• igdirli_ilhan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-02-2022
Beste Medetweakers,

Ik heb april 2008 een Dell 2408 monitor gekocht bij Qsix.eu met 5 jaar garantie, waarbij ze het thuis omwisselen voor een nieuwe. Helaas na 6 maanden begon de monitor gebreken te tonen, er is een balk dat oplicht dwars door de monitor. Het is vooral bij donkere kleuren te zien. Nu het volgende, ik probeer al 9 maanden lang contact op te zoeken met Qsix, ze reageren niet op mails. Ik bel hun op, neemt er een dame op, ze noteert elke keer mijn gegevens op, later geen reactie. Ze wil ook het adres van het bedrijf niet opgeven zodat ik het zelf kom omwisselen. Op hun website staat alleen een postbus adres en via de kvk kon ik het ook niet echt vinden

Laatst halverwege juli heb ik een reactie gehad, van sorry dit dat we gaan het zo snel mogelijk omwisselen via UPS. Geen reactie meer van Qsix en ook niet van UPS. Ik zit nu dus met een monitor die niet goed functioneert en Dell wil ook niet helpen omdat ik het niet via hun heb gekocht.

Wat kan ik nu doen?

UPDATE van Centropy
HELE BELANGRIJKE UPDATE

Voor alle Dell klanten van Qsix, heb heel veel speurwerk gedaan, gebeld met Qsix met de dame met de vervelendste baan van nederland, namelijk allemaal boze klanten aan de lijn. Daar word je niets wijzer van idd.

Maar om een heel lang verhaal kort te maken, Via het Serienummer achter op de monitor kan je op dit moment bellen met Dell Nederland: 020-6745969 -
Je krijgt dan de receptie die je gaat vragen om je service-Tag, heb je die niet vertel dit dan en meld dat je wel een serienummer hebt en graag doorverbonden wilt worden met afdeling monitors.

Daar kan je het Serienummer doorgeven en leg je verhaal maar uit van Qsix, het verhaal is ondertussen bij de hele afdeling bekend, en je zal in de meeste gevallen worden geholpen aangezien het Postadres van Qsix overeenkomt met de naam van het bedrijf die ooit de spullen bij Dell heeft georderd.

Die naam ben ik helaas nog niet tegengekomen in mijn speurtoch. Maar omdat Dell er nu van weet, en het het ook Qsix gaat proberen aan te pakken, passen ze toch een soort van coulance toe voor gedupeerde.

Wat mij betreft verdient Dell hier een grote pluim, ze hoeven tenslotte niet omdat de verkoper verantwoordelijk is en niet hun.

Ik hoop dat iedereen die hiermee naar aanleiding van mijn post even zijn ervaringen/bevindingen hier nog wil posten.

[ Voor 40% gewijzigd door igdirli_ilhan op 31-10-2009 12:04 ]

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-05 19:06

alwinus

Tweaked

zo dat gaat lekker daar. Zit te overwegen daar een U2410 te bestellen. Maar nu? ;)

Anoniem: 63813

Heb je nergens een factuur met een KvK nummer?

die site blinkt overigens uit in het geven van geen informatie.. ziet er allemaal niet bijzonder betrouwbaar uit!

edit:
Staat volgens mij ingeschreven onder "Q six" ?

[ Voor 119% gewijzigd door Anoniem: 63813 op 12-09-2009 13:50 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:27

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Was Qsix niet een van origine Duits bedrijf?

Ja dus: http://www.qsix.eu/contact_us.php

Wel apart dat verder inderdaad enige vorm van algemene voorwaarden etc. totaal ontbreekt.

Maar goed, om terug te komen op de vraag van de topicstarter: de enige realistische weg is denk ik toch om te proberen te blijven communiceren met qsix. Eventueel kan je het eens per aangetekende brief proberen, al dan niet met hulp van een rechtbijstandsverzekering of iets dergelijks. Kijken of ze dan wel in actie komen.

Dell heeft als fabrikant in elk geval niet echt verplichtingen in deze. De winkelier is verantwoordelijk voor het verlenen van garantie.

[ Voor 87% gewijzigd door Orion84 op 12-09-2009 13:53 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• igdirli_ilhan
Ja ik heb wel een factuur met KVK, maar toen ik het bestelde zaten ze in Amersfoort
Qsix BV
Postbus 1412
3800 BK Amersfoort
The Netherlands
Fax. +31.33.4613600
info@qsix.eu

Chambre of Commerce: 32109594, Amersfoort
BTW nr: NL-8175.01.228B01

Maar nu zitten ze in Rotterdam.

Ik bedoel toen ik eerste keer een email stuurde, reageerde hij *knip* dat ik het zelf ook omwisselen, heb toen ook het adres gevraagd, geen reactie meer

Echte namen mogen achterwege blijven, dat is wel zo prettig voor de man zijn privacy :)

[ Voor 12% gewijzigd door Orion84 op 14-09-2009 13:22 ]

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-05 17:17

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Volgens mij zitten ze in Utrecht of Amersfoort, meende dat daar mijn zending vandaan kwam...

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:02

Stewie!

Keen must die!

Als je de tag doorgeeft aan Dell - wat voor garantie zit er op de monitor?

• igdirli_ilhan
Grappige is dat hij in zijn mail zei dat UPS het voor me zou omruilen, nu lees ik op hun site dat verzenden via DPD en TNT gaat, volgens mij denkt hij. Ach laat hem maar mailen en bellen, hij houdt er vanzelf mee op.

• igdirli_ilhan
Dell gaat er niet op in, ze zeggen je hebt het niet bij ons gekocht.

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Is Qsix niet hetzelfde als Supradictus op Ebay? Ik dacht van wel.

If so, hier staan alle gegevens inclusief telefoon nummers:
http://cgi.ebay.nl/U2410-...8c01&_trksid=p3286.c0.m14

• igdirli_ilhan
alwinus schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 13:38:
zo dat gaat lekker daar. Zit te overwegen daar een U2410 te bestellen. Maar nu? ;)
De prijzen zijn heel gunstig, de levering was ook heel snel. Ik heb nu achteraf een probleem, ik ben al 9 maanden verder en niks. Die U2410 is een nieuw model en geloof me maar, problemen zul je hebben.

• igdirli_ilhan
Bellen heeft geen nut, er neemt een telefoniste op en die zegt ook ik ben een telefoniste ik kan niks doen dan alleen doorgeven van je gegevens en zij zullen je wel contacteren. Er staat een postbus adres, ook op ebay, dus geen idee waar ik moet zijn, als ik ze ga opzoeken.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Probeer eens via eBay contact op te nemen, mijn ervaring is dat er vrij vlot gereageerd wordt. Wijs hem er anders eens op dat je uit wanhoop een topic geopend hebt hier op Tweakers.net, misschien heeft dat effect. :)

Overigens een telefonistekan doorverbinden lijkt mij. :/

[ Voor 12% gewijzigd door _Dune_ op 12-09-2009 14:41 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• igdirli_ilhan
_Dune_ schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 14:15:
Overigens een telefonistekan doorverbinden lijkt mij. :/
Dat doet ze ook niet, ik ga nu via ebay contacteren, kijken of dat reactie heeft.

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-05 17:39
Chromiumweg 111 in Amersfoort heb ik eind 2007 m'n monitor gehaald.

Klein QSix bord aan de buitenkant zover ik me herinner. Weet niet of ze hier nog zitten?

edit: GoT kan niet overweg met Google Maps url blijkbaar...: http://maps.google.nl/map....002326,0.006968&t=h&z=18

[ Voor 77% gewijzigd door Jimmie op 12-09-2009 15:13 ]

• igdirli_ilhan
Jimmie schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 15:04:
Chromiumweg 111 in Amersfoort heb ik eind 2007 m'n monitor gehaald.

Klein QSix bord aan de buitenkant zover ik me herinner. Weet niet of ze hier nog zitten?

edit: GoT kan niet overweg met Google Maps url blijkbaar...: http://maps.google.nl/map....002326,0.006968&t=h&z=18
Ze zitten niet meer in amersfoort, maar in rotterdam en in duitsland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hampelman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Een WHOIS via EURID.EU levert op dat het domein Qsix.eu is geregistreerd door de (naam) Qsix BV, en de bijbehorende organisatie heet Renox.

Volgens de Kamer van Koophandel Rotterdam zit Renox op
Vestigingsadres: Olympiaweg 28 A
Vestigingsplaats: 3077AL Rotterdam
Internetadres: www.renox.nl
KvK-nummer: 32109594 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging

Succes met je zoektocht, ik ben zelf ook geinteresseerd in een U2410, maar niet als de "garantie" zo goed werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Heb eerder eigenlijk veel goede verhalen gehoord over Qsix / Supradictus *knip*. Zelf geen ervaring mee, maar ik dacht ik gooi dit even ter nuancering dit topic in :)

Echte namen mogen achterwege blijven, dat is wel zo prettig voor de man zijn privacy :)

[ Voor 27% gewijzigd door Orion84 op 14-09-2009 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:04
Heb je rechtsbijstand? Dan kun je het daar opnemen.

Anders kun je een aangetekende brief sturen, daarin het probleem melden, de historie van contacteerpogingen en een sommatie het probleem op te lossen onder garantie. De brief trouwens zowel aangetekend als niet-aangetekend sturen en in de brieftekst opnemen dat deze brief zowel aangetekend als niet-aangetekend verstuurd is; jij hebt dan al het mogelijke gedaan om de melding bij het bedrijf over te brengen.

