Het Grote Volkswagen-topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 62 Laatste
Acties:
  • 408.517 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-09 09:31

bord4kop

maximaal 100KB!

RNS310 vs RNS510 imitatie:

Ik heb nu -origineel- een RNS310 in mijn Golf 6.

Kan goedkoop een Navaudio RNS510 look-alike kopen. Denk aan rond de 160 euro
Doen of niet doen?

Meerwaarde:
DVD afspelen
Groter scherm
Meer navi functies
POI 's
Tweaken van het ding, schijnt leuk aan te passen te zijn, bijv. Linux erop draaien enzo

Nadelen;
Chinese rommel?
Kwaliteit van geluid
Niet origineel
Misschien missen van functionaliteit;
- blijft het scherm tussen te tellers werken?
- Telefoon ook, dus tussen de tellers, blijft ook goed werken?
- stuurwielbediening blijft ook allemaal goed werken?
EDIT
Veel inbraakgevoeliger, mijn "haaievin" antenne zegt: navi on board. Deze ziet er -zeker in het donker- uit als een RNS510, dus dievengilde...

Wat is jullie mening?

[ Voor 10% gewijzigd door bord4kop op 19-02-2011 07:54 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:39
bord4kop schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 07:43:
Nadelen;
Chinese rommel?
Kwaliteit van geluid
Niet origineel

Wat is jullie mening?
Je vergeet het belangrijkste nadeel: het ziet eruit als een RNS510 en je hebt dus ook het inbraakrisico van een RNS510.

Overigens heb ik her en der gegelezen dat weliswaar de MFA+ weergave werkt, maar dat multitasking bij deze apparaten ver te zoeken is, zodat je navi stokt op het moment dat je aan het bellen bent.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 21:54

Smarron

The bend

bord4kop schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 07:43:
RNS310 vs RNS510 imitatie:

Ik heb nu -origineel- een RNS310 in mijn Golf 6.

Kan goedkoop een Navaudio RNS510 look-alike kopen. Denk aan rond de 160 euro
Doen of niet doen?

Meerwaarde:
DVD afspelen
Groter scherm
Meer navi functies
POI 's
Tweaken van het ding, schijnt leuk aan te passen te zijn, bijv. Linux erop draaien enzo

Nadelen;
Chinese rommel?
Kwaliteit van geluid
Niet origineel
EDIT
Veel inbraakgevoeliger, mijn "haaievin" antenne zegt: navi on board. Deze ziet er -zeker in het donker- uit als een RNS510, dus dievengilde...

Wat is jullie mening?
Ik heb heel even een imitatie RNS510 gehad, maar ik heb hem er weer uitgehaald. je MFD-display laat niks meer zien en als je al een BT-carkit hebt, dan werkt deze ook niet meer. Dus het enige wat je erbij krijgt is navigatie, maar een nutteloos stuurwiel en geen MFD info meer.

Als het allemaal wel kan, ben ik er niet achter gekomen in elk geval.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
Toink schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 18:48:
De supercabrio in schaapskleren. Leuke herinnering aan een heerlijke zomer toeren met de G60; GRIJNS:

[afbeelding]
[afbeelding]

Leuk filmpje van afgelopen zomer in Edersee:

[video]

Heerlijk toeren in het Duitse heuvellandschap bij 30 graden.

Ik ben nu bezig met het op kenteken zetten van de G60 motor. Vorige week is hij bij het RDW geweest en op 1 punt afgekeurd, wat een garantiegevalletje is op het flexibele stuk van de uitlaat. Dat moet ik even fixen en dan staat de motor ook op kenteken. 220+pk in een Golf 1 8)7

Inmiddels moet ik ook helaas afscheid gaan nemen van de Golf ivm verhuizing. Ik heb gewoon de plek niet meer om te sleutelen. Hij is afgelost door een BMW Z4 3.0i automaat. Bij lange na niet zo snel, maar wel een hele fijne cruiser voor in de zomer.
Zijn alle VW's er dan uit bij jou? :/

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Bedankt voor de snelle antwoorden.

Ja, denk dat ik het toch maar niet doe...
Feitelijk blijft de meerwaarde inderdaad beperkt door iets meer navigatie mogelijkheden; POI enzo
En DVD afspelen..

Ben eigenlijk best tevreden over de RNS310, ik mis alleen kleine dingetjes, zie boven.
Als je dan het gemis van cruciale zaken optelt, is het 't inderdaad niet waard :)

Blijft alleen over een RNS510 look-alike die hier ligt te verstoffen :P

EDIT
Oja, ook nog een complete Parrot carkit.. Kwam uit mijn Golf V.
Als ik toch bezig ben ;)

Iemand?

[ Voor 20% gewijzigd door bord4kop op 21-02-2011 11:13 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Yonni schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 10:00:
[...]
Zijn alle VW's er dan uit bij jou? :/
Helaas wel... Tijd om wat anders te gaan doen denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:24

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

je kan ook gewoon een vw kopen waar je niet altijd zelf aan hoeft te sleutelen :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onne
  • Laatst online: 19:36
Iemand een idee wanneer er een DSG-bak beschikbaar komt op de nieuwe Jetta benzine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

huh?

Istie er nog niet dan?
Raar, de golf variant heet in de USA: Jetta wagon (of estate?).
Hij zou dus gebaseerd moeten zijn op de Jetta cq Golf.

Anyway ik heb gewoon een nieuwe -2011- Golf Variant met DSG. Dus een US Jetta Wagon met DSG bak.

[ Voor 13% gewijzigd door bord4kop op 25-02-2011 16:41 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:12

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Een topic over Volkswagens! Dan kan ik niet achterblijven met mijn VWtje:

Afbeeldingslocatie: http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/98342.jpg

MET Kenwood MP3/CD radio erin...dus helemaal bij de tijd. (nou ja helemaal...de ipod dock ontbreekt nog...:))

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Hé! Die komt me bekend voor! Jij zit ook op VWforum, toch?

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Het oudere spul is toch wel het mooist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:12

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Krentenbol schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 16:54:
Hé! Die komt me bekend voor! Jij zit ook op VWforum, toch?
Nope...maar ik ken wel iemand in de keverwereld met een Kever die er erg op lijkt, en waarvan ik vermoed dat hij op vwforum zit :)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onne
  • Laatst online: 19:36
bord4kop schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 16:40:
huh?

Istie er nog niet dan?
Raar, de golf variant heet in de USA: Jetta wagon (of estate?).
Hij zou dus gebaseerd moeten zijn op de Jetta cq Golf.

Anyway ik heb gewoon een nieuwe -2011- Golf Variant met DSG. Dus een US Jetta Wagon met DSG bak.
Die is er inderdaad (nog?) niet :(
In de US is de Jetta station inderdaad een EU golf variant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:45

voodooless

Sound is no voodoo!

