Modder-script voor Opera en Firefox

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Voor de Opera- en firefoxgebuikers die ook actief met moderaties bezigzijn heb ik een user jscript gemaakt dat gemodereerde reacties dmv kleuren onderscheidt van andere reacties.

Ongemodereerde reacties worden in het groen aangegeven, door jou gemodereerde reacties staan in het grijs en reacties die je niet kan modereren worden rood aangegeven. Eigen posts worden voor de herkenbaarheid rood omkaderd. Ook voegt dit script een knop toe waarmee je naar de eerste ongemodereerde post kan gaan:
Afbeeldingslocatie: http://www.boe2.be/pictures/tweakers_modtool.jpg
Opera versie (activeer user js)
Firefox versie (installeer eerst greasemonkey)

Ik heb dit eigenlijk gemaakt omdat ik momenteel met javascript/DOM aan het leren werken ben, maar ongetwijfeld kan dit voor sommige mensen best wel nuttig zijn :).

[ Voor 64% gewijzigd door boe2 op 22-06-2008 00:11 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:03

botoo

💀 too old to die young

Ik heb je reactie naar een eigen topic verplaatst Boeboe, he theeft niets met mismodden te doen en verdient best wel een eigen plekje :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Cloud wilde hem al niet verplaatsen :+

Zelf heb ik er niet veel aan, omdat ik nooit met Opera werk, maar die laatste optie zou ik ook wel op T.net zelf willen zien. Best vaak is het wat lastig om de ongemodde reacties te vinden :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Je kan die javascripscriptjes toch ook gewoon in je firefox bookmarks pasten?! Dacht ik :p

[ Voor 7% gewijzigd door Arne op 17-06-2008 10:49 ]

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Dat zou best kunnen, want ik heb er ook een voor 'show all spoilers' :)
Boeboe, wil je dat stukje javascript even beschikbaar maken voor me? :+

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Heb een greasemonkey versie van het script gemaakt zodat je hem in firefox kan proberen. Momenteel verschilt het qua code aardig van de opera versie, maar dat is om compatibiliteit met de "oude" firefox 2 te garanderen.
Greasemonkey versie

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Hij werkt volgens mij in FF3, maar ik kan toch alles modereren dus de kleurtjes maken voor mij niks uit. Met ongemodde reactie bedoel jij de reactie die ik nog niet gemod heb, maar ik bedoelde eigenlijk reacties die nog helemaal niet gemod zijn :)

Ik gebruik hem toch niet denk ik :)

Wel d:)b

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kixtart schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:03:Zelf heb ik er niet veel aan, omdat ik nooit met Opera werk, maar die laatste optie zou ik ook wel op T.net zelf willen zien. Best vaak is het wat lastig om de ongemodde reacties te vinden :)
Ik dacht dat het niet de bedoeling was om te modden omdat een bericht nog niet gemod is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld Denniswerf. Ik had het over een manier om de ongemodde reacties van http://tweakers.net/reacties/?Action=Modoverzicht snel terug te vinden.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kixtart schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:59:
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld Denniswerf. Ik had het over een manier om de ongemodde reacties van http://tweakers.net/reacties/?Action=Modoverzicht snel terug te vinden.
Ik kan mij nog vaag herinneren dat je niet mocht modden om het modden: dat wil zeggen niet reacties specifiek gaan opzoeken die nog niet gemod zijn om ze maar een cijfer te geven. Maargoed, dat is dan misschien al van een beleid lang, lang geleden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:03:
[...]

Ik kan mij nog vaag herinneren dat je niet mocht modden om het modden: dat wil zeggen niet reacties specifiek gaan opzoeken die nog niet gemod zijn om ze maar een cijfer te geven. Maargoed, dat is dan misschien al van een beleid lang, lang geleden >:)
Volgens mij is de moderatiequeue daar juist voor bedoeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Je hebt gelijk. Heb het aangepast: de knop bovenaan verwijst nu naar de eerste post die nog geen moderaties heeft gekregen en vult daarmee de moderatiequeue handig aan. Zeker als je geen zin hebt om in lange topics te zoeken.
Gewoon opnieuw downloaden om uit te proberen ;)
Huidige achtergrond kleurcodes:
reacties die je zelf gemodereerd hebt: grijs
reacties die al gemodereerd zijn, maar niet door jou: wit
reacties die je niet kan modereren: rood
reacties die nog geen moderatie gekregen hebben: groen
eigen reacties: rood kadertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Kleurtjes werken hier niet in FF3 RC2. Eerste ongemodde reactie is misschien voor vele wel handig, maar je moet wel f5 drukken tussen de moderaties door, want anders gaat hij naar de eerste ongemodde reactie die je net wel hebt gemod (iig in FF3).

