Het kleine-mismoderatietopic deel XV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste
Acties:
  • 27.717 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mee eens, informatieve post.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
wildhagen schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 12:48:
Als wildhagen in 'nieuws: Facebook bouwt energiezuinig datacenter' een 0 is, dan is mijn parent (Jesse in 'nieuws: Facebook bouwt energiezuinig datacenter') dat eveneens. Voor een niet-onderbouwde reactie krijgt hij een +1, terwijl ik MET onderbouwing een 0 krijg? Beiden zijn ook even on- dan wel off-topic, dus wat is dit voor vage shit?
allebei +1
jouw parent heeft een edit gedaan....dus ik weet niet wat er voor stond

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die edit van mijn parent was volgens mij alleen de '2' van CO2 in subscript plaatsen, iig geen substantiele wijziging. Een +1 is idd prima.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

(jarig!)
Wel heel erg off-topic verhaal van : Verwijderd in 'nieuws: Failliette webshop Pcfastfood.nl laat meerdere gedupeerden achter'
Gelukkig geeft hij het zelf ook al toe.
Een aantal meningmodders (t/m +3 !!) daarin zorgen dat hij op +1 komt.
Gewoon een nul zou ik zo zeggen.

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, een 0 is wel voldoende. Is nog één grote onleesbare letterbrij ook, kennelijk is zijn Enter-toets defect dat-ie geen alinea's kan maken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:58
Ik weet niet wat jullie van roy-t in 'plan: Haïti: help T.net, Dynabyte, MyCom en T-Mobile helpen' vinden, maar ik begrijp echt al die +2 en +3 mods niet. Ik kom nauwlijks verder dan +1. Waarom er dan zo slecht gemod wordt op dit bericht .....

EDIT:
Ik weet dat het eigelijk uit de boze is, maar Heronimo in 'plan: Haïti: help T.net, Dynabyte, MyCom en T-Mobile helpen' vind ik zelf geen must-read waard. Natuurlijk, het is gewoon een goede post waar ik een +2 kaartje aan zou hangen, maar het is niet meer dan een opsomming van dingen die iedereen eigelijk toch wel weet. Al die gezegden, en al die zogenaamde wijsheden. Iedereen weet toch wel dat structurele hulp beter zou zijn in plaats van deze tijdelijke hulp. Zelf weet de poster volgens mij ook wel dat het onrealistisch is. Just my 2 cents.

[ Voor 49% gewijzigd door fonsoy op 23-01-2010 15:16 ]

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

(jarig!)
fonsoy schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:10:
Ik weet niet wat jullie van roy-t in 'plan: Haïti: help T.net, Dynabyte, MyCom en T-Mobile helpen' vinden, maar ik begrijp echt al die +2 en +3 mods niet. Ik kom nauwlijks verder dan +1. Waarom er dan zo slecht gemod wordt op dit bericht .....
Staat nu op een +1, kreeg hem net over het randje geduwd :P.
EDIT:
Ik weet dat het eigelijk uit de boze is, maar Heronimo in 'plan: Haïti: help T.net, Dynabyte, MyCom en T-Mobile helpen' vind ik zelf geen must-read waard. Natuurlijk, het is gewoon een goede post waar ik een +2 kaartje aan zou hangen, maar het is niet meer dan een opsomming van dingen die iedereen eigelijk toch wel weet. Al die gezegden, en al die zogenaamde wijsheden. Iedereen weet toch wel dat structurele hulp beter zou zijn in plaats van deze tijdelijke hulp. Zelf weet de poster volgens mij ook wel dat het onrealistisch is. Just my 2 cents.
Ik vind dit toch wel een mooie post. Ik kan me goed voorstellen dat mensen daar een +3 aan geven, ook al is de inhoud (qua nieuwe inzichten) niet wereldschokkend. Ik heb er ook een +2 aan gegeven, maar als ik 2,5 kon geven zou ik het doen...

/edit
Faust komt weer eens kijken:
Faust in 'nieuws: Failliette webshop Pcfastfood.nl laat meerdere gedupeerden achter'
Ik vind het zo ranzig wat hij schrijft (misschien onterecht, maar toch gevoel is belangrijk) dat ik hier echt niet meer dan een -1 voor op kan brengen. Duidelijk weer eens de knuppel in het hoenderhok gooien...
Wat vinden jullie?

[ Voor 13% gewijzigd door Pjerry op 23-01-2010 15:58 ]

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 10:39:
[...]
Helemaal mee eens. Weer typisch gevalletje meningmodden, met daarbovenop het omhoogmodden van de crew. Eerste gedeelte is een keurige +2 waard. (Zeker geen +3, want zoveel wordt er nou niet gezegd...) Maar die laatste alinea is heel erg fout, en vraagt om veel aftrek.

Wat mij betreft is het geheel niet meer dan 0 tot 1 waard... In andere situaties was die laatste aliena voor de meeste mods genoeg reden geweest om de gehele post op -1 te zetten!
Het trollen van anderen en dat aanwijzen voor de andere lezers in een prima nette post - het *is* namelijk compleet duidelijk wat ik aankaart. Je kan niet modden zonder naar context te kijken - het is meer moeite om niet gewoon alleen een post te lezen, maar context is wat de soms van de reacties maakt, en dus bepaalt wat toegevoegde waarde heeft of niet.

Dat dat niet aangestipt mag worden is voor mij een overduidelijke onderstreping van de wens van sommigen voor het wederom zwaar verzakken van moderatie tot eenheidsworst waarbij stevige discussie en de vinger op de zere plek leggen (op een nette manier!) wordt bestraft. Leve de nietszeggende eenheidsworst d:)b

Over het eerste deel - ik voeg niet eerder vermelde informatie toe over de werkwijze van dergelijke kleinere organisaties die het al tijden doen. Dingen die duidelijk waarde toevoegen omdat alles in de reacties tot dusverre over één kam geschoren wordt.

Ik denk dat het gezien je stelling dat de laatste alinea normaal de reactie op -1 had moeten laten eindigen hoog tijd wordt dat we het doel van het moderatiesysteem maar weer eens onder de loep gaan nemen, of te kijken of met de huidige modbot sowieso nog toegevoegde waarde zit in het vastzetten van weging voor Promods.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2010 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Deze oproep tot het plegen van een bomaanslag lijkt me toch niet helemaal de bedoeling. Zo te zien is het nog iemand van Al Qaida ook, gezien het Arabische taaltje met zo hier en daar nog een (fout gespeld) Nederlands woord ertussen (lees: totaal niet te lezen reactie).

Biff in 'nieuws: Rechter stelt Rambus in gelijk tegen Nvidia'

Hij noemt daar mensen maffiosi (let op: gaat dus niet over maffia-praktijken, hij noemt ze expliciet maffosi), en doet een beschuldiging van afpersing zonder enige onderbouwing.

Mij lijkt het een stevige -1 om die redenen, toch krijgt hij massaal 0-en en zelfs +2-en....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

(jarig!)
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 21:12:
De moderaties in de Haïti gaan helemaal mis. Er wordt puur en alleen op mening en gevoelens gemod. Iedereen die een kritische noot laat horen komt op -1. Meningmodden van de bovenste plank.

Voorbeelden:
Jermaine in 'plan: T.net, Dynabyte, MyCom en T-Mobile in actie voor Haïti' staat op -1, maar is gewoon een +1 waard.
GerritGekke in 'plan: T.net, Dynabyte, MyCom en T-Mobile in actie voor Haïti' idem, mag rustig op 0 of 1.

Paquito in 'plan: T.net, Dynabyte, MyCom en T-Mobile in actie voor Haïti' door een powermod gefixed op -1 ?!?. Volkomen onacceptabel! Volgens de Moderatie regels moet deze gewoon op +2!
De argumenten zijn steekhoudend en worden keurig onderbouwd met links. (Link zijn niet allemaal zo goed ingevoegd, maar als je even prutst, dan komt je wel waar je wilde zijn. En inderdaad, daar staat dan o.a. dat giro555 aangeeft dat kleding inzamelen geen nut heeft omdat het vervoer zo duur is.)

