Het kleine-mismoderatietopic deel XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 18.442 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter

Het kleine-mismoderatietopic deel XIV

In dit topic worden mis-moderaties aangedragen, zodat er gedicussieerd kan worden of deze rechtgezet moeten worden. Indien je een beginnende moderator bent, wordt geadviseerd om onderstaande informatie goed door te lezen.

Wanneer je een reactie maakt dan verwachten we van je dat je het TMF Beleid doorgenomen hebt.

Introductie
In verschillende onderdelen op de Tweakers.net Frontpage is het mogelijk om te modereren. Moderatie wordt in eerste instantie gedaan om gebruikers de mogelijkheid te geven om de reacties bij nieuwsberichten (en dergelijke) in te delen naar kwaliteit. Een gebruiker kan er bijvoorbeeld voor kiezen om alleen erg nuttige posts te lezen door het niveau omhoog te zetten. Het moderatiesysteem zorgt er verder voor dat gebruikers die een reactie plaatsen kunnen zien welke waardering hun post krijgt.

Moderatie is user-driven dus dat wil zeggen dan in principe iedereen mag modereren. Hierdoor is het ook mogelijk dat sommige posts verkeerd worden gemodereerd, omdat elk mens fouten maakt of door personen die het systeem misbruiken.

Dit topic is een verzamelplaats van zogenaamde mis-moderaties, zodat we met meerdere reguliere modders kunnen ingrijpen indien de moderatie verkeerd gemodereerd is. Eventueel kan een powermod ingrijpen als de reactie tegen de regels is of de moderatie niet meer rechtgezet kan worden (bijvoorbeeld als de reactie te oud is of als er teveel mensen verkeerd hebben gemodereerd).

Je mag natuurlijk altijd een eigen topic openen en dat is zeker verstandig als je een stevige discussie verwacht. Als er onverhoopt toch een lange discussie onstaat kan een forum-moderator de discussie afsplitsen naar een eigen topic.

Hoe te modereren
Modereren gaat grotendeels naar eigen inzicht, maar er zijn een aantal richtlijnen gemaakt waar een moderator zich grotendeels aan moet houden. Deze richtlijnen zijn te vinden in: reviews: Tweakers.net moderatie faq. Deze richtlijnen zijn bedacht, zodat elke reactie geplaatst bij een artikel een zo objectief mogelijke moderatie krijgt. Het is namelijk niet de bedoeling om een moderatie hoog of laag te modereren, omdat je het ermee eens bent of niet. Verder wordt sterk aangeraden de TMF miniFAQ door te lezen, want de meest voorkomende vragen komen daar aan bod.

Afwijkingen
Om de personen die veel mis-modereren eruit te vissen is er een ModBot gemaakt. Deze zal automatisch de afwijkingen controleren, zodat deze niet buiten proportie zijn. De afwijking van moderators met een active status zal afgewogen worden met de moderaties van de experts. Bij experts worden de afwijkingen vergeleken met andere experts. De afwijking van jezelf is te vinden op:
http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance

Meer informatie over de ModBot en klachtafhandeling is te vinden in:
ModBot / Modstatus klachtenloket

Hoe we de meldingen graag zien
• Plaats waar de fout staat inclusief volledige URL
(de directe URL is te verkrijgen door op het datum-tijd gedeelte te klikken boven elke reactie).
• Suggestie voor verbetering, evt. met een korte toelichting.

De Tweakers Moddereter Forum IRC :+
Er is ook een irc waar over moderaties en/of posts gepraat kan worden. Deze is hier te vinden:

/server irc.tweakers.net:6667
/join #tmf

Of direct via Mibbit:
http://embed.mibbit.com/?...eakers.net&channel=%23tmf

Links
Het TMF Beleid, ModFAQ en miniFAQ:
TMF Beleid
reviews: Tweakers.net moderatie faq
TMF miniFAQ

ModBot+ Klachtafhandeling:
ModBot / Modstatus klachtenloket

Modperformance (alleen voor de wat hogere modstatussen)
http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance

Vorige deel:
Het kleine-mismoderatietopic deel XVIII

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Is er een reden (buiten gewoonte) om een nieuw topic te openen? Niet dat ik er last van heb, maar ik vroeg het me af.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Verschillende redenen en die zijn nogal veel aan bod gekomen in de laatste jaren :) Ik vind het wel handig dat als ik een actief groot topic in mijn myreact heb staan en geen interesse meer heb dat hij dan verdwijnt op een gegeven moment.

En trouwens is het ook een goede reden om de TS bij te houden :+

[ Voor 12% gewijzigd door Kixtart op 23-10-2009 14:29 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Het is een soort van archiveren. Gebeurt het altijd rond ongeveer pagina 40?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Rond de 1000 posts ja, give or take a few.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Okee dan, gelijk aan het werk:

Woy in 'nieuws: Franse Constitutionele Raad keurt afsluitwet goed'

+2 gekregen, mij lijkt een +1 meer op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Volgens mij is een 0 voor deze reactie ook wel genoeg,zie de 'grap' er niet echt van in. En dit moet tevens als antwoord dienen voor iemand die vraagt waar dat bakje voor is?
Matis in 'nieuws: BenQ introduceert twee full hd-monitoren met led-backlights'

En het nog eens bevestigen van 'kotsbakje/kwijlbakje' mag van mij wel naar de -1
SuperDre in 'nieuws: BenQ introduceert twee full hd-monitoren met led-backlights'

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

Deze reactie: latka in 'nieuws: 'Intel-chipsets krijgen pas in 2011 usb 3.0-ondersteuning'' verdient in mijn ogen toch wel een +2. De nul is m.i. iig een absolute mismod.

Ook maar gelijk weer eens aan het werk gegaan.....
pcgek schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:45:
Volgens mij is een 0 voor deze reactie ook wel genoeg,zie de 'grap' er niet echt van in. En dit moet tevens als antwoord dienen voor iemand die vraagt waar dat bakje voor is?
Matis in 'nieuws: BenQ introduceert twee full hd-monitoren met led-backlights'

En het nog eens bevestigen van 'kotsbakje/kwijlbakje' mag van mij wel naar de -1
SuperDre in 'nieuws: BenQ introduceert twee full hd-monitoren met led-backlights'
I second that.... :)

Zoals zo veel al hebben gedaan (hoe verzin je de vergelijking ;) )
MistrX schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:37:
Okee dan, gelijk aan het werk:

Woy in 'nieuws: Franse Constitutionele Raad keurt afsluitwet goed'

+2 gekregen, mij lijkt een +1 meer op zijn plaats.
second ik deze too....

