Tsja, ik vind dat Wildhagen zeker gelijk heeft dat veel vergelijkingen met bepaalde organisaties onzinnig en inderdaad die -1 waardig zijn. Echter, sommige woorden hebben een iets andere betekenis gekregen en zijn soms zelfs spreektaal geworden. Dat hij ze maffia noemt, wilt helemaal niet zeggen dat hij ermee de parktijken van de maffia bedoelt... het is eerder een woord wat staat voor "onbetrouwbaar zooitje"... maar het is erg discutabel dat zeker. Ik keur maffia, mits het verder een goede post is, niet meteen zo hard af met een -1. Vergelijkingen als Nazi oid is iets wat zeker niet normaal wordt genoemd, dus dat is dan zowiezo wel weer een -1. Het is een lastige keus vind ik soms.
Ik ben ondanks mijn aanmelding niet echt aan het modereren geslagen, dat heeft met een aantal zaken te maken. Van een daarvan is het misschien wel zinvol (in ieder geval voor mij) om dat hier te bespreken.
Ik begrijp denk ik niet goed wat ik hoe ik moet modereren. Als ik de faq bekijk lees ik bijvoorbeeld: '... waarvan de inhoud een nuttige toevoeging is op de discussie in een thread of de informatie in het artikel.'
daaruit zou ik de conclusie trekken dat je posts onder een artikel (ook) in het kader van een thread zou moeten modereren. Als iemand bijvoorbeeld iets totaal offtopics over Mickey Mouse post onder een nieuwspost over een nieuw moederbord zou ik geneigd zijn die post een -1 te geven (zie ook bij -1 in de faq: 'zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde,) Als iemand onder dat bericht in die thread echter weer een goede opmerking over Mickey post zou ik die eventueel weer een +1 kunnen geven, omdat de inhoud een nuttige toevoeging is op de discussie in die thread.
Ik heb echter de indruk dat dit niet de gangbare manier van modereren is. Dit geeft mij weer de indruk dat ik gewoon niet snap hoe te modereren (en daarom doe ik het dus ook maar niet).
Hoe zit het?
Ik begrijp denk ik niet goed wat ik hoe ik moet modereren. Als ik de faq bekijk lees ik bijvoorbeeld: '... waarvan de inhoud een nuttige toevoeging is op de discussie in een thread of de informatie in het artikel.'
daaruit zou ik de conclusie trekken dat je posts onder een artikel (ook) in het kader van een thread zou moeten modereren. Als iemand bijvoorbeeld iets totaal offtopics over Mickey Mouse post onder een nieuwspost over een nieuw moederbord zou ik geneigd zijn die post een -1 te geven (zie ook bij -1 in de faq: 'zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde,) Als iemand onder dat bericht in die thread echter weer een goede opmerking over Mickey post zou ik die eventueel weer een +1 kunnen geven, omdat de inhoud een nuttige toevoeging is op de discussie in die thread.
Ik heb echter de indruk dat dit niet de gangbare manier van modereren is. Dit geeft mij weer de indruk dat ik gewoon niet snap hoe te modereren (en daarom doe ik het dus ook maar niet).
Hoe zit het?
Je moet de FAQ ook niet als een letterlijke handleiding zien in dit geval, maar als een ondersteuning bij twijfelgevallen en als introductie tot het modereren. In het geval van het aangehaalde voorbeeld: Wanneer het echt zwaar offtopic wordt, als in, niet eens meer een raakvlak met het artikel heeft, dan is dat geen +1. Wanneer het van moederborden naar een combinatie met het bijbehorende werkgeheugentype gaat en daar dan weer de voor en nadelen besproken worden van de verschillende soorten van dat type (volg je hem nog?
), dan is dat offtopic met betrekking tot "het moederbord", maar wel een nuttige toevoeging in de subthreat met nog wel enig raakvlak.
Om het simpel te houden: Aangezien je de FAQ gelezen hebt en zelfs de moeite doet tot een post hier zal ik het gewoon proberen als ik jou was, voornamelijk aan de hand van de labels bij de scores, op inhoud, en twijfelgevallen hier even posten.
Om het simpel te houden: Aangezien je de FAQ gelezen hebt en zelfs de moeite doet tot een post hier zal ik het gewoon proberen als ik jou was, voornamelijk aan de hand van de labels bij de scores, op inhoud, en twijfelgevallen hier even posten.
When you only live once, try not to die?
nieuws: Snelheid Belgisch internetknooppunt vervijfvoudigt volgend jaar
Het stukje gaat over Belgie en internet, dus moet er gezeurd worden over datalimieten. Het is volkomen offtopic, dus iig een 0, maar ik neig naar -1en voor dat soort posts omdat het bijna gelijk staat aan trollen.
Wat voorbeelden (sommige staan al op -1)
Teutates in 'nieuws: Snelheid Belgisch internetknooppunt vervijfvoudigt volgend jaar'
Cedrix9000 in 'nieuws: Snelheid Belgisch internetknooppunt vervijfvoudigt volgend jaar'
BlueLed in 'nieuws: Snelheid Belgisch internetknooppunt vervijfvoudigt volgend jaar'
Het stukje gaat over Belgie en internet, dus moet er gezeurd worden over datalimieten. Het is volkomen offtopic, dus iig een 0, maar ik neig naar -1en voor dat soort posts omdat het bijna gelijk staat aan trollen.
Teutates in 'nieuws: Snelheid Belgisch internetknooppunt vervijfvoudigt volgend jaar'
Cedrix9000 in 'nieuws: Snelheid Belgisch internetknooppunt vervijfvoudigt volgend jaar'
BlueLed in 'nieuws: Snelheid Belgisch internetknooppunt vervijfvoudigt volgend jaar'
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Crosspost uit Artikel over België == gezeik over datalimieten...Sallin schreef op donderdag 17 december 2009 @ 21:31:
nieuws: Snelheid Belgisch internetknooppunt vervijfvoudigt volgend jaar
YellowOnline schreef op donderdag 17 december 2009 @ 21:32:
[...]
Ik heb ze consequent op -1 gemod eigenlijk. Wat mij betreft is het een troll om voor de zoveelste keer een offtopic discussie uit te lokken.
Maw. ik ben het nogal eens met de TS. Maar misschien hoort deze discussie beter thuis in het moderatietopic en niet in GA.
Selectief quoten uit een ander topic:
Ben ik het wel mee eens. Al kunnen sommige parents best op -1 wat mij betreft.Dirk schreef op donderdag 17 december 2009 @ 21:37:
-1 is te zwaar. Die is gereserveerd voor de sociaal onaangepaste reacties, en dat is dit nog niet. Dit is gewoon simpel offtopic. De uitlokking zie ik nou ook niet zo erg, hooguit van de parents, de child reacties lokken al helemaal niets uit.
When you only live once, try not to die?
Zo doe ik het inderdaad.arne schreef op donderdag 17 december 2009 @ 21:45:
Selectief quoten uit een ander topic:
[...]
Ben ik het wel mee eens. Al kunnen sommige parents best op -1 wat mij betreft.
