Het kleine-mismoderatietopic deel XV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:
  • 27.347 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-05 23:23
wildhagen in 'nieuws: Microsoft vernieuwt Windows Activation Technology'
R-O-Y in 'nieuws: Microsoft vernieuwt Windows Activation Technology'
Sorry lieve posters, maar ik heb jullie keurig op +1 gemod, want ik zie echt geen +2 in jullie reactie. Hij is gewoon ontopic, geeft jullie mening weer etcetera, maar geeft echt geen intressante informatie weer die iedereen zou moeten lezen. Dus jongens, even helpen met de +1'tjes aub! :Y)

EDIT @ wildhagen: je hebt ook gelijk, ik wekte idd een beetje de indruk. Tis een simpele mismod.

[ Voor 7% gewijzigd door fonsoy op 13-02-2010 13:00 ]

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is idd gewoon +1. Maar je doet alsof wij om een +2 gevraagd hadden ofzo (of die indruk wek je althans wel)? Dat hebben we niet namelijk...

Sjah in 'nieuws: Microsoft vernieuwt Windows Activation Technology'

Is geen +1 waard, maar maximaal een 0.

[ Voor 40% gewijzigd door wildhagen op 12-02-2010 17:26 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

fonsoy schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 17:14:
wildhagen in 'nieuws: Microsoft vernieuwt Windows Activation Technology'
R-O-Y in 'nieuws: Microsoft vernieuwt Windows Activation Technology'
Sorry lieve posters, maar ik heb jullie keurig op +1 gemod, want ik zie echt geen +2 in jullie reactie. Hij is gewoon ontopic, geeft jullie mening weer etcetera, maar geeft echt geen intressante informatie weer die iedereen zou moeten lezen. Dus jongens, even helpen met de +1'tjes aub! :Y)
Excuus aan de posters is niet nodig hoor, hier gaat het alleen om de inhoud van een reactie. Toch erg respectvol van je om het op deze manier te brengen :)
Voorgestelde scores overgenomen,en daar staan de reacties inmiddels effectief op.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Ik kan van Abom in 'nieuws: Microsoft vernieuwt Windows Activation Technology' toch echt geen -1 maken. Natuurlijk drukt hij zich sterk uit, maar ik heb het idee dat hij vooral gestraft wordt voor een politiek incorrect standpunt. Als je de rest van het draadje leest is zijn post prima op z'n plek. Ik snap dat mensen zeggen dat het dan een 0 zou moeten zijn, maar als je de post leest waar het draadje uit voort komt Abom in 'nieuws: Microsoft vernieuwt Windows Activation Technology' dan vind ik het ook wel gewoon een on-topic.

Het is hoe dan ook geen flame of troll (want hij is ontevreden over een product dat hij gekocht heeft, het is geen fanboygedrag of sneer naar andere gebruikers), dus sowieso geen -1.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 12-02-2010 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:08

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
De reactie is inderdaad geen -1. Een +1 vind ik dan weer te hoog, de reactie is binnen de draad dan wel ontopic, maar de draad als geheel draait me te ver van het hoofdonderwerp af, dus vanaf dat punt heb ik nullen gegeven.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

+1 of 0 valt inderdaad over te discussiëren. Hoewel de draad zich iets van het hoofdonderwerp verwijdert vind ik het zeker een waardevolle toevoeging aan de draad (want ik begrijp zijn sentimenten heel goed en ik er zelf zo nog niet tegenaan gekeken) en daarom maak ik er een +1 van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Is deze reactie afgerekend op naam of op inhoud? Ik kan er namelijk inhoudelijk niet echt iets in ontdekken wat een -1 zou rechtvaardigen.
Faust in 'nieuws: Patch voor 17 jaar oude bug blijkt oorzaak van bsod's in XP'

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Jesse schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 09:04:
[...]

Waar speelt ie op de man dan? Hij doelt in die eerste zin toch heel duidelijk op de review?

