[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 64.767 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:50
Geen matches
Mute schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:15:
Op PCBuyIt.co.uk staan de U2211H en U2311H al vermeld, alleen nog geen prijs. Wel een verwachte datum van 28/05/2010. Al gaan ze rond de £250 (~€300) kosten bestel ik er gelijk 2 (23") :D
Prijzen staan er inmiddels op:
  • [b]Dell U2211H[/] - £246.75 (~€284) [br][b]Dell U2311H[/] - £264.38 (~€305)
Verwachte datum is alleen ook verschoven naar 02/06/2010. Maar prijs valt me niet echt tegen :)

Die webshop bezorgd ook gewoon in Nederland overigens (voor niet zo gek veel) en volgens meerdere verhalen binnen een paar werkdagen.

[ Voor 10% gewijzigd door Hahn op 21-05-2010 13:56 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 19:26

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:47:
[...]

De kreukels moeten er nog uitgestreken worden hè, dat zie je wel vaker bij nieuwe standaarden.
Nou, het betekent dat je gewoon de monitor kan kopen en op DVI aansluiten op je dual-4770 setje... Displayport is zeker niet de doorslaggevende factor meer. :D

Net weer 2x tijdens een potje gamen een paar seconden zwart scherm. Lekker als je midden in een gevecht zit. :P De muis had er niets mee te maken (wat ik eerst dacht). Het is echt puur hardwarematig dat de monitor zomaar even op zwart gaat en daarna weer normaal alsof er niets is gebeurd.

Ziet ernaar uit dat mijn 3-monitor setup maar even moet wachten, dit is gewoon godsgruwelijk irritant.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Trinsec schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:19:
Nou, het betekent dat je gewoon de monitor kan kopen en op DVI aansluiten op je dual-4770 setje... Displayport is zeker niet de doorslaggevende factor meer. :D
Ja, dat zat ik ook al te denken Afbeeldingslocatie: http://constantwildenberg.nl/econs/grotegrijns.gif

Nu nog zien waar ik het geld vandaan peuter. Ik heb inmiddels genoeg voor de computer en heb nog wat extra staan, maar dat is eigenlijk bedoeld om een begin aan de DSLR te maken. Niet dat 19" en 1600x1200 CRT zo slecht is, maar met een leuke computer wil je er natuurlijk ook een leuk scherm bij hebben.

Nog maar even de reviews van die 23" afwachten, al vind ik 1920x1080 toch echt jammer.

Hoe is jouw ervaring met gamen trouwens, en wat voor soort beeldscherm had je hiervoor?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2010 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:27:
[...]

Ja, dat zat ik ook al te denken [afbeelding]

Nu nog zien waar ik het geld vandaan peuter. Ik heb inmiddels genoeg voor de computer en heb nog wat extra's staan, maar dat is eigenlijk bedoeld om een begin aan de DSLR te maken. Niet dat 19" en 1600x1200 CRT zo slecht is, maar met een leuke computer wil je er natuurlijk ook een leuk scherm bij hebben.

Nog maar even de reviews van die 23" afwachten, al vind ik 1920x1080 toch echt jammer.

Hoe is jouw ervaring met gamen trouwens, en wat voor soort beeldscherm had je hiervoor?
Wat ik hiervoor gebruikte voor't gamen: Eizo 21" CRT op 1600x1200. Type .. even checken *checks* FlexScan F78. Aardig dingetje dus, vriendenprijsje, paar jaartjes goed gewerkt. Beetje 'schaduwlijnen' vaagheidssyndroom maar daar keek ik gewoon overheen. Dus niet superscherp.

Ik speel vaak MMORPGs en Flashgames, geen FPS enzo. Dus geen insane 'reflexspelletjes' over het algemeen. Afgezien van de 'blackouts' wat ik nu schijn te hebben dankzij Displayport en geupdatet drivers, is het gamen heerlijk. Ik vind de toegenomen ruimte in de breedte zeker verfrissend, alles is zo heerlijk groot. Indruk is zeer positief en ik lijk helemaal geen last te hebben van inputlag (de preset is op 'standard', dus nog geen gaming mode gedaan). Maargoed, geen insane reflexspelletjes. ;) Lord of the Rings Online gaat heerlijk.

Zelfs het surfen gaat lekker. Lekker scherp, lekker duidelijk. Films afspelen zie je veel duidelijker dat 'slechte sources' nogal wat artifacts heeft. Het is eigenlijk best een reden geworden om HD films te bekijken. :P

Als ik niet per se 1920x1200 wou hebben, had ik de nieuwe monitoren waarschijnlijk overwogen. Maar ik wil de ruimte in de hoogte erg graag hebben.

Het valt me nu sterk op dat, nadat ik een tijdje naar de nieuwe monitor heb zitten staren, ik nogal moet aanpassen om de secundaire monitor (CRT 1280x1024 17") goed te kunnen lezen. Dit juweeltje is te duidelijk en te scherp. Heerlijk gewoon. ;) Als ik het geld had, kocht ik gelijk 2 meer van deze zodat ik een droom-triple-monitor-setup zou hebben. :P

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Haha, dat wil ik horen. Ik moet mijzelf er voorlopig nog even van overtuigen dat het geen onzinnige luxe is maar wel degelijk een nuttige verbetering. Op zich is een monitor iets waar je relatief lang mee doet vaak, als ik nu een nieuwe zou kopen verwacht ik pas weer te gaan upgraden als OLEDs alweer oud nieuws zijn. Dat zou ook een reden zijn om voor 1920x1200 te gaan, want jouw sentimenten over extra ruimte begrijp ik heel goed. Ik heb nu ook 1200 pixels in de hoogte, daar wil ik eigenlijk niet op achteruit gaan.

Ik doe nu met een redelijk goede Compaq (maar dat is OEM geloof ik) 19", inderdaad ook met wat strepen als je weet waar je moet zoeken (ik zag het pas na anderhalf jaar). Ik heb héél even een 1920x1200 breedbeeld CRT gehad, maar die was na drie dagen al stuk. Ondertussen vond ik dat extra schermoppervlak wel heel erg fijn.

Nu nog iemand die kan vertellen hoe snelle spellen het doen :P

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2010 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Geen matches
Die 120 pixels in de hoogte minder is inderdaad jammer, maar dat is ook gelijk zo'n beetje het enige nadeel. Want voor de prijs van twee 2410's kan je drie 2311's kopen, waardoor je een stúk meer pixels in totaal zou krijgen :P (4.6 miljoen pixels bij 2x 2410 vs 6.22 miljoen pixels bij 3x 2311 :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Dat is waar, maar ik ben voorlopig niet van plan gelijk twee of drie monitoren aan te schaffen. Dan zeg ik mijn oude 19 of 17" er wel naast. Van één 2410 kan is geen twee 2311's kopen en áls ik dan een monitor koop heb ik ook de neiging om het maar gelijk goed te doen.

Maargoed, ik ben er nog niet over uit hoor, want ik snap jouw redenering ook heel goed. Eerst maar eens de reviews afwachten en de bankrekening in de gaten houden ;)

Bovendien kan ik volgens mij met twee 4770's geen drie schermen aansturen, maar ik heb me daar niet in verdiept.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2010 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 20:09
Geen matches
Trinsec schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:19:
[...]

Net weer 2x tijdens een potje gamen een paar seconden zwart scherm. Lekker als je midden in een gevecht zit. :P De muis had er niets mee te maken (wat ik eerst dacht). Het is echt puur hardwarematig dat de monitor zomaar even op zwart gaat en daarna weer normaal alsof er niets is gebeurd.

Ziet ernaar uit dat mijn 3-monitor setup maar even moet wachten, dit is gewoon godsgruwelijk irritant.
Ik heb exact hetzelfde probleem. Vanmiddag maar ff langs de MM voor een HDMI kabeltje :)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Geen matches
Trinsec schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 12:57:
Schijnt met meerdere type videokaarten te gebeuren heb ik gelezen.
En dat zijn allemaal ATI kaarten neem ik aan ?? Ik had namelijk dat soort problemen gelezen vooral i.c.m. converters naar VGA of DVI toe.
Ja, leuk.. Displayport moest so superieur zijn, en dan heeft het al deze kwaaltjes? :?
Tja... ATI had ook gewoon 3 RAMDAC's in kunnen bouwen ... :X

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:47:
[...]

De kreukels moeten er nog uitgestreken worden hè, dat zie je wel vaker bij nieuwe standaarden.
Apple gebruikt al 1,5 jaar Displayport connectors. De standaard zelf is al 4 jaar oud. Dus nieuw is nogal relatief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 15:42:
Apple gebruikt al 1,5 jaar Displayport connectors. De standaard zelf is al 4 jaar oud. Dus nieuw is nogal relatief.
Het gaat uiteraard ook om de ervaring die fabrikanten er mee hebben, want Apple staat er nou niet om bekend z'n ideëen met anderen te delen.
nero355 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 15:36:
nVidia had ook gewoon betaalbare kaarten kunnen bouwen :Y) Of iets dat lijkt op EyeFinity natuurlijk.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2010 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Geen matches
nero355 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 15:36:
[...]

En dat zijn allemaal ATI kaarten neem ik aan ?? Ik had namelijk dat soort problemen gelezen vooral i.c.m. converters naar VGA of DVI toe.
Nee, zo te zien (na wat Googlen) schijnt dit ook te voorkomen bij Nvidia-kaarten. Het lijkt een eigenschap te zijn van Windows. Iemand met een Linux-box die hier geen last van heeft?
[...]

Dat wordt dan prettig op hun Eyefinity-versie met support voor 6 monitoren. :D

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 15:44:
[...]

Het gaat uiteraard ook om de ervaring die fabrikanten er mee hebben, want Apple staat er nou niet om bekend z'n ideëen met anderen te delen.

[...]

nVidia had ook gewoon betaalbare kaarten kunnen bouwen :Y) Of iets dat lijkt op EyeFinity natuurlijk.
Die 1,5 jaar bij Apple betreft de laptops en macs. Op monitorgebied wordt de displayport ook door Dell al zeker 2 jaar gebruikt. Dus wat dat betreft zouden er geen kinderziektes meer mogen zijn :).

Overigens gebruikt Apple sinds vorige maand in de Macbook Pro mini-displayports met audio-ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 15:47:
Die 1,5 jaar bij Apple betreft de laptops en macs. Op monitorgebied wordt de displayport ook door Dell al zeker 2 jaar gebruikt. Dus wat dat betreft zouden er geen kinderziektes meer mogen zijn :).
Ik vind het eigenlijk vooral zorgwekkend dat die kinderziektjes in zo'n premiumproduct zitten. In een goedkoop TN-gevalletje, prima, maar je betaalt toch dik voor zo'n monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 15:49:
[...]

Ik vind het eigenlijk vooral zorgwekkend dat die kinderziektjes in zo'n premiumproduct zitten. In een goedkoop TN-gevalletje, prima, maar je betaalt toch dik voor zo'n monitor.
En we weten niet eens zeker waar het aan ligt. Het betreft niet alleen Dell-monitoren. Mijn beschuldiging gaat naar of de Displayport-standaard, of Microsoft. Windows 7 is nog jong.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Trinsec schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 15:52:
[...]

En we weten niet eens zeker waar het aan ligt. Het betreft niet alleen Dell-monitoren. Mijn beschuldiging gaat naar of de Displayport-standaard, of Microsoft. Windows 7 is nog jong.
Interessant is dan de vraag wat de combinatie Mac OS 10.6 (SnowLeopard) in combinatie met de displayport van Dell gaat opleveren. Maar....dan hangt het er ook weer van af welke Apple laptop je gebruikt (met DVI of mini displayport). In het eerste geval heb je weer een conversiekabel nodig. Ga vermoedelijk de nieuwe U2311H wel aanschaffen tzt dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Als het niet alleen bij die monitor is heb ik natuurlijk niets gezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Geen matches
Ik hoop het ook ... werkt Vista eigenlijk wel goed dan of niet ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Geen matches
Geen idee, zou je voor moeten Googlen of Vista dit probleem ook kent.

Het valt me zeker wel meer op nu dat de 'blackouts' voornamelijk gebeurt bij 'activiteit'. Filmpje afspelen, flashspelletje spelen, 3D spel spelen, kans op blackouts is er. Normaal helemaal nietsdoen heb ik nog geen blackout gemerkt. Misschien toeval, maar viel me gewoon op.

Edit:
Okay, I take that back. Ik was net aan't surfen toen ik zo'n blackout kreeg. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Trinsec op 21-05-2010 19:00 ]

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:05
Geen matches
heb hier een oude 20" dvi monitor aan laptop displayport (ati7740) hangen met verloop dp->hdmi->dvi en daar nooit last van. Het flikkeren bij aansluiten in/uitschakelen is normaal, heeft meer met windows/ati driver en beeldafhandeling te maken. Ben wel van plan de Dell 2210 te kopen, mocht ik daar dan nog last van hebben dan mag Dell eea oplossen (is ook Dell laptop). Edit: ik draai wel windows 7 64bit

[ Voor 4% gewijzigd door base_ op 21-05-2010 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:38

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Geen matches
Er is wel een workaround voor. Het schijnt dat de ATi driver zichzelf in idle stand (ook als video weinig/geen gpu gebruikt) te veel terug klokt. Je moet in de Catalyst control manager middels Profiles Manager een nieuw profiel maken en opslaan. Dan ga je de zojuist gemaakt XML file editen in kladblok ( in windows7 "C:\Users\gebruiker\AppData\Local\ATI\ACE\Profiles")

Ik heb daar onder AutoTuneSupport en MemoryClockTarget de volgende Want_0 waardes:
25000 (250mhz)
35000 (350mhz)

Daarna in Catalyst het profiel activeren

[ Voor 4% gewijzigd door Blisterin_Bull op 21-05-2010 21:11 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Blisterin_Bull schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 21:11:
Er is wel een workaround voor. Het schijnt dat de ATi driver zichzelf in idle stand (ook als video weinig/geen gpu gebruikt) te veel terug klokt. Je moet in de Catalyst control manager middels Profiles Manager een nieuw profiel maken en opslaan. Dan ga je de zojuist gemaakt XML file editen in kladblok ( in windows7 "C:\Users\gebruiker\AppData\Local\ATI\ACE\Profiles")

Ik heb daar onder AutoTuneSupport en MemoryClockTarget de volgende Want_0 waardes:
25000 (250mhz)
35000 (350mhz)

Daarna in Catalyst het profiel activeren
Maar het blijkt niet alleen een probleem bij Ati te zijn, hoewel natuurlijk niet uit te sluiten valt dat dit het bij Ati wel oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Geen matches
Het lost de aan/uit niet op (waar Windows denkt dat de monitor unplugged wordt). Ik zit dit in ieder geval te proberen voor de blackouts, maar dat heb ik niet supervaak en dat krijg ik zelfs tijdens een potje zwaar gamen waarbij je zou denken dat het verre van idle is, niet?

Update:
En nope, het heeft niet geholpen. Ik krijg nog steeds die blackouts.

Update2:
Maar overgeheveld naar DVI. Als ik de monitor nu uitdoe, denkt Windows tenminste niet meer dat ik de stekker eruit heb getrokken. :P

[ Voor 29% gewijzigd door Trinsec op 22-05-2010 11:27 ]

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Op Dell.nl stond een paar minuten geleden de nieuwe DELL Ultrasharp U2211 en U2311. De plaatjes werden niet geladen maar de prijzen stonden er wel bij: het 23 inch zijn ging iets rond de 350 euro kosten en de 22 inch rond de 330 euro. Levertijden waren tussen de 5 en 7 (werk?)dagen.

Als je ook op de site van Dell zit, zie je dat er bij Nieuwe Producten een 2 staat tussen haakjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Heeft Dell nog steeds die belachelijke bezorgkosten van 90 euro? Ik kan me herinneren dat mijn zus toen een laptop kocht en daar echt enorm veel aan onzinnige kosten bij moest betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Geen matches
Nah, Dell heeft sane verzendkosten de laatste tijd. Iets van 5 euro leveringskosten.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saurus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-03 11:20
Geen matches
Ik mijn U2410 nu bijna een week in bezit en kan alleen maar zeggen: Wat een geweldig scherm! :9~
Ik heb de review van tft central nog een keer goed doorgelezen en ben daarna met het kleurenprofiel gaan spelen om voor mijn gevoel een goede kleurweergave te krijgen. In de database van tftcentral staan 3 profielen van waarvan 1 custom color profiel. Hier ben ik heel dicht bij in de buurt gaan zitten.

Dirt 2 ziet er geweldig uit in 1920*1200! HD films bekijken is gewoon super. Ik heb de U2410 via DP op mijn MSI 5770 Hawk aangesloten. Problemen met blackouts - zoals hiervoor vermeld - heb ik gelukkig niet. Toen ik mijn oud iyama E430 17" als secundair aangesloten had, kreeg ik bij het verplaatsten van schermen wel strepen in beeld. Komt dit omdat de resolutie niet overeenkomt? 1024 vs. 1920 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 15:56
Geen matches
Saurus schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 08:20:
Ik mijn U2410 nu bijna een week in bezit en kan alleen maar zeggen: Wat een geweldig scherm! :9~
Ik heb de review van tft central nog een keer goed doorgelezen en ben daarna met het kleurenprofiel gaan spelen om voor mijn gevoel een goede kleurweergave te krijgen. In de database van tftcentral staan 3 profielen van waarvan 1 custom color profiel. Hier ben ik heel dicht bij in de buurt gaan zitten.

Dirt 2 ziet er geweldig uit in 1920*1200! HD films bekijken is gewoon super. Ik heb de U2410 via DP op mijn MSI 5770 Hawk aangesloten. Problemen met blackouts - zoals hiervoor vermeld - heb ik gelukkig niet. Toen ik mijn oud iyama E430 17" als secundair aangesloten had, kreeg ik bij het verplaatsten van schermen wel strepen in beeld. Komt dit omdat de resolutie niet overeenkomt? 1024 vs. 1920 ?
Ik heb net de msi 5770 hawk besteld voor mijn U2410.
Trekt deze kaart het een beetje op 1920x1200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saurus
Geen matches
rsvmark schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:03:
[...]

Sommige games trekt de 5770 op max IQ, maar voor de echt zware games zul je waarschijnlijk een gebalanceerde mix moeten vinden. 4xAA + AF i.c.m. medium settings zorgt ervoor dat de min. framerate boven de 30 blijft. Dit is trouwens i.c.m. mijn Core 2 Duo E6400 @ 2.6GHz. Een degelijke Phenom II of Core I 5/7 zal er zeker voor zorgen dat de min. FPS nog hoger zullen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Geen matches
Saurus schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 08:20:
Ik niet echt helemaal :

1 is geel.
1 heeft een roze achtige vlek rechts.
De 3de moet ik nog effe goed bekijken als ik eindelijk Windows 7 erop heb staan.

Alle 3 lekken ze linksboven en onderaan :/

Best slecht voor 500 € per stuk ... verder wel OK vergeleken met mijn beste CRT O+
Zal eens foto's maken dan mogen jullie beslissen of ik spoken zie of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saurus
Geen matches
nero355 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 12:13:
[...]

Ik niet echt helemaal :

1 is geel.
1 heeft een roze achtige vlek rechts.
De 3de moet ik nog effe goed bekijken als ik eindelijk Windows 7 erop heb staan.
Ik heb met DPT op eventuele dode pixels getest (geen gevonden) en daarbij geen kleurafwijkingen / non-uniformiteit kunnen waarnemen. Als je 3 dezelfde schermen hebt, zou ik ze zeker calibreren. Ik heb er slechts 1, dus mijn kleurinstellingen zijn a.h.v. reviews op gevoel ingesteld.
Alle 3 lekken ze linksboven en onderaan :/
Dit kan ik ook bevestigen, linksboven en -onder is er wat leakage waarneembaar met een zwart scherm. Echter, op het moment dat je in windows bezig bent, valt het mij niet meer op. Ik heb gisteravond een HD versie van Star Trek zitten kijken. Daar komt toch vrij veel zwart in voor. Ik heb alleen maar met bewondering zitten kijken en zelfs toen is de leakage niet opgevallen.
Best slecht voor 500 € per stuk ... verder wel OK vergeleken met mijn beste CRT O+
Zal eens foto's maken dan mogen jullie beslissen of ik spoken zie of niet.
Ik vermoed dat - ondanks de fabriekscalibratie - ieder scherm toch anders is. 3 x U2410 is toch wel pure luxe. Het is geen luxe om ze dan ook correct te (laten) calibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Geen matches
Saurus schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:59:
[...]

Sommige games trekt de 5770 op max IQ, maar voor de echt zware games zul je waarschijnlijk een gebalanceerde mix moeten vinden. 4xAA + AF i.c.m. medium settings zorgt ervoor dat de min. framerate boven de 30 blijft. Dit is trouwens i.c.m. mijn Core 2 Duo E6400 @ 2.6GHz. Een degelijke Phenom II of Core I 5/7 zal er zeker voor zorgen dat de min. FPS nog hoger zullen liggen.
NIeuwe pc ga ik begin volgende week bestellen (zit nog te dubben tussen intel en amd.....).
Ga sinds jaren weer eens gamen dus vandaar de 5770.
Mocht het bevallen en heb ik het gevoel wat tekort te komen kan er nog een tweede bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 22:45
Geen matches
Vanaf nu zijnde U2211H en de U2311H ook bij Dell Nederland te bestellen voor respectievelijk 322 en 355 euro, inclusief BTW.
De monitoren hebben beiden een standaard garantie van 3 jaar.

Bij bestelling van 2 monitoren:
Als ik deze in mijn mandje stop dan krijg ik 3% EPP korting en tot 28 juli gratis verzending. Nu hebben ze in het buitenland een aantal kortings couponnen voor 20%, maar deze kan ik voor Nederland niet vinden.

Zonder de EPP is hij vooraf geen 355 maar 299!! |:(
Uiteindelijk is hij met EPP toch nog 30 euro goedkoper. 8)7

EDIT:
Het verschil zit in 'consument' en 'kleine onderneming'. Scheelt toch 56 euro!

[ Voor 31% gewijzigd door Ralph88 op 26-05-2010 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ralph88 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 14:25:
Vanaf nu zijnde U2211H en de U2311H ook bij Dell Nederland te bestellen voor respectievelijk 322 en 355 euro, inclusief BTW.
De monitoren hebben beiden een standaard garantie van 3 jaar.

Bij bestelling van 2 monitoren:
Als ik deze in mijn mandje stop dan krijg ik 3% EPP korting en tot 28 juli gratis verzending. Nu hebben ze in het buitenland een aantal kortings couponnen voor 20%, maar deze kan ik voor Nederland niet vinden.

Zonder de EPP is hij vooraf geen 355 maar 299!! |:(
Uiteindelijk is hij met EPP toch nog 30 euro goedkoper. 8)7

EDIT:
Het verschil zit in 'consument' en 'kleine onderneming'. Scheelt toch 56 euro!
Bij kleine onderneming is ie 299EX BTW en bij consumenten 355 inclusief BTW. Resultaat inclusief BTW is hetzelfde ;)

Waar staan die buitenlandse kortingsbonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 15:06:
[...]

Bij kleine onderneming is ie 299EX BTW en bij consumenten 355 inclusief BTW. Resultaat inclusief BTW is hetzelfde ;)

Waar staan die buitenlandse kortingsbonnen?
Had ik helemaal niet gezien, was zo verbaasd! |:(
Ik heb ze gevonden op Techbargains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ralph88 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 15:14:
[...]

Had ik helemaal niet gezien, was zo verbaasd! |:(
Ik heb ze gevonden op Techbargains
Die korting geldt alleen voor de volgende monitoren: http://www.dell.com/conte...ngs?c=us&cs=19&l=en&s=dhs

Ik vrees dus dat het toch iets van 370 euro wordt (incl. verzending/levering) wat natuurlijk vrij veel als je kijkt naar de dollarprijs maar ook ivm de prijs in Engelse ponden.

Ben trouwens benieuwd naar de eerste professionele review.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2010 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:26
Geen matches
De U2311H is nu te bestellen in de webshop.
Ik zou hem graag via displayport willen aansluiten op mijn MacBook Pro maar ik kan nergens een Mini-Display naar Display port vinden.

Moet ik hem dan via DVI aansluiten? Of bestaat er wel een goede kabel voor de U2311H?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:26

Bartaz

Likes cookies!

Geen matches
Daros schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 22:34:
De U2311H is nu te bestellen in de webshop.
Ik zou hem graag via displayport willen aansluiten op mijn MacBook Pro maar ik kan nergens een Mini-Display naar Display port vinden.

Moet ik hem dan via DVI aansluiten? Of bestaat er wel een goede kabel voor de U2311H?
http://estore.circuitasse...ayport-Adapter-Cable.html ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Als je met een U2410 DP problemen hebt, zou ik eens je firmware checken.
Op eigen risico kun je rev00 firmware zelf updaten naar rev01.
Ik weet dat DP ook aangepast in die firmware, waaronder geluid over DP.

(Het enige wat ik met DP heb ipv HDMI is dat ik eerst of gelijk m'n monitor aan moet zetten, voordat ik de PC aanzet. Zo niet dan gaat de resolutie naar laag. Mocht me dat een keer per ongeluk gebeuren, dan doe ik ff een rescan hardware in device manager en floept m'n U2410 in Windows naar 1920x1280. Met HDMI of DVI heb ik dat niet. Geen major issue natuurlijk. Gewoon ff opletten dat ik eerst op het monitor knopje druk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Geen matches
Mijn U2410 is al Rev A01. Mijn computer is altijd aan, de monitoren niet. Doe ik de U2410 uit en dan weer aan, is de hele layout verneukt. :P Met DVI heb ik dit niet.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Geen matches
Ik heb even via de mail aan mijn contactpersoon bij Dell een offerte aangevraagd.

Krijg hem voor 302 incl BTW en verzending.
Denk dat je voor 302 geen beter beeldscherm kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Geen matches
Ow, dat is een zeer nette prijs, als je 'm haalt in de UK (PCBuyIt.co.uk) dan betaal je er al €308 voor omgerekend en dan zit de verzendkosten er nog niet bij. Op de website van Dell staat ie voor €355 (wat ik nog mee vind vallen), maar jij hebt dus gewoon Dell gemaild en gevraagd naar hun beste prijs ofzo? Ga ik dat ook doen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Geen matches
Mute schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 09:38:
Ow, dat is een zeer nette prijs, als je 'm haalt in de UK (PCBuyIt.co.uk) dan betaal je er al €308 voor omgerekend en dan zit de verzendkosten er nog niet bij. Op de website van Dell staat ie voor €355 (wat ik nog mee vind vallen), maar jij hebt dus gewoon Dell gemaild en gevraagd naar hun beste prijs ofzo? Ga ik dat ook doen denk ik :)
Ik heb gevraagd naar een passende offerte. Nu ben ik wel al klant bij Dell.
Denk dat je ook wel naar zoiets toe moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Geen matches
Ah, ik ben maar een particuliertje die nog geen klant is bij Dell :P Maar op zich zou ik met €320 per stuk (wil er 2) inclusief verzending al dik tevreden zijn. We gaan het erop wagen :) Bedankt voor de tip in ieder geval! Wou ze volgende week bij PCBuyIt gaan bestellen, maar direct bij Dell lijkt me verstandiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Geen matches
Mute schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 09:45:
Ah, ik ben maar een particuliertje die nog geen klant is bij Dell :P Maar op zich zou ik met €320 per stuk (wil er 2) inclusief verzending al dik tevreden zijn. We gaan het erop wagen :) Bedankt voor de tip in ieder geval! Wou ze volgende week bij PCBuyIt gaan bestellen, maar direct bij Dell lijkt me verstandiger.
Mail anders:
Michael_Mook[a]Dell[punt]com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Geen matches
Dat kan gewoon in het Nederlands?

edit:
Gemaild en reactie gekregen, ik krijg ze ook voor €302 per stuk aangeboden, zeer netjes :)

[ Voor 60% gewijzigd door Hahn op 27-05-2010 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:19
Geen matches
Argh, heb net (30min. geleden) de U2311H besteld bij Dell.nl voor 355,- Zeker al een mooie prijs maar als ik zie dat jullie hem voor 302,- hebben gekregen is dat natuurlijk wel ff jammer :( Weet niet of jullie er meerdere besteld hebben? Zo ja dan zal je ook eerder korting kunnen eisen dan als je een enkel display besteld.

edit: Behalve de maat, beeldverhouding en het paneltype vroeg ik me af of er zo enorm veel verschil is met de U2410? De U2410 gebruikt een IPS-H panel, is dit zoveel beter?

[ Voor 21% gewijzigd door injectx op 27-05-2010 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Bedenk maar dat je alsnog een enorm goed scherm voor heel weinig geld krijg ;)
injectx schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 13:33:
edit: Behalve de maat, beeldverhouding en het paneltype vroeg ik me af of er zo enorm veel verschil is met de U2410? De U2410 gebruikt een IPS-H panel, is dit zoveel beter?
Het schijnt dat de U2410 een wat betere inkijkhoek heeft als in dat het beeld bij scherpe hoeken een wat grijzige waas krijgt (geen kleurverloop) en dat IPS-H panelen een bepaald filter hebben die het wat geschikter maakt voor het spelen van games, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik geen persoonlijke ervaring heb. Of dat allemaal klopt kan ik dus niet bevestigen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2010 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 17:20:
Bedenk maar dat je alsnog een enorm goed scherm voor heel weinig geld krijg ;)

[...]

Het schijnt dat de U2410 een wat betere inkijkhoek heeft als in dat het beeld bij scherpe hoeken een wat grijzige waas krijgt (geen kleurverloop) en dat IPS-H panelen een bepaald filter hebben die het wat geschikter maakt voor het spelen van games, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik geen persoonlijke ervaring heb. Of dat allemaal klopt kan ik dus niet bevestigen.
Dank voor je reactie, klopt en ik hoop dat ik er nog veel(en lang) plezier aan mag beleven.

Oh en wat betreft de U2410, ik wist niet dat er toch nog zoveel verschil was tussen de verschillende IPS-panelen maar het is nu wat duidelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
Geen matches
Mute schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:56:
edit:
Gemaild en reactie gekregen, ik krijg ze ook voor €302 per stuk aangeboden, zeer netjes :)
Ik sta ook op het punt om er 2 te gaan bestellen, maar deze 'actie' via de beste man van Dell klinkt erg aantrekkelijk!

Mag ik vragen hoeveel jullie er hebben besteld en of het met of zonder verzendkosten is gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ralph88 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 22:20:
Ik sta ook op het punt om er 2 te gaan bestellen, maar deze 'actie' via de beste man van Dell klinkt erg aantrekkelijk!

Mag ik vragen hoeveel jullie er hebben besteld en of het met of zonder verzendkosten is gelukt?
Staat gewoon allemaal hierboven. Eén persoon met één stuk en één persoon met twee stuks, inclusief verzendkosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Geen matches
Ik heb een offerte aangevraagd voor 2 monitoren, maar ik gok dat 'ie voor één ook gewoon €302 aanhoudt. Weet niet of er verzendkosten bij komen, dat stond er niet bij, maar dat zal vast niet heel veel zijn, als die er nog bij moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Kunnen de respectievelijke eigenaren van de U2410 en de U2311H voor mij misschien opmeten hoe groot het daadwerkelijke scherm is qua breedte en hoogte? Ik bedoel dan écht het scherm zelf, zonder de bezel. Het deel wat de plaatjes geeft dus :p

Dan ga ik hier eens even een paar stukken papier op maat knippen en kijken wat het verschil effectief nou is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Geen matches
U2410
HxB = 32.5 x 52 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Geen matches
rsvmark schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:03:
[...]

Waar heb je die kaart besteld dan, want dat ding is in Europa nergens meer te krijgen volgens mij: uitverkocht.

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Geen matches
Digital-DNA schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 12:01:
[...]

Waar heb je die kaart besteld dan, want dat ding is in Europa nergens meer te krijgen volgens mij: uitverkocht.
Klopt, heb ik een paar posts later ook aangegeven.
De kaart stond ten onrechte als leverbaar helaas.
Heb mijn bestelling geannuleerd en sta op het punt mijn nieuwe pc met een 5770 van sapphire bij Azerty te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Geen matches
Net bevestiging van Dell gekregen over de bestelde U2311H.
Zou geleverd worden op 10 juni... over 2 weken dus? Best heftig aangezien de indicatie op de site zegt: 5-7 werkdagen. Kan natuurlijk dat het een uiterste leverdatum is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Geen matches
injectx schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:56:
Net bevestiging van Dell gekregen over de bestelde U2311H.
Zou geleverd worden op 10 juni... over 2 weken dus? Best heftig aangezien de indicatie op de site zegt: 5-7 werkdagen. Kan natuurlijk dat het een uiterste leverdatum is.
Waarschijnlijk wordt 99% van de bestellingen binnen 2 weken afgeleverd, vandaar dat ze dat zeggen.

Ik lees hier allemaal dingen over offertes voor U2311's, werkt dit ook voor U2410's, en zo ja, hoeveel gaat er dan af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Geen matches
Probeer het eens zou ik zeggen, mail/bel Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
Geen matches
Ik heb verder nog nooit iets besteld bij Dell, kun je dat als nog-niet-geregistreerd iemand gewoon naar Michael Mook mailen?
In de VS is er nog steeds $100 korting op dit ding, maar als ik me niet vergis was de U2410 laatst op de NL site met 20% korting (net gemist dan :X ). Ik denk dat ik gewoon ga wachten totdat-ie weer met 20% korting is, of vraag om een vergelijkbare korting als-ie in de VS in de Coupon Corner met 30% korting staat ofzo (want die werken niet in NL). Lijkt me redelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Weet iemand hoe het zit met de meegeleverde VGA kabel bij de U2311H. Er staat bij de specs: VGA Cable (attached to the monitor). Als je de foto's bekijkt zie je geen VGA kabel vastzitten aan de monitor (gelukkig). Iemand enig idee wat het betekent dat ie vastzit aan de monitor? Zie voor NL specs hier: http://accessories.euro.d...=dhs&cs=nldhs1&sku=421259

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micd33
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-04 01:38
Geen matches
lolcode schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 18:09:
Ik heb verder nog nooit iets besteld bij Dell, kun je dat als nog-niet-geregistreerd iemand gewoon naar Michael Mook mailen?
In de VS is er nog steeds $100 korting op dit ding, maar als ik me niet vergis was de U2410 laatst op de NL site met 20% korting (net gemist dan :X ). Ik denk dat ik gewoon ga wachten totdat-ie weer met 20% korting is, of vraag om een vergelijkbare korting als-ie in de VS in de Coupon Corner met 30% korting staat ofzo (want die werken niet in NL). Lijkt me redelijk?
Euh... Ik denk als je van buiten de Eurozone besteld, dat je invoerrechten en taxen moet betalen... En dan is meestal je winst weg.
Plus de garantie is hier niet geldig, enkel Eurogarantie bij Del Europa.
Dan moet je hem terugsturen naar de VS... Dan kan hij beter in de vuilbak als er iets aan scheelt?

[ Voor 10% gewijzigd door micd33 op 29-05-2010 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josper
  • Laatst online: 08:41
Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 11:56:
Weet iemand hoe het zit met de meegeleverde VGA kabel bij de U2311H. Er staat bij de specs: VGA Cable (attached to the monitor). Als je de foto's bekijkt zie je geen VGA kabel vastzitten aan de monitor (gelukkig). Iemand enig idee wat het betekent dat ie vastzit aan de monitor? Zie voor NL specs hier: http://accessories.euro.d...=dhs&cs=nldhs1&sku=421259
Net een filmpje op Youtube gezien, je kan hem gewoon los maken. Link: http://www.youtube.com/watch?v=RSGJZdxs8JU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robain
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 13:18
Geen matches
Ik ben aan het kijken om een inkoopactie op te zetten voor de U2311H, door het grote prijsverschil tussen de US en EU versie...

Mensen die eventueel interesse zouden hebben : http://www.samenkopen.net/topic/85286/49191

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
josper schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 12:53:
[...]

Net een filmpje op Youtube gezien, je kan hem gewoon los maken. Link: http://www.youtube.com/watch?v=RSGJZdxs8JU
Thx!! Mooi filmpje, FullHD ook nog eens. Snap niet waarom ze die kabel in de fabriek er al aan vastzetten, lijkt me handiger het ding er los bij te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-02 13:37
Geen matches
even een vraagje over de 2410 met de nieuwe firmware. Is deze monitor echt vlink verbeterd met de nieuwe firmware of blijven zijn problemen vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07 13:35

marrik

Live long and prosper

Geen matches
Even een update over de garantie afhandeling via een webshop:
De webshop heeft het uiteindelijk bij Dell voor elkaar gekregen dat de U2410 netjes werd omgeruild. Zonder ordernummer dus!
Helaas ging dit niet helemaal goed: Dell stuurde een refurbished (waar ik al niet blij mee was) maar met 1 dode pixel midden in het scherm! 8)7 Dat accepteerde ik natuurlijk niet en de vervangende monitor is alweer terug.
Achteraf bleek bovendien dat mijn eigen U2410 helemaal niet defect was maar dat de Dell tech support gewoon niet wist hoe deze behoort te werken. Gelukkig had ik deze niet direct mee teruggegeven. :)

Dus garantie via de webshop werkte prima al was het niet "next business day". Maar de support van Dell zelf is blijkbaar niet echt top...

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
Geen matches
Ik kwam op internet een nog werkende kortingscode tegen voor 20% korting op de U2410. Hij werd wel herkend, maar kon niet worden toegepast op mijn mandje (met alleen een U2410 erin).
Michael Mook erover gemaild, ben benieuwd naar het antwoord.

Edit: zojuist een offerte gekregen voor de Dell U2410 met 20% korting, plus 10 euro verzendkosten maakt samen 534,55 euro :D
Edit2: en betaald. Ik ben benieuwd. Ook leuk dat t nu al misgaat en ik 2 betalingsmail/ordernummers krijg.

@injectx onder mij: Dell garantie, is al eerder genoemd in dit topic

[ Voor 39% gewijzigd door lolcode op 01-06-2010 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Geen matches
lolcode schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 16:39:
Ik kwam op internet een nog werkende kortingscode tegen voor 20% korting op de U2410. Hij werd wel herkend, maar kon niet worden toegepast op mijn mandje (met alleen een U2410 erin).
Michael Mook erover gemaild, ben benieuwd naar het antwoord.

Edit: zojuist een offerte gekregen voor de Dell U2410 met 20% korting, plus 10 euro verzendkosten maakt samen 534,55 euro :D
Erm.. niet om iets te zeggen maar had je het ding niet beter hier kunnen kopen? Scheelt maar 90 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Eerste uitgebreide review U2311H http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1275291737

Conclusie is dat de prijs/kwaliteitverhouding zeer goed is. In bepaalde opzichten is de U2311H beter dan de U2410.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2010 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Geen matches
injectx schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 17:35:
[...]

Erm.. niet om iets te zeggen maar had je het ding niet beter hier kunnen kopen? Scheelt maar 90 euro.
Het is in eerdere posts al aan de orde geweest: Garantie buiten Dell om is niet altijd consequent. Ik heb het zelf ook van Dell zelf besteld. Ik weet zeker dat men heus wel weet dat er goedkopere plaatsen zijn waar je van kunt bestellen. ;)

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Geen matches
Trinsec schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 18:59:
[...]

Het is in eerdere posts al aan de orde geweest: Garantie buiten Dell om is niet altijd consequent. Ik heb het zelf ook van Dell zelf besteld. Ik weet zeker dat men heus wel weet dat er goedkopere plaatsen zijn waar je van kunt bestellen. ;)
Ok, ja ik volg dit topic nog niet zo heel lang, vandaar. Maar goed dan snap ik het nog wel dat je 90 euro meer betaald voor goeie garantie. Verder ook respect voor de keuze van lolcode en alvast gefeliciteerd met de aankoop.

Daarnaast heb ik Dell nog gemaild over dit prijsverschil, ze zouden het doorgeven aan de marketing afdeling en nog met mij terugkoppelen.

Verder is de U2311H naar mij onderweg. Kon vandaag niet bezorgd worden omdat ik niet thuis was, zal er dus morgen zijn.
Ben wel nog erg aan het twijfelen of ik niet toch de U2410 zou nemen. Moet de review nog eens aandachtig doorlezen. Wil wel in de nabije toekomst een 2e model nemen en dan is het prijsverschil toch wel wat meer. Als ik dan 2x de U2311H zou nemen ben ik rond de 700 euro kwijt. Bij de U2410 wordt het dan al wat meer, namelijk rond de 1100-1200 euro. Best flink bedragje. Ben er nog niet over uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 19:12
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 18:30:
Eerste uitgebreide review U2311H http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1275291737

Conclusie is dat de prijs/kwaliteitverhouding zeer goed is. In bepaalde opzichten is de U2311H beter dan de U2410.
Ik wou graag dit scherm kopen, maar nu vindt ik het erg belangrijk dat het scherm voor alle situaties goed is, dus beeldkwaliteit en snelheid (ivm een game zo nu en dan). Maar zoals ik daaruit op maak is dit scherm allerminst interessant om op te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
J_star schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 21:13:
[...]

Ik wou graag dit scherm kopen, maar nu vindt ik het erg belangrijk dat het scherm voor alle situaties goed is, dus beeldkwaliteit en snelheid (ivm een game zo nu en dan). Maar zoals ik daaruit op maak is dit scherm allerminst interessant om op te gamen.
Ik denk dat alleen wanneer je vaak bepaalde games met veel snelheid/beweging speelt dit scherm wellicht niet de eerste keus is. Verder is het contrast iets minder als je er niet recht voor zit (de kijkhoek als zodanig is wel goed, m.i. voor de meeste mensen die dit scherm als enige scherm gebruiken geen probleem, mogelijk wel bij gebruik van 2 of meerdere schermen tegelijkertijd). Voor de meeste toepassingen is dit scherm echter een aanrader.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2010 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
Geen matches
ik wil binnenkort een u2311H bestellen, als instap ips-scherm. als dit bevalt wil ik er misschien een bij bestellen om ze (verticaal) naast elkaar te zetten. is dit een beetje werkbaar, of kan ik dan beter doorsparen voor één groter scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Geen matches
kaesve schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 22:35:
ik wil binnenkort een u2311H bestellen, als instap ips-scherm. als dit bevalt wil ik er misschien een bij bestellen om ze (verticaal) naast elkaar te zetten. is dit een beetje werkbaar, of kan ik dan beter doorsparen voor één groter scherm?
Ik kan het niet omdat ik met een laptop werk maar dan nog zou ik het niet willen. Op mijn werk heb ik wel dualscreen, 2x22" en ik werk of op de ene of op de andere... Mocht zeggen dat ik ze eigenlijk nooit samen gebruik.

Dus het is meer voor jezelf wat je fijn vind werken.
Ik sluit straks mijn MBP op de u2311h en klap mijn MBP dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Geen matches
kaesve schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 22:35:
Wat bedoel je eigenlijk met verticaal naast elkaar zetten? Boven elkaar, of elk 90 graden gedraaid? In het laatste geval: Ik heb m'n U2410 eens 90 graden gedraaid om een indruk te krijgen. Holy ****, that thing's huge! Heb het maar snel teruggedraaid. Het hoofd heen en weer gaat prima, op en neer wordt vervelend. :P

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 19:12
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 22:17:
[...]

Ik denk dat alleen wanneer je vaak bepaalde games met veel snelheid/beweging speelt dit scherm wellicht niet de eerste keus is. Verder is het contrast iets minder als je er niet recht voor zit (de kijkhoek als zodanig is wel goed, m.i. voor de meeste mensen die dit scherm als enige scherm gebruiken geen probleem, mogelijk wel bij gebruik van 2 of meerdere schermen tegelijkertijd). Voor de meeste toepassingen is dit scherm echter een aanrader.
Nu zal voor statische beelden een ideale instap zijn, maar voor mijzelf persoonlijk twijfel ik dus wel om die reactiesnelheid. Het is niet dat ik 24/7 games speel (Battlefield 2 etc. moet wel te doen zijn), maar het is wel erg zonde 350 euro besteed en dan beter af was met een concurrent of een mindere TN panel.Lastige keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
J_star schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 08:15:
[...]

Nu zal voor statische beelden een ideale instap zijn, maar voor mijzelf persoonlijk twijfel ik dus wel om die reactiesnelheid. Het is niet dat ik 24/7 games speel (Battlefield 2 etc. moet wel te doen zijn), maar het is wel erg zonde 350 euro besteed en dan beter af was met een concurrent of een mindere TN panel.Lastige keuze.
Ik denk dat je het scherm moet kopen op basis van hetgeen je het meest doet. Dus veel internetten, Word en films: dan is de U2311H een van de beste keuzes qua prijs/kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Geen matches
Wat voor een paneel heeft de U2311H nou eigenlijk? Ik kan alleen maar 'IPS' vinden, maar welk type? Ik had altijd gedacht dat het dezelfde zou zijn als de U2410 maar uit de reacties hierboven maak ik uit dat het dus anders is?

Oh wow, ik zie nu in Pricewatch dat de HP ZR24w enorm in prijs is gedaald. Als je het net zo goedkoop wilt hebben als de U2311H maar wel met de volle 1200 lijntjes hoogte, zou dat een mooie keus kunnen zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Trinsec op 02-06-2010 11:53 ]

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Geen matches
@Trinsec: ik probeer hier zelf ook achter te komen maar ben nog niet veel wijzer geworden helaas. Overal staat enkel 'IPS' genoemd.

Verder heb ik vandaag de U2311H mogen ontvangen en zit er nu voor. Moet zeggen het beeld is echt prachtig! Maar goed ik vergelijk het dan wel met een Samsung 223BW, welke nu enorm flauwe kleuren heeft en een gele waas. Verder heb ik ervaring met een 23" Apple Cinema display en ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar de kleuren op de U2311H lijken iets 'beter' (sorry kan hier geen professionele opmerking over geven).

Maar nu komt het en beetje voor mij. Ik weet niet of ik nu wel zo tevreden ben met de beeldverhouding. Zoals men weet is die 16:9. Verder mooi maar het voelt alsof ik iets mis in de hoogte en het scherm platgedrukt is. Weet niet maar het voelt (nog) wat raar.

Eerder zei ik ook al dat ik misschien toch voor de U2410 wou gaan maar deze monitor is (indien je via dell koopt met korting) ongeveer 200 euro duurder. Dat is niet niks voor 120 pixeltjes extra in de hoogte.
Dan zag ik net de opmerking van Trinsec over de HP monitor die nu voor vrijwel dezelfde prijs als de U2311H te koop staat. Dit lijkt mij misschien een betere keus.
Maar..
- design van de Dell vind ik wellicht wat mooier (alhoewel ze beide zwart zijn)
- ik weet vrij weinig van het HP scherm (misschien eens googlen naar een review)
- het HP scherm is vrij dik, ik weet het niet zeker maar denk niet dat me dit veel uitmaakt.
- het scherm zou ik wel eens willen zien tegenover de U2311H aangezien ik dit echt super vind nu.
- heb nog 5 dagen om de Dell weer op te laten halen dus ik moet snel handelen.

Misschien dat iemand mij al wat meer hierover kan vertellen, terwijl ik zelf wat research ga doen.
Update: Vergelijking hier
Update #2: Ik ga toch voor de Dell U2410. Weet vrijwel zeker dat de 16:10 resolutie mij beter zal bevallen. Verder is het voor andere kopers/twijfelaars tussen de U2311H en U2410 denk ik een kwestie van of je (veel) films kijkt op de monitor of niet. Ik kijk zelf nooit films op de pc maar altijd op de tv. Dit was voor mij de doorslag om toch wat meer neer te leggen voor extra ruimte. De HP was voor mij geen optie aangezien hij uit de review op verschillende fronten wat minder naar buiten kwam dan de U2410 welke door dezelfde site een 'highly recommended' award kreeg. Oh, verder denk ik dat de iets grotere pixel pitch mij beter zal bevallen dan de U2311H. Vind de letters nu toch wel best klein moet ik zeggen.

[ Voor 19% gewijzigd door injectx op 02-06-2010 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Geen matches
Volgens mij maakt het helemaal niet uit of je (veel) films kijkt. Het enige wat uitmaakt is of je je stoort aan de kleine zwarte balkjes boven en onder tijdens het kijken, maar dan ben je ook een muggenzifter denk ik dan. ;) Ik zit in ieder geval met plezier filmpjes te kijken op m'n 16:10 monitor. :) Tenzij je bedoelt dat het voornamelijk een scherm is om filmpjes mee te kijken en verder niets, dan zou ik het wel kunnen snappen.

En je mening over de 120 extra lijntjes deel ik helemaal. Ik zou er niet zonder kunnen. Anderen misschien weer wel, is helemaal smaakafhankelijk en wat je ervoor over hebt.

Bekijk je U2311H maar eens grondig, en prent alles goed in je geheugen (of pen het neer). En dan, als je de U2410 hebt, vergelijk het daarmee en geef ons een review van wat je opvalt tussen de twee? Er zijn er niet veel die een U2311H en U2410 hebben om ons de verschillen in kwaliteit enzo te vertellen. ;)

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Maar die HP is zó lelijk ;( Scheelt wel echt een hoop geld.

In de review is ook een vergelijkingsplaatje te zien tussen de U2311 en de U2410, dat is toch een groter verschil dan ik dacht.

Afbeeldingslocatie: http://www.flatpanelshd.com/pictures/dellu2311h_small12.jpg

Ik ben er achter gekomen dat een schoolgenootje van mij de oudere versie van die U2410 heeft staan, misschien dat ik daar binnenkort maar eens even ga kijken hoe één en ander er in het echt uitziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Geen matches
Ja waar ik eigenlijk op doelde was dat je uiteindelijk beter voor een 16:10 verhouding kunt gaan dan een 16:9.
Voor TV's: 16:9, voor pc's is 16:10 echt een mooie verhouding. En misschien zou iets meer ook niet misstaan.
Maar goed omdat ik zelf van plan ben 2 monitoren aan te schaffen denk ik eentje te gaan gebruiken in landscape en eentje in portrait. Zo kan ik mooi de hele tweakers.net/nu.nl etc. bekijken op de portrait en rest op de landscape.

Verder zal ik helaas niet de 2 monitoren naast mekaar kunnen vergelijken omdat de U2311H weer terug gaat en de U2410 hiervoor in de plaats komt. Ik probeer er totdat het moment van ophalen wel nog mee te werken zodat ik straks een goede conclusie/vergelijking kan maken tussen de 2. Maar zoals je al zelf zegt, die 120 lijntjes maken wel degelijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:31:
Maar die HP is zó lelijk ;( Scheelt wel echt een hoop geld.

In de review is ook een vergelijkingsplaatje te zien tussen de U2311 en de U2410, dat is toch een groter verschil dan ik dacht.

Ik ben er achter gekomen dat een schoolgenootje van mij de oudere versie van die U2410 heeft staan, misschien dat ik daar binnenkort maar eens even ga kijken hoe één en ander er in het echt uitziet :)
Klopt, ben zelf ook niet zo kapot van de HP. Maar ik had ook echt niet verwacht dat de Dell's zo mooi uitzagen toen ik vandaag de U2311H binnen kreeg. Past zelfs goed bij de Mac en speakers. Ook de dunne rand en mooie voet doen het goed :)

Uit de review blijkt inderdaad dat de U2410 een warmere kleurtemperatuur heeft dan de U2311H. Als ik dan zie dat ze op die site de U2410 bij reviews gebruiken als vergelijk monitor (nee hoe zeg je dat, ben ff het woord kwijt) dan wil dat toch wat zeggen.

Verder nog iemand iets op te merken over het verschil in pixel pitch? Heb hier nog niet veel over gehoord maar het is toch een verschil. U2410: 0,27 mm U2311H: 0,265 mm. Mijn oude Syncmaster 223BW: 0,28 mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Geen matches
Hehehe, draai je U2311H nu eens 90 graden en denk 'holy....', het is te hoog voor me. :D

@Camacha: Wat ik me afvraag is of beide monitoren wel gelijk zijn gecalibreerd? En ja, ik vind het desig van de HP ook niet erg mooi, maar het is wel goedkoop. ;)

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Geen matches
Trinsec schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:54:
Hehehe, draai je U2311H nu eens 90 graden en denk 'holy....', het is te hoog voor me. :D

@Camacha: Wat ik me afvraag is of beide monitoren wel gelijk zijn gecalibreerd? En ja, ik vind het desig van de HP ook niet erg mooi, maar het is wel goedkoop. ;)
Je hebt gelijk wat beterft het in portrait zetten van het ding.. echt te.. langwerpig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetisjeboiM
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-05-2017
Geen matches
hey,

zou iemand mij wellicht kunnen vertellen waarom een dell 20.1 inch tegenwoordig nog steeds 350 euro kost en schermen van bijvoorbeeld 1900*1200 resolutie dezelfde/lagere prijs hebben, maar groter zijn? Ik heb er zelf twee staan, maar heb zelf nooit een bevredigend antwoord kunnen bedenken. Denk dat het iets met de verhouding heeft te maken, maar waarom dit dan zoveel duurder is blijft me raadsel achtig.

Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Mvg,
Je boi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 23:02
Geen matches
Effe denken, redenen genoeg.
bouwkwaliteit, support, TFT paneel, features. De grootste reden is natuurlijk het paneel. Een scherm met IPS paneel kost meer dan eentje met zo'n goedkoop TN paneel. De voordelen zijn dan ook legio tov TN.

Waarom zoveel geld geven aan zo'n ding? simpel. Een grafische kaart zit in je kast weggestoken, idem voor CPU en memory. Op een TFT scherm moet je dag in dag out wel op kijken en dan kijk ik liever naar goede kleuren en mooi beeld voor 350 euro dan naar prutskes voor 200 euro :P.

In other wordz: Weet iemand of XPSdirect nog dell schermen levert? Ik dacht er mij komende maand eentje aan te schaffen (U2410), maar ik zie ze nu al zeker 3 weken niet meer op hun webwinkel staan :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Geen matches
Het helpt als je vertelt welke soort monitoren dat waren. Grote monitoren met TN-panelen kunnen nog steeds goedkoper zijn dan kleinere monitoren met IPS-panelen, bijvoorbeeld.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetisjeboiM
Geen matches
Trinsec schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 22:48:
Het helpt als je vertelt welke soort monitoren dat waren. Grote monitoren met TN-panelen kunnen nog steeds goedkoper zijn dan kleinere monitoren met IPS-panelen, bijvoorbeeld.
Dell Ultrasharp 2007FP en de 2001FP. *draait computerscherm weer om*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Geen matches
HetisjeboiM schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:00:
[...]

Dell Ultrasharp 2007FP en de 2001FP. *draait computerscherm weer om*
Als ik het goed zie, heeft de 2001FP een S-IPS-paneel, en de 2007FP een S-IPS- of S-PVA-paneel. En wat is de exacte vraag? Dat een van je monitoren duurder was dan de andere? Of vergeleek je je monitoren met andere monitoren wat je niet hebt? Zo ja, welke dan?

Als ik je was, zou ik even opzoeken wat de voordelen/nadelen van TN-panelen en IPS-panelen zijn. Daar zit het grootste prijsverschil.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetisjeboiM
Geen matches
Trinsec schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:09:
[...]

Als ik het goed zie, heeft de 2001FP een S-IPS-paneel, en de 2007FP een S-IPS- of S-PVA-paneel. En wat is de exacte vraag? Dat een van je monitoren duurder was dan de andere? Of vergeleek je je monitoren met andere monitoren wat je niet hebt? Zo ja, welke dan?

Als ik je was, zou ik even opzoeken wat de voordelen/nadelen van TN-panelen en IPS-panelen zijn. Daar zit het grootste prijsverschil.
Ja ik vergeleek ze met beeldschermen die ik niet heb.Enkel gelet op prijs en resolutie. Ik was nog niet op de hoogte tussen de verschiillen van TN en IPS. Makes sense, want ik heb toch het gevoel dat het op mijn beeldschermen er een stuk aangenamer uitzient dan beeldschermen waar ik soms wel eens op zit (vrienden/uni).

Ben niet verbaasd over het prijsverschil tussen mijn monitoren, die 2001FP was op dat moment een van de weinige monitoren met een soortgelijke resolutie (op die van samsung na) :p

Bedankt voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Geen matches
HetisjeboiM schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:25:
[...]

Ja ik vergeleek ze met beeldschermen die ik niet heb.Enkel gelet op prijs en resolutie. Ik was nog niet op de hoogte tussen de verschiillen van TN en IPS. Makes sense, want ik heb toch het gevoel dat het op mijn beeldschermen er een stuk aangenamer uitzient dan beeldschermen waar ik soms wel eens op zit (vrienden/uni).

Ben niet verbaasd over het prijsverschil tussen mijn monitoren, die 2001FP was op dat moment een van de weinige monitoren met een soortgelijke resolutie (op die van samsung na) :p

Bedankt voor het antwoord.
Leuk dat je het zegt trouwens. Een jaartje of 2 geleden wist ik ook nog niets over het verschil in panelen van beeldschermen. Ik had toen een website gemaakt voor een klant waar ik eens op bezoek ben geweest voor overleg. Nou hij opent de site op z'n laptop, ik dacht "jezus, dat ziet er toch echt niet uit zo? Dat groen is veels te flets". Dan is het best wel jammer eigenlijk dat het overgrote deel van de mensen een computerscherm slechts koopt op prijs, resolutie en grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
injectx schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 00:38:
Leuk dat je het zegt trouwens. Een jaartje of 2 geleden wist ik ook nog niets over het verschil in panelen van beeldschermen. Ik had toen een website gemaakt voor een klant waar ik eens op bezoek ben geweest voor overleg. Nou hij opent de site op z'n laptop, ik dacht "jezus, dat ziet er toch echt niet uit zo? Dat groen is veels te flets". Dan is het best wel jammer eigenlijk dat het overgrote deel van de mensen een computerscherm slechts koopt op prijs, resolutie en grootte.
Het vervelendste is nog wel dat je afgerekend wordt op iets waar je niets aan kunt doen. Je steekt veel werk in finetuning waar vervolgens niets van over blijft. Leuke subtiele dingetjes die je vroeger in graphics kon verwerken doen het niet meer omdat je ze op een TN helemaal niet meer ziet of juist overduidelijk (twee dicht bij elkaar liggende tinten die opeens aan twee kanten van het spectrum lijken te liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Geen matches
Klopt helemaal wat je zegt, erg frustrerend!

Nog ff over de U2311H. Heb wel gemerkt wat de reviewer op hdflatpanels.com ook al ontdekte: contrast change als je er (zeer) schuin voor gaat zitten. Heb er zelf geen last van maar het valt me op als ik de kamer uitloop en naar de monitor kijk, ik bij donkere gebieden op het scherm het contrast ietsje veranderd. Verder niet storend omdat het scherm normaal maar ietsje gedraaid staat naast mijn oude monitor.

Dan nog iets over Dell. Ik wou de monitor terug sturen omdat ik toch liever een 16:10 had. Heb inmiddels 2x gemaild maar nog niets terug ontvangen. Inmiddels bijna 36 uur geleden. Zou toch niet zo zijn dat als straks de 7 dagen om zijn ik alsnog de monitor moet houden omdat hun niet reageren.

Nouja ik wacht nog wat af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
injectx schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:34:
Ja waar ik eigenlijk op doelde was dat je uiteindelijk beter voor een 16:10 verhouding kunt gaan dan een 16:9.
Voor TV's: 16:9, voor pc's is 16:10 echt een mooie verhouding. En misschien zou iets meer ook niet misstaan.
Maar goed omdat ik zelf van plan ben 2 monitoren aan te schaffen denk ik eentje te gaan gebruiken in landscape en eentje in portrait. Zo kan ik mooi de hele tweakers.net/nu.nl etc. bekijken op de portrait en rest op de landscape.
Toch heeft Apple met zijn nieuwste iMacs ook gekozen voor 16:9 ipv 16:10. De Cinema Displays van Apple hebben (nog) wel 16:10.

Heb maar weinig mensen gehoord die de 16:9 van de iMacs irritant vinden. Edit: toch wel, http://lowendmac.com/musings/08mm/golden-ratio.html

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2010 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Geen matches
Langzaam maar zeker gaat alles gewoon over naar 16:9. Fabrikanten maken steeds minder 16:10-panelen en aangezien 90% van de consumenten het niet boeit of het niet merkt zal dat ook gewoon doorzetten. 4:3-monitoren worden ook bijna niet meer gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Geen matches
Erg jammer natuurlijk want zoals het artikel van bert-nl al zegt; een computerscherm is geen tv-scherm en heeft ook menubalken e.d. Ik werk nu (beetje noodgedwongen) al 2 dagen op een 16:9 Dell U2311H en moet zeggen dat ik bij sommige applicaties wel merk dat die extra pixeltjes bij 16:10 net dat beetje extra ruimte wat ik nodig heb zou kunnen geven. Bijvoorbeeld bij Adobe Premiere merk je dat het erg handig is om wat extra verticale ruimte te hebben. Daarnaast moet ik wel zeggen dat het niet hebben van balken bij filmtrailers e.d. best leuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@Injectx: die melding per e-mail lijkt me voldoende. Je hebt daarvoor immers bewijs. Wel zou ik binnen die 7 dagen ook bellen.

Die kleine letters kun je toch zo groter maken via (als je Mac OS X hebt) ctrl + scrol. (hele scherm) of cmd+ voor 1 venster?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2010 13:09 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.