Het grote Mazda topic #1

Pagina: 1 ... 13 ... 79 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Randleman schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:23:
120 of 150PK is nog even een lastige keuze.
:?

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Mijn excuus, ik dacht dat het verschil in prijs tussen de twee minimaal was, maar niets is minder waar. (zal wel door de 4wd komen)

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:52
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:34:
[...]

Mijn excuus, ik dacht dat het verschil in prijs tussen de twee minimaal was, maar niets is minder waar. (zal wel door de 4wd komen)
Inderdaad, en dus ook de bijtelling. Dus nog even over nadenken of het de meerprijs waard is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:32

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Je weet dat je met een NA een serieus probleem kunt krijgen als je delen van het lucht traject van je radiator af plakt!

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damic schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 17:53:
[...]
Je weet dat je met een NA een serieus probleem kunt krijgen als je delen van het lucht traject van je radiator af plakt!
Ja daar was ik idd al beetje bang voor, maar ik heb straks ook een vented motorkap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 21:35
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 19:48:
[...]

Ja daar was ik idd al beetje bang voor, maar ik heb straks ook een vented motorkap :)
Dat maakt niet uit, door de "bek" vol te stoppen met dit soort meuk krijgt je radiator te weinig lucht om goed te koelen. Dus kans op oververhitting, zeker in de zomer en/of bij file rijden.
Zéker bij een NA is de kans hierop groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jorisjan schreef op zondag 13 december 2015 @ 12:15:
[...]

Dat maakt niet uit, door de "bek" vol te stoppen met dit soort meuk krijgt je radiator te weinig lucht om goed te koelen. Dus kans op oververhitting, zeker in de zomer en/of bij file rijden.
Hmmm.. Mja lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
nee hoor ^^

maar als je klaar bent met die tanden in de opening, en de bodykit ben je altijd welkom in Het foute tuning topic deeltje 27

:+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jorisjan schreef op zondag 13 december 2015 @ 15:51:
[...]

nee hoor ^^

maar als je klaar bent met die tanden in de opening, en de bodykit ben je altijd welkom in Het foute tuning topic deeltje 27

:+ :+
Fout is persoonlijk ;)

Mijn auto wordt zwart met goud ;) niet veel anders dan nu maar meer goud kleurig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:11

Wailing_Banshee

You're Next

jorisjan schreef op zondag 13 december 2015 @ 12:15:
[...]

Bah, met een MX5 ga je geen file rijden! Dan ga je de snelweg af om mooi te rijden (hebben we van de zomer ook gedaan toen we vanuit Hongarije terug reden, we reden de file in, de eerste de beste afslag eraf, prachtig stukje naast de snelweg gereden (perfecte weg voor een MX5, veel bochtjes!) en voorbij de file er weer op :D) Daarnaast vind ik het persoonlijk niet zo heel prettig om tussen die enorme bakbeesten te staan (personenauto's in formaat tank en vrachtwagens) met zo'n kleine auto.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:59
Wailing_Banshee schreef op maandag 14 december 2015 @ 07:35:
Daarnaast vind ik het persoonlijk niet zo heel prettig om tussen die enorme bakbeesten te staan (personenauto's in formaat tank en vrachtwagens) met zo'n kleine auto.
Bij auto's heb ik er niet zo'n moeite mee, maar ik ga bijvoorbeeld niet tussen 2 vrachtwagens in rijden. Als het een beetje kan probeer ik er dan wel tussenuit te komen.

Helemaal als ik op de motor zit, dan pak ik ergens een verkeershaven en wacht ik wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

UTwizard schreef op maandag 14 december 2015 @ 08:46:
[...]

Bij auto's heb ik er niet zo'n moeite mee, maar ik ga bijvoorbeeld niet tussen 2 vrachtwagens in rijden. Als het een beetje kan probeer ik er dan wel tussenuit te komen.

Helemaal als ik op de motor zit, dan pak ik ergens een verkeershaven en wacht ik wel even.
Het valt vooral op als je in een lage auto zit, dat er heel veel hele grote massieve auto's op de weg zijn :p En tussen vrachtwagens ga ik altijd weg. Maar in die Mazda zie je helemaal niets meer als je op de linkerbaan stil staat :D (tenzij je echt naast een vrachtwagen staat, dan kun je meestal er nog onderdoor kijken :p)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wailing_Banshee schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:29:
[...]

Het valt vooral op als je in een lage auto zit, dat er heel veel hele grote massieve auto's op de weg zijn :p En tussen vrachtwagens ga ik altijd weg. Maar in die Mazda zie je helemaal niets meer als je op de linkerbaan stil staat :D (tenzij je echt naast een vrachtwagen staat, dan kun je meestal er nog onderdoor kijken :p)
of onderdoor rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
Heeft iemand ervaring met de automaat in de nieuwe mazda's die geleverd wordt in de CX-3, 3, 6 etc..? Ik kan er eigenlijk niet veel over vinden op internet behalve dat het een conventionele automaat is. Ik zoek wat meer info over het gedrag van de automaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:27
Randleman schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 10:07:
Heeft iemand ervaring met de automaat in de nieuwe mazda's die geleverd wordt in de CX-3, 3, 6 etc..? Ik kan er eigenlijk niet veel over vinden op internet behalve dat het een conventionele automaat is. Ik zoek wat meer info over het gedrag van de automaat.
Wij hebben thuis een pre-facelift CX-5 160 PK Benzine met de automaat (die is normaal nog steeds dezelfde).

De automaat is goed bij de les, schakelt vlot voor een conventionele automaat, is heel soepel bij stadsverkeer maar kan een schokje bij het schakelen geven als je het gaspedaal wat dieper intrapt maar is niet echt storend(eigenlijk zoals zo goed als alle conventionele automaten).

Zijn er nog specifieke zaken die je wilt weten? Ik heb er toch een kleine 8000 km ervaring mee, inclusief 3x een vakantie naar Frankrijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Death1ord op 18-12-2015 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
Death1ord schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 14:59:
[...]

Wij hebben thuis een pre-facelift CX-5 160 PK Benzine met de automaat (die is normaal nog steeds dezelfde).

De automaat is goed bij de les, schakelt vlot voor een conventionele automaat, is heel soepel bij stadsverkeer maar kan een schokje bij het schakelen geven als je het gaspedaal wat dieper intrapt maar is niet echt storend(eigenlijk zoals zo goed als alle conventionele automaten).