Misschien moet ik er dan toch maar aan geloven... aan zo'n Golf 6... Ik vind het nieuwe uiterlijk nog steeds heel erg wennen. Zeker vanuit bepaalde hoeken vind ik het een ronduit vreemde auto, en vanuit andere hoeken ziet het er best wel mooi uit

Anyway, mijn A3 2.0 TDI loopt bijna uit zijn contract en ik wil nu wat meer geld overhouden, dus 20% bijtelling. Ook wil ik wat meer ruimte. Ik zit dus te kijken naar de Golf 6 Variant (waarom hebben ze die achterkant niet gefacelift :'( ). Dat biedt op zich nog wel wat centen voor wat opties enzo, maar ik ben een beetje bang voor de motor. De variant heeft geen 2.0 TDI met 20% bijtelling, dus kom ik op de 1.6 TDI uit. Aangezien ik een verwend ventje ben ga ik van 5 versnellingen niet blij worden (en met mijn klagen ook diverse reviewers over het gemis van de 6e versnelling), dus wil ik natuurlijk wel DSG :P

Die 105 PK baren mij echter nog wel wat zorgen. Ik ben nu gewoon 140 gewend met een sportonderstel en 17" velgen. En dat vind ik nu eenmaal lekker rijden. Ook snap ik niet helemaal wat nu de policy is m.b.t de velgen en het behoudt van 20% bijtelling (of bluemotion). Zoals ik het uit de folder en prijslijst lees zit je altijd vast aan maximaal 16" :? Zelfde geldt ook voor sportonderstel... Achja, zolang het maar geen Fanse proporties gaan aannemen kan ik er wel mee leven.

Dan maar het ding laten chippen voor wat meer power (rond de 130pk, 300nm)..? Helaas kan ik daar nog relatief weinig info over vinden, laat staan mensen met ervaring. Iemand een idee?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Zit je vast aan diesel? Anders kun je de 1.4 TSI met 122pk overwegen, valt ook in de 20% categorie, tevens met DSG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
voodooless schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 21:33:
Dan maar het ding laten chippen voor wat meer power (rond de 130pk, 300nm)..? Helaas kan ik daar nog relatief weinig info over vinden, laat staan mensen met ervaring. Iemand een idee?
De 1.4TSI is mooier ;)

De chip brengt niet megaveel:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AIRqIc2nYMXvcLyBu9cozJs7/full.png

Wel iets mooie curve trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

TSI zal geen optie zijn met 55k per jaar. Maar dat ga ik de komende tijd nog wel horen. 125 t.o.v 105 PK is toch 20PK meer, bijna 20% dus. Dat is echt wel wat extra. De non-ABT chippers krijgen hem tot 130 of 135PK met zo'n extra doosje wat door iedereen afgeraden gaat worden omdat het troep is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ik heb ook zo'n 'doosje', heb weliswaar geen VW.
Bevalt me heel goed. Ik ga van 90PK naar 116PK en dat verschilt echt enorm. Dus als je van 140 naar 105 gaat, is dat een flinke achteruitgang.
Enig nadeel is dat hij de eerste minuut niet werkt omdat hij de gegevens uit motor elke keer opnieuw uitleest. Maarja, dan is over het algemeen de motor nog koud.

* EWK rijdt een Toyota Corolla E12 uit 2002 met inmiddels al weer 531.000 km op de teller.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:40

Wimo.

Shake and Bake!

voodooless schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 21:33:
Misschien moet ik er dan toch maar aan geloven... aan zo'n Golf 6... Ik vind het nieuwe uiterlijk nog steeds heel erg wennen. Zeker vanuit bepaalde hoeken vind ik het een ronduit vreemde auto, en vanuit andere hoeken ziet het er best wel mooi uit

Anyway, mijn A3 2.0 TDI loopt bijna uit zijn contract en ik wil nu wat meer geld overhouden, dus 20% bijtelling. Ook wil ik wat meer ruimte. Ik zit dus te kijken naar de Golf 6 Variant (waarom hebben ze die achterkant niet gefacelift :'( ). Dat biedt op zich nog wel wat centen voor wat opties enzo, maar ik ben een beetje bang voor de motor. De variant heeft geen 2.0 TDI met 20% bijtelling, dus kom ik op de 1.6 TDI uit. Aangezien ik een verwend ventje ben ga ik van 5 versnellingen niet blij worden (en met mijn klagen ook diverse reviewers over het gemis van de 6e versnelling), dus wil ik natuurlijk wel DSG :P

Die 105 PK baren mij echter nog wel wat zorgen. Ik ben nu gewoon 140 gewend met een sportonderstel en 17" velgen. En dat vind ik nu eenmaal lekker rijden. Ook snap ik niet helemaal wat nu de policy is m.b.t de velgen en het behoudt van 20% bijtelling (of bluemotion). Zoals ik het uit de folder en prijslijst lees zit je altijd vast aan maximaal 16" :? Zelfde geldt ook voor sportonderstel... Achja, zolang het maar geen Fanse proporties gaan aannemen kan ik er wel mee leven.

Toen ik in de running was voor een Golf was er ook een 140PK 20% variant TDI. Is die verdwenen?

Zo'n doosje heb ik ook op de 140pk.. gaat prima :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-09 17:30
PWM schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 23:21:
[...]

De 1.4TSI is mooier ;)

De chip brengt niet megaveel:

[afbeelding]

Wel iets mooie curve trouwens.
ABT? Mensen laten hier hun VW toch niet vrijwillig chippen bij ABT mag ik hopen? Van de oude simpele dieseltjes maakte ze al een bende met stervende vliegwielen tot gevolg. En als ze aan een 2.0TFSI gaan prutsen is het leed al helemaal niet te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:12

EraZor

Don't mention the war

ConZito schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 09:25:
[...]

ABT? Mensen laten hier hun VW toch niet vrijwillig chippen bij ABT mag ik hopen? Van de oude simpele dieseltjes maakte ze al een bende met stervende vliegwielen tot gevolg. En als ze aan een 2.0TFSI gaan prutsen is het leed al helemaal niet te overzien.
Joh, je kan ook overdrijven he? Zal een lekker relevante steekproef zijn. Ik ken ook mensen genoeg met goede ervaringen. Aan de dandere kant: voor minder geld ga je naar JD en ben je zeker dat het goed is.

Hoe dan ook: als leasert zit je over het algemeen vast aan Abt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
EraZor schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 09:41:
[...]

Joh, je kan ook overdrijven he? Zal een lekker relevante steekproef zijn. Ik ken ook mensen genoeg met goede ervaringen. Aan de dandere kant: voor minder geld ga je naar JD en ben je zeker dat het goed is.

