Het Grote Volkswagen-topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 62 Laatste
Acties:
  • 408.527 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

Joopieboy schreef op zondag 09 januari 2011 @ 16:11:
Sja een Bravo is wat dat betreft ook gewoon stil van binnen, franse auto's kan ik mij voorstellen, die zijn verder wel comfortabel maar heel erg stil nu ook weer niet. Alfa kun je beter mijden maar die zijn wel redelijk stil van binnen (zover ik ervaring met alfa heb, dat is hoogstens een paar ritjes ermee), Volvo is duur ja maar je betaald wel ergens voor, zelfde voor de duitsers, kijk anders eens bij de jappen wat ik daarnet al zei?

Maar lees ik het nu goed, je hebt een junior lease pakket, en je wilt eigenlijk een premium leaser?
Neuh, dan lees je het niet goed.
Tha-guido schreef op zondag 09 januari 2011 @ 16:31:
Enkele cijfers van dB bij 120 km/h
  • C30 2.0 66,4 dB
  • Giulietta 1.4 68,9 dB
  • Golf 1.4 69,0 dB
  • Audi A3 1.8 69,1 dB
  • Scirocco 69,9 dB
De Scirocco lijkt niet de stilste te zijn in zijn klasse inderdaad.

Bronnen:
https://eu.link.fiatauto..../Autoweek_29-_72720_1.pdf
http://www.autotrack.nl/autogids/testverslag/volvo/c30/1736
http://www.autotrack.nl/a.../volkswagen/scirocco/2237
Bedankt! Hoewel het een beetje appels met peren vergelijken is, vind ik het toch een waardevolle bijdrage. Natuurlijk draagt een andere motor bij aan het geluid, maar band- en windgeruis zijn volgens mij minstens een even grote factor.

Ik blijf echter op zoek naar berijderservaringen op het gebied van geluid en de scirocco.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het verschil tussen een moderne benzine en diesel moter bij 120 is inderdaad verwaarloosbaar. Het zijn tegenwoordig allebei turbo aangedreven machines met een 6de (of bij automaat 7de) versnelling, met dito lage toeren.

's Ochtends bij het starten hoor je het nog wel heel goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:26
Ik zit ook bij de club!
Heb zo'n 8 jaar geleden al golf gereden in de lease bij mn vorige werkgever en is altijd blijven jeuken.. Nadat mijn civicje toch wel toe was aan inruil ben ik tegen mijn nieuwe oude golf aangelopen!
Het was wel even 200km rijden om te kijken maar de deal is rondgekomen en rij dus nu een zwarte Golf 1.6 5deurs highline uit 2002 met alle opties behave een shuifkanteldakje, maar die mis ik ook niet.
Nu maar ff finetunen de komende maanden maar de eerste kleine mods zijn al gedaan! Een nieuwe trekhaakdop met VW logo en een nieuw VW logo op mn klapsleutel want iemand de sleutel van je nieuwe aanwinst geven met een helemaal afgesleten logo kan dus écht niet he! :P

Wil nog een carkitje inbouwen in de asbak, waarschijnlijk een parrot ck3100, W8 verlichting en heb nog een paar andere kleine dingen in gedachten...
Maar eerst maar genieten van de eerste kilometers 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Vince22 op 13-01-2011 16:07 ]

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Vince22 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:05:
Ik zit ook bij de club!
Heb zo'n 8 jaar geleden al golf gereden in de lease bij mn vorige werkgever en is altijd blijven jeuken.. Nadat mijn civicje toch wel toe was aan inruil ben ik tegen mijn nieuwe oude golf aangelopen!
Het was wel even 200km rijden om te kijken maar de deal is rondgekomen en rij dus nu een zwarte Golf 1.6 5deurs highline uit 2002 met alle opties behave een shuifkanteldakje, maar die mis ik ook niet.
Netjes! Welkom, eindelijk weer verstandig geworden ;) Foto's!
Maar je hebt dus wel lederen recaro's, stoelverwarming, automatisch blinderende binnen spiegel, regen sensoren, automatisch in klapbare buiten spiegels, OEM navi, multifunctioneel stuurwiel, xenon? ;)
Ja er waren al heel wat opties op de MK4 :9

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:59
Om gelijk met de deur in huis te vallen, ik heb een golf 4 gezien (via internet) en wou even weten of de prijs in jullie ogen gangbaar is.
Het gaat om een zeer mooie Golf 4 v5, uit 1999 met 112k (nap) op de klok. De vraagprijs is 4950, maar daar moet vast nog wel wat af te kletsen zijn. Is dat een redelijke prijs?

opties:
Opties:
ABS, Airbag, Airconditioning, Centrale vergrendeling, Elektrische ramen, Lichtmetalen velgen, Metallic lak, Stuurbekrachtiging, Mistlampen voor, Sperdifferentieel, Bumpers in carrosseriekleur, Elektrisch bedienbare ramen voor, Airbags, Buitenspiegels in carrosseriekleur, Lederen stuurwiel, Sportstuurwiel, Zij-airbags voor, Achterbank in delen neerklapbaar, Elektronische remkrachtverdeling, sportstoelen voor, Bekleding velours, Buitenspiegels elektrisch verstelbaar en verwarmbaar, Glas getint met warmtewerende functie, Versnellingspook bekleed met leder, ECC (electronic climate control)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:19

Arfman

Drome!

Prijs weet ik zo niet, wel enkele opmerkingen. 1999 betekent dat het een Phase I V5 is, met 150PK. Niet slecht, maar lang niet meer zo spannend als in die tijd. Sterker nog: met mijn Altea burgerbak ben ik maar een paar tienden langzamer naar de honderd en dat betekent dat een moderne leasediesel je gewoon voorbijrijdt. Als je op V5 "geilt" omdat je een snelle auto zoekt zijn er dus betere alternatieven ;)
De V5 staat daarnaast bekend als benzineslurper. Collega heeft een Phase II gehad (170PK) en die haalde de 1 op 9 met moeite, maar zat vaker tegen 1 op 8/7 aan.
Daarnaast kun je pas zeggen dat hij "mooi" is als je er naast staat, en zelfs dan nog niet. Als ze er een glansmiddeltje overheen hebben gegooid wat er na 3 wasbeurten weer af is sta je ook lelijk te kijken, dus wees daar voorzichtig mee :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Of de vraagprijs reeël is kan je het beste zoveel mogelijk andere v5 en 1.8T advertenties opzoeken en vergelijken.
Maar van de vraag prijs is altijd wat van af te halen ;) Die van mij stond met het nieuwste bouwjaar en laagste KM stand op internet en ook nog voor het goedkoopste. Maar toch 1000 euro weten af te pingelen. Ging natuurlijk wel om een wat hoger bedrag, maar €500,- zou ik er wel af halen. 4000,- bieden en kijken wat hij doet. Een v5 is geen gewilde auto meer door het verbruik.

