Ze mogen het wel goedmaken met een Apple TV ;-)
Poort voor spotnet in Huawei router instellen. Overigens hebben nieuwsgroep/torrent programma's vaker heftige gevolgen voor router/modem en kunnen er nogal eens 'uitknallen' waardoor je even geen internet hebt. Ken het probleem ook bij mijn Cisco/Linksys router die er ongeacht de provider uitknalt als je de poort niet openzet. Ook heb ik overigens met torrent client niet op max snelheid en connecties ingesteld om nog wat op internet te kunnen naast het runnen van een dergelijke programma.M3lvinG schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:35:
Ik zit hier met een groot probleem,
Wanneer ik ga downloaden (nzb met spotnet) valt mijn internet compleet weg.
Hij gaat wel gewoon door met downloaden maar ik kan geen websites meer bezoeken op geen enkel apparaat.
Nu heb ik al op internet gezocht hoe ik het kan verhelpen maar hier staat vrij weinig op.
Ik heb dit probleem sinds ik de Huawei router heb. Ik had eerst de Thomson maar die gaf problemen
met mijn ps3
Nuttige informatie:
Besturingssysteem: Windows 7
Pakket: Snel internet + bellen vaak
Router: Huawei HG655D
Het snelheidsprobleem hier lijkt verholpen.
Youtube doet het weer, downloaden gaat weer > 1 MB/s, alle websites zijn weer vlot.
Youtube doet het weer, downloaden gaat weer > 1 MB/s, alle websites zijn weer vlot.
Snelheid is beter dan ooit, haal nu 3.4mb/s.
Nou, dat was van korte duur. Het is alweer raak hier. Zelfde problemen als gisteren hier, sinds vanochtend.
Post eens wat tracerts naar websites die traag zijn dan. Of ga eens naar je modempagina en post de DSL statistieken. Met alleen een melding kunnen we niet zo veel.
Ik heb doorgaans een ping tussen de 30-40.
Heeft hier misschien al een tweaker de Huawei HG655d geopend en gekeken of de WiFi module uitwisselbaar is? Zover ik door de ventilatie gaten zien kan zit er namelijk op de printplaat een Mini-PCI-Express WiFi kaart.
Indien dit daadwerkelijk het geval is zou ik maar al te graag testen of WiFi verbeterd indien ik deze kaart wissel met een andere (zoals bijvoorbeeld de Broadcom 4321 die ik hier nog heb rond liggen voor hackintosh doeleinden en die wel 5GHZ aankan). Zover ik weet is wordt deze Broadcom kaart tevens gebruikt door andere routers waarop busybox draait dus compatibiliteit zou geen probleem moeten zijn.
Indien bovenstaande niet mogelijk is vroeg ik mij af in hoeverre het een bereiksvoordeel brengt indien ik op de attenne aansluiting een externe attenne aansluit (zonder tussenkomst een signaal versterker).
Indien dit daadwerkelijk het geval is zou ik maar al te graag testen of WiFi verbeterd indien ik deze kaart wissel met een andere (zoals bijvoorbeeld de Broadcom 4321 die ik hier nog heb rond liggen voor hackintosh doeleinden en die wel 5GHZ aankan). Zover ik weet is wordt deze Broadcom kaart tevens gebruikt door andere routers waarop busybox draait dus compatibiliteit zou geen probleem moeten zijn.
Indien bovenstaande niet mogelijk is vroeg ik mij af in hoeverre het een bereiksvoordeel brengt indien ik op de attenne aansluiting een externe attenne aansluit (zonder tussenkomst een signaal versterker).
Beste Tweakers
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen ik krijg heel veel fec fouten ,heb een nieuwe telefoon lijn geplaatst
CAT5 (5 jaar oud) kabel ga ik voor de zekerheid volgende week vervangen
Kon eerst met1,6mb downloaden,maar nou om te huilen
ALVAST BEDANKT
DSL synchronisatiestatus Verbonden
Verbonden gedurende 00:19:47
Lijnstatus
Help
Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 1008
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 11111
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype
Interleaved
Upstream SNR (dB) 8.7
Downstream SNR (dB) 8.1
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.4
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 19.4
Upstream CRC fouten 0
Downstream CRC fouten 364
Upstream FEC errors 69825
Downstream FEC errors 73128
Lijn Demping Status
Help
Upstream demping (dB) 15.5
Downstream demping (dB) 30
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen ik krijg heel veel fec fouten ,heb een nieuwe telefoon lijn geplaatst
CAT5 (5 jaar oud) kabel ga ik voor de zekerheid volgende week vervangen
Kon eerst met1,6mb downloaden,maar nou om te huilen
ALVAST BEDANKT
DSL synchronisatiestatus Verbonden
Verbonden gedurende 00:19:47
Lijnstatus
Help
Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 1008
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 11111
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype
Interleaved
Upstream SNR (dB) 8.7
Downstream SNR (dB) 8.1
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.4
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 19.4
Upstream CRC fouten 0
Downstream CRC fouten 364
Upstream FEC errors 69825
Downstream FEC errors 73128
Lijn Demping Status
Help
Upstream demping (dB) 15.5
Downstream demping (dB) 30
Hoe zit het eigenlijk met de blokkade op sites van thepiratebay? Ik lees nergens dat Online als provider hier ook gehoor aan moet geven.
T-mobile wel 
De rechtbank in Den Haag heeft bepaald dat ook UPC, KPN, Tele2, T-Mobile en Telfort torrentsite The Pirate Bay moeten blokkeren. Ziggo en Xs4all werden daar eerder al toe gedwongen. De blokkade gaat vermoedelijk in rond eind mei.
[ Voor 89% gewijzigd door Megamind op 26-05-2012 09:27 ]
En... jawel hoor. ThePirateBay is geblokkeerd. Het moet niet gekker worden!
Voor meer info zie: http://www.t-mobile.nl/sorry

Voor meer info zie: http://www.t-mobile.nl/sorry
Net gebeld door een callcenter van online.
Ik heb al 3 jaar ofzo een 20mbit+telefonie abo voor 16 euro in de maand.
Om dat bedrag en die voorwaarden te behouden gaan ze een contract opsturen dat ik moet ondertekenen.
Met het gevolg dat ik er weer voor een jaar aan vast zit.
Alternatief was om het niet te tekenen, maar dan mochten ze mijn contract niet automatisch meer verlengen.
En dan zou de prijs automatisch verhoogd worden ofzo?
Beetje raar dit, iemand anders ook zon telefoontje gehad?
Om dat bedrag en die voorwaarden te behouden gaan ze een contract opsturen dat ik moet ondertekenen.
Alternatief was om het niet te tekenen, maar dan mochten ze mijn contract niet automatisch meer verlengen.
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
En dan dacht ik al spekkoper te zijn voor 25 euro per maand...Jimbolino schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 16:23:
Net gebeld door een callcenter van online.
Maar je hoeft inderdaad niet te tekenen, maar dan mogen zij de prijs verhogen.
Het is geen verhogen. De standaardprijs was altijd iets van 24 euro per maand en die jaarcontracten bieden het aan voor 16, 20 oid voor 12 of 24 maanden. Die periode loopt af, dan betaal je de normale prijs die ze hanteren.
Het is alweer lang geleden, maar de actie was ooit 20 euro per maand.Andros schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 14:13:
Het is geen verhogen. De standaardprijs was altijd iets van 24 euro per maand en die jaarcontracten bieden het aan voor 16, 20 oid voor 12 of 24 maanden. Die periode loopt af, dan betaal je de normale prijs die ze hanteren.
loewie1984 in "[Online] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XIX)"
Na een jaar ben ik dus 16 euro per maand gaan betalen. Geen idee waar dat bedrag op gebaseerd is
De aanbieding had namelijk 20 euro per maand (ook na het eerste jaar) beloofd.
Toch vind ik het raar dat het ineens mogelijk zou zijn om mijn maandbedrag te verhogen, zonder dat mijn toestemming daarvoor is...
Ik weet dat er namelijk ook nog actief gehandeld wordt in oude gsm abonnementen, omdat de voorwaarden zo gunstig zijn. Bijvoorbeeld oude Orange/T-Mobile Flex abonnementen, kunnen voor 100 euro oid verkocht worden.
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
Vandaag gebeld voor een super actie.
Betaal nu 21 euro per maand. willen ze me een 2 jaar abo geven eerste jaar 12 euro daarna 29.
Ik snel rekenen dat gaat me dus 1 euro per maand korting bieden over de gehele looptijd van 2 jaar daarna betaal ik dus vrolijk 8 euro meer.
Ik heb haar vriendelijk verteld dat ik al minder betaal dan die 29 euro en toen bood ze me aan om 1 jaar te verlengen voor 21 euro per maand. Mijn best ben tevreden met de verbinding, dus maakt mij dat jaartje niets uit. Hopelijk komen ze het jaar erop met een betere aanbieding
lol tijden het maken van dit bericht zie ik net dat ik 25 euro per maand betaal
dus nu ga ik er 4 euro per maand op vooruit
niet slecht
Snel internet en bellen soms.
Betaal nu 21 euro per maand. willen ze me een 2 jaar abo geven eerste jaar 12 euro daarna 29.
Ik snel rekenen dat gaat me dus 1 euro per maand korting bieden over de gehele looptijd van 2 jaar daarna betaal ik dus vrolijk 8 euro meer.
Ik heb haar vriendelijk verteld dat ik al minder betaal dan die 29 euro en toen bood ze me aan om 1 jaar te verlengen voor 21 euro per maand. Mijn best ben tevreden met de verbinding, dus maakt mij dat jaartje niets uit. Hopelijk komen ze het jaar erop met een betere aanbieding
lol tijden het maken van dit bericht zie ik net dat ik 25 euro per maand betaal
Snel internet en bellen soms.
Melding: Op dit moment heb ik last van een slecht presterende DNS resolver. Ik heb Google DNS 8.8.8.8 maar even ingesteld totdat het weer wat beter werkt bij Online.
Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?
Momenteel heb ik aan een Online-verbinding nog een oud Speedtouch modem hangen met maar één ethernet portje en geen WLAN. Echter heb ik nu WLAN nodig en ik vraag me af of ik van Online gratis een WLAN modem kan krijgen ter vervanging van deze. Ik geloof dat dit modem er al vanaf het begin ligt, 3 jaar al dus uit m'n hoofd.
Iemand die iets hiervan weet?
Iemand die iets hiervan weet?
Volgens mij wel zeker als je toezegd nog een jaar abonnee te blijven.
