Toon posts:

[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 15 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 61.686 views
Als het met het blote oog kan zien lijkt het me vrij duidelijk dat je geen goed exemplaar hebt. Om er zeker van te zijn dat je wel een goed exemplaar hebt zou je het scherm moeten testen met een beeldschermkalibrator die een mogelijkheid heeft om de beeldschermuniformiteit te testen. De Datacolor Spyder 3 Elite kan met de nieuwe 4.0.2. software wel de helderheiduniformiteit testen, maar niet de kleuruniformiteit. Volgens mij kan de X-rite i1 Display 2 dit wel, maar dat weet ik niet zeker. Beide zijn voor rond de €175 te krijgen.

• micd33
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-05-2021
nero355 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:41:
[...]

Mijn test opstelling :

- 3x U2410 :P
- Eerst laten "booten" totdat ze door hebben dat er geen input is.
- Dan pas PC laten booten en kijken welke monitor het snelst beeld geeft :)

Wat ook maf is : ATI laat de 3de monitor pas in Windows aan gaan. Daarvoor zie je er maar 2 beeld weergeven.
Jep, dat is hier ook zo hoor.
Twee Dells een U2410 en een 2209AW.
Booten zie je op de twee, dus bios , enz...
Maar het windows scherm komt eerst op de 2209, pas daarna op de U2410.
Dat heeft niets met de monitorsnelheid te maken maar met de sturing van de ATI kaart.
Trouwens de displayport aansluiting (U2410) krijgt hier altijd als laatste beeld... terwijl hij normaal de snelste verbinding is.

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-07 11:46
Ik heb mijn U2211H nu een aantal weken in bezit, en ik heb gemerkt dat ik dus wel last heb van het feit dat zwart vaak niet echt zwart is bij het kijken van films. Zelfs als ik een blu-ray kwaliteit film afspeel zie je links en rechts onder een soort glansachtig zwart, het lijkt of het het licht weerkaatst, maar als ik alle lampen in de kamer uit doe dan blijft het nog steeds aanwezig! Het is opzich best storend als je er op gaat letten. Is dit nu backlightbleeding?
Het gekke is dat over de rest van het scherm de kwaliteit behoorlijk is alleen die 2 onderste hoeken geven soms een soort glans af waar ik niet blij van word. Toch gek

[Voor 15% gewijzigd door SuX DeLuXe op 30-08-2010 07:57]

• TheOneAndOnly
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-08 07:42
Ik heb mijn U2410 vanaf ik 'em had via DP aangesloten.
Echter waren daar soms rarigheden bij (zie mijn (oud) topic op GoT), en daarom had ik besloten om 'm via HDMI aan te sluiten.

Bij het scherm zat dan weer geen HDMI, dus kocht ik de HDMI kabels van op Ibood onlangs (zie details hier). Zijn dus degelijke HDMI 1.4 kabels. Ik heb er één overgenomen van iemand anders, die er meerdere besteld had.

Nu, als ik het scherm via HDMI aansluit, heb ik een ander klein probleem: 2 of 3x daags heb ik zo'n balkje van een centimeter hoogte dat verspringt. Ik kan het het best omschrijven met tearing. Maar dus zo 2x, een centimeter boven elkaar. Balkje verspringt / pinkt, en dan is het weer oke voor zoveel uur...
(Dit is gewoon in Windows, niet in een game zonder V-sync)

Nu heb ik em weer via DP, en dan heeft ie het kennelijk weer niet meer.

Iemand die dit fenomeen (her)kent?

[Voor 7% gewijzigd door TheOneAndOnly op 30-08-2010 13:25]

Anoniem: 308724

kid jansen schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 01:07:
Als het met het blote oog kan zien lijkt het me vrij duidelijk dat je geen goed exemplaar hebt. Om er zeker van te zijn dat je wel een goed exemplaar hebt zou je het scherm moeten testen met een beeldschermkalibrator die een mogelijkheid heeft om de beeldschermuniformiteit te testen. De Datacolor Spyder 3 Elite kan met de nieuwe 4.0.2. software wel de helderheiduniformiteit testen, maar niet de kleuruniformiteit. Volgens mij kan de X-rite i1 Display 2 dit wel, maar dat weet ik niet zeker. Beide zijn voor rond de €175 te krijgen.
Er zijn meerdere mensen die hier last van hebben (lees 80%).
Is er een manier om jullie te laten zien hoe erg het is? (Jullie kunnen wel beoordelen of dit normaal is of niet aangezien mijn sample bestaat uit...wel dit tft scherm).
Ik heb wel een foto toestel, maar weet niet of je het daardoor objectief genoeg kan bekijken.

Btw, weten jullie of ze nakijken bij de dode pixel garantie of er daadwerkelijk dode pixels zijn?

Ik kom er net achter dat het wat vuil was op m'n scherm, en geen dode pixel. *Idioot dat ik ben haha*
Om het met een foto toestel goed zichtbaar te maken zou je eigenlijk twee keer dat scherm moeten hebben, je eigen exemplaar en een exemplaar dat helemaal goed is. Dan nog zal het zelfs met een heel erg goede camera en heel veel spelen met de instellingen erg lastig zijn om de foto er zo uit te laten zien als hoe je het werkelijk ervaart. Eigenlijk is het zelfs onmogelijk, aangezien wij dan ook weer die foto op onze schermen zien, waardoor er nog een extra factor bij komt die vrijwel onvermijdelijk weer fouten met zich mee zal brengen.

Daarom hecht ik ook vrij veel waarde aan de reviews van Prad.de, ze hebben de apparatuur om te testen, ze hebben de kennis in huis en ze hebben veel ervaring met schermen uit alle verschillende klasses, waardoor ze zowel subjectief (o.a. blote oog) als objectief (o.a. beeldschermkalibrator met testfunctionaliteit) die schermen goed kunnen testen en vergelijken met andere schermen, zowel uit dezelfde klasse als hogere en lagere klasses. Enige nadeel bij Prad.de is dan misschien weer dat ze de schermen niet zelf uit een willekeurige winkel halen, maar dat het waarschijnlijk door de fabrikant beschikbaar wordt gesteld, daar krijg ik dan snel het idee bij dat de kans een stuk groter is dat het cherry-picked exemplaren zijn. De 3008WFP bijvoorbeeld lijkt in hun review vrijwel uitmuntend, maar als je de userrevies op de Dell site zelf bekijkt, of een paar delen van dit topic terug leest krijg je een heel ander beeld.

Anoniem: 308724

kid jansen schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 19:01:
Om het met een foto toestel goed zichtbaar te maken zou je eigenlijk twee keer dat scherm moeten hebben, je eigen exemplaar en een exemplaar dat helemaal goed is. Dan nog zal het zelfs met een heel erg goede camera en heel veel spelen met de instellingen erg lastig zijn om de foto er zo uit te laten zien als hoe je het werkelijk ervaart. Eigenlijk is het zelfs onmogelijk, aangezien wij dan ook weer die foto op onze schermen zien, waardoor er nog een extra factor bij komt die vrijwel onvermijdelijk weer fouten met zich mee zal brengen.

Daarom hecht ik ook vrij veel waarde aan de reviews van Prad.de, ze hebben de apparatuur om te testen, ze hebben de kennis in huis en ze hebben veel ervaring met schermen uit alle verschillende klasses, waardoor ze zowel subjectief (o.a. blote oog) als objectief (o.a. beeldschermkalibrator met testfunctionaliteit) die schermen goed kunnen testen en vergelijken met andere schermen, zowel uit dezelfde klasse als hogere en lagere klasses. Enige nadeel bij Prad.de is dan misschien weer dat ze de schermen niet zelf uit een willekeurige winkel halen, maar dat het waarschijnlijk door de fabrikant beschikbaar wordt gesteld, daar krijg ik dan snel het idee bij dat de kans een stuk groter is dat het cherry-picked exemplaren zijn. De 3008WFP bijvoorbeeld lijkt in hun review vrijwel uitmuntend, maar als je de userrevies op de Dell site zelf bekijkt, of een paar delen van dit topic terug leest krijg je een heel ander beeld.
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u2311h.htm

De panel uniformity schijnt volgens dit review best slecht te zijn. (Ik merk precies hetzelfde).