Hoe dan ook: als leasert zit je over het algemeen vast aan Abt.
Steekproef? Internet staat er vol van, aantal forums, verschillende rollenbankmetingen. Ik snap als leaserijder dat het je een zorg zal zijn, als het stuk is is het ook niet je probleem. Maar zodra er iets mis is, dan kunnen ze er ook weinig mee blijkt keer op keer. En zeg nou zelf, je auto laten chippen zonder meting achteraf? Nogmaals als leaserijder heb je vaak geen keuze, maar als je die euro's uit je eigenlijk zak moet kloppen zou ik even verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:12

EraZor

Don't mention the war

ConZito schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 09:48:
[...]

Steekproef? Internet staat er vol van, aantal forums, verschillende rollenbankmetingen. Ik snap als leaserijder dat het je een zorg zal zijn, als het stuk is is het ook niet je probleem. Maar zodra er iets mis is, dan kunnen ze er ook weinig mee blijkt keer op keer. En zeg nou zelf, je auto laten chippen zonder meting achteraf? Nogmaals als leaserijder heb je vaak geen keuze, maar als je die euro's uit je eigenlijk zak moet kloppen zou ik even verder kijken.
"Internet" staat ook vol met erg goede ervaringen he? Wat ik van de fora die ik bezoek begrijp is dat Abt over het algemeen als een goede tuner wordt gezien, dat ze relatief aan de veilige kant gaan zitten qua behaalde vermogens en dat ze behoorlijk aan de prijs zijn (wat vaak onderhandelbaar is via de dealer).
Samenegvat: privé zou ik naar Jeroen Dik gaan, zakelijk zonder enige moeite naar Abt. (en heb beide ook gedaan ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Wimo. schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 09:20:
Toen ik in de running was voor een Golf was er ook een 140PK 20% variant TDI. Is die verdwenen?
Blijkbaar...
Waarschijnlijk alles beter dan ABT troep ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wimo. schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 09:20:
[...]

Die is niet verdwenen hoor:

Comfortline BlueMotion Technology 2.0 TDI 103 kW/140 pk 6 € 19.787 25.731 29.490 114 B 20%
Highline BlueMotion Technology 2.0 TDI 103 kW/140 pk 6 € 20.584 26.679 30.590 114 B 20%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

J0YR1D3R schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 10:18:
[...]

Comfortline BlueMotion Technology 2.0 TDI 103 kW/140 pk 6 € 19.787 25.731 29.490 114 B 20%
Highline BlueMotion Technology 2.0 TDI 103 kW/140 pk 6 € 20.584 26.679 30.590 114 B 20%
Nou dan is die dus perfect voor hem! 140PK en 20% bijtelling. Powerboxje erop en gaan met die banaan. Je zal geen 175pk hebben maar het effect is zeker merkbaar. Zo jammer dat mijn 140PK 2.0TDI geen 20% is :(

[ Voor 4% gewijzigd door Wimo. op 02-03-2011 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:11
in een volkswagen topic hoort mijn 3 ook wel een beetje
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4056/5143407825_7c415a5ab0_z.jpg

09-1997, elec. ramen + dakraam, alarm met comfortsleuting.
embleemlozegril, verlaagd, LM,Hella golf 4 met 6000k Xenon, VR6 lip

Zodra ik afgestudeerd ben en geen lease auto krijg (vrij kleine kans)
komt er een MK5 140pk+ TDI , maar eerst afstuderen en een baan zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

zozo, doe je goed!
Ziet er netjes uit hoor!

* bord4kop geen auto had toen ie studeerde.. Iets met geld :)

[ Voor 17% gewijzigd door bord4kop op 02-03-2011 12:09 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
bord4kop schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 12:09:
zozo, doe je goed!
Ziet er netjes uit hoor!

* bord4kop geen auto had toen ie studeerde.. Iets met geld :)
Thnx :)

gelukkig werk ik er zelf hard voor en moet ik er af en toe iets voor laten maar het is het waard.

Over de discussie hierboven mbt tot tuning bij ABT.
Volgens mij gaat de A3 lease auto eruit, wat vind de lease maatschappij van een ABT gechipte auto, volgens mij niet goed. Kan me niet voorstellen dat ze het ook nog willen betalen.

Je geeft aan dat 55.000 geen optie is voor een benzine auto, heb je dit al nagevraagd bij je werkgever / leasemij ?
Ik verbaas me er af en toe over wat mogelijk is, 60k op benzine of 15k op diesel etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
EraZor schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 09:57:
[...]

"Internet" staat ook vol met erg goede ervaringen he? Wat ik van de fora die ik bezoek begrijp is dat Abt over het algemeen als een goede tuner wordt gezien, dat ze relatief aan de veilige kant gaan zitten qua behaalde vermogens en dat ze behoorlijk aan de prijs zijn (wat vaak onderhandelbaar is via de dealer).
Samenegvat: privé zou ik naar Jeroen Dik gaan, zakelijk zonder enige moeite naar Abt. (en heb beide ook gedaan ;-))
Ik heb, gezien de vele uitdraaien van 2.0TFSI blokken, geen hoge hoed op van ABT. Rare koppelcurves, rare dipjes en stottertjes. Op het simpele werk zal het best goed gaan, het is gewoon geen tuner, maar een dozenschuiver en dat is eigenlijk waar ik vooral op wil wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
ConZito schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 12:46:
[...]

Ik heb, gezien de vele uitdraaien van 2.0TFSI blokken, geen hoge hoed op van ABT. Rare koppelcurves, rare dipjes en stottertjes. Op het simpele werk zal het best goed gaan, het is gewoon geen tuner, maar een dozenschuiver en dat is eigenlijk waar ik vooral op wil wijzen.
heb je het dan over standaard blokjes of als gemodificeerde blokken dmv anders turbo ofzo ?
volgens mij moet ABT de standaard blokken zo uit de fabriek met alleen een andere chip goed kunnen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
wd200 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 13:29:
[...]

heb je het dan over standaard blokjes of als gemodificeerde blokken dmv anders turbo ofzo ?
volgens mij moet ABT de standaard blokken zo uit de fabriek met alleen een andere chip goed kunnen doen
Daar doel ik op de hoger segment blokken. Dus de 2.0TFSI met stock 200pk gaat over het algemeen wel aardig. Maar zodra ze de al hogere pk-uitvoering onder handen nemen is het eigenlijk altijd janken. De grootste faal-actie is de Leon Cupra 310, vanuit de importeur getuned tot 310pk door ABT. Er is er geen een die het haalt, ze komen tot 285pk en de uitdraai laat ook duidelijk zien dat er geen reet van klopt.

