Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJ0ng
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-08 16:51
Eind januari een 'brief' per email gekregen dat T-Mobile Online verder gaat onder de naam Online.
Brief staat ook ergens eerder in dit topic.> er verandert helemaal niets is de strekking

Nu viel het mij laatst op dat er tegenwoordig een 30Mbps abo is.
Zelf heb ik ADSL Extra met 20Mbps.
Tijd voor een verzoek voor een upgrade.

Klantenservice geeft aan dat dit gedurende de looptijd niet mogelijk is.
Gevraagd waar dat in de voorwaarden staat, maar dat kan men mij niet aangeven.
Nu ben ik sinds Wanadoo al abonnee, dus daarna Orange, daarna Online, daarna T-Mobile Online, nu weer Online. Altijd is het mogelijk geweest om te upgraden, maar nu dus niet meer.
Eerst contact met klantenservice gaf aan dat dit gewijzigd is.
Tweede contact gaf als antwoord dat dit al geruime tijd zo is (upgrade tijdens contract niet mogelijk)

Dat klinkt toch als een wijziging in de productvoorwaarden.
Maar die zijn nergens terug te vinden....

Is er iemand die een pdf heeft met de algemene voorwaarden zoals deze mei/juni 2012 geldig waren?
Op de website staan alleen de actuele algemene voorwaarden zonder datum indicatie.
Andere tips zijn ook meer dan welkom!

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Staat er een bepaalde einddatum in je Mijn Online? Je verhaal komt op mij over als stilzwijgende verlenging waarbij de upgrade wel zou kunnen en in mijn ervaring zonder aansluitkosten is.

Voor mij helaas wel nog in december verlengd met - toen nog - FiberFast + bellen soms met 1e 6 maanden halveprijs (17,45 c.q. 34,95 per maand). Die prijzen liggen nu wel anders. Maar dan heb ik nog wel gratis T-mobile Hotspots. Al ben ik die al nog nergens werkend tegengekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:28

Speedmaster

Make my day...

RJ0ng schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 16:06:
Eind januari een 'brief' per email gekregen dat T-Mobile Online verder gaat onder de naam Online.
Brief staat ook ergens eerder in dit topic.> er verandert helemaal niets is de strekking

Nu viel het mij laatst op dat er tegenwoordig een 30Mbps abo is.
Zelf heb ik ADSL Extra met 20Mbps.
Tijd voor een verzoek voor een upgrade.
Staar je niet blind op de 30Mb, zal namelijk wel zijn TOT 30Mb, dus doe eerst goed onderzoek voor je aan een verandering van abbo gaat beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:34

r_kluft

Hmmmmmm

TrekDr0p schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 16:27:
Mensen met ADSL extra die blijven gewoon de 20Mbit houden of worden die terug gezet naar 10Mbit? of naar 30Mbit?
cornfed99111 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 20:17:
Iedere bestaande klant houdt zijn huidige abo plus voorwaarden.
Er verandert dus niets voor hun.
Zeker weten? Ik vond al dat mijn verbinding de laatste tijd steeds langzamer werd maar nu haal ik nog maar net 10Mbit op mijn 20Mbit lijntje.
had al gemerkt dat deze van 16 naar 14 naar 13 was gegaan maar nu wordt het wel een beetje te gek.

Morgen maar eens kijken wat ze voor me kunnen doen.

• cornfed99111
  • Laatst online: 06-07 09:23
r_kluft schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 21:52:

Zeker weten? Ik vond al dat mijn verbinding de laatste tijd steeds langzamer werd maar nu haal ik nog maar net 10Mbit op mijn 20Mbit lijntje.
had al gemerkt dat deze van 16 naar 14 naar 13 was gegaan maar nu wordt het wel een beetje te gek.
Ja, zeker weten.
Nu is de vraag waarom je denkt dat een wijziging in abo's voor toekomstige klanten iets te maken heeft met je huidige lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:21
De 30Mbit slaat iid nergens op. Heb afgelopen week contact gehad met de technische helpdesk van online.

Ik woon ongeveer 2 km van de wijkcentrale.

Op de 20Mbit verbinding: 13500 kbit's
De 30Mbit upgrade zou mij een voordeel opleveren van !! 1Mbit !!

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-09 18:47
De 30 mbit slaat wel degelijk ergens op. Alleen jij woont zo ver van de centrale dat VDSL blijkbaar weinig zin heeft. Ik woon ong 300 meter van de centrale en ik kan gewoon de volle VDSL snelheden krijgen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Wat wel leuk is om te weten welke provider nu echt verteld wat de snelheid is:

http://www.nu.nl/internet...ijksnelheid-internet.html

Doe er je voordeel mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Laatst online: 07:21
EdwinB schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 11:12:
De 30 mbit slaat wel degelijk ergens op. Alleen jij woont zo ver van de centrale dat VDSL blijkbaar weinig zin heeft. Ik woon ong 300 meter van de centrale en ik kan gewoon de volle VDSL snelheden krijgen hier.
Maar ze bieden het mij wel aan. Ik vroeg de betreffende dame of deze 30 Mbit realistisch was voor mij. Deze dame zei dat ik ten volle daar gebruik van kon maken. Zelfs na het controleren van mijn afstand tot de wijkcentrale.

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:13
Volgens BBnet woon ik 1769 meter van de centrale af. Mijn download snelheid haalt hier maximaal 1.6 MB/s. Nu maak ik gebruik van het ADSL Extra abonnement en was tot een aantal weken geleden de snelheid altijd maar 1.4 MB/s. Zou het kunnen dat Online de snelheid heeft geupgrade van 20 mb/s naar 30 mb/s?

Dan nog haal ik nog niet eens de helft van de max. snelheid, wat ik persoonlijk wel erg teleurstellend vind. Wanneer ik mijn postcode invul bij telfort claimt men daar dat ik een snelheid bij hun zou kunnen halen tot 49 mb/s. Dat is een behoorlijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Je zou in je modem kunnen kijken of je op ADSL of VDSL zit. En op zo'n 1800 meter van de centrale is je snelheid wel reeeel denk ik bij VDSL. Veel sneller gaat het niet worden.

