Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Zou zeggen een 0, en dan omdat hij nogal vrijelijk de post van een ander interpreteert..
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Het laastse stukje is misschien wel wat overdreven, maar puur om "content mafia" hoeft ie niet op -1 imo.
De ook gegeven +2 is een genuine meningmod overigens
[ Voor 32% gewijzigd door - J.W. - op 07-01-2010 18:33 ]
Niet mee eens. Dingen met M$ die verder ook weinig toevoegen worden ook altijd naar -1 gemod. Waarom zouden we ineens een inconsistente bepaling er op na gaan houden. Contentmafia is heel goedkoop, plaats dan minstens een onderbouwing, volgens mij zijn de leechers eerder de mafia. Maar nee hoor, de uitleg ontbreekt. Dan is het in mijn ogen wél dom goedkoop schelden, iets wat ik persoonlijk liever niet zo op t.net- J.W. - schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 18:23:
Als je je wat steviger uitdrukt hoef je niet meteen een -1 te krijgen imo. Ik vind het nl. geen flame. Iedereen begrijpt wat hij er mee bedoelt.. 't is niet echt uitschelden ofzo.
Het laastse stukje is misschien wel wat overdreven, maar puur om "content mafia" hoeft ie niet op -1 imo.
De ook gegeven +2 is een genuine meningmod overigens
Idd, een flinke troll en dus -1. Zomaar mensen van ontvoering, drugshandel, afpersing etc beschuldigen zonder onderbouwing is gewoon een harde troll.MsG schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 17:47:
Aaargh! in 'nieuws: Internetbedrijven moeten mogelijk heffing gaan betalen in Frankrijk'
Contentmaffia? Prima dat je het niet eens bent met dergelijke bedrijven, echter als je lukraak met dergelijke predikaten gaat rondstrooien krijg je van mij een -1.
Hier nog zo'n figuur overigens: MossMan in 'nieuws: Internetbedrijven moeten in Frankrijk mogelijk heffing gaan betalen'
[ Voor 14% gewijzigd door wildhagen op 07-01-2010 19:14 ]
Virussen? Scan ze hier!
Hoe komt arjanv in 'reviews: 2009: Gebod #11 - Gij zult niet downloaden' op -1? Heb er zelf alvast maar een +1 op gezet (nu dus 0), maar dat zijn dubieuze mods, vind ik...
[ Voor 21% gewijzigd door Rataplan op 07-01-2010 21:48 ]
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Ik denk papegaai-modden, ik kan er niets meer aan doen, maar kennelijk heeft een (power)mod hem al gefixedRataplan schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:47:
Vraagje
Hoe komt arjanv in 'reviews: 2009: Gebod #11 - Gij zult niet downloaden' zo strak op -1?
@edit; is dat een compensatie-mod
[ Voor 6% gewijzigd door Matis op 07-01-2010 21:49 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
vanaf die reactie gaat het aardig offtopic en dan gewoon velen een plus 1 krijgen......
avatar in 'meuk: PowerDNS Recursor 3.1.7.2'
* Delerium geeft +2
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
In elk geval 9 iemanden dan zeker? Of is het standaard modgedrag nogal kijken wat de vorige moderator heeft gedaan en maar hetzelfde klikken?Dirk schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:53:
Iemand die je reactie niet snapte waarschijnlijk. Staat nu solide op +1.
Die uiteindelijke punten die het opleverd maakt mij echt niet uit (kijk maar naar mn totaalscore in al die jaren sinds '98). Ik zou alleen wel eens in die 9 hoofden willen kijken om te zien waar die offtopic gedachte vandaan komt
Verder maakt ons de individuele moderatie weer weinig uit, het gaat ons om de eindscore. Compensatiemodden mag dan niet (een extra hoge of lage score geven om het gemiddelde te beïnvloeden), maar verder gaat het ons gewoon om het gemiddelde. Zolang dat in orde is maken wij ons niet al te druk. Als iemand concequent de fout in gaat kan een powermod dat eventueel nakijken, maar verder...
Verwijderd
edit:
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 15:32:
Ik til ook niet zo zwaar aan de spellingsregels, maar die van jou deed me pijn aan de ogen.
