervaren? Dealer zegt, kan niks vinden en zal wel niks zijn. Dus ik rij er maar mee rond, weet 't anders ook niet.
Bekend. Dat "rammelen" van de uitlaat bedoel je bij een koude start. Zijn hier ook al twee Golf VI voor terug geweest bij de dealer. Ze kunnen niks vinden. Het klinkt alsof je een auto van 15 jaar oud met een verrotte uitlaat hebt naar mijn mening. Zodra hij een keer toeren heeft gemaakt is het over, en hoor je niks meer. Zowel een 122 als een 160PK hebben dit hier.

Het stotteren wat je beschrijft is echter niet herkenbaar, in deze context. De bak van mijn vriendin stottert wel bij kwart gas optrekken, maar das een koppeling probleem. Geen software, mechanical tolerance limit reached, wordt gemeld door VCDS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
Krentenbol schreef op zondag 01 mei 2011 @ 11:02:
Kan ik niet achterblijven natuurlijk :D
[afbeelding]
Mooie cabrio :) Je dak heeft wel z'n beste tijd gehad, of niet?

Leuk om hier ook wat cabrio's voorbij te zien komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
Joopieboy schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 07:22:
[...]

Ziet er lekker gevuld uit onder de kap. :) Krijg je het vermogen nog een beetje goed op de weg?
En kleur herken ik idd, een jongeman die hier nog wel eens bij zijn ouders langskomt heeft zijn cabrio in dezelfde kleur. :)
lijkt me duidelijk dat ik dit complement 'een jongeman' direct accepteer ;)

Maar ik spreek het max vermogen nagenoeg nooit aan; ik doe meer aan cruisen en rij ermee als het een diesel is (rij al iets van 18 jaar vnl diesel's ivm de km's 40-50.000jaar)

Ohja; afgelopen zondag nog even een Type3 GTI gepest die bleef kleven bij de Intratuin in Barneveld; was wel leuk :)

Waar ik nog wel aandacht aan ga besteden is het feit dat hij koud wat nukkig is; stationair m'n carpoort en dam/uitrit uitrijden is dan een uitdaging IVM snel afslaan.
Hierbij klinkt het blok en de Glader ook wat humeurig; alsof de oliepomp na een week stilstand weer wakker moet worden. 'K weet niet of dit gebruikelijk is..
De gebruikte olie komt van PrimaParts: Maxlife SAE 10W40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
the noise schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:42:
[...]
Waar ik nog wel aandacht aan ga besteden is het feit dat hij koud wat nukkig is; stationair m'n carpoort en dam/uitrit uitrijden is dan een uitdaging IVM snel afslaan.
[..]
Pfoe, van al die g60 dingen weet ik weinig :) Op het golfcabrio forum lopen wat mensen met een g60 motor in een mk1 rond die je misschien verder kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er toevallig een site waar ik mijn schoenen tussen de deur kan krijgen wat betreft de testuitslagen van de VW Golf VI? Verschillende motoren diesel en benz.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2014 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Even naar de Autoweek site, filteren op merk, model en bouwjaar en je hebt een hoop gebruikerservaringen.

En anders bij Auto Motor und Sport of Autobild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okido! Bedankt voor de tip en snelle reactie!

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2011 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

PhoeniX- schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:30:
[...]

Mooie cabrio :) Je dak heeft wel z'n beste tijd gehad, of niet?

Leuk om hier ook wat cabrio's voorbij te zien komen!
Dankje. Heb je inderdaad goed gezien. Ik heb een 'nieuw' dakje liggen sinds gisteravond. Dat ding is twee jaar oud, helemaal gaaf, is maar een maand buiten geweest en kostte inclusief frame, binnenhemel en achterruit de helft van het opnieuw bekleden van dit dat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Laatst online: 00:46

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Owyeah in week 19 wordt mijn nieuwe Golf geproduceerd en ik kan m waarschijnlijk bij de dealer ophalen in week 23! Ik ben helemaal happy!! Heb in week 12 de volgende Golf besteld:

Golf VI 1.4 TSI Highline
Deep Black Pearl
3deurs
7DSG
R-line interieur
R-line exterieur
18" Mallory velgen
Executive Plus pakket
Advance pakket
Privacy Glass

Kan niet meer wachten.... :D

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik ga alleen naar Adam ZO vanwege persoonlijke redenen en eigenlijk anders niet. Voor de rest is het k*tbedrijf. Ze hadden mijn RNS510 geupdate en ;w kaarten en muziek etc. Ik had die kaarten V7.0 via via gekregen dus even heel erg :( geworden en toen gebeld en kreeg te horen "meneer u moet even 1 uur wachten" en ik had mijn V7 kaarten weer terug. Maar dat was coulance Ik had gezegd dat ik die cd had doorverkocht en dus niet meer had en dan willen ze wel maar het is echt zooo'n kl*tebedrijf. De arrogantie die daar is.

