Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Mazda topic #1

Pagina: 1 2 3
Acties:

Onderwerpen

• AE86
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 29-07-2019
Mede-auteurs:
  • remy007
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22-02 15:26

remy007

• D_Jeff
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 22:53

D_Jeff

Het grote Mazda topic

Ik kon geen Mazda topic vinden, dus bij deze het 1e grote Mazda topic.
De geschiedenis van Mazda

De historie gaat terug tot ca 1920. Toen werd de firma Toyo Cork Kogyo opgericht in Hiroshima (Japan). Het bedrijf produceerde kurk, machines, booruitrustingen en, gedurende een korte tijd, maakten ze ook motorfietsen. De verandering kwam in 1931 toen het bedrijf werd omgedoopt naar Mazda, naar de god van het licht, die ook Mazda heette, maar ook naar de oprichter van het bedrijf, Jujiro Matsuda. Ze begonnen met de bouw van een lichte bestelwagen. Ook kwam er een ontwerp en prototype van een kleine sedan maar door de 2e wereldoorlog werd de ontwikkeling daarvan gestaakt. Na de oorlog bleek de fabriek bijna geen schade te hebben geleden na het bombardement op Hiroshima en de productie werd weer opgepakt. In de jaren 50 bouwde men ook vrachtwagens. De eerste personenauto kwam in 1960. Dit model, de R-360 Coupé, was een kleine tweezitter met een 356 cc motortje met luchtkoeling dat 16 pk leverde en een topsnelheid had van 90 km/h. Een kleine 23.000 stuks werden er gebouwd. In 1962 kwam de P-360 Carol, als 2- en 4 deurs sedan. Van alle in Japan verkochte sedans, was 67% in dat jaar een Mazda. Omdat de Carol een watergekoelde motor had, steeg het vermogen iets: naar 20 pk. Dit gaf een topsnelheid van 105 km/h. In 1964 ging de cilinderinhoud omhoog, naar 586 cc. Die motor leverde 28 pk. In 1964 kwam ook de Familia-serie op de markt. Een 782 cc motor zorgde voor de aandrijving. Technisch was het een vooruitstrevend model met een lichmetalen viercilindermotor met bovenliggende nokkenas (SOHC), vier-versnellingsbak of een tweetraps-automaat. Later kwam er van deze auto ook een coupé-model. Die kreeg ook een andere motor: een 985 cc, met 68 pk. De auto had een top van 145 km/h. In 1970 werden de auto's herzien en kregen ze standaard allemaal de 985 cc motor. Daarbij kwam ook een 1272 cc motor met 87 pk en zelfs een tweeschijfs wankelmotor.

Mazda in Nederland

In Nederland kreeg het automerk nationale bekendheid door de onorthodoxe autoreclames die het bedrijf begin de jaren '90 op de televisie uitzond. Zo had ze een reclame met zes springende dwergen die de cilinders van de Mazdamotor uitbeeldden. Dat groepje van 6 kleine mensen moest de nieuwe kleinste V6 motor ooit gebouwd voorstellen. Die motor was slechts 1,8 liter. (een reclame die na enige tijd van het scherm gehaald werd wegens vermeende discriminatie van kleine mensen), en adverteerde ze met de tekst KOOP EEN DAF toen het Nederlandse auto- en vrachtwagenbedrijf DAF met faillissement bedreigd werd. Eind jaren '90 werd Mazda zélf echter door faillissement bedreigd, en werd toen voor 33% overgenomen door het Amerikaanse Ford. Sinds 18 november 2008 heeft Ford 20% aandelen verkocht aan Mazda zelf, omdat Ford nu echter zelf met het faillissement wordt bedreigd.
De generatie Mazda3 van 2003 tot 2010 deelde de bodemplaat met de Ford Focus en de Volvo C30-S40-V50-serie. Mazda is nu de snelst groeiende autofabrikant van Europa.

Mazda is de enige automobielfabriek met modellen in haar programma welke voorzien zijn van een wankelmotor.

Huidige modellen

Mazda 2

Mazda 3

Mazda 5

Mazda 6

Mazda MX-5

Mazda CX-3

Mazda CX-30

Mazda CX-5

Mazda CX-7

Mazda CX-9

Mazda RX-7

Mazda RX-8

Mazda's van Tweakers

Remy007
Mazda 323F - 1999

Vooghel
Mazda MX-5 (NA) - ?

Flotter
Mazda MX-5 (NA) - ?

artificial_sun
Mazda Rx-7 FB Limited Edition - 1984

Handige links

http://www.mazda.nl/
http://www.mazda.nl/buyingamazda/UsedCars/
Wikipedia: Mazda
http://www.mazda6forum.nl/forum/index.php

D_Jeff wijzigde deze reactie 06-01-2020 22:34 (42%)

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
Ben zelf al sinds 2006 de trotse bezitter van een Mazda 323F, uit 1999 :)

Mijn vader heeft zelf ook een Mazda Primacy uit 2002, hiervoor een Primacy uit 1999 gehad, helaas total loss gereden begin 2008.

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
quote:
Duinkonijn schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 20:28:
dat is idd ook een leuke auto, dat zou in eerste instantie mijn eerste auto worden.. alleen bleek hij schade te hebben..
Da's minder.. en nu andere wagen?

• AE86
Leuke wagen Remy, ik ben zelf ook aan het kijken voor een 323 Fastbreak. Hoe bevalt de geluidsproductie op de snelweg jou?

Verder heb ik enkel de wagens van mazda.nl in de topicstart gezet, ik neem aan dat dat alle wagens zijn die nu in NL in productie zijn.

AE86 wijzigde deze reactie 10-01-2010 10:05 (10%)

• AE86
Echt waar?

Vind het toch een mooie wagen. Of bedoel je het oude model?

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
quote:
AE86 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 10:03:
Leuke wagen Remy, ik ben zelf ook aan het kijken voor een 323 Fastbreak. Hoe bevalt de geluidsproductie op de snelweg jou?

Verder heb ik enkel de wagens van mazda.nl in de topicstart gezet, ik neem aan dat dat alle wagens zijn die nu in NL in productie zijn.
De geluidsproductie valt reuze mee, merk er niet zo veel van. Zou ook kunnen omdat er niet de standaard banden + velgen onder zitten. Deze zaten er al onder toen ik de wagen bij de dealer aanschafte (september 2006). Een maat van mij zegt altijd ik zie wel aan de combinatie van kleur + velgen of ik het ben in de wagen :).

