Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Mazda topic #1

Pagina: 1 ... 30 31 32 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• D_Jeff
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 21:29
@Stiggy Check.
Het systeem zal je vragen om te schakelen.

Vergeleken met de 'basic CC' van zeg 10 - 15 jaar terug, verbreekt het koppelingspedaal niet meer de CC stand. Alleen de Cancel knop of rempedaal ;)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Stiggy
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 23-01 07:39
@D_Jeff Maar wat doet het TJA systeem dan nog precies?

• D_Jeff
@Stiggy remmen, gasgeven en stuurcorrecties. An sich zou je niets hoeven te doen als je de 2e of 3e versnelling aanhoudt.

Na de file: 100km/h kan (in 3e versnelling), maar geeft wel een hoop toeren :+

• Stiggy
@D_Jeff Oke dat is toch wel geining. Volgens mij had ik in een test gezien dat de 3 sowieso lange versnellingen had en dat je in 2 al over de 100 kan. :o

Maar hij stuurt dus echt achter de voorganger aan?

• steffeh
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 21:07
Stiggy schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 16:53:
@D_Jeff Oke dat is toch wel geining. Volgens mij had ik in een test gezien dat de 3 sowieso lange versnellingen had en dat je in 2 al over de 100 kan. :o

Maar hij stuurt dus echt achter de voorganger aan?
Klopt! De motor heeft een vrij lange adem. Is wel leuk om mee te werken op invoegstroken en ff snel tempo te maken ( dus zonder te hoeven schakelen ), is wel vrij relax.

Mazda Zwolle wist mij vertellen dat het zelfs in de 1e versnelling werkte met Traffic Jam Assist. Nog niet getest.

Bij mij de kogel ook door de kerk; Mazda CX30 polymetal grey Luxury met I-activesense wordt besteld inclusief trekhaak 8)

• Robsta86
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22:27
Mooi werk @steffeh . Kunnen we nu samen wachten op precies dezelfde configuratie :)

• Civic09
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 23:14
Twee weken geleden mijn Mazda 6 Sportbreak uit 2012 verkocht. Gekeken naar een BMW 3-serie, Mazda CX-30 en de CX-5 maar uiteindelijk vorige week gewoon weer een Mazda 6 gekocht.
Ditmaal een 2018 model in Signature uitvoering. Van buiten nog grotendeels hetzelfde op de neus na die veel gaver is. Het interieur is een klasse apart qua afwerking en materialen. En het rijdt ook echt anders. Comfortabeler en stiller maar nog steeds een rijdersauto. Echt blij mee!

• Khil
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 02:51
Vanwaar de upgrade, new car smell fade? Niks mis met een 6 uit 2012... :9

Khil wijzigde deze reactie 15-12-2019 16:10 (48%)

anders ga je even je netsnoer demagnetiseren

• Crodanf
  • Registratie: augustus 2019
  • Niet online
@Stiggy: Ik heb het i-Activesense pakket i.c.m. handbak. De TJA (eigenlijk CTS / "Cruising and Traffic Support") werkt tussen 25 en 60 km/u, dat is inderdaad vrij beperkt. Wanneer je daar echter tussen zit doet hij zijn werk heel goed, je kunt ook vrij schakelen zonder dat hij stopt zoals oudere cruise control systemen dat vaak doen (je krijgt daar ook meldingen voor naast de gewone schakelindicator).
Ander voordeel is inderdaad de 360 graden camera, in de stad en op krappe parkeerplaatsen een hele fijne toevoeging.
Daarnaast: FCTA, dat doet hetzelfde als Rear Cross Traffic Alert maar dan aan de voorkant. Hiermee zie je bij het voorwaarts uitrijden het verkeer om de hoek. Ook weer in stadssituaties een heerlijke toevoeging.
Het automatisch remmen bij achteruit rijden (RCTB en SCBS-R) heeft niet veel toegevoegde waarde naar mijn idee, hoewel de 3 naar achter inderdaad slecht zicht heeft, kun je nog steeds alles zien aankomen door de combinatie van camera's en dodehoek detectie.
Het DAA systeem heb ik nog geen melding zien geven. Ik weet van mijn vorige 3 waar alleen de basisversie van dat systeem inzat (hetzelfde als de huidige 3 zonder i-Activsense) dat het nogal overactief was. Daardoor had ik het altijd uit staan. Deze nieuwe met camera lijkt wel goed te werken.

Ik rij zelf heel weinig file en omdat ik ook een handbak wilde heb ik het pakket ook echt niet voor de TJA/CTS gekocht. De 360 graden camera en de FCTA zijn het voor mij op zichzelf al meer dan waard. De rest van de functies zijn extra's.

Over de navigatie: Ik was ook teleurgesteld dat ze met deze generatie de live services gestopt hebben. Bij het vorige systeem was dit in abonnementsvorm gewoon beschikbaar, daar kreeg je ook dingen als een fatsoenlijke POI search en brandstofprijzen bij. het huidige alternatief is carplay of AA gebruiken. Dat werkt echter niet met de HUD (verkeersbord herkenning blijft wel werken). Het gerucht gaat dat er wel een nieuwe versie van de live services gaat komen, echter in een later stadium. Het is dan wel de vraag of de huidige auto's dat ook als upgrade zullen krijgen; het zou namelijk een 4g gebaseerd systeem zijn ipv via de wifi hotspot van je telefoon. Dat zou betekenen dat er nog ergens een SIM kaart in de auto zou moeten, tenzij ze de SIM van het E-Call systeem kunnen hergebruiken daarvoor.

• Stiggy
@Crodanf Hey bedankt voor deze uitgebreide beschrijving! Daar heb ik wat aan, info is moeilijk te vinden. Folders vertellen weinig en de dealer weet vaak ook niet al te veel. FCTA kan ik me nog steeds niet al te veel bij voorstellen, zo iets heb ik nu ook niet echt behoefte aan. Ik heb wel besloten dat als ik een Mazda 3 pak (ben er nog steeds niet uit haha) ik dan toch i-Activesense pakket erbij pak. Jouw beschrijving heeft zeker geholpen met die keuze!

Zaterdag nog eens in de Mercedes A gereden (zowel A160 als A180). Dat MBUX systeem is wel wat anders zeg. Auto heeft inderdaad een eigen sim en 3 jaar gratis live services. Traffic, POI, over the air kaart updates (voor het benelux deel), app waarmee je dingen op afstand kune doen, etc. Voice control doet het ook echt (de eerste auto die me verstaat haha). In de Mazda lukte het niet echt. Klopt het dat je niet in 1x kunt zeggen "navigeer naar hertog jan van lindelaan 34 in Hupsaflups?". Volgens mij moet je eerst met voice door de menu structuur heen? (niet lang genoeg gehad om het goed uit te zoeken).

Jammer jammer jammer dat je geen panoramadak in de 3 kunt krijgen, anders was mijn keuze makkelijk. Nu, met de (voor mij) andere nadelen is de keuze lastig.

• bustertje
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 21-01 12:51
steffeh schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 20:39:
[...]

Klopt! De motor heeft een vrij lange adem. Is wel leuk om mee te werken op invoegstroken en ff snel tempo te maken ( dus zonder te hoeven schakelen ), is wel vrij relax.

Mazda Zwolle wist mij vertellen dat het zelfs in de 1e versnelling werkte met Traffic Jam Assist. Nog niet getest.