Ook de prestaties die ze geleverd hebben met de 130pk 1.9TDI PD, en de 170pk 2.0TDI PD (die gelukkig niet meer gemaakt wordt), waren ook niet om over naa huis te schrijven.

Inmiddels met de nieuwe lichting TSI en TDI CR blokken is de marge veel kleiner en is de noodzaak van maatwerk al veel minder, maar ook de foutgevoeligheid ligt aanmerkelijk lager.

Hoe dan ook, zelfs met een leaser zou ik eerder naar een JD/Hartog rijden dan ABT eraan laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 16:52

Arfman

Drome!

Was dat ook niet het verhaal dat die Cupra 310 modellen door JD onder handen zijn genomen en toen moeiteloos 330+ pk haalden? Dat was inderdaad wel een faal, destijds nog gelezen op het oude SO forum.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Arfman schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 13:52:
Was dat ook niet het verhaal dat die Cupra 310 modellen door JD onder handen zijn genomen en toen moeiteloos 330+ pk haalden? Dat was inderdaad wel een faal, destijds nog gelezen op het oude SO forum.
Klopt, dat inderdaad. Als je dan ook leest dat ABT keer op keer blijft falen geeft mij geen goed gevoel, ook niet op een 1.6 dieseltje waar er maar 20 trappelende paardjes bij moeten. Je kan iets of je kan iets niet, dat je een keer een fout maakt mag best, maar los het dan ook op of geef toe dat je het niet kan.

ABT koopt net als vele andere chiptuners gewoon z'n software in. Leuke badge op de kont en je bent direct een tuner, zo werkt het gewoon niet.

Als ik hier namelijk Tunex roep dan gaan er mensen bijna over hun nek :P

Begrijp me niet verkeerd ik ben geen hater of troll, maar besef wel goed wat je koopt.

[ Voor 5% gewijzigd door ConZito op 02-03-2011 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Wat kost een kuurtje bij JD eigenlijk nou helemaal? Ik bedoel, stel je least een 2.0TDI met 20% bijtelling en wilt wat meer "oomph", dan lap je toch die paar honderd euro eventueel zelf als je het zo belangrijk vindt? Als je least rij je vaak veel kilometers en dan zou ik me dus gek irirteren aan een baggerchip met rare koppelcurves en dat soort ongein.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Het probleem is dat de meeste leaserijders gewoon aan ABT vast zitten, gezien het feit dat de leasemij dat eist doordat PON de garantie overneemt.

Ik heb ook problemen met ABT gehaald (veel minder vermorgen dan hun claim), maar kon niet zomaar ergens anders heen.

Mijn eerste leasebak was wel door JD gedaan, doordat Athlon niet goed had gekeken op de offerte :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Hier geen problemen met ABT (A3 sportback 1.9tdi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

PWM: ach ja, garantie, daar had ik even niet bij stilgestaan inderdaad. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
PWM schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 16:53:
Het probleem is dat de meeste leaserijders gewoon aan ABT vast zitten, gezien het feit dat de leasemij dat eist doordat PON de garantie overneemt.

Ik heb ook problemen met ABT gehaald (veel minder vermorgen dan hun claim), maar kon niet zomaar ergens anders heen.

Mijn eerste leasebak was wel door JD gedaan, doordat Athlon niet goed had gekeken op de offerte :p
vw/seat dealer van der velden gaf altijd garantie op hun chiptuning. Welke ze eerst bij SKN deden en nu bij JD. Of ze dit nog steeds doen weet ik niet.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

J0YR1D3R schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 10:18:

Ik heb geen idee waar die info vandaan komt, maar op de officiële prijslijst staan dit niet... Wel jammer, jou prijzen zijn 4k goedkoper, ik zou een handeltje beginnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik heb me vergist in het woordje Variant, excuses :) De mijne komen uit de gewone prijslijst vandaan. Maarre, dan scheelt het dus 4k vanwege de normale meerprijs + extra CO2 heffing? Stevig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Maareh, wat is die deal met de 17" velgen en sportonderstel... Skoda Suberb greenline heeft juist een sportonderstel en flinke velgen, en CO2 waarden zijn gewoon hetzelfde.. Als Skoda dat kan, dan Volkswagen toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Sportonderstel (Dynamic pakket) kan op een Bluemotion Technologies uitvoering alleen met 16" af-fabriek bij Volkswagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

J0YR1D3R schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 10:53:
Sportonderstel (Dynamic pakket) kan op een Bluemotion Technologies uitvoering alleen met 16" af-fabriek bij Volkswagen :)
Niet op de Variant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Dan wordt het dus achteraf verlagen met een eibach verensetje? :) Raar dat de Variant trouwens zoveel andere zaken wel en niet heeft tov de hatchback. Als dealer zou ik daar gek van worden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

J0YR1D3R schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 11:46:
Dan wordt het dus achteraf verlagen met een eibach verensetje? :) Raar dat de Variant trouwens zoveel andere zaken wel en niet heeft tov de hatchback. Als dealer zou ik daar gek van worden 8)7
Mwa, de meeste dealers zijn niet eens op de hoogte van dat soort details. Toegegeven, het is ook een wirwar en het veranderd vaak, maar het is wel je vak en als ik bij iemand kom waar ik 30K neerleg verwacht ik wel dat diegene precies weet hoe het zit. Helaas wordt ik daarin vaak teleurgesteld, maar dat is bij veel zaken zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

J0YR1D3R schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 11:46:
Dat is op zich niet zo vreemd. De Golf 6 Variant schijnt niet eens het zelfde platform te zijn. Voor zover ze mij konden vertellen staatd de variant op het Jetta platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Wat mag je doen aan leasewagens achteraf? Mag een verlaging? Of void ik dan meteen de garantie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:00

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

PWM schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 16:53:

Hier idem.
Mijn Passat mocht niet bij JD getuned getuned worden (ivm garantie) maar ABT was geen enkel probleem.
Omdat ik geen eigen bijdrage had, maakte een duurde tuner op dat moment voor mij niet zoveel uit en heb ik maar ABT laten doen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Koffie schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 16:53:
[...]

Hier idem.
Mijn Passat mocht niet bij JD getuned getuned worden (ivm garantie) maar ABT was geen enkel probleem.
Omdat ik geen eigen bijdrage had, maakte een duurde tuner op dat moment voor mij niet zoveel uit en heb ik maar ABT laten doen.
Weet jij of de leasemaatschappij daarbij een opslag berekende voor Onderhoud en banden ?
over het algemeen ga je dat extra vermogen ook gebruiken en zullen in theorie je banden sneller slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:20
Gisteren leverdatum doorgekregen voor mijn Golf 6.
Levering is voorzien op 22 April, dat doen ze best snel.
De wagen is nu een 2-tal weken besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-09 14:50
Weet iemand toevallig waar ik de badges kan bestellen voor een golf GTI (mk4). Gaat met name om de front die nergens te vinden lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

De dealer..?

