Ik herinner mij van diverse garantieclaims bij Dell dat ze je altijd naar de servicetag vragen en vervolgens op welke naam deze staat. Lijkt mij dat het dan geen moer uit maakt of je nou een serienummer of servicetag hebt, zolang je niet weet op wiens naam hij staat is het einde oefening. Je kunt overigens op de site van Dell onder support met die servicetag informatie van het scherm (of systeem) opzoeken. Als je goed kijkt zie je daar ook een linkje waarmee je het product kunt registreren. Ik heb alleen geen idee of je daarmee een scherm met servicetag op je eigen naam kunt zetten. Iemand een idee?
Anoniem: 69322
Heeft iemand hier een werkend telefoonnummer van QSix of een KvK nummer?
Als ik in de KvK site zoek op QSix dan wordt er ook niets gevonden.
Zelf heb heb in december een bestelling gedaan en er is daarna even kort contact geweest via mail (product was niet op voorraad, ik dacht van wel, maar de volgende dag dus niet meer). Het is nu doodstil en het telefoonnummer in de orderbevestiging email is een niet bestaand nummer...ook het fax nummer werkt niet en er staat een alleen postbus vermeld...daar heb je als klant dus ook niets aan. Ook de contact pagina's van de website zijn geheel blanco (in alle talen).
Ik begin me nu dus zorgen te maken dat ik bij een failliet bedrijf besteld heb en dat de curatoren de site expres laten doorlopen zodat ze meer geld binnenhalen (wat oplichting zou betekenen, maar dan moet je weer aangifte doen e.d., en de ervaring leert dat ze er toch mee weg komen bij een faillissement).
Mijn bank heb ik al gebeld maar die kunnen niets doen, niet als je zelf overmaakt en ook niet als je met Ideal betaald (deze optie had ik overigens ook niet eens). Je hebt als koper dus nul coma nul garantie en je kan nooit je geld terug vorderen anders dan via de politie en de juridische gang.
Als dit algemeen bekend wordt dan kunnen alle internet shops wel sluiten, niemand gaat dan nog online bestellen. Ik wet wel dat ik het nooit meer ga doen met de huidige wetgeving, zelfs niet bij de grote jongens. Vooraan eerlijk oversteken of geen deal!
Als ik in de KvK site zoek op QSix dan wordt er ook niets gevonden.
Zelf heb heb in december een bestelling gedaan en er is daarna even kort contact geweest via mail (product was niet op voorraad, ik dacht van wel, maar de volgende dag dus niet meer). Het is nu doodstil en het telefoonnummer in de orderbevestiging email is een niet bestaand nummer...ook het fax nummer werkt niet en er staat een alleen postbus vermeld...daar heb je als klant dus ook niets aan. Ook de contact pagina's van de website zijn geheel blanco (in alle talen).
Ik begin me nu dus zorgen te maken dat ik bij een failliet bedrijf besteld heb en dat de curatoren de site expres laten doorlopen zodat ze meer geld binnenhalen (wat oplichting zou betekenen, maar dan moet je weer aangifte doen e.d., en de ervaring leert dat ze er toch mee weg komen bij een faillissement).
Mijn bank heb ik al gebeld maar die kunnen niets doen, niet als je zelf overmaakt en ook niet als je met Ideal betaald (deze optie had ik overigens ook niet eens). Je hebt als koper dus nul coma nul garantie en je kan nooit je geld terug vorderen anders dan via de politie en de juridische gang.
Als dit algemeen bekend wordt dan kunnen alle internet shops wel sluiten, niemand gaat dan nog online bestellen. Ik wet wel dat ik het nooit meer ga doen met de huidige wetgeving, zelfs niet bij de grote jongens. Vooraan eerlijk oversteken of geen deal!
Anoniem: 22659
Als je even op KVK zoekt in dit topic heb je denk ik wel geluk 
Edit: ah nieuwe gebruiker! Welkom op GoT. Je kunt in een topic zoeken op woorden door dat woord gewoon rechtsbovenin in te vullen in het zoekvenster
Wil je meer weten over veilig bestellen via internet check dan Handleiding veilig online winkelen / troubleshooten
Edit: ah nieuwe gebruiker! Welkom op GoT. Je kunt in een topic zoeken op woorden door dat woord gewoon rechtsbovenin in te vullen in het zoekvenster
Wil je meer weten over veilig bestellen via internet check dan Handleiding veilig online winkelen / troubleshooten
[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 06-01-2010 18:02 ]
Ditzelfde verhaal, van niet beschikbaar zijn, een week later wel, maar dan toch niets vernemen en geen reacties meer is mijn geval dus ook. En mijn geval speelt een paar maanden later, wat mij doet vermoeden dat het bedrijf al een tijdje in serieuze financiële problemen zit en de persoon erachter er niet met mensen om kan gaan, iets wat ik bij eerdere WEL NETJES geleverde bestellingen ook al merkte. In ben dus bezorgd dat het nu niet meer goed komt, aangezien nu ik dit forum lees, 2009 nou niet bepaald een happy year was voor dit bedrijf.Anoniem: 18673 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:24:
Nou, ik kan me hierbij aansluiten, heb zaterdag 3 oktober een monitor besteld die volgens de website gewoon op voorraad was. Een week later hoorde ik maar niks, dus maar eens gaan vragen: kreeg ik een mail terug met de mededeling dat er een probleem was met de voorraad, dat de voorraadmeter op de site niet klopte (zet dat dan op de website, denk ik dan), en dat het nog een week zou duren voor ze weer geleverd konden worden. Prima, niet echt netjes dat ze dat niet van tevoren hadden gemeld, maar soit. Na weer een week nog eens vragen waar mijn monitor bleef. Geen antwoord. Paar dagen later nog eens. Geen antwoord. Ik heb net mijn vierde mail de deur uit gedaan, ik verwacht eigenlijk, helemaal nu ik net deze thread heb gelezen, weer geen antwoord. Ondertussen hebben ze wel al mijn geld, want vooruitbetaald. Eigenlijk zou ik gewoon de hele order willen cancellen, maar ja, als ze niet reageren kan ik weinig doen. De bank zal vast het bedrag niet terug kunnen storten, we zijn alweer een aantal weken verder. Of ze die monitor nou alsnog leveren of niet, voor mij never nooit geen QSIX meer. Zo ga je niet met klanten om.
Note to self: waarom zag ik deze thread niet eerder voordat ik bij QSIX ging bestellen? Ik hoorde eerder zoveel positieve verhalen, maar dit gaat echt nergens over!
Dan is het dus zaak voor je om zo snel mogelijk je geld terug te vorderen en te krijgen.
Makkelijker gezegd dan gedaan, het enige contact is via email en dat ligt nu al weken stil en mijn bank kan niets voor me betekenen (anders dan mij armer maken met een 0900 nummer...ook oplichters dus...geld voor ieder bedrijf met een 0900 nummer trouwens). Daarnaast zijn telefoonnummer en faxnummer kennelijk afgesloten (als ik af moet gaan op de enige nummers die bekend er zijn, namelijk die in de orderbevestiging).
Zelfs als ik aangifte doet, zal ik dat tegen een anonieme entiteit moeten doen, want wat weten we nu eigenlijk zeker van het bedrijf sinds het (op eigen) vermelding een postbus in Rotterdam bezit? We hebben een url, postbus, een niet bestaand telefoon en faxnummer en een email adres. Niets wat dus lijd naar een rechtspersoon en volgens mij is zelfs aangifte dus niet eens mogelijk. Al mijn vorige bestellingen vonden plaats toen het nog in Amersfoort zat en telefonisch bereikbaar was en mijn huidige bestelling is dan ook zuiver gebaseerd op mijn goede lever ervaringen van toen.
Boze mails sturen die niet gelezen worden haalt niets uit. De enige reële (dure) les die ik kan trekken is: betaal nooit aan (laat staan het hele bedrag), wat feitelijk inhoud dat je in de praktijk gewoon nooit online moet kopen.
Vooral het geval dat het voor een particulier onmogelijk is zelf of via je bank een storting ongedaan te maken zit mij enorm dwars. Mijn bank vind zijn klanten dus niet belangrijk genoeg om hier een afdeling voor te hebben die de klanten gerechtelijk bijstaat in dit soort zaken (veel goedkoper)....maar ja dan verkopen ze zelf natuurlijk minder rechtsbijstandsverzekeringen (see the theme here?).
Nu is al mijn vertrouwen in het banksysteem volkomen weg, het was al niet veel meer, maar nu is het over. En dat terwijl ze dat vertrouwen nu zo hard nodig hebben om de boel bij elkaar te houden. Hartelijke dank dus aan onze volksvertegenwoordiging en de banken voor het radicaliseren en kapot maken van het systeem en daarmee "life as we know it".....ga vooral zo door overbetaalde drollen!
Mijn geld gaat dus gewoon allemaal opgenomen worden...ze kunnen me wat!
Zelfs als ik aangifte doet, zal ik dat tegen een anonieme entiteit moeten doen, want wat weten we nu eigenlijk zeker van het bedrijf sinds het (op eigen) vermelding een postbus in Rotterdam bezit? We hebben een url, postbus, een niet bestaand telefoon en faxnummer en een email adres. Niets wat dus lijd naar een rechtspersoon en volgens mij is zelfs aangifte dus niet eens mogelijk. Al mijn vorige bestellingen vonden plaats toen het nog in Amersfoort zat en telefonisch bereikbaar was en mijn huidige bestelling is dan ook zuiver gebaseerd op mijn goede lever ervaringen van toen.
Boze mails sturen die niet gelezen worden haalt niets uit. De enige reële (dure) les die ik kan trekken is: betaal nooit aan (laat staan het hele bedrag), wat feitelijk inhoud dat je in de praktijk gewoon nooit online moet kopen.
Vooral het geval dat het voor een particulier onmogelijk is zelf of via je bank een storting ongedaan te maken zit mij enorm dwars. Mijn bank vind zijn klanten dus niet belangrijk genoeg om hier een afdeling voor te hebben die de klanten gerechtelijk bijstaat in dit soort zaken (veel goedkoper)....maar ja dan verkopen ze zelf natuurlijk minder rechtsbijstandsverzekeringen (see the theme here?).
Nu is al mijn vertrouwen in het banksysteem volkomen weg, het was al niet veel meer, maar nu is het over. En dat terwijl ze dat vertrouwen nu zo hard nodig hebben om de boel bij elkaar te houden. Hartelijke dank dus aan onze volksvertegenwoordiging en de banken voor het radicaliseren en kapot maken van het systeem en daarmee "life as we know it".....ga vooral zo door overbetaalde drollen!
Mijn geld gaat dus gewoon allemaal opgenomen worden...ze kunnen me wat!
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 69322 op 06-01-2010 19:10 ]
@TheCodeForce: dus jij koopt willens en wetens een product bij een bedrijf die eigenlijk alleen maar bestaat uit een postbus, een niet bestaand telefoon/fax nummer en een emailadres en dan vind jij dat de banken de gerechtskosten maar moeten gaan betalen als dit bedrijfje uiteindelijk over de kop gaat (of niet goed functioneert) omdat jij voor een dubbeltje op de eerste rij wilde zitten? Kom op zeg, waarom zou de bank (van uiteindelijk mijn centen - kosten worden gedeeld door alle klanten van de bank) jouw gerechtskosten moeten betalen?
*knip*silmaril8 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:17:
@TheCodeForce: dus jij koopt willens en wetens een product bij een bedrijf die eigenlijk alleen maar bestaat uit een postbus, een niet bestaand telefoon/fax nummer en een emailadres en dan vind jij dat de banken de gerechtskosten maar moeten gaan betalen als dit bedrijfje uiteindelijk over de kop gaat (of niet goed functioneert) omdat jij voor een dubbeltje op de eerste rij wilde zitten? Kom op zeg, waarom zou de bank (van uiteindelijk mijn centen - kosten worden gedeeld door alle klanten van de bank) jouw gerechtskosten moeten betalen?
Ik koop bij Qsix omdat het voorheen wel altijd goed leverde. Ik het een jaar later niet opnieuw die dingen gaan controleren. Daarnaast meende ik op basis van andere situaties (ABN AMRO) dat het mogelijk is een betaling ongedaan te maken, wat nu i.i.g. bij de ING dus niet het geval blijkt te zijn. Waarbij de ING zegt dat ze dit wettelijk niet kunnen doen en dat ik bij politie moet zijn (geloof ik dus niet).
Dat gedoe over rechtsbijstandsverzekering is gewoon een formaliteit voor een instituut als een grote bank...een service (in de praktijk zullen de kosten niets voorstellen). Net zoals jij bij een café niet hoeft te betalen voor een antwoord op de vraag waar de WC is. Het is hun core business om transacties te doen en daar horen dit soort dingen nu logischerwijs gewoon bij als de wet zou voorschrijven dat hier toestemming van een rechter nodig is! Bij de ING ga ik nu dus beslist weg en zal ze ook duidelijk laten weten waarom.
