ahh dat dacht ik al dus toch via mac adres gebonden !EdwinB schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 10:46:
[...]
Als je een Huawei van iemand anders aansluit op jouw Online verbinding werkt het internet wel maar telefonie niet. Ik heb dit toevallig afgelopen weekend ondervonden bij een familielid. Kapot modem daar en toen ik mijn 'reserve' Huawai aansloot werkte het internet wel, maar telefonie niet. Online bevestigde dit trouwens ook na telefonisch contact.
Hier heb ik regelmatig het idee dat torrents geknepen worden. Vooral tijdens etenstijd zijn torrents tergend traag (50 tot 100 kbps) terwijl speedtest.nl en speedtest.bbned.nl gewoon de 20 mbit lijn vol trekken, ook de upload zit rond de 80 kbps. Ook populaire torrents zoals ubuntu komen amper binnen.
Wat mij vooral opvalt is dat wanneer een nieuwe torrent wordt toegevoegd de snelheid soms in het begin gewoon oploopt (tot 1 mb/s) en daarna inklapt.
De HG655D is trouwens een ramp. Allerlei opties werken niet (bijv. langere dhcp lease, adressen niet uitgegeven door de dhcp server zijn niet bereikbaar, vaste dhcp adressen werken niet etc) en het kost telkens na een harde reset weer een tijdje om alle wireless clients aangemeld te krijgen. Ook is het wifi bereik dramatisch. Een houten deur voor het signaal is voldoende om op 6 meter afstand de boel te blokkeren.
Wat mij vooral opvalt is dat wanneer een nieuwe torrent wordt toegevoegd de snelheid soms in het begin gewoon oploopt (tot 1 mb/s) en daarna inklapt.
De HG655D is trouwens een ramp. Allerlei opties werken niet (bijv. langere dhcp lease, adressen niet uitgegeven door de dhcp server zijn niet bereikbaar, vaste dhcp adressen werken niet etc) en het kost telkens na een harde reset weer een tijdje om alle wireless clients aangemeld te krijgen. Ook is het wifi bereik dramatisch. Een houten deur voor het signaal is voldoende om op 6 meter afstand de boel te blokkeren.
Die ervaring heb ik bepaald niet, bij mij zit de HG655D onder een houten trap en naast een houten schot en toch heb ik twee betonnen vloeren erboven nog prima ontvangst!SpiceWorm schreef op woensdag 09 april 2014 @ 19:10:
[snelheid van torrents]
Toch wel vreemd die verschillende ervaringen met de HG655D op wifi gebied, zo kan ik op die van mij alleen verbinding maken via wifi als ik de modem op 802.11g modus zet. Nou was het wifi op de livebox ook niet zo denderend en laat ik dan ook het wifi regelen door een router.
Gaat om omgeving Maastricht hier ligt al sinds gisterenavond 24u internet plat. Volgens de klantenservice is er geen storing. Krijg pas van de week een telefoon van de technische dienst. Echt om te janken deze service
Update>
Vanochtend contact wederom gehad met de klantendienst. Deze wist mij te vertellen dat ze een nieuw modem hebben opgestuurd.
Ik hoop dat dit het natuurlijk gaat oplossen. Echter, baart me één ding wel zorgen. Een alternatief modem (Linksys WAG325) heeft voorheen ook gewerkt met de internetverbinding van online. Deze heb ik toenstraks ook aangesloten, maar ook deze komt niet online. Ook niet toen ik een andere telefoonkabel testte.
Ik ben een beetje bang dat ze me hebben afgesloten, ook al beweerden ze aan de telefoon van niet. Heeft iemand anders misschien nog ideeën?
Vanochtend contact wederom gehad met de klantendienst. Deze wist mij te vertellen dat ze een nieuw modem hebben opgestuurd.
Ik hoop dat dit het natuurlijk gaat oplossen. Echter, baart me één ding wel zorgen. Een alternatief modem (Linksys WAG325) heeft voorheen ook gewerkt met de internetverbinding van online. Deze heb ik toenstraks ook aangesloten, maar ook deze komt niet online. Ook niet toen ik een andere telefoonkabel testte.
Ik ben een beetje bang dat ze me hebben afgesloten, ook al beweerden ze aan de telefoon van niet. Heeft iemand anders misschien nog ideeën?
Wat geeft de diagnose in je modem aan, heb je wel DSL?
Ik heb ook een keer gehad dat mijn internet er meer dan 24uur uit lag, ik had toen wel DSL, maar kon geen IP adres verkrijgen. Klantenservice gebeld, die gaven aan dat mijn modem zo'n 4k request per seconde(of het was minuut) stuurde, ze hadden het in elk geval nog nooit zo erg gezien en zouden een nieuw modem opsturen. Twee dagen later werkte het plotseling weer en een nieuw modem heb ik nooit gehad..
Ik heb ook een keer gehad dat mijn internet er meer dan 24uur uit lag, ik had toen wel DSL, maar kon geen IP adres verkrijgen. Klantenservice gebeld, die gaven aan dat mijn modem zo'n 4k request per seconde(of het was minuut) stuurde, ze hadden het in elk geval nog nooit zo erg gezien en zouden een nieuw modem opsturen. Twee dagen later werkte het plotseling weer en een nieuw modem heb ik nooit gehad..
Beide modems geven aan dat ze stroom hebben, dat lan 1 verbonden is en dat wireless werkt.
DSL en internet staan beide uit.
Op de Huawei kon ik overigens ook niet meer inloggen.
DSL en internet staan beide uit.
Op de Huawei kon ik overigens ook niet meer inloggen.
[ Voor 18% gewijzigd door Steefmeister op 05-05-2014 20:06 ]
Misschien heeft iemand in de wijkcentrale een fout gemaakt. Dit wil wel eens gebeuren als je buren internet nemen. Dan is het geen algemene storing.
Algemene storing lijkt me sowieso sterk; heb nog altijd niets en dat al sinds zaterdag. Hoop dat vandaag het modem komt, maar ben bang dat ik dan wederom kan gaan terugbellen
Leek inderdaad toch op wat Lizard zei. Was iets fouts gegaan in de wijkcentrale. Erg jammer dat het pas ontdekt werd bij het vierde telefoontje. Ben natuurlijk wel blij dat ik weer internet heb.
Online verkoopt nu eignelijk nog maar Interactive TV (IPTV) en DVB-T alleen nog als tweede tv. Geen idee wat het verder inhoudt qua apparatuur:
https://tv.online.nl/internet-bellen-tv/
https://tv.online.nl/internet-bellen-tv/
Ik heb nu ook alweer vijf dagen geen internetverbinding met Online. Na onderhoudswerkzaamheden op 25 juni werd door Online verzocht het modem even aan en uit te zetten. Inmiddels al een aantal keren gedaan, maar op het Huawei modem brand alleen het power lampje, dsl en internet blijven uit. Ik kan het modem ook niet benaderen, de computer zegt dat de UTP kabel niet aangesloten is, terwijl dit wel zo is.
Nu zou de modem wel een nieuwe firmware moeten krijgen, maar moet ik die zelf installeren?
Hoe kun je nu een firmware installeren op een modem dat je niet eens kunt bereiken?
Nu zou de modem wel een nieuwe firmware moeten krijgen, maar moet ik die zelf installeren?
Hoe kun je nu een firmware installeren op een modem dat je niet eens kunt bereiken?
[ Voor 24% gewijzigd door Snowwie op 01-07-2014 02:27 ]
Ik ben vandaag gemigreerd van Tweak (DSL) naar Online VDSL van 30Mbit. Moet zeggen dat dat erg soepel ging, internet stopte met werken, ik wisselde het modem in 3 minuutjes ofzo om, en ik had weer internet!
Nu had ik alleen bij Tweak een snelheid van ongeveer 25 a 30Mbit download. De huidige verbinding met Online is maar 20Mbit en moet dus nog even intrainen, denk ik. Heeft echter iemand (praktische) ervaring met hoe lang het intrainen van de DSL-verbinding bij Online duurt?
Nu had ik alleen bij Tweak een snelheid van ongeveer 25 a 30Mbit download. De huidige verbinding met Online is maar 20Mbit en moet dus nog even intrainen, denk ik. Heeft echter iemand (praktische) ervaring met hoe lang het intrainen van de DSL-verbinding bij Online duurt?
Meestal doet DLM er 10 dagen over om volledig op stoom te komen...da_Mastah schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:44:
Ik ben vandaag gemigreerd van Tweak (DSL) naar Online VDSL van 30Mbit. Moet zeggen dat dat erg soepel ging, internet stopte met werken, ik wisselde het modem in 3 minuutjes ofzo om, en ik had weer internet!
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Dank je voor de info! Dan kijk ik het komende dagen even aan.timmie1 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 17:31:
[...]
Meestal doet DLM er 10 dagen over om volledig op stoom te komen...
DLM vind je alleen bij KPN lijnen.
Dus je hoeft niet af te wachten bij Online.
Dus je hoeft niet af te wachten bij Online.
Misschien handig als je er nog even bij vermeld op welke snelheid je modem intraint. Het kan goed zijn dat je te ver van de centrale woont om de 30 mbit te halen bij VDSL namelijk.
Hij traint in op 20705/3071.EdwinB schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 09:23:
Misschien handig als je er nog even bij vermeld op welke snelheid je modem intraint. Het kan goed zijn dat je te ver van de centrale woont om de 30 mbit te halen bij VDSL namelijk.
Bij mijn voorgaande verbinding (bij Tweak) dat ook VDSL was, haalde ik nabij de 30mbit. De koperen kabel is nog steeds hetzelfde, dus ik dacht een soortgelijke snelheid te kunnen halen.