Op forums las ik dat het een soort lotterij was hoe erg het daadwerkelijk is.
Ik ben dus wel benieuwd of ik gewonnen heb of niet :P
Als ik een heel slecht exemplaar heb, terugsturen. Normaal..houden. Probleem is dus dat ik niet weet of dit normaal is of niet.
Daar hebben bijna alle Dell Ultrasharps last van, die van mij heeft ook niet echt goede uniformity. Bij mij is het verschil met het midden -7% t/m +4%.

[Voor 20% gewijzigd door Kid Jansen op 31-08-2010 08:38]

Ik heb gevraagd of m'n review van de U2711 omgezet kan worden in een tweakers.net review in plaats van een user review, zodat ik ook een pagina-indeling en inhoudsopgave kan gebruiken. Met zo'n 8500 woorden en 42 afbeeldingen is de review zo'n 37k pixels hoog, vooral voor mensen die op een laptopscherm met 1366x768 werken betekent dat eindeloos veel scrollen.

Als dat zou kunnen zou dat erg mooi zijn, want dan kan ik hem opsplitsen in zo'n 15 tot 20 pagina's. Ook een inhoudsopgave zou erg handig zijn, zodat je niet meer de hele review moet door scrollen om bijvoorbeeld het onderdeel inputlag te kunnen lezen.

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

kid jansen schreef op donderdag 02 september 2010 @ 14:00:
Ik heb gevraagd of m'n review van de U2711 omgezet kan worden in een tweakers.net review in plaats van een user review, zodat ik ook een pagina-indeling en inhoudsopgave kan gebruiken. Met zo'n 8500 woorden en 42 afbeeldingen is de review zo'n 37k pixels hoog, vooral voor mensen die op een laptopscherm met 1366x768 werken betekent dat eindeloos veel scrollen.

Als dat zou kunnen zou dat erg mooi zijn, want dan kan ik hem opsplitsen in zo'n 15 tot 20 pagina's. Ook een inhoudsopgave zou erg handig zijn, zodat je niet meer de hele review moet door scrollen om bijvoorbeeld het onderdeel inputlag te kunnen lezen.
Hey, Kid, prima review. Echt respect! Maar ik zie nu al een aantal keer dit topic gebumped worden, en dan kijk ik en dat blijkt het een post te zijn over je review. Weliswaar is je review van de U2711H, maar verder heeft het geen enkele relevantie (meer) in dit topic. Dus mijn inziens is dit een beetje offtopic. Nofi :>

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• micd33
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-05-2021
Yellowneck schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:28:
[...]

Hey, Kid, prima review. Echt respect! Maar ik zie nu al een aantal keer dit topic gebumped worden, en dan kijk ik en dat blijkt het een post te zijn over je review. Weliswaar is je review van de U2711H, maar verder heeft het geen enkele relevantie (meer) in dit topic. Dus mijn inziens is dit een beetje offtopic. Nofi :>
Tja, dat vind ik nu net niet.
Ik vind dit topic en Kid's review mooi samenhangen. Dat review is ook telkenmale aangepast en geupdate door posts, discussies en ingave hier in dit topic. Door sommige discussies hier is kid 't review gaan aanpassen... updaten...

Je kan hier moeilijk alle specs enz posten.. daarom vind ik telkens de verwijzing naar een update of aanpassing hier mooi meegenomen. Een bump zou ik 't niet noemen.

Ik heb die review gelezen, en ga het natuurlijk niet opnieuw lezen...
Maar als hier dan een discussie is en Kid, vermeld dat er daarom een update is, ga ik het wel weer lezen.
Enne... daarbij komt dat, in dat review, veel zit wat ook op andere Dell schermen van toepassing is.
Dus van mij mag hij hier telkens vermelden als er iets nieuws aan dat review wordt toegevoegd. :*)

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Sinds een paar weken doet mijn power-ledje het niet meer goed van mijn U2410 (Shipped november 2009, Rev A00). Deze is (meestal) constant aan het in en uitfaden. Alsof ie te weinig stroom krijgt ofzo.. De power-knop zelf doet het wel gewoon.

Iemand anders hier ook last van? Ik ben niet de enige trouwens :P

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• Rednas
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 10:26
Ik heb sinds een paar weken last van een ernstige "distortion" op mijn Dell U2711. Het hele beeld is dan volledig misvormd met een soort van zaagtandeffect, zelfs al voordat ik beeld heb. De eerste keer ging dit na een half uur weg, nu is dit al een uur zo. Heeft iemand dit ook al gehad?

The Dude abides!

Niet bekend met het probleem, heb er hier ook geen last van op m'n U2711. Maak er anders eens een foto van, zodat we kunnen zien wat het probleem is.

• Rednas
Het probleem is inmiddels al weer verdwenen, dus een foto wordt moeilijk. Ik heb er de afgelopen twee weken pas last van gekregen, heel vreemd, daarvoor geen enkel probleem gehad. Deze video laat het probleem zien: http://www.youtube.com/watch?v=ks9yukoChPQ

The Dude abides!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Oja, youtube.. helemaal niet aan gedacht :P
Hier wordt mijn probleem geïllustreerd: YouTube: DELL U2410 led defect.

Heb trouwens ook een paar keer (2 of 3 keer sinds aanschaf december 2009) gehad dat het beeld ineens helemaal wegviel en na een paar seconden weer ineens tevoorschijn kwam.. :?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Raar probleem dat flikkerende scherm, zou haast zeggen dat er iets mis is met de signaaloverdracht. Heb je al een andere aansluiting geprobeerd?

• Rednas
Ik heb inderdaad al een andere aansluiting geprobeerd, maar het probleem treedt al op als het scherm aangezet wordt.

Op dit moment werkt het scherm weer helemaal normaal, het lijkt erop dat dit probleem optreedt als het scherm twee of meer dagen heeft aangestaan, aangezien dit voorkwam nadat ik op vakantie was geweest en ik het scherm dit weekend niet heb gebruikt :P

The Dude abides!

Laat jij je scherm twee dagen of meer onafgebroken aan staan? Dan nog zouden dergelijke problemen niet op mogen treden, maar het kan nooit goed zijn voor het scherm. Ik heb het scherm wel behoorlijk veel uur per dag aan staan, maar tussendoor gaat hij ook af en toe wel even uit.

• Rednas
Haha, nee, niet meerdere dagen onafgebroken, maar ik bedoel dat het soms meerdere dagen duurt voordat ik het scherm weer inschakel ;)

[Voor 6% gewijzigd door Rednas op 06-09-2010 22:03]

The Dude abides!

Okee, precies het tegenovergestelde dus, het leek me ook al erg raar.

Overigens zag ik dat de U2711 nu €877 kost bij CS Solutions, dus als die €25 extra korting o.v.m. tweakers nog steeds geldt zijn zij nu weer de goedkoopste, want dan komen ze op een prijs van €852, of €858,95 inclusief verzendkosten. Wordt dus steeds betaalbaarder.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:01
In hoeverre is calibratie aan te raden?

Ik heb recentelijk een Dell U2410 aangeschaft en draai nu met de standaard instellingen, enkel de brightness van 50 naar 30 gezet op standaard mode. Nu vind ik (persoonlijke mening) het beeld niet slecht, echter heb ik wel het idee dat het allemaal nog beter kan.

Nu zit ik niet zo heel erg in deze calibratie informatie. Ik gebruik de monitor vooral voor Gaming (WoW), en de normale standaard bezigheden op de pc, internetten, office werk, zo nu en dan wat internet poker en het bekijken van Series/Films e.d.

Ook ben ik misschien van plan een Bluray drive te kopen en deze via HDMI aan te sluiten op de monitor, daar ik deze functionaliteit op mijn slaapkamer nog niet heb op mijn 55cm tv uit het jaar 0 ;)

Nu heb ik uiteraard geen spyder of soortgelijk apparaat en voor ik 80 tot 130 euro ga uitgeven voor een calibratie tool zou ik wel handig vinden te weten hoeveel profijt ik er ongeveer van ga hebben

Dan nog de vraag mocht ik gaan calibreren, moet ik dan als profiel instelling standard hebben of bijvoorbeeld sRGB of AdobeRGB. Vooral deze laatste 2 ben ik niet 100% zeker van waarvoor ik deze zou moeten gebruiken. De profielen standard, gaming e.d. zijn me wel duidelijk.

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

Ik heb zelf de Spyder 3 Elite met de nieuwe 4.0.2 software, de U2711 en een ATI FirePro v4800. Bij mij ging de modus door het kalibreren vanzelf naar Custom, hij stond daarvoor gewoon op Standard.