Verder schrijf ik nergens dat de banken mijn kosten moeten gaan betalen, waar ik vind dat ze voor moeten bloeden is het slecht van dienst zijn aan hun klanten. Hier hebben zowel de wetgevende en de banken zelf invloed op. Het is niet anders dan goed consumentengedrag om dan geen zaken met ze te doen, hetgeen zich vertaald in niet stemmen (je kan momenteel kiezen uit 6 smaken vanille ijs op dit gebied), rekening leeg halen en anderen te wijzen op de werkelijke rechten/plichten/bescherming die je als koper hebt en die adviseren hetzelfde te doen voor hun eigen bestwil.
Fijt is ook dat nu ik er meer over lees, de website van Qsix niet aan de wettelijke verplichtingen voldoet. Zij bestaan al lang en dan nog staat op hun site bij de wettelijk verplichte Algemene Voorwaarden:
"De Algemene voorwaarden worden binnenkort online gezet, er wordt nog aan gewerkt.
Mocht u specifieke vragen hebben, dan zullen wij die per email aan u beantwoorden (ook vaak buiten kantoortijden)."
Ook hebben ze geen 2e manier naast email waarop ze te bereiken zijn en reageren niet naar behoren met email.
Het riekt nu dus naar oplichting, is de zaak overgenomen door een ander? Waar is mijn bescherming als koper dan, en waar bestaat die uit? Wordt ik geacht bij iedere bestelling al deze details opnieuw te controleren door bijvoorbeeld iedere keer opnieuw te bellen? Indien ja, dan kun je stellen dat je in de praktijk een onmogelijke opdracht hebt als koper en jij feitelijk rechteloos/machteloos staat tegen oplichting als het je overkomt. De enige bescherming die er is is gewoon niets betalen totdat je iets ontvangt (escrow via een trusted middleman), en dan vallen er wel heel erg veel webshops af.
Je houding irriteert mij dan ook mateloos, zo van het gaat fout...eigen schuld niet klagen. Was het maar eigen schuld..dit is niet de eerste bestelling die ik hier doe, het is i.i.g. tot voor 2009 altijd goed gegaan bij iedereen die ik ken en daar heeft besteld. En geloof me, wat ik bestelde en nu besteld heb, dat ging niet over dubbeltjes. De producten die ik bestel zijn in de afgelopen 3 jaar nauwelijks in prijs gedaald en dat zegt wel genoeg! *knip*
En besef dit heel goed: online banieren (en dus ook winkelen) staat of valt met een betrouwbaar betaal mechanisme dat zowel koper als verkoper garanties bied. En naar nu blijkt voldoen de nu in webshops en door banken aangeboden mechanismen/mogelijkheden niet. De wet makende macht blijkt ook nergens te bekennen om e.e.a. te verbeteren...het is niet alsof kopen en betalen via internet gisteren pas van de grond is gekomen. Er zijn hier dus duidelijk en keiharde schuldigen aan te wijzen en die heb ik bij naam benoemd, alsmede mij acties tegen hun.
*knip*
Hard discussieren mag, op de man spelen, schreeuwen en schelden is daarentegen nergens voor nodig. Tel even tot tien, en ga daarna op een normale toon in op de reacties van anderen a.u.b.
[ Voor 25% gewijzigd door Orion84 op 06-01-2010 21:19 ]
Het is toch logisch dat een bank zich niet kan gaan mengen in inhoudelijke discussies over of een betaling al dan niet terecht is? Je moet toch in het handelsverkeer in ieder geval de zekerheid hebben dat een betaling een betaling is en niet meer teruggedraaid kan worden? Het zou een mooie boel worden als je zelf een betaling binnen hebt en je wederpartij belt even zijn bank en het is allemaal weer teruggedraaid (maar jij bent wel al je spullen kwijt). Zo werkt het gewoon niet, behoudens bepaalde vormen van incasso's misschien, maar nooit als je zelf actief geld overmaakt. En terecht!Anoniem: 69322 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:53:
[...]
Ik koop bij Qsix omdat het voorheen wel altijd goed leverde. Ik het een jaar later niet opnieuw die dingen gaan controleren. Daarnaast meende ik op basis van andere situaties (ABN AMRO) dat het mogelijk is een betaling ongedaan te maken, wat nu i.i.g. bij de ING dus niet het geval blijkt te zijn. Waarbij de ING zegt dat ze dit wettelijk niet kunnen doen en dat ik bij politie moet zijn (geloof ik dus niet).
[...]
En dat geld omgekeerd dan niet voor het leveren? Dan is het ineens niet terecht?fckgw schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 20:16:
[...]
Het is toch logisch dat een bank zich niet kan gaan mengen in inhoudelijke discussies over of een betaling al dan niet terecht is? Je moet toch in het handelsverkeer in ieder geval de zekerheid hebben dat een betaling een betaling is en niet meer teruggedraaid kan worden? Het zou een mooie boel worden als je zelf een betaling binnen hebt en je wederpartij belt even zijn bank en het is allemaal weer teruggedraaid (maar jij bent wel al je spullen kwijt). Zo werkt het gewoon niet, behoudens bepaalde vormen van incasso's misschien, maar nooit als je zelf actief geld overmaakt. En terecht!
Beste manier zou zijn escrow...dus vooraf betalen bij een trusted party die dan na bezorging het "regeserveerde" geld overmaakt naar de verkoopende partij. Maar dat kennen we niet en de "next best thing" is het ongedaan kunnen maken van een storting.
Tussen bedrijven onderling gebeurd het wel op deze manier (in de handel althans, en dat is vergelijkbaar). Daar heb je "letters of credit", a.k.a. bankgarantie in het Nederlands. Zonder wordt er niet eens geleverd (was een groot probleem toen de krediet crisis begon, omdat de banken zelf elkaar niet meer konden vertrouwen en daarmee de handel stil viel). Mocht iemand dan toch niet betalen dan staat de bank voor het geld borg en krijgt de leverancier gewoon zijn geld.
Voor consumenten ging het vaak anders, je bestelde wat (bijvoorbeeld per telefoon) en er werd bezorgd, je moet tekenen bij levering en je kreeg de rekening die je dan later voldeed. Er is werkelijk geen enkele reden om vooraf geld te betalen voor iets wat niet is geleverd en toch schijnt iedereen het normaal te zijn gaan vinden omdat het elektronisch/gemakkelijk is. Online winkels bieden geen andere mogelijkheid (nooit eerder gezien gezien althans) en schuiven dus ALLE risico op de koper af....een zeer ongezonde situatie. De enige reden dat ik persoonlijk vooraf heb betaald is dat ik de partij kende en dat die altijd de volgende dag leverde...ik had er dus vertrouwen in en wist wan situaties waarbij een telefoontje naar je bank voldoende was om een betaling ongedaan te maken. Dat hebben ze voor consumenten als service er bij ING kennelijk er niet voor over.
Een andere oplossing voor de bank sector en consumenten handel:
Stel even dat ik zomaar een betaling ongedaan kan maken die ik eerder heb aangemerkt als zijnde "escrow."..met bijbehorende order gegevens (bijvoorbeeld via een elektronische orderbevestiging). Dan zou de verkopende partij bij bezorging enkel om een handtekening hoeven te vragen waarop diezelfde gegevens staan vermeld...waaronder ordernummer e.d.. En daarmee zou de transactie 100% definitief zijn, bij misbruik kan de bank heel gemakkelijk de transactie weer door laten gaan. ook het risico voor de bank is weg te nemen door eenvoudig terug geclaimd geld 2 weken verplicht op de rekening te laten staan, je ontvangt wel rente, maar kan het niet uitgeven in die periode. Als er binnen zeg 2 weken geen voltooing is d.m.v. een handtekening, dan wordt het in escrow gereserveerde bedrag weer teruggestort en is meteen vrij. De leverancier heeft er dus behoefte tijdig te leveren, wat voor een beter gedrag zal zorgen op het internet. En alle partijen hebben de zekerheid geen schade te lijden door slecht gedrag van de andere zijde.
Heel simplel....ik kan het in 15 minuten bedenken dier....waarom is het er niet? Waarom is dit niet wettelijk verplicht voor internet handel?
Nog een andere invalshoek...als een consument achteraf niet zou betalen maar wel heeft ondertekend voor ontvangst dan is er iets aantoonbaar waarop de consument kan worden aangepakt. Andersom, een consument kan niet aantonen dat niet is geleverd. Daarnaast als een consument een bezorging niet (meer) in ontvangst wil nemen is de schade voor de winkel beperkt, er is altijd een ander die hetzelfde product besteld. De consument heeft geen vergelijkbare positie, dus hoort in een niet perfect werkend systeem zoals ik net even uiteen heb gezet, het risico voor een onvolledige transactie redelijkerwijs bij de leverancier te liggen en niet bij de consument. Nog een logische reden dus waarom vooraf betalen gewoon een onredelijk risico is voor de koper. Het enige was consumenten nu kunnen doen is weigeren te kopen bij winkels die onredelijkerwijs vooraf betaald willen worden.
Dus even een reality check graag..het kan, maar banken leveren niet wat nodig is voor gezonde handel op internet en de wetgeving ontbreekt om ze daartoe aan te zetten...wat de consument dus vrijwel tandeloos maakt. De "next best thing" is een betaling (of een vergissing) ongedaan kunnen maken. Het slechtste is een verwijzing geven...doe maar een aangifte (m.a.w.....dag meneer u bent uw geld kwijt).
Moge nu wel duidelijk zijn hoe ik over de situatie denk en de schuldigen zijn duidelijk. Dit topic gaat niet meer enkel over de after sales service...dat moge ook duidelijk zijn.
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 69322 op 06-01-2010 22:22 ]
Anoniem: 27535
Banken leveren wel degelijk mogelijkheden om veilig te bestellen: een credit card. Geld terugboeken op basis van het verhaal van iemand lijkt me niet wenselijk. Een bank kan niet beoordelen of een overeenkomst waar ze geen onderdeel van is wel of niet naar behoren is nagekomen. Wil je je daartegen verzekeren dan kan dat ook, en ziedaar, de credit card. En ja, dat kost geld, lijkt me logisch, net als dat een escrow service geld kost.
Het is makkelijk te zoeken naar wat ánderen volgens jou hadden moeten doen (vooral achteraf), maar je kan ook de hand in eigen boezem steken. Wat had jíj kunnen doen om jezelf te beschermen? De wetgever is er niet om je te beschermen tegen je eigen verantwoordelijkheid.
In ieder geval hoop ik dat de Handleiding veilig online winkelen / troubleshooten je een volgende keer kan behoeden voor een dergelijke schade - als uiteindelijk niet geleverd wordt, want het blijft lullig als je gedupeerd wordt, en niemand wenst je dat toe.
Het is makkelijk te zoeken naar wat ánderen volgens jou hadden moeten doen (vooral achteraf), maar je kan ook de hand in eigen boezem steken. Wat had jíj kunnen doen om jezelf te beschermen? De wetgever is er niet om je te beschermen tegen je eigen verantwoordelijkheid.
In ieder geval hoop ik dat de Handleiding veilig online winkelen / troubleshooten je een volgende keer kan behoeden voor een dergelijke schade - als uiteindelijk niet geleverd wordt, want het blijft lullig als je gedupeerd wordt, en niemand wenst je dat toe.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 06-01-2010 21:19 ]
Ik heb geen aandelen ING en ik werk er ook niet, maar waarom ga je daar "beslist weg"? Volgens mij is er geen enkele bank die een overboeking ongedaan maakt. Ook ABN AMRO niet. Incasso's kun je wel terugtrekken, en daarbij is ING zelfs een van de enige waar het online kan via Internet Bankieren.Anoniem: 69322 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:53:
Daarnaast meende ik op basis van andere situaties (ABN AMRO) dat het mogelijk is een betaling ongedaan te maken, wat nu i.i.g. bij de ING dus niet het geval blijkt te zijn. Waarbij de ING zegt dat ze dit wettelijk niet kunnen doen en dat ik bij politie moet zijn (geloof ik dus niet).
[...]
Bij de ING ga ik nu dus beslist weg en zal ze ook duidelijk laten weten waarom.
Nederlander in België
Mag het a.u.b. weer een beetje terug on-topic?
Heel vervelend dat je problemen ondervindt met je bestelling met deze shop, maar dat is geen reden om hier het hele systeem van banken en webwinkelen aan de kaak te gaan stellen. Zeker niet op deze toon. Als je daarover wilt discussiëren dan kan dat in een nieuw topic. Het is tenslotte best een interessant onderwerp, maar als het op deze manier verwerkt wordt in een kwaad verhaal ivm. Qsix, dan doet dat de discussie niet veel goed
Heel vervelend dat je problemen ondervindt met je bestelling met deze shop, maar dat is geen reden om hier het hele systeem van banken en webwinkelen aan de kaak te gaan stellen. Zeker niet op deze toon. Als je daarover wilt discussiëren dan kan dat in een nieuw topic. Het is tenslotte best een interessant onderwerp, maar als het op deze manier verwerkt wordt in een kwaad verhaal ivm. Qsix, dan doet dat de discussie niet veel goed
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Bij een creditcard komt doorgaans een dure tussenrekening aan te pas. Ook loop je meer risico dat een ander aan je gegevens komt en op jou naam besteld. Een credit card is een relic of the past...een onding. Ook automatisch verzekeren van de goederen is overbodig, veel te duur voor algemeen gebruik.Anoniem: 27535 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:12:
Banken leveren wel degelijk mogelijkheden om veilig te bestellen: een credit card. Geld terugboeken op basis van het verhaal van iemand lijkt me niet wenselijk. Een bank kan niet beoordelen of een overeenkomst waar ze geen onderdeel van is wel of niet naar behoren is nagekomen. Wil je je daartegen verzekeren dan kan dat ook, en ziedaar, de credit card. En ja, dat kost geld, lijkt me logisch, net als dat een escrow service geld kost.
