Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik ben al 5 jaar klant bij online en ik had daarnaast een beldbudget lijn. Omdat ik gebruik gemaakt heb van de ziggo aanbieding, heb ik nu mijn KPN nummer laten overzetten naar cheapconnect en online opgezegd.

Echter de migratie van het nummer (en de opheffing van de KPN beldbudget lijn) ging sneller als verwacht en is nu een week voordat het ADSl abonnement is afgelopen opgeheven.

Nu krijg ik een melding van online dat ik lijnhuur moet betalen. Ik heb het nog nagezocht, maar de lijnhuur zat altijd bij mijn contract in. (ik heb screenshots van de aanvraag die ik 5 jaar geleden heb gedaan)
Ik heb ze dan ook dit geantwoord. Helaas is de maand januari al vooruit betaald, dus men zal het wel gaan inhouden op de verrekening.

Ik ben toch correct in de aanname dat als de lijnhuur in het abonnement zit, dat je dan je kpn abonnnement ongestraf kan opzeggen?

Wat bedraagt die lijnhuur eigenlijk, ik dacht altijd dat het iets van 10 euro in de maand was?
Dus voor de week dat mijn abo nog loopt willen nog 2,50 in gaan houden?

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Gewoon een foutje van Online. Je hoeft geen lijnhuur te betalen.
Pak het op via de Social Media of klachtenkompas.nl.
Dat werkt vaak sneller en doeltreffender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:42
Ik overweeg om over te stappen naar Online. Of beter gezegd terug te gaan naar Online, een aantal jaar geleden heb ik met tevredenheid een internet abonnement bij hun afgenomen. Dat was echter op een ander adres.

Ik ben nu geïnteresseerd in het Extra abonnement (30Mb/s). Als ik via https://thd-fpi-info.fourstack.nl/ de snelheid check krijg ik het volgende te zien:
Wat: Koper
Beschikbaar: Ja
Distributiepunt(en):
Internet Snelheid: 50 Mbit/s
iTV: 2 HD

Wat: FttH
Beschikbaar: Nee
Distributiepunt(en): -
Internet Snelheid: -
iTV: -

Technologie: Internet Snelheid
ADSL2+: 13 Mbit/s
VDSL2*: 50 Mbit/s
Bonding*: -

* ISDN niet mogelijk bij VDSL en Bonding.
Begrijp ik het nou goed dat ik theoretisch maximaal 50 Mbit/s kan ontvangen? Zo ja, wat betekent die 13Mbit/s dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Gusev schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 16:42:
Begrijp ik het nou goed dat ik theoretisch maximaal 50 Mbit/s kan ontvangen? Zo ja, wat betekent die 13Mbit/s dan?
Er staat niets bij 'distributiepunt(en)'...?

Check je postcode op breedbandwinkel.nl en ga met je pointer boven de abo snelheden staan.
Dan zie je de afstanden van de centrale en straatkast.

En dan weet je waarom je maar 13 Mbit kan krijgen (centrale) en waarom je 50 Mbit krijgt (straatkast).
Als je dus gebruik wilt maken van die 50 Mbit, zou ik een provider cq abonnement kiezen waar dat laatste mogelijk gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:42
cornfed99111 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 20:06:
[...]

Er staat niets bij 'distributiepunt(en)'...?

Check je postcode op breedbandwinkel.nl en ga met je pointer boven de abo snelheden staan.
Dan zie je de afstanden van de centrale en straatkast.

En dan weet je waarom je maar 13 Mbit kan krijgen (centrale) en waarom je 50 Mbit krijgt (straatkast).
Als je dus gebruik wilt maken van die 50 Mbit, zou ik een provider cq abonnement kiezen waar dat laatste mogelijk gemaakt wordt.
Bedankt. Ik zie staan dat de afstand tot de wijkcentrale 281 meter. Ik zie niks over straatkast staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Gusev schreef op zondag 10 januari 2016 @ 10:58:
Bedankt. Ik zie afstand tot de wijkcentrale 281 meter. Ik zie niks over straatkast staan...
Omdat je geen distributiepunt hebt vermeld, was die info niet eerder beschikbaar.

Het ziet er naar uit dat je rechtstreeks aangesloten bent op een centrale.
En met die korte afstand kan je inderdaad in aanmerking komen voor die 50 Mbit/s.
Dat moet geen probleem zijn met die afstand.
Bij je gekozen Online abonnement zit je dus dicht tegen die 30 Mbit/s aan.

Waarom precies daar 13 Mbit/s staat bij ADSL2+ is niet helemaal zeker.
Dat zou eigenlijk meer richting de 20 Mbit/s moeten zijn bij die afstand.
Vaak zijn er geen metingen beschikbaar en dan worden de afstanden conservatief geschat.
Dan krijg je geen realistische waardes te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

Met een afstand van 281 meter is 50Mbit/s geen probleem, zit hier zelf op 700 meter lijnlengte vanaf de centrale, nee niet de wijkkast maar de echte centrale en haal moeiteloos de 50/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 09:52
Beste medetweakers,

Sinds 2009 had ik 'adsl basis' of iets dergelijks bij online 20mbit/1mbit internet adsl inclusief bellen basis. Ik dacht voor minder dan 30 euro in de maand klaar te zijn, maar de rekeningen bleven altijd minimaal tegen de veertig euro, ook al belde ik niet in de vakantie. Blijkt dus dat de lijnhuur er nog bovenop kwam.

Nu had ik laatst contact met Online over iets anders, en een medewerker wist me te vertellen dat ik veel te veel betaalde. Hij heeft het contract onmiddelijk omgezet, en nu betaal ik 24,95 ipv 38,20 per maand, voor exact hetzelfde abonnement.

Online heeft al die jaren de lijnhuur 'doorbelast' of iets dergelijks.

Kan iemand mij vertellen hoe dat zit? Moeten internetproviders zoals Online.nl nog steeds 'lijnhuur' betalen aan KPN? Als ik niet toevallig een probleem met mijn modem gehad, had ik nu nog steeds 12 euro per maand lijnhuur betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Laatst online: 25-12-2024
Ik had een vergelijkbaar pakket destijds. Volgens mij hoefde ik geen lijnhuur te betalen vanwege het bellen basis. Misschien kun je hun vragen om dit met terugwerkende kracht terug te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Znorkus schreef op zondag 24 april 2016 @ 17:29:
Beste medetweakers,

Sinds 2009 had ik ......
Al zeven jaar lang is dit gaande? ;(

Waarvoor je precies betaalde staat in je oude contract en voorwaarden.
Kijk die na en dan weet je alles.

Er was vroeger een korte periode bij veel providers dat je de lijnhuur apart betaalde.
Maar al vlug werd toen de lijnhuur in het normale maandbedrag verwerkt.
Met beide bedragen apart zat je vroeger al in de buurt van kabel internet.

Wel had Wanadoo/Online vroeger de rare gewoonte om de lijnhuur wel op de factuur te zetten, maar dan
ook weer als korting dat bedrag in mindering te brengen.
Zo om te laten zien aan de klant hoeveel korting ze wel niet kregen.... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 09:52
Ja, dank heren, ik moet de eigen administratie in.
Jammer dat dit een losbladig archiefsysteem is met twee verhuizingen achter de rug en en vergaande desinteresse en 'het zal wel goed zijn' houding waar het op een internet-abo aankomt.

Zo wordt je elk jaar weer wat wijzer ;-) Ik zal eens kijken of ik nog wat kan vinden in een verhuisdoos. Online kan me de informatie in elk geval niet geven. Ik ben bang dat ik het maar moet slikken - er zitten alweer zo'n zes uurtjes werk in met de klantenservice van Online, en heb er eigenlijk alweer flink genoeg van. Voordat je eens iemand aan de lijn hebt die je duidelijk iets kunt vertellen ;-) Pfoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Znorkus schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 22:14:
Ja, dank heren, ik moet de eigen administratie in.
Je krijgt toch elke maand een factuur. 7 * 12 = 84 facturen. Staat daar niets in?
En je kan via 'Mijn Online' inloggen. Brengt je dat verder?

Als laatste kans kan je ook contact opnemen met Webcare via de bekende social media.
Wellicht dat die iets meer voor je kunnen betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mking
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Kan er iemand aan de voorwaarden van het voormalig Wanadoo Family + Telefonie Totaal komen? Ik ben ergens in 2007 lid geworden van destijds Wanadoo Family + Telefonie Totaal maar ik kan er niet achter komen of telefonie totaal nou zowel vast als mobiel bellen voor 10 eurocent per gesprek was. Want voor vaste nummers staat op mijn recente nota's wel 8 eurocent (ex. BTW) maar voor alle mobiele gesprekken wordt een per minuut prijs berekend. Maar ik DACHT toch echt (hoe ik het mij herinner), dat telefonie totaal betekende 10 eurocent PER GESPREK naar ZOWEL vast als mobiel.....

Wanadoo veranderde naar Orange en vervolgens naar T-Mobile (maar het heette dan Online.nl) en NU heet het nog steeds wel Online.nl maar is de eigenaar CanalDigitaal? Maar steeds zou alles qua voorwaarden/abonnementen hetzelfde blijven......