Volgens mij zijn die vooraf ingestelde modi juist om een redelijk resultaat te hebben zonder kalibreren. Wil je een echt goed resultaat dan gebruik je gewoon een beeldschermkalibrator en dan gaat het scherm automatisch in Custom.

Verder heb je denk ik wel genoeg aan de Spyder 3 Express. Je hebt dan geen ambient light (omgevingslicht) ondersteuning, je kan maar één monitor per PC kalibreren en je kan alleen naar Adobe RGB of sRGB kalibreren, maar hij scheelt wel behoorlijk in prijs met de Spyder 3 Pro en Spyder 3 Elite.

Met de Pro kan je meer dan één monitor onafhankelijk van elkaar kalibreren en je krijgt ambient light ondersteuning erbij.

Met de Elite kan je zelf je kalibratiedoel instellen (dus niet alleen Adobe RGB en sRGB), je kan een front projector kalibreren en je kan meerdere monitoren afhankelijk van elkaar kalibreren.

De X-Rite i1 Display 2 is volgens mij redelijk vergelijkbaar met de Spyder 3 Elite wat betreft featureset en ook wat betreft prijs.

• cerietke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-08 14:04
Ik ben zelf op zoek naar een U2711 en las eerder in dit topic dat er 25 euro korting was te krijgen bij CS Solutions. Ik heb hierover gemaild met CS Solutions en blijkbaar is deze korting niet meer geldig (wel is de monitor met 877 euro aanzienlijk goedkoper dan in andere shops). Wel is dit iets duurder dan de 874 die eerder in dit topic genoemd werd toen er nog wel korting werd gegeven.

Ik las wat over problemen met garantie toen Q-six er mee stopte en sowieso klinkt het wat onhandig om garantie te regelen in een winkel in een ander land (en best een eind weg sowieso). Ik zou denken dat het handig is om meteen te vragen naar het overzetten van de garantie, of is er een reden om misschien toch te kiezen voor deze bij de winkel laten?

Er wordt eerder ook dell B2B genoemd als goedkopere optie, maar ik neem aan dat je hier als particulier geen gebruik van kunt maken?
Jawel, heb ik zelf ook gedaan als particulier. Dell B2B is op dit moment de beste optie als die €25 extra korting bij CS Solutions niet meer geldt.

Het enige waar je tegenaan loopt is dat je een bedrijfsnaam in moet vullen, maar daar kijken ze toch niet naar, dus daar kan je prima je HBO/WO opleiding neerzetten of je werkgever. Verder kan je gewoon aangeven dat je een particulier aflever- en factuuradres wil gebruiken, dat je geen BTW vrijstelling hebt en dat de monitor voor thuisgebruik is.

• srdevil
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-08 23:28
Na even op de Dell.nl website gekeken te hebben kom ik de U2211H en U2311H tegen voor €279 en €319 tegen.

Volgens de tweakers pricewatch is de goedkoopste U2211H - € 287,-
En de goedkoopste U2311H - €312,86,-

Als ik op de monitor klik bij Dell veranderd de prijs opeens naar € 332,01 voor de U2211H, dit is exact 19% btw erbij. Bij de prijs eerder op de site weergegeven van €279 staat echter dat dit al inclusief btw is.

Nu lijkt het mij toch zo dat Dell mij deze monitor tegen de aangegeven prijs kan leveren of weet iemand soms dat er kleine lettertjes of typfouten met btw percentages niet meetellen?

EDIT: Via de 'Dell Klantenzorg' een email naar hun gestuurd, dit is dan wel niet de officiele manier om hun te mailen (had geen ordernummer etc), maar ik hoop dat ze toch antwoord kunnen geven :+

PS: Kan sowieso geen normaal emailadres of contactformulier vinden...

[Voor 14% gewijzigd door srdevil op 09-09-2010 19:45]

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-07 11:46
Ik heb de U2211H ook en ben eigelijk over alles 100 % tevreden behalve over de zwartweergave. Die vind ik zo teleurstellend, vooral in de onderste 2 hoeken. Dat er een soort gloed over de hoeken hangt wanneer ik zwart krijg. Ik vind dit zo opvallend dat ik erover denk om op termijn weer een andere monitor te kopen. Jammer. En ik heb de monitor al gekalibreerd en met allerlei instellingen gespeeld. Dat zwart blijft gewoon ronduit slecht.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 17:34

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

LCD en ook nog eens IPS hé :) Bij PVA is het ietsje beter, maar moet je ook niet teveel van verwachten. Kleuren = IPS en Zwartwaardes = PVA.

Wil je alles goed hebben koop dan een Plasma als monitor :+

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Ik ben net nog een behoorlijk irritante ontwerpfout in de U2711 tegen gekomen: je kan het OSD alleen oproepen als de monitor op een actieve aansluiting staat. Ik had gisteravond m'n laptop en PC allebei op de U2711 aangesloten en blijkbaar had ik de laptop het laatst gebruikt. Vanochtend stond de U2711 daarom nog op VGA, dus toen ik m'n PC aan deed kreeg ik geen beeld en dit kon ik met geen mogelijkheid wijzigen zonder m'n laptop op te starten. Misschien dat de VGA stekker, waarmee de laptop zit aangesloten, er uit trekken ook werkt, of even de spanning van de U2711 halen, maar ik vond dit toch wel zeer irritant.

Maar in ieder geval werkt het OSD dus niet in Powersafe mode en dat vind ik erg stom.

• nero355

nero355

kid jansen schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:42:
Maar in ieder geval werkt het OSD dus niet in Powersafe mode en dat vind ik erg stom.
Je bent niet de enige. U2410 heeft dat ook.

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
kid jansen schreef op woensdag 08 september 2010 @ 14:57:
Jawel, heb ik zelf ook gedaan als particulier. Dell B2B is op dit moment de beste optie als die €25 extra korting bij CS Solutions niet meer geldt.

Het enige waar je tegenaan loopt is dat je een bedrijfsnaam in moet vullen, maar daar kijken ze toch niet naar, dus daar kan je prima je HBO/WO opleiding neerzetten of je werkgever. Verder kan je gewoon aangeven dat je een particulier aflever- en factuuradres wil gebruiken, dat je geen BTW vrijstelling hebt en dat de monitor voor thuisgebruik is.
Een waarschuwing is hier wel op zijn plaats. Bij zakelijke bestellingen (en dat is als je een bedrijfsnaam invult) kan je geen aanspraak maken op de 'wet-kopen-op-afstand' .

Mocht je dus niet tevreden zijn met het product dan moet je het zelf oplossen met Dell en kan je niet de monitor binnen de zichttermijn terugsturen obv die wet.

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:03
Zie ik het nu goed in de pricewatch dat de U2410 in steeds minder winkels leverbaar is en dat de minimum prijs omhoog aan het gaan is? Verklaring iemand?

Mixed Reality dev. // RTX 3070 + i9-11900 // HoloLens 2 // Quest 2 // Magic Leap One

• TheOneAndOnly
Menesis schreef op zondag 12 september 2010 @ 20:26:
Zie ik het nu goed in de pricewatch dat de U2410 in steeds minder winkels leverbaar is en dat de minimum prijs omhoog aan het gaan is? Verklaring iemand?
Dat zie je helaas goed, idd.
Een dag of 2 geleden ofzo stond ie nog €500 rond, nu is het al €525. Zelf heb ik 'm in de voorbije zomervakantie €450 betaald daar...
pricewatch: Dell Ultrasharp U2410

Zelfde verhaal met de U2710.
Daar is het nu zelfs zo, dat hij bij Dell zelf het goedkoopst is. :S CS Solutions, werk aan de winkel prijzen! :)
pricewatch: Dell Ultrasharp U2711

Jammer. Maar een verklaring...? Dat zal de verkoper van CS Solutions allicht beter weten. :)
timothyD

BTW, de €25 "tweaker-korting' is verlopen, was reeds gezegd.

[Voor 9% gewijzigd door TheOneAndOnly op 12-09-2010 21:13]

Ik wil niet veel zeggen, maar de prijs van de U2711 is afgelopen tijd alleen maar gedaald en er zijn juist steeds meer winkels die hem aanbieden.

Dat hij bij Dell B2B het goedkoopst is nu ligt aan de goede aanbieding, maar die geldt nog maar ruim een week, daarna is CS Solutions weer de goedkoopste. Zodra die aanbieding voorbij is heeft het voor CS Solutions totaal geen zin om verder in prijs te zakken aangezien ze al €21 goedkoper zijn de volgende en sowieso al het populairst zijn na Dell zelf.