Volgens de website waar ik de afstand tot de centrale kan opzoeken woon ik ongeveer 1,3km van de centrale.
Heb steeds vaker het idee dat online mijn internet knijpt als ik iets van origin download.
Eerst gaat t altijd rond 800kb/s, maar daarna zakt hij af naar 30kb/s!
Als ik vervolgens een vpn verbinding met mijn server in amsterdam maak dan kan het opeens wel met 1.8MB/s
beetje dubieus
Eerst gaat t altijd rond 800kb/s, maar daarna zakt hij af naar 30kb/s!
Als ik vervolgens een vpn verbinding met mijn server in amsterdam maak dan kan het opeens wel met 1.8MB/s
beetje dubieus
Hey tweakers,
Een vraag aan jullie
Ik heb Online VDSL t/m 30 MB, echter omdat ik 2.9 KM van de wijkcentrale zit kan ik maar maximaal 12 MBIT hiervan halen dus ben op ADSL weer gezet.
Echter zie ik dat er een wijkcentrale 1.3 KM hier vandaan is .
Is er een mogelijkheid om op die wijkcentrale aangesloten te worden?
Dan zou ik een veel snellere snelheid halen.
Alvast bedankt
Een vraag aan jullie
Ik heb Online VDSL t/m 30 MB, echter omdat ik 2.9 KM van de wijkcentrale zit kan ik maar maximaal 12 MBIT hiervan halen dus ben op ADSL weer gezet.
Echter zie ik dat er een wijkcentrale 1.3 KM hier vandaan is .
Is er een mogelijkheid om op die wijkcentrale aangesloten te worden?
Dan zou ik een veel snellere snelheid halen.
Alvast bedankt
[ Voor 3% gewijzigd door Rockvee2 op 13-07-2014 12:26 ]
Normaal gesproken kan je niet van centrale wisselen.
Zeker niet in bestaande netwerken. Soms kan dat wel als er omvangrijke aanpassingen moeten
komen om bijvoorbeeld een nieuwe woonwijk aan te sluiten.
Maar dan bestaat er niet iets als een vrije keuze. KPN bepaalt alles zelf.
Zeker niet in bestaande netwerken. Soms kan dat wel als er omvangrijke aanpassingen moeten
komen om bijvoorbeeld een nieuwe woonwijk aan te sluiten.
Maar dan bestaat er niet iets als een vrije keuze. KPN bepaalt alles zelf.
[ Voor 15% gewijzigd door cornfed99111 op 13-07-2014 19:36 ]
Verwijderd
Speciaal geregistreerd omdat ik benieuwd ben naar ervaringen van anderen mbt iptv via online, aangezien ik zelf meerdere problemen heb die volgens de helpdesk bij meer mensen spelen.
Sinds begin juni neem ik het basisabo af, maar tot op heden zijn er problemen.
Allereerst heb ik last van een storing waarbij, op willekeurige tijdstippen en zenders, het beeld en geluid blijft hangen. Alleen door van zender te wisselen loopt dit weer verder, maar het kan soms een hele avond aan 1 stuk door om de haverklap stilstaan. Gevoelsmatig is dit op de HD-zender wat minder vaak.
Daarnaast heb ik vanaf dag 1 alleen Ned1 in HD, zolang er WK was vond ik dit nog te overzien maar nu wordt het wel wat jammerlijk
Ik heb meerdere malen contact gehad met helpdesk, uiteraard krijg je even zo vaak een ander verhaal maar zou ik teruggebeld worden. Dat is na weken ook gebeurd, maar er werd mij verteld dat meer abonnees hier last van hebben en dat dit wel even kan duren (maanden) voordat het is opgelost.
Mijn vraag, is hier iemand die mijn storingen herkent en heb jij een soortgelijke uitleg gehad? Of is er toch iemand die dit heeft weten op te lossen? Volgens online ligt het niet aan de snelheid, dat ligt hier op max 12/13 Mb.
Overigens stoort het me ook dat de tablet/smartphone applicaties voor Android nog niet beschikbaar zijn en dat het aantal HD-zenders inmissels stiekem van 21 naar 15 is gegaan. Dat het zomaar kan, je (beperkingen op) je aanbod zonder enige vorm van communicatie wijzigen...
Sinds begin juni neem ik het basisabo af, maar tot op heden zijn er problemen.
Allereerst heb ik last van een storing waarbij, op willekeurige tijdstippen en zenders, het beeld en geluid blijft hangen. Alleen door van zender te wisselen loopt dit weer verder, maar het kan soms een hele avond aan 1 stuk door om de haverklap stilstaan. Gevoelsmatig is dit op de HD-zender wat minder vaak.
Daarnaast heb ik vanaf dag 1 alleen Ned1 in HD, zolang er WK was vond ik dit nog te overzien maar nu wordt het wel wat jammerlijk
Ik heb meerdere malen contact gehad met helpdesk, uiteraard krijg je even zo vaak een ander verhaal maar zou ik teruggebeld worden. Dat is na weken ook gebeurd, maar er werd mij verteld dat meer abonnees hier last van hebben en dat dit wel even kan duren (maanden) voordat het is opgelost.
Mijn vraag, is hier iemand die mijn storingen herkent en heb jij een soortgelijke uitleg gehad? Of is er toch iemand die dit heeft weten op te lossen? Volgens online ligt het niet aan de snelheid, dat ligt hier op max 12/13 Mb.
Overigens stoort het me ook dat de tablet/smartphone applicaties voor Android nog niet beschikbaar zijn en dat het aantal HD-zenders inmissels stiekem van 21 naar 15 is gegaan. Dat het zomaar kan, je (beperkingen op) je aanbod zonder enige vorm van communicatie wijzigen...
Als je nog weg kunt, ik zou het meteen doen. Online is the suck. De technici daar zetten je op het laagste profiel denkbaar, zodat ze minder bandbreedtekosten hebben. En dat doen ze dan onder het mom van "afstand tot de centrale". Onderwijl verkopen ze die 30/3 abo's na een postcodecheck met dat het "op uw adres mogeijk is" natuurlijk veelvuldig.
Ja, mogelijk, maar NIET via Online. Bij telfort krijg je 'm wel, die VDSL, op dezelfde koperdraad.
Het hele idee van VDSL is nu juist dat dat niet meer hoeft. VDSL ziet zelf hoe hard het kan zonder teveel errors, en pakt de maximale snelheid mogelijk, die *altijd* hoger ligt dan voor een ADSL2+ profiel.
De huawei hg655d (met hg655drz version A PCB) heeft een draadje bovenop de print;
http://store.donanimhaber...8137749E656B8581B2E78.jpg
linksboven is de coaxiaal hete ader. Voor als je zelf een wifi antenne wilt doen.
Zo uit de tijd, die modems zonder SMC erop.
Ja, mogelijk, maar NIET via Online. Bij telfort krijg je 'm wel, die VDSL, op dezelfde koperdraad.
Het hele idee van VDSL is nu juist dat dat niet meer hoeft. VDSL ziet zelf hoe hard het kan zonder teveel errors, en pakt de maximale snelheid mogelijk, die *altijd* hoger ligt dan voor een ADSL2+ profiel.
De huawei hg655d (met hg655drz version A PCB) heeft een draadje bovenop de print;
linksboven is de coaxiaal hete ader. Voor als je zelf een wifi antenne wilt doen.
[ Voor 18% gewijzigd door jubeth op 02-08-2014 01:45 ]
Ik ben daar ook ingetrapt bij Online, ik had eerst al jaren een 20 MBIT van Wanadoo , in december 2013 zag ik dat VDSL 30/3 op mijn locatie beschikbaar was, dit genomen en mijn snelheid is van 10.8 naar 118.8 MBIT gegaan,jubeth schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 12:55:
Als je nog weg kunt, ik zou het meteen doen. Online is the suck. De technici daar zetten je op het laagste profiel denkbaar, zodat ze minder bandbreedtekosten hebben. En dat doen ze dan onder het mom van "afstand tot de centrale". Onderwijl verkopen ze die 30/3 abo's na een postcodecheck met dat het "op uw adres mogeijk is" natuurlijk veelvuldig.
Mijn prijs is wel van 23 naar 24,99 per maand gegaan, eerste 12 maanden 9.95 €
Maar het is jammer dat je je contract niet eerder kan opzeggen en dat glasvezel hier niet mogelijk is of een hogere snelheid dan die 11.8 ....
Dus je gaat van 23 naar gemiddeld 17,50 per maand voor 2 jaar en daarmee gaat je verbinding 1 mbit/s omhoog. Niet slecht toch?
Of had je nou echt gedacht dat je 30 mbit ging halen als je eerder ook maar 10.8 mbit van de 20 haalt?
Ik heb trouwens een 50/5 VDSL verbinding van Online en die werkt prima. Ik woon dan ook wel dichtbij de centrale (ong 300 meter) en op ADSL trainde mijn modem ook gewoon met 20/1 in.
Of had je nou echt gedacht dat je 30 mbit ging halen als je eerder ook maar 10.8 mbit van de 20 haalt?
Ik heb trouwens een 50/5 VDSL verbinding van Online en die werkt prima. Ik woon dan ook wel dichtbij de centrale (ong 300 meter) en op ADSL trainde mijn modem ook gewoon met 20/1 in.
