Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:28

NSG

Je weet niks!

Volgens de DNS Check heeft mijn HG655d dat probleem niet, vreemd verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
@ Enes_81

Nieuwe firmware versie gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
--Niels-- schreef op zondag 07 juli 2013 @ 19:44:
[...]

Met de volgende gegevens werkt hij bij mij:
Protocol: TCP/UDP
IP-adres extern systeem: <leeg>
van Poort: 53
tot Poort: 53
Lokaal IP-adres : een ipadres wat je niet gebruikt bijv. 192.168.9.099
naar Poort: 53
Had ik het toch goed, bij mij werkt helaas niet.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

cornfed99111 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:56:
@ Enes_81

Nieuwe firmware versie gekregen?
Nee, FW V100R001C02B023, ook geen bridge modus en DHCP staat aan.

Zo ver ik mij kan herinneren heb ik het volgende zelf ingesteld:

-DMZ naar IP van router.
-Poort opengezet naar router.
-Poort opengezet naar computer die op router is aansloten.
-USB FTP uitgeschakeld.
-WiFi uitgeschakeld.
-UPnP ingeschakeld.

Misschien dat een van de handelingen hierboven, het probleem verhelpt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Enes_81 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 17:19:
[...]

-DMZ naar IP van router.
Dit dus.

De router achter de Huawei wordt afgevraagd naar poort 53 en niet de Huawei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-09 18:37

Nikeo

Jawelles

De tweede verbeterde fix is gereed en uitgebreid getest en zal voor het eind van deze maand uitgerold zijn. ”De upgrade zal automatisch gepushed en beschikbaar gesteld worden op de Online site.

[ Voor 38% gewijzigd door Nikeo op 08-07-2013 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Verbal Kint schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 15:14:
[...]
Heb inmiddels zowel de helpdesk van Online als onze eigen servicedesk gesproken en er is "iets" mis in de communicatie tussen Online en onze bedrijfsapplicaties mbt secure (https) verbindingen.

Tik dit nu dus ook via een UPC verbinding (van de buren), dat werkt namelijk wel. Het schijnt dat klanten er ook last van hebben. Nu is het dus de vraag wat er precies aan de hand is. "Wij blokkeren niks" zegt de helpdesk, nee dat geloof ik meteen, maar er gaat toch echt iets fout. Hoop maar dat de mannen van de 3e lijn elkaar snel weten te vinden. Mijn vermoeden is dat het iets met een update te maken heeft. Bij Online, of bij ons (alhoewel het dan wel gek is dat het alleen met Online fout gaat).

Citrix werkt niet, hij geeft "domain name not resolved", een 404 zeg maar. Gebeurt met IE, FF en Chrome (webapp) en ook op de iPad.
En opgelost! :>

Helaas geen terugkoppeling gehad, dus het blijft voor altijd een mysterie.. Maar iedereen kan weer Citrixen.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Laatst online: 25-12-2024
Nikeo schreef op maandag 08 juli 2013 @ 19:35:
De tweede verbeterde fix is gereed en uitgebreid getest en zal voor het eind van deze maand uitgerold zijn. ”De upgrade zal automatisch gepushed en beschikbaar gesteld worden op de Online site.
Heb je ook een bron hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
http://kms.online.nl/SRVS...l=WPS/DNS%20HG%20Firmware

Alleen werkt de link nog niet naar de firmware. 8)7

....

De pagina is weer foetsie.. ;w

...

Alles werkt nu... :*)

....

Werkt wel, werkt niet, werkt wel, werkt niet..... :O

[ Voor 28% gewijzigd door cornfed99111 op 12-07-2013 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 12:59
Nu lijkt de download link op http://kms.online.nl/SRVS...G%20Firmware%3C/STRONG%3E het wel te doen:

Zie de link van cornfed99111

[ Voor 20% gewijzigd door Lizard op 13-07-2013 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:31
Is er een overzichtje van wat de veranderingen zijn van de nieuwe firmware t.o.v de originele firmware? Heb nu de nieuwe firmware erop en hoop ook dat de dnslookup mislukt meldingen verleden tijd zijn

Plex media server heb ik dus nog altijd niet werkend.. krijg nog altijd de melding: MyPlex kon uw server niet bereiken

[ Voor 23% gewijzigd door Steefmeister op 11-07-2013 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Dat probleem met MyPlex had ik ook voorheen, totdat ik de computer waar Plex Media server op draaide heb vervangen voor een nieuwe met Win8. Op deze computer werkt het wel direct en ik heb nog steeds de oude FW.

Het lijkt me dan ook sterk dat dit probleem door de modem werd veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Enes_81 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 22:43:
Dat probleem met MyPlex had ik ook voorheen, totdat ik de computer waar Plex Media server op draaide heb vervangen voor een nieuwe met Win8. Op deze computer werkt het wel direct en ik heb nog steeds de oude FW.

Het lijkt me dan ook sterk dat dit probleem door de modem werd veroorzaakt.
Ik weet het inmiddels ook niet meer. Omdat ik voorheen al veel problemen met dit modem had met betrekking tot DLNA upnp etc etc had ik gedacht dat het hieraan lag. Het is een win8 pc waar plex opstaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-09 18:47
Lizard schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 15:19:
Nu lijkt de download link op http://kms.online.nl/SRVS...G%20Firmware%3C/STRONG%3E het wel te doen:

htp://kms.online.nl/Docs/Publiek/HG_Firmware.bin
Misschien moet je die download link hier even weghalen. Dat bestand is bij mij 1 MB kleiner dan het bestand wat ik via de Online website heb gedownload.

Het DNS probleem lijkt inderdaad verholpen, al zal dit natuurlijk bij heel veel mensen nooit gepatcht worden als men dit handmatig moet gaan doen en niet geinformeerd gaan worden dat het mogelijk is.

Wel fijn dat ze de problemen met het Bonjour protocol ook gefixt hadden. Bij mijn moeder thuis had ik al een los accesspoint aangesloten puur om te zorgen dat ze de Apple TV konden gebruiken.

