Het Grote Volkswagen-topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 62 Laatste
Acties:
  • 408.513 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:33

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

mogen die geen eens leren bekleding hebben? :D vreemd

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 17:10

ErA

Chaoss schreef op woensdag 06 april 2011 @ 08:45:
mogen die geen eens leren bekleding hebben? :D vreemd
De redenering is dat wanneer gekozen wordt voor een polo bluemotion, er financiele motivaties meespelen. Waarom zou zo iemand dan zijn geld willen uitgeven aan bijvoorbeeld lederen bekleding. Het aantal afnemers daarvan zou te klein zijn, plus de optie zou mischien te duur zijn in verhouding met de auto.

En financieel gunstig is de auto zeker >:) ik rijd hem voor € 108,- per maand zakelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Laatst online: 13-12-2024
Mijn Passat staat nu na 2.000km voor de 2e keer bij de garage. Eén van de airbags geeft een vervelende storing die steeds terug komt als het passagiersraam naar beneden is en je zet de auto op contact...

Mogen ze eens gaan uitzoeken. Ben benieuwd wat daar uitkomt.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ErA schreef op woensdag 06 april 2011 @ 08:50:
[...]

De redenering is dat wanneer gekozen wordt voor een polo bluemotion, er financiele motivaties meespelen. Waarom zou zo iemand dan zijn geld willen uitgeven aan bijvoorbeeld lederen bekleding. Het aantal afnemers daarvan zou te klein zijn, plus de optie zou mischien te duur zijn in verhouding met de auto.
Gaat natuurlijk lang niet altijd op, ik kan me nog de rijen herinneren van de Honda Civic's Hybrid toen deze er net was bij de leer-inbouwer... En die mensen reden die auto echt niet omdat het zo'n prachtkar is, puur alleen een financiele motivatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:41
Krentenbol schreef op woensdag 06 april 2011 @ 08:08:
Probeer eens een dikke zwarte stift ;)
Die 5€ voor een nummerplaathouder kan er nog wel af zeker. Op de prijs van de golf is dat te verwwaarllozen :+ .
Verder is de nummerplaathouder dan wat smaller aan de onderkant.
En financieel gunstig is de auto zeker >:) ik rijd hem voor € 108,- per maand zakelijk
Bwa, rij mijn golf voor 60€ zakelijk en privé _/-\o_ en het is geen bluemotion.
Maar vind het niet meer dan logisch dat je zo een zaken niet kan kiezen op een bluemotion. In België krijg je tot 15% van je aankoopbedrag terug van de regering. Als je ze dan met leder enzo gaat uitrusten...

Mooie polo trouwens, vind deze reeks een hele verbetering tov de vorige.

[ Voor 4% gewijzigd door Engineer Stewie op 06-04-2011 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA

ErA

Engineer Stewie schreef op woensdag 06 april 2011 @ 09:49:

Bwa, rij mijn golf voor 60€ zakelijk en privé _/-\o_ en het is geen bluemotion.
Ik rij hem ook zakelijk en prive natuurlijk. Als jij je niet blue motion golf voor € 60,- rijd, dan heb je een lieve baas. Of jij gaat ons natuurlijk iets vertellen over 1 of andere bijzonder constructie waar nog niet iemand van gehoord heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:10

pistole

Frutter

Damn, strakke bak! Begin nu een beetje meer spijt te krijgen dat ik niet het xenonpakket heb gekozen ;(

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Engineer Stewie schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 22:53:
[...]

Klopt, hij is goed uitgerust, ziet er lekker uit en is vrij clean. Ga nog eens kijken voor een nummerplaathouder zonder reclame. Is een kleine doorn in het oog .

Zonnedak is mss wel lekker, maar mijn budget was opgespendeerd.
Met een origineel budget van 23000€ vind ik toch dat ik er nog iets moois uit heb kunnen slepen. Hiervoor heeft het bedrijf mijn budget serieus moeten verhogen en was er wel blij mee :+ .
Haha dan heb je je budget zeker aardig opgerekt ja, ik vermoed dat deze bijna 20k duurder was. :+
En de dealer zal wel een kentekenplaathouder zonder dikke rand hebben liggen, die schroeven ze ook voorop.
Doe ik ook bij veel auto's die houder vervangen, stukken netter. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
ErA schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:55:
[...]

Ik rij hem ook zakelijk en prive natuurlijk. Als jij je niet blue motion golf voor € 60,- rijd, dan heb je een lieve baas. Of jij gaat ons natuurlijk iets vertellen over 1 of andere bijzonder constructie waar nog niet iemand van gehoord heeft...
Joopieboy schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:48:
[...]

Haha dan heb je je budget zeker aardig opgerekt ja, ik vermoed dat deze bijna 20k duurder was. :+
En de dealer zal wel een kentekenplaathouder zonder dikke rand hebben liggen, die schroeven ze ook voorop.
Doe ik ook bij veel auto's die houder vervangen, stukken netter. :)
Psst...Belgie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
pistole schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:37:
[...]

Damn, strakke bak! Begin nu een beetje meer spijt te krijgen dat ik niet het xenonpakket heb gekozen ;(
Haha, dank je.
Vooral s'avond zien de xenon's er vet uit! Heb lang getwijfeld om ze eruit te laten halen omdat ik netgens goede foto's vond, maar heb er zeker geen spijt van :*) .
De LEDlampen achter maken de achterkant echt af, veel mooier dan de standaard highline lampen.

Jaja, idd België.
Naar Belgische prijzen kost ie iet meer dan 30k. Wat nog steeds mooi onderhandeld is :-).
In België wordt een wagen idd belast op CO2, door de "lage" CO2 van 126gr/km betaal ik nog 60€ netto.
De astra GTC had 157gr/km CO2, die koste mi€ per maand. Nog altijd peanuts dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mm ja verrek. :P Toch best flauw. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 01:20
[...]

Ja ok maar dan zijn we even op het verkeerde beeld gezet als je zegt alle opties zitten erop

Ik mis ook bv de 17inch Boavista velgen en zoals al eerder gezegd de leren bekleding, schuifdak, enz enz.

