Het kleine-mismoderatietopic deel XV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste
Acties:
  • 27.436 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:50

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Mede-auteur:
  • Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Het kleine-mismoderatietopic deel XV

In dit topic worden mis-moderaties aangedragen, zodat er gedicussieerd kan worden of deze rechtgezet moeten worden. Indien je een beginnende moderator bent, wordt geadviseerd om onderstaande informatie goed door te lezen.

Wanneer je een reactie maakt dan verwachten we van je dat je het TMF Beleid doorgenomen hebt.

Introductie
In verschillende onderdelen op de Tweakers.net Frontpage is het mogelijk om te modereren. Moderatie wordt in eerste instantie gedaan om gebruikers de mogelijkheid te geven om de reacties bij nieuwsberichten (en dergelijke) in te delen naar kwaliteit. Een gebruiker kan er bijvoorbeeld voor kiezen om alleen erg nuttige posts te lezen door het niveau omhoog te zetten. Het moderatiesysteem zorgt er verder voor dat gebruikers die een reactie plaatsen kunnen zien welke waardering hun post krijgt.

Moderatie is user-driven dus dat wil zeggen dan in principe iedereen mag modereren. Hierdoor is het ook mogelijk dat sommige posts verkeerd worden gemodereerd, omdat elk mens fouten maakt of door personen die het systeem misbruiken.

Dit topic is een verzamelplaats van zogenaamde mis-moderaties, zodat we met meerdere reguliere modders kunnen ingrijpen indien de moderatie verkeerd gemodereerd is. Eventueel kan een powermod ingrijpen als de reactie tegen de regels is of de moderatie niet meer rechtgezet kan worden (bijvoorbeeld als de reactie te oud is of als er teveel mensen verkeerd hebben gemodereerd).

Je mag natuurlijk altijd een eigen topic openen en dat is zeker verstandig als je een stevige discussie verwacht. Als er onverhoopt toch een lange discussie onstaat kan een forum-moderator de discussie afsplitsen naar een eigen topic.

Hoe te modereren
Modereren gaat grotendeels naar eigen inzicht, maar er zijn een aantal richtlijnen gemaakt waar een moderator zich grotendeels aan moet houden. Deze richtlijnen zijn te vinden in: reviews: Tweakers.net moderatie faq. Deze richtlijnen zijn bedacht, zodat elke reactie geplaatst bij een artikel een zo objectief mogelijke moderatie krijgt. Het is namelijk niet de bedoeling om een moderatie hoog of laag te modereren, omdat je het ermee eens bent of niet. Verder wordt sterk aangeraden de TMF miniFAQ door te lezen, want de meest voorkomende vragen komen daar aan bod.

Afwijkingen
Om de personen die veel mis-modereren eruit te vissen is er een ModBot gemaakt. Deze zal automatisch de afwijkingen controleren, zodat deze niet buiten proportie zijn. De afwijking van moderators met een active status zal afgewogen worden met de moderaties van de experts. Bij experts worden de afwijkingen vergeleken met andere experts. De afwijking van jezelf is te vinden op:
http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance

Meer informatie over de ModBot en klachtafhandeling is te vinden in:
ModBot / Modstatus klachtenloket

Hoe we de meldingen graag zien
• Plaats waar de fout staat inclusief volledige URL
(de directe URL is te verkrijgen door op het datum-tijd gedeelte te klikken boven elke reactie).
• Suggestie voor verbetering, evt. met een korte toelichting.

De Tweakers Moddereter Forum IRC :+
Er is ook een irc waar over moderaties en/of posts gepraat kan worden. Deze is hier te vinden:

/server irc.tweakers.net:6667
/join #tmf

Of direct via Mibbit:
http://embed.mibbit.com/?...eakers.net&channel=%23tmf

Links
Het TMF Beleid, ModFAQ en miniFAQ:
TMF Beleid
reviews: Tweakers.net moderatie faq
TMF miniFAQ

ModBot+ Klachtafhandeling:
ModBot / Modstatus klachtenloket

Modperformance (alleen voor de wat hogere modstatussen)
http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance

Vorige deel:
Het kleine-mismoderatietopic deel XIV

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-08-2024
nieuws: Amerikaanse tweaker maakt kerstverlichting met Wii en Guitar Hero

Artikel is net zoals het apple topic wat te hoog gemod enkele voorbeelden:

Wootlock in 'nieuws: Amerikaanse tweaker maakt kerstverlichting met Wii en Guitar Hero' :
Wow, dat is impressive ! :)
staat gewoon op +1 gemod

Rientie in 'nieuws: Amerikaanse tweaker maakt kerstverlichting met Wii en Guitar Hero' :
OMFG wat goed!!! :D
krijgt ook al een +1 mee

spaceboy in 'nieuws: Amerikaanse tweaker maakt kerstverlichting met Wii en Guitar Hero' :
Haha, wat vet!
krijgt ook al een +1.

