Het kleine-mismoderatietopic deel XV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste
Acties:
  • 27.718 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die quote van jou is op het gebied van deze reactie irrelevant, omdat het a) geen open deur is, en b) geen irrelevante reactie is, een eigen ervaring is zelden irrelevant zolang onderbouwd (bv middels een voorbeeld).

Conform je eigen quote is een 0 dus niet het juiste niveau, dus waarom je die dan toch geeft....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Ikzelf heb de eerste reactie van wildhagen op +1 staan, maar dat komt voornamelijk door de laatste (ietwat relevantere) alinea. Het eerste deel op zich, zou voor mij ook reden zijn om een 0 uit te delen. Het voegt vrij weinig toe en sommige zaken worden in het nieuwsartikel al beantwoord:
Uitwijken naar andere activatiepunten of activatie op minder drukke momenten, zoals dat wordt aanbevolen door de ov-bedrijven, biedt geen garantie voor succes.
Omdat die laatste alinea er bij staat heb ik de reactie op +1 gezet, maar in een 0 zie ik persoonlijk ook niets verkeerds. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

@Srich
Voor mij is dat een nulletje

[ Voor 48% gewijzigd door pino85 op 20-01-2010 16:34 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat dat in het nieuwsbericht staat is mooi, maar ook niet relevant (no pun intended ;)), want een garantie voor succes kan je nooit afgeven door externe factoren. Die regel in het nieuwsbericht is dan ook een beetje een cliché of dooddoener ;)

Ook zonder die laatste alinea zou ik de reactie gewoon een +1 geven (als hij van iemand anders was), want het gaat over het onderwerp, op een (imho) gewone nette manier.

Anyway, dat was denk ik wel weer genoeg over één reactie?

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 20-01-2010 16:35 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:51
wildhagen schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 16:34:
Anyway, dat was denk ik wel weer genoeg over één reactie?
Wmb wel. :) Hij staat inmiddels volgens mij ook al stevig op +1.
Ik vind dit soort discussies wel de moeite omdat ik er zo beter achter kom hoe ik de mod-richtlijnen moet interpreteren en wat anderen nou +1 en wat 0 vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Jesse op 20-01-2010 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Ik weet niet wie stellastarr in 'nieuws: 'Nieuw iPhone-OS heeft multitasking'' op +1 heeft gemod, maar het is toch aardig off-topic. Een 0 lijkt mij meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jesse schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 16:39:
[...]

Wmb wel. :) Hij staat inmiddels volgens mij ook al stevig op +1.
Ik vind dit soort discussies wel de moeite omdat ik er zo beter achter kom hoe ik de mod-richtlijnen moet interpreteren en wat anderen nou +1 en wat 0 vinden.
Geen probleem, het was ook niet persoonlijk richting jou bedoeld hoor (mocht het zo overgekomen zijn, dan bij deze mijn excuses).

---

Verwijderd in 'nieuws: 'Bing vervangt Google als zoekmachine op iPhone''

Twee reacties die zo'n beetje identiek zijn, de tweede lijkt me dan ook gewoon een 0 wegens dubbelposten, geen +1 (die heeft de eerste al, en dat is ok).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:35

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Inderdaad, 2 keer dezelfde quote gebruiken in dezelfde thread is een beetje overbodig, van mij voor de 2e een 0.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-07 10:54
wildhagen schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 16:01:
Ik weet niet, maar volgens mij is er weer iemand op naam aan modden.

wildhagen in 'nieuws: Activatie ov-studentenkaart geplaagd door massale storingen'
wildhagen in 'nieuws: Activatie ov-studentenkaart geplaagd door massale storingen'

Krijgen beiden een 0, terwijl vergelijkbare reacties een +1 krijgen, zo te zien van dezelfde persoon (weging 4x).

Zijn toch gewoon ontopic? Zeker de 1e, over de tweede kan je misschien nog *enigszins* discussieren.

Sowieso vind ik dat er in die newspost wel heel erg zuinigjes word gemodereerd, veel 0's die eigenlijk best op een +1 zouden kunnen staan.
Er is al een flinke discussie over gevoerd en dat wil ik niet weer aanwakkeren, alleen klopt je verhaal voor geen meter zoals ik hieronder zal vertellen.

Reactie 1:
De 1e 2 alineas vind ik een keiharde flame naar studenten: Het zijn chaoten ze moeten zich beter aan de regels houden. Echter dit alles komt door de epic fail van de overheid met de OV chip en slaat dus ook nog eens nergens op. Lees ook eens de reacties bij de poll, sowieso is aan de uitslag al te zien dat het OV-chip systeem voor geen meter deugt. Daarnaast is januari bij veel hoge scholen/universteiten een maand die in het teken staat van tentamens, dan zit je niet te w88 op gezeur met een OV-chipkaart.
Betreft je laatste alinea: destijds hoefden studenten helemaal nikkes nakkes nada op te laden, dus is je laatste alinea ook nog is volledig irrelevant. Studenten hadden toen wel massaal problemen met het ontvangen van OV-chipkaarten dus dat was toen het probleem. Een slecht onderbouwde reactie dus die in het begin flamend is (althans zo vat ik het op, misschien bedoel je het niet), zou je hier zo een -1 voor kunnen geven en het goed verantwoorden. Door je bewering dat het 1e geen troll is laat ik het maar bij een 0, meer echt niet.

De 2e reactie mjaah je zegt het zelf al een beetje, niet echt boeiend, gewoon een 0.
wildhagen schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 15:15:
wildhagen in 'nieuws: Sony introduceert nieuwe Vaio Z-laptop met ssd's in raid0'

Lijkt me gewoon een +1? Garbage collection kan handmatig gewoon, heeft niks met TRIM te maken (behalve dat die laatste automatisch GC doet), dus gewoon ontopic?
Klopt niet, maar wel ontopic dus +1 (zie mijn reactie eronder waarom).
wildhagen schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 17:48:
[...]

Geen probleem, het was ook niet persoonlijk richting jou bedoeld hoor (mocht het zo overgekomen zijn, dan bij deze mijn excuses).

---

Twee reacties die zo'n beetje identiek zijn, de tweede lijkt me dan ook gewoon een 0 wegens dubbelposten, geen +1 (die heeft de eerste al, en dat is ok).
Moet de 2e niet gewoon op -1? Echt totaal nutteloos lijkt mij.

Tjonge jonge, ik heb een tentamen en mis hier alle lol :P.

[ Voor 2% gewijzigd door Zartok op 20-01-2010 18:29 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja hoor, eerst is het irrelevant, nu is het al een flame. Surprise: het is geen van beiden, en een flame al helemaal niet. Dan zie je toch echt dingen die er niet staan, en sleep je er vervolgens allerlei andere posts (van die poll) bij om hem vooral maar als flame te kunnen interpreteren. Zo werkt het natuurlijk niet, een reactie moet je op zijn eigen waarde interpreteren, en hem niet met allerlei andere nieuwstopics/polls gaan vergelijken, want dat is niet de bedoeling.

FYI: een mening die afwijkt van jouw mening is niet automatisch een flame!

Echt, als je denkt dat dat een flame is, moet je écht de mod-FAQ nog eens doornemen, want dit komt niet eens in de búúrt van een flame.