Maar nette wagen verder hoor! Alleen niet voor me gaan rijden en netjes rechts houden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Een BlueMotion full-options dus.

Da's een tikkie minder options dan bij de 'normale' modellen. Daarom kan de wagen nog wel voor dat type full-options zijn :)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb eens even een nieuwe Caddy 1.6TDI gehad met motor-start-stop systeem, best wel grappig, de eerste keer dacht ik dat ik hem had laten afslaan, maar dan had ie iets meer moeten hikken :)
Ding is trouwens een stuk stiller en heeft veel meer topsnelheid, dat laatste zit em in de ongelooflijk lange versnellingen, zelfs voor een 5 bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA

ErA

wimpie007 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 00:40:
[...]
Maar nette wagen verder hoor! Alleen niet voor me gaan rijden en netjes rechts houden ;-)
Met 12 seconden naar de 100 en een top van 173 kilometer per uur zit ik me vaker te ergeren aan andere weggebruikers dan andersom.

Natuurlijk ga ik naar rechts voor een Golf 2.0 TDI die me met 190 voorbij wil blazen.

Ik vind het wel zo naïef wat je zegt: Als ik een bugatti veyron precies volgens de verkeersregels rij ben ik ook een irritatie in jouw perspectief. Het motorvermogen doet daar niets aan af.
Harry schreef op donderdag 07 april 2011 @ 07:31:
Een BlueMotion full-options dus.

Da's een tikkie minder options dan bij de 'normale' modellen. Daarom kan de wagen nog wel voor dat type full-options zijn :)
precies.

[ Voor 18% gewijzigd door ErA op 11-04-2011 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-09 14:50
Nieuwe logo's!

Afbeeldingslocatie: http://a.yfrog.com/img610/3747/a04on.jpg

Afbeeldingslocatie: http://a.yfrog.com/img640/8865/xbguf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om me maar even te mengen in de Polo BM discussie, bij het bedrijf waar ik werk werden alle Golf V vervangen voor de Polo BM. En iedereen die groter is dan 1,80/1,85m zit gewoon te klagen dat ze niet lekker kunnen zitten. En dat ze liever een Golf hebben. Says enough (is een rijschool, die weten wel waar ze het over hebben). Bij 2 van de 7 wagens loopt de auto ook al te kraken (interieur) en is de bodemplaat (onder de motor) alweer vervangen omdat deze loszat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-09 15:09

Prx

Heb mijn Polo BlueMotion nu 37.000 kilometer in mijn bezit en ik moet zeggen dat ik dat soort dingen nog niet tegen ben gekomen. Nu moet ik dan ook bekennen dat mijn auto bereden wordt door een ervaren rijder (moi) en niet een stel 18-jarigen die het verschil niet zien tussen een stopstreep en een drempel. :P

Ben overigens 1.84M en vind dat ik zeeën van ruimte heb tegenover de Grande Punto die ik hiervoor had.

[ Voor 14% gewijzigd door Prx op 15-04-2011 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:44

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 21:25:
Bij 2 van de 7 wagens loopt de auto ook al te kraken (interieur) en is de bodemplaat (onder de motor) alweer vervangen omdat deze loszat....
In mijn Polo TSI Highline hoor ik af en toe ook een bescheiden kraakje in het interieur. Komt voor bij het optrekken of over een drempel rijden. Doet het kwaliteitsgevoel wat je van VW verwacht geen goed. Gelukkig rijd het ding verder als een spreekwoordelijke tiet. Niet voor niets rij ik er met plezier in :P
Prx schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 22:14:
Nu moet ik dan ook bekennen dat mijn auto bereden wordt door een ervaren rijder (moi) en niet een stel 18-jarigen die het verschil niet zien tussen een stopstreep en een drempel. :P
Ten aanzien van kraakjes lijkt het me niet bepaald relevant hoe de rijstijl is. Meer een kwestie van goed of net niet goed genoeg in elkaar gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole

pistole

Frutter

Gisteren is mijn Golf Variant Highline 1.4 122 pk TSI 7-DSG geleverd *O*

En dat terwijl ik vorige week nog een brief kreeg van de leasemij dat het omstreeks 6 mei zou worden 8)7 .

Helaas heeft de garage een foutje gemaakt: radio etc die ik heb bijbesteld zijn ze vergeten in te bouwen, maar dat mag de pret niet drukken (wordt vrijdag a.s. gefixt).

Nu de eerste xxxx kilometers proberen die rechtervoet in bedwang te houden :)

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
ErA schreef op maandag 11 april 2011 @ 00:46:
[...]
Natuurlijk ga ik naar rechts voor een Golf 2.0 TDI die me met 190 voorbij wil blazen.
...]
240 op de teller ook goed ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
wimpie007 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 00:36:
[...]

240 op de teller ook goed ;-)
Dat haalt de 2.0 tdi toch niet?
Ik heb er 170 mee gereden, iets van 3200 rpm in 5, was nog aan het inrijden >:)

Over die kraakjes, heb ze in mijn nieuwe golf ook als ik iets te hard over een drempel rij, veronderstel dat het door het sportonderstel icm 18" velgen komt. Vind het verder een strakke bak hoor, zo stil :o .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Onze touran heeft dat vooral als het koud is, lijkt uit de schokbrekers te komen. Maar goed, verder is hij hartstikke stil van binnen. Alleen naar mijn idee met die 1.6 en de versnellingsbak, maakt mij wat teveel toeren op de snelweg. Een 3700~3800 toeren als je 120 rijd. En dat hoor je toch wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole

pistole

Frutter

Die kraakjes zijn gewoon van rubberen bussen in de ophanging. Mijn Jetta 2007 had daar ook last van, met name met koud weer.

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ok en idd, klopt ja met koud weer hebben wij er meer last van. Binnenkort eens inspuiten met vet dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 21:25:
En dat ze liever een Golf hebben
Ja snap ik. Vind het ook een beetje slecht vergelijken. Twee totaal verschillende wagens en klasses. Appels en peren....