Bij mij de kogel ook door de kerk; Mazda CX30 polymetal grey Luxury met I-activesense wordt besteld inclusief trekhaak 8)
Bedoel je met lange adem het toerenbereik? Ik vind de bak eigenlijk net de lang voor de motor. Wel heerlijk stil op de snelweg tho

• Crodanf
  • Niet online
@Stiggy: FCTA is Front Cross Traffic Alert. De auto kan dan aan de voorkant 'om de hoek kijken' of er kruisend verkeer aankomt.
Een voorbeeldsituatie daarvan is wanneer je in een parkeervak staat naast een hoge auto/bestelbus zodat je zicht aan die kan geblokkeerd is. De auto kan dan wel zien of er iets komt zodat je veilig weg kunt rijden.
Het werkt in mijn ervaring ook aardig op kruisingen met slecht overzicht.

M.b.t. Navigatie: De kaarten zijn voor heel Europa en er zit 5 jaar gratis updates bij het nieuwe systeem (voorheen 3). Die moet je echter wel bijwerken op de computer via de SD-kaart. Zolang je binnen die gratis updates zit doet de dealer dit ook voor je bij een onderhoudsbeurt, zonder extra kosten.
De voice control gaat inderdaad in 2 stappen: Eerst de functie en dan de opdracht (naar huis en naar werk navigeren gaat wel direct). Je zegt dus eerst "Adres zoeken", dan wacht je op de bevestiging en daarna zeg je het adres.
Het systeem is inderdaad nog niet zover als dat van Mercedes of BMW. Buitenom het gemis van live traffic werkt het voor mij echter meer dan prima.

• Stiggy
@Crodanf Hmm, dan kan FCTA ook nog wel eens van pas komen in de kleine Italiaanse dorpjes waar ik graag kom. Daar heb je regelmatig steegjes waar net een auto door past met zijstraatjes. Moet je maar een beetje gokken dat er niks uit komt ;-)

Iemand nog ervaring met after-market accessoires voor de 3? Ik vind de verlichte dorpelbeschermers wel erg chique, maar kom op hey €480 voor de originele, dat slaat natuurlijk nergens op. Aftermarket vind je die voor een paar tientjes, maar dat krijg je zelf niet makkelijk aangesloten vrees ik.

Idem voor sportpedalen. Dat is wel een must qua looks vind ik. Zeker omdat de 3 van binnen al zo donker is. Maar het Mazda setje is €335 en ook niet mooi.

• DatBassie
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 22-01 11:30
Stiggy schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:38:
@Crodanf Hmm, dan kan FCTA ook nog wel eens van pas komen in de kleine Italiaanse dorpjes waar ik graag kom. Daar heb je regelmatig steegjes waar net een auto door past met zijstraatjes. Moet je maar een beetje gokken dat er niks uit komt ;-)

Iemand nog ervaring met after-market accessoires voor de 3? Ik vind de verlichte dorpelbeschermers wel erg chique, maar kom op hey €480 voor de originele, dat slaat natuurlijk nergens op. Aftermarket vind je die voor een paar tientjes, maar dat krijg je zelf niet makkelijk aangesloten vrees ik.

Idem voor sportpedalen. Dat is wel een must qua looks vind ik. Zeker omdat de 3 van binnen al zo donker is. Maar het Mazda setje is €335 en ook niet mooi.
Even kleine toevoeging: de verlichte dorpels die Mazda verkoopt, werken volgens mij (de omschrijving gelezen hebbende) gewoon op batterijen!
Vond ik zelf beetje gek, niet heel erg luxe...

• bustertje
Crodanf schreef op maandag 16 december 2019 @ 08:16:
@Stiggy: FCTA is Front Cross Traffic Alert. De auto kan dan aan de voorkant 'om de hoek kijken' of er kruisend verkeer aankomt.
Een voorbeeldsituatie daarvan is wanneer je in een parkeervak staat naast een hoge auto/bestelbus zodat je zicht aan die kan geblokkeerd is. De auto kan dan wel zien of er iets komt zodat je veilig weg kunt rijden.
Het werkt in mijn ervaring ook aardig op kruisingen met slecht overzicht.

M.b.t. Navigatie: De kaarten zijn voor heel Europa en er zit 5 jaar gratis updates bij het nieuwe systeem (voorheen 3). Die moet je echter wel bijwerken op de computer via de SD-kaart. Zolang je binnen die gratis updates zit doet de dealer dit ook voor je bij een onderhoudsbeurt, zonder extra kosten.
De voice control gaat inderdaad in 2 stappen: Eerst de functie en dan de opdracht (naar huis en naar werk navigeren gaat wel direct). Je zegt dus eerst "Adres zoeken", dan wacht je op de bevestiging en daarna zeg je het adres.
Het systeem is inderdaad nog niet zover als dat van Mercedes of BMW. Buitenom het gemis van live traffic werkt het voor mij echter meer dan prima.
Volgens mij kleuren wegen wel rood in de navi bij drukte. Maar niet zo actueel als in Google Maps bv.

• Stiggy
DatBassie schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:55:
[...]

Even kleine toevoeging: de verlichte dorpels die Mazda verkoopt, werken volgens mij (de omschrijving gelezen hebbende) gewoon op batterijen!
Vond ik zelf beetje gek, niet heel erg luxe...
Er... op batterijen? Hoe dan? Dan kan je de hele strip eruit klikken en zit er een batterijenhouder onder of zo? Dat is idd niet echt premijoem :+ Waar heb je dat gelezen?

• Stiggy
bustertje schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:09:
[...]

Volgens mij kleuren wegen wel rood in de navi bij drukte. Maar niet zo actueel als in Google Maps bv.
Alleen hoofdwegen (neem ik aan). Info komt alleen via TMC-RDS.

• bustertje
Stiggy schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:14:
[...]

Alleen hoofdwegen (neem ik aan). Info komt alleen via TMC-RDS.
Waarschijnlijk. Ik rijd 95% snelweg :)

Iets anders: ik kwam deze afbeelding tegen online. Weet iemand hoe je het kompas activeert in het scherm?

• DatBassie
Stiggy schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:13:
[...]

Er... op batterijen? Hoe dan? Dan kan je de hele strip eruit klikken en zit er een batterijenhouder onder of zo? Dat is idd niet echt premijoem :+ Waar heb je dat gelezen?
Ik meen het gelezen te hebben in een folder ofzo? Probeer thuis wel even te onthouden dat ik hem erbij pak!

• Crodanf
  • Niet online
bustertje schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:09:
[...]

Klopt, dat is RDS-TMC. Die info is er alleen voor hoofdwegen en vrijwel altijd verouderd of regelrecht fout. het komt niet in de buurt bij de live traffic info van het oude systeem of dat van google maps, tomtom, etc.
In Noord Amerika hebben ze Sirius-XM voor live services. Waar blijft onze variant daarvan? :-(

• Stiggy
Crodanf schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:29:
[...]

Klopt, dat is RDS-TMC. Die info is er alleen voor hoofdwegen en vrijwel altijd verouderd of regelrecht fout. het komt niet in de buurt bij de live traffic info van het oude systeem of dat van google maps, tomtom, etc.
In Noord Amerika hebben ze Sirius-XM voor live services. Waar blijft onze variant daarvan? :-(
Sirius-XM had ik al gezien, maar helaas: die hebben alleen dekking in USA en Canada.

Het is idd wel apart dat als je het systeem daarmee wel live traffic laat ophalen, je erkend dat dit een nuttige feature is. Dan moet je toch op andere continenten ook iets bieden? Het is niet voor niks dat concurrenten al jaren "connected" auto's hebben.