Deze posts hebben inderdaad ingrijpen van een powermod nodig, maar alleen om ze omhoog te trekken. Of zijn we plosteling alle moderatie regels vergeten?
Veel te laat, maar toch even mijn reactie.

De eerste twee zijn te bot gesteld en krijgen daarom bij mij geen goedkeuring.

De laatste daarentegen is inderdaad gewoon een +2. Een hele nette post, afgezien van zijn laatste zin, maar dat vind ik niet genoeg voor aftrek. Een ingreep van een powermod is uit den boze en laat de Achilleshiel van T.Net zien. Het zou T.Net sieren als die powermod eraf gehaald wordt (beter ten halve gekeerd, dan ten volle gedwaald)

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:51
Pjerry schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 18:15:
[...]
De laatste daarentegen is inderdaad gewoon een +2. Een hele nette post, afgezien van zijn laatste zin, maar dat vind ik niet genoeg voor aftrek.
Daar kan ik het niet mee eens zijn.
Tweakers stapt dus ook op het schip om gratis het imago te verbeteren ten behoeve van haar commerciele organisatie.
Dit is een niet mis te verstane beschuldiging dat tweakers.net het leed, veroorzaakt door deze aardbeving, zou aangrijpen om er zelf beter van te worden. En dat vind ik ronduit grof.
Daarnaast is het al duidelijk beschreven in de .plan hoe het aangepakt word en de onderbouwing van Paquito gaat voor deze aanpak duidelijk niet op, zowel zijn argument over zinloze artikelen niet, en ook het argument over de distributie. Het verhaal van lokaal inkopen is ook onzin, want praktisch alle artikelen die gestuurd worden, worden geproduceerd in china e.d.

Ook hier geld weer dat ie zijn punt (het zich afvragen of dit wel een goede manier van hulp verlenen is) ook op een normale manier had kunnen maken. Had ie dat gedaan dan had ie dik in de + mogen eindigen.
Kijk maar hoe er op het forum een topic over gestart wordt, zo kan het dus ook.

Bij mij kwam weliswaar ook een 'schoenmaker, blijf bij je leest gedachte' op (toen ik deze actie zag), maar ik geloof dat deze mensen (Daniel, Rataplan, Wilbert) gewoon oprecht doen wat ze geloven dat goed is. Als ze op dit soort manieren geld hadden willen verdienen dan waren ze echt wel in andere business gegaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Jesse op 23-01-2010 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 17:07:
[...]

Het trollen van anderen en dat aanwijzen voor de andere lezers in een prima nette post - het *is* namelijk compleet duidelijk wat ik aankaart. Je kan niet modden zonder naar context te kijken - het is meer moeite om niet gewoon alleen een post te lezen, maar context is wat de soms van de reacties maakt, en dus bepaalt wat toegevoegde waarde heeft of niet.

Dat dat niet aangestipt mag worden is voor mij een overduidelijke onderstreping van de wens van sommigen voor het wederom zwaar verzakken van moderatie tot eenheidsworst waarbij stevige discussie en de vinger op de zere plek leggen (op een nette manier!) wordt bestraft. Leve de nietszeggende eenheidsworst d:)b

Over het eerste deel - ik voeg niet eerder vermelde informatie toe over de werkwijze van dergelijke kleinere organisaties die het al tijden doen. Dingen die duidelijk waarde toevoegen omdat alles in de reacties tot dusverre over één kam geschoren wordt.

Ik denk dat het gezien je stelling dat de laatste alinea normaal de reactie op -1 had moeten laten eindigen hoog tijd wordt dat we het doel van het moderatiesysteem maar weer eens onder de loep gaan nemen, of te kijken of met de huidige modbot sowieso nog toegevoegde waarde zit in het vastzetten van weging voor Promods.
Dat jouw laatste alinea niet door de beugel kan weet jij zelf ook heel goed gezien hoe jij deze alinea begint. De rest van jouw betoog is echter inderdaad heel nuttige informatie die wat mij betreft, en ik ben daar niet de enige in, als must-read kan worden aangemerkt. Echter juist door die laatste alinea haal jij je eigen reactie naar beneden. In normale gevallen is dit afhankelijk van de ernst van het geval een aftrek van 1 of 2 punten. Dat er dan 1 Promod is die dit strenger bestraft dan anderen door hier twee punten voor af te trekken is een kwestei van interprertatie en eigen overweging hoe erg je dit vindt.

Ik kan me voorstellen dat je juist iemand die mee heeft geholpen de FAQ op te stellen alsmede ook de richtlijnen over hoe hier op tweakers met elkaar om te gaan hier zwaarder op aankijkt dan iemand die 1 of twee reacties in de maand geeft en pas een half jaartje geregistreerd staat. Zeker als diegene zelf al aangeeft de netetiquette te schenden. Zoals al aangehaald is dit iets wat ook voor de rechter vaak zwaarder telt dan iemand die een misdaad heeft begaan in zijn onschuld.

Wat jij hier nu aangeeft over het nog eens bekijken van het huidige modsysteem komt op mij echter over alsof jij je in je wiek geschoten voelt. Jij weet, vermoed ik zo, vast wel wat er hier allemaal afspeelt en dus ook dat we met een behoorlijke groep proberen die eenheidsworst tegen te gaan en goede reacties, of die nou kritisch zijn pro of contra, toch te modden op hun inhoud en niet op mening.

Een reactie die trolled komt standaard op een -1 Staat er ook nuttige informatie in dan kan die reactie hoger uitkomen afhankelijk van de waarde van die informatie.
Reageren op een troll met een eigen troll is gewoon not-done. Niet voor gewone lezers en dus ook niet voor crew leden. Zodra het over trolls gaat dan speelt context een ondergeschikt belang aangezien we willen proberen de FP een net en beleefd geheel te maken waar respect de boventoon voert. Als dit met voeten getreden wordt door crew leden waar is het einde dan nog?

Ik kan me dus voorstellen dat sommige mensen dan twee punten aftrekken voor de troll die jij in jouw betoog hebt weggezet al is dat niet wat ik heb gedaan. Hierop reageren zoals jij nu hier hebt gedaan getuigd, mijns insziens, niet van een doordachte actie en eigenlijk iets jou onwaardig.

Laten we het dus gewoon hierbij houden en niet verder hier consequenties aan gaan verbinden voor dingen die niet terzake doende zijn op dit moment. Jij hebt een reactie geplaatst onder een artikel en die is als zodanig gewoon beoordeeld zoals anderen worden beoordeeld. Dat jij een crew lid bent reken ik niet mee (geen van beide kanten op) aangezien ik aanneem dat ook jij gewoon een mens bent met menselijke gevoelens en fouten.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k1n8fisher schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 19:55:
[...]