[ Voor 77% gewijzigd door Pjerry op 24-10-2009 15:06 . Reden: werken... ]

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Pjerry schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:00:
Deze reactie: latka in 'nieuws: 'Intel-chipsets krijgen pas in 2011 usb 3.0-ondersteuning'' verdient in mijn ogen toch wel een +2. De nul is m.i. iig een absolute mismod.
Minimaal een +2 inderdaad. Ik geef zelf een +3, ondanks wellicht een gebrek aan bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Kixtart: Ik altijd maar denken dat XIX volgt op XVIII, blijkt dat nu plotseling XIV te zijn....... :).

[ Voor 6% gewijzigd door Pjerry op 25-10-2009 00:28 ]

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Volgens mij is deze reactie gewoon een flamebait? Mag hem zelf niet modden (reactie op mijn reactie), maar dit lijkt me toch niet helemaal de bedoeling...

En een +3 voor deze reactie lijkt me wat overdreven, een +1 is wel voldoende imho.

[ Voor 25% gewijzigd door wildhagen op 25-10-2009 09:07 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

De eerste is een overduidelijke -1, en een +1 voor de 2de kan ik me wel in vinden. :)

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-08-2024
Jammer alleen dat je als modder extra veel werk hebt aan een topic als het Mac-Windows7 gebeuren, terwijl het artikel niet klopt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is deze reactie niet gewoonweg een troll?

Die regel over Windows en perfect is trollen, en die laatste regel is ook een troll (op de redactie) die niet op de FP thuishoort maar in GA.

En afgezien van beide trolls voegt de enig overgebleven 'normale' regel (de 1e dus) ook helemaal niks toe.

[ Voor 17% gewijzigd door wildhagen op 25-10-2009 11:05 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-11-2022

JordyOnrust

Leef om te leven.

wildhagen schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 11:05:

Die regel over Windows en perfect is trollen, en die laatste regel is ook een troll (op de redactie) die niet op de FP thuishoort maar in GA.

En afgezien van beide trolls voegt de enig overgebleven 'normale' regel (de 1e dus) ook helemaal niks toe.
Ik ben het niet helemaal met je eens. Hij geeft niet aan dat Windows perfect is, maar dat windows 7 rc1 perfect draait op zijn mac. Denk niet dat hij dit schrijft om te trollen, als is perfect wel beetje overdreven natuurlijk.

De laatste regel is inderdaad beetje mis, maar ik vind -1 te zwaar en heb er maar een 0 van gemaakt.

Als je sterft voordat je sterft, sterf je niet wanneer je sterft. Rom 6:5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wellicht wat vroeg maar ik vind deze post geen +2 maar een nette en normale +1: Snowbank in 'nieuws: Modern Warfare 2 op de pc krijgt Steamworks- en Steam Cloud-ondersteuning'

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

wildhagen schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 08:17:
Volgens mij is deze reactie gewoon een flamebait? Mag hem zelf niet modden (reactie op mijn reactie), maar dit lijkt me toch niet helemaal de bedoeling...

En een +3 voor deze reactie lijkt me wat overdreven, een +1 is wel voldoende imho.
Met beide eens.
wildhagen schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 11:05:

Ligt er een beetje aan hoe je het zelf wilt lezen. Windows is niet perfect op een Mac kun je op allerlei manieren lezen. Ik geef hem het voordeel van de twijfel: een nul.
Zonder inhoudsdeskundige te zijn vind ik het toch wel een erg informatieve reactie. Een +2 vind ik zeker te verantwoorden.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

De reacties op deze post: FRidh in 'nieuws: Modern Warfare 2 op de pc krijgt Steamworks- en Steam Cloud-ondersteuning'

Zucht..

@Pjerry,

De door mij gelinkte reactie is inmiddels in grote mate aangepast. Een +2 is nu beter te verantwoorden dan ervoor hoewel ik een +2 voor de toegevoegde quote in de reactie persoonlijk te veel vind.

[ Voor 34% gewijzigd door Bor op 25-10-2009 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tsja, de scholen zijn gesloten, en ze moeten toch ergens etteren. Een hoop -1's uitgedeeld.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

wildhagen schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 16:06:
Tsja, de scholen zijn gesloten, en ze moeten toch ergens etteren. Een hoop -1's uitgedeeld.
Zou het daar echt aan liggen ;). Iig allemaal -1.

Deze reactie i-chat in 'nieuws: Onderzoekers vinden tal van openstaande apparaten op internet' mag van mij wel een 200 keer (of zo) -1 krijgen. Alleen al om een statement te maken dat dit soort reacties echt niet kunnen en zeer zeker niet gewenst zijn.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Bor de Wollef schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 16:04:
De reacties op deze post: FRidh in 'nieuws: Modern Warfare 2 op de pc krijgt Steamworks- en Steam Cloud-ondersteuning'

Zucht..

@Pjerry,

De door mij gelinkte reactie is inmiddels in grote mate aangepast. Een +2 is nu beter te verantwoorden dan ervoor hoewel ik een +2 voor de toegevoegde quote in de reactie persoonlijk te veel vind.
En als je dan bekijkt dat de starter dan zelfs een +2 uitgedeeld krijgt! 8)7 8)7
Dan spoor je echt niet of ben je een enorme mee eens modder!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Snap niet dat de eerste reactie nog op 0 staat, kan er namelijk niets anders van maken dan een FIPO. Heeft van mij een -1 gekregen.

edit @Bor:

Het is normaal gesproken al een te korte onzinpost(in hoofdletters) die amper een 0 waard is. Dit in combinatie met , de eerste zijn die een reactie plaatst, maakt voor mij een -1. >:) Maar als iemand daar een 0 voor wil geven heb ik er ook geen problemen mee hoor. :)

[ Voor 52% gewijzigd door pcgek op 25-10-2009 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Ik heb er na lang twijvelen een 0 voor gegeven. Het zit voor mij net op het randje FIPO of niet. Voordeel van de twijfel dan maar. Wat ik niet begrijp is de +2 mismod op die posts of mensen die er een +1 voor geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

wildhagen schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 16:06:
Indeed, heb vandaag ook al wat -1 tjes uitgedeeld. Wat een onzin reacties overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Gelukkig is het bijna bedtijd voor de kiddies :P

Inderdaad veel -1 of 0 reacties vandaag. Ik kan mij niet herinneren dat ik de laatste weken zo veel lage scores heb moeten uitdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Jullie lezen gewoon de verkeerde berichten ;).

