Het kleine-mismoderatietopic deel XV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste
Acties:
  • 27.719 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Er is zoiets als een obvious troll: mcdronkz in 'nieuws: Tilburg overweegt aanleg wifi-netwerk in binnenstad'.

Geen flauw benul waarom hij niet zwaar in het rood staat maar comfortabel op een 0; tenzij hij de troll pas achteraf toegevoegd heeft, wanneer de meesten al gemod hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:35

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Anders dan een -1 ken ik hier inderdaad niet voor.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Geen zinvolle reply, maar zo erg vind ik hem nou ook weer niet. Kan zowel een 0 als een -1 zijn imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:47
Die laatste regel heeft ie denk ik later toegevoegd, anders stond ie wel dik in 't rood denk ik..

Hij misbruikt gewoon z'n fipo om de apple fanboy uit te hangen.. en nog sneaky achteraf ook zodat ie niet (meteen) op -1 staat.

[ Voor 43% gewijzigd door - J.W. - op 16-01-2010 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Hij heeft hem enkel een minuut later gewijzigd, dat is dus niet sneaky achteraf ;)

Maar goed, zulke doelbewuste en overduidelijke pogingen tot trollen kan ik niet anders dan een -1 geven.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Deze Rant hoort wmb gewon op de -1 thuis. Dit is namelijk niet alleen maar off-topic. Er is er zelfs 1 geweest die er een mee-eens mod aan gaf van +1.
Deze is een hele mooie reactie maar staat daar zo ongelooflijk verkeerd dat ik daarvoor een puntje aftrek. Je moet gewoon het halve topic door gaan zoeken als je de reactie wil vinden waar hij op reageert! Misschien dat iemand hem een mailtje kan sturen dat ie genest moet reageren voor de leesbaarheid? Vooral gezien het feit dat vgroenewold meerdere reacties heeft geplaatst maakt het moeilijk te zien waar hij op reageert!
Nog eentje die een mooie reactie wegzet maar waarvan de toon in de tweede helft zijn mooie betoog onderuit haalt.

[ Voor 11% gewijzigd door TheCapK op 16-01-2010 11:02 ]

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
k1n8fisher schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 10:59:
Deze Rant hoort wmb gewon op de -1 thuis. Dit is namelijk niet alleen maar off-topic. Er is er zelfs 1 geweest die er een mee-eens mod aan gaf van +1.
Ik vind die +1 niet zo vreemd. Als dit offtopic is dan is 99% van de reacties daar offtopic, en of het wel of niet een rant is, dat is heel persoonlijk.

Hij klaagt over al die tweakers die vista afserveren op een manier die bij digibeten hoort. Daar heb ik me ook best wel aan gestoord, je zou een iets hoger kennisnivo verwachten van de lezers.
Hij heeft ook argumenten waarom vista in zijn ogen niet zo slecht is als de meute roept.

Wat dat betreft zou ie makkelijk op +1 kunnen komen, maar door de toon kan ik prima leven met de 0 waar ie op staat. Een -1 is wat mij betreft te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

mjtdevries schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 11:15:
[...]

Ik vind die +1 niet zo vreemd. Als dit offtopic is dan is 99% van de reacties daar offtopic, en of het wel of niet een rant is, dat is heel persoonlijk.

Hij klaagt over al die tweakers die vista afserveren op een manier die bij digibeten hoort. Daar heb ik me ook best wel aan gestoord, je zou een iets hoger kennisnivo verwachten van de lezers.
Hij heeft ook argumenten waarom vista in zijn ogen niet zo slecht is als de meute roept.

Wat dat betreft zou ie makkelijk op +1 kunnen komen, maar door de toon kan ik prima leven met de 0 waar ie op staat. Een -1 is wat mij betreft te laag.
Hij klaagt sowieso over tweakers en commentaar op tweakers hoort niet op de FP, dat weet jij ook wel. Dat hij weldegelijk een kern van waarheid heeft betwist ik ook niet maar de manier van wegzetten levert hem echt geen punten op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
mjtdevries schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 11:15:
[...]

Ik ben het eens met een nulletje.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'nieuws: Beheerder OiNK-muzieksite gaat vrijuit'

Waarom is dat een 0? Het gaat toch gewoon over het onderwerp? Meningmodder?

Sowieso krijgen AL mijn posts in die newspost een 0, terwijl ze imho allemaal gewoon netjes ontopic zijn. Kan daar eens naar gekeken worden?

johnbetonschaar in 'nieuws: Beheerder OiNK-muzieksite gaat vrijuit'

Dat is gewoon een troll. Doet allerlei beschuldigingen richting advocaat zonder de geringste onderbouwing, en dan ook nog een troll richting mij.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

wildhagen schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 12:04:
wildhagen in 'nieuws: Beheerder OiNK-muzieksite gaat vrijuit'

Waarom is dat een 0? Het gaat toch gewoon over het onderwerp? Meningmodder?
Volgens mij is er niet zoveel mis met een 0, ik zie dat je de uitspraak in twijfel trekt zonder enige onderbouwing. Niet vergeten dat het hier om een uitspraak van de rechtelijke macht gaat,en dan mag je toch best wel eens aangeven waarom die volgens jou dan zo verkeerd is. Wat er nu staat zijn wmb losse flodders.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik geef mijn mening, en die is on-topic. Ik claim nergens dat het zo is, want dan had er idd onderbouwing bij gemoeten, maar het is puur mijn mening op een ontopic manier zonder te flamen/trollen etc. Dat is gewoon een +1 conform de FAQ.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind het ook gewoon een +1. Je hoeft geen hoogstaande post te plaatsen om die te ontvangen. Daar is juist de +2 (en +3) voor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Deze: mag wmb wel op 0 komen ipv -1: teek2 in 'nieuws: Beheerder OiNK-muzieksite gaat vrijuit'
Dit is gewoon een leuke woordspeling die niet als serieus commentaar op de redactie moet worden opgevat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-07 10:54
wildhagen schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 12:45:
Ik geef mijn mening, en die is on-topic. Ik claim nergens dat het zo is, want dan had er idd onderbouwing bij gemoeten, maar het is puur mijn mening op een ontopic manier zonder te flamen/trollen etc. Dat is gewoon een +1 conform de FAQ.
Laat ik hem ook eens ontleden net als laatst iemand deed:
Klinkt niet erg geloofwaardig, dat kost geen 12.500 euro per maand.