[ Voor 27% gewijzigd door EdwinB op 12-07-2013 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag tussendoor: hebben jullie je telefoonabo van KPN opgezegd zodat dit helemaal via Online loopt en worden hier extra kosten (die je normaal aan KPN betaalde) bij jullie doorberekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Verwijderd schreef op zondag 14 juli 2013 @ 21:02:
Even een vraag tussendoor: hebben jullie je telefoonabo van KPN opgezegd zodat dit helemaal via Online loopt en worden hier extra kosten (die je normaal aan KPN betaalde) bij jullie doorberekend?
Als uw analoge telefoonabonnement van KPN is opgezegd, bespaart u op de maandelijkse kosten van dat abonnement. KPN rekent voor het gebruik van de telefoonlijn waar geen telefoonabonnement meer op zit wel kosten aan Online. De ADSL verbinding maakt namelijk gebruik van de telefoonlijn, en die is van KPN.
De kosten berekenen wij aan u door. Deze kosten staan op uw rekening als 'doorbelasting lijnhuur'. De maandelijkse kosten voor de doorbelasting lijnhuur zijn € 10. Mocht u gedeeltelijk berekend worden voor lijnhuur, dan is er een korting van toepassing, controleer hiervoor uw factuur.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 11:37
Even voor de duidelijkheid, bij een pakket, bv de zomer actie betaal je 24,95 pm plus 10 euro pm bij het ontbreken van een kpn abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-09 21:29
Ik zit eraan te denken om over te stappen op Online.
Alles in 1
30 Mb/s down en 3Mb/s up, met die bundel dat je 10 cent per gesprek betaald voor vaste nummers.
Op het internet staan echter veel slechte reviews en ervaringen, hoe zit dat bij jullie?
En is de router wat soeps? Of is het een bagger ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FunkySmell schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 22:04:
Even voor de duidelijkheid, bij een pakket, bv de zomer actie betaal je 24,95 pm plus 10 euro pm bij het ontbreken van een kpn abonnement?
Volgens de algemene voorwaarden niet:

3.7 De Acties zijn alleen verkrijgbaar inclusief KPN-lijnhuur. Deze kosten zijn in de maandelijkse abonnementsprijs inbegrepen.

Ik zit ook naar deze aanbieding te loeren omdat er her en der wat bespaard moet worden maar ik maak me toch wel zorgen om de geboden snelheid...
Volgens bbned zit ik op 1402 meter van de wijkcentrale maar volgens Telfort is er maximaal 16Mb/s mogelijk. Volgens het plaatje hierboven moet ik met adsl2+ en vdsl2 boven de 20mbps moeten kunnen halen en dit vind ik (komende van een 60/6 kabel abbo) ook nog wel acceptabel) maar is dit wel reeël? Ook wordt er aangegeven hier dat je onder de 1500 meter een vdsl aansluiting krijgt en dan zou ik zelfs iets boven de 20Mb/s uitkomen. Ik weet dat dat theoretisch is maar wat zou ik kunnen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft online geen nieuwsserver meer?
Ik krijg een foutmelding (400 en 1460) als ik een nieuwsgroep open of een bericht wil posten via news.online.nl. (In Windows Mail: ik had trouwens al 'n jaar niet meer bij de nieuwsgroepen gekeken. Gebruik nog een oud orange.nl email-adres. Met een nieuwe online.nl ook geen succes)
Op de online website vind ik ook helemaal geen informatie over nieuwsservers, nieuwsgroepen, newsservers... en dus ook geen adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 10:25:
Heeft online geen nieuwsserver meer?
Ik krijg een foutmelding (400 en 1460) als ik een nieuwsgroep open of een bericht wil posten via news.online.nl. (In Windows Mail: ik had trouwens al 'n jaar niet meer bij de nieuwsgroepen gekeken. Gebruik nog een oud orange.nl email-adres. Met een nieuwe online.nl ook geen succes)
Op de online website vind ik ook helemaal geen informatie over nieuwsservers, nieuwsgroepen, newsservers... en dus ook geen adressen.
Check eens: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/40492025

fb1.euro.net doet het inmiddels ook niet meer.

Is natuurlijk wel een eenzijdige aanpassing van de voorwaarden waardoor contracttermijnen vervallen. Dat is mij gisteren bevestigd door de Consumentenbond.

[ Voor 0% gewijzigd door Hageneis op 01-08-2013 12:29 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Alle nieuwsservers van Online zijn opgedoekt.
Einde oefening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week een mail van Online ontvangen dat er in de nacht van 6 op 7 augustus onderhoudswerkzaamheden zouden plaatsvinden.
Die zijn dus afgelopen nacht uitgevoerd.
Vandaag haal ik met ADSL Extra nog maar een downloadsnelheid van 118.9 KByte/sec
Daar kan ik zelfs geen uitzendinggemist meer mee kijken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:09
Ik kan op Tweakers maar weinig terugvinden over de ADSL provider Online.... laatste reactie hier is ook al een tijdje terug. Las op internet dat het inmiddels van T-Mobile is? Klopt dat?

Is Online aan te raden? Tele2 lees ik veel drama verhalen over.

Zit te denken aan het 30/3 pakket. Zie op diverse sites dat afstand tot centrale 553 meter is. Hoeveel van die 30Mbit ga ik dan halen?

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 01-10-2013 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

ThinkPadd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 23:28:
Ik kan op Tweakers maar weinig terugvinden over de ADSL provider Online.... laatste reactie hier is ook al een tijdje terug. Las op internet dat het inmiddels van T-Mobile is? Klopt dat?

Is Online aan te raden? Tele2 lees ik veel drama verhalen over.

Zit te denken aan het 30/3 pakket. Zie op diverse sites dat afstand tot centrale 553 meter is. Hoeveel van die 30Mbit ga ik dan halen?
Ik heb een 10 Mbit lijn officieel van online (bellen en internet) en ik haal 15 ongeveer altijd. Het kan zijn dat Ik nog een oud abbo heb van Wannadoo/orange die toendertijd is overgezet (had 20 op het begin maar op het huidige factuur staat 10). Zit wel goed voor zo ver ik weet, ongeveer 3 jaar oid nu bij online na de overname van Orange en heb maar 1/2 storingen voorbij zien komen.