[...]
Zijn laatste zin is zo negatief naar de reviewer toe dat ik dat als op de man spelen beschouw.
De rest verdient ook geen schoonheidsprijs dus die -1 blijft imho de beste score.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pcgek schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 19:06:
Is deze reactie afgerekend op naam of op inhoud? Ik kan er namelijk inhoudelijk niet echt iets in ontdekken wat een -1 zou rechtvaardigen.
Faust in 'nieuws: Patch voor 17 jaar oude bug blijkt oorzaak van bsod's in XP'
Je kant het als een flame naar Microsoft toe zien. Met "Ik ben verbaasd over het feit dat ik niet verbaasd ben" bevestigd hij dat zelf ook wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-05 17:57
k1n8fisher schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 19:26:
[...]

Zijn laatste zin is zo negatief naar de reviewer toe dat ik dat als op de man spelen beschouw.
De rest verdient ook geen schoonheidsprijs dus die -1 blijft imho de beste score.
Die laatste zin vind ik eigenlijk vrij netjes. Hij vraagt zich af of de reviewer misschien beter af was geweest met een wat minder zakelijk / wat meer fancy toestel. In mijn beleving niet op een vervelende manier, hoewel ik me in het licht van die eerste zin ergens kan voorstellen dat je dat gevoel er bij kan krijgen.

Door de toelichting van Cloud heb ik em ook op -1 gezet, maar als de eerste zin iets subtieler was geweest dan had ie zeker meer verdiend.

[ Voor 15% gewijzigd door Jesse op 12-02-2010 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ik zie de reactie van Faust ook als een flame. Daarnaast vind ik deze reactie op Faust ook niet een 0 maar ook een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Je kan daar zwaar aan trekken omdat we inmiddels weten hoe de poster over Windows denkt. Of we doen net of het hier een onbekende betreft, en dan ziet het er ineens niet zo flamerig uit. Ik kies voor het laatste. :)

De reactie op faust is een 'op het randje' geval(voor mij dan), heb er uiteindelijk toch maar een 0 aan gegeven.

Volgens mij is het linken naar 'eigen' webshop niet de bedoeling, dus ongewenst.
Daimanta in 'nieuws: Toxic-versie van HD 5850 duikt op bij webshops'

[ Voor 12% gewijzigd door pcgek op 12-02-2010 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

pcgek schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 20:09:
Je kan daar zwaar aan trekken omdat we inmiddels weten hoe de poster over Windows denkt. Of we doen net of het hier een onbekende betreft, en dan ziet het er ineens niet zo flamerig uit. Ik kies voor het laatste. :)

De reactie op faust is een 'op het randje' geval(voor mij dan), heb er uiteindelijk toch maar een 0 aan gegeven.

Volgens mij is het linken naar 'eigen' webshop niet de bedoeling, dus ongewenst.
Daimanta in 'nieuws: Toxic-versie van HD 5850 duikt op bij webshops'
Het is de webshop van de UT Twente en daar kunnen alleen maar studenten en medewerkers van diezelfde unie terecht. Op zich heb je wel gelijk maar hier is het toch minder erg vermoed ik zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80466

Deze post is toch geen 0 ?
Anoniem: 80466 in 'nieuws: Patch voor 17 jaar oude bug blijkt oorzaak van bsod's in XP'

De info over de oorzaak die ik gaf was meer correct over de oorzaak dan het tweakers artikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:48
Anoniem: 80466 schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 01:24:
Anoniem: 80466 in 'nieuws: Patch voor 17 jaar oude bug blijkt oorzaak van bsod's in XP'

De info over de oorzaak die ik gaf was meer correct over de oorzaak dan het tweakers artikel
+1 idd.. fixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80466 schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 01:24:

Wel een +1, maar een beetje minimale post is het wel. Een paar regels om uit te leggen wat je precies bedoelde en dan een link vind ik wel op hun plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Deze hele subdraad hoort op -1 wegens zwaar offtopic en hoort niet op FP maar in GR: nieuws: Microsoft vernieuwt Windows Activation Technology

Toch krijgt elke reactie daar een +1, en de eerste krijgt zelfs +3's. Daar mag wel naar gekeken worden denk ik....