[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 17-04-2011 15:45 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 15:24

Convoy

g44p

Vraagje: zit er eigenlijk standaard bij de "multimedia aansluitbox" RNS 310 een kabeltje voor de iphone(4)? Of moet ik deze nog appart bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Hangt een beetje van de dealer af denk ik. Standaard zit er niets bij volgens mij. Al kreeg ik wel een USB-aansluitkabel erbij, wat ik erg prettig vond :)

Al betwijfel ik of ze er zonder navraag een heel specifiek kabeltje voor de iPhone bij doen.

[ Voor 23% gewijzigd door Gunner op 18-04-2011 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wij hadden de optie met usb connector onder de armsteun, en als ik daar een iPod op aansluit met de bijbehorende usb data kabel voor je computer, doet hij het ook gewoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Top bedankt voor de snelle reacties, werken dan ook alle telefoonfuncties gewoon of heb ik daar wel een speciale kabel voor nodig?

[ Voor 48% gewijzigd door Convoy op 18-04-2011 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
freekweb schreef op maandag 18 april 2011 @ 14:44:
Top bedankt voor de snelle reacties, werken dan ook alle telefoonfuncties gewoon of heb ik daar wel een speciale kabel voor nodig?
je telefoon werkt alleen met een telefoon carkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Ferra schreef op maandag 18 april 2011 @ 15:09:
[...]

je telefoon werkt alleen met een telefoon carkit.
Telefoonvoorbereiding is aanwezig incl interfacebox en multimedia aansluitbox....Vandaar ook de vraag of ik daar een apparte kabel voor nodig heb om mijn telefoon aan te kunnen sturen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1gy3c8berg3_800.jpg

De nieuwe Beetle. Wel geinig bakkie. Zal wel aardig aan de prijs zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ben benieuwd wat er van de hoofdruimte achter overgebleven is..

Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1gy3c6bv6fw_800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Geen idee, maar ziet er naar mijn mening wel een stuk beter uit dan de vorige/huidige Beetle.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39
Scirocco, Golf 3-drs, Beetle, Polo. Ze zijn wel creatief hoor bij Veedub voor de driedeursrijdende mens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Laatst online: 21:36
Ik ben de gelukkige eigenaar van een VW Golf Variant 1.6 DSG met een Mobridge gekoppeld aan de RNS310. Echter krijg ik de melding dat mijn iPhone 3G geen SMS-en kan lezen? Iemand een workaround?

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Engineer Stewie schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 08:57:
[...]

Dat haalt de 2.0 tdi toch niet?
Ik heb er 170 mee gereden, iets van 3200 rpm in 5, was nog aan het inrijden >:)

Over die kraakjes, heb ze in mijn nieuwe golf ook als ik iets te hard over een drempel rij, veronderstel dat het door het sportonderstel icm 18" velgen komt. Vind het verder een strakke bak hoor, zo stil :o .
Mijne kennelijk wel, wel een heel lang stuk weg nodig.
Overigens heb ik een GTD met 170PK en 350Nm he, heeft iets andere verstuivers/intercooler enzo dacht ik. Want kan nog worden gechipt naar 210 PK en dat lukt met een 140PK 2.0TDI niet volgens mij dus moet er iets anders zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:32

Wimo.

Shake and Bake!

Turbo is kleiner op de 140 pk, de rest is identiek. Ze zijn ook 'goedkoop' naar 210pk te brengen.

[ Voor 32% gewijzigd door Wimo. op 19-04-2011 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Wimo. schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 09:33:
Turbo is kleiner op de 140 pk, de rest is identiek. Ze zijn ook 'goedkoop' naar 210pk te brengen.
Ben belg, dus op papier is mijne m'maar' 136 pk :-D.
Is verder wel identiek aan de 140pk hoor...

Denk dat JD hem op 175pk brengt (gegarandeerd), maar tis een bedrijfswagen en blijf er dus maar vanaf.
In de uitvoering dat ik hem heb ziet hij er aardig uit >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 22:38

freddy0519

It hurts when IP

Dag beste Tweakers, ik zit met een vraagje :P

Mijn vader heeft de nieuwe Sharan (2010) besteld en hij wordt geleverd in de zomer (juli-augustus)

Nu had hij hierbij als optie de Radio-GPS RNS 315 gekozen. Wel ik vraag mij af hoe deze gps overweg kan met de kaarten en of je deze later kan updaten naar een nieuwere versie? Want hij is vaak op de baan, en niets is vervelender als je met verouderde kaarten rondrijdt ;)

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
De RNS315 heeft een intern geheugen waar de kaartgegevens op staan. Deze gebruikt hij om op het display te tonen en vervolgens te gebruiken voor de routeinstructies. Voor zover ik weet zijn deze te update, maar weet alleen niet precies hoe. De dealer kan dat vast vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Ja ik hoop het, want hij rijdt nu met de oudere sharan (2003) en daarin zat in een ingebouwde gps van blaupunkt en deze werkte met een soort van gps cd, waarop de kaarten stonden. Nu zijn deze ook verouderd, en mijn vader wil geen andere cd voor aanschaffen. Dus daarom dacht ik dat de nieuwe ook met zo'n dvd zou werken, blijkbaar niet. Nu durven we wel eens de TomTom van de mama gebruiken om ergens naar toe te gaan waar hij weet dat de gps moeilijk zou over doen vanwege de oude kaarten. Ik had trouwens ergens gelezen dat er in de RNS315 kaarten in zaten van 2009 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-09 16:20

thommich

Belg

Ik heb eigenlijk een gelijkaardig vraagje. Wij hebben in onze Golf de RNS510 zitten. Ondertussen hebben we de auto net geen jaar, en bepaalde punten zijn ook al aangepast. Weet iemand of er al nieuwe kaarten beschikbaar zijn? (Wij hebben nu geloof ik de Europa "West" v6) Ik heb al gezocht op internet maar kom er niet zo gemakkelijk bij. Bovendien zou het wel leuk zijn om een richtprijs te weten om de nieuwe kaarten bij de dealer te kopen. (Via dvd dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

thommich schreef op woensdag 20 april 2011 @ 23:45:
Ik heb eigenlijk een gelijkaardig vraagje. Wij hebben in onze Golf de RNS510 zitten. Ondertussen hebben we de auto net geen jaar, en bepaalde punten zijn ook al aangepast. Weet iemand of er al nieuwe kaarten beschikbaar zijn? (Wij hebben nu geloof ik de Europa "West" v6) Ik heb al gezocht op internet maar kom er niet zo gemakkelijk bij. Bovendien zou het wel leuk zijn om een richtprijs te weten om de nieuwe kaarten bij de dealer te kopen. (Via dvd dus)
Als ik het goed begrijp, dan werken die kaarten dan via intern geheugen, zodat de cd opening vrij is voor gebruik? want bij die blaupunkt gps, zat de gps cd er altijd in, hij kan niet werken zonder, vandaar dat we ook een 5cd lader hebben laten inbouwen. Bij deze is het dus enkel in het geval voor nieuwe kaarten te installeren en anders kan je gewoon een cdtje in stoppen en naar muziek luisteren ? :P

