efeltee in 'nieuws: Addon geeft browser Nexus One alsnog multitouch'
Hoort wmb op +2.
Hoort wmb op +2.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Virussen? Scan ze hier!
allebei +1wildhagen schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 12:48:
Als wildhagen in 'nieuws: Facebook bouwt energiezuinig datacenter' een 0 is, dan is mijn parent (Jesse in 'nieuws: Facebook bouwt energiezuinig datacenter') dat eveneens. Voor een niet-onderbouwde reactie krijgt hij een +1, terwijl ik MET onderbouwing een 0 krijg? Beiden zijn ook even on- dan wel off-topic, dus wat is dit voor vage shit?
Virussen? Scan ze hier!
Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 49% gewijzigd door fonsoy op 23-01-2010 15:16 ]
Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu
Staat nu op een +1, kreeg hem net over het randje geduwdfonsoy schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:10:
Ik weet niet wat jullie van roy-t in 'plan: Haïti: help T.net, Dynabyte, MyCom en T-Mobile helpen' vinden, maar ik begrijp echt al die +2 en +3 mods niet. Ik kom nauwlijks verder dan +1. Waarom er dan zo slecht gemod wordt op dit bericht .....
Ik vind dit toch wel een mooie post. Ik kan me goed voorstellen dat mensen daar een +3 aan geven, ook al is de inhoud (qua nieuwe inzichten) niet wereldschokkend. Ik heb er ook een +2 aan gegeven, maar als ik 2,5 kon geven zou ik het doen...EDIT:
Ik weet dat het eigelijk uit de boze is, maar Heronimo in 'plan: Haïti: help T.net, Dynabyte, MyCom en T-Mobile helpen' vind ik zelf geen must-read waard. Natuurlijk, het is gewoon een goede post waar ik een +2 kaartje aan zou hangen, maar het is niet meer dan een opsomming van dingen die iedereen eigelijk toch wel weet. Al die gezegden, en al die zogenaamde wijsheden. Iedereen weet toch wel dat structurele hulp beter zou zijn in plaats van deze tijdelijke hulp. Zelf weet de poster volgens mij ook wel dat het onrealistisch is. Just my 2 cents.
[ Voor 13% gewijzigd door Pjerry op 23-01-2010 15:58 ]
Pjerry leest de les....
Verwijderd
Het trollen van anderen en dat aanwijzen voor de andere lezers in een prima nette post - het *is* namelijk compleet duidelijk wat ik aankaart. Je kan niet modden zonder naar context te kijken - het is meer moeite om niet gewoon alleen een post te lezen, maar context is wat de soms van de reacties maakt, en dus bepaalt wat toegevoegde waarde heeft of niet.Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 10:39:
[...]
Helemaal mee eens. Weer typisch gevalletje meningmodden, met daarbovenop het omhoogmodden van de crew. Eerste gedeelte is een keurige +2 waard. (Zeker geen +3, want zoveel wordt er nou niet gezegd...) Maar die laatste alinea is heel erg fout, en vraagt om veel aftrek.
Wat mij betreft is het geheel niet meer dan 0 tot 1 waard... In andere situaties was die laatste aliena voor de meeste mods genoeg reden geweest om de gehele post op -1 te zetten!
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2010 17:15 ]
Virussen? Scan ze hier!
Veel te laat, maar toch even mijn reactie.Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 21:12:
De moderaties in de Haïti gaan helemaal mis. Er wordt puur en alleen op mening en gevoelens gemod. Iedereen die een kritische noot laat horen komt op -1. Meningmodden van de bovenste plank.
Voorbeelden:
Jermaine in 'plan: T.net, Dynabyte, MyCom en T-Mobile in actie voor Haïti' staat op -1, maar is gewoon een +1 waard.
GerritGekke in 'plan: T.net, Dynabyte, MyCom en T-Mobile in actie voor Haïti' idem, mag rustig op 0 of 1.
Paquito in 'plan: T.net, Dynabyte, MyCom en T-Mobile in actie voor Haïti' door een powermod gefixed op -1 ?!?. Volkomen onacceptabel! Volgens de Moderatie regels moet deze gewoon op +2!
De argumenten zijn steekhoudend en worden keurig onderbouwd met links. (Link zijn niet allemaal zo goed ingevoegd, maar als je even prutst, dan komt je wel waar je wilde zijn. En inderdaad, daar staat dan o.a. dat giro555 aangeeft dat kleding inzamelen geen nut heeft omdat het vervoer zo duur is.)
Deze posts hebben inderdaad ingrijpen van een powermod nodig, maar alleen om ze omhoog te trekken. Of zijn we plosteling alle moderatie regels vergeten?
Pjerry leest de les....