En zo kan ik blijven verder gaan met reacties die op +1 staan die eigenlijk maar een 0 waard zijn. Gelieve hier allemaal nog eens over te gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door PietrKempy op 15-12-2009 10:14 . Reden: laatste zinnetje toegevoedg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:26

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Inderdaad, dat soort reacties horen op 0. Alleen in een .plan of artikel over t.net zelf kan zoiets nog een keer op +1.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Heb heel het artikel overlopen en vind een paar +1 posts maar ook hier is het net zoals met het artikel over apple van gisteren: heel veel reacties die niet meer waard zijn dan een 0 en af en toe een potentiele +1 die je dan maar ook een +1 geeft omdat je anders alles op -1/0 moet gaan modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik weet dat in .plan's soepeler gemodereerd mag worden, maar een +3 voor deze reply lijkt me toch echt weer iets te overdreven. Of zie ik dat verkeerd?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:41

Matis

Rubber Rocket

wildhagen schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 10:48:
Ik weet dat in .plan's soepeler gemodereerd mag worden, maar een +3 voor deze reply lijkt me toch echt weer iets te overdreven. Of zie ik dat verkeerd?
Gelukkig wordt er weer ge-papegaai-mod :') 6 x +3 is idd een beetje overdone, aangezien het ontopic is maar geen meerwaarde heeft een +1 van mij.

eXisTa in 'nieuws: Synaptics toont concept volgende generatie touchscreeninterface'
Ik vind vooral de edit, de post in kwaliteit naar beneden brengen. Daarnaast heeft het imo weinig toegevoegde waarde, aangezien hij alleen zijn menig geeft om zijn edit *kracht* bij te zetten en zichzelf niet in zijn eigen voet schiet.

[ Voor 29% gewijzigd door Matis op 15-12-2009 10:59 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

6x +3 kan door 1 mod gedaan zijn hoor ;) Het papegaaien valt dus heel erg mee, aangezien er verder geen +2 tussen staat waar hij toch een tijdje effectief op heeft gestaan.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Dirk schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 10:59:
6x +3 kan door 1 mod gedaan zijn hoor ;) Het papegaaien valt dus heel erg mee, aangezien er verder geen +2 tussen staat waar hij toch een tijdje effectief op heeft gestaan.
Mja, ik mag toch niet hopen dat een mod van het hoogste niveau een +3 geeft :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Dat was wel het geval hier.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
zou het geen klik fout zijn ? ;)

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Kan, maar als ik goed gok wie het is, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Anoniem: 243511 in 'nieuws: Apple schort levering 27"-iMacs op na problemen'
deze mag nog een tik naar -1 krijgen

vooral voor de kritiek op tweakers

Anoniem: 196662 in 'nieuws: Apple schort levering 27"-iMacs op na problemen'
deze twijfel ik , wat vinden jullie ?

Speedway4 in 'nieuws: Apple schort levering 27"-iMacs op na problemen'
lijkt me meer +1 omdat hij een ontopic reactie geeft op een vraag van degene daarboven

Guru Evi in 'nieuws: Apple schort levering 27"-iMacs op na problemen'
lijkt me gewoon offtopic en geen ongewenst
zeemeerman2 in 'nieuws: Apple schort levering 27"-iMacs op na problemen'
idem

[ Voor 72% gewijzigd door SRich op 15-12-2009 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 11:43
Kan iemand mij uitleggen waarom mijn reactie hier ongewenst is? :?

Noxious in 'nieuws: Amazon gaat ongebruikte rekenkracht van EC2-dienst veilen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Die hoort inderdaad absoluut op -1, puur ranten en niets anders.
Kies maar wat je leuk vindt, hij zit echt op het randje.
Speedway4 in 'nieuws: Apple schort levering 27"-iMacs op na problemen'
lijkt me meer +1 omdat hij een ontopic reactie geeft op een vraag van degene daarboven
Die mag inderdaad wel op +1.
En ook met deze twee ben ik het eens :)
Beetje hoog inderdaad, +1 is zat.
Om 1x -1 hoeft je je niet druk te maken hoor, je reactie stond er ook nog maar net. Dit is gewoon een beginner die niet weet waar hij mee bezig is. Maar je reactie is fixed nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 11:43
Ach ik maak me ook niet druk, maar net was het de enige moderatie :P was vooral verbaast :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

MoietyMe in 'nieuws: TU Eindhoven: laserlicht maakt snellere harddisks mogelijk'

Is dit nu een -1 of een 0, inhoudelijk stelt het natuurlijk weinig voor (anders dan een gratis les Nederlands), daarnaast vind ik het eigenlijk een beetje een flame/troll richting een goedbedoelde post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat is een -1. Als hij zo graag les wil geven, moet-ie maar solliciteren in het onderwijs als leraar Nederlands, daar schijnt nog een gebrek aan te zijn. Op de FP heeft het iig niks te zoeken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Schoolmeesters hebben we hier een hekel aan inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Dirk schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 13:08:
Schoolmeesters hebben we hier een hekel aan inderdaad.
:D Dan heb ik het, op voorhand, toch goed gemodereerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zomaar uit belangstelling, waarom is deze reactie gepowermod? Er was toch al een aardige consensus zo te zien, een powermod lijkt me dan ook redelijk overbodig eigenlijk?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Omdat de powermod geen -1 maar -2 had willen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ow, daar had ik idd nog niet aan gedacht, dat is idd een mogelijkheid, zei het failed in dit geval ;)

Zoals ik al zei was het geen kritiek, hij viel me alleen op :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ik heb hem maar weer op -2 gezet, omdat ik denk dat het een foutje was. De reactie was verwijderd en later door een PowerMod op -1 gemodereerd. Waarschijnlijk toevallig tegelijk geweest of die PowerMod had het scherm nog open staan.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Hij staat nu inmiddels wel op -2. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Pfff, nieuwe thread alweer. 't Gaat snel. Of dat positief is of niet mag men zelf invullen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Anoniem: 317813 in 'nieuws: Tony Hawk: Ride-board gemaakt met oog op nieuwe games'

Kansloze FiPo, naar -2?