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

Zal dat het zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convirion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-05 21:50
Deze reactie: scorpio in 'nieuws: Vuzix zet twee nieuwe videobrillen in de markt'

Waarom krijgt deze reactie een 0 in plaats van een -1? Het gaat hier toch om een tikfout, en volgens de FAQ (de eerste bovenaan):
Spelfouten en ander commentaar met betrekking tot de artikelen kan gemeld worden in het Geachte Redactie-forum. Omdat opmerkingen over spelfouten en dergelijke alleen voor de redactie bestemd zijn en de inhoud snel is achterhaald, is het onwenselijk om daar in de reacties op in te gaan. Zodoende is een score van -1 gerechtvaardigd.
Dus waarom een 0 in plaats van een -1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Post heeft verder ook geen inhoud,dus kan wmb naar de -1. En daar staat hij nu op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Convirion schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 11:08:
Deze reactie: scorpio in 'nieuws: Vuzix zet twee nieuwe videobrillen in de markt'

Waarom krijgt deze reactie een 0 in plaats van een -1? Het gaat hier toch om een tikfout, en volgens de FAQ (de eerste bovenaan):

[...]

Dus waarom een 0 in plaats van een -1?
Omdat er nog niet veel modders langsgeweest zijn denk ik :). Hij staat nu iig op -1.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Ik heb er het afgelopen weekend toch wel weer een paar verzameld:

Anoniem: 225842 in 'nieuws: Onderzoekers vinden tal van openstaande apparaten op internet' erg trollerig, mag wat mijn betreft op -1. De vergelijking met de iphone heeft door de oorspronkelijke poster niets kwaads in de zin.
Diddle in 'nieuws: 'Galileo krijgt 26 in plaats van 28 satellieten'' Hier is geen enkel voorbeeld van. Wel dat ze de nauwkeurigheid slechter maken in sommige gebieden. Geklets uit de nek die dus niet meer dan een nul (irrelevant) verdiend.
Anoniem: 316446 in 'nieuws: Microsoft ziet winst dalen maar overtreft verwachtingen' hoewel de +2 wel te verdedigen is vind ik een +1 mooi zat.
burne in 'nieuws: 'Galileo krijgt 26 in plaats van 28 satellieten'' slaat de plank echt voor 100% mis. Ten eerste is het wel te combineren, ten tweede heb je niets met bomen e.d. aan de horizon te maken (satellieten niet geo-stationair). Een nul lijkt mij de enige juiste waardering
RV in 'nieuws: Microsoft ziet winst dalen maar overtreft verwachtingen' Hier snap ik niets van. Niet dat het daarom een nul moet zijn, maar wat voegt het eigenlijk toe?
Anoniem: 217535 in 'nieuws: 'Galileo krijgt 26 in plaats van 28 satellieten'' De laaste zinnen slaat evht nergens op en degradeert deze reply imo naar een nul. Het overige staat al in veel andere posts.
Pjerry in 'productreview: Canon EOS 1000D + EF-S 18-55 review door Panamera' hmmm, vind ik toch eigenlijk wel een +2.

Dat was het dan weer.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Pjerry schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 11:19:
Ik heb er het afgelopen weekend toch wel weer een paar verzameld:

Anoniem: 225842 in 'nieuws: Onderzoekers vinden tal van openstaande apparaten op internet' erg trollerig, mag wat mijn betreft op -1. De vergelijking met de iphone heeft door de oorspronkelijke poster niets kwaads in de zin.
Diddle in 'nieuws: 'Galileo krijgt 26 in plaats van 28 satellieten'' Hier is geen enkel voorbeeld van. Wel dat ze de nauwkeurigheid slechter maken in sommige gebieden. Geklets uit de nek die dus niet meer dan een nul (irrelevant) verdiend.
Anoniem: 316446 in 'nieuws: Microsoft ziet winst dalen maar overtreft verwachtingen' hoewel de +2 wel te verdedigen is vind ik een +1 mooi zat.
burne in 'nieuws: 'Galileo krijgt 26 in plaats van 28 satellieten'' slaat de plank echt voor 100% mis. Ten eerste is het wel te combineren, ten tweede heb je niets met bomen e.d. aan de horizon te maken (satellieten niet geo-stationair). Een nul lijkt mij de enige juiste waardering
RV in 'nieuws: Microsoft ziet winst dalen maar overtreft verwachtingen' Hier snap ik niets van. Niet dat het daarom een nul moet zijn, maar wat voegt het eigenlijk toe?
Anoniem: 217535 in 'nieuws: 'Galileo krijgt 26 in plaats van 28 satellieten'' De laaste zinnen slaat evht nergens op en degradeert deze reply imo naar een nul. Het overige staat al in veel andere posts.
Pjerry in 'productreview: Canon EOS 1000D + EF-S 18-55 review door Panamera' hmmm, vind ik toch eigenlijk wel een +2.

Dat was het dan weer.
Meeste wel mee eens. Wat me opvalt is dat die eerste een +2 waardering heeft gekregen. Vraag me af of dat dezelfde is die eerder ook al dat soort reacties te hoge moderaties gaf?
Die van Burne mag best wel een +1 hebben. Al is ie inhoudelijk niet juist, hij probeert bij te dragen aan de discussie. Dat ie feitelijk onjuist is mag je dan dmv een reactie laten blijken!
Die laatste die je aandraagt lijkt me op schaamteloos pluggen. Dat met zo weinig moderaties erop is een beetje overdreven om hier weg te zetten. Dat de reactie verder goed genoeg voor die +2 is betwist ik niet! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

k1n8fisher schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 11:46:
[...]