Daar kan ik het niet mee eens zijn.Pjerry schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 18:15:
[...]
De laatste daarentegen is inderdaad gewoon een +2. Een hele nette post, afgezien van zijn laatste zin, maar dat vind ik niet genoeg voor aftrek.
Dit is een niet mis te verstane beschuldiging dat tweakers.net het leed, veroorzaakt door deze aardbeving, zou aangrijpen om er zelf beter van te worden. En dat vind ik ronduit grof.Tweakers stapt dus ook op het schip om gratis het imago te verbeteren ten behoeve van haar commerciele organisatie.
[ Voor 11% gewijzigd door Jesse op 23-01-2010 18:44 ]
Dat jouw laatste alinea niet door de beugel kan weet jij zelf ook heel goed gezien hoe jij deze alinea begint. De rest van jouw betoog is echter inderdaad heel nuttige informatie die wat mij betreft, en ik ben daar niet de enige in, als must-read kan worden aangemerkt. Echter juist door die laatste alinea haal jij je eigen reactie naar beneden. In normale gevallen is dit afhankelijk van de ernst van het geval een aftrek van 1 of 2 punten. Dat er dan 1 Promod is die dit strenger bestraft dan anderen door hier twee punten voor af te trekken is een kwestei van interprertatie en eigen overweging hoe erg je dit vindt.Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 17:07:
[...]
Het trollen van anderen en dat aanwijzen voor de andere lezers in een prima nette post - het *is* namelijk compleet duidelijk wat ik aankaart. Je kan niet modden zonder naar context te kijken - het is meer moeite om niet gewoon alleen een post te lezen, maar context is wat de soms van de reacties maakt, en dus bepaalt wat toegevoegde waarde heeft of niet.
Dat dat niet aangestipt mag worden is voor mij een overduidelijke onderstreping van de wens van sommigen voor het wederom zwaar verzakken van moderatie tot eenheidsworst waarbij stevige discussie en de vinger op de zere plek leggen (op een nette manier!) wordt bestraft. Leve de nietszeggende eenheidsworst
Over het eerste deel - ik voeg niet eerder vermelde informatie toe over de werkwijze van dergelijke kleinere organisaties die het al tijden doen. Dingen die duidelijk waarde toevoegen omdat alles in de reacties tot dusverre over één kam geschoren wordt.
Ik denk dat het gezien je stelling dat de laatste alinea normaal de reactie op -1 had moeten laten eindigen hoog tijd wordt dat we het doel van het moderatiesysteem maar weer eens onder de loep gaan nemen, of te kijken of met de huidige modbot sowieso nog toegevoegde waarde zit in het vastzetten van weging voor Promods.
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Verwijderd
De reden voor mijn verwijzing naar nettiquette is om aan te geven dat ik niet te pas en te onpas strooi met sterke bewoordingen - beeldvorming voor de lezer die mij enkel kent uit die ene post; daarmee een benadrukking van de mate van overschrijding van de nullijn van degene waar ik op reageer. Dat we geen trolls en flames willen, nee, natuurlijk niet. Dat je iemand met een compleet fundament (nog heel netjes) kortzichtige zeikerd noemt, moet prima kunnen. We hebben het niet over een oneliner oid. Dat het anders had gekúnd, ja.k1n8fisher schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 19:55:
[...]
Dat jouw laatste alinea niet door de beugel kan weet jij zelf ook heel goed gezien hoe jij deze alinea begint. De rest van jouw betoog is echter inderdaad heel nuttige informatie die wat mij betreft, en ik ben daar niet de enige in, als must-read kan worden aangemerkt. Echter juist door die laatste alinea haal jij je eigen reactie naar beneden. In normale gevallen is dit afhankelijk van de ernst van het geval een aftrek van 1 of 2 punten. Dat er dan 1 Promod is die dit strenger bestraft dan anderen door hier twee punten voor af te trekken is een kwestei van interprertatie en eigen overweging hoe erg je dit vindt.
Oh, dit is compleet nieuwIk kan me voorstellen dat je juist iemand die mee heeft geholpen de FAQ op te stellen alsmede ook de richtlijnen over hoe hier op tweakers met elkaar om te gaan hier zwaarder op aankijkt dan iemand die 1 of twee reacties in de maand geeft en pas een half jaartje geregistreerd staat. Zeker als diegene zelf al aangeeft de netetiquette te schenden. Zoals al aangehaald is dit iets wat ook voor de rechter vaak zwaarder telt dan iemand die een misdaad heeft begaan in zijn onschuld.
