[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 64.776 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat vind ik ik eigenlijk wel mee vallen, vooral in het high-end segment gebeurt er voor het eerst sinds tijden weer wat. Dell en NEC met de 27" schermen en binnenkort ook Apple. En ook nog HP en Dell met de 30" schermen.

Dit is denk ik voor jou wel een interessante selectie, full HD en hoger, alles behalve TN, 21,5"-30" en in ieder geval DisplayPort (zo pak je de nieuwe schermen er gemakkelijk uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

Mooi lijstje :-) Zit zelf ook voor een IPS scherm te kijken, wordt dat laptop scherm sch**tzat >:)

Ik was er voor mezelf al uit, de Dell U2311H, maar zou zie ik dat er ook een U2211H is. Begin ik toch weer te twijfelen, scheelt toch weer 50 euro. Zijn er behalve die ene inch (eigenlijk 1,5 inch zie ik) verschil nog meer noemenswaardige verschillen? Ik zie het zo snel niet nml...

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:48
nose schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 22:29:
Mooi lijstje :-) Zit zelf ook voor een IPS scherm te kijken, wordt dat laptop scherm sch**tzat >:)

Ik was er voor mezelf al uit, de Dell U2311H, maar zou zie ik dat er ook een U2211H is. Begin ik toch weer te twijfelen, scheelt toch weer 50 euro. Zijn er behalve die ene inch (eigenlijk 1,5 inch zie ik) verschil nog meer noemenswaardige verschillen? Ik zie het zo snel niet nml...
inputlag is the magicword... mocht je ook met het scherm willen gamen dan zou ik voor de u2311h gaan.

bron:
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u2211h.htm

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose

nose

size matters

Nee gamen doe ik niet, daar heb ik m'n xbox voor. Maar heb je met films kijken o.i.d. niet last van die lag? Ghosting ofzo?

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zou er eerder voor zorgen dat beeld en geluid niet meer synchroon lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose

nose

size matters

Maar zooooveel scheelt dat toch ook weer niet?

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, ik betwijfel of je het zou merken. Zelf heb ik de U2711 en daar heb ik al behoorlijk wat films mee gekeken en ik heb geen één keer gemerkt dat beeld en geluid niet synchroon lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:26

The Legend

*Plop*

kid jansen schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 19:48:
Dat vind ik ik eigenlijk wel mee vallen, vooral in het high-end segment gebeurt er voor het eerst sinds tijden weer wat. Dell en NEC met de 27" schermen en binnenkort ook Apple. En ook nog HP en Dell met de 30" schermen.

Dit is denk ik voor jou wel een interessante selectie, full HD en hoger, alles behalve TN, 21,5"-30" en in ieder geval DisplayPort (zo pak je de nieuwe schermen er gemakkelijk uit).
Bedankt voor de tip :) Ik heb even gekeken naar de 24" schermen met full-HD resolutie. Deze zijn echter een maatje te groot. Ik zit op max. 50-70 centimeter van m'n scherm. 24" is dan gewoon te groot. Ik blijf daarom bij 22", de 1680x1050 bevalt me prima. Ik hoef niet perse full HD. De series die ik kijk zijn ook allemaal in 720p.

Als ik m'n selectie aanpas naar 22", 16:10, 1680x1050, dan blijven er nog maar 4 modellen over:

• HP LP2275w (2008)
• Fujitsu Siemens P22W-5 ECO (2009)
• Dell Ultrasharp 2209WA (2009)
• LG W2220P-SF (2010)

Vergelijking.

Reviews zijn niet van alle modellen te vinden. Is in dit (enigszins subjectieve) topic de winnaar dan duidelijk de Dell? Of zijn er misschien nog modellen die ik gemist heb?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Waarom zoek je niet een 22 inch scherm met 1920x1200 ?? Die zouden er ook moeten zijn ...

Vergeet al die HD onzin en ga op zoek naar een scherm dat je meer pixels geeft om te werken/internetten/gamen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat je dan uit komt bij dit scherm van Eizo. Enige andere scherm die dat had was de voorloper van ditzelfde scherm.

De Dell U2211H en de HP ZR22W hebben ook een niet TN paneel er in zitten en kosten bijna de helft minder, die zijn 1920x1080 op 21,5".

Voor het geld van die Eizo kan je ook een HP ZR24W of een Dell U2410 kopen, dat lijkt mij dan een betere keuze.

[ Voor 10% gewijzigd door Kid Jansen op 18-08-2010 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Vergeet niet dat er ook producten zijn BUITEN de Pricewatch hé ;)
Die is niet heilig of zo ... gewoon een beetje rondkijken !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan vind ik de volgende twee er nog bij:

Lenovo ThinkVision L220x
Samsung Syncmaster T220P

Die stonden dus wel in de pricewatch ook, maar de Lenovo is al een jaar niet meer leverbaar en de Samsung al 9 maanden niet meer.

Ik ben dan toch wel benieuwd welke 22" WUXGA schermen jij nog meer kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik zeg niet dat ik ze ken. Ik zeg alleen dat je ook eens buiten de Pricewatch zou kunnen kijken.
Garandeer niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat heb ik gedaan en toen kwam ik alleen die twee tegen die ik nog niet eerder had genoemd en die staan dus ook in de pricewatch. Ik zeg niet dat de pricewatch heilig is, maar hij is toch wel behoorlijk compleet. Ik kom vrijwel nooit dingen tegen die er niet in staan.

EDIT: nog de Buffalo FTD-HD2232HSR gevonden, maar dat is het denk ik wel. Voor WUXGA kan je toch echt beter bij 24" kijken.

[ Voor 19% gewijzigd door Kid Jansen op 18-08-2010 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 21:32
Op 22" heb je maar weinig 1920x1200, 1080 zie je wel steeds vaker, maar 'vroeger' begon 1920x1200 pas op 24" en hoger. Dus ik zou me de moeite besparen ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eigenlijk jammer dat ze tegenwoordig alleen nog maar 16:9 schermen maken, ze noemen het breder, maar eigenlijk is het gewoon lager. Ik vond de resolutie van 17" en 19" TFT schermen van een paar jaar terug van 1280x1024 ook wel een mooie verhouding hebben met 5:4, dan kan je tenminste wat in de hoogte kwijt. Als TV is het waardeloos aangezien vrijwel alle films in 2,33:1 worden opgenomen (dan passen er dus bijna twee films boven elkaar), maar voor computerwerk zou een 2560x2048 scherm (=5:4) toch wel echt goddelijk zijn, of 2560x1920 (=4:3). Nu zal er op den duur ook wel 3840x2160 of 4096x2160 naar de pc komen, maar dat moeten dan echt gigantische schermen zijn wil je een vergelijkbare pixelpitch houden.