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 20-01-2010 18:31 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Emile schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 16:53:
Ik weet niet wie stellastarr in 'nieuws: 'Nieuw iPhone-OS heeft multitasking'' op +1 heeft gemod, maar het is toch aardig off-topic. Een 0 lijkt mij meer dan genoeg.
Dat er een eens een keer iemand 1 punt afwijkt moet geen enkel probleem zijn, zowel niet voor ons als voor zijn modrechten. Anders kan je wel altijd gaan papagaaimodden. In de praktijk blijkt wel dat er zo nu en dan interpretatieverschillen zijn en dat kan ook gewoon.
(Daarbij wil ik overigens opmerken dat ik de daadwerkelijke reactie niet bekeken heb.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze reaktie kan wel wat tikjes naar beneden gebruiken:

wildhagen in 'nieuws: Apple voegt Windows 7-ondersteuning toe aan Boot Camp'

staat nu op +1 maar hoort volgens mij meer op -1, misschien 0. de reaktie is duidelijk provocerend bedoeld en de grote hoeveelheid replies bewijst dat ook dat het deze uitwerking heeft. daarnaast is het tweede gedeelte, wat er kennelijk later bij geedit is, en waar veel vet gebruikt is, schreeuwerig en ondanks het 'no offense' toch ook wel flamerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ehm... dat is geen provocatie, ik spreek gewoon mijn verbazing uit over een feit, niet meer, niet minder. Plus dat ik het niet klantvriendelijk vind om 3 maanden te moeten wachten. Geen flames, geen trolls.

En die edit betrof een tikfout en een extra witregel, niet meer (de edit was ook slechts enkele seconden na het posten). En schreeuwerig? Welnee, dat zou zijn als de hele regel vet zou ziin, of alles in caps zou staan. Vet word op Internet gebruikt om dingen te benadrukken, dat is niet schreeuwerig.

En "no offence" flamerig? Dan snap je de betekenis van de woorden toch niet helemaal....

[ Voor 14% gewijzigd door wildhagen op 20-01-2010 19:26 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nofi, maar in muziekdraden staat er toch vaak een tegengesteld stukje van je, wildhagen. Dit lijkt me idd hooguit 0-materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik vind het gewoon een mening. Wellicht stevig verwoord, maar dat mag best imo. Vind het niet dusdanig onredelijk dat ik het een troll vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Delerium schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 19:42:
Nofi, maar in muziekdraden staat er toch vaak een tegengesteld stukje van je, wildhagen. Dit lijkt me idd hooguit 0-materiaal.
Ehm, dat zijn totaal niet vergelijkbare situaties. Hier gaat het om het eigendom van het apparaat dat je gekocht hebt, niet om de rechten over de muziek waar je (vaak met p2p) niet eens voor betaald hebt.

Dit lijkt me gewoon +1-materiaal, een 0 lijkt me te laag, en de voorgestelde -1 is uiteraard helemaal absurd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

wildhagen schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 19:44:
[...]
Ehm, dat zijn totaal niet vergelijkbare situaties. Hier gaat het om het eigendom van het apparaat dat je gekocht hebt, niet om de rechten over de muziek waar je (vaak met p2p) niet eens voor betaald hebt.
En waarom zou je recht hebben op windows draaien op Apple? Waarom zou Apple daarvoor moeten opdraaien? IMO precies hetzelfde als discutabiliteit waarmee platenmaatschappijen geconfronteerd worden maar waar je erg duidelijk een kant kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

(jarig!)
Een dubbel post met een tussenpoze van 23 min:
  1. Verwijderd in 'meuk: Hitman Pro 3.5.4 build 86' een +1 van mij
  2. mloman in 'meuk: Hitman Pro 3.5.4 build 86' ergo een nul
En deze reply latislos in 'meuk: Hitman Pro 3.5.4 build 86' mag dan ook op nul, ook al meerdere keren langsgeweest, net als: Dj-sannieboy in 'meuk: Hitman Pro 3.5.4 build 86' (die al op nul staat).

[ Voor 9% gewijzigd door Pjerry op 20-01-2010 19:48 ]

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Delerium schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 19:46:
[...]

En waarom zou je recht hebben op windows draaien op Apple?
Omdat het jouw apparaat is, jij hebt er immers voor betaald. En het gaat in mijn reactie niet om dat recht, maar om het feit dart Apple jou kennelijk toestemming moet geven om dat te doen.
Waarom zou Apple daarvoor moeten opdraaien?
Dat heb ik nergens beweerd in de reply, ik heb alleen gezegd dat je zelf zou moeten mogen bepalen of je dat wel of niet.
IMO precies hetzelfde als discutabiliteit waarmee platenmaatschappijen geconfronteerd worden maar waar je erg duidelijk een kant kiest.
Zeker niet hetzelfde, want daar eigent men zich materiaal toe (p2p) waar men de rechten niet voor bezit. Hier heb je betaald voor het apparaat, en daarmee word het dus jouw eigendom.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wildhagen
ok dus je meent die reaktie echt.

je vraagt je echt af waarom je "met je eigendom niet mag doen wat je wil doen" ?

als ik windows 7 koop mag ik het dan op een playstation installeren? waarom mag ik niet met mijn eigendom doen wat ik wil? ben ik daar dan verbaast over? nee natuurlijk niet.

sorry hoor maar dan ben je wel erg naief in je denkbeelden, no offence. ik weet wel beter het was gewoon een subtiele trol zoals je wel vaker doet bij apple/google artikelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

wildhagen schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 19:49:
[...]
Omdat het jouw apparaat is, jij hebt er immers voor betaald. En het gaat in mijn reactie niet om dat recht, maar om het feit dart Apple jou kennelijk toestemming moet geven om dat te doen.
Op mijn magnetron draait ook geen windows7. Moet ik dan Samsung aanklagen of zo? Zo logisch als je doet voorkomen is het niet en welke rechten je met je machine hebt, dat is wel erg makkelijk om dat op 100% te gooien. Probeer eens met je Mac op de A4 te rijden, dat lukt je ook niet maar om dan Apple aan te klagen is mij wel erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

als ik windows 7 koop mag ik het dan op een playstation installeren?
Waarom zou dat niet mogen? Omdat het in de EULA staat? Die dingen zijn alleen niet rechtsgeldig.

Ga dus gerust je gang . Het gaat je waarschijnlijk alleen niet lukken omdat de hardware simpelweg niet geschikt is.
sorry hoor maar dan ben je wel erg naief in je denkbeelden, no offence. ik weet wel beter het was gewoon een subtiele trol zoals je wel vaker doet bij apple/google artikelen.
Dikke onzin, en wat jij hier doet is een troll, mijn reactie was dat zeer zeker niet.

Ook voor jou geld: het uiten van een mening die niet gelijk is aan jouw mening, is niet automatisch een troll of een flame. Ook niet als die mening minder populair is bij de reageerders.

[ Voor 14% gewijzigd door wildhagen op 20-01-2010 19:58 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed met wildhagen is dus niet normaal te communiceren, ik laat het hierbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
wildhagen schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 19:57:
[...]
Dikke onzin, en wat jij hier doet is een troll, mijn reactie was dat zeer zeker niet.

Ook voor jou geld: het uiten van een mening die niet gelijk is aan jouw mening, is niet automatisch een troll of een flame.
Er zijn kennelijk meer mensen die jouw manier van verwoorden niet erg prettig vinden. Dat maakt misschien dat we het tijdens het moderen al sneller als een troll zien. Ik vond de manier waarop je over studenten sprak richting een flame gaan, BreezahBoy ziet een troll in deze. Zoals ik al in mijn DM heb gezegd:
Mensen kunnen om een reden niet hun eigen reactie modden, misschien ben jij nu wel een beetje beinvloed en zie je daarom onze moderatie als meningmod?