Ik kan me andersom voorstellen dat je het beschouwt als een reactie op - en in feite is het dat ook, maar dan enkel als druppel. Het is net als de politie, wie aandacht vraagt zal het krijgen. Doe maar eens een search voor mijn posts in dit forum. Ik heb meer dan eens geroepen dat het wéér de verkeerde kant opgaat.Wat jij hier nu aangeeft over het nog eens bekijken van het huidige modsysteem komt op mij echter over alsof jij je in je wiek geschoten voelt. Jij weet, vermoed ik zo, vast wel wat er hier allemaal afspeelt en dus ook dat we met een behoorlijke groep proberen die eenheidsworst tegen te gaan en goede reacties, of die nou kritisch zijn pro of contra, toch te modden op hun inhoud en niet op mening.
Een reactie die trolled komt standaard op een -1 Staat er ook nuttige informatie in dan kan die reactie hoger uitkomen afhankelijk van de waarde van die informatie.
Reageren op een troll met een eigen troll is gewoon not-done. Niet voor gewone lezers en dus ook niet voor crew leden. Zodra het over trolls gaat dan speelt context een ondergeschikt belang aangezien we willen proberen de FP een net en beleefd geheel te maken waar respect de boventoon voert. Als dit met voeten getreden wordt door crew leden waar is het einde dan nog?
Ik kan me dus voorstellen dat sommige mensen dan twee punten aftrekken voor de troll die jij in jouw betoog hebt weggezet al is dat niet wat ik heb gedaan. Hierop reageren zoals jij nu hier hebt gedaan getuigd, mijns insziens, niet van een doordachte actie en eigenlijk iets jou onwaardig.
Laten we het dus gewoon hierbij houden en niet verder hier consequenties aan gaan verbinden voor dingen die niet terzake doende zijn op dit moment. Jij hebt een reactie geplaatst onder een artikel en die is als zodanig gewoon beoordeeld zoals anderen worden beoordeeld. Dat jij een crew lid bent reken ik niet mee (geen van beide kanten op) aangezien ik aanneem dat ook jij gewoon een mens bent met menselijke gevoelens en fouten.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2010 22:41 ]
allebei staan inmiddels lang en breed op -1wildhagen schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 17:56:
Deze oproep tot het plegen van een bomaanslag lijkt me toch niet helemaal de bedoeling. Zo te zien is het nog iemand van Al Qaida ook, gezien het Arabische taaltje met zo hier en daar nog een (fout gespeld) Nederlands woord ertussen (lees: totaal niet te lezen reactie).
Biff in 'nieuws: Rechter stelt Rambus in gelijk tegen Nvidia'
Hij noemt daar mensen maffiosi (let op: gaat dus niet over maffia-praktijken, hij noemt ze expliciet maffosi), en doet een beschuldiging van afpersing zonder enige onderbouwing.
Mij lijkt het een stevige -1 om die redenen, toch krijgt hij massaal 0-en en zelfs +2-en....
Goed beschouwd is dan deze alinea:Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 20:34:
Het moderatiesysteem is er voor één doel: het mogelijk maken voor de lezer te kiezen voor een - in meerdere schalen - schifting van relevantie van informatie. Het is *niet* in het leven geroepen om mensen te belonen of te straffen, maar dat is wel als toevoeging bruikbaar om een deel van de mensen te stimuleren betere reacties te schrijven blijkbaar. Zet dat doel dan nog even voor de herhaling op het extra zwaar laten wegen dat iemand een bepaalde functie vervult... Totale nonsense.
Dus ongewenst. Wat je verder met je reactie doet maakt dan niet meer uit, er is geen enkele reden dan om deze alinea neer te zetten want daamree doe je niet alleen je reply, maar ook jezelf, je site, je collega's en zelfs Haiti tekort. Daarom is het modsysteem neutraal en onbiased bedoeld om duidelijk te maken wat primair overbodig is en dit dus ook.Maar goed, het is al wel duidelijk dat alleen wat jij vindt waarde heeft, dus succes daarmee Krijg je van mij de allereerste non-nettiquette reactie die ik ooit op T.net heb geplaatst: je bent een kortzichtige zeikerd. Als je het verder nog nodig vindt mensen het bloed te laten koken die gewoon proberen hun steentje bij te dragen, doe dat dan lekker ergens anders.
Tja, druppels zijn menselijk en daarom neem ik je het niet kwalijk. Maar 1 ding wil ik je meegeven, je probeert een vervelende user onder de tafel te flamen en de enige die het lezen zijn alle overige users. Je schiet er de facto niet veel mee op. Het is namelijk geen NSTM waar iedere flame ongestraft kan blijven staan, op de FP zijn meer dan genoeg middelen en mensen om er gewoon boven te staan zonder uit de tent gelokt te worden.Ik ga verder ook niet in discussie over de post in kwestie aangaande het aankaarten van het moderatiesysteem. Zoals gezegd is het voor mij een druppel geweest die de aandacht weer een keer gevestigd heeft. Dat vraagt om andere voorbeelden, al helemaal omdat ik iedere indruk eruit wil halen dat mijn standpunt over het functioneren van moderatie gestoeld zou zijn op dit gebeuren. Ik ga hier de komende tijd maar eens even een analyse van doen.