Een paar jaar terug had je wel een paar 22,2" schermen met een WQUXGA resolutie van 3840x2400, maar aangezien die dingen toen duizenden euro's kostten sloeg dat natuurlijk niet echt aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 13:19
En toch moet ik zeggen nu ik zelf een tijdje de U2410 heb, dat ik achteraf misschien beter voor 2x een U2311H had kunnen gaan. Als je kijkt naar de prijs heb je (met wat geluk) 2x een U2311H in huis en voor (vrijwel) hetzelfde geld een U2410.

Omdat ik zelf ook rond de 50-60 cm van het scherm afzit denk ik dat 2x een U2311H een betere keus was geweest in mijn geval. Toch wel jammer. Al moet ik zeggen dat de U2410 perfect bevalt! :)

Oh overigens wel een leuke test om het verschil te zien tussen een TN en IPS/PVA panel: Google calendar en dan de week weergave. Moet eerlijk zeggen dat ik op mijn TN scherm nooit zag dat de huidige dag met geel gemarkeerd was, nu zie ik het overduidelijk :)

[ Voor 23% gewijzigd door injectx op 18-08-2010 14:58 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor websitebouwers, maar ook voor andere mensen die grafische interfaces maken, wordt daarom ook vaak aangeraden om niet alleen een goede PVA of IPS monitor te hebben, maar ook nog een 'crappy' TN monitor voor ernaast. Zodat je kan zien hoe de meeste mensen het op hun scherm zullen zien. Je kan nog zoveel werk in een interface stoppen met allemaal subtiele kleurnuances, maar als de mensen die er mee moeten werken allemaal een goedkope TN monitor hebben zullen ze daar in veel gevallen niks van zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
injectx schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:54:
En toch moet ik zeggen nu ik zelf een tijdje de U2410 heb, dat ik achteraf misschien beter voor 2x een U2311H had kunnen gaan. Als je kijkt naar de prijs heb je (met wat geluk) 2x een U2311H in huis en voor (vrijwel) hetzelfde geld een U2410.

Omdat ik zelf ook rond de 50-60 cm van het scherm afzit denk ik dat 2x een U2311H een betere keus was geweest in mijn geval. Toch wel jammer. Al moet ik zeggen dat de U2410 perfect bevalt! :)

Oh overigens wel een leuke test om het verschil te zien tussen een TN en IPS/PVA panel: Google calendar en dan de week weergave. Moet eerlijk zeggen dat ik op mijn TN scherm nooit zag dat de huidige dag met geel gemarkeerd was, nu zie ik het overduidelijk :)
Ik moet eerlijk zeggen dat ik over de U2410 alles behalve tevreden ben. Thuis heb ik een scherm staan dat 5 jaar ouder is, maar toch veel betere beeldkwaliteit gaf, zeker qua kleurweergave.

Er staat hier ook nog een EIZO (geen top model, maar een midden-segment) en die is ook vele malen beter dan de Dell. Voor mij was dit eens maar nooit weer.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even iets anders, het lijkt er op dat Prad.de geld gaat vragen voor de reviews, als je kijkt naar de nieuwste review van ze van de Eizo CG245W (alleen nog in het Duits beschikbaar, sinds 13 augustus), dan kan je die alleen lezen door de PDF te kopen voor €2,50.

Wel jammer, want naar mijn idee schrijven zij de beste (vooral uitgebreidste) reviews voor monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:23
Phusebox schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:24:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik over de U2410 alles behalve tevreden ben. Thuis heb ik een scherm staan dat 5 jaar ouder is, maar toch veel betere beeldkwaliteit gaf, zeker qua kleurweergave.

Er staat hier ook nog een EIZO (geen top model, maar een midden-segment) en die is ook vele malen beter dan de Dell. Voor mij was dit eens maar nooit weer.
Kan je dit iets meer onderbouwen, ik ben toch benieuwd wat er niet goed aan is aangezien de meeste reviews erg positief zijn. Kan me bijna niet voorstellen dat die reviews allemaal fout zitten en juist de kleurweergave zou erg goed moeten zijn. Je hebt wel de juiste kleurruimte ingesteld in je monitor, windows en/of applicaties? Heb je de monitor gecalibreerd? Zijn de kleuren te fel/onregelmatig of verschoven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micd33
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-04 01:38
Phusebox schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:24:
[...]

Kan niet... Zou je dan je scherm niet eens afregelen?
Of... er iets iets mis mee.
Maar normaal is de U2410 het beste wat je op dit moment kan hebben aan beeldkwaliteit. (voor die prijs)
Zeer zeker beter dan Eizo.
Ik heb m'n Eizo weggedaan voor de U2410 en ben der 1000% tevreden over. Ik zou dan weer nooit iets anders meer kopen dan Dell IPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micd33
kid jansen schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:28:
Even iets anders, het lijkt er op dat Prad.de geld gaat vragen voor de reviews, als je kijkt naar de nieuwste review van ze van de Eizo CG245W (alleen nog in het Duits beschikbaar, sinds 13 augustus), dan kan je die alleen lezen door de PDF te kopen voor €2,50.

Wel jammer, want naar mijn idee schrijven zij de beste (vooral uitgebreidste) reviews voor monitoren.
Ja, dat is waar.
Ook de testen en reviews van Chip en PCWelt waren vroeger gratis te lezen, nu moet je ookal voor betalen, per test. pdf downloaden aan 1 of 2.5 euro... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
micd33 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:48:
[...]

Kan niet... Zou je dan je scherm niet eens afregelen?
Of... er iets iets mis mee.
Maar normaal is de U2410 het beste wat je op dit moment kan hebben aan beeldkwaliteit. (voor die prijs)
Zeer zeker beter dan Eizo.
Ik heb m'n Eizo weggedaan voor de U2410 en ben der 1000% tevreden over. Ik zou dan weer nooit iets anders meer kopen dan Dell IPS.
Nou dat ding hoort standaard gecalibreerd te zijn ex factory, dus daar heb ik niks aan gedaan. Als ik de voorgeschreven kleurprofielen gebruik is alles wat wit hoort te zijn lichtgrijs met een geel tintje, sowieso zijn de grijstinten niet neutraal grijs. Daarnaast heb ik het gevoel dat het beeld niet scherp is, de eizo heeft veel scherper en rustiger beeld.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:11

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Phusebox schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:04:
[...]