Overzicht lopende abonnementen

Product Minimale abonnementsperiode Einddatum abonnement Automatische verlenging
Snel Internet geen vast contract niet van toepassing Nee
Telefonie Totaal geen vast contract niet van toepassing Nee
Modem (Type: Wifi-B/G) geen vast contract niet van toepassing Ja

Ik zit ermee dat als blijkt dat het bij Telefonie Totaal inderdaad zo is/was dat vast EN mobiel 10 eurocent PER GESPREK kosten dat ik dan als het ware opgelicht wordt....want vast is wel 10 eurocent per gesprek maar mobiel worden er naar het lijkt minuut tarieven gerekend...want dat zorgt (het grootste deel) voor de maandelijkse grote fluctuaties in de maandnota's.

Ik had een tijdje geleden wel een link gevonden waar dan zeg maar de bijbehorende voorwaarden bij 'oudere' abonnementen stond (mijn abonnementperiode blijkt te stammen uit 2010...? Maar ik kan die link niet meer terugvinden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:33
Als je via de wayback machine kijkt: http://wayback.archive.or...vaste_telefonie/tarieven/

dan zie je dat er voor mobiel al in 2006 per minuut betaald moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mking
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
@Lizard: Oké bedankt! Wel makkelijk zo'n website als wayback machine! Toppie.

Weet nu wat er mij te doen staat voor wbt het internet/telefonie abonnement bij mijn ouderlijk huis. Overstappen! En wel per direct!

Zal direct van ADSL naar kabel (Ziggo) gaan. Die bestoken mijn ouders nu toch met één-of-andere '10 euro deal'. Daar doe ik dan nog Volop Bellen overheen á €10,95 en het totaalbedrag van tv+internet (25Mbps/2,5Mbps)+Volop Bellen wordt dan een vaste maandelijkse factuurbedrag van: (€18,25(dtv)+€10(internet+telefonie)+€10,95(Volop Bellen)) €39,20 per maand.

Denk dat dat het voordeligste is. (Waarbij ze ook de volledige snelheid echt zullen krijgen.)

Het huidige Online.nl abonnement dat ze hadden kost hun namelijk (het vaste bedrag) €36,50 (Internet 30Mbps + Telefonie Totaal). Dit was dan een effectieve internetsnelheid van 13Mbps max. En dat bedrag fluctueerde door het aantal telefoongesprekken. Vaste lijnen bellen was maar €0,10 per gesprek maar mobiel bellen dus een x bedrag per minuut. Waardoor de rekening steeds ergens fluctueerde tussen €45 á €55 p/m.

Dus dan is die €10 deal van Ziggo zo verkeerd nog niet lijkt mij.

[ Voor 27% gewijzigd door mking op 04-05-2016 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:14
mking schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 23:14:
[...]
Weet nu wat er mij te doen staat voor wbt het internet/telefonie abonnement bij mijn ouderlijk huis. Overstappen! En wel per direct!

Zal direct van ADSL naar kabel (Ziggo) gaan. Die bestoken mijn ouders nu toch met één-of-andere '10 euro deal'.
[...]
Hier vind je er meer informatie over: [Aanbieding] Ziggo internet + vast bellen voor €10 per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik ben vorig jaar klant geworden bij online.nl en heb sindsdien op mijn Internet 50 Mb/s abonnement (50x5) steevast een 46,0Mbps download en een 5,5Mbps upload.

Om een onduidelijke reden is mijn upload rond 13-14 april 2016 ineens bijna verdubbeld (naar 10Mpbs), terwijl downloadsnelheid, latency en abonnement exact hetzelfde zijn gebleven.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CKhw0tp.png

Inmiddels zit ik al bijna een maand op deze hogere upload. Weet iemand wat er gebeurt kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 07:14
scorpion303 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 13:40:
[...]
Inmiddels zit ik al bijna een maand op deze hogere upload. Weet iemand wat er gebeurt kan zijn?
Aanpassing in het KPN-systeem waarschijnlijk. Ik heb het op mijn Telfort lijn ook sinds een week of twee.

P.S. Waarmee lees je dat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Dank! Het lijkt inderdaad verband te houden met de bredere KPN uitrol van 'vectored VDSL', zoals een half jaartje geleden aangekondigd in het volgende artikel: nieuws: KPN brengt 100Mbit/s-vdsl naar nog eens 1,5 miljoen huishoudens

In de 'grote Telfort topic' kom ik meer van dit soort reacties tegen:
Pedro_Newbie schreef op woensdag 13 april 2016 @ 20:15:
..
Ik heb van origine een 40/4 abonnement maar ik heb in februari, na een upgrade van de wijkkast, automatisch 50/5 (52000 / 5224) gekregen.
Sinds vannacht heb ik echter 52/10 (52000 / 10448)
..
Ben erg benieuwd of kpn/telfort/online de hogere upload snelheid in stand houden of deze weer terugschroeven naar de maximale abonnement-snelheden.

@ThinkPad, ik heb al een jaartje of twee een SamKnows Whitebox kastje staan. Ik doe er eigenlijk nooit iets mee, maar in dit geval kwam ie wel van pas! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikislief
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 20:09
Ik kwam gisteravond tien uur thuis uit mijn werk, toen bleek dat het internet al vanaf een uur of vijf plat lag. Een modem reset en factory reset werkten niet, en de telefonische helpdesk was al een uur dicht.

Vanmorgen het webcare team bereikt, en blijkbaar ben ik overgezet naar het kpn netwerk, waarbij iets is misgegaan. De monteur van online.nl kan gelukkig maandag al langskomen. Slechts vijf dagen zonder internet! Waar maak je dat nog mee..

Ik ben dus stomend op tilt, en als mijn contract in augustus afloopt ben ik weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-05 20:37
rikislief schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:49:
Ik kwam gisteravond tien uur thuis uit mijn werk, toen bleek dat het internet al vanaf een uur of vijf plat lag. Een modem reset en factory reset werkten niet, en de telefonische helpdesk was al een uur dicht.

Vanmorgen het webcare team bereikt, en blijkbaar ben ik overgezet naar het kpn netwerk, waarbij iets is misgegaan. De monteur van online.nl kan gelukkig maandag al langskomen. Slechts vijf dagen zonder internet! Waar maak je dat nog mee..

Ik ben dus stomend op tilt, en als mijn contract in augustus afloopt ben ik weg.
Heb ditzelfde probleem, bij mij konden ze enkelt na 2 weken pas langs komen...
Nadat het "gefixt" was heb ik nog maar een download van 5mb. Ze konden hier niets aan veranderen verder :F

Ik ben dus ook opzoek naar een ander abonnement/provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Heeft iemand hier ook traag internet? De upload is goed, maar de ping en download is megatraag.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:28
Moet hier onderhand de topic start niet bijgewerkt worden?
Info die daar staat ziet er wel heel erg oud uit...

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:33
timmie1 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 22:24:
Moet hier onderhand de topic start niet bijgewerkt worden?
Info die daar staat ziet er wel heel erg oud uit...
Zelf ben ik al een tijdje van Online overgestapt. Mocht iemand anders willen meehelpen stuur maar een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Intussen is internet nog steeds erg traag. Denk aan 2 tot 6 Mbit, in plaats van 50Mbit. De upload is wel goed (zelfs meer dan normaal > geen 5Mbit, maar 9Mbit).

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5396192060.png

[ Voor 28% gewijzigd door Luxicon op 11-06-2016 18:05 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Hier hetzelfde, ook erg traag. Nu kan ik vanwege de afstand tot de centrale normaal max 4 Mbit halen. Maar haal nu maar ~2 Mbit.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5396340081.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 19:21
DaanDH schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:55:
[...]

Heb ditzelfde probleem, bij mij konden ze enkelt na 2 weken pas langs komen...
Nadat het "gefixt" was heb ik nog maar een download van 5mb. Ze konden hier niets aan veranderen verder :F

Ik ben dus ook opzoek naar een ander abonnement/provider.
Bij een kennis van me heeft het 4 (!) weken geduurd voordat er een monteur kwam. Alleen toen kwam er geen bitje binnen op de lijn. Geen internet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Hier is er nog steeds storing. Net zo bij een vriend in de buurt.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Volgens de log van mijn modem zou het bij mij iets na achten vanochtend opgelost moeten zijn en een kwartier later ook weer telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Hageneis schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 22:04:
Volgens de log van mijn modem zou het bij mij iets na achten vanochtend opgelost moeten zijn en een kwartier later ook weer telefonie.
En was dat ook opgelost of zag je dat op afstand?

Het is opgelost inmiddels!

[ Voor 4% gewijzigd door Luxicon op 15-06-2016 18:50 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Ik zag in de log wanneer de verbindingen weer tot stand kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 09:59

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
Lizard schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 17:15:
[...]

Zelf ben ik al een tijdje van Online overgestapt. Mocht iemand anders willen meehelpen stuur maar een DM.
DM verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:01
Een tijdje terug had online een nieuw modem opgestuurd, perfect werkende vdsl2 verbinding op 30 Mbit.

Maar een paar weken geleden is dat 10 Mbit geworden. Als ik de postcodecheck do beweren ze ook maar 7Mbit te kunnen leveren. Hebben ze ons bij wijze van service omgezet naar 10 Mbit omdat ze denken de 30 niet te halen ofzo?