Dat jouw laatste alinea niet door de beugel kan weet jij zelf ook heel goed gezien hoe jij deze alinea begint. De rest van jouw betoog is echter inderdaad heel nuttige informatie die wat mij betreft, en ik ben daar niet de enige in, als must-read kan worden aangemerkt. Echter juist door die laatste alinea haal jij je eigen reactie naar beneden. In normale gevallen is dit afhankelijk van de ernst van het geval een aftrek van 1 of 2 punten. Dat er dan 1 Promod is die dit strenger bestraft dan anderen door hier twee punten voor af te trekken is een kwestei van interprertatie en eigen overweging hoe erg je dit vindt.
De reden voor mijn verwijzing naar nettiquette is om aan te geven dat ik niet te pas en te onpas strooi met sterke bewoordingen - beeldvorming voor de lezer die mij enkel kent uit die ene post; daarmee een benadrukking van de mate van overschrijding van de nullijn van degene waar ik op reageer. Dat we geen trolls en flames willen, nee, natuurlijk niet. Dat je iemand met een compleet fundament (nog heel netjes) kortzichtige zeikerd noemt, moet prima kunnen. We hebben het niet over een oneliner oid. Dat het anders had gekúnd, ja.
Ik kan me voorstellen dat je juist iemand die mee heeft geholpen de FAQ op te stellen alsmede ook de richtlijnen over hoe hier op tweakers met elkaar om te gaan hier zwaarder op aankijkt dan iemand die 1 of twee reacties in de maand geeft en pas een half jaartje geregistreerd staat. Zeker als diegene zelf al aangeeft de netetiquette te schenden. Zoals al aangehaald is dit iets wat ook voor de rechter vaak zwaarder telt dan iemand die een misdaad heeft begaan in zijn onschuld.
Oh, dit is compleet nieuw :+ Dus we gaan kijken naar de positie van iemand en niet naar de reactie? Wijs mij even aan waar dat aangehaald wordt in wat voor richtlijn dan ook svp? Dat is namelijk niet anders dan meningmodden - de *mening* hebben dat een bepaalde functie gekoppeld hoort aan hoe een post beschouwd wordt. Of we gaan het in lijn zetten met de eerdere uitspraken dat dingen die crew doet "absoluut not done" zijn - wie zijn de promods om te bepalen dat crew dingen zwaarder aangerekend krijgt - of sterker, de hele discussie over moderatie te verplaatsen van het eigenlijke doel naar of iemand een stevige discussie neerzet en daarbij een wat sterkere woordkeus gebruikt om de schifting op relevantie om zeep te helpen?
Wat jij hier nu aangeeft over het nog eens bekijken van het huidige modsysteem komt op mij echter over alsof jij je in je wiek geschoten voelt. Jij weet, vermoed ik zo, vast wel wat er hier allemaal afspeelt en dus ook dat we met een behoorlijke groep proberen die eenheidsworst tegen te gaan en goede reacties, of die nou kritisch zijn pro of contra, toch te modden op hun inhoud en niet op mening.

Een reactie die trolled komt standaard op een -1 Staat er ook nuttige informatie in dan kan die reactie hoger uitkomen afhankelijk van de waarde van die informatie.
Reageren op een troll met een eigen troll is gewoon not-done. Niet voor gewone lezers en dus ook niet voor crew leden. Zodra het over trolls gaat dan speelt context een ondergeschikt belang aangezien we willen proberen de FP een net en beleefd geheel te maken waar respect de boventoon voert. Als dit met voeten getreden wordt door crew leden waar is het einde dan nog?

Ik kan me dus voorstellen dat sommige mensen dan twee punten aftrekken voor de troll die jij in jouw betoog hebt weggezet al is dat niet wat ik heb gedaan. Hierop reageren zoals jij nu hier hebt gedaan getuigd, mijns insziens, niet van een doordachte actie en eigenlijk iets jou onwaardig.

Laten we het dus gewoon hierbij houden en niet verder hier consequenties aan gaan verbinden voor dingen die niet terzake doende zijn op dit moment. Jij hebt een reactie geplaatst onder een artikel en die is als zodanig gewoon beoordeeld zoals anderen worden beoordeeld. Dat jij een crew lid bent reken ik niet mee (geen van beide kanten op) aangezien ik aanneem dat ook jij gewoon een mens bent met menselijke gevoelens en fouten.
Ik kan me andersom voorstellen dat je het beschouwt als een reactie op - en in feite is het dat ook, maar dan enkel als druppel. Het is net als de politie, wie aandacht vraagt zal het krijgen. Doe maar eens een search voor mijn posts in dit forum. Ik heb meer dan eens geroepen dat het wéér de verkeerde kant opgaat.

Het moderatiesysteem is er voor één doel: het mogelijk maken voor de lezer te kiezen voor een - in meerdere schalen - schifting van relevantie van informatie. Het is *niet* in het leven geroepen om mensen te belonen of te straffen, maar dat is wel als toevoeging bruikbaar om een deel van de mensen te stimuleren betere reacties te schrijven blijkbaar. Zet dat doel dan nog even voor de herhaling op het extra zwaar laten wegen dat iemand een bepaalde functie vervult... Totale nonsense.

Ik ga verder ook niet in discussie over de post in kwestie aangaande het aankaarten van het moderatiesysteem. Zoals gezegd is het voor mij een druppel geweest die de aandacht weer een keer gevestigd heeft. Dat vraagt om andere voorbeelden, al helemaal omdat ik iedere indruk eruit wil halen dat mijn standpunt over het functioneren van moderatie gestoeld zou zijn op dit gebeuren. Ik ga hier de komende tijd maar eens even een analyse van doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2010 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
wildhagen schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 17:56:
Deze oproep tot het plegen van een bomaanslag lijkt me toch niet helemaal de bedoeling. Zo te zien is het nog iemand van Al Qaida ook, gezien het Arabische taaltje met zo hier en daar nog een (fout gespeld) Nederlands woord ertussen (lees: totaal niet te lezen reactie).

Biff in 'nieuws: Rechter stelt Rambus in gelijk tegen Nvidia'

Hij noemt daar mensen maffiosi (let op: gaat dus niet over maffia-praktijken, hij noemt ze expliciet maffosi), en doet een beschuldiging van afpersing zonder enige onderbouwing.

Mij lijkt het een stevige -1 om die redenen, toch krijgt hij massaal 0-en en zelfs +2-en....
allebei staan inmiddels lang en breed op -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 20:34:
Het moderatiesysteem is er voor één doel: het mogelijk maken voor de lezer te kiezen voor een - in meerdere schalen - schifting van relevantie van informatie. Het is *niet* in het leven geroepen om mensen te belonen of te straffen, maar dat is wel als toevoeging bruikbaar om een deel van de mensen te stimuleren betere reacties te schrijven blijkbaar. Zet dat doel dan nog even voor de herhaling op het extra zwaar laten wegen dat iemand een bepaalde functie vervult... Totale nonsense.
Goed beschouwd is dan deze alinea:
Maar goed, het is al wel duidelijk dat alleen wat jij vindt waarde heeft, dus succes daarmee Krijg je van mij de allereerste non-nettiquette reactie die ik ooit op T.net heb geplaatst: je bent een kortzichtige zeikerd. Als je het verder nog nodig vindt mensen het bloed te laten koken die gewoon proberen hun steentje bij te dragen, doe dat dan lekker ergens anders.
Dus ongewenst. Wat je verder met je reactie doet maakt dan niet meer uit, er is geen enkele reden dan om deze alinea neer te zetten want daamree doe je niet alleen je reply, maar ook jezelf, je site, je collega's en zelfs Haiti tekort. Daarom is het modsysteem neutraal en onbiased bedoeld om duidelijk te maken wat primair overbodig is en dit dus ook.
Ik ga verder ook niet in discussie over de post in kwestie aangaande het aankaarten van het moderatiesysteem. Zoals gezegd is het voor mij een druppel geweest die de aandacht weer een keer gevestigd heeft. Dat vraagt om andere voorbeelden, al helemaal omdat ik iedere indruk eruit wil halen dat mijn standpunt over het functioneren van moderatie gestoeld zou zijn op dit gebeuren. Ik ga hier de komende tijd maar eens even een analyse van doen.
Tja, druppels zijn menselijk en daarom neem ik je het niet kwalijk. Maar 1 ding wil ik je meegeven, je probeert een vervelende user onder de tafel te flamen en de enige die het lezen zijn alle overige users. Je schiet er de facto niet veel mee op. Het is namelijk geen NSTM waar iedere flame ongestraft kan blijven staan, op de FP zijn meer dan genoeg middelen en mensen om er gewoon boven te staan zonder uit de tent gelokt te worden.
De controverse tussen hulp en dus jouw kant en die van de tegenpartij is al zo oud als hulp gegeven wordt. Sinds Florence Nightingale met een lam de gewonden hielp en Henri Dunant het Rode kruis oprichtte om iedereen te helpne speelt dit punt al. http://extra.volkskrant.n...leidt_tot_geweld:_stoppen

Beide partijen hebben gelijk en daarom geen van beide een moreel recht. In dezen is dus het enige juiste het strijdperk niet uit te breiden naar een schermutseling op Tnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

SRich schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 20:49:
[...]

allebei staan inmiddels lang en breed op -1
Yup, maar die tweede heeft er zojuist een +3 (!) bij gekregen... die kan denk ik wel ff een onderzoekje gebruiken :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
wildhagen schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 22:58:
[...]