Nou dat ding hoort standaard gecalibreerd te zijn ex factory, dus daar heb ik niks aan gedaan. Als ik de voorgeschreven kleurprofielen gebruik is alles wat wit hoort te zijn lichtgrijs met een geel tintje, sowieso zijn de grijstinten niet neutraal grijs. Daarnaast heb ik het gevoel dat het beeld niet scherp is, de eizo heeft veel scherper en rustiger beeld.
Ervaringen verschillen. Ik vind mijn U2410 namelijk heerlijk scherp en denk dat het mijn beste koop is van dit jaar. Misschien is er met de jouwe iets mis, dat is mogelijk. Er is altijd wel een kans dat er eentje niet helemaal goed gecalibreerd staat.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ook nog uit maakt is omgevingslicht, het maakt voor de kleuren van m'n U2711 behoorlijk uit op welke helderheid hij staat en wat het sterkte van het omgevingslicht is. Als je helderheid op 100% zet in de een helemaal donkere kamer lijkt wit wel alsof je tegen de zon in kijkt en zwart is alles behalve zwart. Andersom lijkt het overdag met de gordijnen open wel alsof je tegen een grijs scherm aan kijkt in plaats van wit als helderheid op 0 staat.

Voor goede kleuren is het belangrijk dat het niet te licht is op je kamer en ik zou het scherm eventueel kalibreren met bijvoorbeeld een Spyder 3 Elite. Verder zijn alleen sRGB en Adobe RGB gekalibreerd, de andere standen zijn niet gekalibreerd.

• nero355

nero355

Phusebox schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:04:
Je moet die kleurprofielen weggooien en zelf een setje calibreren. IMHO is die calibratie in de fabriek een verkooppraatje :/

Met een Spyder 3 Pro is het beeld een stuk beter geworden, echter heb ik 3 monitoren waarvan :

De linker heeeel licht geel is.
De middelste heeel licht rozig is.
De rechter wat groffer geel is.

Nou weet ik wel dat elk panel naar een bepaalde kleur toe loopt, maar voor het geld dat je aftikt hadden LG en Dell wat meer hun best mogen doen :X Vooral ook het lekken dat bij alle 3 hetzelfde is gewoon !! WTF :|

Anyway : Mensen die kritisch zijn over hun aankoop : Eindelijk !! _O_

• base_
Dat is iets wat ik vaker gelezen heb: die IPS panelen hebben wel wat last van lekken bij zwartweergave, hoe erg is dit eigenlijk voor de Dell monitors? En die kleurafwijking, heeft die te maken met de beeldhoek, backlight of het panel? Je mag best kritisch zijn maar dat de U2410 belabberd is geloof ik ook niet echt.
Backlightbleeding is wel merkbaar, bedenk me trouwens dat ik daar niks over heb gezegd in m'n review van de U2711, zal ik vanavond ook nog wel even toevoegen. Kleurweergave was bij mijn U2711 direct uit de doos al behoorlijk goed, maar ik heb hem later dus nog gekalibreerd met m'n Spyder 3 Elite met de nieuwe versie 4 software.

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
Vraagje: heeft er iemand ervaring met het combineren van een ips (U2410) en 2x Tn scherm? Ik heb een u2410, was aan het denken om een 2e te kopen, maar ik merk dat ik voor die prijs 2x een acer V243Wd heb. Wat natuurlijk wel een pak meer ruimte biedt dan een 2e U2410, en voor de kleurgevoelige dingen kan ik altijd de 2410 gebruiken.

Vroeg me alleen af of dat wel aanvaardbaar is om naar te kijken.

• micd33
Ok, je mag kritisch zijn... voor de U2410.
Maar voor die prijs, geen 500 euro????
Daar vind je niets beters voor.
Ik heb ooit een Eizo van 1500 euro gehad, die had meer backlight lekken dan mijn Delleke van 500 euro!
Alles heeft zo zijn voor en nadelen.
Ooit een Mercedes (nee, geen monitor maar een wagen) gehad, nieuw zo uit de garage, de volgende dag kon hij al niet meer in zijn achteruit versnelling... Fabrieksfoutje, niet erg... tja, idd, dan denk je dat mag toch niet voor dat geld? Kijken ze dat dan niet na?

Ik wil maar zeggen, de Dell 2410 is een van de beste monitors die ik al gehad heb. Zeer tevreden van. Maar smaken verschillen, iemand anders zal het maar niets vinden en klagen dan over ...

Ik heb nu een Dell U2410 naast een 2209Aw staan... Dat verschil merk je toch hoor.
De 2209 is ook wel goed, heel goed zelfs, maar als ze naast elkaar staan zie je toch verschillen in beeldkwaliteit, alhoewel allebei IPS schermen zijn.
Er zijn inderdaad maar weinig alternatieven in die prijsklasse, eigenlijk alleen de HP ZR24W en de HP LP2475W, voor een NEC of Eizo betaal je minimaal €200 meer.

• micd33
Zo is het... 500 euro voor zo'n knap ding vind ik spotgoekoop!
Maarja, sommigen zijn met een Medion van de Aldi van 150 euro heel teveden, en anderen zijn nog niet tevreden met een Densitron van 4000 euro... en het is allebei 22 inch... :+

Verwijderd

Zouden jullie de Dell Ultrasharp U2211H of de Dell Ultrasharp 2209Aw nemen?

2209Aw:
1:3000 contrastverhouding
16:10
1680x1050 resolutie

U2211H
1:1000
16:9
1920x1080 resolutie

Ik gebruik m'n PC voor internet/excel/poker , ook in de avond vaak film (HD soms).

Wat zijn jullie ervaringen met de 2 schermen?
Vinden jullie het irritanter om op een 16:9 scherm te internetten etc. Of op een 16:10 scherm een HD film te kijken?

• Mar-co
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-08 16:56
In de Pricewatch staat bij de Dell Ultrasharp U2410 bij SKU vermeld: SKU: U2410, U2410B.

Vanmorgen stond de U2410 bij Afuture voor € 478,60. Nu is sinds vanmiddag de voorraad op (gisteren nog 10 stuks, begin van deze middag 1) en is de monitor onder de naam U2410B voor € 564,60 in de aanbieding.

Wat is het verschil tussen de U2410 en U2410B? Revisie 0 (van vorig jaar!) en 1?

[ Voor 4% gewijzigd door Mar-co op 21-08-2010 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 20:03:
Zouden jullie de Dell Ultrasharp U2211H of de Dell Ultrasharp 2209Aw nemen?