Door het 2e deel van deze post vind ik het echter een +1, 1e deel vind ik ook weer discutabel en dus ook een 0 weer begrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 20:04:
goed met wildhagen is dus niet normaal te communiceren, ik laat het hierbij.
En dit is wederom een troll. Je moet op zijn minst met fatsoenlijke argumentatie komen, waarom een reactie in jouw ogen een 0 of zelfs -1 verdient, en die heb ik bij jou nog niet gezien, iig niet bij de suggestie die je aandraagt voor deze specifieke reactie.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

(jarig!)
Zo jongens uitgeknokt?

Dan weer back too business as usual:
kaya.md in 'meuk: Hitman Pro 3.5.4 build 86'
Een ras echte trol: -1 dus.

/edit
wellicht dat door alle commotie mijn melding hierboven over het hoofd is gezien:
Pjerry schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 19:47:
Een dubbel post met een tussenpoze van 23 min:
  1. Verwijderd in 'meuk: Hitman Pro 3.5.4 build 86' een +1 van mij
  2. mloman in 'meuk: Hitman Pro 3.5.4 build 86' ergo een nul
En deze reply latislos in 'meuk: Hitman Pro 3.5.4 build 86' mag dan ook op nul, ook al meerdere keren langsgeweest, net als: Dj-sannieboy in 'meuk: Hitman Pro 3.5.4 build 86' (die al op nul staat).
Want er heeft niemand op gereageerd......
Herkansing :+

[ Voor 74% gewijzigd door Pjerry op 20-01-2010 20:33 ]

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Lol, ja, dat is wel een duidelijke -1 ja. Zo duidelijk dat die +1 imho wel nagekeken mag worden, want een 0 is al niet te verdedigen, laat staan een +1. En dan ook nog iemand met een weging van x4.

[ Voor 12% gewijzigd door wildhagen op 20-01-2010 20:31 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

-1'ed en checked :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
wildhagen schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 20:30:
Lol, ja, dat is wel een duidelijke -1 ja. Zo duidelijk dat die +1 imho wel nagekeken mag worden, want een 0 is al niet te verdedigen, laat staan een +1. En dan ook nog iemand met een weging van x4.
Sorry dat was ik, misklik, mea culpa.
Pjerry schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 20:29:
/edit
wellicht dat door alle commotie mijn melding hierboven over het hoofd is gezien:
De 1e staat op +1 en de 2e vind ik toch net wat anders dan de 1e, de ene heeft het over een abbo de ander over het nummer zelf maar mjaah. De rest stond daarnet toch al allemaal goed?
En? Ben ik een braaf Zartokje geweest??? O-)

[ Voor 45% gewijzigd door Zartok op 20-01-2010 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
meuk: Avast Antivirus 5.0 final

Jeremia stelt een vraag over het programma, ik geef antwoord op zijn vraag. dat het geen +3 waard is valt iets voor te zeggen (heel iets ;)), maar is daadwerkelijk dit off-topic?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is gewoon een +1 idd. Die van Jeremia ook overigens.

Overigens even de juiste links plaatsen, wel zo makkelijk

Jeremia in 'meuk: Avast Antivirus 5.0 final'
Rupie in 'meuk: Avast Antivirus 5.0 final'

Overeigens weinig paniek, de reactie was nog jong en slechts door één (beginnende) mod (x1) gemod, maar nu staat hij goed.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
maratropa in 'nieuws: Sony introduceert nieuwe Vaio Z-laptop met ssd's in raid0', moet deze nu op +2 of +3 (er staat een +1 met weging 6, lijkt me toch te weinig), de link is echt een aanvulling op het artikel. Van mij krijgt hij iig een +2 ervoor, omdat ik de rest van de post niet zo heel boeiend vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Ik vind het zelf een +2; wel degelijk meerwaarde (informatief) maar niet in zoverre dat een +3 ook te verantwoorden is. Dan moet er toch ook wat eigen werk bij.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Zartok schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 20:34:
En? Ben ik een braaf Zartokje geweest??? O-)
Je merkt het vanzelf als je je rechten kwijtraakt >:)
Zartok schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 11:56:
maratropa in 'nieuws: Sony introduceert nieuwe Vaio Z-laptop met ssd's in raid0', moet deze nu op +2 of +3 (er staat een +1 met weging 6, lijkt me toch te weinig), de link is echt een aanvulling op het artikel. Van mij krijgt hij iig een +2 ervoor, omdat ik de rest van de post niet zo heel boeiend vind.
Ik vind het een +2. Nuttige info, maar verder vrij simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Delerium schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 19:42:
Tegendraads in de muziekdraaden is blijkbaar allles wat maar niet pro het gratis en onbeperkt downloaden van auteursrechterlijkbeschermde werken is.
Je ziet dan ineens de moderatie veranderen in pure meningsmoderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 19:57:
[...]Waarom zou dat niet mogen? Omdat het in de EULA staat? Die dingen zijn alleen niet rechtsgeldig.
Moet je eens aan Psystar vragen die van de rechter niet meer OS X op einge sytemen mogen leveren omdat dat door de EULA van OS X niet wordt toegestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 14:57:
[...]

Moet je eens aan Psystar vragen die van de rechter niet meer OS X op einge sytemen mogen leveren omdat dat door de EULA van OS X niet wordt toegestaan
Tsja. wat mij tot een nul moderatie deed besluiten was dat het eerste deel van de reactie zowieso niets toevoegd. Het tweede gedeelte is vervolgens ronduit off-topic (en zonder enige grond opgerakeld) want het nieuwsbericht gaat erover de Apple support voor Windows 7 heeft toegevoegd (en het was al mogelijk). Er is dus nergens sprake van geweest dat Apple wilde bepalen of jij wel of niet een bepaalde windows versie op je mac installeerd, en het nieuwsbericht gaat erover dat ze het nu officieel faciliteren.

Maar voor het voeren van de inhoudelijke discussie moeten we eigenlijk in de draad op de frontpage zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Jesse op 21-01-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'plan: T.net, Dynabyte, MyCom en T-Mobile in actie voor Haïti'

Lijkt me gewoon een +1, geen 0. Ten eerste geef ik aan waarom de suggestie van mijn parent niet praktisch is, ten tweede word een .plan geacht soepeler gemod te worden.

Faust in 'nieuws: Microsoft onderzoekt 17 jaar oud Windows-lek en patcht IE'

Is geen 0, maar een -1 wegens trollen.

Paquito in 'plan: T.net, Dynabyte, MyCom en T-Mobile in actie voor Haïti'

is een -1 wegens dubbelposten (zie Paquito in 'plan: T.net, Dynabyte, MyCom en T-Mobile in actie voor Haïti')

Ook Paquito in 'plan: T.net, Dynabyte, MyCom en T-Mobile in actie voor Haïti' is een dubbelpost en dus -1.

[ Voor 33% gewijzigd door wildhagen op 21-01-2010 17:19 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
Volgens mij is dat slechts gedeeltelijk een dubbelpost. Dubbelposts zijn inderdaad niet nodig, maar waarom alle reacties van Paquito op -1? Zeg nou zelf, hij is niet bezig met een flame maar voert argumenten aan waarom goederen sturen niet effectief is.

Zijn post van 16:06 is nb. gefixeerd door een powermod. Leg dat maar eens uit.

edit: Misschien overzien maar inmiddels staan niet meer alle posts op -1.

[ Voor 11% gewijzigd door torp op 21-01-2010 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Volgens mij is dat slechts gedeeltelijk een dubbelpost.
Die ene niet nee, die kan op 0, maar niet hoger imho, door de slechte leesbaarheid en het wel 20x editten van zijn reactie.