• Crodanf
  • Niet online
Stiggy schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:33:
[...]

Sirius-XM had ik al gezien, maar helaas: die hebben alleen dekking in USA en Canada.

Het is idd wel apart dat als je het systeem daarmee wel live traffic laat ophalen, je erkend dat dit een nuttige feature is. Dan moet je toch op andere continenten ook iets bieden? Het is niet voor niks dat concurrenten al jaren "connected" auto's hebben.
Dat hebben ze al erkend, het vorige systeem (MZD Connect) had het immers wel. Zoals ik eerder zei; er gaan geruchten over een nieuwe versie daarvan die later uitgerold gaat worden. Laten we hopen dat dat waar is en de huidige auto's dat dan ook krijgen. Tot die tijd zijn we helaas aangewezen op iets als google maps zonder HUD :(

• Stiggy
Dat zou mooi zijn.
In hoeverre werkt Carplay echt lekker zonder touch screen? Ik heb het in mijn vorige auto veel gebruikt, maar die had wel toch.

• Crodanf
  • Niet online
Deze kom ik net tegen: YouTube: Mazda Connected Services | Mazda CX-30 | Mazda USA
Wel specifiek voor de VS, maar er zou dus iets aan kunnen komen!

@Stiggy: Geen ervaring mee, ik heb alleen nog Android Auto geprobeerd. Daarin merk je dat het voor een touchscreen gemaakt is, door de menu's navigeren werkt met de draaiknop dan ook niet zo lekker als in het gewone menu.

• Stiggy
Crodanf schreef op maandag 16 december 2019 @ 21:46:
Deze kom ik net tegen: YouTube: Mazda Connected Services | Mazda CX-30 | Mazda USA
Wel specifiek voor de VS, maar er zou dus iets aan kunnen komen!

@Stiggy: Geen ervaring mee, ik heb alleen nog Android Auto geprobeerd. Daarin merk je dat het voor een touchscreen gemaakt is, door de menu's navigeren werkt met de draaiknop dan ook niet zo lekker als in het gewone menu.
Woooot! Nice find!
Wel wat rare dingen in het filmpje "you need to purchase an SD card". Err.. ik zou denken een SIM card. Wat zou er op die SD kaart moeten staan dan? En "It won't work with Apple Carplay or Android auto". Wat werkt er niet? Lichten en deuren controleren heeft daar toch niks mee te maken?

• Crodanf
  • Niet online
Dat zal met het abonnement te maken hebben. In de VS krijg je 3 jaar gratis kaart updates, 'toevallig' zijn deze connected services ook 3 jaar gratis. Hint: Ook hier zitten de updates gekoppeld aan de SD, niet aan de auto. Als het termijn van gratis updates voorbij is kun je deze opnieuw krijgen door er een nieuwe SD in te steken ;)

Ik gok dat het niet werken met AA/Carplay te maken heeft met de stemcommando's. Daarnaast zal het sturen van de navigatiebestemming via die app niet naar google/apple maps gaan maar naar de ingebouwde navigatie.

• D_Jeff
Wellicht nog grappig om te vermelden: De SD kaart is dezelfde als een Nintendo Switch game

En ik maar afvragen waarom mijn game niet startte :+

• Dj-sannieboy
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Stiggy schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:38:

Ik heb zelf de instapverlichting laten monteren, zal binnenkort even een foto posten.
bustertje schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:17:
[...]

Waarschijnlijk. Ik rijd 95% snelweg :)

Iets anders: ik kwam deze afbeelding tegen online. Weet iemand hoe je het kompas activeert in het scherm?
[Afbeelding]
Kan alleen in USA/Canada.
Stiggy schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:13:
[...]

Heb ik ook gelezen, check de accessoires op Mazda.nl maar.
Stiggy schreef op maandag 16 december 2019 @ 20:58:
Dat zou mooi zijn.
In hoeverre werkt Carplay echt lekker zonder touch screen? Ik heb het in mijn vorige auto veel gebruikt, maar die had wel toch.
Werkt prima met de draaiknop! Ja, soms moet je ff langer draaien dan je zou willen (scrollen door Spotify afspeelllijst) maar het leidt niet zo af als een touchscreen.

Dj-sannieboy wijzigde deze reactie 17-12-2019 06:31 (46%)

• Stiggy
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 06:27:

Heb ik ook gelezen, check de accessoires op Mazda.nl maar.
[...]
Ooooh Mr. Mazda: Sneaky, sneaky!
In de brochure of op https://www.mazda.nl/modellen/mazda3-hatchback/accessoires/ staat er helemaal niks over. Maar als je hier kijkt wel: https://www.mazda.nl/services/accessoires/details/?part=BDGHV1370&model=MAZDA3&year=2018-11-01
€480 voor een paar stripjes op batterijen is wel schofterig.

• Dj-sannieboy
  • Niet online
Stiggy schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:34:
[...]

In de brochure of op https://www.mazda.nl/modellen/mazda3-hatchback/accessoires/ staat er helemaal niks over. Maar als je hier kijkt wel: https://www.mazda.nl/services/accessoires/details/?part=BDGHV1370&model=MAZDA3&year=2018-11-01
Ze zien er wel mooi uit (op de foto’s)! Ik wilde niet te ver buiten mijn budget gaan, dus heb ze (net als de pedalenset) uiteindelijk niet genomen.

Foto van de instapverlichting:

Instapverlichting

Dj-sannieboy wijzigde deze reactie 18-12-2019 14:09 (6%)

• DatBassie
Stiggy schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:34:
[...]

Kijk! Ik vergat steeds te zoeken, maar had ik het toch goed!
Ik vind het eerlijk gezegd jammer, net als het gebrek aan een logo-loos instaplicht of voetenverlichting/ambient lighting (als we dan toch fancy doen) in de cabine.

En als je het dan aanbiedt, waarom zo duur? 8)7

• bustertje
Stiggy schreef op maandag 16 december 2019 @ 20:58:
Dat zou mooi zijn.
Is even wennen maar werkt perfect. Draaiknop leidt minder af. Precies wat @Dj-sannieboy zegt.
Adressen intypen doe ik vooraf op mijn telefoon.

• Dj-sannieboy
  • Niet online
bustertje schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:40:
[...]

Is even wennen maar werkt perfect. Draaiknop leidt minder af. Precies wat @Dj-sannieboy zegt.
Adressen intypen doe ik vooraf op mijn telefoon.
In Google Maps via Apple Carplay zoek ik locaties altijd op via spraak, werkt heel fijn!

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 23-01 09:24

ToolkiT

brit-tweaker

[...]
. Weet iemand hoe je het kompas activeert in het scherm?
Haal de Nav SD kaart eruit en je sat-nav scherm word een kompas..
Of beide kunnen weet ik niet..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• fnoff
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 23-01 08:42
[...]
Weet iemand hoe je het kompas activeert in het scherm?
In mijn Renault kreeg ik dit als ik bij de teller de navigatie info wilde zien, maar android auto of apple carplay gebruikte. Die info wordt niet doorgegeven, dus in plaats kreeg je een compas te zien. Kan dit het verklaren?

"The entire food industry depends on the fact that evolution doesn't happen."