Modem traint in op 10 Mbit maar beweert 20 te kunnen halen op adsl2.

Verbinding valt ook regelmatig een minuut of wat weg 's nachts, uur of 12 meestal. Vraag me af waar ze mee bezig zijn.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik wordt door Online binnenkort ook overgezet naar het nieuwe netwerk (van KPN?). Ik heb op het moment een Fritz!Box 7170 gelijk aan de telefoonkabel hangen. Weet iemand of die ook automatisch overgezet wordt op het nieuwe netwerk? Of eventueel wat de (eventuele) nieuwe instellingen zijn? Ik heb een ADSL Extra abonnement. Ik heb de Online klantenservice al gebeld, maar die mogen niets zeggen want ze verlenen geen ondersteuning op andere modems |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

Het zou kunnen dat je de VPI/VCI instellingen moet veranderen van: 8/35 naar 8/48

Ben wel benieuwd of ze nog met een persoonlijk aanbod komen. Dat had de klantenservice een tijdje terug tegen mij gezegd toen ik informeerde over een snelheidsupgrade.
Enige wat in de email staat is een verhoging van 0,60 euro. (van € 25,42 per maand naar € 26,02 per maand)
Gelukkig betaal ik maar 16,26 per maand

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:34

BoAC

Memento mori

Is het zo dat wanneer Online gebruik maakt van het KPN netwerk, dat je dan niet meer op de 8Mb zit maar gewoon de volle beloofde bandbreedte krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
BoAC schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 10:59:
Is het zo dat wanneer Online gebruik maakt van het KPN netwerk, dat je dan niet meer op de 8Mb zit maar gewoon de volle beloofde bandbreedte krijgt?
Nee, zeker niet.
Bij de aansluiting van mijn moeder heeft al jaren adsl2 met 10/1 mbit, ook al is er ook al jaren vdsl van 100 mbit mogelijk en het abonnement van 30 mbit is er niks veranderd na de overstap naar het KPN netwerk.
Ook al zeiden ze van wel in de brief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fjorden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Soldaatje schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 19:10:
[...]

Nee, zeker niet.
Bij de aansluiting van mijn moeder heeft al jaren adsl2 met 10/1 mbit, ook al is er ook al jaren vdsl van 100 mbit mogelijk en het abonnement van 30 mbit is er niks veranderd na de overstap naar het KPN netwerk.
Ook al zeiden ze van wel in de brief.
Bij mij is ook niets veranderd. In ieder geval niet automatisch, behalve dan de prijs. Van 15 euro p.m. (indertijd een T-Mobile combinatie abo) naar 23 euro p.m. voor dezelfde 10Mbit. In telefonisch contact met de klantenservice kreeg ik het 'persoonlijke' aanbod van 24 euro p.m. voor 30Mbit. Zo persoonlijk dat iedere nieuwe klant dit kan afsluiten via online.nl.

Ik ga een NLE experimentje wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Situatie:
Oude abbo gewijzigd naar nieuw adres, later beide abbo's schriftelijk (herhaaldelijk) en telefonisch (herhaaldelijk) opgezegd maar wijziging loopt nog steeds door op nieuwe adres met nieuw abbo! Herhaaldelijk bellen/mailen helpt niet. Me zus blijft spookmails ontvangen dat ze per 10-11-2016 word omgezet naar nieuw netwerk!
De wanorde bij online.nl is echt hopeloos! Weet iemand een juiste direct telefoonnummer te geven van iemand op het hoogste niveau die deze procedure kan stopzetten?! Zonder naar afdelingen doorgeschakeld te worden die niets kunnen betekenen? 8)7 :? :X
Ervaringen? _/-\o_ Tips?

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:42
27 december 2016 deze e-mail gekregen, kan dit zomaar? Juist bij Online gebleven voor deze functionaliteit i.c.m. de prijs.

Uw klantnummer: X

PWP hosting verdwijnt

Geachte X,

U maakt op dit moment gebruik van een gratis PWP (Personal Web Pages) hosting pakket voor uw persoonlijke website. Helaas is deze dienst verouderd en wordt daarom per 31 januari 2017 stopgezet.

Wij willen u graag een alternatief bieden. Daarom hebben we een afspraak gemaakt met Capitar IT Group BV. Capitar kan u verschillende hostingpakketten aanbieden vanaf € 5 per maand.

Als u zich voor 15 januari bij Capitar aanmeldt, dan blijft u huidige pagina bewaard tot en met maart 2017 en heeft u ruim de tijd om uw inhoud om te zetten naar de nieuwe omgeving.

My Web & My Sport
Maakt u naast PWP ook gebruik van de My Web of My Sport pagina’s? Deze zullen per 31 januari 2017 definitief vervallen.

Wie is Capitar IT Group?
Capitar is gespecialiseerd in de hosting van websites voor kleine en grote klanten en innoveert deze diensten voortdurend. Wij hebben al lange tijd een goede relatie met Capitar als partner bij het leveren van diensten. Uw website en andere hostingactiviteiten blijven dus in goede en kundige handen.

Aanmelden?
Op www.capitar.com/aanmelden/ vindt u meer informatie en kunt u zich direct aanmelden. Heeft u een klantnummer van Online.nl of Euronet dan krijgt u ook nog eens een korting van € 1 per maand.

Met vriendelijke groet,

X
Online.nl

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:28
Jumpman schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 19:17:
27 december 2016 deze e-mail gekregen, kan dit zomaar? Juist bij Online gebleven voor deze functionaliteit i.c.m. de prijs.

Uw klantnummer: X

PWP hosting verdwijnt

Geachte X,

U maakt op dit moment gebruik van een gratis PWP (Personal Web Pages) hosting pakket voor uw persoonlijke website. Helaas is deze dienst verouderd en wordt daarom per 31 januari 2017 stopgezet.

Wij willen u graag een alternatief bieden. Daarom hebben we een afspraak gemaakt met Capitar IT Group BV. Capitar kan u verschillende hostingpakketten aanbieden vanaf € 5 per maand.

Als u zich voor 15 januari bij Capitar aanmeldt, dan blijft u huidige pagina bewaard tot en met maart 2017 en heeft u ruim de tijd om uw inhoud om te zetten naar de nieuwe omgeving.

My Web & My Sport
Maakt u naast PWP ook gebruik van de My Web of My Sport pagina’s? Deze zullen per 31 januari 2017 definitief vervallen.

Wie is Capitar IT Group?
Capitar is gespecialiseerd in de hosting van websites voor kleine en grote klanten en innoveert deze diensten voortdurend. Wij hebben al lange tijd een goede relatie met Capitar als partner bij het leveren van diensten. Uw website en andere hostingactiviteiten blijven dus in goede en kundige handen.

Aanmelden?
Op www.capitar.com/aanmelden/ vindt u meer informatie en kunt u zich direct aanmelden. Heeft u een klantnummer van Online.nl of Euronet dan krijgt u ook nog eens een korting van € 1 per maand.

Met vriendelijke groet,

X
Online.nl
Inderdaad, precies dezelfde mail ontvangen, samen met een mail dat de gratis @online.nl mailadressen verdwijnen(Tenzij je er een speciaal abonnement voor neemt). En ja, het kan zomaar want het waren extra diensten.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar goed, je kunt ook op een andere plaats wel weer een gratis website maken. :)

Alles wat je nu op de oude site hebt staan overhevelen naar de nieuwe. (Of in ieder geval voor
31 januari een lokale kopie van opslaan.) Eventuele DNS verwijzing veranderen en klaar is Kees.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2017 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:42
Verwijderd schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 20:44:
Maar goed, je kunt ook op een andere plaats wel weer een gratis website maken. :)

Alles wat je nu op de oude site hebt staan overhevelen naar de nieuwe. (Of in ieder geval voor
31 januari een lokale kopie van opslaan.) Eventuele DNS verwijzing veranderen en klaar is Kees.
Gratis, zonder reclame of andere addertjes onder het gras? Ik had mijn eigen domeinnaam er aan gekoppeld.

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 03-01-2017 23:34 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpman schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 23:33:
Gratis, zonder reclame of andere addertjes onder het gras?
Ik had mijn eigen domeinnaam er aan gekoppeld.
Nou ja, 'gratis' door reclame dan wel waarschijnlijk. Het moet toch ergens door betaald worden. ;)
Zo heb ik zelf ook jaren een website gehad. Gewoon degene kiezen die het
minst irritant de reclames in jouw website verwerkt of in pop ups laat zien. :D
En je domeinnaam kan dan daar wel weer aan gekoppeld worden.

En anders toch een paar euro per maand er aan besteden als je website er
belangrijk genoeg voor is. Hoeft op zich echt niet duur te zijn. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2017 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Ik heb de mail over het verdwijnen van de @online.nl mailadressen waarschijnlijk gemist, doordat ik in mijn-online.nl een oud/niet werkend extern mail adres had staan.

Ik vind het geen enkel probleem dat mijn niet gebruikte online.nl adres komt te vervallen, maar vroeg me wel af of dit vanzelf gebeurt of dat ik hier expliciet om moet vragen (en anders extra moet gaan betalen), Kan iemand me bijpraten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 10:53
fjorden schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:14:
[...]