Is overigens wel mijn eerste wagen, rijbewijs sinds mei 2005, reed eerst in de wagen van mijn vader.

Foto van mijn vaders wagen na het ongeluk, over de kop gegaan, wagen schoot in de sloot bij omkeren. Dit gebeurde langs de A67 op de ventweg.:
Mazda Primacy
http://hmd1.startcool.nl/got/remy007/2008primacy/thumbs/DSC00993.JPGhttp://hmd1.startcool.nl/got/remy007/2008primacy/thumbs/DSC00994.JPGhttp://hmd1.startcool.nl/got/remy007/2008primacy/thumbs/DSC00995.JPG
http://hmd1.startcool.nl/got/remy007/2008primacy/thumbs/DSC00996.JPGhttp://hmd1.startcool.nl/got/remy007/2008primacy/thumbs/DSC00997.JPGhttp://hmd1.startcool.nl/got/remy007/2008primacy/thumbs/DSC00998.JPG
http://hmd1.startcool.nl/got/remy007/2008primacy/thumbs/DSC00999.JPGhttp://hmd1.startcool.nl/got/remy007/2008primacy/thumbs/DSC01002.JPGhttp://hmd1.startcool.nl/got/remy007/2008primacy/thumbs/DSC01003.JPG

• AE86
quote:
Mooie wagen! Ik heb je toegevoegd aan de startpost.

@Remy: Ik zie nu pas dat je uit Helmond komt. Ik ook ;)
De Primacy ziet er niet best uit :X
Waar zit je op school? ROC Eindhoven of Helmond (ter aa)?

AE86 wijzigde deze reactie 10-01-2010 16:33 (9%)

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
quote:
AE86 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 16:33:
[...]

Mooie wagen! Ik heb je toegevoegd aan de startpost.

@Remy: Ik zie nu pas dat je uit Helmond komt. Ik ook ;)
De Primacy ziet er niet best uit :X
Waar zit je op school? ROC Eindhoven of Helmond (ter aa)?
ROC Eindhoven (ICT bbl niv 3) , maar werk op het GGzE (Eindhoven)

• AE86
Die MX3, hahaha!
Prachtig :X
quote:
remy007 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 16:59:
[...]

ROC Eindhoven (ICT bbl niv 3) , maar werk op het GGzE (Eindhoven)
Ok ;) Ik zit dit jaar zelf op ROC Helmond, vandaar mijn vraag.

AE86 wijzigde deze reactie 10-01-2010 17:16 (81%)

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
quote:
AE86 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 17:15:
Die MX3, hahaha!
Prachtig :X

[...]

Ok ;) Ik zit dit jaar zelf op ROC Helmond, vandaar mijn vraag.
Woon wel weer vlak bij ROC Helmond (heb er in het verleden ook op gezeten tot 2006).

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
quote:
heuveltje schreef op zondag 10 januari 2010 @ 17:08:
[...]

He remy
Zit zelf ook te kijken naar een andere wagen, en de 323f staat hoog op mijn lijstje,
Wat ik echter niet kan vinden. Wat verbruikt zo'n wagen in de 1.5 versie nou zo'n beetje in de stad ?
Ik rijd zo'n 500 kilometer (woon-werk (Helmond-Nuenen-Eindhoven, rij niet over/via de A270)) op een tank (±45 liter). In de stad gebruik ik hem amper eigenlijk (hier in Helmond sta je meer stil dan dat je rijd met al die stoplichten), en is de fiets/brommer handiger en sneller :).

Tank zo'n 2 x per maand maximaal (als ik hem voor woon-werk gebruik), ga je ergens anders naar toe (Antwerpen of zo) dan tuurlijk vaker. Ik schat dat hij zo'n 1 op 11 tot 1 op 13 rijdt, nog nooit echt bijgehouden :$.

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
Zojuist het rechter remlicht van mijn 323F laten vervangen. Zo rond de 14 euro gekost. Weet iemand trouwens hoe ze die vervangen bij de dealer? Ik weet dat er 2 ronde gaten met een bout erin (lijkt het wel) de lamp behuizing vast houd. Scheelt me een volgende keer 10 euro als ik het zelf kan vervangen ;) .

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
Mijn vader heeft gister avond laat zijn Premacy tijdens het werk tegen een boom geparkeerd :S... Flink ingedeukt aan de voorkant. Tis nu wachten op schade expert kijken of er nog iets van te maken is. Hij kon op eigen kracht nog wel achteruit maar niet vooruit (dat is wat ik van m'n vader heb begrepen)...

Je ziet maar wel weer, hoe stevig Mazda's zijn.

• AE86
Auw.. hopen dat het mee valt!

Het heeft gisteren ook wel ontzettend veel gesneeuwd hier in de regio.

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
quote:
AE86 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 15:09:
Auw.. hopen dat het mee valt!

Het heeft gisteren ook wel ontzettend veel gesneeuwd hier in de regio.
Hoop ik ook, was gebeurt op de Raktseweg (Deurne) net achter Berkendonk, net in de bocht bij de Kwekerijweg....

@Duinkonijn: Mooie wagen :)...

remy007 wijzigde deze reactie 31-01-2010 15:45 (4%)

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
Update over de wagen van m'n pa, hij is Total Loss verklaard :(... Dealer krijgt ergens deze week een Premacy uit 2004 binnen, dit zal dan de 3e Premacy worden in 8 jaar.

Tevens heeft mijn moeder na gecheckt bij de rechtsbijstand, aangezien het tijdens werktijd is gebeurt, dat de werkgever schade moet vergoeden. Dit zal nog wel een staartje krijgen, collega van mijn vader heeft vorige week ook haar wagen total loss gereden tijdens werktijd. Leidinggevende daar doet of neus zijn/haar neus bloed... Als de werkgever niet wil vergoeden neemt rechtsbijstand direct de zaak over...

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
quote:
Down schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 20:48:
Hmm mijn eerste lesauto was een Mazda en mijn eerste eigen autootje was een Mazda MX-3 die ik kocht voor 1000 euro, erg veel plezier van gehad :). Alleen maar benzine in gepleurd en verder nooit iets mee gehad. Vind de nieuwere lijn van Mazda over de hele linie toch wel verdomd mooi. Ik lease nu zelf een VW polo (lekker correct) maar zou toch liever een Mazda 2 of 3 hebben persoonlijk. Toch wel een van de leukere hatchbacks als je het mij vraagt.
Gelijk heb je Down, zo'n jaar geleden zat ik met het idee een 6 aan te schaffen toen ik een verdomd mooie zag staan. Helaas bleek ie al verkocht te zijn (dealer in Helmond had na gecheckt), rij nog maar lekker met m'n 323 rond. Ook een zeer fijne wagen :).