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 13-02-2010 07:39 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

wildhagen schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 07:31:
Deze hele subdraad hoort op -1 wegens zwaar offtopic en hoort niet op FP maar in GR: nieuws: Microsoft vernieuwt Windows Activation Technology

Toch krijgt elke reactie daar een +1, en de eerste krijgt zelfs +3's. Daar mag wel naar gekeken worden denk ik....
Daar staat ondertussen bijna alles effectief op -1. Alleen degene die de reactie heeft gegeven waar dat hoort te worden gemeld heet effectief nog een 0!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Die hoeft van mij ook niet perse op -1, net zo min als zijn parent, vooral dat doorzeuren is ongewenst.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik vind een -1 ook voor die reactie op zijn plek. Boven hem is niet één, maar al twee keer een verwijzing naar het spelfoutentopic in GR gegeven. Als je dan toch nog door blijven zeuren is dat imho ongewenst, en zoek je het maar uit.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Dirk schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 12:46:
Die hoeft van mij ook niet perse op -1, net zo min als zijn parent, vooral dat doorzeuren is ongewenst.
Er is gewoon afgesproken, mede met behulp van de FAQ, dat dat soort reacties ongewenst zijn. Ik heb zelf in het verleden al eens zo'n reactie geplaatst en anderen hebben dat ook gedaan allemaal wetende dat de reactie op -1 hoorde uit te komen. Het is wel eens handig om dit aan mensen duidelijk te maken maar het blijft ongewenst en dus is -1 de enige juiste score!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

k1n8fisher schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 16:41:
[...]
Het is wel eens handig om dit aan mensen duidelijk te maken maar het blijft ongewenst en dus is -1 de enige juiste score!
Net wat je al aangeeft. Aan de ene kant wel handig om duidelijk te maken aan de users,aan de andere kant is het ongewenst. Er komen steeds weer nieuwe gebruikers bij,dus dat verbeteren houdt je toch.
Misschien is het wel zo handig om hier een soort van gedoogbeleid te voeren en dan max 1 reactie per nieuwsartikel toe te staan, zoals die van 'in search of sunrise', waar dan een 0 voor gegeven kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
pcgek schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 20:00:
[...]
Er komen steeds weer nieuwe gebruikers bij,dus dat verbeteren houdt je toch. Misschien is het wel zo handig om hier een soort van gedoogbeleid te voeren en dan max 1 reactie per nieuwsartikel toe te staan, zoals die van 'in search of sunrise', waar dan een 0 voor gegeven kan worden?
Momenteel doe ik dat. De 1e die dat topic linkt geef ik nul, verder alles en iedereen -1, incl. parent uiteraard.
't Is niet conform de FAQ denk ik, maar idd met die gedachte.

[ Voor 14% gewijzigd door - J.W. - op 13-02-2010 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

wildhagen schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 12:52:
Ik vind een -1 ook voor die reactie op zijn plek. Boven hem is niet één, maar al twee keer een verwijzing naar het spelfoutentopic in GR gegeven. Als je dan toch nog door blijven zeuren is dat imho ongewenst, en zoek je het maar uit.
Eens, -1 gegeven.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accesteam
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 18:00
Anoniem: 254094 in 'nieuws: The Pirate Bay-oprichter stort zich op micropayments'

Lijkt me duidelijk een "troll" (reactie om nog meer reacties mee uit te lokken). Kan deze reactie niet gedelete/permanent verborgen (voor normale users) worden voordat er een grote discussie ontstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

De -1 heeft dat tot doel. Volledig verbergen kan met een -2, maar dat is alleen voor de meest ernstige reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een -1 is idd voldoende. Ook deze doodsverwensing is een -1 waard: Anoniem: 321896 in 'nieuws: The Pirate Bay-oprichter stort zich op micropayments'

En degene die deze flamebait een +2 gaf mag imho zijn modrechten wel inleveren: Anoniem: 312533 in 'nieuws: The Pirate Bay-oprichter stort zich op micropayments'

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accesteam
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 18:00
Nu ik toch bezig ben :p

Is Amasik in 'nieuws: Amerikaans bedrijf integreert gps in skibril' niet gewoon 0 waard. Lijkt me toch redelijk irrelevant.

Is al gefixed :+

[ Voor 11% gewijzigd door Accesteam op 14-02-2010 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Dat is een 0 of een -1, een +1 is het in ieder geval absoluut niet.

En ja, ik ben snel :P

[ Voor 20% gewijzigd door Dirk op 14-02-2010 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragontje124
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-03 13:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeger
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-12-2021
Steeger in 'nieuws: Amerikaanse leger maakt raket onschadelijk met laser'

Waarom krijgt deze post van mij een 0 als ik vragen mag?