Als je sneller wilt zul je moeten overstappen op kabelinternet of dichterbij de KPN centrale gaan wonen. Ik woon 350 meter van de centrale en mijn modem traint op 48,5 Mbit in op het 50 Mbit abonnement van Online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Dus die claim van Telfort is ook nergens op gebaseerd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:58
Steefmeister schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 15:56:
Dus die claim van Telfort is ook nergens op gebaseerd dan?
Telfort levert niet via BBned.
Tevens zit ik op 2km van de centrale (zonder wijkkasten) en ik haal 2,4MB/s bij Telfort.
loop length is 2086m
Het kan best zijn dat Telfort jou wel op een wijkkast aansluit, en dan kun je inderdaad 49mbit halen.
Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/2586110073.png

Telfort geeft overigens op mijn postcode het volgende aan:
Kies uw internet opties

De maximale bandbreedte op uw adres is 20 Mb/s

[ Voor 23% gewijzigd door GAIAjohan op 27-03-2013 16:06 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Ik denk ook niet dat het heel veel gaat schelen of je nou op de KPN, BBned of Online apparatuur wordt aangesloten. Belangrijkste is de afstand tussen deze apparatuur en je DSL modem.

De volle 50 mbit haal je alleen binnen 500 meter en voor 30 mbit moet je volgens mij al binnen 1,5 km wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:58
EdwinB schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 16:06:
Ik denk ook niet dat het heel veel gaat schelen of je nou op de KPN, BBned of Online apparatuur wordt aangesloten. Belangrijkste is de afstand tussen deze apparatuur en je DSL modem.

De volle 50 mbit haal je alleen binnen 500 meter en voor 30 mbit moet je volgens mij al binnen 1,5 km wonen.
Tenzij er wijkkasten zijn. Dan kun je best een flink eind van de centrale afwonen, maar de wijkkast biedt je dan volledige snelheid :).
Op 500m kun je in principe 90mbit halen met VDSL :).

[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 27-03-2013 16:10 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 19:25
Steefmeister schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 15:11:
Volgens BBnet woon ik 1769 meter van de centrale af. Mijn download snelheid haalt hier maximaal 1.6 MB/s. Nu maak ik gebruik van het ADSL Extra abonnement en was tot een aantal weken geleden de snelheid altijd maar 1.4 MB/s. Zou het kunnen dat Online de snelheid heeft geupgrade van 20 mb/s naar 30 mb/s?

Dan nog haal ik nog niet eens de helft van de max. snelheid, wat ik persoonlijk wel erg teleurstellend vind. Wanneer ik mijn postcode invul bij telfort claimt men daar dat ik een snelheid bij hun zou kunnen halen tot 49 mb/s. Dat is een behoorlijk verschil.
De snelheid is inderdaad gisteren verhoogd. Ik heb er gisteren en vanochtend over gebeld omdat ik sinds de verhoging geen verbinding meer heb. Is blijkbaar een storing, en het komt bij nog veel meer mensen voor konden ze mij vertellen. Het zou binnen 48 uur opgelost moeten worden.

Laten we het hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Mochten ook de bestaande klanten een verhoging hebben gekregen zou ik dus uitkomen op 14 mb/s van de 30 mb/s snelheid. Dat is natuurlijk wel een beetje sneu als je nog niet eens de helft van de snelheid kunt halen.

Ik zit er ook nog midden 2014 aan vast verdorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 16:38

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik heb al geruime tijd een internetabbo (en tv) van online. Sinds kort heb ik een huawei modem. Mooi ding maar ik heb al een mooie rt66u router van asus die eigelijk verantwoordelijk moet zijn voor al het interne verkeer. Nou probeer ik dus de router functie van de huawei uit te zetten zodat hij exclusief als modem gaat werken.

Ik heb het geheel als volgt aangesloten:
- Lan port 1 van de huawei modem naar de WAN poort van de router.
- Vervolgens dhcp uitgezet op de modem

Echter verlies ik dan de verbinding. En kan de router niet meer detecteren op de WAN poort. Iemand enig idee wat hier verkeerd gaat?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:00
EdwinB schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 16:06:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
loop length is 1156m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 3080 kbps
interleaving delay upstream: 2.75 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 32000 kbps
interleaving delay downstream: 8.00 ms
impulse noise protection downstream: 1.7 symbols
attainable rate upstream: 9457 kbps
attainable rate downstream: 57066 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 8b

Zoals je ziet zit ik 1100 meter vandaan en kan ik max 56/9 Mbit halen, dat is in ieder geval bij Telfort/KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Misschien had ik er dan bij moeten zetten "over het algemeen". Het zal vast kunnen zijn dat als de omstandigheden goed zijn je vast ook wel hogere snelheid kan halen dan anderen op dezelfde afstand. Het hangt natuurlijk ook nog van van signaal/ruis verhoudingen en de kwaliteit van de koperdraad.

Haal je deze informatie uit je VDSL modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

EdwinB schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 22:43:
Misschien had ik er dan bij moeten zetten "over het algemeen". Het zal vast kunnen zijn dat als de omstandigheden goed zijn je vast ook wel hogere snelheid kan halen dan anderen op dezelfde afstand. Het hangt natuurlijk ook nog van van signaal/ruis verhoudingen en de kwaliteit van de koperdraad.

Ik ken gebruikers op VDSL met een afstand tot de centrale/wijkkast van 1800 meter die de 50/5 dik halen.
Log is inderdaad uit het VDSL modem, voordeeltje van Telfort die met een "open modem" werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:00
Yep, kan gewoon DSL connection test doen in de "Maintence" menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Zou ik dan met een vdsl modem wel dichterbij die 30 mbit kunnen komen? ik heb nu de WAG325N van linksys omdat ik echt een afkeer tegen dat huawei ding had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:28

NSG

Je weet niks!