[ Voor 6% gewijzigd door coyote1980 op 13-09-2009 23:05 ]

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:00

sanzut

It's always christmas time

Via de whois van Renox.nl krijg je een fysiek, prive adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Ik heb bij Qsix even een opmerking geplaatst met een verwijzing naar dit topic en dat ik nu wel even huiverig ben geworden om een U2410 te bestellen. En zo te zien zijn er meerdere. Overigens opvallend dat er geen AV zijn op de site. Ze kunnen zich dus helemaal nergens op beroepen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentbeer
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05 17:18
alwinus schreef op maandag 14 september 2009 @ 09:16:
Overigens opvallend dat er geen AV zijn op de site. Ze kunnen zich dus helemaal nergens op beroepen....
Inderdaad:
Van de website van Qsix:
De Algemene voorwaarden worden binnenkort online gezet, er wordt nog aan gewerkt.
Mocht u specifieke vragen hebben, dan zullen wij die per email aan u beantwoorden (ook vaak buiten kantoortijden)."
Dan voldoen ze toch niet aan de wet/regels?
Van de website van de consumentenautoriteit:
Via internet: u moet consumenten uw algemene voorwaarden aanbieden. Zij moeten via een actie met de voorwaarden akkoord gaan, bijvoorbeeld door op een knop te drukken. Daarnaast moeten consumenten uw voorwaarden kunnen opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igdirli_ilhan
Ik heb zelf ook gemaild en tot mijn verbazing heeft hij nu wel gereageerd. En dat hij daadwerkelijk een claim ingediend heeft bij Dell. Hij verzocht mij om de forum te verwijderen omdat het blijkbaar inbreuk op zijn privacy maakt.

Mijn reactie hierop is dat ik dit zou doen als hij mijn monitor vervangt voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Die inbreuk op z'n privacy valt wel mee. Althans, wel nu ik zijn naam uit een paar reacties gesloopt heb. Dit topic verwijderen is nergens voor nodig (voor zover je dat uberhaubt kan).

Als de beste man nog steeds vind dat er inbreuk wordt gemaakt op zijn privacy, dan kan hij dat kenbaar maken aan de crew. Die zijn sowieso de enige die er daadwerkelijk iets aan kunnen doen, want behalve je eigen reacties aanpassen kan jij verder weinig actie ondernemen :)

Succes met de afhandeling in elk geval :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

toe maar, en ik deze meneer aan iedereen aanraden. ga ik dus ook niet meer doen.
heb paar jaar terug een 24" gekocht bij hem, gelukkig niks mis mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Zentbeer schreef op maandag 14 september 2009 @ 09:36:
[...]

Inderdaad:

[...]

Dan voldoen ze toch niet aan de wet/regels?

[...]
Als hij geen AV heeft, kan hij ze moeilijk online zetten zodat jij er akkoord mee kan gaan :z
Orion84 schreef op maandag 14 september 2009 @ 13:25:
Die inbreuk op z'n privacy valt wel mee. Althans, wel nu ik zijn naam uit een paar reacties gesloopt heb. Dit topic verwijderen is nergens voor nodig (voor zover je dat uberhaubt kan).
Dacht dat het geen probleem was aangezien hij zelf altijd met z'n naam reageert en die in andere topics op dit forum ook makkelijk te vinden is :)

[ Voor 43% gewijzigd door Cocytus op 14-09-2009 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hampelman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het noemen van de naam van deze persoon lijkt mij nou niet echt een schending van zijn privacy. Maar ik kan begrijpen dat dit toch gevoelig kan liggen. Je zou kunnen nagaan of hij zijn naam hier ooit op de fora zelf gebruikt heeft.

Overigens een kleine toevoeging: Als iemand die al jaren de beeldschermfora afstruint op zoek naar de heilige graal onder de monitoren, Qsix heeft een goede naam op dit gebied. Er wordt goede service geboden, in de meeste gevallen wordt de garantie wel degelijk prompt nagekomen en zijn verreweg de meeste kopers van Dell monitoren bij deze zaak erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:23
Kan Dell zelf niets betekenen in deze situatie? In het kader van fabrieksgarantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Hampelman schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 10:25:
Het noemen van de naam van deze persoon lijkt mij nou niet echt een schending van zijn privacy. Maar ik kan begrijpen dat dit toch gevoelig kan liggen. Je zou kunnen nagaan of hij zijn naam hier ooit op de fora zelf gebruikt heeft.
Die naam voegt niets toe en dus nemen we wat dat betreft gewoon het zekere voor het onzekere. Er zijn regelmatig topics over shops (meestal negatief, want als alles goed gaat open je geen topic) waar met namen van medewerkers wordt gesmeten. Die worden meestal snel gespot door de shop in kwestie en vaak krijgen we dan een mailtje met het verzoek om die namen er uit te halen. Daardoor heb ik zelf de gewoonte om ze gewoon preventief weg te knippen, aangezien ze, zoals gezegd, toch niets toevoegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igdirli_ilhan
Ik had gehoopt dat met het openen van deze forum Qsix aan zijn verplichten zou voldaan. Helaas heb ik enkele email uitwisselingen gehad met Qsix. In plaats van dat zij zich excuseren en mijn probleem snel verhelpen, laten ze niks horen en raken ze geïrriteerd.

Reactie van Qsix samengevat: Ze begrijpen mijn ludieke actie, maar hadden liever de mogelijkheid gehad om te reageren (9 maanden was niet genoeg dus). Er is dus blijkbaar wel een claim gedaan en ze vinden mij uitermate irritant.

Ik heb hem vriendelijk gevraagd om alsnog mijn monitor om te wisselen. Hierbij verwees ik naar 5 Year OnSite NBD Guarantee. Oftewel het probleem zou de volgende werkdag verholpen worden, helaas pindakaas voor mij. Ik had het net zo goed bij Dell kunnen kopen, die hadden toen 25% korting en het was dezelfde prijs, enige verschil was de garantie, maar ja welke garantie achteraf.

Nu mijn vraag, ik zie dat er enkelen zijn die ook een monitor daar gehaald hebben. Wat zijn jullie ervaringen, ben ik de enige hier met een zo'n probleem? In ieder geval, ik hoop dat Qsix in actie komt, zo niet dan moet ik toch grijpen naar mijn rechtsbijstand verzekering, dit duurt mij gewoon te lang. Next Business Day Garantuee kan hij wel veranderen in Next Business Year ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik heb alleen goede ervaingen gehad, altijd snel antwoord op mailtjes. Maar daar moet ik bij zeggen dat ik nooit gebruik heb hoeven maken van garantie.

• Marcoos
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-06 00:07
Zelf heb ik de 2408WFP daar besteld op 24-08-09 en 2 dagen later had ik het scherm thuis (in België).

De monitor was gewoon in orde dus heb niet echt over problemen moeten mailen.
Maar voor de aankoop heb ik ze wel verscheidene keren gemaild, hier kreeg ik gewoon snel reactie op.

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-05 01:10
Je hebt hem in april 2009 gekocht en probeert al 9 maanden contact te zoeken? Lees ik nu je post helemaal verkeerd, hoe zou dat gaan aangezien april nog maar 6 maanden geleden is? Schrijffoutje?

Do what you love, do it often

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-05 08:49

Elektronicanet

Leds do it!

Vreemd dit, ik heb er destijds veel contact mee gehad en een goede indruk van gekregen. Ook heb ik toen telefonisch gevraagd naar die garantie, hoe het zit als hij er mee stopt/failliet gaat. Hij heeft me toen uitgelegd dat het serienummer bij Dell bekend is en dat ik dan via Dell zelf ook gewoon garantie kan krijgen. Als dat niet zo is, wil ik dat graag weten (ook al is er gelukkig niets aan de hand met mijn 2407WFP-HC)!

Ik blijf dit even volgen :)

Edit: mailtje gevonden van mei 2007 (ik heb hem uiteindelijk in juli 2007 gekocht)
Een garantieclaim indienen doet u via emailcontact naar ons toe. In samenspraak met u maken wij voor u (na een kleine 'troubleshoot-sessie') een afspraak met Dell/UPS om de monitor (eventueel de volgende dag al) om te ruilen!
Wij werken alweer 6 jaar samen met Dell. En in deze opzet 2 jaar…
Ook kwam ik berichten over Tweakers tegen, ik was destijds topicstarter van deze monitoren en hij kent die topics. Dus ik hoop dat hij meeleest en voor opheldering kan zorgen :)

[ Voor 39% gewijzigd door Elektronicanet op 17-09-2009 20:01 ]

Nederlander in België

• richeh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11-2023
Ook ik heb na wat heen en weer gemail bij Qsix een monitor gekocht. (Dell 2407WFP-HC) Voor mijn aankoop had ik dan ook wat vragen betreffende de garantie gesteld.

Quote Qsix mail reply:

"Garantie blijft altijd voortbestaan. Als ons bedrijf wordt opgeheven, dan kunt u automatisch bij Dell terecht.
Nu verloopt de indiening te allen tijde via ons."

Heb zelf echter nog geen gebruik hoeven te maken van mijn garantie en hoop dat na dit verhaal niet te hoeven doen ook. Verder prima contact met dit bedrijf heb eigenlijk alleen 1 vreemde gedachte gehad en dat was dat je zelf moet vragen om een factuur via de mail. (Je zou verwachten dat deze wel online uit te printen zou zijn of dat deze aanwezig zou zijn op het ontvangen pakket.)

• igdirli_ilhan
Oke even reageren hoor, ik heb de monitor in april 2008 gekocht. Mijn eerste mail naar hun was in januari 2009. Ik heb meerdere malen contact gehad: enkele reacties van hun:

23/02- Je mag hem ook wel hier in Rotterdam omruilen hoor.. Dan hoef je er niet persé voor thuis te blijven.

Hierna geen reactie meer gehad toen ik om het adres vroeg. Later weer gemaild en gebeld, maanden lang genegeerd.

en toen opeens

-29/05 Wat is het serienummer van de monitor?

Hierna weer niks, weer steeds bellen en mailen.

16/7- Excuses Ilhan, Dit hoort idd niet. Hij wordt morgen of uiterlijk maandag bij je omgeruild! De volgende keer krijg je een fikse korting van mij mocht je nog een keer wat bestellen hoor!

Geen reactie meer van UPS en Qsix, totdat ik deze forum opende, maar nu sta ik ook weer op de negeerstatus

Ik heb ook contact gehad met Dell, ze hebben gezegd dat ik bij Qsix moest zijn, omdat ik het product daar gekocht heb. Ik zou dus ook niet weten hoe ik bij Dell garantie moet claimen.