• steffeh
Robsta86 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 22:11:
Mooi werk @steffeh . Kunnen we nu samen wachten op precies dezelfde configuratie :)
De Mazda dealer probeert voor mij een model bij een andere dealer weg te hengelen, met veel geluk rijd ik de CX30 dit jaar nog. Anders gewoon ook april-maart, daar ga ik ook gewoon maar vanuit, kan het ook niet tegenvallen.

Wel veel zin in!

• Stiggy
Zo, mijn bestelling is ook eindelijk gedaan: Mazda 3 Luxury Skyactive-X, handbak met i-ActiveSense pakket. Soul Red. En nu maar wachten....

• D_Jeff
@Stiggy Congratz!

Eindelijk de kogel door "de kerk gejaagd" ? :P

• Stiggy
D_Jeff schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 20:10:
@Stiggy Congratz!

Eindelijk de kogel door "de kerk gejaagd" ? :P
Ja, eigenlijk een paar dagen terug al. Maar ik zat nog te wachten op antwoord van 2 Mazda dealers. Allebei super traag. 🙄

Wel lang getwijfeld tussen de 3 en een Mercedes A limousine. Daar was ik wel een beetje verliefd op geworden.

• D_Jeff
@Stiggy MB A-klasse zie eigenlijk een beetje als een Seat:
Strak van buiten, kaal bedroevend van binnen.

Voor de gein eens aan het klikken geweest met een A200.
Ik kwam uit op de prijs van een Lexus IS300H 30-edition (~ 42k fisciaal) -- dus nee, totaal niet interessant.
En toegegeven: Ik hou van "bang for buck".. Mazda3 is nog ongeslagen daarin.

@ trage dealer: Gewoon de dealer plat lopen, worden ze je vanzelf zat :+

• Stiggy
@D_Jeff A vind ik toch wel mooi hoor, vooral van buiten. Binnen is het eerder imposant dan mooi design. Wel mooie materialen maar geen mooi design. In de business solution AMG lijn niet kaal, maar komt inderdaad niet in de buurt van de Mazda.

Als het je om de snufjes en bang for the buck gaat ben je bij Mercedes aardig verkeerd ja. Ik heb voor de fun een A200 geconfigureerd waar alles op zat dat op de 3 Luxury met ActiveSense zit. Dan ga je over de 50k 😱. Tikte zelfs de 60 aan als je een A220 pakt, want een A200 zit onder de 180pk van de Mazda.

• steffeh
Yay! Mazda dealer heeft de CX30 bij een andere dealer weg kunnen halen die voor de eerste week van januari stond gepland. Levering is nu 18 januari, kan niet wachten! _/-\o_

• Stiggy
steffeh schreef op donderdag 26 december 2019 @ 20:11:
Yay! Mazda dealer heeft de CX30 bij een andere dealer weg kunnen halen die voor de eerste week van januari stond gepland. Levering is nu 18 januari, kan niet wachten! _/-\o_
Op zo iets hoop ik ook haha :+
Gefeliciteerd en veel plezier alvast!

• Robsta86
Lekker hoor! Ik wacht nog even tot eind maart :z

• Stiggy
Heeft iemand de "Wel­co­me Il­lu­mi­na­ti­on LED" en "Wel­co­me Il­lu­mi­na­ti­on Ka­bel­set" besteld? Ik zag het alleen hier (en niet in de configurator of folder) en heb het niet mee besteld. Vond het ook niet heel erg duidelijk. Moet je dan 2x de LED en 2x de kabelboom bestellen? Beetje duur dan voor verlichting in de voetenruimte (die ik wel graag wil hebben).

• jeanj
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online

jeanj

kijk eerst hoe de wind waait

cranebird schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 14:35:
[...]

Jup, getest met externe voeding en monitor en de camera is inderdaad defect. Contact opgenomen met de verkoper en aliexpress. Ga ik eindelijk uitvinden hoe goed die zijn qua service :)
Ik ben ook aan het stoeien met de installatie van de camera aan de hand van van de post van @djhartman
Ik heb de kabelboomspitter er tussen gezet, de camera via de gele tulp kabel aangesloten en de rode met de rode draad verbonden, en zwart met zwart. Maar ik krijg geen beeld. Stroom heb ik wel, dit heb ik met een multimeter getest.

Hoe heb je kunnen testen of de camera wel werkt?
Ik heb in de handleiding ook staan dat het een 12V camera is maar, ik begrijp uit je andere post dat dit standaard is, ook bij 6V camera. (ik heb voor de zekerheid maar een vraag naar de leverancier uitgezet)

Update: Nevermind, ik heb het nu werkend. Ik moest zwart nog even met de body van de auto verbinden. Zo heb ik beeld. Morgen nog even de boel wegwerken (ik heb wel wat video kabel lengte over)

jeanj wijzigde deze reactie 27-12-2019 15:58 (13%)

Everything is better with Bluetooth

• Christiaan676
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 21:18
Er is een kaartupdate beschikbaar versie "december 2019".

• Dj-sannieboy
  • Niet online
Christiaan676 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 20:00:
Er is een kaartupdate beschikbaar versie "december 2019".
Volgens de Mazda Toolbox is er geen beschikbare update. Huidige versie is: Oktober 2019

• Christiaan676
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 21:18
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 11:17:
[...]

Volgens de Mazda Toolbox is er geen beschikbare update. Huidige versie is: Oktober 2019
Nog even gecontroleerd maar de toolbox geeft aan dat ik up to date ben met versie December 2019. De Oktober versie heb ik nooit gehad.

Krijgen jullie mails dat er kaart updates zijn? Hier namelijk niks ontvangen, al geeft Mazda wel aan bij registratie dat ze deze versturen.

• cranebird
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 29-12-2019
jeanj schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 15:10:
[...]
Update: Nevermind, ik heb het nu werkend. Ik moest zwart nog even met de body van de auto verbinden. Zo heb ik beeld. Morgen nog even de boel wegwerken (ik heb wel wat video kabel lengte over)
Mooi dat het gelukt is! Mijn vervangingscamera deed het ook zonder problemen. Ook ik had veel kabellengte over, maar kon het samengebonden makkelijk wegduwen en klemzetten achter een spijltje.

• Crodanf
  • Niet online
Christiaan676 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 12:16:
[...]

Nog even gecontroleerd maar de toolbox geeft aan dat ik up to date ben met versie December 2019. De Oktober versie heb ik nooit gehad.

Krijgen jullie mails dat er kaart updates zijn? Hier namelijk niks ontvangen, al geeft Mazda wel aan bij registratie dat ze deze versturen.
Jullie hebben het over verschillende updates. Het oude/bestaande MZD Connect systeem heeft net een kaart update gekregen. Het nieuwe systeem 'Mazda Connect' (3, CX-30, MX-30) heeft zijn update al in oktober gekregen.
Dit is waarschijnlijk omdat ze verschillende kaarten gebruiken.

Ik heb zelf met de update van oktober wel een mail ontvangen.

• Hertog_Martin
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 01:42
Was voornemens afgelopen weekend mijn MX-5 ND eindelijk eens goed te wassen. Iets wat ik uitgesteld had omdat ik wat afgeschrokken was van de handleiding dat hoge drukspuit enzo afgeraden wordt en ik 'm niet aan huis met een tuinslang kan afspoelen.

Daarvoor echter nog een tripje naar Duitsland voor kerst, wat beloond werd met twee lelijke schades door stenen op de weg. Twee stukjes uit de lak op motorkap en een barst van 2cm in voorruit:

Hoe en waar kan ik dit het beste laten repareren?

Durf er nu al helemaal geen hoge druk spuit op te zetten, bang dat de lak dan verder afbrokkelt.