Het is makkelijk te zoeken naar wat ánderen volgens jou hadden moeten doen, maar je kan ook de hand in eigen boezem steken. Wat had jíj kunnen doen om jezelf te beschermen? De wetgever is er niet om je te beschermen tegen je eigen verantwoordelijkheid.
In ieder geval hoop ik dat de Handleiding veilig online winkelen / troubleshooten je een volgende keer kan behoeden voor een dergelijke schade - als uiteindelijk niet geleverd wordt.
Het is wel degelijk aan de wet makers en de banken om de zaken op orde te stellen. Ik heb ook uitgelegd dat je niet bij iedere aankoop opnieuw alle checks kan gaan doen, is onwerkelijk inefficiënt en verpest natuurlijk ook de koop beleving. Excuses verzinnen om maar niets in het systeem aan te passen daar je zelf wat dingen kan nagaan houden geen stand omdat veel ervan schijnwerkelijkheid is. Iemand kan opnemen of de 1e keer op mail reageren en vervolgens na bestelling nooit meer van zich laten horen bijvoorbeeld. Ook is de drempel voor velen veel te hoog.
Ik heb net een goed mechanisme neergezet dat aan alle onnozele poespas een einde kan maken en tevens alle partijen beschermt en laagdrempelig is. Het is zelfs zo eenvoudig dat ik zou willen stellen dat het ontbreken ervan pure nalatigheid is van diegene op posities die echt wat aan het systeem kunnen veranderen. Als consument kun je enkel weigeren deze situatie door te laten gaan door gewoon niet meer te online kopen bij winkels die alle risico's doorschuiven naar jou.
Op een dag kan een mooie (maar vrij anonieme) shop als QSix ineens anders zijn en dat risico vermijd je niet door eerst wat controles uit te voeren. Dit moet dieper en grondiger geregeld worden...dus eigen schuld dikke bult gaat gewoon niet op. Het enige dat ik mijzelf kan verwijten is dat ik online heb besteld, terwijl mijn enige optie vooraf betalen was. Dat zal ik vanaf nu dus ook consequent weigeren en raad iedereen aan hetzelfde te doen.Een situatie kan tenslotte zomaar ineens veranderen en dan zit jij als alles controlerende koper met een rotgevoel en mogelijk zelfs met een schadepost en zonder werkbare rechten.
Dus ja, vooral WEL klagen over de mensen die er WEL alles aan kunnen veranderen, daar licht tenslotte de meeste verantwoordelijkheid. Zelf mag je blij zijn als je er 0.0000001 procent invloed op heb en dat is niet genoeg om volledige verantwoording voor de uitkomst te dragen. Als er genoeg mensen zijn die dit kleine beetje invloed uitoefenen door gewoon niet vooraf te betalen...pas dan kun je om de wetgevende macht en banken heen een verandering aanbrengen.
Conclusie:
Niet vooraf betalen en tekenen bij bezorging en pas daarna betalen is voorlopig de enige veilige oplossing! En pas dan zal er een prikkel zijn om het systeem aan te passen. Dus iedere keer als je toch een bestelling doet met vooraf betalen dan werk je de oplossing tegen.
Helaas ben ik hier nu zelf ook schuldig aan geweest en krijg de hoofdprijs
Neemt niet weg dat mijn aandeel in de schuld minimaal is omdat mijn invloed minimaal is, het had eenieder die vooraf betaald kunnen overkomen (overal). En ik voel me dan ook helemaal niet geremd om zware kritiek uit te oefenen op anderen die net zo veel, zo niet astronomisch veel meer verantwoordelijkheid dragen.
Wat op het eerste gezicht dus een buiten proporties wild om zich heen slaande post lijkt voor velen opgegroeid in onze "alles matigen, waarheid ligt in het midden, niet zeuren" cultuur waarbij inhoud en werkelijkheid nooit enige rol van betekenis heeft gespeeld, zal nu hopelijk andere reacties teweeg brengen.
De argumentatie is solid, de oplossing is solid, nu alleen de wil van de kopers nog!
Mijn vader heeft in het verleden ook zoiets aan de hand gehad bij een bestelling in Duitsland. Je zou denken dat het dan nog ingewikkelder ligt. Een telefoontje was voldoende....lees wel mijn vader heeft een bedrijf en is een meer kapitaalkrachtige klant.Elektronicanet schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:26:
[...]
Ik heb geen aandelen ING en ik werk er ook niet, maar waarom ga je daar "beslist weg"? Volgens mij is er geen enkele bank die een overboeking ongedaan maakt. Ook ABN AMRO niet. Incasso's kun je wel terugtrekken, en daarbij is ING zelfs een van de enige waar het online kan via Internet Bankieren.
En dan gaan dit soort dingen ineens blijkbaar wel!
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 69322 op 06-01-2010 21:51 ]
Anoniem: 63813
Met alle respect: afgezien van het feit dat dit toch wel bijzonder offtopic is heb ik het idee dat je je bij het typen van je berichten niet laat hinderen door enige opwelling van reflectie of kennis. Denk eens een paar minuten na over je 'geweldige oplossingen' voordat je ze in alle overtuigen presenteert als 'rock solid'. Het is niet voor niets dat problemen vaak het makkelijkst op te lossen lijken te zijn als je er maar zo min mogelijk vanaf weet.
Mocht het je nu allemaal echt dwars zitten, open dan een eigen topic in Stuffis Generalis (SG) waarin je je stelling - want die heb je er genoeg - presenteert met een gedegen argumentatie. Ongetwijfelt dat er dan mensen zijn die met je willen discussieren.
Mocht het je nu allemaal echt dwars zitten, open dan een eigen topic in Stuffis Generalis (SG) waarin je je stelling - want die heb je er genoeg - presenteert met een gedegen argumentatie. Ongetwijfelt dat er dan mensen zijn die met je willen discussieren.
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 63813 op 06-01-2010 21:54 ]
offtopic:
Aangaande banken en betalingen is het ook handig om even een blik te werpen op
http://www.nvb.nl/index.php?p=291715 aangezien SEPA voor wat meer dingetjes bijwerkingen heeft
Aangaande banken en betalingen is het ook handig om even een blik te werpen op
http://www.nvb.nl/index.php?p=291715 aangezien SEPA voor wat meer dingetjes bijwerkingen heeft
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Dit neem ik ter harte...escrow is overigens een bekend en bewezen concept. het enige wat ik hier heb gedaan is het transplanteren op een eenvoudig betaalsysteem zoals we dat momenteel hebben voor consumenten. Daarom kan ik er ook met grote stelligheid achter staan.Anoniem: 63813 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:52:
Met alle respect: afgezien van het feit dat dit toch wel bijzonder offtopic is heb ik het idee dat je je bij het typen van je berichten niet laat hinderen door enige opwelling van reflectie of kennis. Denk eens een paar minuten na over je 'geweldige oplossingen' voordat je ze in alle overtuigen presenteert als 'rock solid'. Het is niet voor niets dat problemen vaak het makkelijkst op te lossen lijken te zijn als je er maar zo min mogelijk vanaf weet.
Feitelijk is het dus ook niets nieuws, zij het dat het er niet is dan.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 69322 op 06-01-2010 22:00 ]
Mooi, dan kunnen we nu weer terug naar Qsix, zoals mijn waarde collega al eerder aangaf!
Om mezelf eens te citeren ter overzicht... Inmiddels heb ik hierover al een mailtje gekregen met de volgende inhoud:ppl schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 15:58:
Ik herinner mij van diverse garantieclaims bij Dell dat ze je altijd naar de servicetag vragen en vervolgens op welke naam deze staat. Lijkt mij dat het dan geen moer uit maakt of je nou een serienummer of servicetag hebt, zolang je niet weet op wiens naam hij staat is het einde oefening. Je kunt overigens op de site van Dell onder support met die servicetag informatie van het scherm (of systeem) opzoeken. Als je goed kijkt zie je daar ook een linkje waarmee je het product kunt registreren. Ik heb alleen geen idee of je daarmee een scherm met servicetag op je eigen naam kunt zetten. Iemand een idee?
Ergo: het maakt echt geen bal uit of je nou een servicetag of serienummer hebt je zult in beide gevallen hetzelfde moeten doen en daar valt het verstrekken van dat ordernummer ook bij. Het is in ieder geval in lijn van wat ik me herinner qua garantieafhandeling van Dell.Dear Customer
This is in regards to the OWNERSHIP TRANSFER request for your DELL computer.
We have checked in our database, the original owner’s information (the first &/or the last name), according to the form, is incorrect.
If the original owner info is unknown, or the system was purchased from an auction, distributor or reseller (retail vendor) please provide the following information in the COMMENTS box of the online form:
1. The unit’s EXPRESS SERVICE CODE (ESC)
2. How you obtained the unit (auction, reseller, distributor…) – If obtained at an auction please provide auction company and auction number; if purchased from a distributor/reseller please provide their company name and their order number
We request you to fill the form again with the correct information on the following link:
www.dell.com/dhs/globaltagtransfer
We apologize for the inconvenience caused.
Best Regards
Dell Tag Transfer team
E-mail: dell_registration_transfer@dell.com
Work Days: Mon to Fri
Work Timings: 8:30 to 17:30 (CST)
Oh dat wist ik niet. Dat maakt de situatie heel anders inderdaad.Mektheb schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 10:36:
[...]
Alleen de 30" en 27" hebben een service tag de kleinere modellen niet, en die gaan per serie nummer volgens mij
Ik heb al verscheidene malen besteld bij Qsix, de eerste 2x zonder problemen (24" lcd en 19" lcd). De derde keer had ik niets dan problemen; ik heb zeker 20 keer mogen bellen met telkens de belofte "hij zal u terugbellen". Na lang wachten kreeg ik dan toch mijn bestelling, doch één van de 2 schermen was niet het bestelde/betaalde model; een 4:3 scherm ipv een widescreen. Ik heb gemailed etc, doch geen antwoord.
Spijtig genoeg heb ik geen telefoonnummer meer. Kan iemand me dat bezorgen?
Dank bij voorbaat.
Spijtig genoeg heb ik geen telefoonnummer meer. Kan iemand me dat bezorgen?
Dank bij voorbaat.
Dit adres kwam ik tegen in schrijf review(http://www.qsix.eu/produc...ducts_id=37&reviews_id=15)
http://pic.leech.it/pic.php?id=1d8aa35naamloos.png
Postbus 52
3000 ABRotterdam
Nederland
Telefoon: +31.871.900698
Fax: +31.84.2229383
E-mail: supradictus@gmail.com
BTW-identificatienummer:NL 814513086B01
[mbr]Naam verwijderd, geen persoonsgegevens a.u.b. Voor de rest ga ik er vanuit dat het bedrijfsgegevens zijn, die mogen wat mij betreft best blijven staan
http://pic.leech.it/pic.php?id=1d8aa35naamloos.png
Postbus 52
3000 ABRotterdam
Nederland
[mbr]Naam verwijderd, geen persoonsgegevens a.u.b. Voor de rest ga ik er vanuit dat het bedrijfsgegevens zijn, die mogen wat mij betreft best blijven staan
[ Voor 38% gewijzigd door brommer1 op 12-01-2010 16:21 ]
Ik kan op die link helemaal niets zien, wat gegevens betreft? Als jij daar wel wat kan zien, maak even screenshotje voor de duidelijkheid (evt. met persoonsnamen en andere niet zakelijke NAW gegevens weggepoetst) 
Dat is ook wel zo duidelijk voor anderen die je reactie lezen.
Dat is ook wel zo duidelijk voor anderen die je reactie lezen.
offtopic:
Verder mag commentaar op mod-acties buiten het topic om, per e-mail of DM (wat je dan eerst even aan moet zetten). Hier graag gewoon weer on-topic verder
Verder mag commentaar op mod-acties buiten het topic om, per e-mail of DM (wat je dan eerst even aan moet zetten). Hier graag gewoon weer on-topic verder
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Ik heb het een en ander kunnen vinden.
http://www.qsix.eu/produc...ducts_id=35&reviews_id=19
Qsix in Nederland wordt gerunt door
*knip* Voor de zoveelste keer: geen namen noemen a.u.b.
Qsix = Renox
Postbus 52
3000 ABRotterdam
Nederland
Naam: Renox
Vestigingsadres: Olympiaweg 28 A
Vestigingsplaats: 3077AL Rotterdam
Internetadres: www.renox.nl
KvK-nummer: 32109594 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
Accountnumber: 260337218
IBAN: NL88FVLB0260337218
BIC: FVLBNL22
Ik hoop dat we hier wat aan hebben.
Want ook ik heb besteld bij Qsix.
Dit is alweer 2 weken geleden. en nog steeds geen antwoord gehad op mijn email,s.
Na het lezen hier op dit topic heb ik er een hard hoofd in dat deze gasten iets gaan leveren.