Verwijderd
Ik ben ook te naïef... Ik had al ADSL via online en heb het in mei om laten zetten, nadat me meerdere keren was verzekerd dat de snelheid die ik toen haalde genoeg zou moeten zijn. Ben er bij Gods gratie nog over terug gebeld ook. Maar nu ik bel omdat ook de factuur niet klopt en ik op wil zeggen, wordt me medegedeeld dat je minimaal 17Mb nodig hebt voor een goed functionerend pakket.
Zucht.
Maar jubeth, begrijp ik nou goed dat met dit soort abonnementen de afstand tot centrale een fabeltje is en dat ik met bijv telfort mogelijk wel fatsoenlijk krijg waar ik voor betaal?
Zucht.
Maar jubeth, begrijp ik nou goed dat met dit soort abonnementen de afstand tot centrale een fabeltje is en dat ik met bijv telfort mogelijk wel fatsoenlijk krijg waar ik voor betaal?
Als je dat wilt moet je echt over naar kabel. Heb zelf ook altijd online, wanadoo, etc. gehad.Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 20:56:
Ik ben ook te naïef... Ik had al ADSL via online en heb het in mei om laten zetten, nadat me meerdere keren was verzekerd dat de snelheid die ik toen haalde genoeg zou moeten zijn. Ben er bij Gods gratie nog over terug gebeld ook. Maar nu ik bel omdat ook de factuur niet klopt en ik op wil zeggen, wordt me medegedeeld dat je minimaal 17Mb nodig hebt voor een goed functionerend pakket.
Zucht.
Maar sinds 3 jaar ziggo en wil niet meer terug. netjes 90/9 internet.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Ja, dat ADSL <-> VDSL gedoe brengt veel verwarring.
En Online doet zelf bitter weinig om bepaalde dingen duidelijk te maken naar de klanten toe.
Maar ik had het al eerder een keer uitgelegd:
En Online doet zelf bitter weinig om bepaalde dingen duidelijk te maken naar de klanten toe.
Maar ik had het al eerder een keer uitgelegd:
Kernpunt is dat de telefoonlijn niet verandert bij een abo wissel.cornfed99111 schreef op zondag 31 maart 2013 @ 18:22:
Ik zal even uitleggen hoe het werkt.
Sinds kort heeft Online verschillende abo's opnieuw ingedeeld.
* Start tot 10 Mbit/s. Dit is uitsluitend via ADSL2+.
* Extra tot 30 Mbit/s. Dit is een combinatie van ADSL2+ en VDSL2.
* Power tot 50 Mbit/s. Dit is uitsluitend via VDSL2.
Nu zie je dat bij Extra (voorheen Supersnel) twee mogelijke aansluitvormen kan krijgen: ADSL2+ en VDSL2.
Welke je krijgt, wordt bepaald door de afstand tot de telefooncentrale.
Andere providers, zoals KPN en dochters, hebben soms de mogelijkheid om VDSL2 aan te bieden
in de wijkkast, in plaats van de telefooncentrale. Die hebben dus een voordeel vanwege de vaak veel kortere afstand naar je huis toe. Dat resulteert dan in hogere snelheden in vergelijking tot Online.
Online heeft (nog) geen mogelijkheid om je via die wijkkast iets aan te bieden.
Een duidelijk voordeel voor KPN als je wijkkast omgebouwd is.
Verwijderd
Helder, dankjewel! Zodra ik zeker weet dat online de lijn vrij gaat maken ga ik opnieuw op onderzoek uit voor een all in pakket bij andere aanbieder!
Ik heb niet het hele topic gelezen omdat mijn vraag in eerste instantie ging over een product dat pas sinds kort wordt aangeboden door online. Ik begrijp nu ook waarom er zo weinig reacties over komen, men is slimmer geweest dan ik
Ik heb niet het hele topic gelezen omdat mijn vraag in eerste instantie ging over een product dat pas sinds kort wordt aangeboden door online. Ik begrijp nu ook waarom er zo weinig reacties over komen, men is slimmer geweest dan ik
Maar waar is die 17 MB op gebaseerd?
Hoeveel TV decoders heb je dan?
Hebben er trouwens hier meer mensen last van dat bepaalde (CDN?) servers onbereikbaar blijken via Online? Ik heb zelf thuis meerdere android apparaten die van Google Play bepaalde apps niet kunnen updaten over de Online verbinding, maar via andere internetverbindingen lukt het wel.
Ook bepaalde Youtube filmpjes laden niet, en ik zag ook dit topic van klanten die last hadden: http://online.gebruikers....thread_id=5543&rowstart=0
Update: Ondanks dat dit probleem ruim een week speelde, was het een dag na deze post opgelost!
Ook bepaalde Youtube filmpjes laden niet, en ik zag ook dit topic van klanten die last hadden: http://online.gebruikers....thread_id=5543&rowstart=0
Update: Ondanks dat dit probleem ruim een week speelde, was het een dag na deze post opgelost!
[ Voor 9% gewijzigd door da_Mastah op 12-08-2014 14:09 ]
Verwijderd
1 stb.cornfed99111 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 20:49:
Maar waar is die 17 MB op gebaseerd?
Daarvoor is 17 Mb toch meer dan voldoende.
Een TV stream kost maar 4~5 Mb, HD zenders wat meer 6~8 Mb.
Verwijderd
Ik had die indruk ook, maar ik heb eerlijk gezegd de ballen verstand van dit soort zaken. Als iemand, werkzaam bij die provider, aangeeft dat dat te weinig is, ben ik gauw geneigd dat te geloven aangezien ik toch aanneem dat ze je daar liever houden dan kwijt zijn als abonnee...cornfed99111 schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 13:58:
[...]
Daarvoor is 17 Mb toch meer dan voldoende.
Een TV stream kost maar 4~5 Mb, HD zenders wat meer 6~8 Mb.
Anyway, de problemen doen zich nog steeds voor dus ik ben sowieso wel klaar met deze provider en daarmee is de vraag die ik hier stelde ook niet meer relevant
Bedankt in ieder geval voor de reacties!
Ik heb per ongeluk wat adapters door elkaar gehaald. Ze passen allemaal in de HG655D maar hebben verschillende voltages. Ik kon het zo snel op google niet vinden.
Wie weet welk merk en voltage en welke stats de adapter van de HG655D heeft? Misschien kan iemand een foto maken zodat ik weer weet welke adapter hier bij hoort.
Bedankt
Wie weet welk merk en voltage en welke stats de adapter van de HG655D heeft? Misschien kan iemand een foto maken zodat ik weer weet welke adapter hier bij hoort.

Staat gewoon achterop de stikker.
haha, bedankt. Ik heb er een zegel afgepeuterd en daar onder stond idd 12V 1,5A.
!

[ Voor 6% gewijzigd door Nikeo op 29-09-2014 10:36 ]
Verwijderd
Ik kan via mijn Online ADSL verbinding geen enkele pagina van www.abp.nl bereiken.
Als ik mijn laptop via USB-tethering met de internetverbinding van mijn telefoon verbind kan ik de site wel bereiken.
Zijn er meer die via Online ADSL abp.nl niet kunnen bereiken?
Als ik mijn laptop via USB-tethering met de internetverbinding van mijn telefoon verbind kan ik de site wel bereiken.
Gaat hier gewoon goed. Misschien een DNS issue? Ik gebruik hier namelijk wel een eigen interne DNS server en niet die van OnlineVerwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 17:05:
Ik kan via mijn Online ADSL verbinding geen enkele pagina van www.abp.nl bereiken.
Meer mensen problemen dat ze niet meer gebeld kunnen worden nadat Online vannacht de telefoniedienst omgezet heeft naar een nieuw technische platform?
Heb vandaag de helpdesk proberen te bellen. Eerst gaf hij nog aan dat er 21 wachtende voor mij waren, maar op een gegeven moment gaf hij het aantal wachtende voor mij niet eens meer aan en heb ik na 25 minuten maar de verbinding verbroken. Ook geprobeerd op de site mijn nummer achter te laten, maar dat formulier geeft al een foutmelding dat een vertaling mist als je op de bel mij terug knop klikt en je wordt ook niet teruggebeld.
Ben bang dat dit weer veel tijd gaat kosten. Ga me maar alvast oriënteren op een andere provider...
Heb vandaag de helpdesk proberen te bellen. Eerst gaf hij nog aan dat er 21 wachtende voor mij waren, maar op een gegeven moment gaf hij het aantal wachtende voor mij niet eens meer aan en heb ik na 25 minuten maar de verbinding verbroken. Ook geprobeerd op de site mijn nummer achter te laten, maar dat formulier geeft al een foutmelding dat een vertaling mist als je op de bel mij terug knop klikt en je wordt ook niet teruggebeld.
Ben bang dat dit weer veel tijd gaat kosten. Ga me maar alvast oriënteren op een andere provider...
Vannacht? Bij ons is dat een aantal weken geleden gebeurd, we kwamen er pas vorige week achter dat we al die tijd onbereikbaar zijn geweest.. Stekker eruit en er weer in (zoals Online voorstelde) haalde weinig uit.--Niels-- schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 20:33:
Meer mensen problemen dat ze niet meer gebeld kunnen worden nadat Online vannacht de telefoniedienst omgezet heeft naar een nieuw technische platform?
Pas bij het resetten (indrukken resetknop) van onze Huawei modem werden de nieuwe SIP gegevens opgehaald, dus waarschijnlijk ook de oplossingen bij anderen.
Jep, kregen een mailtje dat het afgelopen nacht zou gebeuren...
Heb net ook nog even een reset gedaan. Helaas heeft dit het probleem ook niet opgelost. Misschien dat ik nog een half uur moet wachten, maar heb er weinig vertrouwen in.