Maar eerste zorgen nu dus om dit netjes te herstellen. Maakt het bv uit waar je dit laat repareren qua dat ze de kleur lak in huis hebben. Bv dat je dan echt bij mazda zelf moet zijn bijvoorbeeld. Of zijn er juist specialisten die dit weer beter kunnen dan de mazda garage (of even goed maar goedkoper).

• D_Jeff
@Hertog_Martin Aanstippen doen de meeste dealers nog wel, echter hebben zij de lakstift niet op voorraad.
Meestal vragen ze 10 euro voor.

Andere optie is het laten doen door servicebedrijven (CarGlass adverteert er mee, geen idee hoe de ervaringen zijn)
Ruit zou ik wel laten vullen, voor deze krak zegt -- met een WA+ is reparatie gratis (indien kleiner dan een 2 euro muntstuk)

Acties:
  • +7Henk 'm!

• ljwilliam88
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:51
Ik heb het al in het leaseauto-topic gepost, maar voor de Mazda liefhebbers nu ook hier in dit topic:

Sinds donderdag bezitter (lease) van deze prachtige auto!

https://i.imgur.com/ngR6UUW.png

• factor15
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 22:56
@ljwilliam88 Prachtige auto. Voorlopig ben ik nog niet toe aan een andere auto maar deze staar bovenaan mijn lijstje. Hoe bevalt het?

Factor15

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22:06

Damic

Afwezig soms

@AE86 @remy007 @D_Jeff Die 2 mx-5jes zijn NA's (1ste gen). De NA's hebben klap lichten de rest zijn vaste lichten :)

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• D_Jeff
@Damic De echte Miata.. stiekem een beetje cultheld 8-)
Verder geloof ik dat ik wat te poetsen heb

• JB
  • Laatst online: 23:58

JB

Cédric roelt!

Wie rijd hier een Mazda 6 (nieuwste model) :? Ik vind het een erg mooie auto in de huidige markt, maar totaal onbekend op terrein van Mazda. Altijd VAG gereden en nu een Mondeo wagon en deze moet er dit jaar uit dus ben op zoek naar een opvolger (ook weer een wagon). Uiteraard ga ik nog proefrijden maar wel benieuwd naar wat tips cq. weetjes in de wereld van Mazda :)

Mijn boefje is liev!

• D_Jeff
@JB Sedan of Station?

• JB

JB

Cédric roelt!

Weer een wagon, de ruimte elke week wel een keer handig in gebruik :)

Mijn boefje is liev!

• Card Nox
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 23:29
@JB, wat wil je weten? Ik rij zelf de eerste generatie van het nieuwe model uit eind 2013, zijn er ook vast genoeg die nieuwere versies rijden.

Zoals je zegt; elke keer als ik mijn auto zie denk ik "pohh, wat een sjieke bak!" :)

• JB

JB

Cédric roelt!

Card Nox schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 16:48:
@JB, wat wil je weten? Ik rij zelf de eerste generatie van het nieuwe model uit eind 2013, zijn er ook vast genoeg die nieuwere versies rijden.

Zoals je zegt; elke keer als ik mijn auto zie denk ik "pohh, wat een sjieke bak!" :)
Ja kun je iets zeggen over comfort etc? De Mondeo rijd zo fantastisch lekker komende van VAG. Ook veel beter geisoleerd en inderdaad iets anders dan een saaie eenheidsworst ala Passat. De Mondeo gaat inmiddels ook al (veel te) lang mee dus ik wil niet weer 4 jaar in een zelfde auto rijden.

Mijn boefje is liev!

• Card Nox
@JB , Mazda zijn rijdersauto's dus wat dat betreft zit het wel goed (Mondeo moet ook goed sturen dus denk dat het elkaar niet veel ontwijkt).

Ik heb zelf de eerste lichting en die heeft een iets wat stugge achteras/veren maar ervaar het zelf niet als storend. Ik heb ook gelezen dat mensen met een nieuwe Mazda 6 het weer een stuk beter vinden dan de versie die ik heb. Ik rij zelf op 19" en vind het niet minder prettig dan 17" dus dat kan ik alleen maar aanraden. Ik merk wel een beetje wind geluid bij mijn spiegel op de snelweg, maar alleen met radio uit en als je echt luistert, ik ervaar het niet als storend.

Verder is een auto relatief persoonlijk dus een uitgebreide testrit kan ik je aanbevelen.

• dnhelle
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21:26

dnhelle

Singletrail Addict

JB schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:18:
Wie rijd hier een Mazda 6 (nieuwste model) :? Ik vind het een erg mooie auto in de huidige markt, maar totaal onbekend op terrein van Mazda. Altijd VAG gereden en nu een Mondeo wagon en deze moet er dit jaar uit dus ben op zoek naar een opvolger (ook weer een wagon). Uiteraard ga ik nog proefrijden maar wel benieuwd naar wat tips cq. weetjes in de wereld van Mazda :)
Ik rijd een '15 Sportbreak Skylease GT, diesel, in de lease. Hij moet er in Augustus '20 uit, en zoek een fatsoenlijk alternatief. Helaas kan ik nergens zo'n lekker rijdende auto terugvinden, totdat ik laatst voor een grote beurt een '19 6 Sportbreak Business Comfort, Automaat/benzine meekreeg. Als een handschoen, zeg maar.
Card Nox schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 16:48:

Dat! Heb in Augustus '19 Carplay /Android Auto ingebouwd en dan nog steeds is het 8) 8)

Velozine.nl

• Card Nox
Nu moet ik ook wel zeggen dat het is alsof je in het iPhone topic vraagt wat de beste telefoon is, maar goed...

Daarok lekker veel zelf testrijden indien mogelijk. Wat de een fijn vind vind de ander verschrikkelijk.

• JB

JB

Cédric roelt!

Het rijden ga ik uiteraard nog ondervinden maar klinkt ansich al goed dat de rijeigenschappen overeenkomen met Ford want dat stuurt ook fantastisch. Ik ben een station fan, maar weer een Mondeo gaat 'm niet worden ivm de oude modellijn.

Hoe is het infotainment? Dat is bij Ford mwoa dus slechter kan waarschijnlijk niet, maar Mazda lijkt daar ook alles behalve voorop te lopen. Als het maar goed werkt, dan verzacht dat de pijn. De andere optie op de shortlist is de Insignia maar ik vind Opel matig van binnen.

Mijn boefje is liev!

• royalt123
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 23:47
Maak zeker een testrit, dat is de belangrijkste want het blijft een persoonlijk ervaring en iedereen ervaart het anders.

Ik had ook gekeken naar opel insignia maar ik was teleurgesteld in rijervaring, het voelt groot en lomp aan voor me terwijl meeste juist andersom zeggen. Daarmee wil ik benadrukken dat testrit belangrijk is.