This too shall pass
Dat is geen troll, de regels zijn duidelijk, of jij een hekel hebt aan het verwijzen naar criminele organisaties of niet is irrelevant en staat ook niet zo uitgelegd in de mod regels.Dank je, ik zou zeggen herschrijf je post even zonder allerlei trolls, flames en loze ononderbouwde beschuldigingen, en als je dat gedaan hebt wil ik best met je in discussie gaan.
Je staat me hier even regelrecht van van alles te beschuldigen, is dat bij jou normaal ofzo?
Hij beschuldigt de Buma van afpersingen, moord, ontvoeringen, drugshandel (allemaal dingen die de maffia doet, en daar worden ze mee vergeleken, let op dat hij het niet over maffiapraktijken heeft, maar over de maffia zelf!). Dat is een troll, dus hij mag nog blij zijn met een 0.
Trouwens voor een man die mensen als criminelen bestempelt indien ze al dan niet downloaden lijkt me uw houding tov het verwijzen naar maffia organisaties erg hypocriet.
Dat je deze praktijk per default toepast (en dus meningmod) toont deze post van een tijdje terug.
Dit staat er nochtans duidelijk in de Mod FAQ en ik vermoed dat je zelf ook niet je posts op -1 laat zetten indien je verwijst naar het criminele karakter van downloaders....
Het is onder geen beding de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die conflicteert met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een lage waardering, enkel vanwege het meningsverschil. De kwaliteit van de argumentatie is leidend voor de waardering. Het omhoog modereren van reacties met een eensgezinde mening is eveneens ongewenst gedrag. Onvrede over een verkondigde mening kun je laten blijken door een reactie te plaatsen waarin je de mening weerlegt. Gebruikers die veel zogenaamde fanboymoderaties doen, zullen uitgeschakeld worden door de modBot.
Toch wel weer een echte FiPo wat mij betreft: sinkfun in 'nieuws: Intel introduceert tijdens CES nieuwe Core-processors'
-1 van mij iig.
-1 van mij iig.
Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje
Spekker in 'nieuws: Snelheid Belgisch internetknooppunt vervijfvoudigt volgend jaar'
Hij was al offtopic en probeerde in het OT te zijn maar ging verder dus -1
CyBeR in 'nieuws: Snelheid Belgisch internetknooppunt vervijfvoudigt volgend jaar'
Geekomatic in 'nieuws: Snelheid Belgisch internetknooppunt vervijfvoudigt volgend jaar'
coretx in 'nieuws: Snelheid Belgisch internetknooppunt vervijfvoudigt volgend jaar'
Geweldige humor -1 alle 3
Hij was al offtopic en probeerde in het OT te zijn maar ging verder dus -1
CyBeR in 'nieuws: Snelheid Belgisch internetknooppunt vervijfvoudigt volgend jaar'
Geekomatic in 'nieuws: Snelheid Belgisch internetknooppunt vervijfvoudigt volgend jaar'
coretx in 'nieuws: Snelheid Belgisch internetknooppunt vervijfvoudigt volgend jaar'
Geweldige humor -1 alle 3
Zijn dit nu +3 reacties:
ppl in 'nieuws: 'Dell komt met Ultrasharp U2711-monitor met 2560x1440-resolutie''
babananana in 'nieuws: 'Dell komt met Ultrasharp U2711-monitor met 2560x1440-resolutie'' ?
Lange verhalen, ook goed, maar ook weer niet opzienbarend genoeg voor een +3 lijkt mij. Ik heb ze beide een +2 gegeven.
En dit:
Anoniem: 333044 in 'nieuws: 'Dell komt met Ultrasharp U2711-monitor met 2560x1440-resolutie'' (FiPo)
met later er deze reactie overheen:
Anoniem: 333044 in 'nieuws: 'Dell komt met Ultrasharp U2711-monitor met 2560x1440-resolutie''
mag van mij op -2. In ieder geval is op zijn minst een mailtje naar de persoon op zijn plaats. Zoooooooooooo kinderachtig...
/edit
Deze reactie Anoniem: 154887 in 'nieuws: 'Dell komt met Ultrasharp U2711-monitor met 2560x1440-resolutie'' heeft zelfs van een tweaker een +1 gekregen......
. De één klopt het teken niet....
ppl in 'nieuws: 'Dell komt met Ultrasharp U2711-monitor met 2560x1440-resolutie''
babananana in 'nieuws: 'Dell komt met Ultrasharp U2711-monitor met 2560x1440-resolutie'' ?
Lange verhalen, ook goed, maar ook weer niet opzienbarend genoeg voor een +3 lijkt mij. Ik heb ze beide een +2 gegeven.
En dit:
Anoniem: 333044 in 'nieuws: 'Dell komt met Ultrasharp U2711-monitor met 2560x1440-resolutie'' (FiPo)
Anoniem: 333044 in 'nieuws: 'Dell komt met Ultrasharp U2711-monitor met 2560x1440-resolutie''
mag van mij op -2. In ieder geval is op zijn minst een mailtje naar de persoon op zijn plaats. Zoooooooooooo kinderachtig...
/edit
Deze reactie Anoniem: 154887 in 'nieuws: 'Dell komt met Ultrasharp U2711-monitor met 2560x1440-resolutie'' heeft zelfs van een tweaker een +1 gekregen......

[ Voor 11% gewijzigd door Pjerry op 18-12-2009 01:45 ]
Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje
Een goede discussie, maar voor iemand die een beetje bekend is in de materie zijn deze argumenten prima bekend, +2 is de juiste score dus.Pjerry schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 01:38:
Zijn dit nu +3 reacties:
Hoe zielig...En dit:
Op zo'n toon ga ik inderdaad geen commentaar accepteren./edit
Deze reactie Anoniem: 154887 in 'nieuws: 'Dell komt met Ultrasharp U2711-monitor met 2560x1440-resolutie'' heeft zelfs van een tweaker een +1 gekregen....... De één klopt het teken niet....
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Bij goede discussies geef ik al snel pluspunten. En je zegt dat iemand die bekend is met de materie deze dingen kent maar de reply is geschreven voor mensen die het niet kennen (waarom lees je anders reacties). Ik heb beide reacties op +3 gezet simpelweg omdat ik dit soort replies graag zie en dit bijna altijd op +3 zet.Dirk schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 09:25:
[...]
Een goede discussie, maar voor iemand die een beetje bekend is in de materie zijn deze argumenten prima bekend, +2 is de juiste score dus.
Een reactie hoeft geen goddelijke status te hebben voor een +3, een goed geschreven duidelijk verhaal dat op een betoog lijkt mag dat ook wel.
Er is een verschil van gewicht in een gesproken woord en een geschreven woord. Reacties op de FP vallen onder een tekstueel systeem waarbij iets als 'maffia' te omschrijven een zwaarder gewicht draagt dan in verbale vorm.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Er zijn inmiddels voldoende reacties op de FP geplaatst van muzikanten die aan Buma moeten lappen voor hun eigen gemaakte muziek. Mensen die vervolgens het carroussel van vage regels ingaan en dan via tweakers.net lezen dat bv Stichting Thuiskopie geen idee heeft van een verdeelsleutel voor het uitkeren van geld. Die muzikanten concluderen vaak na de beschrijving van hun ervaringen dat er behoorlijke maffia-praktijken gaande zijn. Om zo'n conclusie zomaar ongemotiveerd dus troll te noemen is IMO je hand boven het hoofd van Buma en consorten houden.botoo schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 11:27:
Er is een verschil van gewicht in een gesproken woord en een geschreven woord. Reacties op de FP vallen onder een tekstueel systeem waarbij iets als 'maffia' te omschrijven een zwaarder gewicht draagt dan in verbale vorm.