Update: Het heeft even geduurd, maar telefonie doet het weer... Weet niet zeker of het aan de reset heeft gelegen. Een half uur naar de reset deed hij het nog niet, dus vermoed dat Online het probleem heeft opgelost.
Heb net ook nog even een reset gedaan. Helaas heeft dit het probleem ook niet opgelost. Misschien dat ik nog een half uur moet wachten, maar heb er weinig vertrouwen in.
Update: Het heeft even geduurd, maar telefonie doet het weer... Weet niet zeker of het aan de reset heeft gelegen. Een half uur naar de reset deed hij het nog niet, dus vermoed dat Online het probleem heeft opgelost.
[ Voor 31% gewijzigd door --Niels-- op 07-12-2014 14:54 ]
Voor het volledige beeld: bij mij is de omzetting zonder problemen verlopen. Ik hoefde het modem niet te resetten.
Bij ons ging het ook niet goed. Bellers kwamen na de omzetting direct in de voicemail terecht en dit was ook niet op te lossen door de doorschakeling uit te zetten. Na het resetten van het modem waren we even een paar minuten bereikbaar en daarna gingen weer alle telefoontjes direct naar de voicemail.
Twee keer moeten bellen á 1 euro (eerste keer werd ik er na een tijdje uitgegooid, tweede keer na lang wachten wel contact) en na wat standaard scriptvragen (modem reset gedaan etc.) de mededeling dat ze het gingen uitzoeken en dat ze terug zouden bellen. Na een weekje ofzo krijg ik ineens zonder enig verder contact of aankondiging een nieuw modem toegestuurd. Ik had een oude Speedtouch en kreeg een Huawei. Deze verwisseld, toen nog steeds geen oplossing maar toen werkte het uit en aanzetten van de doorschakeling naar voicemail wel en sindsdien werkt het. Ik neem aan dat het verwisselen van het modem niet echt invloed heeft gehad, maar dat ze in de tussentijd ook iets hebben gewijzigd aan de centrale instellingen voor de doorschakeling.
Anyway, it works again, dus verder afblijven nu. Eigenlijk een beetje mijn standaard ervaring met Online. Het is lekker goedkoop en als het werkt moet je er vooral van af blijven. Als er iets mee is mag je zelf betalen voor de klantenservice, ook als je er zelf niets mee te maken hebt. Verder geen klachten over de verbinding, ondanks het feit dat ik alleen een koperlijntje heb, heb ik toch een redelijk snelle, stabiele en goedkope verbinding.
Twee keer moeten bellen á 1 euro (eerste keer werd ik er na een tijdje uitgegooid, tweede keer na lang wachten wel contact) en na wat standaard scriptvragen (modem reset gedaan etc.) de mededeling dat ze het gingen uitzoeken en dat ze terug zouden bellen. Na een weekje ofzo krijg ik ineens zonder enig verder contact of aankondiging een nieuw modem toegestuurd. Ik had een oude Speedtouch en kreeg een Huawei. Deze verwisseld, toen nog steeds geen oplossing maar toen werkte het uit en aanzetten van de doorschakeling naar voicemail wel en sindsdien werkt het. Ik neem aan dat het verwisselen van het modem niet echt invloed heeft gehad, maar dat ze in de tussentijd ook iets hebben gewijzigd aan de centrale instellingen voor de doorschakeling.
Anyway, it works again, dus verder afblijven nu. Eigenlijk een beetje mijn standaard ervaring met Online. Het is lekker goedkoop en als het werkt moet je er vooral van af blijven. Als er iets mee is mag je zelf betalen voor de klantenservice, ook als je er zelf niets mee te maken hebt. Verder geen klachten over de verbinding, ondanks het feit dat ik alleen een koperlijntje heb, heb ik toch een redelijk snelle, stabiele en goedkope verbinding.
Ik geloof dat Online vandaag wat problemen heeft...

Meer mensen last van?

Meer mensen last van?
Sinds kort een nieuwe modem van online gehad de hg655d. Wat een draak van een ding.
Poort forwarden voor mn PCH netwerkmediaplayer lukt voor geen meter. Poort open maar geen connectie
PnP werkt niet wat wel voor mn vorige modem werkte.
Zelfs als ik het IP van mn PCH als DMZ neerzet krijgt hij geen verbinding met het internet.
Meer mensen ervaring ermee?
Poort forwarden voor mn PCH netwerkmediaplayer lukt voor geen meter. Poort open maar geen connectie
Zelfs als ik het IP van mn PCH als DMZ neerzet krijgt hij geen verbinding met het internet.
Rapapa...
Beste leden,
Binnekort ben ik ook lid van Online, heb een alles in 1 pakket genomen.
Krijg je van Online een wifimodem ? Zoja is het dan mogelijk om de modem in bridgemode te zetten en mijn eigen wifirouter te gebruiken ?
Binnekort ben ik ook lid van Online, heb een alles in 1 pakket genomen.
Krijg je van Online een wifimodem ? Zoja is het dan mogelijk om de modem in bridgemode te zetten en mijn eigen wifirouter te gebruiken ?
@ LosGieros
Dus je had een HG655d. Welke heb je nu dan?
@ Moohtje
Je krijgt inderdaad een WIFI router met ingebouwd modem.
Online werkt nu met twee modellen.
Welke precies hangt ervan af welk abo en vooral welke aansluiting je hebt.
Dus je had een HG655d. Welke heb je nu dan?
@ Moohtje
Je krijgt inderdaad een WIFI router met ingebouwd modem.
Online werkt nu met twee modellen.
Welke precies hangt ervan af welk abo en vooral welke aansluiting je hebt.
Ik heb diverse poorten openstaan naar het internet voor Plex Mediaserver, webserver en mailserver en dat werkt allemaal vlekkeloos. Volgens mij heb ik ook hetzelfde modem.LosGieros schreef op maandag 15 december 2014 @ 12:23:
Sinds kort een nieuwe modem van online gehad de hg655d. Wat een draak van een ding.
Ik zie verschillende reacties van mensen bij wie het wel en niet werkt.EdwinB schreef op maandag 15 december 2014 @ 15:36:
[...]
Ik heb diverse poorten openstaan naar het internet voor Plex Mediaserver, webserver en mailserver en dat werkt allemaal vlekkeloos. Volgens mij heb ik ook hetzelfde modem.
Zie dat mijn PCH ook geen ip krijgt toegewezen van de dhcp..
Rapapa...
Anyway, ander routertje gekocht van 3 tienen, de hg655 op bridge gezet en alles werkt ineens weer prima....
Rapapa...
Nondeju, dus ik was niet de enige die dagen onbereikbaar wasNSG schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 23:43:
[...]
Vannacht? Bij ons is dat een aantal weken geleden gebeurd, we kwamen er pas vorige week achter dat we al die tijd onbereikbaar zijn geweest.. Stekker eruit en er weer in (zoals Online voorstelde) haalde weinig uit.
Pas bij het resetten (indrukken resetknop) van onze Huawei modem werden de nieuwe SIP gegevens opgehaald, dus waarschijnlijk ook de oplossingen bij anderen.
Heb ze moeten bellen en toen modem gereset, toen deed hij het weer. Had nog zo'n ouwe Speedtouch. Nu nieuwe modem/router ontvangen.
Heb ook al sinds korte tijd (week?) opeens wegvallend signaal. Niet het wifi-signaal, maar gewoon webpagina's die niet laden en netflix dat blijft hangen enzo.
Zie ik potdulleme dat veel meer mensen daar last van hebben
http://www.radartv.nl/uit...tx-comments-comments-3099
Leuk dat je mij quote op de dag dat we gaan opzeggenneanderthaler schreef op maandag 22 december 2014 @ 12:23:
[...]
Nondeju, dus ik was niet de enige die dagen onbereikbaar was
Heb ze moeten bellen en toen modem gereset, toen deed hij het weer. Had nog zo'n ouwe Speedtouch. Nu nieuwe modem/router ontvangen.
Heb ook al sinds korte tijd (week?) opeens wegvallend signaal. Niet het wifi-signaal, maar gewoon webpagina's die niet laden en netflix dat blijft hangen enzo.
Zie ik potdulleme dat veel meer mensen daar last van hebben
http://www.radartv.nl/uit...tx-comments-comments-3099
Niet vanwege de storingen, want daar hebben wij zelden last van. Maar wij kregen onlangs een kostenverhoging van €10, reden: 'U heeft geen T-mobile abonnement meer en kreeg daar korting voor'.
Leuk dat ze er nu achter komen dachten wij (al twee jaar Vodafone) en wat heeft dat met een 'korting' te maken, want ons meest recente contract is alweer van 5+ jaar geleden.
Enfin wij zouden terug gebeld worden na 7 dagen, is niet gebeurd dus vandaag (na 10 dagen) zelf gebeld (45 minuten in de wacht gestaan). Maar de simpele telefoonmedewerker begreep maar niet dat het onredelijk is om €10 p/m meer (+€5 erbij na 12 maanden WTF!) te vragen dan de bedragen die op Online staan en dat aan iemand die al 10+ jaar klant is..
Geen gebruik gemaakt van een van de aanbiedingen op hun site dan? Waarom zou je meer gaan betalen dan wat de nu standaard aanbieden? Ik verleng steeds met een of ander aanbod.NSG schreef op maandag 22 december 2014 @ 12:37:
[...]
Leuk dat je mij quote op de dag dat we gaan opzeggen![]()
Niet vanwege de storingen, want daar hebben wij zelden last van. Maar wij kregen onlangs een kostenverhoging van €10, reden: 'U heeft geen T-mobile abonnement meer en kreeg daar korting voor'.
