Het Grote Volkswagen-topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 62 Laatste
Acties:
  • 408.519 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 14:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

SmartDoDo schreef op maandag 31 januari 2011 @ 12:20:
[...]
Mijn ervaring is dat hij vanaf ongeveer 1700rpm aan z'n maximum koppel zit. Als de motor warm is dan merk je wel dat hij lager in de toeren beter trekt. Bij rustig rijden is het bij +/- 1700rpm opschakelen en dan valt hij terug tot zo'n 1300rpm. Dan rijdt het prima rustig door. Je merkt wel dat als je wat gas geeft hij gelijk begint te trekken, doods is hij zeker niet. Wil je de motor echt goed voelen, dan moet je minimaal zo'n 1700rpm draaien.

Onder de 1000rpm komt hij eigenlijk alleen als je afremt en tot stilstand komt. Stationair loopt de motor 600rpm.
Eigenlijk was het ook een nutteloze vraag. Ik ben lui en schakel niet graag, dus met de ZX zat ik regelmatig op 1200 toeren en 50 km/h in de 5. Maar met een DSG geef je gas en dan schakelt die wel.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 02:44

SmartDoDo

Woeptiedoe

Maasluip schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:06:
[...]

Eigenlijk was het ook een nutteloze vraag. Ik ben lui en schakel niet graag, dus met de ZX zat ik regelmatig op 1200 toeren en 50 km/h in de 5. Maar met een DSG geef je gas en dan schakelt die wel.
En als het alsnog te langzaam gaat is het een kwestie van meer gasgeven, dan schakelt hij vanzelf verder terug.

Het luie ken ik, ik schakelde bij m'n Twingo (handgeschakeld) ook amper terug en zat dan te mopperen dat het niet opschoot :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:47

EraZor

Don't mention the war

deadsy33 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 11:12:
Over die witte scirocco met de bruine/rode stoelen.. :9 :9 d:)b
Grijze muizen met veilige keuze's zijn er al genoeg...
Dank u ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-09 15:20
De kogel is door de kerk.

Mijn volgende auto wordt een vw golf 6 highline 2.0 crt di.
Hierin zou een rns 310 komen, maar heb één vraagje.
Kan je navigeren en radio of mp3 van sdcard.... tegelijk luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-09 09:31

bord4kop

maximaal 100KB!

Navi + muziek op je SD kaart tegelijk gaat niet

Navigeren van SD kaart -> kopietje maken in de auto zelf. De bijgeleverde CD met behulp van de RNS 310 op een gekochte SD kaart zetten
Muziek op USB stick: inpluggen op de USB aansluiting onder je armsteun.
(moet je wel kijken of je die opties hebt ;) Anders direct meebestellen, is echt super handig!)

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 17:52
RNS 310

Je hebt 5 mogelijkheden om muziek af te spelen.
  • Vanaf CD/MP3CD
  • Vanaf SD-Kaart
  • Vanaf Aux-in
  • Vanaf USB-device, (MDI-kabel zat bij mij in armsteun)
  • Vanaf Bluetooth telefoon
Ik heb zelf een iPhone 4 32GB en ik speel mijn muziek in de auto af via Bluetooth. Echt ideaal.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Thanks.
Die optie heb in net niet, nu als ik kan navigeren en radio luisteren is het al goed voor mij ze.
Kan het op de rns 315 wel? De scirocco sttat ook nog op een kiertje.

Config voor golf, hou u vast want de lijst is lang :-)....:
- highline 5 deurs 2.0 TDi (136pk, fiscale redenen in België), manuele 6 bak
Kleur united grey, zwart lederen interieur.

· Pack Sport + JAV Vancouver 18'': Controlelampje voor de bandenspanning, JAV (4)
Vancouver 7.5Jx18''+225/40+sportvering, Verdonkerde zijruiten AR en achterruit 35%

· Pack 'Premium': Xenon+AFS+koplampsp.+mistlamp.+waterniv.ruitensp, Vienna leder
+verw.zetels VR+elek.lendenst.VR

· Pack Business met GPS RNS 310: Metaalkleur of pareleffekt, Elektronische airconditioning.,
GPS RNS 310 kleur.+rad.CD/MP3+LS VR/AR, Multif.stuur leder+boordco.Plus(radio/GPS
verpl.)

· Pack City: Ruitenwissers met regensensor, Verlichting van de voetruimte VR, Coming
Home - Leaving Home functie, Aut. in- en uitschakelen van koplampen met lichtse,
Achteruitkijkspiegel met aut. dag/nacht positie, Buitenspiegel passagierszijde klikt naar
beneden, Elektrisch inklapbare buitenspiegels, Acoustic Parking System voor- en achteraan

- Perimetrisch/volumetrisch alarm+sleepdetectie
- Noodreservewiel 18''
- CD-ROM Benelux (als GPS 310)
- Verduisterde achterlichten met LED technologie
- Handleiding in het Nederlands
- Geen logo

Deze scirocco staat daar tegenover:
Scirocco 2.0 tdi 136pk manuele 6 bak
Kleur, indium grijs, zetels zwart

· Pack Premium RNS315: Metaalkleur of pareleffekt, Elektronische airconditioning
(climatronic), Panoramisch open dak (Elektr. bed. hefdak), GPS RNS315+radio-CD/MP3
+SD-kaart+Aux-in, Ruitenwissers met regensensor, Verlichting van de voetruimte VR,
Coming Home - Leaving Home functie, Aut. in- en uitschakelen van koplampen met lichtse,
Binnenspiegel met automatische dag/nachpositie, Park Pilot AR, Multifunctiestuur in leder

- Snelheidsregelaar
- Interlagos 18''+runflat 235/40+bandenspan.
- Getinte zijruiten en achterklep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:20

McBoom

Broem

De US reclame voor de nieuwe Passat :D

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=R55e-uHQna0]

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

De auto bevalt voortreffelijk.

