[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 64.428 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:55
Mektheb schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:50:
[...]

sja ik zeg maar zo, allemaal made in china / taiwan en komt voor het gros uit de zelfde fabriek.
Heb schermen van eizo van 2999 ook na 2 jaar kapot zien gaan, en heb schermen van packerdbell van 129,00 het na 6jaar nog zien doen.

Geluk moet je ook hebben :)
QFT

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quite Fucking True neem ik aan? (Quit Fucking Talking leek me hier niet echt van toepassing)

Ontopic: Prad.de heeft vandaag weer vier nieuwe reviews op haar site gezet, waaronder een review van de Dell U2311H.

Eén van de andere drie is ook wel interessant, namelijk die van de NEC Multisync PA271W, aangezien die monitor samen met de NEC Spectraview Reference 271 en de Apple 27" LED Cinema Display de enige andere beeldschermen zijn die net als de U2711 een 27" paneel hebben met een resolutie van 2560x1440 pixels. De Dell en de NEC's gebruiken de LG Displays LM270WQ2, die 10 bit kleurdiepte (8 bit + FRC) heeft en gebruik maakt van WCG CCFL als backlight. De Apple 27" LED Cinema Display en Apple 27" iMac maken gebruik van de LM270WQ1 die 8 bit kleuren geeft en gebruik maakt van white LED backlighting.

Wat wel jammer is, is dat Prad.de zo te zien volledig over is gegaan op het aanbieden van reviews tegen betaling.

Eerder gebeurde dat al bij een aantal high-end beeldschermen: NEC PA241W, HP ZR24W en de Eizo CG245W, maar toen waren de reviews van low-end en mainstream beeldschermen wel nog gratis. Maar het ziet er naar uit dat alle nieuwe reviews alleen tegen betaling als PDF aangeboden worden.

Je betaalt dan €2,50 per review of €10 voor alle betaalde reviews voor één maand.

Enige wat je zonder betaling kan zien is een korte inleiding en het eindoordeel, in het geval van de U2311H is dat een goed (4 uit 5 sterren) en ziet de inleiding er zo uit:

Dell U2311H: Ergonomischer Monitor mit weitem Blickwinkel (VÖ 20.10.2010)

Fast zeitgleich brachte Dell im Frühjahr 2010 zwei neue UltraSharp Modelle auf den Markt. Neben dem Dell U2211H mit 21,5 Zoll Bildschirmdiagonale bietet der Hersteller auch das hier getestete Modell Dell U2311H mit 23 Zoll an. Laut Angaben unterscheiden sich beide Geräte lediglich in der Bildschirmdiagonale und dem angegebenen Stromverbrauch.

Bei der U-Serie handelt es sich um Geräte mit IPS-Panel Technik. Diese soll eine brillantere Darstellung der Farben ermöglichen.

[ Voor 8% gewijzigd door Kid Jansen op 22-10-2010 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:03
kid jansen schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 19:36:
Quite Fucking True neem ik aan? (Quit Fucking Talking leek me hier niet echt van toepassing)
QFT = quoted for truth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 12:53
Anoniem: 122319 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 18:21:
De U2311H heeft ook mijn interesse verkregen, mijn vraag aan jullie is :hoe sluiten jullie de ultra sharp monitoren aan? Gaat de voorkeur naar dvi of de displayport?
Zijn de voordelen van displayport in de praktijk aanzienlijk of is het alleen maar theoretisch te waarnemen.
En tenslotte, waar sluit je de kabel van de display port aan? Ik kan namelijk nergens op mijn grafische kaart een displayport uitgang waarnemen..

Edit: Zwaar aan het twijfelen tussen de HP ZR24w en de u2311h, voor de prijs hoef ik het in ieder geval niet te doen.
Even hierop terugkomend, op tftreview (klik op plaatje) staat een mooie vergelijkingstabel:
Afbeeldingslocatie: http://www.tftcentral.co.uk/images/dell_u2311h/comparison2.jpg

Overigens, een vraagje aan de mensen reeds in het bezit: hoeveel merk je van de 'oversaturated colours' op de wide-gamut schermen? En is een wide-gamut scherm de meerprijs waard (is het veel mooier?) of juist zoals ik net zei over-saturated?

