| Security Management |
Mooi!nonan schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:24:
En ik wil mijn kever uit 1966 ook even showen. Ik heb zelf de bodem helemaal opgeknapt en ik heb er nieuwe kokerbalken in gezet. Voor meer info: Keversite.nl
[afbeelding]
Op Budel.
[afbeelding]
Alleen jammer van de ratlook, blijf dat zonde vinden van wat voor auto dan ook.
Een oldtimer is niks voor mijzelf, ik ga de luxe die ik gewend ben teveel missen denk ik, maar ik vind het wel mooi en ik kan het dan ook erg waarderen dat mensen de tijd en moeite nemen om de oude auto's rijdbaar te houden!
Mooi! Als dagelijkse auto zo ik het niet willen. Maar ik snap je liefde voor het ding.nonan schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:24:
En ik wil mijn kever uit 1966 ook even showen. Ik heb zelf de bodem helemaal opgeknapt en ik heb er nieuwe kokerbalken in gezet. Voor meer info: Keversite.nl
[afbeelding]
Op Budel.
[afbeelding]
Ik heb voor als ik ooit tijd en geld heb, dit op mijn lijstje:

Ik heb een nieuwe Volkswagen Golf VI GTI ! Nou is deze na 5 dagen al mijn ruit eruit geslagen..
Het was dan welliswaar mijn kleine achterruitje.. Weet ook niet waarom die.. De daders waren afgeschrikt vanwege het alarm gelukkig..
Ik heb ook het diefstal gevoelige RNS 510 systeem erin zitten. Nou zag ik van de week dat volkswagen met een beveiliging hiervoor komt.
http://www.volkswagen.nl/...18461,22445_D0Lnl,00.html
Heeft iemand hier ervaring mee, of alternatieven oid?
Frietjes
Tijd voor een nieuwe sig..
okee, dan regel ik het even..Koffie schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 13:14:
Die bescherming is al een tijdje leverbaar, hoef je dus niet op te wachten
Iemand ervaringen mee?
Frietjes
Ok, ding alweer een tijdje geleden ingebouwd. Was totaal plug en play en was een kwestie van 2 stekkers inprikken in de nieuwe module. Stelt 3x niks voor. De dealer wilde voor dit geintje €850 laten aftikken. Lekker, voor 2 minuten werk. Maar goed, denk laat het ff weten, misschien zijn er mensen hier die nu ook premium hebben en ook HFP nodig hebben. Dit is dus de goedkoopste oplossing. iPhone paired vlekkeloos over HFP, inclusief volledig adresboek, en nokias pairen netjes middels rSAP.UltraSub schreef op zondag 28 november 2010 @ 09:23:
Novero 3C8035730A voor de Golf VI van mijn vader besteld. Hij heeft nu een RNS510 met premium, dus rSAP. Nokia kapot, dus zoektocht naar nieuwe telefoon begonnen. Nokia heeft het niet meer, dus probleem. Maar gelukkig is er een oplossing in de vorm van deze carkitmodule. Doet rSAP en HFP. Omdat de auto al recente premium heeft, schijnt het een kwestie van module wisselen te zijn. Kosten €270. We zullen zien.
Mission complete
Maar veel plezier ermee, veel mensen schijnen die erin te bouwen tegenwoordig.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Page intentionally left blank.
Ik heb gezien hoe het achter het dash vastzit, dat is opzich wel stevig. Maar met veel geweld gaat dat ook loskomen en dan is heel je dashboard naar de klote. Dat is het probleem van dingen vastzetten, ze gaan het toch proberen en erg veel brute force gebruiken om het voor elkaar te krijgen.spenky schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 13:20:
[...]
okee, dan regel ik het even..
Iemand ervaringen mee?
Er is op het moment gewoon geen goede oplossing voor een RNS510 afgezien van laten jatten en een aftermarket unit terugkopen met afneembaar front.
Van Google images:StarWing schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 14:49:
Heeft er iemand een vaste/afneembare trekhaak zitten op een golf V ? Ik weet dat er een stukje bumper moet aan geloven, maar ik had graag eerst een fototje gezien eer ik er een laat plaatsen op mijn golfje..

[ Voor 14% gewijzigd door UltraSub op 14-12-2010 16:11 ]
Is ook niet zo. Leert helemaal niks.pistole schreef op zondag 05 december 2010 @ 09:34:
Zelflerend? Daar heb ik nooit iets van gemerkt... of is dat bij latere modellen geïntroduceerd?
Rij een Golf V GT TDI met DSG en in de Golf VI 90KW TSI met DSG van mijn vriendin, ken dus beide types DSG bak, en ze leren allebei niet. Zit tussen de oren van de heren hier
Vraag maar aan tuners, die kunnen de toerentallen instellen waarbij ze de bak laten schakelen als er geen gas op de plank staat (of juist wel). Feit dat het programmeerbaar is zegt het al.
/edit
http://dsgtuning.com/producten/nl_customizing.htm
[ Voor 4% gewijzigd door UltraSub op 14-12-2010 16:17 ]
Ik heb tot nu toe ook nergens een ontkenning van dat feit kunnen vinden.
Wel heb ik persoonlijk ondervonden dat mijn DSG significant anders reageerde na onderhoud aan de DSG, wat weer op oude level kwam na een paar ritjes (lees: lui schakelen, wat steeds sportiever werd).
Dat je iets kun instellen aan een onderdeel, sluit niet uit dat hij iets anders niet kan.
[ Voor 47% gewijzigd door Koffie op 15-12-2010 08:13 ]
Vreemd dat het niet leverbaar is voor een Polo, terwijl het wel op een RNS310 zou moeten werken.spenky schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 11:23:
Hoi!
Ik heb een nieuwe Volkswagen Golf VI GTI ! Nou is deze na 5 dagen al mijn ruit eruit geslagen..
Het was dan welliswaar mijn kleine achterruitje.. Weet ook niet waarom die.. De daders waren afgeschrikt vanwege het alarm gelukkig..
Ik heb ook het diefstal gevoelige RNS 510 systeem erin zitten. Nou zag ik van de week dat volkswagen met een beveiliging hiervoor komt.
http://www.volkswagen.nl/...18461,22445_D0Lnl,00.html
Heeft iemand hier ervaring mee, of alternatieven oid?