Gekozen kleurcombi, zeker bij highline vind ik persoonlijk erg fraai.

Wat ik bijzonder lelijk vind zijn de strips op het dashboard. Die zilveren kunstof dingen tussen het zwart en het beige.
Dit dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/myauto/480/71108-2.jpg

Iemand een idee?

Ik heb al gezocht naar:
* interieur lijsten -> internet after market
Allemaal spuuglelijk, nep, etc. en ook fiks aan de prijs
* volgens mij heeft de GTI / GTD als enige model zwarte, ik wil wel ruilen ;)
* spuiten of plakken

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
bord4kop schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 11:20:
De auto bevalt voortreffelijk.

Gekozen kleurcombi, zeker bij highline vind ik persoonlijk erg fraai.

Wat ik bijzonder lelijk vind zijn de strips op het dashboard. Die zilveren kunstof dingen tussen het zwart en het beige.
Dit dus:

[afbeelding]

Iemand een idee?

Ik heb al gezocht naar:
* interieur lijsten -> internet after market
Allemaal spuuglelijk, nep, etc. en ook fiks aan de prijs
* volgens mij heeft de GTI / GTD als enige model zwarte, ik wil wel ruilen ;)
* spuiten of plakken
Ik heb een Golf 1.2 Bluemotion Comfortline (met volgens mij een Tour-pakket) en bij mij zijn de lijsten dus zwart.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GmpSTHVHdwx4uqex12At5PvZ/full.jpg

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Offerte is doorgestuurd ter goedkeuring, moet wel goedgekeurd worden, heb zelfs 0.11€ per maand budget over :+

Deze is het dus geworden:

· Pack Sport + JAV Vancouver 18'': Controlelampje voor de bandenspanning, JAV (4)
Vancouver 7.5Jx18''+225/40+sportvering, Verdonkerde zijruiten AR en achterruit 35%

· Pack 'Premium': Xenon+AFS+koplampsp.+mistlamp.+waterniv.ruitensp, Vienna leder

· Pack Business met GPS RNS 310: Metaalkleur of pareleffekt, Elektronische airconditioning.,
GPS RNS 310 kleur.+rad.CD/MP3+LS VR/AR, Multif.stuur leder+boordco.Plus(radio/GPS
verpl.)

· Pack City: Ruitenwissers met regensensor, Verlichting van de voetruimte VR, Coming
Home - Leaving Home functie, Aut. in- en uitschakelen van koplampen met lichtse,
Achteruitkijkspiegel met aut. dag/nacht positie, Buitenspiegel passagierszijde klikt naar
beneden, Elektrisch inklapbare buitenspiegels, Acoustic Parking System voor- en achteraan

- Noodreservewiel 18''
- Geen logo

Wordt enkel nog beetje opgeschroeft tot ong 185 pk/400 Nm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Engineer Stewie schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 12:21:
Offerte is doorgestuurd ter goedkeuring, moet wel goedgekeurd worden, heb zelfs 0.11€ per maand budget over :+

verpl.)

- Noodreservewiel 18''
- Geen logo

Wordt enkel nog beetje opgeschroeft tot ong 185 pk/400 Nm...
haha, zijn er nog opties die er niet op zitten? ;)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:33

SeatRider

Hips don't lie

ajhaverkamp schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 22:08:
[...]

Ja, ik kan me weinig positiefs herinneren van hun reviews van mijn auto (Lupo 3L).
In de AW van enkele weken terug waren ze er anders vrij positief over, als in, zijn tijd ver vooruit etc.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:33

SeatRider

Hips don't lie

Engineer Stewie schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 12:21:

Heb je wel eens proefgereden in een DSG? Kan me namelijk niet voorstellen dat je daarna nog een handbak bestelt :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:40

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

verbruik van een handbak is iig gunstiger, daarnaast is de aanschaf geodkoper... en dan is er nog de categorie mensen die gewoon geen automaat willen :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
1. DSG is zuiniger
2. Mensen die geen automaat willen, en zeggen dat een DSG een automaat is en daarom geen DSG willen, weten niet waar ze het over hebben. Het is een gerobotiseerde handbak. Dat is níet hetzelfde. En als je handmatig wil schakelen dan kan dat, en is ook nog sneller als een normale handbak. :w
(ik zat (en zit nog steeds) in de categorie ik wil nooit een automaat om veel redenen, maar na DSG gewend te zijn wil ik nooit meer anders dan een "gerobotiseerde handbak met dubbele koppeling")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:59

Wimo.

Shake and Bake!

SeatRider schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:00:
[...]

Heb je wel eens proefgereden in een DSG? Kan me namelijk niet voorstellen dat je daarna nog een handbak bestelt :)
Nou, ik heb dus van de week gereden in zo'n ding. Audi A3 van twee jaar oud met een TFSI van 200 (?) pk .. en voor mij is het dus helemaal niks. Ik had continu het gevoel dat ie bijna afsloeg tijdens langzaam rijden .. in de sport stand is het al iets beter. Dan liever een echte automaat ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
funk-e schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 12:32:
Haha, zijn er nog opties die er niet op zitten? ;)
Tuurlijk wel :P , maar alles wat mijn hartje begeerd staat erop.
Heb veel configs samengesteld, ook met r-line plus enzo, maar heb deze keer voor luxe gekozen en niet voor uitstraling.
SeatRider schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:00:
[...]

Proefgereden? Heb hem in de online tool van de leasmaatscgappij samengesteld :+. Ik ga ervanuit dat hij goed rijdt. Heb bij de vorige 2 wagens (beide nieuw) ook niet proefgereden...