2209Aw:
1:3000 contrastverhouding
16:10
1680x1050 resolutie

U2211H
1:1000
16:9
1920x1080 resolutie

Ik gebruik m'n PC voor internet/excel/poker , ook in de avond vaak film (HD soms).

Wat zijn jullie ervaringen met de 2 schermen?
Vinden jullie het irritanter om op een 16:9 scherm te internetten etc. Of op een 16:10 scherm een HD film te kijken?
Verschil tussen 16:9 en 16:10 is bijna niet merkbaar.
De U2211H is met z'n 1920x1080 resolutie in al jouw gevallen waarschijnlijk verstandiger.
Bij het internetten\excellen\pokeren heb je dan 30 extra pixels in de hoogte, ok het is niet veel maar tis toch 30 pixels :P. En bij het film kijken heb je geen of minder grote zwarte balken doordat het scherm native Full HD is met 16:9 verhouding.

De 2209 en 2211 kosten beiden ongeveer evenveel dus ik zie geen reden waarom je voor de 2209 zou moeten gaan. De 2211 is voor jouw eisen geschikter.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verder kan je met 1920 pixels breed net twee dingen naast elkaar zetten, bijvoorbeeld Word en een website, met 1680 gaat je dat echt niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke bedankt, dan ga ik voor de 2211/2311

Btw, ik kan een 8 daagse pixel guarantee kopen (gratis ruilen als er dode pixels zijn de eerste 8 dagen) voor 35 euro.

Is dit het waard? In andere woorden, is er in meer dan 9% van de gevallen een dode pixel aanwezig in de eerste 8 dagen?

[ Voor 173% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2010 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micd33
Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 00:50:
Oke bedankt, dan ga ik voor de 2211/2311

Btw, ik kan een 8 daagse pixel guarantee kopen (gratis ruilen als er dode pixels zijn de eerste 8 dagen) voor 35 euro.

Is dit het waard? In andere woorden, is er in meer dan 9% van de gevallen een dode pixel aanwezig in de eerste 8 dagen?
Euh???? Wat is dat???
Betalen voor een pixelgarantie? 35 euro??? 8)7 8)7 |:(
Wie vraagt er nu geld daarvoor?
Je moet weten dat er ALTIJD een pixelgarantie in deze Ultrasharp reeks zit.
Dus als je ookmaar 1 defecte pixel hebt ruilt Dell hem altijd om.

Hier een citaat uit hun garantietekst (online te lezen)
---------- citaat---------
Perfectie tot de laatste pixel:
Dell UltraSharp-schermen zijn ontwikkeld voor perfectie in elke pixel. Wanneer u gedurende de beperkte hardwaregarantieperiode ook maar één defecte, continu heldere pixel op het scherm vindt, ruilen wij de monitor zonder extra kosten voor u om.
----------- einde citaat--------------- Dell website.-----------

Dus als een winkel je geld zou vragen voor iets wat je toch al hebt... mmm zoek dan vlug een andere winkel hoor.
Op deze Ultrasharp TFT heb je dus zowiezo pixelgarantie. Betaal dus geen extra 35 euro voor niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow dat is wel heel schofterig van de site.

http://www.takeitnow.nl/product/4230501/?c_id=972 is de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micd33
Tja, of ze weten dat zelf niet... Kan he.
En die extra pixelgrantie staat er dan voor andere "gewone" monitors dit wel onder die pixelbeperking vallen...
Dat zal misschien bij alle monitors staan. Maar ze zullen het dan misschien niet aanrekenen bij een UltraSharp?
Want voor de Dell Ultrasharp serie is zo'n garantie overbodig.

[ Voor 11% gewijzigd door micd33 op 20-08-2010 02:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De pixelgarantie zal inderdaad vast automatisch gelinked worden aan elk beeldscherm dat op de site staat, maar vraag me af of ze de moeite nemen om daadwerkelijk het bedrag terug te storten als je het erbij besteld.

Ik bestel de garantie er in ieder geval niet bij :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2010 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:11

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Whahahaha, 8-daagse pixelgarantie? Je mag binnen 8 dagen na ontvangs van product zonder opgaaf van redenen het product terugsturen. Je weet wel, 'koop op afstand'. ;)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de website staat het volgende:

"Enkele producten zijn voor de 14 dagen bedenktijd regeling uitgezonderd. Deze producten kunnen niet geretourneerd worden. Dit betreft met name:
- software, beeld- of geluidsdragers of computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling is verbroken
- speciaal voor u bestelde of samengestelde producten
- aangebroken verbruiksartikelen (bv toners, inkt, papier)"

Daarom hebben ze blijkbaar de pixel garantie erop gezet.
Maarja als je van Dell diezelfde garantie krijgt, dan is het natuurlijk overbodig om het ook bij hun te bestellen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2010 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micd33
Idd, zoals Trinsec al aangaf, je koopt op afstand, via telefoon of internet.
Dan bepaald de wetgeving dat je mag terugsturen binnen 't opgegeven aantal dagen.
Natuurlijk mag je bv software of verbuiksartikelen, enz niet openen. Dat spreekt voor zich.
Maar een monitor die je niet bevalt zou je naar de winkel mogen terugsturen. Met de melding: "ik vind z'n hoekjes te rond".

Maar idd, als je een Dell UltraSharp koopt, mag je geen defecte pixel hebben.
Let wel, dit is enkel bij de UltraSharp reeks, niet bij de andere Dell monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt het dat de dynamic contrast optie niet toegankelijk is op de U2711? (of in ieder geval niet als hij met DisplayPort aangesloten is)

Bij mij is die optie namelijk donker grijs in het volledige OSD, wat er op duidt dat die optie dan niet beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Kan iemand mij vertellen of het scherm qua oppervlakte in de hoogte van de U2311H (16:9) overeenkomt met mijn huidige Acer AL2216 (16:10). In pixels is de U2311H weliswaar hoger maar de 16:9 verhouding oogt niet echt lekker voor m'n gevoel.

De afmetingen die ik op internet vind zijn met bezel, en soms met voet dus het is nogal onduidelijk. M'n Acer is in ieder geval zonder rand 29,8 centimeter hoog.

[ Voor 28% gewijzigd door The Legend op 20-08-2010 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik kijk naar de pixelpitch is de 23" 0,265mm x 1080 pixels = 286,2mm en de 22" 0,282mm x 1050 pixels = 296,1mm. De 22" heeft dus een paneel dat ongeveer 1cm hoger is.