Ik heb afgelopen week een collega een mail laten sturen naar Qsix, die heeft ook een 2408 gekocht bij Qsix. In de mail gezegd dat zijn monitor stuk is en dat hij het om wil laten ruilen, hij heeft ook nog steeds reactie gehad. Tegelijkertijd ook een mail gestuurd als nieuwe klant vragen over de levering van een monitor en deze werd wel gelijk beantwoord. Dus ze lezen wel de mails, maar reageren met opzet niet op de mails.

Ik zou eigenlijk zeggen, als iedereen nou een mail naar Qsix stuurt en zeg dat de gekochte monitor stuk is. Kijken of ze echt reageren en iets doen om het probleem te verhelpen.

• MrUfip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-08-2022
Mnnn, da's mooi ##@$@!#.
Ga je nog verdere stappen ondernemen om het probleem op te lossen?

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05 20:49
igdirli_ilhan schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 15:17:

Quote ingekort

Ik zou eigenlijk zeggen, als iedereen nou een mail naar Qsix stuurt en zeg dat de gekochte monitor stuk is. Kijken of ze echt reageren en iets doen om het probleem te verhelpen.
Ik zou gewoon zelf naar Dell bellen en melden me product van het merk DELL defect is, en ik hem na wil laten kijken binnen garantie termijn door middel van een serie nummer kunnen ze dat prima vinden en onderzoeken
Maar het is makkelijker te zeggen je moet naar Qsix maar het is en blijft een product van dell
En het is ook maar net wie je aan de telefoon krijgt de ene werknemer doet wel moeilijk en de ander zegt geen probleem.

Want ook Qsix stuurt ze weer naar Dell, volgens mij ruilen ze ze tegenwoordig niet zomaar meer om, ook niet bij pixel problemen van wat ik gelezen heb in het Dell ultra sharp topic

[ Voor 43% gewijzigd door Mektheb op 19-09-2009 21:19 ]

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Mektheb schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 21:19:
[...]
Ik zou gewoon zelf naar Dell bellen en melden me product van het merk DELL defect is, en ik hem na wil laten kijken binnen garantie termijn door middel van een serie nummer kunnen ze dat prima vinden en onderzoeken
Maar het is makkelijker te zeggen je moet naar Qsix maar het is en blijft een product van dell.
Daar vergis jij je dus in, op het moment dat je een produkt koopt via een tussen leverancier gaat de volledig verantwoording voor het afhandelen van eventuele garantie claims over op jouw leverancier. Dell heeft dus in principe geen verantwoording meer tegenover jou.
En het is ook maar net wie je aan de telefoon krijgt de ene werknemer doet wel moeilijk en de ander zegt geen probleem.
Het wil bij Dell inderdaad nog wel eens verschillen hoede persoon reageert, die je aan de telefoon krijgt.
Want ook Qsix stuurt ze weer naar Dell, volgens mij ruilen ze ze tegenwoordig niet zomaar meer om, ook niet bij pixel problemen van wat ik gelezen heb in het Dell ultra sharp topic
De TS heeft een NBD garantie hier is voor bestaald en een deel van de overeenkomst, daar kan de leverancier niet zomaar van zeggen dat iets niet omgeruild wordt. Ze hoeven het scherm overigens ook niet om te ruilen, maar op zijn minst Next Business Day ter plekke repareren. Veelal is het gewoon omruilen dan een stuk goedkoper.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mechanic
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-05 07:45
Ik heb sinds kort ook ervaring met kopen bij Qsix en het is dat er enorm verschil zit in prijs tov Dell zelf, maar anders zou ik het niet aanraden.

Als eerste heb ik informatie aangevraagd over de 3008, netjes een mailtje terug gehad en toen heb ik gemeld dat ik er over zou nadenken. Een paar dagen daarna heb ik besloten de monitor te kopen, echter hij was 26 euro duurder dan toen ik voor het eerst contact hierover had gehad.
Ik vond het wel enigszins een domper dat ze helemaal niets meer aan de prijs wilden doen (ook niet in de vorm van een soundbar bijvoorbeeld).
Op een bedrag van 1100 euro had ik als bedrijf, er een soundbar van 16 euro (sic) inkoop tegen aan gegooid, om klantvriendelijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Tsja, als je als bedrijf nog steeds de aller goedkoopste bent, dan heb je natuurlijk sowieso geen noodzaak om nog korting te geven natuurlijk. Dergelijk gedrag verwacht ik dan ook niet van een webshop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micd33
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-04 01:38
Ai, ai,
Ik had door 't lezen van reviews hier, mijn zinnen gezet op tweemaal een Dell UltraSharp 2209WA... (in dualscreen)
Ik wou deze bestelling bij Qsix plaatsen... en zou dit verleden week al gedaan hebben.
Als ik dit hier niet gelezen had.
Ze hebben idd een goede prijs...
Maar nu ik dit hier zo lees...
Mmm, toch liever ergens anders bestellen, bij een winkel die wel garantie geeft.
Ok, ik zal dan maar iets meer geld uitgeven. Maar garantie is ook wat waard he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igdirli_ilhan
Mensen die van plan zijn om een monitor te kopen, kunnen beter wachten! Of je kan de aankoop doen en uitgaan dat er geen garantie is. Helaas heb ik deze weken druk met werk, zodat ik er niet erachteraan kan gaan. Qsix sucks!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• norix
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-11-2021
Dag Ilhan,

Ik overweeg ook 2x een U2410 aan te schaffen, maar twijfel wel. Het is wel heel vaag dat er zo weinig informatie staat op de website, ondanks dat er veel goede ervaringen zijn.

Enige tijd terug had ik gemaild en onderstaande twee vragen gesteld, maar ze werden niet beide beantwoord;

Is het mogelijk de monitors af te halen, in Rotterdam of Dusseldorf?
antwoord: Wij maken gebruik van een logistiek centrum die de monitoren voor ons op
voorraad houd en verstuurd. Ophalen is dus niet meer mogelijk voorlopig.

Loopt de garantie ook via de producent?
antwoord: ........ was blanco gebleven (misschien over het hoofd gezien??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

norix schreef op zondag 27 september 2009 @ 15:54:
Ik overweeg ook 2x een U2410 aan te schaffen, maar twijfel wel. Het is wel heel vaag dat er zo weinig informatie staat op de website, ondanks dat er veel goede ervaringen zijn.
Volgens mij zijn de goede ervaringen vooral van mensen die aangeschaft hebben en niet de garantie nodig hebben gehad. Wat interessant zou zijn om te weten is hoe het gesteld is met de garantie afhandeling.

Afgaande op dit topic niet best, maar dat hoeft niet veel te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hallo igdirli_ilhan ik kwam toevallig omdat ik weer een keer in het Dell UltraSharp Serie topic keek jou topic tegen. Ik heb net zoiets mee gemaakt als jou.

Zie verhaal 1 en 2.
Nu bijna 9 maanden later nog niet opgelost en geen bon.
Ik gebruik nu nog de piepende monitor heb meestal de TV aan of muziek op. 5 jaar garantie is trouwens bij mij 3 jaar als ik op de dell site kijkt. Maar uiteindelijk heb ik er niets aan omdat Qsix niets doet. http://support.euro.dell....l/details?c=nl&l=nl&s=gen
Tip voor andere mensen koop gewoon bij Dell of een bekende webwinkel die verkopen ze tegenwoordig ook.

Verhaal 1 staat ook hier pimpimmers in "[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 13"

Ik ben echt zeer teleur gesteld in Qsix.
Ik heb 7 januari bij Qsix een 3008WFP besteld en heb tot op de dag van vandaag nog geen goed scherm.
Ik zal het heel kort houden anders wordt het een heel lang verhaal. ( is toch lang geworden)

Ik heb dus 7 januari een 3008WFP rev2 besteld die was netjes 8 januari binnen.
Beetje jammer ik had dus een dode pixel, precies in het midden en er lekte heel veel licht bovenin het scherm. Ik heb Qsix er over gemaild en ik zou er een nieuwe voor krijgen.
Ik heb die tijd meerdere keren gemaild maar kreeg gewoon geen reactie terug.
Na problemen met het service tag nummer was het geregeld en kreeg ik eindelijk 26 januari mijn scherm. Helaas was dit dus geen nieuwe maar een gerepareerde (refurbished) zonder iets er bij dus geen kabels boekjes cd, dus direct weer over gemaild.

In die maand had ik Rob nog gemaild over mijn niet meer goed werkende bijna 3 jaar oude 3007WFP die ik ook bij hem gekocht had via een inkoopactie. (hier zat nog garantie op en zou eigenlijk een gerepareerde 3007WFP ervoor terug krijgen)
30 januari was de laatste mail van Rob dat ik mijn oude 3007WFP wel mocht terug sturen in de 3008WFP doos. Ik mocht dus de gerepareerde 3008WFP monitor houden en mijn oude die ik via een inkoopactie bij hem gekocht had terug sturen (als ik de nieuwe 3008WFP krijg kan die direct omgeruild worden. Daar was ik natuurlijk wel blij mee.

Een week niets meer gehoord van Rob meerdere keren had ik gemaild krijg ik eindelijk 6 februari weer mail. Ik moest nog even geduld hebben maar ik kreeg in ieder geval nog een nieuwe 3008WFP.
13 februari heb ik maar weer eens gemaild hoe het ervoor staat. Hij zat er alweer achteraan zei die.
17 en 21 weer gemaild geen reactie. 23ste kreeg ik mail dat die niet de service tag moest hebben van mijn 3007WFP maar van de 3008WFP. Wat hier zo raar aan is dat ik 3 weken geleden (30 januari) de 3007WFP moest door geven en dat ik nu pas hoor dat die de 3008WFP service tag moet hebben. Het lijkt dus dat hij die 3 weken niets heeft zitten doen, anders had hij dit al eerder kunnen weten en zeggen. Toen waren er weer problemen met de service tag van de 3008WFP bij Dell zei Rob.