Verder zal ik inderdaad proberen te kijken naar een vanaf 2001 model 20v v5 met 170pk in plaats van de 10v v5. Deze versie heb ik zelf ook (uit 2003) De 10 klepper mist pit en het vermogen loopt na de 5000 toeren niet echt meer op.
Het is dan zonde dat je zoveel zuipt en idd de lease bakken naast je of zelfs voor je blijven rijden. De 170pk versie van mij blijft gewoon lekker voor ze :) Omdat hij ook niet extreem zwaar is blijf je ook auto's zoals MK5 gti, focus ST, megane RS etc gewoon bij (mits ze natuurlijk niet gechipt zijn)

Het verbruik van mij kan ik nog wel op de 1 op 10 krijgen (ja ik rij sportief ;) ) Op de snelweg met 100km/h is 1op14 gewoon mogelijk.

verder een oplet puntje is kijken op de brug of het blok "zweet". Dus kijken of er een laagje olie aan de karter oid zit. Dit kan niet super veel kwaad, maar het vr5 blok is afgeleid van de vr6 welke een zwakte puntje heeft in de koppakking waar een olie kanaaltje dicht bij de zijkant van het blok loopt, waardoor op deze plek de koppakking weinig oppervlakte heeft.
Bij mij was dit toevallig ook het geval, dus goed dat ik er op lette. De koppakking is vervangen en nu na meer dan 2 jaar geen last en hij zuipt gewoon 0 liter olie. Wat menig auto uit 2010 gewoon wel doet. Ik vervang het wel gewoon elk jaar, maar ik heb dat denk ik wel erge mazzel ;)

[ Voor 40% gewijzigd door KappeNou op 13-01-2011 19:14 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
Bedankt voor de snelle reply's. Het gaat mij niet op de V5 zelf, maar beetje sportief is mooi mee genomen. Zal eens wat meer opletten op de verschillen tussen de 150pk of 170pk versie! Mijn budget is max 5k, en volgens mij wordt het dan ERG goed zoeken, want de KM stand hoeft ook niet (veel) hoger dan 150k te zijn :9
Bedankt iig voor de extra info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
@hierboven: een motor hoort te zweten, maar nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Dan kan je ook kijken naar een 1.8T welke voor een turbo blok erg betrouwbaar is. Zo niet het betrouwbaarste turbo blok in omloop. Net als de oude 1.9tdi.
Mijn zoekfunctie was een 1.8T of v5. en dan mocht dit in een A3/MK4/leon liggen. Dan is je zoek gebied groter en heb je meer kans om de perfecte auto tegen te komen. Want je moet echt nooit overhaast beslissen.
flo_ schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 19:15:
@hierboven: een motor hoort te zweten, maar nihil.
Jij werkt zeker bij een garage? en dan zeker een merk dealer? :Y) ;)
Dat zijn de zelfde geintjes als dat dealers zeggen. Och maakt niet uit een liter per 5000km kan gewoon.
Die van mij zweet niet (of echt minimaal, maar niet merkbaar) en verbruikt gewoon niet merkbaar olie. Ieder geval in een jaar niet te zien op de peil stok. Enige wat in 2 jaar tijd en 55K km kapot is gegaan is de lambda sensor na de kat.
Ik moet zeggen na een aantal keer nurburgring en sportief rijden best goed ;)

[ Voor 48% gewijzigd door KappeNou op 13-01-2011 19:20 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Laatst online: 02-09 20:49
KappeNou schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 19:16:
Dan kan je ook kijken naar een 1.8T welke voor een turbo blok erg betrouwbaar is. Zo niet het betrouwbaarste turbo blok in omloop. Net als de oude 1.9tdi.
Mijn zoekfunctie was een 1.8T of v5. en dan mocht dit in een A3/MK4/leon liggen. Dan is je zoek gebied groter en heb je meer kans om de perfecte auto tegen te komen. Want je moet echt nooit overhaast beslissen.

[...]

Jij werkt zeker bij een garage? en dan zeker een merk dealer? :Y) ;)
Dat zijn de zelfde geintjes als dat dealers zeggen. Och maakt niet uit een liter per 5000km kan gewoon.
Die van mij zweet niet (of echt minimaal, maar niet merkbaar) en verbruikt gewoon niet merkbaar olie. Ieder geval in een jaar niet te zien op de peil stok.
Nee, ik ben geen monteur en werkzaam binnen een geheel andere branche. Mijn auto verbruikt 1 liter olie per 6000km. Dat is inderdaad veel ja, maar ik maak me er niet druk om. Maar daar staat het blok bekend om. Zou me eerder zorgen maken als hij niets zou verbruiken...

[ Voor 3% gewijzigd door flo_ op 13-01-2011 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
flo_ schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 19:21:
[...]

Nee, ik ben geen monteur en werkzaam binnen een geheel andere branche. Mijn auto verbruikt 1 liter olie per 6000km. Dat is inderdaad veel ja, maar ik maak me er niet druk om. Maar daar staat het blok bekend om. Zou me eerder zorgen maken als hij niets zou verbruiken...
Zal misschien ook niet erg zijn.
Mwa die zorgen zijn bij mij na 2 jaar en meerdere keren circuit wel totaal weg ;) Misschien tijd om hem weg te doen voordat hij uit elkaar valt :D

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 19:04
Vraagje, inmiddels mensen op dit forum die een Polo GTI rijden?

Mijn vrouw zit te kijken naar een wat snellere opvolger voor de Clio, en op specificaties neigen we erg sterk naar de Polo. Veel vermogen en tegelijk een vrij gunstig verbruik (zeker in verhouding tot de andere auto's in z'n klasse), leverbaar als 5 deurs (zijn lang niet alle hot hatches), niet gek duur in aanschaf (eigenlijk niet duurder dan de concurrentie, terwijl VW's qua inruil toch een stuk beter lopen dan bijvoorbeeld Renaults).

Is het allemaal goud wat er blinkt of heeft de Polo ook z'n zwakke punten?

We hebben op vakantie twee weken in een Polo 1.4 van Avis rondgereden dus over de auto in het algemeen zijn we goed te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:07

AMDFreak

Intel is zo..

t_captain,

Ik rij een polo GTi uit 2001. Ben er uiterst tevreden over. Ik weet niet welk model Polo jij zoekt?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
De huidige, dus die met de TSi motor. Weet niet of er tweedehands al veel van te krijgen zijn, dus zal wel nieuw worden. Of we moeten een mooie demo tegen het lijf lopen, maar in het algemeen heb ik het niet zo op demo's. 10.000 proefrit kilometers is volgens mij ongeveer net zo'n slijtage als 50.000 gewone kilometers op een tweedehands ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:26
KappeNou schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:20:
[...]

Netjes! Welkom, eindelijk weer verstandig geworden ;) Foto's!
Maar je hebt dus wel lederen recaro's, stoelverwarming, automatisch blinderende binnen spiegel, regen sensoren, automatisch in klapbare buiten spiegels, OEM navi, multifunctioneel stuurwiel, xenon? ;)
Ja er waren al heel wat opties op de MK4 :9
Haha dan is mijn mening over vol-opties toch iets anders dan die van Volkswagen.. haha..
* Lederen recaro's wou ik niet, heb gewoon de highline sportstoelen
* Automatisch dimmende binnenspiegel: check
* Automatisch in klapbare buitenspiegels was volgens mij alleen voor Audi toentertijd maar wel met relais in VW te bouwen dus (zover ik weet) niet standaard --> Wel een top optie trouwens
* Regensensor: check
* OEM Navi: Navi zonder mp3's? Dat kan natuurlijk nooit.. Heb vooralsnog m'n ouwe trouwe blauw rode Kenwood MASK radio met dmask, werk super en wanneer ie uitstaat, niks te zien!
* Stuurwiel, waarvoor? Harder zachter zetten van de OEM radio die ik niet wil? Ik ben supertevreden met mn 3 spaaks leren stuurwiel zonder enige slijtage
* Xenon: is in the works :)

In jouw verhaal zie ik geen trekhaak en ie hek weer wel dan! Niet echt mooi zo'n knop achter de auto maar heerlijk functioneel! Foto's komen bij mooier weer! 8)

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:27
t_captain schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 23:24:
De huidige, dus die met de TSi motor.
Stond bij ons op de shortlist, maar kon op dat moment (juli / augustus vorig jaar) nog niet in proefgereden worden. Ik vind het een heel mooie en complete auto en ik weet zeker dat ik met m'n Golf bij het verkeerslicht moeite zal hebben met zo'n Polo.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
De motor lijkt me heerlijk. Max koppel @2000 rpm, max vermogen @6200 ofzo. Moet op papier een van de meest soepele motoren zijn die ik ken. Waarom ze er een 7-bak aan hangen is me nog niet duidelijk, de powerband is immers zo breed dat je met 5 versnellingen ook uit zou moeten komen. Misschien een 6 als overdrive voor het rustige cruisen. Ben benieuwd of de DSG-7 nog echt iets toevoegt :)

Een ding wat me wel negatief opvalt op de foto's op de VW site is dat het interieur van de GTI vrij standaard is. Ander stuurwiel, aardig. Maar de stoelen lijken nogal op de exemplaren in de 1.4 huurauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
@ vince: zijn een beetje de opties buiten de highline om. De spiegels waren ook optie en het lelijke normale stuurwiel met knoppen. Ik heb ook gewoon een highline wiel, alleen dan opnieuw bekleed met nappa leer. Verder wel asr op een 1.6? Dat was bij mijn v5 dacht ik standaard

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-09 09:31

bord4kop

maximaal 100KB!