Wordt het trouwens niet eens tijd voor een nieuw deel, vergeleken met voorgaande delen is deze behoorlijk lang aan het worden.

[ Voor 27% gewijzigd door Kid Jansen op 20-08-2010 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Hmm, dan twijfel ik nog tussen de 2209 en de 2311. 16:10 lijkt mij prettiger werken dan 16:9, maar de 2311 is een nieuw panel met displayport waar de 2209 alleen DVI heeft en uit 2009 stamt.. moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 21:32
Al zou het om 1920x1200 vs 1920x1080 gaan, dan begrijp ik je twijfel, maar de 2311 heeft 1920x1080, terwijl de 2209 maar 1680x1050 heeft. Dat scheelt toch redelijk wat in de breedte.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothyD
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-07 19:50
kid jansen schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:46:
Klopt het dat de dynamic contrast optie niet toegankelijk is op de U2711? (of in ieder geval niet als hij met DisplayPort aangesloten is)

Bij mij is die optie namelijk donker grijs in het volledige OSD, wat er op duidt dat die optie dan niet beschikbaar is.
Kleine update CS Solutions aanvaard sinds vandaag IDEAL !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zal denk ik de drempel voor Nederlandse klanten behoorlijk verlagen, iDeal is ook wel echt ideaal (toepasselijk), gebruik het voor al m'n internetbetalingen. Bij winkels die het niet hebben betaal ik meestal met PayPal, hebben ze dat ook niet dan wordt het hem niet voor mij en bestel ik ergens anders.

Goede zaak dus dat jullie nu ook iDeal accepteren, succes met de verkopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Mute schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 14:48:
Al zou het om 1920x1200 vs 1920x1080 gaan, dan begrijp ik je twijfel, maar de 2311 heeft 1920x1080, terwijl de 2209 maar 1680x1050 heeft. Dat scheelt toch redelijk wat in de breedte.
Klopt, maar de resolutie vind ik minder belangrijk dan de beeldverhouding. De 23" 16:9 is dus een centimeter lager dan m'n huidige 22" 16:10. In de hoogte krijg ik dus een kleiner scherm, terwijl ik de extra ruimte in de breedte niet zo zeer gebruik.

Het is een beetje een onderbuik gevoel, misschien moet ik bij de MediaMarkt eens een 22" 16:10 en een 23" 16:9 vergelijken of het me zou storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Laatst online: 17-09 22:30
The Legend schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:54:
[...]

Klopt, maar de resolutie vind ik minder belangrijk dan de beeldverhouding. De 23" 16:9 is dus een centimeter lager dan m'n huidige 22" 16:10. In de hoogte krijg ik dus een kleiner scherm, terwijl ik de extra ruimte in de breedte niet zo zeer gebruik.

Het is een beetje een onderbuik gevoel, misschien moet ik bij de MediaMarkt eens een 22" 16:10 en een 23" 16:9 vergelijken of het me zou storen.
Je kunt zowel de 22" alsmede de 23" pivoteren dan heb je 1680 of 1920 pixels in de hoogte, werkt erg prettig bij het surfen. Als je dan een dualhead setup hebt dan kun je het andere scherm gewoon in landscape mode zetten en ben je van alle gemakken voorzien 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is ook nog een optie inderdaad, 1080 is voor de meeste dingen wel breed genoeg en met 1920 heb je dan een lekkere hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose

nose

size matters

Ik heb gisteren m'n U2311 binnen gekregen. Top schermpje!

Ook prima service van Take it Now. Was iets mis gegaan met de iDeal betaling waardoor ik niet meer kon betalen. Bestelling geannuleerd en later een nieuwe bestelling gedaan waarbij iDeal wel goed ging. Netjes een mailtje gekregen dat de eerste bestelling geannuleerd was en dat de betaling van de 2e bestelling ontvangen was. Daarna nog een mailtje dat het beeldscherm verstuurd was en de volgende ochtend stond TNT al voor de deur :)

Wat een ruimte die 1920x1080 zeg, als je van 1440x900 af komt. En wat een strak beeld. Ben weer helemaal happy! 8)

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:28

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ach, de ruimte went snel hoor. Alleen heeft het wel een negatief effect; Als je bij vrienden komt en je ziet bij hun een speelgoed scherm(pje). :D
Dat is net zoiets als dat wanneer je een SSD in je computer hebt, en je vrienden hebben nog zo'n ouderwetse harde schijf in hun computer :|

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micd33
Ja, dat is waar, het went snel... en als je dan eens op een "ander" scherm moet werken, weet je weer wat je hebt.
Idd met een SSD ook zo, ik had er een in de desktop... en dan vond ik de laptop zo traag... dus ook maar eentje gekocht voor de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:20

el-jorge

turn around and feel the vibe

Sinds vandaag een U2311H hier staan. Out of the box al een heel stuk mooier dan mijn laptopschermpje.

Even wat simpele vragen:
Hoe kan ik snel de verschillende kleurprofielen op de pc in W7 vinden?
Waar kan ik bij TFT central een kleurprofiel vinden? Jullie hebben het over een database, maar die kan ik niet vinden?

Ik had mijn instellingen al overgenomen zoals uit de review bij tftcentral, maar dan is het beeld veels te groen.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

el-jorge schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 11:49:
Sinds vandaag een U2311H hier staan. Out of the box al een heel stuk mooier dan mijn laptopschermpje.

Even wat simpele vragen:
Control Panel\All Control Panel Items\Display en dan Calibrate Color links in het menu
Waar kan ik bij TFT central een kleurprofiel vinden? Jullie hebben het over een database, maar die kan ik niet vinden?

Ik had mijn instellingen al overgenomen zoals uit de review bij tftcentral, maar dan is het beeld veels te groen.
http://www.tftcentral.co.uk/articles/icc_profiles.htm

Zit zelf erg te twijfelen tussen de U2211H en de U2311H. Thuis bij mijn ouders heb ik een Dell 2007WFP staan (S-IPS, 20", 1680x1050), maar wil nog eens IPS scherm hebben voor op m'n kamer, aangezien ik nogal veel foto's bewerk en ik gek wordt van mn notebookscherm met een inkijkhoek van 2 graden.
De specs zijn nagenoeg hetzelfde (pixelpitch verschilt uiteraard) en het scheelt toch 50 euro tussen beiden :P
Wat is wijsheid.

[ Voor 23% gewijzigd door Yellowneck op 21-08-2010 17:10 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die review van me doet het goed, 9800 views in precies twee weken tijd, meeste beeldscherm reviews hadden dat aantal pas na een half jaar.

Volgens mij had de U2311H een lagere inputlag, maar als je niet gamed maakt dat niet echt uit. Ik vind zelf een kleine pixelpitch erg fijn en zou daarom dan voor de U2211H gaan. Ik zelf de U2711 nog prima werken met de standaard instellingen van Windows (96ppi dacht ik) en die heeft nog een stuk kleinere pixelpitch dan de U2211H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:48
nose schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 08:32:
Ik heb gisteren m'n U2311 binnen gekregen. Top schermpje!

Ook prima service van Take it Now. Was iets mis gegaan met de iDeal betaling waardoor ik niet meer kon betalen. Bestelling geannuleerd en later een nieuwe bestelling gedaan waarbij iDeal wel goed ging. Netjes een mailtje gekregen dat de eerste bestelling geannuleerd was en dat de betaling van de 2e bestelling ontvangen was. Daarna nog een mailtje dat het beeldscherm verstuurd was en de volgende ochtend stond TNT al voor de deur :)

Wat een ruimte die 1920x1080 zeg, als je van 1440x900 af komt. En wat een strak beeld. Ben weer helemaal happy! 8)
sweet! hoe zit het overigens met de garantie, loopt die via Take it Now of via Dell?

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose

nose

size matters

MrFX schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 22:49:
[...]

sweet! hoe zit het overigens met de garantie, loopt die via Take it Now of via Dell?
Garantie gaat volgens mij direct via Dell. Die geven zelf ook een omruilgarantie bij 1 dode pixel. Vandaar dat ik de pixelgarantie van Take it Now niet heb genomen.

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@nose en anderen, wat is jullie ervaring met tinting issues bij de U2311?

Op verschillende fora's hoor ik dat die er zijn, en dat de rechterkant bv iets geler is en de linkerkant wat blauwer.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2010 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

kid jansen schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 19:47:
Volgens mij had de U2311H een lagere inputlag, maar als je niet gamed maakt dat niet echt uit. Ik vind zelf een kleine pixelpitch erg fijn en zou daarom dan voor de U2211H gaan. Ik zelf de U2711 nog prima werken met de standaard instellingen van Windows (96ppi dacht ik) en die heeft nog een stuk kleinere pixelpitch dan de U2211H.
Inputlag maakt mij weinig uit inderdaad, gamen doe ik op de PS3 i.c.m. een plasmascherm.
Mja, heb nu dus een 2007WFP, welke een pixelpitch van 0.258 heeft. De U2311H heeft een pixelpitch van 0.265, verschil is echt minimaal in praktijk denk ik, is nog geen 2,8% verschil, alleen ja...23" mss een beetje overkill, zit er ongeveer halve meter van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan is de U2211H groot genoeg denk ik. Ik kan op m'n U2711 alle tekst nog wel lezen vanaf ruim een meter afstand en die heeft een pixelpitch van 0,233mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
Ik werk normaliter op een laptopscherm 1920x1200 van 17", had vroeger ook een 15,4" met die resolutie: dan heb je echt drukwerkletters! Ik zou er eigenlijk best een monitor van 17" met die resolutie langs willen zetten (ik kijk die kapotte M1710 nog eens aan...), maar wacht eerst nog even de prijs van de U3011 af, alhoewel ik dan waarschijnlijk een groter buro moet regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Banaan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-06 14:12
kid jansen schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:46:

dat heb ik ook, aangesloten met dvi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raar, vraag me af wanneer die optie dan wel beschikbaar is.

Ik ben zelf trouwens ook wel benieuwd naar de prijs van de U3011. In Nederland werden we altijd gigantisch genaaid met de 3008WFP, die op sommige momenten ruim twee keer zo duur was hier in Nederland als in de VS. Nou ligt dat voor een deel aan de BTW, maar natuurlijk lang niet allemaal.

Maar ik vond zelf de U2711 een betere optie, je mist wel 160 pixels in de hoogte, maar de featureset is waarschijnlijk hetzelfde en je hebt toch iets minder bakbeest op je bureau staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micd33
Klopt.
Dynamic contrast is niet beschikbaar via Displayport bij mijn U2410.
Mijn 2209Aw is via DVI aangesloten en daar is de Dynamic contrast wel beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:20

el-jorge

turn around and feel the vibe

el-jorge schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 11:49:
Even wat simpele vragen:

Yellowneck schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:07:
Control Panel\All Control Panel Items\Display en dan Calibrate Color links in het menu
Dat is de calibratie van de kleuren. Ik bedoel echt het profiel, de vaak genoemde sRGB?

[ Voor 16% gewijzigd door el-jorge op 23-08-2010 10:30 ]

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor zover ik weet moet je een dergelijk icc profiel zelf aanmaken, je krijgt alleen een standaard icc profiel bij je monitor. Je hebt wel standaard op de monitor zelf een aantal presets, waaronder sRGB en Adobe RGB, deze zijn te vinden in het OSD.

Bij de U2711 zijn de presets:
  • standard
  • multimedia
  • game
  • warm
  • cool
  • Adobe RGB
  • sRGB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
Even voor de duidelijkheid: als je op de monitor sRGB instelt hoef je in windows GEEN kleurprofiel in te stellen aangezien sRGB de standaard werkruimte is (en de monitor in sRGB stand deze zo dicht mogelijk benaderd).

Alleen als je een calibrator hebt heeft het zin om een kleurprofiel te maken welke de sRGB weergave preciezer benadert. Wil je met adobeRGB gaan werken dan wordt e.e.a. wat ingewikkelder ;)

[ Voor 30% gewijzigd door base_ op 23-08-2010 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 07:12
kid jansen schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 19:47:
Die review van me doet het goed, 9800 views in precies twee weken tijd, meeste beeldscherm reviews hadden dat aantal pas na een half jaar.
Je update hem dan ook te pas en te onpas ouwe karma farmers ;)

Verder zit ik met een dilemma, van 3×24" (Samsung 2443BW + 245B + 2443BW)

Overstappen op een 27" + 24" (245B)? De 2443BW's zijn amper een jaar oud en niet veel gebruikt meestal power off stekkerblok en alleen de 245B aan, zouden deze nog wat opbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom wil je overstappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Als ik moet gokken: hij wil een IPS :)
GewoonWatSpulle schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 14:27:
[...]

Je update hem dan ook te pas en te onpas ouwe karma farmers ;)

Verder zit ik met een dilemma, van 3×24" (Samsung 2443BW + 245B + 2443BW)

Overstappen op een 27" + 24" (245B)? De 2443BW's zijn amper een jaar oud en niet veel gebruikt meestal power off stekkerblok en alleen de 245B aan, zouden deze nog wat opbrengen?
Aangezien er nog garantie op zit (ga ik van uit tenminste) denk ik dat je nog wel zo'n 130 euro per stuk kan slijten voor zo'n scherm. Nieuw kosten ze 230 euro.
Sja, tis niet veel, maar TN-schermen kosten ook niet echt veel meer.

[ Voor 65% gewijzigd door Yellowneck op 23-08-2010 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 07:12
Voornaamste reden kleur echtheid en de extra breedte, multi monitoren gaat op 2 schermen prima maar het 3e doet alleen mee voor spek en bonen, en 't idee was ATi-Eyefinity te gebruiken maar dat werkt dus niet met 3× DVI, en wilde ik eigenlijk ook een active DP scherm.

Of zal ik de 245B 24" vervangen door een 24" 1920×1200 IPS scherm, voor eyefinity is kleur overeenkomst in de ooghoeken niet echt van mega belang kan ik mee leven.

Edit: ik ben al aan het kijken naar de U2410

[ Voor 5% gewijzigd door GewoonWatSpulle op 23-08-2010 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voordeel van een U2711 ten opzichte van een U2410 is dat je nog eens 60% meer pixels hebt. Verder is het formaat ook redelijk geschikt om als HD TV te gebruiken. Je hebt in m'n review wel gelezen wat er allemaal op je scherm past, dat is echt heerlijk, dan heb je eigenlijk niet eens meer twee schermen nodig (hoewel het natuurlijk wel een stuk minder is dan 3x 24")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Is het wel of niet hebben van een displayport voor jullie een breekpunt? Ik twijfel nog steeds :P tussen de 2311 en de 2209. De 2209 heeft geen displayport, de 2311 wel. Ik gebruik m'n monitor alleen voor m'n PC dus ik zou denken dat DVI ook prima is. Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 22:12
Ik heb de 2311 nu ruim een maand in dual-screen opstelling draaien en het is werkelijk fantastisch om zoveel beeld te hebben!
In Word zonder moeite 2 A4'tjes naast elkaar en dan nog op 100% kunnen werken. Games heb ik nog niet geprobeerd.
Full-hd ziet er strak uit zonder balken en de kleuren zijn echt een stuk beter dan de 17" TN panelen die ik had, wist niet dat er zoveel verschil kon bestaan qua tussenkleuren en overgangen.
Enige wat ik wel merk met films is dat als hij van beeld wisselt en het is al wat donkerder van de serie/films, dan zie je de contouren van gezichten en/of gebouwen nog 'nagloeien' tot het volgende beeld. Bij snelle wisselingen merk je het niet, maar bij series wil er nog wel eens ff overgang van scene inzitten. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Verder helemaal tevreden gebruiker, geen spijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eigenlijk nog niet opgevallen bij de U2711 dat nagloeien, misschien dat die er ook geen last van heeft.

Wat betreft DisplayPort, het heeft eigenlijk weinig voordelen ten opzichte van DVI. Ik zou zeggen ondersteuning voor DeepColor, dunnere kabel en kleinere connector. De overige voordelen die de DisplayPort standaard biedt heb je op het moment nog niet zo veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ TimothyD: naar aanleiding van een reactie op m'n review van de U2711 zou ik graag willen weten of jullie de Dell beeldschermen op naam zetten van de koper? Dit in verband met garantie op deze schermen. De reden voor deze vraag was dat een jaar of twee geleden Qsix heel erg populair was in dit topic. Heel veel mensen bestelde hun Dell schermen daar. Vervolgens stopte Qsix er mee / ging failliet (weet ik niet precies en doet er ook niet toe) en nu hebben veel (alle?) mensen die daar hun scherm gekocht hebben geen garantie. Dell weigert namelijk de garantieclaims, omdat de schermen niet op naam van de kopers staan.

URL van de review is productreview: Dell Ultrasharp U2711 review door Kid Jansen
URL van de reactie is ppl in 'productreview: Dell Ultrasharp U2711 review door kid jansen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het lijkt er op dat Dell m'n beoordeling van de U2711 heeft afgekeurd. Ik had op de Dell site ook een kleine beoordeling geplaatst, kort tekstje, pros en cons en nog een link naar m'n review op tweakers.net

Waarschijnlijk afgekeurd vanwege die link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micd33
O, die site van Dell?
Ik heb daar ook eens een review en beoordeling gepost van de U2410 ..;
Ook nooit geplaatst... waarom? Tja, ze zullen te lui zijn om 't eens na te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothyD
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-07 19:50
@ kid jansen de koper kan deze als hij wenst op zijn naam laten zetten... standaard doe ik dit niet omdat ik er uiteraard niet vanuit ga dat ik het geen 3 jaar meer volhoud :)

als de koper dit wil kan ik dit wel doen ... maar dan vervalt uiteraard onze garantie en moet je zelf bij dell aankloppen...

[ Voor 14% gewijzigd door timothyD op 24-08-2010 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Okee, duidelijk, bedankt voor je antwoord. Ik heb dit ook even in de review vermeld.

Daarnaast heb ik het onderdeel kleurweergave een update gegeven, omdat ik er achter kwam dat Dell dit scherm als 10bit verkoopt terwijl het helemaal geen 10bit scherm is. In de U2711 worden 10bit kleuren gesimuleerd door 8bit kleuren te combineren met Frame Rate Control, zoals ook wordt gedaan om met goedkope 6bit TN panelen 8bit kleuren te simuleren.

Het enige native 10bit paneel is de LG Displays LM240WU5 die in de HP LP2480zx te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micd33
Die review wordt wel uitgebreid he...
Goed zeg, om je vingers aan af te likken; Knap gedaan en veel werk erin gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Door meer te testen, meer die monitor gebruiken en meer er over te lezen is de review ook steeds kritischer geworden. De pluspunten kan iedereen eigenlijk wel bedenken, daar heb je die review niet voor nodig. Vooral de minpunten zijn nuttig en dat waren er in de originele review geen. Begrijp me niet verkeerd, het is nog steeds en hele goede monitor en ik ben er ook nog steeds erg blij mee, maar hij is toch ook weer niet perfect.
Aan de andere kant heb je voor nog geen €900 ook zeker niet iets beters met een vergelijkbare resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

The Legend schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 21:45:
Is het wel of niet hebben van een displayport voor jullie een breekpunt? Ik twijfel nog steeds :P tussen de 2311 en de 2209. De 2209 heeft geen displayport, de 2311 wel. Ik gebruik m'n monitor alleen voor m'n PC dus ik zou denken dat DVI ook prima is. Of mis ik iets?
DisplayPort is wel "Sneller" => Vooral als je een moederbord hebt waar het BIOS scherm snel weg is kan dit een voordeel zijn : DP "ontwaakt" het snelst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds vandaag is de U2711 weer in de aanbieding bij Dell B2B (midden en klein bedrijf), het gaat om 20% korting en dit geeft een prijs van €719,20 excl. BTW en €855,85 incl. BTW. Inclusief BTW en verzendkosten kom je op €860,61.

De aanbieding loopt tot en met 21 september.

Verder heeft ook CS Solutions de prijs verlaag met €2, maar dat is denk ik vooral om weer boven DataByte te komen staan in de Pricewatch. Ondanks deze verlaging in prijs ben je bij Dell B2B nog steeds €18,34 goedkoper uit als je kijkt naar de prijs inclusief BTW en verzendkosten.

[ Voor 33% gewijzigd door Kid Jansen op 25-08-2010 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de U2311 binnen, er zit een kleine kabel bij voor beeldscherm -> usb.

Waarvoor dient deze kabel? Is het nodig om deze aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 15:23:
Ik heb net de U2311 binnen, er zit een kleine kabel bij voor beeldscherm -> usb.

Waarvoor dient deze kabel? Is het nodig om deze aan te sluiten?
Dat is om de USB hub in je beeldscherm te kunnen gebruiken. Hecht je daar geen waarde aan, dan kan je deze prima in de doos laten zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LzpAppel schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 15:29:
[...]

Dat is om de USB hub in je beeldscherm te kunnen gebruiken. Hecht je daar geen waarde aan, dan kan je deze prima in de doos laten zitten :)
Thanks!

Ik heb hem aangesloten en ik zie 1 dode pixel geloof ik... zwart puntje :@
Hij zit wel in de rechter onderhoek....dus hij is niet hinderlijk ofzo.

Mmmh raar.
Ik had eerst een CRT monitor met resolutie 1024x768

Nu U2311 met 1900x1080

Ik vind HD materiaal er op mijn CRT monitor veel beter uitzien, ik zie daar geen pixels, hier wel.
Net even op m'n ma's TFT geprobeerd. Daar ziet het er ook lelijk uit.

Is TFT gewoon erg lelijk in vergelijking tot een CRT scherm als het gaat om de weergave van HD?
Er zit een soort noise in de HD films op het TFT scherm, vooral de achtergrond zie je het op.

Hoe komt dat?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2010 17:22 ]

Ik heb zelf de U2711 en daar vind ik het er prima uit zien. Ik heb zelf ook nooit een echt goede CRT gehad, alleen een budget CRT, de LG Studioworks 700S. Maar ik ben toch wel zeer tevreden over de kleuren op de U2711, tot nu toe zeker iets van 10 full HD films gekeken op dit scherm en ik vind het er prima uit zien.

Wat voor noise bedoel je trouwens? Zit er een waas door het beeld, of bedoel je gewoon beeldruis zoals je die ook tegen komt bij foto's gemaakt met compactcamera's?

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:14:
Ik heb hem aangesloten en ik zie 1 dode pixel geloof ik... zwart puntje :@
Hij zit wel in de rechter onderhoek....dus hij is niet hinderlijk ofzo.
Terugsturen !!!
Mmmh raar.
Ik had eerst een CRT monitor met resolutie 1024x768
Hij kon echt niet hoger ?? 15 inch of zo ?? :P
Nu U2311 met 190020x1080
;)
Ik vind HD materiaal er op mijn CRT monitor veel beter uitzien, ik zie daar geen pixels, hier wel.
Net even op m'n ma's TFT geprobeerd. Daar ziet het er ook lelijk uit.

Is TFT gewoon erg lelijk in vergelijking tot een CRT scherm als het gaat om de weergave van HD?
Er zit een soort noise in de HD films op het TFT scherm, vooral de achtergrond zie je het op.

Hoe komt dat ?
1. CRT is ALTIJD mooier :Y)
2. Noise als in "HD / Digitaal ruis" ?? Dat is normaal denk ik. Wat zie je precies ??
3. Het zou door de absurd grote pixels kunnen komen, maar ik gok op het volgende :

Op je CRT keek je niet naar de volledige resolutie en vielen alle "oneffenheden" weg doordat je alle details verstopt in pixels die er niet zijn. Er was dus geen plek voor alle fouten in het beeld zeg maar :)

De pixelpitch van de U2311H is ook maar 0,265mm hoor, dat is echt niet absurd groot, het is kleiner dan bij een 24" WUXGA scherm, die heeft 0,270mm.

Als je op een full HD scherm kijkt moet je natuurlijk wel, wanneer mogelijk, full HD content kijken. Als je blu-ray kwaliteit content kijkt zou het er prima uit moeten zien.

En inderdaad terugsturen, daar is die garantie voor.

[ Voor 7% gewijzigd door Kid Jansen op 26-08-2010 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
nero355 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 11:12:
[...]

DisplayPort is wel "Sneller" => Vooral als je een moederbord hebt waar het BIOS scherm snel weg is kan dit een voordeel zijn : DP "ontwaakt" het snelst :)
Yep maar gelukkig is mijn Dell U2410 traag met opstarten dus heb je daar weer niks aan _O- :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

peakaboo schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 00:05:
Yep maar gelukkig is mijn Dell U2410 traag met opstarten dus heb je daar weer niks aan _O- :+
Mijn test opstelling :

- 3x U2410 :P
- Eerst laten "booten" totdat ze door hebben dat er geen input is.
- Dan pas PC laten booten en kijken welke monitor het snelst beeld geeft :)

Wat ook maf is : ATI laat de 3de monitor pas in Windows aan gaan. Daarvoor zie je er maar 2 beeld weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb weer een onderdeel toegevoegd (of eigenlijk uitgebreid met een eigen test) aan m'n review van de U2711, namelijk inputlag. Ten opzichte van een Compaq v500 CRT mat ik een verschil van 22 ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even een vraag over de U2311.

Ik had al gelezen dat het scherm niet uniform was. Het zou per exemplaar verschillen though.

Hoe weet je of je een goede of slecht exemplaar hebt? Ik vind het behoorlijk duidelijk bij dit exemplaar. (linkerkantt van tweakers grijs is aantal tinten donkerder dan aan de rechter).
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.