27 februari gemaild of Rob mij geen nieuwe kan geven en dat hij het verder met Dell regelt.
Ik werd namelijk het wachten zat. Weer een week geen bericht gehad 4 en 6 maart weer gemaild omdat ik geen reactie kreeg. Maar nee hoor Rob laat niets van zich horen, 9 maart nog een keer geprobeerd en gezegd dat ik het nu spuugzat ben. Dat ik 3x mail en al 1,5 week al niets meer gehoord heb. 11 en 12 maart heb ik weer gemaild maar weer niets.
Eindelijk 13 maart vraagt hij mijn telefoonnummer. Hij had gebeld ik zou dinsdag een nieuwe monitor krijgen alleen ging dit weer heel raar ik kon alleen mijn 3007WFP terug sturen als ik akkoord ging dat ik een nieuwe 3008WFP kreeg in een andere doos, die heel erg beschadigd was. En hij zou de monitor voor mij testen. Ik vond het allemaal maar raar. Maar als ik dat niet wou moest ik maar langer wachten op Dell. Het gesprek vond ik maar raar en ik vertrouwde het niet. Ik heb een aantal keren gevraagd of die wel echt nieuw is dan. En of alles er wel bij zat zoals kabel, boekjes, cd etc. Hij zei: ja als jij die er bij wilt krijg jij die er bij. Ik vond het allemaal nog gekker worden dat zit er normaal altijd bij, dus dacht ik hier klopt iets niet. Hij verzekerde mij dat echt alles nieuw was (hij zou een nieuwe monitor uit de kluis/container halen) dus ben maar ik akkoord gegaan omdat ik nu ook zat van alles was.
Toch zat het me niet lekker en heb ik hem nog maar gemaild dat ik toch gewoon een nieuwe monitor wil in ongeopende doos en niet getest. Zo weet ik zeker dat die echt nieuw is omdat ik hem niet meer vertrouwde.
Ik kreeg mail van Rob dat ik het ineens gecompliceerd maakte. Hij zei dat ik de gerepareerde 3008WFP maar moest terug sturen en niet de 3007WFP en dan kon ik alleen een nieuwe krijgen.
En dat hij niets met de 3007WFP te maken had. Dat had niets met deze garantie te maken zei hij.
Wat wel grappig was dat ik al een gevoel had dat die zoiets zou zeggen. Eerst zeggen dat het wel kan om een klant tevreden te houden omdat die al zolang wacht en dan ineens zeggen dat het niet meer kan. Dit bevestigde mij weer dat ik hem niet kon vertrouwen. Ik werd echt woest maar toen heb ik maar gemaild dat we het bij het oude laten wat we voor de telefoon hebben afgesproken (ik wou er namelijk nu ook van het gezeur af zijn) alleen hoeft de monitor niet door hun getest te worden. Waarom ik dat wil, omdat ik dan kan zien dat die wel 100% nieuw is. Omdat mijn vertrouwen was gewoon 0% in Rob. Gelukkig ging die akkoord.

23 maart was het zover mijn 3007WFP (die in een 3008WFP doos moest) werd geruild, en ik kreeg een nieuwe 3008WFP in een verrotte doos. Er zat gelukkig een buiten doos om heen maar de originele doos zag er echt niet uit die was helemaal stuk. Dus dit heeft een maand allemaal weer geduurd. En ik ben al vanaf 8 januari bezig. Dus bijna 11 weken verder.
Wat nu weer jammer was, is dat mijn nieuwe scherm ook weer niet goed is. Hij piept heel irritant.
Nu kreeg ik natuurlijk te horen “ja dat is nu precies de reden dat wij hem wilden testen.
Maar jij wilde dat niet nu zit je met een spiksplinter nieuwe monitor die piept.”

Natuurlijk is dat zo maar ik heb gewoon 0% vertrouwen in Rob/Qsix daarom wou ik hem niet laten testen omdat ik dacht dat die me gewoon een oude zou opsturen en geen spikspliter nieuwe monitor. Maar goed hij is niet goed dus hij moet geruild worden ik heb gewoon garantie en recht op een nieuw goed werkend product.

Om het nu wat korter te houden, ga ik niet zo ver op in de details.
23 maart heb ik direct het service tag nummer door gegeven.
De laatste mail van Rob is 27 maart.
Ik heb 3 weken later 15 april maar eens gemaild hoe het ervoor staat.
Maar geen reactie. 21 april ook nog een keer gemaild en 4 mei ook nog een keer, dat mijn mail genegeerd wordt en waarom ik geen mail terug krijg. Ik bel steeds expres niet omdat ik alles zwart op wit wil hebben.
Ik heb 1 mei dus maar eens gebeld, toen kreeg ik geloof ik een Micheal aan de lijn en die zou het door geven. Mijn nummer en mail adres waren genoteerd. Maar niets van gehoord dus 5 mei weer gebeld. Krijg ik een vrouw aan de lijn Rob was er weer niet. Dus is alles weer genoteerd. En 8 mei ook weer gebeld weer een vrouw die zei dat ze is doorgeschakeld en dat Rob er niet is dus alles is weer genoteerd. Ik had nog tegen haar gezegd dat ze er maar bij zet, dat ik anders het programma Kassa inschakel. Als ik niets van hem hoor.

Tot op vandaag nog steeds niets gehoord.
Ook heb ik in al die tijd wel 10x gevraagd of ik een bon krijg maar die heb ik dus tot nu toe nog niet gehad.

Als ik snel niets hoor van Rob denk ik dat ik aangifte ga doen bij de politie en ik ga het programma Kassa inlichten. Wat Rob doet klopt gewoon niet.
Ik heb ook nog nooit zoiets mee gemaakt. Ik bestel altijd echt alles via internet (meer dan 10 jaar) en nooit problemen gehad een paar kleine dingetjes maar dat was altijd zo opgelost.
Ik heb er dus echt spijt van dat ik bij Rob/Qsix gekocht heb ook al heb ik nu een gerepareerde 3008WFP voor mijn 3007WFP gekregen. En zit ik nu nog met een nieuw piepende monitor. Die nog steeds niet is omgeruild. Dus ik heb vanaf 8 januari tot nu nog geen goed scherm gekregen en we zijn nu al ruim 4 maanden verder.
Ik kan me trouwens niet voor stellen dat dit ook zo bij Dell was gegaan.
Misschien moet ik Dell ook maar informeren. Dat mij dit zo overkomt dat een partner van Dell (Qsix) niet eens terug mailt. Als het wel aan Dell ligt dat alles zo traag gaat klopt het niet dat ik niets van Rob/Qsix hoor.

Iemand tips wat ik nog kan doen?

Verhaal 2 staat ook hier pimpimmers in "[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 13"

Ik dacht laat ik weer eens kijken in het Dell UltraSharp Serie topic.
En zie ineens mensen met problemen bij Rob Qsix.

Misschien hebben jullie mijn problemen wel eens gelezen zie
pimpimmers in "[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 13"

Tijdje terug wou ik alweer wat posten hier in het forum hoe het verlopen was maar er kwam weer wat tussen. Maar had het nog opgeslagen. Zie hier onder.

Nu had ik Qsix nog gemaild 14 mei dat ik aangifte ging doe bij de politie en ja hoor eindelijk mail terug van Rob.
Hij vroeg waarom ik dat ging doen. Hij begon natuurlijk over mijn oude 3007 monitor dat ik daar een 3008 voor heb gehad en hun advies (pixel test servies) niet had gevolgd.
Als jullie mijn verhaal hadden gelezen snappen jullie waarom ik dat niet gedaan had.
Hij zei als laatste “Ik heb gezegd dat je nu gewoon onder de Dell garantie valt.”

Ik heb hem direct terug gemaild en gezegd dat hij in zijn laatste mail had gezegd dat hij zei “We gaan hem voor je indienen…”
En dat ik mijn bon wil waarop staat dat ik 5 jaar garantie heb.
En dat ik antwoord terug wil.

Maar na die mail natuurlijk niets meer gehoord.
Heb hem meerdere keren gebeld maar hij is echt nooit op de zaak elke keer een telefoniste die zegt dat hij er niet is. (het ligt er niet aan dat ik bel, omdat ik soms mijn naam niet heb gezegd, heb het ook een paar keer tegen die vrouw uitgelegd en zij zegt ook dat het niet netjes is)
Dus Qsix is gewoon een waardeloze zaak. Hij het druk met niets doen.
Dozen schuiven en dan mensen die problemen hebben laten zitten en geen bon leveren.

Zoals je ziet doet Rob dit al veel langer (niets van zich laten horen) dus dat met verhuizingen, ja dat kan, maar ik geloof er niets van. Ik heb vorige week ook nog gebeld en daarvoor ook nog meerdere malen maar Rob is nooit op zijn werk elke keer neemt een vrouw op, en ze kunnen niet weten dat ik bel omdat we een afgeschermd nummer hebben.

Ik bestel al jaren online mijn spullen ik kom eigenlijk nooit in een winkel. Alleen toen ik een LCD TV ging kopen ging ik in de winkel kijken en online bestellen :)
En heb 1x iets gehad begin 2003 ook met een monitor. De winkel (2m Computers)leverde heel laat, heeft hier geloof ik ook nog op GOT gestaan mensen hadden ook nog de politie gebeld. Is gelukkig nog wel goed gekomen nadat ik 3 uur onder weg ben geweest om ze op te zoeken. Ik dacht eerst daar gaat mijn geld (van 3 Samsung monitoren) Die gast was eigenlijk net zo’n praatjes maker als Rob. Elke keer een ander excuus / verhaal en uiteindelijk komt het niet goed en moet je er weer achteraan.

Voor mij is Qsix / Rob waardeloos, ook al heb ik nu voor mijn 3007 een refurbished 3008 gekregen. (waar ik natuurlijk wel blij mee ben) Ik zit alleen nog met een monitor die piept en ik heb geen bon.
Volgens mij gaat mijn 3007 monitor stiekem naar Dell terug in een 3008 doos. Ik denk dat omdat hij hem alleen terug in de 3008 doos wilde. Ik heb nog het piepschuim wat uitgesneden anders paste die niet. Misschien is het ook wel niet zo wat ik zeg, Dell komt er toch wel achter. Maar waarom moet die dan perse de 3008 doos en net de doos die er bij hoort de 3007.

Nu zeiden een paar mensen hier op het forum dat ik hem zelf ook bij Dell kan indienen.
Nu heb ik het steeds druk dus nog geen tijd voor gehad. (ik vind ook dat Rob dit moet doen)
Maar nu zat ik net op de Dell site en zie ik dat je je garantie kan controleren met het garantiestatus tool door je service tag in te vullen en zie ik dat ik maar 3 jaar garantie heb tot 2012 dus. Terwijl ik 5 jaar moet hebben. Hebben jullie dat ook? Zie http://support.euro.dell....l/details?c=nl&l=nl&s=gen

Kan je wel zonder bon bij Dell je monitor ruilen?
Ik verwacht namelijk niet meer dat ik die krijg.
Ben benieuwd.
Misschien kunnen we met meer mensen wat doen om het op te lossen.
Iedereen heeft recht op een bon en binnen 3 dagen antwoord en dat alles wordt opgelost.

Ooja leest Rob dit forum? Het antwoord is JA
In het begin toen het al niet helemaal goed ging had ik het hier op GOT gezegd hoe alles verliep (Welk deel weet ik zo niet, aantal terug)
Hij had mail van een klant gekregen zei die, dat er gal op tweakers stond.
Ik heb toen dit terug gemaild naar rob: (Copy – Paste)

Hoi Rob,

Gal? Ik heb gewoon gezegd hoe het bij mij verliep. Ik maakte mij zorgen omdat ik helemaal niets meer hoorde van jullie.
Omdat ik vorige week donderdag mijn monitor zou krijgen en niet kreeg heb ik jullie meerdere malen gemaild maar ik kreeg steeds geen antwoord. Dat vond ik ook zeer vreemd omdat jullie altijd zo snel zijn. Ik heb verder niets negatiefs over jullie gezegd ik heb zelfs gezegd dat het waarschijnlijk wel opgelost gaat worden terwijl ik geen reactie op mijn mail kreeg. Ik kreeg woensdag pas mail dat is dus bijna een week later.
Maar ik ben wel tevreden hoor voor 95% dan ;-)
Als ik een goeie monitor heb en ook nog de bon erbij dan ben ik 110% tevreden en dan mag ook iedereen op tweakers dat lezen :)
Groeten,

Ik kreeg later deze mail van Rob:

Hahaha… Nou, ik las het vanochtend vroeg (voor de koffie) dus even en toen dacht ik echt even
tjonge, jonge, “ze moeten weer even met ze allen gal spuien hoor…”
Zelf schrijf je ook zeer slecht en een rood hoofdje erbij etc.. ;-)
Dus das best wel negatief toch?
Maar goed, wij kunnen ook alleen maar ons best doen. Ik zal er voortaan meer op letten om
elk emailtje te beantwoorden (we krijgen er vaak meer dan 150 per dag joh…).
Maar heb nu ook extra hulp, dus dat komt wel goed!

Toevallig werd ik net gebeld door UPS Ierland (ook zij zitten daar net als Dell –natuurlijk vanwege
het zeer gunstige belastingklimaat- met hun hoofdkantoor), dat ze ‘Out of Stock’ zijn met de 3008wfp’s
Niet zo vreemd eigenlijk, daar wij erg veel opkopen.. hihi.
Maar goed, in deze weer een domper voor jou. Ik heb dus nog geen trackingnummer gekregen, daar
je pakket nog niet is verstuurd. Maar nu weet je iig dat er een spiksplinternieuwe onderweg is naar je!

Zodra je monitor is verstuurd, krijg ik een UPS trackingnummer door, die ik weer naar jou zal forwarden.
Graag zie ik bij aankomst van je monitor, nog even het Service Tag nummer van je tegemoet.
Zodat ik die kan aanmelden voor de 5 jaar garantie (vanaf datum aankoop 1ste monitor en de factuur.

Bedankt voor je geduld, nog even met die pixel en lichte vlek etc werken dan maar… Maar het komt goed!

Best regards,
Qsix

Ik heb later zelfs nog mijn bericht aangepast op GOT.
Achteraf had ik het niet moeten doen.
Trouwens wat die zei dat ik een nieuwe kreeg dat was dus een refurbished.
Alles wat die zegt klopt volgens mij niet. Elke keer heeft die weer een ander verhaaltje.

Als die dit nog leest kan die het altijd nog goed maken. Ook al moet die me nu helemaal niet meer denk ik. Maar dat zal die denk ik niet meer doen. (dat zegt mij dan direct genoeg)
Hij kan het goed maken door
1. Bon mailen of opsturen
2. Nieuwe monitor voor mijn piepende
3. 5 jaar garantie ipv 3 jaar staat ieder geval op de Dell site zo
En misschien een uitleg WAAROM het zo gegaan is.

Als het opgelost wordt (waar ik niet van uit ga) ben ik ook zo eerlijk om het hier neer te zetten.
Ik zou zelfs dan weer een monitor bij hem kopen. Maar op dit moment ZEKER NIET.
Ik snap ook niet dat die dit doet, uiteindelijk heeft die zich zelf er mee. Misschien verkoopt die nu nog goed maar later gaat iedereen ergens anders kopen. En mensen die allemaal slechte dingen over hem lezen gaan misschien niet meer bij hem kopen.
Dus Rob los het op.

Jammer dat Qsix niet in Pricewatch Shopreviews staat. Zal wel een redden voor zijn.
Dan kan je tenminste zien wat je wel of niet aan een winkel hebt.

Lang verhaal hé :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micd33
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-04 01:38
Idd, lang verhaal, maar ik heb 't toch helemaal gelezen.
En dit samen met enkele andere reacties doet me beslissen om niet bij Qsix te kopen maar eerder bijPcbuyit GB of bij een Duitse verkoper (ebay) die bijna dezelfde prijzen heeft...
Bedankt voor de waardevolle info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:01
micd33 schreef op zondag 27 september 2009 @ 18:09:
Bedankt voor de waardevolle info.
+1 Heeft mij ook doen besluiten elders een 30 inch te halen, ook al komt deze situatie weer helemaal goed. Heb gewoon geen zin in langdurig gedoe en gemail als er iets niet in orde blijkt te zijn. Dan maar (veel) meer betalen, m'n gemoedsrust is ook iets waard.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobekes
  • Laatst online: 17-10-2022
waar vind ik normaal die servicetag op mijn Dell scherm?
Ik heb dat niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

kobekes schreef op maandag 28 september 2009 @ 11:19:
waar vind ik normaal die servicetag op mijn Dell scherm?
Ik heb dat niet!
Niet. :D Zover ik weet (gisteravond uitgezocht) hebben alleen de 30" schermen een service tag.

Dit ben ik gaan uitzoeken, aangezien ik ook een paar schermen met 5Y NBD waranty heb staan van Qsix. Het gaat mij inderdaad erg van hem tegenvallen als dit zijn normale gang van zaken doen is.

[ Voor 25% gewijzigd door _Dune_ op 28-09-2009 12:34 ]

• kobekes
_Dune_ schreef op maandag 28 september 2009 @ 12:28:
Zover ik weet (gisteravond uitgezocht) hebben alleen de 30" schermen een service tag.

Dit ben ik gaan uitzoeken, aangezien ik ook een paar schermen met 5Y NBD waranty heb staan van Qsix. Het gaat mij inderdaad erg van hem tegenvallen als dit zijn normale gang van zaken doen is.
bedoel je dat sowieso schermen van Dell onder de 30" geen service tag hebben?

[ Voor 5% gewijzigd door kobekes op 30-09-2009 16:11 ]

Anoniem: 320238

De eigenaar van Qsix (R.H.) handelde voorheen op de site inkoopacties.nl. Daar werkte hij samen met J.v.M. als beheerder voor de verkoop van partijen Dell schermen.
Deze J.v.M. staat hier op het forum bekend als 'Hellfire_ultd'.
Misschien weet hij meer over de garantietoestanden bij Qsix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

kobekes schreef op woensdag 30 september 2009 @ 14:11:
[...]
bedoel je dat sowieso schermen van Dell onder de 30" geen service tag hebben?
Klopt. :) Kleinere schermen dan 30" hebben geen service tag. Garantie afhandeling gaat veelal via het service tag van het systeem waar de schermen bijgeleverd worden. Wanneer je een los scherm hebt gekocht moet je het serie nummer opgeven zover ik heb begrepen (Dit kan dus niet via de website).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Anoniem: 320238 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 17:02:
De eigenaar van Qsix (R.H.) handelde voorheen op de site inkoopacties.nl. Daar werkte hij samen met J.v.M. als beheerder voor de verkoop van partijen Dell schermen.
Deze J.v.M. staat hier op het forum bekend als 'Hellfire_ultd'.
Misschien weet hij meer over de garantietoestanden bij Qsix?
Ik heb in 2006 bij de inkoopactie een dell 30” gekocht en heb net even in mijn mail zitten zoeken wat ik er nog van gevonden heb is:

Rekening: 92.95.16.257 SNS Bank
Ten name van: Van Montfort en Haffmans
Te: Amersfoort

Correspondentieadres:
Postbus 1412
3800 BK Amersfoort

En op mijn bon die ik toen wel gekregen heb staat nog:
Renox
Postbus 1412
3800 BK Amersfoort
BTW nr: NL-8145.13.086B01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
In het oude Dell topic onder mijn bericht vanaf hier Anoniem: 118498 in "[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 13" staan ook allemaal gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyrusOne
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-05 14:00
Ik probeer al 3 weken contact te krijgen ivm garantieclaim voor mijn U2410, geen reactie helaas.

Toen ik nog aan het bestellen was (begin september), kreeg ik wel snelle reactie op mijn emails. Onder het motto "de aanhouder wint" kijk ik het nog even aan, echt blij ben ik echter niet. Ik overweeg zelfs om Mastercard in te schakelen om het geld terug te laten halen, misschien is dat een "leuk" signaal.

Weet iemand of je rechtstreeks bij Dell kunt claimen zonder service tag? Zo ja: hoe?

Groeten, Edwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Als Qsix geen garantie geeft op hun monitoren zou dit eigenlijk ook bekend moeten worden gemaakt bij Ebay. Als het allemaal waar is lijkt er sprake te zijn van oplichting.

Ook zou er, als het allemaal waar is, een klacht moeten worden ingediend bij Dell, want "Dell registered partner" prijkt groot op hun advertenties.
CyrusOne schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:36:
Weet iemand of je rechtstreeks bij Dell kunt claimen zonder service tag? Zo ja: hoe?
Zoals enkele malen gemeld in dit topic verleent Dell blijkbaar geen garantie op monitoren die niet door Dell zijn verkocht.

PS. Als er al drie weken geen reactie is zou ik zelf direct contact opnemen met Mastercard.

[ Voor 39% gewijzigd door Philflow op 02-10-2009 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyrusOne
Nou.... verbazing hier. Vanochtend een mail gestuurd (net na het plaatsen van mijn berichtje hier) en ik heb binnen een paar minuten reactie *knip*: waar de pixelproblemen zitten in het scherm.

Het lijkt er op dat behandeling van mijn claim nu gaat lopen. Gelet op de gang van zaken tot nu heb ik mijn weliswaar enige reservers maar - positief als ik altijd ben - ik hoop toch echt op een goede afloop.

Ik laat hier weten wat er verder gebeurt, uiteraard.

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 02-10-2009 12:27 . Reden: Naam medewerker verwijderd ]

Groeten, Edwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUfip
CyrusOne schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:15:
Nou.... verbazing hier. Vanochtend een mail gestuurd (net na het plaatsen van mijn berichtje hier) en ik heb binnen een paar minuten reactie: waar de pixelproblemen zitten in het scherm.

Het lijkt er op dat behandeling van mijn claim nu gaat lopen. Gelet op de gang van zaken tot nu heb ik mijn weliswaar enige reservers maar - positief als ik altijd ben - ik hoop toch echt op een goede afloop.

Ik laat hier weten wat er verder gebeurt, uiteraard.
Mooi voor je! Hoop dat het opgelost wordt!

Zelf ben ik ook in onderhandeling met Qsix ivm problemen met mijn U2410. De door hun geleverde U2410 bevat krassen op het scherm, en deze wil ik omgeruild hebben voor een ander, of mijn geld terug.

In het begin toen ik wou bestellen reageerde ze snel binnen 10 min, maar toen ik het probleem aankaartte plotseling tijden niets meer gehoord. Vorige week, nadat ik herhaaldelijk had gemaild, in 1 keer een mailtje waar mijn monitor opgehaald kon worden. Maar op de weder-vraag wanneer ik een koerier kan verwachten en wat de procedure is. Wordt die omgeruild? Terug gestuurd naar Dell? Of krijg ik mijn geld terug?
Hierop heb ik geen reactie meer gehad, en staat mijn monitor met kras dus nog steeds thuis....

Ik hoop dat het goed opgelost wordt, ik hou jullie op de hoogte

[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 02-10-2009 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Modbreak:Nogmaals: namen van medewerkers mogen achterwege blijven. Dat voegt helemaal niets toe. De gegevens in pimpimmers in "Qsix reageert niet en negeert mails/Dell..." kunnen wat mij betreft wel blijven staan, dat zijn voor zover ik kan zien gewoon bedrijfsgegevens en geen persoonsgegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASF86
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:34
Is de U2410 wel leverbaar via Qsix? Heeft iemand daar toevallig een de laatste weken besteld? (Ook al staat er op de website dat de voorraad meer dan 5 stuks zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

ASF86 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 13:50:
Is de U2410 wel leverbaar via Qsix?
Ja staat op Ebay.nl, alleen is het nogal twijfelachtig hoe het precies met de garantie zit.

[ Voor 17% gewijzigd door Philflow op 02-10-2009 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyrusOne
Is de U2410 wel leverbaar via Qsix? Heeft iemand daar toevallig een de laatste weken besteld? (Ook al staat er op de website dat de voorraad meer dan 5 stuks zijn.)
Ja, ik heb mijn U2410 daar een kleine 4 weken geleden besteld. Omdat er sprake van een paar dagen levertijd was, kreeg ik als tegemoetkoming een gratis soundbar meegeleverd. Toch aardig, nietwaar?
Philflow schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 14:20:
[...]

Ja staat op Ebay.nl, alleen is het nogal twijfelachtig hoe het precies met de garantie zit.
Qua garantie: bij mijn bestelling kreeg ik 5 jaar premium panel garantie, er staat nu 3 jaar. De garantie op zich zit wel goed, maar op het moment is Qsix niet echt heel vlot met reageren.

Vanmorgen direct antwoord van Qsix op mijn email (binnen een paar minuten) en op hun vragen heb ik ook vrijwel meteen geantwoord. Maar nu is het voorlopig weer even stil....

Groeten, Edwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226971

Philflow schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 14:20:
[...]

Ik zou hier niet vanuit gaan als ik jou was.. Aantal weken geleden belde ik q-six om wat meer info over dit scherm te vragen. Eerste keer nam een secrateresse op en vertelde mij dat de 'verkoopafdeling' niet aanwezig was en nam mijn gegevens om mij later terug te bellen. Paar dagen niets gehoord. Dus ik opnieuw bellen.. nam ze weer mijn gegevens, maar dit keer wilde ik alleen weten of het scherm op voorraad was.. (op het moment stond er op de website idd >5 in stock) Het antwoord hierop was nee. Dezelfde avond nog was de website aangepast, nu stond er dus product niet op voorraad. Aantal dagen later kreeg ik een mailtje dat het product wel op voorraad was.

Conclusie, ga niet van die in stock zooi uit, check de prijsvergelijkers van Hardware.Info en tweakers maar. Het scherm is amper op voorraad. Ik zou eerst bellen voordat ik hem daar zou bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:03
Is zoiets niet rechtstreeks via de fabrikant Dell af te handelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUfip
Het Fantoom schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 11:29:
Is zoiets niet rechtstreeks via de fabrikant Dell af te handelen?
ze zeggen van niet, dat is juist de grap, dat dacht ik ook namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUfip
Zie mijn post een paar regels hier boven, eind augustus bestelt en 2e week september geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Anoniem: 226971 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 14:32:
[...]

Ik zou hier niet vanuit gaan als ik jou was.. Aantal weken geleden belde ik q-six om wat meer info over dit scherm te vragen. Eerste keer nam een secrateresse op en vertelde mij dat de 'verkoopafdeling' niet aanwezig was en nam mijn gegevens om mij later terug te bellen. Paar dagen niets gehoord. Dus ik opnieuw bellen.. nam ze weer mijn gegevens, maar dit keer wilde ik alleen weten of het scherm op voorraad was.. (op het moment stond er op de website idd >5 in stock) Het antwoord hierop was nee. Dezelfde avond nog was de website aangepast, nu stond er dus product niet op voorraad. Aantal dagen later kreeg ik een mailtje dat het product wel op voorraad was.

Conclusie, ga niet van die in stock zooi uit, check de prijsvergelijkers van Hardware.Info en tweakers maar. Het scherm is amper op voorraad. Ik zou eerst bellen voordat ik hem daar zou bestellen.
Dat is al meer dan een half jaar zo bij Qsix. Als je belt krijg je een vrouw aan de lijn die altijd zegt dat die er niet is, ze vraagt om je gegevens en noteert die en zegt dat Rob jou terug belt ik heb dit 15x gedaan en ben nooit terug gebeld. Dus ook als je problemen hebt en hij je negeert op mail kan je het vergeten dat je hem per telefoon aan de lijn krijgt. En dan zit je dus :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Laatst online: 04-11-2019
_Dune_ schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 21:51:
[...]

Daar vergis jij je dus in, op het moment dat je een produkt koopt via een tussen leverancier gaat de volledig verantwoording voor het afhandelen van eventuele garantie claims over op jouw leverancier. Dell heeft dus in principe geen verantwoording meer tegenover jou.
Volgens mij is dit dus echt dikke onzin. Er is als het goed is zelfs een Europese regeld dat de fabrikant ten alle tijden aansprakelijk is.

Heb onlangs een Samsungsyncmaster kapot gehad welke van Azerty kwam. I.p.v. bij Azerty RMA aan te vragen heb ik rechtstreeks naar Samsung klantenservice gebeld. Deze hebben ervoor gezorgd dat het scherm opgehaald , repareerd werd, en weer teruggebracht.

Telefoon: Samsung innov8. Aangekocht bij Vodafone winkel. Ding gaat kapot. Samsung gebeld en deze gaven aan dat ik hem rechtstreeks naar Solid Vision (reparateur) kon sturen met een kopie van de aankoopnota....

En als ik de TS was had ik allang juridische stappen ondernomen. Als je na 9 maanden nog een beetje zit te mailen en bellen, schiet niet echt op. Rechtsbijstand erbij of iet dergelijks en een aangetekende brief versturen(met ontvangsbevestiging retour) dat het opgelost moet worden.

Neemt niet weg dat het altijd lastig. Maakt niet uit welk merk je heb of wat je koopt in geval van garantie proberen ze er altijd onderuit te komen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Zover ik kan lezen bij Consuwijzer is de verkoper verantwoordelijk voor de garantie.
Die verkoper zal natuurlijk proberen de fabrikant aansprakelijk te stellen voor de schade.
Als de verkoper de garantie niet kan of wil verlenen kun je natuurlijk direct een beroep proberen te doen op de fabrieksgarantie.
De verkoper is echter in eerste instantie verantwoordelijk en dit staat ook nog eens herhaald in de voorwaarden van Qsix.

Ik snap alleen niet dat Qsix zelf het probleem niet heeft opgelost of in ieder geval een inhoudelijke reactie geeft over de problemen, want dit is volgens mij geen goede zaak voor het bedrijf.
De leveringen zelf lopen over het algemeen goed, dus ik snap niet waarom er dan problemen bij garanties optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0K13
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-04 16:14
Conclusie is dus koop niks bij Qsix. Ze beloven vanalles maar doen niks. Ik ben zelf erg geïnteresseerd in de dell u2410 en wilde hem in eerste instantie bij qsix kopen vanwege de prijs. Gelukkig ben ik dit forum tegengekomen en merk ik dat dit een slecht idee is. Jammer want het was een leuke monitor geweest, precies wat ik zocht. Maar de prijs van dell zelf is weer zo absurd veel hoger dat ook dat geen optie is. Misschien dat ik Dell nog ga vragen waarom ze zelf de monitor voor bijna 200 euro duurder verkopen dan bij hun dell resellers? Beetje vreemd in ieder geval, lijkt alsof dell de klanten die rechtstreeks bij dell kopen proberen op te lichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUfip
R0K13 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 17:25:
Conclusie is dus koop niks bij Qsix. Ze beloven vanalles maar doen niks. Ik ben zelf erg geïnteresseerd in de dell u2410 en wilde hem in eerste instantie bij qsix kopen vanwege de prijs. Gelukkig ben ik dit forum tegengekomen en merk ik dat dit een slecht idee is. Jammer want het was een leuke monitor geweest, precies wat ik zocht. Maar de prijs van dell zelf is weer zo absurd veel hoger dat ook dat geen optie is. Misschien dat ik Dell nog ga vragen waarom ze zelf de monitor voor bijna 200 euro duurder verkopen dan bij hun dell resellers? Beetje vreemd in ieder geval, lijkt alsof dell de klanten die rechtstreeks bij dell kopen proberen op te lichten.
Als Dell wel goede service/reparatie enz verleend, dan verklaart dat misschien wel het prijs verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Twanjo schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 16:12:
[...]
Volgens mij is dit dus echt dikke onzin. Er is als het goed is zelfs een Europese regeld dat de fabrikant ten alle tijden aansprakelijk is.

Heb onlangs een Samsungsyncmaster kapot gehad welke van Azerty kwam. I.p.v. bij Azerty RMA aan te vragen heb ik rechtstreeks naar Samsung klantenservice gebeld. Deze hebben ervoor gezorgd dat het scherm opgehaald , repareerd werd, en weer teruggebracht.

Telefoon: Samsung innov8. Aangekocht bij Vodafone winkel. Ding gaat kapot. Samsung gebeld en deze gaven aan dat ik hem rechtstreeks naar Solid Vision (reparateur) kon sturen met een kopie van de aankoopnota....

En als ik de TS was had ik allang juridische stappen ondernomen. Als je na 9 maanden nog een beetje zit te mailen en bellen, schiet niet echt op. Rechtsbijstand erbij of iet dergelijks en een aangetekende brief versturen(met ontvangsbevestiging retour) dat het opgelost moet worden.

Neemt niet weg dat het altijd lastig. Maakt niet uit welk merk je heb of wat je koopt in geval van garantie proberen ze er altijd onderuit te komen !
Het is dus geen onzin, jouw leverancier is verantwoordelijk voor de garantie afhadling, de fabrikant heeft daar in tegen geheel geen verantwoording in dit opzicht. Dat sommige fabrikanten dergelijke garantie afhandelingen wel afhandelen kan gewoon als een een stukje service gezien worden. Er zijn ook fabrikanten die aangeven zelf liever de garantie af te handelen zoals IIyama, maar dan nog blijft wettelijk gezien de leverancier verantwoordelijk. Overigens dit is op dit forum met een beetje zoeken terug te vinden aangezien dit al zeer vaak is besproken.

Wat betreft het ondernemen van stappen, daar geef ik je groot gelijk in. Persoonlijk had ik ook reeds stappen ondernomen tegen Qsix. In eerste instantie met een aangetekende brief om vervolgens rechtsbijstand in te schakelen.

[ Voor 6% gewijzigd door _Dune_ op 04-10-2009 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUfip
_Dune_ schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 20:20:
[...]
Wat betreft het ondernemen van stappen, daar geef ik je groot gelijk in. Persoonlijk had ik ook reeds stappen ondernomen tegen Qsix. In eerste instantie met een aangetekende brief om vervolgens rechtsbijstand in te schakelen.
Zelf ga ik die stappen wel ondernemen, maar ben benieuwd of je een kans maakt.... Maar uitzoeken daarvan kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226971

MrUfip schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 19:25:
[...]

Als Dell wel goede service/reparatie enz verleend, dan verklaart dat misschien wel het prijs verschil.
Denk het ook, heb hem ook daarom gisteren bij dell besteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Laatst online: 04-11-2019
Ik denk dat ik ook maar bij Dell een bestelling ga plaatsen. Heb net dit topic nog een keer doorgespit en het "dell deel 14 topic".

Als ik het goed heb, is er dus niemand die goede ervaringen heeft met garantie afhandelingen door Qsix? Tenminste , die het dan op GOT gepost heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:02

Stewie!

Keen must die!

[...]

Dat doen ze zeer zeker - alleen moet je er soms wel achteraan zitten, niet iedereen op de helpdesk is even bereidwillig je snel te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320238

[...]

Het probleem bij Qsix is echt structureel blijkbaar. Ze sturen kennelijk nooit standaard een factuur. Wellicht om eventuele garantieproblemen niet rechtstreeks te verschuiven naar Dell. Of zouden ze hiermee belastingen ontduiken? (vandaar de scherpe prijzen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:54
Ik ben helaas zelf ook bekend met de handelswijze van Qsix of zoals ik ze heb gekend onder de naam Renox. Het ging toen ook om meerdere monitoren van het merk Dell waarvan de RMA afhandeling soms wel maanden kon duren. Meneer Haffmans weigerde gewoon eigenlijk via de telefoon te reageren en als je dan via email support probeerde te krijgen ging het altijd langzaam. Met de opmerking dat ik dit zeg uit ervaring vanuit mijn vorige werkgever die meerdere monitoren had gekocht bij Qsix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:33

aex351

I am the one

Van de week heb ik bijna bij Qsix een monitor gekocht. In mijn e-mails met daarin vragen over de garantie en of de garantie via Dell loopt wordt inhoudelijk beperkt of niet op gereageerd. Mijn conclusie is dat de garantie niet via Dell loopt, maar via Qsix.

Ik vind het wel jammer dat deze winkel niet is opgenomen in het winkelbestand van Tweakers. Dit zou problemen voor potentiële kopers kunnen voorkomen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

aex351 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 12:17:
Ik vind het wel jammer dat deze winkel niet is opgenomen in het winkelbestand van Tweakers. Dit zou problemen voor potentiële kopers kunnen voorkomen.
Je kunt dat voorstellen, dan nemen ze het misschien op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:42
Philflow schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 12:45:
[...]

Je kunt dat voorstellen, dan nemen ze het misschien op.
Volgens mij is er pas geleden nieuwe policy gekomen waarbij alleen nog maar bedrijven met een pricewatch contract worden opgenomen in de shop survey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Dan kan je dat nog steeds voorstellen. Dan kan er in elk geval gekeken worden of de shop geschikt is om opgenomen te worden in de Shop Review afdeling. En daarnaast kan er dan ook gekeken worden of de shop in aanmerking komt voor een abonnement, waarna de account manager eventueel contact met ze op kan nemen of ze daar interesse in hebben. Die twee zaken staan steeds meer los van elkaar tegenwoordig, dus de suggestie om ze in de Shop Review te vermelden kan je sowieso gewoon doorgeven via de Shop Submit :)

Maargoed, terug on-topic a.u.b. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Orion84 op 06-10-2009 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:33

aex351

I am the one

Volgens de gegevens van Tweakers via de bovenstaande link is Qsix al opgenomen in het winkelbestand. Die pagina geeft ook aan dat Qsix zelf ervoor heeft gekozen om verborgen te blijven. Dat wekt het vermoeden op dat de winkel oneerlijke handelspraktijken verborgen probeert te houden die nu aan het licht zijn gekomen.

Op mijn e-mails over de verkoop van een product reageert Qsix wel snel. In de e-mails wordt als naam de winkelnaam gebruikt bij de afsluiting, erg onpersoonlijk, want je weet dan niet met wie je te maken hebt.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ah, ze hebben inderdaad ooit in de PW gestaan, maar zijn daar toen om een of andere reden uit verwijderd. Destijds betekende dat ook een verwijdering uit de Shop Review. Aangezien dat inmiddels losgekoppeld is heb ik de Shop Review van Qsix weer aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Dan lijkt het me hoog tijd dat een paar mensen uit deze thread een eerlijke review invullen, want nu lijkt het net alsof er geen vuiltje aan de lucht is.

Edit: volgens mij zijn we hier on topic hoor, dit is immers een grote shopreview.

[ Voor 21% gewijzigd door Philflow op 06-10-2009 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Het scheelt dat ze gewoon een grijs balkjee krijgen, bij gebrek aan recente reviews :)

En nu kunnen we echt weer terug on-topic. Als iemand nog vragen of opmerkingen heeft over Qsix in de Shop Review dan hoor ik het graag buiten dit topic om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASF86
MrUfip schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 12:23:
[...]

Zie mijn post een paar regels hier boven, eind augustus bestelt en 2e week september geleverd.
Wanneer precies? 14 september had ik nog contact opgenomen met de bekende persoon van dit bedrijf. Daarna werd het stil. Precies een week later, 21 september, stuurde ik nog een mail met de vraag of dit scherm op voorraad was. Toen werd mij verteld dat ze niet op voorraad waren en in de loop van die week weer geleverd zouden worden...
Niemand heeft dus een U2410 scherm vanaf 14 september tot nu toe gekregen of besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUfip
ASF86 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 17:09:
[...]

Wanneer precies? 14 september had ik nog contact opgenomen met de bekende persoon van dit bedrijf. Daarna werd het stil. Precies een week later, 21 september, stuurde ik nog een mail met de vraag of dit scherm op voorraad was. Toen werd mij verteld dat ze niet op voorraad waren en in de loop van die week weer geleverd zouden worden...
Niemand heeft dus een U2410 scherm vanaf 14 september tot nu toe gekregen of besteld?
Nee, rond 7 september heb ik mijn scherm ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobekes
Ik heb mijn review intussen ingevuld.

Toen ik er vorige maand een Dell 2209WA bestelde werd hij een dag later nog 14 euro goedkoper. Ik heb gevraagd om deze aan de nieuwe prijs te kunnen krijgen (ondanks dat de betaling al onderweg was). In ruil zou ik dan twee lovende recensies schrijven op forums als deze (er was toen nog geen vuiltje aan de lucht) Qsix (R.H.) ging akkoord, dus ik was echt tevreden.

