[fp/feat] Niet-gemodereerde reacties highlighten

Pagina: 1
Acties:
  • 673 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-07 10:54
Voorstel highlighting voor devvers: zie ppl in "\[fp/feat] Niet-gemodereerde reacties hig..." en verder.
Rave17 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 15:35:
Dat vind ik nou echt een nuttige functie inderdaad. Als ik ga modereren klik ik nu namelijk altijd op niveaufilter ongewenst, om de speurtocht te starten.
Cloud schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 16:39:
Reactie 2 werd gemodereerd door de gebruiker die reactie 1 plaatste.
Simpel antwoord op een nutteloze zoektochts. Edoch hij heeft wel een puntje aangekaart het modereren van overblijfsels. Door de grote reactie wordt mijn vraag een beetje overgeslagen denk ik zo (net als vorige keer), echter gezien ook de reactie van Rave17 zou ik zeer graag het volgende willen weten:

Is het mogelijk om een niveaufilter ongemodereerd in te voeren?

Dank voor het antwoord.

Afgesplitst van Verwijderd in "Het kleine-mismoderatietopic deel XV"

[ Voor 16% gewijzigd door Cloud op 15-01-2010 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:15
Ik denk dat je dat beter hier aan de kaak kunt stellen in een apart topic:
Lieve Devvers

Kan me zelfs 2 extra filters voorstellen:
- filteren op helemaal niet gemodereerd
- filteren op degene die jij nog niet hebt gemodereerd

[ Voor 4% gewijzigd door - J.W. - op 13-01-2010 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 22:33

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik heb die vraag wel eens vaker voorbij zien komen, weet zo even niet wat het officiële devver standpunt daarover is. Maar één van de problemen die ik daarbij zie, is dat het eigenlijk niet een 'niveau'-filter is.

Als je nu je filter op 0 zet, zie je alle reacties met score 0 en hoger (inclusief niet-gemodereerde), als je je filter op +1 zet, zie je alles met die score en hoger. Wat jij wilt is een filter waarbij je alléén reacties ziet van de gekozen score en niet dat wat hoger is.
Zoals je kunt raden levert dat een weergaveprobleem op. Reacties zullen vrij plat, compleet uit verband gerukt, getoond moeten worden. De vraag is, hoe goed de moderaties zullen zijn, die op zo'n view gedaan kunnen worden. Filteren op niet-gemodereerd, zie ik persoonlijk dus niet echt zitten.
Je zou natuurlijk alle reacties al gemodereerde reacties in kunnen klappen, zoals nu ook met 'te lage' reacties gebeurt, maar dan zou je alvorens te modereren vaak reacties weer open moeten klappen. Daar schiet je dus effectief niet veel mee op.

Wat je wel kunt doen, is het Modder-script gebruiken wat in de MiniFAQ genoemd staat. Als ik mij niet vergis, maakt dat browserscript de niet-gemodereerde reacties een stuk duidelijker en dus beter vindbaar. :)

Wat betreft Lieve Devvers, dat laat ik liever even wachten totdat er ook echt een werkbaar idee is. In /TMF zitten de modders voornamelijk; in /52 heb je m.i. kans dat het over het hoofd gezien wordt door de belangrijkste groep gebruikers.

Even voor de duidelijkheid, ik schiet dit idee niet per se af! Ik zie er alleen problemen mee, die mij op dit moment behoeden om vóór zoiets te stemmen ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Cloud op 13-01-2010 17:19 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Om te modereren heb je vaak idd de reacties er onder in de tree ook nodig. Die zouden dan automatisch ook uitgeklapt kunnen worden.

Een "jump-to-(next) .." concept zou ook nog kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door - J.W. - op 13-01-2010 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Deze is misschien nog wel interessant in dit geval. Als het goed is werkt deze nog steeds, maar daar ben ik niet 100% zeker van :) Modder-script voor Opera en Firefox
Wat je wel kunt doen, is het Modder-script gebruiken wat in de MiniFAQ genoemd staat. Als ik mij niet vergis, maakt dat browserscript de niet-gemodereerde reacties een stuk duidelijker en dus beter vindbaar. :)
^^ :+

[ Voor 38% gewijzigd door Kixtart op 13-01-2010 17:25 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
Cloud schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 17:13:
Je zou natuurlijk alle reacties al gemodereerde reacties in kunnen klappen, zoals nu ook met 'te lage' reacties gebeurt, maar dan zou je alvorens te modereren vaak reacties weer open moeten klappen. Daar schiet je dus effectief niet veel mee op.
Dank, in dat plan zie ik persoonlijk wel wat.
Mjaah, misschien dat dat het beter maakt maar ik gebruik IE dus dat gaat helaas niet, maar zal er toch eens naar gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Wat jij wilt is een filter waarbij je alléén reacties ziet van de gekozen score en niet dat wat hoger is.
Een filter op basis van het principe van highlighting is geen optie? Zoiets wordt ook gebruikt hier op het forum zodat je makkelijker je eigen reacties terug kunt vinden. Lijkt mij dat hier gewoon hetzelfde ingevoerd moet worden voor ongemodereerde reacties.
Als ik lees wat dat script doet is dat exact het highlighting principe (ongemodereerde reacties zijn groen, erg goed te herkennen lijkt mij). De vraag wordt dan eerder of het niet handiger is om dit als standaard feature toe te voegen of dit gewoon bij de browser van de moderator te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 21:12

Matis

Rubber Rocket

Ik kan bevestigen dat het ook prima werkt voor Chrome (4.0) :) Daarnaast neemt het natuurlijk niet weg dat hier ook een T.net oplossing voor zou mogen komen.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

- J.W. - schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 17:22:
Om te modereren heb je vaak idd de reacties er onder in de tree ook nodig. Die zouden dan automatisch ook uitgeklapt kunnen worden.