[ Voor 11% gewijzigd door Cyleo op 22-10-2010 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122319

@ Cyleo

Mooie vergelijkingstabel, ik ben al ieder geval overstag gegaan met de aankoop, heb voor de Dell u2311H gekozen ipv dan de hp zr24w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Mektheb schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:22:
Dat is helaas altijd zo ;) en niet alleen bij je monitor maar ook bij je laptop / lcd tv etc.
of het leuk en normaal is nee, maar zo gaan ze met alles om tegenwoordig.
Echt? Is dat alleen bij Dell zo of ook bij andere fabrikanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar kan je wel van uit gaan ja. Als een fabrikant buiten de garantietermijn nog producten repareert, dan is dat meestal tegen schofterig hoge prijzen. Buiten de garantietermijn hebben veel fabrikanten een 'pech voor de consument' houding en willen ze niet delen in de kosten van een reparatie.

Je zou eens een belletje kunnen doen naar de Consumentenbond. Die schijnen wel behulpzaam te zijn bij dergelijke situaties. Die hebben al tientallen keren gezegd dat fabrikanten niet van hun verplichtingen af zijn als de garantietermijn afloopt en dat producten dan niet ineens stuk mogen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-05 20:01
Cyleo schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 21:32:
[...]

Even hierop terugkomend, op tftreview (klik op plaatje) staat een mooie vergelijkingstabel:
[afbeelding]

Overigens, een vraagje aan de mensen reeds in het bezit: hoeveel merk je van de 'oversaturated colours' op de wide-gamut schermen? En is een wide-gamut scherm de meerprijs waard (is het veel mooier?) of juist zoals ik net zei over-saturated?
Ik vind dat wide gamut maar lastig: ik heb een U2410 kleurprofiel gedownload en sommige programma's pikken dit op. De programma's die er niet gebruik van maken (googel chrome, flash, GUI van windows, eigenlijk het merendeel lijkt het) geven zeer intense kleuren die ik eigenlijk mooi vind. En bij de test balk van LCD Test kan ik nog steeds alle blokjes onderscheiden, dus echt overgesatureerd is het niet.

Maar bij de programma's die het kleurprofiel wel oppakken (Firefox en windows fotogallery) geven wel weer erg onverzadige kleuren die niet lijken te kloppen.

Als ik een poster op mn scherm en op drukwerk vergelijk klopt iets meer bij de programma's die wel het kleurprofiel gebruiken. Maar daar zijn de kleuren dus wel iets onderverzadigd.
Het is waarschijnlijk ook verkeerd dat ik het scherm op adobe rgb heb staan. sRGB ziet er ook nog wel goed uit, maar die standaard mode geeft een flink groene waas...

Je moet je in elk geval diep in de kleurprofielen gaan verdiepen en een kalibratietool kopen als je het scherm echt goed wil gebruiken. Het is een soort superpaard dat maar lastig te temmen is vind ik. Het is dus makkelijk om een gewoon scherm te kopen dan zit je in één keer met veel realistischere kleuren zonder ingewikkeld gedoe.
Ik zou denk ik voor een niet-wide gammut scherm zijn gegaan als ik dit had geweten.

[ Voor 5% gewijzigd door Menesis op 23-10-2010 14:05 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 11:50
Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 01:27:
[...]

Echt? Is dat alleen bij Dell zo of ook bij andere fabrikanten?
Bij allemaal.

Reden waarom is, het produkt bv je backlightje kost 15euro, maar vanwege het veel werk is je hele scherm te demonteren uit elkaar halen paneel eraf nieuw lampje erin weer dicht etc jada jada doen ze dat niet.