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Die pinnen moeten ook ergens aan vast en dat is bij een Polo wat minder makkelijk. Bedoel die pinnen alleen vastmaken aan dat plastic paneeltje heeft weinig meerwaarde natuurlijkGunner schreef op woensdag 15 december 2010 @ 13:30:
[...]
Vreemd dat het niet leverbaar is voor een Polo, terwijl het wel op een RNS310 zou moeten werken.
Ik merk wel dat 'af en toe' de schakelmomenten anders komen te liggen (bij hogere toeren) en de DSG dus anders reageert. Maar volgens mij wordt dat veroorzaakt door het motormanagement?Koffie schreef op woensdag 15 december 2010 @ 08:08:
Dan zit het tussen de oren, volgens mij doet 'ie het wel
Ik heb tot nu toe ook nergens een ontkenning van dat feit kunnen vinden.
Wel heb ik persoonlijk ondervonden dat mijn DSG significant anders reageerde na onderhoud aan de DSG, wat weer op oude level kwam na een paar ritjes (lees: lui schakelen, wat steeds sportiever werd).
Dat je iets kun instellen aan een onderdeel, sluit niet uit dat hij iets anders niet kan.
Ik frut, dus ik epibreer
In beginsel gaat het dan over de ervaringen met dagelijks rijden. Komt de 1.6 TDI een beetje mee met het verkeer zonder al te veel moeite? Heb zelf qua opties al zitten kijken naar het Executive pakket, leren stuurwiel etc. Navigatie laat ik voorlopig nog even liggen gezien de diefstalgevoeligheid.
[ Voor 28% gewijzigd door Maximus op 18-12-2010 19:32 ]
PhD i.o.
[ Voor 82% gewijzigd door Gunner op 18-12-2010 19:42 ]
Vind het alleen zo irritant als je van die aso's langs ziet rijden in de oude volkswagen golf's. Hebben ze er een dubbele uilaat onder die bijna evengroot is als de auto zelf, uberlelijk bodykit die half geplaatst is waar de helft ervan af hangt en de muziek zo hard dat je het in China hoort. Volkswagen is een goed merk, maar het is gewoon jammer dat sommige mensen een merk zo gebruiken.
Deze auto bedoel ik met oude golf's

7 zitter uit 1982,
1.6D (50 pk (geen typo),
Type Caravelle C, met groot schuifdak, koplampsproeiers, standkachel en een achterruitenwisser (jaja).
Staat op de foto nog op Zweeds kenteken, maar al een tijdje op NL kenteken.
Staat nu uiteraard in de stalling.
Er is ook een 1.6 Bluemotion.Gunner schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 19:40:
De 1.2 TDI bedoel je? Ik heb inmiddels 15.000 km mee gereden in 3 maanden en ben er erg tevreden over. Ik kom prima met het verkeer mee, dat is een beetje een misvatting dat dat niet zo zou zijn.
En ik zie ook niet in waarom je met 90 pk in een kleine auto niet met het verkeer mee zou kunnen komen.
Signatures zijn voor boomers.
Je hebt nog gelijk ook
Maar goed, ik zou niet weten waarom je die zakelijk zou willen rijden aangezien de 1.2 TDI met 14 procent bijtelling veel interessanter is. In mijn ogen interessanter dan die paar extra paardenkrachten.
edit: ik heb vanavond de TS een beetje bijgewerkt, met allemaal nieuwere modellen en wat actuelere foto's.
[ Voor 49% gewijzigd door Gunner op 18-12-2010 20:33 ]
Alleen heeft de vorige eigenaar de speedlimit warming op 110 km/u gezet, of laten staan.
Kan ik dat er zelf uitkrijgen?
Zit lui op de bank en geen zin om naar buiten te gaan voor de manual....
Ik heb de 1.6 TDI Blue Motion, maar dan in een Golf 6 Variant. Is dus wel iets zwaarder, maar echt prima mee te rijden hoor! Ik zit ongeveer 55.000km op de weg per jaar.Maximus schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 19:24:
Mijn eerste reactie in dit VW topic. Per September kan ik een lease-auto uitzoeken bij mijn nieuwe werkgever. Ik zit zelf te kijken naar de Polo en dan specifiek de Polo Bluemotion 1.6 TDI. Nu ga ik er binnenkort (als de sneeuw een beetje weg is) proefrijden. Echter mogelijk zijn hier al leden die deze auto rijden en ervaringen hebben. Ben erg benieuwd naar deze verhalen.
In beginsel gaat het dan over de ervaringen met dagelijks rijden. Komt de 1.6 TDI een beetje mee met het verkeer zonder al te veel moeite?
Ik heb nog nergens last gehad dat ik niet met het verkeer mee kon. In z'n 4 trekt hij heerlijk door als je op de snelweg in moet halen en dan zit je zo over de 120 km/u.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Moet je ff via het knopje op je stuur naar de setup van je BC, daar kun je dat aan/uit zetten.martin2005 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 21:26:
Ok, folks, vandaag rondje NL in de Passat. Meer dan happy, vooral met de wintersloffen.
Alleen heeft de vorige eigenaar de speedlimit warming op 110 km/u gezet, of laten staan.![]()
Kan ik dat er zelf uitkrijgen?
Zit lui op de bank en geen zin om naar buiten te gaan voor de manual....
M. gluurt door de gordijnen naar buiten en mompelt "morgen". Thanks, anyway!Koffie schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 21:40:
[...]
Moet je ff via het knopje op je stuur naar de setup van je BC, daar kun je dat aan/uit zetten.
Belangrijkste reden waarom ik zou kiezen voor de 1.6 is dat deze een 4 cilinder motor heeft daar waar de 1.2 een 3 cilinder is. Lijkt mij dat door die extra cilinder er toch wat meer trekkracht in het blok zit. Ook lees ik wat reviews en zie ik dat men de 1.2 behoorlijk afwimpelt als "sloom" en "niet vooruit te branden".Gunner schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 20:32:
[...]