No offence, maar waarom deze reactie een +1 krijgt terwijl het gewoon trollerig op de man is (verkleinwoordjes, "FUD" voor reacties die zijn mening niet delen etc), zonder verdere inhoud? meningmodder?
En mijn reactie is imho zeker geen -1 waard? Anders zou ik graag zien wát er zo onwenselijk aan is, zodat ik er in de toekomst rekening mee kan houden? Ook een meningmodder wellicht?
En mijn reactie is imho zeker geen -1 waard? Anders zou ik graag zien wát er zo onwenselijk aan is, zodat ik er in de toekomst rekening mee kan houden? Ook een meningmodder wellicht?
Virussen? Scan ze hier!
Het is wel een wat voorbarige conclusie, zoals ik ook in mijn post (begintmeta in 'nieuws: 'Buma moet sorry tegen auteursrechtenorganisaties zeggen'') probeerde de belichten. De regels zijn op zich ook niet echt vaag. Het probleem is een beetje dat Buma/Stemra in eerste instantie ervan uitgaat dat zij (eventueel als plaatsvervanger van een buitenlandse maatschappij) de exploitatierechten beheert. Er is dan dus sprake van een omgedraaide bewijslast. Buma/Stemra claimt geld bij de gebruiker van het materiaal, die gebruiker moet vervolgens aantonen dat het gebruik zonder tussenkomst van Buma/Stemra gerechtvaardigd is.Delerium schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 11:35:
...
Er zijn inmiddels voldoende reacties op de FP geplaatst van muzikanten die aan Buma moeten lappen voor hun eigen gemaakte muziek. Mensen die vervolgens het carroussel van vage regels ingaan en dan via tweakers.net lezen dat bv Stichting Thuiskopie geen idee heeft van een verdeelsleutel voor het uitkeren van geld. Die muzikanten concluderen vaak na de beschrijving van hun ervaringen dat er behoorlijke maffia-praktijken gaande zijn. ...
Deze lijkt me niet echt -1, gewoon 0 toch? wvdburgt in 'nieuws: Audi integreert Google Earth in navigatiesysteem'
Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?
Nee hoor gewoon een terechte -1Barleone schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 12:19:
Deze lijkt me niet echt -1, gewoon 0 toch? wvdburgt in 'nieuws: Audi integreert Google Earth in navigatiesysteem'
Zijn reactie is al niks en zijn offtopic deel maakt het helemaal -1
Deze fipo mag naar -1. De 0 waar hij nu op staat, ook al is het een meukkpost is simpelweg te hoog. FIPO's zijn ongewenst. renmoo in 'meuk: Winamp 5.57 build 2789'
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Dat niveau posts hoeven we inderdaad niet.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Wmb is het veilig om te stellen dat BS (en aanhangsels) witte boorden criminelen zijn, maar dat maakt het nog geen maffia die volledig anders te werk gaat.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
@wildhagen
Hier heb je volledig gelijk in, zeker geen ongewenste reactie. En neen, de mod komt niet van mijEn mijn reactie is imho zeker geen -1 waard? Anders zou ik graag zien wát er zo onwenselijk aan is, zodat ik er in de toekomst rekening mee kan houden? Ook een meningmodder wellicht?
Volgens het artikel:
mcDavid in 'nieuws: 'Opstandelingen keken mee met videofeeds spionagevliegtuigen''
edit:
Sorry hoor,maar ik begrijp niet waar de poster het over heeft. Het gaat in het artikel simpelweg over informatie welke makkelijk onderschept kon worden door de vijand. Rechten en vrijheid in tijden van oorlog
wordt trouwens ook geen woord over gezegd.
wildhagen in 'nieuws: 'Opstandelingen keken mee met videofeeds spionagevliegtuigen''
Zijn trouwens wel meer die er niet zoveel van begrepen hebben
Dan slaat een post als deze toch nergens op,en ook toch niet op degene waar hij op reageert? Of heb ik dat nu mis? wmb gewoon een offtopicvraagstelling,en niet meer waard dan een 0.Inmiddels vormen de onbemande vliegtuigen een beproefd en belangrijk wapen in het Amerikaanse arsenaal. Het systeem blijkt echter kwetsbaar: de videofeeds, die via satellietverbindingen worden verstuurd, werden tot voor kort niet versleuteld en konden door tegenstanders worden bekeken
mcDavid in 'nieuws: 'Opstandelingen keken mee met videofeeds spionagevliegtuigen''
edit:
Sorry hoor,maar ik begrijp niet waar de poster het over heeft. Het gaat in het artikel simpelweg over informatie welke makkelijk onderschept kon worden door de vijand. Rechten en vrijheid in tijden van oorlog
wildhagen in 'nieuws: 'Opstandelingen keken mee met videofeeds spionagevliegtuigen''
[ Voor 31% gewijzigd door pcgek op 18-12-2009 20:24 ]
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Anoniem: 314490 in 'nieuws: SP pleit voor 'waarschuwingsscherm' voor downloadsites'
Lijkt me geen +2, het is ontopic, maar inhoudelijk niet helemaal je van het.
Lijkt me geen +2, het is ontopic, maar inhoudelijk niet helemaal je van het.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
En deze opmerking voegt natuurlijk niets toe, van mij een 0
Limaad in 'nieuws: Huntkey brengt midtower-behuizing uit'
Snap niet dat deze op 30x+1 -12x+2 is blijven steken, volgens mij een duidelijke +2.
himlims_ in 'nieuws: Huntkey brengt midtower-behuizing uit'
Snap niet dat deze op 30x+1 -12x+2 is blijven steken, volgens mij een duidelijke +2.
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
De parent begint al goed off-topic en de child maakt het niet veel beter, dus beiden 0. Rest van die subdraad is ook niet veel beterpcgek schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 18:32:
Volgens het artikel:
[...]
Dan slaat een post als deze toch nergens op,en ook toch niet op degene waar hij op reageert? Of heb ik dat nu mis? wmb gewoon een offtopicvraagstelling,en niet meer waard dan een 0.
...

Door de producent wordt het bouw-het-zelven als bijzonder aangeprezen, dus dat kan je in vergelijking met "niet bouw-het-zelf" kasten met een goede korrel zout genomen worden. +1, niet meer, niet minder.pcgek schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 21:14:
En deze opmerking voegt natuurlijk niets toe, van mij een 0
Voor wat simpel knip-plak werk ga ik geen +2 geven. Die extra info er bij zou voor mij pas een +2 rechtvaardigen als hier ook nog even zou worden over nagedacht. De dingen die hij noemt zijn eerder bijzonder als een kast deze *niet* heeft.Snap niet dat deze op 30x+1 -12x+2 is blijven steken, volgens mij een duidelijke +2.