@dragontje: Van mij heb je een +1 gekregen.

[ Voor 10% gewijzigd door Steeger op 14-02-2010 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Degene waar jij op reageert stelt al een soortgelijke vraag,dus lijkt mij het niet nodig om jouw post nog als zijnde relevant te modereren. Daarom heb ik er een 0 aan gegeven. :)

[ Voor 14% gewijzigd door pcgek op 14-02-2010 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:20

Herman

FP ProMod
Ik weet niet of ik hier aan het goede adres ben:

Ik ben nog niet zo heel lang actief op deze mooie site.
Wél ben ik zo nu en dan aan het modderen. Wat een gave mogelijkheid! _/-\o_

Ik loop wel tegen een puntje:

Het gebeurd nog wel eens dat iemand een onzinnige reactie plaatst. Diegene krijgt dan ook een -1 of een 0 waardering van mij.
Maar dan gebeurt het: De reactie wordt veranderd en in een wat zinnigere reactie.
Dan is ineens mijn -1 of 0 te laag.

Verhogen jullie dan jullie mod of laten jullie het zo?

Voorbeeld

Edit:
Het voorbeeld gaf als (first post) een onzinige opmerking. (ofwel -1) Later kwam al een wat meer inhoudelijkere reactie. (m.i. is 0 een betere waardering)

[ Voor 11% gewijzigd door Herman op 15-02-2010 15:05 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 10:21

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Beide kan. Als je het toevallig opmerkt zoals nu, kun je prima je moderatie bijstellen. Dit is echter niet verplicht (dat kan natuurlijk niet). Zo vaak gebeurt dit niet, dus de kans dat je er qua moderatieafwijking last van gaat krijgen is wel erg minimaal. :) Voor de plaatser is het jammer omdat je op die manier mogelijk niet de score krijgt die je uiteindelijk wel verdient. Je kunt dus beter in één keer een goede reactie typen.

[ Voor 6% gewijzigd door Cloud op 15-02-2010 15:03 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Als ze op die manier first posts scoren houd ik het zeker bij -1 ;)

Verder, mocht ik het toevallig zien verander ik het. Anders hebben ze pech, moeten ze het maar in 1x goed opschrijven. Als de waardering veranderd moet worden gaat het immers niet om trivialiteiten als een spelfout..

edit:

Zamalan in 'nieuws: Blizzard mag Burning Crusade in China op de markt brengen'

Vond het nodig de 1e post nog 2x exact te herhalen, 1e heb ik +1 gegeven, andere -1.
Ik meld het maar preventief, anders blijven ze denk ik niet op -1 ;) (waarop ze imo wel horen).

[ Voor 54% gewijzigd door - J.W. - op 15-02-2010 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze mag wel op -1
OPSLAGHOND in 'nieuws: Microsoft kondigt Windows Mobile 7 aan'
en als je deze leest mag die eerdere van hem indezelfde thread eigenlijk ook wel op min -1 want die was dus blijkbaar als opzettelijke troll bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:20

Herman

FP ProMod
Iemand zit te vertellen dat een goede vriend veel angst heeft voor de overheid. Door verkeerd beschuldigd te zijn heeft hij zoveel psychologische problemen dat hij zelfs bij een simpele alcoholscontrole al begint te trillen.

Vervolgens komt deze post. Hij staat nu op 0.

Lijkt me -1. (of zelfs -2?)

[ Voor 19% gewijzigd door Herman op 15-02-2010 18:36 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

In ieder geval een -1, en daar staat ie nu op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeger
  • Laatst online: 07-12-2021

Deze post lijkt me een 0 waard. Zo te zien is de reactie bewerkt dus ik weet niet wat er eerst stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