Ik rij zelf met Mazda 6 wagon 2019 en ik vind de auto heel mooi en het rijdt ook aangenaam en is comfortabel.
Ik zal enkele minpunten meegeven want er zijn heel veel pluspunten :)
- De motor mag iets meer pit hebben (ik rij met benzine 145 pk manueel)
- Voorwielaandrijving :P
- Armsteun aan de linkerdeur is niet optimaal voor me tijdens het rijden om mijn arm op te rusten

Pluspunten
- veel leuke opties voor niet veel geld in vergelijking met andere merken zoals bmw.
- Rijdt aangenaam
- Android auto
- Ruim vanbinnen (wel geen skoda niveau uiteraard :P)
- Betrouwbaar merk/auto
- Responsieve motor dankzij turboloze motor.
- Goede versnellingsbak op kleine kuren na soms dat het niet in 1 wilt O-)
- Uniek auto op de baan 8)

Qua infotainment vind ik het voldoende tot goed. Het is niet slecht maar ook niet wauw zoals bij bmw. Neem zeker wel Android auto/carplay want dat maakt het ineens veel moderner en onafhankelijk van Mazda infotainment.
Grote pluspunt aan Mazda is dat alles te bedienen is met knoppen en dit ook bij infotainment _/-\o_

Ik heb geen ervaring met vag merk dus kan ik geen vergelijking maken voor u.
JB schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 19:50:
Het rijden ga ik uiteraard nog ondervinden maar klinkt ansich al goed dat de rijeigenschappen overeenkomen met Ford want dat stuurt ook fantastisch. Ik ben een station fan, maar weer een Mondeo gaat 'm niet worden ivm de oude modellijn.

Hoe is het infotainment? Dat is bij Ford mwoa dus slechter kan waarschijnlijk niet, maar Mazda lijkt daar ook alles behalve voorop te lopen. Als het maar goed werkt, dan verzacht dat de pijn. De andere optie op de shortlist is de Insignia maar ik vind Opel matig van binnen.

• Take
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 14-01 09:33
JB schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:42:
[...]

Weer een wagon, de ruimte elke week wel een keer handig in gebruik :)
Hoewel ik geen ervaring heb met de wagon maar de sedan en niet de meest recente versie maar die van 2017 deel ik graag mijn ervaring.Ik rij nu 2 jaar de Mazda 6 2.2 Diesel Sedan en is een top auto. De ruimte voor alle inzittende is fenomenaal te noemen. Ik vind het een relaxte auto om in te kunnen rijden. Niet overladen aan opties maar wel de opties die er mijn inziens echt toe doen.

Heb wel 2 keer last gehad dat de spiegels niet meer automatisch wilde inklappen, beide keren was er een defect aan het inklap mechaniek wat gelukkig makkelijk verholpen kon worden. Mogelijk hebben ze dit opgelost in de 2018 versie waar jij dan mogelijk voor gaat. Daarnaast 2 keer mijn remschijven krom gehad eerste keer binnen 50.000km en tweede keer binnen 25000km. Of dit ligt aan mijn rij gedrag :+ of slechte remschijven :? dat weet ik dan niet.

Ben benieuwd hoe je de proefrit ervaart :)

• D_Jeff
@JB Ik kan het niet vaak genoeg blijven herhalen indien je met de benzine motor op pad gaat:

Het is GEEN VAG-er (bijv 1.5 met turbo).
Hou de motor op iets meer toeren (~ 3k ) als je wil doortrappen / inhalen. Doe je het niet, dan kan de beleving zwaar tegenvallen.

Relaxt cruisen met adaptive cruise control: pik een toerental :P

• Civic09
Ik heb sinds 3 weken een andere 6 Sportbreak. Ik had een 2012 TS leasepack met 145pk en heb nu een 2018 Signature met 165pk. In de basis hetzelfde model maar toch wel een hele andere ervaring. Interieur is nu echt premium. Overal mooie en zachte materialen en zeker in Signature uitvoering echt geweldig mooi.
Betere stoelen, full led matrix koplampen, head up display in voorruit geprojecteerd, digitaal instrumentarium, 360 graden camera. Superluxe allemaal en niet te vergelijken met het 2013 model.

Rijdt ook heerlijk. Bewust gekozen voor de handgeschakelde versie aangezien de automaat ten koste gaat van sportiviteit. Alle luxe, extra isolatie zorgt wel voor 100 kilo extra gewicht waardoor de 165pk niet vlotter aanvoelt als de 145pk versie.

Onderstel is iets comfortabeler geworden en geluidsniveau een stuk lager. Met name wind- en bandengeluid veel minder. Daardoor lijk je de motor wel beter te horen, zeker omdat je die op toeren moet rijden.

Ik ben al met al heel tevreden met de 6 en kan hem van harte aanraden.

• M14
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23-01 09:11
Sinds het wisselen naar winterbanden (op eigen velg) knippert het waarschuwingslampje af en toe, blijft af en toe aan of blijft een complete rit uit. Het gaat om een 2009 Mazda 6 sportbreak. Bandenspanning is goed én deze set wielen heb ik vorige winter zonder problemen gebruikt. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• RvL
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22:40

RvL

Get Perpendicular!!

Hier helaas 2 weken (15-02 i.p.v. 31-01) extra wachten op de levering van 'mijn' CX-30... Schijnt nogal druk te zijn met de levering van CX-30s, maar aangezien hij als sinds 12-9 in bestelling staat bij de leasemaatschappij heb ik zo'n gevoel dat ze 'm gewoon te laat hebben besteld bij de dealer.

Nu is het maar 2 weken extra, er vanuitgaande dat ie dan inderdaad geleverd kan worden, maar het betekend waarschijnlijk wel tijdelijk in een voorloper rijden. En daarmee is het altijd maar afwachten we ze je door je strot duwen....

Stieken toch wel een beetje balen, als je er al 4 maanden vol verwachting op wacht...

RvL wijzigde deze reactie 10-01-2020 20:06 (7%)

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Gallus
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23:22

Gallus

Cheesy

Ik rijd in een Mazda 6 2.2D Skylease GT uit 2016. Heerlijke auto. Vooral de motor is lekker met veel koppel (380Nm). De looks vervelen me ook nog steeds niet.

Diesel is inmiddels wel uit de gratie, dus dat zal geen optie meer zijn. De handbak schakelt erg goed, maar mijn volgende auto wordt wel een automaat.

Het multimediasysteem is niet bijzonder maar voldoet. Ik gebruik wel m'n telefoon voor navigatie. Verder ook nooit problemen eigenlijk.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• royalt123
Mooie auto! Hoe is je ervaring met matrix led? Ik vind er weinig info op internet toen ik nog twijfelde. Ik heb privileged edition en het heeft led met bochtverlichting wat ik handig vind in smalle wegen savond. Uiteindelijk was echte reden dat ik privileged edition heb genomen is omwille dakraam, mijn hoofd komt er tegen.
Civic09 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 23:03:
Ik heb sinds 3 weken een andere 6 Sportbreak. Ik had een 2012 TS leasepack met 145pk en heb nu een 2018 Signature met 165pk. In de basis hetzelfde model maar toch wel een hele andere ervaring. Interieur is nu echt premium. Overal mooie en zachte materialen en zeker in Signature uitvoering echt geweldig mooi.
Betere stoelen, full led matrix koplampen, head up display in voorruit geprojecteerd, digitaal instrumentarium, 360 graden camera. Superluxe allemaal en niet te vergelijken met het 2013 model.

Rijdt ook heerlijk. Bewust gekozen voor de handgeschakelde versie aangezien de automaat ten koste gaat van sportiviteit. Alle luxe, extra isolatie zorgt wel voor 100 kilo extra gewicht waardoor de 165pk niet vlotter aanvoelt als de 145pk versie.

Onderstel is iets comfortabeler geworden en geluidsniveau een stuk lager. Met name wind- en bandengeluid veel minder. Daardoor lijk je de motor wel beter te horen, zeker omdat je die op toeren moet rijden.