Kunnen jullie niet gewoon Qsix verwijderen uit het Dell Ultrasharp Serie topic.
hier door komen mensen in de problemen.
http://www.qsix.eu/produc...ducts_id=35&reviews_id=19
Qsix in Nederland wordt gerunt door
*knip* Voor de zoveelste keer: geen namen noemen a.u.b.
Qsix = Renox
Postbus 52
3000 ABRotterdam
Nederland
Internetadres: www.renox.nl
KvK-nummer: 32109594 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
Accountnumber: 260337218
IBAN: NL88FVLB0260337218
BIC: FVLBNL22
Ik hoop dat we hier wat aan hebben.
Want ook ik heb besteld bij Qsix.
Dit is alweer 2 weken geleden. en nog steeds geen antwoord gehad op mijn email,s.
Na het lezen hier op dit topic heb ik er een hard hoofd in dat deze gasten iets gaan leveren.
[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 16-01-2010 10:44 ]
Wups, geloof dat mijn TFT ook bij Qsix vandaan komt. Hij doet het nu nog prima, nu nog hopen dat ie het blijft doen.
Vriend van mij heeft in het verleden ook besteld bij Qsix en problemen gehad. Was overeengekomen om het ding bij zijn kantoor om te ruilen. Maar toen puntje bij paaltje kwam was meneer nergens te bekennen, alleen de dame bij het kantoren verzamelgebouw die hem geen toegang gaf om het pand te betreden.
Vriend van mij heeft in het verleden ook besteld bij Qsix en problemen gehad. Was overeengekomen om het ding bij zijn kantoor om te ruilen. Maar toen puntje bij paaltje kwam was meneer nergens te bekennen, alleen de dame bij het kantoren verzamelgebouw die hem geen toegang gaf om het pand te betreden.
Maak even een topic report aan in het betreffende forum. Wij kunnen hierin niks voor je doen; wij hebben er evenveel rechten als jij! Zet desnoods in de TR een linkje naar dit topicm4ni4k-4live schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 22:01:
Ik keek net op de website van qsix en deze bestaat nog wel maar alle artikelen zijn op dit moment verdwenen. Iemand enig idee of dit het einde is? Of dat het een andere reden heeft?
Daar heb je een goed punt. Ik heb even snel gekeken maar toen was het ook leeg. Het zou wel jammer zijn. De prijzen waren altijd iets om vrolijk van te worden.
Alles is inderdaad weggehaald. Ik denk vanwege de slechte naam nu. Wellicht gaan ze weer onder een andere naam verder...Qsix stond immers niet duidelijk geregistreerd zoals dat normaal hoort bij een BTW en KvK nummer.
Hopelijk zullen ze de aftersales goed aanpakken. Anders is het wel erg schandalig als daar nog niks aan wordt gedaan.
Hopelijk zullen ze de aftersales goed aanpakken. Anders is het wel erg schandalig als daar nog niks aan wordt gedaan.
Ook ik had hier een monitor in bestelling. Na diverse e-mails, waarvan 1 werd beantwoord en vergeefse telefoontjes, heb ik op 11 januari een aangetekende brief gestuurd naar bovenstaand adres (Oympiaweg 28a Rotterdam, verkregen via kamer van koophandel). Voorbeeldbrieven zijn op internet te vinden. Vandaag mijn geld terug gekregen, het kan dus wel. Misschien kunnen anderen hier wat mee.m4ni4k-4live schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 22:01:
Qsix = Renox
Postbus 52
3000 ABRotterdam
Nederland
[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 24-01-2010 15:54 . Reden: Citaat even teruggebracht naar schappelijke porties ]
Oke bedankt, wil ook graag mijn geld terug.hhvvzz schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 20:53:
[...]
Ook ik had hier een monitor in bestelling. Na diverse e-mails, waarvan 1 werd beantwoord en vergeefse telefoontjes, heb ik op 11 januari een aangetekende brief gestuurd naar bovenstaand adres (Oympiaweg 28a Rotterdam, verkregen via kamer van koophandel). Voorbeeldbrieven zijn op internet te vinden. Vandaag mijn geld terug gekregen, het kan dus wel. Misschien kunnen anderen hier wat mee.
Aangezien ze helemaal niet reageren op mails.
en mijn bestelling al 18 dagen duurt.
Wat voor voorbeeldbrief had je gebruikt? annuleren?hhvvzz schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 20:53:
[...]
Ook ik had hier een monitor in bestelling. Na diverse e-mails, waarvan 1 werd beantwoord en vergeefse telefoontjes, heb ik op 11 januari een aangetekende brief gestuurd naar bovenstaand adres (Oympiaweg 28a Rotterdam, verkregen via kamer van koophandel). Voorbeeldbrieven zijn op internet te vinden. Vandaag mijn geld terug gekregen, het kan dus wel. Misschien kunnen anderen hier wat mee.
Zou je anders die naar mij toe willen sturen.
rudolfplantinga apestaartje hotmail punt com
Een CC is juist uitermate geschikt voor internetaankopen omdat je minder kosten maakt dan met rembours, de shop z'n geld eerder heeft. De verzekering die erbij zit is uitermate handig voor diefstal, beschading, niet leverende webshops, ga zo maar door.Anoniem: 69322 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:49:
[...]
Bij een creditcard komt doorgaans een dure tussenrekening aan te pas. Ook loop je meer risico dat een ander aan je gegevens komt en op jou naam besteld. Een credit card is een relic of the past...een onding. Ook automatisch verzekeren van de goederen is overbodig, veel te duur voor algemeen gebruik.
Je loopt geen enkel risico dat iemand jouw geld uitgeeft - dit is allemaal afgedekt en je kan ongewenste transacties eenvoudig terugdraaien mocht dat uberhaupt voorkomen. Probeer dat maar eens met bepaalde types ongewenste automatische incasso (bij CC één telefoontje, bij de bank heel veel communicatie nodig).
Ik raad een CC aan bij alle online transacties. Informeer eens naar de voordelen.
Had een onterechte opmerking geplaatst over Qsix (geen producten meer in de shop)... Had ff wat beter moeten lezen
[ Voor 56% gewijzigd door norix op 25-01-2010 14:06 ]
Ja idd, had ff niet goed gekeken, dit is toch een apart verhaal aan het worden.... vooral zonder communicatie vanuit Qsix...
Het lijkt erop dat ze geen producten meer via de website verkopen. Althans ik zie geen producten meer staan.
< dit stukje webruimte is te huur >
Heeft iemand van jullie een account, of geen bezwaar die een aan te maken? Wat ik er van begreep is het namelijk in het verleden zo geweest dat je moest inloggen om producten te zien. Geen idee of die situatie vergelijkbaar was met hoe het nu is (lege webshop), maar ik ben wel benieuwd of de webshop leeg blijft als je ingelogd bent.
Volgens mij was dat alleen om de prijs te kunnen zien. En niet producten in 't algemeen.Orion84 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:17:
Heeft iemand van jullie een account, of geen bezwaar die een aan te maken? Wat ik er van begreep is het namelijk in het verleden zo geweest dat je moest inloggen om producten te zien. [...]
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Ah, ok, zoals gezegd, heb ik zelf geen ervaring met hoe het toen was.Scipionyx schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:25:
[...]
Volgens mij was dat alleen om de prijs te kunnen zien. En niet producten in 't algemeen.
Maargoed, duidelijk, de huidige situatie heeft dus niets te maken met het verbergen van producten voor niet ingelogde gebruikers. Bedankt voor die info norix
Hier eentje en had al eens gekeken maar ook dan is alles leeg. Nou willen webhosting klanten het nog wel eens presteren om dingen om zeep te helpen waarna er backups teruggezet moeten worden waarbij men nogal laks is om alles weer netjes terug te zetten. Ik verwacht niet dat dit het geval is omdat de website bij een webwinkel zo'n beetje het allerbelangrijkste onderdeel van de hele zaak is. Het enige wat er nog aan info te vinden is het kleine beetje onder de kopjes "Shipping & Returns" en "Privacy Notice". Het contactformulier geeft hier een witte pagina. Ziet er naar uit dat er dingen doelbewust gesloopt zijn. De zaak wordt er zo niet frisser op.Orion84 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:17:
Heeft iemand van jullie een account, of geen bezwaar die een aan te maken? Wat ik er van begreep is het namelijk in het verleden zo geweest dat je moest inloggen om producten te zien. Geen idee of die situatie vergelijkbaar was met hoe het nu is (lege webshop), maar ik ben wel benieuwd of de webshop leeg blijft als je ingelogd bent.
Heb vandaag een laatste bericht gestuurd. Als hij geen gevolg geeft aan mijn verkeerde zending, onderneem ik verdere stappen. Via het Belgische gerecht (FOD Economie etc) én via Europa.
ik heb zonet geprobeerd, via de de info uit de topic start, te kijken of ik garantie kan krijgen op mijn Dell U2410.
Ik kreeg hierbij een vriendelijke medewerker van de monitor afdeling aan de lijn aan wie ik mijn serienr doorgaf en heel het Qsix verhaal deed.
Dmv van dit serienummer, hebben ze ook het ordernummer gevonden... (welke ze hebben doorgegeven)
Naast het serienr en het ordernr, heb je echter ook nog de naam van het bedrijf nodig om garantie op de monitor te krijgen.
Mocht deze nu Qsix geweest zijn, dan was volgens de medewerker alles in orde geweest om garantie te hebben. (hij wist nl idd van de problemen met Qsix)
De ordernr stond echter niet op de naam van Qsix, maar op de naam van een Engels bedrijf.
Hij kon me de naam echter niet doorgeven ivm privacy redenen
en ik heb maw nog steeds geen garantie op mijn monitor 
Weet iemand toevallig welk Engels bedrijf dit kan zijn?
Alvast bedankt...
Ik kreeg hierbij een vriendelijke medewerker van de monitor afdeling aan de lijn aan wie ik mijn serienr doorgaf en heel het Qsix verhaal deed.
Dmv van dit serienummer, hebben ze ook het ordernummer gevonden... (welke ze hebben doorgegeven)
Naast het serienr en het ordernr, heb je echter ook nog de naam van het bedrijf nodig om garantie op de monitor te krijgen.
Mocht deze nu Qsix geweest zijn, dan was volgens de medewerker alles in orde geweest om garantie te hebben. (hij wist nl idd van de problemen met Qsix)
De ordernr stond echter niet op de naam van Qsix, maar op de naam van een Engels bedrijf.
Hij kon me de naam echter niet doorgeven ivm privacy redenen
Alvast bedankt...
Zou misschien ook xpsdirect kunnen zijn. Deze verkoopt ook Dell apparatuur. Hier heb ik mijn U2410 ook weg.
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Dat heb ik dus al maanden geleden aangegeven. Wanneer je deze thread had doorgelezen dan wist je dat ook. Mensen lezen blijkbaar niet en gaan vervolgens opnieuw het wiel uitvinden. Misschien is dat ook mede de reden dat zoveel mensen de dupe zijn geworden van Qsix.Mastakilla schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:48:
Hij kon me de naam echter niet doorgeven ivm privacy redenenen ik heb maw nog steeds geen garantie op mijn monitor
Dit is mogelijk het bedrijf waar Qsix zijn producten inkoopt: Taran Microsystems
< dit stukje webruimte is te huur >
bedankt voor de tips!
ik zal ze volgende dinsdag eens proberen
ik zal ze volgende dinsdag eens proberen
ok, heb vandaag al ff kunnen proberen...
xpsdirect, taran microsystems, pcbuyit.co.uk zijn het alle 3 niet
Zijn er nog andere bedrijven die ik kan proberen?
xpsdirect, taran microsystems, pcbuyit.co.uk zijn het alle 3 niet
Zijn er nog andere bedrijven die ik kan proberen?
Anoniem: 63813
kan je niet gewoon bellen met het verhaal dat je de monitor in Engeland hebt gekocht, maar dat je de factuur niet bij de hand hebt en niet zo snel meer weet welke winkel het was. En of zij dat misschien kunnen vertellen zodat je ze even kunt bellen voor het order nummer?
Misschien tref je er eentje die met dat verhaal mee gaat en je de naam van het bedrijf geeft.
Misschien tref je er eentje die met dat verhaal mee gaat en je de naam van het bedrijf geeft.
QSix heeft na een lange stilte wel op mijn mail gereageerd en netjes het bedrag teruggestort zoals ik heb gevraagd. Ik ben in ieder geval opgelucht dat er geen kwade wil of directe faillissement heeft plaatsgevonden, waarbij ik mijn geld vrijwel zeker kwijt zou zijn.
Wat er nu wel aan de hand is/was weet ik niet, momenteel lijkt de shop (tijdelijk?) gesloten. Gezien de recente problemen lijkt mij dat ook voorlopig beter dan de shop openhouden en daarna niet kunnen leveren.
Wat er nu wel aan de hand is/was weet ik niet, momenteel lijkt de shop (tijdelijk?) gesloten. Gezien de recente problemen lijkt mij dat ook voorlopig beter dan de shop openhouden en daarna niet kunnen leveren.
Had vandaag een mailtje gestuurd, kreeg tot mijn verbazing gelijk weer antwoord.