Leuk dat ze er nu achter komen dachten wij (al twee jaar Vodafone) en wat heeft dat met een 'korting' te maken, want ons meest recente contract is alweer van 5+ jaar geleden.
Enfin wij zouden terug gebeld worden na 7 dagen, is niet gebeurd dus vandaag (na 10 dagen) zelf gebeld (45 minuten in de wacht gestaan). Maar de simpele telefoonmedewerker begreep maar niet dat het onredelijk is om €10 p/m meer (+€5 erbij na 12 maanden WTF!) te vragen dan de bedragen die op Online staan en dat aan iemand die al 10+ jaar klant is..
Is het iemand al gelukt om zijn zyxel vmg8324-b10a in bridgemode te zetten? Bij Ziggo was het een kwestie van de helpdesk bellen en zij regelen dat.
Gisteren toch Online gebeld en na 20 minuten eindelijk iemand aan de lijn.
Toen ik de medewerker vroeg of het mogelijk was om mijn modem in bridgemode te zetten zei meneer dat ik zelf moest kijken hoe de modem werkt en welke opties de modem heeft.
Bij Ziggo was het anders, je vraagt de klantenservice willen jullie mijn modem in bridge zetten ? klik, geregeld.
Nu weet ik dat Online en Ziggo heel wat verschillen maar kom op dat is geen antwoord toch ? Medewerker van Online gaf aan dat hij niets van de modem af weet
Oke, omdat ik geen zin had om nog een keer in de wacht te staan vroeg ik de medewerker een andere vraag: is het mogelijk om mijn huistelefoon geheim te maken? Ehhmm ja, heeft u een momentje en na 10 minuten word er opgehangen
. En nee mijn nummer is niet geheim haha.
Mijn eerste ervaring met de helpdesk van online
Toen ik de medewerker vroeg of het mogelijk was om mijn modem in bridgemode te zetten zei meneer dat ik zelf moest kijken hoe de modem werkt en welke opties de modem heeft.
Bij Ziggo was het anders, je vraagt de klantenservice willen jullie mijn modem in bridge zetten ? klik, geregeld.
Nu weet ik dat Online en Ziggo heel wat verschillen maar kom op dat is geen antwoord toch ? Medewerker van Online gaf aan dat hij niets van de modem af weet
Oke, omdat ik geen zin had om nog een keer in de wacht te staan vroeg ik de medewerker een andere vraag: is het mogelijk om mijn huistelefoon geheim te maken? Ehhmm ja, heeft u een momentje en na 10 minuten word er opgehangen
Mijn eerste ervaring met de helpdesk van online
Verwijderd
Al enkele jaren maak ik gebruik van online, opzich werkt het meestal wel, en 13 Mb down en 0.86 Mb up (20/1) was zeker ok voor 15 euro per maand. Die 15 euro kwam door een combinatie met een mobiel abonnement bij T-mobile.
Dit voordeel op internet is helaas komen te vervallen, en is de rekening verhoogt naar 24.5 euro, en zijn de bovengenoemde snelheden gelijk gebleven. Beetje jammer dat je voor het zelfde geld een beter abonnement hebt bij online.nl, en ze dit niet automatisch even corrigeren
Voor dit zelfde geld bied online.nl 30/3 voor nieuwe klanten. En bestaande klanten kunnen dit abonnement ook krijgen (voor dezelfde actie prijs als nieuwe klanten) door te verlengen via mijnonline (a gemiddeld +/- 20 euro p/m over 2 jaar, wat een nette aanbieding lijkt).
Dus zojuist mijn contract veranderd naar (30/3) voor 2 jaar. Daarbij kwam de opmerking naar voren dat mijn huidige modem, hg655d, vervangen moest worden voor dit nieuwe pakket (bij afschalen naar 10/1 was dit niet nodig
). Hierdoor even op onderzoek uitgegaan waarom, maar kan er niets over vinden. Hierbij kwam ik wat tegenstrijdigheden tegen:
KPN bied tot max 80 Mb aan op mijn locatie
Telfort komt tot max 50 Mb
Online komt tot 30 Mb via mijnonline, al lijken ze nieuwe klanten hier wel 50 Mb aan te bieden.
Uit bovenstaande en andere topics maak ik op dat online.nl zeker geen 30 Mb gaat halen, Telfort mogelijk wel, voor bijna zelfde prijs (22 euro).
Dus nu zit ik met een aantal vragen:
- Waarom zou er een nieuwe modem nodig zijn, de hg655d ondersteunt gewoon VDSL2: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36653544. Weet iemand wat de 'nieuwe' modem gaat zijn?
- In mijn eigen modem, vergelijkend met de screenshot in het topic hierboven, staat dat ik via ADSL2+ ben verbonden. Er wordt geen verbinding gemaakt met de VDSL2 optie, ook niet na verwijderen van de ADSL2+ settings, iemand toevallig ervaringen hiermee dat na aanpassen van het online.nl abonnement dat het VDSL2 werd?
- Uit de post van cornfed ( https://gathering.tweaker...message/42677542#42677542 ) maak ik op dat het tot kort geleden niet zo was. Iemand die er meer over weet, ofdat er nu daadwerkelijk VDSL2 overal wordt geleverd door online.nl en ik met oude instellingen zit?
- Ik zit op 2.7 km van de wijkcentrale volgens een aantal postcode checks. Iemand die 1 km verderop woont, zit 3 km van de centrale en haalt met Telfort 20 Mb. Omdat uit de bovenstaande posts en andere fora lijkt dat online.nl niet de mogelijkheid heeft om uit de wijkkast te leveren, kan ik via online geen hogere snelheden halen dan de huidige 13 Mb? of gaat VDSL2+ van online totaal niets uitmaken? https://nl.wikipedia.org/wiki/VDSL2
Ik heb nog 14 dagen om evt de verandering terug te draaien. Mocht er iemand zijn met advies, alvast bedankt
- hieronder nog wat status info uit mn hg655d...:
Verbindingsstatus
DSL synchronisatiestatus Verbonden
Verbonden gedurende 00:08:30
Lijnstatus
Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 1020
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 15285
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype Interleaved
Upstream SNR (dB) 9.5
Downstream SNR (dB) 8.2
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.3
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 17.1
Upstream CRC fouten 0
Downstream CRC fouten 371
Upstream FEC errors 30559
Downstream FEC errors 31726
Lijn Demping Status
Upstream demping (dB) 16.3
Downstream demping (dB) 31.5
(merk de errors op in slechts 8.5 min, verscheidene online.nl helpdeskers meenden een jaar geleden dat dat normaal is)
EDIT:
Mail in mn inbox van online.nl, met de volgende tekst:
Verwachte snelheid
De verwachte snelheid van uw Supersnel Internet 30 Mb/s verbinding ligt tussen 10 en 14 Mb/s (downstream). Deze snelheidsindicatie is gebaseerd op historische gegevens over uw postcodegebied en is afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale.
Neem aan dat ze dus ook hier geen VDSL2 aanbieden...
Dit voordeel op internet is helaas komen te vervallen, en is de rekening verhoogt naar 24.5 euro, en zijn de bovengenoemde snelheden gelijk gebleven. Beetje jammer dat je voor het zelfde geld een beter abonnement hebt bij online.nl, en ze dit niet automatisch even corrigeren

Voor dit zelfde geld bied online.nl 30/3 voor nieuwe klanten. En bestaande klanten kunnen dit abonnement ook krijgen (voor dezelfde actie prijs als nieuwe klanten) door te verlengen via mijnonline (a gemiddeld +/- 20 euro p/m over 2 jaar, wat een nette aanbieding lijkt).
Dus zojuist mijn contract veranderd naar (30/3) voor 2 jaar. Daarbij kwam de opmerking naar voren dat mijn huidige modem, hg655d, vervangen moest worden voor dit nieuwe pakket (bij afschalen naar 10/1 was dit niet nodig
KPN bied tot max 80 Mb aan op mijn locatie
Telfort komt tot max 50 Mb
Online komt tot 30 Mb via mijnonline, al lijken ze nieuwe klanten hier wel 50 Mb aan te bieden.
Uit bovenstaande en andere topics maak ik op dat online.nl zeker geen 30 Mb gaat halen, Telfort mogelijk wel, voor bijna zelfde prijs (22 euro).
Dus nu zit ik met een aantal vragen:
- Waarom zou er een nieuwe modem nodig zijn, de hg655d ondersteunt gewoon VDSL2: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36653544. Weet iemand wat de 'nieuwe' modem gaat zijn?
- In mijn eigen modem, vergelijkend met de screenshot in het topic hierboven, staat dat ik via ADSL2+ ben verbonden. Er wordt geen verbinding gemaakt met de VDSL2 optie, ook niet na verwijderen van de ADSL2+ settings, iemand toevallig ervaringen hiermee dat na aanpassen van het online.nl abonnement dat het VDSL2 werd?
- Uit de post van cornfed ( https://gathering.tweaker...message/42677542#42677542 ) maak ik op dat het tot kort geleden niet zo was. Iemand die er meer over weet, ofdat er nu daadwerkelijk VDSL2 overal wordt geleverd door online.nl en ik met oude instellingen zit?
- Ik zit op 2.7 km van de wijkcentrale volgens een aantal postcode checks. Iemand die 1 km verderop woont, zit 3 km van de centrale en haalt met Telfort 20 Mb. Omdat uit de bovenstaande posts en andere fora lijkt dat online.nl niet de mogelijkheid heeft om uit de wijkkast te leveren, kan ik via online geen hogere snelheden halen dan de huidige 13 Mb? of gaat VDSL2+ van online totaal niets uitmaken? https://nl.wikipedia.org/wiki/VDSL2
Ik heb nog 14 dagen om evt de verandering terug te draaien. Mocht er iemand zijn met advies, alvast bedankt
- hieronder nog wat status info uit mn hg655d...:
Verbindingsstatus
DSL synchronisatiestatus Verbonden
Verbonden gedurende 00:08:30
Lijnstatus
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 15285
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype Interleaved
Upstream SNR (dB) 9.5
Downstream SNR (dB) 8.2
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.3
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 17.1
Upstream CRC fouten 0
Downstream CRC fouten 371
Upstream FEC errors 30559
Downstream FEC errors 31726
Lijn Demping Status
Upstream demping (dB) 16.3
Downstream demping (dB) 31.5
(merk de errors op in slechts 8.5 min, verscheidene online.nl helpdeskers meenden een jaar geleden dat dat normaal is)
EDIT:

Verwachte snelheid
De verwachte snelheid van uw Supersnel Internet 30 Mb/s verbinding ligt tussen 10 en 14 Mb/s (downstream). Deze snelheidsindicatie is gebaseerd op historische gegevens over uw postcodegebied en is afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale.
Neem aan dat ze dus ook hier geen VDSL2 aanbieden...
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2015 13:29 ]
Ik heb zelf 30/3 abonnement met een HG-655 (waarvan ik ook daadwerkelijk een 28130/3072 kbps haal).
@ kloaknet
Als je dichter bij de nummercentrale gaat wonen, kan je inderdaad hogere snelheden krijgen.
Dichtbij genoeg en je mag zelfs genieten van VDSL2 speed.
Aangezien je afstand tot de nummercentrale niet verandert, zal de snelheid ook niet veranderen.
Zoals eerder aangegeven.
Die 30/3 abo's zijn VDSL2 <-> ADSL2+ combo's.
De afstand bepaald je snelheid en xDSL vorm.
Omslagpunt schijnt rond de 1 kilometer te liggen bij Online.
Als je dichter bij de nummercentrale gaat wonen, kan je inderdaad hogere snelheden krijgen.
Dichtbij genoeg en je mag zelfs genieten van VDSL2 speed.
Aangezien je afstand tot de nummercentrale niet verandert, zal de snelheid ook niet veranderen.
Zoals eerder aangegeven.
Die 30/3 abo's zijn VDSL2 <-> ADSL2+ combo's.
De afstand bepaald je snelheid en xDSL vorm.
Omslagpunt schijnt rond de 1 kilometer te liggen bij Online.
Hier ook een HG655d met VDSL2
Snelheden:
Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 6141
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 46335
Was nog wat hoger toen ik een van de eerste hier in het dorp was met VDSL2, maar nog steeds wel respectabele snelheden natuurlijk. Woon dan ook vrij dichtbij de KPN centrale (ca 300m)
Afgelopen maand een glasaansluiting gekregen van Caiway en kan eind Q1 een abonnement gaan afnemen en ben dan ook weg bij Online. Nu nog kiezen uit 100, 200 of 400 mbit
Snelheden:
Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 6141
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 46335
Was nog wat hoger toen ik een van de eerste hier in het dorp was met VDSL2, maar nog steeds wel respectabele snelheden natuurlijk. Woon dan ook vrij dichtbij de KPN centrale (ca 300m)
Afgelopen maand een glasaansluiting gekregen van Caiway en kan eind Q1 een abonnement gaan afnemen en ben dan ook weg bij Online. Nu nog kiezen uit 100, 200 of 400 mbit
Verwijderd
bedankt voor jullie reacties! blijkbaar kunnen ze het bij online niet waar maken, maar bij oa KPN wel. Tijdens een lijnmeting beweerden ze iig de 20 mb te halen op mn huidige account, en dat haal ik echt niet
. nog maar is verder buurten voor andere opties. Helaas geen glasvezel hier in de buurt
Dito alleen vliegt de verbinding er spontaan uit om de 30/60 minuten voor ongeveer 1 minuut sinds 3/4 dagen hier..Hageneis schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:07:
Ik heb zelf 30/3 abonnement met een HG-655 (waarvan ik ook daadwerkelijk een 28130/3072 kbps haal).
Helpschuur gebeld, probleem uitgelegt en ze hebben de boel gechecked alles okay en door gestuurd naar de technische dienst.
Word waarschijnlijk een KPN monteur die de lijn gaat doormeten en de centrale gaat schoppen

Zoiets heb ik afgelopen zomer ook gehad. Er werd mij geadviseerd de telefoonkabel naar het modem te vervangen. Ik had toevallig nog 12 meter twisted pair liggen en dat heeft ook geholpen.WC-Juf schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 19:17:
[...]
Dito alleen vliegt de verbinding er spontaan uit om de 30/60 minuten voor ongeveer 1 minuut sinds 3/4 dagen hier..
Helpschuur gebeld, probleem uitgelegt en ze hebben de boel gechecked alles okay en door gestuurd naar de technische dienst.
Word waarschijnlijk een KPN monteur die de lijn gaat doormeten en de centrale gaat schoppen
Ik ben zeer ontstemd over de prijsverhoging van Ziggo en overweeg wat anders. Veel keuze is er niet. TV en telefoon hoef ik niet, alleen internet. Zodoende heb ik Online in beeld. Volgens internet zit ik 146 of 454 meter van de centrale dus zou de snelheid goed moeten zijn. Als ik voor het maximale abonnement ga moet er netto genoeg overblijven en bespaar ik €17,- per maand. Een kennis uit de buurt met Online heeft in ieder geval geen problemen. Ik heb hem gevraagd een speedtest te doen. Zelf heb ik geen enkele ervaring met andere dan kabelinternet aanbieders.
[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij
Online klantenservice heeft vandaag terug gebeld, er was een 'setting' verkeerd in het netwerk of het iets te maken heeft gehad met de telefoon bla omstelling begin december geen idee..
Er werd verteld dat het niet aan de KPN lijn lag en meerdere mensen er last van hebben gehad.
Mijn verbinding was al sinds 3 dagen stabiel voorheen vloog de zaak er bijna om het uur uit.
Ik heb geen kabels hoeven te wisselen, achteraf ook onnodig gebleken..
De Snelheid is okay ik haal zoals altijd de beloofde 30MB down.
De checkers zeggen:
Uw afstand tot het verbindingspunt is 469m.
Er werd verteld dat het niet aan de KPN lijn lag en meerdere mensen er last van hebben gehad.
Mijn verbinding was al sinds 3 dagen stabiel voorheen vloog de zaak er bijna om het uur uit.
Ik heb geen kabels hoeven te wisselen, achteraf ook onnodig gebleken..
De Snelheid is okay ik haal zoals altijd de beloofde 30MB down.
De checkers zeggen:
Uw afstand tot het verbindingspunt is 469m.
Kan niet echt een topic vinden over tv van Online dus vraag het maar hier. Ik overweeg abbonement van Online te nemen met internet en tv. Maar ik begreep dat de decoder van Online nogal brak is. Nu wil ik even weten wat voor decoder ze tegenwoordig leveren maar dat kan ik nergens op de site vinden...Hoe is de ervaring met tv?
Hi Tweakers,
Er is volgens mij iets vreemds aan de hand met mijn verbinding.
Al een tijdje vind ik de snelheid van games downloaden op de Xbox One laag (niet de volledige snelheid)
(altijd rond de 800-900 KB en niet meer de 1.5 MB van vroeger).
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 14679
Verbindingstype ADSL2+
Ik heb de volgende websites al geprobeerd
https://www.caiway.nl/sit...efonie/internet/speedtest
http://speedtest4.ziggo.nl/?gclid=CNDizZmGrcMCFSbHtAodYkMAnw
Als ik zo 1000 MB bestandje download dan krijg ik zelfs maar een snelheid van 400 KB
http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin
Wie weet er nu echt een goede snelheidstest?
Er is volgens mij iets vreemds aan de hand met mijn verbinding.
Al een tijdje vind ik de snelheid van games downloaden op de Xbox One laag (niet de volledige snelheid)
(altijd rond de 800-900 KB en niet meer de 1.5 MB van vroeger).
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 14679
Verbindingstype ADSL2+
Ik heb de volgende websites al geprobeerd
https://www.caiway.nl/sit...efonie/internet/speedtest
http://speedtest4.ziggo.nl/?gclid=CNDizZmGrcMCFSbHtAodYkMAnw
Als ik zo 1000 MB bestandje download dan krijg ik zelfs maar een snelheid van 400 KB
http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin
Wie weet er nu echt een goede snelheidstest?
Dat is een Linux STB van de Stream-Group: http://www.stream-group.nlMr_gadget schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 12:31:
Kan niet echt een topic vinden over tv van Online dus vraag het maar hier. Ik overweeg abbonement van Online te nemen met internet en tv. Maar ik begreep dat de decoder van Online nogal brak is. Nu wil ik even weten wat voor decoder ze tegenwoordig leveren maar dat kan ik nergens op de site vinden...Hoe is de ervaring met tv?
Die leveren o.a. alle OTT (over-the-top) TV diensten voor Online.
Zowel Online als de Stream-Group zijn eigendom van de M7 groep uit Luxemburg.
Over de kwaliteit kan ik niet zoveel zeggen (ben geen Online klant), maar ik vermoed dat de
tv ervaring niet zoveel verschilt met de andere IPTV providers.