Ook het sparen voor een eigen server heb je echt zoveel geld niet voor nodig, want zo duur zijn servers nu ook weer niet.
Met je eens maar dat denk iedereen op t.net volgens mij ergo deze stop ik onder het kopje irrelevant (ergo 0)
Imho een behoorlijk slecht doordacht vonnis dat een verkeerd signaal afgeeft, namelijk dat het faciliteren van misdrijven OK is.
Het is je mening maar ik vind het richting een troll gaan, ik vind dat je hier echt wat meer onderbouwing had moeten geven om voor een +1 niveau in aanmerking te komen. Om het even in aso termen te zeggen: Wie ben jij om te zeggen dat het slecht doordacht vonnis is, heb je het op de voet gevolgt, etc etc etc.
Dat is dan ook het nadeel van een jury-rechtspraak, je hoeft alleen maar in te spelen op hun emoties en je komt weg met de meest bizarre dingen (denk aan een O.J. Simpson die met moord nog wegkwam etc).
Tsja, dit zie ik persoonlijk ook weer onder het kopje irrelevant, heeft niet echt direct iets met het topic te maken. Daarnaast een heel juridisch systeem slecht vinden vanwege 1 zaak lijkt me ook niet echt (hoe zeg ik dat?, ik weet niet hoe ik het moet zeggen maar vind het iig niet zo).

Ik zie niet in hoe je reactie op een relevante manier een bijdrage levert aan de discussie, maar misschien kun je het me uitleggen, het komt op mij iig op die manier over. Daarom krijg je van mij een 0 (daar gaat mijn moderatieperformance |:( ).
wildhagen schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 12:04:
johnbetonschaar in 'nieuws: Beheerder OiNK-muzieksite gaat vrijuit'

Dat is gewoon een troll. Doet allerlei beschuldigingen richting advocaat zonder de geringste onderbouwing, en dan ook nog een troll richting mij.
Voor zover ik het begrijp is hij sarcastisch en probeert hij jou na te doen, proberen op alle punten de zaak als een aanflutiting te bestempelen en dat de muziekindustrie onrecht is aangedaan. Het zijn dus geen beschuldigingen naar de advocaat maar naa jou. Ik vind dat ook niet kunnen op deze manier (zeker niet op de FP), maar wel begrijpelijk (daar ik het niet met je eens ben), maar ook van mij dus een -1 (en hij kan er nog een paar gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

(jarig!)
Ja, daar is hij weer met een post van zichzelf...... (even de opmerkingen voor zijn ;) )

Pjerry in 'productreview: Belkin Draadloze N+ Modem-Router review door sypie'

vind ik toch meer dan een +1 waard.

edit
k1n8fisher schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 14:06:
Deze: mag wmb wel op 0 komen ipv -1: teek2 in 'nieuws: Beheerder OiNK-muzieksite gaat vrijuit'
Dit is gewoon een leuke woordspeling die niet als serieus commentaar op de redactie moet worden opgevat!
Eensch, ik heb hem net op de nul kunnen tillen.....
Zartok schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 14:11:
[...]
Laat ik hem ook eens ontleden net als laatst iemand deed:
[...]
Met je eens maar dat denk iedereen op t.net volgens mij ergo deze stop ik onder het kopje irrelevant (ergo 0)
[...]
Het is je mening maar ik vind het richting een troll gaan, ik vind dat je hier echt wat meer onderbouwing had moeten geven om voor een +1 niveau in aanmerking te komen. Om het even in aso termen te zeggen: Wie ben jij om te zeggen dat het slecht doordacht vonnis is, heb je het op de voet gevolgt, etc etc etc.
[...]
Tsja, dit zie ik persoonlijk ook weer onder het kopje irrelevant, heeft niet echt direct iets met het topic te maken. Daarnaast een heel juridisch systeem slecht vinden vanwege 1 zaak lijkt me ook niet echt (hoe zeg ik dat?, ik weet niet hoe ik het moet zeggen maar vind het iig niet zo).

Ik zie niet in hoe je reactie op een relevante manier een bijdrage levert aan de discussie, maar misschien kun je het me uitleggen, het komt op mij iig op die manier over. Daarom krijg je van mij een 0 (daar gaat mijn moderatieperformance |:( ).
[...]
Voor zover ik het begrijp is hij sarcastisch en probeert hij jou na te doen, proberen op alle punten de zaak als een aanflutiting te bestempelen en dat de muziekindustrie onrecht is aangedaan. Het zijn dus geen beschuldigingen naar de advocaat maar naa jou. Ik vind dat ook niet kunnen op deze manier (zeker niet op de FP), maar wel begrijpelijk (daar ik het niet met je eens ben), maar ook van mij dus een -1 (en hij kan er nog een paar gebruiken).
Helemaal eens.

De server kost helemaal geen € 12.500,- /maand, want hij hield geld over waar hij de nieuwe server van zichzelf mee ging bekostigen.
Hoe weet je nou wat dat gaat kosten, het is niet gewoon een home servertje, maar één die veel bezocht wordt (dus een batterij routers, dikke lijn naar buiten, beveiligingen, super snelle schijven, back-up faciliteiten, enz. enz.).
Dus je betoog is slecht onderbouwd, maar barst ook nog eens van de aannames waar je totaal geen zicht op hebt. Systeembeheerder of niet (ik dacht dat het not-done was dat soort argumenten.....)
Betonschaar verdient een -1 vanwege zijn laatste zin. De rest is inderdaad sarcastisch......

edit2
Ik weet niet of deze: Little Penguin in 'nieuws: 'Vista-notebooks verkopen slecht'' al langs gekomen is, maar dit fantastisch beschouwende verhaal heeft van mij iig een +3 gekregen. M.i. zou meer mensen dat moeten doen :).