[ Voor 38% gewijzigd door Electrowolf op 18-12-2009 21:24 . Reden: reactie op 2e reactie van pcgek ]
Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work
allebei gewoon offtopicpcgek schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 18:32:
Volgens het artikel:
[...]
Dan slaat een post als deze toch nergens op,en ook toch niet op degene waar hij op reageert? Of heb ik dat nu mis? wmb gewoon een offtopicvraagstelling,en niet meer waard dan een 0.
edit:
Sorry hoor,maar ik begrijp niet waar de poster het over heeft. Het gaat in het artikel simpelweg over informatie welke makkelijk onderschept kon worden door de vijand. Rechten en vrijheid in tijden van oorlogwordt trouwens ook geen woord over gezegd.
Iedereen die het artikel leest kan er zelf toch wel uit opmaken wat anders/niet anders is aan deze kast?Electrowolf schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 21:16:
Door de producent wordt het bouw-het-zelven als bijzonder aangeprezen, dus dat kan je in vergelijking met "niet bouw-het-zelf" kasten met een goede korrel zout genomen worden. +1, niet meer, niet minder.
Is net als bij een aankondiging van de zoveelste dvdspeler,waarop iemand dan zegt:
''Het is nou immers zo dat ze niet zullen zeggen dat het GEEN goede dvdspeler is''
De waarde voor de lezer zie ik er niet van in.
+2 geven aan de poster is ook niet nodig,maar je zou de reactie als informatief kunnen bestempelen voor de lezer.Voor wat simpel knip-plak werk ga ik geen +2 geven. Die extra info er bij zou voor mij pas een +2 rechtvaardigen als hier ook nog even zou worden over nagedacht. De dingen die hij noemt zijn eerder bijzonder als een kast deze *niet* heeft.
Hij voegt ten eerste al wat specificaties toe,daarna een vertaling in het nederlands over het zelfbouwverhaal.
En...plaatst vervolgens ook nog eens de link van waar die info vandaan komt. En als dat nog niet genoeg is reden is voor een +2? zie het dan als een reactie die boven het maaiveld uitsteekt,want dat doet ie zeker.
Het gaat hier om de aankondiging van een nieuwe behuizing,dus waarom van die hoge eisen stellen
swel in 'nieuws: Brein: downloadverbod is zinloos zonder handhaving'
Ik heb hem een 0 gegeven, aangezien hij alleen wat populistische termen gebruikt zonder onderbouwing + Tim Kuik niet altijd normaal schrijft en ongefundeerd beschuldigt. Wel een 0 en geen -1, omdat hij mijn zijn divx voorbeeld wel een punt maakt.
Ik heb hem een 0 gegeven, aangezien hij alleen wat populistische termen gebruikt zonder onderbouwing + Tim Kuik niet altijd normaal schrijft en ongefundeerd beschuldigt. Wel een 0 en geen -1, omdat hij mijn zijn divx voorbeeld wel een punt maakt.
Ongelooflijk dat er daar 8x +3 en 15x +2 voor is gegeven. Hij heeft wel een punt waardoor de +1 niet onverdedigbaar is. Echter het klein schrijven van Tim en het denigrerende timmetje maken dat hier wel wat aftrek gerechtvaardigd is. Oorspronkelijk misschien net een 2 maar door de onnodige schrijfwijze blijft het op een +1 steken wmb!--Niels-- schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 13:16:
swel in 'nieuws: Brein: downloadverbod is zinloos zonder handhaving'
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Beste modders, dit is gewoon een dikke 0
Een first post met een domme vraag, die vervolgens gewijzigd is in een nog steeds nutteloze opmerking.
Anoniem: 321068 in 'nieuws: Verizon maakt netwerk klaar voor release iPhone'
Een first post met een domme vraag, die vervolgens gewijzigd is in een nog steeds nutteloze opmerking.
ik vind dit toch wel een -1
i-chat in 'nieuws: Nederland heeft 47 virtuele telecomproviders'
vooral om deze zin
vooral om deze zin
als je uit je nek wilt lullen doe het dan iig met argumenten...
Hoog fipogehalte, maximaal een 0. Sterker nog, het is een FIPO,-1 van mij.Henry86 schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 23:48:
Zijn reactie is enigzins wel begrijpelijk. Dat zinnetje vind ik nog wel kunnen,voor mij iig niet zwaar genoeg om een -1 te geven.dragontje124 schreef op zondag 20 december 2009 @ 00:32:
vooral om deze zin
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door pcgek op 20-12-2009 09:44 ]
EensHenry86 schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 23:48:
Heb ik ook een nul gegeven.dragontje124 schreef op zondag 20 december 2009 @ 00:32:
vooral om deze zin
En nog een nulletje van mijn kant
[ Voor 17% gewijzigd door Sallin op 20-12-2009 11:20 ]
This too shall pass
Waar in het artikel word aangegeven dat het om een nieuw concept gaat? Als dat zo was had ik er nog wel een +1 in kunnen zien,maar nu is een 0 meer dan genoeg.
WeeJeWel in 'nieuws: NorhTec bouwt pc in toetsenbord'
Ik vind het wel een +1 hoor, geen hele dikke, maar de link tussen commodore en deze computer mag van mij best gelegd en beloond worden.pcgek schreef op zondag 20 december 2009 @ 11:43:
Waar in het artikel word aangegeven dat het om een nieuw concept gaat? Als dat zo was had ik er nog wel een +1 in kunnen zien,maar nu is een 0 meer dan genoeg.
This too shall pass
Link leggen heb ik geen problemen mee,maar dat wil niet zeggen dat het ook waarde heeft. Hij insinueert met'nieuw?' dat dit beweert word in het artikel, en dat is niet zo.
Snap sowieso al niet dat iemand een reactie klaar kan hebben binnen 1 minuut na plaatsing van een artikel. Maargoed, daar zal ik hem niet op afrekenen, maar wel voor het intrappen van een open deur.
Snap sowieso al niet dat iemand een reactie klaar kan hebben binnen 1 minuut na plaatsing van een artikel. Maargoed, daar zal ik hem niet op afrekenen, maar wel voor het intrappen van een open deur.
[ Voor 7% gewijzigd door pcgek op 20-12-2009 12:15 ]
speedy54 in 'nieuws: Nederland heeft 47 virtuele telecomproviders'
Deze is spam. Zie ook de link goedkoper bellen op zijn website. Lijkt me niet +1 maar eerder ongewenst.
Deze is spam. Zie ook de link goedkoper bellen op zijn website. Lijkt me niet +1 maar eerder ongewenst.