Yup, maar die tweede heeft er zojuist een +3 (!) bij gekregen... die kan denk ik wel ff een onderzoekje gebruikenSRich schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 20:49:
[...]
allebei staan inmiddels lang en breed op -1
Virussen? Scan ze hier!
het is er maar 1 met x1 wegingwildhagen schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 22:58:
[...]
Yup, maar die tweede heeft er zojuist een +3 (!) bij gekregen... die kan denk ik wel ff een onderzoekje gebruiken
[ Voor 25% gewijzigd door SRich op 23-01-2010 23:22 ]
Verwijderd
Ik kan me best vinden in een aantal dingen als bijdragende omstandigheid, maar niet in deze buitenproportionele mate en deze context. Waar ik het meest over val is de houding dat we het crew wel eens even extra aan zullen rekenen, wat voor mij de trigger is de moderatieperformance maar eens goed tegen het licht te gaan houden: Blijkbaar wordt er namelijk *met name* naar heel andere dingen gekeken dan het doel van moderatie.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2010 23:53 ]
De toon is redelijk netjes en het gaat nog ergenswaar over het nieuwsbericht, ik geef het een 0.SRich schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 23:20:
[...]
het is er maar 1 met x1 weging
Bert2000 in 'nieuws: AMD dankt eerste kwartaalwinst in jaren grotendeels aan Intel'
gezeik op nieuwsbericht -1
[ Voor 64% gewijzigd door Dirk op 23-01-2010 23:43 ]
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Me buitenhoudend aan de gehele voorgaande discussie (had hem veel te laat in de gaten, hoewel ik wel vind dat een cew lid toch andere normeringen aan zijn broek krijgt dan "gewone" t.Neters, al is het al vanwege het voorbeeldgedrag). Kan ik me in dit punt van Floppus wel vinden.Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 23:42:
[...]
Ik kan me best vinden in een aantal dingen als bijdragende omstandigheid, maar niet in deze buitenproportionele mate en deze context. Waar ik het meest over val is de houding dat we het crew wel eens even extra aan zullen rekenen, wat voor mij de trigger is de moderatieperformance maar eens goed tegen het licht te gaan houden: Blijkbaar wordt er namelijk *met name* naar heel andere dingen gekeken dan het doel van moderatie.
Ter illustratie van één van de punten die er dé reden voor zijn dat ik me tegenwoordig al helemaal niet meer (Ben al geen dagelijkse poster) geroepen voel regelmatig een uitgebreide reactie te tikken terwijl dat toch ergens tussen de zooi in dezelfde categorie valt zijn die soort dingen:
-1 Ongewenst: 56 reacties zichtbaar56
0 Off-topic / Irrelevant: 54 reacties zichtbaar54
+1 On-topic: 42 reacties zichtbaar42
+2 Informatief: 1 reactie zichtbaar1
+3 Must-read: 0 reacties zichtbaar0
Waarbij de +2 een enkele link is over iets wat nog net ontopic is en de post een Engelse quote van wat er achter de link zit.
En, dit is totaal geen uitzondering. Zelfs na het introduceren van de +3 wordt de +2 gewoon bijna niet benut. En dan niet dat de richtlijnen daar zo slecht op aansluiten, maar de interpretatie ervan wel.
Terwijl nota bene de +3 is gekomen omdat het er bij de mods gevoelsmatig niet in te krijgen was dat de reactie voor de hoogste score écht niet een beter stuk proza dan het nieuwsbericht hoeft te zijn. Waarom? Zodat er hopelijk in ieder geval een meer bruikbare filtermogelijkheid zou zijn omdat de hoop er was dat de +2 dan meer gebruikt zou worden. Dáár ga ik dus statistieken en een berg nieuwsberichten voor afstruinen om beter in beeld te krijgen.
Ik zal te zijnertijd de resultaten wel met Cloud bespreken om te kijken hoe moderatie gaat en wat er eventueel anders kan.
Pjerry leest de les....
Verwijderd
Lekker dreigement zeg... Als opmerkingen vanuit FPM jou eens niet bevallen, dan moet het mod systeem maar op de schop! Is dat de manier waarop er tegenwoordig gewerkt wordt?Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 17:07:
[...]
Ik denk dat het gezien je stelling dat de laatste alinea normaal de reactie op -1 had moeten laten eindigen hoog tijd wordt dat we het doel van het moderatiesysteem maar weer eens onder de loep gaan nemen, of te kijken of met de huidige modbot sowieso nog toegevoegde waarde zit in het vastzetten van weging voor Promods.