Bij mij is ook niets veranderd. In ieder geval niet automatisch, behalve dan de prijs. Van 15 euro p.m. (indertijd een T-Mobile combinatie abo) naar 23 euro p.m. voor dezelfde 10Mbit. In telefonisch contact met de klantenservice kreeg ik het 'persoonlijke' aanbod van 24 euro p.m. voor 30Mbit. Zo persoonlijk dat iedere nieuwe klant dit kan afsluiten via online.nl.
Dit zelfde heb ik ook gehad, ik heb met de klantenservice gebeld en heb me aangemeld voor 50mbit, ik zou dat uiterlijk de 25ste moeten kunnen halen dus ik ben benieuwd

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjorden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
shure-fan schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 01:24:
Dit zelfde heb ik ook gehad, ik heb met de klantenservice gebeld en heb me aangemeld voor 50mbit, ik zou dat uiterlijk de 25ste moeten kunnen halen dus ik ben benieuwd
Ik ben overgestapt naar NLEx en ondanks dat er best een aantal negatieve ervaringen in diverse fora staan genoemd, is de overstap bij mij soepel verlopen.

Er waren wel wat e-mails met foutieve data, maar door de klantenservice (niet telefonisch, maar via whatsapp) steeds snel geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrake
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-04 10:24
Mijn ouders hebben internet van Online en ik moet zeggen, wat een drama is het bij hun zeg.

Sinds ze overgestapt zijn op het "nieuwe" netwerk van KPN is het dweilen met de kraan open. Aangezien mijn ouders er beide niet echt kaas van gegeten hebben en mijn vader door Online van het kastje naar de muur gestuurd werd ben ik voor hun gaan bellen, maar zodra ze bij Online door kregen dat ik er wel degelijk verstand van had weigeren ze me nog te woord te staan omdat ik niet de betalende klant ben. Nogal struisvogel politiek zeg maar.

Maar goed, ik heb dit toen met KPN opgepakt omdat het toch via hun netwerk loopt, even kijken of die me verder konden helpen. Wat blijkt, de vriendelijke dame van KPN kon mij vertellen dat het netwerk dat Online huurt is helemaal niet zo nieuw als dat Online doet vermoeden maar betreft het oude netwerk dat KPN zelf niet meer gebruikt en dat dit capaciteit problemen oplevert in gebieden waar meerdere klanten met Online zitten.

Mijn advies dan ook voor wie Online.nl overweegt... kijk verder en bespaar jezelf een hoop ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
Ik ben afgelopen 17/1 "overgezet" van mijn oude adsl 10/1 lijn naar een "nieuwe" 50 mbit lijn,

Wou die ochtend snel even een speedtest uitvoeren omdat ik weg moest, bleek dat online mijn modem al gereset had en voorzien had van een nieuw profiel "kw-???-50" ofzo, kpn wholesale, bla bla, 50mbit.

Ik kom in de middag thuis en doe alsnog de speedtest nadat ik mijn modem als bridge heb ingesteld..

Heeft online nog steeds mijn oude snelheid aangehouden....

Binnen 3 tot 5 werkdagen krijg ik antwoord van online wat ze hieraan gaan doen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Shrake schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:47:
Maar goed, ik heb dit toen met KPN opgepakt omdat het toch via hun netwerk loopt, even kijken of die me verder konden helpen. Wat blijkt, de vriendelijke dame van KPN kon mij vertellen dat het netwerk dat Online huurt is helemaal niet zo nieuw als dat Online doet vermoeden maar betreft het oude netwerk dat KPN zelf niet meer gebruikt en dat dit capaciteit problemen oplevert in gebieden waar meerdere klanten met Online zitten.
Dat KPN je überhaupt geholpen heeft verbaasd me, je bent immers geen klant van KPN. Online medewerkes verwijten KPN een KPN medewerkers verwijten Online. Beide onzin. Online zit op de zelfde infrastructuur als KPN, dit is van KPN Wholesale, de netbeheerder. Maar waarschijnlijk heeft Online gewoon te weinig bandbreedte ingekocht bij KPN Wholesale om alle klanten na de migraties op een degelijke snelheid te houden.
Mijn advies dan ook voor wie Online.nl overweegt... kijk verder en bespaar jezelf een hoop ellende.
;)
shure-fan schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 23:55:
Ik ben afgelopen 17/1 "overgezet" van mijn oude adsl 10/1 lijn naar een "nieuwe" 50 mbit lijn,

Wou die ochtend snel even een speedtest uitvoeren omdat ik weg moest, bleek dat online mijn modem al gereset had en voorzien had van een nieuw profiel "kw-???-50" ofzo, kpn wholesale, bla bla, 50mbit.

Ik kom in de middag thuis en doe alsnog de speedtest nadat ik mijn modem als bridge heb ingesteld..

Heeft online nog steeds mijn oude snelheid aangehouden....

Binnen 3 tot 5 werkdagen krijg ik antwoord van online wat ze hieraan gaan doen,
Intrainen van je modem duurt gewoon een paar dagen, zolang je niet in een probleem gebied zit met migratieproblemen zul je gewoon de snelheid van fourstack moeten hebben mits je dit ook afneemt.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Ik ben ook op 17/1 omgezet en het is bepaald geen verbetering. Waar ik eerst 3072 up en 29000 down haalde is de snelheid nu langzaam treuggezakt naar een schamele 2039 up en 17022 down. Dat lijkt te bevestigen dat er te weinig bandbreedte is ingekocht. Vooralsnog geen succes met hun contactcentrum dus ik overweeg ingebrekestelling. Jammer, vanaf 2009 goede provider aan gehad voor een goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
ben ik ook weer eens...

ik ben ook sinds jaren trouwe klant geweest van online, tot ze de prijs verhoogden,
Ik heb gebeld dat ze me mogen upgraden naar 50mbit vdsl, op voorwaarde dat er aan mijn kant niks zou veranderen (ik wou geen nieuw modem en andere rommel, if it aint broke dont fix it) en ik wou er gewoon geen gedoe enzo van hebben

17/1 een mailtje gekregen dat ik aangesloten was op de nieuw verbinding.. speedtestje gedaan, niks hoor, nog steeds dezelfde snelheid als met mijn 10mbit verbinding.

Gister kreeg ik ineens een mailtje van Online dat ze mijn modem niet konden benaderen (klopt staat als transparant modem te werken) en dat ze me een nieuw modem hebben opgestuurd. (terwijl ik mijn oude modem wilde gebruiken en dat kon prima volgens de helpdesk)

vandaag uit nieuwsgierigheid mijn huawei gereset, en jawel een goede nieuwe snelheid, maar kan de router zelf niet meer benaderen (om em transparant in te stellen)

Ik bel hierop de technische helpdesk (088 0038567) met de vraag wat hieraan te doen is,
en word gewoon afgewimpeld met "niks meneer, u heeft toch internet? dat wilde u toch"

Jaren lang ben ik een zeer tevreden klant van ze geweest, maar ik denk erover om over te stappen naar een andere provider
Je brengt meer geld naar ze en krijgt er werkelijk waar niets voor terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
@shure-fan

Ik ben óók sinds jaren trouwe (èn tevreden) klant geweest van online, tot ze uit het niets de prijs verhoogden.
Vaag verhaal over nieuw begin.
Na een heleboel geharrewar wat het in zou houden (meer geld voor helemaal NIETS concreets) heb ik geprobeerd over te stappen naar Tele2. Dat werd eigenlijk een nòg groter drama, de overstap werd op een of andere manier dwarsgezeten. De 'overstapservice' werkte niet, Tele2 of de aboverkoper veranderden keer op keer mijn bestelling in iets duurders, zodat ik steeds moest annuleren.
Omdat uiteindelijk mijn ADSL2-verbinding van Online toch weer op gang kwam heb ik maar geaccepteerd dat ik daar nog een poosje moest blijven tegen 16% hogere prijs.
Echter de laatste tijd is het weer even erg als in november. Internet is zéér traag of helemaal dood.
Dat ik er weg wil is weer helemaal actueel.

Helaas zijn er bijna geen puur ADSL2-alleen-internet leveranciers meer. Je kan het nog wel krijgen (bv NLE) maar dan moet je wel de prijs betalen voor alles-in-een... we worden gewoon gepiepeld.
Ik zie het nog even aan, ik moet wel. Maar er moet toch ooit eens een provider met een verlossend aanbod komen, zodat Online de genadeklap krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
Ik heb vandaag 2 uren met de klantenservice aan de lijn gehangen, en besloten dat ik op ga zeggen.
De beerput die nu open getrokken is is het niet waard om hierbij te blijven,

Met als klap op de vuurpijl dat ze me via het "contract" willen gijzelen voor de komende 2 jaar...

Daar gaan nog wat aangetekende brieven naartoe, schandalig hoe ze met mensen omgaan

Volgende week ziggo aanvragen en hopen dat de problemen dan voorbij zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Ook hier een overstappen vanaf Online.nl. Heb nu een half jaar Tele2 ADSL met gratis telefoon (waar ik niks mee doe) voor 22E in de maand. Internet werkt prima. Overstap ging niet helemaal goed, maar is door de uitstekende helpdesk van Tele2 goed opgelost zonder echte downtime en binnen 3 werkdagen. Als ik bovenstaande zo lees heb ik nog geen spijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Hier ook hetzelfde verhaal.