Een maand geleden kreeg ik last van internet dat heel vaak uitviel. Na een hoop onderzoek heb ik uiteindelijk een nieuw modem gehad (heeft wel een maand en heel wat belletjes gekost... zucht), de Huawei HG655D. Het modem werkt prima (op het volgende punt na) en het internet is ook stabiel.
Het enige probleem wat ik heb is dat als er iets gedurende langere tijd gedownload wordt (bijv. een firmware-update voor mijn iPhone) en de internetverbinding dus volledig belast wordt, internet onwerkbaar traag wordt. Het kan wel een minuut duren (zonder overdrijven) voordat een pagina laadt, of soms laadt deze gewoon helemaal niet. Google Chrome geeft dan bijv. de volgende foutmelding: "The server at forums.macrumors.com can't be found, because the DNS lookup failed. DNS is the network service that translates a website's name to its Internet address.". Zodra ik de download stop werkt alles meteen weer naar behoren. Het lijkt dus op een DNS-probleem. Als ik na veel pijn en moeite op de site ben werkt wel alles als een speer trouwens.
Het probleem doet zich voor op elk apparaat, alle apparaten zijn via WiFi verbonden. Ik heb het modem al naar de fabrieksinstellingen hersteld.
Het enige probleem wat ik heb is dat als er iets gedurende langere tijd gedownload wordt (bijv. een firmware-update voor mijn iPhone) en de internetverbinding dus volledig belast wordt, internet onwerkbaar traag wordt. Het kan wel een minuut duren (zonder overdrijven) voordat een pagina laadt, of soms laadt deze gewoon helemaal niet. Google Chrome geeft dan bijv. de volgende foutmelding: "The server at forums.macrumors.com can't be found, because the DNS lookup failed. DNS is the network service that translates a website's name to its Internet address.". Zodra ik de download stop werkt alles meteen weer naar behoren. Het lijkt dus op een DNS-probleem. Als ik na veel pijn en moeite op de site ben werkt wel alles als een speer trouwens.
Het probleem doet zich voor op elk apparaat, alle apparaten zijn via WiFi verbonden. Ik heb het modem al naar de fabrieksinstellingen hersteld.
Probleem lijkt wel hierop.M3lvinG schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:35:
Ik zit hier met een groot probleem,
Wanneer ik ga downloaden (nzb met spotnet) valt mijn internet compleet weg.
Hij gaat wel gewoon door met downloaden maar ik kan geen websites meer bezoeken op geen enkel apparaat.
Nu heb ik al op internet gezocht hoe ik het kan verhelpen maar hier staat vrij weinig op.
Ik heb dit probleem sinds ik de Huawei router heb. Ik had eerst de Thomson maar die gaf problemen
met mijn ps3
Nuttige informatie:
Besturingssysteem: Windows 7
Pakket: Snel internet + bellen vaak
Router: Huawei HG655D
[ Voor 25% gewijzigd door MarcoC op 30-06-2012 01:58 ]
Volgens mij heb ik het al opgelost. Ik heb 194.134.5.55 als DNS-server ingesteld in het modem, in plaats van het leeg te laten. Waarom? In de handleiding stond dat je 192.168.1.1 of 194.134.5.55 moest gebruiken als DNS-server moest gebruiken als je een statisch IP instelt, en er stond niks ingevuld in het modem. Via Windows werd nu automatisch 192.168.1.1 als DNS-server gebruikt.
Ik houd nog een slag om de arm (misschien staan er wat hostnames gecachet omdat ik aan het knutselen geslagen ben), maar internet lijkt in ieder geval werkbaar nu.
Ik houd nog een slag om de arm (misschien staan er wat hostnames gecachet omdat ik aan het knutselen geslagen ben), maar internet lijkt in ieder geval werkbaar nu.
[ Voor 5% gewijzigd door MarcoC op 30-06-2012 02:13 ]
Herkenbaar verhaal ik heb precies hetzelfde met dit modem, zal het eens een keer testen met die dns server.
Ik heb vanaf begin open dns ingesteld na contact met klantenservice ik heb vdsl 30 mb
Kan je wat meer uitleggen?saharoen schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 11:07:
Ik heb vanaf begin open dns ingesteld na contact met klantenservice ik heb vdsl 30 mb
Ik had na oplevering dat ik vaak geen internet pagina op kom. Na bellen met klantenservice bleek het de dns servers te zijn van online. Ik heb het handmatig op opendns en nu prima verbinding
OpenDNS: 208.67.222.222 en 208.67.220.220
Google DNS: 8.8.8.8 en 8.8.4.4
[ Voor 13% gewijzigd door Barleone op 30-06-2012 13:37 ]
Laat maar, snap het al.
[ Voor 90% gewijzigd door MarcoC op 30-06-2012 14:18 ]
Hallo allemaal, ik heb af en toe een probleem met mijn internetverbinding. Ik heb een Online snel abo en mijn modem is de Fritz!box 7170. Vandaag is de tweede keer dat ik er achter kom dat de modem ineens ingetraind is op veel lagere waarden. Na een onderzoekje van de logs blijkt dat mijn modem uberhaupt iedere 12 uur opnieuw een verbinding maakt (wat ik niet snap) en dat dit dus af en toe mis gaat, waarna hij opnieuw intraint op veel lagere waarden. De modem een keer resetten verhelpt het probleem. Iemand ideeen/tips voor me? Is het uberhaupt normaal dat de modem iedere 12 uur opnieuw verbinding moet maken? Voor logs zie onder.
09.07.12 09:22:04 Internet connection established successfully. IP address: *.*.*.*, DNS server: *.*.*.* and *.*.*.*, Gateway: *.*.*.*
09.07.12 09:22:00 DSL is available (DSL synchronization exists with 1424/801 Kbit/s).
09.07.12 09:21:49 DSL synchronization starting (training).
09.07.12 09:21:31 DSL synchronization starting (training).
09.07.12 09:21:13 DSL synchronization starting (training).
09.07.12 09:21:06 Internet connection cleared.
09.07.12 09:21:05 DSL not responding (no DSL synchronization).
09.07.12 02:42:33 Internet connection established successfully. IP address: *.*.*.*, DNS server: *.*.*.* and *.*.*.*, Gateway: *.*.*.*
08.07.12 14:27:33 Internet connection established successfully. IP address: *.*.*.*, DNS server: *.*.*.* and *.*.*.*, Gateway: *.*.*.*
08.07.12 02:12:33 Internet connection established successfully. IP address: *.*.*.*, DNS server: *.*.*.* and *.*.*.*, Gateway: *.*.*.*
07.07.12 13:57:33 Internet connection established successfully. IP address: *.*.*.*, DNS server: *.*.*.* and *.*.*.*, Gateway: *.*.*.*
07.07.12 01:42:33 Internet connection established successfully. IP address: *.*.*.*, DNS server: *.*.*.* and *.*.*.*, Gateway: *.*.*.*
06.07.12 13:42:32 Internet connection established successfully. IP address: *.*.*.*, DNS server: *.*.*.* and *.*.*.*, Gateway: *.*.*.*
06.07.12 01:27:32 Internet connection established successfully. IP address: *.*.*.*, DNS server: *.*.*.* and *.*.*.*, Gateway: *.*.*.*
05.07.12 13:12:32 Internet connection established successfully. IP address: *.*.*.*, DNS server: *.*.*.* and *.*.*.*, Gateway: *.*.*.*
05.07.12 00:57:32 Internet connection established successfully. IP address: *.*.*.*, DNS server: *.*.*.* and *.*.*.*, Gateway: *.*.*.*
04.07.12 12:42:32 Internet connection established successfully. IP address: *.*.*.*, DNS server: *.*.*.* and *.*.*.*, Gateway: *.*.*.*
04.07.12 00:27:32 Internet connection established successfully. IP address: *.*.*.*, DNS server: *.*.*.* and *.*.*.*, Gateway: *.*.*.*
03.07.12 12:12:32 Internet connection established successfully. IP address: *.*.*.*, DNS server: *.*.*.* and *.*.*.*, Gateway: *.*.*.*
02.07.12 23:57:32 Internet connection established successfully. IP address: *.*.*.*, DNS server: *.*.*.* and *.*.*.*, Gateway: *.*.*.*
02.07.12 11:57:33 Internet connection established successfully. IP address: *.*.*.*, DNS server: *.*.*.* and *.*.*.*, Gateway: *.*.*.*
02.07.12 11:57:28 DSL is available (DSL synchronization exists with 10916/940 Kbit/s).
02.07.12 11:57:17 DSL synchronization starting (training).
02.07.12 11:56:54 DSL synchronization starting (training).
09.07.12 09:22:04 Internet connection established successfully. IP address: *.*.*.*, DNS server: *.*.*.* and *.*.*.*, Gateway: *.*.*.*
09.07.12 09:22:00 DSL is available (DSL synchronization exists with 1424/801 Kbit/s).
09.07.12 09:21:49 DSL synchronization starting (training).
09.07.12 09:21:31 DSL synchronization starting (training).
09.07.12 09:21:13 DSL synchronization starting (training).
09.07.12 09:21:06 Internet connection cleared.
09.07.12 09:21:05 DSL not responding (no DSL synchronization).
09.07.12 02:42:33 Internet connection established successfully. IP address: *.*.*.*, DNS server: *.*.*.* and *.*.*.*, Gateway: *.*.*.*
08.07.12 14:27:33 Internet connection established successfully. IP address: *.*.*.*, DNS server: *.*.*.* and *.*.*.*, Gateway: *.*.*.*
08.07.12 02:12:33 Internet connection established successfully. IP address: *.*.*.*, DNS server: *.*.*.* and *.*.*.*, Gateway: *.*.*.*
07.07.12 13:57:33 Internet connection established successfully. IP address: *.*.*.*, DNS server: *.*.*.* and *.*.*.*, Gateway: *.*.*.*
07.07.12 01:42:33 Internet connection established successfully. IP address: *.*.*.*, DNS server: *.*.*.* and *.*.*.*, Gateway: *.*.*.*
06.07.12 13:42:32 Internet connection established successfully. IP address: *.*.*.*, DNS server: *.*.*.* and *.*.*.*, Gateway: *.*.*.*
06.07.12 01:27:32 Internet connection established successfully. IP address: *.*.*.*, DNS server: *.*.*.* and *.*.*.*, Gateway: *.*.*.*
05.07.12 13:12:32 Internet connection established successfully. IP address: *.*.*.*, DNS server: *.*.*.* and *.*.*.*, Gateway: *.*.*.*
05.07.12 00:57:32 Internet connection established successfully. IP address: *.*.*.*, DNS server: *.*.*.* and *.*.*.*, Gateway: *.*.*.*
04.07.12 12:42:32 Internet connection established successfully. IP address: *.*.*.*, DNS server: *.*.*.* and *.*.*.*, Gateway: *.*.*.*
04.07.12 00:27:32 Internet connection established successfully. IP address: *.*.*.*, DNS server: *.*.*.* and *.*.*.*, Gateway: *.*.*.*
03.07.12 12:12:32 Internet connection established successfully. IP address: *.*.*.*, DNS server: *.*.*.* and *.*.*.*, Gateway: *.*.*.*
02.07.12 23:57:32 Internet connection established successfully. IP address: *.*.*.*, DNS server: *.*.*.* and *.*.*.*, Gateway: *.*.*.*
02.07.12 11:57:33 Internet connection established successfully. IP address: *.*.*.*, DNS server: *.*.*.* and *.*.*.*, Gateway: *.*.*.*
02.07.12 11:57:28 DSL is available (DSL synchronization exists with 10916/940 Kbit/s).