[ Voor 4% gewijzigd door freddy0519 op 20-04-2011 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-09 16:20

thommich

Belg

Ja, we hebben een dvd met de kaarten op, maar er zit een 30GB harde schijf in die RNS510 zodat je daar alle kaarten kunt opzetten (plus nog muziek). Dus enkel voor het updaten hoeft de dvd erin te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Chip of schijf ? Want een HDD in een auto zal het niet lang uithouden gezien onze staat van de belgische wegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
Inmiddels is er versie 7 van de kaarten uit en die kost origineel 201 euro in duitsland. http://www.volkswagen-zub...-DVD-Westeuropa--V7-.html
In nederland staat die niet op de site dus dat zou je bij de dealer moeten vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
freddy0519 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 00:07:
Chip of schijf ? Want een HDD in een auto zal het niet lang uithouden gezien onze staat van de belgische wegen :P
Ik heb de RNS 310 en daar kan je de navidata kopieren op de SD-kaart. Als je dan op één of andere manier de andere landen van Europa verkrijgt, dan kan je ook naadloos navigeren.
Dan is de CD ook vrij voor muziek, maar afspelen van de SD kaart gaat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
http://www.pondealer.nl/s...category_id=11&item_id=72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

freddy0519 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 00:07:
Harde schijven doen het prima in de auto hoor.
Een RNS510 heeft ook een HDD, en ik heb regelmatig met draaiende schijf van de me mediaplayer over kinderkopjes gereden.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Koffie schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:06:
[...]

Harde schijven doen het prima in de auto hoor.
Een RNS510 heeft ook een HDD, en ik heb regelmatig met draaiende schijf van de me mediaplayer over kinderkopjes gereden.
Wat voor een HDD als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-09 15:41

vhal

ಠ_ಠ

Gunner schreef op maandag 18 april 2011 @ 15:17:
[afbeelding]

De nieuwe Beetle. Wel geinig bakkie. Zal wel aardig aan de prijs zijn.
Auto iss helemaal af geweest als ze de koplampen v/d golf/passat/eos/polo/touran hadden gebruikt.

Want ronde koplampen kan toch echt niet he... :+

offtopic:
mompelt iets met identieke voorkant ala audi

Auto kijk overigens wel blij ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Engineer Stewie schreef op donderdag 21 april 2011 @ 08:45:
[...]

Ik heb de RNS 310 en daar kan je de navidata kopieren op de SD-kaart. Als je dan op één of andere manier de andere landen van Europa verkrijgt, dan kan je ook naadloos navigeren.
Dan is de CD ook vrij voor muziek, maar afspelen van de SD kaart gaat ook.
Of via de aux 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
freekweb schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:24:
[...]

Wat voor een HDD als ik vragen mag?
Daar zit zgn Hitachi Endurastar™ J4K50 and N4K50 drives in speciaal voor auto's etc.
Afbeeldingslocatie: http://www.tersteege.net/tdiclub/InsideRNS.JPG
http://www.hitachigst.com/endurastar-j4k50
http://www.hitachigst.com...ndurastar_J4K50_N4K50.pdf

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Dat kan je niet bedienen vanaf het stuur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Engineer Stewie schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 22:08:
[...]

Dat kan je niet bedienen vanaf het stuur :P
Met een lange kabel bekom je al ver :P
gewoon ieamand op de passagierszetel of achterbank is al voldoende 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Iemand nog goede adresjes voor het aanschaffen van zwarte velgen? Heb sinds vorige week mijn candy white Golf VI binnen en ben opzoek naar zwarte velgen incl banden.... tips/opties van harte welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Crosspost:

Ik heb een aardige impulsaankoop gedaan vanmorgen :P

Specs: Golf 6 1.8 TSI 160 paardenkrachten Comfortline Limited Edition
BJ: 09-2009. 17.000 km gelopen.

De 1.8 is aardig uniek aangezien dit een tussenmotor was vanwege slecht verkrijgbare 1.4 TSI. Heb er nog een RCD310 radio bij bedongen en nog 1500 euro korting. Was even stevig onderhandelen. Heb de 9N3 Polo erop ingeruild.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8K6JZbWsaQOuCRjd90lA6UTL/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
Huh? 1.8 TSI met máár 160 PK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
flo_ schreef op maandag 25 april 2011 @ 15:21:
Huh? 1.8 TSI met máár 160 PK?
Waarom 'maar' 160 pk? Een Golf GTI met 2.0TFSI heeft er ook 'maar' 200 in de mk5 en 211 in de mk6? En dit is niet eens een TFSI. Overigens is dit voor mij snel genoeg als je het vergelijkt met een 75pk Polo.

[ Voor 13% gewijzigd door Gunner op 25-04-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Gunner schreef op maandag 25 april 2011 @ 15:13:
Crosspost:

De 1.8 is aardig uniek aangezien dit een tussenmotor was vanwege slecht verkrijgbare 1.4 TSI. Heb er nog een RCD310 radio bij bedongen en nog 1500 euro korting. Was even stevig onderhandelen. Heb de 9N3 Polo erop ingeruild.

[afbeelding]
Kijk aan gefeliciteerd, en goed gedaan met die radio en korting! d:)b
Beter als een radio via ali illegali . ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
Gunner schreef op maandag 25 april 2011 @ 15:26:
[...]