[ Voor 86% gewijzigd door Pjerry op 17-01-2010 01:23 ]

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeger
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-12-2021
Denk dat een 'ongewenst'-markering hier (mcdronkz in 'nieuws: Tilburg overweegt aanleg wifi-netwerk in binnenstad') niet echt nodig is. Als de onderstaande irrelevante tekst wordt weggehaald is er (in mijn ogen) niks mis met de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Pjerry schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 23:18:
Ja, daar is hij weer met een post van zichzelf...... (even de opmerkingen voor zijn ;) )

Pjerry in 'productreview: Belkin Draadloze N+ Modem-Router review door sypie'

vind ik toch meer dan een +1 waard.
Heb jij even mazzel, nu staat hij op +2 :P
Ik weet niet of deze: Little Penguin in 'nieuws: 'Vista-notebooks verkopen slecht'' al langs gekomen is, maar dit fantastisch beschouwende verhaal heeft van mij iig een +3 gekregen. M.i. zou meer mensen dat moeten doen :).
Die kan inderdaad prima op +3.
Steeger schreef op zondag 17 januari 2010 @ 01:46:
Denk dat een 'ongewenst'-markering hier (mcdronkz in 'nieuws: Tilburg overweegt aanleg wifi-netwerk in binnenstad') niet echt nodig is. Als de onderstaande irrelevante tekst wordt weggehaald is er (in mijn ogen) niks mis met de reactie.
Die laatste regel is niet zomaar irrelevant, het is een troll, met als doel flames uit te lokken. Zoiets wil ik niet accepteren, ik blijf dus bij mijn -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeger
In deze (johnbetonschaar in 'nieuws: Beheerder OiNK-muzieksite gaat vrijuit') post staan een +2 en een +3 die de score flink omhoog halen terwijl dat niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

(jarig!)
Steeger schreef op zondag 17 januari 2010 @ 02:28:
In deze (johnbetonschaar in 'nieuws: Beheerder OiNK-muzieksite gaat vrijuit') post staan een +2 en een +3 die de score flink omhoog halen terwijl dat niet nodig is.
Ja, daar mag wel even naar gekeken worden, dat slaat nergens op.

edit
Steeger schreef op zondag 17 januari 2010 @ 01:46:
Helemaal eens met DirkW, een rotsvaste -1.

[ Voor 36% gewijzigd door Pjerry op 17-01-2010 03:04 ]

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Wat is er off-topic/irrelevant aan mijn post: TheCapK in 'nieuws: LG Display ontwikkelt flexibel e-paper'
Ik regeer op de parent met iets wat duidelijk met het onderwerp heeft te maken en waarom zijn opmerking een beetje voorbarig is om nu al te maken.

[ Voor 10% gewijzigd door TheCapK op 17-01-2010 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Niks offtopics aan, gewoon een +1. Bij deze dus.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Olaf van der Spek in 'nieuws: Google stapt over op ext4-bestandssysteem'

om deze nou een +1 te geven vind ik erg overdreven.....
hij probeert een schoolmeester na te doen....

Verwijderd in 'nieuws: Google stapt over op ext4-bestandssysteem'
Dit is mijn ogen ook echt geen +2

[ Voor 25% gewijzigd door SRich op 17-01-2010 14:17 ]

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Eens, z'n edit is zelfs de foute reden... zie de zooi posts er achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

SRich schreef op zondag 17 januari 2010 @ 14:14:
Olaf van der Spek in 'nieuws: Google stapt over op ext4-bestandssysteem'

om deze nou een +1 te geven vind ik erg overdreven.....
hij probeert een schoolmeester na te doen....
Dat schoolmeestergedrag vind ik wel meevallen, hij legt nadruk op een belangrijk nuanceverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-09 14:55
Dit is de eerste keer dat ik hier in dit topic iets plaats. Het gaat hier om: Verwijderd in 'nieuws: 'Windows Mobile 7 niet compatibel met oudere WM-software''

Ik heb het betreffende bericht nog niet gemodereerd. Ik vind zelf dat het gewoon on-topic is, en dus als +1 gemodereerd zou moeten worden. Echter, er staan momenteel 20 punten voor -1, 18 voor 0 en slechts 5 voor +1. Ik krijg sterk de indruk dat die negatieve score gegeven wordt doordat ze de poster een MS-basher en Linux/Apple fanboy vinden.

Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xburchartz schreef op maandag 18 januari 2010 @ 08:59:
Dit is de eerste keer dat ik hier in dit topic iets plaats. Het gaat hier om: Verwijderd in 'nieuws: 'Windows Mobile 7 niet compatibel met oudere WM-software''

Ik heb het betreffende bericht nog niet gemodereerd. Ik vind zelf dat het gewoon on-topic is, en dus als +1 gemodereerd zou moeten worden. Echter, er staan momenteel 20 punten voor -1, 18 voor 0 en slechts 5 voor +1. Ik krijg sterk de indruk dat die negatieve score gegeven wordt doordat ze de poster een MS-basher en Linux/Apple fanboy vinden.

Wat vinden jullie?
Een min 1 lijkt me genoeg. Door tirades langer te maken worden ze niet beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Een -1 zie ik er echt niet in, maar voor de rest is het een slecht geschreven post met een waardeloze onderbouwing, dus hoger dan een 0 kom ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
Het lijkt mij een schoolvoorbeeld van een -1.
(ook al is ie dan ontopic, maar ook ontopic kun ongewenste posts maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

(jarig!)
Wat mij betreft ook een echte -1. De hele schrijfstijl is alleen maar op zieken uit.