Zijn er nog specifieke zaken die je wilt weten? Ik heb er toch een kleine 8000 km ervaring mee, inclusief 3x een vakantie naar Frankrijk.
Bedankt voor de info! Volgende maand gaat de CX-3 in bestelling, 150PK versie. Ik zit nog te twijfelen tussen de handbak of automaat. Een paar vragen die ik heb zijn bijvoorbeeld; is de automaat nerveus? bijv. heel veel op en neer schakelen terwijl dit niet nodig is. En hoe is de sportstand? merk je hier iets van? Hoeveel tpm draait die met 120/130 km/h :)

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Randleman schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 20:28:
[...]

Bedankt voor de info! Volgende maand gaat de CX-3 in bestelling, 150PK versie. Ik zit nog te twijfelen tussen de handbak of automaat. Een paar vragen die ik heb zijn bijvoorbeeld; is de automaat nerveus? bijv. heel veel op en neer schakelen terwijl dit niet nodig is. En hoe is de sportstand? merk je hier iets van? Hoeveel tpm draait die met 120/130 km/h :)

alvast bedankt!
De automaat is niet nerveus. Aangezien je met een atmosferisch blok rijd kan je gewoon met gemak optrekken tot de 4k rpm waarna de automaat zal schaleken (bij normaal optrekken op een 90-weg) en tijdens het rijden zelf heeft hij altijd de juiste versnelling.
In de bergen zet ik deze vaak in de manuele stand en schakel zelf omdat de bak ingesteld is op zuinigheid en dus eigenlijk constant wil opschakelen waardoor hij wat nerveus zou over kunnen komen en niet afremt op de motor naar het beneden gaan maar uiteindelijk brengt het nog wat extra rijplezier als je eens zelf mag schakelen. Op vlakke stukken zoals België en Nederland is er geen enkel probleem.

De sportstand heeft onze bak niet. Die schakelaar is maar vanaf de facelift gekomen en doet niks anders dan gewoon de motor iets hoger in de toeren laten. Ik denk niet dat dit eigenlijk een grote meerwaarde heeft buiten een hoger verbruik.

De motor bij 120 draait rond de 2500~2700 rpm, het precieze getal ben ik vergeten maar de motor draait gewoon heel rustig.

Mijn Mazda2 met de 90 PK Benzine handbak met 5 versnellingen draait 2750 toeren dus de CX-3 met 150 PK zal dus ook zeker in dat bereik zitten. Dat is inderdaad lekker rustig. Het voordeel van de automaat is hier dat, wanneer je wat snelheid wilt maken je sowieso moet terugschakelen en de automaat doet dit ook snel.

Moest m'n Mazda2 ook met automaat geleverd worden, had ik sowieso voor de automaat gegaan omdat het gewoon een rust geeft dat je zelf niet hoeft te schakelen en de automaat is zeker goed voor deze prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:59
Death1ord schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 01:17:
[...]
De motor bij 120 draait rond de 2500~2700 rpm, het precieze getal ben ik vergeten maar de motor draait gewoon heel rustig.

Mijn Mazda2 met de 90 PK Benzine handbak met 5 versnellingen draait 2750 toeren dus de CX-3 met 150 PK zal dus ook zeker in dat bereik zitten.
Heuh? Kun je die vergelijking wel zo maken?
Ik zie niet direct brandstof type en motorinhoud voorbijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
Death1ord schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 01:17:
[...]

De automaat is niet nerveus. Aangezien je met een atmosferisch blok rijd kan je gewoon met gemak optrekken tot de 4k rpm waarna de automaat zal schaleken (bij normaal optrekken op een 90-weg) en tijdens het rijden zelf heeft hij altijd de juiste versnelling.
In de bergen zet ik deze vaak in de manuele stand en schakel zelf omdat de bak ingesteld is op zuinigheid en dus eigenlijk constant wil opschakelen waardoor hij wat nerveus zou over kunnen komen en niet afremt op de motor naar het beneden gaan maar uiteindelijk brengt het nog wat extra rijplezier als je eens zelf mag schakelen. Op vlakke stukken zoals België en Nederland is er geen enkel probleem.

De sportstand heeft onze bak niet. Die schakelaar is maar vanaf de facelift gekomen en doet niks anders dan gewoon de motor iets hoger in de toeren laten. Ik denk niet dat dit eigenlijk een grote meerwaarde heeft buiten een hoger verbruik.

Mijn Mazda2 met de 90 PK Benzine handbak met 5 versnellingen draait 2750 toeren dus de CX-3 met 150 PK zal dus ook zeker in dat bereik zitten. Dat is inderdaad lekker rustig. Het voordeel van de automaat is hier dat, wanneer je wat snelheid wilt maken je sowieso moet terugschakelen en de automaat doet dit ook snel.

Moest m'n Mazda2 ook met automaat geleverd worden, had ik sowieso voor de automaat gegaan omdat het gewoon een rust geeft dat je zelf niet hoeft te schakelen en de automaat is zeker goed voor deze prijsklasse.
Bedankt voor de informatie! Klinkt allemaal top. Wellicht zal de CX-3 iets minder toeren draaien dan de 2 door een extra versnelling :). Binnenkort even een proefrit maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
dnhelle schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 07:33:
[...]

Heuh? Kun je die vergelijking wel zo maken?
Ik zie niet direct brandstof type en motorinhoud voorbijkomen.
Ik zie niet in waarom niet. De motor in de CX-3 is dezelfde als in de CX-5, de 2 liter benzine dus het zou mij sterk verbazen indien het toerental heel sterk zou afwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:59
Ai, dat klopt. Ik las namelijk een vergelijking naar een mazda2 / 90pk en dat gaat wel krom ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
dnhelle schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 13:04:
Ai, dat klopt. Ik las namelijk een vergelijking naar een mazda2 / 90pk en dat gaat wel krom ;-)
Dat is niet de beste vergelijking maar ik gaf het aan dat zelfs de Mazda2 met 90PK nog maar 2750 rpm draait bij 120 wat impliceert dat een krachtiger exemplaar dus zeker niet hoger in de toeren zal zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-10 23:19
Vraagje, Begin van het nieuwe jaar mag kan ik mijn nieuwe Mazda 2 gt-m ophalen.
maar is mzd compatible met Spotify? aangezien ik dat op mijn phone het meeste gebruik.
en mijn muziek voorkeur net zo snel veranderd als de weervoorspellingen in Nederland ;)

hoor graag van jullie.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-10 22:17
Sinds vorige week ben ik de trotse eigenaar van een Mazda 6 - 2015 Sportbreak. Even aanmelden in dit topic kan dus niet uitblijven! We hebben een TS+ 2.0 automaat gekozen. Wat een fijne auto zeg! Ondertussen al flink wat ritten gemaakt en dat is geen straf met deze auto.