JoJo_nl is ook lekker offtopic bezig in heel dat topic :/

[ Voor 27% gewijzigd door Matis op 15-12-2009 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Fipo vind ik wel meevallen, dus -1 genoeg en Jojo_nl is wat vrolijk bezig, maar valt ook wel mee. Bekijk maar gewoon per reactie wat de waarde zou moeten zijn.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
kunnen pro modjes dan -2 reactie's nog zien.?
Ik kan als grootmeester dat in ieder geval niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
stoepie2002 in 'nieuws: KPN voorziet glasvezelabonnement van symmetrische snelheden'

om deze een -1 te geven vind ik gewoon zeer ongewenst.

stoepie2002 in 'nieuws: KPN voorziet glasvezelabonnement van symmetrische snelheden'
Dan is die ook weer terecht, maar dat komt natuurlijk om omdat zijn eerste reactie een -1 kreeg

oja sorry dat ik 2 berichten onder elkaar zet ;( :$

[ Voor 5% gewijzigd door SRich op 15-12-2009 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
SRich schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 17:14:

om deze een -1 te geven vind ik gewoon zeer ongewenst.

Dan is die ook weer terecht, maar dat komt natuurlijk om omdat zijn eerste reactie een -1 kreeg

oja sorry dat ik 2 berichten onder elkaar zet ;( :$
-1 is normaal voor spellingsopmerkingen. Voor dat soort commentaar moet men in Geachte Redactie of (afhankelijk van het probleem) Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 35 zijn.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
De eerste vind ik in die vorm wel meevallen, want het is meer behulpzaam bedoeld dan een 'dit is fout!!!' reactie. Niet echt gewenst, maar op een dergelijke manier inhoudelijke fouten aangeven vind ik geen -1. Bij typfouten zal ik wel sneller een -1 geven, want die kan je ook gewoon negeren en zo'n reactie heeft derhalve geen inhoud.
SRich schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 17:10:
kunnen pro modjes dan -2 reactie's nog zien.?
Ik kan als grootmeester dat in ieder geval niet meer.
Ja :)
Nee :+

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat vinden jullie van deze reactie? Imho is het eerder een -1 dan een 0?

Hij noemt de overheid van Autralië zowel fascistisch als nazistisch, en de rest van de reactie is qua toonzetting ook nogal trollerig.

Kijk, ik ben het ook niet eens met wat Australië wil doen, maar om dat nou met fascisme te vergelijken gaat me toch echt 100 stapjes te ver...

Zijn vervolgreactie is overigens ook een -1 wegens combinatie van diverse trolls en flames, maar die staat al goed.

Of ben ik nou te streng?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Nee :N

promods zijn geen powermods hè O-)
wildhagen schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 18:12:
Wat vinden jullie van deze reactie? Imho is het eerder een -1 dan een 0?

Hij noemt de overheid van Autralië zowel fascistisch als nazistisch, en de rest van de reactie is qua toonzetting ook nogal trollerig.

Kijk, ik ben het ook niet eens met wat Australië wil doen, maar om dat nou met fascisme te vergelijken gaat me toch echt 100 stapjes te ver...

Zijn vervolgreactie is overigens ook een -1 wegens combinatie van diverse trolls en flames, maar die staat al goed.

Of ben ik nou te streng?
Lijkt mij ook een -1. Maar niet per se om wat hij over de overheid zegt, maar meer omdat hij andere users "verwerpelijke mensen" noemt.

[ Voor 72% gewijzigd door Arne op 15-12-2009 18:25 ]

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Komt allemaal door jouw titel :+

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
lawl, kan jij titels wijzigen ja? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Ja, heeft arne meer rechten dan de powermod als P(r)o(wer)mod ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Stelletje grapjassen :P

Ben ik nou de enige die hier een 0 in ziet? post is volgens mij niet relevant
Janusch in 'nieuws: AMD: 800.000 DirectX 11-gpu's geleverd'

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
SRich schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 18:49:
[...]
Ja, heeft arne meer rechten dan de powermod als P(r)o(wer)mod ?
Even voor de duidelijkheid: De PowerMods kunnen -2's zien en de rest niet meer.

(en arne is niet Prower dan mij :+ )

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

pcgek schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 19:16:

Nee, je bent niet de enige... Maar ik had die reactie nog niet gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:28

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

pcgek schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 19:16:

Nee hoor. Duidelijke 0, totaal oninteressant.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

wildhagen schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 18:12:

Of ben ik nou te streng?
Deze vind ik zelfs zo grof(doel vooral op het eerste gedeelte) dat er wel ff een break op losgelaten mag worden. Onzichtbaar maken die handel.

edit:
Andere 'de mijne is ook nog niet binnen' of 'komt pas later' posts staan wel op nul. Zou niet weten waarom deze daar ook niet naartoe mag.
Limbids in 'nieuws: AMD: 800.000 DirectX 11-gpu's geleverd'

En wat dit met het artikel te maken heeft?, ook een 0 dus.
Anoniem: 254370 in 'nieuws: AMD: 800.000 DirectX 11-gpu's geleverd'

[ Voor 34% gewijzigd door pcgek op 15-12-2009 20:25 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
nieuws: KPN zet glasvezel op een zijspoor en zet in op vdsl2 - update

Glasvezel ==> downloads ==> auteursrechten zullen ze hier gedacht hebben. Alles omtrent auteursrechten en het al dan niet legaal zijn van downloads op 0 modden?