Ik had met achteruit rijden dat die bij het remmen aan het "bonken" was (3x aan toe terug geweest maar 1x was het iets bij de homokineet en 2x was het toch mijn remmen maar na de 2e keer blijf het constant dus vandaar mijn 3e keer terug (toch VW garantie)) maar dat hebben ze uit coulance niet doorberekend want het lag aan mijn "slechte" remmen wat ze al eerder hadden gezegd. Ik ben toch niet de enige die slechte remmen heeft en de auto mag toch niet bonken bij het achteruit rijden en remmen, dan zou zelfs een werkplaatsmonteur moeten weten (en zeker de chef). Het leukste nu is dat die het al 4000 km niet meer doet sinds dat ik terug ben gegaan met nog steeds die slechte remmen.

Ik heb nu de VW voorkeurselectiegarantie er helemaal uit.

Ik zoek dus nog een goede VW dealer want mijn km stand is nu 92000 en ik moet over 5000 km zowel mijn remmen als een interval beurt doen (ik heb in oktober 2010 mijn auto gekocht met een servicebeurt op 67000km). Ik wil wel naar Wwsmit maar mijn mobiliteitsgarantie wil ik behouden dus als iemand een tip heeft.

Offtopic: ik wilde bij apunt een Mazda 3 inleveren voor een Golf 5 en daar werd doodleuk gezegd "ga maar naar Mazda toe en zeg maar dat je een leasebak krijgt want dan krijg je er meer voor dan bij ons". Nee zo moet je klanten behandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
Krentenbol schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:53:
[...]

Dankje. Heb je inderdaad goed gezien. Ik heb een 'nieuw' dakje liggen sinds gisteravond. Dat ding is twee jaar oud, helemaal gaaf, is maar een maand buiten geweest en kostte inclusief frame, binnenhemel en achterruit de helft van het opnieuw bekleden van dit dat :D
Leuk, ga je dit zelf vervangen? Soms lees ik dat er ook dakjes met isolatie zijn; wat je daar mee moet weet ik niet. Of zouden er nog steeds mensen zijn die er in de winter ook mee rijden..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
itsalex schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:19:
Ik ga alleen naar Adam ZO vanwege persoonlijke redenen en eigenlijk anders niet. Voor de rest is het k*tbedrijf. Ze hadden mijn RNS510 geupdate en ;w kaarten en muziek etc. Ik had die kaarten V7.0 via via gekregen dus even heel erg :( geworden en toen gebeld en kreeg te horen "meneer u moet even 1 uur wachten" en ik had mijn V7 kaarten weer terug. Maar dat was coulance Ik had gezegd dat ik die cd had doorverkocht en dus niet meer had en dan willen ze wel maar het is echt zooo'n kl*tebedrijf. De arrogantie die daar is.
Hebben ze je vooraf gezegd dat je je gegevens kwijt zou zijn? Wanneer je de kaarten via via hebt verkregen en je smoesjes gebruikt dat je ze wel op een normale manier hebt verkregen is dat ook niet echt netjes..
Ik had met achteruit rijden dat die bij het remmen aan het "bonken" was (3x aan toe terug geweest maar 1x was het iets bij de homokineet en 2x was het toch mijn remmen maar na de 2e keer blijf het constant dus vandaar mijn 3e keer terug (toch VW garantie)) maar dat hebben ze uit coulance niet doorberekend want het lag aan mijn "slechte" remmen wat ze al eerder hadden gezegd. Ik ben toch niet de enige die slechte remmen heeft en de auto mag toch niet bonken bij het achteruit rijden en remmen, dan zou zelfs een werkplaatsmonteur moeten weten (en zeker de chef). Het leukste nu is dat die het al 4000 km niet meer doet sinds dat ik terug ben gegaan met nog steeds die slechte remmen.
Het bonken lijkt me zeker niet normaal en zou dus ook verholpen moeten worden. Maar slechte remmen, wat wil je dat ze daaraan doen? Remmen zijn een slijtageonderdeel en zullen dus niet (snel) onder garantie vallen lijkt me :)
Ik heb nu de VW voorkeurselectiegarantie er helemaal uit.

Ik zoek dus nog een goede VW dealer want mijn km stand is nu 92000 en ik moet over 5000 km zowel mijn remmen als een interval beurt doen (ik heb in oktober 2010 mijn auto gekocht met een servicebeurt op 67000km). Ik wil wel naar Wwsmit maar mijn mobiliteitsgarantie wil ik behouden dus als iemand een tip heeft.

Offtopic: ik wilde bij apunt een Mazda 3 inleveren voor een Golf 5 en daar werd doodleuk gezegd "ga maar naar Mazda toe en zeg maar dat je een leasebak krijgt want dan krijg je er meer voor dan bij ons". Nee zo moet je klanten behandelen.
Het laatste stukje is een beetje dubbel. Als ze het letterlijk zo gezegd hebben lijkt me dat niet heel netjes. Echter wanneer ze bijvoorbeeld niet meer dan zeg 3k kunnen geven voor jouw auto, jij zegt ok en gaat achteraf shoppen bij Mazda en krijgt daar 5k verwijt je dat hun vast ook wel. Wel zo eerlijk dat ze dan zeggen dat je bij een ander meer` kunt krijgen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ze hebben vooraf niets gezegd over de update dat ik daarna alles kwijt zou zijn. Dus vandaar dat ik echt kwaad was. Ik start mijn navi op "plaats navigatie cd" kreeg ik te zien.