We hebben vrij lang gezocht naar een vervanger voor onze vorige auto (Audi A4). Nadat we uiteindelijk voor de 6 gekozen hadden, begon de volgende uitdaging: Een zo jong mogelijk automaat scoren. Geduld werd beloond en uiteindelijke zijn we geslaagd voor een gefacelifte versie uit maart 2015.

Ik heb de 17 inch velgen uit laten rusten met winterbanden en afgelopen week een nieuwe 19 inch zomerset voor een leuke prijs kunnen scoren. Dat is dus alvast geregeld.

Ondanks dat de auto zeer goed bevalt, zie ik misschien nog wel een paar tweak projectjes op mijn pad komen:
- mirror folder
- achteruitrij camera monteren (voor het huidige model is alleen nog weinig DIY documentatie bekend)
- geluid upgraden (ik hou het simpel, waarschijnlijk tweeters vervangen en een subwoofer onder de bijrijdersstoel)

Of dat ook echt gaat gebeuren, moet ik nog even bekijken. Eerst de tegoeden een beetje aanzuiveren en nut en noodzaak afwegen.
Randleman schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 10:07:
Ik vind het een fijne automaat. Zoals eerder gezegd heeft de nieuwe 6 een drivemode selector. In de normale stand schakelt hij vlot op en schakelt snel over op een hoge versnelling als je op kruissnelheid bent. Omdat ik diesel gewend ben, vind ik dat erg fijn, het maakt weinig geluid en rijdt erg rustig. Bij een tussentijdse acceleratie reageert de automaat snel. Wel moet ik zelf nog even leren doseren als je bijvoorbeeld vlot een bocht uit wilt komen, ik merk dat ik iets eerder het gaspedaal moet indrukken om tijdig in de goede versnelling te zitten.

In de S-stand is het een ander verhaal. Deze mode zorgt er niet voor dat er alleen maar hogere toeren worden gemaakt. Het karakter van de auto verandert er naar mijn gevoel wel degelijk door, hij reageert sneller op gas geven en naar mijn gevoel wordt er meer vermogen aangesproken. Wel vind ik dat de automaat vervolgens erg lang wacht met het opschakelen naar een hogere versnelling bij het bereiken van de kruissnelheid.

De Sport stand zal ik weinig gebruiken. Het normale gedrag van de automaat is zeer fijn en ik ben nog weinig situaties tegengekomen waarbij de S-stand echt van pas komt. Dat is hoogstens om jezelf een beetje te kietelen bij oprit van een snelweg oid.

[ Voor 5% gewijzigd door RobB_W op 23-12-2015 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
RobB_W schreef op woensdag 23 december 2015 @ 08:48:
Sinds vorige week ben ik de trotse eigenaar van een Mazda 6 - 2015 Sportbreak. Even aanmelden in dit topic kan dus niet uitblijven! We hebben een TS+ 2.0 automaat gekozen. Wat een fijne auto zeg! Ondertussen al flink wat ritten gemaakt en dat is geen straf met deze auto.

We hebben vrij lang gezocht naar een vervanger voor onze vorige auto (Audi A4). Nadat we uiteindelijk voor de 6 gekozen hadden, begon de volgende uitdaging: Een zo jong mogelijk automaat scoren. Geduld werd beloond en uiteindelijke zijn we geslaagd voor een gefacelifte versie uit maart 2015.

Ik heb de 17 inch velgen uit laten rusten met winterbanden en afgelopen week een nieuwe 19 inch zomerset voor een leuke prijs kunnen scoren. Dat is dus alvast geregeld.

Ondanks dat de auto zeer goed bevalt, zie ik misschien nog wel een paar tweak projectjes op mijn pad komen:
- mirror folder
- achteruitrij camera monteren (voor het huidige model is alleen nog DIY documentatie bekend)
- geluid upgraden (ik hou het simpel, waarschijnlijk tweeters vervangen en een subwoofer onder de bijrijdersstoel)

Of dat ook echt gaat gebeuren, moet ik nog even bekijken. Eerst de tegoeden een beetje aanzuiveren en nut en noodzaak afwegen.

[...]

Ik vind het een fijne automaat. Zoals eerder gezegd heeft de nieuwe 6 een drivemode selector. In de normale stand schakelt hij vlot op en schakelt snel over op een hoge versnelling als je op kruissnelheid bent. Omdat ik diesel gewend ben, vind ik dat erg fijn, het maakt weinig geluid en rijdt erg rustig. Bij een tussentijdse acceleratie reageert de automaat snel. Wel moet ik zelf nog even leren doseren als je bijvoorbeeld vlot een bocht uit wilt komen, ik merk dat ik iets eerder het gaspedaal moet indrukken om tijdig in de goede versnelling te zitten.

In de S-stand is het een ander verhaal. Deze mode zorgt er niet voor dat er alleen maar hogere toeren worden gemaakt. Het karakter van de auto verandert er naar mijn gevoel wel degelijk door, hij reageert sneller op gas geven en naar mijn gevoel wordt er meer vermogen aangesproken. Wel vind ik dat de automaat vervolgens erg lang wacht met het opschakelen naar een hogere versnelling bij het bereiken van de kruissnelheid.