Sinds vandaag betaal ik 26,02 euro, terwijl ik vorige maand nog maar 16,26 euro hoefde te betalen.
Verbinding is er sinds de overstap naar KPN niet beter op geworden. (was 14mbit, nu nog steeds 14mbit)

Bij mij in de flat kan bijna iedereen een 100mbit VDSL lijn krijgen, maar volgens de klantenservice zit ik nog op een "oude kaart".

Al 3x gebeld, maar ze kunnen er niks aan doen, omdat ze afhankelijk zijn van KPN.
De laatste persoon die ik sprak vertelde mij, dat KPN het advies had gegeven om over te stappen naar KPN.
Lekker klantjepik is dat van KPN wholesale...

Heb nog even een scriptje gedraaid op fourstack, om even te vergelijken met de buren. Zouden ze een capaciteitsprobleem hebben in de centrale?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
Postcd HN   Centrale      ADSL2+    VDSL2*     Bonding*
5025GD 2    Tb-ADK,Tb-C   16 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GD 4    Tb-ADK,Tb-C   15 Mb/s   100 Mb/s   -
5025GD 6    Tb-ADK,Tb-C   15 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GD 8    Tb-ADK,Tb-C   14 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GD 10   Tb-ADK,Tb-C   13 Mb/s   100 Mb/s   180 Mb/s
5025GD 12   Tb-ADK,Tb-C   16 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GD 14   Tb-ADK,Tb-C   16 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GD 16   Tb-ADK,Tb-C   14 Mb/s   100 Mb/s   -
5025GD 18   Tb-ADK,Tb-C   16 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GD 20   Tb-ADK,Tb-C   16 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GD 22   Tb-ADK,Tb-C   17 Mb/s   100 Mb/s   -
5025GD 24   Tb-ADK,Tb-C   17 Mb/s   100 Mb/s   -
5025GD 26   Tb-ADK,Tb-C   17 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GD 28   Tb-ADK,Tb-C   17 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GD 30   Tb-ADK,Tb-C   17 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GD 32   Tb-ADK,Tb-C   17 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GD 34   Tb-ADK,Tb-C   17 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GD 36   Tb-ADK,Tb-C   17 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GD 38   Tb-ADK,Tb-C   17 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GD 40   Tb-ADK,Tb-C    9 Mb/s   100 Mb/s   120 Mb/s
5025GD 42   Tb-ADK,Tb-C   15 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GD 44   Tb-ADK,Tb-C   15 Mb/s   100 Mb/s   -
5025GD 46   Tb-ADK,Tb-C   14 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GD 48   Tb-ADK,Tb-C   13 Mb/s   100 Mb/s   180 Mb/s
5025GD 50   Tb-ADK,Tb-C   16 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GD 52   Tb-ADK,Tb-C   16 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GD 54   Tb-ADK,Tb-C   16 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GD 56   Tb-ADK,Tb-C   16 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GD 58   Tb-ADK,Tb-C   16 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GD 60   Tb-ADK,Tb-C   17 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GD 62   Tb-ADK,Tb-C   16 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GD 64   Tb-ADK,Tb-C   17 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GD 66   Tb-ADK,Tb-C    9 Mb/s    10 Mb/s   -
5025GD 68   Tb-ADK,Tb-C   17 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GD 70   Tb-ADK,Tb-C   17 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GD 72   Tb-ADK,Tb-C   17 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GD 74   Tb-ADK,Tb-C   17 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GD 76   Tb-ADK,Tb-C   17 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GD 78   Tb-ADK,Tb-C    9 Mb/s   100 Mb/s   120 Mb/s
5025GE 80   Tb-ADK,Tb-C    9 Mb/s    14 Mb/s    28 Mb/s
5025GE 82   Tb-ADK,Tb-C   15 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GE 84   Tb-ADK,Tb-C   15 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GE 86   Tb-ADK,Tb-C   14 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GE 88   Tb-ADK,Tb-C   13 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GE 90   Tb-ADK,Tb-C   16 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GE 92   Tb-ADK,Tb-C   16 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GE 94   Tb-ADK,Tb-C   16 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GE 96   Tb-ADK,Tb-C   16 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GE 98   Tb-ADK,Tb-C   16 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GE 100  Tb-ADK,Tb-C   17 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GE 102  Tb-ADK,Tb-C   16 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GE 104  Tb-ADK,Tb-C   17 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GE 106  Tb-ADK,Tb-C    9 Mb/s   100 Mb/s   110 Mb/s
5025GE 108  Tb-ADK,Tb-C   17 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GE 110  Tb-ADK,Tb-C   17 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GE 112  Tb-ADK,Tb-C    9 Mb/s   100 Mb/s   120 Mb/s
5025GE 114  Tb-ADK,Tb-C   17 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GE 116  Tb-ADK,Tb-C   17 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GE 118  Tb-ADK,Tb-C    9 Mb/s   100 Mb/s   120 Mb/s
5025GE 120  Tb-ADK,Tb-C    9 Mb/s    14 Mb/s    28 Mb/s
5025GE 122  Tb-ADK,Tb-C    9 Mb/s    14 Mb/s    28 Mb/s
5025GE 124  Tb-ADK,Tb-C   16 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GE 126  Tb-ADK,Tb-C   16 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GE 128  Tb-ADK,Tb-C   13 Mb/s   100 Mb/s   180 Mb/s
5025GE 130  Tb-ADK,Tb-C   15 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GE 132  Tb-ADK,Tb-C   15 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GE 134  Tb-ADK,Tb-C   14 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GE 136  Tb-ADK,Tb-C   14 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GE 138  Tb-ADK,Tb-C   14 Mb/s   100 Mb/s   -
5025GE 140  Tb-ADK,Tb-C   17 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GE 142  Tb-ADK,Tb-C   17 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GE 144  Tb-ADK,Tb-C   17 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GE 146  Tb-ADK,Tb-C    9 Mb/s    10 Mb/s    20 Mb/s
5025GE 148  Tb-ADK,Tb-C   17 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GE 150  Tb-ADK,Tb-C    9 Mb/s    28 Mb/s    55 Mb/s
5025GE 152  Tb-ADK,Tb-C    9 Mb/s   100 Mb/s   120 Mb/s
5025GE 154  Tb-ADK,Tb-C   17 Mb/s   100 Mb/s   -
5025GE 156  Tb-ADK,Tb-C   17 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GE 158  Tb-ADK,Tb-C    9 Mb/s    24 Mb/s    50 Mb/s
5025GG 160  Tb-ADK,Tb-C   16 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GG 162  Tb-ADK,Tb-C   16 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GG 164  Tb-ADK,Tb-C   13 Mb/s   100 Mb/s   180 Mb/s
5025GG 166  Tb-ADK,Tb-C   15 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GG 168  Tb-ADK,Tb-C   15 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GG 170  Tb-ADK,Tb-C   14 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GG 172  Tb-ADK,Tb-C   14 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GG 174  Tb-ADK,Tb-C   14 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GG 176  Tb-ADK,Tb-C   17 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GG 178  Tb-ADK,Tb-C   17 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GG 180  Tb-ADK,Tb-C   16 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GG 182  Tb-ADK,Tb-C   16 Mb/s   100 Mb/s   -
5025GG 184  Tb-ADK,Tb-C   16 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GG 186  Tb-ADK,Tb-C   14 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GG 188  Tb-ADK,Tb-C   14 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GG 190  Tb-ADK,Tb-C   16 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GG 192  Tb-ADK,Tb-C   16 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GG 194  Tb-ADK,Tb-C   16 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s
5025GG 196  Tb-ADK,Tb-C   16 Mb/s   100 Mb/s   200 Mb/s

[ Voor 84% gewijzigd door Jimbolino op 27-01-2017 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Niet online
Hey hier ook een oude, toenmaals tevreden Online-klant. Nog van het T-Mobile tijdperk. Afgelopen december is de migratie goed gegaan. Haalde nog steeds de 10-11 Mbit van voorheen op mijn ADSL2 lijntje. Sinds deze week heb ik alleen af en toe gedonder met streams kijken. Een speedtestje leert dat ik tegenwoordig maar 3-6 Mbit haal. Maar eens in de gaten houden of dit aanhoudt en zoja, overstappen.

Edit:
Kennelijk waren ze bezig met onderhoud op het netwerk o.i.d. De speedtest vandaag is een stuk beter. Ping is van 30 naar 15 ms gegaan en ik haal weer ~12 Mbit down. Niet veel, maar genoeg voor mij 8)

[ Voor 21% gewijzigd door KC Boutiette op 08-02-2017 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwaas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-08 11:34

dwaas

_

Abo voor ouders geprobeerd over te sluiten. TV er af en trager internet. Resultaat was een facturatie van duurdere pakketten. Migratie was finaal misgegaan. Ouders gingen de betalingen storneren.
Bellen is ondoenlijk met de wachttijden. Melding per email gedaan.

Maand later opgezegd en KPN aangevraagd. Paar dagen daarna kwam reactie op het eerste bericht. Ze gaven toe dat het bij migratie mis is gegaan en er werd een ticket aangemaakt. Daarna kwam het 2e bericht van opzegging bij ze binnen. Nogmaals contact gehad, maar vanwege de aanvraag bij KPN konden ze niets doen tot dat weer geannuleerd was. En of "jullie de betwiste bedragen niet gewoon kunnen betalen".

We hebben ze betaald. Teveel en ook voor diensten die ze niet hadden, maar er meteen een opzegging bij gedaan en de aanvraag bij KPN weer hervat. Slechte ervaring dus. Onze levens lang nemen we geen Online meer en zouden we het ook niet aan willen bevelen.

King for a day,... fool for a lifetime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Hier ook een betaling laten storneren aangezien ze voor de zoveelste keer 20 euro teveel afgeschreven hadden en mijn pa geen zin had om weer een maand te moeten wachten tot zij hun fout zouden herstellen door het te verrekenen met de volgende factuur. Een dag later was de telefoon afgesloten omdat we een betalingsachterstand zouden hebben... Dat we nog 170 euro van ze krijgen omdat we meer dan een jaar op profiel 20mbit gezeten hebben ipv de 30 waar we voor betaalden (kwamen ze ook pas achter nadat ze 5 monteurs gestuurd hadden en zelfs toen heeft het nog maanden geduurd voor ze zo slim waren om het om te zetten) telt blijkbaar ook niet mee, "dat wordt verrekend aan het einde van uw contract"... Online is echt een bende amateurs, kunnen echt niks. Zelfs hun beloftes over terugbellen hoe het ermee staat houden ze zich niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:05

Tazzios

..

Heeft er iemand ervaring met het gebruiken van een eigen modem? Ik zou graag de HG-655 willen vervangen maar het is niet duidelijk in de pricewatch welke vectored VDSL ondersteunen en wat de betreffende instellingen zouden moeten zijn.

Ik heb deze geprobeerd pricewatch: TP-Link N600 (TD-W9980). Daarmee kreeg ik een trage 3Mbit DSL connectie maar geen internet IP toegewezen. Kan aan modem of aan de instellingen hebben gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Wat mij opviel is dat als je van modem wisselt, je erg lang moet wachten voordat je een nieuw ip adres krijgt.
Ik ging van een oude Speedtouch naar een nieuw Zyxel modem, en moest 2 uur wachten voordat ik een DHCP lease kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:05

Tazzios

..

Ik zal hem vanavond dan nog eens aansluiten. Maar wat moet je als gebruikersnaam en ww opgeven?
Verder 8/48 ivm dat online nu het KPN netwerk gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Niet online
Tazzios schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 16:42:
Ik zal hem vanavond dan nog eens aansluiten. Maar wat moet je als gebruikersnaam en ww opgeven?
Verder 8/48 ivm dat online nu het KPN netwerk gebruikt.
Ik heb voor de netwerkveranderingen van eind 2016 altijd de instellingen van dit forum gebruikt op mijn Fritz!Box 7170. Nu werkt dat helaas niet meer omdat ik op de Fritz geen VLAN kan instellen. Ben dus weer terug naar de Huawei. Als de instellingen uit de FAQ niet werken kun je nog even verder rondkijken op dat forum of anders even vragen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_hc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 19:20
Hier gaat online de deur uit, we hebben al sinds 7 juli geen internet meer, twee keer een monteur ingepland, de eerstte keer een briefje in de bus dat we niet thuis waren terwijl we wel thuis waren. Bij de tweede afspraak zouden we weer niet thuis zijn, dit maal geen briefje in de bus of iets.Bij het maken van de afspraak werd aangegeven dat het standaard procedure was dat de monteur belt voor hij komt (de eerste keer niet gebeurd maar oké). Dus hebben we het nummer gegeven van mijn zusje die op het tijdstip thuis zou zijn. Maar niet gebeld, geen monteur gezien, geen briefje. Hij zou op vrijdag middag komen maar ik gok dat de monteur bijtijds weekend wou. Vrijdag dus maar weer een nieuwe afspraak geprobeerd te maken, werd er beloofd dat er maandag terug gebeld zou worden en dat er misschien zelfs maandag middag al een monteur kon komen.Vervolgens vandaag niet gebeld dus maar weer daarheen gebeld, wordt er verteld dat de mevrouw dat vrijdag wel beloofd kan hebben maar dat het niet kan. Dus nu komt donderdag de monteur. Ondertussen zijn we er wel een beetje klaar mee.
Dus vandaag via het klachten formulier op de website het verhaal samengevat en een klacht van gemaakt (want lang wachten en we moeten dus 2x voorrij kosten betalen (2x €45 omdat we niet thuis zouden zijn terwijl we dat wel waren.

De reactie ging totaal niet inhoudelijk in op de klacht en de voorrij kosten. Daarnaast staat onder de mail: "Uw vraag: " met mijn verzonden klacht terwijl het een klacht was dus het lijkt dat klachten de zelfde route afleggen als vragen en het dus ook maar half opgepakt wordt.

Hoop dat de monteur donderdag alles spits krijgt ga ik daarna een poging doen die kosten kwijt gescholden te krijgen. Erg jammer dat na 4 jaar klant te zijn geweest het zo moet eindigen. Heb hiervoor eigenlijk enkel goede ervaringen gehad met de service van online.

Oja wat is het probleem:
Het heeft in de nacht van 6 op 7 juli veel geonweerd en sindsdien geeft het modem aan geen adsl connectie meer te hebben. Heb de bekabeling van het modem vervangen en de standaard reset/restart dingen maar geen verschil. Verder geen storingen volgens online en niemand anders in de buurt met problemen.
Het modem geeft aan:
Check the problems

The VMG8324-B10A cannot connect to Internet. Please check the connection between your modem and the VMG8324-B10A .
En op de pagina xDSL status:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
============================================================================
    xDSL Training Status:   Idle
                    Mode:   G.DMT 
            Traffic Type:   Inactive
             Link Uptime:   N/A
       xDSL Port Details       Upstream         Downstream
               Line Rate:      0.000 Mbps        0.000 Mbps
    Actual Net Data Rate:      0.000 Mbps        0.000 Mbps
          Trellis Coding:     N/A                N/A
              SNR Margin:        0.0 dB            0.0 dB
            Actual Delay:          0 ms              0 ms
          Transmit Power:        0.0 dBm           0.0 dBm
           Receive Power:        0.0 dBm           0.0 dBm
              Actual INP:        0.0 symbols       0.0 symbols
       Total Attenuation:        0.0 dB            0.0 dB
Attainable Net Data Rate:      0.000 Mbps        0.000 Mbps

xDSL Counters

Downstream        Upstream
Since Link time = 0 sec
FEC:        0       0
CRC:        0       0
ES:     0       0
SES:        0       0
UAS:        780838      0
LOS:        0       0
LOF:        0       0
LOM:        0       0

Tot een half uur geleden dacht ik dat de telefoon lijn dood was omdat ik geen spanning meet om de lijn maar zojuist geleerd dat dat alleen is als je nog analoge telefoon hebt. Dus misschien had ik achteraf eerst moeten gaan voor een nieuw modem ipv monteur. Maar had tot net geen tijd om me er in te verdiepen, daarom de monteur...

• Hageneis
Zitten er nog wel tweakers bij Online.nl? Is al maanden stil hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hageneis
Ik geloof ik ik eind van de maand het licht hier mag uitdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Ja hoor.
Aangezien er hier in de stad bijna nergens glasvezel ligt, is online het snelste wat je kunt krijgen voor 32 euro per maand:

Afbeeldingslocatie: https://beta.speedtest.net/result/6886707028.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Heb voor een Online.nl-lijntje van familie van de week via hun site een nieuwe modem aangevraagd omdat de oude (10+ jaar) gaar is. Kreeg zo waar snel een berichtje terug dat ze hem opsturen. Ging opvallend makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Wat staat daar nog dan? Een Alcatel nog?
Ik heb inmiddels al mijn derde modem van Online.nl: een grijze Thomson, een witte Huawei en een zwarte Zyxel nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jollieb
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09-09 09:16
Ik zit nu bij Trined glasvezel, maar overweeg overstappen ivm aantrekkelijker aanbod combinatie met eredivisie voetbal. Ik zie dat bij online alle 3 de zenders in het basispakket zit. Maar ben huiverig door alle verhalen en acties van consumentenbond in het verleden tegen online.nl Hoe is jullie ervaring met tv en internet? En het verschil in kwaliteit tv via DVB-C en interactief? Maakt het nog verschil tussen VDSL of glasvezel qua stabiliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Op dit moment is Online weer aan het stunten met scherpe prijzen en televisie inclusief alle 3 de eredivisie kanalen. Nu (in tegenstelling tot wat ik in de 9 jaar oude topic start lees) een reseller van KPN.

Hoe zijn de recente ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt1441
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-06-2021
Zeker mooie aanbieding. Zeker de helft goedkoper dan ziggo met name dat fox eredivisie inbegrepen id bij basis tv abbo. Las ook onlangs dat Online tijd geleden gestopt is met reclame maken omdat ze eerst intern alles wou verbeteren en dat is nu afgerond. Eerste 6 maanden voor 29 euro met zeer uitgebreid tv pakket met inclusief fox eredivisie 30 mbit internet en vastbellen. Na 6 maanden 44 euro maar na die laatste 6 maanden kun je weer profiteren van verlengings aanbod.