Anoniem: 34296 in 'nieuws: KPN zet glasvezel op een zijspoor en zet in op vdsl2 - update'

Alsjeblieft zeg :? een +2 gaat echt niet on-topic. Gewoon het eindeloze muziekdownloaden geblaat. een 0 voor mij. Zal er wel aan liggen dat het een heel lange reactie is.

JoJo_nl in 'nieuws: KPN zet glasvezel op een zijspoor en zet in op vdsl2 - update'

nog 1 die een -1 waard is. Komt heel aanvallend over.

[ Voor 45% gewijzigd door PietrKempy op 15-12-2009 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragontje124
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-03 13:43
Anoniem: 157093 in 'nieuws: Android Market passeert grens twintigduizend applicaties'
zonder die laatste twee regels zou ik hier een +1 voor gegeven hebben.
Nu zit ik te denken aan een 0, wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
dragontje124 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 20:28:
Anoniem: 157093 in 'nieuws: Android Market passeert grens twintigduizend applicaties'
zonder die laatste twee regels zou ik hier een +1 voor gegeven hebben.
Nu zit ik te denken aan een 0, wat denken jullie?
Voor mij zelf een -1. Ik heb het niet zo voor de mensen die in een reactie kritiek geven op t.net. Daar is een forum voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragontje124
PietrKempy schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 20:30:
[...]

Voor mij zelf een -1. Ik heb het niet zo voor de mensen die in een reactie kritiek geven op t.net. Daar is een forum voor.
hmm ja je hebt gelijk inderdaad toch een -1 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157093

dragontje124 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 20:32:
[...]

hmm ja je hebt gelijk inderdaad toch een -1 waard.
Interessant. De kritiek op tweakers maakt de rest van de reactie (die volgens jou een +1 ontopic waard is) een -1 waard. Niet lichtelijk overdreven?
Dirk schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 12:55:
[...]

Die hoort inderdaad absoluut op -1, puur ranten en niets anders.
Ranten? Ik noem dat nog steeds "gefundeerd een mening geven".

Ik zie het alweer. Énige kritiek op het tweakers bolwerk maakt elke reactie ongewenst, ook al is de kritiek prima gefundeerd. Sneu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:28

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Anoniem: 157093 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 21:25:
[...]

Interessant. De kritiek op tweakers maakt de rest van de reactie (die volgens jou een +1 ontopic waard is) een -1 waard. Niet lichtelijk overdreven?

[...]

Ik zie het alweer. Énige kritiek op het tweakers bolwerk maakt elke reactie ongewenst, ook al is de kritiek prima gefundeerd. Sneu
Ook ik heb een -1 gegeven vanwege de klaagzang over de nieuwspost gezien de FP gewoon niet de plek is om dergelijke klachten te bespreken (daar is GR voor o.a.). Erg jammer is ook de toon die je hier neer vind ik. Ik twijfelde tussen een 0 en -1 gezien de eerste zin uit jouw post toch interessant is maar op deze manier glijd je al snel richting de -1.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragontje124
[...]

[...]

naja ik zag eerst wel een ontopic gedeelte in de post maar toen ik goed las was eigenlijk de hele post kritiek op de redactie en had dus in het Geachte Redactie forum gemoeten. Maar natuurlijk was je kritiek terecht (dan bedoel ik het feit dat maar 1 developer dat had gemeld), maar dit was niet de juiste plek om deze te uitten, daarom heb ik je een -1 gegeven.

Als je het op een positievere manier had gebracht had ik er nog een +1 voor gegeven.

[ Voor 12% gewijzigd door dragontje124 op 15-12-2009 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
[...]

[...]

Wanneer dit de enige manier is waarop je kan reageren zal dat inderdaad het gevoel opleveren dat kritiek niet mag. Wanneer je dit niet als ranten ziet snap ik je verontwaardiging over de moderaties wel. Wanneer je er gewoon van had gemaakt dat dit van slechts een enkele bron komt en nogal voorbarig is was het wel weer een +1 waard geweest imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

PietrKempy schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 20:25:
nieuws: KPN zet glasvezel op een zijspoor en zet in op vdsl2 - update

Glasvezel ==> downloads ==> auteursrechten zullen ze hier gedacht hebben. Alles omtrent auteursrechten en het al dan niet legaal zijn van downloads op 0 modden?

Anoniem: 34296 in 'nieuws: KPN zet glasvezel op een zijspoor en zet in op vdsl2 - update'

Alsjeblieft zeg :? een +2 gaat echt niet on-topic. Gewoon het eindeloze muziekdownloaden geblaat. een 0 voor mij. Zal er wel aan liggen dat het een heel lange reactie is.
Het is een betoog, en een sterk betoog. Hij heeft alleen een probleem: hij is offtopic, totaal en volledig offtopic. Van zijn potentiële +3 moet ik dus 2 punten aftrekken en ik kom uit op een +1. Een 0 ga ik hem niet geven, daarvoor is de reactie als geheel veel te sterk.
Die hoort inderdaad op -1, op-de-man-reacties hoeven we hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157093

arne schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 21:44:
[...]

