Het grote Mazda topic #1

Pagina: 1 ... 12 ... 79 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-10 08:36
ViperTPR schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 22:17:
Geen 2 maar wel een 3, ik verwacht hem volgende maand. Kan niet meer wachten tot ik lekker kan rijden in de Sedan deep crystal mica blue GT-M.

Dit is btw ook een interessant forum, met tweaks voor oa het mazda connect systeem.
http://mazda3revolution.c...kyactiv-audio-electronics
Deep crystal blue is een prachtige kleur! Ik vind het spijtig dat de 2 sedan niet naar hier komt. Bied meer ruimte en ik vind het gewoon ook mooi ogen.

Waarschijnlijk wordt het een rode aangezien deze het meest op stock staan bij de dealers omdat het nu eenmaal goed verkoopt. Indien ik er toch een nieuwe moet bestellen dan wordt het vast en zeker ook deep crystal blue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:48

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Die rode is zo rood, zo standaard mazda rood. Al moet ik zeggen dat ik ze nauwelijks op de staat zie, een enkele witte cx3 of cx5

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:09
ViperTPR schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 22:17:
Geen 2 maar wel een 3, ik verwacht hem volgende maand. Kan niet meer wachten tot ik lekker kan rijden in de Sedan deep crystal mica blue GT-M.

Dit is btw ook een interessant forum, met tweaks voor oa het mazda connect systeem.
http://mazda3revolution.c...kyactiv-audio-electronics
Sinds eind augustus een 6-sportbreak in deze kleur en werkelijk waar, het is een schitterende kleur. Goede keuze!

• Death1ord
Ik heb een aanbod gekregen op een stock wagen (soul red, jaja want dat verkoopt hier in België als zoete broodjes). Mag het leatherpack (wit leer) voor de helft van de prijs hebben, navi is deze maand ook gratis.

Ik denk dat het toch deze rode gaat worden maar ik vind het nog OK staan met de 16" velgen. De rode met 15" vind ik eigenlijk geen mooie combinatie.

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

dnhelle schreef op woensdag 23 september 2015 @ 13:05:
[...]

Sinds eind augustus een 6-sportbreak in deze kleur en werkelijk waar, het is een schitterende kleur. Goede keuze!
Thanks, heb je foto van je 6? Hoe bevalt ie, al negatieve punten gevonden? En je Mazda connect?

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

• dnhelle
ViperTPR schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:52:
[...]

Thanks, heb je foto van je 6? Hoe bevalt ie, al negatieve punten gevonden? En je Mazda connect?
Absoluut. Zie de quote van Mazda-6 Forum. Wat mij opvalt is dat er redelijk negatief wordt gedaan over bepaalde zaken (zie ook het lijstje NIET ervaren). Daarnaast verwijt grossomodo de helft van de Connect-klagers dat Mazda een slecht systeem heeft geleverd, maar denkt niemand na over de opbouw (zooi..) van hun contactpersonenlijst. Linkedin, Facebook en Whatsapp data zorgt voor sync-issues, niet de Mazda-Connect. Soit: zie onderstaand. Heb nu na een maand 2500km te pakken en nog steeds tevreden. De kleur is lastig vast te leggen op foto's, maar goed, you get the point.
Sinds eind augustus de bezitter van een Mazda 6-III Sportbreak. De uitvoering: een deep crystal blue Skylease plus met de 20% (leaserijder) 2.2diesel motor.

Na twee weken rijden en 1350km's achter de kiezen ben ik een tevreden man. Tov. de voorgaande auto (een benzine qashqai) een wereld van verschil tov. motor, vermogen, comfort, wegligging. Superlatieven vind ik overdreven, maar het is daadwerkelijk een klasseverschil. De stoelen maken hier het eerste verschil, die zijn wel echt fenomenaal. Bij bestelling heb ik nog de dealer-actie mogen gebruiken waardoor de auto met dak- en fietsendrager is geleverd, een afneembare trekhaak is gemonteerd en de spiegels automatisch inklappen bij afsluiten.

Tussen het moment van bestellen en leveren veel hier op het forum gelezen over kleine euvels. Hierbij een opsomming:
- Lang opstarten navi: NIET ervaren.
- Ophangen connect bij lange nummers: NIET ervaren
- Onduidelijke mappenlijst: NIET ervaren
- Rammelend voor/achterophanging: NIET ervaren

Een aantal zaken die me wel opvallen:
- De Leaving/Coming home optie staat aangevinkt in het menu, maar met de lichtschakelaar op automatisch zie ik deze nog niet functioneren. Erg vreemd?
- Er zou een High beam optie ingebouwd zitten. Nog niet veel 's nachts gereden maar nog niet automatisch geactiveerd gezien.
- De LED koplampen vallen me positief op. De automatische lichtassistent in bochten is echt goed, draagt echt bij aan veiligheid;
- De Skylease plus heeft de GT-M bumper en LED-koplampen/achterlichten, maar wat wel knullig is, is dat de knipperlichten en achteruitrijlicht nog halogeen zijn. Misschien zelf ff omzetten naar LED ;)
- De motor: wat een beest. 150pk en 380nm zijn meer dan zat om in iedere versnelling tussen 2k en 3k toeren te versnellen en daarnaast ook heerlijk ontspannen rijden op 50, 80 of 130km. Boven de 130km wordt de motor wel liniair onzuinig. Tot nu toe 6.0/6.1 gemiddeld gereden.
- Connect systeem werkt top. Teveel opties om op te noemen. De sync met de telefoon was even uitzoeken, maar voor de Exchange gebruikers: de map veelgebruikte contacten gooit roet in het eten. Voor de android-users: Linkedin en Facebook sync naar contacten gooit roet in het eten. Ik heb er voor gekozen alle contacten om te zetten naar Google Contacts en op 1 of 2 na synct ie alles.
- Ik dacht dat Lane departure op de skylease+ zat, maar sinds 2015 is dat alleen nog maar op de GT-M editie. Mis 't eigenlijk niet.
- Recente ervaring: De Solodiesel Vuldop is echt wennen. Leuk en snel beginnen met tanken, maar A. onder de verkeerde hoek beginnen is direct afslaan van de tankbeurt, en B. wanneer volgetankt ook direct stoppen anders zitten je schoenen onder de diesel.

Soit: Foto's:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2945090/2015-09-03%2021.35.47-1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2945090/2015-08-26%2008.35.33.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2945090/2015-08-26%2008.35.42.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2945090/2015-08-26%2008.35.53.jpg

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Mooie auto, vindt zelf dat ze het nummerbord mooier hebben weggewerkt dan de 3 serie, maar goed daar is de prijs ook naar. Had tijdens de proefrit al flink zitten spelen met connect maar ik ondervond destijds geen problemen, even afwachten dus bij langer gebruik.

• dnhelle
Eens! De 3 heeft hem in de grill zitten terwijl dat juist de neus imposant maakt IMO. Weet niet of de 3 dat ook heeft, maar de 6 heeft nu op de spaken van de grill een licht glimmende coating die 't echt afmaakt.

Ga je ook de 6 rijden? Of?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:40

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

ViperTPR schreef op donderdag 24 september 2015 @ 09:53:
Mooie auto, vindt zelf dat ze het nummerbord mooier hebben weggewerkt dan de 3 serie, maar goed daar is de prijs ook naar. Had tijdens de proefrit al flink zitten spelen met connect maar ik ondervond destijds geen problemen, even afwachten dus bij langer gebruik.
Ik vind het sowieso maar een raar nummerbord. Lijkt zelfs steeds een ander nummer te krijgen onder een andere hoek. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Death1ord
ViperTPR schreef op donderdag 24 september 2015 @ 09:53:
Hou er wel rekening mee dat, hoewel de mazda3 er goed op lijkt, toch nog wat verschilt van de andere wagens. De CX-5 en Mazda6 hebben hun facelift gehad naar LED koplampen en dagrijverlichting terwijl bij de Mazda3 het toch allemaal net even wat anders is.