[ Voor 12% gewijzigd door Chaoss op 07-03-2011 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
De dealer idd. Ik heb dit ook is moeten doen. Op ebay etc is het niet eens goedkoper. :/

ruudvwshop heeft ze ook. Hij is alleen duur, al valt het logotje nog wel mee. Maar de dealer is niet duurder zover ik weet.

[ Voor 67% gewijzigd door KappeNou op 07-03-2011 13:41 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
Thnx, rij ik daar even langs, nog niet aan toegekomen omdat ik vrijwel altijd aan het werk ben tijdens openingstijden van de garage ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:00

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik heb een VW Golf VI 1.4 TSi 122pk 7-DSG besteld in de kleur Deep Black Pearl met de volgende opties:

- 3deurs
- R-line pakket
- Executive Plus pakket
- 35% donkerder getinte achterruiten
- 18" Mallory velgen

Weet iemand wat ik ongeveer aan levertijd kan verwachten? Heb m vorige besteld...

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

De lease slet is besteld.

Als het goed is voor de zomer nog een Golf Variant tdi (iets van 110 pk oid) donkerblauw en verder weinig extra, wel cc en cc natuurlijk. Moet nog wat ingebouwd worden maar als het goed is is alles voor de zomer klaar.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
Bij de dealer waren alleen V5 typeplaatjes te vinden, de GTI kwam niet in het systeem voor :| .

Via ebay kan ik 2 verschillende types vinden qua bevestiging en ik weet niet zeker welke ik moet hebben. Hoop dat iemand hier antwoord op kan geven... ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/$(KGrHqIOKpEE1qzjMK)sBNbMZ7oy5w~~_12.JPG

of

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/10/!BvTi,5g!mk~$(KGrHqYOKiwEvP(++plnBMD+i5rLw!~~_12.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ik zou eerder kijken naar het feit welke vd 2 orgineel bij je auto hoort... aangezien het 2 totaal verschillende badges zijn.

ik kan me niet voorstellend at de dealer ze niet kan bestellen.... ze zullen er wel geen zin in hebben om het uit te zoeken...

[ Voor 34% gewijzigd door Chaoss op 09-03-2011 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
De eerste sowieso niet, want die is voor een mk5, en jij hebt een mk4.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
Hmm heeft het onder mijn neus in de computer op lopen zoeken, dus geen zin of tijd eraan besteden is niet het geval. Het enige wat eruit kwam was de V5 badge. (en de 2 plaatjes hierboven is mijn vraag juist welke bevestiging ik nodig heb voor inde grille.)
Zal nog wel even wat rondspeuren, hier iig voor de show nog wat verse foto's van de golf:"

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/xpbj8m.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/ndsmea.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/9qgv9d.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Tommzz op 09-03-2011 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Laatst online: 08:52

McBoom

Broem

Volgens mij had de standaard IV GTI geen logo in de grille, alleen achterop. De 25-jahre uitvoering had wel deze in de grille :)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Het 2e logo ziet eruit als de goede bevestiging. Bij de eerste kan je het niet echt goed zien. Als die eerste OEM is zou het moeten passen.
Gunner schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 13:31:
De eerste sowieso niet, want die is voor een mk5, en jij hebt een mk4.
Aha ik ben zeer benieuwd! Heb jij toevallig een OEM foto van een mk5 gti met zo'n rood logo? Want het lettertype ziet eruit als wat vw in de USA voor meerdere modellen gebruikt..
Om exact te zijn is dat het logo voor de 337th Edition van de Golf 4 GTI uit de USA ;)

Dit is namelijk het logo voor de achterkant met de wel bekende rabbit
Afbeeldingslocatie: http://www.ruudsvwshop.com/components/com_virtuemart/shop_image/product/aaac3d94f8b72ff603269763f317aae7.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 09-03-2011 20:47 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

wd200 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 18:14:
[...]

Weet jij of de leasemaatschappij daarbij een opslag berekende voor Onderhoud en banden ?
over het algemeen ga je dat extra vermogen ook gebruiken en zullen in theorie je banden sneller slijten.
Nee, de tuning maakte geen verschil in prijs behalve de kosten voor ABT zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-09 15:06

Skef

Ik scheer.me

Heb even voor je in Etka gekeken, en je moet idd die van de 25-jaar editie hebben. (zie oa hier: http://www.worldimpex.com...-grill-emblem_170797.html )

Artikelnummer van VW is "1J6 853 679 C FDY", en in mijn Etka staat ie voor € 14,40.

Elke VW-dealer zou dit moeten kunnen leveren, ik bestel ook vaak zat onderdelen voor mijn VW op deze manier (Golf-V / Jetta parts voor mijn VW Eos)...

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Van:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TUSRLWNN.jpg

Naar:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7J4NSRQW.jpg

Nog steeds zo'n 70pk te weinig, maar de motorcode klopt in elk geval en de extra pk's blijven onzichtbaar. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
De laatste week is wel weer heerlijk weer voor de cabrio zeg 8)

Helaas moet hij eruit... Vriendinlief rijdt sinds eind vorig jaar elke dag met de auto naar het werk en vindt hem niet fijn en te duur rijden voor stadsverkeer |:(

[ Voor 6% gewijzigd door leonvw op 11-03-2011 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Foto's van de cabbie voor in de advertentie:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-IBK3LY7U.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-ERUTNFFU.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-JH4EWS3P.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-6IANS37O.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-TYLLHUVT.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-CBKGHOXT.jpg

Echte wolf in schaapskleren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Afbeeldingslocatie: http://desmond.yfrog.com/Himg620/scaled.php?tn=0&server=620&filename=zhvty.jpg&xsize=640&ysize=640

Morgen ophalen

altijd heel hard geroepen dat ik geen VW zou gaan rijden... is me niet gelukt... Gelukkig roep ik ook al jaren dat ik geen Opel zal gaan rijden, er is nog hoop :P