Je moet natuurlijk wel een VDSL abonnement hebben zodat je verbinding over VDSL loopt i.p.v. ADSL. Bij een VDSL abonnement krijg je overigens ook de Huawei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Ik zal even uitleggen hoe het werkt.
Sinds kort heeft Online verschillende abo's opnieuw ingedeeld.

Dit zijn alleen de Internet abo's zonder bellen en tv.
* SNEL tot 10 Mbit/s. Dit is uitsluitend via ADSL2+.
* SUPERSNEL tot 30 Mbit/s. Dit is een combinatie van ADSL2+ en VDSL2.
* ULTRASNEL tot 50 Mbit/s. Dit is uitsluitend via VDSL2.

De andere combi's met bellen en tv zijn alleen mogelijk met SNEL en SUPERSNEL.
Waarom ULTRASNEL niet mogelijk is, weet ik niet.

Nu zie je dat bij SUPERSNEL twee mogelijke aansluitvormen kan krijgen: ADSL2+ en VDSL2.
Welke je krijgt, wordt bepaald door de afstand tot de telefooncentrale.
De grens zit rond de 1500 meter. Zit je erboven krijgt je ADSL2+, eronder VDSL2.
Waarom die 1500 meter grens?
Vanaf die afstand is het snelheidsvoordeel weg die VDSL2 biedt.

Andere providers, zoals KPN en dochters, hebben soms de mogelijkheid om VDSL2 aan te bieden
in de wijkkast, in plaats van de telefooncentrale. Die hebben dus een voordeel vanwege de vaak veel kortere afstand naar je huis toe. Dat resulteert dan in hogere snelheden in vergelijking tot Online.
Online heeft (nog) geen mogelijkheid om je via die wijkkast iets aan te bieden.
Een duidelijk voordeel voor KPN als je wijkkast omgebouwd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
cornfed99111 schreef op zondag 31 maart 2013 @ 18:22:
Ik zal even uitleggen hoe het werkt.
Sinds kort heeft Online verschillende abo's opnieuw ingedeeld.

Dit zijn alleen de Internet abo's zonder bellen en tv.
* SNEL tot 10 Mbit/s. Dit is uitsluitend via ADSL2+.
* SUPERSNEL tot 30 Mbit/s. Dit is een combinatie van ADSL2+ en VDSL2.
* ULTRASNEL tot 50 Mbit/s. Dit is uitsluitend via VDSL2.

De andere combi's met bellen en tv zijn alleen mogelijk met SNEL en SUPERSNEL.
Waarom ULTRASNEL niet mogelijk is, weet ik niet.

Nu zie je dat bij SUPERSNEL twee mogelijke aansluitvormen kan krijgen: ADSL2+ en VDSL2.
Welke je krijgt, wordt bepaald door de afstand tot de telefooncentrale.
De grens zit rond de 1500 meter. Zit je erboven krijgt je ADSL2+, eronder VDSL2.
Waarom die 1500 meter grens?
Vanaf die afstand is het snelheidsvoordeel weg die VDSL2 biedt.

Andere providers, zoals KPN en dochters, hebben soms de mogelijkheid om VDSL2 aan te bieden
in de wijkkast, in plaats van de telefooncentrale. Die hebben dus een voordeel vanwege de vaak veel kortere afstand naar je huis toe. Dat resulteert dan in hogere snelheden in vergelijking tot Online.
Online heeft (nog) geen mogelijkheid om je via die wijkkast iets aan te bieden.
Een duidelijk voordeel voor KPN als je wijkkast omgebouwd is.
Duidelijk! Hartstikke bedankt voor de informatie. De huawei was een onding, vandaar dat ik die vervangen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Die Huawei moet je gewoon direct in bridge zetten dan heb je nergens last meer van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Megamind schreef op zondag 31 maart 2013 @ 19:31:
Die Huawei moet je gewoon direct in bridge zetten dan heb je nergens last meer van :)
Ok, maar qua snelheid zal het verder niet uitmaken of ik de Linksys ertussen laat of de Huawei terugplaats toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Nee die snelheden zijn zo laag dat merk je niet. Enige handig is dat je dan via je externe IP verder dan je modem kan komen. Verder heeft het geen voordelen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 22:46
Mijn abonnement is gewoon nog 20mbit/s? Moet ik zelf wat doen?
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 20478

[ Voor 50% gewijzigd door MarcoC op 01-04-2013 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
MarcoC schreef op maandag 01 april 2013 @ 13:24:
Mijn abonnement is gewoon nog 20mbit/s? Moet ik zelf wat doen?

[...]
Volgens mij ben jij ook geupgrade naar 30mbit. Je zit immers over de 20mbit heen en er zal verder niet veel uit te halen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 22:46
Steefmeister schreef op maandag 01 april 2013 @ 13:50:
[...]

Volgens mij ben jij ook geupgrade naar 30mbit. Je zit immers over de 20mbit heen en er zal verder niet veel uit te halen vallen.
Deze snelheid heb ik altijd al gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ik ben laatste tijd bezig met een uitbellend systeem met een keuzemenu erin. Ik merk dat Online-gebruikers klachten hebben over het keuzemenu. Hun keuzes in het menu komen niet door. Is er hier iemand met vaste telefonie van Online die me wil helpen testen (een keer gebeld worden door ons systeem, wat nummertjes intypen en kijken of de nummertjes doorkomen)? Ik ben benieuwd of het specifiek een bepaald modem/firmware van Online is die roet in het eten gooit, of dat het uberhaupt niet gaat werken met deze provider. Als je mee wilt doen, mag je me wel DM'en!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Heeft iemand de absurde prijsstijgingen al gezien per 21 maart:
http://www.online.nl/klan...xtra-informatie/tarieven/

Voor 30 Mbps met bellen ga je nu van € 25,95 naar € 29,95 (+ 15%!)
En de beltarieven zijn ook nog eens verdubbeld nu het Hallo heet!