Wanneer dit de enige manier is waarop je kan reageren zal dat inderdaad het gevoel opleveren dat kritiek niet mag. Wanneer je dit niet als ranten ziet snap ik je verontwaardiging over de moderaties wel. Wanneer je er gewoon van had gemaakt dat dit van slechts een enkele bron komt en nogal voorbarig is was het wel weer een +1 waard geweest imho.
Oftewel, jullie modereren niet naar inhoud, maar naar de toon van een bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Het één hoeft het ander niet uit te sluiten. Wij, of laat ik voor de afwisseling eens voor mijzelf spreken, ik modereer in beginsel op basis van inhoud; relatie met het topic, argumentatie, onderbouwing, sterk uitdragen persoonlijke opvatting. Vervolgens zijn er nog een aantal zaken die de waarde voor mij onderuit kunnen schoppen; Onnodig geflame / getroll, persoonlijke aanvallen etc. Vervolgens zijn er uiteraard nog wat uitzonderingen, maar daar ga ik mijzelf en jou meer niet mee vermoeien.

In dit geval was je kennelijk van mening dat je je informatie (dat het maar één bron was en daardoor vragen bij de betrouwbaarheid gesteld kunnen, misschien wel moeten, worden.) niet effectief ten toon kon spreiden zonder dit gepaard te laten gaan met populair getroll. Want zeg nou eerlijk, wat heeft
Ik snap niet wat er met tweakers aan de hand is. Ik zie de kwaliteit van de berichtgeving echt achteruit gaan. Het begint een beetje op de Telegraaf te lijken hierzo.
nu voor een meerwaarde bij dit topic? Wat heeft de lezer hier aan? Gefeliciteerd, je bent wat frustratie kwijt, maar heeft dit voor iemand anders nut?

Naar mijn mening is dit een dusdanig nutteloze, ranterige, toevoeging dat het een -1 wordt. Dat je het niet als ranten maar het geven van een gefundeerde mening wil opvatten is leuk, maar wat heeft die gefundeerde mening dan met dit topic te maken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-08-2024
Ben het wel eens met arne, hoewel ik aan de andere kant ook vind dat we soms wat doorslaan. Iedere benoeming van tweakers zelf en lichte vormen van kritiek, maken een post meteen minder lijkt het. In het bovenstaande geval van Boris is het inderdaad net even ietwat te, door de Telegraaf vergelijking, maar als dat er niet had gestaan en de rest van de kritiek wel dan zou ik daar persoonlijk geen aftrek voor hebben gegeven. Wat dat betreft mag een mening gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
O het simpel te houden, wordt kritiek op Tweakers (en dan met name de redactie/de schrijver) gewoon niet getolereerd. Dat hoort in Geachte Redactie en niet op de Frontpage. In principe is het gewoon reden voor aftrek, zolang het maar in verhouding is.

Bij een reactie van drie flinke alinea's waar de laatste regel ingaat op het falen van de redactie op één of andere manier dan hoef je geen aftrek te geven natuurlijk; dat is veel te hard. Echter zoals gezegd, de reactie van Boris gaat praktisch alleen over de 'fout' van de redactie, dus aftrek is niet meer dan logisch. Het is nu een beetje laat, maar normaal modbreaken we zo'n reactie en verwijderen we dat soort tekst gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Sebas1979 in 'plan: Pricewatch-update december 2009'
Daar begint een klein relletje mbt de verhoudingen tussen Belgie en Nederland. Misschien even modbreaken met het verzoek om het gezellig te houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Och, iedereen weet zich nog prima te beheersen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Tot nu toe lijkt het wel mee te vallen. Ik vond het ook wel een pikant grapje trouwens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Cloud schreef op woensdag 16 december 2009 @ 11:03:
Tot nu toe lijkt het wel mee te vallen. Ik vond het ook wel een pikant grapje trouwens :P
Dat is zeker waar, het gaat er nu idd nog vredelievend aan toe.

Het hoeft maar bij één radicale Belg in het verkeerde keelgat te schieten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ik weet niet of kicken toegestaan is om de aandacht te vestigen op dit draadje, maar ik doe het toch.

Beaves in 'plan: Woensdag korte downtimes door plaatsing nieuwe pdu's'

Zeer ongewenst en dient ook helemaal niet in dat draadje besproken te worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ze maken gebruik van dezelfde apperatuur als t.net en hij deelt ervaringen daarmee met ons. Ik zie het probleem niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Link je misschien de verkeerde reactie? Want dit vind ik best een fijne reactie eigenlijk :) Ervaringen zijn altijd goed en in het licht van een .plan vind ik het zelfs wel een +2'tje waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Cloud schreef op woensdag 16 december 2009 @ 12:07:
Link je misschien de verkeerde reactie? Want dit vind ik best een fijne reactie eigenlijk :) Ervaringen zijn altijd goed en in het licht van een .plan vind ik het zelfs wel een +2'tje waard.
Dan verschillen we daarin van mening, ik vond hem iig erg onprettige reactie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Door gebruik van 'ruk' 2x? Het is een ervaring met betrekking tot de gebruikte apparatuur en dus zeker niet zeer ongewenst als je op basis daarvan modereert.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Laatst online: 14:05
Ernstig gebrek aan ethiek: Matthew in 'nieuws: Microsoft ontwikkelt software om kinderporno te herkennen'
En deze mag zijn mond ook met zeep wassen: Anoniem: 327310 in 'nieuws: Microsoft ontwikkelt software om kinderporno te herkennen'