Meeste wel mee eens. Wat me opvalt is dat die eerste een +2 waardering heeft gekregen. Vraag me af of dat dezelfde is die eerder ook al dat soort reacties te hoge moderaties gaf?
Die van Burne mag best wel een +1 hebben. Al is ie inhoudelijk niet juist, hij probeert bij te dragen aan de discussie. Dat ie feitelijk onjuist is mag je dan dmv een reactie laten blijken!
Die laatste die je aandraagt lijkt me op schaamteloos pluggen. Dat met zo weinig moderaties erop is een beetje overdreven om hier weg te zetten. Dat de reactie verder goed genoeg voor die +2 is betwist ik niet! ;)
Dat pluggen slaat nergens op. Je mag hier ook je eigen reacties neerzetten als je meent dat ze niet goed gemodereerd worden. In de praktijk krijg je maar weinig moderaties op reacties van productreviews (en als ze er al zijn vaak papagaaimods). Dat is de reden dat ik hem er nu al bij plant.
Over Burne ga ik nog eens nadenken. Maar één ding is zeker hij heeft weinig opgestoken van de andere reacties, dat hij hier nog mee komt.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Volgens mij heeft Burne wel ergens de plank raak geslagen, dus is een +1 geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

Er is iemand die weer super gek is op het uitdelen van +3
aval0ne in 'nieuws: 'Nieuwe MacBook Pro's met Core i7 en Radeon-gpu op komst''
Anoniem: 48923 in 'nieuws: 'Nieuwe MacBook Pro's met Core i7 en Radeon-gpu op komst''

Verder nog deze reactie:
Faust in 'nieuws: 'Nieuwe MacBook Pro's met Core i7 en Radeon-gpu op komst''
Naar mijn idee is dit wel ontopic. Het schetst er een beeld over mac book en gebruikers wat wel achterwege had mogen blijven, maar verder geeft hij een idee over waarom ATI t.o.v. Nvidia omdat Nvidia nog wel wat probleempjes had met de GPU's en ATI het de laatste tijd erg goed doet. Snap niet goed waarom er hier -1 voor worden gegeven, imho gewoon +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik denk dat Faust inderdaad wel een punt schetst die klopt, dus een +1 mijnerzijds erbij. Ik hoop dat Faust stiekem meeleest want enige aandacht aan alineabouw zou z'n reactie er verzorgder doen uitzien waardoor het minder lomp overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Alledrie de reacties zijn idd gewone +1's waard, heb ik ze dan ook gegeven.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Had even een vraagje over iets waar ik nog niet eerder tegenaan gelopen ben: Zit 'hackintosh' op dezelfde lijn als Micro$oft?

edit:@ gambieter,
Was luiheid van mij, ik had ook even kunnen googlen.

[ Voor 25% gewijzigd door pcgek op 27-10-2009 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

pcgek schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:52:
Had even een vraagje over iets waar ik nog niet eerder tegenaan gelopen ben: Zit 'hackintosh' op dezelfde lijn als Micro$oft?
Nee, Hackintosh is een uitdrukking die gebruikt wordt om non-Apple gebruik van OSX aan te geven (dwz iets als OSX86). Het is normaal niet een denigrerende opmerking :)

Zie ook http://www.hackintosh.com/:
Hackintosh.com provides links to everything you need to build your own Hackintosh and get Mac OS X 10.5 "Leopard" or Mac OS X 10.6 "Snow Leopard" running on an unsupported computer -- instructions, step-by-step "how to" guides, and tutorials -- as well as installation videos, lists of compatible computers and parts, and communities for support.

[ Voor 33% gewijzigd door gambieter op 27-10-2009 19:03 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Bright010957 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:53:
Er is iemand die weer super gek is op het uitdelen van +3
aval0ne in 'nieuws: 'Nieuwe MacBook Pro's met Core i7 en Radeon-gpu op komst''
Anoniem: 48923 in 'nieuws: 'Nieuwe MacBook Pro's met Core i7 en Radeon-gpu op komst''

Verder nog deze reactie:
Faust in 'nieuws: 'Nieuwe MacBook Pro's met Core i7 en Radeon-gpu op komst''
Naar mijn idee is dit wel ontopic. Het schetst er een beeld over mac book en gebruikers wat wel achterwege had mogen blijven, maar verder geeft hij een idee over waarom ATI t.o.v. Nvidia omdat Nvidia nog wel wat probleempjes had met de GPU's en ATI het de laatste tijd erg goed doet. Snap niet goed waarom er hier -1 voor worden gegeven, imho gewoon +1.
1 en 3 duidelijk een +1. De tweede reactie neig ik toch meer naar een 0 (irrelevant). Ik ken namelijk geen SSD's (althans moderne) die niet sneller zijn dan een 7200 rpm schijf. De bron is natuurlijk ook nooit te achterhalen......

Voor mashell in 'nieuws: Microsoft-tool laat Windows 7 vanaf usb-stick installeren' neig ik ook naar een 0, als zijnde irrelevant.
johnbetonschaar in 'nieuws: Microsoft-tool laat Windows 7 vanaf usb-stick installeren' zou ik een +2 geven als zijnde informatief. Of hij het allemaal goed doet, kan/ga ik niet checken, maar je kunt wel wat met zijn informatie (een gewaarschuwd tweaker .....). Tegelijkertijd is de informatiue met de nieuwe MS-tool natuurlijk ook achterhaald, maar is de reply daardoor minder informatief?
neeroeter in 'nieuws: Microsoft-tool laat Windows 7 vanaf usb-stick installeren' gewoon on-topic (+1) , geen flame o.i.d. dus de -1's zijn gewoon mismods.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:39
Eens, maar ga toch slapen :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Net wakker..... Was gisteren heel vroeg gaan slapen.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Waarom krijgt deze flamebait zo massaal +1's?

Een heel land 'apenland' noemen, en daarmee elke inwoner een 'aap' noemen, lijkt me anders best wel een generaliserende flamebait.

En die laatste regel over Belgacom-mensen kan je ook als troll opvatten...

[ Voor 13% gewijzigd door wildhagen op 28-10-2009 09:41 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

wildhagen schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 09:41:
Waarom krijgt deze flamebait zo massaal +1's?

Een heel land 'apenland' noemen, en daarmee elke inwoner een 'aap' noemen, lijkt me anders best wel een generaliserende flamebait.

En die laatste regel over Belgacom-mensen kan je ook als troll opvatten...
Eens, dubbele fout, met zeker niet echt nuttige bijdrage aan de discussie, imho -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Idd... 90 procent van de reactie is moderatiegezeur, op de verkeerde plek (FP ipv GR).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 20:37

PcDealer

HP ftw \o/

wildhagen schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:39:
Idd... 90 procent van de reactie is moderatiegezeur, op de verkeerde plek (FP ipv GR).
Na Admin edit een +3 :? -> compensatiemod

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 28-10-2009 12:57 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Was er nog voor iig :P
Verder zijn er nog best wel wat scores mogelijk naar mijn mening: -1 als je het voornamelijk gezeur vindt, 0 als je het filmpje toch belangrijker vindt dan het modklagen, +1 als je zonder dat geklaag het filmpje een +2 interessant had gevonden. +2 of +3 vind ik ook wat teveel iig :)

edit:
De andere moderaties van die +3 geven vallen wel mee, dus dat is aan de modbot in de toekomst.