02.07.12 11:57:17 DSL synchronization starting (training).
02.07.12 11:56:54 DSL synchronization starting (training).
Je gooit wat door elkaar.
Op 2 juli traint je modem in en op 9 juli wordt de verbinding verbroken en traint het modem weer in.
Je modem is dus 7 dagen verbonden geweest.
De overige meldingen die je ongeveer elke 12 uur ziet, is de nieuwe lease van je WAN ip adres.
Dat is normaal gedrag voor een Online verbinding. Dat gebeurt bij elke lijn zo.
Je intrainwaardes van 9 juli zijn aan de erg lage kant.
Post eens de intrainwaardes van je verbinding. Dan wordt misschien het beeld wat duidelijker.
Overigens is het een normaal fenomeen dat je lager intraint na een storing van je verbinding.
Als de oude snelheid niet meer stabiel is, wordt automatisch een lagere uitgekozen.
Daarmee wint in theorie je verbinding aan stabiliteit.
Maar zonder de intrainwaardes kan men daar niets definitiefs over zeggen.
Op 2 juli traint je modem in en op 9 juli wordt de verbinding verbroken en traint het modem weer in.
Je modem is dus 7 dagen verbonden geweest.
De overige meldingen die je ongeveer elke 12 uur ziet, is de nieuwe lease van je WAN ip adres.
Dat is normaal gedrag voor een Online verbinding. Dat gebeurt bij elke lijn zo.
Je intrainwaardes van 9 juli zijn aan de erg lage kant.
Post eens de intrainwaardes van je verbinding. Dan wordt misschien het beeld wat duidelijker.
Overigens is het een normaal fenomeen dat je lager intraint na een storing van je verbinding.
Als de oude snelheid niet meer stabiel is, wordt automatisch een lagere uitgekozen.
Daarmee wint in theorie je verbinding aan stabiliteit.
Maar zonder de intrainwaardes kan men daar niets definitiefs over zeggen.
[ Voor 3% gewijzigd door cornfed99111 op 09-07-2012 16:33 ]
Hey, bedankt voor de snelle reactie! Hmmm.... dat het twee verschillende dingen zijn had ik zelf ook wel moeten zien, stom
. Dat ik iedere 12u een nieuwe lease kreeg voor mijn WAN ip-adres wist ik niet, maar verklaart een hoop. De intrainwaarden van de keer die in de log hierboven staan heb ik niet, maar de eerste keer heb ik wel een screenshot genomen, zie onder.
Oh, nu ik de waarden van mijn screenshot wou vergelijken met de 'normale actuele' kom ik er achter dat hij nu weer laag ingetraind is, zie plaatjes.

Na deze post reset ik mijn modem maar weer eens, om de lage intrainwaarden met de normale te proberen te vergelijken.
Edit:
Vooral de S/N ratio in de "receive direction" is heel hoog als het mis is, maar waar dat aan kan liggen... Nu is het weer normaal; 11MBit up, 1MBit down.
Edit2:
Hmmm... het gaat nu van kwaad tot erger. Iedere 15 min is de modem opnieuw aan het intrainen.

Oh, nu ik de waarden van mijn screenshot wou vergelijken met de 'normale actuele' kom ik er achter dat hij nu weer laag ingetraind is, zie plaatjes.
Na deze post reset ik mijn modem maar weer eens, om de lage intrainwaarden met de normale te proberen te vergelijken.
Edit:
Vooral de S/N ratio in de "receive direction" is heel hoog als het mis is, maar waar dat aan kan liggen... Nu is het weer normaal; 11MBit up, 1MBit down.
Edit2:
Hmmm... het gaat nu van kwaad tot erger. Iedere 15 min is de modem opnieuw aan het intrainen.
[ Voor 14% gewijzigd door KC Boutiette op 09-07-2012 23:35 ]
Heb je iets verandert aan je aansluiting van het modem?
Maak je gebruik van de telefoonkabel die je bij de Fritz kreeg? Die aparte kabel met twee rj11 stekkers.
Maak je gebruik van de telefoonkabel die je bij de Fritz kreeg? Die aparte kabel met twee rj11 stekkers.
Momenteel heb ik ook de beruchte HUAWEI HG655D.
Sinds de afgelopen week werkt het internet niet meer, met andere woorden het DSL-lampje knippert en het INTERNET-lampje is uit. Op 192.168.1.1 geeft het modem aan dat hij verbinding aan het maken is... (blijkbaar zonder succes). Echter als ik de modem uitzet en 5 minuten later weer aanzet doet deze het vaak weer even 10 minuten. Daarna valt de verbinding weer weg.
Woonsituatie:
Studentengang met 10 personen op 1 HUAWEI. Enkel 1 telefoonaansluiting in de muur.
ISRA-punt onbekend. Meerdere gangen in dit gebouw, (dus ook meerdere telefoonaansluitingen, maar wel andere nummers)
Wat heb ik al gedaan?
- Fabrieksreset gegeven
- Alle instellingen nagekeken op vreemde waarden.
- DNS-adres ingesteld op OpenDNS.
- Wifi instellingen geoptimaliseerd.
- Mijn huisadres gebeld. (Gaat over als de lampjes aan zijn, gaat niet over als deze uit zijn)
- Online gebeld, ze zeggen dat ze ook slecht verbinding krijgen tussen hun en de HUAWEI
Dus nu nog steeds geen resultaat...wat kan ik nog doen om dit te fixen?
(Offtopic:Mocht iemand willen weten hoe ik dit typ, dit doe ik door middel van mijn Wi-Fi-hotspot)
Sinds de afgelopen week werkt het internet niet meer, met andere woorden het DSL-lampje knippert en het INTERNET-lampje is uit. Op 192.168.1.1 geeft het modem aan dat hij verbinding aan het maken is... (blijkbaar zonder succes). Echter als ik de modem uitzet en 5 minuten later weer aanzet doet deze het vaak weer even 10 minuten. Daarna valt de verbinding weer weg.
Woonsituatie:
Studentengang met 10 personen op 1 HUAWEI. Enkel 1 telefoonaansluiting in de muur.
ISRA-punt onbekend. Meerdere gangen in dit gebouw, (dus ook meerdere telefoonaansluitingen, maar wel andere nummers)
Wat heb ik al gedaan?
- Fabrieksreset gegeven
- Alle instellingen nagekeken op vreemde waarden.
- DNS-adres ingesteld op OpenDNS.
- Wifi instellingen geoptimaliseerd.
- Mijn huisadres gebeld. (Gaat over als de lampjes aan zijn, gaat niet over als deze uit zijn)
- Online gebeld, ze zeggen dat ze ook slecht verbinding krijgen tussen hun en de HUAWEI
Dus nu nog steeds geen resultaat...wat kan ik nog doen om dit te fixen?
(Offtopic:Mocht iemand willen weten hoe ik dit typ, dit doe ik door middel van mijn Wi-Fi-hotspot)
Zou eens kijken hoe fysiek gezien het bewuste telefoonaansluitpunt is aangesloten. Waar loopt de kabel heen. Is er een meterkast ergens waar de kabel uitkomt, zitten er nog andere telefoonsnoeren aangesloten die losgekoppeld kunnen worden etc. Zijn allemaal mogelijke storingsbronnen.
Sinds ik problemen heb, heb ik een keer gekeken of alles nog goed zat. En voor zover ik kon zien was dat ook zo. Verder niets veranderd. Ook gebruik ik de originele kabel ja, het heeft hier 9 maanden zonder enige problemen gewerkt tot twee weken terug oid. Ik zal de boel nog eens loshalen.cornfed99111 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 00:09:
Heb je iets verandert aan je aansluiting van het modem?
Wat is jullie ervaring met de Online/T-Mobile klantenservice op dit onderwerp trouwens? Ik heb er niet zo veel zin in, maar misschien eerst maar eens kijken of dat Huawei ding ook last heeft. Voordat ze daar over beginnen.
Je kan een kabel met rj11 direct in de grijze DSL poort mikken van de Fritz. Die past daar ook in.
Dan kan je één directe kabel gebruiken tussen ISRA punt en Fritz.
Verder kan je eens testen of een ander modem hetzelfde gedrag vertoond.
Als het goed is heb je nog een modem ergens liggen van Online.
Dan kan je al heel veel dingen mee uitsluiten. Bijvoorbeeld een defecte adapter of Fritz.
Dan kan je één directe kabel gebruiken tussen ISRA punt en Fritz.
Verder kan je eens testen of een ander modem hetzelfde gedrag vertoond.
Als het goed is heb je nog een modem ergens liggen van Online.
Dan kan je al heel veel dingen mee uitsluiten. Bijvoorbeeld een defecte adapter of Fritz.
Hey, bedankt weer voor de snelle reactie en de info!
Vandaag heeft de Huawei modem een dag gedraaid zonder opnieuw te moeten intrainen, dat belooft weinig goeds voor de Fritz, maar die ben ik nu aan het proberen met alleen een rj11 kabel zoals je zei. Duimen maar.
Edit:
4,5u verder en nog geen uitval gehad. Zou het zo simpel kunnen zijn? Wat kan er nou in hemelsnaam kapot gaan aan een kabel? Iig bedankt voor de tip van de rj11 kabel! Heb ook het idee dat de modem net wat hoger intraint.
Vandaag heeft de Huawei modem een dag gedraaid zonder opnieuw te moeten intrainen, dat belooft weinig goeds voor de Fritz, maar die ben ik nu aan het proberen met alleen een rj11 kabel zoals je zei. Duimen maar.
Edit:
4,5u verder en nog geen uitval gehad. Zou het zo simpel kunnen zijn? Wat kan er nou in hemelsnaam kapot gaan aan een kabel? Iig bedankt voor de tip van de rj11 kabel! Heb ook het idee dat de modem net wat hoger intraint.
[ Voor 30% gewijzigd door KC Boutiette op 10-07-2012 22:31 ]
Tja, wat er kapot kan gaan boeit op zich niet. Veel belangrijker is dat het gewoon getest wordt en dat er altijd een kans bestaat dat daar het probleem in zit. Bijna geen moeite, kost geen hol en het kan je veel uitzoekwerk en ellende besparen
Fritzen zijn gevoelig voor elke storing op de lijn.
Als je lijn wat slechter is geworden over tijd, kan die kabel een probleem worden.
Ook als je dat andere uiteinde niet gebruikt, kan die als antenne gaan fungeren.
Dat is de enige verklaring die ik kan bedenken.
Sowieso is het beste om altijd een korte directe kabel te gebruiken zonder kastjes en verloopstukken.
Als je lijn wat slechter is geworden over tijd, kan die kabel een probleem worden.
Ook als je dat andere uiteinde niet gebruikt, kan die als antenne gaan fungeren.
Dat is de enige verklaring die ik kan bedenken.
Sowieso is het beste om altijd een korte directe kabel te gebruiken zonder kastjes en verloopstukken.
[ Voor 17% gewijzigd door cornfed99111 op 12-07-2012 01:09 ]
Idd, iig bedankt voor de tip dat er ook gewoon een rj11 kabel direct in de Fritz kan. Dat wist ik nog niet. Hij draait alweer 40u onafgebroken zonder ook maar één keer opnieuw in te trainen dus de kabel zal het wel geweest zijn, of misschien het losse uiteinde idd.
@ cornfed99111
'Fritzen zijn gevoelig voor elke storing op de lijn.'
Sinds ik 1,5 jaar geleden een FRITZ!box heb geïnstalleerd zijn mijn verbindingsproblemen voorbij nadat ik 2 ST706 modem's van online heb gehad. Destijds viel bijna dagelijks mijn verbinding uit gedurende enkele minuten.
'Fritzen zijn gevoelig voor elke storing op de lijn.'
Sinds ik 1,5 jaar geleden een FRITZ!box heb geïnstalleerd zijn mijn verbindingsproblemen voorbij nadat ik 2 ST706 modem's van online heb gehad. Destijds viel bijna dagelijks mijn verbinding uit gedurende enkele minuten.
[ Voor 100% gewijzigd door Megalodon_67 op 17-07-2012 01:47 ]
Anoniem: 63975
Zonet gebeld door Online, schijnt dat ze zo blij zijn dat ik al 2 jaar abbonnee ben, ze me een ander modem toesturen, een Huawei onbekend model.
Ik betaal nu maandelijks €14,01 omdat ik hun modem niet gebruik (en ik niet wil betalen voor iets dat ik niet gebruik) en T-Mobile abonnee ben.
De telefonische medewerker garandeerde mij dat het maandelijks bedrag ongewijzigd blijft, ook al zeg ik mijn T-Mobile abonnement in de tussentijd op. Het nieuwe contract heeft een looptijd van 1 jaar.
Zal me benieuwen of de VoIP instellingen van dat nieuwe Huawai modem te wijzigen zijn naar VoIPBuster, zoniet houd ik m'n Fritz!Box 7170 in gebruik en verdwijnt die Huawai in de kelder, naast het oude SpeedTouch/Thomson.
Iemand ervaring met deze deal? Online moet er toch wel financieel belang bij hebben mij een nieuw contract voor te schotelen?
Ik betaal nu maandelijks €14,01 omdat ik hun modem niet gebruik (en ik niet wil betalen voor iets dat ik niet gebruik) en T-Mobile abonnee ben.
De telefonische medewerker garandeerde mij dat het maandelijks bedrag ongewijzigd blijft, ook al zeg ik mijn T-Mobile abonnement in de tussentijd op. Het nieuwe contract heeft een looptijd van 1 jaar.
Zal me benieuwen of de VoIP instellingen van dat nieuwe Huawai modem te wijzigen zijn naar VoIPBuster, zoniet houd ik m'n Fritz!Box 7170 in gebruik en verdwijnt die Huawai in de kelder, naast het oude SpeedTouch/Thomson.
Iemand ervaring met deze deal? Online moet er toch wel financieel belang bij hebben mij een nieuw contract voor te schotelen?
Je nieuwe prijs krijg je in de bevestiging per mail toegestuurd. Online heeft als voordeel dat ze de zekerheid hebben dat je nog klant blijft, en dus ook inkomsten van jou gedurende die periode.
Blij dat ik online nu verlaten heb. had een wanadoo mailadres, en dat ging online opheffen. Ik vind dat niet kunnen. na zeker 6 jaar abonnee nog vanuit de wanadoo tijd een hele slechte service.
Nu bij Ziggo en meteen van alle verbindingsproblemen met diverse spellen af. Ziggo werkt perfect.
Sorry online fans, ik was niet tevreden, klantenservice was erg goed, maar de kwaliteit van de verbinding benden de maat. Tevens heb ik alleen gebruik kunnen maken van de door online beschikbaar gestelde modem omdat o.a. een dgnd 3300 van netgear niet samenging, geen support van online.
Nu bij Ziggo en meteen van alle verbindingsproblemen met diverse spellen af. Ziggo werkt perfect.
Sorry online fans, ik was niet tevreden, klantenservice was erg goed, maar de kwaliteit van de verbinding benden de maat. Tevens heb ik alleen gebruik kunnen maken van de door online beschikbaar gestelde modem omdat o.a. een dgnd 3300 van netgear niet samenging, geen support van online.
Los van de "aministratieve" dingen, kan ADSL technisch gezien ook niet tegen kabel opboksen natuurlijk. ADSL kan wel stabiel zijn, maar nooit zo snel.Kismodrx04 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 18:44:
Blij dat ik online nu verlaten heb. had een wanadoo mailadres, en dat ging online opheffen. Ik vind dat niet kunnen. na zeker 6 jaar abonnee nog vanuit de wanadoo tijd een hele slechte service.
Dat is natuurlijk ook de reden dat je bij Online €9,50 betaald voor het gemiddelde pakket internet en bij Ziggo €29,95. Dat verschil in prijs is natuurlijk niet alleen pure winst voor Ziggo.
leoaq.fm // Jeune Loop
Na twee dagen met een kwakkelende verbinding heeft de verbinding nu helemaal de geest gegeven. Nu maar hopen dat ze er snel achter komen wat er mis is. Nu al de tweede keer dit jaar dat internet matig of niet werkt. Voorheen nooit problemen gehad..
-edit-
5 dagen wachten voordat er een monteur langs kan komen.. nondeju
-edit-
5 dagen wachten voordat er een monteur langs kan komen.. nondeju
[ Voor 13% gewijzigd door cheiron op 26-07-2012 10:22 ]
Flickr PSN ID= cheironnl
Brief van contractverleninging binnen, niks over een nieuw modem, wel een mooi maandbedrag;

"blijvend lage abonnementsprijs"

"blijvend lage abonnementsprijs"

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 27-07-2012 02:09 ]
m.b.t. lage abbo prijs t.o.v. ziggo account:
betaalde 20 euro bij online,
Nu 52 maar dan wel incl telefonie en digitale tv. per saldo ben ik niet duurder uit.
Opvallend vond ik dat ik geen enkel probleem meer heb met games waar met name battlefield bij online altijd uitviel. Alles gedaan, onderdelen computer vervangen, poorten open, andere applicaties uit etc. Nu kan alles aan blijven, poorten dicht en no problems at all. Voor mij een teken dat mijn internetverbinding van online vrij brak was. (was tot anderhalf jaar geleden overigens ook altijd goed).
Nu 52 maar dan wel incl telefonie en digitale tv. per saldo ben ik niet duurder uit.
Opvallend vond ik dat ik geen enkel probleem meer heb met games waar met name battlefield bij online altijd uitviel. Alles gedaan, onderdelen computer vervangen, poorten open, andere applicaties uit etc. Nu kan alles aan blijven, poorten dicht en no problems at all. Voor mij een teken dat mijn internetverbinding van online vrij brak was. (was tot anderhalf jaar geleden overigens ook altijd goed).
Ook fijn; hier in de buurt is blijkbaar een kabel van KPN gebroken. In de buurt niemand met KPN die internet heeft. Ondertussen staat op de site van KPN vrolijk dat de storing gisteren is opgelost, en stuurt Online nog steeds een monteur langs om naar mijn verbinding te kijken.
... En bij de helpdesk van online wisten ze niets van een kabelbreuk.. terwijl het nog op de regionale tv was. Geeft zo lekker veel vertrouwen.
... En bij de helpdesk van online wisten ze niets van een kabelbreuk.. terwijl het nog op de regionale tv was. Geeft zo lekker veel vertrouwen.
Flickr PSN ID= cheironnl
Hmm, jammer dat je internet verbinding brak was, ik betaal maar 29 euro voor online internet + telefonie en digitenne. Moet er wel bij zeggen dat bij het internet het goed doet anders was ik ook weg geweest.Kismodrx04 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 21:21:
m.b.t. lage abbo prijs t.o.v. ziggo account:
Het scheelt nogal of dat het om 40 mensen gaat of om 4000. Verspreid over verschillende providers is de impact laag. Op basis van het aantal meldingen zal er bij Online een verband te zien zijn en wordt dit gebundeld uitgezocht lijkt me.cheiron schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 21:25:
Ook fijn; hier in de buurt is blijkbaar een kabel van KPN gebroken. In de buurt niemand met KPN die internet heeft. Ondertussen staat op de site van KPN vrolijk dat de storing gisteren is opgelost, en stuurt Online nog steeds een monteur langs om naar mijn verbinding te kijken.
Meer mensen last van lag spikes tijdens gamen bij Online?
Ben vandaag geband van m'n favoriete WolfET server wegens deze lag spikes, is m'n Windows XP installatie brak of past Online op een nare manier QoS toe?
Pingen naar die server gaat probleemloos, met een respons van 23ms.
Ben vandaag geband van m'n favoriete WolfET server wegens deze lag spikes, is m'n Windows XP installatie brak of past Online op een nare manier QoS toe?
Pingen naar die server gaat probleemloos, met een respons van 23ms.
Want T-Mobile heeft iemand in dienst die 24/7 alle regionale zenders monitort op nieuws over een kabelbreuk?cheiron schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 21:25:
[...]
leoaq.fm // Jeune Loop
Geachte Tweakers,
Ik heb sinds woensdag 15 augustus dat ik mijn server ruimte en websites die er staan niet meer met m`n IP adres kan laden in de browser. Via een ander ip is dit geen probleem, en verder zijn alle andere sites gewoon bereikbaar via mijn ip.
Wat heb ik gedaan om het op te lossen:
Ping test naar server. (Geen enkel pakketje komt aan)
tracert naar server.
DNS Flush.
Router(huwei HG655d) reset en instellingen gecontroleerd.
Server Host heeft alle verbindingen gecontroleerd.
Oude Livebox aangesloten. (geen succes).
Online gebeld maar heeft nog geen oplossing gevonden.
Instellingen windows 7 gecontroleerd.
Via proxy instellingen naar server.(werkt niet)
Via proxy kan ik de sites wel bereiken, echter kan ik dan niet inloggen om aan de sites te werken.
gegevens van ping en tracert:
Microsoft Windows [versie 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.
ipconfig
Windows IP-configuratie
Ethernet-adapter voor LAN-verbinding:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::2c66:f9d1:3101:1bf7%10
IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.66
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1
Tunnel-adapter voor isatap.{EC973910-FF4B-49BC-AFDC-C90C88196D15}:
Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Tunnel-adapter voor Teredo Tunneling Pseudo-Interface:
IPv6-adres. . . . . . . . . . . . : 2001:0:5ef5:79fd:34b3:cc5:aeb8:6cb2
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::34b3:cc5:aeb8:6cb2%11
Standaardgateway. . . . . . . . . : ::
tracert www.autism-site.com
Traceren van de route naar autism-site.com [95.211.19.75]
via maximaal 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 19 ms 19 ms 19 ms s51478001.adsl.wanadoo.nl [81.71.128.1]
3 18 ms 18 ms 18 ms 10GE1-2.dr2-asd7.nl.euro.net [194.134.187.58]
4 18 ms 19 ms 19 ms PC4.cr1-asd6.nl.euro.net [194.134.161.52]
5 19 ms 19 ms 19 ms PC18.er1-asd6.nl.euro.net [194.134.161.102]
6 22 ms 23 ms 23 ms leaseweb.evoswitch.nl-ix.net [193.239.116.221]
7 27 ms 19 ms 19 ms te9-2.sr7.evo.leaseweb.net [85.17.100.206]
8 * * * Time-out bij opdracht.
9 * * * Time-out bij opdracht.
10 * * * Time-out bij opdracht.
11 * * * Time-out bij opdracht.
12 * * * Time-out bij opdracht.
13 * * * Time-out bij opdracht.
14 * * * Time-out bij opdracht.
15 * * * Time-out bij opdracht.
16 * * * Time-out bij opdracht.
17 * * * Time-out bij opdracht.
18 * * * Time-out bij opdracht.
19 * * * Time-out bij opdracht.
20 * * * Time-out bij opdracht.
21 * * * Time-out bij opdracht.
22 * * * Time-out bij opdracht.
23 * * * Time-out bij opdracht.
24 * * * Time-out bij opdracht.
25 * * * Time-out bij opdracht.
26 * * * Time-out bij opdracht.
27 * * * Time-out bij opdracht.
28 * * * Time-out bij opdracht.
29 * * * Time-out bij opdracht.
30 * * * Time-out bij opdracht.
De trace is voltooid.
Iemand enig idee wat hier het probleem kan zijn?
elke input wordt gewaardeerd.
Ik heb sinds woensdag 15 augustus dat ik mijn server ruimte en websites die er staan niet meer met m`n IP adres kan laden in de browser. Via een ander ip is dit geen probleem, en verder zijn alle andere sites gewoon bereikbaar via mijn ip.
Wat heb ik gedaan om het op te lossen:
Ping test naar server. (Geen enkel pakketje komt aan)
tracert naar server.
DNS Flush.
Router(huwei HG655d) reset en instellingen gecontroleerd.
Server Host heeft alle verbindingen gecontroleerd.
Oude Livebox aangesloten. (geen succes).
Online gebeld maar heeft nog geen oplossing gevonden.
Instellingen windows 7 gecontroleerd.
Via proxy instellingen naar server.(werkt niet)
Via proxy kan ik de sites wel bereiken, echter kan ik dan niet inloggen om aan de sites te werken.
gegevens van ping en tracert:
ipconfig
Windows IP-configuratie
Ethernet-adapter voor LAN-verbinding:
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::2c66:f9d1:3101:1bf7%10
IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.66
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1
Tunnel-adapter voor isatap.{EC973910-FF4B-49BC-AFDC-C90C88196D15}:
Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Tunnel-adapter voor Teredo Tunneling Pseudo-Interface:
IPv6-adres. . . . . . . . . . . . : 2001:0:5ef5:79fd:34b3:cc5:aeb8:6cb2
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::34b3:cc5:aeb8:6cb2%11
Standaardgateway. . . . . . . . . : ::
tracert www.autism-site.com
Traceren van de route naar autism-site.com [95.211.19.75]
via maximaal 30 hops:
2 19 ms 19 ms 19 ms s51478001.adsl.wanadoo.nl [81.71.128.1]
3 18 ms 18 ms 18 ms 10GE1-2.dr2-asd7.nl.euro.net [194.134.187.58]
4 18 ms 19 ms 19 ms PC4.cr1-asd6.nl.euro.net [194.134.161.52]
5 19 ms 19 ms 19 ms PC18.er1-asd6.nl.euro.net [194.134.161.102]
6 22 ms 23 ms 23 ms leaseweb.evoswitch.nl-ix.net [193.239.116.221]
7 27 ms 19 ms 19 ms te9-2.sr7.evo.leaseweb.net [85.17.100.206]
De trace is voltooid.
Iemand enig idee wat hier het probleem kan zijn?
elke input wordt gewaardeerd.
Check deze trace eens via een Telfort verbinding.
Traceren van de route naar server100.hostingtime.eu [95.211.19.75]
via maximaal 30 hops:
1 4 ms 2 ms 2 ms 192.168.1.254
2 33 ms 27 ms 28 ms 82-171-143-254.ip.telfort.nl [82.171.143.254]
3 30 ms 30 ms 31 ms jun-tc2.leaseweb.net [195.69.144.215]
4 59 ms 31 ms 31 ms te9-2.sr8.evo.leaseweb.net [62.212.80.114]
5 30 ms 31 ms 30 ms server100.hostingtime.eu [95.211.19.75]
De trace is voltooid.
En dat is volledig normaal, want LeaseWeb zit in Nederland.
Jij hebt wel erg veel hops in de trace staan.
Doe de trace nog eens, maar dan met meer hops. Maximaal honderd nu.
Dat doe je met tracert -h 100 95.211.19.75
via maximaal 30 hops:
De trace is voltooid.
Hoi cornfed99111,
Ik heb nu de tracert uitgevoerd zoals je hebt aangegeven.
C:\Users\remimino>tracert -h 100 95.211.19.75
via maximaal 100 hops:
2 19 ms 19 ms 18 ms s51478001.adsl.wanadoo.nl [81.71.128.1]
3 19 ms 19 ms 18 ms 10GE1-2.dr2-asd7.nl.euro.net [194.134.187.58]
4 19 ms 18 ms 19 ms PC4.cr1-asd6.nl.euro.net [194.134.161.52]
5 * 19 ms 19 ms PC18.er1-asd6.nl.euro.net [194.134.161.102]
6 24 ms 23 ms 23 ms leaseweb.evoswitch.nl-ix.net [193.239.116.221]
7 20 ms 29 ms 20 ms te9-2.sr7.evo.leaseweb.net [85.17.100.206]
31 * * * Time-out bij opdracht.
32 * * * Time-out bij opdracht.
33 * * * Time-out bij opdracht.
34 * * * Time-out bij opdracht.
35 * * * Time-out bij opdracht.
36 * * * Time-out bij opdracht.
37 * * * Time-out bij opdracht.
38 * * * Time-out bij opdracht.
39 * * * Time-out bij opdracht.
40 * * * Time-out bij opdracht.
41 * * * Time-out bij opdracht.
42 * * * Time-out bij opdracht.
43 * * * Time-out bij opdracht.
44 * * * Time-out bij opdracht.
45 * * * Time-out bij opdracht.
46 * * * Time-out bij opdracht.
47 * * * Time-out bij opdracht.
48 * * * Time-out bij opdracht.
49 * * * Time-out bij opdracht.
50 * * * Time-out bij opdracht.
51 * * * Time-out bij opdracht.
52 * * * Time-out bij opdracht.
53 * * * Time-out bij opdracht.
54 * * * Time-out bij opdracht.
55 * * * Time-out bij opdracht.
56 * * * Time-out bij opdracht.
57 * * * Time-out bij opdracht.
58 * * * Time-out bij opdracht.
59 * * * Time-out bij opdracht.
60 * * * Time-out bij opdracht.
61 * * * Time-out bij opdracht.
62 * * * Time-out bij opdracht.
63 * * * Time-out bij opdracht.
64 * * * Time-out bij opdracht.
65 * * * Time-out bij opdracht.
66 * * * Time-out bij opdracht.
67 * * * Time-out bij opdracht.
68 * * * Time-out bij opdracht.
69 * * * Time-out bij opdracht.
70 * * * Time-out bij opdracht.
71 * * * Time-out bij opdracht.
72 * * * Time-out bij opdracht.
73 * * * Time-out bij opdracht.
74 * * * Time-out bij opdracht.
75 * * * Time-out bij opdracht.
76 * * * Time-out bij opdracht.
77 * * * Time-out bij opdracht.
78 * * * Time-out bij opdracht.
79 * * * Time-out bij opdracht.
80 * * * Time-out bij opdracht.
81 * * * Time-out bij opdracht.
82 * * * Time-out bij opdracht.
83 * * * Time-out bij opdracht.
84 * * * Time-out bij opdracht.
85 * * * Time-out bij opdracht.
86 * * * Time-out bij opdracht.
87 * * * Time-out bij opdracht.
88 * * * Time-out bij opdracht.
89 * * * Time-out bij opdracht.
90 * * * Time-out bij opdracht.
91 * * * Time-out bij opdracht.
92 * * * Time-out bij opdracht.
93 * * * Time-out bij opdracht.
94 * * * Time-out bij opdracht.
95 * * * Time-out bij opdracht.
96 * * * Time-out bij opdracht.
97 * * * Time-out bij opdracht.
98 * * * Time-out bij opdracht.
99 * * * Time-out bij opdracht.
100 * * * Time-out bij opdracht.
De trace is voltooid.
Zo te zien blijft het na de leaseweb hop fout gaan.
Ik heb nu de tracert uitgevoerd zoals je hebt aangegeven.
C:\Users\remimino>tracert -h 100 95.211.19.75
via maximaal 100 hops:
2 19 ms 19 ms 18 ms s51478001.adsl.wanadoo.nl [81.71.128.1]
3 19 ms 19 ms 18 ms 10GE1-2.dr2-asd7.nl.euro.net [194.134.187.58]
4 19 ms 18 ms 19 ms PC4.cr1-asd6.nl.euro.net [194.134.161.52]
5 * 19 ms 19 ms PC18.er1-asd6.nl.euro.net [194.134.161.102]
6 24 ms 23 ms 23 ms leaseweb.evoswitch.nl-ix.net [193.239.116.221]
7 20 ms 29 ms 20 ms te9-2.sr7.evo.leaseweb.net [85.17.100.206]
31 * * * Time-out bij opdracht.
32 * * * Time-out bij opdracht.
33 * * * Time-out bij opdracht.
34 * * * Time-out bij opdracht.
35 * * * Time-out bij opdracht.
36 * * * Time-out bij opdracht.
37 * * * Time-out bij opdracht.
38 * * * Time-out bij opdracht.
39 * * * Time-out bij opdracht.
40 * * * Time-out bij opdracht.
41 * * * Time-out bij opdracht.
42 * * * Time-out bij opdracht.
43 * * * Time-out bij opdracht.
44 * * * Time-out bij opdracht.
45 * * * Time-out bij opdracht.
46 * * * Time-out bij opdracht.
47 * * * Time-out bij opdracht.
48 * * * Time-out bij opdracht.
49 * * * Time-out bij opdracht.
50 * * * Time-out bij opdracht.
51 * * * Time-out bij opdracht.
52 * * * Time-out bij opdracht.
53 * * * Time-out bij opdracht.
54 * * * Time-out bij opdracht.
55 * * * Time-out bij opdracht.
56 * * * Time-out bij opdracht.
57 * * * Time-out bij opdracht.
58 * * * Time-out bij opdracht.
59 * * * Time-out bij opdracht.
60 * * * Time-out bij opdracht.
61 * * * Time-out bij opdracht.
62 * * * Time-out bij opdracht.
63 * * * Time-out bij opdracht.
64 * * * Time-out bij opdracht.
65 * * * Time-out bij opdracht.
66 * * * Time-out bij opdracht.
67 * * * Time-out bij opdracht.
68 * * * Time-out bij opdracht.
69 * * * Time-out bij opdracht.
70 * * * Time-out bij opdracht.
71 * * * Time-out bij opdracht.
72 * * * Time-out bij opdracht.
73 * * * Time-out bij opdracht.
74 * * * Time-out bij opdracht.
75 * * * Time-out bij opdracht.
76 * * * Time-out bij opdracht.
77 * * * Time-out bij opdracht.
78 * * * Time-out bij opdracht.
79 * * * Time-out bij opdracht.
80 * * * Time-out bij opdracht.
81 * * * Time-out bij opdracht.
82 * * * Time-out bij opdracht.
83 * * * Time-out bij opdracht.
84 * * * Time-out bij opdracht.
85 * * * Time-out bij opdracht.
86 * * * Time-out bij opdracht.
87 * * * Time-out bij opdracht.
88 * * * Time-out bij opdracht.
89 * * * Time-out bij opdracht.
90 * * * Time-out bij opdracht.
91 * * * Time-out bij opdracht.
92 * * * Time-out bij opdracht.
93 * * * Time-out bij opdracht.
94 * * * Time-out bij opdracht.
95 * * * Time-out bij opdracht.
96 * * * Time-out bij opdracht.
97 * * * Time-out bij opdracht.
98 * * * Time-out bij opdracht.
99 * * * Time-out bij opdracht.
100 * * * Time-out bij opdracht.
De trace is voltooid.
Zo te zien blijft het na de leaseweb hop fout gaan.
Ja, inderdaad.
Bij Leaseweb staat een router niet goed ingesteld. Volgens mij zit je in een loop.
Daarom kom je niet terecht bij je server.
Blijkbaar geldt dat alleen voor specifiek je WAN ip adres of een range aan ip adressen van Online.
Heb je deze trace ook eens laten zien aan Leaseweb?
Daar moeten zij toch iets mee aankunnen, vermoed ik.
Bij Leaseweb staat een router niet goed ingesteld. Volgens mij zit je in een loop.
Daarom kom je niet terecht bij je server.
Blijkbaar geldt dat alleen voor specifiek je WAN ip adres of een range aan ip adressen van Online.
Heb je deze trace ook eens laten zien aan Leaseweb?
Daar moeten zij toch iets mee aankunnen, vermoed ik.
Als een regionale zender eerder op de hoogte is van een kabelbreuk dan de helpdesk van een gebruiker van diezelfde kabel vind ik dat opmerkelijk ja.sjaakaq schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:15:
[...]
Want T-Mobile heeft iemand in dienst die 24/7 alle regionale zenders monitort op nieuws over een kabelbreuk?
Flickr PSN ID= cheironnl
bedank voor de hulp, ik zal deze bevindingen even bij leaseweb deponeren en hopen dat het dan is verholpen.
Meer dan dat, kan je zelf niet doen.
Volgens mij ligt de oorzaak niet bij jou of Online.
Ik ben maar een amateur..
Je mag ons op de hoogte houden van de afloop, als je dat wilt.
Volgens mij ligt de oorzaak niet bij jou of Online.
Ik ben maar een amateur..

Je mag ons op de hoogte houden van de afloop, als je dat wilt.
Ja gaan we doen.
thnks
edit:
Ik heb inmiddels een e-mail gestuurd naar leaseweb, echter zeggen ze dat ze mij niet helpen omdat ik geen klant ben van leaseweb, echter ligt het probleem bij leaseweb.
Ik ben klant van hostingtime, en heb nu hostingtime maar verteld wat het probleem is, daar ze zelf de oplossing niet konden vinden, en mij naar online door stuurde.
Nu maar even afwachten wat hostingtime met dit gegeven doet.
edit2:
En ja hoor het probleem is de wereld uit, en kan m`n server weer bereiken.
Cornfed99111 je had het goed, nogmaals bedank voor de hulp
thnks
edit:
Ik heb inmiddels een e-mail gestuurd naar leaseweb, echter zeggen ze dat ze mij niet helpen omdat ik geen klant ben van leaseweb, echter ligt het probleem bij leaseweb.
Ik ben klant van hostingtime, en heb nu hostingtime maar verteld wat het probleem is, daar ze zelf de oplossing niet konden vinden, en mij naar online door stuurde.
Nu maar even afwachten wat hostingtime met dit gegeven doet.
edit2:
En ja hoor het probleem is de wereld uit, en kan m`n server weer bereiken.
Cornfed99111 je had het goed, nogmaals bedank voor de hulp
[ Voor 103% gewijzigd door R3P4 op 24-08-2012 16:16 ]
Gevalletje van kastje naar de muur en vice versa.
Helaas zit er nu niets anders op dan te wachten.
Helaas zit er nu niets anders op dan te wachten.
[ Voor 3% gewijzigd door cornfed99111 op 24-08-2012 12:48 ]
Anoniem: 383527
Ik vind een ping van 33 ms naar een lokale hop wel erg veel.. met upc was het slechts 8ms.cornfed99111 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 09:22:
Check deze trace eens via een Telfort verbinding.
via maximaal 30 hops:
De trace is voltooid.
Wat een rot site hebben ze...
Als je je abonnement op wil zeggen, zeggen ze dat je naar de klantenservice moet gaan en daar contact via email.
Dan krijg je vervolgens een pop-up (na 10x in te moeten loggen) en wil je vervolgens je abonnement opzeggen, krijg je doodleuk een schermpje te zien: Dit kan alleen telefonisch, bel met 0900 bla bla voor 15 cent per minuut...
Stelletje afzetters
*Edit*: Gelukkig is hun klantenservice ook te bereiken via 0800-8048
Als je je abonnement op wil zeggen, zeggen ze dat je naar de klantenservice moet gaan en daar contact via email.
Dan krijg je vervolgens een pop-up (na 10x in te moeten loggen) en wil je vervolgens je abonnement opzeggen, krijg je doodleuk een schermpje te zien: Dit kan alleen telefonisch, bel met 0900 bla bla voor 15 cent per minuut...
Stelletje afzetters
*Edit*: Gelukkig is hun klantenservice ook te bereiken via 0800-8048
[ Voor 8% gewijzigd door Lieuwe15 op 03-09-2012 22:36 ]
Er is iets mis met mijn HG655D:
Hij gaat aan, vervolgens knippert het ethernet lampje een paar seconden, dan blijven power op groen en voip op rood staan en reageert verder nergens meer op.
Geen verbinding met ethernet, telefoon, adsl, wifi, allemaal dood.
Ik heb al geprobeerd te resetten door de reset ingedrukt te houden en dan aanzetten maar dat hielp ook niks.
Iemand een idee, of hetzelfde probleem?
Gevalletje omruilen?
Edit: ik heb wel de firmware volgens deze procedure van Online kunnen updaten maar gek genoeg blijft het probleem bestaan.
Hij start dus op, het ethernet lampje knippert even en vervolgens gaat ie uit. Andere lan poorten werken ook niet.
Edit2: Ik krijg een nieuw modem voor het weekend van Online.
Hij gaat aan, vervolgens knippert het ethernet lampje een paar seconden, dan blijven power op groen en voip op rood staan en reageert verder nergens meer op.
Geen verbinding met ethernet, telefoon, adsl, wifi, allemaal dood.
Ik heb al geprobeerd te resetten door de reset ingedrukt te houden en dan aanzetten maar dat hielp ook niks.
Iemand een idee, of hetzelfde probleem?
Gevalletje omruilen?
Edit: ik heb wel de firmware volgens deze procedure van Online kunnen updaten maar gek genoeg blijft het probleem bestaan.
Hij start dus op, het ethernet lampje knippert even en vervolgens gaat ie uit. Andere lan poorten werken ook niet.
Edit2: Ik krijg een nieuw modem voor het weekend van Online.
[ Voor 35% gewijzigd door Soldaatje op 13-09-2012 11:24 ]
@Soldaatje, ik heb 3 dagen lang exact hetzelfde probleem gehad. Ik heb hier de eerste dag contact over gehad met Online, we hebben toen geconcludeerd dat ik wél een DSL verbinding had maar de modem geen IP adres kon ontvangen. Aan de telefoon kreeg ik te horen dat mevrouw het nog nooit zo extreem mee had gemaakt, mijn modem zou namelijk om de seconde een request doen bij Online.
Maar goed, het vermoeden was dat er iets mis was met mijn modem dus er zou een nieuwe worden gestuurd. Vandaag de dag nog niks ontvangen, maaaaar plotseling werkt alles weer??
Héél erg vreemd, maar het zal dus niet aan mijn modem hebben gelegen.