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
Maand na het totalloss rijden van de Mazda Premacy van m'n vader. Had ie 2 weken geleden een andere 2e handse Premacy aangeschaft, rijd vanochtend tijdens de nachtroute van z'n werk een een of andere malloot in Gemert tegen de nieuwe wagen aan, grote ravage :(.

Persoon die ongeluk veroorzaakte is afgevoerd naar het politiebureau voor verder bloed analyse e.d. ivm verboden middelen. Had geen verlichting aan was nog donker, dus mijn vader zag hem ook niet aankomen...

remy007 wijzigde deze reactie 27-02-2010 15:39 (9%)

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
De Premacy is nog niet bij de dealer (Auto Aarts, Helmond) afgeleverd, zouden bellen vandaag voor 17:00 als ie binnen was. Helaas nog niet dus, zal maandag worden.

Mijn pa kon verder nog niet slapen overdag (nachtdienst) vandaag, van de schrik. Het was in de buurt gebeurt van de Time-Out (uitgaanscentrum in Gemert) in de woonwijk vlakbij. De gene welke zonder verlichting reed, alcohol op, reed in een Renault Clio (zwart).

Er is ook een lantaarnpaal plat gereden, als deze er niet stond was die Clio bij mensen in de voorpui beland. Gezien dat die ook op z´n bestuurders kant lag bij de paal, vermoed ik zelf dat deze minstens 80 zo niet harder, in de woonwijk gereden heeft.

Misschien zijn er Tweakers die hier ook iets van mee gekregen hebben, welke in Gemert wonen?

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
quote:
Duinkonijn schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 18:39:
Ik heb indirect nog een premacy in de aanbieding :+
evt ook met winterbanden

maar knap kl*te
Zal het tegen hem zeggen! Is nu ff met de hond om...

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
quote:
Duinkonijn schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 19:29:
[...]

mja hij staat nog bij onze dealer in aalsmeer, overigens is hij wel een jaar ouder.

de banden liggen 78km NO- O van je vandaan in Bocholt (D), bij onze andere dealer
Hij weet het inmiddels, wil eerst de verzekerings kwestie afhandelen (all-risk). Dan wil ie verder kijken.

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
quote:
Duinkonijn schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 19:45:
die van ons was vanwege z`n leeftijd niet meer all-risk te verzekeren :S
Niet all-risk te verzekeren? Welke bouwjaar? Die nu het ongeluk gehad heeft is uit 2004.

• AE86
quote:
remy007 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 15:39:
Maand na het totalloss rijden van de Mazda Premacy van m'n vader. Had ie 2 weken geleden een andere 2e handse Premacy aangeschaft, rijd vanochtend tijdens de nachtroute van z'n werk een een of andere malloot in Gemert tegen de nieuwe wagen aan, grote ravage :(.
Klote zeg! Mag ik vragen wat voor nachtwerk je vader doet (evt via pm). Mijn vader doet namelijk ook een nachtroute in de omgeving Time-out ;)

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
quote:
AE86 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 08:39:
[...]

Klote zeg! Mag ik vragen wat voor nachtwerk je vader doet (evt via pm). Mijn vader doet namelijk ook een nacht route in de omgeving Time-out ;)
Zo geheim is dat niet, in de thuiszorg namelijk bij de Zorgboog wijk routes zowel overdag/avond/in de nacht.

Ook een update trouwens, gedacht werd dat de wagen total-loss zou zijn, vandaag is gekeken door schade-experts. De motor zelf is nog d:)b, onderdelen van de airco, koplampen, bumper e.d. is wel compleet naar de kl*te. Dat wordt waarschijnlijk naar reparatiebedrijf (all-risk verzekerd) en weer rijden...

Morgen komt nog wel de expert van verzekeringsmaatschappij kijken, dus is nog wel even afwachten.

Tevens heeft vandaag het Eindhovens Dagblad er ook over vermeld op pagina 14 (dacht ik):
Dronken man veroorzaakt botsing
GEMERT - Een 26-jarige Gemertenaar is in de nacht van zaterdag op zondag zijn rijbewijs kwijtgeraakt, nadat hij onder invloed van alcohol een aanrijding had veroorzaakt.

Rond kwart over vier die nacht verleende hij op de kruising van Drossard Meijerstraat en President JF Kennedystraat in Gemert geen voorrang aan een automobilist die van rechts kwam.

Beide auto's raakten zwaar beschadigd. De veroorzaker, zo stelde de politie vast uit een ademanalyse, had een alcoholpromillage van ruim 1 promille. Zijn rijbewijs is ingevorderd.

remy007 wijzigde deze reactie 01-03-2010 21:02 (33%)

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
Hier wat foto's van de wagen, bij schade bedrijf:

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
Mijn vaders wagen wordt gerepareerd.

Ben zelf nu bij de garage om de stabilisator stang te laten vervangen.

• AE86
quote:
Mex schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 08:59:
Bij deze wat info over mijn wagentje :)

[afbeelding]

[afbeelding]

Filmpje van m'n eerste rondjes op Zolder http://vimeo.com/6505204
:9~ :9~ Ik heb je toegevoegd aan de startpost.

AE86 wijzigde deze reactie 28-04-2010 10:41 (55%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
quote:
itsalex schreef op zondag 09 mei 2010 @ 16:25:
Ik ging namelijk precies de andere weghelft op en toen heb ik een reactie toch de handrem aangetrokken en het stuur omgegooid (de auto was niet meer te houden en om toch proberen af te remmen (want de weg ging ook nog naar beneden!)) en dat was mijn geluk. Ik kwam tegen de vangrail tot stilstand en daarachter zat een "afgrond" van denk 3 meter. Maar ik had nog zo'n snelheid dat mijn auto 180 graden is gedraaid en na de klap van vangrail ben ik nog even 90 graden gedraaid. Maar echt gelukkig blikschade maar de airbags zijn er niet uitgeklapt _/-\o_ .

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ai da's minder, gelukkig alleen maar blikschade idd. Gelukkig heb je zelf niets.

• AE86
Ik heb de startpost weer bijgewerkt :)

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
Gisteren was ik vrij, denk ga de bandenspanning en dergelijke controleren. Links voor en achter, rechts achter waren goed op spanning. Kom ik bij Rechts voor 0,9 bar minder dan de overige 3.