Willen ze soms iedereen weghebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Bellen is ook veels te duur bij Online, er zijn genoeg goedkopere alternatieven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Heineken schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:48:
Bellen is ook veels te duur bij Online, er zijn genoeg goedkopere alternatieven
Ik bel al jaren gratis naar vaste lijnen en sinds een jaar ook naar T-mobile nummers, enige wat ik moet betalen is een starttarief van €0,10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Dat ze dan ook zorgen dat iedereen een behoorlijk percentage van die 30 mbit haalt. 50% in mijn geval vind ik nog altijd belabberd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Enes_81 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 08:36:
[...]

Ik bel al jaren gratis naar vaste lijnen en sinds een jaar ook naar T-mobile nummers, enige wat ik moet betalen is een starttarief van €0,10.
Dat vind ik nou niet echt geweldig, als je 50 keer per maand uitbelt dan ben je al 5 euro extra kwijt. Voor 12,50 euro heb je bij Budgetphone bijvoorbeeld al onbeperkt EU en mobiel bellen, zonder starttarieven... :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

MensionXL schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 12:13:
[...]

Dat vind ik nou niet echt geweldig, als je 50 keer per maand uitbelt dan ben je al 5 euro extra kwijt. Voor 12,50 euro heb je bij Budgetphone bijvoorbeeld al onbeperkt EU en mobiel bellen, zonder starttarieven... :)
Ik bel dan ook geen 125x per maand, dus duur vind ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Ik heb hier ook ff een vraag over, maybe weet iemand het.

Wij zitten/zaten bij Wannadoo, sinds 2006, toen nam online het over en we hebben nu ADSL extra ( 29,99 p/m ) met max 20mbs

Ik zit te denken om nu hun SUPERSNEL te nemen met 50mbs, en een deal met ze te proberen te maken dat ik het 2 maanden kan proberen zonder 2 jaar contract meteen, omdat ik zulke hoge snelheden niet echt vertrouw via de kabel, glasvezel is ander koek natuurlijk maar met deze max 20mbs kom ik er ook in geen verte aan bij de max, dus daarom me angst en twijfels..

Maar nu de vraag, als ik over ga van deze oude ADSL extra abbo naar SUPERSNEL, gaat dat allemaal via de zelfde modem/router enzo? of komt er een andere, of overige aanpassingen die ik niet weet? Of is het gewoon een kwestie van 3 klikken bij hun en me internet van max 20 word dan max 50mbs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Het gaat niet via ADSL maar VDSL dus je moet een VDSL modem hebben. Daarnaast kunnen ze het alleen 50mbit maken als je dichtgenoeg bij de centrale woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 12:59
je krijgt dan ook een nieuw modem, volgens mij een Huawei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Tuzla schreef op donderdag 18 april 2013 @ 19:12:
Ik heb hier ook ff een vraag over, maybe weet iemand het.

Wij zitten/zaten bij Wannadoo, sinds 2006, toen nam online het over en we hebben nu ADSL extra ( 29,99 p/m ) met max 20mbs

Ik zit te denken om nu hun SUPERSNEL te nemen met 50mbs, en een deal met ze te proberen te maken dat ik het 2 maanden kan proberen zonder 2 jaar contract meteen, omdat ik zulke hoge snelheden niet echt vertrouw via de kabel, glasvezel is ander koek natuurlijk maar met deze max 20mbs kom ik er ook in geen verte aan bij de max, dus daarom me angst en twijfels..

Maar nu de vraag, als ik over ga van deze oude ADSL extra abbo naar SUPERSNEL, gaat dat allemaal via de zelfde modem/router enzo? of komt er een andere, of overige aanpassingen die ik niet weet? Of is het gewoon een kwestie van 3 klikken bij hun en me internet van max 20 word dan max 50mbs ?
Hoeveel Mbit/s geeft hij aan dat je kan halen als je bij Telfort de postcodecheck doet? Deze check neemt de VDSL-kasten van KPN mee, Online biedt geloof ik alleen vanuit de wijkcentrale VDSL aan dus dan zou je via http://www.bbned.nl/netwerk/postcodecheck de mogelijke snelheid kunnen uitrekenen :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Ik heb een aantal jaren bij upc gewerkt, maar begin over een maand bij kpn. Graag zou ik zoveel mogelijk willen leren over adsl/isdn en alles over het kpn netwerk. Heeft iemand een link/boek/ tips hoe ik dit het beste kan leren? op internet is er veel te vinden, maar voor iemand die bij upc heeft gewerkt is het allemaal wat onduidelijk en is het moeilijk om op die manier te leren.

bij zowel upc als kpn heb geen een technische functie, maar het lijkt me belangrijk inhoudelijk te weten hoe en wat om goed te functioneren.

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:34:
Beste,

Ik heb een aantal jaren bij upc gewerkt, maar begin over een maand bij kpn. Graag zou ik zoveel mogelijk willen leren over adsl/isdn en alles over het kpn netwerk. Heeft iemand een link/boek/ tips hoe ik dit het beste kan leren? op internet is er veel te vinden, maar voor iemand die bij upc heeft gewerkt is het allemaal wat onduidelijk en is het moeilijk om op die manier te leren.

bij zowel upc als kpn heb geen een technische functie, maar het lijkt me belangrijk inhoudelijk te weten hoe en wat om goed te functioneren.

bvd
Vraag een opleiding aan bij KPN? Verder zijn Google en GoT je vriendjes... :9

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 20:28
Weet iemand of de Huawei HG655D of überhaupt de modems van t-mobile/Online vrij configureerbaar zijn?
Ik wil het nl gaan gebruiken voor een andere ISP maar moet hem dan wel op andere VPI/VCI en bridge profile kunnen zetten... Ook wil ik vervanging voor de brakke VoIP van mijn oude Speedtouch...

[ Voor 13% gewijzigd door timmie1 op 26-04-2013 17:23 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Laatst online: 08-09 09:28
Iemand ervaring met TV van Online? Volgens mij is dat gewoon Digitenne in een ander jasje?