Edit: Je zou zelf even in de GUI van je modem on het tablad Onderhoud een diagnose kunnen doen.
Maar goed, het vermoeden was dat er iets mis was met mijn modem dus er zou een nieuwe worden gestuurd. Vandaag de dag nog niks ontvangen, maaaaar plotseling werkt alles weer??
Héél erg vreemd, maar het zal dus niet aan mijn modem hebben gelegen.
Edit: Je zou zelf even in de GUI van je modem on het tablad Onderhoud een diagnose kunnen doen.
[ Voor 7% gewijzigd door NSG op 13-09-2012 20:17 ]
Bedankt voor je reactie,
Nee, ik kan het modem helemaal niet meer in, de lan poorten zijn op zwart, wifi werkt ook niet.
Ik hoop dat ik een nieuwe krijg.
Opvallend dat mijn snelheid eerst rond de 10mb was toen een paar maanden 4mb en nu weer 10mb, maar dat zal wel iets incidenteels zijn.
Nee, ik kan het modem helemaal niet meer in, de lan poorten zijn op zwart, wifi werkt ook niet.
Ik hoop dat ik een nieuwe krijg.
Opvallend dat mijn snelheid eerst rond de 10mb was toen een paar maanden 4mb en nu weer 10mb, maar dat zal wel iets incidenteels zijn.
Ik weet echt niet wat er aan de hand is met dat ding, maar gisteravond deed hij het opeens wel even, maar daarna nu niet meer. Ik heb overigens het nieuwe modem binnen en die doet het wel gewoon.
Ik weet echt niet wat de trigger is hierachter, ik heb hem al in de vriezer gegooid ivm mogelijke oververhitting maar dat schijnt ook niet te helpen.
Iemand nog tips? Andere triggers?
Ik probeer het nieuwe modem trouwens als ATA in te stellen maar dat lukt me niet. Dat kan waarschijnlijk alleen over WAN, de voip, niet naar mijn eigen lan asterisk server.
Ik weet echt niet wat de trigger is hierachter, ik heb hem al in de vriezer gegooid ivm mogelijke oververhitting maar dat schijnt ook niet te helpen.
Iemand nog tips? Andere triggers?
Ik probeer het nieuwe modem trouwens als ATA in te stellen maar dat lukt me niet. Dat kan waarschijnlijk alleen over WAN, de voip, niet naar mijn eigen lan asterisk server.
[ Voor 18% gewijzigd door Soldaatje op 15-09-2012 18:52 ]
Mijn router doet het nog steeds, vreemd dat hij het 3 dagen niet gedaan heeft maar goed.
De nieuwe router heb ik overigens nog steeds niet ontvangen..
Dus weet niet wat er bij mij aan de hand is geweest, maar had eerst het gevoel dat ze vonden dat ik te veel aan het downloaden was, de dag voor mijn modem down ging heb ik ~200GB naar binnen gehaald.
De nieuwe router heb ik overigens nog steeds niet ontvangen..
Dus weet niet wat er bij mij aan de hand is geweest, maar had eerst het gevoel dat ze vonden dat ik te veel aan het downloaden was, de dag voor mijn modem down ging heb ik ~200GB naar binnen gehaald.
Weet er iemand een manier om bij t mobile de snelheid bij jou thuis te bekijken? Heb Snel Internet aangevraagd, bij Telfort kon max 14mbit geleverd worden op mijn adres via adsl, lijkt me dat dit ook bij t mobile ongeveer de max wordt?
youtube.com/@hisrep
Megakick... Wat een fail om 50 euri's te vragen voor een verhuizing? Come on.. ik verhuis max. 3km hemelsbreed, why the hell moet ik daar 50 euro voor lappen?
(Klacht via mail)
Naar aanleiding van mijn verhuizing heb ik bij zowel de energiemaatschappij, tv-leverancier als bij u een adreswijziging opgegeven. Bij ieder bedrijf kan ik deze verhuizing plaats laten vinden zonder enige onkosten. Dat klinkt als prima service, niet? Lijkt mij ook, want de klant bepaalt namelijk fijn dat hij na de verhuizing ook gebruik wilt blijven maken van de gekozen diensten.
Wat blijkt, als abonnee van Online sinds 2009, met een abonnementsduur tot januari 2014 (!!) wordt mij NA het doorgeven van de verhuizing, de fijne mededeling gegeven dat u voor een verhuizing €50,- eenmalig in rekening gaat brengen. Geen keuze, dat is zo, volgens u.
1. Vind Online het normaal om met 2 klikjes in haar ADSL-systeem de administratieve wijziging (die ik ook nog online voor u heb voorbereid door de adressen in te voeren incl. verhuisdatum) goed te keuren à 25 euro per klik? Mochten het 5 kliks zijn, is het 10 euro per klik... Erg duur, gezien het aantal letters wat ik al aan deze klacht heb gespendeerd.
2. Vind Online het een toonbeeld van service om een trouwe klant (zeg nou eerlijk, waar vindt u nog een klant die 5 jaar lang een ADSL-abonnement van u afneemt?) nog eens vriendelijk 50 euro te vragen voor een adreswijziging?.
Het verhuizen van een ADSL verbinding neemt helaas iets meer in beslag als een aantal klikjes 
De provider zal namelijk aan KPN moeten verzoeken de lijn op het oude adres af te sluiten en op het nieuwe adres weer aan te sluiten. Dit wordt door een monteur van KPN uitgevoerd in de centrale.
Aangezien KPN dit niet gratis doet zullen zij hier kosten voor in rekening brengen en vziw berekenen de meeste adsl providers dit vervolgens door.
De provider zal namelijk aan KPN moeten verzoeken de lijn op het oude adres af te sluiten en op het nieuwe adres weer aan te sluiten. Dit wordt door een monteur van KPN uitgevoerd in de centrale.
Aangezien KPN dit niet gratis doet zullen zij hier kosten voor in rekening brengen en vziw berekenen de meeste adsl providers dit vervolgens door.
Klopt, je hoort mij ook niet zeggen dat diegene die het werk doen, niet moeten worden betaald..
Waar het mij juist om gaat is het feit dat ik niet de eerste ben die verhuist. En dus ook niet de eerste monteur ga inhuren voor zo'n mutatie, die eigenlijk een standaard-proces uitvoert.
Mijns inziens zou daar of een coulanceregeling voor moeten zijn (ik plak graag een jaartje abo vast na mijn verhuisdatum hiervoor) of het gewoon opnemen in de maandprijs?
Waar het mij juist om gaat is het feit dat ik niet de eerste ben die verhuist. En dus ook niet de eerste monteur ga inhuren voor zo'n mutatie, die eigenlijk een standaard-proces uitvoert.
Mijns inziens zou daar of een coulanceregeling voor moeten zijn (ik plak graag een jaartje abo vast na mijn verhuisdatum hiervoor) of het gewoon opnemen in de maandprijs?
Jij verhuist en jij vraagt een speciale dienst aan je provider. Dat je provider deze dienst in rekening neemt is helemaal niet raar. Het is neutraal, en in eerste instantie ook het meest logische. Jij verzoekt namelijk een dienst die niet hoort bij de standaard dienstuitvoering. (Overstappen van provider is wel zoiets wat bij de dienstuitvoering hoort en vaak gratis is, want iedere nieuwe klant komt van een vorige provider.) Als ze dit correct en op tijd en naar wens uitvoeren, heb je niets te klagen.dnhelle schreef op donderdag 22 november 2012 @ 20:35:
De regeling die jij voorstelt zadelt de provider op met hogere abonnementskosten, en dat kan nadelig uitpakken in prijsvergelijkers. Een provider probeert de instapprijs/drempel zo laag mogelijk te houden voor potentiële klanten
Moraal van dit verhaal: klaag niet over kosten als het gewoon verklaarbare kosten zijn. Het is niet zo dat we in Nederland voor alle services collectief betalen. Zo communistisch zijn we nog net niet.
Als je zelf een leuk voorstel hebt voor je provider: gratis verhuizen, jaartje contractverlenging.. prima, ga daar dan met je provider over in gesprek. Misschien willen ze je helpen en je tevreden houden. win-win
Met op een forum klagen over 50 Euro behaal je zo'n win-win niet echt heel snel.
Disclaimer: ik wil niet onder water steken, alleen even de gedachten opfrissen door te stellen dat niet alles-wat-u-wenst gratis is, en dat u niet zomaar overal vanzelfsprekend recht op hebt.
[ Voor 5% gewijzigd door Barleone op 23-11-2012 00:22 ]
Barleone, het gaat me niet om de 50 pieken (come on, dat kan nog wel bij de verhuiskosten hoor), het gaat me om het principe. Waarom lukt het Ziggo / energiedirect etc. Wel kostenloos?
Tja, denk je werkelijk dat zij dat kosteloos doen?
Gratis bestaat niet!
In plaats van een apart verhuistarief te rekenen aan de klant, doen zij dat inbouwen in de
maandelijkse tarieven. Iedereen betaalt dan mee aan de verhuiskosten die zulke firma's moeten maken.
Dat zal waarschijnlijk geen grote bedragen zijn per maand en per klant, maar het betekent wel
dat heel veel klanten iets moeten ophoesten waar maar weinig klanten van profiteren.
Gratis bestaat niet!
In plaats van een apart verhuistarief te rekenen aan de klant, doen zij dat inbouwen in de
maandelijkse tarieven. Iedereen betaalt dan mee aan de verhuiskosten die zulke firma's moeten maken.
Dat zal waarschijnlijk geen grote bedragen zijn per maand en per klant, maar het betekent wel
dat heel veel klanten iets moeten ophoesten waar maar weinig klanten van profiteren.
Anoniem: 485993
Ik heb dus een route broadcom van adsl
, waar 30 x Terendo in staat met allemaal verschillen IP adressen en 1 x libminiupnpc
, moet ik die aan of uit vinken, en wat doet het eigenlijk ?
ben namelijk een keer de dupe geweest van het " explore hack 9 des tijd""
heb alles verwijdert en op niet geinstaleerd, maar ben bang dat dit kwaat kan, iemand advies ? ,,
Snap de ball er niet van
dus nogmaals :
, waar 30 x Terendo in staat met allemaal verschillen IP adressen en 1 x libminiupnpc
Help ???
ben namelijk een keer de dupe geweest van het " explore hack 9 des tijd""
heb alles verwijdert en op niet geinstaleerd, maar ben bang dat dit kwaat kan, iemand advies ? ,,
Snap de ball er niet van
dus nogmaals :
Help ???
En zelf al eens google nagelopen op libminiupnpc, lijkt mij het eerste wat je zelf kan doen.
