Punt is een beetje dat de huidige batterij auto's (6e & CX6e) van Mazda een halfbloedje zijn, met ook wat Chinese trekjes. Mocht je twijfel erg groot, dan zou ik adviseren om bij 2 verschillende Mazda dealers dezelfde auto te gaan rijden.Southern Sun schreef op zondag 31 mei 2026 @ 17:39:
Vraag je aan de ervaren Mazda rijders: hoe goed werkt adaptive cruise en lane keep assist over het algemeen bij Mazda?
Ik ben op zoek naar een volgende leaseauto en heb de nodige proefritten gemaakt de laatste tijd. Daarbij zoek ik een SUV of station met vooral comfort als in: rust aan boord, goede zitpositie (voor rug en lange benen) en fijne/soepele rijhulpsystemen aangezien ik veel snelweg kilometers maak. Het mooiste vond ik de Zeekr 7X, maar die viel af door te abrupte en onvoorspelbare acties van de ACC, gewoon niet verfijnd genoeg. Bovenaan de lijst staat daarom nu de VW ID7. Hele fijne reisauto en super fijne travel assist, maar qua uiterlijk doet die me weer vrij weinig. Toevallig ontdekte ik vandaag de komst van de Mazda CX-6e en die spreekt me qua uiterlijk juist wel weer erg aan. Ik ben dus benieuwd of deze wel best of both worlds zou kunnen combineren wat ik tot nu toe nog niet heb gevonden.
*edit: kak, had wel gezocht op adaptive maar niet accAl iets wijzer geworden met wisselende ervaringen, zal dus van een proefrit afhangen in hoeverre het acceptabel genoeg is.
Het systeem in de brandstof en PHEV modellen werkt namelijk net even anders en is daarom geen goede vergelijkingen
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
:strip_exif()/f/image/5x3tJEXw3L8wCwq64WypsTuR.jpg?f=fotoalbum_large)