Waarom 'maar' 160 pk? Een Golf GTI met 2.0TFSI heeft er ook 'maar' 200 in de mk5 en 211 in de mk6? En dit is niet eens een TFSI. Overigens is dit voor mij snel genoeg als je het vergelijkt met een 75pk Polo.
Ik zei het alleen maar omdat de 1.4TSI óók 160pk heeft. Heb zelf een A4 2.0 TFSI met 200pk Daarom vind ik het verschil tussen een 1.8 TSI en een 2.0 TFSI groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Joopieboy schreef op maandag 25 april 2011 @ 16:54:
Kijk aan gefeliciteerd, en goed gedaan met die radio en korting! d:)b
Beter als een radio via ali illegali . ;)
Ik ben normaal niet zo van het onderhandelen maar ik was echt 'on fire' Ze hadden zondag nieuwe foto's geplaatst waar ineens een Pioneer radio zat i.p.v die RCD210 die ik je had laten zien. Dus toen had ik weinig keus om voor de RCD310 te gaan :P

Nu is het echt gewoon 'af' en zit alles erop wat ik wil.

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 25-04-2011 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Nou, sinds afgelopen vrijdag is het een beetje raak met mijn Polo BlueMotion. Het begon met een knipperend gloeispiraal icoon, wat later bij de dealer het resultaat bleek van een probleem met recirculatie van uitlaatgassen. Onder het mom "kom maar tuerg als het lampje terug komt" ging ik er weer vandoor. Gisterenavond kwam het echter terug met tevens een mooi katalysator lampje.

Belletje met pech service van zowel de lease maatschappij als VW later mag ik wel doorrijden gedurende de pasen, maar morgenvroeg wordt het dan toch weer de dealer.

Had gehoopt om iets langer dan 38K bij de dealer weg te blijven, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

Modbreak:Dit lijkt me niet de bedoeling. Het forum is niet bedoeld voor het uitwisselen van software waarvoor je neem ik aan via de officiele kanalen gewoon moet betalen.

[ Voor 73% gewijzigd door Steffie op 26-04-2011 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Prx schreef op maandag 25 april 2011 @ 21:19:
Nou, sinds afgelopen vrijdag is het een beetje raak met mijn Polo BlueMotion. Het begon met een knipperend gloeispiraal icoon, wat later bij de dealer het resultaat bleek van een probleem met recirculatie van uitlaatgassen. Onder het mom "kom maar tuerg als het lampje terug komt" ging ik er weer vandoor. Gisterenavond kwam het echter terug met tevens een mooi katalysator lampje.

Belletje met pech service van zowel de lease maatschappij als VW later mag ik wel doorrijden gedurende de pasen, maar morgenvroeg wordt het dan toch weer de dealer.

Had gehoopt om iets langer dan 38K bij de dealer weg te blijven, haha.
Heb ik ook laatst gehad. Dealer heeft een software-update uitgevoerd en daarna heb ik er geen last meer van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
flo_ schreef op maandag 25 april 2011 @ 17:09:
[...]

Ik zei het alleen maar omdat de 1.4TSI óók 160pk heeft. Heb zelf een A4 2.0 TFSI met 200pk Daarom vind ik het verschil tussen een 1.8 TSI en een 2.0 TFSI groot.
In het begin was de 1.4TSi in de Golf met 160pk dusdanig populair (vreemd genoeg ook enkel de DSG versie :+) waardoor er ook een behoorlijke levertijd op zat. Om de vooral particuliere markt niet teleur te stellen is de 1.8TSi (welke ook gewoon in bijv. de Leon en A4 wordt geleverd) in de Golf gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Gunner schreef op maandag 25 april 2011 @ 21:47:
[...]

Heb ik ook laatst gehad. Dealer heeft een software-update uitgevoerd en daarna heb ik er geen last meer van gehad.
Vanochtend dus bij de dealer geweest. Na 2 bakken koffie en meer dan een uur wachten kwamen ze inderdaad terug met het bericht dat ze een software update hebben uitgevoerd. Ze gaan geen verder onderzoek doen tot het probleem weer voor komt. Beetje Trial & Error oplossen dus, maar zeer begrijpelijk (als IT-er zijnde).

Hopelijk blijft het probleem nu dan ook weg. Misschien ook maar eens kijken of ik bij elke beurt niet ga vragen of ze standaard ook de software kunnen upgraden. Lijkt me wel nuttig eigenlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-09 20:40

s3.

Iemand hier met een 1.4 tsi 140PK die denkt aan chippen?
Bij een autobedrijf in Heemskerk kost het €590,- voor 205pk/271nm.. klinkt wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:12

EraZor

Don't mention the war

s3. schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 10:45:
Iemand hier met een 1.4 tsi 140PK die denkt aan chippen?
Bij een autobedrijf in Heemskerk kost het €590,- voor 205pk/271nm.. klinkt wel interessant.
ik heb de 1.4 160 pk laten chippen naar 211. Scheelt een pak! (via Abt vanwege lease). Ik merk qua vermogen / koppel geen verschil tussen een golf VI gti (2.0) en mijn 1.4'tje... Of 't allemaal heel blijft, is een kwestie van afwachten natuurlijk. Nadeel is wel dat je 98ron moet tanken voor t beste rendement, en ze dat bijna nergens hebben (je zit bijna vast aan BP ultimate). ik rij overigens met een handbak, geen DSG.

[ Voor 5% gewijzigd door EraZor op 26-04-2011 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-09 20:40

s3.

EraZor schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 12:05:
[...]

ik heb de 1.4 160 pk laten chippen naar 211. Scheelt een pak! (via Abt vanwege lease). Ik merk qua vermogen / koppel geen verschil tussen een golf VI gti (2.0) en mijn 1.4'tje... Of 't allemaal heel blijft, is een kwestie van afwachten natuurlijk. Nadeel is wel dat je 98ron moet tanken voor t beste rendement, en ze dat bijna nergens hebben (je zit bijna vast aan BP ultimate). ik rij overigens met een handbak, geen DSG.
Mooie resultaat inderdaad. Heb eigenlijk niet stilgestaan bij het feit dat je 98 moet gebruiken, dat is minder. Enige nadelige effecten als je (incidenteel) ron95 gebruikt?