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
kixtart: kan je nog eens proberen of je kleurtjes nu wel werken?
men script meer dynamisch maken (automatisch opschuiven naar volgende unmodded post enzo) is voor later. Weet zowiso niet of greasemonkey die events kan oppikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Kleuren werken nog steeds niet. Bij mij is de achtergrond helemaal weg als ik dat script gebruik.
Normaal zie ik dit nog, maar na het script is het gewoon wit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/if/comments/head_bg.gif

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Vreemd, net FF3 geinstalleerd om dit te testen en hier werkt het gewoon :?. Het kan inderdaad zijn dat de vroegere versie niet werkte, maar deze zou zeker moeten werken.
Het verdwijnen van dat tekstballonnetje is normaal: het verstoort anders men gekleurde kadertjes :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Misschien ligt het aan de versie van Greasemonkey. 0.8.20080609.
We zullen zien als vanavond de final van FF3 komt.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
@Boeboe: misschien een idee om te checken of de browser getElementsByClassName native ondersteunt, en zo ja deze functie gebruiken. Weinig moeite en geeft in Firefox 3 wel een leuke performance boost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Niet meer nodig om aan te passen, aangezien DOM scripting in Firefox 3 en Opera 9.50 nu zo goed als 100% compatibel lijkt te zijn. Ik ga het vanaf nu dan ook bij 1 enkel bestand houden dat voor beide browsers kan gebruikt worden (MET de handige getElementsByClassName).

[ Voor 3% gewijzigd door boe2 op 18-06-2008 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe moet ik deze installeren in FF3, sorry dat ik het vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:16
Greasemonkey installeren, op de link in de topicstart klikken en dan krijg je een venster waarin je dit script kunt toevoegen aan Greasemonkey. :)

Hij werkt hier ook niet. Ik gebruik: Ubuntu 8.04, Firefox 3 final, Greasemonkey 0.8.20080609.0 (waarnaar ik hierboven gelinkt heb), de kleuren worden niet toegepast.

[ Voor 29% gewijzigd door Jaap-Jan op 21-06-2008 18:59 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij werken de kleuren ook niet

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; nl; rv:1.9) Gecko/2008052906 Firefox/3.0
Greasemonkey 0.8.20080609

Ik kan enigszins niet zeggen dat ie werkt, want ik krijg helemaal niks te zien.
wel de reacties.
Voorbeeld

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2008 23:48 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Ok, ik ben stom geweest. Men "nieuwe" script werkte helemaal niet. De enige reden dat het bij mij wel werkte is omdat mijn "oude" script ook nog steeds meegeladen was in greasemonkey.

(firefox 3 ondersteunt geen firstElementChild, wat handig is om "lege" DOM nodes te omzeilen. Alsook kan ik niet via addEventListener werken blijkbaar).

Terug 2 aparte versies dus :p
Opera versie
Firefox versie

[ Voor 96% gewijzigd door boe2 op 22-06-2008 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heikanu
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-05 21:46
Thnx BoeBoe voor dit handige scriptje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 00:30

Electrowolf

Mod met Liefde!

[SCHOP] Zeg, kan dit ding eens in een FAQ worden gezet? O-) [/SCHOP]

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Of gewoon een Sticky
En een slot

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Of misschien kan dit wel (relatief makkelijk) een optie van worden gemaakt bij moderators in hun preferences?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Hooglander1 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 00:48:
Of misschien kan dit wel (relatief makkelijk) een optie van worden gemaakt bij moderators in hun preferences?
In dat geval kan deze richting LD :Y)

Ik zou dit ook wel willen gebruiken, maar heb geen zin om GreaseMonkey te installeren :P

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 22:33

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik heb in eerste instantie dit topic even in de TMF miniFAQ gezet :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met IE7pro zou je dergelijke scripts ook in IE moeten kunnen uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Laatst online: 16:17
Lijkt me een geweldige script. Maar hoe zet ik het aan in Opera? Het is geen widget, het is geen add-on, het is een losse js bestand. JS staat aan, maar hoe krijgt ik het werkend?

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:33

crisp

Devver

Pixelated

Je kan tegenwoordig ook custom CSS gebruiken voor nog niet-gemodereerde reacties; bijvoorbeeld (lelijk voorbeeld):
Cascading Stylesheet:
1
2
3
#reacties .reactie .unmodded {
    background: red;
}

De '.unmodded' class maakt het voor user-scripts ook eenvoudiger om ongemodereerde reacties te vinden :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Laatst online: 16:17
Bedankt Crisp.

Ik zou alleen niet weten waar ik dat zou moeten doen. Het zou handiger zijn als Tweakers dat standaard in hun eigen stylesheet zou zetten.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:33

crisp

Devver

Pixelated

Lisadr schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:19:
Bedankt Crisp.

Ik zou alleen niet weten waar ik dat zou moeten doen. Het zou handiger zijn als Tweakers dat standaard in hun eigen stylesheet zou zetten.
Custom CSS is een karma feature waarmee je zelf dit soort dingen kan toevoegen ;)

Standaard ongemodereerde reacties highlighten is iets dat we standaard liever niet doen; het zou teveel de nadruk leggen op het modereren terwijl veel bezoekers zich daar helemaal niet mee bezig houden; het zou dan enkel maar afleiden.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

In http://tweakers.net/my.tnet/karmastore de custom stylesheet kopen en vervolgens de css die crisp gaf in http://tweakers.net/my.tnet/preferences neerzetten.

* Wiethoofd heeft een wat elegantere oplossing, al zegt ie het zelf:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
/* Ongemoddereerde reacties blauwe tekst */
#reacties .reactie .unmodded p,
#reacties .reactie .unmodded p a,
#reacties .reactie .unmodded p a span.new {
color: #0000FF;
}
#reacties .reactie .unmodded p a:hover span.new {
color: #ED053E;
}

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 00:30

Electrowolf

Mod met Liefde!

Dus eerst the hardway modden voor je karma en dan lekker gebruiken ;-)

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Pagina: 1