Hmm...

Mijn auto staat in NL!

Hij reed op 13 januari om 13.00uur van de trein.
Volgens de regels gaat hij binnen 2 werkdagen op transport naar de dealer.

Kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en even bij de dealer geweest. Daar was hij helaas nog niet.
Even aan de verkoper gevraagd. Die zei dat hij misschien over een week of 2 geleverd zou worden.. misschien..

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 15:21

Wimo.

Shake and Bake!

bord4kop schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 19:45:
Hmm...

Mijn auto staat in NL!

Hij reed op 13 januari om 13.00uur van de trein.
Volgens de regels gaat hij binnen 2 werkdagen op transport naar de dealer.

Kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en even bij de dealer geweest. Daar was hij helaas nog niet.
Even aan de verkoper gevraagd. Die zei dat hij misschien over een week of 2 geleverd zou worden.. misschien..
Ik denk dat de mijne met je meegaat :) De mijne is de 12e bij de importeur afgezet. De dealer verwacht hem deze/begin volgende week. Verwacht hem toch echt rond eind januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Ahh, die mooie sirocco _/-\o_

Eind januari. Dat verbaasd mij ook altijd. De auto is binnen en vervolgens moet je nog twee weken wachten..
Why?

Transport zooi, stickers/bescherming eraf, config doen en beetje poetsen.
Dan kenteken, is allemaal online tegenwoordig, 2 a 3 dagen maximaal, inclusief nummerplaten opsturen. En dat kan natuurlijk even gedaan worden tijdens config/poetsen.

Dat hoeft toch allemaal geen weken meer te duren?

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

bord4kop schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 08:20:

Eind januari. Dat verbaasd mij ook altijd. De auto is binnen en vervolgens moet je nog twee weken wachten..
Why?

Dan kenteken, is allemaal online tegenwoordig, 2 a 3 dagen maximaal, inclusief nummerplaten opsturen. En dat kan natuurlijk even gedaan worden tijdens config/poetsen.

Hier valt het ook wel mee ?! Zal bij jou niet anders zijn :
vanaf woensdag 26 januari kunnen we een afspraak inplannen
11 dagen.. ach, ik wacht al sinds begin oktober dus dat kan er ook nog wel bij :P Ga natuurlijk volgende week wel alvast kijken :9

[ Voor 3% gewijzigd door Wimo. op 15-01-2011 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:13

SeatRider

Hips don't lie

bord4kop schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 08:20:

Why?

Nouja, en die werkzaamheden moeten ook nog even ingepland worden.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Even een vraagje aan de heren (en dames?) VW-rijders. Ja ik kan het ook zelf uitproberen, maar ik doe het liever in één keer goed. ;)

Mijn vrouw heeft nu een Polo BM met het hele navi- en audiopakket incl USB-aansluiting. Wat voor bestandssysteem moet die USB geformatteerd zijn? NTFS of FAT? Ik weet dat het laatste wat ouderwets is maar kom het nog wel eens tegen op (nieuwe) autoradio's. Google helpt me niet.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Zoveel moeite is het toch niet om het zelf te testen?

[ Voor 9% gewijzigd door EWK op 15-01-2011 12:46 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

staat in het handboek...

Maar goed kort:
FAT en FAT32.

En je moet wachten tot alles ingelezen is.

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
EWK schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 12:46:
Zoveel moeite is het toch niet om het zelf te testen?
Wel als de auto door drukte in de stad een kilometer ver weg staat en het regent :P

Moet straks een stuk gaan rijden en dacht de VW-Tweakers te hulp te vragen, maar blijkbaar is dat niet gewenst. Ik ga snel weer terug naar het BMW-topic alwaar de Tweakers behulpzaam zijn, de sfeer zachtmoedig en de mensen altijd even vriendelijk ;)

Bedankt in ieder geval! :+

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

EvaluationCopy schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 13:39:
[...]

Wel als de auto door drukte in de stad een kilometer ver weg staat en het regent :P

Moet straks een stuk gaan rijden en dacht de VW-Tweakers te hulp te vragen, maar blijkbaar is dat niet gewenst. Ik ga snel weer terug naar het BMW-topic alwaar de Tweakers behulpzaam zijn, de sfeer zachtmoedig en de mensen altijd even vriendelijk ;)

Bedankt in ieder geval! :+
Nou,zo bedoelde ik het nou ook weer niet. ;)
Maar zie in ieder geval de reply van bord4kop.

[ Voor 4% gewijzigd door EWK op 15-01-2011 13:53 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 18:23

EraZor

Don't mention the war

Eindelijk! Vrijdag de 7e m'n Scirocco mogen ophalen! Ben nog druk aan het inrijden, maar wat wil ie lekker van z'n plek zeg! Leuk knettertje in de uitlaat ook. Roodbruine leer met wit stiksel is ook erg mooi geworden. Meer pics bij daglicht (en van het interieur) volgen!

Specs;
Candywit
Highline plus (glazen dakje)
1.4 tsi 160pk -> door abt naar 210 pk gechipt
Rcd 510 met dynaudio (top!)
Roodbruin leer (achteraf)
Dynamic pakket
Winterpakket
Nu op 17" wintervelgen, vanaf maart weer op 18" interlagos lichtmetaal

Ben een happy camper!

Afbeeldingslocatie: http://i1129.photobucket.com/albums/m511/EraZor95/5077b515.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:19

Arfman

Drome!

Nice!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ga je wel even op de rollerbank? De meeste mensen die ik ken die de 1.4TSI hebben laten chippen (incl. ondergetekende) kwamen bij lange na niet aan het opgegeven vermogen. Toch zonde als je 1000,- betaald voor 20pk extra i.p.v. 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:24

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Gratz. Daar ga je een hoop lol mee beleven! (ik heb zelf een scirocco 170pk tdi dsg).

1 ding ga meteen controleren of je auto netjes behandeld is door de importeur en dealer! De voorbumper is zo laag dat het vaak voorkomt dat er lak afgeschaafd wordt midden onderop vanwege te lomp autotrailer afrijden. Was bij de mijne ook. Op een witte zie je dat meteen.

Wat bovenbuurman zegt is is wel slim. Laat m even meten. Ik heb de mijne laten meten omdat ik nogal problemen had met mijn vorige auto (audi) op motorisch vlak en uit de meting van de roc kwam dat hij 186pk en 379nm had. Das dus een ongetuned 2.0tdi 125kw blok. Volkswagen is gereserveerd met zijn standaard specs ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Danfoss op 15-01-2011 19:54 ]

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Klopt dat ze gereserveerd zijn. Ik heb, heel even, een A3 gehad met 1.4TSI 125pk. Die bleek ongetuned 138pk te hebben, en met tuning minder dan 10 paarden meer. Ook die ABT chip :( Soms gaat het ook wel goed overigens.

Bij mijn Seat vond Arval het overigens goed om hem te chippen bij JD, maar dat mag volgens mij niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het verleden liet pon ze lease auto's chippen door de software van een onderneming in den haag(ik weet de naam even niet meer) Hierbij konden ze auto´s voor hetzelfde geld leveren met meer vermogen, waardoor ze beter concurentie hadden.