• timothyD
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-02 16:01
De verklaring voor de stijging is zeer eenvoudig,

dell voerde begin september prijsverhogingen door. (de stijgende fabricagekosten ... )

Timothy

(qua garantie hoef je je geen zorgen te maken !!! je kan bij ons terecht, indien er zich een probleem voordoet kan u zelf naar ons komen of kunnen we een ophaling voor je regelen bij dell zelf dan hoeft u zich niet te verplaatsen (kan wel 2-3 werkdagen duren))

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08 17:15

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik heb nu een aantal reviews gelezen over de 27inch dell U2711, en ik heb momenteel 2x een DELL S2309W 23,5inch. Is het verschil in scherpte, kleurenweergave echt veel groter als bij andere schermen ?

Wil het scherm voornamelijk gaan gebruiken voor internet,office, gamen, films.

Asus Zenbook i7 256gb

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-08 20:00
ff een kort vraagje aan bezitters van een Dell U2410 of ander wide-gamut Dell scherm:
Hoezo heb ik onder Windows 7 fellere(mooiere?) kleuren dan in OSX?

• Menesis
zal wel iets met kleurprofielen zijn...

Mixed Reality dev. // RTX 3070 + i9-11900 // HoloLens 2 // Quest 2 // Magic Leap One

• injectx
Onder beide OS-en wordt het Dell U2410 profiel gebruikt. Heb er verder niets mee gedaan qua kleurprofiel. Maar ik ben dus de enige met dit kleurverschil? Of de enige die het opmerkt?

• TheOneAndOnly
injectx schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:20:
ff een kort vraagje aan bezitters van een Dell U2410 of ander wide-gamut Dell scherm:
Hoezo heb ik onder Windows 7 fellere(mooiere?) kleuren dan in OSX?
Nu, ik kan de mijne enkel met Windows 7 testen, en kan het dus niet zelf bekijken.
Maar, sluit je beide via dezelfde aansluiting aan? Allicht niet. -> Staan de profielen voor beide aansluitingen hetzelfde? Mogelijk zit daar het verschil?
BTW, ik zet de mijne altijd op sRGB...

• injectx
Ik heb W7 en OSX op dualboot dus ja, aansluiting is hetzelfde.

Verder wordt in W7 het standaardprofiel van de U2410 ingeladen, zelfde bij OSX.
Kleurprofiel staat op AdobeRGB. Geeft prachtige kleuren (nu, vooral op W7, in OSX vind ik ze nét iets te flauw, of zo lijkt het tov W7). sRGB geeft een super-fletse weergave, denk niet dat dit de bedoeling is.
Ghostrider schreef op maandag 13 september 2010 @ 19:34:
Ik heb nu een aantal reviews gelezen over de 27inch dell U2711, en ik heb momenteel 2x een DELL S2309W 23,5inch. Is het verschil in scherpte, kleurenweergave echt veel groter als bij andere schermen ?

Wil het scherm voornamelijk gaan gebruiken voor internet,office, gamen, films.
Als je met scherpte de pixeldichtheid bedoelt dan ja, met 109 ppi is de U2711 extreem scherp. Met de standaard instellingen van Windows van 96 ppi vind ik alles nog prima leesbaar, dus dat heb ik lekker zo laten staan, dan past er meer op m'n scherm.

Kleurweergave is natuurlijk een beetje lastig, vergelijk je het met een TN paneel dan ja, maar vergeleken met andere IPS panelen en ook met PVA panelen zal dat wel mee vallen. Je hebt altijd slechtere en betere schermen, de U2711 is zeker niet slecht maar ook niet de beste. Eizo en NEC doen het vaak toch nog iets beter op dit vlak.

• nero355

nero355

injectx schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 19:37:

Kleurprofiel staat op AdobeRGB. Geeft prachtige kleuren (nu, vooral op W7, in OSX vind ik ze nét iets te flauw, of zo lijkt het tov W7). sRGB geeft een super-fletse weergave, denk niet dat dit de bedoeling is.
Ik zou bijna denken dat bij jou sRGB en AdobeRGB instellngen andersom zijn geflashed / ingesteld.
sRGB is wat doffer over het algemeen dan AdobeRGB. Probeer het eens zonder profielen of calibreer zelf eens een setje :)

• injectx
Nou zonder set, dus op 'standard' krijg ik een erg groenig beeld. Vandaar na wat spelen mij de 'Adobe RGB' mode het beste leek. Zou best nog eens kunnen dat die mode met sRGB verwisseld is, geen id. Zou het eens kunnen proberen met een of andere calibratietool.

Ben nog aan het denken over de aanschaf van een 2e exemplaar maar het leuke is, ik heb ook de U2311 gehad (maar toen teruggestuurd vanwege de schermverhouding) en die kleuren waren.. perfect op het ingebouwd sRGB profiel. Hoefde ook niets te veranderen verder. Hmm.. good ol' times :) Dus misschien heb ik toch liever 2x U2311 dan 2x U2410.
Waarom? Ik merk dat onder Mac OSX de standaard interface en het dock een iets doffere kleur krijgen dan als je een afbeelding bekijkt in iPhoto of een website bekijkt. De kleuren zijn dan feller.. raar.. gewoon de manier hoe OSX met kleurprofielen omgaat? Misschien zijn wide-gamut monitoren gewoon niet voor me weggelegd.

[Voor 21% gewijzigd door injectx op 17-09-2010 14:24]

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-08 07:21
Op de website van Dell is de U2711 nu 20% in de korting, nog 3 dagen. Mijn vraag is of dit nu een echte kortingsactie is, of nep-korting die je ook bij de consumenten laptops ziet?

Heeft iemand enig idee hoe vaak zo'n korting wordt gegeven?

Edit: ik bedoel de aanbieding op de MKB website: "20% korting op U2711, Vervalt dinsdag 21 september 2010"
http://accessories.euro.d...bsd&cs=nlbsdt1&sku=381158
Inclusief BTW en verzending is ie daar nu 860 euro

Op de particulieren-site staat ie voor 1070 euro, met 5% korting waar JoWannes het over hebt kom je dan op 1016 euro.

Ik denk dat ik hem zelf maar niet koop, heb toch liever een 30-incher voor +-1000 euro uit de PW... Mischien is deze aanbieding nog interessant voor iemand anders?

[Voor 52% gewijzigd door alwinuzz op 18-09-2010 21:59. Reden: specificeren welke korting en waar vandaan]

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Heb inmiddels een U2711 besteld, ben benieuwd. Zal er een dell ultrasharp 2009W 20" naastzetten voor msn, films etc.

Asus Zenbook i7 256gb

• TheOneAndOnly
alwinuzz schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 18:09:
Op de website van Dell is de U2711 nu 20% in de korting, nog 3 dagen. Mijn vraag is of dit nu een echte kortingsactie is, of nep-korting die je ook bij de consumenten laptops ziet?

Heeft iemand enig idee hoe vaak zo'n korting wordt gegeven?
Ik neem aan dat je doelt op die 5% korting vanaf €799? Die is er idd constant, en die krijg je ook bij telefonische bestellingen als je erom vraagt. Dat stelt dus niks voor.

Nu, die 20% op die monitor zie je toch niet frequent hoor. Moest dat meer lopen, zouden de andere shops hun prijzen daar ook op afstemmen. Nu zie je dat dit niet zo is. Dus ik zou zeggen: het is effectief een aanbieding die je niet zo snel weer terug ziet komen. :)
Zoals ik ook al in m'n review zei is €860,61 inclusief BTW en verzendkosten een erg goede prijs voor de U2711, als je die monitor wil zou ik hem voor die prijs niet laten liggen.

Overigens vraag ik me af voor welke 30" monitor je dan wil gaan. De HP LP3065 en de LG W3000H zijn de enige twee in die prijsklasse en beiden behoorlijk verouderd alweer. De HP is ook EOL, zijn alleen nog de restanten van de voorraad.

De LG heeft ook maar één DVI-D duallink input en dat is alles, de HP heeft er drie, maar verder ook geen andere beeldaansluitingen.

Als ik voor zo'n groot scherm zou gaan zou ik toch wel één nemen met DisplayPort: HP ZR30W, Dell 3008WFP en binnenkort de Dell U3011.

• imp4ct
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 09:22
Ik zit met een twijfel. Tot voor kort was ik overtuigd van een aankoop te doen van een U2410, maar nu dat de U2311 op de proppen is gekomen twijfel ik.

