Met de prof. reviews doel je neem ik aan op prad en tftcentral? Hoe professioneel een review ook is, het zijn juist deze details die ik vaak mis in dat soort reviews.
Anyway, ik heb hem nu dus zelf, en m'n eerste indruk is toch wel:

. Ik heb een Rev A01 gekregen, en ik kan zeggen dat ook deze last heeft van een zoem bij bepaalde brightnessen. Al moet ik wel zeggen dat, wanneer je de brightness een beetje aanpast, er bepaalde gebieden zijn waarin hij wel nagenoeg helemaal stil is (lees: je moet echt met je oor tegen t scherm aan gaan zitten om t te kunnen horen, itt mijn Samsung 2443BW die je door de hele kamer kon horen).
Ik zal het een maandje aankijken, kijken of de zoemtoon echt overheerst of niet. Daarna ga ik er zeker een review over schrijven, waarin ik dit ook mee zal nemen.
Wel nog wat korte vraagjes:
-Is het normaal dat ik de kleuren "raar" vind? Ik heb 5 jaar lang TN panels gehad, dus grote kans dat het hier iets mee te maken heeft.
-Welke kleur settings etc. raden jullie aan? Ik heb nu de brightness teruggezet naar 25 en de preset mode op sRGB, maar ik heb werkelijk geen idee of dat een beetje correct is...
Voor de rest, vanavond maar eens een filmpje pakken, kijken hoe dat er eens uitziet (ben
erg benieuwd naar hoe zwart dit ding kan gaan, maar vooral: dat niet alles wat ook maar een beetje op zwart lijkt op 1 grote hoop donkergrijs wordt gegooid zoals bij TN)
PS: op t moment heeft mijne er nog geen 6 uur backlight opzitten, waarvan er zo'n 2,5 door mijzelf zijn. Morgen/overmorgen maar eens op dode pixels testen