Qsix heeft op 19 januari mijn order geanuleerd en het geld terug gestort op mijn rekening.
Kreeg vandaag ook het afschrift van de bank, en daar stond het ook op.
Dat vind ik toch wel netjes.
Had ondertussen al lang mijn monitor bij 4launch gehaald.
dell 2209wa wat is dit groot vergeleken 17".
Qsix heeft op 19 januari mijn order geanuleerd en het geld terug gestort op mijn rekening.
Kreeg vandaag ook het afschrift van de bank, en daar stond het ook op.
Dat vind ik toch wel netjes.
Had ondertussen al lang mijn monitor bij 4launch gehaald.
dell 2209wa wat is dit groot vergeleken 17".
[ Voor 15% gewijzigd door m4ni4k-4live op 02-02-2010 17:44 ]
Op de doos van m'n monitor staat een verzend adres van Qsix uit Amersfoort. Geen idee of ze er nog steeds zitten? Is van bijna 2 jaar geleden.
Indertijd heb ik via threads op Tweakers goede verhalen gelezen over Qsix en Supradictus op eBay. Mijn natuurlijke scepsis daarover verdween geleidelijk nadat ik met Qsix (Rob) inhoudelijk had gecorrespondeerd over de aanschaf van een monitor. Onder de vlag van Registered Partner van Dell heb ik via Qsix een gunstiger geprijsde Dell monitor (2007FP) gekocht.igdirli_ilhan schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 13:36:
< knip>
Maar om een heel lang verhaal kort te maken, Via het Serienummer achter op de monitor kan je op dit moment bellen met Dell Nederland: 020-6745969 -
Je krijgt dan de receptie die je gaat vragen om je service-Tag, heb je die niet vertel dit dan en meld dat je wel een serienummer hebt en graag doorverbonden wilt worden met afdeling monitors.
Daar kan je het Serienummer doorgeven en leg je verhaal maar uit van Qsix, het verhaal is ondertussen bij de hele afdeling bekend, en je zal in de meeste gevallen worden geholpen aangezien het Postadres van Qsix overeenkomt met de naam van het bedrijf die ooit de spullen bij Dell heeft georderd.
Ik hoop dat iedereen die hiermee naar aanleiding van mijn post even zijn ervaringen/bevindingen hier nog wil posten.
Op zoek naar een nieuwe monitor zag ik pas het afgelopen weekend dat op de Qsix website er geen enkele monitor meer werd aangeboden. Als nel zag ik via Google de onderhavige thread. Hoewel ik geen problemen heb met mijn monitor heb ik kontakt opgenomen met bovenvermeld telefoonnummer. Het heeft mij heel veel moeite gekost (geen service tag, maar wel serienummer) om doorverbonden te worden met de afdeling monitoren.
De uiterst behulpzame Dell medewerker van de technische helpdesk monitoren is goed op de hoogte met de situatie rondom Qsix (en de andere bedrijfjes van Haffmans...). Helaas blijkt dat het serienummer van mijn Dell monitor (2007FP) niet terug te vinden is bij Dell, waardoor Dell mijn monitor niet kan registreren (ik heb nog 3.5 jr Qsix garantie ;-). Op de factuur van Qsix staan ook niet de noodzakelijke gegevens, waarmee de monitor kan worden geregistreerd. Tegen beter weten in heb ik Qsix inmiddels om de correcte gegevens gevraagd opdat alsnog mijn monitor bij Dell kan worden geregistreerd.
In oktober 2008 heb ik ook een Dell monitor(2709) aangeschaft bij qsix.
Op een gegeven moment kreeg ik 'strepen' op mijn scherm.
Ik dacht eerst het probleem aan mijn video kaart lag. Naar 2 verschillende kaarten(ATI en Nvidia) te hebben geprobeerd was het probleem nog niet verhopen. Helaas dus een defect scherm
Een paar maanden geleden heb ik geprobeerd contract op te nemen met qsix (mailen en bellen).
Via de telefoon is qsix echt niet te bereiken. Helaas wordt de mail ook niet beantwoord.
Vandaag heb ik Dell dan maar eens gebeld.
Aan de receptie mijn TAG nummer doorgegeven.
Daarna kreeg ik iemand van de monitoren aan de lijn.
Er werd om het serie nummer gevraagd. Deze had ik doorgegeven.
Hij kon daar niets op vinden. Hij had een order nummer nodig die ik niet heb.
Daarna heb ik het TAG nummer doorgegeven. Hiermee kon hij wel wat.
De monitor stond niet op de naam Qsix maar op de naam RENOX B.V.
Morgen komt er een refurbished scherm deze kant op
Kudos voor DELL
Op een gegeven moment kreeg ik 'strepen' op mijn scherm.

Ik dacht eerst het probleem aan mijn video kaart lag. Naar 2 verschillende kaarten(ATI en Nvidia) te hebben geprobeerd was het probleem nog niet verhopen. Helaas dus een defect scherm

Een paar maanden geleden heb ik geprobeerd contract op te nemen met qsix (mailen en bellen).
Via de telefoon is qsix echt niet te bereiken. Helaas wordt de mail ook niet beantwoord.
Kudos voor DELL

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs
Heb zelf een 2709W 27" gekocht bij Qsix in januari 2009. Mail correspondentie liep vlotjes en had de desbetreffende monitor binnen een paar dagen in huis. Het verbaas mij dat het nu aardig in de soep begint te lopen, ik voel wel mee met de mensen die nog steeds op hun geld/produkt wachten.
Nou heeft mijn monitor wel een servicetag. Ik zag elders in dit topic dat je dit nummer kan checken op de site van Dell. Dit heb ik gedaan en hieronder het resultaat..
Systeemtype: TV W2709
Verzenddatum: 10-10-2008
Dell IBU: Europe
Er zijn geen servicecontracten of garanties aan dit systeem gerelateerd.
En ik maar denken dat er 5 jaar garantie op de monitor zit.Of gewoon 3. Ligt dit aan mij of zie ik iets over het hoofd 
Of moet ik hem alsnog registreren? Zie de quote hieronder
Opmerking: indien uw product een servicetag heeft en bij een detailhandelaar is gekocht, registreert u uw product op www.dell.com/register om uw garantiestatus correct weer te geven. Indien u na uw registratie vragen hebt over de nauwkeurigheid van uw garantiegegevens, kunt u contact met ons opnemen of op de onderstaande link klikken voor een chatsessie voor hulp.
Godzijdank doet de monitor het nog prima...
Nou heeft mijn monitor wel een servicetag. Ik zag elders in dit topic dat je dit nummer kan checken op de site van Dell. Dit heb ik gedaan en hieronder het resultaat..
Systeemtype: TV W2709
Verzenddatum: 10-10-2008
Dell IBU: Europe
Er zijn geen servicecontracten of garanties aan dit systeem gerelateerd.
Of moet ik hem alsnog registreren? Zie de quote hieronder
Opmerking: indien uw product een servicetag heeft en bij een detailhandelaar is gekocht, registreert u uw product op www.dell.com/register om uw garantiestatus correct weer te geven. Indien u na uw registratie vragen hebt over de nauwkeurigheid van uw garantiegegevens, kunt u contact met ons opnemen of op de onderstaande link klikken voor een chatsessie voor hulp.
Godzijdank doet de monitor het nog prima...

Lekker een refurbished scherm, :<Killerbert schreef op maandag 22 februari 2010 @ 21:40:
In oktober 2008 heb ik ook een Dell monitor(2709) aangeschaft bij qsix.
Op een gegeven moment kreeg ik 'strepen' op mijn scherm. [afbeelding]
Ik dacht eerst het probleem aan mijn video kaart lag. Naar 2 verschillende kaarten(ATI en Nvidia) te hebben geprobeerd was het probleem nog niet verhopen. Helaas dus een defect scherm![]()
Kudos voor DELL
Mijn Qsix 2007FP kan niet worden geregistreerd bij Dell door het ontbreken van een service tag. Het serienummer is ook niet bekend. Dell geeft overigens default 3 jaar garantie op de monitoren. Uitbreiding naar 5 jaar is een optie. De vermelde garantie van 5 jaar op de factuur van Qsix is sowieso een wassen neus..deadsy33 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 12:57:
En ik maar denken dat er 5 jaar garantie op de monitor zit.Of gewoon 3. Ligt dit aan mij of zie ik iets over het hoofd
Over de onderhavige gang van zaken heb ik medio februari jl. naar het postadres van Dell in Nederland (Amsterdam) een brief gestuurd met daarin het verzoek een uniforme regeling te treffen voor de gedupeerden die ter goede trouw bij Qsix een Dell monitor hebben gekocht, waarvan nu blijkt dat de monitor formeel niet is of kan worden geregistreerd (dus geen servicecontract of garantie). Dell heeft (nog) niet op mijn brief gereageerd en ondanks mijn nadrukkelijke verzoek, de ontvangst ook niet bevestigd.
Indien onverhoopt mijn Dell monitor (oktober 2008) het begeeft dan ben ik dus de pineut. Ik heb de Comprehensive List of IPS Based LCD Monitors alvast gebookmarked ;-)
Toch maar het formulier ingevuld en 1 dag later vond ik dit terug in mijn mailbox van Dellwsmaal schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 10:22:
[...]
Mijn Qsix 2007FP kan niet worden geregistreerd bij Dell door het ontbreken van een service tag. Het serienummer is ook niet bekend. Dell geeft overigens default 3 jaar garantie op de monitoren. Uitbreiding naar 5 jaar is een optie. De vermelde garantie van 5 jaar op de factuur van Qsix is sowieso een wassen neus..
Over de onderhavige gang van zaken heb ik medio februari jl. naar het postadres van Dell in Nederland (Amsterdam) een brief gestuurd met daarin het verzoek een uniforme regeling te treffen voor de gedupeerden die ter goede trouw bij Qsix een Dell monitor hebben gekocht, waarvan nu blijkt dat de monitor formeel niet is of kan worden geregistreerd (dus geen servicecontract of garantie). Dell heeft (nog) niet op mijn brief gereageerd en ondanks mijn nadrukkelijke verzoek, de ontvangst ook niet bevestigd.
Indien onverhoopt mijn Dell monitor (oktober 2008) het begeeft dan ben ik dus de pineut. Ik heb de Comprehensive List of IPS Based LCD Monitors alvast gebookmarked ;-)
This is in regards to the OWNERSHIP TRANSFER request for your DELL computer.
We have checked in our Database, the Original Owner’s Information, according to the Form, is INCORRECT.
Please verify the Name of the "PERSON" who actually purchased this System from DELL.
If you have purchased the System from some RETAIL STORE, please tell us the "NAME" of the RETAIL STORE. If obtained at an auction please provide auction company and auction number.
Provide us the Express Service Code # of the computer ( Express service code is 10-12 digit numeric code located at the bottom of the laptop). And also attach the photograph of the label containing service tag and express code from the system .
You can also send us the copy of Invoice as an attachment to this e-mail. That will help us to expedite the transfer request.
We request you to reply back to this mail or fill the form again with the Correct Information on the following link:
dusss.....schiet mij maar lek. Een factuur heb ik nooit gehad (ondanks herhaalde verzoeken) dus die kan ik helaas niet mailen. Waarschijnlijk staat de monitor op naam van Qsix maar dat zullen we nooit zeker weten. Misschien dat ik maar eens met Dell ga bellen.
Ja, want hij gebruikt em maar sinds 2008, hij heeft recht op een nieuwe!....?
Vooral met dit soort dingen heb ik als je een scherm terugkrijgt liever een refurbished dan een nieuwe, die zijn tenminste nagekeken.
PSN & XBL: Denkoyugo
Liever een nieuwe dan een refurb, aangezien je premium garrantie heb op een ultrasharp mag er toch al geen pixel fout of iets in zittenDenko schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 08:40:
[...]
Ja, want hij gebruikt em maar sinds 2008, hij heeft recht op een nieuwe!....?
Vooral met dit soort dingen heb ik als je een scherm terugkrijgt liever een refurbished dan een nieuwe, die zijn tenminste nagekeken.
En of hij recht heeft op een nieuwe, nee maar ik zou er zelf van balen
Omdat Dell NL na bijna 3 weken niet op mijn brief heeft gereageerd heb ik eveneens het formulier ingevuld en een dag later een Reply van Dell met dezelfde inhoud als hierboven vermeld ontvangen. Ik heb een korte samenvatting (UK) gemaakt over de onderhavige gang van zaken en de gevraagde gegevens (invoice + foto's van de labels, alsmede een copy van mijn brief (Qsix fraud) verstuurd met het verzoek mijn monitor alsnog te registreren. Ik ben benieuwd.deadsy33 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 20:59:
[...]
Toch maar het formulier ingevuld en 1 dag later vond ik dit terug in mijn mailbox van Dell
Ik heb mijn 3008WFP succesvol van ownership gewijzigd naar mijzelf.
Na een vijftal mails van uitwisselen service-tag en express service code, plus een foto van de achterkant van het scherm met de serie nummers in beeld, en een order-bevestiging+shipping email bijlage van Qsix.
Ook ik heb nooit een factuur van Qsix gekregen, maar had uitgelegd dat Qsix hun hele website geleegd heeft, en dus de order geschiedenis niet meer te achterhalen is.