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Vanmorgen batterij helemaal leeg, dacht eerst probleem startmotor maar nee. Nou heeft ie soms wel wat moeite met starten, volgens garage kan iets de batterij drainen. Maar wat :P Zit verder geen extra apparatuur in, geen andere headunit ingebouwd etc. Gaat om 2007 Golf.
Helder moment, stopte mn telefoon met video aan in t handschoen kastje en warempel het lampje blijft aan. Wie kan even voor me bevestigen dat die uit moet gaan als je m dicht doet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
wagenveld schreef op maandag 14 maart 2011 @ 20:31:
Vanmorgen batterij helemaal leeg, dacht eerst probleem startmotor maar nee. Nou heeft ie soms wel wat moeite met starten, volgens garage kan iets de batterij drainen. Maar wat :P Zit verder geen extra apparatuur in, geen andere headunit ingebouwd etc. Gaat om 2007 Golf.
Helder moment, stopte mn telefoon met video aan in t handschoen kastje en warempel het lampje blijft aan. Wie kan even voor me bevestigen dat die uit moet gaan als je m dicht doet :P
je dashboard kast lampje moet zeker uit gaan als je hem dicht doet, wellicht met een korte vertraging maar hij moet toch wel uit gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 17:52
Ik heb veel VW's gereden:

Golf 2 1.8 '88
Golf 2 1.8 '87
Golf 3 1.6 '94
Golf 4 1.9 TDI '98
Golf 5 1.9 TDI '09
Golf 6 1.2 TSI '11 (huidige auto)

De Golf 5 en 6 waren lease-auto's.
Nu ga ik waarschijnlijk mijn lease-auto inleveren wegens een andere baan.

Ik heb ooit eens in een Golf 3 VR6 van een vriend gereden en dat vond ik (toen) echt fijn rijden.
Nu lijkt het me wel leuk om een VR6 te kopen, gewoon om het eens mee te maken. Ik realiseer me natuurlijk dat ik qua comfort nogal ga inleveren (van een Golf 6 naar een Golf 3).

Maar zijn er op dit moment nog wel betrouwbare VR6-en te koop? Als ik op internet zoek zie ik voornamelijk afgetrapte bakken. Ik ben zelf niet echt een sleutelaar dus ik zit niet te wachten op een auto waarmee ik wekelijks bij de garage sta.

Ik begrijp dat je nooit zekerheid kan hebben over een auto van >15 jaar, maar ik vraag me af of ik te veel risico loop als ik een VR6 koop in vergelijking tot andere auto's.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Het is altijd lastig met een oude auto. Vooral wanneer het een snel model is die populair is bij jongeren.
Ik denk dat het beste is om te zoeken naar een volledig standaard VR6 met niet al te veel KM's. Ook kijken of de distributie ketting gedaan is. Deze is rond de 2ton meestal aan vervanging toe of minimaal nieuwe span rollen etc. Ook even kijken of het blok niet zweet. De koppakking is ook zwak bij een olie kanaaltje waardoor hij daar wel is kan gaan lekken.

Is het voor jou niet leuker om naar een MK4 VR5 of VR6 te gaan kijken? Is meteen een heel stuk luxer en nieuwer. De kinderziektes van de VR blokken zijn daar ook wel iets in verholpen.

[ Voor 6% gewijzigd door KappeNou op 15-03-2011 12:38 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

funk-e schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 10:32:
Ik heb veel VW's gereden:

Golf 2 1.8 '88
Golf 2 1.8 '87
Golf 3 1.6 '94
Golf 4 1.9 TDI '98
Golf 5 1.9 TDI '09
Golf 6 1.2 TSI '11 (huidige auto)

De Golf 5 en 6 waren lease-auto's.
Nu ga ik waarschijnlijk mijn lease-auto inleveren wegens een andere baan.

Ik heb ooit eens in een Golf 3 VR6 van een vriend gereden en dat vond ik (toen) echt fijn rijden.
Nu lijkt het me wel leuk om een VR6 te kopen, gewoon om het eens mee te maken. Ik realiseer me natuurlijk dat ik qua comfort nogal ga inleveren (van een Golf 6 naar een Golf 3).

Maar zijn er op dit moment nog wel betrouwbare VR6-en te koop? Als ik op internet zoek zie ik voornamelijk afgetrapte bakken. Ik ben zelf niet echt een sleutelaar dus ik zit niet te wachten op een auto waarmee ik wekelijks bij de garage sta.

Ik begrijp dat je nooit zekerheid kan hebben over een auto van >15 jaar, maar ik vraag me af of ik te veel risico loop als ik een VR6 koop in vergelijking tot andere auto's.
Een VR6 is zeker leuk. Qua sleutelen valt het wel mee of het bij de garage staan.

Een paar tips:
- Zoek één van 94 of later
- Voor de rest komt heb bouwjaar op de 2e plaats, de algehele staat van de auto is belangrijker
- Zo rond de 150K
- Neem de tijd om een goede te vinden
- Vooral niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten
- Het ideale is een originele nederlander (dus geen import) met volledige onderhoudshistorie erbij
- Onderzoek of er een kettingrevisie uitgevoerd is
- Misschien ten overvloede: geen johnny-bak, de kans is groter dat je met een afgetrapte te maken hebt

Even op MP geweest:
Vento VR6 Geen Golf, maar niet veel KM en origineel NL
Golf VR6 Weinig KM en zeer netjes

[ Voor 8% gewijzigd door McBoom op 15-03-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
KappeNou schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 12:29:
Het is altijd lastig met een oude auto. Vooral wanneer het een snel model is die populair is bij jongeren.
Ik denk dat het beste is om te zoeken naar een volledig standaard VR6 met niet al te veel KM's. Ook kijken of de distributie ketting gedaan is. Deze is rond de 2ton meestal aan vervanging toe of minimaal nieuwe span rollen etc. Ook even kijken of het blok niet zweet. De koppakking is ook zwak bij een olie kanaaltje waardoor hij daar wel is kan gaan lekken.
thnx voor de tips
Is het voor jou niet leuker om naar een MK4 VR5 of VR6 te gaan kijken? Is meteen een heel stuk luxer en nieuwer. De kinderziektes van de VR blokken zijn daar ook wel iets in verholpen.
Ik vind de IV - V6 iets te prijzig. Voor dat geld zou ik dan toch voor een andere auto gaan.
McBoom schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 12:48:
[...]
Een VR6 is zeker leuk. Qua sleutelen valt het wel mee of het bij de garage staan.

Een paar tips:
- Zoek één van 94 of later
- Voor de rest komt heb bouwjaar op de 2e plaats, de algehele staat van de auto is belangrijker
- Zo rond de 150K
- Neem de tijd om een goede te vinden
- Vooral niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten
- Het ideale is een originele nederlander (dus geen import) met volledige onderhoudshistorie erbij
- Onderzoek of er een kettingrevisie uitgevoerd is
- Misschien ten overvloede: geen johnny-bak, de kans is groter dat je met een afgetrapte te maken hebt

Even op MP geweest:
Vento VR6 Geen Golf, maar niet veel KM en origineel NL
Golf VR6 Weinig KM en zeer netjes
Thnx

Die Golf ziet er wel goed uit! Maar die kilometerstand lijkt me erg onwaarschijnlijk :? . Ik blijf alles goed in de gaten houden.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

funk-e schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 13:50:
[...]