De overige 2 dienen imho wel degelijk op -1 te staan, want ALLES wat in die 2 reacties staat, staat ook al in die ene.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Mij zit vooral die fixatie dwars van zijn meest uitgebreide post. Waarom is dit.
Let wel: ik vind het prima dat tweakers.net als grote community ook iets wil doen, maar we kunnen hier toch gewoon fatsoenlijk discussiëren zonder afwijkende meningen gelijk op -1 te zetten? Mij valt dit nogal tegen. Gun die jongen ook z'n mening, dat maakt de discussie een stuk interessanter dan alleen maar hulde roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ze staan niet op -1 vanwege een afwijkende mening, maar vanwege het feit dat ze dubbelposts zijn.

Ook zijn 1e reactie staat niet op -1, maar op 0.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Zonet stond-ie nog op -1. Nu niet meer. Ook goed.

[ Voor 4% gewijzigd door torp op 21-01-2010 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 23:29

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik vind deze post geen +1 waard en er word zelfs +2 voor gegeven door enkelen:

DeadKennedy in 'nieuws: Universiteit Utrecht laat studenten overstappen op Gmail'

"aluminium hoedjes denkers" is niets meer dan een flame.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Speelt behoorlijk op de man ja, door specifieke users te noemen (ook nog eens met een forse sneer richting worldcitizen), en het getroll over aluhoedjes.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: 'Windows Mobile 7 is gebaseerd op CE 7''

Volslagen onleesbaar, plus een hoop trolls (niet eens verkapt). Eerder een -1 dan de +1's die hij nu krijgt lijkt me.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

wildhagen schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 20:43:
Verwijderd in 'nieuws: 'Windows Mobile 7 is gebaseerd op CE 7''

Volslagen onleesbaar, plus een hoop trolls (niet eens verkapt). Eerder een -1 dan de +1's die hij nu krijgt lijkt me.
-1. Period.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Bor de Wollef schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 19:45:
Ik vind deze post geen +1 waard en er word zelfs +2 voor gegeven door enkelen:

DeadKennedy in 'nieuws: Universiteit Utrecht laat studenten overstappen op Gmail'

"aluminium hoedjes denkers" is niets meer dan een flame.
Die plus twee dat was ik, omdat ik al die ongefundeerde stemmingmakerij tegen Google (en allerlei andere gebeurtenissen en initiatieven, neem het artikel over de invoering van de OV-chipkaart voor studenten, het artikel over die OpenPC of het artikel over de betaalde versie van het ND) nogal zat ben. Er wordt zoveel ongeinformeerde FUD gespuit in de reacties op nieuwsberichten, daar wordt ik een beetje moe van. Sommige mensen willen overal over piepen en doen bv. tegen google (of apple, of microsoft) des te vrijmoediger omdat (bijna) iedereen het doet, maar er is er nog geen een die daadwerkelijk een keer een EULA heeft doorgelezen.

Maar wat deze post betreft moet ik je toch gelijk geven. Had ie zijn post maar netjes moeten houden. -1 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Jesse schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 21:03:
[...]

Die plus twee dat was ik, omdat ik al die ongefundeerde stemmingmakerij tegen Google (en allerhande gebeurtenissen en initiatieven, neem het artikel over de invoering van de OV-chipkaart voor studenten, het artikel over die OpenPC of het artikel over de betaalde versie van het ND) nogal zat ben.
Dan mod je niet op inhoud maar op "mee eens"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De moderaties in de Haïti gaan helemaal mis. Er wordt puur en alleen op mening en gevoelens gemod. Iedereen die een kritische noot laat horen komt op -1. Meningmodden van de bovenste plank.

Voorbeelden:
Jermaine in 'plan: T.net, Dynabyte, MyCom en T-Mobile in actie voor Haïti' staat op -1, maar is gewoon een +1 waard.
GerritGekke in 'plan: T.net, Dynabyte, MyCom en T-Mobile in actie voor Haïti' idem, mag rustig op 0 of 1.

Paquito in 'plan: T.net, Dynabyte, MyCom en T-Mobile in actie voor Haïti' door een powermod gefixed op -1 ?!?. Volkomen onacceptabel! Volgens de Moderatie regels moet deze gewoon op +2!
De argumenten zijn steekhoudend en worden keurig onderbouwd met links. (Link zijn niet allemaal zo goed ingevoegd, maar als je even prutst, dan komt je wel waar je wilde zijn. En inderdaad, daar staat dan o.a. dat giro555 aangeeft dat kleding inzamelen geen nut heeft omdat het vervoer zo duur is.)

Deze posts hebben inderdaad ingrijpen van een powermod nodig, maar alleen om ze omhoog te trekken. Of zijn we plosteling alle moderatie regels vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bor de Wollef schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 21:09:
[...]

Klink idd nogal als meningmodden, en dat is dus een vorm van moderatiemisbruik.

Zeker als je flames doodleuk op +2 gaat posten is dat behoorlijk fout. Kan je dus beter acuut mee stoppen... je hoort op inhoud te modereren, niet op of je het er mee eens bent of niet.

[ Voor 24% gewijzigd door wildhagen op 21-01-2010 21:13 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Bor de Wollef schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 21:09:
[...]
Ik denk dat dat hier inderdaad het geval was. Ik kan zeggen dat ik er overheen gelezen heb, maar dat is natuurlijk geen goed excuus.
Maar wmb ervaar ik het als leerzaam om met mijn fouten geconfonteerd te worden.

Edit: Overigens veranderd dat natuurlijk niets aan die andere ongefundeerde stemmingmakerij, die wordt er niet ineens gefundeerd van. En dat blijkt ook vaak wel uit een stormvloed aan reacties die gehakt maken van de onzin terwijl degene die de eerste reactie gepost heeft niets meer van zich laat horen.

[ Voor 41% gewijzigd door Jesse op 21-01-2010 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:27

Matis

Rubber Rocket

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjeuh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-07-2024

Jantjeuh

zei iets zinnigs..

Volgens mij wil iemand hier van zijn modrechten af....

Roytoch in 'nieuws: Scandinavische provider schroeft hsdpa-snelheid op tot 84Mbps'
+3 Must-read 1
+1 On-topic 2
0 Off-topic / Irrelevant 13
-1 Ongewenst 1
Gemiddeld 0,2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 21:12:
De moderaties in de Haïti gaan helemaal mis. Er wordt puur en alleen op mening en gevoelens gemod. Iedereen die een kritische noot laat horen komt op -1. Meningmodden van de bovenste plank.

Voorbeelden:
Jermaine in 'plan: T.net, Dynabyte, MyCom en T-Mobile in actie voor Haïti' staat op -1, maar is gewoon een +1 waard.
GerritGekke in 'plan: T.net, Dynabyte, MyCom en T-Mobile in actie voor Haïti' idem, mag rustig op 0 of 1.

Paquito in 'plan: T.net, Dynabyte, MyCom en T-Mobile in actie voor Haïti' door een powermod gefixed op -1 ?!?. Volkomen onacceptabel! Volgens de Moderatie regels moet deze gewoon op +2!
De argumenten zijn steekhoudend en worden keurig onderbouwd met links. (Link zijn niet allemaal zo goed ingevoegd, maar als je even prutst, dan komt je wel waar je wilde zijn. En inderdaad, daar staat dan o.a. dat giro555 aangeeft dat kleding inzamelen geen nut heeft omdat het vervoer zo duur is.)