Na een vijftal mails van uitwisselen service-tag en express service code, plus een foto van de achterkant van het scherm met de serie nummers in beeld, en een order-bevestiging+shipping email bijlage van Qsix.
Ook ik heb nooit een factuur van Qsix gekregen, maar had uitgelegd dat Qsix hun hele website geleegd heeft, en dus de order geschiedenis niet meer te achterhalen is.
[ Voor 22% gewijzigd door Blisterin_Bull op 05-03-2010 19:55 ]
Lucky you ;-) Ondanks de foto's van de achterkant van mijn monitor (labels), invoice Qsix, inhoudelijke toelichting + een copy van mijn brief aan Dell Adam, kreeg ik gisteren de reactie van Dell: "..Thanks, but the Service Tag is still incorrect...."Blisterin_Bull schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 19:53:
Ik heb mijn 3008WFP succesvol van ownership gewijzigd naar mijzelf.
Maar goed, ik zit nog niet aan vijftal emails en mijn tweede reply op bovenstaand is onderweg ;-) Duidelijk is dat door het ontbreken van een service tag en serienummer dat niet bekend is bij Dell, het vrijwel onmogelijk is om de monitor, alsnog te registreren.
Dus als je op de Dell website op support klikt en bij support/drivers je service tag invoert, herkent het systeem niet dat het om jouw monitor gaat (ook al staat ie niet op jouw naam)?
Ik had eerst op de website na ingelogd te zijn de service-tag aan "mijn produkten" (ofzo) toegevoegd. Daarna pas de mail verzonden.
Ik had eerst op de website na ingelogd te zijn de service-tag aan "mijn produkten" (ofzo) toegevoegd. Daarna pas de mail verzonden.
Dell monitoren <22" hebben geen Service tag (Bron Dell THD). Maandag jl. heb ik van een medewerker van de Technische Helpdesk (THD is volledige op de hoogte van de dubieuze Qsix praktijken) vernomen dat Dell voor Qsix klanten een coulance regeling heeft getroffen. Betrokkenen krijgen een dummy nummer waarmee de monitor door Dell wordt geregistreerd. Vervolgens wordt aan de hand van het SN na gegaan wat de produktiedatum van de monitor is. Vanaf de produktiedatum geeft Dell 3 jaar garantie.
Het registreren van de monitor kan/mag niet worden gedaan door de Dell Technische Helpdesk. Daarvoor ben ik doorverwezen naar de afdeling verkoop, die mij niet verder heeft kunnen helpen. Ik heb (weer) een brief gestuurd naar Dell Adam (maar nu aangetekend) met het verzoek om de regeling die Dell blijkbaar getroffen heeft voor de Qsix klanten te effectueren.
Het registreren van de monitor kan/mag niet worden gedaan door de Dell Technische Helpdesk. Daarvoor ben ik doorverwezen naar de afdeling verkoop, die mij niet verder heeft kunnen helpen. Ik heb (weer) een brief gestuurd naar Dell Adam (maar nu aangetekend) met het verzoek om de regeling die Dell blijkbaar getroffen heeft voor de Qsix klanten te effectueren.
Na maanden mailen met Qsix en bellen met Dell, is het me eindelijk gelukt!
Ik heb garantie!!
Dell kon de monitor niet officieel op mijn naam zetten omdat de monitor via een Engels bedrijf was gekocht (niet rechtstreeks door Qsix dus).
Maar iemand van de monitor afdeling heeft me uiteindelijk beloofd dat, als ik mijn dossiernummer en het serienummer van de monitor doorgeef, ik de volledige, originele, 3 jaar garantie zou krijgen...
respect voor de Dell helpdesk!
Ik heb garantie!!
Dell kon de monitor niet officieel op mijn naam zetten omdat de monitor via een Engels bedrijf was gekocht (niet rechtstreeks door Qsix dus).
Maar iemand van de monitor afdeling heeft me uiteindelijk beloofd dat, als ik mijn dossiernummer en het serienummer van de monitor doorgeef, ik de volledige, originele, 3 jaar garantie zou krijgen...
respect voor de Dell helpdesk!
ik heb voorlopig nog geen problemen maar toen ik daar straks wat aan het zoeken was naar nieuwe dell monitors kwam ik dit topic tegen en begin me nu toch ook wel vragen te stellen.
Is het mail adres info@qsix.eu nog steeds nuttig? Dus als je ene mail stuurt word er dan, al dan niet laat, nog op gereageerd?
kan je zonder service tag(wat zo te zien bijna alle afzonderlijk verkochte monitors niet hebben) ook nog garantie krijgen via dell? al dan niet via een omweg?
Krijg je een kopie van de factuur van qsix?
heeft het inschakelen van een ombudsman zin?
en Mastakilla als je zo vriendelijk wil zijn, kan je dan kort zeggen wat je precies hebt gedaan om het allemaal in orde te krijgen?
ik ga iig morgen bellen naar DPD ivm het adres van Qsix en of ze zijn telefoonnr eventueel hebben of ik een leveringsbewijs krijg, naast het geen ik op de doos heb staan.
Alsook bellen/mailen/... naar dell ivm men servicetag en klacht indien en ook een klacht indienen bij de ombudsdienst omdat ik men factuur nooit heb gekregen.
Edit: heb zo juist naar Dell support gebeld en ze vinden niks terug. maar heb de doos nog met adres van verzender en leveringsnummer en op de doos staat dus ook nog het serienummer en servicetag dat niet klopt of toch niet geregistreerd is.
Is het mail adres info@qsix.eu nog steeds nuttig? Dus als je ene mail stuurt word er dan, al dan niet laat, nog op gereageerd?
kan je zonder service tag(wat zo te zien bijna alle afzonderlijk verkochte monitors niet hebben) ook nog garantie krijgen via dell? al dan niet via een omweg?
Krijg je een kopie van de factuur van qsix?
heeft het inschakelen van een ombudsman zin?
en Mastakilla als je zo vriendelijk wil zijn, kan je dan kort zeggen wat je precies hebt gedaan om het allemaal in orde te krijgen?
ik ga iig morgen bellen naar DPD ivm het adres van Qsix en of ze zijn telefoonnr eventueel hebben of ik een leveringsbewijs krijg, naast het geen ik op de doos heb staan.
Alsook bellen/mailen/... naar dell ivm men servicetag en klacht indien en ook een klacht indienen bij de ombudsdienst omdat ik men factuur nooit heb gekregen.
Edit: heb zo juist naar Dell support gebeld en ze vinden niks terug. maar heb de doos nog met adres van verzender en leveringsnummer en op de doos staat dus ook nog het serienummer en servicetag dat niet klopt of toch niet geregistreerd is.
[ Voor 44% gewijzigd door reaper_unique op 01-04-2010 11:28 ]
qsix antwoord alleen als het niet gaat over garantie of service ofzo
factuur zul je nooit van hen krijgen
ombudsdienst kan je wat nuttige info geven, maar verder doen ze zelf niet echt iets (bv doordat je geen factuur hebt gekregen is je "afkoelperiode" 3 maanden
als je dell belt (nr het in het start topic) en de monitor afdeling vraagt, dan kan je daar je uitleg doen...
ik heb daar gewoon voldoende naar terug gebeld tot ik garantie heb gekregen, maar het hangt van monitor tot monitor af hoe lastig dat is
die van mij konden ze bv wel vinden dmv het serienr, maar was wel een refurb op naam van Engels bedrijf (hoewel ik em als nieuw had gekocht)
factuur zul je nooit van hen krijgen
ombudsdienst kan je wat nuttige info geven, maar verder doen ze zelf niet echt iets (bv doordat je geen factuur hebt gekregen is je "afkoelperiode" 3 maanden
als je dell belt (nr het in het start topic) en de monitor afdeling vraagt, dan kan je daar je uitleg doen...
ik heb daar gewoon voldoende naar terug gebeld tot ik garantie heb gekregen, maar het hangt van monitor tot monitor af hoe lastig dat is
die van mij konden ze bv wel vinden dmv het serienr, maar was wel een refurb op naam van Engels bedrijf (hoewel ik em als nieuw had gekocht)
Ik heb sinds kort een MacBook Pro met mini-Displayport. Deze hangt nu via een mini-DP -> DP adapter aan mijn Dell 3008WFP A00 en dat gaat niet helemaal goed helaas
Scherm blijft regelmatig in slaapstand als de laptop weer wakker wordt, soms wel beeld na slaapstand maar dan valt het beeld af en toe een paar seconde weg of verschijnen er een hoop strepen e.d. in het scherm. Niet goed dus.
Heb van andere mensen begrepen dat de 3008WFP prima zou moeten werken via DisplayPort, wil dus contact op gaan nemen met Dell maar dit topic zorgt hier niet voor een vreugdegevoel...
Net richting zolder geweest en gelukkig een Servicetag gevonden op de doos waar de Dell in zat, heb ook een factuur van Qsix, ik hoop dat het garantie verhaal gaat lukken dus. Net de monitor geregistreerd op de Dell site, hoefde daar alleen mijn eigen gegevens in te vullen, er werd niet gevraagd om gegevens van de reseller wat hierboven wel genoemd wordt? Iemand een idee hoe de registreer procedure verder werkt? Nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Ik kreeg na het registreren alleen een melding op het scherm dat de registratie doorgestuurd is om verwerkt te worden, heb geen email bevestiging oid en kan ook nergens vinden op welke naar de monitor nu staat.

Heb van andere mensen begrepen dat de 3008WFP prima zou moeten werken via DisplayPort, wil dus contact op gaan nemen met Dell maar dit topic zorgt hier niet voor een vreugdegevoel...
Net richting zolder geweest en gelukkig een Servicetag gevonden op de doos waar de Dell in zat, heb ook een factuur van Qsix, ik hoop dat het garantie verhaal gaat lukken dus. Net de monitor geregistreerd op de Dell site, hoefde daar alleen mijn eigen gegevens in te vullen, er werd niet gevraagd om gegevens van de reseller wat hierboven wel genoemd wordt? Iemand een idee hoe de registreer procedure verder werkt? Nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Ik kreeg na het registreren alleen een melding op het scherm dat de registratie doorgestuurd is om verwerkt te worden, heb geen email bevestiging oid en kan ook nergens vinden op welke naar de monitor nu staat.
Het als een tijdje geleden dat ik deze forum heb geopend. Intussen bestaat Qsix niet meer. Veel mensen zijn de dupe geworden van Qsix. Ik heb pas afgelopen vrijdag gebeld met Dell. Misschien een beetje raar omdat ik als forum stater eigenlijk als eerste had moeten bellen, helaas geen tijd en zin gehad. Nu eindelijk gebeld. Heel kort mijn verhaal gedaan, ze vroegen om ordernummer, en dat had ik niet. Via mijn serienummer heeft hij het ordernummer gevonden en gaf aan dat de bestelling gedaan was door Renox (B.V.). Mijn monitor is vandaag (maandag) omgewisseld en het leuke is dat ik het nieuwe model U2410 gekregen heb voor mijn 2408WFP. Top service van Dell!
Helaas heb ik geen 5 jaar garantie, maar standaard 3 jaar bij Dell. Ik had 5 jaar gekregen van Qsix, maar Dell gaf aan dat dat via Qsix was en niet via Dell.
Helaas heb ik geen 5 jaar garantie, maar standaard 3 jaar bij Dell. Ik had 5 jaar gekregen van Qsix, maar Dell gaf aan dat dat via Qsix was en niet via Dell.
Ja ik heb op de website gekeken en die bestond niet meer. Ik weet niet of ze nog steeds via Ebay actief zijn.
Het domein (qsix.eu) staat nog op hun naam (Renox BV) maar de website is er niet, het domein lijkt te redirecten naar de site van hun hoster/websitebouwer. De .de en .nl versies doen verder ook niet meer dan alleen geregistreerd zijn. Het enige wat nog iets van een website heeft (die het maar voor een deel doet) is Renox met renox.nl. Een webshop dat geen website meer heeft moet toch alle alarmbellen doen rinkelen, it does not compute.
Ook ik heb een monitor (2408WFPb) gekocht bij Rob van Qsix, destijds ergens voorjaar 2008. De monitor is er gisteren mee opgehouden (gaat wel aan, maar geeft geen beeld meer). Dit is een bekend verschijnsel van dit model helaas. Ik zag op de website van Dell dat zij alleen maandag tot en met vrijdag bereikbaar zijn, dus ik zal tot maandag moeten wachten. Qsix / Renox bestaat nu in zijn geheel niet meer en heb helaas geen nummer van Rob meer (06). De DELL heeft geen service-tag, wel allerlei andere lange nummers waar ik niks mee kan (behalve het serienummer denk ik). Ook voor mij dus maar afwachten of DELL mij de 3 jaar garantie nog wil verlenen...
@Soeski; laat even weten hoe dat afloopt. Ik zit hier met een 3008WFP die soms niet meer uit slaapstand wil komen als hij aangestuurd wordt via DisplayPort (via een MBP) als ik gewisseld heb tussen een DVI-I input en DrisplayPort. Erg vervelend.