De Sport stand zal ik weinig gebruiken. Het normale gedrag van de automaat is zeer fijn en ik ben nog weinig situaties tegengekomen waarbij de S-stand echt van pas komt. Dat is hoogstens om jezelf een beetje te kietelen bij oprit van een snelweg oid.
Bedankt voor de informatie! Mooie auto die (gefacelifte) 6 :) . Foto's? :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobB_W
Sure:

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1622/23901271416_abdecac306_c.jpg

Kleur: Titanium Flash

En ja, hij moet nu alweer gewassen worden :)

[ Voor 18% gewijzigd door RobB_W op 23-12-2015 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
RobB_W schreef op woensdag 23 december 2015 @ 16:00:
Sure:

[afbeelding]

Kleur: Titanium Flash

En ja, hij moet nu alweer gewassen worden :)
Prachtige auto! Die nieuwe lampen zijn ook echt super :) Interieur? O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Randleman op 28-12-2015 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-10 09:34
Je kan zeggen wat je wilt, maar Mazda weet wel hoe ze een model goed moeten laten smoelen.
Als ik aan kom lopen bij mijn 9 jaar oude Mazda6 dan lijkt hij ook niet zo oud te zijn :)

Helaas heeft mijn Mazda 6 last van hoog olieverbruik :(
Hoog olieverbruik Mazda 6 1.8 Sportbreak 2006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItaloMike
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-10 22:48

ItaloMike

il Liquidatore

Helaas een gekend probleem bij de 1.8 blokken uit jouw type 6. Dit probleem duikt meestal pas ergens bij de 200.000km op..

[ Voor 7% gewijzigd door ItaloMike op 01-01-2016 16:53 ]

PV SolarEdge SE5000 - 4.16kWp LG Neon2 Z/W bj 2019 || MT Venus E 5.12 V153 - CT003 V117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-10 00:03
Vlassie.. Waarom gebruik je zulke dunne olie en waarom specifiek van Shell?

Dat is alleen maar de olieboer spekken, terwijl de verschillen amper aanwezig zijn. Kijk eens bij een autozaak zoals Slager.
Kan je soms een paar euro's besparen ;)

De 10w40 doet het nog steeds prima in mijn 3.

Voor de rest staat er op de pagina die je aangeeft een motor code. Elders in dezelfde handleiding (dacht bij tech. specificaties wordt uitgelegd welke motor bij welke motor code hoort).

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-10 23:19
Deze heb ik vandaag opgehaald :9
Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/5tfypd9ev/mazda_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/hwlacxkh3/mazda_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/w0h5lbron/mazda_3.jpg

[ Voor 91% gewijzigd door Dutchzilla op 04-01-2016 16:41 ]

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
Mooi ding JunkieVirus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Geen plek in de garage en dan krijg je dit:

Mazda on Ice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:44
Ik ben momenteel aan het kijken voor vervanging van mijn huidige Aygo. Ik wil graag een maatje groter (met oog op de toekomst) en meer rijcomfort. Ik heb de nieuwe Mazda 2 op het oog; mooie wagen met goede rijeigenschappen, en zover ik weet een goed betrouwbaar merk.

Nu zit ik te tobben of ik naar een occasion moet kijken (die zijn natuurlijk beperkt, aangezien het nieuwe model nog geen jaar uit is) of gewoon voor een nieuwe Mazda 2 moet gaan. Ik zou minimaal een TS uitvoering willen hebben, wat al snel neerkomt op ongeveer €17.000. Voor datzelfde geld worden nu ook enkele occasions aangeboden, soms ook voor de GT uitvoering, al is de kleur dan niet optimaal. Kan ik beter geduldig zijn zodat het aanbod occasions stijgt, of zal ik toch voor een nieuwe gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-10 09:34
Nieuwe auto kopen is sowieso altijd diefstal van je eigen portemonnee, als je de showroom uit rijdt kan je gelijk een paar ruggen aftikken.

Gewoon lekker wachten en blij wezen met je luxeprobleem dat je een auto uit de showroom uberhaupt kunt kopen en dat aan iets anders uitgeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Vlassie1980 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:13:
Nieuwe auto kopen is sowieso altijd diefstal van je eigen portemonnee, als je de showroom uit rijdt kan je gelijk een paar ruggen aftikken.

Gewoon lekker wachten en blij wezen met je luxeprobleem dat je een auto uit de showroom uberhaupt kunt kopen en dat aan iets anders uitgeven :)
Mwah ligt eraan als je heel specifiek bepaalde opties of kleuren wilt en een combinatie ervan van iets wat niet te krijgen is :P

Maar zelf zou ik ook liever een demo-model of jong model willen dan een geheel nieuwe.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:28:
[...]

Mwah ligt eraan als je heel specifiek bepaalde opties of kleuren wilt en een combinatie ervan van iets wat niet te krijgen is :P
Standaardafschrijving/Initiële afschrijving van nieuw naar de showroom uit is 14% van de nieuwwaarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:44
Duidelijk dus; lekker wachten tot er een leuke occasion voorbijkomt. 14% is nou ook weer niet t kleurtje waard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Touchdomex schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:28:
[...]

Maar zelf zou ik ook liever een demo-model of jong model willen dan een geheel nieuwe.
Auto's die net de eerste APK moeten/hebben gehad, dat zijn de auto's waar wij naar kijken. Het liefst met weinig kilometers op de teller (zo'n 10K per jaar). Onze eerste auto was 3 jaar met 32K kilometer, de tweede 4 jaar (APK voor benzine auto's is nu 4 jaar :p) met 31K op de teller.
De "fun" auto's wijken daar vanaf... (de eerste was van '91 met 200K+ kilometer, de tweede is van '99 ook met 200K+ kilometer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
Viccers schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:50:
Ik ben momenteel aan het kijken voor vervanging van mijn huidige Aygo. Ik wil graag een maatje groter (met oog op de toekomst) en meer rijcomfort. Ik heb de nieuwe Mazda 2 op het oog; mooie wagen met goede rijeigenschappen, en zover ik weet een goed betrouwbaar merk.

Nu zit ik te tobben of ik naar een occasion moet kijken (die zijn natuurlijk beperkt, aangezien het nieuwe model nog geen jaar uit is) of gewoon voor een nieuwe Mazda 2 moet gaan. Ik zou minimaal een TS uitvoering willen hebben, wat al snel neerkomt op ongeveer €17.000. Voor datzelfde geld worden nu ook enkele occasions aangeboden, soms ook voor de GT uitvoering, al is de kleur dan niet optimaal. Kan ik beter geduldig zijn zodat het aanbod occasions stijgt, of zal ik toch voor een nieuwe gaan?
Ik zou even geduldig afwachten en toehappen wanneer er een leuke wagen voorbijkomt. Bij mij scheelde het uiteindelijk 20% - de gevraagde verkoopprijs van de demowagen versus de nieuwwaarde. En dat is toch aanzienlijk. En ja, als ik een nieuwe had gekocht, dan had ik wellicht een andere kleur gekozen. Met deze kleur ben ik ook erg blij. Sowieso moet je de Mazda kleuren echt even in real life zien, voordat je er een oordeel over kan vellen lijkt wel. En een nieuwe TS tegenover een demo GT-M? Dan zou ik altijd voor het uitgebreide uitrustingsniveau gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben voor mijn vriendin aan het kijken naar een "nieuwe" (<2jr, <30K) Mazda CX-3 AWD. De AWD is wel een belangrijk puntje voor ons aangezien we dit eigenlijk altijd hebben, en relatief vaak het ook echt nodig hebben. We hebben op dit moment een V60 PHEV (mijn zakelijke auto) en een LandRover Freelander. De Freelander gaat er uit.