[ Voor 8% gewijzigd door Jesse op 20-12-2009 13:13 ]
Jup, door op die link te klikken ontvangt hij weer geld. Een -1 lijkt mij wel op zijn plaatsJesse schreef op zondag 20 december 2009 @ 13:12:
Het artikel gaat over patenten van Sharp die geschonden zouden zijn door Samsung, en dan wordt er massaal +1 gegeven voor deze posts:
HoppyF in 'nieuws: Nederlandse rechtbank legt Samsung importverbod lcd-tv's op'
Paul - K in 'nieuws: Nederlandse rechtbank legt Samsung importverbod lcd-tv's op'
Dat doet er toch helemaal niks toe
Paul - K in 'nieuws: Nederlandse rechtbank legt Samsung importverbod lcd-tv's op'
Dat doet er toch helemaal niks toe

[ Voor 13% gewijzigd door pcgek op 20-12-2009 18:57 ]
Op zich hebben ze in zoverre wel iets met het topic te maken dat ze beiden aangeven dat er ook alternatieve methoden zijn om aan een Samsung LCD TV te komen en dat dit verbod daardoor dus eigenlijk niet helemaal effectief is. Daar kan je een +1 aan geven zonder mis te modden!pcgek schreef op zondag 20 december 2009 @ 18:56:
Het artikel gaat over patenten van Sharp die geschonden zouden zijn door Samsung, en dan wordt er massaal +1 gegeven voor deze posts:
Dat doet er toch helemaal niks toe![]()
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Als lezer verwacht ik reacties die over patenten gaan e.d. Waar ik een LCD wel kan halen als ik hem in Nederland niet zou kunnen krijgen kan ik zelf wel bedenken.
Deze posts hebben maar weinig met de kern van de zaak te maken,daarom kan ik de relevantie er niet van inzien.
Om deze reden had ik verwacht veel meer nullen te zien ipv bijna alleen maar +1s . Vandaar dat ik nogal verbaasd was.
Deze posts hebben maar weinig met de kern van de zaak te maken,daarom kan ik de relevantie er niet van inzien.
Om deze reden had ik verwacht veel meer nullen te zien ipv bijna alleen maar +1s . Vandaar dat ik nogal verbaasd was.
[ Voor 16% gewijzigd door pcgek op 20-12-2009 20:16 ]
jup -1Jesse schreef op zondag 20 december 2009 @ 13:12:
Is Friemeltje in 'nieuws: 'Downloadverbod criminaliseert miljoenen burgers'' niet gewoon een flamebait, en dus -1 ipv de 0 die hij nu heeft?
Virussen? Scan ze hier!
Die hoort inderdaad op -1.
Anoniem: 200498 in 'nieuws: 'Downloadverbod criminaliseert miljoenen burgers'' lijkt me geen +3 waard, maar een -1 wegens grove flame. Edit zojuist nog een tweede +3 bijgekomen....
Ook jaaoie17 in 'nieuws: 'Downloadverbod criminaliseert miljoenen burgers'' is geen +3 waard, maar -1, om dezelfde redenen.
Anoniem: 279033 in 'nieuws: 'Downloadverbod criminaliseert miljoenen burgers'' lijkt me juist weer geen -1 waard maar gewoon een +1, want het gaat over het onderwerp zonder te flamen enzo. Een -1 lijkt me meningmodden.
Ook jaaoie17 in 'nieuws: 'Downloadverbod criminaliseert miljoenen burgers'' is geen +3 waard, maar -1, om dezelfde redenen.
Anoniem: 279033 in 'nieuws: 'Downloadverbod criminaliseert miljoenen burgers'' lijkt me juist weer geen -1 waard maar gewoon een +1, want het gaat over het onderwerp zonder te flamen enzo. Een -1 lijkt me meningmodden.
[ Voor 19% gewijzigd door wildhagen op 21-12-2009 10:10 ]
Virussen? Scan ze hier!
Friemeltje in 'nieuws: 'Downloadverbod criminaliseert miljoenen burgers''wildhagen schreef op maandag 21 december 2009 @ 09:39:
Is Friemeltje in 'nieuws: 'Downloadverbod criminaliseert miljoenen burgers'' niet gewoon een flamebait, en dus -1 ipv de 0 die hij nu heeft?
Stond op de helling voor 0 en -1, maar dit is gewoon een -1 ondanks de
Allemaal mee eens.wildhagen schreef op maandag 21 december 2009 @ 10:06:
Anoniem: 200498 in 'nieuws: 'Downloadverbod criminaliseert miljoenen burgers'' lijkt me geen +3 waard, maar een -1 wegens grove flame. Edit zojuist nog een tweede +3 bijgekomen....
[ Voor 67% gewijzigd door Jejking op 21-12-2009 10:14 ]
Lol, en de +3's op de twee bovenste replies blijven gegeven worden, waarschijnlijk naar aanleiding van mijn melding hier (omdat het patroon klopt)
Zou een powermod eens willen kijken naar wie zijn modrechten op deze manier aan het misbruiken is? Zo te zien zit er minimaal één persoon met een 2x-weging tussen.
sfc1971 in 'nieuws: 'Downloadverbod criminaliseert miljoenen burgers'' lijkt me ook een flamebait, en zeker geen +2 waard. Die hele eerste zin speelt waanzinnig op de man, en de laatste alinea (waarin de voorgaande poster met een kind word vergeleken) idem dito. Een -1 lijkt me.
Zou een powermod eens willen kijken naar wie zijn modrechten op deze manier aan het misbruiken is? Zo te zien zit er minimaal één persoon met een 2x-weging tussen.
sfc1971 in 'nieuws: 'Downloadverbod criminaliseert miljoenen burgers'' lijkt me ook een flamebait, en zeker geen +2 waard. Die hele eerste zin speelt waanzinnig op de man, en de laatste alinea (waarin de voorgaande poster met een kind word vergeleken) idem dito. Een -1 lijkt me.
[ Voor 36% gewijzigd door wildhagen op 21-12-2009 10:46 ]
Virussen? Scan ze hier!
Die hoort inderdaad absoluut op -1.
Wat is aan zoiets eigenlijk offtopic? Ik haak toch in op iemand die het fout heeft en leg het uit: MsG in 'nieuws: 'Downloadverbod criminaliseert miljoenen burgers''
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Anoniem: 196662 in 'nieuws: 'Downloadverbod criminaliseert miljoenen burgers''
Deze post gaat veel en veel te ver, slavenhandelaar? negertjes in onze tuin laten werken?
In het algemeen en ook richting mij maar ook mijn moeder aangezien die mede de post er boven heeft gemaakt.
Dit soort reacties behoren imo geen -1 te krijgen maar een -2 of het nu echt zo bedoeld is of niet en een waarschuwing via de dm functie.
Zelf had ik dat bijna gedaan maar ik bedacht me nee dat is niet aan mij om te doen.
En als men het geen -2 wil geven of de gebruiker geen waarschuwing wil geven dan is dat zo echter ik meld het toch.
Al is het alleen al aangezien iemand mijn moeder zich rot geschrokken is en die vind dit ook onacceptabel en zeer kwetsend ook richting andere bevolkingsgroepen
Hoe ver mag het tegenwoordig gaan?
Deze post gaat veel en veel te ver, slavenhandelaar? negertjes in onze tuin laten werken?
In het algemeen en ook richting mij maar ook mijn moeder aangezien die mede de post er boven heeft gemaakt.
Dit soort reacties behoren imo geen -1 te krijgen maar een -2 of het nu echt zo bedoeld is of niet en een waarschuwing via de dm functie.
Zelf had ik dat bijna gedaan maar ik bedacht me nee dat is niet aan mij om te doen.
En als men het geen -2 wil geven of de gebruiker geen waarschuwing wil geven dan is dat zo echter ik meld het toch.