Daarentegen vind ik het antwoord: musje83 in 'nieuws: 'Windows Mobile 7 niet compatibel met oudere WM-software'' zodanig geformuleerd, dat ik daar wel een +2 aangeef.

edit
Overigens wel een onderzoekje waard. Scores van -1 t/m +3 !!!! Wie zit er nou eigenlijk te zieken.....
/edit

En HAL 9000 in 'nieuws: 'Windows Mobile 7 niet compatibel met oudere WM-software'' is gewoon on-topic in de thread dus een +1.

[ Voor 10% gewijzigd door Pjerry op 18-01-2010 13:41 ]

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
xburchartz schreef op maandag 18 januari 2010 @ 08:59:

Wat vinden jullie?
0 is goed
Pjerry schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:17:

Daarentegen vind ik het antwoord: musje83 in 'nieuws: 'Windows Mobile 7 niet compatibel met oudere WM-software'' zodanig geformuleerd, dat ik daar wel een +2 aangeef.

edit
Overigens wel een onderzoekje waard. Scores van -1 t/m +3 !!!! Wie zit er nou eigenlijk te zieken.....
/edit

En HAL 9000 in 'nieuws: 'Windows Mobile 7 niet compatibel met oudere WM-software'' is gewoon on-topic in de thread dus een +1.
allebei eens met je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Wat mij beterft ook een echte -1. De hele schrijfstijl is alleen maar op zieken uit.

edit
/edit

Die mogen inderdaad allebei een puntje omhoog.

[ Voor 89% gewijzigd door Dirk op 18-01-2010 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Verwijderd in 'nieuws: 'Aanvallers Google kregen hulp van binnenuit''
deze mag wel een -1 krijgen
watercoolertje in 'nieuws: 'Aanvallers Google kregen hulp van binnenuit''
deze twijfel ik tussen 0 en -1

The-Source in 'nieuws: 'Aanvallers Google kregen hulp van binnenuit''

de relevantie ontgaat me volledig en krijgt daarom een 0 van mij

[ Voor 23% gewijzigd door SRich op 18-01-2010 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Wat mij betreft ook een echte -1. De hele schrijfstijl is alleen maar op zieken uit.

edit
/edit

Mee eens :) Beide staan nu op de juiste scores.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

(jarig!)
En hij kan nog 6 puntjes aan de -1 score toevoegen :P.
Ja die is wel lastig, iedereen geeft een 0, maar ik neig toch (te veel op de man) naar een -1. Ook maar gegeven (iemand moet de eerste zijn).
The-Source in 'nieuws: 'Aanvallers Google kregen hulp van binnenuit''

de relevantie ontgaat me volledig en krijgt daarom een 0 van mij
Vind ik toch wel een +1 reactie. Mooie overweging erbij, met extra context. Misschien niet helemaal on-topic, maar toch een +1.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Prachtige draad:
nieuws: FNV bepleit betaalde downloadlicentie als oplossing piraterij
Erg veel en goede reacties, je zou bijna denken dat het modsysteem de boel uitgekristalliseerd heeft zodat dit soort betogen en verhaallijnen de norm zijn geworden. :)

En nee, dit is niet cynisch bedoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

(jarig!)
Dubbelpost Verwijderd in 'nieuws: Auzentech introduceert X-Fi Bravura 7.1-geluidskaart' (identiek aan zijn voorganger van 12 minuten er voor) -> jammer maar dus een nul (beter opletten lijkt mij).
/edit
Delerium schreef op maandag 18 januari 2010 @ 14:07:
Prachtige draad:

nieuws: FNV bepleit betaalde downloadlicentie als oplossing piraterij
Erg veel en goede reacties, je zou bijna denken dat het modsysteem de boel uitgekristalliseerd heeft zodat dit soort betogen en verhaallijnen de norm zijn geworden. :)

En nee, dit is niet cynisch bedoeld
Maar hoe weerbarstig kan de praktijk soms zijn :+ .

[ Voor 52% gewijzigd door Pjerry op 18-01-2010 14:13 ]

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

De drie personen die Guitarist in 'nieuws: Bijna tweederde Belgische tienjarigen heeft een mobieltje' +2 gegeven hebben mogen hun rechten wel eens nagekeken krijgen imo

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
De hele staart na Verwijderd in 'nieuws: Bijna tweederde Belgische tienjarigen heeft een mobieltje' dreigt uit de klauwen te lopen, misschien even ingrijpen, daarnaast kan alles volgens mij op -1.

Daarnaast sluit ik me aan bij Boeboe, degene die +2's hebben gegeven zijn toch niet echt capabel dunkt me.

[ Voor 16% gewijzigd door Zartok op 18-01-2010 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

(jarig!)
Boeboe schreef op maandag 18 januari 2010 @ 14:31:
De drie personen die Guitarist in 'nieuws: Bijna tweederde Belgische tienjarigen heeft een mobieltje' +2 gegeven hebben mogen hun rechten wel eens nagekeken krijgen imo
Wat dacht je dan van de +3 :?

Wel handig dat één van die lui zichzelf al op de strafbank plaatst Verwijderd in 'nieuws: Bijna tweederde Belgische tienjarigen heeft een mobieltje'.

[ Voor 22% gewijzigd door Pjerry op 18-01-2010 15:44 ]

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Zartok schreef op maandag 18 januari 2010 @ 14:44:
De hele staart na Verwijderd in 'nieuws: Bijna tweederde Belgische tienjarigen heeft een mobieltje' dreigt uit de klauwen te lopen, misschien even ingrijpen, daarnaast kan alles volgens mij op -1.