Zelf ga ik binnenkort ook mijn pakket updaten van 10 naar 30 Mbit dus we zullen zien. Via de website staat volgens mij dat ik rond de 25 zou kunnen halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Online is een tijdje T-mobile geweest, maar intussen weer Online geworden. Woon zelf ± 651m van de wijkcentrale en met het 30/3 pakket haal ik ook echt 30/3, ping is alleen wat hoog met ~40ms :)

[ Voor 9% gewijzigd door NSG op 01-10-2013 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Nice, bedankt voor de snelle reacties. Zie net dat de afstand ± 1014 meter is volgens deze site: http://www.bbned.nl/netwerk/postcodecheck Is dat een betrouwbare of kan ik beter een andere site pakken?

Wat voor modem hebben jullie? M'n nicht heeft Tele2, maar daar is het modem (Davolink) helemaal dichtgetimmerd. Wil dingen als DNS wel graag aanpassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Als je Huawei hebt moet je deze gewoon in bridge zetten, heb je nergens last van.

Ik zat (volgens de tool) op 738 meter en had gewoon 30/3 vol, helaas wilde ze me niet upgraden naar de hogere snelheid omdat ik te ver zat.

Heb er 4 jaar gezeten en kan me niet herinneren dat ik downtime heb gehad.

[ Voor 14% gewijzigd door Megamind op 01-10-2013 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Klinkt allemaal erg positief!

Bridge is ook wel fijn, heb een hekel aan van die brakke modemrouters met gare wifi enzo. Modem moet voor mij gewoon internet eruit spugen op z'n RJ45 poort, en hoe ik dat op m'n apparaten krijg, en hoe ik dat beveilig / poorten open zet zoek ik zelf wel uit. Knal ik er gewoon een WRT54GL met Tomato achter ofzo :)

Nog één vraag: Hoe zit het met de KPN koperlijn? Ik lees bij Tele2 dat je daar niet voor hoeft te betalen als je die niet hebt. Bij Online kan ik daar niks over terugvinden...

Ik ga verhuizen, dus van een KPN lijn is dan geen sprake, telefoon doe ik alleen via m'n mobiele telefoon.

[ Voor 29% gewijzigd door ThinkPad op 02-10-2013 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Ik gebruik zelf de postcodecheck van bbned, in theorie zou je ook op 1014 meter 30/3 moeten kunnen halen, maar hoe dat in de praktijk is durf ik niet te zeggen.

Online biedt het 30/3 abonnement over VDSL2 aan.
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/81/VDSL2_Snelheid.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo

Nikeo

Jawelles

Via de website van online kwam ik er achter dat er een nieuwe firmware voor de HG655d is; B050

De nieuwe firmware lost een aantal beveiligingsproblemen (waaronder WPS en DNS) op en verhelpt ook problemen met Apple producten (Bonjour protocol) en met Smart TV's.

http://kms.online.nl/SRVS...NG%3E,VARSET=SEARCHTYPE:4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Nikeo schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 21:31:
Via de website van online kwam ik er achter dat er een nieuwe firmware voor de HG655d is; B050

De nieuwe firmware lost een aantal beveiligingsproblemen (waaronder WPS en DNS) op en verhelpt ook problemen met Apple producten (Bonjour protocol) en met Smart TV's.

http://kms.online.nl/SRVS...NG%3E,VARSET=SEARCHTYPE:4
Je had ook een aantal posts hierboven kunnen kijken :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo

Nikeo

Jawelles

:z

[ Voor 255% gewijzigd door Nikeo op 06-10-2013 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
ThinkPadd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 23:51:
[..]
Nog één vraag: Hoe zit het met de KPN koperlijn? Ik lees bij Tele2 dat je daar niet voor hoeft te betalen als je die niet hebt. Bij Online kan ik daar niks over terugvinden...

Ik ga verhuizen, dus van een KPN lijn is dan geen sprake, telefoon doe ik alleen via m'n mobiele telefoon.
Iemand die dit weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

Zo ver ik weet moet je ook bij Online de huur voor de telefoonlijn van KPN betalen. Bij ons is dat uit mijn hoofd 12,50 p/m. Heb wel een pakket van online met telefonie en internet. Hoopt dat dit je vraag beantwoord.

Heb zelf laatste nog ff bij wat concurrenten gekeken en bijvoorbeeld bij UPC hoef je geen lijnen meer te huren. Maar op de totaalprijs scheelde het niks :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ook als je alleen internet afneemt? Zou wel jammer zijn, daar wordt het ineens een stuk duurder van.

Was net even aan het kijken om het aan Online zelf te vragen, maar als niet-Online klant kan ik ze alleen bellen a 0,10 per min. Mailen kan niet, daarvoor moet je inloggen. Facebook of Twitter doen ze ook niet aan...

In de voorwaarden staat het ook niet heel duidelijk:
De Klant is verantwoordelijk voor de instandhouding van zijn
aansluiting op het vaste telefonienet van KPN, indien nodig
voor toegang tot de Dienst. Als de Klant zijn aansluiting op het
vaste telefonienet van KPN beëindigt, kan online aan de Klant
een extra vergoeding in rekening brengen gebaseerd op de
kosten die KPN voor de verbinding van de Dienst aan online
in rekening brengt alsmede administratiekosten van online.
De hoogte van deze vergoeding is te vinden op de website van
online.

[ Voor 51% gewijzigd door ThinkPad op 07-10-2013 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Toen ik mijn huis kwam zat er een stekker in maar geen diensten. Vorige bewoner had alles in 1 van Ziggo en geen KPN. Ik heb gewoon Online aangevraagd en het bedrag betaald wat op de website staat.

Vroeger moest je nog huurkosten betalen ja (10 jaar geleden) maar die waren toen al zeker geen 12,50 p/m!

Je kan gewoon je telefoonnummer achterlaten dan bellen ze je binnen paar minuten terug, mailen is zo goed als onmogelijk, ook als je kan inloggen, die site is echt superbrak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Dan zal het wel niet zo zijn. Vond net deze link ook nog: http://www.klacht.nl/2011/12/opgelost-geen-gratis-lijnhuur/ . Kan er op de prijslijst ook niks over terugvinden.

Toch wel jammer dat een dergelijk bedrijf zo slecht te benaderen is. Kleine moeite om een webcare team achter Facebook te zetten, daardoor maak je het contact met de klant vele malen laagdrempeliger.