Al is het alleen al aangezien iemand mijn moeder zich rot geschrokken is en die vind dit ook onacceptabel en zeer kwetsend ook richting andere bevolkingsgroepen
[ Voor 21% gewijzigd door pino85 op 21-12-2009 12:48 ]
Liefhebber van Tweakers
Niks.MsG schreef op maandag 21 december 2009 @ 12:45:
Wat is aan zoiets eigenlijk offtopic? Ik haak toch in op iemand die het fout heeft en leg het uit: MsG in 'nieuws: 'Downloadverbod criminaliseert miljoenen burgers''
Een modbreak of -2 is daar inderdaad wel op zijn plaats.pino22 schreef op maandag 21 december 2009 @ 12:45:
Anoniem: 196662 in 'nieuws: 'Downloadverbod criminaliseert miljoenen burgers''
Is een +1 of zelfs +3 voor Anoniem: 318625 in 'nieuws: Vlaamse overheid leert ouders over videogames' niet ietwat aan de hoge kant? Een 0 lijkt me wel voldoende, want het gewoon irrelevant en bevat geen toevoegde waarde imho.
Virussen? Scan ze hier!
Anoniem: 80466
Dit lijkt me gewoon een +1 of zelfs een +2 ipv een 0.
Het is namelijk precies het juist antwoord op de gestelde vraag.
s463042 in 'nieuws: Pre-alpha van Opera 10.5 lekt uit'
Eens is met hierboven en dáár weer boven (edit).
Persoonlijk vind ik het grappiger dat ze zichzelf voor lul zetten met de +3 terwijl het geen barst helpt tegen de waterval van -1'swildhagen schreef op maandag 21 december 2009 @ 10:26:
Lol, en de +3's op de twee bovenste replies blijven gegeven worden, waarschijnlijk naar aanleiding van mijn melding hier (omdat het patroon klopt)
Dan hoop ik idd dat men hem duidelijk gaat maken dat dit gewoon niet kan door middel van een modbreak/-2 en/of dm dus ik wacht het af.Dirk schreef op maandag 21 december 2009 @ 12:49:
Een modbreak of -2 is daar inderdaad wel op zijn plaats.
Van mij mag iedereen zeggen wat hij/zei vind en het liefst goed onderbouwd maar dit gaat gewoon te ver om diverse redenen. Ik heb er zelf verder geen woorden voor hoe iemand toch zoiets kan bedenken en dan ook nog post. Echt bizar
@ Wildhagen
Dat is imo ook gewoon een nulletje. heeft nog wel een zetje nodig
[ Voor 20% gewijzigd door pino85 op 21-12-2009 13:39 ]
Liefhebber van Tweakers
Heb er een +1 aan gegeven aangezien het een half antwoord is op een vraag die zichzelf eigenlijk al beantwoord. De bal rolde dus al het doel in maar hij gaf nog even een trap na zodat het wat harder gaat. Voor een +2 moet je toch net wel iéts meer doenAnoniem: 80466 schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:22:
Dit lijkt me gewoon een +1 of zelfs een +2 ipv een 0.
Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work
Kan deze ook nog even begraven worden? is net zo kansloos als zijn voorgangers..
Chrisjuh_15 in 'nieuws: Hynix ontwikkelt 2Gb gddr5-chip met kloksnelheid van 7000MHz'
Kleine correctie op zijn voorganger,maar het blijft een simpel rekensommetje. Denk dat +1 meer op zijn plaats is dan +2 Malantur in 'nieuws: Hynix ontwikkelt 2Gb gddr5-chip met kloksnelheid van 7000MHz'
Chrisjuh_15 in 'nieuws: Hynix ontwikkelt 2Gb gddr5-chip met kloksnelheid van 7000MHz'
Kleine correctie op zijn voorganger,maar het blijft een simpel rekensommetje. Denk dat +1 meer op zijn plaats is dan +2 Malantur in 'nieuws: Hynix ontwikkelt 2Gb gddr5-chip met kloksnelheid van 7000MHz'
Anoniem: 256386 in 'nieuws: 'Steve Jobs is best presterende ceo''
Is IMO geen +1 waard, 0 zou ik nog in kunnen komen, maar -1 zou ook niet misstaan.
Persoonlijk ben ik een anti-anti-fanboy, maar wat heeft Steve Jobs met de producten van MS te maken?
Is IMO geen +1 waard, 0 zou ik nog in kunnen komen, maar -1 zou ook niet misstaan.
Persoonlijk ben ik een anti-anti-fanboy, maar wat heeft Steve Jobs met de producten van MS te maken?
Wat mij betreft ook een 0 voor flink offtopic, een -1 vind ik net weer wat te hard.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
YopY in 'nieuws: Buma sluit overeenkomst met YouTube voor embedded video'
Is dit ook niet een -1?
Sowieso die hele thread (op de eerste en een enkele andere reactie na) mag IMO wel op -1. Onnodig gezeik over het taalgebruik van iemand.
Is dit ook niet een -1?
Sowieso die hele thread (op de eerste en een enkele andere reactie na) mag IMO wel op -1. Onnodig gezeik over het taalgebruik van iemand.
De ketel verwijten dat hij zwart zietEDIT schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 14:31:
YopY in 'nieuws: Buma sluit overeenkomst met YouTube voor embedded video'
Is dit ook niet een -1?
[...]

Er kunnen er nog twee een schop omlaag gebruiken: Anoniem: 28333 in 'nieuws: Buma sluit overeenkomst met YouTube voor embedded video' en Zapato in 'nieuws: Buma sluit overeenkomst met YouTube voor embedded video'
Ik geef dus alles behalve de parent een -1, flamen, zwaar offtopic, ik hoef het allemaal niet.
Ik geef dus alles behalve de parent een -1, flamen, zwaar offtopic, ik hoef het allemaal niet.
Degene welke ze beide +3 hebben gegeven, moeten ook ff nagekeken worden.Dirk schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 15:03:
Er kunnen er nog twee een schop omlaag gebruiken: Anoniem: 28333 in 'nieuws: Buma sluit overeenkomst met YouTube voor embedded video' en Zapato in 'nieuws: Buma sluit overeenkomst met YouTube voor embedded video'
Vanzelfsprekend, maar dat zijn maar beginners, daar moet je je niet zo heel druk om maken.
Jong geleerd, is oud gedaanDirk schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 15:05:
Vanzelfsprekend, maar dat zijn maar beginners, daar moet je je niet zo heel druk om maken.
Met zo'n hoge afwijking worden ze nooit oud
Dat zijn inderdaad beginnende moderators ja. Afgezien van een paar van zulke misstappen doen ze het nog niet zo slecht.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Wie o wie heeft deze obvious troll +1 gemod? blackSP in 'nieuws: Corsair voegt trim-commando aan ssd-firmware toe'

Dat lijkt een foutje (misklik) van diegene te zijn.
Denk het niet aangezien er een weging 7 bijstaat, laat ik het dan maar op een misklik en papegaai houden.Cloud schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 16:36:
Dat lijkt een foutje (misklik) van diegene te zijn.
Door de toon en de onzinnige opmerking vind ik het duidelijk lager dan een 1, maar moet ie nu op -1 of 0, hij kaart wel aan dat als je linux hebt op een andere manier nog van SSD gebruik kan maken, waar ik dan wel weer wat nut van inzie.
Weging 7? Ik zie toch echt 13x +1...?
Anyway, vind het ook wat trollerig idd, een 0 en -1 kan allebei, maar ik kies toch voor de -1.
Anyway, vind het ook wat trollerig idd, een 0 en -1 kan allebei, maar ik kies toch voor de -1.
Virussen? Scan ze hier!
Er is een persoon met een x6 weging geweest die als eerste de reactie een +1 gaf. Op het moment van schrijven van het bovenstaande was dat de situatie
Het heeft er alle schijn van dat hij gewoon misgeklikt heeft; voor de rest is zijn historie netjes.
Ik doe er sowieso niets mee omdat de score 0 voor de reactie prima te verdedigen is (en mensen achter de broek aanzitten vanwege een afwijking van 1 punt op één moderatie is een serieuze no go). Ja het begint met een snaai, maar er zit ook wat waardevolle informatie in.
Er is overigens nog tweemaal een +1 gegeven zo te zien.
Ik doe er sowieso niets mee omdat de score 0 voor de reactie prima te verdedigen is (en mensen achter de broek aanzitten vanwege een afwijking van 1 punt op één moderatie is een serieuze no go). Ja het begint met een snaai, maar er zit ook wat waardevolle informatie in.
Ik dacht dat de regel was: Troll -1. Offtopic 0.
Dat ene zinnetje over wiper.sh maakt het niet meer of minder troll.
Vooral fanboy-posts kunnen we mijns inziens niet gebruiken; of het nu Apple, Linux of Microsoft is. Kijk trouwens ook naar de complete offtopic thread die er uit volgt.Windows 7? Wie is daar nu in geïnteresseerd?
Linux beste mensen, Linux. En daar hebben we, als je distro TRIM niet ondersteund wiper.sh voor.
[ Voor 23% gewijzigd door YellowOnline op 22-12-2009 17:32 ]
Wat vinden jullie van gordian in 'nieuws: CBS: 93 procent van de Nederlanders kan thuis op internet'?
Dat laatste zinnetje maakt het imho een troll -> -1?
Virussen? Scan ze hier!
Geen idee, je zou 'm eens moeten vragen wat ie eigenlijk bedoelt.wildhagen schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 17:38:
Wat vinden jullie van gordian in 'nieuws: CBS: 93 procent van de Nederlanders kan thuis op internet'?
Weer es wat anders dan anders, maar deze thread is voor de helft nog niet gemod 
nieuws: 'Firefox 3.5 is wereldwijd de populairste browser'
Deze ook:
nieuws: Fujitsu Nederland snijdt fors in personeelsbestand
Deze ook:
Of het nu links om is of rechts om, -1 is prima.YellowOnline schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 17:46:
[...]
Geen idee, je zou 'm eens moeten vragen wat ie eigenlijk bedoelt.
Denk dat het tijd wordt om jezelf aan te melden als mod- J.W. - schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 17:52:
Weer es wat anders dan anders, maar deze thread is voor de helft nog niet gemod
Deze ook:
Absoluut, hij refereert volgens mij naar het asielbeleid, wat IMO weer een racistische opmerking is.wildhagen schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 17:38:
off-topic:
Maar als je kijkt dat sommige berichten gewoon 200 beoordelingen krijgen valt het wel ietsje mee met de vakantie... maar laten we de papagaai-mod-discussie maar niet opstarten
Hehe, helemaal gelijk, maar ik heb het een tijdje gedaan en vond het niet zo leuk, en je doet het toch voor de lol.. (of karma, als je dat boeiend genoeg vindt)pcgek schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 18:19:
Denk dat het tijd wordt om jezelf aan te melden als modNiet vergeten dat het nu toch een soort van vakantieperiode is, waardoor er volgens mij iets minder 'modpersoneel' is.
Maar als je kijkt dat sommige berichten gewoon 200 beoordelingen krijgen valt het wel ietsje mee met de vakantie... maar laten we de papagaai-mod-discussie maar niet opstarten
Anoniem: 172410
Ik ben normaal niet zo moeilijk, maar dit is gewoon een keiharde flame op iets waar het artikel niet eens over gaat. -1 (of zelfs -2) is de enige juiste beoordeling.
blackSP in 'nieuws: Corsair voegt trim-commando aan ssd-firmware toe'
(en de mensen die +1 hebben gegeven mogen dat ook wel eens te horen krijgen)
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 22-12-2009 19:00 ]
YellowOnline in "Het kleine-mismoderatietopic deel XV"Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 18:59:
Ik ben normaal niet zo moeilijk, maar dit is gewoon een keiharde flame op iets waar het artikel niet eens over gaat. -1 (of zelfs -2) is de enige juiste beoordeling.
Whoopsydaisy
Gelukkig werkt het niet zo zwart wit. Ja je kunt de openingszin als een troll zien, maar ook als een slechte poging tot humor. Dus ja, het kan zeker een troll zijn maar gezien de behulpzame informatie in het tweede deel van de reactie heb ik zo mijn twijfels. In dit geval maakt dat zinnetje over wiper.sh de reactie dus wel minder troll. Lees de reactie nog eens en denk dan die laatste zin eens weg, dán is het pas echt een ongewenste trollYellowOnline schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 17:30:
Ik dacht dat de regel was: Troll -1. Offtopic 0.
[...]
Overigens heb ik zelf de reactie nochtans op -1 gemodereerd staan; ik leg puur de beweegredenen uit van mensen die (in mijn optiek) niet geheel onterecht voor een 0 kozen. Het zit er, afhankelijk van je gevoeligheid voor trolls, een beetje tussenin.
Tja, je moet het iig wel interessant vinden om achter de schermen te werken- J.W. - schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 18:33:
off-topic:
Hehe, helemaal gelijk, maar ik heb het een tijdje gedaan en vond het niet zo leuk, en je doet het toch voor de lol.. (of karma, als je dat boeiend genoeg vindt)
De eerste reactie op het artikel die je aanhaalt is volgens mij geen +2 waard(waar hij effectief op stond),maar een 0,omdat:
De poster voegt geen relevante info toe, de informatie is achter de link uit het artikel te halen. De bron die hij zelf heeft toegevoegt in zijn post bevat exact hetzelfde. Nu zou je hooguit een +1 kunnen geven voor de moeite.....
Maar omdat het voor de lezer niets extra's oplevert ga ik voor een 0.
himlims_ in 'nieuws: Fujitsu Nederland snijdt fors in personeelsbestand'
[ Voor 9% gewijzigd door pcgek op 22-12-2009 19:18 ]
Het klinkt mij persoonlijk als iemand die alleen het feit dat Windows 7 genoemd wordt aangrijpt om Linux even naar voren te schuiven. Dat hij daarna nog een dingetje toevoegd over TRIM onder Linux maakt het niet echt beter.