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
timmie1 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 17:22:
Weet iemand of de Huawei HG655D of überhaupt de modems van t-mobile/Online vrij configureerbaar zijn?
Ik wil het nl gaan gebruiken voor een andere ISP maar moet hem dan wel op andere VPI/VCI en bridge profile kunnen zetten... Ook wil ik vervanging voor de brakke VoIP van mijn oude Speedtouch...
Dacht dat je alles vrij kon configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
JerX schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:25:
Iemand ervaring met TV van Online? Volgens mij is dat gewoon Digitenne in een ander jasje?
Yup, zelfde techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 21:24

wootah

They see me trollin'

Hallo!

Ik heb een Huawei HG655d, laatst gekregen van online als vervanging van de livebox. Op dit moment werkt de analoge telefonie door de Huawei niet altijd goed, het blijkt dat we al 2 dagen niet bereikt konden worden met ons kpn nummer, beetje vervelend dus.

Ik had dus het geweldige idee om de modem standaard te resetten iedere nacht. Nou wil ik als Tweaker zijnde dat natuurlijk niet handmatig doen, maar gewoon in een cronjob stoppen. Ik heb hier een linux box draaien dus dat gaat hendig dacht ik zo.
Eerst wilde ik eens telnet proberen, maar helaas kwam ik daar geen reboot tegen oid na verschillende menus af te zijn gegaan.
Enige optie is dus via de webinterface, maar het werd me ook niet helemaal duidelijk hoe ik dat zou moeten aan pakken.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 20:00

thof

FP ProMod
Kan die Hyawei zelf geen cronjobs uitvoeren? Dan kan hij zichzelf gewoon resetten. Andere manier zou een of ander scriptje kunnen zijn welke gaat draaien bij het opstarten van het ding, vervolgens 24 uur wacht en dan een reboot commando geeft? Weet niet hoe locked de Huawei is...

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
thof schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 22:07:
Kan die Hyawei zelf geen cronjobs uitvoeren? Dan kan hij zichzelf gewoon resetten. Andere manier zou een of ander scriptje kunnen zijn welke gaat draaien bij het opstarten van het ding, vervolgens 24 uur wacht en dan een reboot commando geeft? Weet niet hoe locked de Huawei is...
In ieder geval te locked om iets te kunnen doen. Telnet is zover je kan komen maar root rechten heb je niet.

Anders even uitvogelen welk HTTP commando een reboot doet en deze elke nacht sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 20:00

thof

FP ProMod
Weet niet hoe veel je er al mee gespeeld had, ik niet in iedergeval :+ Zelf telnet verbinding gelegd, inloggen als admin, dan krijg je een of andere wazige ATP-shell. Vervolgens 'shell' getypt en tada een busybox. Jammer genoeg een readonly file system...

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah

wootah

They see me trollin'

thof schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 22:33:
Weet niet hoe veel je er al mee gespeeld had, ik niet in iedergeval :+ Zelf telnet verbinding gelegd, inloggen als admin, dan krijg je een of andere wazige ATP-shell. Vervolgens 'shell' getypt en tada een busybox. Jammer genoeg een readonly file system...
mja boeit niet, daar kan ik vast wel een scriptje extern voor maken. Ik zal eens gaan rommelen :)
Als ik het heb laat ik het natuurlijk ook hier ff weten.
bedankt al vast! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah

wootah

They see me trollin'

wootah schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 22:55:
[...]

mja boeit niet, daar kan ik vast wel een scriptje extern voor maken. Ik zal eens gaan rommelen :)
Als ik het heb laat ik het natuurlijk ook hier ff weten.
bedankt al vast! ;)
Nou scriptje gemaakt, vrij eenvoudig:

code:
1
2
3
4
5
#!/opt/bin/bash

( sleep 3;  echo admin;  sleep 3;  echo admin;  sleep 3;  echo shell;  sleep 3;  echo reboot;  sleep 3; ) | telnet 192.168.1.1

logger Modem rebooted

Ik gebruik een aantal sleeps om er voor te zorgen dat je niet te snel dingen echoed naar je huawei.

logger zet vervolgens nog ff in de syslog dat het commando is uitgevoerd :)

Ik heb dat scriptje ff in cron gezet zodat hij iedere dag om 4 uur 's nachts even word aangeroepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Een tijdschakelaartje van 10 euro werkt ook altijd goed ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah

wootah

They see me trollin'

MensionXL schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 09:41:
Een tijdschakelaartje van 10 euro werkt ook altijd goed ;)
mwa, zou te makkelijk zijn he ;)
Uiteindelijk was ik toch een stuk meer tevreden over de livebox, die bleef ten minste werken, ondanks dat de snelheid lager was.
De Huawei is een beetje twijfelachtig, maar ik krijg een dikke 1,5mbit meer qua snelheid.

Mja, het maakt ook allemaal niet zo veel meer uit, het is nu nog even uitzitten tot ze hier een glasvezel in de grond stoppen. Nog een paar maandjes wachten op mijn 500/500 mbit abbo :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Iemand ervaring met het gebruik van Plex media server voor android in combinatie met het welbekende Huawei modem?

Telkens bij myplex publiceren krijg ik de volgende melding: myPlex kon geen verbinding maken met uw server

Het lijkt me dat er weer iets niet goed staat in het modem. Het lijkt zo logisch: poorten openzetten. Echter heb ik geen idee hoe ik dat bij dit modem moet doen.

Bij het tabje poort toewijzing heb ik geprobeerd het poortnummer (van, tot, naar) in te vullen wat was opgegeven door Plex: 32400. Lokaal ip heb ik gewoon ingevuld gelaten wat er al stond. Extern IP weet ik niet precies wat ik daar moet invullen.