[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 07-10-2013 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
De lijnhuur is altijd inclusief in de maandbedragen.
In de voorwaarden wordt altijd nog gesproken over aparte bedragen voor de lijnhuur.
Maar in de praktijk wordt dat wel opgevoerd op je factuur, maar krijgt iedereen een korting van die even
hoog is als de lijnhuur. Dus per saldo is het gratis.
Waarom moeilijk doen als het simpel kan? 8)7

Mail adres van de helpdesk: ksnob1@online.nl
Of ze reageren op dat adres, weet ik niet. Maar, niet geschoten is altijd mis.

[ Voor 11% gewijzigd door cornfed99111 op 07-10-2013 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft online ooit bekend gemaakt dat ze de nieuwsgroepen zouden stoppen? En hebben ze een reden gegeven?

Dat ze geen binaries willen doorgeven kan ik nog begrijpen, maar dat ze ook de tekstgroepen rigoreus kappen snap ik niet.
Ik herinner me nu dat ik al eerder een berichtje niet geplaatst kreeg, en dat ik toen dacht dat het aan mijn instellingen lag. Hebben ze me toch weer een uur voor niets laten puzzelen, waar de fout bij hen lag.

nntp.aioe.org is een gratis open alternatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:01:
Heeft online ooit bekend gemaakt dat ze de nieuwsgroepen zouden stoppen? En hebben ze een reden gegeven?

Dat ze geen binaries willen doorgeven kan ik nog begrijpen, maar dat ze ook de tekstgroepen rigoreus kappen snap ik niet.
Ik herinner me nu dat ik al eerder een berichtje niet geplaatst kreeg, en dat ik toen dacht dat het aan mijn instellingen lag. Hebben ze me toch weer een uur voor niets laten puzzelen, waar de fout bij hen lag.

nntp.aioe.org is een gratis open alternatief
Inderdaad nogal bot stopgezet. Zij zien ook niet dat dit een eenzijdige aanpassing van de voorwaarden is. Ik zou zeggen: melden bij ACM. Dank je voor het alternatief, het werkt bij mij erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:11

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb sinds vanmiddag ineens een internetsnelheid van 30kb down / 10kb up. Iemand met dezelfde klachten? Snap niet zo goed waar het ineens vandaan komt, ik had snel internet (20Mbit/1Mbit) en heb dat vorige week gedowngraded naar het nieuwe 10Mbit/1Mbit abonnement, maar die gaat pas 8 november in en sowieso is 30kb/10kb dan wel heel laag.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 19:58
Ik heb bij mechwarrior online de laatste tijd bijna altijd een ping van 150 a 200, soms 300. Een tijdje terug was dat nog 110 o.i.d.

M'n ping naar tweakers is altijd ~20, en mensen met ziggo halen in mechwarrior een steady 100. Zou online de boel aan het knijpen zijn of hebben ze gewoon een brak contract voor transatlantisch verkeer?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Wat zegt je pingtrace resultaat? Meten = weten. En online knijpt echt niet het verkeer voor een online spelletje als ze torrents niet knijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:48
Hallo mensen ik zoek goedkoop abonnement zonder die onzin als tv en telefonie die vroeger bij @home(Ziggo) niet verplicht is. Dus kwam ik uit bij Online is dat kwa snelheid beetje betrouwbaar en gebruiken ze tegenwoordig allemaal VSDL2 of is het nog steeds ASDL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Ik ben totaal niet content met online. Zit blijkbaar ver van centrale af en haal dus maar 14 mbit. Ik betaal 25 voor een euro meer heb ik 49 mbit bij telfort. Die kunnen blijkbaar in de wijkkasten oid. Helaas moet ik nog tot juni wachten, omdat ik destijds zo stom ben geweest om een twee jarig abbo af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 19:58
Megamind schreef op zondag 03 november 2013 @ 17:44:
Wat zegt je pingtrace resultaat? Meten = weten. En online knijpt echt niet het verkeer voor een online spelletje als ze torrents niet knijpen.
Krijg een vreemd resultaat. 19 hops, 22ms naar amsterdam, dan gaat ie de oceaan over, eerst 150ms via frankfurt, dan 160ms via parijs, dan 160 via london, dan 150 via new york, dan 140 via chicago, dan 1 op 150ms toronto, uiteindelijk 130ms toronto, dan valt ie weg, want mwomercs.com wil niet pingen.

Ik vind het maar een absurde route, is ook niet eens de route aangezien de laatste hop een aanzienlijk lagere ping heeft dan halverwege.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
ThinkPadd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 22:55:
Ook als je alleen internet afneemt? Zou wel jammer zijn, daar wordt het ineens een stuk duurder van.

Was net even aan het kijken om het aan Online zelf te vragen, maar als niet-Online klant kan ik ze alleen bellen a 0,10 per min. Mailen kan niet, daarvoor moet je inloggen. Facebook of Twitter doen ze ook niet aan...

In de voorwaarden staat het ook niet heel duidelijk:
[...]
Heb je hier al een antwoord op? Ik wil ook van de leuke premie van online.nl gebruik maken, maar betaal je extra? Ik lees/hoor vaker al slechter over online.nl (maarja meer providers hebben slechte kanten).

Ik weet niet hoe het gaat met het stukje KPN lijn, ik zit/zat bij Alice, die overgenomen is door Tele2.

[ Voor 6% gewijzigd door ByteMe_ op 12-11-2013 12:01 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Als niet klant kun je gewoon gratis met Online bellen via 0800-8048. Deze informatie is vrij makkelijk te vinden op de website (https://www.online.nl/klantenservice/contact/).

Lijnhuur wordt al jaren niet meer in rekening gebracht bij Online (en vele andere DSL aanbieders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
EdwinB schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:35:

Lijnhuur wordt al jaren niet meer in rekening gebracht bij Online (en vele andere DSL aanbieders)
Dat wilde ik weten, ik heb een hekel aan verborgen prijzen. Of dat je weken zonder telefonie/tv zit vanwege dit.
Zit ik een tijdje zonder internet?

Nee! Online.nl zorgt ervoor dat je internetverbinding gewoon blijft werken.
Blijft mijn telefoon bereikbaar?