Het zou me niet verbazen mocht dat veranderen als de 3 zijn facelift krijgt.

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-10 00:03
DrivinUCrazy schreef op donderdag 24 september 2015 @ 14:17:
[...]

Ik vind het sowieso maar een raar nummerbord. Lijkt zelfs steeds een ander nummer te krijgen onder een andere hoek. :+
Lijkt wel een Ford met een identiteitscrisis :+

zoek maar naar gt-101-t

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• dnhelle
:D
Verre van een Ford.. ;)

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

dnhelle schreef op donderdag 24 september 2015 @ 10:18:
Eens! De 3 heeft hem in de grill zitten terwijl dat juist de neus imposant maakt IMO. Weet niet of de 3 dat ook heeft, maar de 6 heeft nu op de spaken van de grill een licht glimmende coating die 't echt afmaakt.

Ga je ook de 6 rijden? Of?
Nee, 3 wordt het, geen centen voor 6. Denk dat die coating bij de gt-m versie hoort, schijnt ook op de 3 te zitten.
Death1ord schreef op donderdag 24 september 2015 @ 18:56:
[...]

Hou er wel rekening mee dat, hoewel de mazda3 er goed op lijkt, toch nog wat verschilt van de andere wagens. De CX-5 en Mazda6 hebben hun facelift gehad naar LED koplampen en dagrijverlichting terwijl bij de Mazda3 het toch allemaal net even wat anders is.

Het zou me niet verbazen mocht dat veranderen als de 3 zijn facelift krijgt.
De 3 is een van de eerste met facelift en heeft led dagrijverlichting en bi xeon koplamp. Dacht dat de volgende facelift in 2017 kwam.

[ Voor 38% gewijzigd door [RNMC] Viper op 24-09-2015 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
ViperTPR schreef op donderdag 24 september 2015 @ 22:48:

[...]

De 3 is een van de eerste met facelift en heeft led dagrijverlichting en bi xeon koplamp. Dacht dat de volgende facelift in 2017 kwam.
Klopt, maar ze zijn nu afgestapt van xenon (xeon is de processor :Y) ) naar LED met de kenmerkende 4 LED dagrijverlichting in een halve cirkel. Bij de Mazda3 is de dagrijverlichting een rechte lijn.

Maar goed, het ziet er ook nog steeds leuk uit dus daar zou ik het zeker niet voor laten.

Ben net terug van de garage en heb getekend! Het wordt een Play edition met navigatie, light pack en leather pack (GT-M uitvoering zonder de extra veiligheidssystemen).

Afbeeldingslocatie: http://i426.photobucket.com/albums/pp348/tweakers_2008/WP_000183_zpsom3rp7wq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i426.photobucket.com/albums/pp348/tweakers_2008/WP_000182_zpsynoh4y0o.jpg

En dit allemaal voor de prijs van €16.890 wat te mooi was om te laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Netjes hoor, wanneer meenemen?

Xeon, pff erg handig die autocorrectie op je telefoon. Maar eens wordt allemaal led, maar kan wel een eeuwigheid wachten tot de perfecte auto wordt gemaakt maar daar heb ik geen tijd voor, wil hem eigenlijk morgen al hebben😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-10 14:49
Xeon is in principe toch beter ( als in "meer licht" dan LED ) ?
(Zelf ook al maanden aan t "gluren" naar een nieuwe mazda 3 TS+ sedan ... )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Death1ord
ViperTPR schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 12:57:
Netjes hoor, wanneer meenemen?

Xeon, pff erg handig die autocorrectie op je telefoon. Maar eens wordt allemaal led, maar kan wel een eeuwigheid wachten tot de perfecte auto wordt gemaakt maar daar heb ik geen tijd voor, wil hem eigenlijk morgen al hebben😀
Vermoedelijk eind volgende week maar er zit niet echt haast achter.

En LED of xenon maakt eigenlijk niet veel uit. Het grootste verschil is dat Xenon zal beginnen verkleuren wanneer de levensduur bijna op is wat je niet hebt bij LED want die gaan héél lang mee.

Moest mijn budget het toegelaten hebben had ik ook een Mazda3 sedan genomen en spijtig genoeg komt de Mazda2 sedan niet naar Europa want dat had ook een héél goede kandidaat geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Mooi hoor, viper.
@Ted, ik rijd nu een maandje met de 4-LED oplossing en de lichtopbrengst is echt waanzinnig te noemen.

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:36

Tacoos

i am i

Zo, ik heb mijn Mazda 5 twee weken moeten missen, maar nou issie gelukkig weer terug.

Op weg naar huis gingen twee weken geleden ineens allerlei lampjes branden; 100 km in noodloop gereden :X
De diagnose van de Mazda garage dicht bij mijn werk was: verstopt roetfilter, de opties in volgorde van prijs:
- nieuw roetfilter a 2000 euro
- roetfilter verwijderen a 850 euro
- een 'speciale regeneratie cyclus' door de garage tegen uurtarief, maar dan geen enkele garantie over hoe lang ik dan weer zou kunnen rijden.
dan heb je zo'n auto 4 maanden :( :'(

Nieuw filter vond ik belachelijk duur en de regeneratie optie garandeert in feite dat je weer stil komt te staan, dus moest t de optie filter verwijderen en eruit programmeren worden...
Er zijn online genoeg bedrijven te vinden die dit doen voor 5 a 600 euro, dus Mazda dealer viel al af.

Ik ben ik overleg gegaan met de verkoper, hoewel de garantie in feite net voorbij was en die kwam met t voorstel om de kosten te delen. Bovendien kreeg ik de kans om voor 4 tientjes extra de auto gelijk te laten chip tunen..

Dus nu rijdt ie weer heerlijk, met 30 pk extra ook nog en een ouderwets rookpluimpje bij stevig gas geven... :+
Tacoos schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 23:37:
Mijn Mazda 5 heeft xenon en dus automatische hoogteregeling.
Echter, ik vind dat de bundel relatief kort voor de auto al ophoudt. Toen ik laatst 's nachts over een onverlichte autoweg reed had ik graag gehad dat de bundel wat verder schijnt. Natuurlijk is er ook nog grootlicht, maar dat moet uit als er tegenliggers zijn.
Er is dus geen knop om de bundel af te stellen, maar is er softwarematig misschien iets aan de nominale afstelling te doen, desnoods via de dealer?
Joopieboy schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 16:31:
Is prima [zelf] te doen, stelschroef zit op de lamp, eventueel huidige positie markeren en een halve slag draaien.
Ik heb de lampen op de garagedeur schijnend bijgesteld, maar moet nog ff in de praktijk kijken hoeveel verder de bundel nu komt vanwege bovenstaande.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:21

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

ouch, leuke rekening :(

Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/w68yo3rbtmj5_600.jpg
:z

[ Voor 29% gewijzigd door Damic op 04-10-2015 09:13 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Deze teaser heeft wel iets weg van een Porsche.