Overigens heb ik ook een vraag, ik ben zelf 1e autotechnicus.
Bij seat de oudere modellen waren de kopelingen al zeer snel rot, je moest ontzettend zwaar trappen waardoor de kabels braken en andere ellende. Terwijl het bij volkswagen/skoda zelfde jaar/km gewoon goed wasmeerdere malen voor gekomen(ibiza 2/3-cordaba). Als ik in de garage jonge seats krijg hebbe ze altijd eeen zeer laag km stand. +/- 60.000
Iemand ervaring mee met hogere km standen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

PWM schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 19:47:
Ga je wel even op de rollerbank? De meeste mensen die ik ken die de 1.4TSI hebben laten chippen (incl. ondergetekende) kwamen bij lange na niet aan het opgegeven vermogen. Toch zonde als je 1000,- betaald voor 20pk extra i.p.v. 50.
Dr zit een uitdraai bij die 209pk aangeeft. Zal wel goed zijn dus. T is een leasert, overigens; dus ik ga dr zelf niks aan prutsen, verder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Dat is wss een standaard uitdraai die ze meeleveren, en die zal van ABT krijgen. Ik heb nog nooit een dealer gehoord die zijn uit te leveren auto op een rollerbank zet, zeker niet met 0km op de teller :)

Anyhow, het gaat er natuurlijk om dat jij tevreden bent. Mijne was ook een leasebak, maar ging meer om het principe.

Die 1.4TSI is overigens wat mij betreft nog steeds een briljante moter, echt heerlijk. Stil, snel en soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

PWM schreef op zondag 16 januari 2011 @ 10:18:
Dat is wss een standaard uitdraai die ze meeleveren, en die zal van ABT krijgen. Ik heb nog nooit een dealer gehoord die zijn uit te leveren auto op een rollerbank zet, zeker niet met 0km op de teller :)

Anyhow, het gaat er natuurlijk om dat jij tevreden bent. Mijne was ook een leasebak, maar ging meer om het principe.

Die 1.4TSI is overigens wat mij betreft nog steeds een briljante moter, echt heerlijk. Stil, snel en soepel.
Haha,daarheb je een punt ;-) net ff gekeken en is idd std grafiekje. Ik zal m eerst 's ff inrijden en dan 's vergelijken met de 160pk van een collega. Mocht t te weinig schelen naar m'n zin, dan ga ik wel ff aan de bel hangen. Idd een principekwestie....

Zoals beloofd ook nog wat piccies bij daglicht:

Afbeeldingslocatie: http://i1129.photobucket.com/albums/m511/EraZor95/7dd8ccae.png

Afbeeldingslocatie: http://i1129.photobucket.com/albums/m511/EraZor95/de2109b8.png

Afbeeldingslocatie: http://i1129.photobucket.com/albums/m511/EraZor95/de3b8f7f.png

[ Voor 16% gewijzigd door EraZor op 16-01-2011 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Heel vet die kleur leer er in :) Ook lekker stuurtje trouwens, zit volgens mij ook in de GTI.

Nu eens kijken hoe lang jouw RNS510 het volhoudt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

^^stiekem redelijk jaloers ...

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 21:37

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

PWM schreef op zondag 16 januari 2011 @ 11:44:
Heel vet die kleur leer er in :) Ook lekker stuurtje trouwens, zit volgens mij ook in de GTI.

Nu eens kijken hoe lang jouw RNS510 het volhoudt ;)
Kijk nog eens goed, tis een RCD510, maar 3 knoppen links en rechts...

Ik vind het rode leer ietsje te veel van het goeie, iets te overheersend... Ik hou het in mijn Scirocco gewoon op Zwart en met wit/grijzig stoffen/alcantara bekleding :P

[ Voor 20% gewijzigd door DerOllie op 16-01-2011 12:05 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Ik ben echt slecht in wachten.. zeker met die foto's hierboven. Iemand ervaring met VAGcom producten? Ik wil mijn nieuwe radio aanmelden en de tellersweep etc. aanzetten. Kan ik dat met een setje van MP van 30 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

hmm.. het is mijn combinatie ook niet helemaal, sorry..
(Licht)bruin leer was misschien mooier geweest in een witte auto?

Maar het is wel erg mooi gemaakt!

Dit is mijn droom, als ik ooit de staatslotterij nog es win :)

Afbeeldingslocatie: http://www.finecars.cc/typo3temp/GB/80888502f5.jpg

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Wimo. schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:28:
Ik ben echt slecht in wachten.. zeker met die foto's hierboven. Iemand ervaring met VAGcom producten? Ik wil mijn nieuwe radio aanmelden en de tellersweep etc. aanzetten. Kan ik dat met een setje van MP van 30 euro?
€30? Lijkt me geen canbus kabel. Denk aan 70-90 euro.
However, na jaren aanmodderen met pirated kabels heb ik gewoon 3 honderdjes uitgegeven, en nu heb ik full support. Vergeet niet dat zodra je een log gemaakt met een pirated version ergens op een serieus support forum paste, je 0,0 hulp krijgt, of zelfs een ban hebt.
Daarnaast zijn de oh zo handige labels bij de pirated versions nooit compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Thx heren! T is idd een rcd510. Hopen dat ie er iets langer in blijft zitten ja.... Het leer is overigens gewoon bruin, met een heel klein beetje rood er in. Lijkt op de (telefoon)foto's een stuk roder dan in t echie... Maar idd..heel ingetogen is t niet ;-). En daar heb ik 'm ook niet voor. Dat doen we met de grijze privéstation hè?

Ik wilde overigens geen zwart ivm de zwarte hemel die d'r in zit...wordt wel erg donker dan. Nogmaals; in het echt is t iets minder ordinair......iets ;-)

[ Voor 19% gewijzigd door EraZor op 16-01-2011 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Heb je geluk dat het een lease is... Die kleurstelling word je aan de straatstenen niet kwijt. :P
Heb een tijdje gezocht naar een VI GTI. Iedere keer als er een fiks lagere prijs stond, ff kijken, heee... rood leer. En die staan er nog steeds op :+

Maar verder, mooie kar. Gefeliciteerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
EraZor schreef op zondag 16 januari 2011 @ 23:04:
Thx heren! T is idd een rcd510. Hopen dat ie er iets langer in blijft zitten ja.... [...]
Is het gejat van RNS systemen nog steeds zo'n epidemisch verschijnsel? Gaat het ze alleen om de 510 serie of zijn 310's ook geliefd bij het boevenvolk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

UltraSub schreef op maandag 17 januari 2011 @ 08:02:
Heb je geluk dat het een lease is... Die kleurstelling word je aan de straatstenen niet kwijt. :P
Heb een tijdje gezocht naar een VI GTI. Iedere keer als er een fiks lagere prijs stond, ff kijken, heee... rood leer.
De kleur leer vind ik wel mooi, echter vind ik het wit niks. Mooie zwarte met buin/rood leer, mwah, daar doe ik het wel voor. Gelukkig verschillen smaken.

Andere 3L rijders vinden mijn zwarte stoelen erg mooi, de meeste mensen hebben het verleden gekozen voor de bekleding met bv een blauwe baan in het midden. Blijkbaar was dat 10 jaar geleden in.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

UltraSub schreef op maandag 17 januari 2011 @ 08:02:
Heb een tijdje gezocht naar een VI GTI. Iedere keer als er een fiks lagere prijs stond, ff kijken, heee... rood leer. En die staan er nog steeds op :+

Maar verder, mooie kar. Gefeliciteerd ;)
Nogmaals: 't is meer bruin dan rood hoor. De telefoonpics vertekenen een beetje. Enne idd: smaken verschillen ;)

ik vind 't helemaal af. Zeker icm witte lak. Een golf GTI zou ik dan weer met een boog omheen lopen :>

[ Voor 9% gewijzigd door EraZor op 17-01-2011 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:15
t_captain schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:50:
[...]