@Steeger:
zie een paar posts boven je, van -J.W.- :)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-08-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Omdat het een 0 is en sommige mensen dat niet snappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-08-2024
Dat begrijp ik ja. :) Maar zoveel is toch wel opmerkelijk moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Opmerkelijk? Neuh, dat noemen we nu papegaaien die achter elkaar aan huppelen in de kudde ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan|IA2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-06-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie de laatste tijd wel meer van dat soort replies op 0 staan. Toegegeven, het is geen flame en geen troll, maar ik vind dat soort reacties ook geenszins gewenst. Die zouden toch gewoon -1 moeten zijn, of mis ik nu wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan|IA2
Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 10:21:
Toegegeven, het is geen flame en geen troll, maar ik vind dat soort reacties ook geenszins gewenst.
Het is een doelloze firstpost, die mogen ook naar -1
Tweakers moderatie FAQ schreef:
In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stefan Keijzer schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 10:26:
Het is een doelloze firstpost, die mogen ook naar -1
Had over het hoofd gezien dat het een first post was, maar wat te doen met zoiets op een andere plek dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan|IA2
Eerlijk gezegd zou ik zeggen dat zodra de reactie niet in de rest van de context past dat deze als zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde gemarkeerd mag worden. Het is echter wel een mening alleen is de mening niet onderbouwt, wat de opvolgende reacties daar wel doen (naja sommigen dan...)

[ Voor 3% gewijzigd door Stefan|IA2 op 16-02-2010 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Dergelijk zinloze posts mogen altijd op -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dirk schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 10:37:
Dergelijk zinloze posts mogen altijd op -1.
Dat zou ik dus ook zeggen, maar ik zie steeds vaker anders. Ik zal ze maar eens hierheen mikken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan|IA2
Deze geen +1 maar +2? hottestbrain in 'nieuws: Microsoft kondigt Windows Mobile 7 aan' Hier zou ik zeggen dat het wel informatie maar het geeft niet echt een meerwaarde want de informatie is ergens vandaan gehaald waarvan ik zou zeggen dat het niet daadwerkelijk 'betrouwbaar' is aangezien het van Twitter afkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175233

Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 10:29:
[...]

Had over het hoofd gezien dat het een first post was, maar wat te doen met zoiets op een andere plek dan?
De plek is niet zozeer relevant, als wel de intentie.

Wat we met "first-post" beschrijven, zijn post die alleen gemaakt worden om maar als (bijna) eerste een reactie te geven, maar verder geen inhoud hebben. En als ze niet snel genoeg zijn, kan het nog zijn dat ze meer naar onderen voorkomen.

Soms kun je een beetje discussieren of het 0 of -1 moet zijn. Een vrij inhoudsloze post, met gewoon een mening, kan ook gewoon 0 zijn. De échte "first-post" zijn een gradatie erger, waarbij er bijvoorbeeld alleen: "First!!!" staat. Dat moet echt onmiddellijk het afvalputje in. Maar als het nog enige relevantie heeft met het artikel, dan is een 0 beter op zijn plaats.
Stefan Keijzer schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 10:50:
Deze geen +1 maar +2? hottestbrain in 'nieuws: Microsoft kondigt Windows Mobile 7 aan' Hier zou ik zeggen dat het wel informatie maar het geeft niet echt een meerwaarde want de informatie is ergens vandaan gehaald waarvan ik zou zeggen dat het niet daadwerkelijk 'betrouwbaar' is aangezien het van Twitter afkomt.
Beide moderaties zijn acceptabel. Een +2 heb ik geen probleem mee. Er wordt een link naar extra informatie gegeven, van iemand die blijkbaar het ding in handen heeft gehad. Er wordt ook aangegeven dat het geruchten betreft. Het blijft nuttige informatie, waarbij de Tweakers zelf kunnen en mogen bepalen hoeveel waarde ze er aan hechten.

We moeten ook niet te krampachtig met +2's zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 175233 op 16-02-2010 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Stefan Keijzer schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 10:50:
+1 vind ik wel voldoende. Meer dan geruchten zijn het inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan|IA2
Anoniem: 175233 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 10:55:
Een vrij inhoudsloze post, met gewoon een mening, kan ook gewoon 0 zijn.
Ik zou zeggen dat als de reactie enkel een mening bevat die onderbouwt is een 0 kan zijn en enkel een mening in één woord of twee woorden zonder onderbouwing een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Een onderbouwde mening is +1. Een niet onderbouwde 0 (wat imo hier het geval is).