Daarnaast sluit ik me aan bij Boeboe, degene die +2's hebben gegeven zijn toch niet echt capabel dunkt me.
allemaal -1

Bliep in 'nieuws: Bijna tweederde Belgische tienjarigen heeft een mobieltje'
deze geeft zelf al aan dat hij offtopic is......
0 dus......

vgroenewold in 'nieuws: Bijna tweederde Belgische tienjarigen heeft een mobieltje'
ondanks dat het goed bedoeld is zijn ook zulke reacties onwenselijk
daarom -1 van mij. Een powermod heb je voor zulke zaken

[ Voor 16% gewijzigd door SRich op 18-01-2010 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Dat is zo te zien al goed gelukt :)
Bliep in 'nieuws: Bijna tweederde Belgische tienjarigen heeft een mobieltje'
deze geeft zelf al aan dat hij offtopic is......
0 dus......
Alleen de eerste paar regels zijn offtopic, de rest niet, ik houd het op een +1.
vgroenewold in 'nieuws: Bijna tweederde Belgische tienjarigen heeft een mobieltje'
Inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

(jarig!)
Oneens, hij vergeet zijn on-topic "aan te zetten". +1 van mij.
Sneu, maar waar. Maar ik kan me zijn reactie wel voorstellen.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

(jarig!)
Ging wat goed fout, kreeg error... (alles even weggehaald)

[ Voor 119% gewijzigd door Pjerry op 18-01-2010 16:43 ]

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Uiteraard wist ik dat mijn reactie daar niet hoorde, alleen denk ik dat het zo nu en dan de boel wat duidelijker kan maken, veel mensen snappen de -1 gewoon niet en lezen de powermod comments ook niet... cq volgen het advies naar het forum ook niet op. Maar een -1 is uiteraard zeer terecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeger
Vind een '0' hier (HotFix in 'nieuws: PowerColor introduceert HD 5970 met waterkoelblok') persoonlijk wat te laag. De gebruiker vertelt zijn mening en dat is in mijn ogen geen off-topic markering waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Steeger schreef op maandag 18 januari 2010 @ 19:23:
Vind een '0' hier (HotFix in 'nieuws: PowerColor introduceert HD 5970 met waterkoelblok') persoonlijk wat te laag. De gebruiker vertelt zijn mening en dat is in mijn ogen geen off-topic markering waard.
zijn reactie slaat nergens op, een mooie zwarte doos.......
een zeer terechte 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:51
SRich schreef op maandag 18 januari 2010 @ 20:19:
[...]

zijn reactie slaat nergens op, een mooie zwarte doos.......
een zeer terechte 0
Wat dan met deze?
Pure_evil in 'nieuws: PowerColor introduceert HD 5970 met waterkoelblok'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
het is een offtopic reactie maar ik zie er wel grap in maar gewoon een 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Beide reacties zijn inderdaad niet echt relevant en dus nullen.

En deze offtopic mag ook wel op 0: Verwijderd in 'nieuws: Nieuwe Linux-kernel wordt begin maart verwacht'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Dirk schreef op maandag 18 januari 2010 @ 21:17:

En deze offtopic mag ook wel op 0: Verwijderd in 'nieuws: Nieuwe Linux-kernel wordt begin maart verwacht'
ook een tik naar 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
het is er maar 1 die een -1 heeft gegeven
gewoon +1 ontopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

(jarig!)
Dirk schreef op maandag 18 januari 2010 @ 21:17:

En nu staan ze echt alle drie op nul :*)

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
SRich schreef op maandag 18 januari 2010 @ 22:36:
het is er maar 1 die een -1 heeft gegeven
gewoon +1 ontopic
Klopt, maar het topic was iets ouder zodat het op -1 bleef staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
MicGlou in 'nieuws: Nieuwe Jawbone-koptelefoon krijgt app store' krijgt een -1 (en wel met weging 6) terwijl het volgens mij gewoon on-topic is, misschien zo laag omdat de 2 reacties ervoor in het lintje ook al -1s waren? Het gaat zeker bij deze dingen ook om het uiterlijk en dat is waar deze het dan ook over heeft, vandaar ook van mij een +1.
Daarnaast mag sdevos13 ook op 0 van mij, is niet helemaal ongewenst lijkt mij (al kan ik een -1 ook nog wel verantwoorden).

Daarnaast wou ik ook nog even Verwijderd in 'nieuws: Samsung introduceert compacte superzoom met 15x-zoomlens en gps' aankaarten, het is reactie op mijn reactie en kan hem daarom niet modereren, maar hoe met je met die opmerking omgaan betreft Michael Fox? Zelf vind ik namelijk niet erg netjes de spot te drijven met de ziektes van een persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Rechtbank veegt spam-boete van OPTA van tafel'

Lijkt me geen +2 waard, maar maximaal een 0, beetje trollerige reactie imho.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Zartok schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:56:
MicGlou in 'nieuws: Nieuwe Jawbone-koptelefoon krijgt app store' krijgt een -1 (en wel met weging 6) terwijl het volgens mij gewoon on-topic is, misschien zo laag omdat de 2 reacties ervoor in het lintje ook al -1s waren? Het gaat zeker bij deze dingen ook om het uiterlijk en dat is waar deze het dan ook over heeft, vandaar ook van mij een +1.
Daarnaast mag sdevos13 ook op 0 van mij, is niet helemaal ongewenst lijkt mij (al kan ik een -1 ook nog wel verantwoorden).
Mee eens
Daarnaast wou ik ook nog even Verwijderd in 'nieuws: Samsung introduceert compacte superzoom met 15x-zoomlens en gps' aankaarten, het is reactie op mijn reactie en kan hem daarom niet modereren, maar hoe met je met die opmerking omgaan betreft Michael Fox? Zelf vind ik namelijk niet erg netjes de spot te drijven met de ziektes van een persoon.
Ik vind je Fox opmerking niet erg, als je het zelf niet netjes vindt moet je zelf de spot er niet mee drijven :).
+2 is overdreven, ik kan me in +1 en 0 vinden en heb zelf een +1 gegeven.