[ Voor 77% gewijzigd door Kixtart op 08-01-2010 15:37 . Reden: Who cares ook eigenlijk ;) ]
☻/
/▌
/ \
Verwijderd
ShinAkuma in 'nieuws: Brein start procedure tegen betaalde usenetprovider'
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Dennis013 in 'nieuws: Brein start procedure tegen betaalde usenetprovider'
Welke 12 halvegare papegaaien geven daar een +1? Dit is toch echt een overduidelijke troll (en op de man), en dus -1...
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Een paar expert/promods waarschijnlijkwildhagen schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 17:03:
Verwijderd in 'nieuws: Brein start procedure tegen betaalde usenetprovider'
Welke 12 halvegare papegaaien geven daar een +1? Dit is toch echt een overduidelijke troll (en op de man), en dus -1...
Verwijderd
Na 50 keer hetzelfde geblaat is het namelijk wel ongewenst.
En de 100e die zegt dat downloaden legaal is (volstrekt irrelevant en niet geheel juist dus sowieso al nul) mag ook wel op -1
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2010 17:55 ]
Ik zie zo snel even niet waarom die een -1 zou moeten krijgen?
Geldt dat dan ook voor de standaard pro-brein reacties die daar op volgen?Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 17:55:
Ik vind wel dat de standard anti brein berichtjes inmiddels wel op -1 gemod mogen worden hoor.
Na 50 keer hetzelfde geblaat is het namelijk wel ongewenst.
En de 100e die zegt dat downloaden legaal is (volstrekt irrelevant en niet geheel juist dus sowieso al nul) mag ook wel op -1
Je weet wat voor reacties je kunt verwachten op dit soort nieuwsartikelen, zolang mensen het een klein beetje netjes houden ga ik daar geen -1 geven.
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Is een ordinaire bedreiging, en dus uiterst onwenselijk. Misschien een -2 of iig modbreak?
En KooolaNL in 'nieuws: Brein start procedure tegen betaalde usenetprovider' lijkt me ook niet helemaal de bedoeling...
En mezstah in 'nieuws: Brein start procedure tegen betaalde usenetprovider' is geen 0 maar -1, is gewoon op de man spelen.
Verder is Morse92 in 'nieuws: Brein start procedure tegen betaalde usenetprovider' imho een troll (1e regel), en dus -1.
[ Voor 59% gewijzigd door wildhagen op 09-01-2010 10:05 ]
Virussen? Scan ze hier!
Hij is nu weggeedit, maar goed het blijft een -1.wildhagen schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 09:44:
alienwish in 'nieuws: Brein start procedure tegen betaalde usenetprovider'
Is een ordinaire bedreiging, en dus uiterst onwenselijk. Misschien een -2 of iig modbreak?
Eens.En KooolaNL in 'nieuws: Brein start procedure tegen betaalde usenetprovider' lijkt me ook niet helemaal de bedoeling...
En mezstah in 'nieuws: Brein start procedure tegen betaalde usenetprovider' is geen 0 maar -1, is gewoon op de man spelen.
Die troll vind ik nog wel meevallen, de huidige 0 vind ik prima.Verder is Morse92 in 'nieuws: Brein start procedure tegen betaalde usenetprovider' imho een troll (1e regel), en dus -1.
Verwijderd
Liquid_Bisquit in 'nieuws: CES: Nokia kondigt strategische samenwerking aan met Sesamstraat'
Deze mag van mij naar de 0 omdat hij naast lichtelijk op de man te spelen niet heeft gelezen waar hij op reageert. De parent heeft het over beperkingen in het softwareaanbod, niet beperkingen van het OS, waar deze reactie op ingaat.
Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work
Ja ik heb hem toch maar een 0 gegeven. De toon vond ik toch onnodig onaardig en betweterig overkomen dus.Electrowolf schreef op zondag 10 januari 2010 @ 11:46:
ameesters in 'nieuws: CES: HP demonstreert netbook met Android'
Deze mag van mij naar de 0 omdat hij naast lichtelijk op de man te spelen niet heeft gelezen waar hij op reageert. De parent heeft het over beperkingen in het softwareaanbod, niet beperkingen van het OS, waar deze reactie op ingaat.
Ik vind het zeker niet flamend overkomen en vind dat hij een goed punt aanstipt. Zou het jammer vinden als deze ook weer ten onder gaat onder de noemer van "we willen alleen positieve reacties op de FP en kritiek gaat naar het afvalputje".Regeneration schreef op zondag 10 januari 2010 @ 12:52:
Wat vinden jullie van Verwijderd in 'redactieblog: Leaving Las Vegas'? Geen +2 neem ik aan, gezien de negatieve toon (misschien wel flamend / trollend) en de gebrekkige onderbouwing?