Ik merkte al een tijd dat ik wat zwaarder moest sturen (ondanks de stuurbekrachtiging), denk rijdt toch eens naar de overkant, bij Euromaster in Helmond. Ik zeg, denk dat er iets mis is met rechts voor. Monteur haalt de velg eraf, spuit met de spray langs de velg, niets mis. Vervolgens bij het ventiel, rustig allemaal luchtbellen te voorschijn. Dus de monteur haalt de band van de velg, monteert een nieuw ventiel, zet alles weer terug zoals het hoort.

Ik vraag, wat krijg je?
Hij: Service van de zaak...

d:)b

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
quote:
itsalex schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 20:53:
Na tijd wachten en gereden te hebben in een Mazda 2 heb ik eindelijk gehoord dat mijn auto totalloss is. Ik was er al bang voor maar het is de waarheid geworden. Weer een Mazda 3 minder op de weg. De schade was groter dan 9 ruggen. De dagwaarde zou ongeveer 5k euro zijn ofwel wrakwaarde. Dat was dus mijn auto. De schade was toch wel heftig. Ik was er al bang voor maar mijn dealer zei dat het niet bleef bij de 9k maar meer moest zijn. Dus die gaat naar het oostblok toe of voor onderdelen. Ik mis wel de wegligging en de 17 inch banden die eronder lagen. Je kon die auto zo lekker door bochten jagen. Heerlijk zoals die op de weg lag. De auto was niet verlaagd maar dat was mijn plan met 1 ton. Maar ja einde verhaal en nu weer zoeken voor een andere auto. Dat is niet makkelijk.

Ik heb nu wel de 16 inch velgen over dus die ga ik maar op marktplaats zetten.
Da's balen, jammer van de wagen. Hopen dat je weer een goede wagen terug vind.

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
Heb het vermoeden, nouja weet het wel zeker, dat de rechter voor speaker in mijn 323 het dan wel, dan niet doet. Merkte dit op Graspop 2 weken geleden, geluid aan deur open: wel, geen geluid... Raak de deur aan, weer geluid :S...

Vermoed ook, dat de speaker kabel kapot is. Tevens is bij een ongelukje de volumeregelaar van mijn Xplod afgebroken (ging zitten toen het frontpanel nog in m'n kontzak zat, en het niet in de gaten had 8)7).

Binnenkort toch naar de beurt + APK, zit zelf nog wel te denken om de tuner te vervangen. Deze zit er nu 4 jaar in, vanaf het moment dat de wagen aangeschaft is. Toen waren de SDkaart readers nogal prijziger dan tegenwoordig :).

remy007 wijzigde deze reactie 12-07-2010 23:26 (9%)

• AE86
Iemand die mee wil helpen met het bijhouden van de startpost? Ik werk momenteel 60+ uur in de week dus heb er niet veel tijd meer voor.

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
Indien er niemand anders zich kandidaat stelt, dan ben ik best bereid om de startpost mee bij te houden.

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
Gisteren mijn wagen afgegeven bij de garage voor APK + kleine beurt en nog wat enkele reparaties. Belden vanmiddag op:
- Airco defect
- Ophanging defecten
- Alle Remblokken/schijven
- Kapotte speaker rechts voor
- Lampjes kapot

En volgend jaar 4 nieuwe banden... Laten wel alles repareren, kost wel wat, maar de wagen is nog goed verder motorisch. Zal wel een flink kosten plaatje worden... heb het er wel voor over. Als ie maar weer goed rijdt en veilig is.

Even een aanvulling:
Mazda roept half miljoen auto's terug
DEN HAAG - De Japanse autofabrikant Mazda gaat wereldwijd meer dan een half miljoen auto's terugroepen naar de garage wegens een mogelijk defect aan de stuurbekrachtiging. Het gaat om de grootste terugroepactie van het concern ooit.
© Autoweek

Mazda maakte woensdag al bekend 320.000 auto's in de Verenigde Staten, Canada en Mexico terug te roepen. Het concern gaat nu ook auto's terughalen uit zijn belangrijke exportmarkten Australië en Europa.

De actie betreft auto's van de populaire Mazda 3 en Mazda 5 modellen die zijn gemaakt tussen 2 april 2007 en 30 november 2008. Door het defect kan de stuurbekrachtiging plotseling wegvallen terwijl de auto rijdt.

Dat verhindert dat de auto kan worden bestuurd zoals verwacht en vergroot de kans op een ongeluk.

remy007 wijzigde deze reactie 19-08-2010 10:13 (49%)
Reden: Nieuwsbericht toegevoegd

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
Ben bezig met het kijken naar nieuwe velgen voor onder de 323F. De velgen die er nu onder liggen zijn behoorlijk versleten, ook moeten binnenkort de banden vervangen worden. Tevens wil ik er eind 2011 winterbanden op laten leggen. Dan kan ik die op de oude velgen laten monteren.

Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de Wolfrace Triad Black Polished, alleen zit ik nog te kijken naar welke banden er op komen.

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
quote:
jobcohen schreef op maandag 10 januari 2011 @ 21:14:
Ik zie dat ik mijn 6 nog niet heb gepost hier. Het gaat om een Mazda 6 Sportbreak 2.3 Active uit 2003

Foto's vanmiddag genomen:

[afbeelding]

[afbeelding]

En nog een plaatje van afgelopen zomer

[afbeelding]
Mooie wagen!

TS aangepast, de laatste foto erbij geplaatst!

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
quote:
FunkyPunky schreef op maandag 10 januari 2011 @ 23:05:
[...]

Moet je wel even de correcte naam erbij zetten (Mazda 6 Sportbreak 2.3 Active uit 2003) ;)
Done :)

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
Gisterochtend niets gemerkt, maar in de middag liep ik naar de wagen toe. Blijkt er een grapjas tegenaan te zijn gereden aan de bijrijders kant, vermoedelijk in de ochtend. Natuurlijk laat niemand wat achter (briefje, of aanbellen).

Vanochtend om 08:00 naar de schade expert gegaan. De wielkap kan vervangen worden, op het GLX logo is de boel ingedeukt. Tevens moet de bijrijders deur overgespoten worden.
In het verleden is er door paar grapjassen al wel een kras opgezet (over de beide portieren rechts) deze laat ik nu gelijk mee overspuiten. Ook 1,5 jaar geleden is er een kleine aanrijding geweest in de straat (door mijn zusje) in mijn wagen, waar de bumper voor rechts wat los zit, en een kleine deuk in de rand van de achterklep, deze laat ik nu ook verhelpen.