[ Voor 14% gewijzigd door Kixtart op 28-10-2009 13:02 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Volgens mij heeft de poster niet echt begrepen waar het om gaat,denk dat een 0 hier meer op zijn plaats is.
WeeJeWel in 'nieuws: Vier kapers op de kust voor overname The Pirate Bay'

En de volgende 2 posts voegen ook maar weinig toe,die zie ik ook niet hoger dan een 0.
watercoolertje in 'nieuws: Vier kapers op de kust voor overname The Pirate Bay'
Mellow Jack in 'nieuws: Vier kapers op de kust voor overname The Pirate Bay'

En dit soort commentaar hoort daar niet thuis,-1 dus
90710 in 'nieuws: Vier kapers op de kust voor overname The Pirate Bay'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
WOteB2 in 'reviews: Ubuntu 9.10 nader bekeken'
Stond op +3, zelf vind ik het een +1, gewoon een nuttig antwoord op een vraag.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 00:12

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Die zijn inderdaad niet op hun plaats. En aangezien zijn antwoord staat in het vorige artikel over dit onderwerp dat gisteren is geplaatst vind ik zijn vraag ook nogal dom, dus ik heb een 0 gegeven.
pcgek schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 20:36:
Volgens mij heeft de poster niet echt begrepen waar het om gaat,denk dat een 0 hier meer op zijn plaats is.
WeeJeWel in 'nieuws: Vier kapers op de kust voor overname The Pirate Bay'
Moah, ik vind de vraag opzich valide, die mag best op +1 blijven.
En de volgende 2 posts voegen ook maar weinig toe,die zie ik ook niet hoger dan een 0.
watercoolertje in 'nieuws: Vier kapers op de kust voor overname The Pirate Bay'
Deze is op de man, een -1 van mij.
En die is inderdaad gewoon zinloos, een 0.
En dit soort commentaar hoort daar niet thuis,-1 dus
90710 in 'nieuws: Vier kapers op de kust voor overname The Pirate Bay'
Yup.
Sallin schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 20:43:
WOteB2 in 'reviews: Ubuntu 9.10 nader bekeken'
Stond op +3, zelf vind ik het een +1, gewoon een nuttig antwoord op een vraag.
'Gewoon een nuttig antwoord op een vraag' mag best op +2, wanneer het aan het geheel bijdraagt. En dat doet het hier.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Een 'vraag' (van WeeJeWel) waar iedereen het antwoord wel op weet ,is mij niet meer waard dan een 0.

Die van 'watercoolertje' had ik ook zo mijn twijfels over,maar heb hem toch maar op 0 gehouden.
Kan me de -1 ook net zo goed voorstellen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door pcgek op 28-10-2009 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Volgens mij is deze vergelijking naar WO2 wel extreem ongewenst en goede reden voor een -2 of op zijn minst een modbreak+waarschuwing?

En deze reactie slaat ook werkelijk nergens op, onzinnige fascisme-vergelijkingen. Troll imho, en dus -1.

[ Voor 29% gewijzigd door wildhagen op 29-10-2009 12:47 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Omdat er in die reactie niets anders staat dan een ordinaire scheldpartij heb ik em naar -2 gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Een dubbelpost gevonden, beide zijn door mensen op +2 gezet.

Anoniem: 253945 in 'nieuws: Microsoft legt verkoop oem-versies Windows 7 niet aan banden'
en
Anoniem: 253945 in 'nieuws: Microsoft legt verkoop oem-versies Windows 7 niet aan banden'

De eerste heb ik leeggeedit, want met 2 identieke reacties een +2/+3 scoren gaat mij ff tever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Oeps, ik moet toegeven dat ik beiden een +2 gegeven had, had niet in de gaten dat het een dubbelpost betrof....

De ene heb ik een +2 gelaten, de andere is aangepast.

En deze reactie is een troll en dus -1 imho: laatste regel is een troll, plus de bekende M$ wat ook een ordinaire troll is. Rest van de reactie voegt ook al niks toe, dus -1 imho.

[ Voor 43% gewijzigd door wildhagen op 29-10-2009 17:44 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

wildhagen schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 17:27:
En deze reactie is een troll en dus -1 imho: laatste regel is een troll, plus de bekende M$ wat ook een ordinaire troll is. Rest van de reactie voegt ook al niks toe, dus -1 imho.
En daar staat ie nu ook netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Anoniem: 323968 in 'nieuws: Gratis hostingdienst Geocities sluit definitief zijn deuren'

Dit lijkt mij een spammer gezien zowel de post, die normaliter heel informatief had kunnen wezen, maar in combinatie met de gegevens van zijn gebruikersaccount dubieus geworden zijn (aanmeldingsdatum en het aantal posts). ;)

Beetje laat voor mijn standaarden nu nog hier te posten but I couldn't let it slide. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Als iemand zich speciaal voor dat registreert dan lijkt het idd sterk op spam ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Voor hetzelfde geld wilde hij wel gewoon behulpzaam zijn en heeft het niets met eigenbelang te maken. Zijn registratie en eerste post vallen dan wat ongelukkig samen, maar waarom iemand niet het voordeel van de twijfel geven? Direkt een -2 lijkt me in dit geval wel erg zwaar.
Kan natuurlijk ook zijn dat al je meer weet dan ik ,in dat geval heb ik niets gezegd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Eigenlijk ben ik het daar op dit moment wel mee eens. Het is wel snel te vinden dat zijn site door servage.net gehost wordt, maar dan kan het goed geplaatst zijn omdat hij daar ervaring mee heeft.

edit:
Even DM'etje gestart met de PowerMod :)

[ Voor 11% gewijzigd door Kixtart op 30-10-2009 11:12 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:03

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Nou ja, het kan inderdaad gewoon behulpzaam zijn, maar daar heb ik twee problemen mee:
  • Hij reageert niet specifiek op één persoon
  • Hij dumpt een site waarvoor je moet betalen, bij een artikel dat gaat over een gratis hoster
Het kan nog zo behulpzaam bedoeld zijn, maar als we dit toelaten staan soortgelijke artikelen binnen no time vol met 'behulpzame' reacties en dat lijkt me niet fijn. :)

Als je echt graag wilt linken naar zo'n hoster omdat je er supergoede ervaringen mee hebt, dan moet je het gewoon anders verpakken. Dan moet je ook echt je ervaring in die reactie stoppen. Zoals het er nu staat is het gewoon een simpele dump & submit en daar hebben we vrij weinig aan.

edit:
Ik had die promotiecode over het hoofd gezien - dat verzacht het misschien wat - maar vooralsnog blijf ik bij het bovenstaande.

