Zo, net de UPS koerier aan de deur geweest met mijn Dell U2410. Guess what, deed het meteen! SUPER.
Ook echt super goede service van CS Systems, monitor was er gewoon binnen een dag (en dat vanaf België).
Nog een opmerking... ik dacht dat ik bij de U2311H toen ook de instellingen op sRGB had gezet, dit heb ik nu ook bij de U2410 maar de kleuren zien er allemaal wat flauw uit. Kan natuurlijk ook omdat ik afgelopen weken op mijn oude tft heb gewerkt, welke alleen RGB kent en natuurlijk wat scheutig met de kleuren omgaat.
EDIT: Op "Standard" vind ik hem weer wat fel (lijkt wel of de brightness opeens enorm omhoog is gegaan) met 20/50 maar ga het toch eens ff proberen. Nog steeds erg raar. Weet vrijwel zeker dat de U2311H andere resultaten leverde op sRGB. Vooral geen flauwe kleuren.
Denk dat het ook wel raar is omdat ik bij mijn oude Samsung TFT vaak bijv. Tweakers.net felrood zag bovenaan de site en het groene ook felgroen. Andere plaatjes en websites (Apple movie trailer posters -> rode letters) waren ook fel-rood. Terwijl ik nu groter verschil zie in de kleuren. Bij de Apple movie trailer posters zie ik nu geen heel fel rode letters meer, terwijl mijn firefox icoon wel weer fel-oranje is, net zoals andere rood-tinten. Denk dat ik even moet wennen aan het feit dat er veel kleurverschil is.
EDIT #2: En toch vind ik het op lichte gebieden wat moeilijk te lezen op "Standard". Als ik bij Chrome kijk lijkt er weinig verschil in het grijs boven in de titelbalk. Ook in Gmail bij mijn "Super Mario theme" lijkt het wat fel (helder) allemaal. Kwestie van wennen misschien?
EDIT #3: Raar.. was in Illustrator bezig en als ik het venster minimaliseer merk ik dat hij eventjes terugspringt en alle kleuren feller worden. Maar volgens mij heeft dit te maken met het kleurprofiel dat illustrator gebruikt, wat anders is dan het algemeen Mac kleurprofiel.
EDIT #4: Snap echt niet wat ik er nu van moet denken. In sommige gebieden zijn de kleuren echt fel en (naar mijn mening) mooi en in vensters van osx (titelbalk, blauwe map iconen etc.) zijn de kleuren allemaal zo flauw. Hier een voorbeeld van wat ik bedoel met iTunes:
..en hier met een willekeurig venster en de dock:

Let vooral op het rood, geel en groen linksboven in het venster en het rood, geel en groen van bijv. het Chrome logo. Beats me..
[
Voor 76% gewijzigd door
injectx op 17-07-2010 00:39
]