[ Voor 13% gewijzigd door Sallin op 19-01-2010 19:06 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Wat mij betreft ook een 0 inderdaad.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Inderdaad, draagt inhoudelijks niets bij, dus wmb dan ook een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 23:29

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Deze interessante vraag mag van mij naar +2: veldmuis in 'nieuws: Universiteit Utrecht laat studenten overstappen op Gmail'

De post is kort maar geeft een totaal nieuwe kijk op het onderwerp anders dan de volgzame posts die er voor de rest staan.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mee eens. Idd een korte reactie, maar hij snijd wel een goed punt aan en loopt niet zoals bijna alle andere reacties met de kudde mee.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
Bor de Wollef schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 19:10:
Deze interessante vraag mag van mij naar +2: veldmuis in 'nieuws: Universiteit Utrecht laat studenten overstappen op Gmail'

De post is kort maar geeft een totaal nieuwe kijk op het onderwerp anders dan de volgzame posts die er voor de rest staan.
Lijkt me niet, vind het overkomen alsof google niet om de privacy van gebruikers van gmail geeft en dus de trollerige kant op gaan, daarnaast lijkt het me niet dat je verplicht bent om het adres te gebruiken (bij mij in Delft is dat iig niet verplicht), maar dat terzijde. Derhalve lijkt het me gewoon een +1.
Sallin schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 19:05:
...
Ik vind je Fox opmerking niet erg, als je het zelf niet netjes vindt moet je zelf de spot er niet mee drijven :).
...
Daarom die ik dat ook niet maar Rizon ;) .

[ Voor 15% gewijzigd door Zartok op 19-01-2010 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Je moet toch met hem eens zijn dat Google het niet altijd even goed op heeft met de privacy van haar gebruikers. Dus als een compleet instituut dan overstapt op mail die verzorgt wordt door Google dan is het m.i. terecht dat je daar vraagtekens bij zet. Van mij dus ook een +2 puur voor het aansnijden van een goed punt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Zartok schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 19:16:
[...]

Lijkt me niet, vind het overkomen alsof google niet om de privacy van gebruikers van gmail geeft en dus de trollerige kant op gaan, daarnaast lijkt het me niet dat je verplicht bent om het adres te gebruiken (bij mij in Delft is dat iig niet verplicht), maar dat terzijde.
Volgens mij zegt hij niets wat niet waar is. Sterker nog, de post biedt een nieuwe kijkwijze in het topic door dit punt aan te snijden. Ik vind het in dit topic meer waard dan de normale +1. Gmail / Google is geruime tijd onderwerp van menig privacy discussie. Ik vind de opmerking dan ook zeker op zijn plaats en ik ben benieuwd hoe / of de school dit punt heeft overwogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Lijkt me niet, vind het overkomen alsof google niet om de privacy van gebruikers van gmail geeft en dus de trollerige kant op gaan, daarnaast lijkt het me niet dat je verplicht bent om het adres te gebruiken (bij mij in Delft is dat iig niet verplicht), maar dat terzijde. Derhalve lijkt het me gewoon een +1.
Trollerig? Welnee, imho niet. Google heeft een dubieus en ondoorzichtig privacybeleid, het is niet voor niks dat er qua privacy nogal wat commotie rondom Google is de laatste tijd, dat komt niet zomaar uit de lucht vallen zeg maar.

En hij zegt het in keurig nette woorden imho, steekt imho boven het niveau van de gemiddelde reactie in die newspost uit. Een +1 lijkt me personlijk dan ook aan de lage kant, een +2 staat hem beter, ondanks de geringe lengte.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
wildhagen schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 19:30:
[...]

Trollerig? Welnee, imho niet. Google heeft een dubieus en ondoorzichtig privacybeleid, het is niet voor niks dat er qua privacy nogal wat commotie rondom Google is de laatste tijd, dat komt niet zomaar uit de lucht vallen zeg maar.

En hij zegt het in keurig nette woorden imho, steekt imho boven het niveau van de gemiddelde reactie in die newspost uit. Een +1 lijkt me personlijk dan ook aan de lage kant, een +2 staat hem beter, ondanks de geringe lengte.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het geen troll vind alleen dat het die kant op begint te gaan, net als dat je altijd de mensen hebt die op microsoft (M$) afgeven (of apple, intel, etc je kent het wel). Ik denk ook dat als zulke reacties blijven komen bij andere producten van google deze op een bepaald punt gewoon met een 0 worden gemodereerd.

Ik ga uit in het goede van de mens en dus ook van Google en privacy, neemt niet weg dat het toch al een paar keer onder de aandacht is geweest hier op tweakers en dat het (om jouw woorden te gebruiken) dubieus is. Ik meen me ook te herrineren dat dat niet gmail betrof, maar met een andere dienst (correct me if I'm wrong).

Vanwege mijn 1e punt is het dat ik een +1 gaf/geef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Zartok schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 19:43:
[...]
Ik meen me ook te herrineren dat dat niet gmail betrof, maar met een andere dienst (correct me if I'm wrong).
Lets go back: zomaar een eerder artikel op de frontpage
nieuws: Google Gmail stuit op privacybezwaren
nieuws: 'Google moet Zwitserse versie van Street View offline halen'
nieuws: 'Groei Google bij huidige privacybeleid niet toestaan'
nieuws: EU zet privacyvraagtekens bij Google Street View

En zo kun je nog wel even doorgaan ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Bor op 19-01-2010 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Daarom die ik dat ook niet maar Rizon ;) .
Ik geef de schuld aan caffeinetekorten :p.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
Enkel de 1e gaat over gmail, van toen het nog in de opstartfase zat, dus lijkt me niet heel erg van toepassing meer (vind 6 jaar op dit gebied toch wel lang hoor). De andere betreffen in principe gmail niet (de 3e raakt het, maar is ook al uit 2008) en lijkt me dat het er alleen maar beter op is geworden (wederom ben optimistisch hier). Laten we het erop houden dat we van mening verschillen en het hier maar bij laten, niet echt het punt om het hier verder te be discussieren ;) (misschien deze 2 posts van ons ff verwijderen of als topicstart nemen voor het privacy en google topic (of bestaat dat al?)), want zo kunnen we nog wel ff doorgaan.
Sallin schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 19:52:
[...]