Ik was eigenlijk op zoek naar een internetabonnement van Online.nl, namelijk de 30 mb down en 3 mb up. Echter, niet meer te vinden!
Weet iemand waarom dit eruit is gehaald? Twee directe buren hebben dit pakket namelijk wel, maar ik kan het niet afsluiten.
Weet iemand waarom dit eruit is gehaald? Twee directe buren hebben dit pakket namelijk wel, maar ik kan het niet afsluiten.
Ik kan gewoon op mijn postcode 30/3 bestellen hoor, mogelijk dat je alleen ADSL kan bestellen op jouw adres waardoor 30/3 niet leverbaar is. Wat laat deze check zien op jouw adres:
http://netco.fpi-info.fourstack.nl/
http://netco.fpi-info.fourstack.nl/
Hij staat er nog gewoon tussen: https://www.online.nl/internet/abonnement/RobinFoot schreef op maandag 23 februari 2015 @ 18:35:
Ik was eigenlijk op zoek naar een internetabonnement van Online.nl, namelijk de 30 mb down en 3 mb up. Echter, niet meer te vinden!
Vermoedelijk is deze op jouw locatie niet leverbaar.
Volgens mijn moden gebruikt Online nog ATM. Dat zal wel snel veranderen:
https://www.acm.nl/nl/pub...met-internettechniek-ATM/
Ik gebruik ook nog steeds ATM. Ken nog anderen die ook nog gebruikmaken van ATMHageneis schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 17:24:
Volgens mijn moden gebruikt Online nog ATM. Dat zal wel snel veranderen:
Orange levert toch voornamelijk via het BBNed netwerk? DIe gebruiken sowieso nog ATM en mogen dat na 2016 ook blijven doen als ze dit willen.
Bij KPN zijn ze al grootschalig over op Ethernet DSL en zaten de oude ATM lijnen in de weg. Deze moesten allemaal weggemigreerd worden. Voor Online is dit volgens mij geen issue.
Bij KPN zijn ze al grootschalig over op Ethernet DSL en zaten de oude ATM lijnen in de weg. Deze moesten allemaal weggemigreerd worden. Voor Online is dit volgens mij geen issue.
BBNed bestaat toch al een paar jaar niet meer?
Verwijderd
Ik heb voor een vriend een dsl abbonmentje afgesloten.
Bijzondere is dat hij bij zijn vorige dsl aanbieder 8 van de 20 mbit in de praktijk had. (dsl1, afstand van de centrale)
Bij online heeft hij gewoon 30 van de 30mbit download!
Een onverwachte meevaller.
Bijzondere is dat hij bij zijn vorige dsl aanbieder 8 van de 20 mbit in de praktijk had. (dsl1, afstand van de centrale)
Je vriend zit nu op een KPN buitenring. Dat is alles.Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 09:49:
Kan je allemaal gemakkelijk opzoeken wat mogelijk is per adres.
Sinds kort levert Online zelf ook via het KPN-netwerk. Dat betekent dat ze ook van de KPN buitenringkasten gebruik mogen maken en dat scheelt in veel gevallen nogal wat Mbits...Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 09:49:
Ik heb voor een vriend een dsl abbonmentje afgesloten.
Verwijderd
Op het tele2 contract en modem werkte het nog niet.timmie1 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 11:44:
[...]
Sinds kort levert Online zelf ook via het KPN-netwerk. Dat betekent dat ze ook van de KPN buitenringkasten gebruik mogen maken en dat scheelt in veel gevallen nogal wat Mbits...
Het is een mooie meevaller bij online.nl.
Misschien zelf ook maar even kijken naar een downgrade naar online. Want ik 30mbit is best acceptabel, en relatief goedkoop bij online.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2015 12:01 ]
Tele2 levert sinds kort ook op de KPN buitenring.
Hebben er mensen recente ervaringen met het verlengen van een contract bij Online?
Het vroeger wel eens korting gehad of een Apple TV, ben benieuwd wat er nu voor acties lopen.
@timmie1: mooi, dan gaan we daar voor
Het vroeger wel eens korting gehad of een Apple TV, ben benieuwd wat er nu voor acties lopen.
@timmie1: mooi, dan gaan we daar voor
[ Voor 10% gewijzigd door Heineken op 21-06-2015 14:22 . Reden: reactie ]
De enige actie die ze nu hebben is 12 maanden 9,95 abonnementsgeld met een 2 jarig contract als je power of extra neemt. Met 1 jarig contract maken ze er 4 maanden 9,95 van. Geldt ook voor verlengende klanten, schijnt het...Heineken schreef op zondag 21 juni 2015 @ 10:23:
Hebben er mensen recente ervaringen met het verlengen van een contract bij Online?
[ Voor 5% gewijzigd door timmie1 op 21-06-2015 11:18 ]
Die heb ik dus genomen. Tweede jaar € 29,95. Ik wou dat middelen, zodat de bedragen iedere maand gelijk zijn. Dat kan niet helaas. Het duurde 25 minuten voor iemand van de klantenservice de telefoon opnam. Niet zozeer vriendelijk. Met Telfort en Tele2 is de klantenservice veel sneller en vriendelijker.timmie1 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 11:18:
[...]
De enige actie die ze nu hebben is 12 maanden 9,95 abonnementsgeld met een 2 jarig contract als je power of extra neemt. Met 1 jarig contract maken ze er 4 maanden 9,95 van. Geldt ook voor verlengende klanten, schijnt het...
Het gaat om het 50/5 abonnement. Hopelijk werkt alles prima en snel. Bij Tele2 haalde ik 12 Mbit van de 20Mbit.. maar dat kostte maar € 9,95 per maand voor 3 jaar lang. (verlengd, al heb ik 3 x € 27,- betaald).
...
*schop*
KPN sluit nieuwe contracten met Tele2 en Online.nl
De laatste maanden is mijn download trouwens iets gezakt van 28,5 Mb naar 26 Mb. Is nog altijd hoger dan wat Online.nl aangeeft als mijn maximaal haalbare downloadsnelheid (maximum 24 Mb/s).
Nu maar hopen dat het met toegang tot het netwerk van KPN weer wat verbeterd.
KPN sluit nieuwe contracten met Tele2 en Online.nl
De laatste maanden is mijn download trouwens iets gezakt van 28,5 Mb naar 26 Mb. Is nog altijd hoger dan wat Online.nl aangeeft als mijn maximaal haalbare downloadsnelheid (maximum 24 Mb/s).
Nu maar hopen dat het met toegang tot het netwerk van KPN weer wat verbeterd.
[ Voor 73% gewijzigd door Hageneis op 20-07-2015 09:51 ]
Is Online ADSL of VDSL? Ik lees weleens dat zij zich op VDSL richten en dat dit over de koperverbinding werkt, net als ADSL.
...
Als je wijkcentrale VDSL ready is dan VDSL. Snelheden zijn tegenwoordig prima voor koper.
Oke bedankt. Bij mij wordt dit aangegeven:Megamind schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 03:17:
Als je wijkcentrale VDSL ready is dan VDSL. Snelheden zijn tegenwoordig prima voor koper.

Tele2 ging 12 Mbit.. terwijl dat eigenlijk een 20 Mbit verbinding is. Gezien hier 12 Mbit aangegeven wordt, vroeg ik me af of er verschil is tussen Tele2 en Online.nl.
...
Even een update:
Sinds gister is mijn internet van Online opgeleverd en deze werkte niet, en heb om die reden belde ik vandaag de klantenservice (wachttijd 10 minuten) en deze was zeer klantvriendelijk. Er werd mij de suggestie gedaan om bij de IS/RA aansluiting een kabel te wisselen. Intussen zouden zij een ticket voor de backoffice aanmaken, waarbij zij gaan checken waar de verbinding niet juist is. Als zij het zo niet op orde krijgen zou de monteur kosteloos langskomen. Zij gaven aan dat ik woensdag aan moest houden (vrijdag typte ik dit bericht), indien de monteur langs zou komen.
2 uur na het telefoontje werd ik al gebeld door een KPN monteur die direct langs kon komen. Dat was prima, en we zijn samen naar 2 wijk kastjes gereden en heeft de verbinding aangepast zodat ik VDSL ontvangen kan. Hierna gingen we thuis checken of het werkte, en dat deed het. Ik haal 48 Mbit down en 5 Mbit up.
Al met al is het probleem dus snel en netjes opgelost. Beter kan het eigenlijk niet.
Sinds gister is mijn internet van Online opgeleverd en deze werkte niet, en heb om die reden belde ik vandaag de klantenservice (wachttijd 10 minuten) en deze was zeer klantvriendelijk. Er werd mij de suggestie gedaan om bij de IS/RA aansluiting een kabel te wisselen. Intussen zouden zij een ticket voor de backoffice aanmaken, waarbij zij gaan checken waar de verbinding niet juist is. Als zij het zo niet op orde krijgen zou de monteur kosteloos langskomen. Zij gaven aan dat ik woensdag aan moest houden (vrijdag typte ik dit bericht), indien de monteur langs zou komen.
2 uur na het telefoontje werd ik al gebeld door een KPN monteur die direct langs kon komen. Dat was prima, en we zijn samen naar 2 wijk kastjes gereden en heeft de verbinding aangepast zodat ik VDSL ontvangen kan. Hierna gingen we thuis checken of het werkte, en dat deed het. Ik haal 48 Mbit down en 5 Mbit up.
Al met al is het probleem dus snel en netjes opgelost. Beter kan het eigenlijk niet.
...