Mijn vraag hier is of er anderen zijn met de CX-3 AWD (GT-M) en puntjes hebben waar we op moeten letten bij aanschaf van een CX-3. Het is onze eerste Mazda ooit, en terwijl ik best wat dingetjes heb gevonden online zou ik toch eens willen pollen bij de mensen hier.

Overigens is het echt een misser dat er geen Diesel CX-3 AWD is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
In Duitsland is ie wel als diesel en AWD te verkrijgen. Als je er één van iets uoder dan een jaar importeert, is dat volgens mij best interessant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobB_W schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:37:
In Duitsland is ie wel als diesel en AWD te verkrijgen. Als je er één van iets uoder dan een jaar importeert, is dat volgens mij best interessant..
Kijk, dat is de informatie die ik nodig had! Geweldig. Even snel op autoscout gekeken en daar staat een hele knappe voor 22.5K ex invoer a ongeveer 6.5K. Zeg even voor het gemak 30K voor een auto van 7 maanden oud met 10K op de teller.

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
Graag gedaan. In mijn geval was het dus weer net lastig in Duitsland: automaat met benzine (4 in heel Duitsland). Daarbij dan gelijk GT-M uitvoering, dus torenhoge BPM en dus niet binnen budget te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Zo was onze CX-5 ook een import uit Duitsland, ca 1,5 jaar oud.
Scheelt veel in de prijs.
Die handelaar haalde volgens mij bijna wekelijks een trailer met jonge mazda's CX-5 uit Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M a r c o schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:45:
Zo was onze CX-5 ook een import uit Duitsland, ca 1,5 jaar oud.
Scheelt veel in de prijs.
Die handelaar haalde volgens mij bijna wekelijks een trailer met jonge mazda's CX-5 uit Duitsland.
Een CX-5 zou voor ons ook nog een optie zijn. Van een Freelander naar een CX-3 scheelt toch wel wat ruimte die we graag behouden. Het is een budgettaire kwestie. We willen niet financieren en die Freelander is nog zo'n 5K waard.

Overigens scheelt een knappe CX-5 Skyactiv-D AWD met 15K meer gelopen dan de CX-3 maar bruto (ex bpm) 4K extra bij dezelfde ouderdom. Food for thought, het heeft geen echte haast, maar voor Q1 over is willen we wel wat voor de deur hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Euhm CX-3 is toch nog maar net op de markt

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damic schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:21:
Euhm CX-3 is toch nog maar net op de markt
Degene die ik op het oog had is in DE op naam gezet in Mei 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
Als je de tijd hebt, is wachten de moeite waard. In het eerste jaar kan een maand meer of minder oud honderden euro's BPM schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:33:
[...]

Degene die ik op het oog had is in DE op naam gezet in Mei 2015.
Ja dat is nog maar net ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
De CX-3 is inderdaad pas een maar maanden verkrijgbaar. Voor mijn volgende lease auto (volgende maand) zit ik nog te twijfelen tussen een CX-3 of een Mazda 3 sedan.. Lastig 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:55

Tacoos

i am i

Tacoos schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 23:37:
Mijn Mazda 5 heeft xenon en dus automatische hoogteregeling.
Echter, ik vind dat de bundel relatief kort voor de auto al ophoudt. Toen ik laatst 's nachts over een onverlichte autoweg reed had ik graag gehad dat de bundel wat verder schijnt. Natuurlijk is er ook nog grootlicht, maar dat moet uit als er tegenliggers zijn.
Er is dus geen knop om de bundel af te stellen, maar is er softwarematig misschien iets aan de nominale afstelling te doen, desnoods via de dealer?
Joopieboy schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 11:53:
[...]

Dat heet de afstelling van de lampen zelf... Die wordt normaal op een lichtbak netjes op een lijn afgesteld, maar bij xenon willen ze dat wel eens vaker toch nog wat lager zetten. :)
Tacoos schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 19:37:
[...]

Ik heb de lampen op de garagedeur schijnend bijgesteld, maar moet nog ff in de praktijk kijken hoeveel verder de bundel nu komt vanwege bovenstaande.
Uiteindelijk was ik toch niet tevreden met de verbetering en zeker nu ik dagelijks in het donker van en naar het werk rij, begon ik me steeds meer te storen aan de slechte lichtopbrengst. Mijn vrouw haar Multipla met gewoon H4 lampjes geeft beter licht!

Daarom heb ik in de kerstvakantie maar een nieuw setje xenon lampen gekocht. Via Amazon.de was een setje Osram 'slechts' 70 euro...
Het inbouwen is niet moeilijk, alleen moet wel de bumper eraf, dus je moet wat gereedschap en ruimte hebben.

Het belangrijkste is dat het resultaat is dat er nu wel een fatsoenlijke hoeveelheid licht uitkomt die ook wat verder voor de auto uit valt *O*

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tacoos schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:48:
[...]

[...]

[...]

Uiteindelijk was ik toch niet tevreden met de verbetering en zeker nu ik dagelijks in het donker van en naar het werk rij, begon ik me steeds meer te storen aan de slechte lichtopbrengst. Mijn vrouw haar Multipla met gewoon H4 lampjes geeft beter licht!

Daarom heb ik in de kerstvakantie maar een nieuw setje xenon lampen gekocht. Via Amazon.de was een setje Osram 'slechts' 70 euro...
Het inbouwen is niet moeilijk, alleen moet wel de bumper eraf, dus je moet wat gereedschap en ruimte hebben.