Je hebt nog gelijk ook
Maar goed, ik zou niet weten waarom je die zakelijk zou willen rijden aangezien de 1.2 TDI met 14 procent bijtelling veel interessanter is. In mijn ogen interessanter dan die paar extra paardenkrachten.
edit: ik heb vanavond de TS een beetje bijgewerkt, met allemaal nieuwere modellen en wat actuelere foto's.
De 1.6 TDI BM is ook voorzien van een A label, deze heeft 20% bijtelling. De opties die er nog aan toegevoegd zouden worden (Executive pakket, lederenstuurwiel en Licht&Zicht-pakket) verhogen de prijs tot ongeveer 22.100 euro. Bijtelling valt dan ansch nog mee.
Vraag is alleen als ik een contract krijg voor de auto, waarmee ik volgens de voorwaarden of 180.000km of 5 jaar moet rijden, ik dan wel blij word van een 3 cilinder of dat ik beteraf ben met een 4 cilinder en dan maar iets meer bijtelling en mogelijk een kleine eigenbijdrage per maand.
PhD i.o.
Ik denk dat ik je ook wel 20 reviews kan bezorgen over mensen die wel erg tevreden zijn over de 1.2 3-cylinder. Zelf rij ik al wat jaren de drie-cilinder diesel van VW, ook het vorige model Polo met de 1.4 TDI, en ik heb er nooit problemen mee gehad qua trekkracht.Maximus schreef op zondag 19 december 2010 @ 09:06:
[...]
Belangrijkste reden waarom ik zou kiezen voor de 1.6 is dat deze een 4 cilinder motor heeft daar waar de 1.2 een 3 cilinder is. Lijkt mij dat door die extra cilinder er toch wat meer trekkracht in het blok zit. Ook lees ik wat reviews en zie ik dat men de 1.2 behoorlijk afwimpelt als "sloom" en "niet vooruit te branden".
Maar volgens mij heb je je besluit al genomen, wat je goed recht is
Heb mijn besluit zeker nog niet genomen, ik neig wel ergens naar maar ga pas beslissen na proefrijdenGunner schreef op zondag 19 december 2010 @ 10:13:
[...]
Ik denk dat ik je ook wel 20 reviews kan bezorgen over mensen die wel erg tevreden zijn over de 1.2 3-cylinder. Zelf rij ik al wat jaren de drie-cilinder diesel van VW, ook het vorige model Polo met de 1.4 TDI, en ik heb er nooit problemen mee gehad qua trekkracht.
Maar volgens mij heb je je besluit al genomen, wat je goed recht is
PhD i.o.
Mensen zijn verschillendMaximus schreef op zondag 19 december 2010 @ 09:06:
[...]
Belangrijkste reden waarom ik zou kiezen voor de 1.6 is dat deze een 4 cilinder motor heeft daar waar de 1.2 een 3 cilinder is. Lijkt mij dat door die extra cilinder er toch wat meer trekkracht in het blok zit. Ook lees ik wat reviews en zie ik dat men de 1.2 behoorlijk afwimpelt als "sloom" en "niet vooruit te branden".
Ik zou denken, wat een herrie en niet vooruit te hengsten
Je moet bij dit soort dingen echt zelf kijken wat je prettig vind, en niet van reviews uitgaan. Ik heb nu 3 auto's gehad met de 2.0D van PSA. Door de autopers geroemd om van alles en nog wat, ik vind het een draak van een moter.
Persoonlijk vond ik mijn proefrit in de nieuwe Golf GTI één van de meest teleurstellende momenten op auto gebied, terwijl ik de 1.4TSI een prachtmoter vind. Het kan verkeren
edit: Ik bedoel niet dat de GTI een slechte auto is/moter heeft, maar had er gewoon meer van verwacht
[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 20-12-2010 10:39 ]
Ik heb de Polo Bluemotion (en de TFSI) ook nog even overwogen en mijn besluit om in ieder geval niet de BM te nemen kwam niet door het gemis aan pk's of een cilinder, maar door het ontbreken van veel opties in de optielijst. Ik wilde toch op z'n minst Highline.Maximus schreef op zondag 19 december 2010 @ 09:06:
[...]
De 1.6 TDI BM is ook voorzien van een A label, deze heeft 20% bijtelling. De opties die er nog aan toegevoegd zouden worden (Executive pakket, lederenstuurwiel en Licht&Zicht-pakket) verhogen de prijs tot ongeveer 22.100 euro. Bijtelling valt dan ansch nog mee.
Vraag is alleen als ik een contract krijg voor de auto, waarmee ik volgens de voorwaarden of 180.000km of 5 jaar moet rijden, ik dan wel blij word van een 3 cilinder of dat ik beteraf ben met een 4 cilinder en dan maar iets meer bijtelling en mogelijk een kleine eigenbijdrage per maand.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
In het echt ziet hij er beter uit dan op de plaatjes. (het was een grijze
Ik blijf het knap vinden hoe ze een nieuw model kunnen maken waarbij je meteen zegt he die is nieuw. Maar toch herkenbaar blijft als een Passat. Vooral die nieuw achterlicht units zijn mooi.
Of het in het menu bij de tellers, winter tyres uitvinken.martin2005 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 22:07:
[...]
M. gluurt door de gordijnen naar buiten en mompelt "morgen". Thanks, anyway!
Frietjes
Da's niet omdat de leaserts dat zo graag willen, maar de leasemij's. Die laten doorgaans niks meer na (begin, half) november afleveren.EraZor schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 16:52:
gekkenhuis daar in jan. ivm de vele leaserts die graag op 2011 kenteken willen
Haha snap ik...de rijders zelf zal de inruilprijs niet veel boeien nee ;-)martin2005 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 14:18:
[...]
Da's niet omdat de leaserts dat zo graag willen, maar de leasemij's. Die laten doorgaans niks meer na (begin, half) november afleveren.
Ford Galaxy/S-max 2.0T Automaat (210 pk)
Volkswagen Sharan 1.4T automaat (150 pk)
Eigenlijk zouden we in de Ford de 1.6T willen hebben met 160pk, wat zat is voor mijn pa, maar die is niet in automaat leverbaar.