[ Voor 30% gewijzigd door bt1441 op 24-04-2018 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt1441
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-06-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:32

Quad

Doof

De acties van Online zijn enkel voor DSL, helaas geen glasvezelaanbieding, of je kiest voor een 24mnd contract, dan krijg je 3 maanden 10 euro korting.

Zit wel een abonnement (nieuwe aansluiting) te overwegen.
Tegenwoordig krijg je een Zyxel modem, zou deze te vervangen zijn door een eigen modem? Ik ben enkel in de markt voor internet + TV.
Aanbod icm Fox Sports Eredivisie 1,3&5 is wel interessant.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac-Mar
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:33
Hallo iedereen, vandaag klein beetje op de gok toch voor aanbieding met tv, internet en bellen bij Online afgesloten. Wat zijn de gemiddelde ervaringen op dit moment met het pakket? Kreeg het idee dat afgelopen periode stukken beter zou moeten gaan met de klanten service en problemen. Ben onder andere erg benieuwd naar de ervaringen met het tv abo en de stabiliteit? Graag hoor ik ervaringen. Ze verwachten 38mbit max aan te kunnen bieden op mijn adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 19:07
Ik overweeg ook de overstap te maken van kpn naar Online. Dit omdat ik iets goedkoper uit ben en ik zelf in de hand heb hoeveel digitale ontvangers ik mag gebruiken. Ik ben dus ook benieuwd naar reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Zelf ben ik begin dit jaar weggegaan na bijna 9 jaar Online. Snelheid liep sinds ze overgegaan zijn op het KPN-netwerk behoorlijk terug en was erg instabiel. Dat was voor mij de reden om verder te kijken.
Administratief ging de opzegging ook niet echt soepel: doodleuk volle maand incasseren een dag voordat het abonnement afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 19:07
Mag ik vragen waar je naartoe bent gegaan? Ik lees vandaag ook dat kpn de prijzen gaat verhogen en aangezien ik op een oude koperlijn zit kunnen ze mijn snelheid niet verhogen. Maar wel de prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 19:34
Ik hoor graag ervaringen van online.nl vanaf dat ze zijn overgestapt op het kpn netwerk. Ik heb vorige week namelijk NLEx besteld alleen dit is een iets mooiere aanbieding maar wil wel een betrouwbare aansluiting hebben natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-08 20:57
Ik twijfel ook om de overstap te maken naar online van NLE, gezien de prijs omhoog gaat na het eerste jaar. Hoe zijn de ervaringingen met internet en tv via CD? Klopt het dat Discovery niet in HD is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdude2
  • Laatst online: 23-01 17:19
Ik twijfel ook tussen Online en NLE. Wie heeft hier ervaring mee? Welke van de 2 providers is de beste / meest betrouwbare.

Ik hoop dat jullie mij kunnen antwoorden.

Superdude2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Ferret schreef op maandag 30 april 2018 @ 17:17:
Mag ik vragen waar je naartoe bent gegaan? Ik lees vandaag ook dat kpn de prijzen gaat verhogen en aangezien ik op een oude koperlijn zit kunnen ze mijn snelheid niet verhogen. Maar wel de prijs...
Ik ben overgegaan naar T-Mobile Thuis. Daar heb ik ook een mobiel abonnement en ze zijn erg bezig met marktaandeel kopen (lees: veel korting geven). Verder kan ik met de harddiskrecorder wel VRT en BBC opnemen. Voor zover ik weet kan dat bij providers die in de cloud opnemen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijzere-rinus
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2024
Vorige week toch maar een overstap naar online.nl aangevraagd.
Ik had nog een duur zakelijk abonnement bij ziggo, maar door die prijsverhoging kon ik er ruim 1 maand eerder vanaf :9
Heb zitten twijfelen tussen NLE en Online.nl. toch vor die laatste gekozen. Door een dubbele bundelkorting kom ik de eerste 6 maanden op € 24,50 en daarna wordt het € 34,50. Daarnaast nog eens via CashbackTotaal € 85,- gekregen. Is toch wel een mooie deal. Moet alleen nog een 2e tv-kastje aanvragen, maar dat kon nergens in de aanvraag zelf.
Nu maar afwachten of goedkoop geen duurkoop wordt. Qua communicatie loopt het eenbeetje doordewar. Ze hebben een beetje de verkeerde volgorde voor het brengen van de info. Maar als dat alles is.... oplevering zou 13-6 moeten zijn.
To be continued....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:13
Heb zelf een maand geleden NLE verlengd, dus kan voorlopig nog niet overstappen maar klopt het dat Online nu de standaard KPN(Telfort,NLE enz.) apparatuur meelevert?
Dan is dit namelijk wel een mooie aanbieding, want incl. Fox eredivisie (dus niet alleen t 1e kanaal maar kanaal 1,3,5) en opnemen, die twee paketten kosten bij NLE samen al 12,50
moca007 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 07:20:
Ik twijfel ook om de overstap te maken naar online van NLE, gezien de prijs omhoog gaat na het eerste jaar. Hoe zijn de ervaringingen met internet en tv via CD? Klopt het dat Discovery niet in HD is?
Als Online dus inderdaad de standaard KPN hardware meelevert dan zal alleen de prijs en klantenservice verschillen. Heb inmiddels KPN, NLE en Telfort gehad, je krijgt exact dezelfde hardware en opties, alleen met een ander logo eropgeplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijzere-rinus
Vandaag heb ik de spullen binnen gekregen. Volgende week moet de aansluiting geactiveerd zijn. Maar ter voorbereiding "nu al" ff gekeken naar hoe aan te sluiten. Heb ik volgens mij geen aansluitpunt. Suf. Morgen maar eens bellen.
Modum is trouwens een zyxel VMG8324-b10A.
Tv-kastje is een MZ-101. Is van Canal Digitaal.
Aansluiting zit midden in m'n woonkamer. 13de kan ik kijken oftie het doet.

[ Voor 11% gewijzigd door ijzere-rinus op 07-06-2018 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Hoe ervaren jullie de stabiliteit van het modem en internet? Is dit vergelijkbaar met KPN?

Kan iemand daarnaast eens een tracert doen? Ben erg benieuwd naar de route :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
ijzere-rinus schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 23:10:
Vandaag heb ik de spullen binnen gekregen. Volgende week moet de aansluiting geactiveerd zijn. Maar ter voorbereiding "nu al" ff gekeken naar hoe aan te sluiten. Heb ik volgens mij geen aansluitpunt. Suf. Morgen maar eens bellen.
Modum is trouwens een zyxel VMG8324-b10A.
Tv-kastje is een MZ-101. Is van Canal Digitaal.
Aansluiting zit midden in m'n woonkamer. 13de kan ik kijken oftie het doet.
Ben heel benieuwd, houd ons op de hoogte. In ieder geval lijkt Online me geen 100% KPN reseller want de hardware (modem en tv-ontvanger) zijn anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijzere-rinus
Nou, internet doet het in ieder geval. Het tv-kastje daarentegen is bij het opstarten vastgelopen. Dat kunnen ze op afstand rechtzetten vertelde de helpdesk. Alleen zijn de mensen die dat kunnen al naar huis (was 5 voor 9 s'avonds, dus daar hebben ze in ieder geval geen 24-uurs bezetting). Morgen gaan ze er mee aan de slag en moeten we het gewone beginscherm gaan zien.
MensionXL schreef op maandag 11 juni 2018 @ 20:20:
Kan iemand daarnaast eens een tracert doen? Ben erg benieuwd naar de route :)
Ik zal vandeweek eens kijken hoe dat werkt.

Nou, ze beginnen daar blijkbaar wel vroeg. Om 6:30 deed het tv-kastje het al. Eerst ff een update doen, wat instellingen doen (pin op ouderlijk toezicht was niet de aangegeven standaard 4444 of de online aangegeven 0000, dus die moet ik nog ff aanpassen) en klaar. Helaas niet echt kunnen testen, want kids waren inmiddels beneden en dan weet je het wel. Sesamstraat doet het overigens uitstekend 😂😂

[ Voor 25% gewijzigd door ijzere-rinus op 14-06-2018 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 11:15
Kan iemand mij vertellen of je de DNS kan instellen op de modem van Online?

De Online chat zegt van niet maar ik hoop dat iemand hier dat kan ontkrachten of wellicht een workaround heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Oesie schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 17:04:
Kan iemand mij vertellen of je de DNS kan instellen op de modem van Online?

De Online chat zegt van niet maar ik hoop dat iemand hier dat kan ontkrachten of wellicht een workaround heeft.
Wat zie je in het modem? Anders een eigen router erachter of zelf een andere DNS forceren op je pc toch? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 11:15
MensionXL schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 11:44:
[...]

Wat zie je in het modem? Anders een eigen router erachter of zelf een andere DNS forceren op je pc toch? :)
Mijn excuus, ik zit nog bij Ziggo en zit te denken om over te stappen naar Online.
DNS forceren kan ik helaas niet op al mijn devices vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
ijzere-rinus schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 21:51:
Nou, internet doet het in ieder geval. Het tv-kastje daarentegen is bij het opstarten vastgelopen. Dat kunnen ze op afstand rechtzetten vertelde de helpdesk. Alleen zijn de mensen die dat kunnen al naar huis (was 5 voor 9 s'avonds, dus daar hebben ze in ieder geval geen 24-uurs bezetting). Morgen gaan ze er mee aan de slag en moeten we het gewone beginscherm gaan zien.