Deze posts hebben inderdaad ingrijpen van een powermod nodig, maar alleen om ze omhoog te trekken. Of zijn we plosteling alle moderatie regels vergeten?
Ik heb niet gemodereerd, wel meermalen op Paquito gereageerd. Ik denk dat hier meespeelt hoe hij zich in de hele draad manifesteert. Maakt hij een goed punt met het aangeven dat organisaties aangeven dat geld het handigst is? Ja. Zoals het hoort bestrijd ik dat met argumenten, niet met moderatie.

Maar, hij plaatst dezelfde zaken, ongeacht andere argumenten op meerdere plaatsen, en quote aantoonbaar stukken buiten hun verband wat gewoon trollen is. In het licht van die acties dragen al die reacties bij in de opbouw van het trollen. Ik vermoed dat iets dergelijks meegespeeld heeft in de moderatie.

Had hij het bij die post met de onderbouwing gelaten, het uiteenzetten van twijfel over de actie waar uitleg op kan volgen, dan was er niets aan de hand. Ik zou het als open twijfelpunt ook een +2 geven. Het totaalbeeld in de hele draad maakt het echter een troll. Ter illustratie: als iemand 30x een soort van 'vind ik ook' onder andere reacties plaatst, dan is een reactie op zich 0 waard. De 30 maken het echter ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjeuh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-07-2024

Jantjeuh

zei iets zinnigs..

Twijfel hierbij zwaar of ik een -1 moet geven (reclame ?) of gewoon een 0 (reclame+topic relevantie). Leun wel naar het laatste maar ik ben toch benieuwd wat hierbij de reguliere gang van zaken is (het staat er toch echt in het bold).

Offtopic: Op merkelijke first FP posting voor [Verwijderde gebruiker] sinds zijn registratie in 2001!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ik heb het een 0 gegeven, zo te zien is het onschuldig maar niet al te relevant.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Als iemand off-topic gaat en je reageert daarop, is jouw post dan ook automatisch off-topic?

Voorbeeld: in een firefoxmeukpost doet iemand een uitspraak over chrome en je reageert daar weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Niet automatisch nee, dat hangt helemaal van de eigen inhoud af, als jouw reatie op de offtopic-reactie gewoon weer (iig deels) over het onderwerp gaat kan die prima on-topic of zelfs Informatief zijn.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
Die powermoderatie op -1 is inderdaad onacceptabel.

Iemand van de crew die niet tegen (valide) kritische kanttekeningen kan?
En zelfs al zou je de opmerking over image verbetering zodanig erg vinden dat je het wat aftrek wilt geven, dan kom je ipv +2 op +1 terecht.
Maar alles onder een +1 is wat mij betreft een zware mismoderatie.

Het is me echter wel vaker opgevallen dat er erg overtrokken gereageerd wordt als iemand wat kritiek op T.net durft te hebben. Daar zal men toch mee moeten oppassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Tegelijkertijd, die kerel loopt overal te zeuren, schelden en verdacht te maken. Een kritische toon is geen probleem, de manier waarop wel. En alleen al de zin waarmee hij opent, daarmee trap je mensen op hun ziel, door hun goed bedoelde actie zondermeer de grond in te boren. Op zo'n manier voer je geen discussie, ik ben het eens met die -1. En dat de rest van hem -1 krijgt... dat is dubbelposten en doorzeuren.

[ Voor 49% gewijzigd door Dirk op 22-01-2010 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het is idd vooral de manier waarop, en de brakke layout van zijn reacties, die hem een -1 doet krijgen. Als hij wat meer volwassen zou reageren zou het gewoon een prima reactie zijn, maar hij loopt overal te trollen: niet alleen in het artikel op de FP, maar ook in de post in GR over Haïti.

Tsja, als je je als een olifant in een porseleinkast gedraagt moet je ook niet verbaasd opkijken als dat niet zo gewaardeerd wordt. Wie de bal kaatst, kan hem terugverwachten.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

wildhagen schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 08:32:als jouw reatie op de offtopic-reactie gewoon weer (iig deels) over het onderwerp gaat kan die prima on-topic of zelfs Informatief zijn.
Over het orignele onderwerp bedoel je? Of het nieuwe aangesneden (off-topic) onderwerp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

@woekele: Tov het originele onderwerp :)

Hmm, als wildhagen in 'nieuws: LG maakt Nederlandse adviesprijs 15"-amoled-tv bekend' offtopic is, dan is mijn parent (Evink in 'nieuws: LG maakt Nederlandse adviesprijs 15"-amoled-tv bekend'} en de reactie op mijn bericht (Evink in 'nieuws: LG maakt Nederlandse adviesprijs 15"-amoled-tv bekend') dat ook lijkt me, want ze zijn alledrie even on- dan wel offtopic, en gaan over hetzelfde onderwerp, ik reageer alleen op zijn stelling, waarom ik het een rare stelling vind.

En wéér iemand met x4 weging. Echt, waar die figuur mee bezig is, ik weet het niet, maar met fatsoenlijk modden heeft het weinig te maken imho.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
wildhagen schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:52:
@woekele: Tov het originele onderwerp :)

Hmm, als wildhagen in 'nieuws: LG maakt Nederlandse adviesprijs 15"-amoled-tv bekend' offtopic is, dan is mijn parent (Evink in 'nieuws: LG maakt Nederlandse adviesprijs 15"-amoled-tv bekend'} en de reactie op mijn bericht (Evink in 'nieuws: LG maakt Nederlandse adviesprijs 15"-amoled-tv bekend') dat ook lijkt me, want ze zijn alledrie even on- dan wel offtopic, en gaan over hetzelfde onderwerp, ik reageer alleen op zijn stelling, waarom ik het een rare stelling vind.
+1 voor je post gegeven, leek me allemaal ontopic. Mag ik daarnaast even vermelden dat ik je posts van vandaag een stuk milder vind (en dat bedoel ik positief, niet negatief) en daardoor prettiger lezen vind (moest het even kwijt nav vorige post van je en de discussies hier op dit topic).
En wéér iemand met x4 weging. Echt, waar die figuur mee bezig is, ik weet het niet, maar met fatsoenlijk modden heeft het weinig te maken imho.
Ik was het dit keer niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik kan me wel *iets* voorstellen bij een 0, het gaat een beetje op een zijspoor. Maar desondanks heeft het voldoende met het onderwerp te maken dat ik het een +1 vind. Allemaal dus maar een +1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit lijkt me een opzettelijke mismod/ fanmod

Verwijderd in 'nieuws: Leveringsproblemen 27"-iMacs houden aan'
is zeker een plus 1 en zeker geen -1 zoals waar die nu op staat.
Vind het misschien wel een +2 want het is een link naar een leuk satire die heel goed aansluit bij het artikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 11:17:

Vind het misschien wel een +2 want het is een link naar een leuk satire die heel goed aansluit bij het artikel
Usual bs van Apple dus.
Is gewoon een flame. Ik vind die link ook erg leuk, maar dan moet ie het maar anders brengen.