Nee, dat is niet wat k1n8fisher schrijft. Hij zegt dat wanneer iemand bewust de grens van het toelaatbare overschrijdt, je dan harder straft.Oh, dit is compleet nieuwDus we gaan kijken naar de positie van iemand en niet naar de reactie? Wijs mij even aan waar dat aangehaald wordt in wat voor richtlijn dan ook svp?
Verwijderd
Dat frustreert je, omdat jij de enige echte advocaat van de duivel bent?DevilsProphet schreef op zondag 24 januari 2010 @ 11:11:
Ik vind geen andere geschikte plaats om mijn gedachten even te luchten, maar wildhagen, uw post getuigt echt wel van een op-het-randje-af-trollerige houding en gebrek aan inzicht in de materie, en heb ik al meermaals gemerkt dat je de advocaat van de duivel speelt in frontpagediscussies zonder neutraal te blijven, en dat frustreert mij,
[ Voor 45% gewijzigd door RuddyMysterious op 24-01-2010 11:55 ]
dat verbaasde mij ei'k ook. Bij winstcijfers van AMD over het laatste kwartaal over monopolie beginnen is mij erg vreemd. Zeker omdat iedere n00b een DX11 kaart mag maken en verkopen, de standaard is open en bekend en er zijn geen bedrijven die structureel benadeelt worden. Dat alleen nVidia concurrent zou zijn en er niet in slaagt is niet dankzij of ondanks AMD. Een vervolgpost uitsluitend om een eerdere post nog een keer uit te leggen terwijl dat eerste al offtopic zou kunnen worden maakt de tweede post wel erg zwak.Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 11:46:
[...]
Niet dat ik dit zo'n brilliante post vond... Dat monopolie argument is er nogal met de haren bijgesleept, en ik snap ook niet waarom hij dat zo hard verdedigde. Maar de discussie daarna verliep keurig, hoewel een beetje lang. Aangezien die AMD-Intel geschiedenis gaat over monopolies, en het (mis)bruik er van gaat, was dat een prima ontopic discussie, en misschien wel juist verhelderend.
Grappig genoeg is het tegengestelde de praktijk: de posten van Wildhagen gaan ook qua moderaties tegen de stroom in en vallen niet uitzonderlijk positief gemodereerd op. Trouwe schare aanhangers zijn trouwens ook meestal geen fans maar tegenstanders-van. Je perceptie (en ook onderliggende gedachte van vriendjespolitiek) deel ik niet.DevilsProphet schreef op zondag 24 januari 2010 @ 11:51:
edit2: kijk trouwens eens naar de moderatie van zijn posts, volgens mij heeft wildhagen een schare trouwe aanhangers, want zoals net gesteld in dit topic: crew krijgt te hoge postwaarderingen.
[ Voor 23% gewijzigd door Delerium op 24-01-2010 12:17 ]
Bij een +2 staat letterlijk in de faq:Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 23:42:
[...]
...
Zelfs na het introduceren van de +3 wordt de +2 gewoon bijna niet benut. En dan niet dat de richtlijnen daar zo slecht op aansluiten, maar de interpretatie ervan wel.
...
Boven het maaiveld uitsteken lijkt me dus inhouden dat het er niet zoveel zullen zijn, daar ze ergens boven uit moeten steken, als het er veel zijn dan is dat het niveau en de rest zit er dan onder of zie ik dat verkeerd?Het niveau +2 is bedoeld voor informatieve en interessante reacties die op een positieve wijze boven het maaiveld uitsteken en ...
[ Voor 0% gewijzigd door Zartok op 24-01-2010 13:27 . Reden: zinsconstructie verbeterd ]
Ik moet wel toegeven dat dat deel van mijn post gebaseerd is op veronderstellingen, eerder dan kennis. Ik heb me laten leiden door het feit dat ik zulke posts een gemiddelde score van +1 onwaardig vind om bovenvermelde redenen, al kan het evenwel zijn dat mijn mening niet volledig strookt met de regelgeving omtrent de moderatiescores. Afin, excuses daarvoor, ik was aan het doordraven en begaf me op glad ijs.Delerium schreef op zondag 24 januari 2010 @ 12:15:
Grappig genoeg is het tegengestelde de praktijk: de posten van Wildhagen gaan ook qua moderaties tegen de stroom in en vallen niet uitzonderlijk positief gemodereerd op. Trouwe schare aanhangers zijn trouwens ook meestal geen fans maar tegenstanders-van. Je perceptie (en ook onderliggende gedachte van vriendjespolitiek) deel ik niet.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Hierbij kan ik mij ook aansluiten, ik heb een tijdje geleden ook een topic gemaakt over het belachelijk lage aantal +2's dat te vinden is hier. De weken daarna was ik alleen verschrikkelijk druk dus het topic is een beetje doodgebloed en niet echt een kant op gegaan. Helaas kan je daar ook wel zien dat veel vaste tmf-ers het helaas wel best vinden zo.