Voorlopig nog eventjes geduld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Porsche met een hele lange snuit :9 Kleur is waarschijnlijk Brilliant Black en motor is naar alle waarschijnlijkheid een Wankel 1.6 wachten tot na de 28ste dus voor meer info.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Damic schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 12:48:
Porsche met een hele lange snuit :9 Kleur is waarschijnlijk Brilliant Black en motor is naar alle waarschijnlijkheid een Wankel 1.6 wachten tot na de 28ste dus voor meer info.
Did you just said "Wankel" ?!?!?!?

Owh wauw. Dat met dat milieu gezeik nog geen geschiedenis is, verbaast me. Daarnaast de 1.3 wankel had al brut veel vermogen, wat moet een 1.6 dan wel niet gaan leveren? 320+ pk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Mazda's new sports car concept [World premiere]
De enigste Sports car dat ze hadden is de RX, de Miata is een roadster en geen sports car :)
Er waren al geruchten dat ze in 2017 terug een RX gingen uitbrengen dus ook met Wankel :D en ik vermoed de X16 vermits dat ze daar zoveel geld en tijd hebben ingestoken.

http://www.themotorreport...eturning-in-2017-yamamoto nu alleen de X16 link nog terug vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 22:48
Sinds vrijdag mag ik me aansluiten bij dit topic :D
Na een paar jaar heel tevreden te hebben gereden met een Hyundai, heb ik sinds vrijdag een nieuwe 3.

Mazda 3

Mijn vorige wagens waren fijn (Astra, i30), maar DAMN, ik snap wel waarom de reviewers zo enthousiast zijn over de nieuwe 3, je wil bijna niet meer uitstappen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Proficiat met je aanwinst! Ik vind het nog steeds een prachtige wagen en het kleur met de velgen ziet er mooi uit.

Welke motorisering is het? De 120 pk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
Bedankt :D
Het is inderdaad de 120PK benzine, GT-M uitvoering, met zwart lederen bekleding.

Verder nog een paar kleine dingen meebesteld als opties (rvs bumperbeschermer, dorpelbeschermers, automatisch inklappende spiegels).

Helaas zijn de dorpelbeschermers nog niet binnen, stonden in backorder bij Mazda.

Jammer maar helaas, die worden dus binnenkort geplaatst.
Motorisering valt me in elk geval niet tegen, vooral erg soepel, en vlot genoeg voor nu.
De meerprijs van de 165pk was het voor mij op het moment niet waard, ook al zitten er meer leuke features bij de 165pk, maar deze is al zo compleet :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Ik heb zelf enkel een testrit gemaakt in de 120 pk uitvoering en dat valt inderdaad niet tegen. Ik denk niet dat je snel gaat denken dat je de 165 pk nodig heb. Het is enkel meer vermogen maar het koppel is hetzelfde.

Ik twijfel of ik nog voor de automatisch inklappende spiegels ga of niet. Ik ben het uiteindelijk meer dan gewoon om dit iedere keer zelf met de knop te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
Exact mijn idee, deze motor voelt gewoon fijn, ik rijd graag een beetje door, maar het is geen circuit auto ofzo...

De eerste testrit die ik heb gemaakt met een Mazda 3, was de diesel (om gevoel voor de auto te krijgen, er stond op dat moment even geen benzine auto klaar), maar die is gewoon gevaarlijk haha.
150pk, 380Nm, je merkt niet eens hoe snel je te hard rijdt :P

Wat betreft de spiegels, ik heb hiervoor gekozen omdat ik me afvraag of dat draaiknopje misschien wat snel zal slijten bij dagelijks minstens 4x bedienen, bij mijn vorige auto was er een aparte drukknop geplaatst om ze in te klappen, bij deze wagen is het gecombineerd met de joystick voor de verstelling.

Al met al heb ik geen idee of dit echt een probleem is, maar in de onderhandelingen zijn deze opties meegenomen, en is er een leuke deal gesloten.

Heb je de 2 al binnen? ook erg mooie configuratie als ik dat zo zie!

[ Voor 4% gewijzigd door nick_haak op 04-10-2015 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
nick_haak schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 18:43:
Wat betreft de spiegels, ik heb hiervoor gekozen omdat ik me afvraag of dat draaiknopje misschien wat snel zal slijten bij dagelijks minstens 4x bedienen, bij mijn vorige auto was er een aparte drukknop geplaatst om ze in te klappen, bij deze wagen is het gecombineerd met de joystick voor de verstelling.

Al met al heb ik geen idee of dit echt een probleem is, maar in de onderhandelingen zijn deze opties meegenomen, en is er een leuke deal gesloten.
Wij hebben thuis nog een eerste generatie CX-5 staan en hierbij is het intern mechanisme van beide spiegels én de knoppen in de deur (spiegels + ruiten) vervangen omdat het blijkbaar ging om een fabricage fout. Maar al bij al voelt het wel stevig aan en denk ik niet dat het ooit een probleem zou vormen.

Nu ja, het is zeker wel een aangename optie, moet je er ook nooit aan denken of je spiegels nu ingeklapt zijn of niet.
Heb je de 2 al binnen? ook erg mooie configuratie als ik dat zo zie!
Dinsdag is de nummerplaat (kentekenplaat voor jullie :+ ) aangevraagd maar door een miscommunicatie tussen de garagist en mij is het maar effectief vrijdag namiddag gebeurt. Normaal komt morgen de nummerplaat binnen en kan ik er, 3 dagen later dan afgesproken, mee wegrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
Aha, ik hoop dat je er minstens net zoveel plezier van gaat hebben als ik nu al heb,
Mijn eerste Mazda, maar het voelt allemaal echt super!

Die spiegel optie is wel handig om te zien of hij vergrendeld is ook (wennen, de luxe van keyless entry), ze klappen pas in bij vergrendeling van de auto, en klappen uit bij starten van de motor.

super handig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Spiegel optie is inderdaad perfect om te checken of auto open of dicht staat..

Mooie 3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
nick_haak schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 19:09:
Aha, ik hoop dat je er minstens net zoveel plezier van gaat hebben als ik nu al heb,
Mijn eerste Mazda, maar het voelt allemaal echt super!

Die spiegel optie is wel handig om te zien of hij vergrendeld is ook (wennen, de luxe van keyless entry), ze klappen pas in bij vergrendeling van de auto, en klappen uit bij starten van de motor.

super handig :D
De CX-5 als m'n Mazda2 hebben geen keyless entry dus in dat opzicht is het niet nodig om te zien of de auto vergrendeld is of niet. Anders kan ik me inderdaad voorstellen dat het een duidelijk signaal is of de auto nu wel of niet gesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

nick_haak schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 13:41:
Sinds vrijdag mag ik me aansluiten bij dit topic :D
Na een paar jaar heel tevreden te hebben gereden met een Hyundai, heb ik sinds vrijdag een nieuwe 3.

[afbeelding]

Mijn vorige wagens waren fijn (Astra, i30), maar DAMN, ik snap wel waarom de reviewers zo enthousiast zijn over de nieuwe 3, je wil bijna niet meer uitstappen :p
Gefeliciteerd mer je nieuwe 3, ik moet nog even wachten maar na het zien van deze mooie wordt het weer erg lastig om te wachten 😗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
De Mazda2 staat voor de deur!

Jammer genoeg is het aan het regenen dus enkele betere foto's volgen later!

Ben wel super blij dat ik hem eindelijk heb. Het rijd heel leuk, enkel vind ik de koppeling wel héél licht. Zal een kwestie van wennen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
Bedankt Viper, geloof me, het is het wachten waard!
En Death1ord, heel veel plezier met je 2, heb er bij de dealer ook even in gezeten, en het leek me ook een heel fijne wagen!
Veel fijne km's toegewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:21

Wailing_Banshee

You're Next

Death1ord schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 18:46:
De Mazda2 staat voor de deur!