Als je daarna van mening bent dat het niet klopt, zou ik er voor kiezen om een factory reset uit te voeren.
Edit; En voor wat betreft Terendo, als je geen IPv6 draait zou ik bovenstaand advies zeker ter harte nemen
Als je daarna van mening bent dat het niet klopt, zou ik er voor kiezen om een factory reset uit te voeren.
Edit; En voor wat betreft Terendo, als je geen IPv6 draait zou ik bovenstaand advies zeker ter harte nemen
[ Voor 21% gewijzigd door Speedmaster op 30-11-2012 20:58 ]
Weet iemand eigenlijk wat er met online gebeurd is?
Een jaar geleden was het de goedkoopste provider, als je op zoek was naar een simpele internet verbinding voor e-mail/simpel webbrowsen. Kostte 12,50 voor een jaar. (als ik het me goed herinner) Nu kom je op de site van T-mobile terecht als je op online.nl zoekt en bij T-mobile kost een abonnement 18,95 per maand. Best een groot verschil.
Een jaar geleden was het de goedkoopste provider, als je op zoek was naar een simpele internet verbinding voor e-mail/simpel webbrowsen. Kostte 12,50 voor een jaar. (als ik het me goed herinner) Nu kom je op de site van T-mobile terecht als je op online.nl zoekt en bij T-mobile kost een abonnement 18,95 per maand. Best een groot verschil.
Tmobile heeft nieuwe actieprijzen voor Fiberfast en ik ben nu geïnteresseerd in fiber 50/5mbit.
Ik heb nu 30/3mbit en ik haal 28.7mbit down. Verder woon ik 781m vanaf de centrale volgens bbned. Hoe snel zou mijn internet gaan als ik overstap op 50/5? Gezien de prijs scheelt dat maar 3 euro per maand
Ik heb nu 30/3mbit en ik haal 28.7mbit down. Verder woon ik 781m vanaf de centrale volgens bbned. Hoe snel zou mijn internet gaan als ik overstap op 50/5? Gezien de prijs scheelt dat maar 3 euro per maand
Anoniem: 305428
Ben sinds kort lid en heb een probleem met het aansluiten van Online. Indien ik het aansluit op de telefoonwandcontactdoos in de woonkamer knippert het DSL lampje voortdurend.
Moet ik het perse op de hoofdlijn aansluiten? Ik snap die stappen alleen niet echt, kan iemand het misschien duidelijker uitleggen?Ik heb hoofdlijn type 1.
Moet ik het perse op de hoofdlijn aansluiten? Ik snap die stappen alleen niet echt, kan iemand het misschien duidelijker uitleggen?Ik heb hoofdlijn type 1.
Wtf denk ga zelf even kijken zie ik dat de prijzen verlaagd zijn.darksnake88 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 20:45:
Tmobile heeft nieuwe actieprijzen voor Fiberfast en ik ben nu geïnteresseerd in fiber 50/5mbit.
Ik betaal voor 30/3 nu 32 euro per maand, dit is nu 24,95 geworden, voel me best genaaid.
Klopt, ik kreeg vandaag onderstaande email.Lizard schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:32:
Hmmm, de verwijzingen naar t-mobile zijn nu van de Online site verdwenen...
http://www.online.nl
Geachte heer van der Velde,
Vanaf 29 januari a.s. verandert T-Mobile Online in Online.nl. Dat ziet u wel, maar dat merkt u niet. Want alle producten, diensten en services blijven hetzelfde, inclusief uw instellingen. Eigenlijk verandert er dus niets. U kunt blijven genieten van de voordelen van Online.
Er verandert iets
Het logo van T-Mobile Online wordt vervangen door het Online.nl logo en de website krijgt een nieuwe Online opmaak. Vanaf 29 januari a.s. heeft ook uw inlogpagina een andere stijl.
Online verandert niets
Alle e-mailadressen blijven hetzelfde. Alle producten en diensten blijven werken zoals ze dat nu doen. U hoeft dus niets te veranderen aan de instellingen van uw modem of TV. Alle prijzen blijven gelijk; u blijft gewoon hetzelfde betalen. Ook het telefoonnummer van de Online klantenservice blijft ongewijzigd.
Vragen?
Heeft u nog vragen? Surf dan naar de speciale actiepagina of bel onze klantenservice op nummer 0900 9515 (€0,15/min).
Met vriendelijke groet,
Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149
Dus Online werd T-Mobile en nu weer Online.....
Ze zijn lekker bezig daar...?
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Ikzelf ben 1,5 jaar geleden overgestapt van Online naar Telfort om de volgende redenen:
1. Telfort bood VDSL2 aan, waardoor ik op 2km van de centrale 21,5mbit haal, Online bood toen maximaal 8mbit op ons adres wat neerkwam op 6,89mbit.
2. Telfort bood IPTV aan, waardoor we eindelijk die Canal Digitaal schotel weg konden doen van de muur. (Ik woon in het buitengebied, dus geen kabel). We hadden een los abo bij Online voor inet en bellen, en een los Canal Digitaal abo)
Ik zie dat Online nu ook tot 30mbit levert op mijn adres, wat dan wss ook zal neerkomen op 21,5mbit (gok ik).
Maar welk soort tv biedt Online nu? Digitenne of Canal Digitaal? Ik gok dat de kwaliteit bij Digitenne toch een stuk minder is dan IPTV.. Verder zie ik dat je gratis AppleTv krijgt.
1. Telfort bood VDSL2 aan, waardoor ik op 2km van de centrale 21,5mbit haal, Online bood toen maximaal 8mbit op ons adres wat neerkwam op 6,89mbit.
2. Telfort bood IPTV aan, waardoor we eindelijk die Canal Digitaal schotel weg konden doen van de muur. (Ik woon in het buitengebied, dus geen kabel). We hadden een los abo bij Online voor inet en bellen, en een los Canal Digitaal abo)
Ik zie dat Online nu ook tot 30mbit levert op mijn adres, wat dan wss ook zal neerkomen op 21,5mbit (gok ik).
Maar welk soort tv biedt Online nu? Digitenne of Canal Digitaal? Ik gok dat de kwaliteit bij Digitenne toch een stuk minder is dan IPTV.. Verder zie ik dat je gratis AppleTv krijgt.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Er is feitelijk niets veranderd aan je situatie in anderhalf jaar tijd.
Telfort levert jouw VDSL2 uit een straatkast.
Online levert VDSL2 uit de telefooncentrale die 2 kilometer van je af staat.
Dus ik ben bang dat je weer terug mag naar 6,89 Mbit.
Wanneer Online ook VDSL2 kan aanbieden via de KPN straatkasten, zal dat bekend worden gemaakt.
Men is aan het onderhandelen met KPN daarover.
Verder kent Online geen IPTV. Dat is dus doodnormale Digitenne.
Wanneer Online ook VDSL2 kan aanbieden via de KPN straatkasten, zal dat bekend worden gemaakt.
Nee, Telfort levert het ook direct uit de centrale. Er staat hier geen straatkast volgens hen.cornfed99111 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:54:
Er is feitelijk niets veranderd aan je situatie in anderhalf jaar tijd.
Loop length is ook 20xx meter.
//edit
Hmm, ik kan Online ook niet mailen met deze vraag. Prachtig weer, dan keer ik sowieso niet terug.
[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 30-01-2013 13:59 ]
Dat is technisch onmogelijk. Over die afstand kan je geen VDSL2 krijgen.
Vanaf 1500 meter zit er geen verschil meer tussen ADSL2+ en VDSL2.
En toch:cornfed99111 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:01:
Dat is technisch onmogelijk. Over die afstand kan je geen VDSL2 krijgen.
BBned geeft ook aannoise margin upstream: 7 db
output power downstream: 1 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 14 db
attenuation downstream: 30 db
loop length is 2091m
current rate upstream: 1288 kbps
current rate downstream: 22696 kbps
attainable rate upstream: 1416 kbps
attainable rate downstream: 22730 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 8b
Naam:Grootegast-Centrum
Code:Gtg-C
Afstand:± 1957 meter
Heb even het adres van mn zus gebruikt die haast in de centrale woont, en 52mbit kan krijgen via Telfort, die kan wel het 50mbit abo van Online krijgen..
Het lijkt er dus op dat Online de connectie nu wel heeft..
[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 30-01-2013 14:07 ]
Die waardes horen niet bij een echt VDSL lijn.current rate upstream: 1288 kbps
current rate downstream: 22696 kbps
attainable rate upstream: 1416 kbps
attainable rate downstream: 22730 kbps
Hebben ze jouw ADSL lijn overgezet naar een VDSL profiel?
Dat sowieso omdat ik met ADSL2+ niet boven de 20mbit uit zou komen bij hun. En VDSL sowieso minder overhead heeft dan ADSL. Theoretisch kan ADSL idd tot 24mbit, maar volgens mij is in NL nooit hoger dan 20mbit geleverd.cornfed99111 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:19:
[...]
Die waardes horen niet bij een echt VDSL lijn.
Hebben ze jouw ADSL lijn overgezet naar een VDSL profiel?
Verder zie ik vaak mensen met kleinere afstanden die veel slechtere scores behalen (1600m, en 15mbit ofzo), dus ergens ben ik zo wel blij.
[ Voor 13% gewijzigd door GAIAjohan op 30-01-2013 14:22 ]
Tele2 is een van de weinige die 24 Mbit de centrale uit sturen.
Of hun apparatuur het allemaal aan kan, is een tweede.
Dan moet ik je gelijk geven. Je zit op de centrale aangesloten 2 kilometer verderop.
Omdat je lijn blijkbaar heel goed is, kon je overstappen naar een VDSL2 profiel.
Dat is wel geen normale situatie.
Als je overstapt naar Online, blijf ik erbij dat je snelheid weer ADSL2+ wordt.
Het is een combo abonnement geworden. Tot 30 Mbit!
Zit je dichtbij mag je VDSL2 krijgen, de rest krijgt ADSL2+.
Of hun apparatuur het allemaal aan kan, is een tweede.
Dan moet ik je gelijk geven. Je zit op de centrale aangesloten 2 kilometer verderop.
Omdat je lijn blijkbaar heel goed is, kon je overstappen naar een VDSL2 profiel.
Dat is wel geen normale situatie.
Als je overstapt naar Online, blijf ik erbij dat je snelheid weer ADSL2+ wordt.
Het is een combo abonnement geworden. Tot 30 Mbit!
Zit je dichtbij mag je VDSL2 krijgen, de rest krijgt ADSL2+.
Blij dat ik weg ben bij die tokobramv82 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:24:
Dus Online werd T-Mobile en nu weer Online.....

R.I.P Mijn Orange/ Online modem

Orange Breedband wordt Online folder