Dit zou ik wel eens onderbouwt willen zien, want dat gevoel heb ik absoluut niet.Delerium schreef op zondag 24 januari 2010 @ 12:15:
[...]
Grappig genoeg is het tegengestelde de praktijk: de posten van Wildhagen gaan ook qua moderaties tegen de stroom in en vallen niet uitzonderlijk positief gemodereerd op. ........
[ Voor 12% gewijzigd door Pjerry op 24-01-2010 15:36 ]
Pjerry leest de les....
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
We hebben je geholpen.Bor de Wollef schreef op zondag 24 januari 2010 @ 15:57:
Bij dit onderwerp echt veel offtopic geneuzel waar we nog wat te doen hebben:
nieuws: Hacker claimt PS3 te hebben gekraakt
-1dragontje124 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 16:37:
ik zit bij deze post te twijfelen tussen offtopic en ongewenst:
JWubs in 'nieuws: Hobbyist installeert Android op Nokia N900'
een gedeelte van z'n post is ontopic maar de rest is gezeur op de moderators.
wat denken jullie?
Ligt het eigenlijk aan de moderaties dat er weinig +2 gemod wordt? Of ligt het misschien ook voor een heel deel aan de reacties?Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 23:42:
[...]
*knip heel verhaal dat er zo weinig +2 gemod wordt*
[ Voor 5% gewijzigd door Jesse op 24-01-2010 18:14 ]
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
dragontje124 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 16:37:
ik zit bij deze post te twijfelen tussen offtopic en ongewenst:
JWubs in 'nieuws: Hobbyist installeert Android op Nokia N900'
een gedeelte van z'n post is ontopic maar de rest is gezeur op de moderators.
wat denken jullie?
Half om half ontopic en zwaar offtopic, waarbij het offtopic deel nog wel netjes gesteld is, ik geef een 0.
Een 0 is het maximum voor zo'n reactie inderdaad. FixedKillerBee schreef op zondag 24 januari 2010 @ 19:36:
Petervanakelyen in 'nieuws: Staatssecretaris wil geen verbod op premium sms-diensten'
Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom sommigen deze post met een +1 waarderen, een "ben ik mee eens" post welke verder totaal niets toevoegd, lijkt m.i. eerder een 0 (namelijk irrelevant).
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Zelfde score hier gegeven vanwege bovenstaande redenen.Dirk schreef op zondag 24 januari 2010 @ 19:54:
[...]
[...]
Half om half ontopic en zwaar offtopic, waarbij het offtopic deel nog wel netjes gesteld is, ik geef een 0.
☻/
/▌
/ \
Ik kan niet zeggen dat ik em zo ernstig vind. Hij is duidelijk niet een post aan het scoren met info die die van iemand anders jat oid. Lager dan 0 zou ik zeker onterecht vinden, en het staat ook niet bepaald direkt onder elkaar oid.k1n8fisher schreef op zondag 24 januari 2010 @ 20:31:
Deze post is niets meer dan een dubbelpost. Heeft nu 3x +1 en van mij 6x -1 gekregen.het is niet meer dan een herhaling van eenpost van veel eerder met wat aanvulling wat rechtstreeks uit de reactie op die eerdere post is geschreven.
Eens, ik ga voor een 0.Kixtart schreef op zondag 24 januari 2010 @ 21:16:
-1 vind ik eigenlijk veel te streng in dit geval. Je kunt er niet vanuit gaan dat iemand alle reacties heeft gelezen en in dit geval staat er ook net wat meer informatie in.
Andere tekst andere link en als reactie op,daar geef ik ook gewoon +1 voorJesse schreef op zondag 24 januari 2010 @ 21:17:
[...]
Ik kan niet zeggen dat ik em zo ernstig vind. Hij is duidelijk niet een post aan het scoren met info die die van iemand anders jat oid. Lager dan 0 zou ik zeker onterecht vinden, en het staat ook niet bepaald direkt onder elkaar oid.
Ik zie er zo snel niet iets over in de faq staan maar vind het eigenlijk gewoon een +1.