Jazeker. Overstappen naar Online.nl is veilig, want je zit geen dag zonder telefoon.
Ik zal het dan maar moeten geloven :+

Maarja eigenlijk had ik ook al eerder naar overstapmogelijkheden kunnen kijken. Beste 1 of 2 jaar aanbod zoeken en vervolgens overstappen.

[ Voor 24% gewijzigd door ByteMe_ op 12-11-2013 14:54 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik ga uiteindelijk voor Ziggo. Is voor mij net wat goedkoper alles opgeteld (TV + Internet Z1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Beste tweakers,

Een vraag , ik zit nu op de 20 MBIT van Online, ik ga overstappen naar de 30 MBIT VDSL , kan ik ergens checken wat voor snelheid ik precies gaat halen? Op online.nl en andere websites kan ik het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Als je de huidige intrainwaardes + FEC/HEC fouten weet plus de afstand tot de telefooncentrale, kan
je een redelijke inschatting maken.
Het blijft eigenlijk wel een beetje afwachten wat het uiteindelijk gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:45

Speedmaster

Make my day...

Rockvee2 schreef op zondag 17 november 2013 @ 14:26:
Beste tweakers,

Een vraag , ik zit nu op de 20 MBIT van Online, ik ga overstappen naar de 30 MBIT VDSL , kan ik ergens checken wat voor snelheid ik precies gaat halen? Op online.nl en andere websites kan ik het niet vinden.
Doe even de postcodecheck bij Telfort, bij de uitkomst "de maximale snelheid op uw adres is XXMb/s" krijg je een duidelijk resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Telfort zit op een ander netwerk dan online. Absoluut geen betrouwbare test om je snelheid bij online te berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Apparatuur staat in/naast de zelfde centrale als van KPN, laaste stuk is daarnaast altijd over het koper van KPN. Met de check heb je een redelijk betrouwbare indicatie van wat je aan snelheid kan verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Als ik mijn adres invul: Maximale snelheid op jouw adres 35 Mb/s.

Wat inderdaad ook klopt, heb een tijd je op een 50Mbit pakketje gezeten als test en kwam niet hoger dan 37Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Klopt in veel gevallen echt niet. Telfort zegt 49 mbit op mijn postcode. Online kan maar 14 mbit halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Toch klopt dit wel, aangezien Telfort VDSL uit de wijkkast kan leveren, terwijl Online alleen VDSL uit de centrale kan leveren. VDSL uit de wijkkast is alleen voorbehouden aan KPN en dochters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Steefmeister schreef op zondag 17 november 2013 @ 22:52:
Klopt in veel gevallen echt niet. Telfort zegt 49 mbit op mijn postcode. Online kan maar 14 mbit halen..
Dit zal eerder komen door een rotte kabel, niet persé door de afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 19:31
Scarlet en tweakdsl leveren ook vdsl via de wijkkast
Speedmaster schreef op maandag 18 november 2013 @ 00:15:
Toch klopt dit wel, aangezien Telfort VDSL uit de wijkkast kan leveren, terwijl Online alleen VDSL uit de centrale kan leveren. VDSL uit de wijkkast is alleen voorbehouden aan KPN en dochters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Veel reacties mooi

Als je de huidige intrainwaardes + FEC/HEC fouten weet plus de afstand tot de telefooncentrale, kan

Ik weet niet waar je het over heb.

Via de telfort site kom ik op 7 MB uit maximaal, terwijl ik nu 12 van de 20 heb. Is het niet zo dat als ik naar 30 gaat het 22 wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Megamind schreef op maandag 18 november 2013 @ 00:17:
[...]

Dit zal eerder komen door een rotte kabel, niet persé door de afstand.
Lijkt me eerder door het feit dat hierboven genoemd werd. Telfort kan levert vanuit de wijkkast, terwijl online van de centrale moet komen hier1.6 km vandaan. Daarom zeg ik dan ook dat de snelheidstest niet altijd betrouwbaar is ok voor online te gebruiken.

Kun je ook wat specifieker zijn met rotte kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 12:59
Voor de mensen die het nog niet op de frontpage gelezen hebben:

nieuws: T-Mobile stopt met vast internet en verkoopt Online aan CanalDigitaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Leuk, ik kan op termijn dus een goedkoop sat-abbonementje nemen i.p.v. hun white-labeled Digitenne? De ontvanger van Online heb ik pas sinds zaterdag.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Ik heb inmiddels al zo'n 6 dagen geen internetverbinding meer met Online. Het 2e lampje op het modem blijft knipperen.

Ik heb eigenlijk weinig zin om € 0,15 per minuut te betalen voor een product dat niet werkt. Dat hoort toch gewoon gratis te zijn. Is in elk geval wel zo bij Ziggo.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Snowwie schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:29:
Ik heb inmiddels al zo'n 6 dagen geen internetverbinding meer met Online. Het 2e lampje op het modem blijft knipperen.

Ik heb eigenlijk weinig zin om € 0,15 per minuut te betalen voor een product dat niet werkt. Dat hoort toch gewoon gratis te zijn. Is in elk geval wel zo bij Ziggo.
Via het klantenservicedeel van de Online-site kun je ook laten bellen. Misschien een sbij de buren langsgaan. Het is inderdaad nogal een faal-actie op te moeten betalen als de dienst niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Rockvee2 schreef op maandag 18 november 2013 @ 19:09:
Veel reacties mooi

Ik weet niet waar je het over heb.

Via de telfort site kom ik op 7 MB uit maximaal, terwijl ik nu 12 van de 20 heb. Is het niet zo dat als ik naar 30 gaat het 22 wordt?
Ik heb nu sinds vandaag VDSL maar ik zit waarschijnlijk te ver weg van de wijkcentrale voor VDSL.

Mijn snelheid is nu
Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 1020
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 13648
Verbindingstype ADSL2+

Het heeft dus niks uitgemaakt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Sinds gisteren merk ik dat de snelheid, die al brak was, met ongeveer 700 kb is afgenomen. Reset heeft niet geholpen. Terug naar fabrieksinstellingen heb ik ook niet veel zin in. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0erd.
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-01 23:54
.

[ Voor 99% gewijzigd door sj0erd. op 11-12-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Rockvee2 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 19:53:
[...]
Ik heb nu sinds vandaag VDSL maar ik zit waarschijnlijk te ver weg van de wijkcentrale voor VDSL.