Een "jump-to-(next) .." concept zou ook nog kunnen.
Dat zou redelijk 'ingrijpend' zijn omdat je dan bij elke niet-gemodereerde reactie zo'n linkje moet plaatsen.

ppl / Matis
Een 'oplossing' (eigenlijk wil ik het liever een feature noemen, want ik zie géén echt probleem ;) ) in de vorm van optionele extra highlighting voor niet-gemodereerde reacties zie ik inderdaad ook wel wat in. Inderdaad zoiets als dat browserscript. :)

En bij deze gemoved naar Lieve Devvers voor discussie met de devvers. Mogelijk zit hier nog wat discussiewaarde in, dus ik heb het eerst nog niet op de devtrack gezet. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Cloud op 15-01-2010 10:06 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:00

crisp

Devver

Pixelated

Ik zou eens kunnen kijken of we een specifieke CSS class kunnen hangen aan de ongemodde reacties; highlighting is dan voor iedereen simpel 'aan' te zetten met een stukje custom CSS (karmafeature).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Ik zou zeggen, maak het een standaard optie in voorkeuren voor 't gebruikersgemak, mensen met custom css kunnen dat dan evt. weer overrulen met hippe kleurtjes ed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

We hebben helaas (nog?) geen goed systeem om makkelijk extra voorkeuren te introduceren voor de frontpage, dat kost dus buitensporig veel tijd voor een feature die slechts voor een kleine groep handig is en die dus ook op een andere manier toegankelijk gemaakt kan worden.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Een cssclass zou dan inderdaad al erg handig zijn. :) Ik ben met je eens dat de doelgroep nogal klein is om er een compleet instelbare feature van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Je zou ook kunnen zeggen dat mensen die het belangrijke modereerwerk doen zoveel mogelijk moeten worden geholpen vanuit de site :). Maar als 't lastig te implementeren is in de huidige fp is dat misschien iets voor de lange baan (?)

Custom-css lijkt me dan een goede (tussen)oplossing!
Moet het tegen die tijd ook in de moderatiefaq denk ik, 't is oerlogisch als je het ziet maar waar je zelf niet opkomt, laat staan voor gaat zoeken voor (custom-css) mogelijkheden in die richting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Als er een manier komt om het via Custom css te regelen, dan zal ik zorgen dat er een mooi voorbeeldje in de miniFAQ (en eventueel ook de ModFAQ) terecht komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
crisp schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 10:33:
Ik zou eens kunnen kijken of we een specifieke CSS class kunnen hangen aan de ongemodde reacties; highlighting is dan voor iedereen simpel 'aan' te zetten met een stukje custom CSS (karmafeature).
Klinkt handig :D

Misschien dat je het ipv bij de karmastore te zetten ervoor kan kiezen om het aan te laten zetten bij het krijgen van moderatie rechten. Of ben ik nu heel erg aan het blaten :P?
iig fijn om te zien dat er mogelijk op korte termijn wat aan gedaan wordt d:)b, dank hiervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Mwa blaten wil ik het niet noemen ;) Maar waar crisp het over heeft is het vereenvoudigen van het aanpassen van de weergave van die specifieke reacties. Momenteel moet dat via een browserscript dat niet op alle browsers zomaar werkt, straks zou dat dan mogelijk via de Custom CSS kunnen die je kunt vinden in je Layout-settings. Als je Custom CSS aangeschaft hebt via de Karmastore natuurlijk.

Hoe de weergave voor niet-gemodereerde reacties precies moet worden, is dus aan de gebruiker zelf. :) De een wil de reactie misschien een fel rode achtergrond geven, de ander wil de reactietijd laten knipperen. Ik noem maar iets. Hoe dan ook zijn dit toevoegingen voor de gevorderde modder en niet dingen die de standaard gebruiker ook al meteen te zien moet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

crisp is het handig (voor mij) om dat modder-script aan te passen naar een favelet of denk je dit op korte termijn te kunnen fixen?

Mocht de customer CSS een low-prio ding worden, dan kan ik als tussen-tussen oplossing :P dat script omzetten naar een favelet. Die code gaat nergens over en is zo crossbrowser omgezet :)

[ Voor 30% gewijzigd door BtM909 op 19-01-2010 14:27 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Done :)

De header van een ongemodereerde reactie krijgt nu een extra class 'unmodded'. Je kan hiermee dus mbv custom CSS de header afwijkend stylen. Als voorbeeld:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
#reacties .reactie .unmodded {
    background-color: red;
}

hiermee wordt de bovenrand van ongemodereerde reacties rood. Je kan natuurlijk ook de gehele standaard background-image vervangen door een kleur of een ander plaatje oid.

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.