Ik gebruik m'n scherm voor fotobewerking, webdev, surfen.. zeer zelden gamen of filmpje kijken. Met dit in het achterhoofd, wat zou dan een beter keuze zijn?

Bedrijf : Webtrix

Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
U2410 heeft meer ruimte (120 pixels in de hoogte meer). Maar kijk er eens wat reviews op na, de U2410 is volgens mij wel wat beter qua beeld, maar daar betaal je ook wel redelijk wat meer voor.

The devil is in the details.

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-08 07:21
kid jansen schreef op zondag 19 september 2010 @ 11:05:
Zoals ik ook al in m'n review zei is €860,61 inclusief BTW en verzendkosten een erg goede prijs voor de U2711, als je die monitor wil zou ik hem voor die prijs niet laten liggen.

Overigens vraag ik me af voor welke 30" monitor je dan wil gaan. De HP LP3065 en de LG W3000H zijn de enige twee in die prijsklasse en beiden behoorlijk verouderd alweer. De HP is ook EOL, zijn alleen nog de restanten van de voorraad.

De LG heeft ook maar één DVI-D duallink input en dat is alles, de HP heeft er drie, maar verder ook geen andere beeldaansluitingen.

Als ik voor zo'n groot scherm zou gaan zou ik toch wel één nemen met DisplayPort: HP ZR30W, Dell 3008WFP en binnenkort de Dell U3011.
Ik heb nu een 1920x1200 monitor van 26 inch, waar ik websites die ik bezoek al regelmatig uitvergroot. Met de kleinere dotpitch van de 27 inch monitor zal ik dit ook doen waardoor het voordeel van 2 vensters naast elkaar weg is. Anders zit ik de hele tijd voorover zoals bij het full-hd scherm van mn laptop. Ik heb de U2711 toch maar niet gekocht. Wie 'm wel wil, de aanbieding geldt alleen vandaag nog, kom maar op met die impulsaankoop!
Mute schreef op maandag 20 september 2010 @ 18:39:
U2410 heeft meer ruimte (120 pixels in de hoogte meer). Maar kijk er eens wat reviews op na, de U2410 is volgens mij wel wat beter qua beeld, maar daar betaal je ook wel redelijk wat meer voor.
Die extra ruimte in de hoogte en misschien iets betere kleurprestaties rechtvaardigen naar mijn idee niet een meerprijs van 75%. Dan kan je dus bijna net zo goed 2x U2311H kopen.

Ook zou de U2410 niet goed gekalibreerd kunnen worden (zie review op Prad.de)
alwinuzz schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 07:29:
[...]
Ik heb nu een 1920x1200 monitor van 26 inch, waar ik websites die ik bezoek al regelmatig uitvergroot. Met de kleinere dotpitch van de 27 inch monitor zal ik dit ook doen waardoor het voordeel van 2 vensters naast elkaar weg is. Anders zit ik de hele tijd voorover zoals bij het full-hd scherm van mn laptop. Ik heb de U2711 toch maar niet gekocht. Wie 'm wel wil, de aanbieding geldt alleen vandaag nog, kom maar op met die impulsaankoop!
Het is natuurlijk erg afhankelijk van de persoon. Ik kan zelf alles prima lezen op m'n U2711 zonder de ppi instellingen van Windows aan te passen of dingen te vergroten.

Overigens kan je nog steeds prima twee websites naast elkaar weergeven als je Windows op 109 ppi zet ipv 96. Maar als je WUXGA op een 26" nog gaat vergroten dan is de U2711 echt niks voor jou.

[Voor 64% gewijzigd door Kid Jansen op 21-09-2010 12:18]

• imp4ct
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 09:22
kid jansen schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 12:08:
[...]

Die extra ruimte in de hoogte en misschien iets betere kleurprestaties rechtvaardigen naar mijn idee niet een meerprijs van 75%. Dan kan je dus bijna net zo goed 2x U2311H kopen.

[...]

Het is natuurlijk erg afhankelijk van de persoon. Ik kan zelf alles prima lezen op m'n U2711 zonder de ppi instellingen van Windows aan te passen of dingen te vergroten.

Overigens kan je nog steeds prima twee websites naast elkaar weergeven als je Windows op 109 ppi zet ipv 96. Maar als je WUXGA op een 26" nog gaat vergroten dan is de U2711 echt niks voor jou.
De grootte van het scherm maakt me niet zo heel veel uit, 24" of 23".. 't is vooral dat ik er zeker van wil zijn dat ik het scherm optimaal kan gebruiken voor grafische doeleinden. Ik lees in veel reviews dat de U2410 hier minder goed op scoort dan de 2311, ook al heeft de 2410 eigenlijk een beter panel.

Bedrijf : Webtrix

Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600

• nero355

nero355

kid jansen schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 12:08:
Calibratie problemen zijn er alleen i.c.m. "Custom mode" =>
Thus, this mode is not usable for calibration or usage without calibration.
;)

Wat naar mijn mening calibratie WEL onmogelijk maakt min of meer is dat elk panel een gele or roze tint heeft : Dit krijg je er niet uit gewoon :| Raar maar waar... vooral voor zo'n dure monitor !!

Heeft de U2711 geen last van, maar de U2410 en U2311H wel dus?
Nog mensen die gisteren op het laatste moment nog gebruik hebben gemaakt van de aanbieding van de U2711 bij Dell B2B?

• Prof_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:49
kid jansen schreef op woensdag 22 september 2010 @ 23:57:
Nog mensen die gisteren op het laatste moment nog gebruik hebben gemaakt van de aanbieding van de U2711 bij Dell B2B?
Gisteren U2711 besteld via Dell B2B.
Kreeg 20% korting + geen verzendkosten + extra korting (oid) = totaal 700 euro excl. BTW
Netjes, dat is €833 inclusief BTW, toch weer €27 minder dan de aanbieding was inclusief BTW en verzendkosten

• Menesis
Hoe verhoudt de G2410 zich tot de U2410? Is dat enigszins vergelijkbaar?
Ik zelf heb nog een 2001FP, erg goed scherm van 5 of 6 jaar oud. Ik zoek een waardige opvolger, maar wel 23 of 24".
Ik vraag me vooral af hoeveel de kwaliteit van schermen is toegenomen. Dus zou de G2410 al even mooi zijn als mijn oude, of moet ik echt naar de U2410 kijken? Het gaat dan met name om kleur. Reactietijd en helderheid maakt me niet echt uit.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Totaal andere monitor, kan je niet vergelijken. De G2410 heeft een TN-paneel en is dus veel minder geschikt voor fotobewerking enzo (en slechtere kijkhoeken).

The devil is in the details.

Als kleur echt belangrijk is zou ik in ieder geval ook een beeldschermkalibrator kopen als je die nog niet hebt, daar moet je dan ook wel zeker €70 voor incalculeren (Spyder 3 Express). Ook zou je dan eens kunnen kijken naar de schermen van Eizo en NEC.
Stelletje na-apers zijn ze bij de redactie van Tweakers.net. Het is meteen duidelijk waarom ze niks van zich hebben laten horen toen ik gevraagd had of ik van mijn review van de U2711 een redactiereview mocht maken, zodat ik ook gebruik kon maken van een inhoudsopgave en een pagina indeling om wat orde in de chaos te scheppen en het geheel overzichtelijker te maken.

Naar mijn idee is hun review echt "too little, too late", ze voegen echt niks toe aan mijn review. Alleen de CalMAN screenshots zijn misschien iets duidelijker dan mijn Spyder 3 Elite screenshots van de kleurweergave.

• nero355

nero355

Zooo boeiend zijn beide reviews niet ... er zijn betere online :)

Sorry!

Die van Prad.de zonder meer, dat staat volgens mij ook ergens in m'n review. Niet heel erg verwonderlijk ook, aangezien Prad.de gespecialiseerd is in het testen van beeldschermen. Verder misschien nog die van AnandTech, maar verder kom ik niet...

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-02 18:20
Ik overweeg om tweemaal de U2311H aan te schaffen voor een dualmonitor setup. Ik zit momenteel met een Samsung 206BW en hoewel dat destijds een van de betere TN-schermen was wil ik nu graag toch meer beeldruimte. Een paar vraagjes:

- Zijn er meer mensen die een U2311H dualscreen setup hebben? Zo ja: hoe bevalt dat (werkruimte, gebruiksgemak) en kan je misschien even een foto maken van de setup? Dan heb ik een idee van hoe groot het in de praktijk uitvalt. :)

- Hoe reëel zijn mijn mogelijkheden om als gewone consument bij Dell korting te krijgen? De U2311H kost nu bij Dell Nederland €380 en bij Dell USA $319 (omgerekend €236). Webshops hebben het scherm vanaf €300 maar ik koop ze liever bij Dell direct. Kan ik rekenen op een flinke korting, vooral aangezien ik er gelijk 2 koop?