Ik heb niet gevraagd om die remmen nu te vervangen want dat weet ik dat het gedaan moet worden (en dat is gewoon slijtage). Maar die rij ik gewoon op. Maar dat bonken is niet normaal met achteruit rijden en dan remmen. Dan de schuld naar mij toeschuiven. Het bleek aan mijn remmen te liggen die bij het achteruit rijden een andere "stand" innamen (dat wist ook niemand daar in de werkplaats) en daardoor begon het gebonk. Ik moest maar andere remmen nemen dan konden ze het probleem traceren. Als het over was was het klaar en zo niet dan moesten ze maar verder kijken. Sorry maar je rijdt toch niet met gebonk vanuit je voorwielen als je achteruit rijdt en remt. Ze hebben zelf het stuurhuis/veerpoot vervangen om het probleem te traceren.

Van die verkoper met die Mazda was wel eerlijk maar om dat zo te zeggen want ik kreeg ook te horen dat die auto niet eens op het terrein kwam te staan omdat het VW terrein is. Die auto ging toch de handel in dus of ik de auto bij Mazda wilde inleveren of hier dat was je eigen keuze. Nou echt toen knapte er toch iets bij mij.

Over die voorkeurselectiegarantie; Die remmen ok worden niet vervangen onder garantie maar de ruitenwisserbladen wel. Ik heb met die oude VW Golf 5 kreeg ik toestemming van PON om de radio te vervangen van een RNS300 naar RNS310 onder de garantie vanwege leesfouten van de cdspeler.

[ Voor 13% gewijzigd door itsalex op 04-05-2011 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
Krentenbol schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:53:
Doe je goed dan (-: Ik zou wel opzien tegen het zelf vervangen, ik ben benieuwd! De toplaag heb ik laten vervangen voor 600,- (en dat is nog goedkoop geloof ik).
the noise schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 08:32:
Leuk, ga je dit zelf vervangen? Soms lees ik dat er ook dakjes met isolatie zijn; wat je daar mee moet weet ik niet. Of zouden er nog steeds mensen zijn die er in de winter ook mee rijden..?
Zo'n dak bestaat (van onder naar boven) uit een binnenhemel, een isolatielaag en de buitenlaag. Dus als het goed is heb je een isolatielaag :) Ik rijd er in de winter ook mee en met de blower aan is 't niet 'kouder' dan een normale auto, alleen een stuk luidruchtiger (-:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
itsalex schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 09:41:
Ze hebben vooraf niets gezegd over de update dat ik daarna alles kwijt zou zijn. Dus vandaar dat ik echt kwaad was. Ik start mijn navi op "plaats navigatie cd" kreeg ik te zien.
Ik kan hier echt niet wakker van liggen. We weten allemaal dat als je de navigatiecd niet hebt, en je daar een probleem van maakt, dat je de kaarten uit illegale bron hebt verkregen. Dan moet je gewoon niet zeuren.
Zie het probleem ook niet zo. Pak je toch weer dezelfde illegale bron als je dat zo graag wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
itsalex schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:19:
Je word boos als ze je illegale kopie eraf halen :+

Het is niet ongebruikelijk, bij veel mensen, dat een update van het systeem betekend dat je de kaarten even opnieuw moet laden. Dat is geen probleem, aangezien mensen die kaarten gewoon hebben liggen. Jij komt in de problemen omdat je "via-via" niet betaald hebt.

Ik had als dealer ook uit coulance niks gedaan, en je voor 150,- een nieuwe kaartupdate aangeboden, had je meteen een mooi origineel voor de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:52
Over het slecht lopen bij starten: onze Golf 6 wil ook nog wel eens wat onregelmatig lopen bij het starten. Soms begint ie te loeien rond de 2000 toeren. Na een klein beetje gas is het wel over, maar apart is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
PWM schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:27:
[...]

Je word boos als ze je illegale kopie eraf halen :+
Beetje vreemd inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alm4riC
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Pff, een half jaar geleden ging m'n EPC lampje (Golf 5, 2004) branden. EGR klep is toen vervangen. Nu brandt het lampje wéér af en toe. Ik hoorde van 'n vriend dat hij de EGR klep al 6 (!) keer heeft laten vervangen bij z'n Golf 5 GT uit '08.

Nu heb ik verder totaal geen problemen met m'n auto, maar elk jaar een klep van dik honderd euro vervangen is geen "kwaaltje" meer. Wie heeft hier nog meer last van? Kun je het gewoon negeren en door koetsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

the noise schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 08:32:
[...]

Ja, dat ga ik zelf doen. Is 3 bouten los en 3 bouten weer vast (schijnt)
PhoeniX- schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 09:46:
[...]

Doe je goed dan (-: Ik zou wel opzien tegen het zelf vervangen, ik ben benieuwd! De toplaag heb ik laten vervangen voor 600,- (en dat is nog goedkoop geloof ik).
Ik heb er €250,- voor betaald :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Alm4riC schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:43:
Pff, een half jaar geleden ging m'n EPC lampje (Golf 5, 2004) branden. EGR klep is toen vervangen. Nu brandt het lampje wéér af en toe. Ik hoorde van 'n vriend dat hij de EGR klep al 6 (!) keer heeft laten vervangen bij z'n Golf 5 GT uit '08.