1 van de belangrijkste zaken om voor de Ford te kiezen is de navigatie. In de VW nemen we sowieso geen RNS510, om de bekende reden. Achteraf inbouw gaat sowieso niet gebeuren. Blijft over de RNS315. Goedkoper en niet/nauwelijks diefstal gevoelig. Ik ga de unit van de week even proberen, maar ben benieuwd naar de ervaringen. Mijn pa wil Navigatie en radio, en is niet geintereseerd in andere gadgets. Is het dan een goede unit? Makkelijk te bedienen en goed te begrijpen onderweg? Ik heb vroeger ervaring gehad met de RNS300, en die was op zich prima. De RNS310 was ik minder over te spreken.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Omdat we het lelijk vinden, maar vooral ook omdat hij anno 2011 niet meer met een frontje wil lopen. Alle andere automerken hebben dit goed geregeld, alleen bij VW doen ze er niks aan (ook in de nieuwe modellen niet terwijl het al jaren speelt).Arfman schreef op zondag 26 december 2010 @ 00:06:
Waarom geen achteraf inbouw? Om daar nu de keuze van een auto van af te laten hangen
Overigens zijn niet alleen wij zo gek. De VW dealer meldde dat er toch een flink aantal potentiele kopers af zijn gehaakt nadat ze zagen dat de RNS510 onveranderd in het dash zat.
Overigens is de Sharan van binnen verder een erg mooie auto geworden.
Ik weet niet wat je er niet aan beviel, maar heel erg veel verschil zit er niet tussen de 310 en 315. Volgens mij zit er in de 315 alleen een HDD met alle kaarten en iets met de telefoon, maar pin me er niet op vast.PWM schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 14:16:
De RNS310 was ik minder over te spreken.
Ben zelf wel erg te spreken over de RNS310.
Of kunnen ze de code tegenwoordig met software uit de RNS trekken?
Hier zou ik graag bevestiging van zien. Wil zelf ook graag zo'n unit in mijn auto (of eigenlijk, een RNS look-alike uit China) maar ben bang dat ik er dan elke 3 weken 1 nodig heb.UltraSub schreef op zondag 26 december 2010 @ 11:19:
Maar dat RNS probleem is toch al aangepakt? Het is toch godsonmogelijk geworden om nog een code te bemachtigen?
Zou me niks verbazen.Of kunnen ze de code tegenwoordig met software uit de RNS trekken?
Nederlands is makkelijker als je denkt
Als je achteraf inbouwt kan dat ook zeer mooi en goed afgewerkt zijn hoor. Er zijn gewoon frontjes voor je 2DIN dashboard te koop waarin je dan netjes je 2DIN 'aftermarket' radio kunt bouwen, met behoud van functies zoals stuurbediening. Heb ik ook, en mijn Kenwood heeft qua functies nog steeds een streep voor op RNS-en.PWM schreef op zondag 26 december 2010 @ 11:10:
[...]
Omdat we het lelijk vinden, maar vooral ook omdat hij anno 2011 niet meer met een frontje wil lopen. Alle andere automerken hebben dit goed geregeld, alleen bij VW doen ze er niks aan (ook in de nieuwe modellen niet terwijl het al jaren speelt).
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Wat kan het meer dan een Tomtom van 150 euro?
Hij is ook betaalbaar als je de China imitatie koopt voor 380 euro oid. Het enige nadeel, hij ziet er dan van buitenaf exact hetzelfde uit, waardoor hij snel weg isbouwfraude schreef op zondag 26 december 2010 @ 13:39:
Het RNS510 probleem is toch simpel op te lossen door het ding betaalbaar te maken?
- Volledig geintegreerde carkit.bouwfraude schreef op zondag 26 december 2010 @ 13:39:
Het RNS510 probleem is toch simpel op te lossen door het ding betaalbaar te maken?
- Grafisch overzicht van je parking distance control
- Achteruitrijcamera
- Muziek van je telefoon streamen
- Geen losse kabels op je dash, zoals je TomTom
- Er mooi en strak uit zien
[ Voor 26% gewijzigd door UltraSub op 26-12-2010 14:28 ]
Maar, natuurlijk is hij wel te duur. 1500,- tot 2000,- voor een apparaat wat een fractie kost, tsja. Maar dat is bij bijna alle automerken zo, hoewel de meesten hem wel in een pakket van <1000,- gooien.
Afaik zijn het alleen de china-pruts apparaten die ook weergave op het multifunctionele display (FIS) bieden?Arfman schreef op zondag 26 december 2010 @ 13:34:
[...]
Als je achteraf inbouwt kan dat ook zeer mooi en goed afgewerkt zijn hoor. Er zijn gewoon frontjes voor je 2DIN dashboard te koop waarin je dan netjes je 2DIN 'aftermarket' radio kunt bouwen, met behoud van functies zoals stuurbediening. Heb ik ook, en mijn Kenwood heeft qua functies nog steeds een streep voor op RNS-en.
Dat is voor mij de belangrijkste reden om nog steeds niet een aftermarket navi te monteren. Ik heb nu een fiscon carkit, die wel weergave op het FIS heeft en dat is nu net iets wat ik niet kwijt wil. Maar de aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid van diefstal wanneer je een RNS 510 (of lookalike) monteert, spreekt me ook niet aan.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Oeh, dat weet ik niet. M'n Altea heeft geen FIS, maar als-ie er 1 had zou ik het ook niet willen opgeven inderdaad.StevenK schreef op zondag 26 december 2010 @ 16:48:
[...]
Afaik zijn het alleen de china-pruts apparaten die ook weergave op het multifunctionele display (FIS) bieden?
Marktplaats
Das toch niet origineel??
(En dan onderin schrijven, let op met andere aanbieders wat vaak China import is

Volkswagen / Skoda / Seat origineel RNS-E 510 dubbel din look in car entertainment/navigatie systeem.
Volkswagen / Skoda / Seat origineel RNS-E 510 dubbel din look in car entertainment/navigatie systeem.
Voor de leasers; bij onze (ING carlease) wordt kostenloos het anti-diefstal ding meegeleverd / ingebouwd bij een RNS systeem.
Ik vermoed dat andere maatschappijen dit ook wel -zullen- doen.