[ Voor 8% gewijzigd door Cloud op 30-10-2009 11:33 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Wel grappig dat alle pagina's die Google terug geeft als ik zoek naar 'Streamload' en 'Servage' ook precies beide sites (streamload.com en servage.com) weer geven. En dat het allebei webhosters zijn. Als iemand met de gebruikersnaam 'Streamloader' zichzelf aanmeld en een andere webhoster promoot dan gok ik dat beide webhosters van hetzelfde bedrijf komen (waarom zou je een concurrent promoten?). Dus naar mijn inziens is het een heeeeel goed verkapte spammer. De enige manier wat 'Streamloader' zou kunnen doen is meer posten of hier repliek op te geven. Dan is al mijn twijfel wel weg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

De vraag is dan wel weer, zou iemand zoveel 'huiswerk' moeten doen om zo'n reactie te beoordelen. :)

[ Voor 7% gewijzigd door pcgek op 30-10-2009 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

pcgek schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:19:
De vraag is dan wel weer, zou iemand zoveel 'huiswerk' moeten doen om zo'n reactie te beoordelen. :)
Nee, dat niet. Je mod zoals je het ziet en je hoeft niet perse spam te zien in de reactie.

Voor ons (mij) is er een andere manier om erachter te komen, straks mailtje bouwen voor nadere uitleg, de schijn van spam heeft 'ie tegen (maar consequenties zijn tot nu toe niet noodzakelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Er is geen bewijs dat streamloader connectie heeft met het Amerikaanse bedrijf Streamload.com. Ik ben bijvoorbeeld ook niet het spammen voor KiXtart :+ Zijn privé site wordt gehost door servage.net gehost dat wel, maar kan dus nog steeds goed geplaatst worden vanwege goede ervaring.

[ Voor 30% gewijzigd door Kixtart op 30-10-2009 12:50 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

console in 'nieuws: Wii-game Epic Mickey aanvankelijk bedoeld voor pc, PS3 en Xbox 360' waarom -1 ? Oke niet echt een goede bijdrage aan de discussie maar 0 lijkt mij een betere score.

Verder beetje twijfels over deze: Faust in 'nieuws: Wii-game Epic Mickey aanvankelijk bedoeld voor pc, PS3 en Xbox 360'
Opzich wel informatief, maar eindigt dan met het feit dat gebruikers van de Wii dom zijn :S beetje jammer ihmo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ik heb 2 nullen gegeven.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Bright010957 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:43:
Action=Posting&ParentID=3465585"]Faust in 'nieuws: Wii-game Epic Mickey aanvankelijk bedoeld voor pc, PS3 en Xbox 360'[/URL]
Opzich wel informatief, maar eindigt dan met het feit dat gebruikers van de Wii dom zijn :S beetje jammer ihmo.
Mja, ik vind het voldoende voor een -1. Het is niet alleen de wii gebruikers die hij als dom afschildert, ook alle developers die niet voor de PS3 ontwikkelen (want dat kunnen ze niet), naast de verder pertinente onwaarheid die in de rest van z'n post staat (wat opzich natuurlijk nog geen reden is voor een -1, maar het helpt z'n post verder ook niet). Maar goed, ik ben bevooroordeeld in deze.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

.oisyn schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:26:
[...]

Maar goed, ik ben bevooroordeeld in deze.
Als het erg gevoelig ligt kun je jezelf onder deze omstandigheden misschien maar beter onthouden van een moderatie ;)

edit:
wmb mag hij naar het afvalputje, wegens het doen van ongewenste uitlatingen.
Anoniem: 266454 in 'nieuws: Webshop 4AllClients is failliet verklaard'

[ Voor 28% gewijzigd door pcgek op 30-10-2009 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Bright010957 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:43:
console in 'nieuws: Wii-game Epic Mickey aanvankelijk bedoeld voor pc, PS3 en Xbox 360' waarom -1 ? Oke niet echt een goede bijdrage aan de discussie maar 0 lijkt mij een betere score.

Verder beetje twijfels over deze: Faust in 'nieuws: Wii-game Epic Mickey aanvankelijk bedoeld voor pc, PS3 en Xbox 360'
Hij zegt niet dat gebruikers van de Wii dom zijn, hij stelt alleen dat de ontwikkelaars dat mogelijk denken. Niet vor niets staat dat 'domme doelgroep' (kunnen kwaliteit niet beoordelen) tussen haakjes. Zeker als je de hele zin bekijkt dan zie je dat dit zijn idee is over hoe de industrie ertegenaan kijkt!
(Quote:)En de wii lijkt dan de slimste keus; geen hoge ontwikkelingskosten, 'domme doelgroep' (kunnen kwaliteit niet beoordelen), grote afzet markt (denken ze). (end Quote)
Van mij dus gewoon een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 09:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nee, hij zegt dat de doelgroep "dom" is omdat ze geen kwaliteit kunnen beoordelen. Dat "denken ze" slaat alleen op de afzet markt
pcgek schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:43:
[...]

Als het erg gevoelig ligt kun je jezelf onder deze omstandigheden misschien maar beter onthouden van een moderatie ;)
Het blijft jammer dat je een beoordeling niet kunt intrekken wdb.

[ Voor 54% gewijzigd door .oisyn op 30-10-2009 20:31 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

k1n8fisher schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:23:
[...]

Hij zegt niet dat gebruikers van de Wii dom zijn, hij stelt alleen dat de ontwikkelaars dat mogelijk denken. Niet vor niets staat dat 'domme doelgroep' (kunnen kwaliteit niet beoordelen) tussen haakjes. Zeker als je de hele zin bekijkt dan zie je dat dit zijn idee is over hoe de industrie ertegenaan kijkt!
(Quote:)En de wii lijkt dan de slimste keus; geen hoge ontwikkelingskosten, 'domme doelgroep' (kunnen kwaliteit niet beoordelen), grote afzet markt (denken ze). (end Quote)
Dat stuk alleen was inderdaad voor mij niet voldoende om een punt af te trekken, maar zijn manier van spreken over de PS3-ontwikkelaars en de algehele vorm van zijn reactie geeft wel aan dat hij geen idee heeft waar hij het over heeft. En dat is voor mij wel voldoende om op een 0 uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

k1n8fisher schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:23:
[...]