Imo hoort die post op 0. 't Is niet zo dat je hoeft te wachten tot iemand anders het bal opent dmv een fatsoenlijke 'first post' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Een post die zo zinloos is, ontopic of niet, fipo of niet, die geef ik een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Anoniem: 175233 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 10:55:
[...]
Soms kun je een beetje discussieren of het 0 of -1 moet zijn. Een vrij inhoudsloze post, met gewoon een mening, kan ook gewoon 0 zijn. De échte "first-post" zijn een gradatie erger, waarbij er bijvoorbeeld alleen: "First!!!" staat. Dat moet echt onmiddellijk het afvalputje in. Maar als het nog enige relevantie heeft met het artikel, dan is een 0 beter op zijn plaats.
Je hebt ook nog verkapte (maar wel echte) first-posts, en daar is deze er een van imho.

Edit, zie ook de faq over dit soort posts:
Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn.
De faq gaat dan (wat context betreft dus) door met dat in .plans wat losser gemod mag worden.

[ Voor 21% gewijzigd door Jesse op 16-02-2010 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn.
't Is geen storende post en ontopic (wel irrelevant verder).

Ik weet ook niet wat de lezer er mee opschiet om dit op -1 te zetten.. 't geeft een gat in de conversatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
- J.W. - schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 11:33:
[...]

't Is geen storende post en ontopic (wel irrelevant verder).

Ik weet ook niet wat de lezer er mee opschiet om dit op -1 te zetten.. 't geeft een gat in de conversatie.
Nou is die conversatie (eerste 30 reacties) ook niet bepaald de moeite waard, maar bij een dergelijk bericht interesseert het mij helemaal niets of iemand dat spijtig zou vinden of niet, en dat betekend voor mij dat ik er niet op zit te wachten.

[ Voor 5% gewijzigd door Jesse op 16-02-2010 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

De volgende reactie: Vincent7 in 'reviews: Preview: Samsung Beam, überphone met Android'
Gewoon een 0. Wel volledig relevant op zn parent, maar een 1 op 1 kopie uit de preview zelf kan iedereen. -1 wegens plagiaat zou ik net wel weer overdreven vinden, maar een +1 te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan|IA2
Informatief? Maurits van Baerle in 'nieuws: Opera Mini komt waarschijnlijk in de App Store' Volgens mij niet...

@hierboven, volgens mij ook 0

[ Voor 8% gewijzigd door Stefan|IA2 op 16-02-2010 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
dcm360 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 15:01:
De volgende reactie: Vincent7 in 'reviews: Preview: Samsung Beam, überphone met Android'
Gewoon een 0. Wel volledig relevant op zn parent, maar een 1 op 1 kopie uit de preview zelf kan iedereen. -1 wegens plagiaat zou ik net wel weer overdreven vinden, maar een +1 te veel.
Ik moet zeggen dat ik de +1 wel plausibel vind. Een +1 moderatie is niets bijzonders hé. Hij claimt ook nergens dat ie het zelf bedacht heeft, maar zet het netjes als quote neer. Die opmerking "Ik lees nergens in de review over wat specs mbt de 'beamer'?" is natuurlijk ook nogal doelloos als er wel een paragraaf over in de review staat en het wel duidelijk is dat er over het toestel eigenlijk maar heel weinig bekend is.
(Beetje net zoals de vragen "wat gaat het kosten" bij aankondiging van nieuwe hardware. Als dat bekend zou zijn was dat heus wel toegevoegd, en als het niet bekend is en iemand heeft wel informatie dan post ie dat heus wel.)
Ik ben het er zeker mee eens dat het niet veel bijzonders is, maar +1 lijkt me wel in verhouding hier.
Hij is wat kort, maar deze gast heeft tenminste nagedacht over wat hierachter kan zitten, en komt met een goed verhaal, itt tot het gedram van zijn parent, wat we al veelvuldig zagen bij het vorige nieuwsbericht hierover. +2 vind ik op zich best kunnen.