Aangezien je een 30" scherm hebt en deze voorzien zijn van een asset tag, kun je makkelijker direct bij Dell kijken of je nog garantie kunt claimen. Kleinere schermen hebben alleen het serienummer en deze kan Dell niet achterhalen wanneer ze verkocht zijn via een 3th party (het wordt in iedergeval een stuk moeilijker).bartvb schreef op woensdag 10 november 2010 @ 14:13:
@Soeski; laat even weten hoe dat afloopt. Ik zit hier met een 3008WFP die soms niet meer uit slaapstand wil komen als hij aangestuurd wordt via DisplayPort (via een MBP) als ik gewisseld heb tussen een DVI-I input en DrisplayPort. Erg vervelend.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Anoniem: 83
DIKKE KUDO'S VOOR DELL 
Mijn 3008WFP aangekocht via Qsix ging vandaag kapot. Leeftijd: 1,5 jaar oud.
Ploenk, opeens scherm uit, lampje uit, geen rook of knal niks, gewoon dood..
Ik opgebeld, met de tip van de startpost (geen servicetag doorgeven, en gelijk vragen naar Monitor afdeling).
Krijg ik een meneer aan de telefoon, alsnog servicetag gegeven, gezegd dat hij van Qsix kwam, dat was geen probleem. "Owh, ik zie dat hij pas 1,5 jaar oud is, dus dat is gewoon garantie".
Morgen word de nieuwe 3008WFP bezorgt!
Mijn 3008WFP aangekocht via Qsix ging vandaag kapot. Leeftijd: 1,5 jaar oud.
Ploenk, opeens scherm uit, lampje uit, geen rook of knal niks, gewoon dood..
Ik opgebeld, met de tip van de startpost (geen servicetag doorgeven, en gelijk vragen naar Monitor afdeling).
Krijg ik een meneer aan de telefoon, alsnog servicetag gegeven, gezegd dat hij van Qsix kwam, dat was geen probleem. "Owh, ik zie dat hij pas 1,5 jaar oud is, dus dat is gewoon garantie".
Morgen word de nieuwe 3008WFP bezorgt!
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 83 op 06-12-2010 16:39 ]
Mijn 3008WFP heeft nog iets van 30 dagen garantie. Gisteren gebeld om te melden dat de monitor problemen lijkt te hebben met input via DisplayPort (scherm gaat regelmatig spontaan in slaapstand, beeld soms garbled). Ben doorverbonden naar monitor afdeling, technicus vroeg of ik het ook met een andere computer met displayport geprobeerd heb (ja) en nu wordt de monitor omgewisseld. Erg netjes 
Monitor (service tag) is nu ook op mijn naam gezet ipv Renox waar het nu op stond.
Monitor (service tag) is nu ook op mijn naam gezet ipv Renox waar het nu op stond.
[ Voor 9% gewijzigd door bartvb op 11-12-2010 14:46 ]
Omdat ik geen problemen wil hebben als men monitor het begeeft heb ik tijdje geleden mail gestuurd naar support:
Het antwoord hierop:Ik heb mijn monitor bij een retailer gekocht namelijk Qsix maar deze is failliet en ik heb nooit een factuur gekregen. Is het mogelijk om na te gaan op welke naam de garantie staat en indien mogelijk dit te veranderen?
En het antwoord dat ik net terug heb gestuurd:Geachte heer,
Helaas kan ik geen gegevens van u vinden in mijn systeem.
En kan ik dus ook helaas niet uw verzoek honoreren.
Mijn excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Dylan Liang
Dell Customer Care
Beste,
Kan er niks gedaan worden? ik heb wel degelijk een Dell monitor. Er werd mij tijdens de aankoop gezegd dat ik 5 jaar garantie zou hebben en ik zou op zen minst de standaard garantie van dell willen aangezien die 5 jaar va de retailer Qsix komt.
Ik ben echter niet de enige die problemen heeft door deze retailer. op een hardware forum genaamd Tweakers zijn er verscheidene mensen die dergelijke problemen hebben gehad.
op dat forum staat letterlijk:
"Voor alle Dell klanten van Qsix, heb heel veel speurwerk gedaan, gebeld met Qsix met de dame met de vervelendste baan van nederland, namelijk allemaal boze klanten aan de lijn. Daar word je niets wijzer van idd.
Maar om een heel lang verhaal kort te maken, Via het Serienummer achter op de monitor kan je op dit moment bellen met Dell Nederland: 020-6745969 -
Je krijgt dan de receptie die je gaat vragen om je service-Tag, heb je die niet vertel dit dan en meld dat je wel een serienummer hebt en graag doorverbonden wilt worden met afdeling monitors.
Daar kan je het Serienummer doorgeven en leg je verhaal maar uit van Qsix, het verhaal is ondertussen bij de hele afdeling bekend, en je zal in de meeste gevallen worden geholpen aangezien het Postadres van Qsix overeenkomt met de naam van het bedrijf die ooit de spullen bij Dell heeft georderd. "
En indien dit niet voldoende is ben ik uiteraard ook nog bescherm door de Europese wetgeving:
1 SEPTEMBER 2004. - Wet betreffende de bescherming van de consumenten bij verkoop van consumptiegoederen.
Publicatie : 21-09-2004 nummer : 2004011364 bladzijde : 68384 BEELD
Dossiernummer : 2004-09-01/38
Inwerkingtreding : 01-01-2005
waardoor ik als consument recht heb op minstens 2 jaar garantie(http://statbel.fgov.be/nl/consument/Garantie/index.jsp):
"Voor elk contract afgesloten na 1 januari 2005 kan de consument de nieuwe wettelijke garantievoorschriften ten laste van de verkoper inroepen: deze voorzien een garantietermijn van twee jaar voor elk productdefect. "
Dus graag zou ik van u bevestiging willen krijgen dat indien er een defect aan mijn scherm is gedurende deze periode en eventueel zelfs gedurende de grarantie periode die bepaald is door Dell. Ik kan u eventueel foto's doorsturen die bevestigen dat het een dell monitor is. Op deze fotos staan ook nog verscheidene nummers die eventueel kunnen helpen.
Met vriendelijke groeten,
Jammer alleen dat je je boosheid richt tegen de verkeerde partij. Tenzij het in België heel anders is dan in Nederland, is de leverancier bij wie jij gekocht hebt namelijk het aanspreekpunt voor garantie. Als die failliet gaat (wat helemaal niet zeker is, als ik het zo lees) heb je pech en mag je hopen op coulance van de fabrikant.
Dell heeft namelijk niks met jou te maken. En wat er op een willekeurige forum op internet staat, daar zal Dell helemaal schijt aan hebben, iedereen kan wel iets ergens op een forum roepen.
Je hebt neem ik aan gedaan wat je in je boze brief zegt, namelijk bellen met de Monitor-afdeling?
Al met al maak je je kansen op coulance met zo'n brief eerder kleiner dan groter...
Dell heeft namelijk niks met jou te maken. En wat er op een willekeurige forum op internet staat, daar zal Dell helemaal schijt aan hebben, iedereen kan wel iets ergens op een forum roepen.
Je hebt neem ik aan gedaan wat je in je boze brief zegt, namelijk bellen met de Monitor-afdeling?
Al met al maak je je kansen op coulance met zo'n brief eerder kleiner dan groter...
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
En wat loop je nu moeilijk te doen als je monitor nog niet eens stuk is. Je gooit je eigen ruiten in en misschien verspeel je zo de coulance/goodwill richting andere gebruikers van Qsix? Ik vind het nogal zeurderig overkomen.
Waarom heb je dan niet meteen zelf de afdeling monitors gebeld? Het staat er toch hoe het moet? Waarom dan mailen?
Waarom heb je dan niet meteen zelf de afdeling monitors gebeld? Het staat er toch hoe het moet? Waarom dan mailen?
reaper_unique, jij hebt simpel weg geen case voor een ombutsman of iets van dien aard. Dell is jouw namelijk helemaal niets verplicht. Zij hoeven jou namelijk helemaal geen garantie te bieden of welke manier dan ook. Dus alles wta je van Dell krijgt is puur coulance. Zoals reeds gezegd is jouw leverancier verantwoordelijk voor garantie claims, maar aangezien deze niet meer bestaat heb je gewoon pech gehad. Zo werkt dat nu eenmaal wanneer een bedrijf failliet is gegaan.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Heb dit forum doorgelezen en wou toch ff een update plaatsen.
Ik had zelf ook in september 2009 een Dell 2709w via qsix gekocht. In november 2009 kreeg ik problemen met mn monitor en heb hiervoor gebeld met Dell. Na veel speurwerk kon die medewerker mijn klantnummer en ondernummer vinden. Bleek dat de monitor (dmv service tag) op een ander naam stond. Na mn probleem uitgelegd te hebben werd er mij een nieuwe monitor gestuurd. 2 dagen later kwam er iemand van de UPS langs en werd mn nieuwe monitor afgeleverd, de volgende dag zou de koerier weer langs komen om de oude monitor op te halen. Zo gezegd zo gedaan.
Enige tijd geleden kreeg ik weer problemen met mn monitor. Beeld viel voor een seconde op zwart en kreeg weer beeld. Dit gebeurde soms paar keer in een uur. Zeer irritant (vooral bij online gamen!) Ik heb toen op 3 maart weer contact opgenomen met Dell. Verhaal uitgelegd en moest mn service tag doorgeven. Service Tag kwam op een adres in duitsland uit, dit klopte dus niet. Gezoch top klantnr en toen kon die t wel vinden. Hij zou me een nieuwe sturen. Een week gewacht en niks ontvangen.
Dus weer gebelt met Dell. Verhaal uitgelegd aan de medewerker en die ging t nakijken. Die kon niks over t vorig gesprek terug vinden. Dus waarschijnlijk had die medewerker de ruil niet ingediend of er was iets mis gegaan in t systeem. Die medewerker had gezocht op service tag en kwam ook uit op Duits adres. Hij vertelde om dat het om een omruil ging de monitor nog op de oude eigenaar stond. Na verificatie dmv van serienummer werd er opnieuw een inruil gediend. 2 dagen later kwam er weer een UPS koerier met een nieuwe monitor, de volgende dag de oude mee terug gestuurd. Tot nu toe geen problemen met mn nieuwe monitor.
Geen problemen of gezeur met het Qsix verhaal.
Prima service van Dell !
Ik had zelf ook in september 2009 een Dell 2709w via qsix gekocht. In november 2009 kreeg ik problemen met mn monitor en heb hiervoor gebeld met Dell. Na veel speurwerk kon die medewerker mijn klantnummer en ondernummer vinden. Bleek dat de monitor (dmv service tag) op een ander naam stond. Na mn probleem uitgelegd te hebben werd er mij een nieuwe monitor gestuurd. 2 dagen later kwam er iemand van de UPS langs en werd mn nieuwe monitor afgeleverd, de volgende dag zou de koerier weer langs komen om de oude monitor op te halen. Zo gezegd zo gedaan.
Enige tijd geleden kreeg ik weer problemen met mn monitor. Beeld viel voor een seconde op zwart en kreeg weer beeld. Dit gebeurde soms paar keer in een uur. Zeer irritant (vooral bij online gamen!) Ik heb toen op 3 maart weer contact opgenomen met Dell. Verhaal uitgelegd en moest mn service tag doorgeven. Service Tag kwam op een adres in duitsland uit, dit klopte dus niet. Gezoch top klantnr en toen kon die t wel vinden. Hij zou me een nieuwe sturen. Een week gewacht en niks ontvangen.
Dus weer gebelt met Dell. Verhaal uitgelegd aan de medewerker en die ging t nakijken. Die kon niks over t vorig gesprek terug vinden. Dus waarschijnlijk had die medewerker de ruil niet ingediend of er was iets mis gegaan in t systeem. Die medewerker had gezocht op service tag en kwam ook uit op Duits adres. Hij vertelde om dat het om een omruil ging de monitor nog op de oude eigenaar stond. Na verificatie dmv van serienummer werd er opnieuw een inruil gediend. 2 dagen later kwam er weer een UPS koerier met een nieuwe monitor, de volgende dag de oude mee terug gestuurd. Tot nu toe geen problemen met mn nieuwe monitor.
Geen problemen of gezeur met het Qsix verhaal.
Prima service van Dell !
Anoniem: 65261
Ook ik heb in september bij Qsix een Dell 2709w gekocht.
Sinds een week of twee heb ik nu elke keer last van het feit dat wanneer het scherm net aan is, aan de linker kant een verticale rij blauwe pixels te zien is. Tot nu toe gaat het elke keer wel weg na een aantal minuten. Maar ik ben bang dat dat geluk een keer ophoud.
Dus ik heb net gebeld naar de Dell klantenservice. Echter deze geven aan dat de 3 jarige garantie (zoals op de website ook is te zien) is verlopen. Maar voor zover ik weet heeft Qsix altijd geadverteerd met 5 jaar garantie.
Daarom ook bij de klantenservice medewerker aangegeven dat ik hem daar heb gekocht. Toen gaf hij aan dat de naam Qsix niet klopte en dat hij op naam van het bedrijf Renox staat.
Nu weet ik van voorgaande posts dat dat een andere naam is van Qsix. Ook dat aangegeven bij de medewerker.
Het enige antwoord is: 'wij verkopen geen monitors met 5 jaar garantie, heeft u hiervan bewijs'.Wanneer ik mijn digitale bon nakijk kan ik hier helaas niets over vinden.