Het belangrijkste is dat het resultaat is dat er nu wel een fatsoenlijke hoeveelheid licht uitkomt die ook wat verder voor de auto uit valt *O*
Ik hoop dat je nu niet een van die irritante mensen bent die zowel als ze je tegemoet komen als wanneer ze achter je zitten enorm verblinden met hun licht. Dat komt vaak door dit soort zelfbouw praktijken. Al gecheckt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:55

Tacoos

i am i

Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 18:31:
[...]

Ik hoop dat je nu niet een van die irritante mensen bent die zowel als ze je tegemoet komen als wanneer ze achter je zitten enorm verblinden met hun licht. Dat komt vaak door dit soort zelfbouw praktijken. Al gecheckt?
Waarom?
Het gaat niet om after market ombouw xenon prutzooi; De auto heeft af-fabriek xenon. Ik heb alleen de lampjes vervangen want ook xenon lampen hebben niet het eeuwige leven.

Om jou gerust te stellen:
wanneer ik thuis kom en de straat in rij, staat daar op 50m een schutting. Op die schutting komt de bundel van de Mazda niet hoger dan bij onze andere auto.
Ook heeft er de hele week (400 km gereden in het donker) nog geen tegenligger met grootlicht geprotesteerd.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt zoals het hoort :). Niets irritanter dan slecht afgestelde lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 21:29:
Klinkt zoals het hoort :). Niets irritanter dan slecht afgestelde lampen.
Altijd leuk om te zien als het mistig is... Sommige koplampen schijnen dan duidelijk zichtbaar omhoog (dus niet eens horizontaal, maar echt omhoog, terwijl ze echt naar beneden moeten schijnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Afgelopen zaterdag de winterwieltjes onder de Mazda 3 laten zetten in de garage. Toen de monteur de auto op de brug zette viel hem op dat de aftapbout van het oliefilter niet helemaal goed vast zat. Daardoor lekte er af en toe een druppeltje olie, maar sinds de laatste beurt was dat ondertussen al 2 liter :X Maar ja, bout is nu goed vastgedraaid en en ze hebben er gelijk wat olie bij in gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-10 20:36
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:37:
Geen plek in de garage en dan krijg je dit:
ouch :( Hopen dat de rubbers het allemaal een beetje knap overleefd hebben. Ben blij dat de mijne lekker bezig is met haar winterslaap

Afbeeldingslocatie: http://www.sr-academy.nl/Eigen_Autos/MX5_81.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Roy Visser schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:20:
[...]

ouch :( Hopen dat de rubbers het allemaal een beetje knap overleefd hebben. Ben blij dat de mijne lekker bezig is met haar winterslaap

[afbeelding]
Die van ons is noodzakelijk het hele jaar door. Dus geen winterslaap. En de rubbers waren mooi droog, dus die zijn nog netjes. Ik ben in ieder geval wel blij dat we een hardtop hebben (was voor mij een vereiste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-10 15:16
@Roy Visser
Oeh welke velgen zijn dat ? :D

Ben sinds Augustus ook in bezit van een NA 1.6 uit 91. Compleet standaard met hardtop maar wil er een ander setje velgen onder. Weet alleen nog niet welke :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Randleman schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 13:47:
De CX-3 is inderdaad pas een maar maanden verkrijgbaar. Voor mijn volgende lease auto (volgende maand) zit ik nog te twijfelen tussen een CX-3 of een Mazda 3 sedan.. Lastig 8)
Autoweek heeft net een heel artikel met vergelijk tussen de 'normale' en de 'hoge' uitvoering van verschillende merken. De Mazda kwam daar ook in langs, misschien interessant.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
noes schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:14:
[...]

Autoweek heeft net een heel artikel met vergelijk tussen de 'normale' en de 'hoge' uitvoering van verschillende merken. De Mazda kwam daar ook in langs, misschien interessant.
Waar waar waar? :9~ Kan hem niet vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-10 18:29
Gisteren even met de configurator gespeeld, mijn vrouw en ik willen gaan sparen voor een rode 3 GT-M met 165PK 6bak, kost wat duiten maar dan heb je ook wat lekkers onder je kont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Randleman schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:19:
[...]

Waar waar waar? :9~ Kan hem niet vinden :(
Het magazine. Ligt neem ik aan bij de appie/ako/bruna wel in de schappen ;) Die ene met het nieuwe design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
noes schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:55:
[...]

Het magazine. Ligt neem ik aan bij de appie/ako/bruna wel in de schappen ;) Die ene met het nieuwe design.
Ik heb een abbonement maar kan me deze niet herinneren... Kan me trouwens al niet meer herinneren wanneer ik de laatste heb ontvangen... Krijg ik ze nog wel?... Je hoort toch elke week een autoweek te krijgen?... vragen...

:'(

[ Voor 6% gewijzigd door Randleman op 12-01-2016 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Randleman schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:58:
[...]

Ik heb een abbonement maar kan me deze niet herinneren... Kan me trouwens al niet meer herinneren wanneer ik de laatste heb ontvangen... Krijg ik ze nog wel?... Je hoort toch elke week een autoweek te krijgen?... vragen...

Geen idee, heb zelf geen abbo. Hier werden ze uitgedeeld ivm nieuwe design :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
noes schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 15:29:
[...]

Geen idee, heb zelf geen abbo. Hier werden ze uitgedeeld ivm nieuwe design :)
uitgedeeld? Waar zit jij? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ik werk bij NU.nl, dus Sanoma :+ (uitgever van oa Autoweek).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randleman
noes schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 15:42:
[...]

Ik werk bij NU.nl, dus Sanoma :+ (uitgever van oa Autoweek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneSixthRoy
Beukerz schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:45:
@Roy Visser
Oeh welke velgen zijn dat ? :D

Ben sinds Augustus ook in bezit van een NA 1.6 uit 91. Compleet standaard met hardtop maar wil er een ander setje velgen onder. Weet alleen nog niet welke :P
De witte zijn wielen voor de winter/drift, op mijn specs laten maken Team Dynamics Pro Race 3 in 15x7 et20

Afbeeldingslocatie: http://www.sr-academy.nl/Eigen_Autos/MX5_80.jpg

Voor in de zomer/touren heb ik Schmidt Modern Line in 15x8 et20

Afbeeldingslocatie: http://www.sr-academy.nl/Eigen_Autos/MX5_62.jpg

en voor trackdays heb ik lichte Rota Grid-V's in 15x7 et20

Afbeeldingslocatie: http://www.sr-academy.nl/Eigen_Autos/MX5_46.jpg

voor de Schmidts wil ik ooit misschien nog wel iets met een lagere ET waarde (of met spacers werken). De witte team dynamics staan erg vet, en de rota's hebben wel wat met de brede R1R eronder (ook R1R om de schmidts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
Roy Visser schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 17:47:
[...]