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

CS Solutions kan je ook kijken, zoals ik ook al in m'n review zei leveren zij dezelfde garantie als Dell. En als je wil kunnen ze ook de garantie omzetten, zodat deze direct via Dell loopt.

Als ik de verhalen zo hoor is met wat onderhandelen via de telefoon 20% korting vaak wel haalbaar als je het een beetje goed speelt en dan zit je dus net boven de €300. Als je er twee tegelijk koopt lukt 25~30% misschien ook nog wel.

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

@Thijs_O hier ffe een vergelijking:

2x Dell S2309W en 14.1inch laptop

1x Dell U2711 + 14.1inch laptop een EEE901

Als ik een keer tijd heb zal ik de tafel eens zwart verfen...

Persoonlijk vond ik de werkruimte goed, echter gebruikte ik van de 2e monitor vaak maar de helft, omdat het wel erg ver weg was. In het begin had ik er dan ook een 15.4inch naast op zijn zeikant.

[Voor 25% gewijzigd door Ghostrider op 26-09-2010 15:31]

Asus Zenbook i7 256gb

• Thijs_O
@ Kid Jansen:

CS Solutions had ik inderdaad ook al zien staan in de Pricewatch. Ik kijk gewoon wat via Dell mogelijk is en als ze niet onder de 300 gaan zal ik ze wel bij CS Solutions bestellen.

@ Ghostrider:

Bedankt voor de foto's. :)
Ik kan me voorstellen dat je met twee van dat soort schermen inderdaad niet altijd alles gebruikt. In mijn geval wil ik vooral twee schermen omdat ik soms bij het verzamelen van informatie en het schrijven van papers en dergelijke veel dingen tegelijkertijd kwijt wil. Twee A4tjes is dan niet voldoende maar met twee schermen kan je 4 A4's tegelijk kwijt en dat is dan ideaal. Dat die twee schermen voor 't dagelijkse surfen een beetje naar overkill neigen kan ik me wel weer voorstellen. :P

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

• injectx
@Thijs_O:

Ben van plan om mijn U2410 te gaan vervangen door 2xU2311's.
Morgen komt de eerste U2311 binnen waarna ik eens uitgebreid ga vergelijken met mijn U2410.
Als de U2311 beter bevalt gaat mijn 2 maanden oude U2410 de deur uit en komt er een U2311 voor in de plaats.

Dus als je nog wacht op wat ervaringen van andere gebruikers, bij deze :)

Edit: Sowieso wou ik naar een dualscreen opstelling toe, aangezien ik op mijn vorige stage een halfjaar met een dualscreen opstelling heb gewerkt en het echt een verademing vond. Ik doe namelijk wel altijd 2 dingen tegelijk. In OSX is het dan wel leuk dat je met spaces naar een andere desktop kunt maar je kunt dan niet beide desktops in de gaten houden. Daar heb je toch echt 2 fysieke schermen voor nodig.

[Voor 36% gewijzigd door injectx op 26-09-2010 20:54]

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01 11:55
@injectx:
Grappig, ik heb ook heel lang dualscreen gehad (eerst 2x17", toen 2x24"), maar sinds ik van Windows naar Linux ben gegaan had ik helemaal geen behoefte meer aan dat 2e grote scherm. Dus nu doe ik het met 1 24" (de U2410) en staat er een merkloze 19" 5:4 naast voor wanneer ik ff die extra ruimte nodig heb.

En trouwens: vanochtend zet ik mijn U2410 aan en maakt ineens een zoem op de brightness waar ik hem altijd op heb gehad :( Beter is dat binnenkort weer weg (of moet er een andere acceptabele brightness zonder gezoem zijn) want dit pik ik dus niet.

• Thijs_O
Hmm, het kan aan mij liggen maar het lijkt erop dat ze bij de Dell consumenten-lijn per definitie verontwaardigd en chagrijnig worden als je ook maar begint over de prijs. :( De eerste keer vroeg ik waarom er zoveel verschil was tussen de prijs op de Dell-website en de prijzen bij andere winkels en toen gaven ze aan dat de andere winkels dan 'andere leveranciers' hadden (Dell is toch de leverancier?) en de tweede keer vroeg ik of er ook korting mogelijk was als je tegelijkertijd meerdere schermen kocht en toen zei de verkoper letterlijk 'Meneer, wij zijn een winkel, geen markt'. Ik zal het later nog wel eens proberen maar het lijkt erop dat ik toch met 'n andere selldesk bel dan jullie.. :P

• nero355

nero355

Je moet het vriendelijker vragen : "Kunnen we nog wat aan de prijs doen ? Ik zit namelijk te twijfelen of ik bij jullie bestel of bij een winkel. Prijs richting de <$een normaal lager bedrag> zou mij wat beter uitkomen."

En toen had ik er 3 voor 500 € per stuk :Y)

• Thijs_O
Heh, dat was vast geen 2311h want dan is je voordeel niet echt voordelig geweest. :+ Maar ik zal het nog wel eens proberen :P

• nero355

nero355

Minder dan 1200 pixels verticaal sucks :+

• Menesis
injectx schreef op zondag 26 september 2010 @ 20:47:
@Thijs_O:

Ben van plan om mijn U2410 te gaan vervangen door 2xU2311's.
Morgen komt de eerste U2311 binnen waarna ik eens uitgebreid ga vergelijken met mijn U2410.
Als de U2311 beter bevalt gaat mijn 2 maanden oude U2410 de deur uit en komt er een U2311 voor in de plaats.

Dus als je nog wacht op wat ervaringen van andere gebruikers, bij deze :)

Edit: Sowieso wou ik naar een dualscreen opstelling toe, aangezien ik op mijn vorige stage een halfjaar met een dualscreen opstelling heb gewerkt en het echt een verademing vond. Ik doe namelijk wel altijd 2 dingen tegelijk. In OSX is het dan wel leuk dat je met spaces naar een andere desktop kunt maar je kunt dan niet beide desktops in de gaten houden. Daar heb je toch echt 2 fysieke schermen voor nodig.
wat moet je voor die u2410 hebben? :7

Dat zou ik ook wel willen weten

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Mocht je nog een gerefurbishede dell monitor zoeken kan je ook eens hier kjiken: http://myworld.ebay.nl/nrg_it/

http://cgi.ebay.nl/DELL-U...itors&hash=item27b4b87982 369,65 + 15shipping voor de u2410

of deze u2410 kan je bieden

http://cgi.ebay.nl/DELL-U...itors&hash=item2a0a90f1c2

Ik heb daar geen aandelen oid, maar toevallig 3 dell schermen gekocht. Levering in orginele dell doos. scherm was zo goed als nieuw.

Asus Zenbook i7 256gb

• Ralph88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-08 14:49
Zijn er meer mensen die een U2311H dualscreen setup hebben? Zo ja: hoe bevalt dat (werkruimte, gebruiksgemak) en kan je misschien even een foto maken van de setup? Dan heb ik een idee van hoe groot het in de praktijk uitvalt. :)
Ik heb de U2311H als Dualscreen setup en het is echt fantastisch hoeveel werkruimte je op beide schermen hebt! Je kan er alles op kwijt en uit elke hoek blijft het perfect zichtbaar. De schermen zijn ook in alle standen te zetten dus aanpassen aan je wensen is kleine moeite. HD films zijn erg mooi om naar te kijken!
Ik heb de rechter een enkele keer in portrait stand gezet, werkt prettig op websites, maar vanwege een schuin dak was dit voor mij niet langer een optie en gebruik hem liever in landscape. Op sommige momenten en na lange tijd werken is het vanwege de verhouding wel groot om (uiterlijk) links en rechts te moeten kijken, maar over het algemeen valt dit mee wanneer je je hoofdscherm wat praktischer neerzet voor je eigen ergonomie.

