@Trinsec: ik probeer hier zelf ook achter te komen maar ben nog niet veel wijzer geworden helaas. Overal staat enkel 'IPS' genoemd.
Verder heb ik vandaag de U2311H mogen ontvangen en zit er nu voor. Moet zeggen het beeld is echt prachtig! Maar goed ik vergelijk het dan wel met een Samsung 223BW, welke nu enorm flauwe kleuren heeft en een gele waas. Verder heb ik ervaring met een 23" Apple Cinema display en ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar de kleuren op de U2311H lijken iets 'beter' (sorry kan hier geen professionele opmerking over geven).
Maar nu komt het en beetje voor mij. Ik weet niet of ik nu wel zo tevreden ben met de beeldverhouding. Zoals men weet is die 16:9. Verder mooi maar het voelt alsof ik iets mis in de hoogte en het scherm platgedrukt is. Weet niet maar het voelt (nog) wat raar.
Eerder zei ik ook al dat ik misschien toch voor de U2410 wou gaan maar deze monitor is (indien je via dell koopt met korting) ongeveer 200 euro duurder. Dat is niet niks voor 120 pixeltjes extra in de hoogte.
Dan zag ik net de opmerking van Trinsec over de HP monitor die nu voor vrijwel dezelfde prijs als de U2311H te koop staat. Dit lijkt mij misschien een betere keus.
Maar..
- design van de Dell vind ik wellicht wat mooier (alhoewel ze beide zwart zijn)
- ik weet vrij weinig van het HP scherm (misschien eens googlen naar een review)
- het HP scherm is vrij dik, ik weet het niet zeker maar denk niet dat me dit veel uitmaakt.
- het scherm zou ik wel eens willen zien tegenover de U2311H aangezien ik dit echt super vind nu.
- heb nog 5 dagen om de Dell weer op te laten halen dus ik moet snel handelen.
Misschien dat iemand mij al wat meer hierover kan vertellen, terwijl ik zelf wat research ga doen.
Update: Vergelijking hier
Update #2: Ik ga toch voor de Dell U2410. Weet vrijwel zeker dat de 16:10 resolutie mij beter zal bevallen. Verder is het voor andere kopers/twijfelaars tussen de U2311H en U2410 denk ik een kwestie van of je (veel) films kijkt op de monitor of niet. Ik kijk zelf nooit films op de pc maar altijd op de tv. Dit was voor mij de doorslag om toch wat meer neer te leggen voor extra ruimte. De HP was voor mij geen optie aangezien hij uit de review op verschillende fronten wat minder naar buiten kwam dan de U2410 welke door dezelfde site een 'highly recommended' award kreeg. Oh, verder denk ik dat de iets grotere pixel pitch mij beter zal bevallen dan de U2311H. Vind de letters nu toch wel best klein moet ik zeggen.
[
Voor 19% gewijzigd door
injectx op 02-06-2010 13:29
]