Is het gejat van RNS systemen nog steeds zo'n epidemisch verschijnsel? Gaat het ze alleen om de 510 serie of zijn 310's ook geliefd bij het boevenvolk?
Afgelopen weekend in Joure weer toegeslagen, collega had het er al over... lijkt toch raar, zo'n gat in je deur. (haar buurman mist een navigatiesysteem).
Kunnen ze bij VW wel een beschermkap maken voor de bekabeling, maar voordat ze bij die kap zijn zit er al een gat in de deur. Niet je radio kwijt, wel een gat in je deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Dat gaat toch over de Golf 6? (iets met locatie van bekabeling alarmsysteem) Of zijn andere modellen ook betroffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
Even nog een vraag naar aanleiding van eerdere berichten: Tommzz in "Het Grote Volkswagen-topic deel 2"

Ik heb nu een mooie (ja ik heb er naast gestaan ;) ) V5 phase 2 gezien met 170pk en 115k kilometers gedraaid. Was toen ik ging kijken direct starten en lopen, geen rare geluiden oid. Reed verder ook prima. Bij de auto mist echter het onderhoudsboekje, wat is jullie mening hierover? De deal over laten gaan hierom of toch kopen. Voor 6500 mag ik hem ophalen. Zit wel een NAP rapport bij. (vraagprijs was 6950).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Goeie vraag. In iedergeval na een test rit de auto op een bank zetten om even goed te checken. Ik neem altijd een maat van me mee die automonteur is.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:05
Tommzz schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:05:
Even nog een vraag naar aanleiding van eerdere berichten: Tommzz in "Het Grote Volkswagen-topic deel 2"

Ik heb nu een mooie (ja ik heb er naast gestaan ;) ) V5 phase 2 gezien met 170pk en 115k kilometers gedraaid. Was toen ik ging kijken direct starten en lopen, geen rare geluiden oid. Reed verder ook prima. Bij de auto mist echter het onderhoudsboekje, wat is jullie mening hierover? De deal over laten gaan hierom of toch kopen. Voor 6500 mag ik hem ophalen. Zit wel een NAP rapport bij. (vraagprijs was 6950).
Als de auto dealer onderhouden is, kan je bij VW ook de onderhouds historie achterhalen.. En anders zou ik 'm laten staan. Dergelijke motoren kunnen heel lang mee gaan, maar hebben wel onderhoud nodig.

[ Voor 0% gewijzigd door _Chris_ op 17-01-2011 16:24 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:50

Snuffel

Vroem!

Ik maak even een overstap van het Seat topic, er staat sinds gisteren een Golf 2.0 TDI voor de deur.
Even tijdelijk, en daarna een andere uitvoering maar dan definitief.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Tommzz schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:05:

Controleer dan of de d-riem is vervangen en voer zelf naderhand een grote beurt uit. Ben je van het grootste gezeik af :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
Er zit een ketting in ipv een riem. Verder zat er wel een intervalsticker in de auto dat de volgende beurt uitgevoerd moet worden over .... km. Was een VW sticker. Qua netheid van de auto, zowel interieur als exterieur lijkt de auto gewoon goed, zoals: ongebeschadigd stuurwiel, rookvrij, goed uitziende pedalen, geen scheurtjes in bekleding oid, geen kleurverschillen in de lak, hooguit een krasje op de bemper.
Dus ik denk dat ik er maar voor ga, ik hou jullie iig op de hoogte, en als ik m heb show ik m natuurlijk direct!

edit:
Vanmiddag aan het einde van de middag weer even heengeweest, dit x onder begeleiding van iemand met verstand van zaken. Bij het 2e proefritje rammelde de auto iets meer, en kwam er direct een airbag foutmelding. Onderweg even gestopt en het linkerachterwiel was tevens zeer heet en stonk, dus er is ook iets niet helemaal goed met de remcilinder.
Door deze dingetjes, en het feit dat de auto eigenlijk al iets over budget was, heb ik besloten om deze te laten schieten en maar rustig verder te zoeken. Bedankt in ieder geval voor jullie hulp en input. Zal het topic verder blijven volgen uiteraard en melden wanneer ik me bij de club mag voegen >:)

[ Voor 38% gewijzigd door Tommzz op 18-01-2011 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:37

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Cybpraetorian schreef op zondag 16 januari 2011 @ 12:04:
[...]

Kijk nog eens goed, tis een RCD510, maar 3 knoppen links en rechts...

Ik vind het rode leer ietsje te veel van het goeie, iets te overheersend... Ik hou het in mijn Scirocco gewoon op Zwart en met wit/grijzig stoffen/alcantara bekleding :P
Saaaaaaai, dat rood kan hij prima hebben! ik vindt het dik staan, geeft de auto net dat beetje extra.

Mijn broertje heeft net een andere passat gekocht, hij had hiervoor een '98 Passat 2.5tdi 4motion. en nu een 2006 2.0tdi 140pk. volgens mij een business comfortline ofzo?

Afbeeldingslocatie: http://www.vwforum.nl/resources/image/10199
Afbeeldingslocatie: http://www.vwforum.nl/resources/image/10198

Zaterdag eens een stukje ingereden, viel me erg mee, de 2.0tdi is ech een fijne motor loopt heerlijk en voelt rap genoeg aan komt natuurlijk ook door de 6bak, eerste versnellingen zijn mooi kort en met 120 in de 6 zit je lekker laag in de toeren, volgens mijn broertje verbruikt hij dan met 120km/h op de snelweg 1:20 Afwerking van het interieur viel me ook niet tegen, onderstel was wel erg comfortabeler mag voor mijn smaak ietsje harder en de stoelen hadden te weinig zijdelingse steun.

Zijn headunit is een of andere RNS cloon volgens mij? wel een mooi ding, lekkere interface en veel aansluitmogelijkheden, ipod en SDkaart etc. qua looks erg netjes helemaal orginele look, grootste afwijking zijn de sd-card slots aan de voorkant.

Mocht ik ooit nog een grotere auto nodig hebben qua ruimte (iets met een kinderwagen ofzo :P) zou ik best eens van Audi naar VW kunnen overstappen. een Passat Highline is best betaalbaar (als je Audi gewend bent bijna "goedkoop" te noemen) terwijl een highline echt een lekkere uitvoering is. Enige nadeel is het gewicht en daardoor hoge belasting... 130,- per maand is geen kattepis.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Even een vraagje, mijn Golf 5 1.9TDI lijkt wel een aan/uit knop te hebben voor de turbo. Onder de 2300 rpm trekt ie vlotjes door, daarboven sleurt ie er ineens stevig aan.
Mijn vorige golf (type 4) ook een TDI had dat niet, die trok lineair door vanaf stationair.

Meer mensen die dit ervaren?
Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen verder?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Kans dat hij gechipt is of iets in die trant? :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Jup gechipte tdi heeft iig wel dat effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Ik weet niet of de auto gechipt is, heb deze namelijk nog niet zo lang. (kleine 2 maanden).
Het zou wel verklaren waarom het verbruik wat aan de hoge kant is. Ik rij met rustige rijstijl net aan 1 op 16.

Hoe zou ik kunnen controleren of deze gechipt is? Is dit uit te lezen door een garage?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik ga binnenkort waarschijnlijk een paar interessante modules overhouden voor (o.a.) een RNS510.
Denk aan een vrijschakeling, multimedia interface en fiscon BT.
Allemaal modules die je op je quadlock aansluit en specifiek voor VW/Canbus/RNS510 zijn.
Aangezien deze modules zo ontzettend specifiek zijn, post ik het even hier :)
Geintresseerden kunnen me altijd even aanschieten.

En nog een coplete set Sonnoboy voor een Passat Variant (5 schermen)

[ Voor 9% gewijzigd door Koffie op 26-01-2011 08:33 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Chaoss schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 00:01:
[...]