Mijn snelheid is nu
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 13648
Verbindingstype ADSL2+

Het heeft dus niks uitgemaakt.....
Als je verbindingstype op ADSL2+ staat heb je dus geen VDSL lijkt me? In mijn modem staat het zo vermeld namelijk:

Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 6141
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 48869
Verbindingstype VDSL2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
GIsteren contact gehad met de helpdesk en met een reset vanaf afstand is de downloadsnelheid terug op 1.7 MB/s. Dat schijnt het maximaal haalbare te zijn. De uploadsnelheid blijft echter nog zwaar schommelen. Die hangt soms op 30/40 KB/s en haalt maximaal 0.92 mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo

Nikeo

Jawelles

In Groningen ligt online adsl er uit. In de router de twee DNS servers veranderen naar die van google lost het probleem tijdelijk op. (8.8.8.8 en 8.8.4.4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Dat doe ik sowieso na het aanleggen van een internetverbinding. Je bent daarmee niet alleen onafhankelijk van je provider, maar die servers van Google / OpenDNS zijn vaak ook sneller (kun je tetsten met het programma Namebench).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Nog meer mensen die momenteel zonder internet zitten?

Als ik mijn HUAWEI modem een automatische diagnose laat doen krijg ik de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads7/5320079eaf146/5320079eaed77-kutonline.PNG

Mogelijk wat mis gegaan bij het onderhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Laatst online: 23:24
Ja hier in Waalwijk ligt adsl er ook uit sinds 5 uur deze nacht.

edit 9:23: hier werkt het gelukkig ook weer!

[ Voor 26% gewijzigd door Mediacj op 12-03-2014 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Intussen werkt het hier weer.

Het verbaast mij wel dat anno 2014 een bedrijf nog zo moeilijk te contacteren is. Telefonisch pas vanaf 09:00 te bereiken en dan tot 21:00. Daarnaast doen ze ook niet aan social media, althans ik kan het niet vinden.

[ Voor 79% gewijzigd door NSG op 12-03-2014 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman2oo6
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 18:44
Hmmm zo uit mijn Thomson WL706 overgenomen

DSL-verbinding

Koppelingsinformatie

Actief: 2 dagen, 10:11:28
DSL-type: G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.022 / 12.560
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 1,84 / 13,31
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 14,5 / 30,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 10,0 / 8,5
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 296.057
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 71
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 105 / 67

zit 2474 meter van centrale af ( ondanks dat er 1 op 1900 meter van mij afstaat volgens de test )
VDSL is er niet KPN bied wel aan met 40Mbit download ??
Is toch onmogelijk en ook onhaalbaar of ben ik nou gek aan het worden ?

Tevens een vraag werkt een Fritz!box hier ook op met telefonie ?
of geeft Online die gegevens niet vrij voor je SIP en of VOIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren nacht ging mijn router naar fabriekinstellingen. In eerste instantie dacht ik dit kwam door firmware upgrade maar ik zie dat router nog steeds firmware V100R001C02B023 heeft. Ik heb net met Online helpdesk gebeld en ze zeiden dat ze niet router firmware upgrade kunnen uitvoeren. Voor mij blijft het raadsel wie en waarom heeft mijn router gereset. Het kan toch niet zijn dat router zich zelf resetten ga? Het gaat om een HG655d router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

@Gman2oo6
Ik kan geen antwoord geven op je vraag of telefonie werkt op een Fritz!box en of online de gegevens vrij geeft. Wat ik wel weet is dat je de SIP gegevens zelf simpel uit je HUAWEI modem kan vissen.

Als je inlogt op je modem vind je bij Basis > Voip de gegevens van de SIP server, in het tabblad SIP account zal je zien dat bepaalde delen verborgen zijn door bolletjes. In geval van Google Chrome kan je op de volgende wijze achterhalen wat er achter die bolletjes zit:
  • Rechtermuisklik in het vakje
  • Element inspecteren
  • type="password" veranderen in type="text"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Gman2oo6 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:05:
Hmmm zo uit mijn Thomson WL706 overgenomen

DSL-verbinding

Koppelingsinformatie

Actief: 2 dagen, 10:11:28
DSL-type: G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.022 / 12.560
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 1,84 / 13,31
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 14,5 / 30,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 10,0 / 8,5
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 296.057
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 71
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 105 / 67

zit 2474 meter van centrale af ( ondanks dat er 1 op 1900 meter van mij afstaat volgens de test )
VDSL is er niet KPN bied wel aan met 40Mbit download ??
Is toch onmogelijk en ook onhaalbaar of ben ik nou gek aan het worden ?

Tevens een vraag werkt een Fritz!box hier ook op met telefonie ?
of geeft Online die gegevens niet vrij voor je SIP en of VOIP
Hieronder mijn gegevens, is helaas dus waar

Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 13682
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype

Ik zit 2489 meter van de wijkcentrale af .

Het verschil tussen KPN en Online is.

KPN kan je aan de straatkast koppelen en die staat natuurlijk dichterbij

Online moet aan de wijkcentrale gekoppeld worden en die is natuurlijk een stuk verder weg .

Ik kan niet meer dan bovenstaande snelheid halen helaas dus geen VDSL .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
Hoi

Ik heb zinds 19 februari heb ik een abonoment van Online. Zit zou betekenen dat ik interne zou moeten krijgen maar helaas heb ik eerst 2 weken geen internet gehad en nu zo nu en dan. Na een paarkeer resetten van het apparaat werkt het internet weer even. Dat kan na een minuut zijn of een half uur.

Ik heb inmiddels al veel vuldig contact gehad met de helpdesk van Online maar het lijkt niet echt op te schieten. Is er ook een andere manier om de druk te verhogen om te zorgen dat we uiteindelijk wel internet krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Heb je op 19 februari je aangemeld voor Internet van Online, dit kan tot 3 weken duren.

Echter zijn de 3 weken al om.

