Het grote Mazda topic #1

Pagina: 1 ... 84 85 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• kyunikeon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:45
ikt schreef op maandag 18 mei 2026 @ 14:24:
Op andere fora gaat ook de "Dongar" rond die op dezelfde plug bij de spiegel aansluit, heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb een AZDome BN03 dashcam uit mijn vorige auto waar ik dus wel een voedingskabel met een instelbare cut-off voltage heb (die nu op conservatief 12.4V staat om de batterij te sparen), maar die weet ik niet in te bouwen i.c.m. het gebrek aan ACC zekeringen in de passagiersruimte. Maar de Dongar heeft dus een vrij uitgebreide featureset qua instellingen, maar ik lees hier weinig ervaringen van en hoe dat past bij de Mazda's (2021 Mazda 3 met een zelf-dimmende spiegel).

-----------------

Andere vraag: Rijdt er iemand rond met Mazda's e-SkyActiv X met een hogere kilometerstand? Vraag me af wat ik kan verwachten qua onderhoud/verrassingen. Heb een exemplaar gekocht waar recent de bougies al van vervangen zijn en ook de 24V accu op de vorige eigenaar, dus hoop dat de volgende beurt meevalt voor mij.
Ik heb zelf de Donger in gebruik. Qua installeren is het makkelijk. Deze pakt zijn voeding uit de achteruitkijkspiegel. Je zou er constante voeding uit moeten kunnen halen volgens Donger zodat de dashcam 24/7 stroom heeft..... werkt alleen niet bij mij,

• Tweaker626
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
ikt schreef op maandag 18 mei 2026 @ 14:24:
Andere vraag: Rijdt er iemand rond met Mazda's e-SkyActiv X met een hogere kilometerstand? Vraag me af wat ik kan verwachten qua onderhoud/verrassingen. Heb een exemplaar gekocht waar recent de bougies al van vervangen zijn en ook de 24V accu op de vorige eigenaar, dus hoop dat de volgende beurt meevalt voor mij.
De injectoren willen weleens vervuilen. Schoonmaken helpt soms, maar niet altijd. Vervangen is duur; bedrag van 4 cijfers...

Update: en natuurlijk de DSR/onderhoudshistorie opvragen, dan heb je een idee hoe braaf het reguliere onderhoud is gedaan. Maar dat heb je ongetwijfeld vóór de koop al gedaan. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Tweaker626 op 18-05-2026 15:53 ]

Pagina: 1 ... 84 85 Laatste