Jammer genoeg is het aan het regenen dus enkele betere foto's volgen later!

Ben wel super blij dat ik hem eindelijk heb. Het rijd heel leuk, enkel vind ik de koppeling wel héél licht. Zal een kwestie van wennen zijn.
Wacht maar totdat je echt file moet rijden, dan is zo'n lichte koppeling heerlijk! Ik heb het een keer moeten doen in de Starlet, ik had na een half uur een spierpijn... (die koppeling ging wel heel erg zwaar...)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 07:56:
[...]

Wacht maar totdat je echt file moet rijden, dan is zo'n lichte koppeling heerlijk! Ik heb het een keer moeten doen in de Starlet, ik had na een half uur een spierpijn... (die koppeling ging wel heel erg zwaar...)
Daar heb je inderdaad gelijk maar de laatste jaren reed ik bijna enkel langere stukken met de CX-5 en die heeft een automaat.

We hebben ook nog een Qashqai en een peugeot 206SW staan en beiden hebben een stuk zwaardere koppeling.

De Corsa van m'n broer (2014 model) z'n koppeling ligt ergens in het midden.

En hier volgen de eerste foto's van de auto!

Afbeeldingslocatie: http://i426.photobucket.com/albums/pp348/tweakers_2008/IMG_1895_zpsmpkuiz0y.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i426.photobucket.com/albums/pp348/tweakers_2008/IMG_1899_zpsgqqmdoyv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i426.photobucket.com/albums/pp348/tweakers_2008/IMG_1901_zps03zhab8l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i426.photobucket.com/albums/pp348/tweakers_2008/IMG_1902_zpsmksbcrxz.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i426.photobucket.com/albums/pp348/tweakers_2008/IMG_1906_zpsxdknby3z.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Death1ord op 06-10-2015 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Nice, erg mooi hoe ze de standaard lijnen overzetten naar de andere modellen. Ik vind vooral de lange neus en grill erg mooi van het nieuwe design. De ronde ventilatorroosters doen me denken aan Audi, zag ze in de cx3 in de showroom ook zitten tijdje geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
nick_haak schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 18:43:
Exact mijn idee, deze motor voelt gewoon fijn, ik rijd graag een beetje door, maar het is geen circuit auto ofzo...
Ik vind hem alleen op 'hoge' snelheid wat te kort komen bij het doortrekken. De wat lage top (die ik niet hoef te halen) wijst daar ook een beetje op, denk ik. Van 0 tot 120 gaat ie als een raket. :)

Heb ook de rode GT-M, maar dan met wit leren bekleding. Eén van de eerste lading, in oktober 2013 aangekomen in NL. Nog steeds erg tevreden op wat kleine minpuntjes na. (rammeltjes/kraakjes in interieur na verloop van tijd, infotainmentsysteem is mwoah)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
Dat zou best kunnen inderdaad, heb hem zelf nog niet echt op z'n donder gegeven, even rustig inrijden zullen we maar zeggen :)

0-120 gaat inderdaad perfect, dat is wat mij betreft belangrijk, als ik wat meer snelheid moet maken, en ik moet even een tandje terug, zal dat me een zorg zijn, de transmissie schakelt fijn, dus het is niet erg om die te gebruiken :D

Infotainment vind ik wel fijn tot nu toe, alleen af en toe een beetje traag (en ik had gezeik met mijn usb stick, maar dat is denk ik opgelost, nu ik m'n embedded cover art verkleind heb met tagscanner).

Die kleur blijft gewoon prachtig, en is toch net weer even wat anders dan dat je bij andere merken ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Ik heb nog maar een kleine 170 km gereden (ik heb momenteel geen werk dus ook geen reden om veel te rijden) en wat me wat stoort:

-De luidspreker voor de piep van de sensoren achter is wel _heeeel_ luid. Zo luid dat ik er bijna pijn in m'n linkeroor van krijg. Nu ja, horen ga je het zeker doen maar het mocht voor mij een tikje stiller.

-Vandaag de eerste keer telefoon gekregen in de auto en toen ik op de groene telefoon op m'n stuur duwde gebeurde er niks. Ik heb effectief op beantwoorden moeten duwen op m'n scherm. Ook afleggen ging niet. Misschien dat ik iets niet heb ingesteld ofzo, ga ik eens moeten nakijken maar vroeg me toen af waarom die knoppen dan eigenlijk op het stuur zitten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Iemand een idee waarom een warme motor soms moeite heeft om 800 toeren te blijven draaien? (afslaan naar 0, terugkomen naar 800 of echt afslaan)

[ Voor 23% gewijzigd door D_Jeff op 18-10-2015 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
Death1ord schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 23:19:
-De luidspreker voor de piep van de sensoren achter is wel _heeeel_ luid. Zo luid dat ik er bijna pijn in m'n linkeroor van krijg. Nu ja, horen ga je het zeker doen maar het mocht voor mij een tikje stiller.
Ik weet het niet bij de 2, maar bij mijn 3 kan ik in de instellingen van de auto, het volume van de sensoren instellen, kan jij dat niet ook doen misschien?
-Vandaag de eerste keer telefoon gekregen in de auto en toen ik op de groene telefoon op m'n stuur duwde gebeurde er niks. Ik heb effectief op beantwoorden moeten duwen op m'n scherm. Ook afleggen ging niet. Misschien dat ik iets niet heb ingesteld ofzo, ga ik eens moeten nakijken maar vroeg me toen af waarom die knoppen dan eigenlijk op het stuur zitten :p
Ik heb gisteren de bluetooth ook even gebruikt, maar bij mij werken deze knoppen wel gewoon, lijkt me niet dat daar veel aan in te stellen is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Kuch RX-9 450PK Whoop whoop whoop
http://www.autoblog.nl/ni...lmonster-met-450-pk-81202
Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2015/mazda-rx-9-shop.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 21:35
D_Jeff schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 22:27:
Iemand een idee waarom een warme motor soms moeite heeft om 800 toeren te blijven draaien? (afslaan naar 0, terugkomen naar 800 of echt afslaan)
welke auto? en: wat staat er allemaal aan? airco bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

jorisjan schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 14:01:
[...]

welke auto? en: wat staat er allemaal aan? airco bijvoorbeeld?
Met airco zal het toerental omhoog gaan, zeker niet naar beneden... Ik zat eerder aan verstopte aanvoer te denken, waardoor hij geen brandstof krijgt, af begint te slaan en dan toch nog weer iets krijgt zodat hij door blijft pruttelen... Maar ik heb dan ook absoluut geen verstand van motoren :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
nick_haak schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 23:07:
[...]

Ik weet het niet bij de 2, maar bij mijn 3 kan ik in de instellingen van de auto, het volume van de sensoren instellen, kan jij dat niet ook doen misschien?
Zit niet bij mij op de auto. Ik kan enkel de city brake uitzetten en lane departure aanpassen. Nu, het is niet dat het echt zo vervelend is hoor, enkel als de radio zacht staat is het wel vrij luid.
[...]

Ik heb gisteren de bluetooth ook even gebruikt, maar bij mij werken deze knoppen wel gewoon, lijkt me niet dat daar veel aan in te stellen is :?
Ik zal nog eens verder kijken en proberen. Desnoods rij ik eens langs bij de dealer en vraag het daar eens na. Maar uiteindelijk werkt het gewoon, maar via een andere manier dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
Wailing_Banshee schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:03:
[...]

Met airco zal het toerental omhoog gaan, zeker niet naar beneden...
dat is zeker niet gezegd... als de auto compenseert voor de extra kracht die de airco compressor kost dan wel, maar juist daarom stel ik de vraag: als de ECU niet compenseert voor een airco die aanstaat kan het toerental juist omlaag gaan...

en als je geen verstand hebt van motoren is dat natuurlijk niet erg, maar is het misschien ook niet zo handig om aan een (technische) discussie te gaan deelnemen...
Ik zat eerder aan verstopte aanvoer te denken, waardoor hij geen brandstof krijgt, af begint te slaan en dan toch nog weer iets krijgt zodat hij door blijft pruttelen... Maar ik heb dan ook absoluut geen verstand van motoren :p
een verstopte injector geeft waarschijnlijk meer problemen bij hoge toeren, als die meer/vaker brandstof in moet spuiten, dan bij lage toeren...

[ Voor 34% gewijzigd door jorisjan op 19-10-2015 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:31
Destijds had ik zoiets met mijn Mondeo. Het bleek een bougiekabel te zijn. Maar het kan uiteraard ook totaal iets anders zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
jorisjan schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 16:36:
[...]

dat is zeker niet gezegd... als de auto compenseert voor de extra kracht die de airco compressor kost dan wel, maar juist daarom stel ik de vraag: als de ECU niet compenseert voor een airco die aanstaat kan het toerental juist omlaag gaan...

en als je geen verstand hebt van motoren is dat natuurlijk niet erg, maar is het misschien ook niet zo handig om aan een (technische) discussie te gaan deelnemen...

[...]
een verstopte injector geeft waarschijnlijk meer problemen bij hoge toeren, als die meer/vaker brandstof in moet spuiten, dan bij lage toeren...
Radio aan, verlichting aan verder niets.
Voornamelijk na 60 km rijden (110 km/h, 5) en dan bij het verkeerslicht stilstaan. Op dat moment begint ie niet lekker te draaien.

Garage heeft al iets met de gashuisklep gespeeld, zodat ie ~ 1750 toeren draaien op het moment na het starten. Terwijl koud het probleem niet is. Na die 60 km draait ie wel rond de 800 toeren in plaats van die 1750 toeren bij starten.

Verder brult ie met alle liefde rustig 5500 toeren ;)

Mazda 3 1.6 benzine handbak 2004 - BP Express Euro 95 gaat er standaard in

Heb wel een keer tot diep in de reserve gereden. Ooit het advies dat niet te doen ivm vuil?
Injectiecleaner al bij de Shell gehaald en toegevoegd op een halve tank benzine.

[ Voor 3% gewijzigd door D_Jeff op 19-10-2015 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:50
Heb bij m'n vorige auto het probleem gehad dat deze in het noodprogramma sprong zodra ie warm was, koud liep ie prima, maar zodra ik er zo'n 7-8 kilometer op had zitten ging het motormanagement lampje aan en sprong ie naar het noodprogramma, vermogen weg, moeilijk lopen.

Niet fijn als je net een provinciale weg op draait en op het moment dat je wilt optrekken springt ie in het noodprogramma, en achter je zie je een grote BMW X5 met een rotgang achterop komen :+

Bleek uiteindelijk een rotte bobine te zijn, vervangen en nooit meer problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Voorgeschreven onderhoudsbeurt zou op 200k moeten zijn. Ondertussen zit ik al op 207,5k.

Binnenkort moet ie toch voor zn APK ronde en beurt. Paar nieuwe onderdelen erin kan soms veel wonderen doen. Voor de rest is t heerlijke wagen.

BMW's uitdagen doe ik niet meer. Audi idoten plagen met liefde, mits de motor er zin heeft. Anders is het feestje toch snel over :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

D_Jeff schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 22:14:
Voorgeschreven onderhoudsbeurt zou op 200k moeten zijn. Ondertussen zit ik al op 207,5k.

Binnenkort moet ie toch voor zn APK ronde en beurt. Paar nieuwe onderdelen erin kan soms veel wonderen doen. Voor de rest is t heerlijke wagen.

BMW's uitdagen doe ik niet meer. Audi idoten plagen met liefde, mits de motor er zin heeft. Anders is het feestje toch snel over :+
Audi idioten kun je het beste plagen door op een 80-km weg gewoon 80 te gaan rijden. Vooral als er lekker veel auto's tegemoet komen... Zodra ik dan bij een paar dubbele stoplichten kom, zie je de frustratie er gewoon vanaf komen, omdat ze zich aan de snelheid hebben moeten houden...

En ik heb het idee dat de MX5 op de een af andere manier uitlokt ofzo, mensen moeten hem inhalen... (kijk eens wat voor een snelle bak ik heb! o.i.d.). Terwijl die MX5 helemaal niet zo heel snel is... (hij rijdt alleen verrukkelijk :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-10 09:34
Audi's, BMW's en Range Rovers... Als ik een bumperklever heb dan is het gegarandeerd een van die merken...

Weekendje Friesland gedaan, Mazda 6 is en blijft een heerlijke wagen. Zijn nog wel een aantal dingetjes die ik op den duur op wil laten lossen:

- Deurvergrendeling schiet in de stress, met de sleutel zelf het slot openmaken is de enige mogelijkheid.
- Zeer slechte radio ontvangst
- Irritant rammeltje in het dashboard boven de 100

Hopelijk zijn dit allemaal vrij goed oplosbare kwaaltjes, dan is de auto helemaal perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
D_Jeff schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 21:27:
[...]

Radio aan, verlichting aan verder niets.
Voornamelijk na 60 km rijden (110 km/h, 5) en dan bij het verkeerslicht stilstaan. Op dat moment begint ie niet lekker te draaien.

Garage heeft al iets met de gashuisklep gespeeld, zodat ie ~ 1750 toeren draaien op het moment na het starten. Terwijl koud het probleem niet is. Na die 60 km draait ie wel rond de 800 toeren in plaats van die 1750 toeren bij starten.

Verder brult ie met alle liefde rustig 5500 toeren ;)

Mazda 3 1.6 benzine handbak 2004 - BP Express Euro 95 gaat er standaard in

Heb wel een keer tot diep in de reserve gereden. Ooit het advies dat niet te doen ivm vuil?
Injectiecleaner al bij de Shell gehaald en toegevoegd op een halve tank benzine.
Rij die tank benzine met reiniger maar eens (voor 90% ofzo) leeg en tank m dan vol met nog een flesje reiniger. Mocht het probleem blijven dan moet je eens kijken of er een foutmelding in de computer staat (OBD2 uitlezer of bij de garage). Wellicht een probleempje met de. LMM, of het stationair circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik zou eerst met de obd beginnen, al eens gelezen wat er op die flesjes staat ;) Beste effect na meermaals gebruik.

Mmmmh 6 rotor in een FD :9
http://www.engineswapdepot.com/?p=7906
https://www.facebook.com/...631645810/?type=2&theater

en een 13B in een 3 MPS

www.mps-rotary.com tes in franse :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Update: Alle bougies vervangen, Throttle position sensor schoongemaakt, gashuisklep schoongemaakt en nu weer als een zonnetje lopen. Heb ook het idee dat ie weer sneller aan de 100 km/h zit :)

Volgens de garage was de sensor de boosdoener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:11

-tom-562

Oliesjeik

95% kans dat het je gasklephuis was, veel (wat oudere) Mazda modellen hebben daar last van :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Tja wat wil je nu als je olie lucht mee opzuigt om te verbranden (al de merken hebben daar last van) je bypass kanaal voor de stationaire regeling gaat vol met olie zitten en dan klopt de positie niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Ah eindelijk hij is binnen, even wachten op kenteken en dan mag hij mee naar huis 😃

Mazda

[ Voor 30% gewijzigd door [RNMC] Viper op 27-10-2015 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Best wel mooi in die kleur! Zijn dat 17" velgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

D-Three schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:52:
Best wel mooi in die kleur! Zijn dat 17" velgen?
18, standaard op de gtm versie 👏 zal vrijdag proberen fotos in daglicht te maken, dan is ie nog mooier.