Verder heb ik niks tegen DSG (integendeel!), de carpolicy is echter streng op CO2 uitstoot en dat wordt hard afgestraft.
Verder zijn de privékilometers belast op CO2 uitstoot. Ik zou dus veel minder opties hebben en meer uit eigen zak betalen.
Deze golf kost mij NETTO 60€/maand, rij 50.000km/jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

UltraSub schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:33:
1. DSG is zuiniger
2. Mensen die geen automaat willen, en zeggen dat een DSG een automaat is en daarom geen DSG willen, weten niet waar ze het over hebben. Het is een gerobotiseerde handbak. Dat is níet hetzelfde. En als je handmatig wil schakelen dan kan dat, en is ook nog sneller als een normale handbak. :w
(ik zat (en zit nog steeds) in de categorie ik wil nooit een automaat om veel redenen, maar na DSG gewend te zijn wil ik nooit meer anders dan een "gerobotiseerde handbak met dubbele koppeling")
volgens de fabrieks specs is een 2.0tdi handbak (1:20,5) wel degelijk zuiniger dan de DSG (1:18,5). daarnaast een flink hogere COs uitstoot (B vs C label). daarnaast kost de DSG 2500,- meer. Sneller ? tjah volgens de specs is de 0-100 tijd gelijk.

punt 2 is natuurlijk een persoonlijke mening... kun je moeilijk als argument voor een ander aandragen.

[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 04-02-2011 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

De DSG is ook zwaarder en dus kan hij in NL net een klasse hoger vallen voor de MRB. (Doet bv de Skoda Yeti 1.2 TSI DSG).

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Point taken for the diesels.. Maar zijn dat ook al DSG7's of de oude 6?
Maar de benzine versies hebben minder CO2 uitstoot. 1.4TSI zonder DSG geen 20%, met DSG wel 20%.

Punt 2 is geen persoonlijke mening, het is een feit. Het is geen echte automaat.

Als iemand hem traag vind bij normaal/rustig rijden, dan heeft dat te maken met het feit dat ze hem zuining willen maken daar mee. Als dat je irriteert, en je vind dat een handbak het beter doet: pak de flippers, of de "sequentiele" stand op de pook. En dan nog eens zeggen dat je handbak beter is :P

Maar klopt, is allemaal beetje "gekleurd". Wordt echter soms een beetje moe van de mensen die zomaar roepen dat ze geen automaat willen omwille van hoe ze die kennen. Velen van die mensen hebben niet eens in een DSG gereden en vellen een oordeel met dat ze wel weten hoe een automaat zich gedraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

dsg is idd zwaarder maar in NL maakt het voor de belastingschaal niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Chaoss schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:55:
Welke belastingschaal? Je hebt het waarschijnlijk over lease of zo? Voor de Motor Rijtuigen Belasting kan het wel uitmaken. Geloof het of niet, maar er bestaan ook mensen die geen lease-auto hebben! ;)

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ik ook niet... maar als ik naar de Golf 2.0tdi variant of hatch kijk dan vallen zowel de DSG als handbak in dezelfde belastingschaal.

ben niet daadwerkelijk alle modellen langsgegaan, dus het zou idd kunnen dat bij bepaalde benzine's het wel uitmaak.

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 04-02-2011 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:50
UltraSub schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:54:
Point taken for the diesels.. Maar zijn dat ook al DSG7's of de oude 6?
De 6 en 7 speed DSG's worden naast elkaar gevoerd, de 7 voor lichtere motoren, de 6 voor motoren met hoger koppel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ja, maar is de 6 inmiddels ook al een nieuwe die droog is, net als de 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Chaoss schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:55:
Ik had het over bijtelling :)
Met DSG 20%, zonder 25%. Met DSG is "groener" doordat die, met verder exact hetzelfde blok, minder CO2 uitstoot heeft. Dat heeft te maken met de lagere toerentallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
UltraSub schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 15:51:
[...]

Ik had het over bijtelling :)
Met DSG 20%, zonder 25%. Met DSG is "groener" doordat die, met verder exact hetzelfde blok, minder CO2 uitstoot heeft. Dat heeft te maken met de lagere toerentallen.
Toch heeft voor de 2.0 tdi een 6 bak 126 gr CO2 en een dsg 138 gr CO2.
138gr is al vrij hoog in de huidige car policy, hoe "milieuvriendelijker" de wagen, des te meer budget voor opties.
Vandaar manuele 6 bak, dsg rijdt fijn maar zie totaal niet op tegen schakelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielson schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 14:54:
[...]
De 6 en 7 speed DSG's worden naast elkaar gevoerd, de 7 voor lichtere motoren, de 6 voor motoren met hoger koppel.
Nee, de DQ250/200 waren de eerdere DSG bakken die tot 350Nm konden hebben, dus maakte niet uit of je meer vermogen had, DSG kreeg het niet weg en dit kwam puur door de koppelings platen.
Verschil is olie vebruik en droge / natte koppelingen en 6 of 7 versnellingen, maar koppel was altijd 350 nm maximaal.

Desondanks waren er omwegen die het wel mogelijk maakte ,maar natuurlijk modificatie van de bak, anders had je simpelweg gestripte tandjes.
Nu met de DL501 is dat 600Nm en 330KW, ook hier geldt weer, als je hoger wilt, modificeren en niet alleen de platen, maar ook de tandwielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:50
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 09:28:
Nee, de DQ250/200 waren de eerdere DSG bakken die tot 350Nm konden hebben, dus maakte niet uit of je meer vermogen had, DSG kreeg het niet weg en dit kwam puur door de koppelings platen. Verschil is olie vebruik en droge / natte koppelingen en 6 of 7 versnellingen, maar koppel was altijd 350 nm maximaal.
Volgens mij is de droge platenkoppeling van de 7 speed juist één van de redenen dat deze minder koppel aan kan (maar wel zuiniger is) dan de 6 speed:
Both DSG gearboxes are application-specific. The 6-speed is paired with high torque engines (up to 350 Nm) while the 7-speed variant is more effective in combination with smaller engines and torque outputs of up to 250 Nm.
De nieuwe tot 600 Nm geschikte DQ500 zit er wel volgens wiki wel aan te komen:
In 2010 werd alweer een sterk verbeterde DSG-versnellingsbak gepresenteerd met wederom zeven verzetten. De DQ500 kan een koppel tot maximaal 600 Nm verwerken en is kleiner dan de DQ250. Hij zal voor het eerst gebruikt worden in de Volkswagen bedrijfswagens zoals de Transporter maar zal bijvoorbeeld ook in de Audi TT RS zijn opwachting gaan maken.
DL501 die je noemt is een 550 Nm Audi bak (S-tronic).

[ Voor 23% gewijzigd door Nielson op 05-02-2011 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Chaoss schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:45:
[...]

volgens de fabrieks specs is een 2.0tdi handbak (1:20,5) wel degelijk zuiniger dan de DSG (1:18,5). daarnaast een flink hogere COs uitstoot (B vs C label). daarnaast kost de DSG 2500,- meer. Sneller ? tjah volgens de specs is de 0-100 tijd gelijk.

punt 2 is natuurlijk een persoonlijke mening... kun je moeilijk als argument voor een ander aandragen.
En het verschil is wel groter in het echt. Volgens http://www.werkelijkverbruik.nl/ (de meest betrouwbare bron imho door het grote wagenpark) rijd bijvoorbeel de dikke 2.0TDI in de Golf met handbak 1 op 17.5 en met DSG 1 op 14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Op Spritmonitor.de voor de 2.0 TDI gemiddeld 1:16,4 voor handbak en 1:15,1 voor DSG. Voor de 1.6 TDI (die een 7-versnellings DSG heeft) is het 1:18,3 om 1:17,2.

Goh, Duitsers rijden zuiniger dan Nederlandse leaserijders? Dat bevestigt toch enige vooroordelen. :D

Vreemd genoeg is het voor de 1.4 TSI dan weer omgekeerd: de handbak doet in de praktijk 1:13.9 en de DSG 1:14,2. Maar ook hier geldt weer dat degene die volgens de officiele specs zuiniger is, dat in de praktijk ook is.

[ Voor 54% gewijzigd door Maasluip op 07-02-2011 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

1:16.5 vind ik vrij onzuinig voor eent di, had eingelijk verwacht dat de "nieuwe" 2.0 wel iets zuiniger zou zijn dan de oude 1.9tdi. waar je in een golf iig vrij gemakkelijk 1:18 mee kunt rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 26-09 01:20
Chaoss schreef op maandag 07 februari 2011 @ 12:32:
1:16.5 vind ik vrij onzuinig voor eent di, had eingelijk verwacht dat de "nieuwe" 2.0 wel iets zuiniger zou zijn dan de oude 1.9tdi. waar je in een golf iig vrij gemakkelijk 1:18 mee kunt rijden.
Nou ik rij gemiddeld 1:13 met mijn 2.0....
Niet heel zuinig dus, sta veel te vaak bij de pomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

zal ook zeker van je rijstijl afhangen :P maar met zo'n verbruik zou ik bijna vermoeden dat er iets mis is met je auto, defecte lmm ofzo :?

[ Voor 54% gewijzigd door Chaoss op 07-02-2011 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Chaoss schreef op maandag 07 februari 2011 @ 12:32:
Ik heb met de Golf IV met 100 pk idd zelf 1:18,5 gereden. Maar ik denk dat de progressie in zuinigheid in de motor er niet meer in zit. De 2.0 TDI heeft gewoon 40 pk meer en dat wordt ook gebruikt. Dan kun je niet verwachten dat die zuiniger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

och mijn 1.9tdi gechipped naar 130pk doet zomers met rustige/normale rijstijl ook 1:18 of 1:19

meer vermogen betekend niet automatisch meer verbruik tenzij je die extra peekaatjes constant aanspoort. zo was bij de oude 1.9 de 110pk ook zuiniger dan de 90pk

[ Voor 12% gewijzigd door Chaoss op 07-02-2011 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-09 14:50
Ik mag me vanaf volgende week ook VW-rijder noemen. Zojuist een golf 4 1.8turbo gekocht! Moet nog op NL platen gezet worden etc en dan staat hij hier hopelijk ergens volgende week voor de deur!

verplicht plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://images.wheeler.nl/s1296487944/3017283-8-2-2.jpg

specs:
Golf 4 GTI
1.8t - 150pk (chipbaar tot +- 200pk, misschien in de toekomst)
bouwjaar 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Ziet er mooi uit!
Gefeliciteerd!

offtopic:
Wie heeft er handelsplaaten (die groene) opgeplakt terwijl hij nog niet ingevoerd is? Volgens mij is dat redelijk illegaal :?

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 13:28
Vannacht of misschien zelfs eerder, is mijn complete achterruitenwisser gestolen, ik heb een Golf VI. Is dit weer een nieuwe trend, ben benieuwd of meer mensen dit hebben meegemaakt. Had echt zoiets van, WTF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Laatst online: 12:47

EraZor

Don't mention the war

Maasluip schreef op maandag 07 februari 2011 @ 12:15:
Op Spritmonitor.de voor de 2.0 TDI gemiddeld 1:16,4 voor handbak en 1:15,1 voor DSG. Voor de 1.6 TDI (die een 7-versnellings DSG heeft) is het 1:18,3 om 1:17,2.

Goh, Duitsers rijden zuiniger dan Nederlandse leaserijders? Dat bevestigt toch enige vooroordelen. :D

Vreemd genoeg is het voor de 1.4 TSI dan weer omgekeerd: de handbak doet in de praktijk 1:13.9 en de DSG 1:14,2. Maar ook hier geldt weer dat degene die volgens de officiele specs zuiniger is, dat in de praktijk ook is.
De duitse wegen zijn ook niet echt te vergelijken met die in NL he? je zal over het algemeen àls je snelweg km's maakt, wat grotere afstanden maken dan in NL. Aan de andere kant zal er (op veel stukken) ook harder gereden worden..Je zou er eigenlijk de demografische gegevns naast moeten leggen (gemmiddelde aantal woon-werk kilometers; zakelijke kilometers; privé kilometers etc etc). Maar goed: ik begrijp uit je opmerking dat je je vooroordelen tov leaserijders graag bevestigd wiel zien. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Tommzz schreef op maandag 07 februari 2011 @ 14:23:
Ik mag me vanaf volgende week ook VW-rijder noemen. Zojuist een golf 4 1.8turbo gekocht! Moet nog op NL platen gezet worden etc en dan staat hij hier hopelijk ergens volgende week voor de deur!

verplicht plaatje:
[afbeelding]

specs:
Golf 4 GTI
1.8t - 150pk (chipbaar tot +- 200pk, misschien in de toekomst)
bouwjaar 1999
Zo zie ik ze graag, wat ziet dat er mooi uit zeg! Tenminste niet versjonnied.:)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
Joopieboy schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:02:
[...]

Zo zie ik ze graag, wat ziet dat er mooi uit zeg! Tenminste niet versjonnied.:)
Dat was inderdaad 1 van mijn eisen, zo origineel mogelijk! Als ie voor de deur staat zal ik nog wel wat meer fotos maken. Originele radio met bandjes etc. zitten er nog in O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

Werd de GTI niet standaard met een achterspoiler geleverd?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Ik vind de mk4 GTI niet bepaald een échte GTI.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Gunner schreef op maandag 07 februari 2011 @ 18:18:
Dacht dat het de HK was :X Sorry :>

Iemand nog een erg gave LT28? :+

http://link.marktplaats.nl/420383505

[ Voor 29% gewijzigd door Touchdomex op 07-02-2011 18:30 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
150 pk is inderdaad niet echt "GTI" waardig als kanon oid, maar daar ging het me niet om. Het was of een v5 of een 1.8t. Deze kwam ik toevallig tegen en was zeer goed betaalbaar en het rijd voor iemand die van een 60pk seat ibiza en 110pk peugeot komt zeer goed.
En mocht ik hem nog laten chippen tot +- 200pk, is dat voor een FWD snel zat :P Maargoed alles went natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Ik heb zojuist deze schijf gekocht bij de Media Markt:

WDHD

Werkt perfect met de RNS-310!

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

die MK4 1.8gti was er toch ook als 180pk uitvoering? die is sneller dan de V5 GTI,

volgens mij was er zelfs een 1.9tdi gti...

[ Voor 38% gewijzigd door Chaoss op 09-02-2011 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

Die 180pk uitvoering was ter ere van het 25 jarig bestaan van de GTI. De V5 is overigens in Nederland nooit als GTI geleverd volgens mij? Net zo min als de MK4 GTD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:33
MK4 is nooit als GTD geleverd inderdaad. MK3 en MK5 ook niet, alleen 2 en 6.
MK4 GTi TDI wel zoals Chaoss zegt, die had 150pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
van de 1.8T heb je:

150pk '98t/m '00
150pk eind '00 tot '02 (is de 180pk setup)
180pk '02 t/m '03
210pk 25 jahre jubi editie '02 (abt gechipte 180pk)

de 2.3 v5:

150pk 2.3 10v vr5 ' 98 t/m '00 (afgeleid van de golf 3 2.8 vr6)
170pk 2.3 20v vr5 eind '00 t/m '03 (afgeleid van de golf 4 2.8 vr6)
De 10v v5 was overigens een misser van VW waar ze veel kritiek op hebben gekregen omdat hij natuurlijk een slokje lust en niet de prestaties leverde die je verwacht.

De GTI versie van de v5 is hier ook gewoon geleverd, ook is hij in 4 motion geleverd.
Verder is dit niet echt boeiend. Net zoals de 1.8T alleen verlagings veertjes en een dak spoilertje.

De 180pk 1.8T is overigens niet sneller dan de 170pk v5. Op papier is de v5 op top sneller en is de 1.8T 2 tiende sneller naar de 100km/h. In de praktijk hou ik overigens 150pk gechipte 1.8T's gewoon bij met de v5. Alleen wanneer er meer aan gedaan is moet ik echt af zien. standaard mk5 gti's, megane RSen en focus RSen zijn tot mijn verbazing ook bij te houden. Dit waarschijnlijk omdat ze +- 100kg zwaarder zijn (dit was op en nabij de nurburgring, dus ze gaven niet half gas ;) )

[ Voor 10% gewijzigd door KappeNou op 11-02-2011 11:31 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Waar haal je die cijfers vandaan? Autoweek zegt dat de 1.8T 1 seconde sneller op de 100 zit en een 2 km/h hogere top heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:59

Wimo.

Shake and Bake!

Ik heb sinds vandaag een RNS315 en dat is toch absoluut een verbetering t.o.v. de 310. Veeeel sneller en het geluid is ook beter. Absoluut een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

PatrickH schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 10:45:
MK4 is nooit als GTD geleverd inderdaad. MK3 en MK5 ook niet, alleen 2 en 6.
MK4 GTi TDI wel zoals Chaoss zegt, die had 150pk.
De Golf 3 GTI is er wel als TDI (110PK) geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
McBoom schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 11:43:
[...]
De Golf 3 GTI is er wel als TDI (110PK) geweest ;)
Nah.. Nooit bestaan hoor. En Wiki kent hem ook niet :P
Wikipedia: Volkswagen Golf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:33
Met UltraSub, dat was geen GTi, gewoon een TDi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Volgens de autoweek database bestaan ze wel en ik heb er ook wel eens een te koop gezien :P

dit is een golf 4 tdi gti

[ Voor 30% gewijzigd door Chaoss op 11-02-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Maasluip schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 11:33:
Waar haal je die cijfers vandaan? Autoweek zegt dat de 1.8T 1 seconde sneller op de 100 zit en een 2 km/h hogere top heeft.
Uit me hoofd, maar op autoweek staat het ook. Ik denk dat je bij de verkeerde v5 kijkt ;)
Zie uitleg van mij over de v5. Je zal waarschijnlijk het verkeerde bouwjaar, dus de 150pk versie bekeken hebben. Die moet je idd niet hebben.
Een kennis van mij had ook een gtd 110pk tdi

[ Voor 43% gewijzigd door KappeNou op 11-02-2011 13:24 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Aaaah.. ein richtiges sondermodell..
Wist ik niet. Cool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

KappeNou schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 13:21:

[...]

Een kennis van mij had ook een gtd 110pk tdi
Een GTI TDI is niet gelijk aan een GTD TDI qua onderstel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

Pfff, wat een variaties. Overigens kan ik onderschrijven dat de V5 van de MK4 een aardig eindje meeblaast met een stock Mk5 GTI. Verbaasde me daar ook over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

KappeNou schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 13:21:
[...]

Uit me hoofd, maar op autoweek staat het ook. Ik denk dat je bij de verkeerde v5 kijkt ;)
Zie uitleg van mij over de v5. Je zal waarschijnlijk het verkeerde bouwjaar, dus de 150pk versie bekeken hebben. Die moet je idd niet hebben.
Hmm, ik denk het want nu zie ik ook andere cijfers |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

optisch ziet het er iig niet uit als een GTI inderdaad. bij een V zie je dat toch beter.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Slasher schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:15:
[...]

optisch ziet het er iig niet uit als een GTI inderdaad. bij een V zie je dat toch beter.
Met de IV GTI was VW inderdaad een beetje de weg kwijt. Het was meer een uitrustingsniveau geworden dan een hot hatch. Gelukkig hebben ze met de 25 jarige jubi uitvoering wel weer wat het licht gezien, die slaat ook geen raar figuur ten opzichte van de V en VI GTI :) De IV had vanaf het begin gelijk de 180PK 1.8T moeten hebben, zwarte hemel en grille en blokjesbekleding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
elke gti had er gewoon zoals de 25 jahre editie uit moeten zien ;)

Afbeeldingslocatie: http://img834.imageshack.us/img834/4800/img4914v.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/5323/img4921n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/6917/img4907tu.jpg

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

KappeNou schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:33:
elke gti had er gewoon zoals de 25 jahre editie uit moeten zien ;)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Das waar :)

Afbeeldingslocatie: http://www.vwclub.pl/Modele/VW%20MKIV%20GTI/GTI%2025%20jahre%20edition.jpg

Maar zo origineel in het zilver vind ik 'm toch het mooist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Origineel in het zwart vind ik hem persoonlijk mooier. De onderlip bevalt me wat minder, en die valt in het zwart niet zo op ;)

Het R-line pakket is naar mijn mening wel het dikste. Vooral de achterbumper! (kan je met of zonder uitlaat uitsparing krijgen)
De voorbumper is zo goed als gelijk aan de R32 bumper. Verder zit in dit pakker ook de R-line spoiler. Op de foto ook nog originele R32 usa achterlichten.

Afbeeldingslocatie: http://img835.imageshack.us/img835/5016/hr003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img101.imageshack.us/img101/7694/r32usaachterlichten001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img13.imageshack.us/img13/8651/dsc246002.jpg

[ Voor 71% gewijzigd door KappeNou op 11-02-2011 15:48 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

KappeNou schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:40:
Origineel in het zwart vind ik hem persoonlijk mooier. De onderlip bevalt me wat minder, en die valt in het zwart niet zo op ;)

Het R-line pakket is naar mijn mening wel het dikste. Vooral de achterbumper! (kan je met of zonder uitlaat uitsparing krijgen)
De voorbumper is zo goed als gelijk aan de R32 bumper. Verder zit in dit pakker ook de R-line spoiler. Op de foto ook nog originele R32 usa achterlichten.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Tja, ik vind het een beetje nep. Dat pakket is net alsof sjonniepetje z'n 1.3 Golf 2 voorzien heeft van GTI logo's.... Koop dan een echte R32 :P Hier in de buurt staat een R32 te koop in net zo'n kleur. Nog wel even bij staan te kijken, maar de volgende auto-aanschaf heeft andere eisen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

McBoom schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 16:00:
[...]

Tja, ik vind het een beetje nep. Dat pakket is net alsof sjonniepetje z'n 1.3 Golf 2 voorzien heeft van GTI logo's.... Koop dan een echte R32 :P Hier in de buurt staat een R32 te koop in net zo'n kleur. Nog wel even bij staan te kijken, maar de volgende auto-aanschaf heeft andere eisen :P
Passat R36? :+ >:)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Of een W8 :P Nah, we willen wel een Passat Variant, maar dat zal een diesel worden, aangezien mijn vriendin nogal wat kilometers maakt voor haar werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 26-09 01:20
Chaoss schreef op maandag 07 februari 2011 @ 13:00:
zal ook zeker van je rijstijl afhangen :P maar met zo'n verbruik zou ik bijna vermoeden dat er iets mis is met je auto, defecte lmm ofzo :?
Ja korte ritjes he...

En 170Peeekkkaaas :P

Golf 6 is niet al te licht ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

KappeNou schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:40:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Damn die is dik zeg! _O_

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

tjah als ik het qua passat voor het kiezen had nam ik een witte in R-Line uitvoering:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/0d/VW_Passat_Variant_front_20080315.jpg/800px-VW_Passat_Variant_front_20080315.jpg
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5e/VW_Passat_Variant_rear_20080315.jpg

dat maakt zo'n saaie bak ineens spontaan..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik ben aan het kijken naar een vervanger voor de trouwe Volvo 740 van mijn vrouw. Dit is 1 van de kanshebbers:

Afbeeldingslocatie: http://media.autokopen.nl/vehiclephoto/004/628/715/4628715b.jpg

Deze is interessant omdat:
  • Nette auto
  • Goed voorkomen
  • Ruim
  • 4.0 W8 :+
Iemand ervaring met het rijden ervan? Is hij bijterig of is het juist een tourer. Ik denk dat ik volgend weekend eens een afspraak ga maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

PWM schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 19:27:
Ik ben aan het kijken naar een vervanger voor de trouwe Volvo 740 van mijn vrouw. Dit is 1 van de kanshebbers:

[afbeelding]

Deze is interessant omdat:
  • Nette auto
  • Goed voorkomen
  • Ruim
  • 4.0 W8 :+
Iemand ervaring met het rijden ervan? Is hij bijterig of is het juist een tourer. Ik denk dat ik volgend weekend eens een afspraak ga maken :)
Mooie auto. Ik denk dat een W8 meer een autobahncruiser is dan een 'sportwagen', net als een VR6. Hou er wel rekening mee dat het verbruik niet mals is, vooral bij korte ritjes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
McBoom schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 19:41:
[...]

Mooie auto. Ik denk dat een W8 meer een autobahncruiser is dan een 'sportwagen', net als een VR6. Hou er wel rekening mee dat het verbruik niet mals is, vooral bij korte ritjes....
De Volvo drinkt 1 liter euro 95 per 5,5 kilometer, denk dat deze niet veel slechter is ;)

Het moet ook geen agressieve bak zijn, maar ik hoop toch wel een flinke duw in de rug te krijgen. Ik heb overigens nog een kandidaat, de MG ZT260. Ook een 8-cylinder, met een mooie roffel.

Als je nu geen 8-10-12 cylinder koopt, kan het nooit meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

PWM schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 19:48:
[...]

De Volvo drinkt 1 liter euro 95 per 5,5 kilometer, denk dat deze niet veel slechter is ;)

Het moet ook geen agressieve bak zijn, maar ik hoop toch wel een flinke duw in de rug te krijgen. Ik heb overigens nog een kandidaat, de MG ZT260. Ook een 8-cylinder, met een mooie roffel.

Als je nu geen 8-10-12 cylinder koopt, kan het nooit meer :)
Nee, dan valt het wel mee. Ik geloof dat een W8 zo'n 1/10 verbruikt.

Persoonlijk zou ik voor de Passat gaan, alhoewel zo'n W8 ook niet goedkoop in onderhoud is, lijkt me zo'n MG nog wel eens een tikkie lastiger, aangezien Rover niet echt meer je-van-het is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
McBoom schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 16:00:
[...]

Daarentegen hou je met een beetje 1.8t een r32 gewoon bij. Zo'n zware vr6 met nep 4x4 is ook niet alles. Maarja als nog beter dan zo'n slome en saaie passat w8

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

KappeNou schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 03:42:
[...]

..
Maarja als nog beter dan zo'n slome en saaie passat w8
Sarcasme? :+

202 KW -> 275 Pk..
Ik vermoed dat zoiets best wel van zn plek komt :P

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

KappeNou schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 03:42:
[...]

Daarentegen hou je met een beetje 1.8t een r32 gewoon bij. Zo'n zware vr6 met nep 4x4 is ook niet alles. Maarja als nog beter dan zo'n slome en saaie passat w8
Wat is een beetje 1.8T? Met de af-fabriek 150/180PK ga je dat niet redden. En als je aan het tunen gaat, kan je de V6 ook gaan tunen. ;) Het is voor mij net zoals een BMW 325i eruit te laten zien als een M3, het is wel snel, net zo mooi als een echte, maar het is het toch niet helemaal. En daarnaast, voor het geld wat je eraan uitgegeven hebt had je ook 'the real deal' kunnen kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Turbootje tunen gaat heel wat gemakkelijker, oftewel goedkoper, met alleen een chippie heb je al 30% winst en dat hoeft niet meer dan 500 euro te kosten.

Maargoed ik zou gewoon voorde r32 kiezen, speciale uitvoering die van zichzelf al dik is, en 4motion is ook wel een pre.

[ Voor 29% gewijzigd door Chaoss op 12-02-2011 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:18
UltraSub schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 12:31:
[...]

Nah.. Nooit bestaan hoor. En Wiki kent hem ook niet :P
Wikipedia: Volkswagen Golf
Heb er zelf één gereden, een 'GT TDI', origineel NL auto, zoals gezegd met - standaard - 110 pk en verder helemaal het uitrustingsniveau van een GTI, inclusief sportonderstel (wat bij de Golf 3 overigens niet direct een indrukwekkend niveau was).

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Iemand een idee wat de gemiddelde levertijd van de golf is?
Hangt dit samen met de opties?
De leasmaatschappij heeft nog geen datum laten weten. Hij is wel goedgekeurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 10:33

Smarron

The bend

Engineer Stewie schreef op zondag 13 februari 2011 @ 08:34:
Variant of Hatchback? Daar zit nogal een verschil in.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Smarron schreef op zondag 13 februari 2011 @ 08:49:
[...]
Variant of Hatchback? Daar zit nogal een verschil in.
Hatchback 5 deurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:08

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Specifieke opties zoals (destijds bij mij) een RNS510, of een DSG willen nog wel eens een week extra betekenen.

Iemand nog interesse in een Fiscon BT, TV vrijschakeling en/of IMA multimedia adapter voor de RNS510 ? :P

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

StevenK schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 20:21:
[...]

Heb er zelf één gereden, een 'GT TDI', origineel NL auto, zoals gezegd met - standaard - 110 pk en verder helemaal het uitrustingsniveau van een GTI, inclusief sportonderstel (wat bij de Golf 3 overigens niet direct een indrukwekkend niveau was).
Wat noem je een sportonderstel? De GTI en de VR6 waren de enige uitvoeringen die voorzien waren van een Plus-onderstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 21:14

AJM

Informeer even bij de dealer waar je de offerte hebt laten maken, die zal hem wel bestellen en weet dan ook wat de levertijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 10:33

Smarron

The bend

Zal wel 3 maanden zijn schat ik, mogelijk wat korter. De Variant van mij kwam pas na 5 maanden. :/

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:18
McBoom schreef op zondag 13 februari 2011 @ 10:33:
[...]

Wat noem je een sportonderstel? De GTI en de VR6 waren de enige uitvoeringen die voorzien waren van een Plus-onderstel.
Verlaagd, dikkere stabilisatorstang voor, net zoals de GTI.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
AJM schreef op zondag 13 februari 2011 @ 11:15:
[...]

Informeer even bij de dealer waar je de offerte hebt laten maken, die zal hem wel bestellen en weet dan ook wat de levertijd is.
Dealer? Ik heb de wagen online besteld via de tool van de leasemaatschappij. Ben de wagen ineens nog niet gaan bekijken ;).
Kga in de loop van de week eens informeren bij de leasemaatschappij...

• basix
  • Laatst online: 26-09 09:52
Ferra schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 10:58:
Mijn volkswagen Golf 6 krijg ik vrijdag... ik heb de volgende uitgave genomen:

Volkswagen Golf 6 1.2 TSI 105 pk Highline BMT
Deep Black
18 inch velgen van Rial (http://velgencenter.nl/gb...847e082d4768b048fcdda.jpg)

Alcantara, titaanzwart stoffen bekleding

Opties:
- Park Assist
- RCD510
- 35 % getint glas achter
- Vier deuren inclusief elektrische ramen achter
- Multimedia aansluitbox
- Opbergpakket
- Telefoonvoorbereiding 'Premium'
- Winterpakket
- Active houder voor de Iphone4

ik ben benieuwd... ik kom zelf van een volkswagen polo 1.4 highline 85pk af...
Hoi Ferra,

Ik neem aan dat je inmiddels je auto hebt? Kun je aangeven hoe het comfort is met 18 inch velgen? Ik ben om dit moment namelijk zelf aan het kijken naar een nieuwe Golf VI en twijfel tussen 17 of 18 inch, dus uiterlijk vs comfort. Wat ik wil voorkomen is dat het een "kart" wordt en dus bij ieder hobbeltje gaat stuiteren of dat je dat goed voelt.

http://www.volkswagen.nl/...lgen/vw%20vision%20bp.jpg

Als iemand nog feedback hierover heeft dan hoor ik dat graag :*)

Alvast bedankt.

Greetz

• KappeNou
Met standaard veren heb je imo met 18" nog voldoende comfort. Maar dit is overigens wel heel persoonlijk.
Stuiteren en als een kart aanvoelen gaat hij niet doen.

[ Voor 21% gewijzigd door KappeNou op 17-02-2011 15:30 ]

>PC specs<

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

tjah tís maar net waar je persoonlijke grens tussen comfort en sportief ligt... ik rij op 17" dat is niet comfortabel als je het vergelijkt met 15 of 16" maar ik houd wel van een wat sportieve wegligging... Je kan wel op ervaringen van anderen afgaan maar denk dat alleen een proefrit in een Golf met 18" de uitslag kan geven.

• Engineer Stewie
Ben afgegaan op de ritjes in de golf 6 gti met 18" detroit velgen, vind het comfort nog hoog genoeg.
Heb nu ook 18" velgen (vancouver) genomen, kom van een astra gtc met 16".

Nog steeds geen levertermijn, leasemaatschappij geeft bericht wanneer ze de levertermijn weten.
Nog even afwachten dus...

*edit*
Net de bevestiging van de leasemaatschappij gekregen (2 pagina's opties _/-\o_ ), nu nog bericht afwachten van de dealer over de leveringstermijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Engineer Stewie op 17-02-2011 23:40 ]

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De supercabrio in schaapskleren. Leuke herinnering aan een heerlijke zomer toeren met de G60; GRIJNS:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VXMJWWMI.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4K8PXDI3.jpg

Leuk filmpje van afgelopen zomer in Edersee:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=n6VTPHYOpxM]

Heerlijk toeren in het Duitse heuvellandschap bij 30 graden.

Ik ben nu bezig met het op kenteken zetten van de G60 motor. Vorige week is hij bij het RDW geweest en op 1 punt afgekeurd, wat een garantiegevalletje is op het flexibele stuk van de uitlaat. Dat moet ik even fixen en dan staat de motor ook op kenteken. 220+pk in een Golf 1 8)7

Inmiddels moet ik ook helaas afscheid gaan nemen van de Golf ivm verhuizing. Ik heb gewoon de plek niet meer om te sleutelen. Hij is afgelost door een BMW Z4 3.0i automaat. Bij lange na niet zo snel, maar wel een hele fijne cruiser voor in de zomer.

[ Voor 5% gewijzigd door Toink op 17-02-2011 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
  • Laatst online: 26-09 09:52
bedankt allemaal voor jullie reacties...het gaan 18 inch velgen worden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
De golf is vandaag besteld bij de dealer, exl het reservewiel, dit ging blijkbaar enkel met trekhaak of 4motion. Levertermijn staat op mei.
Over een maandje kan hij de juiste week geven.
Pagina: 1 ... 13 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.

http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]