Sinds een maand of iets dergelijks last van erge ruis bij de telefoon, ook al bij de kiestoon. Dus ander toestel en andere kabels geprobeerd (en direct aan het modem gekoppeld) en modem gereset en dergelijke, echter lostte dit het probleem niet op. Omdat het internet prima werkte (dus dan zal telefoon via voip ook goed het huis binnen moeten komen) geconcludeerd dat het aan het modem moest liggen. Niet gek want rond de tijd dat de ruis begon is er een keer bliksem ingeslagen in de buurt en de kans is aanwezig dat het modem een oplawaai heeft gehad.
Vorige week met de klantenservice gebeld, werd vriendelijk te woord gestaan na 100.000 menu's doorgelopen te hebben waarna ik mijn verhaal uitlegde. De helpdesk medewerker vertelde dat zij niet zomaar het modem konden vervangen en dat er een onderzoek gestart zou worden. Wanneer daar niks uit kwam zou er een monteur gestuurd worden. Als het niet anders kan dan moet het maar... Ik zou over 2 a 3 werkdagen gebeld worden.
Vandaag was ik nog niet teruggebeld dus zelf maar weer gebeld. Dit keer kreeg ik een actieve helpdeskmedewerker aan de telefoon. Al mijn stappen nagelopen, lijn doorgemeten en samen tot de conclusie gekomen dat het het modem was. Dus wordt er ons nu een nieuw modem toegestuurd. Het contact met de helpdesk medewerker was prettig doordat we ook gewoon op technisch niveau konden spreken.
Hopen dat het nieuwe modem deze week binnen komt en dat het probleem dan opgelost is.
Het heeft er wel voor gezorgd dat mijn vader nu eindelijk gewoon een mobiele telefoon mee neemt als hij buiten huis is
Vorige week met de klantenservice gebeld, werd vriendelijk te woord gestaan na 100.000 menu's doorgelopen te hebben waarna ik mijn verhaal uitlegde. De helpdesk medewerker vertelde dat zij niet zomaar het modem konden vervangen en dat er een onderzoek gestart zou worden. Wanneer daar niks uit kwam zou er een monteur gestuurd worden. Als het niet anders kan dan moet het maar... Ik zou over 2 a 3 werkdagen gebeld worden.
Vandaag was ik nog niet teruggebeld dus zelf maar weer gebeld. Dit keer kreeg ik een actieve helpdeskmedewerker aan de telefoon. Al mijn stappen nagelopen, lijn doorgemeten en samen tot de conclusie gekomen dat het het modem was. Dus wordt er ons nu een nieuw modem toegestuurd. Het contact met de helpdesk medewerker was prettig doordat we ook gewoon op technisch niveau konden spreken.
Hopen dat het nieuwe modem deze week binnen komt en dat het probleem dan opgelost is.
Het heeft er wel voor gezorgd dat mijn vader nu eindelijk gewoon een mobiele telefoon mee neemt als hij buiten huis is
Klassiek helpdesk verhaal.
Je moet toevallig de juiste personen te pakken krijgen als je belt.
Persoon #1 volgde uitsluitend de scripts vanaf zijn PC en persoon #2 kan/mag ook zelf nadenken.
Bij onduidelijkheid of andere problemen kan je tegenwoordig ook contact opnemen met een webcare.
Ze zitten momenteel alleen nog op Google+. Uitbreiding naar Facebook en concurrenten is in de planning.
https://plus.google.com/+onlinepuntnl/about
Je moet toevallig de juiste personen te pakken krijgen als je belt.
Persoon #1 volgde uitsluitend de scripts vanaf zijn PC en persoon #2 kan/mag ook zelf nadenken.
Bij onduidelijkheid of andere problemen kan je tegenwoordig ook contact opnemen met een webcare.
Ze zitten momenteel alleen nog op Google+. Uitbreiding naar Facebook en concurrenten is in de planning.
https://plus.google.com/+onlinepuntnl/about
Vandaag weer gebeld omdat er geen modem was binnen gekomen. Ik kreeg te horen dat dat kwam door een technisch probleem. Haar "supervisor" zou er voor zorgen dat het pakketje zo snel mogelijk verstuurd zou worden. Natuurlijk niet fijn om nog langer te moeten wachten maar, ga er vanuit dat die nu dan ook echt komt. Als goedmaker bood ze ons 20 euro korting op onze volgende factuur, gaan we even in de gaten houden, niet dat een technische storing er voor gaat zorgen dat we onze korting niet krijgen 
Edit:
Aan het einde van de week was er nog geen pakket dus op vrijdag nogmaals gebeld. Toen kwamen er bij de helpdeskmedewerkster ook vraagtekens boven het hoofd. Bleek dat ze bij de verzending het pakket naar het verkeerde adres stuurde terwijl ons adres wel goed in het systeem stond.
Afgelopen dinsdag uiteindelijk het modem ontvangen (track en trace nummer was rijkelijk laat) en aangesloten, een deel van het probleem bleek ook thuis in het telefoon netwerk te zitten dus dat maar eens opnieuw aangesloten. Nog een powerline set vervangen door een lan kabel dus als het goed is werkt alles nu weer stabiel
Edit:
Aan het einde van de week was er nog geen pakket dus op vrijdag nogmaals gebeld. Toen kwamen er bij de helpdeskmedewerkster ook vraagtekens boven het hoofd. Bleek dat ze bij de verzending het pakket naar het verkeerde adres stuurde terwijl ons adres wel goed in het systeem stond.

[ Voor 38% gewijzigd door michiel_hc op 24-09-2015 14:08 ]
Ik twijfel heel erg met het aanschaffen van internet voor online.nl. Ik vind niks vergelijkbaars voor deze prijs maar als ik op internet recenties lees over online.nl zijn ze allemaal slecht. Ik snap ook wel dat als iets werkt dat mensen vaak nergens hun goede reviews droppen. Maar toch ik heb jaren ziggo gehad en de laatste jaren was dit heel erg slecht ook. Vandaag dat ik nu niet weet of ik dit zou moeten aanschaffen of niet.
Experience is what you get when you don't get what you want.....
Let er wel eerst op wat je haalbare (lijn)snelheid is.Falastine schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:31:
Ik twijfel heel erg met het aanschaffen van internet voor online.nl. Ik vind niks vergelijkbaars voor deze prijs maar als ik op internet recenties lees over online.nl zijn ze allemaal slecht. Ik snap ook wel dat als iets werkt dat mensen vaak nergens hun goede reviews droppen. Maar toch ik heb jaren ziggo gehad en de laatste jaren was dit heel erg slecht ook. Vandaag dat ik nu niet weet of ik dit zou moeten aanschaffen of niet.
Ik heb zelf geen problemen met Online.nl, dus ik heb er wel een goede deal aan.
Ik ben mezelf nu al de hele ochtend aan het inlezen. Ik woon op 3700 meter van de centrale via
https://thd-fpi-info.fourstack.nl/ zie ik deze info
Koper
Beschikbaar
Small green check
Distributiepunt(en)
Brd, Brd-PN
Internet Snelheid
50 Mbit/s
iTV
2 HD
Wat
FttH
Beschikbaar
Small red cross
Distributiepunt(en)
Internet Snelheid
-
iTV
-
Technologie
Internet Snelheid
ADSL2+
11 Mbit/s
VDSL2*
50 Mbit/s
Bonding*
-
*
ISDN niet mogelijk bij VDSL en Bonding.
de vrouw op kpn.nl zei dat ik gegarandeerd 50mbit zou ontvangen ik heb hier zo mijn twijfels over. Iemand die me uit de brand kan helpen?
Koper
Beschikbaar
Small green check
Distributiepunt(en)
Brd, Brd-PN
Internet Snelheid
50 Mbit/s
iTV
2 HD
Wat
FttH
Beschikbaar
Small red cross
Distributiepunt(en)
Internet Snelheid
-
iTV
-
Technologie
Internet Snelheid
ADSL2+
11 Mbit/s
VDSL2*
50 Mbit/s
Bonding*
-
*
ISDN niet mogelijk bij VDSL en Bonding.
de vrouw op kpn.nl zei dat ik gegarandeerd 50mbit zou ontvangen ik heb hier zo mijn twijfels over. Iemand die me uit de brand kan helpen?
Experience is what you get when you don't get what you want.....
De 50Mbit wordt waarschijnlijk geleverd vanuit een straatkast die op veel kleinere afstand staat van de reguliere telefooncentrale. Via een check op Breebandwinkel.nl kan je zien op welke afstand je vanaf de straatkast zit (hover met je muis over de snelheid van een willekeurig pakket).Falastine schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 12:59:
Ik ben mezelf nu al de hele ochtend aan het inlezen. Ik woon op 3700 meter van de centrale via
[...]
*schop*
nieuws: Consumentenbond ontvangt meeste klachten over provider Online.nl
Zelf overigens geen problemen, maar ik heb dan ook al wat jaren hetzelfde product. Zo te lezen bij Consumentenbond is de interactieve tv vooral problematisch.
nieuws: Consumentenbond ontvangt meeste klachten over provider Online.nl
Zelf overigens geen problemen, maar ik heb dan ook al wat jaren hetzelfde product. Zo te lezen bij Consumentenbond is de interactieve tv vooral problematisch.
Ik ken een situatie waar iemand gewoon weken heeft moeten wachten voordat haar storing (omzetting adsl naar vdsl) eindelijk werd opgelost. Wekenlang dus geen internet/tv/teleloon...
Ik snap de situatie wel. Ook interactieve TV wil nog wel eens vastlopen.
Ik snap de situatie wel. Ook interactieve TV wil nog wel eens vastlopen.