Mooi is het niet natuurlijk, maar in ieder geval een zorg mider (misschien?).
Collega van mij heeft ook zo 'n china import originele namaak ding, volgens hem werkt het prima, alleen geen navi in het schermpje bij de klokkenwinkel.
En iets meer gadgets, alleen wel plastic fantastic look & feel.
Tja, dan koop ik wel een ford ofzo...

| Security Management |
UltraSub schreef op zondag 28 november 2010 @ 09:23:
Novero 3C8035730A voor de Golf VI van mijn vader besteld. Hij heeft nu een RNS510 met premium, dus rSAP. Nokia kapot, dus zoektocht naar nieuwe telefoon begonnen. Nokia heeft het niet meer, dus probleem. Maar gelukkig is er een oplossing in de vorm van deze carkitmodule. Doet rSAP en HFP. Omdat de auto al recente premium heeft, schijnt het een kwestie van module wisselen te zijn. Kosten €270. We zullen zien.
Update:UltraSub schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 13:23:
[...]
Ok, ding alweer een tijdje geleden ingebouwd. Was totaal plug en play en was een kwestie van 2 stekkers inprikken in de nieuwe module. Stelt 3x niks voor. De dealer wilde voor dit geintje €850 laten aftikken. Lekker, voor 2 minuten werk. Maar goed, denk laat het ff weten, misschien zijn er mensen hier die nu ook premium hebben en ook HFP nodig hebben. Dit is dus de goedkoopste oplossing. iPhone paired vlekkeloos over HFP, inclusief volledig adresboek, en nokias pairen netjes middels rSAP.
Mission complete
Niks alleen module wisselen dus he..
Net de auto uitgelezen met VCDS, en het rammelt van de foutmeldingen in het telefoongedeelte

Ja, het werkt als je de modules gewoon swapped. Maar de computer vind het niet fijn. Die zoekt nog steeds naar de oude module, denkt dat die kortsluiting heeft, en weet ik wat al niet meer. Ik denk dat brei ik wel ff recht door wat rond te struinen in de module, maar ja, die module is onbereikbaar, want die is er niet meer. Moet dus maar eens gaan uitzoeken hoe ik die oude module er uit gooi, en de nieuwe er netjes in gecode krijg. Als iemand het weet hou ik me aanbevolen. Nu ziet de log er zo uit (en komt ook meteen zo weer terug als je alles cleared):
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
| ------------------------------------------------------------------------------- Address 77: Telephone (J412) Labels: 3C0-035-730.lbl Part No SW: 3C8 035 730 A HW: 3C8 035 730 A Component: Telefon 007 0078 Revision: -------- Serial number: 35909603046268 Coding: 020000000000000000000000 Shop #: WSC 00000 000 00000 ASAM Dataset: EV_UHVPremi A01005 ROD: EV_UHVPremi_VW36.rod VCID: 2142E7DAC793FC14 9 Faults Found 9457427 - Negative output audio channel for speech/telephone B104F 13 [009] - Open Circuit Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 4 Fault Frequency: 3 Reset counter: 5 Mileage: 0 km Date: 2000.00.00 Time: 00:00:00 9455635 - Telephone Microphone B1048 13 [008] - Open Circuit Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 4 Fault Frequency: 2 Reset counter: 42 9458451 - Cellular Antenna: B1053 13 [008] - Open Circuit Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 4 Fault Frequency: 2 Reset counter: 42 Mileage: 0 km Date: 2000.00.00 Time: 00:00:00 9457937 - Telephone baseplate B1051 11 [008] - Short to Ground Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 4 Fault Frequency: 1 Mileage: 0 km Date: 2000.00.00 Time: 00:00:00 9457939 - Telephone baseplate B1051 13 [009] - Open Circuit Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 4 Fault Frequency: 2 Reset counter: 2 Mileage: 0 km Date: 2000.00.00 Time: 00:00:00 9458193 - Control Module for Cellular Telephone B1052 14 [008] - Short to Ground Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 4 Fault Frequency: 2 Reset counter: 42 Mileage: 0 km Date: 2000.00.00 Time: 00:00:00 13636352 - Control Module Not Coded U1013 00 [024] - - Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 4 Fault Frequency: 1 Mileage: 0 km Date: 2000.00.00 Time: 00:00:00 12608768 - Infotainment CAN Bus (SAE Bus E): Performance U0065 00 [008] - - Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 12608512 - Infotainment CAN Bus (SAE Bus E): Malfunction U0064 00 [008] - - Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 End --------------------------------------------------------------------- |
Ik heb destijds een Pioneer laten inbouwen, stuk goedkoper en wellicht dus wat minder interessant voor dieven. Helaas trof ik m'n autootje zo aan gisterochtend:bord4kop schreef op maandag 27 december 2010 @ 08:59:
[...]
![]()
Voor de leasers; bij onze (ING carlease) wordt kostenloos het anti-diefstal ding meegeleverd / ingebouwd bij een RNS systeem.
Ik vermoed dat andere maatschappijen dit ook wel -zullen- doen.

Aangezien er een vergelijkbare navi voor terug moet komen van de leasemaatschappij zit een RNS-systeem er niet in (helaas). De vervanging wordt er één met afneembaar front. Ik heb juist voor inbouw gekozen destijds omdat ik niet constant met een tomtom wilde rondzeulen.
Ben benieuwd. Geheid dat die eikels over een paar weken nog een keer komen kijken of de schade alweer hersteld is natuurlijk. Hopen dat ze zien dat het frontje weg is voordat ze het raampje hebben ingetikt.
Heb als vervangend vervoer een Golf met 2.0 TDI-motor meegekregen. Wát een koppel zeg. Die eerste versnelling zit er ook puur voor de show bij.
[ Voor 6% gewijzigd door Gaius op 28-12-2010 11:53 ]
PhD i.o.
This footer is intentionally left blank
Nu staat er toch wel veel op wat óf imitatie is, óf echt eerlijk lijkt te zijn kijkende naar prijs en meegeleverde codes/serienummers/bon.