Yup, maar die tweede heeft er zojuist een +3 (!) bij gekregen... die kan denk ik wel ff een onderzoekje gebruiken :P
het is er maar 1 met x1 weging

Bert2000 in 'nieuws: AMD dankt eerste kwartaalwinst in jaren grotendeels aan Intel'
gezeik op nieuwsbericht -1

[ Voor 25% gewijzigd door SRich op 23-01-2010 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me best vinden in een aantal dingen als bijdragende omstandigheid, maar niet in deze buitenproportionele mate en deze context. Waar ik het meest over val is de houding dat we het crew wel eens even extra aan zullen rekenen, wat voor mij de trigger is de moderatieperformance maar eens goed tegen het licht te gaan houden: Blijkbaar wordt er namelijk *met name* naar heel andere dingen gekeken dan het doel van moderatie.

Ter illustratie van één van de punten die er dé reden voor zijn dat ik me tegenwoordig al helemaal niet meer (Ben al geen dagelijkse poster) geroepen voel regelmatig een uitgebreide reactie te tikken terwijl dat toch ergens tussen de zooi in dezelfde categorie valt zijn die soort dingen:
-1 Ongewenst: 56 reacties zichtbaar56
0 Off-topic / Irrelevant: 54 reacties zichtbaar54
+1 On-topic: 42 reacties zichtbaar42
+2 Informatief: 1 reactie zichtbaar1
+3 Must-read: 0 reacties zichtbaar0

Waarbij de +2 een enkele link is over iets wat nog net ontopic is en de post een Engelse quote van wat er achter de link zit.

En, dit is totaal geen uitzondering. Zelfs na het introduceren van de +3 wordt de +2 gewoon bijna niet benut. En dan niet dat de richtlijnen daar zo slecht op aansluiten, maar de interpretatie ervan wel.
Terwijl nota bene de +3 is gekomen omdat het er bij de mods gevoelsmatig niet in te krijgen was dat de reactie voor de hoogste score écht niet een beter stuk proza dan het nieuwsbericht hoeft te zijn. Waarom? Zodat er hopelijk in ieder geval een meer bruikbare filtermogelijkheid zou zijn omdat de hoop er was dat de +2 dan meer gebruikt zou worden. Dáár ga ik dus statistieken en een berg nieuwsberichten voor afstruinen om beter in beeld te krijgen.

Ik zal te zijnertijd de resultaten wel met Cloud bespreken om te kijken hoe moderatie gaat en wat er eventueel anders kan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2010 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 01:35

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
De toon is redelijk netjes en het gaat nog ergenswaar over het nieuwsbericht, ik geef het een 0.

[ Voor 64% gewijzigd door Dirk op 23-01-2010 23:43 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

(jarig!)
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 23:42:
[...]

Ik kan me best vinden in een aantal dingen als bijdragende omstandigheid, maar niet in deze buitenproportionele mate en deze context. Waar ik het meest over val is de houding dat we het crew wel eens even extra aan zullen rekenen, wat voor mij de trigger is de moderatieperformance maar eens goed tegen het licht te gaan houden: Blijkbaar wordt er namelijk *met name* naar heel andere dingen gekeken dan het doel van moderatie.

Ter illustratie van één van de punten die er dé reden voor zijn dat ik me tegenwoordig al helemaal niet meer (Ben al geen dagelijkse poster) geroepen voel regelmatig een uitgebreide reactie te tikken terwijl dat toch ergens tussen de zooi in dezelfde categorie valt zijn die soort dingen:
-1 Ongewenst: 56 reacties zichtbaar56
0 Off-topic / Irrelevant: 54 reacties zichtbaar54
+1 On-topic: 42 reacties zichtbaar42
+2 Informatief: 1 reactie zichtbaar1
+3 Must-read: 0 reacties zichtbaar0

Waarbij de +2 een enkele link is over iets wat nog net ontopic is en de post een Engelse quote van wat er achter de link zit.

En, dit is totaal geen uitzondering. Zelfs na het introduceren van de +3 wordt de +2 gewoon bijna niet benut. En dan niet dat de richtlijnen daar zo slecht op aansluiten, maar de interpretatie ervan wel.
Terwijl nota bene de +3 is gekomen omdat het er bij de mods gevoelsmatig niet in te krijgen was dat de reactie voor de hoogste score écht niet een beter stuk proza dan het nieuwsbericht hoeft te zijn. Waarom? Zodat er hopelijk in ieder geval een meer bruikbare filtermogelijkheid zou zijn omdat de hoop er was dat de +2 dan meer gebruikt zou worden. Dáár ga ik dus statistieken en een berg nieuwsberichten voor afstruinen om beter in beeld te krijgen.

Ik zal te zijnertijd de resultaten wel met Cloud bespreken om te kijken hoe moderatie gaat en wat er eventueel anders kan.
Me buitenhoudend aan de gehele voorgaande discussie (had hem veel te laat in de gaten, hoewel ik wel vind dat een cew lid toch andere normeringen aan zijn broek krijgt dan "gewone" t.Neters, al is het al vanwege het voorbeeldgedrag). Kan ik me in dit punt van Floppus wel vinden.
Ik sta er ook van te kijken hoe weinig +2's uitgedeeld worden. Mijn streven is kwaliteit en niet kwantiteit. Dus als ik reageer probeer ik altijd minimaal een +2 reactie neer te zetten. +1 reacties vind ik maar zozo en voegen door de bank genomen weinig toe. Op dat moment onthoud ik me van een reactie (imo zouden meer mensen dat moeten doen, ook frequente deelnemers aan dit forum). Het steekt me dat ook wel eens dat mijn beschouwende reactie dan ook maar als eenhgeidsworst wordt afgedaan met een +1, net als de one-liner die daar voor zit.
In het begin toen de +3 net ingevoerd was, ging dat volgens mij veel beter, maar het lijkt erop dat de mensen nu bijna uitsluitend de +1 of de nul weten te vinden. Bashes worden nog getolereerd met een nul, terwijl goede reacties toch op +1 blijven hangen. Je moet al uitzonderlijk zijn wil je een +2 scoren (dat is beter bij reacties op productreviews, hoewel ik daar de trend ook al waarneem).

Ik vraag me af waar het vandaan komt, of het te maken heeft met dit forum, waar kortzichtigheid en vooroordelen wel eens hoogtij vieren, of dat het komt doordat we nou eenmaal graag eenheidsworst-moderaties uitdelen, wat een beschermd gevoel geeft, ik weet het niet. Maar één ding is zeker er zal nog veel over nagedacht moeten worden.
Ik ga in ieder geval de discussie niet uit de weg, dus als er over nagedacht moet worden wil ik daar wel bij helpen. Niet dat ik de wijsheid in pacht heb, verre van dat, maar nu gaat het m.i. in ieder geval niet goed en als dat gekeerd kan worden.... graag.

De toch wel hoog oplopende discussie tussen Floppus enerzijds en mjt en AHBdV (wel vaker "twee handen op één buik", maar met wie ik het ook vaak hartgrondig eens ben) kan daar alleen maar aan bijdragen. Laat de zaken maar eens duidelijk worden, dat kan absoluut geen kwaad.
Maar ga dan elkaars competenties niet in twijfel trekken, want dat zet geen zoden aan de dijk! Geen van drie is dit waardig en waard, want we strijden allemaal voor een goede zaak, althans die indruk leeft bij mij.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Ik vind geen andere geschikte plaats om mijn gedachten even te luchten, maar wildhagen, uw post getuigt echt wel van een op-het-randje-af-trollerige houding en gebrek aan inzicht in de materie, en heb ik al meermaals gemerkt dat je de advocaat van de duivel speelt in frontpagediscussies zonder neutraal te blijven, en dat frustreert mij, en zoals ik zie ook veel anderen.

Leuk dat je de discussie wat wilt aanzwengelen, maar aub troll niet zo en jaag de mensen niet zo op, en reken alvast niet op veel bijstand als je altijd de conservatieve en pessimistische kant kiest.