[ Voor 7% gewijzigd door Jesse op 16-02-2010 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:55

Matis

Rubber Rocket

Jesse schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 15:26:
Hij is wat kort, maar deze gast heeft tenminste nagedacht over wat hierachter kan zitten, en komt met een goed verhaal, itt tot het gedram van zijn parent, wat we al veelvuldig zagen bij het vorige nieuwsbericht hierover. +2 vind ik op zich best kunnen.
Voor +2 vind ik hem eigenlijk te beknopt, maar omdat de wil er zeker is toch maar gegeven :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan|IA2
Informatief? Arnoud mag dan wel crew-lid zijn maar om hem gelijk +2 te geven... De prijzen geven informatie maar nu niet echt dat ik vind dat de reactie een meerwaarde geeft dan een On-topic bericht:
arnoudwokke in 'reviews: Preview: HTC Desire, Legend en HD Mini'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is deze ongefundeerde rant niet gewoon een -1
Chefd in 'nieuws: Windows Phone 7 maakt turn-based gamen mogelijk'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Hm, toen ik langs die reactie kwam had ik die en de reacties erop (behalve die van MicGlou die er nog niet stond) allemaal een -1 gegeven. Vreemd dat zulke reacties die volgens de faq naar een -1 moeten toch weer naar boven krabbelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:21

botoo

💀 too old to die young

Wmb een erg voor de hand liggende veronderstelling en zonder enige bron of het werkelijk zo is. +1 is ruim voldoende.
Met 'argumenten' als:
. . . ook een slecht inelkaar geschroefd en getaped apparaat . . . Microsoft maar een matig bedrijfje . . .
een makkelijke -1 van het zuiverste water.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Yup, staat-ie nu ook bijna op, hij heeft nog twee zetjes nodig.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Beetje 'mixed feelings' bij deze post. De poster vraagt zich enerzijds af of het artikel wel klopt,maar aan de andere kant voegt hij eigenlijk ook niets toe. Al met al, om hem als informatief(waar hij nu stevig op staat)te bestempelen, vind ik wat overdreven. Denk dat een +1 meer op zijn plaats is. :)

SinergyX in 'nieuws: Windows Phone 7 maakt turn-based gamen mogelijk'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ik meen me te herinneren dat er eerst meer in stond... Nu is het inderdaad meer een 1 dan een 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-05 19:13

Nutral

gamer/hardware freak

Heeft deze post nou echt +3 nodig ? ik ben nog maar een paar dagen aan het moderaten maar het lijkt me een beetje onwaarschijnlijk.
Paul Hulsebosch in 'nieuws: Blizzard ondersteunt StarCraft II-bèta met forum en faq'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
+3 vind ik ook wat overdreven. Dit zie je wel vaker als de schrijver van een artikel, of in elk geval iemand van de redactie, wat informatie geeft. Beetje lastig te zeggen wat de juiste score wel moet zijn, want informatief is het wel. Een +1/+2 zou allebei wel acceptabel zijn. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Laatst online: 06-05 22:14

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Ghost Dog in 'nieuws: Google doneert twee miljoen dollar aan Wikimedia'
Mag ik mijn eigen reactie nomineren voor een +2, aangezien het een vrij uitgebreide reactie is met bronnen, of is dat verboden? O-)

[ Voor 34% gewijzigd door Ghost Dog op 17-02-2010 13:03 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Cloud schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 12:51:
+3 vind ik ook wat overdreven. Dit zie je wel vaker als de schrijver van een artikel, of in elk geval iemand van de redactie, wat informatie geeft. Beetje lastig te zeggen wat de juiste score wel moet zijn, want informatief is het wel. Een +1/+2 zou allebei wel acceptabel zijn. :)
Ik dacht dat een +2 voor een oneliner, wat er ook instaat, not done was? Heb +1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ghost Dog schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 12:52:
Mag ik mijn eigen reactie nomineren voor een +2, aangezien het een vrij uitgebreide reactie is met bronnen? O-)
(Tenzij men het toch een +1 vindt, dan mag deze reply als niet geschreven worden beschouwd :))
Dat mag, hij is het wel waard :)
Exorcist schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 12:55:
[...]