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
[ Voor 4% gewijzigd door Devil777 op 24-01-2010 22:21 ]
Z'n post is feitelijk onjuist - om precies te zijn, zijn interpretatie van groene stroom - zoals er onder ook betoogd wordt, een 0 lijkt me goed eigenlijk.Devil777 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 22:21:
Blokker_1999 in 'nieuws: Facebook bouwt energiezuinig datacenter'
Ik ben het hier niet mee eens, ik denk dat de reactie van Blokker1999 weliswaar niet onderbouwd was, maar wel terecht, en dit is ook te zien aan de reacties die erop volgen. Ik zou dus gaan voor 1 ontopic.
[ Voor 5% gewijzigd door - J.W. - op 24-01-2010 22:38 ]
Ja, tuurlijk klopt dat, maar hij zegt dat groene stroom puur onzin is, omdat er dezelfde stroom uit je stopcontact komt, dat is onjuist.Devil777 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 22:41:
Dat is niet zo, Blokker zegt dat je geen invloed heb over waar de stroom vandaan komt, en dat is feitelijk juist. Het is een beetje een brain-teaser, maar het klopt wel.
Van mij hebben ze beide ook een +1 gekregen. Ik moet echt zoeken om er een dubbelpost uit te halen. Een beetje is herhaling. Eigenlijk is de tweede post uitgebreider, waardoor daar zeker een +1 op zijn plaats is.Jesse schreef op zondag 24 januari 2010 @ 21:17:
[...]
Ik kan niet zeggen dat ik em zo ernstig vind. Hij is duidelijk niet een post aan het scoren met info die die van iemand anders jat oid. Lager dan 0 zou ik zeker onterecht vinden, en het staat ook niet bepaald direkt onder elkaar oid.
Ik zie er zo snel niet iets over in de faq staan maar vind het eigenlijk gewoon een +1.
Pjerry leest de les....
Verwijderd
Verwijderd
de tekst is misschien wat grof ("hufters") maar ik denk dat hij wel een punt heeft. er is vaak een grote discrepantie tussen de fanboys op de FP die toestellen rucksichtloos aanprijzen en de problemen waar de gewone tweaker tegen aanloopt en meldt in de fora. ik weet niet hoe groot het verschil is tussen de roze bril van de fan boy en de realiteit van de ellende met de HD2, daar volg ik de windows mobile scene te weinig voor.Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 10:38:
Deze staat op -1 maar misschien kunnen de mods voor deze post nog een extra waarschuwing uitdelen aan de reageerder
Faust in 'nieuws: HTC verhoogt hoeveelheid rom en ram voor Amerikaanse HD2'
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Een reden te meer om daar eens paal en perk aan te stellenwildhagen schreef op maandag 25 januari 2010 @ 10:46:
(doet hij wel vaker overigens).
[ Voor 5% gewijzigd door Delerium op 25-01-2010 11:35 ]
In de tussentijd heeft hij nog 6x een +1 erbij gekregen en zelfs 1x een +3Dirk schreef op maandag 25 januari 2010 @ 12:02:
Op de man en gezeur over fanboys, inderdaad een -1.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
0 is goedMsG schreef op maandag 25 januari 2010 @ 12:28:
Ik zie dat deze massaal -1's krijgt. Ik zie echter niet waarom: Maikel1989 in 'nieuws: Hobbyist installeert Android op Nokia N900'
[ Voor 47% gewijzigd door SRich op 25-01-2010 12:30 ]
Ik kan me hier wel in vinden. De post zelf is ontopic, dus een puntje eraf voor stom taalgebruik kan nog net maar -1.... neuhmjtdevries schreef op maandag 25 januari 2010 @ 12:14:
Ik vind dat jullie wel erg overreageren... (3 punten aftrek voor één zinnetje van de hele post?)
En als je dan deze reactie zo hard omlaag wilt trappen, loop dan ook even de rest van de thread na, want die is nu wel erg scheef.
Deze post staat nu op 0, terwijl de post waar die op reageerde op +1 staat. Nogal scheef IMHO.
Ik neem toch aan dat jullie dat dan ook een -1 vonden? (duidelijke troll aan het eind)
Jij kan niet lezen oid?
Dus aub hou voortaan de onzin lekker voor je
Verwijderd
Verwijderd
vermoedelijk windows mobile sympathisanten die vallen over "die vage Windows market place".Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 13:13:
Waarom krijg ik hier maar een 0
Verwijderd in 'nieuws: HTC verhoogt hoeveelheid rom en ram voor Amerikaanse HD2'
Zijn die er dan?Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 13:28:
[...]vermoedelijk windows mobile sympathisanten die vallen over "die vage Windows market place".
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Ik vind het op zich goede info en lijkt me ook wel een +2 waard, maar het verhaal is echter in grote lijnen hetzelfde als wat zijn parent zegt (kh65 in 'nieuws: AMD geeft zijn Phenom II- en Athlon II-aanbod een update') en vind die persoonlijk begrijpelijker. Vind dus dat die zeker op +2 moet, Zaffo vind ik minimaal een +1.pcgek schreef op maandag 25 januari 2010 @ 19:32:
Wil graag een post naar de +2 tillen, deze lijkt me daar wel interessant genoeg voor...