Precies, alhoewel ik het niet volledig eens ben met het bericht van BreezahBoy, vind ik zijn berichtgeving iig onderbouwd.Rave17 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 12:56:
Ik vind het zeker niet flamend overkomen en vind dat hij een goed punt aanstipt. Zou het jammer vinden als deze ook weer ten onder gaat onder de noemer van "we willen alleen positieve reacties op de FP en kritiek gaat naar het afvalputje".
Ik heb hem een +1 gegeven, omdat het absoluut ontopic is, maar niet echt meerwaarde biedt.
Verwijderd in 'redactieblog: Leaving Las Vegas'
[ Voor 3% gewijzigd door Robino op 10-01-2010 13:28 ]
Ik heb hem (voor de edit) een +1 gegeven aangezien het (net) niet te erg was, vooral door de relativerende laatste alinea. De edit is echter nog een trap na en nu neig ik wel naar een 0.. hmm...Regeneration schreef op zondag 10 januari 2010 @ 12:52:
Wat vinden jullie van Verwijderd in 'redactieblog: Leaving Las Vegas'? Geen +2 neem ik aan, gezien de negatieve toon (misschien wel flamend / trollend) en de gebrekkige onderbouwing?
Hoe jammer het ook is, het is idd een -1.Rave17 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:25:
En we hebben hier een kandidaat voor de -1 wegens flamen + mod-gezeik
Verwijderd in 'redactieblog: Leaving Las Vegas'
Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work
Bij welke reactie dan ook zou alleen mod-gezeik normaal gesproken al een -1 opleveren. Daarnaast verwijten dat ik pis op de T.net-parade, vind ik toch echt wel onder flamen vallenRoD schreef op zondag 10 januari 2010 @ 15:48:
Mwa ik vind het niet echt een flame. Wel een botte reactie, maar niet genoeg voor de -1 imo. Ik heb er een 0 aan gegeven.
Exqua in 'nieuws: CES: Asus toont Rampage III Extreme-moederbord'
Maar waarom krijgt Xellence in 'nieuws: CES: Asus toont Rampage III Extreme-moederbord' wel een +1 en Dirk_P_Broer in 'nieuws: CES: Asus toont Rampage III Extreme-moederbord' een 0, terwijl deze van hetzelfde niveau is? Lijkt me dat Dirk_P_Broer een +1 verdient (had misschien zelfs een +2 gegeven als het echt ontopic was geweest en niet over de reactie van Xellence ging).
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn. Compleet nutteloze reactie, either way. Wat mij betreft ook een -1 dus.Dirk schreef op maandag 11 januari 2010 @ 12:42:
Als het geen troll is, is het een hele domme fipo. En als dat ook zijn doel niet was, dan is de post gewoon onbegrijpelijk. Allemaal prima redenen voor een -1.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Ik weet het, ze staan er net maar ik was ze toevallig net ook aan het modden...
Oh ja en deze Verwijderd in 'nieuws: CES: accu van Asus Core i7-laptop gaat twaalf uur mee' staat op een -1, welke als grap bedoelt is (vind hem wel geslaagd maar dat komt misschien omdat het mijn soort humor is) is een 0 niet meer terecht? Als het geen fipo was geweest had ie denk ik wel op 0 gestaan...
[ Voor 23% gewijzigd door Zartok op 12-01-2010 16:05 ]
De laatste kan ik de 0 ook wel van inzien,al kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die dit liever niet op de eerste plek willen. Maar van mij een 0 dus.
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Dit lijkt me geen -1 ? Lijkt me +1, een onderbouwde mening..
Het is niet helemaal correct Nederlands, er mogen wat meer woorden samengevoegd worden, maar ik vind het ook zeker een goede reply, welke volkomen ontopic is, misschien een flame richting de WoW-devvers, maar daar lig ik niet wakker van.Delerium schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 08:51:
Hoewel het een recalcitrante kutreply is, motiveert 'ie z'n standpunt wel behoorlijk goed. En daarnaast nog correct nederlands. Ik geef 'm +2, want ook zulke tegendraadse geluiden zie ik graag (mits gemotiveerd)
+2 van mij!
Vind ik ook wat ja, een +1 volstaat wel.