[...]

Ik zal vandeweek eens kijken hoe dat werkt.

Nou, ze beginnen daar blijkbaar wel vroeg. Om 6:30 deed het tv-kastje het al. Eerst ff een update doen, wat instellingen doen (pin op ouderlijk toezicht was niet de aangegeven standaard 4444 of de online aangegeven 0000, dus die moet ik nog ff aanpassen) en klaar. Helaas niet echt kunnen testen, want kids waren inmiddels beneden en dan weet je het wel. Sesamstraat doet het overigens uitstekend 😂😂
Klinkt goed. :)

Misschien kan je later nog wat meer info geven, kijken op welke download/upload snelheid het modem verbonden is, kijken wat een aantal keer uitvoeren van Ookla Speedtest voor resultaten geeft, en na een tijdje gebruik wat de stabiliteit van de verbinding is. Verder hoe het TV kastje werkt, gaat het inschakelen en zappen snel, is de software stabiel, mis je nog functies in de software, hoe is de beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sinds afgelopen weekend zit ik ook bij Online. Mijn ervaring is wisselend.

Internet zelf is prima, maar de router (Zyxel) herstart om de paar uur. Niet heel erg fijn.
De instelmogelijkheden op de router zijn wel redelijk uitgebreid, maar ik kom dan ook van Tele2, waar de router helemaal dichtgetimmerd was.

Het tv-kastje is niet heel vlot met het wisselen van kanalen. Ook werkt deze, in tegenstelling tot die van Tele2, niet heel goed met powerline-adapters, dus moest ik een kabel trekken.
Wel een uitgebreide "tv guide".

En wat heel jammer is (maar misschien heeft iemand een oplossing) is dat de "universal remote setup" van mijn Samsung-televisie de settop-box (Kaonmedia MZ-101) niet herkent (staat niet in de lijst) en ik de afstandsbediening van mijn tv niet kan gebruiken. Iemand hier tips voor?
(Ik weet dat ik de afstandsbediening van de settopbox kan instellen om voor mijn tv te gebruiken, maar dan heb je alleen volume, kanaal wisselen en input wisselen, ik kan ermee niet de apps op mijn tv gebruiken, zoals Netflix, bijv).
ijzere-rinus schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 21:51:
Nou, ze beginnen daar blijkbaar wel vroeg. Om 6:30 deed het tv-kastje het al. Eerst ff een update doen, wat instellingen doen (pin op ouderlijk toezicht was niet de aangegeven standaard 4444 of de online aangegeven 0000, dus die moet ik nog ff aanpassen) en klaar.
Weet je al wat de pin is?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijzere-rinus
Weet je al wat de pin is?
Dat bleek toch 4444 te zijn. Maar bij de eerste instelling van het kastje had hij er blijkbaar geen zin in. Later nog eens geprobeerd bij de instellingen en toen was hij het er wel mee eens.

Ik ben het trouwens wel met je eens dat het vervelend is dat je de apps van je tv niet kan bedienen met de afstandsbediening van dat kastje. Ik gebruik trouwens dat ontvangertje wat erbij zit omdat ik zo dat kastje uit het zicht kan houden, maar de ontvangst daarvan is nou niet denderend.

Snelheid internet moet ik nog testen. Totaal niet aan toegekomen.
Ik vind de tv-app trouwens wel makkelijk. Maar het is voor mij ook de eerste keer dat ik daar gebruik van maak, dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Maar in mijn ogen werkt het makkelijk en soepel. Het signaal loopt alleen 30 seconden achter. Vervelend met voetbal, dan hoor je bijvoorbeeld bij de buren al dat er gescoord word, moet ik bij mij bij wijze van spreken nog de aftrap genomen worden. Ach, so be it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijzere-rinus
Speedtest gedaan.
Ziggo (nog actief) kwam uit op: Ping 3 Down 61.26 Up 10.19
Online kwam uit op: Ping 5 Down 47.63 Up 8.50
Online met tv-kastje aan: Ping 11 Down 42.71 Up 7.69
Online draadloos met tv aan: Ping 2 Down 39.51 Up 8.45

Ziggo-draadloos is dermate slecht dat de test gewoon vast loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

ijzere-rinus schreef op zondag 1 juli 2018 @ 21:50:
Speedtest gedaan.
Ziggo (nog actief) kwam uit op: Ping 3 Down 61.26 Up 10.19
Online kwam uit op: Ping 5 Down 47.63 Up 8.50
Online met tv-kastje aan: Ping 11 Down 42.71 Up 7.69
Online draadloos met tv aan: Ping 2 Down 39.51 Up 8.45

Ziggo-draadloos is dermate slecht dat de test gewoon vast loopt.
Dat is niet echt en dikke stream dan. Weet iemand de specificaties van digitale tv? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijzere-rinus
Beeldkwaliteit is overigens prima. Ook geen uitval oid gehad. Wat dat betreft valt het mij reuze mee.
Alleen irritant dat er geen apps (YouTube en Netflix was voldoende geweest) op dat tv-kastje zit. O en bij het zappen kan je (voor zover ik weet) niet de kanalen die niet in je pakket zitten uitschakelen. Zo, ik ben weer ff klaar met klagen.
Resumé: voor deze prijs mag ik eigenlijk niet klagen.......maar ik blijf een Nederlander he :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Sinds gisteren is Online hier ook actief:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/7441103768.png

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ geeft het volgende aan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nuSz5z00vx39IpSbr9kdxGRI/full.png

Het modem het volgende:

VDSL Training Status: Showtime
Mode: VDSL2 Annex B
VDSL Profile: Profile 17a
Traffic Type: PTM Mode
Link Uptime: 0 day: 12 hours: 28 minutes
VDSL Port Details Upstream Downstream
Line Rate: 33.030 Mbps 109.600 Mbps
Actual Net Data Rate: 33.031 Mbps 109.601 Mbps
Trellis Coding: ON ON
SNR Margin: 5.0 dB 5.5 dB
Actual Delay: 0 ms 0 ms
Transmit Power: - 1.2 dBm 11.8 dBm
Receive Power: -13.0 dBm 0.1 dBm
Actual INP: 80.0 symbols 70.0 symbols
Total Attenuation: 11.7 dB 12.7 dB
Attainable Net Data Rate: 31.349 Mbps 109.699 Mbps
VDSL Band Status U0 U1 U2 U3 D1 D2 D3
Line Attenuation(dB): 2.9 12.2 17.8 N/A 7.6 16.0 25.1
Signal Attenuation(dB): 2.9 11.8 17.0 N/A 9.5 15.9 25.1
SNR Margin(dB): 5.1 5.2 5.0 N/A 6.8 5.1 5.1
Transmit Power(dBm):-13.0 - 6.6 - 3.2 N/A 8.5 7.8 6.9

Pings naar Tweakers.net geven dit resultaat:

Pinging tweakers.net [213.239.154.30] with 32 bytes of data:
Reply from 213.239.154.30: bytes=32 time=10ms TTL=56
Reply from 213.239.154.30: bytes=32 time=9ms TTL=56

Ping statistics for 213.239.154.30:
Packets: Sent = 12, Received = 12, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 9ms, Maximum = 10ms, Average = 9ms

Ben benieuwd hoe stabiel de verbinding verder is, dit ziet er allemaal erg netjes uit in elk geval :) De oplevering ging ook erg goed: binnen twee weken, het installatiepakket één week van tevoren en ik kreeg een mailtje toen mijn verbinding was opgeleverd en zou moeten werken (hij werkte toen direct ook). :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakeNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 18:57
Inmiddels ook overgestapt van Telfort naar Online gezien de goede aanbieding. Overstap, alles goed geregeld. Internet werkt op de dag van levering goed.

Één probleem. Televisie werkt niet. Na de vier bolletjes komt er te staan: foutmelding. Doet niks. Heb gebeld en ze zeggen dat er binnen 3 werkdagen op gereageerd wordt. Dat vind ik wel minder. Ben benieuwd wat er nu precies mis is.

Update:

Na twee belletjes (de eerste werknemer had er waarschijnlijk geen verstand van), is het opgelost. Goede en snelle service!

[ Voor 15% gewijzigd door BlakeNL op 11-07-2018 20:26 . Reden: Oplossing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-09 17:41
BlakeNL schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:49:
Inmiddels ook overgestapt van Telfort naar Online gezien de goede aanbieding. Overstap, alles goed geregeld. Internet werkt op de dag van levering goed.

Één probleem. Televisie werkt niet. Na de vier bolletjes komt er te staan: foutmelding. Doet niks. Heb gebeld en ze zeggen dat er binnen 3 werkdagen op gereageerd wordt. Dat vind ik wel minder. Ben benieuwd wat er nu precies mis is.

Update:

Na twee belletjes (de eerste werknemer had er waarschijnlijk geen verstand van), is het opgelost. Goede en snelle service!
Wat voor bedrag ga je nu betalen? Ik mag hopen dat dit niet voor jou geldt dan: nieuws: Online.nl verhoogt prijs glasvezelabonnementen met 9,5 euro per maand
Pagina: 1 ... 22 ... 39 Laatste