[ Voor 6% gewijzigd door Jesse op 22-01-2010 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:37

botoo

💀 too old to die young

Als je kijkt naar:
Tweakers stapt dus ook op het schip om gratis het imago te verbeteren ten behoeve van haar commerciele organisatie.
Dan lees ik daarin dat T.net haar commerciële belangen belangrijker vind dan een humanitaire ramp van buitenproportionele proporties. Wmb is dat dermate schofferend dat een -1 wel degelijk op z'n plaats is. Kritische opmerkingen kunnen, maar dat kan ook zonder beledigend te zijn.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:37

botoo

💀 too old to die young

Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 11:17:

Met Jesse, glasheldere flame. Op een Windows fanboy forum zou een +2 terecht zijn, maar fanboy moderaties proberen we hier zoveel mogelijk te mijden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Zartok schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:43:
Wat te doen met de reacties op: ch3izs in 'nieuws: Leveringsproblemen 27"-iMacs houden aan'.
YaniSuN in 'nieuws: Leveringsproblemen 27"-iMacs houden aan' lijkt me nog on topic, de rest lijkt me een 0 of moet dat op -1 voor dubbelpost?
Een -1 voor dubbelposten geef ik niet snel. Meestal houd ik het op een 0. Pas als het (bijna) letterlijke reposts zijn met een redelijke tijd ertussen wordt het echt irritant en ga ik -1 geven. En natuurlijk ook als iemand hetzelfde verhaal overal en nergens gaat spammen.
Die zijn niet alleen irrelevant, die zijn op de man. Dat is de reden hier een -1 te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Na mijn gemekker in (maart?) 2009 over de werking van dit topic heb ik besloten me dan toch maar eens te wagen aan het meehelpen in dit topic.
Het enige wat ik anders ga doen dan de meesten hier is dat ik eigenlijk alleen met hele duidelijke mismods aan ga komen die door de rest hier bewust dan wel onbewust genegeerd worden.

Aftrapje:

Verwijderd in 'nieuws: Ontwikkelaars maken Android 1.6 boot-cd voor x86-systemen'
Is nu -1, dat is in zekere mate logisch. Voegt niets toe maar is wel ontopic.
Dat je blij bent met een product is blijkbaar ongewenst op de frontpage; maar dat terzijde.

Black Hawk in 'nieuws: Ontwikkelaars maken Android 1.6 boot-cd voor x86-systemen'
Is nu -1, offtopic reageren op iets wat wel ontopic is. Logisch.

watercoolertje in 'nieuws: Ontwikkelaars maken Android 1.6 boot-cd voor x86-systemen'
Is nu +1, hoort -1 te zijn aangezien het een offtopic reactie is op een offtopic reactie die nog eens flame bevat ook.
"Jij hoort hier niet thuis" valt prima tussen de regels door te lezen. Het zal wel grappig bedoeld zijn maar dat zijn de meeste flames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Mental schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 12:01:
Na mijn gemekker in (maart?) 2009 over de werking van dit topic heb ik besloten me dan toch maar eens te wagen aan het meehelpen in dit topic.
Het enige wat ik anders ga doen dan de meesten hier is dat ik eigenlijk alleen hele duidelijke mismods aan ga komen die door de rest hier bewust dan wel onbewust genegeerd worden.

Aftrapje:

Verwijderd in 'nieuws: Ontwikkelaars maken Android 1.6 boot-cd voor x86-systemen'
Is nu -1, dat is in zekere mate logisch. Voegt niets toe maar is wel ontopic.
Dat je blij bent met een product is blijkbaar ongewenst op de frontpage; maar dat terzijde.
Door zijn opbouw is die reactie gewoon totale onzin, dat is hier de reden voor een -1.
Black Hawk in 'nieuws: Ontwikkelaars maken Android 1.6 boot-cd voor x86-systemen'
Is nu -1, offtopic reageren op iets wat wel ontopic is. Logisch.
Deze reactie is op de man gespeeld. Even lekker afkraken, nee dank je. Ook -1 dus.
watercoolertje in 'nieuws: Ontwikkelaars maken Android 1.6 boot-cd voor x86-systemen'
Is nu +1, hoort -1 te zijn aangezien het een offtopic reactie is op een offtopic reactie die nog eens flame bevat ook.
"Jij hoort hier niet thuis" valt prima tussen de regels door te lezen. Het zal wel grappig bedoeld zijn maar dat zijn de meeste flames.
Ik lees hier geen 'jij hoort hier niet thuis', maar 'je reactie hoort hier niet thuis'. Een subtiel maar belangrijk verschil. Maar dan nog blijft de reactie zo irrelevant en offtopic dat ik een -1 geef. Dat hier +1 aan is gegeven snap ik dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
lees hier geen 'jij hoort hier niet thuis', maar 'je reactie hoort hier niet thuis'.
Da's een betere verwoording inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Max ICT in 'nieuws: Synology introduceert DiskStation DS1010+-nas'

Hoewel het een nuttige reactie kan zijn ('goedkope' aanbieding) blijft het spam/reclame; +1 onwaardig, zou zelfs een modbreak aan te pas mogen komen lijkt me.

[ Voor 14% gewijzigd door Mental op 22-01-2010 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:27

Matis

Rubber Rocket

Mental schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 12:30:
Max ICT in 'nieuws: Synology introduceert DiskStation DS1010+-nas'

Hoewel het een nuttige reactie kan zijn ('goedkope' aanbieding) blijft het spam/reclame; +1 onwaardig, zou zelfs een modbreak aan te pas mogen komen lijkt me.
Dit is idd zelfverrijking, ik heb hem -1 gegeven, maar -2 lijkt me beter.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dirk schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 12:09:
Ik lees hier geen 'jij hoort hier niet thuis', maar 'je reactie hoort hier niet thuis'. Een subtiel maar belangrijk verschil.
Mooi verwoord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'nieuws: Ov-chipkaart voor studenten wordt uitgesteld vanwege problemen'

Lijkt me een valide vraag over het onderwerp in kwestie, dus +1 ipv 0. Valt wel op dat als je een afwijkende mening hebt of zelfs maar een kritische vraag stelt je tegenwoordig al snel gedownmod word.

Kan tegen dit gedrag (in zijn algemeenheid, niet alleen deze reactie) eens worden opgetreden ipv dat te blijven tolereren?

[ Voor 100% gewijzigd door wildhagen op 22-01-2010 14:11 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nou, je vraag is dan wel aardig ingepakt en in de rest van je reply geef je al antwoord. Misschien is een lauwe ontvangst een indicatie dat je 'kritische' vraag wellicht beter verpakt had kunnen worden.

Om je vraag te beantwoorden: de overheid heeft een kutsysteem verzonnen dat bij studenten niet goed werkt en de overheid geeft als lapmiddel een niet zo waterdicht systeem waar idd misbruik gemaakt van kan worden. Je tweede zin in je reactie geeft hard af op dat eventuele misbruik terwijl het onderwerp zelf een falende overheid is die behoorlijke coulance toont. Dat harde afgeven is dus als eerste aan de verkeerde persoon gericht en ten tweede door die persoon al ingecalculeerd als 'so-be-it'. Een van beide punten is al voldoende op niet echt goed te scoren.
wildhagen schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:09:
Kan tegen dit gedrag (in zijn algemeenheid, niet alleen deze reactie) eens worden opgetreden ipv dat te blijven tolereren?
Dat is een goede fundamentele vraag. Alleen vraag je nu bescherming voor je eigen mening aan? Ik heb dat nog niet meegemaakt en vraag mij af of dat handig is.

[ Voor 78% gewijzigd door Delerium op 22-01-2010 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nou, je vraag is dan wel aardig ingepakt en in de rest van je reply geef je al antwoord. Misschien is een lauwe ontvangst een indicatie dat je 'kritische' vraag wellicht beter verpakt had kunnen worden.
Ja, word er nou van ELKE reactie een literair hoogstandje verwacht dat kan meedingen voor de AKO-literatuurprijs, of hoe zit het?