Enfin, dit werkte tot nu toe dus niet. Heeft iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
UPnP werkt niet met firmware versie ...23. Althans, zolang het over WIFI <-> LAN gaat.
Poorten openen is uitsluitend voor toegang vanaf het internet naar je interne netwerk.
Die poortregels mag je dus ook weer verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
en ik heb zo een vermoeden dat er geen andere firmware is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Die schijnt te bestaan: HG655D nieuwe firmware B039

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Hmm... die zou dus eigenlijk automatisch gedownload moeten worden. Dat is dus niet bij mij gebeurd bij mij tot nu toe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Vraag me af of het toch weer niet tot uitstel is gekomen.
Duurt toch weer te lang allemaal.

Helaas geen enkele communicatie van Online zelf.... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Ik heb ook altijd al het probleem gehad dat myPlex geen verbinding kon maken, zelfs als de Firewall op de modem uit stond.

Nou heb ik onlangs Plex geïnstalleerd op een nieuwe computer bij mij thuis en toen werkte het verbindingen met myPlex direct. Ik krijg dan ook het gevoel dat het probleem niet te wijten is aan het modem, maar aan Plex.

Modem draait nog steeds op FW V100R001C02B023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 15:40
Ik heb recent mijn jaren oude abbo eens verlengt voor wat euros voordeel, met als bijkomend cadeautje een upgrade van 20mb naar 30mb down. Nu vraag ik me alleen af of dat met een oudewetse Wannadoo Livebox, wel met Orange firmware/software, ook daadwerkelijk in te trainen is :)

De basics: drie keuze opties, waarvan ik er een kan gebruiken:
Orange ADSL/Orange ADSL Extra (Starter/Family)
Orange ADSL Direct
Orange ADSL Go/Lite/Basic/Plus

Bovenste is geselecteerd, en werkt naar behoren. Heb je geen username/wachtwoord voor nodig. De andere twee wel. Lijn is ingetraind op 17mbps, heb er de afgelopen jaren geen klachten over gehad.
Is er voor die antieke modem echter nog nieuwere software te vinden of zijn er instellingen die ook de 30mbps variant aan kan slingeren?

Naam F@st3202
Software versie 3202WNLB_22204E

We spend our years as a tale that is told

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
De Livebox is een ADSL modem.
Daarmee haal je geen 30 Mbit per seconde. Daarvoor heb je VDSL2 nodig.
Je krijgt een Huawei modem om je Livebox te vervangen.

Nu de vraag of je 30 Mbit per seconde eigenlijk wel zult halen?
Als je te ver van de centrale af zit, blijf je op dezelfde snelheid zitten die je al had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Laatst online: 16-09 14:05
Binnenkort ga ik op mezelf en ben nu op zoek naar een internetverbinding. Thuis zitten we op beresnelle glasvezel dus dat wordt wel een stapje terug qua snelheid.

Via een vergelijkingssite kwam ik voor de plek waar ik woon op ''supersnel 30mb'' van Online uit. Online? Nooit van gehoord! Beetje verdiepen en blijkt dat het gewoon Orange is.

Beetje lezen op internet en al snel kwam ik erachter dat de reviews niet lovend zijn...

Nu is het natuurlijk zo dat als het spul goed werkt, je niet snel je ervaringen zult plaatsen. Juist als je geïrriteerd bent door slechte ervaringen ga je ervaringen delen op het internet.

Nu is het zo dat de plek waar ik kom te wonen midden op het platteland is precies tussen Putten en Nijkerk in. Lijkt me niet dat er ergens een aansluiting naast de deur staat, dus hoe zit het met die snelheid? Kan ik niet beter voor ''snel'' gaan of is dat zeker weten drama?

Wat is wijsheid.. :)

EDIT:

Als ik hier bekijk wat de te verwachten snelheden zijn lijkt het dat ik haast maar voor ''snel'' moet gaan..

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/21o5h.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door bartus1989 op 07-06-2013 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Als je besteld dan checken ze voor je welke snelheid je kan halen. Ik heb al 3 jaar online en heb nog nooit gezeik gehad, de keren dat de verbinding eruit is gevallen is op één hand te tellen.

Daarnaast als je VDSL2 krijgt heb je wel kans op een hogere snelheid. Check zelf even hoe dicht je bij een centrale woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
Via speedtest.nl een test gedaan en het resultaat;

4925 meter vanaf een centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

bartus1989 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:11:
Via speedtest.nl een test gedaan en het resultaat;

4925 meter vanaf een centrale.
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/81/VDSL2_Snelheid.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
Dat is toch niet best... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
VDSL2 kan je direct al vergeten. Te grote afstand.
En via ADSL2+ hoef je geen hoge snelheden te verwachten.
Als je meer dan 5 Mbit per seconde haalt, is dat al behoorlijk.

Geen kabelinternet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Daar had ik laatst al een mail over gekregen van Online. Overigens heb ik ondanks een FiberFast-abo nog nooit in kunnen loggen op een T-Mobile HotSpot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Maare, waren ze niet overgenomen door T-mobile een aantal jaar terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Klopt, maar toen was het de bedoeling dat Online echt geïntegreerd zou worden in T-Mobile, om zo quadruple play te kunnen aanbieden. (Internet, voip, mobiel en tv.)
Daar lijken ze nu weer vanaf te gaan stappen. Ook aangezien de 'groene' Online site weer terug is en niet meer T-Mobile Online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Lizard schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 18:17:
Klopt, maar toen was het de bedoeling dat Online echt geïntegreerd zou worden in T-Mobile, om zo quadruple play te kunnen aanbieden. (Internet, voip, mobiel en tv.)
Daar lijken ze nu weer vanaf te gaan stappen. Ook aangezien de 'groene' Online site weer terug is en niet meer T-Mobile Online.
Precies! En dan nu ook nog eens onder een andere juridische entiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb bij Online een 20 MBit ADSL2 abo met digitenne voor € 27,50 per maand (nu iets hoger vanwege de BTW-verhoging) en mijn contract loopt binnenkort af. Ik heb in dit contract € 7,50 per maand korting omdat ik ook T-Mobile klant ben (kon een gratis abo krijgen en korting scoren dus...). Weet hier iemand wat er na de contracttermijn gebeurt met de T-Mobile korting? Mij is toendertijd verteld dat die korting gewoon bleef, maar het staat nergens expliciet in mijn contract dus ik wordt een beetje wantrouwig. Als ik over wil stappen moet ik binnenkort actie ondernemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