Zo, ik heb het gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 17:07:
[...]
Lekker dreigement zeg... Als opmerkingen vanuit FPM jou eens niet bevallen, dan moet het mod systeem maar op de schop! Is dat de manier waarop er tegenwoordig gewerkt wordt?

Enne... ik kijk juist wél naar de context. Aanvallen op de persoon zijn doodzonde nummer 1, die normaal gesproken onherroepelijk een -1 krijgen, zelfs als er nog goede informatie boven staat. Dat ik je desondanks hoger dan -1 modereer, is puur en alleen vanwege de context.

Het is weliswaar begrijpelijk dat je zo'n uitspraak doet, maar dat maakt het niet aanvaardbaar. En de moderatie hoort dat te weerspiegelen.
Oh, dit is compleet nieuw :+ Dus we gaan kijken naar de positie van iemand en niet naar de reactie? Wijs mij even aan waar dat aangehaald wordt in wat voor richtlijn dan ook svp?
Nee, dat is niet wat k1n8fisher schrijft. Hij zegt dat wanneer iemand bewust de grens van het toelaatbare overschrijdt, je dan harder straft.

Bij zo'n flame zouden wij zeggen dat "je beter zou moeten weten". En hopelijk zou jouw reactie dan zijn: "achteraf gezien had ik dat beter niet kunnen opschrijven." Maar zoals jij de post opschreef, was het duidelijk dat je je vóór die tijd al gerealiseerd dat je de grens van het toelaatbare ging overschrijden...

Verder is er absoluut geen sprake van dat crew zwaarder gemodereerd wordt dan anderen. Sterker, op dit moment is het juist andersom. De crew wordt juist structureel te hoog gemodereerd t.o.v. de rest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DevilsProphet schreef op zondag 24 januari 2010 @ 11:11:
Ik vind geen andere geschikte plaats om mijn gedachten even te luchten, maar wildhagen, uw post getuigt echt wel van een op-het-randje-af-trollerige houding en gebrek aan inzicht in de materie, en heb ik al meermaals gemerkt dat je de advocaat van de duivel speelt in frontpagediscussies zonder neutraal te blijven, en dat frustreert mij,
Dat frustreert je, omdat jij de enige echte advocaat van de duivel bent? >:)

Ik hou wel van advocaat van de duivel posts. Ze zijn vaak vaak interessanter dan de honderd nietszeggende "goed voor AMD" posts die ook in zulke threads staan.

Niet dat ik dit zo'n brilliante post vond... Dat monopolie argument is er nogal met de haren bijgesleept, en ik snap ook niet waarom hij dat zo hard verdedigde. Maar de discussie daarna verliep keurig, hoewel een beetje lang. Aangezien die AMD-Intel geschiedenis gaat over monopolies, en het (mis)bruik er van gaat, was dat een prima ontopic discussie, en misschien wel juist verhelderend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Ik zou eerder denken dat net omdat de discussie nadien keurig verliep, is omdat iedereen het eigenlijk wel doorhad dat het niet waar is wat wildhagen stelde, en daarom dus overbodig van wildhagen om het te stellen.

Dat is trouwens niet de enige plaats waar ik hem dergelijke stellingen zie doen.

En nee, het frustreert me dat hij zo blijft vasthouden aan conservatieve standpunten, altijd de kant kiezen van de grote jongens ipv de underdog, terwijl de underdog het veel beter kan gebruiken. Zoals je al gemerkt heb ben ik alvast zeer pro underdog. =)

edit: ook zou ik graag van wildhagen zélf horen waarom hij telkens op zo'n manier moet reageren in frontpagenieuwsposts over een david-vs-goliath-marktverdeling, zoals bijvoorbeeld AMD vs Intel, EU vs Intel, EU vs Microsoft, Opera vs Microsoft, etc.

edit2: kijk trouwens eens naar de moderatie van zijn posts, volgens mij heeft wildhagen een schare trouwe aanhangers, want zoals net gesteld in dit topic: crew krijgt te hoge postwaarderingen. Moest een onbekende zulke stellingen poneren in de reactiesectie van een nieuwspost, dan zou die met de grond gelijk gemaakt worden, terwijl wildhagen er altijd mee lijkt weg te komen. Dat zijn reacties op zijn profielpagina uitstaan helpt alvast niet tot het gezond ventileren van enige frustratie bij de normale lezer die daarmee gepaard gaat.

[ Voor 45% gewijzigd door RuddyMysterious op 24-01-2010 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 11:46:
[...]
Niet dat ik dit zo'n brilliante post vond... Dat monopolie argument is er nogal met de haren bijgesleept, en ik snap ook niet waarom hij dat zo hard verdedigde. Maar de discussie daarna verliep keurig, hoewel een beetje lang. Aangezien die AMD-Intel geschiedenis gaat over monopolies, en het (mis)bruik er van gaat, was dat een prima ontopic discussie, en misschien wel juist verhelderend.
dat verbaasde mij ei'k ook. Bij winstcijfers van AMD over het laatste kwartaal over monopolie beginnen is mij erg vreemd. Zeker omdat iedere n00b een DX11 kaart mag maken en verkopen, de standaard is open en bekend en er zijn geen bedrijven die structureel benadeelt worden. Dat alleen nVidia concurrent zou zijn en er niet in slaagt is niet dankzij of ondanks AMD. Een vervolgpost uitsluitend om een eerdere post nog een keer uit te leggen terwijl dat eerste al offtopic zou kunnen worden maakt de tweede post wel erg zwak.
DevilsProphet schreef op zondag 24 januari 2010 @ 11:51:
edit2: kijk trouwens eens naar de moderatie van zijn posts, volgens mij heeft wildhagen een schare trouwe aanhangers, want zoals net gesteld in dit topic: crew krijgt te hoge postwaarderingen.
Grappig genoeg is het tegengestelde de praktijk: de posten van Wildhagen gaan ook qua moderaties tegen de stroom in en vallen niet uitzonderlijk positief gemodereerd op. Trouwe schare aanhangers zijn trouwens ook meestal geen fans maar tegenstanders-van. Je perceptie (en ook onderliggende gedachte van vriendjespolitiek) deel ik niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Delerium op 24-01-2010 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-07 10:54
[...]
...
Zelfs na het introduceren van de +3 wordt de +2 gewoon bijna niet benut. En dan niet dat de richtlijnen daar zo slecht op aansluiten, maar de interpretatie ervan wel.
...
Bij een +2 staat letterlijk in de faq:
Het niveau +2 is bedoeld voor informatieve en interessante reacties die op een positieve wijze boven het maaiveld uitsteken en ...
Boven het maaiveld uitsteken lijkt me dus inhouden dat het er niet zoveel zullen zijn, daar ze ergens boven uit moeten steken, als het er veel zijn dan is dat het niveau en de rest zit er dan onder of zie ik dat verkeerd?

Lijkt mij ook wel dat er meer +2 mogen komen. Laat ik dus eens een paar suggesties doen naar aanleiding van de reacties van Floppus en Pjerry. Dit alles om ervoor te zorgen dat er meer reacties op +2 komen en dat de reacties beter over de verdeelbare niveaus worden verspreid. Alle reacties hieronder komen van het Hacker claimt PS3 te hebben gekraakt artikel:

Een 1e die me opvalt is ZpAz, zijn reactie vind ik onduidelijk en lijkt me een 0. VNA9216 lijkt me dan op +2 kunnen. Waarom reageert hij echter op hemiparo vraag ik me eigenlijk af, de post is redelijk opzichzelf staand. Voor klaasbram lijkt me ook een +2 daar deze gezellig mee gaat in het positieve pad wat VNA9216 heeft ingeslagen.

Dan het volgende draadje:
Mirickle lijkt me ok op +1, DreamCatchers lijkt me dan een 0, citruspers een +1 of misschien +2.

Ik ga niet alles doornemen, maar is dat meer de kant die moet worden opgegaan? Meer +2's gaan uitdelen aan reacties die wel beter zijn maar meestal maar op +1 komen.

[ Voor 0% gewijzigd door Zartok op 24-01-2010 13:27 . Reden: zinsconstructie verbeterd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Delerium schreef op zondag 24 januari 2010 @ 12:15:
Grappig genoeg is het tegengestelde de praktijk: de posten van Wildhagen gaan ook qua moderaties tegen de stroom in en vallen niet uitzonderlijk positief gemodereerd op. Trouwe schare aanhangers zijn trouwens ook meestal geen fans maar tegenstanders-van. Je perceptie (en ook onderliggende gedachte van vriendjespolitiek) deel ik niet.
Ik moet wel toegeven dat dat deel van mijn post gebaseerd is op veronderstellingen, eerder dan kennis. Ik heb me laten leiden door het feit dat ik zulke posts een gemiddelde score van +1 onwaardig vind om bovenvermelde redenen, al kan het evenwel zijn dat mijn mening niet volledig strookt met de regelgeving omtrent de moderatiescores. Afin, excuses daarvoor, ik was aan het doordraven en begaf me op glad ijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:30

MsG

Forumzwerver

Waarom is zoiets -1: Icyzer in 'nieuws: Australische firma bouwt snaarloze gitaar met touchscreen' (ook vóór de edit) als posts als:

- Cool ding
- Die ga ik zeker kopen
- Gaaf, jammer dat hij er niet in het blauw is
- Ik vind hem lelijk
- Mwoah, niet mijn ding

Altijd steevast een 0 krijgen?

Ik ben er ook voor om zulke dingen te -1'en, maar doe het dan consistent :). Maar volgens de richtlijnen is het een 0 imo.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:56
Hierbij kan ik mij ook aansluiten, ik heb een tijdje geleden ook een topic gemaakt over het belachelijk lage aantal +2's dat te vinden is hier. De weken daarna was ik alleen verschrikkelijk druk dus het topic is een beetje doodgebloed en niet echt een kant op gegaan. Helaas kan je daar ook wel zien dat veel vaste tmf-ers het helaas wel best vinden zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

(jarig!)
Delerium schreef op zondag 24 januari 2010 @ 12:15:
[...]
Grappig genoeg is het tegengestelde de praktijk: de posten van Wildhagen gaan ook qua moderaties tegen de stroom in en vallen niet uitzonderlijk positief gemodereerd op. ........
Dit zou ik wel eens onderbouwt willen zien, want dat gevoel heb ik absoluut niet.
Hoewel ik de reactie op de gewraakte post van Wildhagen niet helemaal begrijp. Met die post is niets verkeerds.

[ Voor 12% gewijzigd door Pjerry op 24-01-2010 15:36 ]

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 23:29

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Bij dit onderwerp echt veel offtopic geneuzel waar we nog wat te doen hebben:

nieuws: Hacker claimt PS3 te hebben gekraakt

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Bor de Wollef schreef op zondag 24 januari 2010 @ 15:57:
Bij dit onderwerp echt veel offtopic geneuzel waar we nog wat te doen hebben:

nieuws: Hacker claimt PS3 te hebben gekraakt
We hebben je geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragontje124
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09 17:50
ik zit bij deze post te twijfelen tussen offtopic en ongewenst:
JWubs in 'nieuws: Hobbyist installeert Android op Nokia N900'
een gedeelte van z'n post is ontopic maar de rest is gezeur op de moderators.
wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik weet dat ik het snel meld maar deze oprechte vraag van mij is niet offtopic imho:

Bor in 'nieuws: Hacker claimt PS3 te hebben gekraakt'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
dragontje124 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 16:37:
wat denken jullie?
-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
[...]
*knip heel verhaal dat er zo weinig +2 gemod wordt*
Ligt het eigenlijk aan de moderaties dat er weinig +2 gemod wordt? Of ligt het misschien ook voor een heel deel aan de reacties?

En als er toch zo veel reacties zijn die te laag eindigen, dan kunnen die hier toch aangedragen worden? (of in een specifiek nomineer hier +2 en +3 posts topic). Naast het corrigeren van die reactie helpt het ook om (mijn) modgedrag bij te schaven.

Misschien ben ik wel te kritisch/streng. Maar uit de afgelopen pagina's blijkt wel dat soms de ene ervaren modder (en dan bedoel ik dus niet mezelf, maar promods en powermods) iets 0 vind en de ander +1 (bijvoorbeeld), en beide claimen netjes volgens de faq te modden. Het is dus niet allemaal zo zwart-wit, en ik ben bang dat het zo zal blijven.

[ Voor 5% gewijzigd door Jesse op 24-01-2010 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Petervanakelyen in 'nieuws: Staatssecretaris wil geen verbod op premium sms-diensten'

Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom sommigen deze post met een +1 waarderen, een "ben ik mee eens" post welke verder totaal niets toevoegd, lijkt m.i. eerder een 0 (namelijk irrelevant).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

dragontje124 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 16:37:
wat denken jullie?
Half om half ontopic en zwaar offtopic, waarbij het offtopic deel nog wel netjes gesteld is, ik geef een 0.
KillerBee schreef op zondag 24 januari 2010 @ 19:36:
Petervanakelyen in 'nieuws: Staatssecretaris wil geen verbod op premium sms-diensten'

Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom sommigen deze post met een +1 waarderen, een "ben ik mee eens" post welke verder totaal niets toevoegd, lijkt m.i. eerder een 0 (namelijk irrelevant).
Een 0 is het maximum voor zo'n reactie inderdaad. Fixed :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Dirk schreef op zondag 24 januari 2010 @ 19:54:
[...]

[...]

Half om half ontopic en zwaar offtopic, waarbij het offtopic deel nog wel netjes gesteld is, ik geef een 0.
Zelfde score hier gegeven vanwege bovenstaande redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Deze post is niets meer dan een dubbelpost. Heeft nu 3x +1 en van mij 6x -1 gekregen.het is niet meer dan een herhaling van eenpost van veel eerder met wat aanvulling wat rechtstreeks uit de reactie op die eerdere post is geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
-1 vind ik eigenlijk veel te streng in dit geval. Je kunt er niet vanuit gaan dat iemand alle reacties heeft gelezen en in dit geval staat er ook net wat meer "informatie" in.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
k1n8fisher schreef op zondag 24 januari 2010 @ 20:31:
Deze post is niets meer dan een dubbelpost. Heeft nu 3x +1 en van mij 6x -1 gekregen.het is niet meer dan een herhaling van eenpost van veel eerder met wat aanvulling wat rechtstreeks uit de reactie op die eerdere post is geschreven.
Ik kan niet zeggen dat ik em zo ernstig vind. Hij is duidelijk niet een post aan het scoren met info die die van iemand anders jat oid. Lager dan 0 zou ik zeker onterecht vinden, en het staat ook niet bepaald direkt onder elkaar oid.

Ik zie er zo snel niet iets over in de faq staan maar vind het eigenlijk gewoon een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Kixtart schreef op zondag 24 januari 2010 @ 21:16:
-1 vind ik eigenlijk veel te streng in dit geval. Je kunt er niet vanuit gaan dat iemand alle reacties heeft gelezen en in dit geval staat er ook net wat meer informatie in.
Eens, ik ga voor een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Jesse schreef op zondag 24 januari 2010 @ 21:17:
[...]

Ik kan niet zeggen dat ik em zo ernstig vind. Hij is duidelijk niet een post aan het scoren met info die die van iemand anders jat oid. Lager dan 0 zou ik zeker onterecht vinden, en het staat ook niet bepaald direkt onder elkaar oid.

Ik zie er zo snel niet iets over in de faq staan maar vind het eigenlijk gewoon een +1.
Andere tekst andere link en als reactie op,daar geef ik ook gewoon +1 voor :)

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil777
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 18:36
Blokker_1999 in 'nieuws: Facebook bouwt energiezuinig datacenter'
Ik ben het hier niet mee eens, ik denk dat de reactie van Blokker1999 weliswaar niet onderbouwd was, maar wel terecht, en dit is ook te zien aan de reacties die erop volgen. Ik zou dus gaan voor 1 ontopic.

[ Voor 4% gewijzigd door Devil777 op 24-01-2010 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:32
Devil777 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 22:21:
Blokker_1999 in 'nieuws: Facebook bouwt energiezuinig datacenter'
Ik ben het hier niet mee eens, ik denk dat de reactie van Blokker1999 weliswaar niet onderbouwd was, maar wel terecht, en dit is ook te zien aan de reacties die erop volgen. Ik zou dus gaan voor 1 ontopic.
Z'n post is feitelijk onjuist - om precies te zijn, zijn interpretatie van groene stroom - zoals er onder ook betoogd wordt, een 0 lijkt me goed eigenlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door - J.W. - op 24-01-2010 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil777
Dat is niet zo, Blokker zegt dat je geen invloed heb over waar de stroom vandaan komt, en dat is feitelijk juist. Het is een beetje een brain-teaser, maar het klopt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Devil777 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 22:41:
Dat is niet zo, Blokker zegt dat je geen invloed heb over waar de stroom vandaan komt, en dat is feitelijk juist. Het is een beetje een brain-teaser, maar het klopt wel.
Ja, tuurlijk klopt dat, maar hij zegt dat groene stroom puur onzin is, omdat er dezelfde stroom uit je stopcontact komt, dat is onjuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

(jarig!)
Jesse schreef op zondag 24 januari 2010 @ 21:17:
[...]

Van mij hebben ze beide ook een +1 gekregen. Ik moet echt zoeken om er een dubbelpost uit te halen. Een beetje is herhaling. Eigenlijk is de tweede post uitgebreider, waardoor daar zeker een +1 op zijn plaats is.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze staat op -1 maar misschien kunnen de mods voor deze post nog een extra waarschuwing uitdelen aan de reageerder
Faust in 'nieuws: HTC verhoogt hoeveelheid rom en ram voor Amerikaanse HD2'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 10:38:
Deze staat op -1 maar misschien kunnen de mods voor deze post nog een extra waarschuwing uitdelen aan de reageerder
Faust in 'nieuws: HTC verhoogt hoeveelheid rom en ram voor Amerikaanse HD2'
de tekst is misschien wat grof ("hufters") maar ik denk dat hij wel een punt heeft. er is vaak een grote discrepantie tussen de fanboys op de FP die toestellen rucksichtloos aanprijzen en de problemen waar de gewone tweaker tegen aanloopt en meldt in de fora. ik weet niet hoe groot het verschil is tussen de roze bril van de fan boy en de realiteit van de ellende met de HD2, daar volg ik de windows mobile scene te weinig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Da's een duidelijke -1 van Faust ja. Is gewoon een behoorlijk harde troll (doet hij wel vaker overigens).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een reden te meer om daar eens paal en perk aan te stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Als 'ie alleen het woord hufters weglaat was het wel een briljante post geweest. De discrepantie is wel interessant maar om dat verschil aan te vullen tot hufters is dan een tweede stap. Die conclusie kan je pas trekken als je de eerste stap (de discrepantie) in je hebt opgenomen maar ei'k verstapt Faust zich hier door stappen in 1 te doen. Zonde, want losstaand zou een kwalificatie hufters gemotiveerd zijn geweest. (dat laatste onder voorbehoudt en op eigen titel.)

* Delerium gaat edit doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Delerium op 25-01-2010 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:35
Roepen dat er fanboys bezig zijn, is wat mij betreft jezelf ook uitspreken als niet-fanboy. En de rest van de reactie is ook wel voer voor het -1-monster:
watercoolertje in 'nieuws: HTC verhoogt hoeveelheid rom en ram voor Amerikaanse HD2'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Op de man en gezeur over fanboys, inderdaad een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:35
Dirk schreef op maandag 25 januari 2010 @ 12:02:
Op de man en gezeur over fanboys, inderdaad een -1.
In de tussentijd heeft hij nog 6x een +1 erbij gekregen en zelfs 1x een +3 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
Ik vind dat jullie wel erg overreageren... (3 punten aftrek voor één zinnetje van de hele post?)
En als je dan deze reactie zo hard omlaag wilt trappen, loop dan ook even de rest van de thread na, want die is nu wel erg scheef.

Deze post staat nu op 0, terwijl de post waar die op reageerde op +1 staat. Nogal scheef IMHO.
Ik neem toch aan dat jullie dat dan ook een -1 vonden? (duidelijke troll aan het eind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:30

MsG

Forumzwerver

Ik zie dat deze massaal -1's krijgt. Ik zie echter niet waarom: Maikel1989 in 'nieuws: Hobbyist installeert Android op Nokia N900'

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
0 is goed
staat ie nu effectief op

kalechinees in 'nieuws: China verdedigt censuur en ontkent betrokkenheid bij aanvallen'
echt nuttige post
--1 derhalve

[ Voor 47% gewijzigd door SRich op 25-01-2010 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

mjtdevries schreef op maandag 25 januari 2010 @ 12:14:
Ik vind dat jullie wel erg overreageren... (3 punten aftrek voor één zinnetje van de hele post?)
En als je dan deze reactie zo hard omlaag wilt trappen, loop dan ook even de rest van de thread na, want die is nu wel erg scheef.

Deze post staat nu op 0, terwijl de post waar die op reageerde op +1 staat. Nogal scheef IMHO.
Ik neem toch aan dat jullie dat dan ook een -1 vonden? (duidelijke troll aan het eind)
Ik kan me hier wel in vinden. De post zelf is ontopic, dus een puntje eraf voor stom taalgebruik kan nog net maar -1.... neuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

die laatste alinea struikel ik ook niet zo hard over, het op de man spelen vind ik veel minder:
Jij kan niet lezen oid?
Dus aub hou voortaan de onzin lekker voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vermoedelijk windows mobile sympathisanten die vallen over "die vage Windows market place".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 13:28:
[...]vermoedelijk windows mobile sympathisanten die vallen over "die vage Windows market place".
Zijn die er dan?

Iedere keer als men een iPhone-killer lanceert verdwijnt er aandeel Windows Mobile. Men kan beter een WM-killer opnemen in de titel (denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Wil graag een post naar de +2 tillen, deze lijkt me daar wel interessant genoeg voor...
Zaffo in 'nieuws: AMD geeft zijn Phenom II- en Athlon II-aanbod een update'

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Die mag inderdaad best op +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
pcgek schreef op maandag 25 januari 2010 @ 19:32:
Wil graag een post naar de +2 tillen, deze lijkt me daar wel interessant genoeg voor...
Ik vind het op zich goede info en lijkt me ook wel een +2 waard, maar het verhaal is echter in grote lijnen hetzelfde als wat zijn parent zegt (kh65 in 'nieuws: AMD geeft zijn Phenom II- en Athlon II-aanbod een update') en vind die persoonlijk begrijpelijker. Vind dus dat die zeker op +2 moet, Zaffo vind ik minimaal een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Zat ik ook aan te twijfelen om die voor te dragen ,maar die maakt een foutje. 65 ipv 45 watt. Heb hem daarom maar gelaten voor wat ie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

En daarnaast moet ie van zijn entertoets afblijven... Elke browser kan zelf wel de regelafbreking regelen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

pcgek schreef op maandag 25 januari 2010 @ 19:32:
staat ie nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

computerjunky in 'nieuws: AMD geeft zijn Phenom II- en Athlon II-aanbod een update'

Veel geblaat, weinig onderbouwing, schrijffouten ("heefd", serieus?) en algemeen lak aan formele schrijfstijl: een 0 volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Onzinnige reactie inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
pcgek schreef op maandag 25 januari 2010 @ 20:03:
Zat ik ook aan te twijfelen om die voor te dragen ,maar die maakt een foutje. 65 ipv 45 watt. Heb hem daarom maar gelaten voor wat ie was.
Ach we snappen wel dat hij 45 bedoelt, lijkt me niet echt een reden om hem een +1 ipv +2 te geven.
Dirk schreef op maandag 25 januari 2010 @ 20:09:
En daarnaast moet ie van zijn entertoets afblijven... Elke browser kan zelf wel de regelafbreking regelen. :|
Zucht te weinig enters, te veel enters het is ook nooit goed voor die ProMods :P.