[ Voor 14% gewijzigd door [RNMC] Viper op 27-10-2015 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Ja die is ook dik hoor, gister nog even in de mx5 gezeten, zit ook erg lekker hoor. Helaas zijn dat soort auto's niet weggelegd voor mij ivm te weinig zitplaatsen. Mocht ik ook geld over hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Deze namiddag gaat de CX-5 (pre-facelift) binnen bij de dealer. De automatisch inklapbare spiegel module wordt geïnstalleerd en de bluetooth module wordt vervangen. Waarom vraag je je af? Omdat wanneer je muziek luistert via een USB stick het liedje niet wordt hervat wanneer je dus opnieuw instapt en wilt weg rijden.

Dan duurt het al een hele tijd vooraleer hij de USB stick heeft gevonden en begint hij opnieuw vanaf het eerste nummer op de USB stick. Als je dus enkele malen parkeert/iets doet/terug komt hoor je iedere keer hetzelfde liedje (is echt vervelend) en moet je weer enkele minuten scrollen door de lijst om het album/nummer opnieuw te vinden. Hierdoor kan je enkel maar de usb gebruiken wanneer je een lange rit maakt want je bent langer bezig om te zoeken dan dat je er over doet om te rijden naar waar je wilt gaan.

Ik heb dit eens verteld aan de dealer en die kon mij vertellen dat een andere persoon dit ook had en dat met een vervanging van de bluetooth module (onder garantie) dit probleem opgelost zou zijn. Mazda erkent het dus blijkbaar als fabricagefout maar je moet het dus zelf aankaarten, wat uiteindelijk wel begrijpelijk is.

We hebben goede hoop dat we dus eindelijk gewoon naar muziek op een USB stick kunnen luisteren zoals je naar een CD kan luisteren die wel automatisch goed hervat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Ah dank voor het delen, zal wanneer ik mijn auto heb hier eens op letten of dit goed fungeert. Wel vaag, iets wat met USB niet goed werkt, het aan de bluetooth module ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
[RNMC] Viper schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:28:
[...]

Ah dank voor het delen, zal wanneer ik mijn auto heb hier eens op letten of dit goed fungeert. Wel vaag, iets wat met USB niet goed werkt, het aan de bluetooth module ligt?
Bij jouw 3 gaat het niet het geval zijn. Dat heeft een compleet ander multimedia systeem zoals in mijn 2.

Ik spreek over dit systeem:

Afbeeldingslocatie: http://doubledutymommy.com/wp-content/uploads/2013/09/2014-Mazda-CX-5-dashboard.jpg

Dit heeft nog de TomTom navigatie (die ik een stuk minder vind dan de mazda navigatie in m'n 2).

Het onderdeel noemt de bluetooth module maar dat is gewoon de volledige multimedia module met bluetooth.

Edit: Het ligt niet aan de USB stick. Bij een oudere (tragere) stick zegt hij na het opstarten na een halve minuut dat er geen USB is gevonden en schakelt over naar de radio. Enkele seconden later kan je wel terug naar de USB stick gaan omdat die dan ingelezen is. Bij een nieuwe stick kan hij het snel genoeg uitlezen maar begint gewoon bij het eerste liedje.

[ Voor 19% gewijzigd door Death1ord op 28-10-2015 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Oke, dank snap ik het, gaat om de algemene module voor het mediasysteem. Mediasysteem is inderdaad vernieuwd in de nieuwe serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Ik vermoed dat het gewoon om nieuwe firmware gaat die ze waarschijnlijk niet kunnen upgraden bij de module.

Hoewel deze kleine kwaaltjes moet ik zeggen dat we het nog steeds een leuke auto vinden om in te zitten en mee te rijden. En uiteindelijk worden we goed behandeld door de dealer en worden de probleempjes (zoals niet volledig inklappende/uitklappende spiegels) keurig opgelost.

Zo, de auto is van bij de dealer. De spiegels klappen nu automatisch in na het sluiten van de auto en de nieuwe multimedia module doet ook wat het moet nu.

Het inlezen van de USB stick wanneer de module opstart is nog steeds even traag maar herinnert nu wel correct welk nummer er aan het spelen was. Nu kunnen we zelfs eindelijk gewoon alles in een shuffle zetten en geen zorgen moeten maken dat we de eerst komende tijd eenzelfde nummer zullen horen.

[ Voor 37% gewijzigd door Death1ord op 28-10-2015 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Ik maakte me voor aflevering van m'n 6 ook zorgen over de snelheid van de USB-stick. Heb eens wat rondgeneusd en heb een micro-SD kaart met USB-reader van 8gb, SDHC, gekocht. Snelheid van opstarten is dus fantastisch. Veel usb-sticks hebben proprietary drivers nodig die interfereren met de Mazda-Connect software. Misschien een handige tip voor de mazda-rijders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Dat van die drivers kan ik moeilijk geloven. Maar dat bepaalde (meestal goedkope) USB-sticks erg traag kunnen zijn is een feit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Ah eindelijk is het zover, hij is overgedragen en ik mag er lekker in rijden. Mooi wat rijdt hij lekker.

Q

Qw

Qw

[ Voor 15% gewijzigd door [RNMC] Viper op 31-10-2015 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Ziet er prachtig uit! (hoewel het kleur niet 100% op z'n recht komt in de foto's)

Ik kan je verzekeren dat je er veel rijplezier in zal beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Death1ord schreef op zondag 01 november 2015 @ 12:08:
Ziet er prachtig uit! (hoewel het kleur niet 100% op z'n recht komt in de foto's)

Ik kan je verzekeren dat je er veel rijplezier in zal beleven.
Een bekend Mazda truc >:)

Officieel is mijn 3 groen, maar ik heb al vaak : zwart/grijs gehoord :+

(Het is maar net hoe het licht op de lak valt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Ja eens, kleur is pas echt mooi als de zon erop staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Vlassie1980 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:26:
Helaas het eerste euvel bij mijn Mazda 6:

De ontgrendeling doet heel raar, na het ontgrendelen en het 2 maal knipperen blijft de ontgrendeling doorgaan, en hoor je constant een tikkend geluid. Dit houdt na ongeveer 10 seconden op. Als ik de auto uitzet zie ik ook soms een knipperend sleutel icoontje om de paar seconden op het dashboard. Dit zou volgens de handleiding op een defecte sleutel kunnen duiden maar ik heb het met allebei de sleutels?