Nu heb ik verder totaal geen problemen met m'n auto, maar elk jaar een klep van dik honderd euro vervangen is geen "kwaaltje" meer. Wie heeft hier nog meer last van? Kun je het gewoon negeren en door koetsen?
Hier nog een. V GT uit juni '06. 85K op de teller, klep muurvast. Maar je hoeft hem niet te vervangen. 9 uit de 10 keer is schoonmaken (en neem dan meteen het inlaatspruitstuk mee) genoeg. Dit is niet echt iets waar VW iets aan kan doen. Het is de aard van het beestje. EGR kleppen zuigen gewoon. Vieze uitlaat crudge terug je inlaat inblazen omdat dat voor de emissiewaardes moet. :(

Niet vervangen is op zich niet spannend, Je gaat alleen flink vermogen missen. Je motor krijgt simpelweg niet genoeg lucht. Bij vollast staat de klep normaal dicht, als je deellast rijdt gaat hij open. Ontzenuwt meteen die bullshit dat afdichten vermogenswinst oplevert, hij is immers al dicht bij vollast. Als hij echter vast zit, en open blijft staan terwijl de ECU hem toch echt dicht wil hebben, dan heb je vermogensverlies :)

Overigens, afdoppen (en dat is niet meer zo simpel met al die sensoren op de PD's) moet je ook voorzichtig mee zijn las ik, er zijn gevallen bekend waarbij de verstuivers en turbo het te heet krijgen. De ECU gaat er namelijk van uit dat er een EGR klep zit. Vraag me niet hoe het precies zit, iets met klok klepel op dat gebied :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Woei :D

Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/Volkswagen/Polo_R_WRC/Volkswagen_Polo_R_WRC_04.jpg

Polo wrc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-09 12:22
tiguan schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 00:07:
[...]

Mijn Golf wordt ook onderhouden bij A-Point in ZO, vind het geen fijne dealer moet ik zeggen. Ze behandelen je alsof ze een Maybach dealer zijn en jij bent een van de new kids ofzo. (lichtelijk overdreven natuurlijk).

Ik was daar paar maanden geleden om een polo uit te zoeken, ik vond het daar ook niet echt prettig.
Uiteindelijk daar ook geen auto gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:56

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Beetje vierkant in vergelijking met de normale Polo maar wel een erg fijne auto om te zien!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

zijkant is toch wel erg mooi:
Afbeeldingslocatie: http://www.autowereld.com/imagesDB/800/15685747196_vw-110504-.jpg

en ook de dikke achterkant mag er wezen:
Afbeeldingslocatie: http://www.autowereld.com/imagesDB/800/1568574849_vw-110504-.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Stoere bak!

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tsja, die dingen zijn altijd mooi om te zien, maar uiteindelijk is de enige overeenkomst met een Polo het feit dat hij 4 banden heeft, welke ook rond zijn. Wellicht dat de achterlicht unit nog gelijk is, maar dat is het dan ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Wel jammer dat ze hem niet wat hebben uitgeklopt in plaats van die stukken erop plakken. Vooral aan de achterkant vind ik het eigenlijk net jammer. Misschien kleine uitsteeksels maar niet zoals het nu is...

Bij de Fiesta hebben ze beide toegepast. Zowel verbreding van de wielkasten als een kap....

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
ik heb geen illegale cd want ik heb een v7 liggen en had wel € 100 betaald voor een officiele cd maar die heb ik uiteindelijk weer verkocht omdat je toch op je hd hebt staan. Ik heb wel nog de orginele V3 en V6.1 liggen. Maar ik vind het gewoon niet keurig dat zij met een update de hele hdd zonder te informeren even een format geven.

Er zit een bug in waar ik heel veel last van heb; een storing in de canbus volgens mij. Mijn radio/usb/cd/dvd informatie wordt niet doorgegeven op mijn MFD tussen mijn toerenteller en snelheidsmeter. Wel zie ik dan mijn volume maar geen info en blijft dan gewoon staan op Volkswagen navigation. Al 3 keer aangegeven bij teruggaan naar VW maar Adam zo doet er gewoon niets op. Het is een softwarebug volgens mij.

Ik zie roest beginnen bij een linkervoordeurscharnier. Er liggen allerlei lakdelen en er begint een roestkleur daar te vormen. Tja voor een auto voor 3 jaar oud.

Daarnaast is het zo dat mijn bochtenverlichting af en toe niet werkt maar ik kan niet erachter komen waar het door komt. Het is altijd bij hetzelfde stuk dat ik rij zoals ik heb gemerkt maar het ligt niet aan de scherpe bocht vanaf de snelweg maar het moet iets anders zijn. Ik ben er nog niet achter. VW het zijn altijd kleine dingen maar kom er maar achter waar het aan ligt vaak. Ik heb net mijn hoedenplank waar de bevestigingspunten op zitten is nogal zwak maar daar heb ik even een schroef doorheen geboord omdat er 1 was afgebroken en nu zitten ze echt vele malen beter. Waarschijnlijk ga ik volgende week in de achterbak LED verlichting aanbrengen want je zit echt niets met dat licht. Ik heb helaas (blij ja maar wel met denk ik met meer problemen dan de huidige versies qua software en onderdelen) een van de eerste Golf 6 in Nederland en tja kan altijd wat in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-09 15:09

Prx

Misschien dat je het al wel weet, maar bochtenverlichting werkt alleen < 50 KM/u. Weet niet of dat een antwoord geeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Prx schreef op zondag 08 mei 2011 @ 23:32:
Misschien dat je het al wel weet, maar bochtenverlichting werkt alleen < 50 KM/u. Weet niet of dat een antwoord geeft. :)
Huh? Weet je dat heel zeker? Waarom zie ik dan de mistlampen mee aan gaan als ik stil sta?
En waarom draait zie je de lampen dan draaien als je stil staat met xenon? ;)

/edit
> 50 zou lekker handig zijn. Moet je sommige haarspeldbochtjes waar het nou net goed voor is, toch verrekte hard nemen.