Kan je niet iemand van een hogere afdeling spreken (eisen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Ik kom zojuist thuis en ik merk dat ik geen internet heb. Meerdere malen resetten helpt niet dus lijkt om een storing te gaan. Merk de laatste tijd steeds vaker dat het niet lekker loopt. Ben dan ook blij ala het juni is en ik van provider kan wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimation
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-07 12:31
Steefmeister schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 01:07:
Ik kom zojuist thuis en ik merk dat ik geen internet heb. Meerdere malen resetten helpt niet dus lijkt om een storing te gaan. Merk de laatste tijd steeds vaker dat het niet lekker loopt. Ben dan ook blij ala het juni is en ik van provider kan wisselen.
Bij mij wel internet, maar sommige sites werken niet (waaronder Google en Dropbox). Merk ook de laatste tijd vrij vaak (zeker 's nachts) dat internet weg valt, erg spijtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Laatst online: 23:24
Hier is het ook een puinhoop sinds een uur, heel veel sites werken niet en ik ben ook blij dat ik binnenkort weg kan bij online.nl het is een puinhoop, tweede storing in 1,5 week

ook het aanpassen van je dns servers haalt niets uit helaas.

[ Voor 15% gewijzigd door Mediacj op 21-03-2014 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 16:31

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Hier hetzelfde probleem: sommige sites (zoals tweakers) zijn te bereiken, maar heel veel ook niet! heb de DNS servers vervangen door de Google servers en de Opendns servers, beiden mochten niet baten.
conclusie: stagiaire daar zal wel hebben zitten kloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeitgeber
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03 15:19
Okay alles schijnt weer opgelost zijn.

Het zou leuk zijn als ik over dit soort dingen een email zou ontvangen, ipv dat ze de boel zonder waarschuwing om gaan gooien. Ik had de Google DNS servers ingesteld die het ineens niet meer deden - duurde echt een uur voor ik door had wat er aan de hand was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:27

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
Steefmeister schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 01:07:
Ik heb sinds ongeveer twee maanden dat voornamelijk 's avonds (na 22:00) Internet er uit ligt. De ADSL verbinding is dan nog wel 'up', het LiveBox modem heeft wel een WAN IP, maar toch is er geen Internet. Een powercycle van het modem heeft geen resultaat: wel de ADSL 'up', wel een WAN IP, maar toch geen Internet.

Na een aantal weken aanzien (mischien zijn er werkzaamheden, of mischien ligt de oorzaak aan het feit dat ze aan het bouwen zijn aan de overkant van de straat), toch maar eens gebeld om te informeren. Bij Online echter geen storingen bekend, en is er aan de verbinding van het modem aan hun kant niets vreemds te zien. Ik kan beamen dat de modem-waardes in de webinterface verder OK zijn, en ik geen verklaring heb waarom het niet werkt.

De dame heeft het ticket direct doorgezet naar de 2e lijn, zodat ze de verbinding een tijdje kunnen monitoren. Ondertussen vroeg ze ook of ik een ander modem tot mijn beschikking heb, om daar mee te testen. Dat heb ik, dus de volgende dag een oude Speedtouch aangesloten. En het problem leek opgelost...

Helaas begon een aantal dagen later het problem weer, dit keer met de Speedtouch aangesloten. Deze week kreeg ik onaangekondigd een pakketje thuisgestuurd. Daar bleek een Huawei in te zitten, van Online.

Vanavond / vannacht weer geen Internet. Waar normaliter de uitval eens per 30 tot 60 minute gebeurd, voor een klein aantal minuten, is er vandaag urenlang geen verbinding. LiveBox weer aangesloten. Wel ADSL verbinding, wel WAN IP, geen Internet. Reset en powercycle, het zelfde. Speedtouch er weer aan. Zelfde. Toen maar de Huawei uitgepakt en aangesloten. Wel ADSL verbinding, maar GEEN WAN IP. Na een aflevering '24' Speedtouch weer aangesloten. Geen WAN IP. Na nog een aflevering, LiveBox weer aangesloten. Geen WAN IP. Na nog een aflevering, Huawei er weer aan, geen WAN IP. Nog een aflevering, en er is weer Internet... na zeker 6 uur offline.

Ik zit in postodegebied 7544.

Onlangs is glasvezel aangesloten hier. Mid mei overstappen naar Vodafone. Hopelijk dan weer een stabiele verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Vannacht is een beetje slecht moment geweest voor je om je modems te testen, want als ik het zo lees heeft bij iedereen de verbinding eruit gelegen. Bij mij in ieder geval ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
lordsnow schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 06:01:
[...]

Ik heb sinds ongeveer twee maanden dat voornamelijk 's avonds (na 22:00) Internet er uit ligt. De ADSL verbinding is dan nog wel 'up', het LiveBox modem heeft wel een WAN IP, maar toch is er geen Internet. Een powercycle van het modem heeft geen resultaat: wel de ADSL 'up', wel een WAN IP, maar toch geen Internet.

Na een aantal weken aanzien (mischien zijn er werkzaamheden, of mischien ligt de oorzaak aan het feit dat ze aan het bouwen zijn aan de overkant van de straat), toch maar eens gebeld om te informeren. Bij Online echter geen storingen bekend, en is er aan de verbinding van het modem aan hun kant niets vreemds te zien. Ik kan beamen dat de modem-waardes in de webinterface verder OK zijn, en ik geen verklaring heb waarom het niet werkt.

De dame heeft het ticket direct doorgezet naar de 2e lijn, zodat ze de verbinding een tijdje kunnen monitoren. Ondertussen vroeg ze ook of ik een ander modem tot mijn beschikking heb, om daar mee te testen. Dat heb ik, dus de volgende dag een oude Speedtouch aangesloten. En het problem leek opgelost...

Helaas begon een aantal dagen later het problem weer, dit keer met de Speedtouch aangesloten. Deze week kreeg ik onaangekondigd een pakketje thuisgestuurd. Daar bleek een Huawei in te zitten, van Online.

Vanavond / vannacht weer geen Internet. Waar normaliter de uitval eens per 30 tot 60 minute gebeurd, voor een klein aantal minuten, is er vandaag urenlang geen verbinding. LiveBox weer aangesloten. Wel ADSL verbinding, wel WAN IP, geen Internet. Reset en powercycle, het zelfde. Speedtouch er weer aan. Zelfde. Toen maar de Huawei uitgepakt en aangesloten. Wel ADSL verbinding, maar GEEN WAN IP. Na een aflevering '24' Speedtouch weer aangesloten. Geen WAN IP. Na nog een aflevering, LiveBox weer aangesloten. Geen WAN IP. Na nog een aflevering, Huawei er weer aan, geen WAN IP. Nog een aflevering, en er is weer Internet... na zeker 6 uur offline.