Het is gewoon een normale vraag, en misschien klopt mijn uitgangspunt idd niet, maar dan nog staat het mij vrij om die vraag te stellen. Zeker als het geen troll of flame is en niet op de man speelt (geen van allen hier van toepassing) is dat geen reden om het een 0 te geven, zolang het over het onderwerp gaat (en dat gaat het).

Als mensen zich in de vraag niet kunnen vinden is dat prima, maar dan straf je dat niet af via moderaties, maar dat doe je via een (al dan niet corrigerende) reply.

En als je dan ziet dat een reply van welgeteld één regel met dezelfde vraag wél een +1 krijgt, terwijl de mijne die meer en uitgebreidere vraagstelling bevat een 0 krijgt, ga ik me toch afvragen of hier niet iemand op naam aan het modden is...
Dat is een goede fundamentele vraag. Alleen vraag je nu bescherming voor je eigen mening aan? Ik heb dat nog niet meegemaakt en vraag mij af of dat handig is.
Nee, niet alleen voor de mijne, daarom zei ik ook "in zijn algemeenheid". Heb dit wangedrag vaker gezien, en vooral de laatste dagen zie ik veel misdragingen van mods met een weging van x4, die toch echt beter zouden moeten weten.

Het is toch te triest voor woorden dat mensen op mening zitten te modden, of niet dan?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

wildhagen schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:24:
Het is toch te triest voor woorden dat mensen op mening zitten te modden, of niet dan?
Ik zit er een beetje mee dat meningmodden voor een deel geaccepteerd kan worden wanneer het zich onschuldig uitpakt. In jouw specificieke geval is voor die nuance geen ruimte en kan daar inderdaad iets tegen gedaan worden. Echter, zoals je zelf aangeeft in je eerste deel van je verhaal hoeft je uitgangspunt niet te kloppen en dat 'normale' van de vraag deel ik iig niet.

Wat ik eigenlijk als feedback mee wil geven dat het misschien (mogelijkerwijs een vermoeden tot een poging tot dat er een waarschijnlijkheid bestaat dat het mogelijk is) een probleem van 2 kanten is. Een mismodkant die op de naam wildhagen steigert of een wildhagen die ingekleurde 'vragen' stelt. Van dat laatste is de vraag niet het probleem maar de inkleuring (zie gisteren mbt Apple) ervan wel en dat zou ik bij deze graag willen aanstippen.

Een probleem dat 2 kanten heeft, heeft 2 oplossingen nodig.

Don't get me started over wat inkleuren dan is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:02:
Het is idd vooral de manier waarop, en de brakke layout van zijn reacties, die hem een -1 doet krijgen. Als hij wat meer volwassen zou reageren zou het gewoon een prima reactie zijn, maar hij loopt overal te trollen: niet alleen in het artikel op de FP, maar ook in de post in GR over Haïti.
Zo werkt het dus niet!

We beoordelen een post altijd puur en alleen op de post zelf, en niet op wat iemand ergens anders nog geschreven heeft. Brakke layout is geen reden voor -1, en onvolwassenheid zie ik niet in de bewuste post. Zelfs al zou je daarvoor aftrek geven, dan blijft er nog altijd een +1 over, en geen powermod fix op -1.

Het is wel heeel erg makkelijk om een kritische noot over Haïti als trollen af te doen... Het enige wat ik zie is dat hij een tegengestelde mening durft te hebben. En dat mag hij net zo goed, als Wildhagen wanneer het gaat om copyright threads!

De latere dubbelpost mogen op -1, maar dat kan en mag geen invloed hebben op de moderatie van de eerste.
wildhagen schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:24:
[...]
Tja... behalve wanneer het om Haïti gaat, want dan is meningmodden blijkbaar toegestaan....

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2010 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen in 'nieuws: Ov-chipkaart voor studenten wordt uitgesteld vanwege problemen'

Lijkt me een valide vraag over het onderwerp in kwestie, dus +1 ipv 0. Valt wel op dat als je een afwijkende mening hebt of zelfs maar een kritische vraag stelt je tegenwoordig al snel gedownmod word.
Klopt.
En het zijn ook opvallend vaak expert of pro mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
Delerium schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:36:
[...]
Ik zit er een beetje mee dat meningmodden voor een deel geaccepteerd kan worden wanneer het zich onschuldig uitpakt.
Omschrijf eens wat meer wat je daar mee bedoeld?
Wanneer is het onschuldig? als daardoor een onjuiste score komt, is het volgens mij nooit onschuldig.
Vooral niet bij on-topic discussies die heel serieus bedoelt zijn.
In jouw specificieke geval is voor die nuance geen ruimte en kan daar inderdaad iets tegen gedaan worden. Echter, zoals je zelf aangeeft in je eerste deel van je verhaal hoeft je uitgangspunt niet te kloppen en dat 'normale' van de vraag deel ik iig niet.
Vertel dan eens wat er niet normaal is aan de vraag?

En dat het uitgangspunt niet perse hoeft te kloppen is volgens mij ook geen reden om een -1 naar 0 te zetten. (tenzij het voor iedereen OVER duidelijk is dat het uitgangspunt niet klopt, maar hier is juist van het tegenovergestelde sprake)
Van dat laatste is de vraag niet het probleem maar de inkleuring (zie gisteren mbt Apple) ervan wel en dat zou ik bij deze graag willen aanstippen.
Stel dat Wildhagen die vraag (bv over Apple) niet had geschreven maar een onbekende persoon. Zou je het dan met een objectieve bril op nog steeds een gekleurde vraag vinden?

Volgens mij is ooit afgesproken dat de naam van de schrijver de score niet mag beinvloeden, maar dat het gebaseerd moet zijn op de inhoud van een post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

OddesE in 'nieuws: Rechter legt zaak om NSA-afluisterpraktijken naast zich neer'
rdfeij in 'nieuws: Rechter legt zaak om NSA-afluisterpraktijken naast zich neer'

Ik kan me niet geheel aan de indruk ontrekken dat beide reacties geen +1 waard zijn, want met het onderwerp van de newspost heeft het iig niets te maken...,

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

@wildhagen: Die zie ik nog liever op -1 dan op 0. Is wmb overbodig/ongewenst commentaar. Neem de parent ook gelijk even mee dan, het roepen van 'bron' is nmm niet meer waard dan een 0.
Verwijderd in 'nieuws: Rechter legt zaak om NSA-afluisterpraktijken naast zich neer'

En deze mening moet afgestraft worden omdat? behoorlijk offtopic kan ik me nog wat bij voorstellen, denk dat een 0 meer op zijn plaats is dan -1.
arjanv in 'plan: Haïti: help T.net, Dynabyte, MyCom en T-Mobile helpen'

[ Voor 37% gewijzigd door pcgek op 22-01-2010 18:53 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die is ge-edit geweest, dus je weet niet wat er voor zijn edit stond.

Daarnaast kan de toon van met name de eerste alinea toch wel een héél stuk vriendelijker imho. Als je het ergens niet mee eens bent is dat je goed recht, maar om dat met 'schijtziek' en 'vieze reclame' te betitelen...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Had inderdaad wat netter gekunt, maar zie hem niet persoonlijk worden ofzo. Bij een .plan moet dit toch nog wel kunnen.
Emoties onder controle houden is soms moeilijk ;)

edit:
Dat het crew is houd ik geen rekenschap mee,is gewoon een op de man spelende reactie. Van mij -1.
Wilbert de Vries in 'plan: Haïti: help T.net, Dynabyte, MyCom en T-Mobile helpen'

En waarom deze zo sterk op +3 staat snap ik niet,vooral het laatste gedeelte van die post is onnodig op de man spelen. Iedereen heeft zich gewoon aan de regels houden,ook crew. Daarom geef ik er een +1 voor.
Verwijderd in 'plan: Haïti: help T.net, Dynabyte, MyCom en T-Mobile helpen'

edit 2:
Hier nog een reactie waar ik de -1 niet van inzie, zou niet weten wat er mis mee is. Hier een 0 van mij.