Thnx

Die Golf ziet er wel goed uit! Maar die kilometerstand lijkt me erg onwaarschijnlijk :? . Ik blijf alles goed in de gaten houden.
Op MP staan wel aardig wat met goede KM-standen en zo op het eerste oog netjes. Soms moet je gewoon bij een auto kijken om er een gevoel bij te krijgen. Voelt het niet goed, gewoon laten staan.

Klinkt misschien stom, maar dit soort auto's in deze prijsklasse koop ik liever particulier. Als je bij een auto gaat kijken zie je ook gelijk de eigenaar. Bij een autohandel krijg je 'garantie tot de deur' en je weet niet wie de vorige eigenaar is geweest. Voor de duidelijkheid: zie de eerste zin :P

Waar kom je eigenlijk vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
McBoom schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 17:09:
[...]
Op MP staan wel aardig wat met goede KM-standen en zo op het eerste oog netjes. Soms moet je gewoon bij een auto kijken om er een gevoel bij te krijgen. Voelt het niet goed, gewoon laten staan.

Klinkt misschien stom, maar dit soort auto's in deze prijsklasse koop ik liever particulier. Als je bij een auto gaat kijken zie je ook gelijk de eigenaar. Bij een autohandel krijg je 'garantie tot de deur' en je weet niet wie de vorige eigenaar is geweest. Voor de duidelijkheid: zie de eerste zin :P

Waar kom je eigenlijk vandaan?
Ja idd, je gevoel geeft toch wel aan of iemand te vertrouwen is.
Ik woon zelf in Leeuwarden.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

funk-e schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 17:15:
[...]

Ja idd, je gevoel geeft toch wel aan of iemand te vertrouwen is.
Ik woon zelf in Leeuwarden.
Als je het prettig vind om iemand mee te nemen die kijk heeft op een VR6 wil ik best wel mee. vier ogen zien tenslotte meer dan twee :) Aangezien ik in Sumar woon is Leeuwarden ook niet de compleet andere kant van het land :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Sumar-city, zie je daar wel eens een paar halve garen met oude Audi's rondraggen? :+

Mijn broertje heeft nu 18" BBS velgen onder de passat, staat geod icm een eibach verlagingsset:
Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.133/1258100001-1258150000/1258140301-1258140400/1258140350_6_b-b5_1.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://94.100.124.10/1258150001-1258200000/1258154001-1258154100/1258154005_6_AGqD.jpeg

[ Voor 70% gewijzigd door Chaoss op 15-03-2011 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Chaoss schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 18:02:
Sumar-city, zie je daar wel eens een paar halve garen met oude Audi's rondraggen? :+
Hier tuft af en toe wel een donkere 80 met herrie voorbij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Nouhja mijn broertje huurt daar aan de damsingel (?) een loods samen met een paar maten waar ze dan sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
McBoom schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 17:19:
[...]

Als je het prettig vind om iemand mee te nemen die kijk heeft op een VR6 wil ik best wel mee. vier ogen zien tenslotte meer dan twee :) Aangezien ik in Sumar woon is Leeuwarden ook niet de compleet andere kant van het land :P
Bedankt voor je aanbod :)
Ik heb je even toegevoegd aan mijn buddies.

Over 2 maandjes ga ik wat actiever zoeken (omdat ik mijn Golf 6 sowieso nog 2 maanden hou), maar ondertussen blijf ik natuurlijk een beetje rondkijken of ik wat leuks tegenkom.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marklinfan
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:07
Die paarse Golf 3 VR6 ziet er wel erg mooi uit zo op de foto's.
Geheel overgespoten... erg lage km-stand...
Gevoelsmatig zit het 'Golf' opschrift ook te hoog (vergelijk met: http://link.marktplaats.nl/426654271) en het VR6 plakker daaronder kan ik zo niet 1-2-3 zien of dat een originele is.
En voor de rest zou je er eens heel erg kritisch omheen moeten lopen.

Er is veel meer rommel op dit gebied dan je denkt.

Ik ben heel lang op zoek geweest naar een goede Corrado VR6. Heb nu een orig. nederlander uit 94 met historie en compleet fabrieksnieuw revisieblok erin (nu 130.000 gedraaid) terwijl de auto op 385.000 staat. De vorige motor liep kapot toen een koelslang knapte en tikte ook na revisie, dus een nieuw blok toendertijd. Aldus de eerste eigenaar waar ik een keer een bakkie heb gedaan (voordeel van een nederlander). Zo'n hoge km-stand kan allemaal prima, mits goed onderhouden en schadevrij. En dat laatste, daar moet je soms toch heel goed voor kijken.
Zo;n VR6 is ideale klant om te pletter te rijden natuurlijk en als dat die paarse ook overkomen is en hij is weer opgeknapt mag je maar hopen dat het chassis erachter, wat je dus niet ziet, onbeschadigd of netjes opgeknapt is anders roest hij en kom je daar achter als het vaak al (te) laat is.
Het feit dat het Golf embleem niet op de juiste plek is teruggeplaatst geeft iig voor mij aan dat de auto niet tot in de puntjes volgens VW voorschriften is herbouwd... hoe het dan op de niet-zichtbare delen zit ? :?

Succes met zoeken!

[ Voor 32% gewijzigd door marklinfan op 16-03-2011 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Chaoss schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 19:23:
Nouhja mijn broertje huurt daar aan de damsingel (?) een loods samen met een paar maten waar ze dan sleutelen.
Daar ben ik wel eens langsgereden. Er is in elk geval één die z'n uitlaat moet fiksen :P
funk-e schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 09:51:
[...]

Bedankt voor je aanbod :)
Ik heb je even toegevoegd aan mijn buddies.

Over 2 maandjes ga ik wat actiever zoeken (omdat ik mijn Golf 6 sowieso nog 2 maanden hou), maar ondertussen blijf ik natuurlijk een beetje rondkijken of ik wat leuks tegenkom.
Kun je beter niet gaan zoeken als je de 6 nog hebt? Qua vervoer is dat ook wat handiger of wordt je baas daar niet gelukkig van? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

McBoom schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 12:08:
[...]
Daar ben ik wel eens langsgereden. Er is in elk geval één die z'n uitlaat moet fiksen :P
Dat zal een zwarte coupe van een maat van hem zijn, hangt alleen een EPS einddemper onder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Chaoss schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 12:10:
[...]

Dat zal een zwarte coupe van een maat van hem zijn, hangt alleen een EPS einddemper onder :P
Nope, dat is die zwarte (?) 80, die staat hier bij mij in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
McBoom schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 12:08:
[...]