Ik zit in postodegebied 7544.

Onlangs is glasvezel aangesloten hier. Mid mei overstappen naar Vodafone. Hopelijk dan weer een stabiele verbinding.
Ik denk dat de livebox kapot aan het gaan is, als je niet overstapt kan je naar de klantenservice en vragen om een nieuwe modem (de Huawei 65) .

Die wordt dan kosteloos opgestuurd en de Livebox mag je houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
Rockvee2 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 18:42:
Heb je op 19 februari je aangemeld voor Internet van Online, dit kan tot 3 weken duren.

Echter zijn de 3 weken al om.

Kan je niet iemand van een hogere afdeling spreken (eisen)?
Nee, op 19 feb werd internet geleverd (al in dec besteld). Ik heb bij de telefoon na vraag gedaan naar iets van een klachten commissie maar die hebben ze niet :-(
Er komt vandaag wel een (kpn) monteur langs die weer voor ze zoveelste keer alles komt checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo

Nikeo

Jawelles

Na twee jaar een goedkoop adsl-abonnement te hebben gehad bij Online heb ik dit onlangs opgezegd en ingeruild voor Tele2. Ik kreeg wat tegenstrijdige berichten over het HG655D modem van Huawei, maar uiteindelijk blijkt dat ik dit niet hoef terug te sturen. Dat mogen ze wel wat duidelijker communiceren want gezien de hits op google bleven meer mensen met de vragen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-09 18:17
Ben na geruime tijd een adsl-abonnement van online te hebben gehad, gisteren over gestapt naar Ziggo. Kan je vertellen dat het de modem van Ziggo is ten op zichtte van de Huawei HG655D modem van online. Heb nu eindelijk goed wifi ontvangst in huis.
Bedankt Nikeo, ik zat ook met de vraag of ik de modem van online terug moest sturen. Op de factuur staat dat hij verhuurd wordt, dus leek het me niet meer dan logisch dat de modem terug moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:27

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
Rockvee2 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:48:
[...]

Ik denk dat de livebox kapot aan het gaan is,
Dat vermoeden had ik ook. Het Is een bekend problem met de LiveBox dat na een aantal jaar het ding problemen krijgt met de voeding, en dan gaat ' ie raar doen. Maar goed, dat is voor Online om te concluderen.
als je niet overstapt kan je naar de klantenservice en vragen om een nieuwe modem (de Huawei 65).
Zoals in mijn verhaal staat, de Huawei werdt mij al onaangekondigd toegestuurd. En in mei stap ik over naar glsvezel van Vodafone.
Die wordt dan kosteloos opgestuurd en de Livebox mag je houden.
Dan zit ik nu met de vraag wat ik straks moet doen met de Huawei. Ik heb er niet om gevraagd. Moet ik deze dan terug sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 07:24
lordsnow schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 12:42:
Dan zit ik nu met de vraag wat ik straks moet doen met de Huawei. Ik heb er niet om gevraagd. Moet ik deze dan terug sturen?
Als Online de modem terug wil sturen ze altijd een box op waarin je wordt gevraagd de modem terug te sturen (is een antwoordnummer, kost dus niks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Laatste paar dagen heb ik steeds weer last van wegvallend internet. Lijkt alsof wanneer ik de verbinding even op volle toeren nodig heb (nieuwsgroep) dat de boel het gewoon niet geregeld krijgt. Dan valt zo nu en dan het internet even weg en na een minuutje ongeveer komt er weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Steefmeister schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 22:17:
Laatste paar dagen heb ik steeds weer last van wegvallend internet. Lijkt alsof wanneer ik de verbinding even op volle toeren nodig heb (nieuwsgroep) dat de boel het gewoon niet geregeld krijgt. Dan valt zo nu en dan het internet even weg en na een minuutje ongeveer komt er weer terug.
Ik heb hier geen last van gehad, gisteren mijn grabit volledig opengezet om de hele avond te downloaden , volledige snelheid en was gewoon helemaal gedownload zonder dat mijn internet eruit klapte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman2oo6
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 18:44
Enes_81 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 21:19:
@Gman2oo6
Ik kan geen antwoord geven op je vraag of telefonie werkt op een Fritz!box en of online de gegevens vrij geeft. Wat ik wel weet is dat je de SIP gegevens zelf simpel uit je HUAWEI modem kan vissen.

Als je inlogt op je modem vind je bij Basis > Voip de gegevens van de SIP server, in het tabblad SIP account zal je zien dat bepaalde delen verborgen zijn door bolletjes. In geval van Google Chrome kan je op de volgende wijze achterhalen wat er achter die bolletjes zit:
  • Rechtermuisklik in het vakje
  • Element inspecteren
  • type="password" veranderen in type="text"
Ja dat zou mooi zijn ECHTER ik heb geen Huawei box maar een speedtouch 706 van Online en daar zie je niks in terug :(

Maar nu vraag ik mij af als ik er een HUAWEI modem aanhang van iemnand anders die ook bij online zit zou ik hem dan kunnen zien of is dit weer MAC adres gebonden ?

[ Voor 9% gewijzigd door Gman2oo6 op 25-03-2014 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Gman2oo6 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 02:34:
[...]

Ja dat zou mooi zijn ECHTER ik heb geen Huawei box maar een speedtouch 706 van Online en daar zie je niks in terug :(

Maar nu vraag ik mij af als ik er een HUAWEI modem aanhang van iemnand anders die ook bij online zit zou ik hem dan kunnen zien of is dit weer MAC adres gebonden ?
Als je een Huawei van iemand anders aansluit op jouw Online verbinding werkt het internet wel maar telefonie niet. Ik heb dit toevallig afgelopen weekend ondervonden bij een familielid. Kapot modem daar en toen ik mijn 'reserve' Huawai aansloot werkte het internet wel, maar telefonie niet. Online bevestigde dit trouwens ook na telefonisch contact.
Pagina: 1 ... 20 ... 39 Laatste