[ Voor 35% gewijzigd door Barleone op 16-12-2009 13:26 ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Kixtart schreef op woensdag 16 december 2009 @ 12:57:
Door gebruik van 'ruk' 2x? Het is een ervaring met betrekking tot de gebruikte apparatuur en dus zeker niet zeer ongewenst als je op basis daarvan modereert.
Mja, misschien dat het daaraan ligt, maar de meerderheid beslist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-05 21:22

Electrowolf

Mod met Liefde!

imho een -1 en 0, die tweede verkondigd dan wel een harde mening, maar ik zie het nog niet als beledigend.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik vind het beide -1's, ook die tweede. Mensen zomaar 'smerige rotzakken' noemen en ze een 'nekschot' toewensen gaat imho way too far, is gewoon een flamebait imho.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-12-2024
Moet thaan in 'nieuws: LaCie introduceert 13mm dikke externe 640GB-hdd' in het lintje na multipasser in 'nieuws: LaCie introduceert 13mm dikke externe 640GB-hdd', niet gewoon op -1 staan? Wou ook nog wat over de rest zetten maar dat staat inmiddels al redelijk recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Is Anoniem: 290298 in 'nieuws: LaCie introduceert 13mm dikke externe 640GB-hdd' niet offtopic / nietszeggend genoeg voor een -1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Hij vraagt zich iets af over wat de voorganger heeft geschreven en is verder niet echt aan het trollen of flamen. daar zou ik geen -1 aan geven!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
k1n8fisher schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:08:
[...]

Hij vraagt zich iets af over wat de voorganger heeft geschreven en is verder niet echt aan het trollen of flamen. daar zou ik geen -1 aan geven!
idd gewoon een 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Goh,dat er nog zoveel nulletjes aan gegeven zijn. Buiten het feit dat ie niks toevoegt zou je er door de smiley weldegelijk een behoorlijke sneer in kunnen zien. ''Sexy associëren met een harddisk?- ben jij niet goed bij je hoofd ofzo?'' of- ''die is gek'' Zonder de smiley een 0,maar nu ga ik toch voor de -1.

Trouwens, waarde in 'de eerste post' zie ik ook niet,die kan volgens mij best op 0
lordMocro in 'nieuws: LaCie introduceert 13mm dikke externe 640GB-hdd'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Zo zwaar kan ik echt niet tillen aan die reactie hoor. Zijn parent had ik overigens ook al een 0 gegeven, die hoeft echt niet op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragontje124
pcgek schreef op woensdag 16 december 2009 @ 18:29:
[...]

Goh,dat er nog zoveel nulletjes aan gegeven zijn. Buiten het feit dat ie niks toevoegt zou je er door de smiley weldegelijk een behoorlijke sneer in kunnen zien. ''Sexy associëren met een harddisk?- ben jij niet goed bij je hoofd ofzo?'' of- ''die is gek'' Zonder de smiley een 0,maar nu ga ik toch voor de -1.

Trouwens, waarde in 'de eerste post' zie ik ook niet,die kan volgens mij best op 0
lordMocro in 'nieuws: LaCie introduceert 13mm dikke externe 640GB-hdd'
ja hoor duidelijk een 0 (Staat ie nu ook op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

@DirkW:

Met deze :? had ik er nog een 'ik vraag me af' in kunnen zien. Maar zoals als hij er nu staat straalt er te veel negativiteit vanaf, wat hoogstwaarschijnlijk ook de bedoeling is geweest van de poster.
De smiley doet mij te veel afbreuk aan die paar(toch al nutteloze) woorden. Daarom zie ik hem liever op -1 dan op 0. :)

edit:
Wil toch nog even iets toevoegen voor degenen die hem afgerond hebben naar de nul,omdat ze hem voor onschuldig hebben aangezien:
Waarom zou je één woord uit iemands reactie zoals 'sexy' (wat verder al helemaal geen waarde heeft) aangrijpen om zelf te reageren? Combineer dat met die smiley en je begrijpt wat de intentie is geweest van de poster. >:)

[ Voor 39% gewijzigd door pcgek op 16-12-2009 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaiNe
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-05 15:42
Virgin onthult SpaceShipTwo voor ruimtetoerisme
Misschien wat offtopic, maar ongewenst vind ik er over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
pcgek schreef op woensdag 16 december 2009 @ 19:12:
@DirkW:

Met deze :? had ik er nog een 'ik vraag me af' in kunnen zien. Maar zoals als hij er nu staat straalt er te veel negativiteit vanaf, wat hoogstwaarschijnlijk ook de bedoeling is geweest van de poster.
De smiley doet mij te veel afbreuk aan die paar(toch al nutteloze) woorden. Daarom zie ik hem liever op -1 dan op 0. :)

edit:
Wil toch nog even iets toevoegen voor degenen die hem afgerond hebben naar de nul,omdat ze hem voor onschuldig hebben aangezien:
Waarom zou je één woord uit iemands reactie zoals 'sexy' (wat verder al helemaal geen waarde heeft) aangrijpen om zelf te reageren? Combineer dat met die smiley en je begrijpt wat de intentie is geweest van de poster. >:)
Zo zie ik het dus ook eigenlijk. Een 0 zou ook wel kunnen, maar de lichte troll / sneer / negatieve smiley in combinatie met de nietszeggendheid van de reactie had ik ook voor de -1 gekozen.