Ik kan het met de bovenstaande heren eens zijn w.m.b. die reactie, van mij ook een +2 voor informatie.- J.W. - schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 01:40:
player-x in 'nieuws: Blizzard start eerste test WoW: Cataclysm'
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Ook +2 van mij. Hij kan nog wel wat gebruiken.- J.W. - schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 01:40:
player-x in 'nieuws: Blizzard start eerste test WoW: Cataclysm'
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Verwijderd
1 persoon heeft deze reaktie gemod, de reaktie er boven Team-RiNo in 'nieuws: 'Apple iPhone 4G krijgt dualcore-cpu en oled-scherm'' is veel beter en is ongemod.
Verwijderd
meer algemeen: ik zie vaker dat moderators de kantjes er vanaf lopen door reakties over te slaan en niet te modereren.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2010 15:09 ]
Omdat papagaai-modden nu eenmaal afgestraft wordt en als een reactie goed gemodereerd is, je er in principe vanaf kunt blijvenVerwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 15:07:
dat was mijn punt niet, ik vond het raar dat de moderator alleen de slechte reaktie beoordeelde en de betere reaktie oversloeg. vriendjespolitiek?
meer algemeen: ik zie vaker dat moderators de kantjes er vanaf lopen door reakties over te slaan en niet te modereren.
Tja dat lijkt mij puur toeval. Het is niet verplicht om alle reacties te modereren die je ziet toch? Misschien twijfelde diegene wel over de daarbovenstaande reactie en liet daarom de moderatie open. Er kunnen nogal wat redenen voor zijn natuurlijkVerwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 15:07:
dat was mijn punt niet, ik vond het raar dat de moderator alleen de slechte reaktie beoordeelde en de betere reaktie oversloeg. vriendjespolitiek?
Als ik nu naar dat Apple 4G topic kijk, zijn de enige reacties die 'overgeslagen' zijn qua moderatie, reacties die pas heel recent (minder dan 15 minuten geleden) geplaatst zijn. Ik heb zeker niet het idee dat grote aantallen reacties ongemodereerd blijven.meer algemeen: ik zie vaker dat moderators de kantjes er vanaf lopen door reakties over te slaan en niet te modereren.
Waar je rekening mee moet houden is dat hoe ouder een nieuwsartikel is, hoe minder views erop komen en dus ook hoe minder er gemodereerd wordt (terwijl er nog wel gepost wordt). Hier doe je niets tegen; je kunt niet verwachten dat men alsmaar terug blijft komen op artikelen om die laatste paar reacties te modereren.
Kortom; ik heb het idee dat dit reuze meevalt
Dat kan, maar dan moderate jij ze toch? Het staat je vrij om overgeslagen reacties ook zélf te modden ipv enkel hier te melden.Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 15:07:
En zoals Cloud al opmerkt: het is niet verplicht om álle reacties te modden hoor.
Virussen? Scan ze hier!
Een andere factor die van invloed is, is de positie van de reacties. Omdat men doorgaans niet alle reacties leest maar wel bovenaan begint, krijgen reacties die onderaan staan automatisch minder aandacht. Ook dat speelt mee denk ik.
Maar inderdaad, als je ze ziet modereer ze! Of als het er veel zijn, maak hier in dit topic er even een melding van. Dat krijg je gegarandeerd nog wat extra aandacht.
Daarnaast sla ik ook wel eens een reactie over als ik geen flauw idee heb hoe ik die moet modereren (omdat ik bijv geen verstand van zaken hebben op een bepaald gebied). Ook ga ik niet speciaal een heel artikel lezen en een zooi reacties om 1 reactie te kunnen modereren die sla ik dan over.
Dat vind ik nou echt een nuttige functie inderdaad. Als ik ga modereren klik ik nu namelijk altijd op niveaufilter ongewenst, om de speurtocht te starten.Zartok schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 15:32:
Ik heb het geloof is al eens eerder gevraagd (maar er toen eigenlijk geen antwoord op gekregen), maar waarom is er niet een speciaal knopje zodat je alle ongemodereerde reacties kunt zien? Soms zitten ze zo verstopt tussen alle andere reactie dat het zo zoeken wordt.
Daarnaast sla ik ook wel eens een reactie over als ik geen flauw idee heb hoe ik die moet modereren (omdat ik bijv geen verstand van zaken hebben op een bepaald gebied). Ook ga ik niet speciaal een heel artikel lezen en een zooi reacties om 1 reactie te kunnen modereren die sla ik dan over.