Saaaaaaai, dat rood kan hij prima hebben! ik vindt het dik staan, geeft de auto net dat beetje extra.

Mijn broertje heeft net een andere passat gekocht, hij had hiervoor een '98 Passat 2.5tdi 4motion. en nu een 2006 2.0tdi 140pk. volgens mij een business comfortline ofzo?

[afbeelding]
[afbeelding]

Zaterdag eens een stukje ingereden, viel me erg mee, de 2.0tdi is ech een fijne motor loopt heerlijk en voelt rap genoeg aan komt natuurlijk ook door de 6bak, eerste versnellingen zijn mooi kort en met 120 in de 6 zit je lekker laag in de toeren, volgens mijn broertje verbruikt hij dan met 120km/h op de snelweg 1:20 Afwerking van het interieur viel me ook niet tegen, onderstel was wel erg comfortabeler mag voor mijn smaak ietsje harder en de stoelen hadden te weinig zijdelingse steun.

Zijn headunit is een of andere RNS cloon volgens mij? wel een mooi ding, lekkere interface en veel aansluitmogelijkheden, ipod en SDkaart etc. qua looks erg netjes helemaal orginele look, grootste afwijking zijn de sd-card slots aan de voorkant.

Mocht ik ooit nog een grotere auto nodig hebben qua ruimte (iets met een kinderwagen ofzo :P) zou ik best eens van Audi naar VW kunnen overstappen. een Passat Highline is best betaalbaar (als je Audi gewend bent bijna "goedkoop" te noemen) terwijl een highline echt een lekkere uitvoering is. Enige nadeel is het gewicht en daardoor hoge belasting... 130,- per maand is geen kattepis.
Volgens mij heeft een echte rns510 ook die SD slots voorin zitten? Mijn neppert heeft het iig ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Mijn volkswagen Golf 6 krijg ik vrijdag... ik heb de volgende uitgave genomen:

Volkswagen Golf 6 1.2 TSI 105 pk Highline BMT
Deep Black
18 inch velgen van Rial (http://velgencenter.nl/gb...847e082d4768b048fcdda.jpg)

Alcantara, titaanzwart stoffen bekleding

Opties:
- Park Assist
- RCD510
- 35 % getint glas achter
- Vier deuren inclusief elektrische ramen achter
- Multimedia aansluitbox
- Opbergpakket
- Telefoonvoorbereiding 'Premium'
- Winterpakket
- Active houder voor de Iphone4

ik ben benieuwd... ik kom zelf van een volkswagen polo 1.4 highline 85pk af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Over die witte scirocco met de bruine/rode stoelen.. :9 :9 d:)b
Grijze muizen met veilige keuze's zijn er al genoeg...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ferra schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 10:58:

Deep Black

Alcantara, titaanzwart stoffen bekleding

Opties:
- Park Assist
- RCD510
- 35 % getint glas achter
- Vier deuren inclusief elektrische ramen achter
- Multimedia aansluitbox
- Opbergpakket
- Telefoonvoorbereiding 'Premium'
- Winterpakket
- Active houder voor de Iphone4

ik ben benieuwd... ik kom zelf van een volkswagen polo 1.4 highline 85pk af...
Toevallig voor mijn schoonmoeder dezelfde besteld :P Alleen de 18 inch zit daar niet onder :+

Maar, die 1.2TSI is echt een leuke moter. In vergelijking met de 1.6FSI die hij vervangt, is het een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Park Assist zou ik nou niet nemen. Relatief dure optie. Dan maar liever een sterkere motor. Parkeren kan je toch zelf?

[ Voor 9% gewijzigd door P.B. op 27-01-2011 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
P.B. schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 11:18:
Park Assist zou ik nou niet nemen. Relatief dure optie. Dan maar liever een sterkere motor. Parkeren kan je toch zelf?
Het is maar hoe je het bekijkt. Als ik een krachtigere motor zou nemen, kom ik uit bij de 122 pk 1.4 TSI DSG. Want ik lease en ook deze zit in de 20% bijtelling. Maar als je dan ziet hoeveel meer je moet betalen voor die 17pk meer. Park assist is daar peanuts bij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er nog liefhebbers zoals ik die in onderstaande VW rijden? :z
Afbeeldingslocatie: http://www.arcar.org/fotos/vehiculos/9051-V-w-1969.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Laatst online: 07:25

McBoom

Broem

P.B. schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 11:18:
Precies, als je een park-assist of sensoren nodig hebt rij je een te grote auto :P

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:13

SeatRider

Hips don't lie

Ferra schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 10:58:

Deep Black
Ah, imitatie Sciroccovelgen. Ik vraag me af hoeveel slechter die dingen eigenlijk zijn in vergelijking tot de originelen. Hou zou dit eruitzien na zeg 3 of 4 jaar? OK, probleem van de leasemij, maar toch...
McBoom schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:15:
[...]

Precies, als je een park-assist of sensoren nodig hebt rij je een te grote auto :P
Hmm, niet mee eens. Ik heb het nu op mijn Octavia zitten, maar het is toch verbazingwekkend hoeveel ruimte je vaak nog hebt als je normaal allang een tik had verwacht. Een beetje hetzelfde als in die Polo commercial, hij is groter dan je denkt :P

[ Voor 27% gewijzigd door SeatRider op 27-01-2011 16:40 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ach parkeersensoren vind ik nog wat anders, die zijn bv bij een Passat best wel nodig, tis een vrij forse auto, terwijl het lijkt dat de parkeervakken in nederland steeds kleiner worden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Laatst online: 07:25

McBoom

Broem

SeatRider schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:32:
[...]

Hmm, niet mee eens. Ik heb het nu op mijn Octavia zitten, maar het is toch verbazingwekkend hoeveel ruimte je vaak nog hebt als je normaal allang een tik had verwacht. Een beetje hetzelfde als in die Polo commercial, hij is groter dan je denkt :P
Dat was toch de Lupo reclame waarin de auto groter aanvoelde dan dat hij daadwerkelijk was? ;)
Chaoss schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:37:
ach parkeersensoren vind ik nog wat anders, die zijn bv bij een Passat best wel nodig, tis een vrij forse auto, terwijl het lijkt dat de parkeervakken in nederland steeds kleiner worden :X
Och, ik rij regelmatig in een Passat Variant (3B) en die 'ros' ik zo achteruit een vak in, fileparkeren idem dito, zonder wat te raken. ;)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Park-assist is gewoon een gadget. Je probeert het een keer, en dan gebruik je het (volgens mij) nooit meer. Pa heeft het op zijn Golf VI, maar gebruikt het nooit. Kostte echter maar 100 euro extra bovenop park distance control. Dus ja, op dat bedrag.. Verlies je nooit op, staat altijd lekker als je particulier wil verkopen ;)

Anyway, park distance control mis ik toch wel hoor op mijn eigen Golf V. Is gewoon relaxed als je lekker op je schermpje kijkt met achteruitrijcamera en een overlay met afstanden :P
Heb ik het nodig? Nee. Heb ik het nodig in een Passat? Nee. Is het handig, jawel hoor.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

McBoom schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:59:
[...]
Dat was toch de Lupo reclame waarin de auto groter aanvoelde dan dat hij daadwerkelijk was? ;)

[...]
Och, ik rij regelmatig in een Passat Variant (3B) en die 'ros' ik zo achteruit een vak in, fileparkeren idem dito, zonder wat te raken. ;)
wij hebben een 3BG, maar dat is hetzelfde, deze auto is juist zeer overzichtelijk, makkelijker te parkeren dan een gemiddelde hatchback, de achterkant is ook compleet recht met smalle stijlen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 15:20:
zijn er nog liefhebbers zoals ik die in onderstaande VW rijden? :z
[afbeelding]
Niet meer.. (heb er een paar gehad :))

Die is trouwens wel een echt oudje, minimaal '67 zo te zien.