Ik geef de schuld aan caffeinetekorten :p.
Ik zeg leg dan maar een koffie infuus aan :P, melk en suiker erbij :)?

[ Voor 0% gewijzigd door Zartok op 19-01-2010 20:03 . Reden: typo maar~=meer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Zartok schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 20:02:
[...]

Enkel de 1e gaat over gmail, van toen het nog in de opstartfase zat, dus lijkt me niet heel erg van toepassing meer (vind 6 jaar op dit gebied toch wel lang hoor). De andere betreffen in principe gmail niet (de 3e raakt het, maar is ook al uit 2008) en lijkt me dat het er alleen maar beter op is geworden (wederom ben optimistisch hier). Laten we het erop houden dat we van mening verschillen en het hier maar bij laten, niet echt het punt om het hier verder te be discussieren ;) (misschien deze 2 posts van ons ff verwijderen of als topicstart nemen voor het privacy en google topic (of bestaat dat al?)), want zo kunnen we nog wel ff doorgaan.
Ik heb zo maar wat topics van de frontpage gekozen die over google gaan.
Assumption is the mother of all ... trouwens ;)
Maar goed, een +1 is goed als jij dat de juiste score vind. Het gaat erom dat we allemaal een weloverwogen keuze maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 19-01-2010 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Als we dan toch over die Google nieuwspost bezig zijn: wat doen we eigenlijk met een ontopic reactie met gebrekkige kennis van zaken? fevenhuis in 'nieuws: Universiteit Utrecht laat studenten overstappen op Gmail' is zo'n geval. Ik zie die liever op 0 staan dan op 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

(jarig!)
Weerleggen in een reactie, maar wel een ontopic +1 lijkt mij.

Gebrekkige kennis van zaken is overigens volgens mij een understatement :P

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Deze lijkt me toch wel -1 waardig, de reactie bestaat voor 95% uit schoolmeesteren...
BlueLed in 'nieuws: MSI lanceert high-end P55-moederbord'

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Een aantal van mijn posts staan weer op 0 in dit draadje, maar +1 vind ik eerlijk gezegd de juiste waardering: vgroenewold in 'nieuws: T-Mobile: Apple verspreidde 'tethering'-update iPhone te vroeg'

(onder andere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

De hele setup bij de RuG vind ik offtopic: AMD1800 in 'nieuws: Universiteit Utrecht laat studenten overstappen op Gmail'

Bij deze mis ik weer onderbouwing: Stampertje in 'nieuws: Universiteit Utrecht laat studenten overstappen op Gmail'
De link is leuk maar levert als je hem volgt geen toegevoegde waarde gezien het alleen over migraties NAAR google lijkt te gaan zoals ik later in een reactie ook heb opgemerkt. Wat mij betreft een +1 ipv de +2 waar hij nu op staat.

[ Voor 52% gewijzigd door Bor op 19-01-2010 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Ik moet zeggen dat ik dat bericht van stampertje wel informatief vind. (+2 waard) Zeker in het perspectief dat een verzameling open deuren en bekende wegen vaak al +1 waard is. (omdat het enigszins on-topic is)
Die website stelt misschien minder voor dan dat ze zelf suggereren, maar dat doet er niet zo toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Dit mag nog wel een zetje krijgen

evonck in 'reviews: Nvidia onthult GF100-architectuur'

Edit:

Fixed tnx

[ Voor 176% gewijzigd door pino85 op 20-01-2010 11:23 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 21:42:
Bij deze mis ik weer onderbouwing: Stampertje in 'nieuws: Universiteit Utrecht laat studenten overstappen op Gmail'
De link is leuk maar levert als je hem volgt geen toegevoegde waarde gezien het alleen over migraties NAAR google lijkt te gaan zoals ik later in een reactie ook heb opgemerkt. Wat mij betreft een +1 ipv de +2 waar hij nu op staat.
Ik vind de reactie toch genoeg hebben om hem op +2 te laten, ondanks het feit dat er achter het linkje niet zo veel informatie schuilt voor migraties van Google weg. Zeker als je naar de andere reacties bij het artikel kijkt.
Deze staat nu goed op -1. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Verwijderd in 'nieuws: Bing verwijdert ip-adressen na zes maanden'

wat een onzin reactie zeg......
-1

Irritinus in 'nieuws: Ov-chipkaart opent ondergrondse afvalcontainers'
deze heeft een grootmeester op +2 gezet.
terwijl het echt hoog uit een +1 is.
mischien foutje maar kan er ff naar gekeken worden

[ Voor 44% gewijzigd door SRich op 20-01-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Je kunt m.i. nog twijfelen over een 0'tje, als je een positieve bril op hebt. Maar wat mij betreft ook een -1 wegens offtopic + onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik ben zo'n twijfelaar ;)

Had hem oorspronkelijk op 0 staan, maar bij nader inzien toch maar naar -1 gezet, wegens te zwaar offtopic en onzinnig.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
himlims_ in 'nieuws: 'Bing vervangt Google als zoekmachine op iPhone''
het is een goede reactie maar om nou een website te beoordelen op ping is onzin
+2 - 1 = +1

lembregtse in 'nieuws: 'Bing vervangt Google als zoekmachine op iPhone''
leuk maar voeg niks toe
0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'nieuws: Sony introduceert nieuwe Vaio Z-laptop met ssd's in raid0'

Lijkt me gewoon een +1? Garbage collection kan handmatig gewoon, heeft niks met TRIM te maken (behalve dat die laatste automatisch GC doet), dus gewoon ontopic?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
wildhagen schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 15:15:
wildhagen in 'nieuws: Sony introduceert nieuwe Vaio Z-laptop met ssd's in raid0'

Lijkt me gewoon een +1? Garbage collection kan handmatig gewoon, heeft niks met TRIM te maken (behalve dat die laatste automatisch GC doet), dus gewoon ontopic?
Lijkt mij ook een +1 ja :)
In deze vorm inderdaad ja.. Ik ben het wel een klein beetje met hem eens, maar hij had het ook wat netter kunnen verwoorden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nogal duidelijke -1 ja...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik weet niet, maar volgens mij is er weer iemand op naam aan modden.

wildhagen in 'nieuws: Activatie ov-studentenkaart geplaagd door massale storingen'
wildhagen in 'nieuws: Activatie ov-studentenkaart geplaagd door massale storingen'

Krijgen beiden een 0, terwijl vergelijkbare reacties een +1 krijgen, zo te zien van dezelfde persoon (weging 4x).