Precies, die dus. En sja, ze worden ook gerust verkocht dus daar zit al een gedeelte van het probleem in...Arfman schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 15:29:
Politie of ander ordehandhavend personeel. Probleem ligt natuurlijk net zo goed bij de mensen die zo'n ding voor weinahg kopen op MP. Helemaal bij de RNS510, het druipt er gewoon vanaf dat ze gejat zijn.
CAN Gateway (controller 19) kiezen en dan in de "installation list" je telefoonoptie uitvinken.UltraSub schreef op maandag 27 december 2010 @ 19:10:
[...]
[...]
Update:
Niks alleen module wisselen dus he..
Net de auto uitgelezen met VCDS, en het rammelt van de foutmeldingen in het telefoongedeelte
Ja, het werkt als je de modules gewoon swapped. Maar de computer vind het niet fijn. Die zoekt nog steeds naar de oude module, denkt dat die kortsluiting heeft, en weet ik wat al niet meer. Ik denk dat brei ik wel ff recht door wat rond te struinen in de module, maar ja, die module is onbereikbaar, want die is er niet meer. Moet dus maar eens gaan uitzoeken hoe ik die oude module er uit gooi, en de nieuwe er netjes in gecode krijg. Als iemand het weet hou ik me aanbevolen. Nu ziet de log er zo uit (en komt ook meteen zo weer terug als je alles cleared):
Even de foutcodes wissen en een nieuwe autoscan doen en kijken welke opties er daarna tussen staan.
Kijk ook even onder "56-Radio" en post even welke code je daar hebt staan onder: Radio Configuration.
Waar schijnlijk staat daar 0040401, deze kan dan naar 0042401 of andersom in hetgeval van CAN-telefoon.
Mocht dat niet helpen dan heb je hetzelfde probleem als de "kufatec versie" van het BT ding.
De meldingen moet je dan voor lief nemen en zijn niet te verwijderen
[ Voor 11% gewijzigd door arjants op 30-12-2010 10:19 ]
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
Die collega die zo 'n china-origineel-namaak-pruts-ding heeft inmiddels een VW radio in laten bouwen.
De imitatie is eruit, bleek dat het ding zijn accu iedere keer leegtrok
* bord4kop is des te blijer dat hij origineel VW heeft (in januari/februari).
| Security Management |
Het klonk mij ook wat raar, want zoals hij zei; plug (paar stekkers) & play. So wat kan scheef gaan?
Maar hij heeft em nu bijna een jaar en sinds een paar weken/maanden gaat het mis..
| Security Management |
Uhm... Heb zelf een SZenco VW7088 imitatie, maar nooit last mee qua accu leegtrekken oid. Schijnt een bepaalde codering te zijn in je boordcomputer die je uit moet zetten...bord4kop schreef op donderdag 30 december 2010 @ 10:46:
update;
Die collega die zo 'n china-origineel-namaak-pruts-ding heeft inmiddels een VW radio in laten bouwen.
De imitatie is eruit, bleek dat het ding zijn accu iedere keer leegtrok![]()
Jammer dat zijn ervaringen niet goed zijn, die van mij zijn meer dan uitstekend!
"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
Op de Dension website is er een tool te downloaden waarmee je snel een index kunt aanmaken van alle nummers. Anders gaat de Dension dat zelf doen en dat kan zo een half uur duren met veel tracks. Ideaal! De Dension zit trouwens direct achter de radio aangesloten, dus er gaat enkel een kabeltje naar het handschoenenvakje, dat scheelt weer ruimte!
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Kunnen inderdaad de schokdempers zijn, kun je makkelijk zelf testen.Fiorano schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 10:40:
Ik rij nog al regelmatig in de VW Vento(1997) van een maat van me. Heerlijke bak. Echter is nu de vering van de achterkant nogal slap. En hij "bonkt" Links achter. Gevalletje einde Schokbreker?
Een keer de achterkant goed indrukken, deze mag dan niet "nadeinen"
Het kunnen ook versleten draagarm rubbers zijn.
Komt veel voor, ook bij de Golf 4.
Deze worden vaak vervangen door rubbers van de TT, deze zijn massief ipv open.
Eventueel kun je ook PU rubbers monteren, deze zijn wel stugger.
[ Voor 12% gewijzigd door arjants op 31-12-2010 14:50 ]
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
Hier gekocht: http://www.vag-diagnostics.com/
Werkt perfect, maar ik ga na ingezien te hebben dat ik toch nog wel jaren VW blijf rijden (al 15 jaar Golf nu) toch een volledige versie aanschaffen bij Ross-Tech. DM me maar als je interesse hebt.
Dat probleem kwam nu juist voor bij originele VW radio's in combinatie met oudere CAN bus: http://www.my-gti.com/1101 . Mij was verzekerd dat dit bij China exemplaren niet voorkwam.bord4kop schreef op donderdag 30 december 2010 @ 10:46:
update;
De imitatie is eruit, bleek dat het ding zijn accu iedere keer leegtrok![]()
Ow, je post gemist..arjants schreef op donderdag 30 december 2010 @ 10:11:
[...]
CAN Gateway (controller 19) kiezen en dan in de "installation list" je telefoonoptie uitvinken.
Even de foutcodes wissen en een nieuwe autoscan doen en kijken welke opties er daarna tussen staan.
Kijk ook even onder "56-Radio" en post even welke code je daar hebt staan onder: Radio Configuration.
Waar schijnlijk staat daar 0040401, deze kan dan naar 0042401 of andersom in hetgeval van CAN-telefoon.
Mocht dat niet helpen dan heb je hetzelfde probleem als de "kufatec versie" van het BT ding.
De meldingen moet je dan voor lief nemen en zijn niet te verwijderen
Bedankt voor je info. Achteraf zag ik trouwens dat hij wel de juiste module laat zien in de logs, dus hij zoekt niet meer naar de oude. Ik ga er verder mee zodra ik weer toegang tot de betreffende auto heb.
Zo, aan mijn 1J met AXR motor mogen sleutelen vanmiddag, een kleine beurt uitgevoerd in de loods van mijn oom
Kosten bij de dealer: vermoedelijk 180 euro (vorig factuur als bedrag genomen)
Zelf: 1 uur vies worden, 60 euro aan onderdelen voor de service en 43 euro voor 2 assteunen
* Beerkeeper is happy!

XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Moest vandaag aan deze post denken die ik een tijdje geleden zag. Vooropgesteld, ik ben geen Ford fan, sterker, ik heb nog nooit 2 auto's van hetzelfde merk achter elkaar gereden.bord4kop schreef op maandag 27 december 2010 @ 08:59:
[...]
En iets meer gadgets, alleen wel plastic fantastic look & feel.
Tja, dan koop ik wel een ford ofzo...
Vandaag proefrit gemaakt in een nieuwe Golf voor mijn schoonmoeder, en het viel mij op dat het interieur van de Golf meer plastic bevatte dan ik uberhaupt in mijn auto heb
Ik weet het, het Ford Mondeo dash (zeker die oude die jij post) is geen topper, en zeker op foto's lijkt het allemaal plastic.
Echter, alle zwarte materialen die je ziet, zijn zacht. De omlijstingen zijn geen plastic, maar echt metaal. Het glimt misschien iets teveel, maar de materialen zijn gewoon goed.
Bij de Golf vandaag viel dat dus tegen. Alleen de bovenkant van het dash is mooi materiaal, de rest spijkerhard plastic. De handrem is keihard, en alles er omheen lijkt wel bij tupperware vandaan te komen, ware het niet dat tupperware wel zacht is
De Golf heeft een mooi dash, en zit prima in elkaar, maar als je het hebt over plastic, zit er een stuk meer op dan bij de foto die je poste
Na wat proefritten afgelopen week heb ik besloten komende Maandag/Dinsdag een Polo 1.2 TDI BM te gaan bestellen, 3 deurs, zwart. ( Lease )
Zit beetje met de radio te stoeien. Enerzijds wil ik executive pakket erbij bestellen zodat er een mooi systeem in het dashboard zit ( RCD 310 ) en met multimediabox in dashboard.
(Beetje dubbel op, executive pakket heeft midden arm steun, die standard in de comfortline zit. Ik zal wel iets over het hoofd zien)
Maar als ik de diefstallen zo lees, is dat wel verstandig zo'n VW ingebouwde radio ?
Sticker op de ramen "Geen navigatie aanboord"

[ Voor 3% gewijzigd door Capo op 08-01-2011 23:47 ]
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Die RCD310 kan je rustig in je auto laten zetten
Overigens heeft de comfortline bij mijn weten geen middenarmsteun, die komt er pas bij de Highline in.
[ Voor 18% gewijzigd door PWM op 08-01-2011 23:55 ]
Executive Plus met een RCD310? Je bedoelt misschien de RNS310?Capo schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 23:38:
Zit beetje met de radio te stoeien. Enerzijds wil ik executive pakket erbij bestellen zodat er een mooi systeem in het dashboard zit ( RCD 310 ) en met multimediabox in dashboard.
(Beetje dubbel op, executive pakket heeft midden arm steun, die standard in de comfortline zit. Ik zal wel iets over het hoofd zien)
Jawel hoor. De folder spreekt zelfs van een middenarmsteun in de BlueMotion op de Trendline-uitvoering. Buiten dat is er geen Highline-uitvoering op de BM. Alleen trend en comfort.PWM schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 23:53:
Overigens heeft de comfortline bij mijn weten geen middenarmsteun, die komt er pas bij de Highline in.
[ Voor 28% gewijzigd door Gunner op 09-01-2011 00:02 ]
* mambo No5 zou 't wel weten iig.
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
Ah, dan is dat inderdaad een BM ding. In de "normale" prijslijst is het wel zo. Wel fijn, beetje uniformiteitGunner schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 23:56:
[...]
Jawel hoor. De folder spreekt zelfs van een middenarmsteun in de BlueMotion op de Trendline-uitvoering. Buiten dat is er geen Highline-uitvoering op de BM. Alleen trend en comfort.
VW folder : Executive met RCD310, zes luidsprekers, cd-speler, geschikt voor mp3 met titel weergave en multimedia aansluitbox.Gunner schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 23:56:
[...]
Executive Plus met een RCD310? Je bedoelt misschien de RNS310?
De Executive plus is met RNS310, maar die heb ik liever niet erin.
Het zal wel een foutje zijn op de athlon website , de midden armsteun. Standaard optie en niet in executive pakket. VW polo bm folder staat de middenarmsteun ook niet in executive pakket.[...]
Jawel hoor. De folder spreekt zelfs van een middenarmsteun in de BlueMotion op de Trendline-uitvoering. Buiten dat is er geen Highline-uitvoering op de BM. Alleen trend en comfort.
Ben benieuwd hoelang het gaat duren, verkoper melden dat de levertijd momenteel midden April is.
Bestellen en goedkeuring duurd 2 weken, dus dan zou de auto er begin Mei zijn.
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Van alle proefritten (stuk of 8 ) is de Polo voor mij gewoon de betere auto.
Toch nog even de Punto Evo proef gereden gisteren omdat de reviews erg lovend zijn, maar het verschil is gewoon veel te groot qua afwerkings kwaliteit, stabiliteit van de auto, omgeving geluid in de auto en van de motor.
Grappig wel, mijn eerste auto ooit was ook een Polo
[ Voor 8% gewijzigd door Capo op 09-01-2011 10:53 ]

Toch vond ik de Punto niet zo slecht als ik las in jou review.. Moet toch eens met de polo rijden dan.Capo schreef op zondag 09 januari 2011 @ 10:52:
Ja ik ben een happy man.
Van alle proefritten (stuk of 8 ) is de Polo voor mij gewoon de betere auto.
Toch nog even de Punto Evo proef gereden gisteren omdat de reviews erg lovend zijn, maar het verschil is gewoon veel te groot qua afwerkings kwaliteit, stabiliteit van de auto, omgeving geluid in de auto en van de motor.
Grappig wel, mijn eerste auto ooit was ook een Polo
Ik vind de punto op heel veel punten slecht doordacht. Alsof men haast had met ontwikkelen. Neem nou het openen van de achterklep als voorbeeld. Maar zo ook het slecht sluiten van de deuren etc.Christoph schreef op zondag 09 januari 2011 @ 11:10:
[...]