Ik zie dat ik alleen foto's met link kan invoegen. Als iemand weet hoe ik dit anders kan doen, dan kan ik een foto uploaden.
Hoe reëel zijn mijn mogelijkheden om als gewone consument bij Dell korting te krijgen? De U2311H kost nu bij Dell Nederland €380 en bij Dell USA $319 (omgerekend €236). Webshops hebben het scherm vanaf €300 maar ik koop ze liever bij Dell direct. Kan ik rekenen op een flinke korting, vooral aangezien ik er gelijk 2 koop?
In juli heb ik ze samen met een vriend direct bij Dell besteld op offerte basis. Totaal 5 stuks en de prijs incl. btw was 225 euro per scherm. Ze waren toen net uit, dus weet niet of het nu nog lukt. Overigens was de 2311 toen stuk goedkoper te krijgen dan de 2211 met korting.

• Thijs_O
Ralph88 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 11:13:
[...]

Ik zie dat ik alleen foto's met link kan invoegen. Als iemand weet hoe ik dit anders kan doen, dan kan ik een foto uploaden.

[...]

In juli heb ik ze samen met een vriend direct bij Dell besteld op offerte basis. Totaal 5 stuks en de prijs incl. btw was 225 euro per scherm. Ze waren toen net uit, dus weet niet of het nu nog lukt. Overigens was de 2311 toen stuk goedkoper te krijgen dan de 2211 met korting.
Bedankt voor je reactie. :)

Je kan een foto uploaden op bijvoorbeeld TinyPic en dan de link hier plaatsen. Ook kan je foto's toevoegen aan je T.net Foto-album en vervolgens in je reactie-veld direct foto's toevoegen uit je foto-album met de optie 'Voeg afbeelding toe via het fotoalbum', direct onder de B/I/U-codes. :P

Ik heb overigens toch bij CS-Solutions besteld. Ik heb al met al 7 keer met Dell gebeld op verschillende momenten gisteren en vandaag en het liep op niets uit. Men wou wel kijken wat er mogelijk was en ging dan even 'overleggen' maar kon me gewoon echt geen korting geven, alleen gratis verzendkosten. Ook niet als ik dan aangaf dat ik twee exemplaren wou. Misschien waren twee schermen niet interessant voor ze of misschien hebben de verkopers momenteel veel minder speling bij die schermen of wat dan ook, maar goed. Nu heb ik ze in ieder geval morgen al in plaats van ergens over een week. ;)

• Menesis
Ghostrider schreef op maandag 27 september 2010 @ 17:50:
Mocht je nog een gerefurbishede dell monitor zoeken kan je ook eens hier kjiken: http://myworld.ebay.nl/nrg_it/

http://cgi.ebay.nl/DELL-U...itors&hash=item27b4b87982 369,65 + 15shipping voor de u2410

of deze u2410 kan je bieden

http://cgi.ebay.nl/DELL-U...itors&hash=item2a0a90f1c2

Ik heb daar geen aandelen oid, maar toevallig 3 dell schermen gekocht. Levering in orginele dell doos. scherm was zo goed als nieuw.
Dat is interessant. Hoe lang duurde het voordat je ze binnen had?
En weet iemand toevallig wat 'fascia' betekent? ("There may be marks to the fascia and base. Screen is As New without any defects.").
Online woordenboeken geven niet echt meer duidelijkheid.

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Monitoren waren echt supersnel binnen. ook met goede tracktrace.

Netjes DVI kabel e.d. erbij, samen met _alle_ verpakking die je ook bij een nieuw scherm krijgt.

Asus Zenbook i7 256gb

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:35
Iemand een idee wanneer we de U3011 in NL kunnen verwachten?

• Thijs_O
Volgens de reacties in het T.net nieuwsbericht tussen nu en twee weken. Lijkt me reëel aangezien-ie in de USA al te koop is.

Net mijn twee U2311h's binnengekregen via CSSolutions. Supersnelle levering vanuit België! Straks maar eens het bureau leegruimen en alles goed neerzetten. :)

• Menesis
Ghostrider schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 18:48:
Monitoren waren echt supersnel binnen. ook met goede tracktrace.

Netjes DVI kabel e.d. erbij, samen met _alle_ verpakking die je ook bij een nieuw scherm krijgt.
Relaxt, ik heb er een U2410 besteld voor in totaal 417 euro.
Het enige waar ik nog huiverig voor ben is het 'boterhamzakjeseffect' waar een enkeling het over heeft: een coating op de U2410 die niet iedereen kan waarderen. Ik kan me echter niet voorstellen dat het zo erg is als sommigen doen lijken. Iemand die daar nog wat over kan zeggen? :)

Ik heb momenteel de 2001FP die bij bepaalde kleuren helaas een blauwe vertical balk laat zien van ongv. 100 pixels breed. Is dat een bekend defect?

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01 11:55
Menesis schreef op woensdag 29 september 2010 @ 14:23:
[...]
Relaxt, ik heb er een U2410 besteld voor in totaal 417 euro.
Het enige waar ik nog huiverig voor ben is het 'boterhamzakjeseffect' waar een enkeling het over heeft: een coating op de U2410 die niet iedereen kan waarderen. Ik kan me echter niet voorstellen dat het zo erg is als sommigen doen lijken. Iemand die daar nog wat over kan zeggen? :)

Ik heb momenteel de 2001FP die bij bepaalde kleuren helaas een blauwe vertical balk laat zien van ongv. 100 pixels breed. Is dat een bekend defect?
Ik heb hier al een aantal maandjes een U2410 staan, en zie het probleem niet zo.
Ja, in een pikdonkere kamer is zwart niet echt zwart meer te noemen, en is er zeker van een afstand en een schuine hoek wel backlight bleeding (of is dit juist het boterhamzakjeseffect??) te bekennen. Als ik het niet vergeet kan ik vanavond even wat foto's maken, zowel wanneer het scherm iets laat zien wat voor zwart moet doorgaan, als wanneer je hem gewoon gebruikt (want dan valt het echt een stuk minder op).

Verder zit ik er per dag toch wel een aanzienlijk aantal uur voor, dus als ik het echt irritant zou vinden had het me allang moeten zijn opgevallen.

• Menesis
Ok thanx :) Doe verder geen moeite qua foto's maken, als het goed is heb ik hem morgen ook :*)

Dat effect zou iets met coating zijn. Maar het zal allemaal wel meevallen, gelukkig.
Heb de laatste tijd bij verschillende mensen deze website bezocht om eens te kijken of het nu echt uitmaakt om een duur scherm te hebben staan. Nou dat maakt zeker uit!
Iemand had de goedkoopste acer 24 inch staan en met de gamma test was hij zou ver uit balans dat er niet eens een match zichtbaar was; het lag buiten het bereik van de test... Ook waren alle bijna-wit levels helemaal wit en +/- 6 vlakken aan de rechterkant van de contrastbalken waren gelijk van kleur.. :P

• injectx
Menesis schreef op donderdag 30 september 2010 @ 13:51:
Ok thanx :) Doe verder geen moeite qua foto's maken, als het goed is heb ik hem morgen ook :*)

Dat effect zou iets met coating zijn. Maar het zal allemaal wel meevallen, gelukkig.
Heb de laatste tijd bij verschillende mensen deze website bezocht om eens te kijken of het nu echt uitmaakt om een duur scherm te hebben staan. Nou dat maakt zeker uit!
Iemand had de goedkoopste acer 24 inch staan en met de gamma test was hij zou ver uit balans dat er niet eens een match zichtbaar was; het lag buiten het bereik van de test... Ook waren alle bijna-wit levels helemaal wit en +/- 6 vlakken aan de rechterkant van de contrastbalken waren gelijk van kleur.. :P
Jij hebt een refurbished U2410 gekocht? Zo ja, welk revisie nummer heb je?

Aangezien ik toch nu overweegt heb om 2x U2410 te gaan doen ipv. 2x U2311.
Kleuren van de U2410 zijn beter en (raar maar waar) vind ik het U2410 scherm scherper.
Al heeft de U2311 een kleinere pixel pitch.

• Menesis
ja die revisies.. Dat was ik vergeten dus dat is een gok :X |:( :F
Morgen weet ik het.
A00 is slecht he?
edit: Met A00 zijn dus dithering problemen bij donkere kleuren in Adobe sRGB mode. Deels te fixen door de firmware naar A01 te flashen, hoewel dat nadelig kan zijn voor de analoge input kwaliteit.

[Voor 67% gewijzigd door Menesis op 30-09-2010 16:35]

• Menesis
injectx schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 19:37:

Ik las dit op een ander forum en dacht aan jouw post, misschien heb je er wat aan:
Apple, in its infinite wisdom, traditionally expected a gamma of 1.8 from screens when the rest of the technology world settled on a gamma of 2.2. Dell put an option in the U2410 menu to set the gamma mode to "Mac", which is 1.8. The only problem with that is Apple finally (after years) changed the gamma to 2.2 in the latest version of OSX.