[serieus]
Een brakke layout zou toch geen puntaftrek tot gevolg moeten hebben. Kijk als je het in BrEeZaH schrijft, dan kan ik me er wel wat bij voorstellen. Maar dan nog sommige mensen zullen het zo misschien wel prettig vinden lezen, iedereen die het wil lezen ziet het en kan dan voor zichzelf beslissen of hij/zij het wil lezen. Lijkt me niet dat je daar naar moet modereren (zo lees ik zelf bijvoorbeeld nooit reacties die supergroot zijn).
[/serieus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Nee, dit is een reactie met een brakke opbouw en fouten versus een foutloze en prima leesbare reactie.

En met een brakke opbouw bedoel ik dat ik de 2e reactie soepel en snel kan lezen, terwijl ik voor de 1e echt wat moeite moet doen. En hoewel dat grotendeels ligt aan de overdaad aan regelafbrekingen, is er meer op aan te merken, sommige zinnen lopen gewoon niet lekker in elkaar over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

@Zartok:

Heb zelf ook wel wat moeite met de nederlandse taal(schrijven), dus zolang een post voor mij leesbaar is geef ik niet gauw aftrek. Het is net dat foutje(waar anderen hem ook nog eens op wijzen) waardoor ik hem toch maar op +1 gelaten heb.
Dat wij het snappen gaat het niet om, er zijn ook nog onwetende lezers. Niet dat een +2 geven echt fout is, tis maar net welke afweging je maakt. De bedoelingen van de poster zijn goed, maar ik ga voor hetgene wat ik te lezen krijg. En dat is foute info,helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Is dit nou een -1? Verwijderd in 'nieuws: Duitse MediaMarkt: Apples iPad-tablet kost 900 euro'

[ Voor 28% gewijzigd door Jesse op 26-01-2010 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Hij trekt een forse conclusie uit heel weinig informatie, maar ongewenst wil het inderdaad nog niet noemen. Nulletje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 22:11

TheBorg

Resistance is futile.

nieuws: Cooler Master introduceert GX-voedingen

[Verwijderde gebruiker] maakt het hier wel erg bond. Misschien dat een ultra power mod gewoon wat reacties kan verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilde 'm ook net aandragen. Ik heb ze allemaal al lekker in het rood gezet... Maar een mailtje naar zijn adres kan geen kwaad denk ik.

Zit me alleen even af te vragen wat ik moet doen met de mensen die 'm op zijn gedrag aanspreken. Het is goed bedoeld, dus ik wil er liever geen -1 voor geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Het punt is echter dat het erop aanspreken geen bal lijkt uit te maken. Deze user "snapt immers niet wat hij fout doet" (letterlijke quote). Lijkt me daarom wel handig als een FP admin hem even aanspreekt dat zijn gedrag zeer ongewenst is, wellicht snapt hij het via dat kanaal dan wel :>

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil777
Ik zou de posts die om dennis1000 gaan gewoon allemaal deleten. De discussie om hem heeft het hele topic gekaapt. "jeezes ej dennis1000 ben je niet goed wijs ofzo?" is toch net zo stom als wat de user zelf doet. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Die laat inderdaad een flinke berg troep achter, wat opschoonwerk kan geen kwaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
Als beloning voor zijn gedrag heb ik de eerste post van die figuur ook een -1 gegeven. (ook al zou ie normaal gesproken een 0 krijgen)

Ik ben het er wel mee eens om de mensen die 'm aanspreken niet onder de 0 te zetten.
Zo iemand moet aangesproken worden, daarvoor zijn moderaties niet voldoende. Andere posters die 'm aanspreken heeft waarschijnlijk zeker zoveel invloed als een crew member.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
mjtdevries schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:50:
Als beloning voor zijn gedrag heb ik de eerste post van die figuur ook een -1 gegeven. (ook al zou ie normaal gesproken een 0 krijgen)

Ik ben het er wel mee eens om de mensen die 'm aanspreken niet onder de 0 te zetten.
Zo iemand moet aangesproken worden, daarvoor zijn moderaties niet voldoende. Andere posters die 'm aanspreken heeft waarschijnlijk zeker zoveel invloed als een crew member.
Het gros wat er op heeft gereageerd staat iig wel op -1.

Ik denk dat dennis zo snel mogelijk veel negatief karma wil (gewoon om onderaan te staan in de Karma ranking lijkt me). Hij is vandaag geregistreert en al zijn reacties zijn -1 niveau (12 stuks in 20 minuten), lijkt me niet anders dan een tweaker die eens wil kijken hoe negatief je kan staan. Op deze manier zal het hem wel lukken.

Daarnaast nog 1 ding voor de PowerMods: -2 er op los ;), maar let op dat je geen rsi krijgt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dennis100 is een nieuwe gebruiker misschien begrijpt hij nog niet precies hoe het werkt, voordeel van de twijfel lijkt me op zn plaats hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit kan volgens mij alleen opzettelijk zijn... Niemand die na 3 woorden steeds op 'sent' drukt...

Hij heeft trouwens nog lang te gaan als hij negatief karma kampioen wil worden... Ongelooflijk maar waar, er staan nog 100 (!) gebruikers onder 'm... De kampioen heeft -17927 karma. 7(8)7

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2010 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:27

Matis

Rubber Rocket

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:37:
Dit kan volgens mij alleen opzettelijk zijn... Niemand die na 3 woorden steeds op 'sent' drukt...
Het is dikke slowchat, gelukkig heeft hij nu een negatieve karma. Wat in zijn geval dus alleen maar averechts werkt ;)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij heeft trouwens nog lang te gaan als hij negatief karma kampioen wil worden... Ongelooflijk maar waar, er staan nog 100 (!) gebruikers onder 'm... De kampioen heeft -17927 karma. 7(8)7
Die is al een paar jaar gestopt maar misschien dat de piratenpartij vertegenwoordiger hem nog kan inhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ah, dat is nog steeds onze kampioen papegaai-modden! Die kerel was echt extreem...Voor de wijziging in de karmaberekening stond ie ook gewoon op meer dan 100k karma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

In een lopende discussie had die opmerking nuttig kunnen zijn, maar zo los is hij irrelevant. Sorry, maar deze hoort op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:43:
In een lopende discussie had die opmerking nuttig kunnen zijn, maar zo los is hij irrelevant. Sorry, maar deze hoort op 0.
Hoezo in een lopende discussie.
Hij vergelijkt gewoon de twee in het artikel door Tweakers genoemde telefoontypes.
Dat is dus erg on topic (zonder discussie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik vind het ook wel ontopic eigenlijk. Niet heel bijzonder, maar dat hoeft ook niet voor de +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen in 'nieuws: Microsoft: Google zal zich moeten verantwoorden'

Informatief vind ik wel erg positief over een reactie met alleen maar een zeer gekleurde mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Weinig gekleurds aan imho, gewoon een analyse van de situatie zoals ik die zie.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:01:
[...]

Hoezo in een lopende discussie.
Hij vergelijkt gewoon de twee in het artikel door Tweakers genoemde telefoontypes.
Dat is dus erg on topic (zonder discussie)
Heel erg ontopic is niet voldoende voor een +1, daarvoor moet een opmerking ook nog enige inhoud hebben.
Maar goed, ik had over het hoofd gezien dat deze telefoons beiden in het artikel genoemd werden en dan ziet de reactie er toch wat minder loos uit, dus hij kan wel op +1.
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:54:
wildhagen in 'nieuws: Microsoft: Google zal zich moeten verantwoorden'

Informatief vind ik wel erg positief over een reactie met alleen maar een zeer gekleurde mening.
Een zeer gekleurde, maar, zoals hier het geval is, goed onderbouwde mening mag best op +2.
wildhagen schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 20:04:
Weinig gekleurds aan imho, gewoon een analyse van de situatie zoals ik die zie.
In reactie geef je een bepaald waardeoordeel. Wat ook logisch is, want een 100% objectieve analyse is hier bijna niet mogelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Dirk op 26-01-2010 20:10 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.