[ Voor 14% gewijzigd door UltraSub op 09-05-2011 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
UltraSub schreef op maandag 09 mei 2011 @ 08:38:
[...]

Huh? Weet je dat heel zeker? Waarom zie ik dan de mistlampen mee aan gaan als ik stil sta?
En waarom draait zie je de lampen dan draaien als je stil staat met xenon? ;)

/edit
> 50 zou lekker handig zijn. Moet je sommige haarspeldbochtjes waar het nou net goed voor is, toch verrekte hard nemen.
> = groter dan
< = kleiner dan

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Als ik stil sta voor mijn garage en ik maak de bocht achteruit en zet de auto in zijn neutraal dan gaat "normaal" de bochrijverlichting aan omdat ik met mijn wielen naar rechts gestuurd sta en neutraal sta (0 km!). Dat is normaal maar als ik dat stuk heb gereden dan gaat mijn bochtrijverlichting niet aan. Start ik de motor opnieuw dan krijgt de canbus denk ik een reset en dan doet die het wel terwijl ik geen meter heb gereden.

Als ik de bocht naar links maak naar mijn achterkant van mijn woning naar de garage dan ga ik tussen winkels door en daardoor zie ik precies door het glas van de winkels welke lampen (mistlicht en de knipper) aanstaan/aangaan. Als ik dan de bocht verder maak naar links toe dan moet die bochtrijverlichting aan gaan en dat doet die dan niet (altijd dezelfde snelheid (het is echt 90 graden draaien en een gevaarlijke bocht (dus rij er altijd max 15 km)). Het valt gewoon op. Alleen waar het in zit vraag het mij niet.

Misschien raar dat ik zo uitgebreid alles heb getest maar als je het stuk ongeveer 4 keer per week rijdt dan valt 1 keer misschien niet op maar als dat zo'n 5 weken x 4 keer achter elkaar aan de hand is dan valt het echt op.

Als ik voor het stoplicht stil sta om naar rechts toe te gaan dan zie ik vaak al met mijn knipper uit of mijn mistlicht het doet of niet door de etalage rechts van mij. Ik moet daar toch vaak al 1 min minimaal wachten dus je kijkt al standaard even om je heen; ook vanwege de fietsers. dus vandaar dat ik het daar al zie.

[ Voor 38% gewijzigd door itsalex op 09-05-2011 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
itsalex schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 22:48:
ik heb geen illegale cd want ik heb een v7 liggen en had wel € 100 betaald voor een officiele cd maar die heb ik uiteindelijk weer verkocht omdat je toch op je hd hebt staan.
CD verkopen(lees:afstand van eigendom doen)-->software van die CD nog steeds gebruiken= dus wel illegaal :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Miles Teg schreef op maandag 09 mei 2011 @ 09:46:
[...]

> = groter dan
< = kleiner dan

;)
Doh! |:( :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

itsalex: je schijft een best lang verhaal, maar bent niet zo nauwkeurig met punten en kommas. Hier en daar staat wel een punt, maar niet overal waar een nieuwe zin begint. En komma's heb ik al helemaal niet gezien.
Dat maakt je verhaal niet zo aangenaam om te lezen...

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:50

Wom

Iemand enig idee hoe ik bij een Golf V de dakantenne eraf haal? In het instructieboekje kan ik het niet terugvinden en ik ga het niet riskeren deze erop te laten wanneer ik hem door de wasstraat rij (voorheen altijd met de hand gewassen).

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

gewoon eraf draaien toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Dat dacht ik ook maar krijg het niet voor elkaar. :/ Zal straks nog een poging wagen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Wom schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:42:
Dat dacht ik ook maar krijg het niet voor elkaar. :/ Zal straks nog een poging wagen dan.
Misschien met een tangetje? Anders misschien een foto van de antenne plaatsen want lijkt mij wel heel vreemd dat er geen mogelijkheid tot verwijderen is op zo'n antenne...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Het is toch geen GPS antenne ding hè, zo'n vin bedoel ik. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Afbeeldingslocatie: http://img.tweedehands.nl/f/normal/66108044-antenne-vw-golf-5-nieuw.jpg

Het is de standaard antenne voor mijn modeljaar. Je ziet een naad lopen waar je zou verwachten dat hij kan draaien, maar geen idee of er schroefdraad inzit en weinig zin mijn hele antenne te slopen.

Maar eens proberen met een tang inderdaad, of wat meer spinazie eten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Wom schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:50:
[afbeelding]

Het is de standaard antenne voor mijn modeljaar. Je ziet een naad lopen waar je zou verwachten dat hij kan draaien, maar geen idee of er schroefdraad inzit en weinig zin mijn hele antenne te slopen.