Ik hoop dat het om een zekering gaat die kapot is en dat het geen anders mankement is....
Inmiddels lijken de problemen met mijn 6 uit 2006 wat minder irritant:

- Trilling in dashboard: Geen idee waar het vandaan komt, toch een keertje voor langs de dealer.
- Vergrendeling probleem: Hij flipt niet meer, maar bij het vergrendelen / ontgrendelen neemt hij alleen de deur van de bestuurder niet mee. Ik kan dus wel weer zappen zonder dat hij raar gaat doen.
- Matige radio-ontvangst heb ik volgens mij op kunnen lossen door de AF (automatisch frequentie) aan te zetten. Op de heenreis ging het beter, kijken hoe het op de terugweg gaat. Ik werd helemaal gek van Sky Radio, maar dat was de enige zender die storingsvrij binnenkwam :+

Verder nog steeds zeer te spreken over de 6. Hij rijdt erg lekker en je kunt hem ook soms leuk op zijn staart trappen, hij maakt dan echt wel een lekkere sound 8)

Bij een koude motor wil hij alleen soms nog wel eens bokkerig optrekken in zijn eerste versnelling. De lambdasonde is voor aanschaf vervangen dus daar kan het niet aan liggen, is ook verder niet zo irritant maar het valt wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na maanden twijfel gaat mijn mx5 toch deze grens over en daarna pas begin ik aan mijn ninja bodykit en strijkplank achter op de auto :)

Maar eerst in Nederland nieuwe remmen er alvast opzetten en dist-riem en nog wat dingen want Nederland is stukje goedkoper

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2015 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:39
Ik heb een probleem met mijn Mazda 6 Business+ uit 2008.

Het scherm van mijn Denso navigatie is uitgeklapt naar horizontale positie en wil niet meer terug naar de verticale positie.

Dit probleem is ontstaan toen ik voor het eerst (heb de auto anderhalve week) met de CD wisselaar ben gaan spelen. Blijkbaar zaten er 2 CD's in de wisselaar en na het uitwerpen van de CD in positie 2 is het systeem overgeschakeld naar de CD in positie 1. Daarana is het hele systeem vastgelopen en reageert nergens meer op. Als ik de CD probeer uit te werpen met de eject knop hoor ik de CD ronddraaien maar hij komt er niet uit.

Het scherm zit nu dus vast in horizontale positie en ik durf hem niet handmatig terug te duwen. Daarnaast kan ik dus geen CD's / navigatie DVD's meer invoeren/uitwerpen.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Eén van de zaken die ik zou proberen is de betreffende zekering uit halen bij wijze van 'reset'. Heb je garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Vlassie1980 schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:42:
[...]

Inmiddels lijken de problemen met mijn 6 uit 2006 wat minder irritant:

- Trilling in dashboard: Geen idee waar het vandaan komt, toch een keertje voor langs de dealer.
- Vergrendeling probleem: Hij flipt niet meer, maar bij het vergrendelen / ontgrendelen neemt hij alleen de deur van de bestuurder niet mee. Ik kan dus wel weer zappen zonder dat hij raar gaat doen.
- Matige radio-ontvangst heb ik volgens mij op kunnen lossen door de AF (automatisch frequentie) aan te zetten. Op de heenreis ging het beter, kijken hoe het op de terugweg gaat. Ik werd helemaal gek van Sky Radio, maar dat was de enige zender die storingsvrij binnenkwam :+

Verder nog steeds zeer te spreken over de 6. Hij rijdt erg lekker en je kunt hem ook soms leuk op zijn staart trappen, hij maakt dan echt wel een lekkere sound 8)

Bij een koude motor wil hij alleen soms nog wel eens bokkerig optrekken in zijn eerste versnelling. De lambdasonde is voor aanschaf vervangen dus daar kan het niet aan liggen, is ook verder niet zo irritant maar het valt wel op.
In de rubiek klokje rond van Autoweek zit ook een Porsche bestuurder met een rete goeie tip:
Met een koude motor moet je geen hoge toeren willen maken. Hou het op max 3000 ~ 3250 toeren totdat de motor warm is.

Mijn 3 loopt er in ieder geval erg lekker en soepel door. Daarnaast is rustig aandoen met een koude motor beter voor zijn levensduur.

Qua radio: Der zitten nog meer opties op :P
Beetje spelen met de antenne (of eventueel vervangen) kan soms een beetje helpen.

Alleen waar dat trillen vandaan komt, mag je me wel vertellen. Ik heb het alleen voor 2 a 3 tellen als ik boven de 3k toeren in de 5e versnelling zit en de pook loslaat, langer niet. (en dan is het alleen het bakje voor de peuken)

Verder: Nog veel brul- en rijgenot :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:39
D-Three schreef op woensdag 11 november 2015 @ 20:36:
Eén van de zaken die ik zou proberen is de betreffende zekering uit halen bij wijze van 'reset'. Heb je garantie?
Ik zit nog in de occasion garantie dus ik denk dat ik het daar maar op ga gooien voor ik zelf ga knutselen.

Hoewel op het koopcontract is gezet dat de garantie niet geldt op de navigatie, maar dit is een probleem met de cd wisselaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Mazda (MX-5) rijders.
Wat voor rollbar hebben jullie? en is het niet vervelend dat je niet zittend het dak omhoog kan doen? Omlaag gaat vast wat beter.

En heeft een van jullie ook een tonneau? ik heb er eentje liggen maar dat is een plastike versie ik zoek er zo-eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 16:20:
Wat voor rollbar hebben jullie? en is het niet vervelend dat je niet zittend het dak omhoog kan doen? Omlaag gaat vast wat beter.

En heeft een van jullie ook een tonneau? ik heb er eentje liggen maar dat is een plastike versie ik zoek er zo-eentje.
Geen rollbar hier. En dat dak hangt ervan af. Mijn armen zijn te kort, dus ik kan sowieso niet bij het dak als hij neergeklapt is. En de B heeft twee sluitpunten aan de hoeken van de auto, dus ik moet altijd uitstappen als ik alleen in de auto zit.

We hebben wel een tonneau (zat bij de auto toen we hem kochten, maar we gebruiken hem niet. Misschien als we de auto standaard in de garage zouden zetten, maar voor een dagritje vind ik het niet de moeite waard. En die foto lijkt me een harde stevige kap, en dat zou alleen maar in de weg liggen (kun je waarschijnlijk niet in de kofferbak leggen :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wailing_Banshee schreef op woensdag 25 november 2015 @ 08:37:
[...]

Geen rollbar hier. En dat dak hangt ervan af. Mijn armen zijn te kort, dus ik kan sowieso niet bij het dak als hij neergeklapt is. En de B heeft twee sluitpunten aan de hoeken van de auto, dus ik moet altijd uitstappen als ik alleen in de auto zit.

We hebben wel een tonneau (zat bij de auto toen we hem kochten, maar we gebruiken hem niet. Misschien als we de auto standaard in de garage zouden zetten, maar voor een dagritje vind ik het niet de moeite waard. En die foto lijkt me een harde stevige kap, en dat zou alleen maar in de weg liggen (kun je waarschijnlijk niet in de kofferbak leggen :p)
Goed punt, ik heb zelf ook een stoffe: https://drive.google.com/...sSzRETDg/view?usp=sharing

Vind het inderdaad nu al veel moeite om hem er op te doen maar die andere staat wel leuk

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2015 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Afgelopen donderdag ging het olielampje van mijn 6 opeens 10 seconden branden.

Gelijk naar de benzinepomp gereden, olie gepeild en hij stond onder min. Dus daarna een halve liter 5W30 erbij en afgelopen zaterdag naar de Mazda garage omdat het me niet lekker zat. Daar bleek dat er nog eens ruim 3 liter bij moest.

Auto is begin september aangeschaft, tijdens de keuring bleek er voldoende olie in te zitten. Sindsdien ongeveer 3000 km gereden. Volgens de monteur is het het beste om hem een keer te flushen en dus van binnen compleet te reinigen. Offerte voor laten maken en dat mag 350 euro kosten.
Leuk en aardig zo'n flush maar ik heb 0,0 garantie dat dit het oplost...