De witte zijn wielen voor de winter/drift, op mijn specs laten maken Team Dynamics Pro Race 3 in 15x7 et20

voor de Schmidts wil ik ooit misschien nog wel iets met een lagere ET waarde (of met spacers werken). De witte team dynamics staan erg vet, en de rota's hebben wel wat met de brede R1R eronder (ook R1R om de schmidts)
Thanks! :)

Zat eerst ook te kijken naar die Rota grid V's maar vindt die Team dynamics er eigenlijk een stuk vetter onder staan.

Ik heb geen kaas gegeten van ET waarden, en mijn auto is nog op standaard hoogte. Maar als ik het goed heb zou een set van ET 25 tot 45 moeten passen waarbij ET25 meer naar buiten toe steekt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneSixthRoy
Ja dat klopt inderdaad, als je hem nooit gaat verlagen zou ik rond de et 25/30 gaan zitten, want dan ben je ook niet het type die de wielkasten wil gaan rollen zodat er niks aanloopt. Lagere ET vult wel mooier, maar als de auto dan hoog staat, ziet het er optisch onaf uit (imo)

Dit alles hangt ook af van de J waarde (velg breedte) de team dynamics zijn 7J wat met 195mm brede banden een normale look geeft, de schmidt is 8J, wat met 195mm band meer getrokken staat. Ook al is de velg breder en steekt hij verder naar buiten, dit loopt minder snel aan als de 7j et20 velgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
Het is wel de bedoeling om de wagen dit jaar nog een verlaging te geven, ben er nog niet aan toe gekomen om een goede schroefset te zoeken. (rolbar staat ook nog op het lijstje)

Rollen van de kasten ben ik niet bang voor, ik zou alleen niet weten waar ik dat kan laten doen in Noord Holland.

Bedankt voor de tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneSixthRoy
In Noord-Holland is niet zo moeilijk, ik heb een roller liggen die zo'n beetje door de hele omgeving gebruikt word :)

Edit: wat voor rollbar heb je op het oog? Ik ben zelf heel erg tevreden met mijn Harddog, pasvorm is perfect en het verschil in feeling is enorm. Zelfde vraag voor de schroefset, ik heb gaz gold (max5 cup specs). Maar zit te twijfelen om over te stappen naar HSD vanwege de meer vrijheid in rijhoogte.

[ Voor 56% gewijzigd door OneSixthRoy op 13-01-2016 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
Dat zou tegen die tijd wel mooi zijn als ik daar gebruik van kan maken :)

Voor rollbar zat ik inderdaad aan een harddog te denken. Schroefset nog niet in verdiept :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Korte vraag:

Kan een nokkenas sensor ervoor zorgen dat de (warme) motor afslaat wanneer deze ~ 600 tot 900 toeren probeert draaien (terugkomend vanaf 3k) ?

Situatie voorbeeld: 80 km/h weg, rood verkeerslicht, Koppelingspedaal volledig ingetrapt bij de laatste 20 km/h van remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
D_Jeff schreef op zondag 24 januari 2016 @ 23:48:
Korte vraag:

Kan een nokkenas sensor ervoor zorgen dat de (warme) motor afslaat wanneer deze ~ 600 tot 900 toeren probeert draaien (terugkomend vanaf 3k) ?

Situatie voorbeeld: 80 km/h weg, rood verkeerslicht, Koppelingspedaal volledig ingetrapt bij de laatste 20 km/h van remmen.
Kan.

Lees eerst je foutmeldingen uit voordat je conclusies gaat trekken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Een defecte nokkenas sensor zou normaal gesproken wel ergens in het foutgeheugen opgeslagen moeten worden ja. Over welk model Mazda gaat het, en met welk blok?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Maar ook voor andere problemen zorgen zoals bijvoorbeeld stotteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Kan ook een vacuumlek zijn.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
-tom-562 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 20:27:
Een defecte nokkenas sensor zou normaal gesproken wel ergens in het foutgeheugen opgeslagen moeten worden ja. Over welk model Mazda gaat het, en met welk blok?
Madza 3 - 2004 (BK) 1.6 Benzine

Motormanagement brand ook.
Damic schreef op maandag 25 januari 2016 @ 20:41:
Maar ook voor andere problemen zorgen zoals bijvoorbeeld stotteren.
Check. Is ook aanwezig.

Lijkt erg op de sympothen die hier beschreven staan:

http://www.doityourself.c...a-failing-camshaft-sensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ff (laten) uitlezen, dan weet je wss genoeg.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Beetje reclame maken hier: Indiegogo RX7 1ste gen bumper lichten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
D_Jeff schreef op zondag 24 januari 2016 @ 23:48:
Korte vraag:

Ik had het laatst met mijn MX5 2.0 (bijna afslaan), daar was het schoonmaken van de gasklep de oplossing.
Half uurtje werk (of 3 als je 1 hand in het verband hebt :P)

[ Voor 5% gewijzigd door Gisae op 27-01-2016 21:40 ]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Gashuisklep schoon, andere camshaft position sensor, systeem software update door Madza dealer.

Het is minder nu, maar helaas nog aanwezig. Inc motormanagement lampje. Mag er mee door blijven rijden van de dealer tot 12 februari. Dat is de datum voor onderhoud en APK.

Geen idee wat het nog meer kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Je auto is niet naar de noodloop gesprongen? Je hebt wel het volledige vermogen zonder schokken of trillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Is iets tammer( maakt iets minder snel toeren, verschil is minimaal), lust een kleine slok meer en boven de 1250 toeren doet ie prima zn ding.
Heel af en toe een beetje schokken op 2.5k rpm, maar dat ligt eerder aan deze gebruiker :+

Noodloop.. Niet echt. Alleen vervelend doen onder 900 toeren en V=>10 km/h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:43
Hier iets gevonden:
http://www.mazda3club.com...talling-red-lights-56190/
Geen idee wat ze bedoelen met air idle motor :S Maar eigenlijk kan het van alles zijn, luchtsensor, benzinepomp, ... Wat is de foutcode?