Maar eens proberen met een tang inderdaad, of wat meer spinazie eten..
Volgens mij zijn die kort genoeg om erop te laten zitten? Vraag het anders eens bij de wasstraat zelf. Mits het gaat om een bemande. Tankstation personeel lijkt mij niet zoveel kaas te eten van deze materie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Het lijkt mij er meer op dat je hem plat kunt leggen op het dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Touchdomex schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:54:
[...]

Volgens mij zijn die kort genoeg om erop te laten zitten? Vraag het anders eens bij de wasstraat zelf. Mits het gaat om een bemande. Tankstation personeel lijkt mij niet zoveel kaas te eten van deze materie...
Helaas geen bemande wasstraat hier en ik deel je mening over tankstationpersoneel ;) Erop laten zitten durf ik niet te riskeren, ooit live getuige geweest van een Laguna die door een afgebroken antenne flink wat schade had (achterruit kapot inclusief waterschade en fikse lakschade).
Krentenbol schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:55:
Het lijkt mij er meer op dat je hem plat kunt leggen op het dak.
Geprobeerd, maar ook op die manier geen beweging in te krijgen. Zo maar eens naar de dealer bellen denk ik.

// Gebeld, losdraaien en naar achteren klappen is het proces. Kan er niet afgedraaid worden omwille van diefstalbeveiliging. Draaien totdat hij loszit en naar achter klappen. Advies was om wat WD40 in de naad te spuiten.

[ Voor 22% gewijzigd door Wom op 09-05-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:00
Prx schreef op zondag 08 mei 2011 @ 23:32:
De mistlampen werken inderdaad niet bij 50+, dan moet je de meedraaiende dual xenon hebben. Erg handig overigens bij de op- en afrit hier waar je met 70 doorheen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 15:24

Convoy

g44p

Iemand nog een goed adresje voor mat-zwarte 17"/18' velgen incl banden voor dit mooie nieuwe beestje?

Afbeeldingslocatie: http://img696.imageshack.us/img696/1593/img0119hj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:41
Met bochtenverlichting, wordt die van de mistlampen of die van de xenon bedoeld?

Als ik inparkeer (toch echt trager dan 50 km/h ;-)) dan branden de mistlichten.
Bij hogere snelheden werken deze niet meer, maar die van de xenon nog wel. Als ik tegen 70 km/h een snokje geef aan het stuur zie je de xenon-lampen zo wegdraaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Statische bochtenverlichting == mistlampen
Dynamische bochtenverlichting == Xenon

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
@UltraSub, dat weet ik. heb ze beide en bij mij gaan de mistlichten redelijk snel aan bij lage snelheid. De dynamische bochtenverlichting blift ook werken op hoge snelheid.

Hier wat pics van de auto nadat die met wat detailing producten is behandeld.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3605/5707596045_c0f3d14b68.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2763/5707596869_9576d34d2e.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2162/5708161280_0efcd2c467.jpg

Ben na 5000 km nog steeds zeer tevreden van de auto :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Erg mooie velgen zeg, en zelfde kleur als onze Touran geloof ik. Leuk detail dat de antenne nog gewoon hetzelfde is haha. :+ Die van ons mag ook wel weer eens goed gepoetst worden. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Die velgen zijn gelikt ja! Heb ze op het oog voor mijn V, maar:
1. Moeilijk te krijgen en dat resulteert automagisch in 2. hoge prijs :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hoge prijs als in de absurde prijzen voor oud oostblokstaal van de gemiddelde BBS velg? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Staat heel netjes die velgen met die kleur. Heb dezelfde kleur op mijn V en ben er nog steeds weg van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ben ook weg van mijn nieuwe kleur :9

Afbeeldingslocatie: http://johanvanvenrooy.nl/Golf/20110510-DSC_9582.jpg

Volkswagen Golf 1.2TSi Highline Bluemotion Technologies (6-bak)
Amaryllis Rood metallic

Met extra:
  • 4-deurs + elektrische ramen achter
  • Licht + Zicht pakket II
  • LED achterlichten
  • Telefoonvoorbereiding Premium
  • Executive Pakket
  • Donkere ramen achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Even een vraagje...

Hoe hard hoort een golf 6 2.0 TDI 136 (140) pk te rijden icm een manuele 6 bak.
Ik krijg hem met geen stokken boven de 195 km/h, zowel in 5de als in 6de versnelling.
Begin een vermoeden te krijgen dat hij begrensd is daar hij wel vlot naar de 195 km/h optrekt en dan stopt, kan een leasemaatschappij dit eisen bij de dealer?

Wat betreft mijn velgen, dit zijn de standaard vancouvers, staat erg mooi icm united grey.
Velgen zijn ook niet schaars, elke VW dealer kan ze bestellen voor je :+ .(ik weet dat ze los veel geld kosten).
Op de lak en de velgen zijn wel de nodige behandelingen gedaan om deze zo glimmend te krijgen. De producten van poorboys en dodo juice werken echt goed...
Als finisher de red mist van dodo juice gebruikt en je voelt je lak glad worden terwijl je het uitsmeert :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

Engineer Stewie schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 11:02:
Even een vraagje...