• Sallin
  • Niet online
Ik kan er niets meer aan doen, de 48h zijn verstreken.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Noem dan iig iets wat tegenvalt,de reactie is me nu te vlak/neutraal om er een +1 in te zien. Van mij een 0 dus.
duke_online in 'nieuws: MSI werkt aan overgeklokte Lightning-editie van HD 5870'

edit:
Korte maar relevante toevoeging, wmb +1.
Olaf van der Spek in 'nieuws: FTC klaagt Intel aan wegens machtsmisbruik'

[ Voor 30% gewijzigd door pcgek op 17-12-2009 11:36 ]

• SRich
pcgek schreef op donderdag 17 december 2009 @ 10:44:
Noem dan iig iets wat tegenvalt,de reactie is me nu te vlak/neutraal om er een +1 in te zien. Van mij een 0 dus.
duke_online in 'nieuws: MSI werkt aan overgeklokte Lightning-editie van HD 5870'
van mij ook een 0

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:43

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Elmo299 in 'nieuws: Belgische politie vindt mobiele alcoholcontrolemelder 'verwerpelijk''
Ik vind de vele +2's die hij heeft gekregen een beetje overdreven. Het is verder niet een hele inzichtvolle reactie, maar gewoon iemand die zijn persoonlijke situatie schetst. Wat dat betreft zullen het vooral meningsmods zijn.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• SRich
nieuws: 'Buma moet sorry zeggen tegen auteursrechtenorganisaties'

Het is weer opletten, een nieuws bericht over buma ;)

[ Voor 57% gewijzigd door SRich op 17-12-2009 11:47 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

coretx in 'nieuws: Belgische politie vindt mobiele alcoholcontrolemelder 'verwerpelijk''

Lijkt me gezien het toontje ("muil houden!") gewoon een flamebait?

Virussen? Scan ze hier!

• SRich
momenteel staat ie 18 x -1 7x 0 4 +1
Dus die komt er wel ;)

RM-rf in 'nieuws: 'Buma moet sorry zeggen tegen auteursrechtenorganisaties''
citruspers in 'nieuws: 'Buma moet sorry zeggen tegen auteursrechtenorganisaties''

degene die deze 2 een +3 geven zou die ff nagekeken kunnen worden, ik weet dat het een beginnende modder is(1x weging) maar 2 keer is irritant

[ Voor 35% gewijzigd door SRich op 17-12-2009 11:56 ]

• Sjaaksken
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-01 08:04
Deze topic werd -6 punten op ongewenst gemod (totale status staat wel op "offtopic", maar er is geen enkele reden om deze post als ongewenst te modden. Misschien de moeite waard om na te kijken wie normale posts als ongewenst mod? (lijkt me weer een geval van opiniemodden)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zo normaal is hij niet, een -1 is ook niet onverdedigbaar, gezien de maffia-vergelijking. Levert hem iig een punt aftrek op, meer dan een 0 is het niet met die vergelijking.

Die -1 was overigens van mij, en van voor zijn edit, toen was hij nog wat erger dan hij nu is. Heb hem dan ook veranderd van een -1 naar een 0.

[ Voor 29% gewijzigd door wildhagen op 17-12-2009 12:37 ]

Virussen? Scan ze hier!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Als hij het woord organisatie ipv maffia had gebruikt, had ik er een +1 aan gegeven . Nu ook een 0 van mij.

edit:
Deze maffiavergelijking laat verder geen ruimte,zoiets vind ik dan wel weer op -1 thuishoren
Anoniem: 244769 in 'nieuws: 'Buma moet sorry zeggen tegen auteursrechtenorganisaties''

[ Voor 55% gewijzigd door pcgek op 17-12-2009 13:03 ]

• Regeneration
  • Niet online
Men vind het kennelijk erg leuk om nog verder op te reageren: _Thanatos_ in 'nieuws: LaCie introduceert 13mm dikke externe 640GB-hdd'. Is dat nog steeds een 0? Er is wel al 1x +3 gegeven en dat is het in ieder geval zeker niet.

• Dirk

Dirk

Kleutergedoe bij serieuze artikelen, nee dank je.

• SRich
wildhagen schreef op donderdag 17 december 2009 @ 12:37:
Zo normaal is hij niet, een -1 is ook niet onverdedigbaar, gezien de maffia-vergelijking. Levert hem iig een punt aftrek op, meer dan een 0 is het niet met die vergelijking.

Die -1 was overigens van mij, en van voor zijn edit, toen was hij nog wat erger dan hij nu is. Heb hem dan ook veranderd van een -1 naar een 0.
De mod heeft nu wel hem aangepast naar 0.... :o

• Dirk

Dirk

Ja, vanzelfsprekend. Lees de tweede alinea van wildhagens reactie ook eens...

• Sjaaksken
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-01 08:04
Wildhagen, het is niet de eerste keer dat ik een post zie die wel degelijk opgebouwd is, waarop je een -1 geeft. Strookt duidelijk met de modregels, het is niet omdat jij persoonlijk pro auteursrecht bent, dat je iemand die hier een tegengestelde mening op heeft, moet modden met -1... De maffia-vergelijking wordt enorm veel gemaakt, en geeft in veel gevallen enkel een mening weer dat de poster het niet eens is met de praktijken van auteursrechtenorganisaties. Het getuigt van amateurisme om op deze manier te modden, zeker aangezien je een hoge modstatus hebt...