Sinds vandaag mijn 6-er variant opgehaald. De 1e kilometers bevallen prima :P
Het zijn voor mij ook echt de eerste kilometers met een Golf 6, had nog geen meter met de nieuwe golf gereden, zelfs geen proefrit ;)

De 1.2 i.c.m. DSG valt helemaal niet tegen! Voldoende snel i.i.g.

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Meen je dat? Vriendin heeft de 1.4 122 met DSG. Die loopt lekker, lekker fel, maar je voelt dat DSG hier erg in helpt met de korterere (7) versnellingen. We zijn beiden van mening dat hij net wat meer vermogen had mogen hebben, was hij een stuk zuiniger geweest. Mijn vader rijdt de 160PK versie van dit blok, en die is perfect.
In mijn ogen is het niet echt raadzaam om een lichter blok dan 120PK in een Golf V/VI te hebben. Is de auto gewoon te zwaar voor. Alhoewel de route die je rijdt ook bepalend is. Rij je veel snelweg, dan is minder te licht. Rij je alleen binnendoor, dan kan het voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

De 1.2 heeft officieel 105 PK. Echter heb ik op meerdere plaatsen al gelezen dat hij meer PK's schijnt te hebben. Zelfs de Autoweek is lovend over de 1.2 TSI. En dat wil best wat zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
ajhaverkamp schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:46:
De 1.2 heeft officieel 105 PK. Echter heb ik op meerdere plaatsen al gelezen dat hij meer PK's schijnt te hebben. Zelfs de Autoweek is lovend over de 1.2 TSI. En dat wil best wat zeggen :)
Is de autoweek ooit negatief over een VW geweest :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik heb in de a1 122pk tsi dsg 7 gereden. Persoonlijk vond ik het te weinig vermogen, maar ik kan snappen dat is voor de normale a naar b auto rijder voldoende is.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
KappeNou schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 18:37:
Ik heb in de a1 122pk tsi dsg 7 gereden. Persoonlijk vond ik het te weinig vermogen, maar ik kan snappen dat is voor de normale a naar b auto rijder voldoende is.
Een auto die in 8.9 seconden naar de 100 gaat is tegenwoordig een auto voor de A naar B rijder 8)7 Ook in tussensprints is die A1 ruim sneller dan 80% van de auto's op de Nederlandse weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
ajhaverkamp schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:46:
Ja, als we zo gaan beginnen.. :P
Die 122 PK kan ook meer hebben. Daar gaat het niet om. Wat ik probeer aan te geven is dat het zeker geen slecht blok zal zijn, ik denk alleen dat met de ervaring van de 1.4 122 PK ik denk dat de 1.2 op de snelweg niet lekker mee kan zonder te trappen. Met trappen bedoel ik, iets gaat naar rechts als je 120-130 rijdt, en jij raakt het gas aan, en meteen schakelt de DSG twee tikken terug.

Nogmaals, binnendoor is het een ander verhaal. Maar op hogere snelheden ga je het volgens mij echt wel merken. De 122PK rijdt lekker, en is ook nog best snel op de snelweg, maar verwacht geen wonderen.
PWM schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 19:15:
[...]

Een auto die in 8.9 seconden naar de 100 gaat is tegenwoordig een auto voor de A naar B rijder 8)7 Ook in tussensprints is die A1 ruim sneller dan 80% van de auto's op de Nederlandse weg.
Agree. 8.9 is gewoon een snelle kar. Als iemand dat niet ziet praat je poep. Sorry hoor. Check de specs van een hoop auto's maar eens :)
Maarrrr... dat neemt niet weg dat iemand hem niet niet snel genoeg kan vinden. Is erg persoonlijk en gebonden aan je rijstijl. Dat heb ik natuurlijk ook met mijn verhaal hier boven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Eind maart krijg ik mijn A3 met de 1.4 TFSI 125 PK met S-Tronic. De proefrit ging voor mijn gevoel echt als de brandweer, ook op de snelweg viel het niet tegen. Lijkt me in 90% van de tijd op de Nederlandse wegen echt meer dan voldoende vermogen. Er zijn niet veel 'van A naar B' auto's die dit bij kunnen benen denk ik. In de spits heb je daarnaast denk ik meer profijt van DSG dan van een auto met 200 PK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
PWM schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 19:15:
[...]

Net wat je gewend bent. Ik zou meer nemen als het in me budget zou passen. Maar verder is het niet langzaam, maar echt sportief voor mijn gevoel ook niet. Te soepel voor een turbo auto. Ik wil die duw in je rug gewoon voelen ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
KappeNou schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 20:03:
[...]

Net wat je gewend bent. Ik zou meer nemen als het in me budget zou passen. Maar verder is het niet langzaam, maar echt sportief voor mijn gevoel ook niet. Te soepel voor een turbo auto. Ik wil die duw in je rug gewoon voelen ;)
Ik ook :) Maar het feit dat 265pk leuker is dan 125, betekent niet dat die A1 een A naar B auto is ;) Een Passat 1.4TSI/1.6TDI, een Golf 1.2TSI, Polo Bluemotion e.d., dat zijn A naar B wagens (niks mis mee trouwens), maar die A1 zou ik zelf een beetje sportief willen noemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ow daar ben ik het ook wel mee eens, maar voor mijn gevoel valt die 122pk versie daar nog net in.
De 160/170pk voelt gewoon heel anders aan maakt de auto meteen een heel stuk leuker. Ik kan me ook wel in denken als je een 60pk turbo loze 4 pitter gewend bent dat de 122pk versie ook al sportief aan voelt ;)
Maar ik moet gewoon iets snellers blijven rijden dan die standaard lease rijders ;)

[ Voor 12% gewijzigd door KappeNou op 28-01-2011 21:19 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

PWM schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 17:07:
[...]
Is de autoweek ooit negatief over een VW geweest :?
Ja, ik kan me weinig positiefs herinneren van hun reviews van mijn auto (Lupo 3L).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Zo de Golf is sinds vrijdag in mijn bezit.
Bevalt goed, rijdt lekker :)

Pluspunten:
  • DSG is een heerlijke automaat.
  • In de S stand lekker 'race' geluidje
  • Bedieningsgemak; alles zit waar je het verwacht
  • Stuurbediening en boordcomputer weergave
  • Alles voelt goed, stevig en degelijk aan
  • Highline + Licht en zicht I & II + winter pakket + executive pakket + telefoon premium plus pakket is een uitstekende lekker luxe combinatie
  • Cornsilk beige + pareleffect zwart + chroom + donkere achterruiten + lichtmetaal is erg fraai
  • Lekker stil, je hoort alleen de banden (Pirelli in mijn geval)
  • Auto licht (sensor)
  • Auto regen (sensor)
  • (Buiten) Verlichting in de spiegels als je instapt
  • En verlichting bij de voetenruimte
  • En "interieur / sfeer" verlichting (net als in de BMW ;) )
  • alles bij elkaar geeft deze config een lekker luxe gevoel en uitstraling :*)
  • Motor is verbazingwekkend krachtig! Zeker voor een 1.2-tje
    (ik heb vorig jaar een half 6 maanden een V70 met 200PK gehad, dus ik weet wel wat power is!)
Wat me minder bevalt:
  • De "geborsteld aluminum" achtige 'sierlijsten' op het dashboard en deuren: erg lelijk, staat totaal niet bij de rest
  • De navigatie mist functionaliteit, vind ik:
    1. -> zelf POI weergave instellen (nu alleen benzine stations, Parkeerplek en VW garages)
    2. -> stem aanpassen (die half belgische dame vind ik nu al irriterend :( )
  • spiegel inklappen met knopje.. Ik had dat graag op de sleutel/afstandbediening gehad
  • STOP knopje voor de USB afspelen (Audio).
  • Weergave km/u in boordcomputerdisplay is in Mijlen (Mp/H) ?? Cruise control is wel in Km/u
  • Boordcomputer niet in NL beschikbaar, de RNS 310 is gewoon wel in NL..
Oja; ik heb deze uitvoering:
Golf 1.2TSI Variant
DSG 7
Higline
Licht en zicht I (standaard in highline)
Licht en zicht II
Winterpakket (stoelverwarming, etc)
Executive pakket (RNS 310)
Telefoon premium
Getinte ruiten achter
Zwart Pareleffect
Cornsilk Beige alcantara bekleding