Ik krijg hem met geen stokken boven de 195 km/h, zowel in 5de als in 6de versnelling.
Begin een vermoeden te krijgen dat hij begrensd is daar hij wel vlot naar de 195 km/h optrekt en dan stopt, kan een leasemaatschappij dit eisen bij de dealer?
Volgens Autotrader moet dat 209km/h zijn...

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 12:02

Wallie

Herr

Even een vraagje...

Doet me een beetje denken aan mensen met een Octavia met een 2.0 TDI die ook zoiets hadden, was hij op 4000rpm begrenst in z'n 6 om de roetfilter te beschermen tegen overhitting.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Roetfilter heb ik idd, maar 4000 RPM klopt niet, dan zou er meer dan 240 km/h op de teller staan. In 6de bij 195 km/h heeft hij 3250 RPM.

Ik weet dat het officieel 208 km/h moet zijn, echter is dat op de teller altijd veel meer. Mijn astra ging op de teller 225 km/h terwijl die maar 203 zou mogen gaan.

Dan ga ik er terug mee naar de dealer moeten, ik wil een auto die rijdt volgens wat er in de specs staan, of de lease moest er tussen zitten... Heb echter geen idee of die dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Wom schreef op maandag 09 mei 2011 @ 14:40:
Iemand enig idee hoe ik bij een Golf V de dakantenne eraf haal? In het instructieboekje kan ik het niet terugvinden en ik ga het niet riskeren deze erop te laten wanneer ik hem door de wasstraat rij (voorheen altijd met de hand gewassen).
Wel linksom draaien he ;-)

En ja zitten soms heel vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Even een vraagje...

Wat betreft mijn velgen, dit zijn de standaard vancouvers, staat erg mooi icm united grey.
Velgen zijn ook niet schaars, elke VW dealer kan ze bestellen voor je :+ .(ik weet dat ze los veel geld kosten).
Op de lak en de velgen zijn wel de nodige behandelingen gedaan om deze zo glimmend te krijgen. De producten van poorboys en dodo juice werken echt goed...
Als finisher de red mist van dodo juice gebruikt en je voelt je lak glad worden terwijl je het uitsmeert :D
195 is echt te weinig voor die motor. Misschien is ie geknepen ivm beperkingen in Belgie? Aangezien je 136 zegt.

Mijn GTD loopt 240 op de teller en in het boekje staat 222. Jij moet echt wel 210-215 kunnen halen ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
De 136pk is in België een fiscale grens, daarboven krijg je een fiscale pk meer waardoor belasting en verzekering hoger worden.
Maar de motor is identiek aan de 140pk versie hoor. Hier zit voor de rest geen verschil op.

Opzich is 195 km/h meer dan hard genoeg uiteraard, maar de wagen rijdt niet volgens de beloofde specs...
Iets wat een auto met deze prijs toch mag leveren, anders had ik evengoed een 1.6 TDI kunnen kiezen.

Heel even geopperd dat het mss aan de banden ligt, maar deze zaten er affabrieks al onder en zouden binnen de goede maat moeten vallen. Verder staat de setting in de BC op zomerbanden...

[ Voor 18% gewijzigd door Engineer Stewie op 11-05-2011 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Engineer Stewie schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:33:
De 136pk is in België een fiscale grens, daarboven krijg je een fiscale pk meer waardoor belasting en verzekering hoger worden.
Maar de motor is identiek aan de 140pk versie hoor. Hier zit voor de rest geen verschil op.

Opzich is 195 km/h meer dan hard genoeg uiteraard, maar de wagen rijdt niet volgens de beloofde specs...
Iets wat een oude met deze prijs toch mag leveren, anders had ik evengoed een 1.6 TDI kunnen kiezen.

Heel even geopperd dat het mss aan de banden ligt, maar deze zaten er affabrieks al onder en zouden binnen de goede maat moeten vallen. Verder staat de setting in de BC op zomerbanden...
Ik denk idd dat er ergens iets niet klopt, mijn Fabia 1.9 TDI (105pk) loopt gewoon netjes 190 op de GPS zoals in de spec staat (200 op de teller). Heb je wel echt een 2.0 gekregen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Wallie schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 18:06:
[...]