Meldde me ook dat dit geen bekend euvel is van een 6.

Heb nu maar besloten om 500 km te rijden en dan vervolgens weer olie te peilen en te kijken hoe het er dan voor staat. Hij kon verder ook geen lekkages vinden.

Nu vrees ik dus dat ik een olieboot (kat in de zak) heb gekocht :(

[ Voor 4% gewijzigd door Vlassie1980 op 30-11-2015 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-10 12:49
Vlassie1980 schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:22:
Afgelopen donderdag ging het olielampje van mijn 6 opeens 10 seconden branden.

Gelijk naar de benzinepomp gereden, olie gepeild en hij stond onder min. Dus daarna een halve liter 5W30 erbij en afgelopen zaterdag naar de Mazda garage omdat het me niet lekker zat. Daar bleek dat er nog eens ruim 3 liter bij moest.
.....
Na het bijvullen wel de dop er weer goed opgedraaid? :P

Maar even serieus: als er 3 l in moest stond hij behoorlijk ver onder de min. Ervan uitgaande dat je de peiling goed had gedaan, dus olie eerste even de tijd gegeven om te zakken, en hij na het vullen wel weer boven de min stond (heb je dit nagekeken?), dan moet je ergens een fiks lek hebben. Ik neem niet aan dat je vele honderden km hebt gereden tussen donderdag en zaterdag. Geen plassen olie onder de auto, of blauwe rook achter de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Minneyar schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:07:
[...]

Na het bijvullen wel de dop er weer goed opgedraaid? :P

Maar even serieus: als er 3 l in moest stond hij behoorlijk ver onder de min. Ervan uitgaande dat je de peiling goed had gedaan, dus olie eerste even de tijd gegeven om te zakken, en hij na het vullen wel weer boven de min stond (heb je dit nagekeken?), dan moet je ergens een fiks lek hebben. Ik neem niet aan dat je vele honderden km hebt gereden tussen donderdag en zaterdag. Geen plassen olie onder de auto, of blauwe rook achter de auto?
Dop zat er goed op.

Donderdagavond een half litertje erbij gegooid, er stond toevallig een ANWB wagen een andere auto te helpen. Ben er even naartoe gelopen omdat ik twijfels had over de te gebruiken olie. Volgens de ANWB monteur hoefde er maar een half litertje in.

Vervolgens gepeild en toen was hij wel vochtig maar niet donkergekleurd, ik dacht dat dit goed was omdat de olie zelf ook nogal gelig is en niet zwart. Ik heb dus een fout gemaakt toen en ben toch gaan rijden.

Afgelopen zaterdag bleek dus dat ik met heel weinig olie gereden heb en er dus 3 liter bij moest. Er is geen lek, de monteur bij Mazda heeft dat gecheckt. Ik heb verder ook geen blauwe rook uit de uitlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-10 12:49
Vlassie1980 schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:25:
[...]

Dop zat er goed op.

Donderdagavond een half litertje erbij gegooid, er stond toevallig een ANWB wagen een andere auto te helpen. Ben er even naartoe gelopen omdat ik twijfels had over de te gebruiken olie. Volgens de ANWB monteur hoefde er maar een half litertje in.

Vervolgens gepeild en toen was hij wel vochtig maar niet donkergekleurd, ik dacht dat dit goed was omdat de olie zelf ook nogal gelig is en niet zwart. Ik heb dus een fout gemaakt toen en ben toch gaan rijden.

Afgelopen zaterdag bleek dus dat ik met heel weinig olie gereden heb en er dus 3 liter bij moest. Er is geen lek, de monteur bij Mazda heeft dat gecheckt. Ik heb verder ook geen blauwe rook uit de uitlaat.
Ah zo, dat is mooi vervelend. Komende tijd goed het oliepeil in de gaten houden, zodat je kan bepalen hoeveel olie hij daadwerkelijk verbruikt, en hopen dat er geen permanente schade is ontstaan door het rijden met te weinig olie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Dat is serieus weinig olie. Meestal zit er tussen min en max een liter op totaal 4-5 liter olie.
Mijn mx5 lust ook een slok olie als ik langere tijd 200+ op de Autobahn rij. In Nederland is het olieverbruik 0,0.
Bij mij ligt het overigens aan een vieze pcv, alleen is dat een rotklus om te vervangen. Bekend 'probleem' bij de 1.8 en 2.0 blokken.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 16:20:

Late reactie

Ik heb geen rollbar, wel een stylebar. Zo een met een rechte buis van links naar rechts. Met de "U" op de kop erop gelast. Merkte wel wat verschil in stijfheid erna. De meeste stylebars zijn echter van het type "M" en die geven geen extra stijfheid.
Qua veiligheid zijn ze allemaal NIKS WAARD, als je op de kop gaat dan knakt zo'n ding gewoon om, als je pech hebt vol in je nek.

Ik kan (in mijn NB) het dak zittend open en dicht doen, zelfs rijdend. (Max was bij +/- 80km/u in de slipstream van een vrachtwagen, dikke regenbui op een duitse snelweg :+ )

Een tonneau heb ik niet, ziet er leuk uit maar daarvoor gebruik ik mijnauto te veel EN ik kan de auto niet prive binnen stallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

jorisjan schreef op maandag 07 december 2015 @ 00:19:
[...]
Ik kan (in mijn NB) het dak zittend open en dicht doen, zelfs rijdend. (Max was bij +/- 80km/u in de slipstream van een vrachtwagen, dikke regenbui op een duitse snelweg :+ )
Dan heb jij een stuk langere armen dan ik :D Ik kom misschien halverwege de bijzitter zonneklep.... Dus al zou ik hem te pakken kunnen krijgen als hij open is (ik moet dan half uit mijn stoel komen), kan ik hem nog niet dicht doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:50
Zojuist met veel pijn en moeite mijn Mazda 3 kunnen starten, het leek erop alsof de accu niet goed was. Uiteindelijk kunnen starten door het gaspedaal heel iets in te trappen en toen te starten, toen kwam ie uiteindelijk aan het lopen.

Zodadelijk de garage maar eens bellen, ik heb er geen heel goed gevoel bij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
Wailing_Banshee schreef op maandag 07 december 2015 @ 07:55:
[...]

Dan heb jij een stuk langere armen dan ik :D Ik kom misschien halverwege de bijzitter zonneklep.... Dus al zou ik hem te pakken kunnen krijgen als hij open is (ik moet dan half uit mijn stoel komen), kan ik hem nog niet dicht doen :p
ik pas er net in, dat klopt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand waar ik die bumper teeth kan krijgen voor mx5 mk1, in Europa?

• jorisjan
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:35:
weet iemand waar ik die bumper teeth kan krijgen voor mx5 mk1, in Europa?
De watte??

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

??
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/262o4tl.jpg

Verwijderd

eerder zoiets
Afbeeldingslocatie: http://ep.yimg.com/ay/gomiata/mazda-mx-5-miata-diablo-teeth-grille-insert-23.gif
Afbeeldingslocatie: http://ep.yimg.com/ay/gomiata/mazda-mx-5-miata-great-white-teeth-grille-insert-12.gif

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:37
Ik hoop mij over een paar maanden ook bij dit topic te voegen :)

Volgende maand lease keuze doorgeven. Waarschijnlijk CX-3 GT-M 2.0. 120 of 150PK is nog even een lastige keuze.
Pagina: 1 ... 12 ... 79 Laatste