Bij ABT kost het wel EUR 1.590 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 14:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Heeft er iemand ervaring met een aansluitbox voor mp3/USB voor de RCD 500 radio?
Ik zit erover te denken deze te kopen. Bij anderen wordt er wat onduidelijk gedaan over de kabels die je nodig hebt, maar zo te zien is deze compleet en kun je de muziek via de radio-interface afspelen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:12

EraZor

Don't mention the war

s3. schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 14:48:
[...]

Mooie resultaat inderdaad. Heb eigenlijk niet stilgestaan bij het feit dat je 98 moet gebruiken, dat is minder. Enige nadelige effecten als je (incidenteel) ron95 gebruikt?

Bij ABT kost het wel EUR 1.590 8)7.
Tsja, de resultaten (bij Abt iig) zijn wisselend: siommigen komen "maar" tot 180. Zoals gezegd: ik merk geen verschil tussen een GTI en de mijne. Zou privé ivm prijs ook niet naar Abt gaan, maar naar JD, maar goed: lease = geen keus.

95 gaat ook, maar je haalt er niet 't uiterste uit. Moet zeggen dat ik dàt verschil nou ook weer niet echt merk, maar gioed: een tankpas doet wonderen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 19:46
Maasluip schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 15:06:
Heeft er iemand ervaring met een aansluitbox voor mp3/USB voor de RCD 500 radio?
Ik zit erover te denken deze te kopen. Bij anderen wordt er wat onduidelijk gedaan over de kabels die je nodig hebt, maar zo te zien is deze compleet en kun je de muziek via de radio-interface afspelen.
Dat klinkt erg interessant. Als ik het goed heb begrepen sluit je dit apparaat aan op de CD wisselaar poort van je headunit. Hij haalt dus z'n voeding van de headunit af. Zie ook deze site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Laatst online: 22:18
Eigenlijk weet je het al langer;
je eerste was een MK1; iets van 18 jaar geleden.
Door de jaren langs een Td type 2; Vento TDI en een Alhamra nu.
Zakelijk langs een Fabia; GolfVariant; Quashquai en nu (noodgedwongen) in een Mondeo.
..maar toch......
je ziet ze nog steeds, die MK1. terwijl je in je leasehok zoeft rijdt 'hij' er wel mee, jij niet..
..en je weet, ooit ben je echt te laat!
Nee! nee ! nee! Ik wil ook!!

Zo borrelt het dan al 2 jaar en je weet het niet, weet net nog steeds niet en je wacht .. waarop?
Die ene, die ene die bij mij past natuurlijk!

En nu weet ik het zeker: hij is te koop; hij staat er; een MK1 geheel gerestaureerd; met een G60! M'n garagebox is bijna klaar en ik wil ik wil ik wil!

En het is gebeurd; ik heb een Golf 1 cabrio:
1991 1.8 8v G60 in 2007 geheel opnieuw opgebouwd; achteras van een Sirocco; koeler van een sprinter; recaro interieur; kleur iets van parelmoer blauw; iets wat quartett set mag heten (toch?)

We noem en hem na 3 dagen al de 'g' omdat:
- de kids em Geweldig cool vinden
- Het toch een Golf is;
- de vrouw een Gevadinges sportbh heeft mogen kopen (vanwege die straffe vering..)
- ik het geluid Geweldig van de harde G vind!

What does ik look like?
https://picasaweb.google....olf1Cabby?feat=directlink

Afbeeldingslocatie: http://img140.imageshack.us/img140/5/thuis21.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door the noise op 26-04-2011 21:45 . Reden: Proberen een foto erin te krijgen; toch eens goed uitzoeken... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:54

Smarron

The bend

Maasluip schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 15:06:
Laat deze ook track informatie op het MFD zien ? Want ik heb zelf ervaring met soortgelijke apparaatjes en dat zijn dan ook puur CD-wisselaar simulaties. Deze gaf dus ook geen track-info door. Dit irriteerde mij mateloos na een tijdje en ben ik voor 100% zekerheid gegaan en een Dension Gateway 300 gekocht. Ik gebruik nu een USB-stick. Ik kan tig mappen aanmaken, dus niet per se 6 mappen met 99 tracks erin. Alle track info wordt weergegeven en bladeren door mappen, of zoeken op alfabet kan ook. Ideaal! Dit allemaal met een RCD-310.

Mocht het met bovenstaand apparaatje ook kunnen, is het een zeer goedkoop alternatief!!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-09 13:24
Weet iemand het antwoord hierop:

Zojuist is er een MDI in mijn VW Golfwagen Variant (maart 2011) ingebouwd en hebben ze de iPod kabel erbij geleverd. (icm RNS 510). Wanneer ik het echter aansluit en muziek probeer af te spelen, dan klinkt het geluid heel schel. Tevens lijkt het dat zang alleen uit de rechter speaker komt. Dit verschijnsel is bij sommige liedjes erger dan bij anderen. Trackinformatie en stuurbediening werkt nog wel gewoon. Ik heb dit geprobeerd icm een iPhone 3GS.

Radio en het gebruik van AUX werkt echter nog goed.

Zelf denk ik dat de monteurs het halfbakken hebben aangesloten en de stekker slecht erin hebben geduwd. Echter weet ik niet zeker hoe de kabel vast gemaakt is aan de RNS 510.

Tevens: een MDI.. is dat alleen een kabel die uit het handschoenen vakje komt? Ik was in de veronderstelling dat dit naast de handrem ingebouwd werdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Een MFD is een Multifunctioneel display. Je bedoelt waarschijnlijk een MDI (ook wel multimediabox genaamd)? Deze zit bij m'n Polo ook in het handschoenenkastje ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
Excuses. MDI bedoel ik dan :$

Er is dus verschil in de montageplek als ze fabriek-af erin bouwen, of als ze het bij de dealer inbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Nee af-fabriek zit het bij mijn Polo ook gewoon in het handschoenenkastje. Vind het wel perfect weggewerkt eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
Congratz noise!