Ik denk idd dat er ergens iets niet klopt, mijn Fabia 1.9 TDI (105pk) loopt gewoon netjes 190 op de GPS zoals in de spec staat (200 op de teller). Heb je wel echt een 2.0 gekregen? :P
Aan de trekkracht valt goed te merken dat het geen slowmotion 1.6TDI is ja. Hij gaat ook gewoon uitermate vlot naar de 195 km/h.
Probleem is hoe dit aan te pakken, kan maar moeilijk bij de lease aankloppen en zeggen dat ik vind dat mijn auto met 195 km/h niet hard genoeg gaat :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:52
Het is misschien al voorbij gekomen, maar ik kan nergens bevestiging vinden, vandaar mijn vraag.
Wij hebben een Golf 6, gekocht in maart 2009 met een RNS510. Nu heb ik op de autorai mooie nieuwe menu's gezien in de Golf 6 GTI en dat lijkt ons ook wel wat voor onze auto.
Nu zijn er diverse updates beschikbaar, en ik heb dit proces al eerder gedaan, maar er wordt vanaf bepaalde versie nummers gewaarschuwd voor een niet compatibele CANbus in 'oudere modellen'. Het zou gaan om een koel systeem dat niet wordt uitgezet waardoor de accu wordt leeggetrokken.
Mijn vraag is dus, kan ik er van uit gaan dan onze auto uit 2009 een 'nieuw' type CANbus heeft, of is er een kans dat we een 'oud' type hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
stijnos1991 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 20:54:
Het is misschien al voorbij gekomen, maar ik kan nergens bevestiging vinden, vandaar mijn vraag.
Wij hebben een Golf 6, gekocht in maart 2009 met een RNS510. Nu heb ik op de autorai mooie nieuwe menu's gezien in de Golf 6 GTI en dat lijkt ons ook wel wat voor onze auto.
Nu zijn er diverse updates beschikbaar, en ik heb dit proces al eerder gedaan, maar er wordt vanaf bepaalde versie nummers gewaarschuwd voor een niet compatibele CANbus in 'oudere modellen'. Het zou gaan om een koel systeem dat niet wordt uitgezet waardoor de accu wordt leeggetrokken.
Mijn vraag is dus, kan ik er van uit gaan dan onze auto uit 2009 een 'nieuw' type CANbus heeft, of is er een kans dat we een 'oud' type hebben?
Het gaat om de CAN versie van de auto.
Bij versie 1.6 trok deze inderdaad de accu leeg maar die is ongeveer tot 2004 gebruikt en al lang niet meer van toepassing.
Tot 2007 kwam 1.6 sporadisch nog voor (touareg en T4/T5) en was er een nieuwe CAN gateway nodig á 300,- of een converter á 100,-
Tegenwoordig is het allemaal CAN 2.0 en is er geen probleem meer qua leegtrekken van de accu.

[ Voor 5% gewijzigd door arjants op 11-05-2011 22:18 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Engineer Stewie schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 19:37:
[...]

Aan de trekkracht valt goed te merken dat het geen slowmotion 1.6TDI is ja. Hij gaat ook gewoon uitermate vlot naar de 195 km/h.
Probleem is hoe dit aan te pakken, kan maar moeilijk bij de lease aankloppen en zeggen dat ik vind dat mijn auto met 195 km/h niet hard genoeg gaat :+ .
Het stuk waar ik dit geprobeerd heb loopt serieus bergop, vandaag daar terug geprobeerd en een snelheid van 205 km/h gehaald. Hij gaat nog harder, maar het begon druk te worden en de afrit was heel nabij. Hij zal dus wel volgens de spec rijden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Engineer Stewie schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 06:51:
[...]

Het stuk waar ik dit geprobeerd heb loopt serieus bergop, vandaag daar terug geprobeerd en een snelheid van 205 km/h gehaald. Hij gaat nog harder, maar het begon druk te worden en de afrit was heel nabij. Hij zal dus wel volgens de spec rijden :9
Ah, bergop, dat scheelt ja... wind mee of tegen kan ook goed schelen. Weet dat m'n vorige Fabia (ook een 1.9 TDI) ook netjes 190 liep als je hem plankte, een beetje aflopend wegdek bracht 'm al naar de 195, scheelt dus best wel ;) Je kan ook de spiegels nog inklappen, maar dan ben je je wel tot Seat Ibiza volk aan 't verlagen 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Wallie op 12-05-2011 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Vanavond mijn V GT ophalen na hem ruim 2 weken te moeten missen. EGR is gereinigd, remblokken vervangen en grote beurt inclusief distributieriem (waterpomp lekte als een zeef). Als toetje is hij naar JD Engineering geweest, chip naar 200PK/420NM en DSG koppelbegrenzing van 360 naar 500NM opgetrokken. Kan haast niet wachten tot ik vanavond in de auto kan stappen rond 1830, en het ritje van 2.5 uur naar Dieverbrug achter de rug heb om weer te gaan genieten. Hopelijk voor lange tijd zonder al te veel kosten. Ook erg benieuwd naar de uitdraaien van de rollenbank.. :)
En dan lekker terug met 170 km freibahn voor de boeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

UltraSub schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 08:39:
Vanavond mijn V GT ophalen na hem ruim 2 weken te moeten missen. EGR is gereinigd, remblokken vervangen en grote beurt inclusief distributieriem (waterpomp lekte als een zeef). Als toetje is hij naar JD Engineering geweest, chip naar 200PK/420NM en DSG koppelbegrenzing van 360 naar 500NM opgetrokken. Kan haast niet wachten tot ik vanavond in de auto kan stappen rond 1830, en het ritje van 2.5 uur naar Dieverbrug achter de rug heb om weer te gaan genieten. Hopelijk voor lange tijd zonder al te veel kosten. Ook erg benieuwd naar de uitdraaien van de rollenbank.. :)
En dan lekker terug met 170 km freibahn voor de boeg :+
Enjoy!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub

Zie net dat het vandaag vrijdag de 13e is. Zal maar rustig aan doen dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

UltraSub schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 10:02:

Zie net dat het vandaag vrijdag de 13e is. Zal maar rustig aan doen dan :P
Ik zou juist flink gas geven als je Jason onderweg tegen komt... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Engineer Stewie schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 06:51:
[...]

En wat ben je dan :P
Pagina: 1 ... 17 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.

http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]