Dit is toch waar het mee begint:
Dus ze kunnen niet zomaar voor PS3 ontwikkelen, ze zijn vaak simpelweg te dom ervoor.
Volgens mij slaat dat toch echt op de ontwikkelaars. Alles bij elkaar genomen geef ik er een 0 voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:30
trogdor in 'nieuws: Webshop 4AllClients is failliet verklaard'
Mag wel een klein tikje nog naar 0 van mij. Ik snap echt niet waarom die op -1 staat.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Inderdaad: 'normaal' offtopic, dat mag best op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Omdat niet de sociaal wenselijke review geproduceerd wordt, wordt bijna ieder commentaar van de reviewer door één persoon (?) onterecht met -1 beoordeeld, zoals:
LLuke in 'productreview: Microsoft Windows 7 Ultimate (NL Retail) review door LLuke'
LLuke in 'productreview: Microsoft Windows 7 Ultimate (NL Retail) review door LLuke'

maar ook deze -1 klopt niet: Anoniem: 300710 in 'productreview: Microsoft Windows 7 Ultimate (NL Retail) review door LLuke' net zo min als de +2's overigens.

Deze ( Anoniem: 69767 in 'productreview: Microsoft Windows 7 Ultimate (NL Retail) review door LLuke' ) daarentegen hoort gewoon op -1 vanwege moderatiegezeur. Wat daar dan die +1 bij doet.......

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Die review is inderdaad niet bepaald een voorbeeld voor de rest, al lijkt het, gezien zijn reacties, er niet echt op dat hij het daadwerkelijk als troll bedoeld heeft. Maar komt het wel zo over. Deze reacties mogen iig gewoon op +1.
maar ook deze -1 klopt niet: Anoniem: 300710 in 'productreview: Microsoft Windows 7 Ultimate (NL Retail) review door LLuke' net zo min als de +2's overigens.
Ik vind hem wel een +2 waard, hij haalt op een vrij nette manier de argumenten van de reviewer onderuit.
Deze ( Anoniem: 69767 in 'productreview: Microsoft Windows 7 Ultimate (NL Retail) review door LLuke' ) daarentegen hoort gewoon op -1 vanwege moderatiegezeur. Wat daar dan die +1 bij doet.......
Inderdaad.

Overigens is micd33 in 'productreview: Microsoft Windows 7 Ultimate (NL Retail) review door LLuke' nou ook niet direct een +1 waard. Ik heb zitten aarzelen tussen 0 en -1 en voorlopig maar het voordeel van de twijfel gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Met DirkW hierboven eens, en zodanig ook gemod.

Overigens lijkt deze reactie me gewoon een troll om stichtingen waar je het niet mee eens bent zonder onderbouwing voor afpersers en dus misdadigers (is immers een misdrijf!) uit te maken. Lijkt me dan ook een prima -1, die +1's zijn meningmodders lijkt me.

En deze reactie is ook licht trollerig, hoewel een 0 nog wel kan, maar de +1 is toch echt te hoog imho.

[ Voor 19% gewijzigd door wildhagen op 31-10-2009 07:37 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Weet niet, hij noemt de 'afperspraktijken' tenminste nog legaal. Daardoor vind ik hem ineens niet zo ongewenst meer,een 0 van mij. Maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die er een -1 in zien.

Inderdaad ,een 0 voor de 2de is meer dan genoeg :)

[ Voor 15% gewijzigd door pcgek op 31-10-2009 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

pcgek schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 09:01:
Weet niet, hij noemt de 'afperspraktijken' tenminste nog legaal. Daardoor vind ik hem ineens niet zo ongewenst meer,een 0 van mij. Maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die er een -1 in zien.

Inderdaad ,een 0 voor de 2de is meer dan genoeg :)
Ik vind de reactie ook zodanig gesteld dat ik een nul veel meer op zijn plaats vind dan een -1. We weten hier allemaal wat met de afperspraktijken bedoeld wordt. Ik moet zeggen dat er best wel een aantal voorbeelden aan te dragen zijn waarin hij gelijk heeft.

De tweede ook een nul van mij.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Laatst online: 31-05 20:15

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Ik wordt hier naar: Off-topic/Irrelevant gemod, terwijl me dat toch niet geheel juist lijkt, of wel?
Spacecowboy in 'nieuws: Kabinet gaat downloaden muziek en films uit illegale bron verbieden'

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tout
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-06-2022
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=3466946

Bij mijn stem op de poll heb ik gekozen voor anders en mijn keuze aangegeven in de reactie. Is dit niet de bedoeling en dus een -1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Spacecowboy schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 10:35:
Ik wordt hier naar: Off-topic/Irrelevant gemod, terwijl me dat toch niet geheel juist lijkt, of wel?
Spacecowboy in 'nieuws: Kabinet gaat downloaden muziek en films uit illegale bron verbieden'
Jouw reactie is nogal eenzijdig en daardoor niet zoveel waard, wat een prima reden is om hem als irrelevant te modden. Maar ik zie er nog wel voldoende in voor een +1, wat ik dus ook gegeven heb.
Tout schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 10:53:

Bij mijn stem op de poll heb ik gekozen voor anders en mijn keuze aangegeven in de reactie. Is dit niet de bedoeling en dus een -1?
Waarschijnlijk hebben de modders gewoon niet gegrepen waar je het over had. Een enkel woord is ook wel heel onduidelijk. Dus zelfs wetend waar het voor staat kom ik niet hoger dan een 0.

[ Voor 30% gewijzigd door Dirk op 31-10-2009 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Een reactie van 1 woord lijkt behoorlijk loos en het lijkt nergens op te slaan. Ik kan me die -1 dus goed voorstellen. Als je iets had willen zeggen is het handig om dat wat duidelijker te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Tout schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 10:53:

''Bij het stemmen heb ik gekozen voor anders, namelijk: Kermit.''

Zoiets is behoorlijk wat duidelijker,en was een +1 waard geweest. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Laatst online: 31-05 20:15

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Dirk schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:39:
[...]

Jouw reactie is nogal eenzijdig en daardoor niet zoveel waard, wat een prima reden is om hem als irrelevant te modden. Maar ik zie er nog wel voldoende in voor een +1, wat ik dus ook gegeven heb.
Eenzijdig: Correct, maar off-topic lijkt me niet het geval, dus jouw moderatie lijkt me correct :)

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tout
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-06-2022
''Bij het stemmen heb ik gekozen voor anders, namelijk: Kermit.''

Zoiets is behoorlijk wat duidelijker,en was een +1 waard geweest. ;)
Veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Spacecowboy schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:58:
[...]