Helaas geen Allrisk Verzekering (11/12 jaar oud), dit wordt dus zelf betalen, geschatte reparatie kosten: 1350 euro :(.

Even een foto waarop je je kunt inbeelden, zal later schade foto's posten:

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
quote:
artificial_sun schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 10:24:
[...]

Voor de schade die veroorzaakt is door een ombekende auto kun je het waarborg fons inschakelen. Die keren mogelijk uit in dit soort zaken.
Dat heb ik ook in gedachten, maar mijn Moeder heeft in gedachten dat dat alleen met nieuwe (tot 3 jaar) wagens gaat. Of is dit inmiddels veranderd? Zie er namelijk niets van op de website van hun staan.

Inmiddels digitaal aangifte gedaan.

hierbij nog wat foto's
Schade Aanrijding bij parkeerstand
http://tweakers.net/ext/f/tiubeNRHfMuzDNqNkjkpPDg1/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/b0wwkdSlz681fX4neXxyI2lC/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/jmZsIaTmykf2mDCcGcsDo10j/thumb.jpg

remy007 wijzigde deze reactie 12-01-2011 11:27 (42%)

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
quote:
Marco schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 03:38:
[...]

Je gaat aan zo'n ouwe bak toch geen geld meer uitgeven?
Deze opmerking kun je hier net zo goed achterwege laten. Reageer normaal of reageer niet! Iedereen bepaald wat hij/zij doet.

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
De 323F is weer opgekapt...
- Nieuwe plaat rechts
- Bumper voor zat een scheur in: gerepareerd en overgespoten
- Zijkant is overgespoten
- Deuk uit de achter kap gehaald

Zodra ik morgen tijd heb overdag, probeer ik een paar foto's te maken, wordt nu te donker. Staat geparkeerd op het pleintje hier tegenover, waar slechte verlichting is.

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
Heb de nieuwe velgen sinds vandaag binnen, het is toch de Wolfrace Triad Black Polised geworden:

Daarbij heb ik ook nog een nieuwe set slotbouten aangeschaft en een Flush-Fit (onzichtbare) ventielen, ga er toch stikstof in laten zetten bij de Euromaster. De banden zijn geworden de Continental Premium 2.

Op 18 maart a.s gaan ze er pas op, afspraak is al gemaakt :)

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
Ben net terug van de Euromaster, nieuwe velgen zijn gemonteerd. Oude velgen worden gebruikt voor de winterbanden (ook gelijk laten monteren).

Zodra het wat beter weer is, dan zal ik nieuwe foto maken :).

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
Zo als eerder aangegeven, zodra het weer het toe liet (en dat deed het vandaag :)) zou ik een nieuwe foto posten.

Mazda 323F met nieuwe velgen en banden

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
Mazda roept 559 Mazda 3's in Nederland terug, wegens een defect aan de ruitenwissermotor.
AMSTERDAM - De Japanse autofabrikant Mazda roept in Nederland 559 auto's terug omdat de ruitenwissermotor kan uitvallen. Het gaat om auto's van het model Mazda 3 die in 2008 zijn gebouwd. Dat zegt een woordvoerder van Mazda woensdag.

Wereldwijd roept Mazda bijna vijfhonderdduizend auto's terug vanwege het defect. Het euvel werd ontdekt in de Verenigde Staten. Volgens de fabrikant is het aantal storingen minimaal, maar worden de auto's uit voorzorg teruggehaald.

Getroffen automobilisten krijgen bericht van Mazda, waarna ze bij de dealer een nieuwe ruitenwissermotor krijgen. "Hoogstens twintig minuten werk", aldus de woordvoerder.
Benieuwd of er ook wat Tweakers tussen zitten, die een bericht (kunnen) gaan krijgen...
Overigens zelf nog steeds de 323F, maar dit bericht viel me vandaag op.

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
Heb de OP bijgewerkt, niet werkende foto's verwijderd en nieuwe geplaatst.

Bij enkele heb ik geen bouwjaar staan, mocht je dit willen delen graag even via een DM of in een reactie hieronder!

OT:
Binnenkort afspraak maken voor het vervangen van de schokdemper(s), slijtage was al gemeld bij de APK + grote beurt in september.

Wie heeft er verder z'n winterbanden er al onder liggen? De mijne zijn eind oktober verwisseld naar de winterbanden (+ velgen).

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
Zojuist de TS wederom aangepast, enkele niet werkende plaatjes vervangen, dan wel verwijderd.
Graag zie ik weer wat Mazda-plaatjes van (mede)tweakers om de TS weer eens verder aan te kunnen vullen.

Mocht er iemand mee willen mee helpen aan de TS dan kan deze zich melden.

OT:
Zijn er nog wat veranderingen geweest in het Mazda-rijders aandeel binnen GoT?

Ik rijd nog steeds mijn Mazda 323F, rijd nog steeds d:)b :

• D_Jeff
Na het overlijden van de motor van mn H. Accent 1.5 GS, meld ik me hier met trots.

2 weken geleden deze schoonheid gekocht:

Mazda 3 Sport 1.6 Executive - 2004 :D

D_Jeff wijzigde deze reactie 04-05-2015 17:44 (27%)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• D_Jeff
Jawel. Veel van deze specs staat gewoon op internet btw ;)

166K km gelopen, oktober 2004 voor kenteken deel 1.
Extra tov van uitvoering:

- 16" inch LM
- After market Cruise Control.
- Bluetooth Handsfree kit van Nokia.

volgens de boordcomputer loopt deze auto gemiddeld 7,2 L / 100 km.
Dat zijn veel stukken 120 km/h en binnen de bebouwde kom ;)

Als je meer wil weten, go ahead :)

• D_Jeff
@Falcon: Dank :)

Als ik de uitdraai van het onderhoud van de Mazda dealer (9 jaar Mazda dealer onderhouden), heeft ie het duurdere onderhoud net gehad. Denk bijv aan 2 nieuwe remschijven achter, wat ook te zien is.

Dus voor de volgende ronde (kleine beurt) verwacht ik alleen kosten voor regulier onderhoud ;)

• D_Jeff
Dank.

Verder: laten we eerlijk zijn, een 3 koop je voor het rij genot/ plezier met een degelijke auto die power heeft.

Daarnaast, het onderstel is echt een heerlijkheid. Klaverbladbochtje met 60 km/h?
Doet ie moeiteloos en geeft geen krimp. Dat noem ik lol.
Minder lol met dat soort geintjes is dat een set banden iets korter meegaat, aldus een paar mensen.