Zijn toch gewoon ontopic? Zeker de 1e, over de tweede kan je misschien nog *enigszins* discussieren.

Sowieso vind ik dat er in die newspost wel heel erg zuinigjes word gemodereerd, veel 0's die eigenlijk best op een +1 zouden kunnen staan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
wildhagen schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 16:01:

Krijgen beiden een 0, terwijl vergelijkbare reacties een +1 krijgen, zo te zien van dezelfde persoon (weging 4x).

Zijn toch gewoon ontopic? Zeker de 1e, over de tweede kan je misschien nog *enigszins* discussieren.

Sowieso vind ik dat er in die newspost wel heel erg zuinigjes word gemodereerd, veel 0's die eigenlijk best op een +1 zouden kunnen staan.
Het is allemaal open deur en kortzichtig makkelijk weer een groep in een hoekje zetten. Stomme studenten hadden maar niet allemaal tegelijk moeten gaan activeren. En wat voor discussie komt er op gang? Niks. Alleen reacties die jou vooringenomen reactie zo onderbouwd van tafel vegen.

Zulke reacties zie ik wel vaker, en ik vind ze geen +1 waard.
Ja, het zijn mijn moderaties.

Edit: en over dat op naam modden, zoals je opmerkt was ik bij veel andere ook vrij zuinig.
Andere kant is imho dat je bij iemand met jou karma wel wat kritischer mag zijn. Je zou toch hopen dat het hoge karma komt door de kwaliteit, en niet door de kwantiteit.

[ Voor 9% gewijzigd door Jesse op 20-01-2010 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Die +2 is imo ook te overdreven
Is dit btw ook een 0?

pino85 in 'nieuws: Samsung introduceert twee nieuwe Sync Master-monitoren'

[ Voor 114% gewijzigd door pino85 op 20-01-2010 16:33 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jesse schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 16:07:
[...]

Het is allemaal open deur en kortzichtig makkelijk weer een groep in een hoekje zetten. Stomme studenten hadden maar niet allemaal tegelijk moeten gaan activeren.
Dan heb je het toch werkelijk niet goed begrepen.... en dan nog, dat is jouw mening. Het is niet de bedoeling om moderaties te plegen op basis van meningen, dat is meningmodden, en dat hoort niet, Het is gewoon ontopic, geen flames, geen trolls, niet op de man. Conform de FAQ is dat een +1, geen 0.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
wildhagen schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 16:01:

1e idd een +1
2e een 0 omdat je het zelfde zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Ik zie overigens inderdaad meerdere keren dezelfde namen voorbijkomen, maar dat is natuurlijk niet verwonderlijk als de reacties zo dicht bij elkaar staan. Verder geen reden om aan te nemen dat het op naam gedaan wordt. :)

De eerste vind ik ook wel een +1 waard want de reactie is gewoon on-topic. Bij de tweede hou ik het op een 0, omdat het inderdaad niet zo veel meer toevoegt t.o.v. de eerste reactie (het is gedeeltelijke een herhaling in feite).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
wildhagen schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 16:10:
[...]

Dan heb je het toch werkelijk niet goed begrepen.... en dan nog, dat is jouw mening. Het is niet de bedoeling om moderaties te plegen op basis van meningen, dat is meningmodden, en dat hoort niet, Het is gewoon ontopic, geen flames, geen trolls, niet op de man. Conform de FAQ is dat een +1, geen 0.
Mening? Het is mijn beoordeling van of ik het wat toe vind voegen, en dat vind ik niet. Het enige wat ik zie in de eerste twee regels zijn foutieve aannames.

Quote uit de faq:
Het 0-niveau is de score waar reacties op binnenkomen nadat zij zijn geplaatst. De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.

[ Voor 30% gewijzigd door Jesse op 20-01-2010 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nee hoor, dan heb je het nog steeds niet begrepen, lees het nog eens goed door. En ja, ik voeg zeker wel iets toe, want ik meld iets uit eigen ervaring. En het is ook gewoon een nette on-topic reactie. Wat door velen boven je ook word bevestigd.

Mag ik je aanraden de moderatie FAQ (nog) eens door te lezen? Daar staat in dat dat type reacties gewoon een nette +1 is, zolang er geen flames, trolls etc in zitten, en het gewoon over het onderwerp van de newspost gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 20-01-2010 16:23 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
TDeK in 'nieuws: Ook Opera neemt specialist in mobiele advertenties over'

ik vind dit gewoon een pure troll/onzin reactie.
-1 van mij daarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
wildhagen schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 16:21:
Nee hoor, dan heb je het nog steeds niet begrepen, lees het nog eens goed door. En ja, ik voeg zeker wel iets toe, want ik meld iets uit eigen ervaring. En het is ook gewoon een nette on-topic reactie.

Mag ik je aanraden de moderatie FAQ eens door te lezen? Daar staat in dat dat type reacties gewoon een nette +1 is, zolang er geen flames, trolls etc in zitten, en het gewoon over het onderwerp van de newspost gaat.
Het tweede deel van de reactie is misschien wel +1 waardig, maar voegt alsnog weinig toe imho.

Voor de opmerking uit de faq zie mijn quote hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Onschuldige vraag, 0 zou ik zeggen.
Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.