Heeft iemand misschien nog een idee waar ik die beloofde 5 jaar kan terug vinden (misschien een screenshot van de website)?
Hoe is het tevens geregeld met garantie afspraken mocht een bedrijf failliet gaan? Wat zijn mijn volgende stappen?
Alvast bedankt!
Sinds een week of twee heb ik nu elke keer last van het feit dat wanneer het scherm net aan is, aan de linker kant een verticale rij blauwe pixels te zien is. Tot nu toe gaat het elke keer wel weg na een aantal minuten. Maar ik ben bang dat dat geluk een keer ophoud.
Dus ik heb net gebeld naar de Dell klantenservice. Echter deze geven aan dat de 3 jarige garantie (zoals op de website ook is te zien) is verlopen. Maar voor zover ik weet heeft Qsix altijd geadverteerd met 5 jaar garantie.
Daarom ook bij de klantenservice medewerker aangegeven dat ik hem daar heb gekocht. Toen gaf hij aan dat de naam Qsix niet klopte en dat hij op naam van het bedrijf Renox staat.
Nu weet ik van voorgaande posts dat dat een andere naam is van Qsix. Ook dat aangegeven bij de medewerker.
Het enige antwoord is: 'wij verkopen geen monitors met 5 jaar garantie, heeft u hiervan bewijs'.Wanneer ik mijn digitale bon nakijk kan ik hier helaas niets over vinden.
Heeft iemand misschien nog een idee waar ik die beloofde 5 jaar kan terug vinden (misschien een screenshot van de website)?
Hoe is het tevens geregeld met garantie afspraken mocht een bedrijf failliet gaan? Wat zijn mijn volgende stappen?
Alvast bedankt!
Ik heb hetzelfde probleem hierboven. Mijn monitor was net een paar maanden uit de garantie (3 jaar) en Dell kon weinig meer doen. Persoonlijk heb ik zelf al de keuze gemaakt om er geen tijd en energie meer in te steken. Die 5 jaar 'garantie' van Qsix is lastig om te bewijzen, ik heb namelijk geen factuur en wat je zelf al zei; Dell doet er niks mee. Bovendien was deze monitor dusdanig goedkoop in vergelijking met Dell dat ik het wel best vond. Voorlopig doet hij het nog en laat het hier wel bij. Als mijn monitor nu echt kapot gaat dan koop ik liever een nieuwe bij Dell 
Moet er wel even bij zeggen dat ALS mijn monitor < 3 jaar oud was, ik gewoon een nieuwe/refurb kon krijgen. Dat dan weer wel.
Moet er wel even bij zeggen dat ALS mijn monitor < 3 jaar oud was, ik gewoon een nieuwe/refurb kon krijgen. Dat dan weer wel.
[ Voor 14% gewijzigd door vhal op 17-01-2012 07:03 ]
Mijn monitor heeft het nu ook begeven dell wfp2408 geleverd via qsix.
Contact gehad met dell en deze konden aan de hand van het serienummer vertellen dat de 3 jaar garantie verlopen was.
Ik heb de monitor in juni 2009 gekocht maar ook geen verdere bon gehad en.
Om die reden ging dell uit van de productiedatum (jan. 2009) en daarom geen garantie meer.
Contact gehad met dell en deze konden aan de hand van het serienummer vertellen dat de 3 jaar garantie verlopen was.
Ik heb de monitor in juni 2009 gekocht maar ook geen verdere bon gehad en.
Om die reden ging dell uit van de productiedatum (jan. 2009) en daarom geen garantie meer.
Ik heb een U2410 die niet meer aan gaat, komt ook bij Qsix vandaan maar zit volgens mij nog binnen de garantieperiode, scherm is gemaakt in oktober 2009. Ordernummer en factuur heb ik eigenlijk niet, wel naam, adres, aankoopmaand en natuurlijk de serienummers op de slideout van het scherm zelf.
Hoe moeilijk zal Dell gaan doen? Wat is het beste stappenplan om contact op te nemen met Dell?
Hoe moeilijk zal Dell gaan doen? Wat is het beste stappenplan om contact op te nemen met Dell?
[ Voor 12% gewijzigd door AvWijk op 05-05-2012 15:38 ]
http://www.dell.com/suppo...nl/nldhs1/ProductSelectorAvWijk schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 15:36:
Ik heb een U2410 die niet meer aan gaat, komt ook bij Qsix vandaan maar zit volgens mij nog binnen de garantieperiode, scherm is gemaakt in oktober 2009. Ordernummer en factuur heb ik eigenlijk niet, wel naam, adres, aankoopmaand en natuurlijk de serienummers op de slideout van het scherm zelf.
Service tag invoeren en je weet de garantie status.....
Op de site staat ook hoe je een defect kunt aanmelden, en alle andere informatie over de garantie.
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Service tag zit er niet op omdat het een 24" monitor is.
[ Voor 34% gewijzigd door AvWijk op 05-05-2012 17:38 ]
Ook niet achter de Voet ?, ik weet namelijk bij sommige dell schermen je de voet moet verwijderen om hem te kunnen zien.AvWijk schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 17:37:
Service tag zit er niet op omdat het een 24" monitor is.
Mocht dit niet het geval zijn, zou ik gewoon DELL bellen en het verhaal uitleggen en vertellen.
Je moet gewoon bellen als je dat nog niet gedaan had. Ik had wel een service tag (30"3008wfp) maar je hebt ook nog ander codes erop staan die je moet door geven. Jij kan alleen zelf nu niet zien op de site hoelang je nu nog garantie hebt maar je hebt een bon.
Ik heb eind 2011 gebeld had niet eens een bon (nooit gehad) en heb ook een andere gekregen.
De volgende dag na het telefoontje had ik een ander en een dag later werd de defecte opgehaald. Zaten helaas wel krassen op het scherm maar daar zag je niets van als die aan stond. Dus gehouden.
Alleen had ik later strepen op het beeld aan de linker kan precies tot het midden.
Weer gebeld alleen had ik begin 2012 alles opgeruimd en dus alle papieren weggegooid ook het oude service tag, casenummer etc. Dus ik had een probleem.
Heb een uur aan de telefoon gezeten uiteindelijk had alleen nog een papier van UPS met een trace en trace code daaraan konden ze zien dat mijn verhaal klopte en hebben ze met uitzondering (doen ze namelijk nooit) een andere monitor opgestuurd. Zat ook maar 1-2 maanden tussen dat ik die andere van hun had gehad. En ook die heeft UPS de volgende dag weer bezorgd.
Dus ik heb wel geluk gehad.
Wat wel raar is, ik heb 2x gebeld en 2x heb ik de printerafdeling aan de lijn
Ik heb ook alles verteld, het Qsix verhaal en over dit topic. Wat wel jammer is dat ik nu geen 5 jaar garantie heb maar 3 jaar. Omdat die 5 jaar via Qsix ging en dat heeft die van te voren wel geweten denk ik.
Ik had trouwens een 3008wfp en die was er niet meer dus heb beide keren een 3011wfp gekregen.
Is trouwens een sober licht model vergeleken met de 3008wfp hij voelt gewoon cheapo aan,ik heb ook nog een 3008wfp staan en die heb ik weer gekregen toen mijn 3007wfp defect was gegaan. Heb alle modellen al gehad van de 30”:) Alleen jammer dat ze snel stuk gaan. Ik heb nog een 2 oude 19” van 10 jaar terug ofzo en die doet het nog gewoon.
Ik heb eind 2011 gebeld had niet eens een bon (nooit gehad) en heb ook een andere gekregen.
De volgende dag na het telefoontje had ik een ander en een dag later werd de defecte opgehaald. Zaten helaas wel krassen op het scherm maar daar zag je niets van als die aan stond. Dus gehouden.
Alleen had ik later strepen op het beeld aan de linker kan precies tot het midden.
Weer gebeld alleen had ik begin 2012 alles opgeruimd en dus alle papieren weggegooid ook het oude service tag, casenummer etc. Dus ik had een probleem.
Heb een uur aan de telefoon gezeten uiteindelijk had alleen nog een papier van UPS met een trace en trace code daaraan konden ze zien dat mijn verhaal klopte en hebben ze met uitzondering (doen ze namelijk nooit) een andere monitor opgestuurd. Zat ook maar 1-2 maanden tussen dat ik die andere van hun had gehad. En ook die heeft UPS de volgende dag weer bezorgd.
Dus ik heb wel geluk gehad.
Wat wel raar is, ik heb 2x gebeld en 2x heb ik de printerafdeling aan de lijn
Ik heb ook alles verteld, het Qsix verhaal en over dit topic. Wat wel jammer is dat ik nu geen 5 jaar garantie heb maar 3 jaar. Omdat die 5 jaar via Qsix ging en dat heeft die van te voren wel geweten denk ik.
Ik had trouwens een 3008wfp en die was er niet meer dus heb beide keren een 3011wfp gekregen.
Is trouwens een sober licht model vergeleken met de 3008wfp hij voelt gewoon cheapo aan,ik heb ook nog een 3008wfp staan en die heb ik weer gekregen toen mijn 3007wfp defect was gegaan. Heb alle modellen al gehad van de 30”:) Alleen jammer dat ze snel stuk gaan. Ik heb nog een 2 oude 19” van 10 jaar terug ofzo en die doet het nog gewoon.
Ook ik heb een monitor via Qsix gekocht met 5 jaar onsite garantie. Mijn monitor (Ultrasharp 2209WA) heeft het na 3,9 jaar begeven. Qsix kan ik niet meer bereiken via de reguliere kanalen, en na de verhalen hier verwacht ik daar weinig van.
Ik heb ook Dell gebeld en daar mijn probleem voorgelegd aan de afdeling "Monitoren". De bewuste meneer heeft echt zijn best voor me gedaan, maar heeft me toch met lege handen naar huis moeten sturen omdat Dell standaard 3 jaar garantie hanteert.
Mijn probleem is dus dat Qsix mij een monitor heeft verkocht met 5 jaar garantie, die dus niet blijkt te bestaan. Ik wil toch wel graag achter deze garantie aangaan, of de kosten van reparatie bijvoorbeeld verhalen op Qsix.
Hebben jullie suggesties hoe dit aan te pakken? Heeft er wellicht iemand anders al met dit bijltje gehakt? Ik kan me voorstellen dat er al anderen geweest zijn die na 3+ jaar erachter kwamen dat Qsix - en zijn fictieve garantie - gevlogen is.
Laat ik voor de duidelijkheid wel vermelden dat ik wel degelijk een factuur van Qsix heb, met daarop de 5 jarige garantie aangegeven.
Ik heb ook Dell gebeld en daar mijn probleem voorgelegd aan de afdeling "Monitoren". De bewuste meneer heeft echt zijn best voor me gedaan, maar heeft me toch met lege handen naar huis moeten sturen omdat Dell standaard 3 jaar garantie hanteert.
Mijn probleem is dus dat Qsix mij een monitor heeft verkocht met 5 jaar garantie, die dus niet blijkt te bestaan. Ik wil toch wel graag achter deze garantie aangaan, of de kosten van reparatie bijvoorbeeld verhalen op Qsix.
Hebben jullie suggesties hoe dit aan te pakken? Heeft er wellicht iemand anders al met dit bijltje gehakt? Ik kan me voorstellen dat er al anderen geweest zijn die na 3+ jaar erachter kwamen dat Qsix - en zijn fictieve garantie - gevlogen is.
Laat ik voor de duidelijkheid wel vermelden dat ik wel degelijk een factuur van Qsix heb, met daarop de 5 jarige garantie aangegeven.
[ Voor 6% gewijzigd door quelake op 10-12-2012 14:01 ]
Anoniem: 472487
Volgensmij kun je enkel de kosten van de reparatie (deels, naar rato van gebruik? Of zwart op wit garantie 5 jaar volledig?) verhalen op Qsix als je hem persoonlijk aansprakelijk stelt. (eenmanszaak? of BV?)
Bij beeindiging van een onderneming (eenmanszaak) vervalt het recht op garantieaanspraken niet tenzij overmacht.(faillisement bijvoorbeeld)
Maar als je juridische procedures overweegt; koop maar een nieuwe monitor, zal goedkoper zijn tenzij RB.
Zullen overigens mensen hier zitten die er nog veel meer vanaf weten, maar dit stond mij zo bij.
Bij beeindiging van een onderneming (eenmanszaak) vervalt het recht op garantieaanspraken niet tenzij overmacht.(faillisement bijvoorbeeld)
Maar als je juridische procedures overweegt; koop maar een nieuwe monitor, zal goedkoper zijn tenzij RB.
Zullen overigens mensen hier zitten die er nog veel meer vanaf weten, maar dit stond mij zo bij.
Mijn dell 24 inch ok via qsix gekocht ging binnen drie jaar stuk en dell heeft me met niets geholpen.quelake schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:59:
Ook ik heb een monitor via Qsix gekocht met 5 jaar onsite garantie. Mijn monitor (Ultrasharp 2209WA) heeft het na 3,9 jaar begeven. Qsix kan ik niet meer bereiken via de reguliere kanalen, en na de verhalen hier verwacht ik daar weinig van.