Ja, de "ouwe lui" hebben een CX-60 PHEV Homura sinds 2 maanden.
Zeer mooie wagen om te zien en de afwerking en gebruikte materialen zijn echt premium.
Qua aandrijflijn is het niet de meest prettige hybride maar het verschil met de productie auto hier en de pre-productie die we destijds gereden hebben, is wel degelijk stukken beter. De straatstenen trek je er wel mee uit in ieder geval

.
Ik vind hem zelf wel nog wat bonkerig wanneer de benzine motor erbij springt. Dat gaat in mijn eigen Toyota 10x beter.
Tevens zit de elektromotor achter de versnellingsbak (wat soms zn voordelen heeft) ipv direct op de wielen maar heeft ook als nadeel dat langzaam manoeuvreren op enkel EV niet zo vloeiend gaat/met minder feedback.
Alle aandrijving moet eerst door de bak heen.
Het is een hele kermis aan opties en technische snufjes. Wij zijn af en toe nog steeds op zoek naar waarom hij iets doet of juist niet doet en hoe we dat uit of aan krijgen.
Herkennen van de bestuurder werkt vaker niet dan wel helaas en ik zie dit ook niet veel beter worden in de toekomst... Pure gimmick. Wij kiezen hier eigenlijk altijd bij het instappen handmatig de juiste bestuurder uit het lijstje en werkt ook prima.
EV range was bij aanschaf rond de 42km, bekend is dat de CX-60 even moet inlopen/leren. Na 2 maanden halen we rond de 55-60km puur elektrisch.
De CX-60 wordt vaak vergeleken met de CX-5 als zijnde het grotere broertje maar dat is een beetje appels met peren vergelijken.
Totaal verschillende auto's op hetzelfde logo in de neus na.
De CX-5 bestaat al 10 jaar en is compleet doorontwikkeld en verfijnd. Daar zijn ze bij de CX-60 nog volop mee bezig.
Als je nu een CX-60 koopt ben je eigenlijk nog een beetje een proefpersoon maar je doet er echt geen miskoop aan! Bovendien is Mazda niet de beroerdste om aanpassingen ook later nog door te voeren op al geleverde auto's (denk aan het vering verhaal waar ze gewoon kosteloos compleet nieuwe/andere vering eronder schroeven).
[Voor 6% gewijzigd door Csotranme op 22-05-2023 09:18]