Ik ben al met al heel tevreden met de 6 en kan hem van harte aanraden.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

• Civic09
Ben heel tevreden met de matrix led verlichting. Vorige had meesturende bi-xenon verlichting en dit is toch wel echt heel veel beter. Enorme bak licht en het groot licht werkt ook top. Bij een tegenligger worden precies de leds uitgeschakeld zodat deze niet wordt verblind.

Eerlijk gezegd schuur ik ook een klein beetje langs de hemelbekleding i.v.m. het open dak afhankelijk van hoe de stoel staat. Zoals ik fijn zit gelukkig geen last van. Donkere hemelbekleding maakt het trouwens wel af.

Vandaag nog even paar plaatjes gemaakt nadat ik hem gewassen had.

Civic09 wijzigde deze reactie 11-01-2020 17:23 (16%)

• Card Nox
@Civic09, het blijft een prachtige auto (by far de mooiste wagon imho), mooie foto's ook.

• thomas479
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 20:36
Ik heb sinds kort ook een Mazda voor de deur staan (een 3 Skyactive-X).
Nu ben ik bezig mijn CD collectie om te zetten naar FLAC en dit ondersteunt de Mazda ook via USB.
Ik zit er echter mee dat de auto de nummers in een album op alfabetische volgorde afspeelt ipv "CD" volgorde volgens het tracknummer die in de ID tag zit.

Ik ben er al achter dat je er omheen kunt werken door via de Mappen optie te gaan ipv Bibliotheek, maar dan krijg je de volledige filename te zien bij het afspelen ipv de daadwerkelijke titel van de track.
Daarnaast moet je filename dan opgebouwd zijn met een nummer als eerste element.

Iemand anders toevallig ook dit issue, of ligt het aan mijn tags?

• M-ThijZ
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 20:29

M-ThijZ

Riding on Rails

Exirion schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 19:07:
[...]
Ik vind trouwens dat de voorruit bij Mazda erg zwak (dun?) lijkt te zijn. Heb in het verleden zeer zelden schade gehad, en bij m'n Mazda 3 (2017) tijdens de eerste snelwegrit na levering al :X Daarna nog 2 keer gehad, dus inmiddels een aantal goeie pitten. Eigenlijk moet ie vervangen worden, maar ik laat 'm nog even zitten.
Hier kon je nog wel eens gelijk in hebben! Gisteravond was het weer raak. :(

Op weg naar huis, net na het invoegen op de N18 vloog er een steen tegen de ruit. Er was nog ruime afstand tot mijn voorligger, maar wel zo'n SUV-achtig geval. Hoog op de wielen.

Ook deze keer bleef het niet bij een sterretje, maar gelijk een flinke barst door de ruit. Ik heb nog geluk dat hij nu buiten het blikveld zit en achter de spiegel doorloopt tot boven aan het raam.

Dit keer laat ik 'm zitten, kan bezig blijven op deze manier. -O-

• Robsta86
Kwestie van pech hebben denk ik.... Ik heb ook de afgelopen 10 jaar geen schade gehad aan m'n voorruit, en nu bij m'n huur Skoda Rapid 1x steenslag en gelijk een fikse barst in de voorruit.

Als hetgeen wat je voorruit raakt een scherp puntje heeft en je hebt een hoge snelheid is 't al gauw mis.

• royalt123
Ik zit al sinds halfjaar deze topic te volgen en paar bericht geplaatst maar ik heb nog geen foto getoond van mijn auto dus hierbij :)

Mazda 6 2019 Wagon Privilege Edition.

Ik hou echt van de kleur :9~ maar spijtig zeer dun lak :|

• Freestuff
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:07
RvL schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 20:03:
Hier helaas 2 weken (15-02 i.p.v. 31-01) extra wachten op de levering van 'mijn' CX-30... Schijnt nogal druk te zijn met de levering van CX-30s, maar aangezien hij als sinds 12-9 in bestelling staat bij de leasemaatschappij heb ik zo'n gevoel dat ze 'm gewoon te laat hebben besteld bij de dealer.

Nu is het maar 2 weken extra, er vanuitgaande dat ie dan inderdaad geleverd kan worden, maar het betekend waarschijnlijk wel tijdelijk in een voorloper rijden. En daarmee is het altijd maar afwachten we ze je door je strot duwen....

Stieken toch wel een beetje balen, als je er al 4 maanden vol verwachting op wacht...
Welke uitvoering heb je besteld dan?
Mijn CX30 wordt morgen geleverd. Ik heb de keuze doorgegeven aan mijn werkgever op 13-12. En de auto is besteld bij de leasemaatschappij op 23-12.

• RvL

RvL

Get Perpendicular!!

Freestuff schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 21:26:
[...]

Mijn CX30 wordt morgen geleverd. Ik heb de keuze doorgegeven aan mijn werkgever op 13-12. En de auto is besteld bij de leasemaatschappij op 23-12.
CX-30 Comfort met lederen bekleding, SkyActiv-X met automaat.

Ik vermoed echt dat ze in september gedacht hebben dat ze nog tijd genoeg hadden om te bestellen en daarom gewacht hebben. Mijn huidige leasecontract loopt immers pas op 31-01 af. Maar waarschijnlijk hebben ze te lang gewacht...

Nu de dekens nog...

• DatBassie
RvL schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 22:46:
[...]

CX-30 Comfort met lederen bekleding, SkyActiv-X met automaat.

Ik vermoed echt dat ze in september gedacht hebben dat ze nog tijd genoeg hadden om te bestellen en daarom gewacht hebben. Mijn huidige leasecontract loopt immers pas op 31-01 af. Maar waarschijnlijk hebben ze te lang gewacht...
Puur uit nieuwsgierigheid: waarom de leren bekleding? Puur voor het leer?
Zou ik namelijk niks vinden, zeker in de warmte die zwarte stoelen zonder ventilatie...

• RvL

RvL

Get Perpendicular!!

DatBassie schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 09:15:
[...]

Puur uit nieuwsgierigheid: waarom de leren bekleding? Puur voor het leer?
Zou ik namelijk niks vinden, zeker in de warmte die zwarte stoelen zonder ventilatie...
Nee, met name vanwege de geheugenfunctie van de stoelen en HUD. Mijn vrouw en ik verschillen nogal wat in lengte. Maar ook vanwege de kleurstelling van het dashboard. Met leer wordt de accentkleur van het dashboard bruin i.p.v. blauw en dat vond ik een net wat luxere uitstraling hebben. Het bleek niet mogelijk te zijn om beide opties zonder de lederen bekleding te krijgen.

Of het leer ook echt gaat bevallen wachten we even af. Ik heb eerder een Mégane met lederen bekleding gehad en dat vond ik niet onprettig (maar ook geen grote meerwaarde). Grootste voordeel was dat het een stukje makkelijker schoon te houden is. Wat ook wel nodig was aangezien die stoelen deels wit leer waren...

Nu de dekens nog...

• DatBassie
RvL schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 09:25:
[...]

Nee, met name vanwege de geheugenfunctie van de stoelen en HUD. Mijn vrouw en ik verschillen nogal wat in lengte. Maar ook vanwege de kleurstelling van het dashboard. Met leer wordt de accentkleur van het dashboard bruin i.p.v. blauw en dat vond ik een net wat luxere uitstraling hebben. Het bleek niet mogelijk te zijn om beide opties zonder de lederen bekleding te krijgen.