KC Boutiette schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 16:05:
Ik heb bij Online een 20 MBit ADSL2 abo met digitenne voor € 27,50 per maand (nu iets hoger vanwege de BTW-verhoging) en mijn contract loopt binnenkort af. Ik heb in dit contract € 7,50 per maand korting omdat ik ook T-Mobile klant ben (kon een gratis abo krijgen en korting scoren dus...). Weet hier iemand wat er na de contracttermijn gebeurt met de T-Mobile korting? Mij is toendertijd verteld dat die korting gewoon bleef, maar het staat nergens expliciet in mijn contract dus ik wordt een beetje wantrouwig. Als ik over wil stappen moet ik binnenkort actie ondernemen...
Die blijft, wij hebben het ook al tijden. Ben net echter overgestapt naar het 50/5Mbit abbo. Haal helaas maar 20/5mbit. Volgens de afstandsindicator zit ik op <400meter. Maar nu online erin is gedoken blijkt dat 2km te zijn. Dus even kijken naar ontbinden contract of dit abbo houden maar tegen 30/3mbit tarief.

Balen, vond die hoge upload net zo fijn.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Niet online
MaDLiVe schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 19:49:
[...]

Die blijft, wij hebben het ook al tijden. Ben net echter overgestapt naar het 50/5Mbit abbo. Haal helaas maar 20/5mbit. Volgens de afstandsindicator zit ik op <400meter. Maar nu online erin is gedoken blijkt dat 2km te zijn. Dus even kijken naar ontbinden contract of dit abbo houden maar tegen 30/3mbit tarief.

Balen, vond die hoge upload net zo fijn.
Hey, interessant! Bedankt voor de info! Kan ik hieruit concluderen dat de korting ook blijft als je overstapt naar een ander abo bij Online? Wat betaal je nu voor dat 50Mbit abo als ik vragen mag? En waarom misschien tegen het tarief voor 30 Mbit? Is dat de korting omdat je ook T-Mobile klant bent of omdat de snelheid niet gehaald wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

KC Boutiette schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 23:07:
[...]

Hey, interessant! Bedankt voor de info! Kan ik hieruit concluderen dat de korting ook blijft als je overstapt naar een ander abo bij Online? Wat betaal je nu voor dat 50Mbit abo als ik vragen mag? En waarom misschien tegen het tarief voor 30 Mbit? Is dat de korting omdat je ook T-Mobile klant bent of omdat de snelheid niet gehaald wordt?
Nee helaas, de korting is komen te vervallen omdat ik binnen mijn contract overstap naar een sneller abbo. Ik krijg waarschijnlijk korting omdat de snelheid niet gehaald wordt. Dit is me wel toegezegd. Het is of een goeie korting of beeindiging van mijn contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Niet online
MaDLiVe schreef op zondag 16 juni 2013 @ 00:38:
[...]

Nee helaas, de korting is komen te vervallen omdat ik binnen mijn contract overstap naar een sneller abbo. Ik krijg waarschijnlijk korting omdat de snelheid niet gehaald wordt. Dit is me wel toegezegd. Het is of een goeie korting of beeindiging van mijn contract.
? Is dit in tegenspraak met wat je eerst zei?
Mijn vraag: blijft korting na afloop contract?
Antwoord: ja, heb ik al tijden (mijn interpretatie ;)
Volgende vraag: blijft korting ook na verandering abo?
Antwoord: nee, ik stap over binnen contract?

Hoe gaan die twee samen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De korting blijft ook geldig na afloop van je contract, zolang je niets wijzigt. Zodra je naar een andere snelheid overstapt, vervalt de korting. Dit komt doordat je in dat geval overstapt naar een van de nieuwe abonnementen. Het systeem met korting bestaat alleen nog voor oude klanten en is niet meer af te sluiten voor nieuwe klanten. De korting blijft dus bestaan zolang je niets aan je abonnement wijzigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Niemand hier gemerkt dat usenet via news.online.nl geen berichten meer doorgeeft? fb1.euro.net doet het trouwens wél.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Hier online eindelijk de deur uitgedaan. Geupgrade naar 50/5Mbit maar de afstand tot de centrale bleek in de praktijk toch een stuk verder dan gedacht. Dus haalde effectief 18/5Mbit, genoeg reden om mijn contract te ontbinden en naar de enige andere techniek te kijken. Kabel van UPC. Eindelijk echt 60/6Mbit en digitale tv (ipv digitenne) voor dezelfde prijs ;) (+ gratis telefonie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Ik kan sinds deze week ineens geen remote verbinding meer opzetten (Citrix webclient). Volgens onze helpdesk heeft dit te maken met Online en een storing in het gebruik van (bepaalde) beveiligde verbindingen, er zijn al meer meldingen van collega's geweest.

Weet iemand hier meer van?

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Laatst online: 16-09 23:24
Is mij maandag nog gelukt een Citrix verbinding opzetten via Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Iemand een idee of Online haar POP3/FTP services ook nog buiten het netwerk gaat toestaan? Ik wil van mijn Online inbel af maar wil mailadressen en FTP kunnen blijven gebruiken bij een andere internetaanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ Verbal Kint

Dat is een behoorlijk cryptische omschrijving van het probleem.
Heb je niet meer details met foutmeldingen of iets anders?

@ timmie1

Als je bedoelt dat je helemaal weg wilt bij Online, zal je Online mail adres komen te vervallen.
Dus pop en smtp vallen weg van Online.

Wat bedoel je precies met FTP? FTP staat los van providers of netwerken.