My guess is that you've changed the Color Settings/Gamma menu option to Mac. Doing that will make it show incorrectly in both Windows and now the latest version of OSX, because it's expecting a setting of 2.2. You should always leave it set to "PC" unless using a much older Mac OS.

bron

• injectx
Menesis schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:40:
[...]
Ik las dit op een ander forum en dacht aan jouw post, misschien heb je er wat aan:
Apple, in its infinite wisdom, traditionally expected a gamma of 1.8 from screens when the rest of the technology world settled on a gamma of 2.2. Dell put an option in the U2410 menu to set the gamma mode to "Mac", which is 1.8. The only problem with that is Apple finally (after years) changed the gamma to 2.2 in the latest version of OSX.

My guess is that you've changed the Color Settings/Gamma menu option to Mac. Doing that will make it show incorrectly in both Windows and now the latest version of OSX, because it's expecting a setting of 2.2. You should always leave it set to "PC" unless using a much older Mac OS.

bron
Bedankt voor de hulp maar dit is niet hetgeen wat ik heb.
Verder vind ik het nog steeds wat merkwaardig hoe osx met de kleuren omgaat op mijn systeem.
Heb ik bijvoorbeeld een kleine afbeelding op deviantart dan zijn het felle kleuren, maak ik hem groter(Zoom/enlarge) dan krijg ik opeens andere kleuren voorgeschoteld.
Nouja als het goed is gaat er binnenkort een andere videokaart in komen, benieuwd wat dat zal brengen.

Edit: Heb trouwens even een mail gestuurd via die eBay pagina van de refurbished U2410s.
Wil toch even weten om welke revisie het gaat aangezien ik straks wel 'nagenoeg' dezelfde beeldkwaliteit verwacht.

Edit#2: Net reactie op mijn mailtje gekregen:

Hi there,

thank you for your enquiry. The majority of the U2410's we have are
also A01. Do bear in mind, though, that the monitors probably won't
look the same when you put them side by side, at least not straight
away. Chances are you'll have to do some tweaking, but we can talk you
through that if and when it comes to it.

All the best

Olly @ NRG IT

[Voor 19% gewijzigd door injectx op 30-09-2010 17:26]

• injectx
Snapt iemand dit ?
(deze afbeelding)

Dit is het probleem wat ik bedoel wat ik vaker heb bij verschillende sites/programma's.
Lijkt soms of overal een ander kleurprofiel wordt gebruikt.
Op de afbeelding zie je links Firefox en rechts Chrome.

Edit: Het zal iets te maken hebben met kleurprofielen en hoe verschillende programma's hiermee omgaan. Maar hebben andere mensen dit ook of ben ik de enige? En waarom heb ik dat nooit eerder opgemerkt met mijn oud TN display? Omdat deze beperktere kleuren heeft en daardoor de verschillen minder opvallen?

[Voor 58% gewijzigd door injectx op 01-10-2010 14:03]

• nero355

nero355

Keek je toen ook naar die foto ?? Is het met alle foto's ??

Zoek anders eens op hoe beide met kleur instellingen omgaan.

• Menesis
Goed, ik heb de U2410 via ebay.
Eerste indruk: niet goed. Letters lijken onscherper dan mijn oude Dell 2001FP en er zit een groene tint over het scherm... Dat terwijl bij andere aanbiedingen van NRG IT expliciet bijstond dat er een groene tint over zat.

Gelukkig is het wel een revisie A01, maar toch. Ik heb overigens nog niets aan calibratie gedaan dus wellicht valt het allemaal mee.
Ga zo meer eens met kleurprofielen aan de gang. :/
De kleuren zijn wel intenser dan mn oude scherm.

[Voor 32% gewijzigd door Menesis op 01-10-2010 19:34]

• injectx
Menesis schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 19:32:
Goed, ik heb de U2410 via ebay.
Eerste indruk: niet goed. Letters lijken onscherper dan mijn oude Dell 2001FP en er zit een groene tint over het scherm... Dat terwijl bij andere aanbiedingen van NRG IT expliciet bijstond dat er een groene tint over zat.

Gelukkig is het wel een revisie A01, maar toch. Ik heb overigens nog niets aan calibratie gedaan dus wellicht valt het allemaal mee.
Ga zo meer eens met kleurprofielen aan de gang. :/
De kleuren zijn wel intenser dan mn oude scherm.
Op welke preset mode heb je hem staan? Want de 'standard' preset is inderdaad wat groenig. Zou eens sRGB of Adobe RGB proberen. Hoe is het gesteld met het uiterlijk van het scherm? Zie je dat ie gebruikt is geweest of valt dat mee?

Edit: Daarnaast zul je je schermen wel moeten kalibreren als je een dualscreen draait.

[Voor 3% gewijzigd door injectx op 01-10-2010 23:28]

• injectx
nero355 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 15:26:
Keek je toen ook naar die foto ?? Is het met alle foto's ??

Zoek anders eens op hoe beide met kleur instellingen omgaan.
Nou wat bleek, blijkbaar kon Firefox niet goed onderscheiden of het een RGB of CMYK file was.
Toen ik hem in Photoshop binnenhaalde zag ik dat het bestand op CMYK(drukwerk) was gemaakt.
Heb daarna trouwens de file omgezet naar sRGB zodat ik hem in iTunes kon gebruiken.
Dan worden de kleuren ook wat mooier weergegeven.

Edit: Oké het leek heel even alsof ik het ging snappen maar nu snap ik dit weer totaal niet:
Link naar foto op Deviantart Klik op de foto en je zult zien (tenminste ik wel) dat de kleur verandert.

[Voor 20% gewijzigd door injectx op 02-10-2010 00:24]

• Menesis
Ik begin steeds minder van kleurprofielen te snappen :/
In windows zelf heb je diverse mogelijkheden voor profielen, zoals hier. Maar ook in photoshop zelf heb je weer keuze uit verschillende profielen.
Ik heb mn U2410 op adobe rgb staan. Als ik dat ook in photoshop kies ziet alles er wel erg verzadigd uit.
Daarnaast geeft windows fotoviewer zeer onverzadigde beelden weer... Terwijl de windows thumbnails er wel weer normaal uit zien.
:|

• nero355

nero355

Windows werkt met normaal RGB geloof ik. Ik heb dan ook in Photoshop het door mij gecalibreerde profiel aangegeven en tot zover werkt dat zoals het hoort.

Moet nog wel een en ander hierover gaan uitzoeken, want af en toe snap ik er ook steeds minder van als ik net het gevoel heb dat ik er iets van snap :D

• Menesis
Ok, het verhaal wordt nog gekker:
Als ik mn oude scherm ook aanzet (dual screen setup dus) kloppen de kleuren van windows fotoviewer weer wél! Ook op mn nieuwe U2410 scherm!
Even checken wat er precies gebeurd...

PS: de groene waas waar ik het eerder over had gaat weg als de monitor is opgeward. Na 5 a 10 min zijn de kleuren mooi :)

• poech prut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-04 23:49
nu hebben ze een actie bij dell: de u2410 voor €412,-
Moet je geloof ik wel kunnen aantonen dat je een zakelijke klant ben? Maar als je dus een eigen zaak heb is het dan al genoeg? (kun je btw ook nog terugvragen)
Was te lezen in het krantje van de kamer van koophandel.
Het staat trouwens ook op de site
Onderdeel fabrikant : 860-10082 | Dell-onderdeel : 294998
Prijs € 549,00
Korting € 137,25
Subtotaal € 411,75
Excl. btw en verzendkosten

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-06 11:31

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

poech prut schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 18:15:
nu hebben ze een actie bij dell: de u2410 voor €412,-
Moet je geloof ik wel kunnen aantonen dat je een zakelijke klant ben? Maar als je dus een eigen zaak heb is het dan al genoeg? (kun je btw ook nog terugvragen)
Was te lezen in het krantje van de kamer van koophandel.
Het staat trouwens ook op de site
Onderdeel fabrikant : 860-10082 | Dell-onderdeel : 294998
Prijs € 549,00
Korting € 137,25
Subtotaal € 411,75
Excl. btw en verzendkosten
Nee dat hoef je niet aan te tonen. Alleen met de garantie veranderde er iets geloof ik.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee