[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 64.771 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 13:19
Geen matches
Vandaag reactie gekregen van Dell. Ze zouden me nog opbellen wanneer ze de monitor kunnen ophalen.

Verder, ok je kunt inderdaad alles vergroten met CRTL+Scroll en CMD+scroll? voor een venster(werkt niet?).
Maar moet ook zeggen dat ik er wel al redelijk aan gewend ben geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
injectx schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 11:15:
Erg jammer natuurlijk want zoals het artikel van bert-nl al zegt; een computerscherm is geen tv-scherm en heeft ook menubalken e.d. Ik werk nu (beetje noodgedwongen) al 2 dagen op een 16:9 Dell U2311H en moet zeggen dat ik bij sommige applicaties wel merk dat die extra pixeltjes bij 16:10 net dat beetje extra ruimte wat ik nodig heb zou kunnen geven. Bijvoorbeeld bij Adobe Premiere merk je dat het erg handig is om wat extra verticale ruimte te hebben. Daarnaast moet ik wel zeggen dat het niet hebben van balken bij filmtrailers e.d. best leuk is.
Ik geloof dat 16:9 vooral een financiële kwestie is. Aan de prijzen van verder gelijkwaardige monitoren te zien is 16:9 gewoon een stuk voordeliger om te produceren. Zal wel met handig uit een bepaald oppervlak snijden te maken hebben of iets dergelijks. Je hebt ook nog de groep gebruikers die meer op functionaliteit letten dan puur op het geld. Hoewel die aanzienlijk kleiner is en ik denk dat de markt en het aanbod daarvoor dus ook aanzienlijk kleiner zal zijn/worden, hoop ik dat 16:10 beschikbaar blijft in bepaalde kringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:15

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Geen matches
16:9 is goedkoper omdat je minder oppervlakte hebt dan 16:10. :P

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shevchenko
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-12-2023
Geen matches
Ben ook van plan een 3008WFP te kopen en voornamelijk om te gamen (first person shooters).
Heb de verschillende delen van dit topic al doorgenomen maar twijfelen doe ik nog steeds.
Ik kom er niet echt uit omdat er verschillende reacties zijn over de monitor.
Dus bij vraag ik of deze geschikt is om te gamen of ga ik beter voor een kleiner model of een ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02:11
Geen matches
Kreeg vrijdag mijn UPS link. Hij komt maandag..

Tenminste als alles goed gaat, zie:
BRUSSELS, BE 04/06/2010 21:51 AANKOMSTSCAN
EINDHOVEN, BEST, NL 04/06/2010 19:00 VERTREKSCAN
04/06/2010 9:51 HERKOMSTSCAN
NL 04/06/2010 11:31 FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN

Hij gaat van Eindhoven naar Brussel :)
Ach we zien wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Daros schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 21:00:

Ach we zien wel..
ok mooi, ben benieuwd naar je ervaringen icm de MBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 23:21:
[...]

ok mooi, ben benieuwd naar je ervaringen icm de MBP.
Zal het plaatsen, heb ook een minidisplay naar display kabel gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Geen matches
Daros schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 21:00:

Ach we zien wel..
Dan liggen wij bij elkaar in een busje! Maar laten we die discussie voortzetten in Dell levertijden topic goed?

Nu weer hier ontopic: Ik ben inderdaad erg benieuwd hoe een IPS scherm is. Ik heb er al zoveel dingen over gelezen, dat mijn verwachtingen erg hoog zijn. Dat IPS beter is dan TN, dat geloof ik zo, zeker gezien de prijs in vergelijking met een TN scherm. Met alle extra dingen die het scherm heeft (al die videoingangen, kaartlezer, dat uitschuifkaartje enzo) hoop ik vooral dat Dell niet heeft bezuinigd op de voeding (dus niet dat als je hem onder x brightness zet, gaat zoemen). Anders gaat hij zo weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
lolcode schreef op zondag 06 juni 2010 @ 16:37:
[...]

Nu weer hier ontopic: Ik ben inderdaad erg benieuwd hoe een IPS scherm is. Ik heb er al zoveel dingen over gelezen, dat mijn verwachtingen erg hoog zijn. Dat IPS beter is dan TN, dat geloof ik zo, zeker gezien de prijs in vergelijking met een TN scherm. Met alle extra dingen die het scherm heeft (al die videoingangen, kaartlezer, dat uitschuifkaartje enzo) hoop ik vooral dat Dell niet heeft bezuinigd op de voeding (dus niet dat als je hem onder x brightness zet, gaat zoemen). Anders gaat hij zo weer terug.
In de beide prof. reviews niks over zoemen gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 19:09:
[...]

In de beide prof. reviews niks over zoemen gelezen.
Met de prof. reviews doel je neem ik aan op prad en tftcentral? Hoe professioneel een review ook is, het zijn juist deze details die ik vaak mis in dat soort reviews.
Anyway, ik heb hem nu dus zelf, en m'n eerste indruk is toch wel: :D . Ik heb een Rev A01 gekregen, en ik kan zeggen dat ook deze last heeft van een zoem bij bepaalde brightnessen. Al moet ik wel zeggen dat, wanneer je de brightness een beetje aanpast, er bepaalde gebieden zijn waarin hij wel nagenoeg helemaal stil is (lees: je moet echt met je oor tegen t scherm aan gaan zitten om t te kunnen horen, itt mijn Samsung 2443BW die je door de hele kamer kon horen).
Ik zal het een maandje aankijken, kijken of de zoemtoon echt overheerst of niet. Daarna ga ik er zeker een review over schrijven, waarin ik dit ook mee zal nemen.

Wel nog wat korte vraagjes:
-Is het normaal dat ik de kleuren "raar" vind? Ik heb 5 jaar lang TN panels gehad, dus grote kans dat het hier iets mee te maken heeft.
-Welke kleur settings etc. raden jullie aan? Ik heb nu de brightness teruggezet naar 25 en de preset mode op sRGB, maar ik heb werkelijk geen idee of dat een beetje correct is...

Voor de rest, vanavond maar eens een filmpje pakken, kijken hoe dat er eens uitziet (ben erg benieuwd naar hoe zwart dit ding kan gaan, maar vooral: dat niet alles wat ook maar een beetje op zwart lijkt op 1 grote hoop donkergrijs wordt gegooid zoals bij TN)

PS: op t moment heeft mijne er nog geen 6 uur backlight opzitten, waarvan er zo'n 2,5 door mijzelf zijn. Morgen/overmorgen maar eens op dode pixels testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Geen matches
Mijn brightness is 10 en contrast is 15, dat vind ik eigenlijk al fel genoeg. Mijn kleuren zijn gewoon op 'standard', heb er nog niets aan gedaan. Ben nog wel van plan ooit eens een Spyder te aanschaffen of zo. Ik vind de kleuren eigenlijk prima genoeg voor nu.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
lolcode schreef op maandag 07 juni 2010 @ 20:12:
[...]

Met de prof. reviews doel je neem ik aan op prad en tftcentral? Hoe professioneel een review ook is, het zijn juist deze details die ik vaak mis in dat soort reviews.
Ik bedoelde idd tfcentral maar ook http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1275291737

Prad.de kende ik nog niet maar heeft de U2311H niet getest zo te zien.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2010 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
lolcode schreef op maandag 07 juni 2010 @ 20:12:
[...]

Anyway, ik heb hem nu dus zelf, en m'n eerste indruk is toch wel: :D . Ik heb een Rev A01 gekregen, en ik kan zeggen dat ook deze last heeft van een zoem bij bepaalde brightnessen. Al moet ik wel zeggen dat, wanneer je de brightness een beetje aanpast, er bepaalde gebieden zijn waarin hij wel nagenoeg helemaal stil is (lees: je moet echt met je oor tegen t scherm aan gaan zitten om t te kunnen horen, itt mijn Samsung 2443BW die je door de hele kamer kon horen).
Ik zal het een maandje aankijken, kijken of de zoemtoon echt overheerst of niet. Daarna ga ik er zeker een review over schrijven, waarin ik dit ook mee zal nemen.
Hoor je die zoemtoon dan vooral bij hoge brightness of lage brightness? Bij een lage brightness zou je het niet zo snel verwachten gezien het energieverbruik dan lager is en de voeding ook minder te doen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:01:
[...]

Hoor je die zoemtoon dan vooral bij hoge brightness of lage brightness? Bij een lage brightness zou je het niet zo snel verwachten gezien het energieverbruik dan lager is en de voeding ook minder te doen heeft.
Het gaat om onderdrukken brightness. Juist op 100% hoeft er niets te gbeuren.
Dat zoemen bij onderdrukking brightness is een kwaal van ALLE monitoren.
Sommigen maken een pokke herrie en sommige zijn nagenoeg helemaal stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:01:
[...]

Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:14:
[...]

Het gaat om onderdrukken brightness. Juist op 100% hoeft er niets te gbeuren.
Dat zoemen bij onderdrukking brightness is een kwaal van ALLE monitoren.
Sommigen maken een pokke herrie en sommige zijn nagenoeg helemaal stil.
Op de factory default van 50 hoor je hem wel, maar op 100 en 25 (en 10 wss ook) hoor je hem dan weer niet. Het komt inderdaad alleen bij bepaalde ranges brightness voor, alleen waar bij de Samsung 2443BW deze ranges elkaar overlapten (= bij elke brightness onder de 97 herrie) doen ze dit bij de Dell niet, en is er zo op t eerste gezicht maar 1 zo'n zoem-range rond de 50. (ja apparatuur zoemt ALTIJD, maar t ligt eraan of t hoorbaar/irritant is of niet)

Gister een stukje Top Gear gekeken, normaal verloor ik alle detail in donkere regio's, met deze monitor niet! Ook de composite al eens geprobeerd, maar die heeft nog wat finetuning nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
lolcode schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 08:56:
[...]

[...]

Op de factory default van 50 hoor je hem wel, maar op 100 en 25 (en 10 wss ook) hoor je hem dan weer niet. Het komt inderdaad alleen bij bepaalde ranges brightness voor, alleen waar bij de Samsung 2443BW deze ranges elkaar overlapten (= bij elke brightness onder de 97 herrie) doen ze dit bij de Dell niet, en is er zo op t eerste gezicht maar 1 zo'n zoem-range rond de 50. (ja apparatuur zoemt ALTIJD, maar t ligt eraan of t hoorbaar/irritant is of niet)

Gister een stukje Top Gear gekeken, normaal verloor ik alle detail in donkere regio's, met deze monitor niet! Ook de composite al eens geprobeerd, maar die heeft nog wat finetuning nodig.
Ok, thx. Klinkt goed. Ben zelf niet een brightness fan so to speak dus ik denk dat ik met 10 a 20 al voldoende heb, zeker 's avonds. Op de nieuwste iMacs vind ik in het donker de laagste stand al bijna te fel. De iMac kan trouwens niet volledig gedimd worden door een brightness van 0. Je hebt altijd een bepaalde minimum brightness die ik dan ook nog eens nogal opdringering vind qua beleving. Voor mij een reden geen iMac te nemen maar liever een los scherm met losse macmini of MBP. Komt bij dat je de iMac niet kunt verstellen qua hoogte e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Geen matches
Trinsec schreef op maandag 07 juni 2010 @ 21:18:
Mijn brightness is 10 en contrast is 15, dat vind ik eigenlijk al fel genoeg. Mijn kleuren zijn gewoon op 'standard', heb er nog niets aan gedaan. Ben nog wel van plan ooit eens een Spyder te aanschaffen of zo. Ik vind de kleuren eigenlijk prima genoeg voor nu.
Jij hebt een U2311H? Zo ja, brightness op 10 kan ik nog mee inkomen. Echter, contrast op 15? Ik moet dan zelf moeite gaan doen om iets te kunnen lezen, zo donker is het. Of hoe doe je dat precies? Misschien is je kamer dan beter belicht als de mijne. Ok sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:32
Geen matches
Hij heeft een U2410.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
Geen matches
Trinsec schreef op maandag 07 juni 2010 @ 21:18:
Van "Adobe RGB" of "sRGB" naar "Standard" maakt inderdaad een hoop verschil ! T kijkt een stuk prettiger nu. Vanavond eens uitproberen of t detail in zwart nu niet weg is.
Composite (met een Playstation 2) ook maar eens uitgeprobeerd vandaag. Je moet gewoon de brightness en t contrast naar 50/50 zetten, en bovenal, de Sharpness naar 0, dan ziet het er nog best goed uit moet ik zeggen.
Alleen jammer dat de U2410 wel per videoingang zaken als Brightness/Contrast opslaat, maar sharpness maar half. Hiermee bedoel ik dat toen ik weer terug naar mn desktop ging de sharpness nog op 0 stond, dus hop, naar t sharpness menu gegaan, die gaf toch echt 50 aan. Zodra je dan de sharpness even naar boven doet en weer terug springt-ie wel weer naar scherp. Iets voor Rev A02, Dell?

Alleen als jij hem op 10/15/standard hebt staan, dan klopt t toch dat wit eerder grijs is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Geen matches
lolcode schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 17:59:
[...]
Alleen als jij hem op 10/15/standard hebt staan, dan klopt t toch dat wit eerder grijs is?
Even net bekeken met de verschillende presets. Tja, als je het op 'sRGB' hebt staan, en daarna naar 'Standard', ja, dan lijkt het wat grijzer. :P Zit je achter 'Standard' voor een langere tijd, dan lijkt het gewoon wit. ;) Het valt me gewoon niet zo op, ik weet dat het wit is. Maar goed, daarom wou ik later zo'n color calibratietooltje hebben om het even recht te zetten. Maar 'sRGB' met 10/15 vind ik eigenlijk veel te fel.

Smaken verschillen, trouwens. M'n pa heeft minstens 50/75 nodig om het enigszins te kunnen lezen. Ik werd bijna verblind, wat een hoofdpijn had ik na hem dit juweeltje geshowd te hebben. :|

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@Daros: hoe zijn jouw ervaringen met de U2311H :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
M'n 2x U2410 heb ik allebei op een brightness staan van 22%.
Dan is(zijn) de monitor(en) nagenoeg stil.
Lichtsterkte is perfect en op lage brightness heb je als bonus dat het stroom verbruik flink naar beneden gaat.
Nagenoeg gelijk aan brightness op 40% op een G2410 met LED backlight die ik 2 dagen gehad heb (die is direkt retour gegaan toen ik een U2410 in aktie gezien had ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 09:54:
@Daros: hoe zijn jouw ervaringen met de U2311H :) ?
Ja goed, geweldig.. zit tegenwoordig weer achter me bureau.. ipv altijd aan me bar direct op me laptop.

Laatste dagen alleen savonds veel weg geweest.

Maar display naar minidisplay werkt geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Daros schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 16:53:
[...]

Ja goed, geweldig.. zit tegenwoordig weer achter me bureau.. ipv altijd aan me bar direct op me laptop.

Laatste dagen alleen savonds veel weg geweest.

Maar display naar minidisplay werkt geweldig!
Mooi :). Geen gezoem (zie hierboven) of dat de letters te klein zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Geen matches
Zo, vandaag is mijn U2311H opgehaald door UPS.
Heb hem nu ongeveer een week getest en kan het volgende zeggen:
- Echt mooi beeldscherm, kleuren, contrast, echt het is geen pleziertje om nu weer (tijdelijk) achter mijn 'oude' Samsung 223BW te zitten met TN panel.
- Mooi design.
- Makkelijk verstelbaar, kantelbaar, staat stabiel op zijn voet.
- Geen zoem gemerkt.
- Super prijs.

Wel viel mij op dat bij een grijze/donkergrijze achtergrond een soort patroon optrad. Weet niet of dit normaal is voor dit type schermen. Het stoorde mij niet want je moest goed kijken maar toch opmerkelijk.

Als ik binnenkort mijn U2410H binnen krijg kan ik een betere vergelijking maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
injectx schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 22:08:
Zo, vandaag is mijn U2311H opgehaald door UPS.
Heb hem nu ongeveer een week getest en kan het volgende zeggen:
- Echt mooi beeldscherm, kleuren, contrast, echt het is geen pleziertje om nu weer (tijdelijk) achter mijn 'oude' Samsung 223BW te zitten met TN panel.
- Mooi design.
- Makkelijk verstelbaar, kantelbaar, staat stabiel op zijn voet.
- Geen zoem gemerkt.
- Super prijs.

Wel viel mij op dat bij een grijze/donkergrijze achtergrond een soort patroon optrad. Weet niet of dit normaal is voor dit type schermen. Het stoorde mij niet want je moest goed kijken maar toch opmerkelijk.

Als ik binnenkort mijn U2410H binnen krijg kan ik een betere vergelijking maken.
De achtergrond van Tweakers (links en rechts) is grijs/donkergrijs ;)

Jouw enige bezwaar was nu nog de verhouding 16:9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Geen matches
We zullen binnenkort de verschillen meer weten wanneer hij de U2410 heeft kunnen uitproberen. :)

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Geen matches
Nou ik heb de 2311H nu bijna een week.
Helaas heb ik mijn camera uitgeleend dus heb met mijn 3GS geprobeerd wat plaatjes te schieten maar helaas. Dit ziet er erg slecht uit.

Mijn ervaringen:
Geweldig, heerlijk aangesloten dmv minidisplay naar display.
Mijn Mac vind hem ook lekker, word goed gedetecteerd en wisselt goed tussen schermen.

Mijn vorige beeldscherm had moeite in iCal om de huidige dag (word aangegeven dmv andere kleur) te onderscheiden van de overige dagen. Nu is dat geen enkel probleem meer, dit laat maar zien dat een verbetering is voor mij.

Voorheen werkte ik alleen maar op me MBP dit omdat de kleuren niet lekker waren op me oude scherm, nu is dat wel anders... Zo gauw als ik terug kom van klanten gaan hij me dock in en werk ik op me nieuwe scherm.

Mijn eisen lagen niet hoog. Ik wou een 23/24" scherm met nette specs. Zoals je hierboven al ziet was elk beeldscherm een vooruitgang...

Wat betreft de aansluitingen is het scherm ook lekker. Standaard geleverd met VGA en DVI. Dus daar hoef je ook geen rekening mee te houden. Ook komt er een USB kabel bij voor de HUB.

Oftewel.. uitpakken en direct genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Matched: u2711
weet niet of het al eerder gezegd is, maar de Dell U2711 is nu in de aanbieding bij Dell zelf: 25% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

kid jansen schreef op zondag 13 juni 2010 @ 15:56:
weet niet of het al eerder gezegd is, maar de Dell U2711 is nu in de aanbieding bij Dell zelf: 25% korting.
Kan je een link geven? Ik heb net even gekeken, maar ik zie nergens dat het 25% korting heeft?

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
Geen matches
Trinsec schreef op zondag 13 juni 2010 @ 16:02:
[...]

Kan je een link geven? Ik heb net even gekeken, maar ik zie nergens dat het 25% korting heeft?
Geld voor Midden- en kleinbedrijf: klik
Edit: Trinsec heeft gelijk, geld voor midden/klein

[ Voor 8% gewijzigd door lolcode op 13-06-2010 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Geen matches
Midden- en kleinbedrijf bedoel je zeker? :) Jammer komt voor de niet-bedrijven nog btw erbij, dus zo goedkoop nou weer niet. Voor bedrijven echter weer wel, jammer dat ik geen bedrijf heb. ;)

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Geen matches
Hmm mooie prijs idd. Toch weet ik niet of ik liever 2x een U2311H / U2410 heb of 1 grote 27".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Banaan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-06 14:12
Dat ligt er maar aan waar je het scherm voor gebruikt. De U2711 is tevens mijn TV en ik game erop, dus heb ik liever 1 groot scherm ipv 2 kleinere. Als je bijvoorbeeld veel met videobewerking bezig bent en veel palletjes open hebt staan dan zijn 2 losse schermen weer fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micd33
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-04 01:38
Geen matches
Idd, Ik heb twee naast elkaar.
Maar ik kijk nooit TV, films enz op m'n computer...
Ik maak workshops Photoshop en videobewerking.
Dan is zo'n dualmonitor erg handig; op een scherm zet je bv Photoshop open en het andere internet en Word om te schrijven. Zo moet je nooit meer wisselen van venster. alles staat gewoon open en naast elkaar, niet achter elkaar.
Ook bij Powerpoint, je hebt de opmaak op het linkse venster en het voorbeeld op 't rechtse scherm.
Bij video is het nog beter. Studio links en het voorbeeld in de PIP van de U2410.(HDMI via laptop) De rest van de U2410 is bezet met internet, Word en mail... (da's dan 3 schermen plus laptopscherm...LOL)
Handig is dat je die Dells kan draaien in Pivot. Je kan dus je scherm extra lang maken. Zodat er een A4 op past. Heel handig voor Exel en Word.
Ik heb al van 1996 twee schermen en zou het nooit meer willen missen. Je bureaublad is eens zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
De U2711 was net iets boven mijn budget, en TV/film kijken op de U2410 is ook niet verkeerd te doen hoor ;) Ik heb er verder nog een 19" TFTtje naast staan voor als ik iets met meerdere documenten aan t doen ben, of even ergens een virtual machine kwijt moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Geen matches
Nou sorry, maar ik wil echt geen film kijken op de U2410 ... dan ga ik me teveel ergeren aan de beeldkwaliteit/kijkhoek/leaking/enz... :X Doe ik wel lekker op mijn Plasma TV O+

Maar goed... zelfs op mijn CRT monitoren keek ik geen films simpelweg door de grootte :P BIGGER = BETTER !!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
Geen matches
nero355 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 10:56:
Nou sorry, maar ik wil echt geen film kijken op de U2410 ... dan ga ik me teveel ergeren aan de beeldkwaliteit/kijkhoek/leaking/enz... :X Doe ik wel lekker op mijn Plasma TV O+

Maar goed... zelfs op mijn CRT monitoren keek ik geen films simpelweg door de grootte :P BIGGER = BETTER !!!
Een U2410 is nog altijd beter dan een TN scherm ;) beneden staat nog gewoon een ouderwetse beeldbuis als TV, waar ik slechts zelden naar kijk door al die reclame en zinloze programma's vandaag de dag.
Daarnaast, voor mij is het voldoende, daar gaat het toch om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Geen matches
lolcode schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:20:Een U2410 is nog altijd beter dan een TN scherm ;)
Nog net wel :+ Ik had meer verwacht voor die prijs ;)
beneden staat nog gewoon een ouderwetse beeldbuis als TV, waar ik slechts zelden naar kijk door al die reclame en zinloze programma's vandaag de dag.
Tijd voor schotel ;)
Daarnaast, voor mij is het voldoende, daar gaat het toch om?
Uiteraard :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Heb sinds een dag 2 Dell 24 inch schermen (een 2407 en een 2408) en ben er achter gekomen dat als ik 1 van de schermen kantel (portrait stand) dan zijn de gegevens die ik bijv in een excel sheet open heb staan erg wazig. Iemand een idee of dit een instelling van de schermen of windows is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
<Ik kan het helemaal fout hebben maar>: Ik zou zeggen dat dat komt door ClearType (binnen Windows). Deze gaat uit van normale subpixel uitleining om resolutie te 'verbeteren'. Hoe gaan we dat voorkomen: overal in Windows ClearType uitzetten OF kijken of je het met de tuner beter krijgt (http://www.microsoft.com/...leartype/tuner/step1.aspx).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Geen matches
Zonet de Dell U2410 besteld via Redcoon. Met een beetje geluk heb ik hem morgen overmorgen in huis en kan ik meteen een vergelijking maken met de U2311 :)

[ Voor 5% gewijzigd door injectx op 17-06-2010 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-02 13:37
Geen matches
Ik heb een paar weken geleden een u2410 ontvangen...die heb ik nog niet uitgebreid getest. Eerste indruk stevig en strak. De kwaliteit van de kleuren is 5/6 keer beter dan een gemiddelde TN. Ik had zelf een Philips 22'' 2ms en ik heb het verschil van definitie en kleurweergave meteen gemerkt. Je kunt relaxed 2 a4 naast elkaar zetten en relaxed typen. Je kunt perfecte film meekijken en gamen is no problem.
Over foto bewerking heb ik niets te klagen natuurlijk. Het is perfect.

Als ik zou moeten kiezen tussen twee 23 en een 27 zou ik voor de 27 gaan. Maar de 24 is perfect genoeg om alles mee te doen. Ik heb het geprobeerd te kalibreren met een spyder 3 pro voor de lol. Geen verbetering. Als je zelf de contrast een klein beetje omhoog doet is die perfect. De fabrieksinstellingen zijn prima zo.
Het menu is duidelijk en alles kan aangepast worden. Mocht je de meerder usb poorten willen gebruiken en de SD slot dan moet je wel een usb draad van de monitor aan de pc vastmaken anders doen die poorten niet.

Ik hoop dat je iets met mijn korte review mee kan. Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Geen matches
Thanks voor je kleine review. Het lijkt me ook echt een geweldige monitor. Zeker omdat ik de 2311 al mooi vond en eigenlijk dezelfde kwaliteit verwacht. Alleen dan met iets meer pixels. Wel mooi om te lezen dat de fabrieksinstellingen al vrij goed zijn. Waarop staat je brightness/contrast ingesteld? Ik heb het bij de 2311 toen flink naar beneden moeten zetten, wilde ik de avond nog zonder hoofdpijn doorkomen.

Verder denk ik dat ik persoonlijk liever twee monitoren heb dan één grote (zoals boven ook al eens werd vermeld). Je kunt zo namelijk eenvoudig specifieke dingen mooi gescheiden houden. Dingen opzoeken op internet op het ene scherm en je A4 papier op het andere scherm. Of gamen op 1 scherm en op t andere scherm je mail in de gaten houden (al weet ik niet hoe goed dit gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Geen matches
Sorry, vergeten te vermelden dat het alleen voor midden- en kleinbedrijf is, maar lijkt mij ondanks de BTW mooie aanbieding, ik vind €895 toch stuk betere prijs dan €1186.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-02 13:37
Geen matches
injectx schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 17:11:
Thanks voor je kleine review. Het lijkt me ook echt een geweldige monitor. Zeker omdat ik de 2311 al mooi vond en eigenlijk dezelfde kwaliteit verwacht. Alleen dan met iets meer pixels. Wel mooi om te lezen dat de fabrieksinstellingen al vrij goed zijn. Waarop staat je brightness/contrast ingesteld? Ik heb het bij de 2311 toen flink naar beneden moeten zetten, wilde ik de avond nog zonder hoofdpijn doorkomen.

Verder denk ik dat ik persoonlijk liever twee monitoren heb dan één grote (zoals boven ook al eens werd vermeld). Je kunt zo namelijk eenvoudig specifieke dingen mooi gescheiden houden. Dingen opzoeken op internet op het ene scherm en je A4 papier op het andere scherm. Of gamen op 1 scherm en op t andere scherm je mail in de gaten houden (al weet ik niet hoe goed dit gaat).
Hi,

Brightbess/contrast staat bij mij op 58...maar het hangt heel veel van je werkplek af...licht, afstand van het scherm etc....maar dat weet je al vast wel!

Ik heb een stage gelopen bij een bedrijf waarbij ik elke dag met 2 hp's 19'' heb gewerkt. Dit is heel fijn als je idd veel met het internet moet doen. En op dezelfde moment excel of word open houden...Maar als je een mac hebt dan heb je daar geen last meer van met exposé.

Ik gebruik deze met Windows 7. Vooral als 2 a4. Linkerkant browser en rechterkant Office. Ik vind het super.
Als ik moet photoshoppen hou ik alleen ps open. Als ik moet gamen game ik en soms alt tab voor MSN. ALs ik een film kijk wil ik geen 2de monitor aan... Dit zijn de reden waarom voor mijn situatie beter 1 goede grote monitor beter past dan 2. Op een werkplek zou ik voor 2 opteren!

Ik vind het een goeie scherm. Ben helemaal tevreden over!

PS: vandaag heb ik mijn Wacom bamboo via usb aan het scherm aangesloten en een externe HD. SUPER RELAXED! :P En ik heb nog 2 USB port over.... :*)

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micd33
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-04 01:38
Geen matches
Artuzzo schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:20:
Ik heb een paar weken geleden een u2410 ontvangen...die heb ik nog niet uitgebreid getest.

Ik heb het geprobeerd te kalibreren met een spyder 3 pro voor de lol. Geen verbetering. Als je zelf de contrast een klein beetje omhoog doet is die perfect. De fabrieksinstellingen zijn prima zo.
Wel, dat was ook mijn ervaring. Zelfde mening...
Ik had hem eerst gekalibreerd met een Lacie bleu eye...
Maar na een herinstallatie van windows 7, heb ik hem niet meer gekalibreerd.
Niet nodig, hij is perfect met z'n fabrieksinstelling voor fotobewerking.
Eindelijk gedaan met dat vervelende monitor kalibreren. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Geen matches
Zojuist is mijn Dell 2407fpw ontploft! Nou ja, er was een goed hoorbare knal en daarna geen beeld meer. En de stank van verbrandde elektronica. Ik denk dat ie overleden is dus, of komt dit vaker voor met dit model en is het te fixen? Hij is van 2006 of 2007, dus garantie kan ik natuurlijk op mijn buik schrijven maar toch vind ik dat ie snel is overleden. Of heb ik onrealistische verwachtingen? Gelukkig heb ik nog een 2407, maar ik ga nu serieus kijken naar een 30".

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Geen matches
Als hij uit '07 komt heb je nog best kans dat je nog garantie hebt.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 17:56
Geen matches
Als het geen garantie meer is: zo'n luide knal is meestal een condensator uit de voeding, dit is redelijk te repareren, condensator en een paar halfgeleiders vervangen is vaak voldoende..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Garantie of geen garantie, dat soort dingen horen niet te gebeuren, ik denk dat je het beste even Dell kan bellen, je mag op z'n minst wel om een flinke korting vragen op een nieuw scherm naar mijn mening.

Ik denk dat ik zo even de U2711 ga bestellen, is tot dinsdag in de aanbieding (25% korting) voor midden en klein bedrijf, maar volgens mij kan je ook prima als particulier van die aanbiedingen gebruik maken, je moet dan alleen wel de BTW belaten.

EDIT: hij is besteld, €894,58 incl. BTW en verzendkosten

[ Voor 6% gewijzigd door Kid Jansen op 19-06-2010 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josper
  • Laatst online: 17-09 08:41
Geen matches
Zou iemand voor mij hoogte van de U2311H kunnen opmeten, terwijl deze gedraaid is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Geen matches
Vandaag stond de postbode voor de deur met mijn Dell U2410. Meteen uitgepakt, aangesloten via DVI en.."no signal available blabla press keyboard to wake pc etc.". Nou met muis bewogen etc. maar in eerste instantie via mini displayport > dvi aangesloten op mijn mac mini. Hiervoor had ik dit bij de U2311 gedaan wat meteen perfect werkte. Ok misschien ff rebooten dan.. maar mocht niet baten. Toen maar andere pc geprobeerd met DVI.. zelfde verhaal. Toen andere DVI poort op de monitor geprobeerd, zelfde verhaal. HDMI geprobeerd.. zelfde verhaal. VGA (PC) en component (XBOX) werkten raar genoeg wel. Verder nog de digitale ingangen geprobeerd met monitor aansluiten op ongeaard/geaarde stopcontacten maar geen verschil (natuurlijk).

Dus.. helaas maar deze gaat ook alweer terug. Jammer, is al mijn 3e monitor sinds mijn *quest for a IPS panel monitor*. Eerst was een tweedehands 23" mac cinema display (wegens roze vlekken teruggestuurd). Toen de U2311, perfecte monitor maar ik mistte toch de verticale pixels, en zo bij de U2410 uitgekomen.
Ben benieuwd hoe de service van Redcoon het zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entr_opy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-07 12:23
Geen matches
[b][message=34208388,noline]
EDIT: hij is besteld, €894,58 incl. BTW en verzendkosten
Bedankt voor de melding kid jansen. Ik heb net je voorbeeld gevolgd. Ben benieuwd. Bij mij kwam de eindafrekening wel enkele euro meer uit.

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/oz6gn.png
edit; veronderstel dat er een belastingsverschil is tussen Be en NE.
edit2; jij merkte het eerst op ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Entr_opy op 21-06-2010 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Geen matches
Zo te zien heb je 2% meer BTW in België, in Nederland hebben we 19%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Geen matches
injectx schreef op maandag 21 juni 2010 @ 22:03:
...
VGA (PC) en component (XBOX) werkten raar genoeg wel. Verder nog de digitale ingangen geprobeerd met monitor aansluiten op ongeaard/geaarde stopcontacten maar geen verschil (natuurlijk). ...
Misschien een domme vraag, maar je hebt toch wel de 'input source' aangepast via het (onhandige) menu? Deze monitor heeft geen auto-select en standaard wordt de monitor door Dell vermoedelijk via de VGA poort getest, omdat die kabel altijd aangesloten zit.
Daarnaast weet ik niet of de U2410 iedere digitale input zomaar accepteert. Er zijn wel een aantal frequenties en resoluties die standaard geaccepteerd worden (al dan niet met conversie), maar niet allemaal. Ik heb nog nooit gehoord van een monitor die wel VGA accepteert maar geen DVI en ik kan me ook niet voorstellen dat dit de QC van Dell zou passeren. Heb je de bijgesloten DVI kabel gebruikt? Testen met 2 monitoren aangesloten is aan te raden, zodat je ziet of er een tweede monitor is en wat je uitstuurt. Als het aangeboden signaal niet acceptabel is zou dat ook in het menu weergegeven moeten worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Flitzer op 21-06-2010 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lolcode schreef op maandag 14 juni 2010 @ 16:17:
De U2711 was net iets boven mijn budget, en TV/film kijken op de U2410 is ook niet verkeerd te doen hoor ;) Ik heb er verder nog een 19" TFTtje naast staan voor als ik iets met meerdere documenten aan t doen ben, of even ergens een virtual machine kwijt moet.
Die U2410 is toch wide gamut? Heb je dan geen overgesatureerde kleuren bij TV of films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Geen matches
Flitzer schreef op maandag 21 juni 2010 @ 23:55:
[...]

Misschien een domme vraag, maar je hebt toch wel de 'input source' aangepast via het (onhandige) menu? Deze monitor heeft geen auto-select en standaard wordt de monitor door Dell vermoedelijk via de VGA poort getest, omdat die kabel altijd aangesloten zit.
Daarnaast weet ik niet of de U2410 iedere digitale input zomaar accepteert. Er zijn wel een aantal frequenties en resoluties die standaard geaccepteerd worden (al dan niet met conversie), maar niet allemaal. Ik heb nog nooit gehoord van een monitor die wel VGA accepteert maar geen DVI en ik kan me ook niet voorstellen dat dit de QC van Dell zou passeren. Heb je de bijgesloten DVI kabel gebruikt? Testen met 2 monitoren aangesloten is aan te raden, zodat je ziet of er een tweede monitor is en wat je uitstuurt. Als het aangeboden signaal niet acceptabel is zou dat ook in het menu weergegeven moeten worden.
Ja input source zeker aangepast. Nee ik vond het ook al erg raar dat sommige input modes wel werkten en andere niet. Verder heb ik de bijgesloten DVI kabel gebruikt en een andere (waarvan ik zeker weet dat ie werkt). Had hem als 2e monitor op de mac mini aangesloten maar die was van mening dat er geen monitor aangesloten was. Overigens detecteert de Dell wel als er een kabel aangesloten is want als ik de DVI (of wat voor kabel dan ook) eruit haal krijg ik hier een melding van.
Wat betreft signaal, nog niet aan gedacht maar zou ik dan eerst op mijn werkende monitor het signaal op 1920x1200 moeten instellen (wat niet gaat?) en dan de monitor aansluiten? Of gewoon op 1024x768 (welke de Dell ondersteunt) en dan met de dell naar de optimale resolutie. Antwoord typ ik volgens mij zelf al..
Overigens.. via VGA kreeg ik hem niet hoger dan 1600x1200 gezet. Is dat de VGA limiet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 00:09:
[...]

Die U2410 is toch wide gamut? Heb je dan geen overgesatureerde kleuren bij TV of films?
Ik heb m op Standard gezet, AdobeRGB/sRGB kon ik niet aan wennen. Je zou kunnen zeggen, wat is t nut dan van t scherm nog, maar:
1) Details in donkere gebieden verdwijnen niet als je ook maar 5cm onderuit zakt bij film kijken
2) Al die aansluitmogelijkheden, heerlijk!
injectx schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 00:42:
[...]
Overigens.. via VGA kreeg ik hem niet hoger dan 1600x1200 gezet. Is dat de VGA limiet?
Volgens mij is de limiet 2048xnogwat, mijn Samsung 2443BW trok in ieder geval 1920x1200 over de VGA.
De U2410 accepteert trouwens sowieso 1440x900 over de DVI, zijn er nog meer resoluties die je getest moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Geen matches
Bedankt voor het testen maar ik heb net met Redcoon contact gehad en het ding wordt morgen weer opgehaald. Heb nu 2 pc's geprobeerd met DVI en VGA, 1 mac (DVI) en 1 laptop (VGA). Allemaal zelfde resultaat: op VGA niet hoger dan 1600x1200 ook niet met andere refresh rate o.d. en op DVI helemaal geen resultaat, zowel DVI-1 als DVI-2. Constant melding dat ie naar de slaapstand over gaat. Ook resolutie vooraf gewijzigd etc. maar niets.. Toch echt iets mis met dat ding. Wel echt raar.. component werkt goed (Xbox).

Nouja we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josper
Geen matches
injectx schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 11:33:
Bedankt voor het testen maar ik heb net met Redcoon contact gehad en het ding wordt morgen weer opgehaald. Heb nu 2 pc's geprobeerd met DVI en VGA, 1 mac (DVI) en 1 laptop (VGA). Allemaal zelfde resultaat: op VGA niet hoger dan 1600x1200 ook niet met andere refresh rate o.d. en op DVI helemaal geen resultaat, zowel DVI-1 als DVI-2. Constant melding dat ie naar de slaapstand over gaat. Ook resolutie vooraf gewijzigd etc. maar niets.. Toch echt iets mis met dat ding. Wel echt raar.. component werkt goed (Xbox).

Nouja we zullen zien.
8)7 Nu kun je 8 weken wachten op reperatie bij redcoon (moet je er wel zelf achteraan, want anders duurt het nog langer). Vervolgens zeggen ze dat het te duur is om je apparaat te repareren en krijg je een tegoedbon. Heerlijke service daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Geen matches
josper schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 12:15:
[...]

8)7 Nu kun je 8 weken wachten op reperatie bij redcoon (moet je er wel zelf achteraan, want anders duurt het nog langer). Vervolgens zeggen ze dat het te duur is om je apparaat te repareren en krijg je een tegoedbon. Heerlijke service daar.
Ik hoop heel erg hard dat je een grapje maakt? Je ervaring is naar aanleiding van Redcoon i.c.m. een monitor? Of met andere hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josper
Geen matches
Het betrof andere hardware. Het is al een tijdje geleden, dus ik hoop voor jou dat het inmiddels wat beter is. Dit was trouwens geen opzichzelfstaand geval, want dit is me al twee keer gebeurd.

[ Voor 27% gewijzigd door josper op 22-06-2010 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
Geen matches
injectx schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 12:53:
[...]

Ik hoop heel erg hard dat je een grapje maakt? Je ervaring is naar aanleiding van Redcoon i.c.m. een monitor? Of met andere hardware?
*ik heb nul ervaring met Redcoon, maar komt-ie*
Zelfs al erkennen ze dat er inderdaad iets mis is met t ding, ga er niet van uit dat je binnen een week een nieuwe hebt. Nou heb ik ook geen ervaring met hoe Dell dit doet, maar wat ik erover hoor is dat je eerst een nieuwe krijgt en dan pas je oude terug hoeft te sturen (of tegelijk). In ieder geval zit je daar niet 2 weken zonder scherm.
Bij Azerty heb ik wel eens een monitor RMA gehad, dat ging nog vlot moet ik zeggen, maar duurde toch nog meer dan een week.
Dit is dus ook precies de reden dat ik voor 80 euro meer bij Dell zelf heb besteld.
En wat nou als je bijvoorbeeld een Rev A00 van Redcoon terugkrijgt? Bij Dell zeg je van "he mijn vervangend exemplaar is vaag" en er komt weer een nieuwe, bij Redcoon begint het hele verhaal weer opnieuw.

Ik heb nog ergens een kortingscode (die niet via de webinterface kan worden toegepast, maar wel geldig is, even mailen met een account manager) voor 20% korting op een U2410 liggen, geldig t/m 28-06 of 28-07, als iemand er interesse in heeft, stuur me even een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Geen matches
Ik krijg mijn U2410 morgen, besteld via CS Solutions (België). Gewoon 3 jaar dell premium garantie, zij lossen het probleem op (sturen een nieuwe als het moet) of het gaat via Dell. Daarom heb ik redcoon buiten spel gelaten hoor :X Bovendien zou ik niet eens willen dat zij een monitor gaan verzenden, je wilt niet weten hoe ik hier 2 samsung harde schijven binnen kreeg met GLS...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Mocht je nog een Dell U2711 willen bestellen, doe dit dan nog vandaag bij Dell zelf. Voor midden en klein bedrijf is hij namelijk t/m vandaag 25% korting, maar je kan ook als particulier wel bestellen. Kost incl. BTW en verzendkosten €894,58 in Nederland, is daarmee €60 goedkoper dan goedkoopste andere webwinkel in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
kid jansen schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 16:27:
Mocht je nog een Dell U2711 willen bestellen, doe dit dan nog vandaag bij Dell zelf. Voor midden en klein bedrijf is hij namelijk t/m vandaag 25% korting, maar je kan ook als particulier wel bestellen. Kost incl. BTW en verzendkosten €894,58 in Nederland, is daarmee €60 goedkoper dan goedkoopste andere webwinkel in de pricewatch.
Resolutie van dat scherm is te hoog voor het formaat, krijg je grotere pixels :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entr_opy
Geen matches
peakaboo schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 18:31:
[...]

Resolutie van dat scherm is te hoog voor het formaat, krijg je grotere pixels :N
'Kleinere' zal je bedoelen :)

Dat is precies waarom ik 'm wil. Pixels kunnen naar mijn weten nl. niet klein genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Geen matches
Entr_opy schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 18:49:
[...]

'Kleinere' zal je bedoelen :)

Dat is precies waarom ik 'm wil. Pixels kunnen naar mijn weten nl. niet klein genoeg zijn.
Euh sorry, inderdaad kleiner. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Geen matches
Ik vind het zelf ook wel fijn dat je een keer een fatsoenlijk aantal pixels op een 27" scherm hebt, 1920x1200 is echt te weinig voor zo'n groot scherm, dat is mooi voor 24" of liever nog 22". Met 2560x1440 heb je precies 60% meer pixels, dus je kan veel meer kwijt op je scherm. Enige nadeel dat ik kan bedenken is dat full HD niet perfect past, je kan daarentegen wel vier 720p films tegelijk kijken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entr_opy
^^ Helemaal met je eens. Ik gebruik nu nog een 19" 1600x1200 crt met dot-pitch van 0.21 @ 85 mhz. Deze U2711 zal dus eigenlijk een achteruitgang zijn in beeldkwaliteit (vermoed ik), maar het scherm begon wel echt wat te klein te worden om genietbaar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
peakaboo schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 19:01:
Euh sorry, inderdaad kleiner. :)
Wat is er mis met kleinere pixels? Hoewel je natuurlijk moet oppassen geen onwerkbare werkomgeving te creëeren door te kleine iconen en teksten, zijn kleinere pixels wat mij betreft ideaal. Hoe dichter we tegen het oplossend vermogen van menselijke ogen aankomen, hoe beter :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 00:43:
[...]

Wat is er mis met kleinere pixels? Hoewel je natuurlijk moet oppassen geen onwerkbare werkomgeving te creëeren door te kleine iconen en teksten, zijn kleinere pixels wat mij betreft ideaal. Hoe dichter we tegen het oplossend vermogen van menselijke ogen aankomen, hoe beter :Y
Ik heb reviews gelezen van dat scherm waarbij de users aangaven dat de pixels te klein werden met tekstverwerken bijvoorbeeld het slecht te lezen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entr_opy
Geen matches
peakaboo schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 00:49:
[...]

Ik heb reviews gelezen van dat scherm waarbij de users aangaven dat de pixels te klein werden met tekstverwerken bijvoorbeeld het slecht te lezen was.
Ik kan me best voorstellen dat dat klopt. Maar is meer een probleem van die tekstverwerkers en de besturingssystemen waarop ze werken imo. Technolgie gaat maar vooruit met z'n economische levensvatbaarheid zeg ik maar wat cryptisch..

edit; check voor de lol eens welke resolutie de nieuwe iphone heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door Entr_opy op 23-06-2010 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Geen matches
Entr_opy schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 01:02:
[...]

Ik kan me best voorstellen dat dat klopt. Maar is meer een probleem van die tekstverwerkers en de besturingssystemen waarop ze werken imo. Technolgie gaat maar vooruit met z'n economische levensvatbaarheid zeg ik maar wat cryptisch..

edit; check voor de lol eens welke resolutie de nieuwe iphone heeft.
Ik hou niet van apple :P

Maar ik heb het ook maar gelezen, dus denk ik geef het ff mee als aandachtspunt. Heb zelf ook nog zitten denken aan die 27 inch maar ik vond hem toch te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entr_opy
Geen matches
peakaboo schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 01:39:
[...]
Heb zelf ook nog zitten denken aan die 27 inch maar ik vond hem toch te duur.
Da's een voldoende argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Ik heb vanochtend m'n DELL U2711 binnen gekregen, echt netjes. Zaterdag besteld, maandag order bevestigd en geboekt, en vanochtend rond 10:30 binnen gekregen. Ik moest naar m'n werk, maar toch even snel aangesloten en eizo monitortest gedraaid. Alles zag er prima uit, alle pixels werkte correct, geweldig contrast en kleuren, geen colorbanding, dus weer uitgezet en naar m'n werk gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Heb nu de U2311H. Via DVI op Macbook Pro aangesloten. Wat me opvalt is dat het zwart niet egaal is (brightness en contrast beide 30 maar ook bij andere waardes). In de hoeken bijna paarsachtig, zeker als je even wat beweegt. Op http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1275291737 (Change in contrast is another story, however. From even small angles U2311H begin to loose contrast and this is very visible on dark colors and black. U2311H has a fair black level – from the front – but if you move to the sides it is – as shown above - reduced. If you sit close to the U2311H you can also see that the corners of the panel start to get tinted because of the contrast reduction from viewing angles. )

wordt daar wel iets over gezegd maar ik vind het vrij veel. Is dat normaal? En hebben TN panelen dit inderdaad nog veel erger, zelfs met LED backlight?

Afbeeldingslocatie: http://www.flatpanelshd.com/pictures/dellu2311h_small2.JPG

Als ik kijk naar het scherm van mn Macbook Pro dan heb ik dat daar helemaal niet. Ok, dat is led met glossy finish en 15,4 inch maar toch.

Edit: als ik op mn MBP de brightness opschroef naar 100% zie ik het daar ook, wat kleurverschillen in het zwart, met name de hoeken. Maar op de MBP heb ik brightness nooit zo hoog dus valt het me nooit op terwijl 30 op de Dell niet extreem hoog is.

Dit brengt me wel op de gedachte dat ik als nieuwe tv maar Plasma moet nemen. Daar heb je geen/nauwelijks verschuivingen in kleur/zwart bij positieverandering.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2010 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Een goede IPS zou dat ook niet moeten doen hoor. Je MacBook Pro heeft als het goed is ook zo'n scherm en daarbij heb je het inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 22:25:
Een goede IPS zou dat ook niet moeten doen hoor. Je MacBook Pro heeft als het goed is ook zo'n scherm en daarbij heb je het inderdaad niet.
Die foto boven komt uit die review op flatplanelshd.com en is kennelijk vrij normaal. Maar kennelijk heeft iedereen dit dus met die 2311H? En met TN panelen dus nog veel erger?

Als ik wat monitoren bekijk op http://www.flatpanelshd.com/reviews.php dan hebben meerdere dit effect. Behalve de U2410.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2010 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
TN heeft het vooral ook met andere kleuren. Paars wordt blauw en dat soort geintjes. Als het alleen met zwart is is het toch al minder een probleem, maar toch vind ik het vreemd voor een IPS.

Sowieso is de hoek op die foto wel vrij extreem, zo ver naast mijn beeldscherm zit ik toch zelden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2010 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 22:51:
TN heeft het vooral ook met andere kleuren. Paars wordt blauw en dat soort geintjes. Als het alleen met zwart is is het toch al minder een probleem, maar toch vind ik het vreemd voor een IPS.

Sowieso is de hoek op die foto wel vrij extreem, zo ver naast mijn beeldscherm zit ik toch zelden.
Ik zie het ook als ik er recht voor zit en wat heen en weer beweeg met mn hoofd. Dwz vooral in de hoeken. Bij films kijken niet en bij mail/tekstverwerken ook niet, logisch ook want dan is er geen zwarte ondergrond.

Ik heb toch het vermoeden dat dit zo hoort en er weinig andere opties zijn dan het maar te accepteren of inruilen voor een Apple Display (niet in hoogte te verstellen en erg duur) of de U2410. Maar gezien ik de 2311 gekocht heb voor zakelijke dingen zal ik er vermoedelijk niet veel van merken na verloop van tijd (afgezien van enige ergenis in het begin ingegeven door streven naar perfectie ;)).

Ben desondanks wel benieuwd naar anderen met de 2311.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2010 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik ben wel benieuwd in hoeverre de U2410 dat dan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Geen matches
Ik zeg calibreren (als dat nog niet is gedaan)! Bij mijn 2209WA is zwart pas echt zwart na calibratie..daarvoor is er ook een soort bleeding waar te nemen..ik zie deze bleeding ook als mijn computer uitgaat en de monitor richting slaapstand gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
gelukkie schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 23:24:
Ik zeg calibreren (als dat nog niet is gedaan)! Bij mijn 2209WA is zwart pas echt zwart na calibratie..daarvoor is er ook een soort bleeding waar te nemen..ik zie deze bleeding ook als mijn computer uitgaat en de monitor richting slaapstand gaat.
Nee niet gecalibreerd. Ik zal eens zo'n ding (spider) lenen ergens. Toch denk ik dat alleen full led er voor kan zorgen dat LCD dit helemaal niet meer heeft. Of oled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 23:06:
Ik ben wel benieuwd in hoeverre de U2410 dat dan heeft.
U2410 is net zo brak. Ik vind het dan ook een schande dat dit soort schermen verkocht worden :/

Enige reden dat ik de schermen hou is wegens Eyefinity en het feit dat je geen CRT's meer nieuw kan kopen.

Alle 3 schermen lekker linksboven en linksonder. 1 scherm is te geel. Ander weer te wit/roze. En de laatste zit daar tussen in.

IPS is dus eigenlijk net zo bagger als de rest :X

Mijn hoop is nog steeds dat FED in plaats van SED ooit te koop is of dat OLED echt nuttig is/net zo goed als Plasma en CRT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
nero355 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 11:19:
[...]

U2410 is net zo brak. Ik vind het dan ook een schande dat dit soort schermen verkocht worden :/

Enige reden dat ik de schermen hou is wegens Eyefinity en het feit dat je geen CRT's meer nieuw kan kopen.

Alle 3 schermen lekker linksboven en linksonder. 1 scherm is te geel. Ander weer te wit/roze. En de laatste zit daar tussen in.

IPS is dus eigenlijk net zo bagger als de rest :X

Mijn hoop is nog steeds dat FED in plaats van SED ooit te koop is of dat OLED echt nuttig is/net zo goed als Plasma en CRT :)
Ok, dank je voor de tip. Eigenlijk is het dus zo dat IPS nog iets minder slecht is dan TN? Maar dat daar alles mee gezegd is?

Moet wel zeggen dat de Apple's IPS dit beter doen. Nadeel van de Apple iMac vind ik echter dat het contrast /brightness een bepaalde minimumstand heeft die ik onprettig vind. Macbook's vind ik wel erg ok.

Voor mn nw tv ga ik denk maar voor Plasma. Panasonic heeft een nw Plasma;s die vrij dun zijn en niet veel meer energie gebruiken dan de LCD's van 2 jaar terug. Dit laatste uiteraard offtopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Geen matches
Om eerlijk te zijn merk ik niet veel geks aan mijn U2410 hoor? Wat zijn de ideale omstandigheden om zoiets te testen?

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Trinsec schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 13:59:
Om eerlijk te zijn merk ik niet veel geks aan mijn U2410 hoor? Wat zijn de ideale omstandigheden om zoiets te testen?
Niet te veel licht in de ruimte waar ie staat. Dus hoe donkerder de ruimte hoe eerder dit soort dingen opvallen. En dan eigenlijk alleen bij de 'kleur' zwart op het scherm of eventueel andere donkere kleuren. Zie bovenstaande voorbeeldfoto.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2010 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Geen matches
Oke, ik zal vanavond eens kijken of ik hier wat van ga merken. Ik merk wel dat als de monitor helemaal op zwart zit, het scherm nog wel lichter is dan wanneer het echt uit zou zijn. Maar dat stoorde me niet echt zo. Maar ik zal later eens kijken naar tintverschillen.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
nero355 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 11:19:
Heb jij wel gecalibreerd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
Geen matches
Trinsec schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 14:57:
Oke, ik zal vanavond eens kijken of ik hier wat van ga merken. Ik merk wel dat als de monitor helemaal op zwart zit, het scherm nog wel lichter is dan wanneer het echt uit zou zijn. Maar dat stoorde me niet echt zo. Maar ik zal later eens kijken naar tintverschillen.
Agree. Dat zwart niet perfect zwart is, weegt niet op tegen het feit dat details in donkere gebieden gewoon zichtbaar blijven, onafhankelijk van de kijkhoek. En die lading aan inputs. En een voeding die niet achterlijk hard zoemt. BTW mijne staat toch op Standard met lage brightness, wit is dus ook niet wit. Ik stoor me er echter totaal niet aan.

NB je kunt m trouwens volgens mij wel perfect zwart krijgen hoor, door je brightness en/of contrast naar 0 te zetten :+
Edit: ik hem m nog niet gecalibreerd, maar aangezien ik 1) die spullen niet heb en 2) ik er best tevreden mee ben, ga ik dat in de nabije toekomst waarschijnlijk ook niet doen. Misschien even een THX testje maar meer ook niet

[ Voor 11% gewijzigd door lolcode op 24-06-2010 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Geen matches
Net vandaag eindelijk een Spider 3 Pro geleend dus dat ga ik nog doen, maar een calibratie gaat dingen als leaking en kijkhoeken echt niet verbeteren hoor ;)

Sowieso vind ik de kleuren op Adobe RGB en sRGB wel te doen en de monitor in zijn totaliteit is wel beter dan een PVA of TN paneel, maar bij lange na niet perfect !! Enige wat die beter doet dan mijn CRT monitor is stilstaand beeld scherper weergeven en voor de rest is het alleen maar minpunten en nog eens minpunten op de vele inputs en ruimte die het allemaal inneemt na.

Maar goed... ik probeer er zo min mogelijk aan te denken dus ooit vergeet ik het allemaal vast wel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Tsja, de beeldkwaliteit van een CRT doet het vaak nog gewoon heel erg goed, maar als je vergelijkt wat er nog is en hoe die beeldkwaliteit inmiddels geworden is doet zo'n IPS het nog helemaal zo slecht nog niet.

Ik heb hier ook nog een 19" CRT staan, maar ik wil inmiddels toch wel erg graag breedbeeld. Ik heb een 23" CRT gehad, maar die was verschrikkelijk wazig en hield er ook vrij snel al mee op. Ook niet ideaal dus.

Om over het gewicht maar te zwijgen :X Nee, dat vond ik ook nooit zo'n issue, ik sleep toch nooit met zo'n bak. Tot ik het kreng de trap op moest slepen en mijn bureau er misschien ook wat moeite mee had. Dat was toch wel net over de grens van het werkbare.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2010 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Geen matches
19 inch CRT heb ik vaak genoeg in de auto naar een LAN party zitten slepen. Nog altijd lichter dan mijn propvolle Stacker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Toch wachten op OLED :). In 2015? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Geen matches
Heb mijn U2410f (dat stond op de achterkant van het scherm?) net aangesloten. Merk inderdaad al meteen een groot verschil met mijn vorige scherm. Denk dat ik wel nog wat moet finetunen, de grijze balk op de tweakers site is bij mij meer vies bruin :P Maar dit scherm heeft ook een inwerktijd van 100 uur heb ik gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Geen matches
Net even een kijkje genomen, nu het sufficiently donker is. Normaal kan je wel background light bleeding zien bij de randen, dat viel te verwachten. Daar heb ik ook niet echt veel last van, ik heb meer last van die helblauwe LEDlampje van het aan/uitknopje. :P

Toen heb ik echt alles maar dan ook alles verduisterd zodat ik naar een heldere zwarte achtergrond kon kijken. Whoo, was me niet eens opgevallen, maar je ziet inderdaad tintverschillen.

U2410 in dark area

Rijst de vraag.. ga je echt in 100% pikkedonker naar een scherm staren? Ik niet, worden mijn ogen veel te snel moe van. Dus.. Wel mooi kleureffectje trouwens. :+

Blijft nog steeds een prachtig schermpje, heerlijk scherp, goede kleurverloop, mooi formaat, veel input, en vooral opnieuw: heerlijk scherp.

OLED of de andere nieuwere technieken zullen vast wel uitkomst bieden. De vraag is: Hoe lang wil je wachten?

Edit: Oh, en mijn scherm is NIET gecalibreerd. Mocht dat uitmaken.

[ Voor 3% gewijzigd door Trinsec op 25-06-2010 01:26 ]

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@Trinsec, bedankt voor je foto! Maakt dus niet of je een 2311 of 2410 hebt. Beide hebben dit effect.

Volgens mij is alleen de Apple LED cinema display het scherm dat dit niet heeft. Totaal andere prijsklasse maar wel met ingebouwde speakers en camera. Helaas alleen minidisplayport en geen DVI/HDMI. Mn huidige MBP uit 2008 en mn Windows laptop zullen dus niet aangesloten kunnen worden. Moet ik dus een nieuwe MacMini of Macbook kopen. Gaat wat ver denk ik. Kost me gauw 1650 euro waar ik nu 300 kwijt ben.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2010 00:39 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.