Het is inderdaad een mooie auto om te zien. Hij rijdt prima, niet meer dan dat. Het ligt eraan waar je vandaan komt denk ik. Als je beter gewend bent dan valt dit vies tegen. Zeker als je bekijkt hoe de auto in de markt is gezet en op welke manier er reclame voor is gemaakt.
Ik rijd hem nu bijna een half jaar en inmiddels staat het stuur iets scheef, trilt hij lichtjes (goed te voelen in het stuur) bij een gangetje van zo'n 100 km/u en trilt hij vanuit de aandrijving bij sneller dan gemiddeld optrekken. De banden zijn al een keer opnieuw gebalanceerd, dus dat is het niet. Valt wat mij betreft erg tegen voor een nieuwe auto.
In de stad merk ik daar weinig van en gaat alles erg soepel. Vooral op de snelweg is het matige weggedrag, ook los van de trillingen, beter te merken.
Die van mij is rood. Een mooie kleur. Maar niet mooi gespoten. De kleurverschillen tussen verschillende panelen zijn goed zichtbaar. Niet alleen tussen plastic en metalen delen, maar ook tussen verschillende metalen delen. De lak is ook erg gevoelig voor krasjes en steentjes.
En dan de software. Radio luisteren is lastig. Elke keer vergeet hij de zenders en favorieten. Lane assist is veel te agressief en soms zelfs gevaarlijk. Je kan het wel uitzetten, maar als de auto denkt dat je moe bent dan gaat het vanzelf weer aan. In de praktijk is dat soms meerdere keren per rit (vooral als ik wat vaker knipper door een felle zon).
Natuurlijk, hij heeft ook wel zijn goede kanten. De looks. Het interieur. De opties. De prijs. Maar ik denk dat veel kritieken terecht zijn. In de huidige staat zou ik hem niet aanraden.
[
Voor 21% gewijzigd door
Uffeltje op 08-05-2026 20:42
]