Of het leer ook echt gaat bevallen wachten we even af. Ik heb eerder een Mégane met lederen bekleding gehad en dat vond ik niet onprettig (maar ook geen grote meerwaarde). Grootste voordeel was dat het een stukje makkelijker schoon te houden is. Wat ook wel nodig was aangezien die stoelen deels wit leer waren...
Ja, dat was ook waarom ik toch het leer had willen nemen met de 3: alle nuttige functies zitten alleen op de leren stoelen... Geheugen en lendensteun zijn toch wel erg handig, bijvoorbeeld.

Wit leer lijkt me iets beter, maar inderdaad wel erg besmettelijk :9

• Robsta86
Freestuff schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 21:26:
[...]

Dan hebben ze voor jou ergens een voorraad auto geregeld anders kan het nooit zo snel. Alleen de reis per boot duurt al een week of 5 aldus de Mazda dealer.

Ik heb 13-12 mail ontvangen dat 'mijn' CX-30 SkyActive X automaat Luxury besteld is. Levering bij de dealer is verwacht halverwege maart. Voorlopige datum van levering aan mij staat nu op 29 maart.

• RvL

RvL

Get Perpendicular!!

DatBassie schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 09:28:
[...]

Ja, dat was ook waarom ik toch het leer had willen nemen met de 3: alle nuttige functies zitten alleen op de leren stoelen... Geheugen en lendensteun zijn toch wel erg handig, bijvoorbeeld.

Wit leer lijkt me iets beter, maar inderdaad wel erg besmettelijk :9
Wel eens met een nieuwe blauwe of zwarte spijkerbroek op een witte lederen stoel gezeten?? :P

Nu de dekens nog...

• DatBassie
RvL schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 09:34:
[...]

Wel eens met een nieuwe blauwe of zwarte spijkerbroek op een witte lederen stoel gezeten?? :P
Nope! Ook een factor waarom het toch niet de Mazda werd hahahaha

• timmert26
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 22-01 16:29
M14 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 01:56:
Sinds het wisselen naar winterbanden (op eigen velg) knippert het waarschuwingslampje af en toe, blijft af en toe aan of blijft een complete rit uit. Het gaat om een 2009 Mazda 6 sportbreak. Bandenspanning is goed én deze set wielen heb ik vorige winter zonder problemen gebruikt. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Links naast het stuur zit zo'n knopje voor de bandenspanning, die moet je even ingedrukt houden en dan reset hij hem geloof ik. Destijds ook zoiets gehad met de mazda 3 van mij vader.

• Mowikan
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 21:42

Mowikan

Fuji fetisjist

Iemand al geprobeerd de kaarten te updaten? Ik heb de cx-5 en loop hopeloos achter en kan al sinds de aanschaf de kaarten niet updaten. Je krijgt 3 jaar updates waarvan het nog nooit gelukt is te updaten.
Oorzaak: de app crasht op osx. (getest op iMac en 2 MacBooks) Ze beloven het te fixen en zelfs de updates van de app crashen gewoon! het lijkt wel of ze niets testen. Zeer kwalijk voor een goed merk!

Mowikan wijzigde deze reactie 17-01-2020 12:57 (1%)
Reden: Boosheid typo's verwijderen

I❤️Fuji

• M14
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23-01 09:11
timmert26 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 09:37:
[...]

Links naast het stuur zit zo'n knopje voor de bandenspanning, die moet je even ingedrukt houden en dan reset hij hem geloof ik. Destijds ook zoiets gehad met de mazda 3 van mij vader.
Bij mij zit daar geen knop wat iets met bandenspanning te maken heeft. Er zit een knop voor TC en een knop voor RVM.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• goerriaan
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 20:41
Mowikan schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 12:49:
Iemand al geprobeerd de kaarten te updaten? Ik heb de cx-5 en loop hopeloos achter en kan al sinds de aanschaf de kaarten niet updaten. Je krijgt 3 jaar updates waarvan het nog nooit gelukt is te updaten.
Oorzaak: de app crasht op osx. (getest op iMac en 2 MacBooks) Ze beloven het te fixen en zelfs de updates van de app crashen gewoon! het lijkt wel of ze niets testen. Zeer kwalijk voor een goed merk!
Ja thuis update gedaan voor mijn mazda 3 2019. Mijn imac draait het programma maar die draait nog op High Sierra. Bij de macbook van mijn vrouw werkt het niet (Catalina).

• Mowikan
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 21:42

Mowikan

Fuji fetisjist

@goerriaan vorige versie ook al niet. Lijkt wel of ze niet testen of testen met oude os/x versies. Zeer kwalijk.

I❤️Fuji

• j0hnb
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 22-01 19:10
thomas479 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 15:43:
Ik heb sinds kort ook een Mazda voor de deur staan (een 3 Skyactive-X).
Nu ben ik bezig mijn CD collectie om te zetten naar FLAC en dit ondersteunt de Mazda ook via USB.
Ik zit er echter mee dat de auto de nummers in een album op alfabetische volgorde afspeelt ipv "CD" volgorde volgens het tracknummer die in de ID tag zit.

Ik ben er al achter dat je er omheen kunt werken door via de Mappen optie te gaan ipv Bibliotheek, maar dan krijg je de volledige filename te zien bij het afspelen ipv de daadwerkelijke titel van de track.
Daarnaast moet je filename dan opgebouwd zijn met een nummer als eerste element.

Iemand anders toevallig ook dit issue, of ligt het aan mijn tags?
Dit heb ik inderdaad ook
Helaas weet ik ook geen oplossing behalve de mappen optie te gebruiken

• Khil
RvL schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 09:34:
[...]

Tesla heeft vegan-stoelen die je blijkbaar prima kunt cleanen, hoop dat we dat bij meer merken gaan zien...

Khil wijzigde deze reactie 18-01-2020 17:49 (6%)

• PalingDrone
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 03:33
Khil schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 17:49:
[...]

Tesla heeft vegan-stoelen die je blijkbaar prima kunt cleanen, hoop dat we dat bij meer merken gaan zien...
[YouTube: Tesla White Seats.. Ruined or Good as New?]
Pleather seats, not vegan, lol.

Mijn hele Honda Civic is ook vegan (stof) maar de Mazda 3 is vegetarisch (aangenomen dat koeienleder gras en mais gegeten heeft), wat een onzin zeg.

Amerikanen staan bekend om hun pleather (plastic leather), vroegah noemden we dat skai of gewoon vinyl bekleding maar dat klinkt stukken minder "premium".

My DnB is Liquid

• Khil
Goed hoor, jouw feestje :>

Khil wijzigde deze reactie 18-01-2020 21:00 (30%)

• PalingDrone
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 03:33
Ook jouw feestje want plastic is veel makkelijker schoon te maken dan leder.
Bij zo'n spierwit interieur is goed reinigbaar wel de 1e vereiste, mij persoonlijk iets te besmettelijk en te reflecterend zo'n tandartspraktijk in je auto.
Mooi en praktisch gaan helaas niet altijd samen.

My DnB is Liquid

• Robsta86
En? Ben je inmiddels al de trotse bestuurder van de CX-30?? :)

• steffeh
Robsta86 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 10:35:
[...]

En? Ben je inmiddels al de trotse bestuurder van de CX-30?? :)
Ja zeker! 8) Afgelopen zaterdag om 10:00 opgehaald en eigenlijk het hele weekend rond gereden met een grote glimlach!

Heb de Polymetal Grey lak, raak je echt niet op uit gekeken. Erg fijne auto, rijdt er zo in weg.

Pagina: 1 ... 30 31 32 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True