Kan je plaatjes hier niet bekijken, maar ik ben benieuwd.

* KillaZ is jaloers op het G-lader geluid.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Laatst online: 21:43

AJM

Madje schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:33:
Weet iemand het antwoord hierop:

Zojuist is er een MDI in mijn VW Golfwagen Variant (maart 2011) ingebouwd en hebben ze de iPod kabel erbij geleverd. (icm RNS 510). Wanneer ik het echter aansluit en muziek probeer af te spelen, dan klinkt het geluid heel schel. Tevens lijkt het dat zang alleen uit de rechter speaker komt. Dit verschijnsel is bij sommige liedjes erger dan bij anderen. Trackinformatie en stuurbediening werkt nog wel gewoon. Ik heb dit geprobeerd icm een iPhone 3GS.

Radio en het gebruik van AUX werkt echter nog goed.

Zelf denk ik dat de monteurs het halfbakken hebben aangesloten en de stekker slecht erin hebben geduwd. Echter weet ik niet zeker hoe de kabel vast gemaakt is aan de RNS 510.

Tevens: een MDI.. is dat alleen een kabel die uit het handschoenen vakje komt? Ik was in de veronderstelling dat dit naast de handrem ingebouwd werdt.
Zelf had ik dit probleem ook dat het geluid heel schel was. Ik heb in mijn Golf VI (2011) ook achteraf de multimediabox in laten bouwen, toen ik m'n auto ging ophalen klonk het geluid via de iPod echt bagger.

Toen maar alle instellingen van de rcd310 doorgenomen, bleek dat bij Setup > Aux lvl op 3 (max) stond, deze terug op 1 gezet en het klinkt nu normaal. Wat ik ook pas na een week merkte is dat de balans niet helemaal lekker is, het geluid links is stukken minder dan rechts, waar dat nou aan ligt weet ik ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Gunner schreef op maandag 25 april 2011 @ 15:13:
Crosspost:

[afbeelding]
Haha, hebben Naboo en ik je toch overtuigd dus :P
Eindelijk van je krappe kutpolo slowmotion af

Gefeliciteerd man, knappe wagen! En een stuk sneller dan je Polo he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Je weet dat hij 2 Polo's heeft waarvan de Bluemotion gewoon blijft?

Gunner in "Show je auto - Deel 114"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
AJM schreef op woensdag 27 april 2011 @ 14:12:
[...]

Zelf had ik dit probleem ook dat het geluid heel schel was. Ik heb in mijn Golf VI (2011) ook achteraf de multimediabox in laten bouwen, toen ik m'n auto ging ophalen klonk het geluid via de iPod echt bagger.

Toen maar alle instellingen van de rcd310 doorgenomen, bleek dat bij Setup > Aux lvl op 3 (max) stond, deze terug op 1 gezet en het klinkt nu normaal. Wat ik ook pas na een week merkte is dat de balans niet helemaal lekker is, het geluid links is stukken minder dan rechts, waar dat nou aan ligt weet ik ook niet...
Klinkt als exact hetzelfde probleem. Ik had al geprobeerd om de AUX input lager te zetten, maar het probleem was nog steeds aanwezig.

Ik had dit gevonden als mogelijke oplossing: http://www.my-gti.com/132...-after-changing-head-unit

Zelf heb ik er minder verstand van de oplossing (of auto's in het algemeen behalve rijden ermee), maar het lijkt op een concrete oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
wimpie007 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 14:21:
[...]

Haha, hebben Naboo en ik je toch overtuigd dus :P
Eindelijk van je krappe kutpolo slowmotion af

Gefeliciteerd man, knappe wagen! En een stuk sneller dan je Polo he!
Nee de Polo Bluemotion blijft gewoon als leaseauto i.v.m woonwerkverkeer natuurlijk, dus de troll was niet zo erg succesvol ;) Toch bedankt voor je complimenten :)

Voor als je niet in de HK kan even een foto van het 'wagenpark'

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SXwoYPRKjKb6kEvNxW35EabD/full.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 27-04-2011 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
flo_ schreef op maandag 25 april 2011 @ 17:09:
De 1.8TSI is een andere dan de 1.8TFSI die ze in Seat en Audi lepelen?
J0YR1D3R schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 09:07:
In het begin was de 1.4TSi in de Golf met 160pk dusdanig populair (vreemd genoeg ook enkel de DSG versie :+) waardoor er ook een behoorlijke levertijd op zat. Om de vooral particuliere markt niet teleur te stellen is de 1.8TSi (welke ook gewoon in bijv. de Leon en A4 wordt geleverd) in de Golf gelegd.
Die 1.4 staat volgens mij ook wel redelijk bekend als probleem motor. Ik hoor daar redelijk veel negatieve verhalen over...

Ik vind de 1.8TFSI op zich wel een lekker blok, alleen zuipt ie redelijk...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

dfrenner schreef op woensdag 27 april 2011 @ 14:57:
[...]

Die 1.8TSI is een veel nieuwer blok volgens mij.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Laatst online: 21:43

AJM

Madje schreef op woensdag 27 april 2011 @ 14:46:
[...]

Klinkt als exact hetzelfde probleem. Ik had al geprobeerd om de AUX input lager te zetten, maar het probleem was nog steeds aanwezig.

Ik had dit gevonden als mogelijke oplossing: http://www.my-gti.com/132...-after-changing-head-unit

Zelf heb ik er minder verstand van de oplossing (of auto's in het algemeen behalve rijden ermee), maar het lijkt op een concrete oplossing.
Op zich is de geluidskwaliteit nu bij mij niet zo erg als jij het beschrijft, maar wel merkbaar minder dan wanneer ik een cd afspeel.

Die link lijkt inderdaad wel een oplossing, op dit forum kan je lezen dat het ook werkt: http://www.vwgolf.net.au/...MDI-iPod-iPhone-on-RNS510
Ben wel benieuwd of dit ook het probleem met de balans oplost.

Misschien dan toch maar weer even langs de garage volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
dfrenner schreef op woensdag 27 april 2011 @ 14:57:
[...]