Vind het gedrag dat sowieso de verkeerde reacties uitlokt. Prima als hij duidelijk wil maken dat TRIM ook onder Linux aan de praat te krijgen is (wat alsnog weinig met het artikel te maken heeft, dat gaat over TRIM onder Windows 7) maar dan moet hij dat op een andere manier doen.
Vind het gedrag dat sowieso de verkeerde reacties uitlokt. Prima als hij duidelijk wil maken dat TRIM ook onder Linux aan de praat te krijgen is (wat alsnog weinig met het artikel te maken heeft, dat gaat over TRIM onder Windows 7) maar dan moet hij dat op een andere manier doen.
[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 22-12-2009 19:12 ]
Waarom deze zo stevig op 0 staat begrijp ik niet,is gewoon een relevante post die op +1 thuishoort.
JoJo_nl in 'nieuws: Nvidia's Tesla-gpu's op basis van Fermi krijgen 448 cuda cores'
De poster herhaalt wat in het artikel staat,dus kan wmb wel op 0.
deregtx in 'nieuws: Nvidia's Tesla-gpu's op basis van Fermi krijgen 448 cuda cores'
edit:
Begrijp eigenlijk niet waar hij het over heeft, een 0 van mij.
multipasser in 'nieuws: Corsair voegt trim-commando aan ssd-firmware toe'
Deze is toch wel een +2 waard, de extra informatie(link) is interessant voor de lezer.
kluyze in 'nieuws: Corsair voegt trim-commando aan ssd-firmware toe'
JoJo_nl in 'nieuws: Nvidia's Tesla-gpu's op basis van Fermi krijgen 448 cuda cores'
De poster herhaalt wat in het artikel staat,dus kan wmb wel op 0.
deregtx in 'nieuws: Nvidia's Tesla-gpu's op basis van Fermi krijgen 448 cuda cores'
edit:
Begrijp eigenlijk niet waar hij het over heeft, een 0 van mij.
multipasser in 'nieuws: Corsair voegt trim-commando aan ssd-firmware toe'
Deze is toch wel een +2 waard, de extra informatie(link) is interessant voor de lezer.
kluyze in 'nieuws: Corsair voegt trim-commando aan ssd-firmware toe'
[ Voor 32% gewijzigd door pcgek op 22-12-2009 20:31 ]
Volgens mij is Simyager in 'nieuws: Buma sluit overeenkomst met YouTube voor embedded video' eerder een -1 waard dan de +3 die hij krijgt...
Virussen? Scan ze hier!
Is deze van mij nu echt zo erg dat het een -1 waard is? vgroenewold in 'nieuws: 'Apple dicht bij deal met CBS en Disney voor iptv-dienst'' Alleen de laatste zin zou je wellicht enigzins op de man kunnen noemen, maar om nu te zeggen, poe wat vreselijk...
Jij speelde daar niet op de man. Als er iemand fout is, is het je parent. Of hij is heel dom, of hij loopt te trollen, ik heb hem iig een -1 gegeven. Jij bent overigens wel offtopic, dus je komt niet boven de 0 uit.
Hoezo heeft TRIM alleen wat met Windows 7 van doen? Dat er geen andere Windows versies zijn die het ondersteunen betekend niet dat er geen andere besturingssystemen meer bestaan.Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 19:09:
Het klinkt mij persoonlijk als iemand die alleen het feit dat Windows 7 genoemd wordt aangrijpt om Linux even naar voren te schuiven. Dat hij daarna nog een dingetje toevoegd over TRIM onder Linux maakt het niet echt beter.
Een reactie die daar wat op ingaat is imho in principe on topic.
Hij heeft zijn boodschap alleen wat ongelukkig verpakt, dus is die 0 wel best, maar anders had ik deze zeker op +1 gezet.Vind het gedrag dat sowieso de verkeerde reacties uitlokt. Prima als hij duidelijk wil maken dat TRIM ook onder Linux aan de praat te krijgen is (wat alsnog weinig met het artikel te maken heeft, dat gaat over TRIM onder Windows 7) maar dan moet hij dat op een andere manier doen.
[ Voor 14% gewijzigd door Jesse op 22-12-2009 22:40 ]
Het artikel gaat over TRIM onder Windows 7, en deze meneer gaat opeens beginnen over een ander OS wat deels TRIM helemaal niet support (al noemt hij daar nog een eventuele oplossing voor).
Maargoed, alleen de manier waarop hij het verpakt heeft is al zo trollerig dat ik het een absolute -1 vind. Zo reageren op alleen het feit dat het over Windows 7 gaat betekent dat hij eigenlijk al geen normale discussie wil aangaan. Linux wordt er met de haren bijgesleept maar komt geenszins in het artikel voor.
Maargoed, alleen de manier waarop hij het verpakt heeft is al zo trollerig dat ik het een absolute -1 vind. Zo reageren op alleen het feit dat het over Windows 7 gaat betekent dat hij eigenlijk al geen normale discussie wil aangaan. Linux wordt er met de haren bijgesleept maar komt geenszins in het artikel voor.
Dat is al genoeg.Windows 7? Wie is daar nu in geïnteresseerd?
Dat enkel Windows 7 in het artikel voorkomt is eerder een tekortkoming van het artikel.Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 22:40:
Het artikel gaat over TRIM onder Windows 7, en deze meneer gaat opeens beginnen over een ander OS wat deels TRIM helemaal niet support (al noemt hij daar nog een eventuele oplossing voor).
[...]
Dat is al genoeg.
TRIM support is vziw geen unieke Microsoft feature.
Dat ie zich gelukkiger had kunnen uitdrukken (waardoor de echte boodschap niet zo zou ondersneeuwen) ben ik het absoluut mee eens.
[ Voor 8% gewijzigd door Jesse op 22-12-2009 22:43 ]
Los van het hele TRIM verhaal (waar je best gelijk in zou kunnen hebben, daar weet ik specifiek net niet genoeg vanaf) vind ik zijn reactie al genoeg om een -1 te verdienen. Ongelukkig is als mensen iets op een manier stellen dat het anders geïnterpreteerd kan worden of iets dergelijks maar dit kan ik met de beste wil van de wereld zo niet opvatten.Jesse schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 22:41:
Dat enkel Windows 7 in het artikel voorkomt is eerder een tekortkoming van het artikel.
TRIM support is vziw geen unieke Microsoft feature.
Dat ie zich gelukkiger had kunnen uitdrukken (waardoor de echte boodschap niet zo zou ondersneeuwen) ben ik het absoluut mee eens.
Hm. In mijn beleving is hij gewoon wat ironisch.Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 22:45:
[...]
Los van het hele TRIM verhaal (waar je best gelijk in zou kunnen hebben, daar weet ik specifiek net niet genoeg vanaf) vind ik zijn reactie al genoeg om een -1 te verdienen. Ongelukkig is als mensen iets op een manier stellen dat het anders geïnterpreteerd kan worden of iets dergelijks maar dit kan ik met de beste wil van de wereld zo niet opvatten.
Wat ik bij nader inzien wel opvallend vind is dat Corsair deze firmware idd alleen voor gebruikt met Win7 aanbeveeld.
[6] This update has been developed by Samsung to enable Windows 7 Trim Support on NTFS-formatted SSDs. We do not recommend or support its use on any other platforms.
Dit topic is gesloten.