Toch vond ik de Punto niet zo slecht als ik las in jou review.. Moet toch eens met de polo rijden dan.
De polo merkte ik dat alles soepeler, meer doordacht en rustiger was.
Het is een kwestie van smaak natuurlijk, sommige mensen vinden het super dat ze het stuur met het puntje van hun vinger kunnen gebruiken, even als koppeling en gas pedaal kunnen bedienen met hun kleine teen.
Ik vind dat echt afschuwelijk.
Stoelen is natuurlijk persoonlijke voorkeur, net waar je beter in zit, ieder lichaam is anders.
Is maar goed ook allemaal , anders reden we allemaal in dezelfde eenheids worst en zouden we allemaal nog meer lemming zijn.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Onder de Touran hadden wij van die Michelin banden, maakten toch wel herrie, en nu Bridgestone ER300, en dan rijd niet alleen veel beter, maar ook minder herrie.
En zeker als die auto waar je een proefrit mee hebt gemaakt op winterbanden staat maakt die veel herrie.
De Scirocco is niet een heel stille auto, maar, in zijn klasse misschien wel. Zoveel keus heb je niet. In dezelfde klasse zijn dit de keuzes denk ik:woutur schreef op zondag 09 januari 2011 @ 14:20:
Wat vinden de Scirocco rijders van het windgeruis/bandengeruis van de auto? Ik heb een proefritje gemaakt, maar kon zo 1-2-3 niet goed beoordelen of de auto goed stil is. Ben op zoek naar een nieuwe leasebak, en wil graag een stille auto (maar geen anonieme Golf).
- Alfa Romeo Guiletta
- Renault Megane Coupe
- Volvo C30 (na facelift)
- Peugeot RCZ
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Natuurlijk maakt het soort banden uit, maar de isolatie is nog veel belangrijken. Ik rij nu een Fiat Bravo, en daar vind ik het windgeruis en bandengeruis storend. Zeker als je veel dagen 4 uur in de auto zit. Helaas heb ik niet een enorm leasebudget, en een bmw zit er bijv. niet in.Joopieboy schreef op zondag 09 januari 2011 @ 14:34:
Ligt puur aan de banden.
Onder de Touran hadden wij van die Michelin banden, maakten toch wel herrie, en nu Bridgestone ER300, en dan rijd niet alleen veel beter, maar ook minder herrie.
En zeker als die auto waar je een proefrit mee hebt gemaakt op winterbanden staat maakt die veel herrie.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Dan snap ik niet helemaal wat jij gewend bent, want ik vind onze Touran van binnen erg stil, en zeker nu met de andere banden is het nog eens stiller geworden. Ik werk zelf bij een Volvo dealer en ik vind een luxe S60/S80/XC60/XC90 niet echt veel stiller van binnen op de snelweg hoor...woutur schreef op zondag 09 januari 2011 @ 14:47:
[...]
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Natuurlijk maakt het soort banden uit, maar de isolatie is nog veel belangrijken. Ik rij nu een Fiat Bravo, en daar vind ik het windgeruis en bandengeruis storend. Zeker als je veel dagen 4 uur in de auto zit. Helaas heb ik niet een enorm leasebudget, en een bmw zit er bijv. niet in.
Als je echt stilte wilt kom je toch in een andere prijsklasse, bv een Infiniti G37 om maar in coupe termen te blijven. Een gewone 3 serie vind ik ook niet echt stiller van binnen, een luxe 5 of 7 dan weer wel. En zo kun je doorgaan.
Een 3-deurs 1-serie zit toch gewoon in dezelfde prijsklasse als de Scirocco? Alleen zijn de benzinemotoren van VW mooierwoutur schreef op zondag 09 januari 2011 @ 14:47:
Helaas heb ik niet een enorm leasebudget, en een bmw zit er bijv. niet in.
[ Voor 18% gewijzigd door PWM op 09-01-2011 15:18 ]
De 1-serie is inderdaad in dezelfde prijsklasse als de scirocco, maar met een nieuwe versie van de 1 voor de deur ga ik de oude niet meer bestellen (ja, noem me een zeur maar dat voelt gewoon niet goed aan).
Ik neem geen Bravo meer, die heb ik nu gezien. Ik heb een hekel aan franse auto's dus Peug, Citroen en Renault vallen sowieso af. Alfa Romeo's zijn ongelooflijk duur in de lease (zullen wel veel stuk gaan en onverantwoorde berijders hebben, qua aanschaf zijn ze vrij goedkoop). Hetzelfde geldt voor Volvo's (c30, ook erg duur in de lease om één of andere reden).
Maar we wijken af van de oorspronkelijke vraag: is ie stil. Ik heb nu één anwoord: niet in het bijzonder, maar misschien wel in zijn prijsklasse.
Maar lees ik het nu goed, je hebt een junior lease pakket, en je wilt eigenlijk een premium leaser?
[ Voor 10% gewijzigd door Joopieboy op 09-01-2011 16:13 ]
- C30 2.0 66,4 dB
- Giulietta 1.4 68,9 dB
- Golf 1.4 69,0 dB
- Audi A3 1.8 69,1 dB
- Scirocco 69,9 dB
Bronnen:
https://eu.link.fiatauto..../Autoweek_29-_72720_1.pdf
http://www.autotrack.nl/autogids/testverslag/volvo/c30/1736
http://www.autotrack.nl/a.../volkswagen/scirocco/2237
Nu vergelijk je een diesel met benzine auto'sTha-guido schreef op zondag 09 januari 2011 @ 16:31:
Enkele cijfers van dB bij 120 km/hDe Scirocco lijkt niet de stilste te zijn in zijn klasse inderdaad.
- C30 2.0 66,4 dB
- Giulietta 1.4 68,9 dB
- Golf 1.4 69,0 dB
- Audi A3 1.8 69,1 dB
- Scirocco 69,9 dB
Bronnen:
https://eu.link.fiatauto..../Autoweek_29-_72720_1.pdf
http://www.autotrack.nl/autogids/testverslag/volvo/c30/1736
http://www.autotrack.nl/a.../volkswagen/scirocco/2237
The ramblings of an idiot
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.
http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]