Ze vervangen gewoon gelijk het hele paneel voor een nieuw paneel met werkende backlight, is sneller simpeler goedkoper en duurder dus ching ching

1 Verzendkosten 35 euro ?
2 Onderzoekskosten 50 euro ?
3 Paneel kosten 200 euro ?
4 Inbouw kosten 100 euro
5 Totaal prijs. prijs 385 euro.

Voor een scherm wat al 3 jaar oud is wat dan dus 800 euro niet -385 op rond de 400+ euro wat je dan nog over hebt, voor die 420 euro koop je een nieuwe met weer 3 jaar waranty.
Die vaak beter is als je oude scherm, dus is de aankoop van nieuw makkelijker / beter / sneller.
En met de nieuwe kan het over 3 jaar ook gebeuren weer maar goed dat weet je nooit.
En een Ultrasharp is per defenitie wel beter dan een ander standaard scherm.
Maar als je dit zelfde verhaal met een packert bell van 500euro ( laptop invult ) kom je dus uit op bijna de prijs van een nieuwe.

Reparatie is vaak duurder dan nieuw, tenzij je zelf handig ben of vrienden hebt die het kunnen.
Of een fabrikant met coulance.

[ Voor 112% gewijzigd door Mektheb op 23-10-2010 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

offtopic:
Ik vind dat persoonlijk bijzonder schandalige praktijken, zeker met het oog op de steeds groter wordende roep om rekening houden met het milieu. Repareren is zo logisch, maar om economische redenen wordt het nauwelijks meer gedaan. Gooi maar weg, voor een paar centen, lijkt het devies. Je kan zelfs geen lampjes meer vervangen van je auto, je kan de accu van je mp3-speler niet meer vervangen, mensen worden als debielen weggezet en ze lijken het wel prima te vinden.

Ik ben zelf ontwerper en ik kan me dan ook helemaal niet vinden in dat verhaal. Opvallend genoeg zie ik om mij heen ook een hoop mensen die er het zelfde over denken, dus wellicht dat er (eindelijk) eens een beweging de andere kant op ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
zonoskar schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:47:
[...]

Herkenbaar. De voeding van mijn 2405WFP hield er na 3.5 jaar ook mee op met een grote plof. Zelf nog wat geprobeerd te repareren omdat mijn monitor van QSix afkwam en Dell geen garantie wou geven en Qsix failliet is, maar dat mocht niet helpen.
...
Qsix is niet failliet gegaan. Ze lijken er gewoon mee gestopt te zijn. Klanten die op hun monitor zaten te wachten kregen ook gewoon hun geld terug. De reden voor het stoppen zullen we wel nooit weten, maar ik kan me voorstellen dat Dell ook niet blij was met hun manier van zaken doen.
Voor garantie zul je bij Qsix in ieder geval niet meer terecht kunnen, want ze zijn niet meer bereikbaar. ;w Niet echt een verschil met het jaar daarvoor, want je monitor kreeg je nog wel geleverd maar voor overige service hoefde je daar niet aan te kloppen.

Zou wel een goede zaak zijn als Qsix uit de topic start wordt gehaald. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je bij de fabrikant niet terecht kan (en dus ook geen garantie meer hebt) en je ook niet bij een ander bedrijf terecht kan voor reparaties, kan je ook nog altijd zelf proberen een defect te repareren.

Lastigste is vaak de diagnose, het uit elkaar halen en in elkaar zetten van elektronica is over het algemeen niet zo moeilijk en onderdelen zijn ook vaak nog wel te krijgen (al kan dat af en toe ook nog voor problemen zorgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

meestal een bolle condensator, volgens mij had TERW_DAN daar een paar blogposts over geschreven?

ThinkPad's TweakBlog: fixen van een Samsung 203B met defecte backlight.
thinkpad dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In dit geval is het al helemaal een makkelijke keuze, goede condensators kosten niet heel veel en weerstandjes zijn al helemaal zo goed als gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zie ^ :)
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.