In welke zin heb jij dan beargumenteerd dat het een vergelijkbare situatie is?
Er is zo weinig duidelijke informatie beschikbaar dat ik dat absoluut niet kan beoordelen.
Dat soort bedrijven is continu met anderen in conflict over patenten. (Ik kan me geen groot bedrijf indenken dat nooit een claim tegen zich heeft gekregen)
Je gaat er zomaar vanuit dat de claim tegen Apple klopt en dat ze patenten hebben geschonden.
Maar waarom doe je dat zomaar? En waarom ga je dan niet in op de tegenclaim van Apple dat Nokia weer patenten van Apple heeft geschonden?
Om dan alleen tegen Apple te ageren is op zijn minst een nogal eenzijdige benadering van de zaak.
Verkoop verboden zijn in dit soort situaties ook vrij zeldzaam. (het wordt wel vaak geeist, maar zelden toegewezen).
Als er nou in een rechtzaak bewezen was dat Apple eenzijdig patenten geschonden had, dan was het wel terecht om over een verkoopverbod te beginnen. Nu is het gewoon stemmingmakerij.
Mensen met een andere mening, en die die mening uiten, is niet per definitie een troll hoor, ook niet als iemand anders het met die mening niet eens is.
Een andere mening is prima. Maar deze uiting lijkt me voornamelijk bedoelt om een boel mensen tegen de schenen aan te schoppen en boze reacties uit te lokken.
Ik weet dat jij een stuk genuanceerder bent dan je in die reactie laat blijken. Als iemand anders die reactie had geschreven dan had jij waarschijnlijk dezelfde argumenten er tegenin gebracht als ik hierboven opgeschreven heb.
In jou geval denk ik dan ook dat je het willens en wetens zo ongenuanceerd verwoord hebt.
Maar aangezien ik altijd bepleit dat je een post moet modden op zijn inhoud en niet op de persoon die het geschreven heeft, heb ik toch gewoon een 0 gegeven.