[...]
Kun je beter niet gaan zoeken als je de 6 nog hebt? Qua vervoer is dat ook wat handiger of wordt je baas daar niet gelukkig van? :P
Ik verwissel waarschijnlijk pas 1 juli van werkgever, dus dat is geen probleem. Verder heb ik ook nog een Renault Clio uit 2003 :9 waar mijn vriendin nu in rijdt. Ik ben me op dit moment een beetje aan het oriënteren. Ik wil er genoeg tijd voor nemen, maar als ik echt een goede tegenkom vind ik het niet erg om hem eerder te kopen. :)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

funk-e schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 13:25:
[...]

Ik verwissel waarschijnlijk pas 1 juli van werkgever, dus dat is geen probleem. Verder heb ik ook nog een Renault Clio uit 2003 :9 waar mijn vriendin nu in rijdt. Ik ben me op dit moment een beetje aan het oriënteren. Ik wil er genoeg tijd voor nemen, maar als ik echt een goede tegenkom vind ik het niet erg om hem eerder te kopen. :)
Ah, maar een Clio is natuurlijk niet ':9' :P

Neem inderdaad je tijd ervoor. Als je wat vindt DM je me de ad maar, kijk ik er ook wel even naar :) Heb je ook nog voorkeur voor een kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
McBoom schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 14:01:
[...]
Ah, maar een Clio is natuurlijk niet ':9' :P
daarom rijdt mijn vriendin er ook in ;)
Neem inderdaad je tijd ervoor. Als je wat vindt DM je me de ad maar, kijk ik er ook wel even naar :) Heb je ook nog voorkeur voor een kleur?
Thnx, zal ik doen.

Kleurvoorkeur:
-dusty mauve‎
-zwart
-donkergrijs

Liefst zo origineel mogelijk (uiteraard)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

funk-e schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 14:07:
[...]

daarom rijdt mijn vriendin er ook in ;)
Gelukkig rijdt die van mij ook Golf :P
[...]

Thnx, zal ik doen.

Kleurvoorkeur:
-dusty mauve‎
-zwart
-donkergrijs

Liefst zo origineel mogelijk (uiteraard)
Die eerste 2 waren nu juist de kleuren die ik persé niet wilde hebben omdat je er al zoveel van zag :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-09 21:37
Afgelopen zaterdag mijn "nieuwe" Volkswagen aangekocht :) ik gebruik hem dagelijks. Lekker goedkoop rijden, geen wegenbelasting, 60 euro per jaar verzekering, haalt toch nog 1 op 10. Hij is wat verlaagd, schijfremmen voor en achter, 1641cc met dubbele webers, zonnedakje en ratlook-matzwart. Binnenkort gooi ik er twee kuipstoeltjes in en hier en daar nog wat cosmetische verbeteringen.

fotootje
Afbeeldingslocatie: http://www.wanonzin.nl/wp-content/uploads/2011/03/IMG_4900-150x150.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.wanonzin.nl/wp-content/uploads/2011/03/IMG_4888-150x150.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.wanonzin.nl/wp-content/uploads/2011/03/IMG_4895-150x150.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.wanonzin.nl/wp-content/uploads/2011/03/IMG_4887-150x150.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.wanonzin.nl/wp-content/uploads/2011/03/IMG_4890-150x150.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.wanonzin.nl/wp-content/uploads/2011/03/IMG_4893-150x150.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
McBoom schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 14:20:
[...]

Gelukkig rijdt die van mij ook Golf :P

[...]

Die eerste 2 waren nu juist de kleuren die ik persé niet wilde hebben omdat je er al zoveel van zag :o
Haha, nou ja. Grotere kans om er 1 te vinden toch? ;)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

funk-e schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 16:28:
[...]

Haha, nou ja. Grotere kans om er 1 te vinden toch? ;)
Zal je tegenvallen, de meeste dusty mauves die ik zie zijn van '92 en dat moet je juist net niet willen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Petje72 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 15:02:
Afgelopen zaterdag mijn "nieuwe" Volkswagen aangekocht :) ik gebruik hem dagelijks. Lekker goedkoop rijden, geen wegenbelasting, 60 euro per jaar verzekering, haalt toch nog 1 op 10. Hij is wat verlaagd, schijfremmen voor en achter, 1641cc met dubbele webers, zonnedakje en ratlook-matzwart. Binnenkort gooi ik er twee kuipstoeltjes in en hier en daar nog wat cosmetische verbeteringen.

fotootje
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Nice!
Mag ik vragen wat je er voor betaald hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Na 2 maanden vertraging, krijg ik morgen eindelijke mijn nieuwe VW Sharan geleverd. Het is een VW Sharan 1.4TSI Highline Bluemotion, in een 6 persoons uitvoering en met buffalo leder bekleed en wat extra opties.
Als er interesse is in foto's, dan wil ik er wel een paar maken. En/of als er mensen zijn met vragen over de nieuwe Sharan, zal ik mijn best doen om deze te beantwoorden. Als ik hem heb natuurlijk...

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-09 21:37
Koffie schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 17:33:
[...]

Nice!
Mag ik vragen wat je er voor betaald hebt?
Dat mag, je hebt een PM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:43

Soul__assasin

de Belbelg

Vandaag een nieuwe wagen besteld.... De Tiguan word voor mijn vrouw en ik heb me eem VW Polo Highline 1.2 besteld...

Me likes bigtime

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, bouwjaar '94 en 'maar' 104k op de teller? No way. Het is ook typisch een blok waarbij veel gescheurd wordt ... Als het van een autobedrijf komt is er zeker met de KM-teller gesjoemeld...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bRhlQkgXFgpNdEnHIl4uTfgt/full.jpg

Mijn GTI 2.0 8V :>

Recent aangeschaft, APK tot Maart volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 03:24:
[...]

Damn, bouwjaar '94 en 'maar' 104k op de teller? No way. Het is ook typisch een blok waarbij veel gescheurd wordt ... Als het van een autobedrijf komt is er zeker met de KM-teller gesjoemeld...
Het zou de moeite kunnen zijn om eens bij de auto te gaan kijken, daarmee hoef je 'm nog niet te kopen. En het risico om een afgetrapte VR6 te kopen waarschijnlijk net zo groot dan het kopen van een afgetrapte GTI. Waarom heb jij je GTI dan gekocht aangezien dat ook auto's kunnen zijn die gevoelig zijn voor aftrappen? En waar had jij je auto ook alweer gekocht? :+

Mijn auto had nog geen 135K gelopen bij aanschaf in 2007 (ook van '94) en daarbij zat de complete onderhoudshistorie met bonnen met km-standen.

Pagina: 1 ... 14 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.

http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]