Eenzijdig: Correct, maar off-topic lijkt me niet het geval, dus jouw moderatie lijkt me correct :)
Niet alleen offtopic komt op 0, ook irrelevant (maar wel ontopic). En er is wel wat voor te zeggen om jouw reactie vanwege zijn eenzijdigheid irrelevant te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Laatst online: 23:23
Zou iemand mijn reactie willen modereren (ca. 42 uur oud):
--Niels-- in 'productreview: Philips 240PW9ES review door R1'

Het valt mij trouwens sowieso op dat de moderatieque steeds voller wordt (vergelijken met bijv. een half jaar geleden) en dat er ook steeds meer reacties ongemodereerd blijven. Misschien moet de moderatieque eens wat meer onder de aandacht worden gebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Dirk schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:39:
[...]

Om hier de eenzijdigheid van stal te halen vind ik noagal wat. Dat geldt volgens mij voor 90% van de reacties op T,Net. De reacties zijn vaak niet wetenschappelijk verantwoord, maar dat willen we toch ook niet?
Hij staat nu ruim op +1, m.i. is je aanzet tot illegaal ahndelen veeleer een reden. "Zolang benzine niet € 1,20 kost betaal ik er niet voor, dat moeten die oliemaatschappijen en benzinepomphouders nu toch eens doorkijgen." Dit accepteerd niemand maar is exact dezelfde strekking......
[...]

Waarschijnlijk hebben de modders gewoon niet gegrepen waar je het over had. Een enkel woord is ook wel heel onduidelijk. Dus zelfs wetend waar het voor staat kom ik niet hoger dan een 0.
Met de nieuwe tekst van Pcgek, heb ik er een +1 aan geplakt (oude tekst nooit gezien, dus ook geen probleem met mod aanpassen o.i.d.) :P .
--Niels-- schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:20:
Zou iemand mijn reactie willen modereren (ca. 42 uur oud):
--Niels-- in 'productreview: Philips 240PW9ES review door R1'

Het valt mij trouwens sowieso op dat de moderatieque steeds voller wordt (vergelijken met bijv. een half jaar geleden) en dat er ook steeds meer reacties ongemodereerd blijven. Misschien moet de moderatieque eens wat meer onder de aandacht worden gebracht?
Poeh, op het randje een dik verdiende +2.
Ik wist trouwens niet dat mijn invloed zo groot was..... ik bedoel iets minder op T.Net en de queue loopt over :+ .

[ Voor 41% gewijzigd door Pjerry op 31-10-2009 18:36 . Reden: leesbaarheid ]

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-02 23:43
thierrylabbe in 'nieuws: 'Wii2 krijgt blu-ray-drive en 1080p-weergave''

ik heb sinds het nieuwe modsysteem weinig gemodereerd dus wellicht dat ik er hier volledig naast zit, maar:
1) zeuren over het modsysteem op de FP
2) medetweaker afzeiken (pardon my french)
3) niets, maar dan ook niets aan ontopic inhoud in de reactie

en toch krijgt het een +1? alleen om puntje 2 was het mij al een -1 waard (reactie erboven was wellicht vrij slecht leesbaar, maar mijns inziens toch vrij goed ontopic en wel een +1 waard. per slot van rekening is niet iedereen even taalvaardig, maar interessante inhoud en een goede poging aan de discussie mee te doen maken dat toch al heel aardig goed.

de gequote reactie staat voor mij dus ook op -1; of zit ik hiermee heel erg fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Laatst online: 22:39
-1 ja, mensen die hier hoog hebben gemod mogen wel even worden nagekeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

@hierboven:
Daar kwamen nog een aantal reacties achteraan die ik ook nog ff een schopje naar beneden heb gegeven, en die kunnen nog wel een paar extra gebruiken. :)

Bij deze poster ga ik er niet vanuit dat de 's' op zijn tobo niet werkt, heb er een -1 aan gegeven
Tout in 'nieuws: Asus brengt begin 2010 Android-smartbook met arm-cpu uit'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Anoniem: 34296 in 'nieuws: Mozilla geeft eerste bèta van Firefox 3.6 vrij'

deze reactie zou ik opzich wel een +2 vinden maar hij is totaal offtopic/irrelevant ten opzichte van het nieuws bericht en de reacties. Ik twijfel....tussen 0 en +1 voor de moeite

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Laatst online: 26-05 10:43
HotFix in 'nieuws: AIDA-concept laat robot autobestuurder assisteren'

Ik vind dat dit eigenlijk gewoon on topic is, +1 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Pjerry schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 18:31:
[...]

Om hier de eenzijdigheid van stal te halen vind ik noagal wat. Dat geldt volgens mij voor 90% van de reacties op T,Net. De reacties zijn vaak niet wetenschappelijk verantwoord, maar dat willen we toch ook niet?
Hij staat nu ruim op +1, m.i. is je aanzet tot illegaal ahndelen veeleer een reden. "Zolang benzine niet € 1,20 kost betaal ik er niet voor, dat moeten die oliemaatschappijen en benzinepomphouders nu toch eens doorkijgen." Dit accepteerd niemand maar is exact dezelfde strekking......
Ik heb dan ook gewoon een +1 gegeven, maar op zich vind ik het een valide reden voor een punt aftrek.
SRich schreef op zondag 01 november 2009 @ 20:03:
Anoniem: 34296 in 'nieuws: Mozilla geeft eerste bèta van Firefox 3.6 vrij'

deze reactie zou ik opzich wel een +2 vinden maar hij is totaal offtopic/irrelevant ten opzichte van het nieuws bericht en de reacties. Ik twijfel....tussen 0 en +1 voor de moeite
Veel te offtopic, je zou het zelfs als spam kunnen lezen, ik kom dus echt niet boven de 0 uit.
Ontopic, maar nauwelijks inhoud, een 0 is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dirk schreef op zondag 01 november 2009 @ 22:31:
Ontopic, maar nauwelijks inhoud, een 0 is prima.
Een +1 ook :P

Zelf vind ik dat ie nog wel op +1 mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

pcgek schreef op zondag 01 november 2009 @ 19:15:

Bij deze poster ga ik er niet vanuit dat de 's' op zijn tobo niet werkt, heb er een -1 aan gegeven
Tout in 'nieuws: Asus brengt begin 2010 Android-smartbook met arm-cpu uit'
Hmm, m.i. is een 0 is voldoende. Waarom een -1? Vanwege een karakter ipv een s?
De rest is niet echt high level maar een -1 gaat wat ver.

Een 0 is voldoende m.i. Niet echt een lezenswaardige bijdrage als start post.

[ Voor 28% gewijzigd door HeyDude op 02-11-2009 09:15 . Reden: 2e erbij ]

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.