Voorheen een gele H. Excel 1.3 SE uit '99 (niet echt standaard met LM 15 inch velgen, chroom sierstuk uitlaat, sportstuur en wat bodyaccenten) en een rotte 'standaard' H. Accent 1.5 GS gehad. Vooral die laatste wil boven de 120km/h harder drinken dan de Mazda 3 ;)

Verder: Voor 1250 km / tank gevallen koop je maar een VW Polo 1.2 TDI BM :P

• D_Jeff
Leuke bak :D

Alleen lees ik wel gelijkwaardige verbruik cijfers (met de 3. Ondertussen 2,5 k km verder, gem 560 km/ 40 liter. Voor dat moet je best moeite doen, als in veel 70 / 80 km/h rijden).

1 ding verbaasde me wel: @ ~ 67 km/h geeft mn boordcomp 4,8L / 100km aan?
beetje ongeloofwaardig, aangezien ik het niet aan mn kmtrage merk :P

• D_Jeff
quote:
NoxiuZ schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 00:45:

Oh, en gefeliciteerd *O*

En ja is echt een leuke bak. Ga er later wel weer eentje kopen als ik een huis heb, huisje boompje miata... Om hem er gewoon bij te hebben kost bijna niks maar leuk voor het weekend of als het écht mooi weer is naar kantoor. Want het is echt geen straf om naar buiten te moeten met technisch weer :+
Dank :D

En zoals ik eerder gezegd heb: Het is geen auto om Greenpeace een lol te doen. Deze heb ik gekocht omdat ik een degelijke auto wil met pit. Helaas werd de 2L te duur in aanschaf en onderhoud.

Maar deze 1.6 is zeker niet verkeerd. Stoelen die beter zitten dan de VAG concurrent en een bochtenspel waar VAG nog een puntje aan kan zuigen :P

• D_Jeff
Stationwagon. Beetje jammer :P

Voor de rest blijf ik de M3 & M6 een mooie auto vinden. Vooral de S-VT uitvoeringen. Maarja, dat verbruik hea :P

Veel rijplezier ;)

• D_Jeff
* D_Jeff schudt UTwizard de hand

de reden vind je 1 a 2 pagina's terug :P

• D_Jeff
17 inch licht metaal, zie ik dat goed?
Welke uitvoering heb je?

En dude, zoals ik eerder schreef: die paarden wil je laten brommen, niet de mond snoeren.
Zuiniger lukt amper. 1:15 heel misschien met 90 km/h over 500 km snelweg, vlak, zonnig, wind mee.

Koop daarvoor maar een Citroen C Eend of Polo BM-er. Ik wil lol maken!

;)

• D_Jeff
Ik doe nu meer van "Zoek de verschillen" :+
Ook omdat beide auto's van de 1e generatie zijn.

(denk de motor even weg en ik denk dat het echt goed zoeken wordt :P )

en ach, after market cruise control is ook niet alles.

• D_Jeff
Als ik met een 3 1.6 beheerst 1:14 haal, weet ik niet of de instapper van de 6 dat ook haalt.
Eerlijk gezegd denk ik dat niet met jouw budget.

• D_Jeff
* D_Jeff zag YouTube: Aux Install Mazda 3 en dacht "dat ken ik ook"

Dus voor ik mn binnenkant sloop, ben ik een aantal inbouwshops langsgegaan. Kabel blijkt bijna niet te verkrijgen en Amazone wordt een uitdaging voor me :P

• D_Jeff
Heeft er iemand een beetje verstand van velgenmaten?

Ik vind de " design 52B" (17 inch, 7J) die selecteerbaar zijn op de Mazda site, bij het Mazda 3 " 2008" model erg mooi, maar ' officieel' passen deze niet onder mijn Mazda 3. (10-2004) bron: Facebook page Mazda NL.

Echter vind ik dat raar, want het 17 inch model van 2.0L gaat ook onder de 1.6 versie, met ongeveer dezelfde waarden. Ik weet dat er zoiets is als ET waardes, maar die kan ik nergens vinden.

• D_Jeff
Das al beter dan geen mogelijkheid hebben.

Wel een interessante optie, want het gaat mij meer om de aux aansluiting. Zo'n beetje alle gsm's hebben een jackplug en die gsm gaat meestal overal naar toe :P

Edit: Heb je voor die opties nog " offers" moeten brengen, zoals geen cd mogelijkheid meer hebben?

D_Jeff wijzigde deze reactie 14-10-2014 10:46 (19%)

• D_Jeff
eh, lampje?
Heb ik iets gemist of is dat Active only?

99 bestanden verbruik je alleen als je een snelzappert bent binnen 1 uur :+

• D_Jeff
@ Jorisjan: Er zitten nu " standaard" Mazda velgen onder.

Dat zijn 16 inch - 6,5 J - 205/55R15.

En als ik naar de wielkast van de auto kijk, dan zou ik makkelijk 17 inch velgen kunnen hebben. Misschien met een iets lagere band.

• D_Jeff
http://www.mazda.nl/mazda...en-ophanging/BBP8V3810SB/

Ah, ook op de NL Madza site gevonden.
Advies bandenmaat: 205/50R17
Huidige bandenmaat: 205/55R16

Dat zou niet zo snel een probleem moeten zijn voor de punten die Martijn_tje noemt, denk ik?

• D_Jeff
@Nox: wat wil je zoal weten?
Dan kijk ik van het weekend even in de boekjes.

Daarnaast kan je het altijd telefonisch aan een dealer vragen ;)

• D_Jeff
quote:
NoxiuZ schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:40:
[...]

Onderhoudsinterval distririem.

Maar ik heb al n 3 gekocht. Ding heeft alleen veel stil gestaan zo te zien. 4k km afgelopen jaar.. Maar de garage zet er indien nodig een nieuwe op incl gr beurt ed. Dus ik denk dat hij aan de bak mag als hij nog niet gedaan is ;) augustus 04 geleverd.
Staat in de gebruiksaanwijzing, Hoofdstuk 8 :P

Voor de modellen met een Riem, Diesel: Elke 240k km vervangen.

• D_Jeff
@Roy: Ben ik nu een ´cultuurbarbaar´ als ik zeg dat ik nog een mooi spoiler / vleugel mis op de kofferbak? :P

• D_Jeff
Heb je of plaats je binnenkort nog een mooie foto hier?

Ben wel benieuwd naar de looks :)

Veel rijplezier met je nieuwe aanwinst!

• D_Jeff
Vandaag toch maar eens aan een monteur van een Mazda dealer gevraagd hoe het zit: ketting of riem.

Zijn antwoord: Voor jouw model (Alle Mazda 3 Sport dus) zit er een ketting. :D
Dat bespaart een hoop gegil en dure reparaties.

• D_Jeff
Kan iemand zeggen hoe zeldzaam een 3 active plus (2 L) is ?

@modje: grote nette auto ;)

• D_Jeff
Ziet er verder zeker nog netjes uit!
Dat wordt genieten :D

• D_Jeff
@FTI: Welkom bij de club :)

Zelf heb ik lang zitten kijken naar de 323 f uit 98 (3 deurs hatchs) en ook nog een 323 f 5 deurs hatch uit 2002 maar uiteindelijk toch gekozen voor de 3.
Tot nu toe geen spijt. Ik merk gewoon dat de meeste mazda's 'rijdersauto's' zijn: Auto's waar lange stukken mee kan rijden zonder er gebroken uit te komen.

In Ieder geval: een hoop veilige km's en een bak lol gewenst ;)

• D_Jeff
Een paar uur en enkele honderd(en) euro's om uren frustratie en duizenden euro's te voorkomen.
Waar kan ik tekenen?

Daar moet je niet al te moeilijk over doen, vind ik.

• D_Jeff
quote:
Damic schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 00:00:
[...]
RX7-service in Uden :) http://www.rx7-service.eu/

Gisteren avond nog eens het start probleem proberen te lokaliseren en nu ben ik het noorden kwijt:
Oude starter, elektro magneten: 39A 0.1V bendix verschuift, gaat niet rond
Nieuwe starter, permanente magneten: 39A 0.1V bendix verschuift gaat niet rond
De starters hangen met 1 bout vast aan de versnellingsbak zodoende dat ze massa hebben en vrij kunnen draaien.

Het enigste wat ik nog kan denken is dat de batterij echt zeer slecht is, maar dan zou je toch iets moeten horen dat de starter rond draait.
Ik zou de oorzaak eerder bij je accu of zekeringen zoeken. Heb in november al een keer gestaan met mn 3 en een zwakke accu, dan gaat ie naar 5 a 6 keer ook niet meer rond. (en startkabels met een Opel Astra waren niet genoeg :P )

• D_Jeff
Ik hoor het al: Lekker klusje geweest voor een prachtige dag :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D_Jeff
Bijna 500 km gereden met het prachtige weer van vandaag. Resultaat: ik kom er nog redelijk fit uit. Zegt voor mij voldoende :)

Voor de rest heeft de handwas ook geholpen:

D_Jeff wijzigde deze reactie 04-05-2015 17:42 (35%)

• D_Jeff
Zo ver ik begrepen heb, zal jouw auto alleen het `event nummer` geven en een counter (Hoe vaak).

Disclaimer: Heb zelf geen 323, dus kan er eventueel ook naast zitten.

@ Damic: Mooi staaltje tuning :*)

D_Jeff wijzigde deze reactie 15-03-2015 16:35 (10%)

• D_Jeff
quote:
FTI schreef op zondag 15 maart 2015 @ 18:48:
Heb je al proefgereden? Wat is je budget? Japans is sowieso vrij betrouwbaar. En waarom stel je dit in het mazda topic....je weet al wat we gaan zeggen hier toch? Zoom zoom!
* D_Jeff is het zwaar Eensch met FTI :Y

Verder: Ik ben gestart met een Excel 1.3 SE (85 pk / '99). Goedkope en leuke auto, maar haalt het gewoon niet bij de sportievere en leukere afstelling van de Mazda 2 (2007-) / 3 / (323).
Daarnaast kan ik je vertellen dat Mazda duidelijk een klasse hoger is dan een Hyundai.

-- Zoom Zoom 8)

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
TS ontdaan van dode links, nieuwe 2015-modellen geplaatst :)

• D_Jeff
Lekker Bezig! :)

PSje: Ik mis de 5 nog. Geen hippe bak, maar ze maken hem wel :P

D_Jeff wijzigde deze reactie 28-03-2015 17:09 (66%)

• D_Jeff
Mazda 3 / 6 MPS ? :+

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
quote:
D_Jeff schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 20:34:
Lekker Bezig! :)

PSje: Ik mis de 5 nog. Geen hippe bak, maar ze maken hem wel :P
Toegevoegd :)

• D_Jeff
quote:
Damic schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 20:18:
[...]

Wat heeft den 3 misdaan?
Remy mag ook wel mijn "intro foto" (voor dit topic) gebruiken :)
Das een hatch, non active (zit indd nogal wat uiterlijke verschillen tussen :p )

• D_Jeff
@ UTwizard: Is het moeilijk om de verlichting van de klimaatcontrole te vervangen?
Ik zag um van de week niet meer aangaan en stoor me er een beetje aan :P

Daarnaast zit ik er toch aan te denken om die Nokia handsfree kit eruit te slopen. Heb het idee dat die een beetje kort sluit. (De verlichtingsstand van de mistlampen voor moet op de middelste stand staan ipv "OFF" om de irritante snel piep niet af te laten gaan. apart :P )

• D_Jeff
quote:
Crazy-Al schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 08:08:
Gisteren Mazda 3 GT-M opgehaald, oude 626 uit '98 ingeruild... Toch een kleine upgrade :9~ O+

Niet op mijn naam, in theorie niet voor mij, in de praktijk denk ik dat moeders in de Mazda 5 blijft zitten voor de hoge instap, en heb ik lekker nieuw speelgoed >:)
Welk bouwjaar? Ennuh, foto's ? O-)

verder: veel plezierige KM's :)

• D_Jeff
@Damic: Die nam de slogan iets Te letterlijk :+

Denk ik

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D_Jeff
Voor de Mazda 3: Zodra de range bijna 0 is, heb ik nog ongeveer 10 liter over.

Je zou (bijna) zeggen dat het Mazda standaard is, aangezien meerdere modellen het hebben.

Edit:
@Damic: Prima meeting gehad?
Had je hier ook wel even mogen posten :+

D_Jeff wijzigde deze reactie 09-05-2015 19:10 (19%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D_Jeff
quote:
Tacoos schreef op zondag 24 mei 2015 @ 09:47:
Sinds kort rijd ik een Mazda 5 CiTD 105 kW. Start km stand voor mij: 170 dkm. Doel: dikke ton erbij in ~4 jr
Voor het eerst in 15 jaar weer een Japanner 8)
En na 4 jaar benzine weer een diesel.
We zochten een ruime auto voor ons gezin met drie kinderen en de mogelijkheid af en toe nog een of twee extra mensen mee te nemen. De Mazda 5 vonden we allebei een leuke auto om te zien en fijn om te rijden.
Vroeger vond ik het interieur van Japanners vaak van bedroevend plastikerige kwaliteit maar daar hebben ze wel aan gewerkt heb ik het idee!
Welkom bij de club :D

Qua Plastic: Als je het over een Alto uit de jaren 90 hebt, snap ik je wel.
Kijk je naar de generatie Mazda vanaf 2003, dan hebben ze wel duidelijk laten zien dat het ook anders kan :)
Persoonlijk vind ik de huidige style dan wel weer minder.

Zelf mn eigen Mazda 3 maar eens tot de max geduwd. Met een snelheid van 205 km/h op teller @ A3 (Oberhausen - Emmerich) als max sta ik wel even te kijken!
Op die weg ligt de 3 als een heerlijk blokje beton op de weg en is nog redelijk te houden, maar het is duidelijk een andere snelheid dan het gangetje van 132 km/h :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D_Jeff
@Vlassie: Ik kan wel namens de 3, eerste generatie (2003-2009) spreken.
De roest zit voornamelijk bij de wielkasten en zolang je dit goed behandeld, hoef je jeweinig zorgen te maken.
Ik denk dat dit ook wel geld voor de 6 van de eerste generatie (2003 - 2007).

Voor de rest zeg ik natuurlijk: Zoom Zoom :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D_Jeff
quote:
Tacoos schreef op zondag 24 mei 2015 @ 22:11:
Het gaat me ook niet zozeer om de vorm, maar om de glimmende en harde goedkoop uitziende plastics. Met name die middenconsole.
We kunnen niet allemaal een BMW 7serie of een Lexus IS betalen :+

• D_Jeff
quote:
D-Three schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 21:33:
Of haal een nieuwe 1ste generatie Mazda6 uit China :P
http://asia.nikkei.com/Ja...da6-still-pulling-them-in

De prijzen van de facelifts vallen toch mee? Ik weet uiteraard niet wat het budget en de eisen zijn maar de oudste facelifts zijn reeds 10 jaar. Dan zakken de prijzen wel wat ;)
owh wauw. 19.5k US dollars voor een 1e gen Mazda6.
Dat is indd geen geld voor zo'n sedan.

Leuk artikel trouwens :)

• D_Jeff
Kort rondje Gaspedaal / Autotrader geeft 2 eigenlijk maar 2 boeiende opties:

http://www.autowereld.nl/...aak-nap-9472678/foto.html
190k gelopen / 1.8

of jaartje ouder:
http://www.autotrader.nl/...e-cruise-trekhaak-152dkm/

152 k gelopen.

Verder is budget eigenlijk te krap voor je wensen, vrees ik. Als een 3'tje ook mag, heb je voor dat bedrag veel meer keus ;)

• D_Jeff
quote:
UTwizard schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:55:
[...]

Ik weet niet wat verder de staat van de Avensis is, maar voor de prijs van een multiriem, vier nieuwe banden en nog wat vloeistofjes en filtertjes heb je natuurlijk geen andere auto?
Gaat wel richting de 2k, denk ik zo.
Maar soms is het ook een geval van: Als het jeukt.. :+

@Vlassie: Een 6 Sportbreak is een echt een grote auto. Neemt uw wederhelft dan zovéél meuk mee?
Mss dat een 5 dan ook nog een keuze kan zijn. ( Oke, toegegeven: Wel saaier)

• D_Jeff
Dan voel ik me vast gewaarschuwd :P

De 3 is in zijn klasse geen kleine auto, maar zelfs met een paklustige 'vrouwelijke vriend' (Just friends), schrik je toch snel wat er qua ruimte overblijft :+
quote:
Wailing_Banshee schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:12:
[...]

Gewoon eens met een MX5 op vakantie gaan, dan leer je weer efficiënt inpakken :D
En zeker gaaf rijden :D

D_Jeff wijzigde deze reactie 17-06-2015 15:23 (37%)

• D_Jeff
quote:
Vlassie1980 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:29:
[...]

En over de meuk:
Een mega 6-persoons tent van 30kg, dan zit alles bijna zo vol. Dakkoffer bovenop en in Frankrijk in de Dordogne amper naar boven kunnen rijden in zijn 4 :+
Vandaar dat ik wel open sta voor een 2.0
Dat gevoel ken ik met een VW Polo 1.2 TDI BM (75 pk, diesel, 1150 kg).
4 personen erin, schoonmoedershut bovenop en de eerste serieuze stijging in de Pyreneeën was verplicht "uitvoegen" naar de vrachtverkeerlaan.
(ramen dicht, airco uit, 2e/3e versnelling en vanuit 124 km/h uiteindelijk met 60 km/h boven komen)

Geen pretje.

• D_Jeff
Iemand een idee wat een slepend geguis kan veroorzaken?

Heb het idee dat er iets aanloopt, maar zie zo gauw niets.

• D_Jeff
Beetje het idee dat je een ronddraaiende as heb en daar ligt wat papier op.
Alleen waarneembaar boven 55 km/h uur en alleen op asfaltwegen.

Klinkt niet direct als metaal op metaal.

Edit: Mazda dealer Den Haag denkt aan een wielerlager dat aanloopt.
Binnenkort door mijn eigen garage eens laten checken.

D_Jeff wijzigde deze reactie 24-06-2015 17:52 (25%)

• D_Jeff
Garage: Dat wordt een garantiekwestie. Nu nog zien hoeveel garantie daadwerkelijk dat is.

Verder was het inderdaad het wiellager. Monteur schudde er een beetje mee boven een wit A4 en het metaalpoeder kwam zo naar beneden zetten vanuit de binnenste ring. Perfect :+

• D_Jeff
quote:
Damic schreef op zondag 28 juni 2015 @ 19:21:
huhu :D

en nog beter nieuws lagers zijn nog eens 30€ goedkoper geworden :/
Dan mag ik hopen dat je niet de goedkoopste van de markt hebt.
Dat suizen ging me toch tegenstaan en 2 dagen zonder je eigen mazda is niet altijd even leuk :P

Gelukkig vond de garage dat het volledige garantie was, inclusief leenauto en daarvan de verbruikte brandstof. (Had toch verwacht de brandstof te moeten betalen)

Pagina: 1 2 3

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True