Misschien scheelt het nog iets om wanneer je de auto parkeert de binnentemperatuur alvast wat omlaag te krijgen aangezien warme lucht meer vocht kan bevatten en wanneer hij stil staat er maar weinig ventileert. Eventjes luchten (bij droog weer) of via de airco laten recirculeren voor 'ie op slot gaat helpt wellicht ook iets al ontkom je op dit soort natte en koudere dagen bij een auto die buiten staat eigenlijk nooit aan wat condensatie. In het weekend een vochtvreter erin leggen zou nog wat kunnen helpen.LA-384 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 20:32:
[...]
Ik moet zeggen dat het na die ene keer vorige week, niet meer zó erg is voorgekomen. Wellicht combinatie van factoren, zeer vochtig weekend, 3 dagen niet gereden, maandag ook nog vochtig, overdag zon op de auto en 's avonds snel afkoelen. Dat met die druppels op de ruit boven het rooster is een paar keer voorgekomen in meer en mindere mate.
Afgelopen week was het eigenlijk zoals je kunt verwachten, iets of wat condens, maar snel weg nadat de auto gestart is. Met bevroren ruiten duurt dat wat langer, dus ontkom er toch niet aan de auto een minuut of 2 stationair te laten draaien voor het wegrijden, anders kan ik em 20 meter verderop alsnog aan de kant zetten.
2 minuten stationair is toch ook niet zo heel erg? Onbelast koud laten (warm)draaien piept men iedere winter weer over maar wanneer je de airco 2 minuten laat circuleren icm achterruitverwarming heb je al een lichte belasting van de dynamo op het blok en droog je tegelijkertijd de lucht, niet gelijk de verwarming vol openzetten voor de motor wat temperatuur heeft maar wanneer je na die 2 minuten gaat rijden heb je de motorwarmte snel genoeg langs de ruiten.
Nou was het de afgelopen periode ook wel heel erg vochtig met lage temperaturen en vanmorgen hier ook weer potdichte mist
Liever een droog vriezend weertje of sneeuw, als het dan toch winter is....
Ach so, neuj die waggel is gewoon nog nieuw en dat filter zou ik mooi laten zitten dan.
:strip_exif()/f/image/CaiJ7dQ9O3ONjJkG54LqJ8Qn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Psy3bdaR8SqO4sTk7Xu2Zxdx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9HaLSwbYaQrLzzCteK9KumiB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/r9wPA8iwKZvZ3z0heLJTCqVF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TtzXWE8IHSNEhFwCtAGGhpwA.jpg?f=fotoalbum_large)