Ik dacht dat een +2 voor een oneliner, wat er ook instaat, not done was? Heb +1 gegeven.
Dat hangt af van de hoeveelheid informatie in die one-liner. In dit geval is dat relatief veel, dus een +2 is niet direct fout. Een +3 is wel te veel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Meestal bevatten oneliners niet zoveel informatie, maar deze in (mijn ogen) wel. Ik heb daarom +2 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Mag ik mijn eigen reactie nomineren voor een +2, aangezien het een vrij uitgebreide reactie is met bronnen, of is dat verboden? O-)
(Tenzij men het toch een +1 vindt, dan mag deze reply als niet geschreven worden beschouwd :))
Je hebt er nog e.e.a. bij zitten editen volgens mij (o.a. die link die in de reactie eronder (toevallig mijn reactie) ook gegeven wordt), maar op zich is een +2 wel okee nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Jesse schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:06:
Je hebt er nog e.e.a. bij zitten editen volgens mij (o.a. die link die in de reactie eronder (toevallig mijn reactie) ook gegeven wordt), maar op zich is een +2 wel okee nu.
Klopt, ik heb hem wel iets uitgebreid, maar zeker niet op een fipo manier.
Ik begon met een al redelijk uitgebreide reactie. (5 regels minder oid) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Ghost Dog schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:05:
[...]

Meestal bevatten oneliners niet zoveel informatie, maar deze in (mijn ogen) wel. Ik heb daarom +2 gegeven.
Een +1 voor die post vind ik eigenlijk wel de max,want concrete informatie zie ik niet staan.
''De onderhandelingen zijn gaande'' Is meer een aankondiging dat er informatie aan zit te komen, maar daar heb je op dit moment natuurlijk weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ghost Dog schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 14:27:
[...]

Klopt, ik heb hem wel iets uitgebreid, maar zeker niet op een fipo manier.
Ik begon met een al redelijk uitgebreide reactie. (5 regels minder oid) :)
Gezien het feit dat je een reactie beoordeeld voor wat je op dat moment ziet, zie ik nu een prima reactie vol linkjes enzovoort. Kan daar wel een +3 voor geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik zou hem idd ook een +2 geven (alleen is het een reactie op mij, dus kan hem niet modden). Een +1 is idd wat aan de lage kant, een +3 is weer een stuk te hoog :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
[...]

Je vraag is al wat beantwoord, maar ik wil het nog even extra duidelijk maken:

De grootte van een reactie heeft (vrijwel!) niets met de juiste score te maken. Een oneliner, zeker in dit geval, kan behoorlijk interessant/informatief/scherp zijn en zo tóch boven het +1 maaiveld uitsteken. Het gaat echt om de inhoud van een reactie, niet om de lengte. :) Zoals gezegd valt in dit geval een +2 dus prima te verdedigen, ook al komt dit niet zo vaak voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'nieuws: Toshiba introduceert enterprise hdd's met 10.000rpm-snelheid'

Wat is daar offtopic aan? Ik geef gewoon antwoord op zijn vraag, en zowel die vraag als het antwoord gaat gewoon over het onderwerp van de newspost.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Cloud schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 16:41:
[...]

Je vraag is al wat beantwoord, maar ik wil het nog even extra duidelijk maken:

De grootte van een reactie heeft (vrijwel!) niets met de juiste score te maken. Een oneliner, zeker in dit geval, kan behoorlijk interessant/informatief/scherp zijn en zo tóch boven het +1 maaiveld uitsteken. Het gaat echt om de inhoud van een reactie, niet om de lengte. :) Zoals gezegd valt in dit geval een +2 dus prima te verdedigen, ook al komt dit niet zo vaak voor.
Ok, loud and clear in ieder geval! Kunnen we weer op voortborduren he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

wildhagen schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:05:
wildhagen in 'nieuws: Toshiba introduceert enterprise hdd's met 10.000rpm-snelheid'

Wat is daar offtopic aan? Ik geef gewoon antwoord op zijn vraag, en zowel die vraag als het antwoord gaat gewoon over het onderwerp van de newspost.
Niets, dat is een +1. Tenzij er eerst iets anders stond natuurlijk (zie dat het geëdit is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

YellowOnline schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:27:
[...]

Niets, dat is een +1. Tenzij er eerst iets anders stond natuurlijk (zie dat het geëdit is)
Die edit betrof een simpele spelfout, zoals je ziet is die ook in de minuut van posten gedaan. En een spelfoutcorrectie is afaik geen reden om een ontopic post als offtopic te modereren.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Een beetje later dan anders, maar hier graag verder:

Het kleine-mismoderatietopic deel XVI :)

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.