De recensie kon ik niet in de shopreview kwijt en dit was Qsix zijn antwoord:
Wij hebben nooit bij Tweakers aangegeven dat wij niet in de lijst zouden willen staan.
Dit hebben ze zelf zo besloten, omdat wij te voordelig zijn t.o.v. hun andere ‘duurdere’ klanten..
Op ons verzoek (tot 2x toe) om ons ook op te nemen, wordt steevast niet reageert.

Leve Tweakers! ;-)
De afhandeling van dit alles gebeurde minder vlot. Ik heb drie weken lang moeten aandringen om de gemaakte afspraak na te komen, en heb tot op vandaag (een maand later) nog steeds geen factuur/garantiebewijs ontvangen. Telefonisch werd ik ook afgewimpeld zoals andere mensen in dit forum al aangaven.

na een maand kreeg ik eindelijk een bevestiging van R.H.:
Je hebt helemaal gelijk hoor. Voor het nóg langere wachten heb ik er gewoon 15 euro van gemaakt! ;-)
We zijn momenteel in rep en roer met Dell uren en uren bezig over garantieclaims die wij hebben doorgegeven.
Maar goed, geen excuses. Belofte maakt schuld. Ik probeer je alleen even wat achtergrondinfo te geven.
De boekhoudster komt binnenkort weer om alle administratie bij te werken.
Dus dan krijg je ook weer je factuur hoor!
De status van mijn bestelling op de website staat nog steeds op 'wachten'.
Er staan (achteraf gezien) ook geen algemene voorwaarden op de website.

Komt allemaal niet heel professioneel over. Ik heb dus gemengde gevoelens bij Qsix.
Hout vasthouden dat er niets misloopt met mijn monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Wij hebben nooit bij Tweakers aangegeven dat wij niet in de lijst zouden willen staan.
Dit hebben ze zelf zo besloten, omdat wij te voordelig zijn t.o.v. hun andere ‘duurdere’ klanten..
Op ons verzoek (tot 2x toe) om ons ook op te nemen, wordt steevast niet reageert.

Leve Tweakers! ;-)
Dat de beslissing door Tweakers genomen is klopt, maar de rest van z'n verhaal mag je met een flinke schep zout nemen. Ik weet trouwens ook niet waar het idee vandaan kwam dat het de keuze van Qsix zou zijn om niet vermeld te staan? Ah, misschien moeten we wat veranderen aan de melding die je krijgt als je een verwijderde shop probeert toe te voegen:
Deze status wordt onder andere toegekend aan bedrijven die geen online verkoop doen of hebben aangegeven dat zij niet in de Pricewatch opgenomen willen worden.
En nog even een side-note: shops vragen om korting in ruil voor een positieve note in de review is niet echt gewenst, aangezien je daardoor een speciale behandeling door de shop uitlokt, waardoor je ervaring geen goed beeld geeft van wat een normale klant kan verwachten. Net zoals het voor shops niet is toegestaan om klanten te belonen met korting of iets dergelijks in ruil voor een positieve review ;)
Het is dat jouw review verder gewoon duidelijk en redelijk neutraal lijkt te zijn dat ik er verder niet zo over val.

[ Voor 6% gewijzigd door Orion84 op 07-10-2009 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-05 16:48

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

dit is toch wel apart. ik heb vorig jaar een 2707 daar gekocht en eigenlijk geen problemen gehad hoorde ook alleen maar goeie verhalen over rob.. beetje jammer als dit allemaal waar is.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Hubert schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 11:12:
dit is toch wel apart. ik heb vorig jaar een 2707 daar gekocht en eigenlijk geen problemen gehad hoorde ook alleen maar goeie verhalen over rob.. beetje jammer als dit allemaal waar is.
De leveringen gaan inderdaad over het algemeen erg goed, alleen bij garantie claims laten ze niets van zich horen, zo blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Inmiddels is er een nieuwe ShR geplaatst. Als meer mensen dit gaan doen, dan zal de shop daar toch wel degelijk actie op moeten ondernemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Ik heb 5 dagen geleden bij Rob een bestelling geplaatst voor een Dell 2209 en een Dell U2410.
Naar aanleiding van dit topic heb ik Qsix om opheldering gevraagd. Ik was bang voor troubles maar had wel eerdere goede ervaringen met hen.

Uitleg van Rob; drukte i.v.m. verhuizing en nieuwe bedrijfsstructuur (groei van de onderneming) en een nieuwe vorm van garantie afhandeling bij Dell waardoor het helemaal niet meer zo vlot gaat als vroeger. De bal ligt dus niet alleen bij Qsix maar zeker ook bij Dell wat betreft de garantie.

Door zijn uitleg had ik het vertourwen om weer bij hem te bestellen. Aankoop heeft tot die tijd niks met garantie en service te maken natuurlijk.

Inmiddels al twee dagen op mijn bureau; een U2410! _/-\o_ (ook de 2209 is dinsdag geleverd!)

En er wordt gereageerd op mail! (het is echter wel een trend van tegenwoordig om na een halve dag geen reactie een herinneringsmail te sturen of te klagen dat je geen reactie hebt gehad....(bellen kan ook)) (Deze opmerking staat overigens los van de hierboven beschreven problemen natuurlijk!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Stinger666 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 01:38:
Ik heb 5 dagen geleden bij Rob een bestelling geplaatst voor een Dell 2209 en een Dell U2410.
Naar aanleiding van dit topic heb ik Qsix om opheldering gevraagd. Ik was bang voor troubles maar had wel eerdere goede ervaringen met hen.

Uitleg van Rob; drukte i.v.m. verhuizing en nieuwe bedrijfsstructuur (groei van de onderneming) en een nieuwe vorm van garantie afhandeling bij Dell waardoor het helemaal niet meer zo vlot gaat als vroeger. De bal ligt dus niet alleen bij Qsix maar zeker ook bij Dell wat betreft de garantie.

Door zijn uitleg had ik het vertourwen om weer bij hem te bestellen. Aankoop heeft tot die tijd niks met garantie en service te maken natuurlijk.

Inmiddels al twee dagen op mijn bureau; een U2410! _/-\o_ (ook de 2209 is dinsdag geleverd!)

En er wordt gereageerd op mail! (het is echter wel een trend van tegenwoordig om na een halve dag geen reactie een herinneringsmail te sturen of te klagen dat je geen reactie hebt gehad....(bellen kan ook)) (Deze opmerking staat overigens los van de hierboven beschreven problemen natuurlijk!)
Dat verhaal van de verhuizing heeft die ook tegen mijn verteld en het zelfde over Dell maar dat is inmiddels 9 maanden gelden. Ik zeg verhaaltjes, hij heeft er nog veel meer ik heb ze in mijn mail en heb ze gehoord van hem zelf. Ik geloof er dus niets van.
Als die er nu echt niets aan kan doen waarom negeert die mail en zet die een telefoniste neer en belt niet meer terug. En als die er niets aan kan doen waarom helpt die niet de mensen op het forum. Hij kan zo een account aan maken en iedereen in dit forum een pm sturen. Hij leest namelijk het forum wel en dit topic zie die ook wel ik weet namelijk dat die ook het Dell UltraSharp Serie topic leest.
Ik heb begin januari een Dell 3008 monitor besteld en heb nog geen goede (piept) en heb nog steeds geen bon en word genegeerd.
Trouwens ik heb van iemand gehoord die mij een pm stuurde via GOT dat die ook problemen had bij Qsix. Hij had Dell gebeld het uitgeld over Qsix. Dell was bereid om de monitor om te ruilen. Alleen kloppen de gegevens die bij Dell bekend zijn niet, ze kennen daar helemaal geen Qsix en meneer Haffmans. Hierdoor konden ze hem niet verder helpen.

Als Rob verstandig is helpt die eerst de mensen met problemen. Dan verkoopt die over een paar jaar nog monitoren ook aan de mensen in dit forum die nu problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASF86
Stinger666 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 01:38:

Apart dat hij dan wel op jouw mails reageert!? Ik zie dit dan ook als een vorm van oneerlijke behandeling! Inmiddels is de U2410 wel leverbaar dus...
Is dit dan weer een bewijs dat klanten die iets willen kopen wel worden behandeld en klanten die garantie problemen hebben links worden gelaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUfip
ASF86 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 09:48:
[...]

Apart dat hij dan wel op jouw mails reageert!? Ik zie dit dan ook als een vorm van oneerlijke behandeling! Inmiddels is de U2410 wel leverbaar dus...
Is dit dan weer een bewijs dat klanten die iets willen kopen wel worden behandeld en klanten die garantie problemen hebben links worden gelaten?
Je zou het haast gaan denken van wel... Ik heb het zelf ook ervaren dat als je iets wilt kopen je vrijwel direct antwoord krijgt. Maar met problemen na levering je geen reactie meer hoeft te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

hopelijk hoef je geen aanspraak te maken op garantue Stinger! :P Dat lijkt alleeml wat minder te gaan. Heb jij wel een factuur gekregen?

Enne kennen ze bij Dell Qsix niet? Hmm vreemd.

Mijn bestelling krijgen ze in ieder geval niet...factuur zal ik toch nodig hebben voor belasting en geen garantie is wel erg vervelend. Heb ze ooit ook een mail gestuurd met de vraag hoe het nou zit met de garantie aangezien ik overweeg een U2410 te kopen. Ook geen reactie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyrusOne
ASF86 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 17:09:
[...]

Jawel: ik heb mijn U2410 op 8 september besteld en op 14 september is 'ie afgeleverd.

Update van mijn kwestie: stukje bij beetje lijken we er te komen. Vandaag kreeg ik van Qsix een email met het verzoek om het serienummer door te geven en excuses voor de vertraging. Mijn factuur heb ik inmiddels ook binnen.

Ik heb inmiddels wel Mastercard op scherp gezet om de betaling terug te gaan halen (aankoopverzekering). Ik hoop echter dat dit niet nodig is.

Groeten, Edwin

Pagina: 1 2 3 4 Laatste