Verwijderd
toch blijft het me intrigeren. de situatie nog een keertje:
reaktie 1
reaktie 2Door Team-RiNo, woensdag 13 januari 2010 14:35
Dit is echt geen waarheid, het wordt in enkele reviews gesuggereerd maar in de praktijk heb ik met meerdere toestellen duidelijk het tegenovergestelde waargenomen.
Bij 25% brightness op een AMOLED scherm zie je nog meer buiten in het zonlicht dan een LCD op max.
Mogelijk dat ze dit zonder goede eigen ervaring baseren op het bekende effect dat een AMOLED scherm bij direct zonlicht (als echt recht er op en dus niet schuin) de pixels van bovenaf gezien een donkere gloed krijgen. Meest vergelijkbaar met lagere brightness.
Bij LCD zie je echter nog minder in deze situatie.
[Reactie gewijzigd door Team-RiNo op woensdag 13 januari 2010 14:39]
een persoon, de eerst langskomende moderator in het subthreadje, modereerde niet reaktie 1 maar wel reaktie 2 (+1). over de absolute hoogte van de moderatie gaat het me niet, maar het overslaan van reaktie 1 en expliciet positief modereren van reaktie 2 viel me op.[reply] Door Rizon, woensdag 13 januari 2010 14:38
Score: 1
Heb ik anders geen enkel probleem mee op mijn S9. Dikke FUD ja.
mogelijke oorzaken van dit verschijnsel:
1 ) reaktie 1 was zeer summier voor de edit
ik heb geen compleet inzicht in de wijzigingshistorie van een reaktie; het zou kunnen dat reaktie 1 voor de edit van 18:39 even summier, of nog slechter, was dan reaktie 2. de kans hierop is in tijd gezien niet erg groot: het tijdvak met een niet gewijzigde reaktie 1 en een bestaande reaktie 2 is gemiddeld 1 minuut. en dan nog: waarom een summiere reaktie 2 met een +1 beoordelen en een summiere reaktie 1 overslaan?
2 ) het is een vriendje van rizon die de moderatie uitdeelt
lijkt onwaarschijnlijk want de moderatie is niet bijzonder hoog (+1) en enkelvoudig dwz geen powermod. anderzijds zijn powermods integere moderators en zou te hoog modereren natuurlijk opvallen bij zon summiere reaktie.
3 ) het is rizon zelf met een andere account
dit valt eigenlijk onder 2. maar verklaart wel het zeer snel en als eerste modereren van de, in dat geval, eigen reaktie.
4 ) toeval
een zwaktebod want toeval bestaat niet.
de volgende aandachtspunten draag ik aan voor verder onderzoek:
A ) de wijzigingshistorie van reaktie 1, tussen 14:35 en 14:39
B ) het tijdstip van de bewuste moderatie dwz de eerste moderatie op reaktie 2.
al begrijp ik dat een moderatie tijdstip na 14:39 NIET betekent dat de bewuste moderator de gewijzigde reaktie 1 gelezen heeft. immers de moderator leest de laatste versie van tweakers.net na een browserrefesh en dit kan voor 14:39 liggen (maar na 14:38 want reaktie2 werd gemodereerd!) terwijl de moderatie na 14:39 bijgeschreven wordt. maar een moderatietijdstip -voor- 14:39 icm een zeer summiere reaktie 1 zou het overslaan WEL afdoende kunnen verklaren.
C ) de moderatie geschiedenis van de bewuste moderator in relatie met rizon.
zou iemand met inzage in het moderatiesysteem hier eens naar kunnen kijken?
Nogmaals, als een reactie goed staat dan kan het toch goed zijn dat iemand die overslaat? En moderatie-afwijkingen worden in het algemeen aardig rechtgezet, dus waarom dit voorbeeld helemaal uitgewerkt willen hebben? Soms worden reacties nu eenmaal niet eerlijk gemodereerd.
En niet modereren, maar wel hier reacties voordragen vind ik ook wel een beetje vreemd
[ Voor 75% gewijzigd door Robino op 13-01-2010 16:29 ]
Reactie 2 werd gemodereerd door de gebruiker die reactie 1 plaatste.
Ik zou je verder aanraden dit soort conspiracy theory-achtige zoektochten gewoon achterwege te laten. Zeker als je het maar om één paar reacties gaat. Je zegt wel 'toeval bestaat niet', maar je kunt ook overal iets achter gaan zoeken natuurlijk...
Verwijderd
het lijkt nog het meest op optie 2 uit mijn bovenstaande reaktie. een medestander modereren in een meningsverschil. het is zeker geen toeval gebleken in mijn ogen. er was een belang tussen moderator en reaktie 2.
maar eerlijk is eerlijk: de +1 was het probleem niet. het overslaan van reaktie 1 was het probleem, maar als het een eigen reaktie is kan het niet anders. nogmaals bedankt voor het uitzoeken.
[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2010 16:58 ]
Valt weer eens refereren naar de prijs van macbooks onder trollen? Ik vind de post sowieso niet meer dan een 0. Maar met een cliché over dure apples komen om weer een kansloze discussie op te starten geeft mij de neiging een -1 te zetten.
This too shall pass
Blue_Entharion in 'nieuws: Intel onthult komst MacBook Pro met Core i5'
Verwijderd in 'nieuws: Intel onthult komst MacBook Pro met Core i5'
Verwijderd in 'nieuws: Intel onthult komst MacBook Pro met Core i5' (staat al op 0)
Dit soort reacties zie je keer op keer terugkomen en ik vind het ronduit flauw worden. Hoort zoiets nou nog op +1 thuis? Of is het gewoon wat we onder off-topic verstaan?
Dit is overigens een probleem wat ook in andere topics voorkomt, bijvoorbeeld als het over Google gaat.
[ Voor 24% gewijzigd door Jesse op 14-01-2010 09:36 ]
Mja, zelfde soort discussie als ik dus aankaartte. De eerste twee zijn redelijk onderbouwd en hebben van mij een +1 gekregen. De laatste krijgt een 0 van mij.Jesse schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 09:28:
Ik zit met te verwonderen over reacties in het topic over de i5 in de mbp:
Verwijderd in 'nieuws: Intel onthult komst MacBook Pro met Core i5' (staat al op 0)
Dit soort reacties zie je keer op keer terugkomen en ik vind het ronduit flauw worden. Hoort zoiets nou nog op +1 thuis?
This too shall pass
Zolang ze een edicated guess kunnen geven voor de prijs van het besproken product is het relevant, maar dat hele gezeur over de prijs van macs in het algemeen... Ik heb dus allemaal nullen uitgedeeld.Jesse schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 09:28:
Ik zit met te verwonderen over reacties in het topic over de i5 in de mbp:
Dit soort reacties zie je keer op keer terugkomen en ik vind het ronduit flauw worden. Hoort zoiets nou nog op +1 thuis? Of is het gewoon wat we onder off-topic verstaan?
Dit is overigens een probleem wat ook in andere topics voorkomt, bijvoorbeeld als het over Google gaat.
Nah, et is meer dan een regel, maar laten we er eens goed naar kijken:Sallin schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 09:36:
[...]
Mja, zelfde soort discussie als ik dus aankaartte. De eerste twee zijn redelijk onderbouwd en hebben van mij een +1 gekregen. De laatste krijgt een 0 van mij.
Deze opmerking voegt niets toe lijkt meTja, ze moeten ook met hun tijd mee I guess.
Dit is off-topic.Maar geef mij maar een desktop PC hoor, meer bang for your buck
Is dit nieuws? Ja, een MBP kost flink wat geld. Dat doet ie al jaren. In het nieuwsbericht wordt met geen woord gerept over de prijs (die waarschijnlijk gelijk blijft), dus dit is eigenlijk ook gewoon off-topic imhoBovendien zijn die macbooks nog eens een stuk duurder dan de gemiddelde laptop, zeker met nieuwe technologie gaat dit nog een hoop geld kosten voor de consument.
Wat voegt dit toe? Mensen met een mac worden een beetje een 'believer' hoekje in gesuggereerd.Gelukkig heeft mac een trouwe fanbase, dit komt vooral door hun marketingstrategie en design "shiny en weinig knoppen" zodat het mooi en simpel is.
Over de prijs zie hierboven, voegt totaal niets toe. En dat laatste is te simpel voor woorden.Mijn voorspelling is dat het € 1400-1500 gaat kosten voor €700 aan hardware met het apple logotje erop
Die inhoudelijke discussie is natuurlijk vaak genoeg gevoert, en als je het OS en de behuizing waardeloos vind dan klopt het ja. Voor de reactie van BennieChris geld hetzelfde lijkt me.
Ik heb ze dus uiteindelijk 0 gegeven, want 5 maal 0 is nogsteeds nul wat mij betreft.
Omdat 5x0 in dit geval toch een beetje verhaal maakt geef ik een +1 voor deze post
[ Voor 5% gewijzigd door pcgek op 14-01-2010 11:32 ]
Robino in 'nieuws: Irex brengt DR800S-e-reader naar Nederland'
TheLunatic in 'nieuws: Recompute bouwt pc met kartonnen behuizing'
beetje tang / varken gevalletje. snaperechtniksvan
Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?
Op zich is die reactie niet zo gek. Dat zie je ook wel aan de discussie die TheLunatic ermee gestart heeft. Of die reactie echt +1 waard is is dan weer de volgende vraag! Zelf neig ik naar een 0!Barleone schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 18:59:
Deze reactie slaat werkelijk helemaal nergens op, toch allemaal +1
TheLunatic in 'nieuws: Recompute bouwt pc met kartonnen behuizing'
beetje tang / varken gevalletje. snaperechtniksvan
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Het feit dat het een oneliner is hoeft wat mij betreft geen aftrek te geven. Zou ie veel kunnen toevoegen?
Een complete uitleg wat een kooi van faraday is, lijkt me nogal overbodig.
Van mij krijgt ie een +1.
Ik vraag me wel af wat voor mensen nou een -1 geven....
(maar de post is ge-edit, dus wellicht was het eerste gewoon een first post?)
[ Voor 10% gewijzigd door mjtdevries op 15-01-2010 10:20 ]
Gezien het artikel over een methode gaat om katsumi te kraken lijkt het me niet off-topic om te vertellen dat die specifieke methode niet van toepassing is op misty, waarvan katsumi is afgeleid. Is het dan irrelevant?
Ik heb hem een +1 gegeven, je kan meer krijgen als je wat meer uitleg geeftkwadronaut schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 10:28:
Ik begrijp het weer even niet: kwadronaut in 'nieuws: 'Kasumi-encryptie voor 3g-mobieltjes binnen paar uur te kraken'' krijgt een off-topic/irrelevant score.
Gezien het artikel over een methode gaat om katsumi te kraken lijkt het me niet off-topic om te vertellen dat die specifieke methode niet van toepassing is op misty, waarvan katsumi is afgeleid. Is het dan irrelevant?
[ Voor 5% gewijzigd door Sallin op 15-01-2010 10:44 ]
This too shall pass
Verwijderd
als we bijvoorbeeld kijken naar
28 reakties op 1 nieuws artikel!14-01-2010 Intel onthult komst MacBook Pro met Core i5 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
het levert handenvol moderatiewerk op en de kwaliteit van deze bijdragen staat bovendien in schril contrast tot het hoge aantal. houdt de karmalogica hier rekening mee?
Overigens vielen zijn reacties mij ook op.Karma:
Reacties -9%
Productreviews 91%
Forum 3%
Overig 15%

Wat mij overigens nu opvalt is dat veel van die reacties maar amper gemod zijn. (er zijn eens een keer 3 of 4 punten op los gelaten.)
[ Voor 43% gewijzigd door Jesse op 15-01-2010 14:47 ]
Xeon_vl in 'nieuws: Microsoft: lek in IE gebruikt bij aanvallen op Gmail'
Vind het beide +2's, voegen best veel informatie toe, een +1 vind ik aan de magere kant hiervoor.
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft: lek in IE gebruikt bij aanvallen op Gmail'
Vind ik juist weer trollerig en dus eerder -1 dan 0.
Of ben ik nou raar?
Virussen? Scan ze hier!
edit:
Bij de aankondiging van een nieuwe koeler lijkt me deze extra info toch wel interessant voor de lezer. Dus mag van mij best op +2.
Mar.tin in 'nieuws: Scythe introduceert cpu-koeler Grand Kama Cross'
[ Voor 47% gewijzigd door pcgek op 15-01-2010 19:51 ]
Ik ben het met je eens. Zulke opmerkingen voegen echt nul-komma-nada-noppes-niks toe en zijn zo waanzinnig uitgemolken. Dat laatste is dan ook de reden die em voor mij minder dan nul waard maakt.wildhagen schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 17:02:
*knip*
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft: lek in IE gebruikt bij aanvallen op Gmail'
Vind ik juist weer trollerig en dus eerder -1 dan 0.
Of ben ik nou raar?
Dit topic is gesloten.