Zal dezelfde zijn, de F is alleen bij sommige modellen op een gegeven moment vervallen. Zie ook deze link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Het ziet er inderdaad naar uit dat de 1.8 TSI en de 1.8TFSI gewoon dezelfde motor is. Zit er ook een compressor op? Dat is me niet helemaal duidelijk in die Wikipedia-pagina.

[ Voor 34% gewijzigd door Gunner op 27-04-2011 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
AJM schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:09:
[...]

Op zich is de geluidskwaliteit nu bij mij niet zo erg als jij het beschrijft, maar wel merkbaar minder dan wanneer ik een cd afspeel.

Die link lijkt inderdaad wel een oplossing, op dit forum kan je lezen dat het ook werkt: http://www.vwgolf.net.au/...MDI-iPod-iPhone-on-RNS510
Ben wel benieuwd of dit ook het probleem met de balans oplost.

Misschien dan toch maar weer even langs de garage volgende week.
Daar had ik inderdaad de link ook vandaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Mijn V GT TDI staat bij de dealer. Om alle 4 de verstuivers te vervangen. Gelukkig onder coulance 70% vergoed, maar ja, 30% van €3000 is nog steeds 900 euro. Daarna nog waterpomp vervangen want die is zo lek als een mandje op 85.000 km. Laat ik de riem meteen meenemen (ook al hoeft die eigenlijk pas met 120K). Tel er nog een paar remblokken voor bij, en je weet dat het totaal rond de €1700 zal zitten :F :(
Oh, en voor de duidelijkheid, de dealer doet alleen de verstuivers, het andere werk gaat naar een specialist die een stuk goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Gunner schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:41:
Het ziet er inderdaad naar uit dat de 1.8 TSI en de 1.8TFSI gewoon dezelfde motor is. Zit er ook een compressor op? Dat is me niet helemaal duidelijk in die Wikipedia-pagina.
De 1.8 heeft alleen een turbo. Enkel de 1.4 160pk heeft een turbo + compressor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:26

Arfman

Drome!

Oh, ik dacht dat alle TSI's een turbo + compressor hadden, dat is dus niet zo. Is de 1.8T(F)SI dan een doorontwikkeling van de 1.8T zoals we die al jaar en dag kennen van Audi/VW? Alsnog geen straf om in te rijden trouwens lijkt me :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
TSi kan beide zijn, alleen turbo, of turbo + compressor. Overigens zijn er meer motoren met enkel turbo dan de dubbel geladen variant.

Wat betreft de 1.8T en 1.8TSi:

The only common feature with its predecessors is the sharing of the same 88 millimetres (3.46 in) cylinder spacing - which keeps the engine length relatively short, meaning it can be installed either transversely or longitudinally. Grey cast iron (GJL 250) remains the choice material for the cylinder block and crankcase, due to its inherent good acoustic dampening properties.

This all-new EA888 range is notable for utilising simplex roller chains to drive the two overhead camshafts, instead of the former engines' toothed-rubber timing belt. Like the final developments of the former EA113 engine generation, all EA888s only use the Audi-created Fuel Stratified Injection (FSI) direct injection. Furthermore, EA888 engines are also able utilise the Audi-developed 'valvelift' technology, which complements the existing variable valve timing.

Heeft dus weinig meer met elkaar te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
UltraSub schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:15:
Mijn V GT TDI staat bij de dealer. Om alle 4 de verstuivers te vervangen. Gelukkig onder coulance 70% vergoed, maar ja, 30% van €3000 is nog steeds 900 euro. Daarna nog waterpomp vervangen want die is zo lek als een mandje op 85.000 km. Laat ik de riem meteen meenemen (ook al hoeft die eigenlijk pas met 120K). Tel er nog een paar remblokken voor bij, en je weet dat het totaal rond de €1700 zal zitten :F :(
Oh, en voor de duidelijkheid, de dealer doet alleen de verstuivers, het andere werk gaat naar een specialist die een stuk goedkoper is.
Netjes dat 't (onder 70%) onder coulance vervangen wordt. Heb er bij de passat club hele andere verhalen over gehoord wanneer er gedonder met de verstuivers was/is.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Harry schreef op woensdag 27 april 2011 @ 22:27:
Netjes dat 't (onder 70%) onder coulance vervangen wordt. Heb er bij de passat club hele andere verhalen over gehoord wanneer er gedonder met de verstuivers was/is.
Hahaha, netjes!?
Jij bent wel erg snel tevreden! Er is slechts 85.000 kilometer gereden met de auto lees ik. Nu staat de betrouwbaarheid van VAG niet heel hoog in de ranglijsten, maar afhankelijk van de garantietermijn en de leeftijd van de auto had dit volledig door VW vervangen moeten worden!

Dit mag natuurlijk nooit bij 85.000 km voorkomen! Het is een diesel die probleemloos 300.000km moet kunnen halen!

Of reageer je ook op deze manier, als je wasmachine van 1,5 jaar oud ermee kapt nadat je 2 wassen per week draait?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
J0YR1D3R schreef op woensdag 27 april 2011 @ 21:22:
TSi kan beide zijn, alleen turbo, of turbo + compressor. Overigens zijn er meer motoren met enkel turbo dan de dubbel geladen variant.

Wat betreft de 1.8T en 1.8TSi:

The only common feature with its predecessors is the sharing of the same 88 millimetres (3.46 in) cylinder spacing - which keeps the engine length relatively short, meaning it can be installed either transversely or longitudinally. Grey cast iron (GJL 250) remains the choice material for the cylinder block and crankcase, due to its inherent good acoustic dampening properties.

This all-new EA888 range is notable for utilising simplex roller chains to drive the two overhead camshafts, instead of the former engines' toothed-rubber timing belt. Like the final developments of the former EA113 engine generation, all EA888s only use the Audi-created Fuel Stratified Injection (FSI) direct injection. Furthermore, EA888 engines are also able utilise the Audi-developed 'valvelift' technology, which complements the existing variable valve timing.

Heeft dus weinig meer met elkaar te maken :)
En nu in Jip-en-Janneke taal? :)

Pagina: 1 ... 16 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.

http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]