[ Voor 5% gewijzigd door cornfed99111 op 03-07-2013 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

cornfed99111 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:49:
@ Verbal Kint

Jazeker :)
Heb inmiddels zowel de helpdesk van Online als onze eigen servicedesk gesproken en er is "iets" mis in de communicatie tussen Online en onze bedrijfsapplicaties mbt secure (https) verbindingen.

Tik dit nu dus ook via een UPC verbinding (van de buren), dat werkt namelijk wel. Het schijnt dat klanten er ook last van hebben. Nu is het dus de vraag wat er precies aan de hand is. "Wij blokkeren niks" zegt de helpdesk, nee dat geloof ik meteen, maar er gaat toch echt iets fout. Hoop maar dat de mannen van de 3e lijn elkaar snel weten te vinden. Mijn vermoeden is dat het iets met een update te maken heeft. Bij Online, of bij ons (alhoewel het dan wel gek is dat het alleen met Online fout gaat).

Citrix werkt niet, hij geeft "domain name not resolved", een 404 zeg maar. Gebeurt met IE, FF en Chrome (webapp) en ook op de iPad.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Klinkt als een DNS probleem ergens. Op zich klinkt het vergelijkbaar met waar ik v/d week tegenaan liep bij het inloggen bij de ING. SSL-VPN opzetten gaat goed maar vervolgens kan hij geen connectie maken met de VMware View Connection server. Als ik dan connect op IP lukt het wel.

Raar verhaal dat ik het IP wel heb kunnen vinden middels een nslookup via de command prompt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
cornfed99111 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:49:
@ Verbal Kint

@ timmie1

Als je bedoelt dat je helemaal weg wilt bij Online, zal je Online mail adres komen te vervallen.
Dus pop en smtp vallen weg van Online.

Wat bedoel je precies met FTP? FTP staat los van providers of netwerken.
Ik bedoel niet dat ik helemaal weg wil bij Online.
Ik laat mijn inbelabo gewoon stil doorlopen en email checken en FTP via een aanbieder doen.
Met FTP bedoel ik de webruimte die je hebt bij Orange, maar die dan via een andere aansluiting dan van Online benaderen. Dat is nu nl. samen met POP3 niet mogelijk vanaf een andere aansluiting dan van Orange (online)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ Verbal Kint

Toevallig een firmware update gekregen op het modem?

@

Bij een inbel abo (ouderwets inbellen met een analoog modem) weet ik niet zeker of je het mail
adres of webpage kan behouden. Daarvoor moet je bellen met Online.
Normaal geldt: klant weg -> alles weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Niet online
Als je niet meer gebruikt maakt van inbellen:

Je email adres kan je gewoon blijven gebruiken (wordt niet verwijderd), maar niet meer via POP, alleen webmail.
Je ruimte op FTP blijft ook beschikbaar, maar alleen te bereiken via je inbelverbinding, of bij iemand anders met een Online internet verbinding.

Ben je Online abonnee (bv op het ADSL net) dan kan je wél via een andere provider toegang krijgen tot pop en FTP.
timmie1 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:23:
[...]

Ik bedoel niet dat ik helemaal weg wil bij Online.
Ik laat mijn inbelabo gewoon stil doorlopen en email checken en FTP via een aanbieder doen.
Met FTP bedoel ik de webruimte die je hebt bij Orange, maar die dan via een andere aansluiting dan van Online benaderen. Dat is nu nl. samen met POP3 niet mogelijk vanaf een andere aansluiting dan van Orange (online)

[ Voor 4% gewijzigd door ReBr op 03-07-2013 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Nog een mooi verhaal: http://webwereld.nl/bevei...n-te-misbruiken-voor-ddos

Ik heb m'n Huawei in bridgemodus staan en er dus geen last van, maar dit lijkt me wel een serieus probleem.
Een oplossing kan het volgende zijn:
impele manier om dit lek te dichten (net getest op mij eigen hg655d) is een tweetal NAT rules aan te maken voor TCP en UDP poort 53, en deze te verwijzen naar een 'dummy' ip adres op je netwerk. Daarmee handelt de modem de requests niet meer zelf af, maar stuurt ze door naar een niet bestaande server, en werkt de in dit artikel genoemde truc iig. niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Deze fix lijkt bij mij inderdaad te werken. De DNS-check van Think Broadband (http://www.thinkbroadband.com/tools/dnscheck.html) geeft na het toevoegen van de twee NAT-regels een groen blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Bedankt voor het melden! Ik heb meteen de "fix" toegepast. Eerst inderdaad rood blok en nu een groen blok op de website die hierboven gemeld staat.

Je hoeft natuurlijk maar 1 rule aan te maken aangezien een van de opties bij protocol beide TCP en UDP omvat.

[ Voor 27% gewijzigd door EdwinB op 06-07-2013 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Laatst online: 16-09 23:24
EdwinB schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 16:55:
Bedankt voor het melden! Ik heb meteen de "fix" toegepast. Eerst inderdaad rood blok en nu een groen blok op de website die hierboven gemeld staat.

Je hoeft natuurlijk maar 1 rule aan te maken aangezien een van de opties bij protocol beide TCP en UDP omvat.
Ja 1 regel met TCP/UDP volstaat.

Bedankt Heineken voor het melden!

Lijkt me een goed verhaal voor de frontpage zodat ook andere dit voor zichzelf kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Laatst online: 08-09 09:28
EdwinB schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 16:55:

Bij mij werkt de fix helaas niet, ik zal wel iets fout doen xD screenshot voorbeeld please? :P

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 07:24
JerX schreef op zondag 07 juli 2013 @ 09:50:
[...]

Bij mij werkt de fix helaas niet, ik zal wel iets fout doen xD screenshot voorbeeld please? :P
Met de volgende gegevens werkt hij bij mij:
Protocol: TCP/UDP
IP-adres extern systeem: <leeg>
van Poort: 53
tot Poort: 53
Lokaal IP-adres : een ipadres wat je niet gebruikt bijv. 192.168.9.099
naar Poort: 53
Pagina: 1 ... 19 ... 39 Laatste