Daarop volgt een op de manspelende reactie waar massaal een 0 voor gegeven is, ik kom niet hoger dan een -1
increddibelly in 'plan: Haïti: help T.net, Dynabyte, MyCom en T-Mobile helpen'

[ Voor 90% gewijzigd door pcgek op 22-01-2010 20:37 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
[...]
Valt wel op dat als je een afwijkende mening hebt of zelfs maar een kritische vraag stelt je tegenwoordig al snel gedownmod word.
Ik wil wel aantekenen dat zulke reacties vaak niet alleen uit een 'kritische vraag' bestaan maar dat er ook een bepaalde ondertoon in zit, vaak negatief en overdreven spitsvondig.
Zeker als die reacties dan ook slecht gefundeerd zijn ("het is alleen maar mijn mening, dus hoef ik het niet te onderbouwen") is voor mij de kous af.

Edit: Verder kunnen mismoderaties natuurlijk in dit topic gemeld worden, en volgens mij is dat (dit topic en de gemelde mismods) nog wel bij te benen.

[ Voor 11% gewijzigd door Jesse op 22-01-2010 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:56
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 16:21:
[...]

Klopt.
En het zijn ook opvallend vaak expert of pro mods.
Dat kan jij niet zien dus het lijkt me ook gewoon verstandig daar niets over te zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Waarom? Het is een relevant argument in de lopende discussie.
Opnieuw, waarom? Deze reactie is technisch onjuist, zoals alle reacties onder hem aangeven. Daarnaast, smijten met definities en deze zo strikt mogelijk verklaren om hem maar in jouw straatje te laten passen, ik kan het niet waarderen. Die staat wat mij betreft prima op een 0.
Inderdaad nogal een loze kreet, zo zonder enig argument erbij.
YopY in 'nieuws: Take Two Interactive neemt afscheid van drie bestuursleden'
leuk dat hij/zij het goed vind maar wat hebben wij er aan
0
Die zal wel een reactie ergens op zijn, maar zo los is hij inderdaad niets waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Silvin in 'nieuws: 65.000 Belgen tekenen petitie voor goedkoper internet'

Lijkt me geen +3 waard? Hij geeft zelf al aan dat het overgrote deel offtopic is (wat ook zo is). Het is wel informatief. Omdat hij ook nog een ontopic component heeft zou ik hem een +1 geven (kan hem niet modden, want hij staat in een subdraad onder een van mijn reacties), maar een +3 lijkt me enigszins overkill.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

wildhagen schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 09:04:
Silvin in 'nieuws: 65.000 Belgen tekenen petitie voor goedkoper internet'

Lijkt me geen +3 waard? Hij geeft zelf al aan dat het overgrote deel offtopic is (wat ook zo is). Het is wel informatief. Omdat hij ook nog een ontopic component heeft zou ik hem een +1 geven (kan hem niet modden, want hij staat in een subdraad onder een van mijn reacties), maar een +3 lijkt me enigszins overkill.
Mijn 6x +1 heeft hem meteen op die score gezet!
pcgek schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 19:04:
Dat het crew is houd ik geen rekenschap mee,is gewoon een op de man spelende reactie. Van mij -1.
Wilbert de Vries in 'plan: Haïti: help T.net, Dynabyte, MyCom en T-Mobile helpen'

En waarom deze zo sterk op +3 staat snap ik niet,vooral het laatste gedeelte van die post is onnodig op de man spelen. Iedereen heeft zich gewoon aan de regels houden,ook crew. Daarom geef ik er een +1 voor.

edit 2:
Hier nog een reactie waar ik de -1 niet van inzie, zou niet weten wat er mis mee is. Hier een 0 van mij.

Daarop volgt een op de manspelende reactie waar massaal een 0 voor gegeven is, ik kom niet hoger dan een -1
increddibelly in 'plan: Haïti: help T.net, Dynabyte, MyCom en T-Mobile helpen'
Die reacties van Wilbert en increddibelly kunnen nog wat extr -1 krijgen om ze daar effectief te zetten. Die van aertix staat nu op 0.
Die van Floppus is weliswaar op de man spelend in de laatste alinea en daarvoor wil ik best punten aftrekken maar verder is het een zeer informatieve post die zonder die alinea op +3 had mogen staan. 1 punt aftrek vind ik dan ook voldoende.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pcgek schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 19:04:
Had inderdaad wat netter gekunt, maar zie hem niet persoonlijk worden ofzo. Bij een .plan moet dit toch nog wel kunnen.
Emoties onder controle houden is soms moeilijk ;)

edit:
En terecht! Waarom zou de crew meer mogen dan de rest?
Helemaal mee eens. Weer typisch gevalletje meningmodden, met daarbovenop het omhoogmodden van de crew. Eerste gedeelte is een keurige +2 waard. (Zeker geen +3, want zoveel wordt er nou niet gezegd...) Maar die laatste alinea is heel erg fout, en vraagt om veel aftrek.

Wat mij betreft is het geheel niet meer dan 0 tot 1 waard... In andere situaties was die laatste aliena voor de meeste mods genoeg reden geweest om de gehele post op -1 te zetten!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2010 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
k1n8fisher schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 09:15:
[...]
Die van Floppus is weliswaar op de man spelend in de laatste alinea en daarvoor wil ik best punten aftrekken maar verder is het een zeer informatieve post die zonder die alinea op +3 had mogen staan. 1 punt aftrek vind ik dan ook voldoende.
Hier ben ik het mee eens. Floppus is zich er ook duidelijk van bewust dat ie iets fout doet. Dat is wel een opvallend verschil met een doorsnee flame. Daarnaast is dit in een .plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ook in een .plan mag je niet flamen. Dat daar soepeler gemod mag worden wil niet zeggen dat flamen mag.

Ik vind in dit geval de flame op zich wel meevallen en trek slechts één punt af, voor een +2.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Als wildhagen in 'nieuws: Facebook bouwt energiezuinig datacenter' een 0 is, dan is mijn parent (Jesse in 'nieuws: Facebook bouwt energiezuinig datacenter') dat eveneens. Voor een niet-onderbouwde reactie krijgt hij een +1, terwijl ik MET onderbouwing een 0 krijg? Beiden zijn ook even on- dan wel off-topic, dus wat is dit voor vage shit?

[ Voor 55% gewijzigd door wildhagen op 23-01-2010 12:53 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Jesse schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 10:57:
[...]

Hier ben ik het mee eens. Floppus is zich er ook duidelijk van bewust dat ie iets fout doet. Dat is wel een opvallend verschil met een doorsnee flame. Daarnaast is dit in een .plan.
Je geeft het zelf al aan, hij is zich ervan bewust iets fout te doen. Zoiets wordt door een rechter ook harder bestraft dan wanneer iemand niet door heeft dat ie fout is geweest. Dat ie als crew eigenlijk het goede voorbeeld zou moeten geven zal ik hem nog niet eens niet aanrekenen.

Verder kan ik mij volledig vinden in de aanvulling van AHBdV, het is in mijn ogen gewoon triest om te zien dat die post nog effectief op +2 staat.

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.