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dank je, ik zou zeggen herschrijf je post even zonder allerlei trolls, flames en loze ononderbouwde beschuldigingen, en als je dat gedaan hebt wil ik best met je in discussie gaan.

Je staat me hier even regelrecht van van alles te beschuldigen, is dat bij jou normaal ofzo?

Hij beschuldigt de Buma van afpersingen, moord, ontvoeringen, drugshandel (allemaal dingen die de maffia doet, en daar worden ze mee vergeleken, let op dat hij het niet over maffiapraktijken heeft, maar over de maffia zelf!). Dat is een troll, dus hij mag nog blij zijn met een 0.

En zeker omdat je heus wel weet wat er voor zijn edit stond, en zoals ik al zei was mijn mod van VOOR zijn edit.

Virussen? Scan ze hier!

• Dirk

Dirk

Een veel gemaakte vergelijking is nog geen goede vergelijking. Godwin wordt er ook vaak genoeg bij gehaald, dat maakt het nog niet gewenst. De maffia is een organisatie die door middel van bedreiging, afpersing, geweld en moord haar doelen probeert te bereiken, daar kun je niet zomaar iedere organisatie met een handswijze waar jij het niet mee eens bent vergelijken. Een organisatie die, volgens jou, gebruik maakt van, bijvoorbeeld, op afpersing lijkende praktijken is nog lang niet vergelijkbaar met de maffia. Vergelijkingen die op zo'n manier worden overtrokken zijn gewoon ongewenst.

• Arne
Wildhagen heeft, correct me if I'm wrong, gewoon een hekel aan vergelijkingen criminele organisaties. Daar kan ik het persoonlijk alleen maar mee eens zijn. Dat sommige mensen dit kennelijk nodig hebben om überhaupt een punt te maken komt discussiëren niet echt ten goede. In het geval van deze reactie heeft de poster het over "een maffia die zijn protectie opdringt aan winkeliers.", oftewel, een specifieke handeling van de maffia en niet de maffia in het algemeen. Die vergelijking stoort mij nog niet heel erg, waarom ik het nog wel een +1 geef, maar ik kan mij prima indenken dat een ander hier anders over denkt!

Verder ben ik het met wildhagen eens dat ononderbouwde beschuldigingen van een algemeen gedrag op basis van een enkele post waar je het mee oneens bent de discussie niet echt ten goede komt en van een behoorlijk amateurisme getuigd, om je eigen woorden maar even te gebruiken :p

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wildhagen heeft, correct me if I'm wrong, gewoon een hekel aan vergelijkingen criminele organisaties
Je hebt het niet verkeerd ;)

Ik vind het een extreem zwaktebod als je dit soort criminele organisaties erbij moet halen. Als iemand zijn punt alleen maar op zo'n zeer zwakke manier kan brengen, kan je je afvragen of dat punt wel zo sterk is als je denkt. Want dan had je het op de inhoud wel kunnen winnen, en hadden dit soort onzinnige vergelijkingen er niet bijgehaald hoeven te worden.

Getuigt mijns inziens gewoon van een stukje onvolwassenheid, iig op het valk van discussietechnieken en methodieken.

Virussen? Scan ze hier!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:31
wildhagen schreef op donderdag 17 december 2009 @ 15:40:
[...]

Ik vind het een extreem zwaktebod als je dit soort criminele organisaties erbij moet halen. Als iemand zijn punt alleen maar op zo'n zeer zwakke manier kan brengen, kan je je afvragen of dat punt wel zo sterk is als je denkt. Want dan had je het op de inhoud wel kunnen winnen, en hadden dit soort onzinnige vergelijkingen er niet bijgehaald hoeven te worden.

Getuigt mijns inziens gewoon van een stukje onvolwassenheid, iig op het valk van discussietechnieken en methodieken.
En ik sluit mij daar nog even bij aan, door het standpunt te verruimen voor meerdere woorden die totaal niet bijdragen aan een discussie. :Y

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

wildhagen schreef op donderdag 17 december 2009 @ 15:40:
[...]

Niet om het een of ander, maar sommige woorden zijn in de Nederlandse taal opgenomen voor vergelijken enzo. Je kan wel doen alsof het louter een criminele organisatie is en daarmee geen taalrecht heeft, maar da's crimineel IMO. (pun intended).

't wordt pas echt zwak wanneer men WO2 enzo erbij sleept, die hebben nauwelijks toegang tot het woordenboek en dat zijn de zwakteboden. En op inhoud kan je altijd wel winnen tenzij je niet het spectrum van taal volledig mag gebruiken, zoals idd maffia enzo. Dingen bij naam benoemen werkt vaak het best, niet dat omslachtige. Pol Pot gewoon klootzak* noemen is beter dan Pol Pot "iemand met niet geheel verenigbare ideeen omtrent samenleven" noemen. Iedereen kiest voor klootzak en daarom heeft klootzak ook een taalkundige betekenis gekregen.
Maffia heeft primair in de Nederlandse taal de kern van afpersing meegekregen en pas secundair komt dat moord en doodslag tevoorschijn. Dat een betoog onderbouwing nodig heeft om dat verwijt te kunnen maken is evident maar wanneer dat betoog er staat (en eindconclusie = maffia) dan is maffia echt geen reden om de -1 te grijpen. Er zit zat maffia in de legale tak van Nederland (overheid) om de verdachtmaking te billijken.

* = FTSOA

[ Voor 13% gewijzigd door Delerium op 17-12-2009 16:55 ]

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.