Het vermogenprobleem bij koud weer en koude motor is trouwens opgelost bij mijn wagen. Het bleek de vacuumklep te zijn die de turbo regelt. Het verschil is gigantisch, de wagen rijdt bij koud weer nu onmiddellijk goed vanaf start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Hmmm.. Goed punt. Heb wel vaker gehoord over "Valse Lucht", ook bij de MX-5 ( B / C ).
Vind een motor niet heel erg leuk.

Had de oude Chamsaft sensor nog gezien.. Had zn beste tijd wel gehad :P

@ MX-5 bezitters: Iemand eerder last gehad van "Valse lucht" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Pfff, ik zit nu terug met een lichte trilling in het stuur. Ik voel het vooral als ik bijstuur, als ik gewoon rechtdoor aan het rijden ben veel minder. De vorige keer bleken het de twee rechtervelgen te zijn die in onbalans waren, volgens de bandboer waren ze zelfs licht vervormd. Maar het uitbalanceren was gelukt en het trillen was voorbij. Ik ben het voorbij weekend echter terug door een put gereden, ik vrees dus dat het weer van dat is... Misschien moet ik toch maar 15" leggen i.p.v. 17" ;) Iemand tips om dit te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
15 inch is een forse teruggang. Waarom niet de tussenmaat 16?

Even hard op denkend: Als door 1 stevige put / drempel de boel uit balans raakt, is er dan niet wat met je kogellager?

Kogellagers kunnen harde klappen krijgen.
---

Heb bij een kennis mogen meekijken met uitlezen, krijg 2 foutcodes te zien:

ECU (E8) || Foutcode (P2088) || Omschrijving (Actuator nokkenaspositie "A", laag regelcircuit - Groep 1)
ECU (E8) || Foutcode (P0011) || Omschrijving (Inlaat - A, afstelling nokkenaspositie - te vroeg - Groep 1)

Geen idee wat de software update heeft gedaan, maar het lijkt erop dat de ECU en de nieuwe sensor geen vriendjes kunnen worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ik heb niet echt zin in een kleinere velg, een wagen ziet er toch veel beter uit met grote schoenen :D
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2nqh4lu.jpg
Een 18" zou nog mooier zijn eigenlijk :) Dat van het kogellager begrijp ik niet zo goed, dat zou toch niet weg gaan door het wiel terug uit te balanceren?

Die nokkenasfout kan een kabelprobleem zijn hoor, de kabel naar de sensor die beschadigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Een 6 op 15 inch schoenen is geen gezicht. :+

@ Kogellager: Die kan een beetje scheef komen te zitten door bijv speling.
Maar het is een schot in het wild.

@ Nokkenas: heb ook nog een suggestie gehad dat de klep naar uitlaat dicht zit. 12 februari mag deze "Puber" naar de keurmeester (Mazda dealer).
Benieuwd wat hun vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Net even nagekeken in het 'certificaat van overeenstemming' en 18" staat er niet in... Net als 15 :+ Die laatste zou misschien ook niet passen :P Maar om eerlijk te zijn, vind ik 16 ook niet mooi dus het

Bij het googlen kwam ik trouwens deze tegen:
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/_mC8VIyzjh9g/SkxXLkkfyQI/AAAAAAAAAGY/-u82HpfLwEU/s1600/2009%2Bmazda6%2Batenza%2Bred
Best mooie achterlichten en uitlaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Laatst even naar de winkel geweest, toen ik een half uur later terugkwam een "leuke" verassing:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/zrNQAtDG5eardGfYaNOHt20j/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/oRar5QGsG3lVOOLaZwhOeDKf/medium.jpg

Op de foto's niet goed te zien, maar er zitten ook de nodige deuken in mijn portier rechtsachter. En uiteraard geen briefje of iets dergelijks. En bedankt, f!@#ers :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga ook voor nieuwe wielen, heb mijn gouden verkocht en ga naar zilveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

UTwizard schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:08:
Laatst even naar de winkel geweest, toen ik een half uur later terugkwam een "leuke" verassing:

[afbeelding]

[afbeelding]

Op de foto's niet goed te zien, maar er zitten ook de nodige deuken in mijn portier rechtsachter. En uiteraard geen briefje of iets dergelijks. En bedankt, f!@#ers :(
O daar wordt je toch zo ziek van, en dat gebeurd zoveel. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
D-Three schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:32:
Ik heb niet echt zin in een kleinere velg, een wagen ziet er toch veel beter uit met grote schoenen :D
[afbeelding]
Zijn dat wel de echte mazda velgen? Want de 6 heeft nogal een aparte ET waarde waardoor er eigenlijk nagenoeg geen after market velgen voor zijn. Ik heb op hetzelfde model als jij zelfs 18" velgen liggen (orginele GTM velgen)... de ET waarde voor 17" zou 60 moeten zijn.

dit is de mijne:
Afbeeldingslocatie: http://pic100.picturetrail.com:80/VOL1058/4389994/22488821/411758698.jpg

[afbeelding]

[afbeelding]

heel vervelend is dat..je zou ze als je het ziet gebeuren iets aandoen.

[ Voor 41% gewijzigd door Snowhite0901 op 15-02-2016 17:43 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff

[afbeelding]

[afbeelding]

Balen man.
Mocht je er nog wat mee willen doen, maar niet volledig de volle mep willen betalen heb ik eventueel nog een tip ("stappenplan") voor je:

1) Schadeformulier invullen (Alleen de A zijde),
2) de schade zo goed mogelijk in beeld brengen met bijv. Foto's
3) Naar Politiebureau gaan en de persoon aan de balie de situatie laten zien, melden dat er is doorgereden na schade (Strafbaar volgens de Wegenverkeerswet uit 1994. Uit mijn hoofd gezegd staat dat in Art. 7).
De medewerker zal het formulier verder invullen en afstempelen met een Politiestempel.
4) Vraag naar het waarborgfonds. Als het goed is, heeft elk Politiebureau een folder liggen met meer info en "to do".

Ah, 2016 geld ook voor hun: http://www.wbf.nl/NL/Paginas/default.aspx

Pagina: 1 ... 13 ... 79 Laatste