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kun je je spiegels niet inklappen door lang de "sluiten" knop van je afstandsbediening in te drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-09 21:23

AJM

bord4kop schreef op maandag 31 januari 2011 @ 10:40:

• Weergave km/u in boordcomputerdisplay is in Mijlen (Mp/H) ?? Cruise control is wel in Km/u
....
Volgens mij kan je dat gewoon zelf instellen in het menu van de boordcomputer, bij mij geeft hij het gewoon in Km/u aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Druk eens op het sterretje op je stuur tijdens het luisteren naar muziek? :)

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
weet iemand het verschil tussen de boordcomputer premium en normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Laatst online: 12:28

SmartDoDo

Woeptiedoe

bord4kop schreef op maandag 31 januari 2011 @ 10:40:
Ziet er zo op papier erg netjes uit :)

Afgelopen vrijdag m'n Polo even "uitgelaten" en een klein stukje 120km/h rijksweg in de S-stand gereden. Volgens mij hunkerde hij er nogal naar want de 130 was zo gevonden en eigenlijk wilde hij niet langzamer. Toen ik even later de rijksweg af ging en de oprit nam om terug te rijden, ook even gas gegeven. Ik had niet veel meer gas moeten geven want ik kon merken dat de banden grip begonnen te zoeken :X

Ik snap niet dat er mensen zijn die een 1.2' tje in een Polo niet voldoende vinden :P. Heerlijk rustig rijden met zo met DSG en als het snel moet, doét hij het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:30

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

SmartDoDo schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:29:
[...]

Ik snap niet dat er mensen zijn die een 1.2' tje in een Polo niet voldoende vinden :P. Heerlijk rustig rijden met zo met DSG en als het snel moet, doét hij het ook.
Ach, er zijn mensen die een A4 4.2 nog te weinig vinden.

Ik heb de Polo even vergeleken met mijn Citroën ZX, en volgens de cijfers is het zeker een vlotte auto. Zelfde gewicht, zelfde vermogen, alleen meer koppel en dat ook nog eens beschikbaar vanaf 1500 toeren, en dan nog eens een DSG.

Zeker dat dat een fijne auto moet zijn. Enige vraag: wat doet die onder de 1500 toeren? Kun je ook in de 4 of 5 vanaf 1000 toeren optrekken?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

J0YR1D3R schreef op maandag 31 januari 2011 @ 10:48:
Kun je je spiegels niet inklappen door lang de "sluiten" knop van je afstandsbediening in te drukken?
Nop, helaas...
Wel ramen (sluiten en openen) ingesteld bij lang drukken.
AJM schreef op maandag 31 januari 2011 @ 10:49:
[...]

Volgens mij kan je dat gewoon zelf instellen in het menu van de boordcomputer, bij mij geeft hij het gewoon in Km/u aan.
Nop, tried that. Hij blijft mijlen aangeven.
Ik heb overigens de keuze uit 2x Engels, Deutsch, Frans, pools, chinees etc. Maar geen NL
Ook in het menu bij "units" geen keuze voor km/u
Ach, niet héél storend..
Koffie schreef op maandag 31 januari 2011 @ 10:54:
Druk eens op het sterretje op je stuur tijdens het luisteren naar muziek? :)
Hé..
hmm.. alhoewel.. geen sterretje op het stuur, wel een soort toverstokje, karaoke microfoon ding, achtig iets
Maar die is voor spraakcommando 's (toch?)
SmartDoDo schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:29:
[...]
Ziet er zo op papier erg netjes uit :)

Afgelopen vrijdag m'n Polo even "uitgelaten" en een klein stukje 120km/h rijksweg in de S-stand gereden. Volgens mij hunkerde hij er nogal naar want de 130 was zo gevonden en eigenlijk wilde hij niet langzamer. Toen ik even later de rijksweg af ging en de oprit nam om terug te rijden, ook even gas gegeven. Ik had niet veel meer gas moeten geven want ik kon merken dat de banden grip begonnen te zoeken :X

True dat! Mijn ervaringen ook, zelfs met een 'lange' Golf.
In vergelijk met mijn V70 mis je wel die extra duw, maar er is power voldoende vind ik hoor!

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Laatst online: 12:28

SmartDoDo

Woeptiedoe

Maasluip schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:50:
[...]

alleen meer koppel en dat ook nog eens beschikbaar vanaf 1500 toeren, en dan nog eens een DSG.

Zeker dat dat een fijne auto moet zijn. Enige vraag: wat doet die onder de 1500 toeren? Kun je ook in de 4 of 5 vanaf 1000 toeren optrekken?
Mijn ervaring is dat hij vanaf ongeveer 1700rpm aan z'n maximum koppel zit. Als de motor warm is dan merk je wel dat hij lager in de toeren beter trekt. Bij rustig rijden is het bij +/- 1700rpm opschakelen en dan valt hij terug tot zo'n 1300rpm. Dan rijdt het prima rustig door. Je merkt wel dat als je wat gas geeft hij gelijk begint te trekken, doods is hij zeker niet. Wil je de motor echt goed voelen, dan moet je minimaal zo'n 1700rpm draaien.

Onder de 1000rpm komt hij eigenlijk alleen als je afremt en tot stilstand komt. Stationair loopt de motor 600rpm.

In de S-stand zorgt de DSG ervoor dat je zo ergens tussen de 2100rpm en 3200rpm blijft. Hoe meer gas je geeft, hoe verder het toerental oploopt. Bij rustig gasgeven schakelt hij dus bij ongeveer 3200 rpm op. Je merkt in de S-stand echt dat hij alert is, soms bijna zenuwachtig want hij wilt echt harder. Een van de eerste keren in de S-stand trok ik in 50 kilometergebied even op van 0 naar 80. Geen succes dus ;)

Overigens iets grappigs wat ik laatst ontdekte, in de S-stand schakelt de bak wel naar de 7e versnelling zodra je de cruisecontrol aanzet. En iedereen maar roepen dat in de S-stand hij maximaal naar de 6e versnelling opschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
bord4kop schreef op maandag 31 januari 2011 @ 12:05:
[...]

Nop, tried that. Hij blijft mijlen aangeven.
Ik heb overigens de keuze uit 2x Engels, Deutsch, Frans, pools, chinees etc. Maar geen NL
Ook in het menu bij "units" geen keuze voor km/u
Ach, niet héél storend..
Erg raar. Zou gewoon in je MFD instelbaar moeten zijn. VCDS to the rescue dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 17:52
Weet iemand waar ik op de VW site kan zien welke opties standaard zijn op de VW Golf VI 1.2 TSI Comfortline Bluemotion?

Ik krijg deze auto binnenkort, maar ben wel benieuwd wat ik kan verachten

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Laatst online: 28-09 21:23

AJM

funk-e schreef op maandag 31 januari 2011 @ 12:28:
Weet iemand waar ik op de VW site kan zien welke opties standaard zijn op de VW Golf VI 1.2 TSI Comfortline Bluemotion?

Ik krijg deze auto binnenkort, maar ben wel benieuwd wat ik kan verachten
Dat is toch niet zo lastig te vinden? http://www.volkswagen.nl/...Comfortline_D0Lnl,00.html
Pagina: 1 ... 12 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.

http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]