Zaffo in 'nieuws: AMD geeft zijn Phenom II- en Athlon II-aanbod een update'
staat ie nu!pcgek schreef op maandag 25 januari 2010 @ 19:32:
Wil graag een post naar de +2 tillen, deze lijkt me daar wel interessant genoeg voor...
Zaffo in 'nieuws: AMD geeft zijn Phenom II- en Athlon II-aanbod een update'
Ach we snappen wel dat hij 45 bedoelt, lijkt me niet echt een reden om hem een +1 ipv +2 te geven.pcgek schreef op maandag 25 januari 2010 @ 20:03:
Zat ik ook aan te twijfelen om die voor te dragen ,maar die maakt een foutje. 65 ipv 45 watt. Heb hem daarom maar gelaten voor wat ie was.
Zucht te weinig enters, te veel enters het is ook nooit goed voor die ProModsDirk schreef op maandag 25 januari 2010 @ 20:09:
En daarnaast moet ie van zijn entertoets afblijven... Elke browser kan zelf wel de regelafbreking regelen.
[ Voor 28% gewijzigd door Jesse op 26-01-2010 10:24 ]
0 lijkt me.
[ Voor 10% gewijzigd door - J.W. - op 26-01-2010 10:47 ]
Verwijderd
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Okee, dat geldt voor deze:mjtdevries schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:50:
Ik ben het er wel mee eens om de mensen die 'm aanspreken niet onder de 0 te zetten.
Het gros wat er op heeft gereageerd staat iig wel op -1.mjtdevries schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:50:
Als beloning voor zijn gedrag heb ik de eerste post van die figuur ook een -1 gegeven. (ook al zou ie normaal gesproken een 0 krijgen)
Ik ben het er wel mee eens om de mensen die 'm aanspreken niet onder de 0 te zetten.
Zo iemand moet aangesproken worden, daarvoor zijn moderaties niet voldoende. Andere posters die 'm aanspreken heeft waarschijnlijk zeker zoveel invloed als een crew member.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2010 13:42 ]
Het is dikke slowchat, gelukkig heeft hij nu een negatieve karma. Wat in zijn geval dus alleen maar averechts werktVerwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:37:
Dit kan volgens mij alleen opzettelijk zijn... Niemand die na 3 woorden steeds op 'sent' drukt...
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Verwijderd
Die is al een paar jaar gestopt maar misschien dat de piratenpartij vertegenwoordiger hem nog kan inhalenVerwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:37:
Hij heeft trouwens nog lang te gaan als hij negatief karma kampioen wil worden... Ongelooflijk maar waar, er staan nog 100 (!) gebruikers onder 'm... De kampioen heeft -17927 karma.
Ah, dat is nog steeds onze kampioen papegaai-modden! Die kerel was echt extreem...Voor de wijziging in de karmaberekening stond ie ook gewoon op meer dan 100k karma...Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:37:
Dit kan volgens mij alleen opzettelijk zijn... Niemand die na 3 woorden steeds op 'sent' drukt...
Hij heeft trouwens nog lang te gaan als hij negatief karma kampioen wil worden... Ongelooflijk maar waar, er staan nog 100 (!) gebruikers onder 'm... De kampioen heeft -17927 karma.
Verwijderd
Verwijderd
Hoezo in een lopende discussie.Dirk schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:43:
In een lopende discussie had die opmerking nuttig kunnen zijn, maar zo los is hij irrelevant. Sorry, maar deze hoort op 0.
Verwijderd
Virussen? Scan ze hier!
Heel erg ontopic is niet voldoende voor een +1, daarvoor moet een opmerking ook nog enige inhoud hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:01:
[...]
Hoezo in een lopende discussie.
Hij vergelijkt gewoon de twee in het artikel door Tweakers genoemde telefoontypes.
Dat is dus erg on topic (zonder discussie)
Een zeer gekleurde, maar, zoals hier het geval is, goed onderbouwde mening mag best op +2.Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:54:
wildhagen in 'nieuws: Microsoft: Google zal zich moeten verantwoorden'
Informatief vind ik wel erg positief over een reactie met alleen maar een zeer gekleurde mening.
In reactie geef je een bepaald waardeoordeel. Wat ook logisch is, want een 100% objectieve analyse is hier bijna niet mogelijk.wildhagen schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 20:04:
Weinig gekleurds aan imho, gewoon een analyse van de situatie zoals ik die zie.
[ Voor 13% gewijzigd door Dirk op 26-01-2010 20:10 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq