Nee dat is voor glasvezel en dat is bij mij niet beschikbaar. Ik betaal de eerste zes maanden 32,50 en daarna 42,50 per maand.dehardstyler schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 11:23:
[...]
Wat voor bedrag ga je nu betalen? Ik mag hopen dat dit niet voor jou geldt dan: nieuws: Online.nl verhoogt prijs glasvezelabonnementen met 9,5 euro per maand
Sinds afgelopen donderdag Internet (standaard, geen veeleisende gebruiker), althans, dat zou moeten.
In mijn woonkamer hangt een KPN doosje met een blauwe en witte ingang voor DSL kabels, maar beiden leveren geen internet.
Extra info: heb wel een glasvezel aansluiting. Kan het daar aan liggen? Daar staat overigens geen stroom op, maar het lijkt me dat dat niet uit moet maken.
Er komt dinsdag (kostenloos) iemand langs, maar wie weet heeft iemand hier de gouden tip.
In mijn woonkamer hangt een KPN doosje met een blauwe en witte ingang voor DSL kabels, maar beiden leveren geen internet.
Extra info: heb wel een glasvezel aansluiting. Kan het daar aan liggen? Daar staat overigens geen stroom op, maar het lijkt me dat dat niet uit moet maken.
Er komt dinsdag (kostenloos) iemand langs, maar wie weet heeft iemand hier de gouden tip.
Hij moet meestal op de grijze (witte) aansluiting. Als er nog geen signaal op staat, dan kan het zijn dat de monteur in de wijkcentrale nog iets moet aanpassen.crucialxnick schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 17:15:
Sinds afgelopen donderdag Internet (standaard, geen veeleisende gebruiker), althans, dat zou moeten.
[ Voor 21% gewijzigd door krakendmodem op 24-07-2018 07:26 ]
Heeft Online nog steeds de beperking dat Pop en Imap toegang tot de online.nl mailserver alleen van binnen het netwerk is toegestaan? Dus met Online.nl Ipadres? Of is dat inmiddels veranderd?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Volgens mij al jaren niet meer zo. Ik kan nog steeds via IMAP verbinden ondanks dat ik al een half jaar geleden ben overgestapt.....
Weet iemand wat de zendervolgorde van Online.nl TV is. Ik heb ergens gelezen dat je deze volgorde niet kan instellen. Dit vind ik wel erg lastig als dat zo is, maar als de volgorde "logisch" is (Ned 1 op 1, Ned 2 op 2, enz.) dan is dit nog niet zo erg.
Misschien kan iemand hier een antwoord op geven?
Alvast bedankt,
Superdude
Misschien kan iemand hier een antwoord op geven?
Alvast bedankt,
Superdude
Superdude2
Dat kun je inderdaad niet instellen, maar de volgorde is logisch. Ned1 HD etc op 1 en verder.
I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt
Ik zit momenteel bij XS4ALL (neem alleen internet af) en ben ontzettend tevreden maar ik kan de meerprijs eigenlijk niet meer verantwoorden. Ik denk dus na over Online.nl voor mijn internet i.v.m. de scherpe prijs.
De eigen hostname, static IPv4 en dual-stack IPv6 bij XS4ALL zijn leuk. Net zoals de bonded verbinding met 200 Mbit/s down en 60 Mbit/s up. Maar ik kan zonder en de 100 Mbit/s van Online zijn op moment van schrijven voldoende.
Lastig lastig. Zijn er nog slechte ervaringen met internet of werkt het allemaal prima?
Ik gebruik zelf een UniFi Security Gateway router die de PPPoE sessie zal opbouwen. Het is dus van belang dat het modem van Online.nl in bridge kan. Dat kan?
De eigen hostname, static IPv4 en dual-stack IPv6 bij XS4ALL zijn leuk. Net zoals de bonded verbinding met 200 Mbit/s down en 60 Mbit/s up. Maar ik kan zonder en de 100 Mbit/s van Online zijn op moment van schrijven voldoende.
Lastig lastig. Zijn er nog slechte ervaringen met internet of werkt het allemaal prima?
Ik gebruik zelf een UniFi Security Gateway router die de PPPoE sessie zal opbouwen. Het is dus van belang dat het modem van Online.nl in bridge kan. Dat kan?
Hier had uw reclame kunnen staan.
Nee. Dat kan ie niet. Of je moet een eigen modem gebruiken die met Vectoring overweg kan.
[ Voor 66% gewijzigd door krakendmodem op 29-08-2018 15:55 ]
Ok, dan kan de Vigor 130 worden afgestoft.krakendmodem schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 15:54:
Nee. Dat kan ie niet. Of je moet een eigen modem gebruiken die met Vectoring overweg kan.
Hier had uw reclame kunnen staan.
Wacht het huidige modem kan niet in bridge modus? 
Ik zat ook te kijken naar Online voor mijn nieuwe adres, echter is een modem die in bridge kan wel een must ivm pfSense router
Enig idee welke providers dit wel bieden?
Ik zat ook te kijken naar Online voor mijn nieuwe adres, echter is een modem die in bridge kan wel een must ivm pfSense router

Enig idee welke providers dit wel bieden?
android since G1.
Balen dat het modem niet in bridge kan, ik dacht dat dat toch wel gemeengoed is. Van te voren ingelezen en kwam meerdere (oudere) ervaringen tegen met verschillende modems waarbij het wel kon.
Ik heb nog twee weken bedenktijd, ik ga er maar eens een telefoontje aan wagen wat voor modem er dan geleverd wordt en of bridge echt niet kan. Ik wil namelijk wel een goed bereik en daarom staat de router met wifi in het midden van het huis.
[Edit]
Zojuist gebeld en volgens de klantenservice zou er een Zyxel geleverd worden en kan daar bridge modus op geconfigureerd worden.
Ik heb nog twee weken bedenktijd, ik ga er maar eens een telefoontje aan wagen wat voor modem er dan geleverd wordt en of bridge echt niet kan. Ik wil namelijk wel een goed bereik en daarom staat de router met wifi in het midden van het huis.
[Edit]
Zojuist gebeld en volgens de klantenservice zou er een Zyxel geleverd worden en kan daar bridge modus op geconfigureerd worden.
[ Voor 13% gewijzigd door sjaak op 29-09-2018 15:43 ]
Afgelopen vrijdag Online aangesloten bij mijn schoonouders. Kwamen van Ziggo dus moest even de telefoon aansluiting boven water halen en heb hier een kabeltje opgezet die zo het modem in kan. Modem traint netjes in op de maximale snelheid (meer dan 100Mbit down en bijna 40Mbit up). Helaas werkte de TV en liet de eerste helpdesk medewerker me alles een factory reset doen. Gelukkig zag de medewerker toen ik nogmaals belde (omdat het nog niet werkte) dat TV niet geactiveerd was en na een paar minuten wachten werkte de tv kastjes. Beeld kwaliteit is in mijn ogen erg goed (komend van Ziggo) en mooi klein tv kastje.
Enige nadeel is dat er een Zyxel modem geleverd wordt waarop alleen 2.4Ghz Wi-Fi mogelijk is. Dat is natuurlijk met een eigen access-point wel op te lossen maar tegenwoordig zou elke internet provider toch wel een modem/router moeten meeleveren die ook 5Ghz ondersteund.
Ze zijn erg te tevreden. Goede snelheid en TV, ze hadden hiervoor FOX Sports Eredivisie waarvoor ze betaalden en is nu inclusief dus zijn ze een stuk voordeliger uit.
Mij verbaasd dat dit topic zo rustig is aangezien Online.nl toch wel een van de voordeligste abonnementen aanbied op dit moment. Let er daarbij op dat de topic start al ruim 9 jaar oud is dus niet meer actueel.
Enige nadeel is dat er een Zyxel modem geleverd wordt waarop alleen 2.4Ghz Wi-Fi mogelijk is. Dat is natuurlijk met een eigen access-point wel op te lossen maar tegenwoordig zou elke internet provider toch wel een modem/router moeten meeleveren die ook 5Ghz ondersteund.
Ze zijn erg te tevreden. Goede snelheid en TV, ze hadden hiervoor FOX Sports Eredivisie waarvoor ze betaalden en is nu inclusief dus zijn ze een stuk voordeliger uit.
Mij verbaasd dat dit topic zo rustig is aangezien Online.nl toch wel een van de voordeligste abonnementen aanbied op dit moment. Let er daarbij op dat de topic start al ruim 9 jaar oud is dus niet meer actueel.
Wij zitten nu bij Youfone. Werkelijk waar 1 grote crap! Daarom wil ik nu wat beter onderzoek doen voordat ik overstap naar een nieuwe provider die ik niet ken. Want je zit er een jaar aan vast ook al leveren ze hun diensten niet zoals het hoort.
Voor Youfone zaten we bij NLE. Prima provider, je krijgt daar in principe gewoon KPN/Telfort voor een lagere prijs. Exact dezelfde hardware qua modem en decoder.
Bij Youfone krijg je wel een KPN modem (internet niets meer dan lof) maar is vooral de interactieve tv een drama (wat wel hun eigen hardware is). Vaak haperende tv, foutmeldingen en opgenomen programma's kan je niet doorspoelen??? Als je dan een foutmelding krijgt tijdens het kijken van een opgenomen programma (wat relatief vaak voorkomt) mag je dus weer helemaal overnieuw vanaf het begin terug gaan kijken. De afstandbediening is ook net een speelgoeddingetje wat verre van gebruiksvriendelijk functioneert en de decoder reageert ontzettend traag!
Ik ben niet heel veeleisend maar verwacht wel een fatsoenlijke afstandsbediening en interactieve tv zoals het hoort. Terugspoelen en doorspoelen (bij opnames) vind ik geen overbodige luxe. Hoe is de interactieve tv en het modem bij online.nl? Zouden jullie er nog een keer naar teruggaan?
Voor Youfone zaten we bij NLE. Prima provider, je krijgt daar in principe gewoon KPN/Telfort voor een lagere prijs. Exact dezelfde hardware qua modem en decoder.
Bij Youfone krijg je wel een KPN modem (internet niets meer dan lof) maar is vooral de interactieve tv een drama (wat wel hun eigen hardware is). Vaak haperende tv, foutmeldingen en opgenomen programma's kan je niet doorspoelen??? Als je dan een foutmelding krijgt tijdens het kijken van een opgenomen programma (wat relatief vaak voorkomt) mag je dus weer helemaal overnieuw vanaf het begin terug gaan kijken. De afstandbediening is ook net een speelgoeddingetje wat verre van gebruiksvriendelijk functioneert en de decoder reageert ontzettend traag!
Ik ben niet heel veeleisend maar verwacht wel een fatsoenlijke afstandsbediening en interactieve tv zoals het hoort. Terugspoelen en doorspoelen (bij opnames) vind ik geen overbodige luxe. Hoe is de interactieve tv en het modem bij online.nl? Zouden jullie er nog een keer naar teruggaan?
Vergeleken bij KPN interactieve tv is Online (Canal digitaal) een drama.
Traag, vaak blokkerig, random reboots.
Ik ren na dit jaar snel weer terug naar een KPN variant.
Traag, vaak blokkerig, random reboots.
Ik ren na dit jaar snel weer terug naar een KPN variant.
I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt
Bij mijn schoonouders werkt de TV juist prima. Scherp beeld en kastje is mooi compact en doet netjes zijn werk zonder blockjes e.d.
Hun internet traint op dit moment in op 110Mbits / 33Mbits dus is meer dan prima.
Hun internet traint op dit moment in op 110Mbits / 33Mbits dus is meer dan prima.
Hmm wisselende ervaringen dus. Ik hecht wel meer waarde aan de ervaring van @BartV die online.nl dagelijks gebruikt. Ik sla online.nl dus ook maar over, want irritatie wil ik absoluut niet meer, beter iets meer betalen voor goed spul dan voor een dubbeltje op de eerste rang. Als je KPN wilt kan ik NLE aanbevelen, exact hetzelfde voor minder geld. Je hebt alleen geen KPN logotje op je afstandbediening
.
De decoder bij Youfone is ook mooi compact en het beeld is ook prima. In veel gevallen ook geen haperingen en foutmeldingen. Dus je zou in eerste instantie hetzelfde zeggen als jou. Maar helaas is de realiteit anders als je het dagelijks gebruikt.
De decoder bij Youfone is ook mooi compact en het beeld is ook prima. In veel gevallen ook geen haperingen en foutmeldingen. Dus je zou in eerste instantie hetzelfde zeggen als jou. Maar helaas is de realiteit anders als je het dagelijks gebruikt.
Het beeld is ook vrijwel altijd haarscherp, alleen soms even niet, dan komen de artifacten/blokken voor een paar seconden in beeld.
Internetverbinding traint hier ook op ~110Mbit/33Mbit, dus daar ligt het niet aan. Over het internet heb ik ook niet te klagen, enkel de tv.
Vergeleken met KPN is zappen traag, menu's zijn traag. Reactie op knoppen is niet consistent in snelheid. In het dagelijks gebruik voor mij in ieder geval erg vervelend.
Internetverbinding traint hier ook op ~110Mbit/33Mbit, dus daar ligt het niet aan. Over het internet heb ik ook niet te klagen, enkel de tv.
Vergeleken met KPN is zappen traag, menu's zijn traag. Reactie op knoppen is niet consistent in snelheid. In het dagelijks gebruik voor mij in ieder geval erg vervelend.
Vraagje, hoe krijg ik port forward werkend op het Zyxel modem. Ik vond wat oude topics op het online forum dat dit niet mogelijk is. Is dat nog steeds zo? Best vervelend...
Ik heb een vraag over TV van Online. Ik heb al contact gehad met de helpdesk en al overal gezocht maar krijg geen bevestiging. Kan de decoder aangesloten worden via een switch. Ik heb nu XS4all internet + TV.
Network settings -> NAT -> Port Forwardingjongetje schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 19:20:
Vraagje, hoe krijg ik port forward werkend op het Zyxel modem. Ik vond wat oude topics op het online forum dat dit niet mogelijk is. Is dat nog steeds zo? Best vervelend...
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Dat werkt dus niet. Enige oplossing is om het ip-adres in de DMZ te zettenanandus schreef op woensdag 5 december 2018 @ 16:38:
[...]
Network settings -> NAT -> Port Forwarding
De WAN interface moet wel VDSL_via_Online_nl zijn. Daar ging het bij mij in eerste instantie mis.

Ja, dat kan, hoewel het type switch wel uitmaakt.Mexflex1980 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 16:15:
Ik heb een vraag over TV van Online. Ik heb al contact gehad met de helpdesk en al overal gezocht maar krijg geen bevestiging. Kan de decoder aangesloten worden via een switch. Ik heb nu XS4all internet + TV.
Een oude simpele 1GBit switch werkt bij mij wel, een iets nieuwere die ook iets met IGMP snooping kan werkte in mijn geval niet, onafhankelijk van de instellingen. Een volledig managed switch werkte weer wel.
Bij KPN werkte het allemaal wel direct.
ik ben mij zoals ieder jaar aan het oriënteren op een overstap voor internet (en waarschijnlijk ook TV), nu komt voor de eisen die ik aan mijn pakket (100/30Mbit internet, TV, Fox sports Eredivisie, het standaard opnemen-pakket bij Online zie ik ook als een pre.) stel Online als goedkoopste aanbieder eruit.
ik lees hier dat klanten een Zyxel modem krijgen, kan iemand het typenr hiervan doorgeven ?
welke Setopbox wordt er voor geleverd, en is deze vergelijkbaar met de Arcadyan van KPN/Telfort/NLEx qua stabiliteit ?
wat is de reden dat tweakers (getuige dit topic) niet zo veel klant lijken te zijn bij Online, doorgaans willen wij toch voor een dubbeltje op de eerste rang zitten?
ik lees hier dat klanten een Zyxel modem krijgen, kan iemand het typenr hiervan doorgeven ?
welke Setopbox wordt er voor geleverd, en is deze vergelijkbaar met de Arcadyan van KPN/Telfort/NLEx qua stabiliteit ?
wat is de reden dat tweakers (getuige dit topic) niet zo veel klant lijken te zijn bij Online, doorgaans willen wij toch voor een dubbeltje op de eerste rang zitten?
Begin dit jaar overgestapt van Online naar T-Mobile Thuis. Verbinding is veel stabieler en tikje hoger. Klantenservice is ook veel beter. Scheelt natuurlijk wel met mobiel abonnement.
Ik wil binnenkort een glasvezel abonnement afsluiten en ben mij nu aan het oriënteren. Heeft iemand een goede vergelijkingssite met overzicht tussen alle aanbieders?
@Sjenker Online.nl biedt zover ik weet geen glasvezel aan dus dit lijkt me niet de juiste plek.
Daarnaast heeft elke glasvezel leverancier toch een site met een overzicht van de aanbieders op die betreffende glasvezel?
Daarnaast heeft elke glasvezel leverancier toch een site met een overzicht van de aanbieders op die betreffende glasvezel?
Excuses ik was niet helemaal wakker volgens mij. Had de topic verkeerd gelezen/begrepen.jongetje schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 12:28:
@Sjenker Online.nl biedt zover ik weet geen glasvezel aan dus dit lijkt me niet de juiste plek.
jongetje schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 12:28:
Online biedt wel degelijk diensten via glasvezel aan, het is zelfs een 200Mbit pakket.Sjenker schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 13:53:
[...]
Excuses ik was niet helemaal wakker volgens mij. Had de topic verkeerd gelezen/begrepen.

Omdat in het verleden veelvoudig is gebleken dat goedkoop duurkoop is bij Online. Ze hadden in het recente verleden heel veel problemen met de stabiliteit en snelheid van hun internetverbindingen(lage snelheden en hoge ping, zwak modem) en de meeste gebruikers waren niet te spreken over de kwaliteit en bruikbaarheid van tv- en telefonie-diensten(als die het al deden). Tevens is het al tijden administratief en organisatorisch een rommeltje bij Online, zo hadden klanten vaak dubbele / onjuiste afschrijvingen van abonnementsgeld en andere ongein.J-roenn schreef op maandag 10 december 2018 @ 10:42:
ik ben mij zoals ieder jaar aan het oriënteren op een overstap voor internet (en waarschijnlijk ook TV), nu komt voor de eisen die ik aan mijn pakket (100/30Mbit internet, TV, Fox sports Eredivisie, het standaard opnemen-pakket bij Online zie ik ook als een pre.) stel Online als goedkoopste aanbieder eruit.
Het kan zijn dat het inmiddels wat is verbeterd maar dat kan ik niet meer beoordelen. De laatste Online abonnee in mijn kennissenkring is laatst overgestapt naar een ander.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Dankjewel, dat is de oplossing! Ik had hem in eerste instantie ook op ADSL_via_online_nl staan... Stom dat de helpdesk zoiets niet weet. Lijkt me een eenvoudig iets voor een Q&A database.BartV schreef op woensdag 5 december 2018 @ 20:43:
De WAN interface moet wel VDSL_via_Online_nl zijn. Daar ging het bij mij in eerste instantie mis.
[Afbeelding]
Als ik dat zo lees kan ik mijn borst wel nat maken ..... van fiber naar online overgezet (niet mijn opdracht) ,
en sinds 13 december ben ik offline met mijn glas verbinding , het gaat langzaam bij de heppeldesk en ronduit onprofessioneel (zeg maar prutserig) .
gisteren kreeg ik via sms een bericht dat gebleken was dat er iets niet goed is en dat ik daarvoor maar weer moest bellen (hoezo klantvrriendelijk meedenkend .)
maar goed nu eerst maar even de kerst ook nog offline doorkomen en elders internetten en dan pas een afspraak met een monteyr kunnen maken voor wanneer dan ook .... in de hoop ooit nog online te kunnen komen , alleen of dat ook met online lukt valt te betwijfelen ..
iemand nog een goede provider voor glas die die kan aanbevelen ??
en sinds 13 december ben ik offline met mijn glas verbinding , het gaat langzaam bij de heppeldesk en ronduit onprofessioneel (zeg maar prutserig) .
gisteren kreeg ik via sms een bericht dat gebleken was dat er iets niet goed is en dat ik daarvoor maar weer moest bellen (hoezo klantvrriendelijk meedenkend .)
maar goed nu eerst maar even de kerst ook nog offline doorkomen en elders internetten en dan pas een afspraak met een monteyr kunnen maken voor wanneer dan ook .... in de hoop ooit nog online te kunnen komen , alleen of dat ook met online lukt valt te betwijfelen ..
iemand nog een goede provider voor glas die die kan aanbevelen ??
[ Voor 4% gewijzigd door Misterpc op 25-12-2018 13:35 ]
B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west
T-Mobile Thuis, tot dusver prima ervaringen mee!
Niks mis met online, ben al jaren tevreden klant.
Vroeger hadden ze een eigen netwerk, maar tegenwoordig bieden ze alleen KPN wholesale aan.
Je haalt gewoon netjes de snelheid die in de postcode check wordt aangegeven.
Geen andere provider die voor zo weinig geld een 100/30 verbinding aanbiedt.
Het modem wat ik heb is een Zyxel VMG8324-B10A en is prima.
Het klopt dat de helpdesk waardeloos is. Het enige wat ze kunnen doen is inloggen op het KPN wholesale systeem, en daar de status van je verhuizing/bestelling bekijken. Als er vervolgens iets mis gaat, kun je zelf KPN gaan bellen die op hun beurt weer zegt dat je geen klant bent en bij online moet zijn.
Vroeger hadden ze een eigen netwerk, maar tegenwoordig bieden ze alleen KPN wholesale aan.
Je haalt gewoon netjes de snelheid die in de postcode check wordt aangegeven.
Geen andere provider die voor zo weinig geld een 100/30 verbinding aanbiedt.
Het modem wat ik heb is een Zyxel VMG8324-B10A en is prima.
Het klopt dat de helpdesk waardeloos is. Het enige wat ze kunnen doen is inloggen op het KPN wholesale systeem, en daar de status van je verhuizing/bestelling bekijken. Als er vervolgens iets mis gaat, kun je zelf KPN gaan bellen die op hun beurt weer zegt dat je geen klant bent en bij online moet zijn.
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
ik loop nu dus tegen de helpdesk aan die ik MOET bellen om een monteur te krijgen eea om te wisselen of zoeits , want ik zou worden teruggebeld maar er kon alleen een sms af dat ik terug moet bellen en dan weer in de wacht kom ... zo ben ik dus al sinds 13 december zonder werkend glasbezel sinds ik van fiber offline naar online zou gaan wat is mis gegaan 
uiteindelijk gebeld en na lang wachten iemand aan de lijn gekregen en er komt iemand op 2 januari pas ....
sinds 13 december zit ik al zonder glas ..
uiteindelijk gebeld en na lang wachten iemand aan de lijn gekregen en er komt iemand op 2 januari pas ....
sinds 13 december zit ik al zonder glas ..
[ Voor 17% gewijzigd door Misterpc op 27-12-2018 17:36 ]
Ik ben van KPN naar online overgestapt, omdat ik geen TV en vast bellen meer nodig heb. Dus dan maar vergelijkbare snelheden voor minder geld uitgezocht. Ik heb nu een 100/30 abo, maar ik merk helaas flink verschil met mijn oude KPN verbinding. Toch vreemd, als zelfde netwerk is?
Ik had uiteraard eerst een experia modem (witte versie, is dat V10?) en nu een ZyXEL VMG8324-B10A. Ik gebruik niet het wifi van deze modems, dus daar is niets veranderd. Wel de DHCP/router functionaliteit. Of dit modem trekt het minder goed (en dat met max 2 gebruikers tegelijkertijd, geen heavy use) of er is toch daadwerkelijk wat anders aan het gebruikte KPN netwerk.
Wat ervaar ik dan? Ik heb nu echt opvallend vaak langere wachttijden als (delen) van pagina's geladen moeten worden. Zoals het aanvullen van de tijdlijn van facebook, artikelen die in div kranten app's staan (sommige zie je dan alleen de titel, geen plaatje, aanklikken is geduldig wachten tot artikel hopelijk leesbaar/zichtbaar komt). Zo ook op een laptop, chrome geeft regelmatig "wachten op..." of "verbinden met host".
Van deze ergernis wordt ik niet blij. Ik heb in mijn router al de DNS servers veranderd naar die van google, kijken of beter gaat. Maar helaas. Vreemd genoeg is de speedtest wel altijd volle bak snelheid. Lijkt wel in een soort lookup te zitten. Echt bagger, als dat geweten had.... zit er nu een jaar aan vast.
Ik had uiteraard eerst een experia modem (witte versie, is dat V10?) en nu een ZyXEL VMG8324-B10A. Ik gebruik niet het wifi van deze modems, dus daar is niets veranderd. Wel de DHCP/router functionaliteit. Of dit modem trekt het minder goed (en dat met max 2 gebruikers tegelijkertijd, geen heavy use) of er is toch daadwerkelijk wat anders aan het gebruikte KPN netwerk.
Wat ervaar ik dan? Ik heb nu echt opvallend vaak langere wachttijden als (delen) van pagina's geladen moeten worden. Zoals het aanvullen van de tijdlijn van facebook, artikelen die in div kranten app's staan (sommige zie je dan alleen de titel, geen plaatje, aanklikken is geduldig wachten tot artikel hopelijk leesbaar/zichtbaar komt). Zo ook op een laptop, chrome geeft regelmatig "wachten op..." of "verbinden met host".
Van deze ergernis wordt ik niet blij. Ik heb in mijn router al de DNS servers veranderd naar die van google, kijken of beter gaat. Maar helaas. Vreemd genoeg is de speedtest wel altijd volle bak snelheid. Lijkt wel in een soort lookup te zitten. Echt bagger, als dat geweten had.... zit er nu een jaar aan vast.
@dimi_v Dat KPN de lijn levert zegt niets over de backend van Online waar het verkeer uiteindelijk overheen gaat.
Je kunt eventueel andere DNS servers gebruiken om te kijken of dat sneller resolved?
Je kunt eventueel andere DNS servers gebruiken om te kijken of dat sneller resolved?
Met hetzelfde netwerk bedoelen ze dat je dat de verbinding over het kopernetwerk van KPN gaat tot aan de wijkcentrale. Vervolgens routeert KPN alles naar de backbone van Online/Euronet. En als daar problemen zijn, dan heb je daar last van. KPN zal dus niks doen, hun gedeelte werkt namelijk goed.
Da's een van de nadelen van een budgetprovider. KPN heeft waarschijnlijk meer capaciteit op zijn (achterliggende) netwerk.
Je kan proberen om andere DNS servers op je PC in te stellen. Mogelijk dat je router ook niet lekker met de DNS om kan gaan. IPv6 op je pc uitzetten kan ook veel helpen. Als het op een pc effect heeft, dan kan een andere router misschien ook de oplossing zijn.
Da's een van de nadelen van een budgetprovider. KPN heeft waarschijnlijk meer capaciteit op zijn (achterliggende) netwerk.
Je kan proberen om andere DNS servers op je PC in te stellen. Mogelijk dat je router ook niet lekker met de DNS om kan gaan. IPv6 op je pc uitzetten kan ook veel helpen. Als het op een pc effect heeft, dan kan een andere router misschien ook de oplossing zijn.
[ Voor 25% gewijzigd door krakendmodem op 02-01-2019 11:20 ]
de monteur is eindelijk geweest en na meermaals de fritzbox naar nog een hogere firmware te flashen (waarom ?) en dat lukte wel maar nog steeds geen internet , dan maar een zyxell proberen en ja hoor
wel internet en tv maar niet bellen omdat er geen dect centrale in zit .
ik ben niet onder de indruk van de service , of beter gezegd het gebrek eraan ....
binnenkort zal ik worden teruig gebeld , omdat ik nu geen telefoon meer heb ... eens kijken of ze dat doen
wel internet en tv maar niet bellen omdat er geen dect centrale in zit .
ik ben niet onder de indruk van de service , of beter gezegd het gebrek eraan ....
binnenkort zal ik worden teruig gebeld , omdat ik nu geen telefoon meer heb ... eens kijken of ze dat doen
@jongetje @krakendmodem ik heb dus reeds bij de VDSL opties van het router al aangegeven om de google DNS servers te gebruiken ipv automatisch. Via DHCP krijg ik als DNS server het IP van het modem mee. Maar ook rechtstreeks bij je netwerk config op diverse devices handmatig deze servers instellen, of bij de DHCP netwerk opties maakt geen verschil.
Misschien dat inderdaad de hardware en/of firmware niet krachtig of efficiënt genoeg is om snel te routeren van buiten naar binnen. Ik zat ook al te denken om mijn werkloze RT-N66U voor deze taken in te gaan zetten en de ZyXEL in bridge te plaatsen. Zou moeten kunnen volgens de manual, beknopte uitleg hier: http://www.valadissupport.nl/z237.html
Misschien dat inderdaad de hardware en/of firmware niet krachtig of efficiënt genoeg is om snel te routeren van buiten naar binnen. Ik zat ook al te denken om mijn werkloze RT-N66U voor deze taken in te gaan zetten en de ZyXEL in bridge te plaatsen. Zou moeten kunnen volgens de manual, beknopte uitleg hier: http://www.valadissupport.nl/z237.html
wederom een update met online ,
gisteren de monteur gehad die tijdelijk een andere router plaatste ... nu dus geen telefoon meer
en via de chat zeggen ze doodleuk dat online niks anders heeft ..... wie heeft er voor gezorgd dat de fritzbox niet meer met online werkt juist online , en nu zal ik ineens aan de draad moeten , nee dus
de broek zakt me tot de grond van dit niveau ....
een oplossing is niet in zicht , ik zit al met de gedachte te spelen om over te stappen ..
gisteren de monteur gehad die tijdelijk een andere router plaatste ... nu dus geen telefoon meer
en via de chat zeggen ze doodleuk dat online niks anders heeft ..... wie heeft er voor gezorgd dat de fritzbox niet meer met online werkt juist online , en nu zal ik ineens aan de draad moeten , nee dus
de broek zakt me tot de grond van dit niveau ....
een oplossing is niet in zicht , ik zit al met de gedachte te spelen om over te stappen ..

@dimi_v Je mentioned verkeerd denk ik. T is al weer lang geleden dat ik bij online zat...
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Begrijp even niet waar nu die Fritzbox vandaan komt, Online levert dacht ik alleenmaar die zyxel. en daar zit inderdaad geen DECT zender in. Als die fritzbox niet door online geleverd is, dan zul je behoorlijk moeite hebben om alle diensten aan de praat te krijgen. (VLAN configuraties voor IP-TV en vlgs mij geeft Online de SIP credentials voor Telefonie ook niet vrij.Misterpc schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:00:
wederom een update met online ,
de broek zakt me tot de grond van dit niveau ....![]()
![]()
![]()
ik ben ook gemigreerd naar online vanuit fiber en ik gebruik een fritzfon en een aantal andere voip accounts en andere mogelijkheden die de fritzbox bied , anders hadden ze dat vooraf moeten melden ,
maar vaak gaat het ook goed met de migratie volgens de monteur ...
maar vaak gaat het ook goed met de migratie volgens de monteur ...
ik ben nog altijd niet gebeld door online , of dit nog gaat gebeuren wie het weet mag het zeggen ..
Wel heb ik een vraag : welke providers ondersteunen /leveren een fritzbox voor glasvezel ?
dit omdat ik nu toch merk dat ik niet echt zonder al die functies kan die erop zitten ..
En een ander ding : de frtizbox 7360 v2 die ik nu heb wil geen ip adres meer binnen halen vanuit de glasvezel modem kant , en daarom is er een ander modem geplaatst die flink minder is ..
update : de fritzbox werkt wel .... maar er moet extra informatie ergens staan en ik weet niet wat er moet staan bij isp name ,
iemand bij wie online icm fritzbox 7360 glas wel werkt ?
Wel heb ik een vraag : welke providers ondersteunen /leveren een fritzbox voor glasvezel ?
dit omdat ik nu toch merk dat ik niet echt zonder al die functies kan die erop zitten ..
En een ander ding : de frtizbox 7360 v2 die ik nu heb wil geen ip adres meer binnen halen vanuit de glasvezel modem kant , en daarom is er een ander modem geplaatst die flink minder is ..
update : de fritzbox werkt wel .... maar er moet extra informatie ergens staan en ik weet niet wat er moet staan bij isp name ,
iemand bij wie online icm fritzbox 7360 glas wel werkt ?
[ Voor 16% gewijzigd door Misterpc op 06-01-2019 16:24 ]
Nieuw hoogtepunt of moet ik zeggen dieptepunt van de helpdesk van online :
iemand (vrouw) wilde mij een rj-45 stekker in een rj 11 phone laten steken van de zyxel .....
ik ben er klaar mee hoor en ik ga naar een andere provuder overstappen die meer kaas heeft gegeten van technische zaken , BAH
iemand een goede provider die ook met een fritzbox werkt , want meerdere voip accounts was niet mogelijk met de zyxel ....
iemand (vrouw) wilde mij een rj-45 stekker in een rj 11 phone laten steken van de zyxel .....
ik ben er klaar mee hoor en ik ga naar een andere provuder overstappen die meer kaas heeft gegeten van technische zaken , BAH

iemand een goede provider die ook met een fritzbox werkt , want meerdere voip accounts was niet mogelijk met de zyxel ....
Elke aanbieder.. Je kunt een fritzbox gewoon bij elke willekeurige provider gebruiken. Voip kun je bij een externe partij onderbrengen, hoef je die ook niet steeds mee te porterenMisterpc schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:57:
Nieuw hoogtepunt of moet ik zeggen dieptepunt van de helpdesk van online :
ik ben er klaar mee hoor en ik ga naar een andere provuder overstappen die meer kaas heeft gegeten van technische zaken , BAH![]()
![]()
![]()
Wij gaan hier binnenkort ook over van Ziggo naar Online (Glasvezel) en krijgen dan dus het Online modem. We nemen er ook IPTV bij.
We gaan gewoon het originele modem gebruiken en ik wil er een Unifi Managed Switch achter plakken, gaat dat goed met IPTV? Gaat dat over een specifiek VLAN of over 1 speciale LAN poort?
We gaan gewoon het originele modem gebruiken en ik wil er een Unifi Managed Switch achter plakken, gaat dat goed met IPTV? Gaat dat over een specifiek VLAN of over 1 speciale LAN poort?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik zit op dit moment bij NLEx en heb daar een alles-in-1 pakket met interactieve tv van KPN. Nu ben ik aan het rondkijken naar alternatieven. Bij Online zit interactieve tv van Canal Digital. Weet iemand of er verschil zit in beeldkwaliteit tussen die twee?
Beeldkwaliteit van beide vergelijkbaar. VDSL snelheid bij Online is lager (43mbps) dan bij NLEx (70mbps).
Hoe kan het dat de snelheid anders is? Ze leveren toch allebei over KPN Wholesale?rayplum schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:50:
VDSL snelheid bij Online is lager (43mbps) dan bij NLEx (70mbps).
geen idee, heb al bij hun helpdesk gemeld.
inmiddels een hogere snelheid (69 down en 21 up) maar nog steeds lager dan vroeger en als getest via postcode check.
inmiddels een hogere snelheid (69 down en 21 up) maar nog steeds lager dan vroeger en als getest via postcode check.
[ Voor 59% gewijzigd door rayplum op 21-02-2019 21:43 ]
Ik ga het maar een jaartje proberen. Met NLEx haal ik via WiFi ongeveer 90 mbps DL en 30 mbps UL dus ik zal er zeker niet op voorruit gaan. Maar NLEx is sinds een paar dagen weer duurder geworden (42,50) dus dan is het wel aanlokkelijk om een keertje over te stappen.
Trouwens bij NLEx had ik geen probleem met live TV via switch (modem-switch-TV ontvanger) maar bij Online wel. Met NLEx werkte alles out of box maar met Online kan de ontvanger nu alleen opgenomen programmas afspelen en niet live. Dit kan opgelost worden maar kost tijd.
Online gebruikt een ander modem dan NLE/KPN. Dat kan al een groot verschil opleveren, zeker als de lengte van de telefoonfijn naar de straatkast al wat langer is..jongetje schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:08:
[...]
Hoe kan het dat de snelheid anders is? Ze leveren toch allebei over KPN Wholesale?
Ik denk dat dat wel meevalt. KPN zegt 100mbit te leveren bij mijn schoonouders en die halen rond de 115mbit op het online modem.krakendmodem schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 12:43:
[...]
Online gebruikt een ander modem dan NLE/KPN. Dat kan al een groot verschil opleveren, zeker als de lengte van de telefoonfijn naar de straatkast al wat langer is..
Een maand geleden besloten om over te stappen van Ziggo (jaren trouwe klant, maar pakket was "verouderd" en kon tegen verschillende meerprijzen een down- of upgrade krijgen) naar Online. Online had een mooi aanbod vond ik (lagere prijs, meer snelheid en eredivisie). Datum oplevering ingepland voor 21-02 en dus gisteravond de modem ingeplugd.
Na een uur nog geen verandering te hebben gezien ben ik gaan slapen, vanochtend beide aderparen van het ISRA punt doorgemeten, maar op beide leek niks te gebeuren.
In gesprek met de klantenservice bleek de oplevering halverwege vastgelopen te zijn. Er zou contact op worden genomen met KPN om het probleem te verhelpen.
's Middags kreeg ik een mail (22-02) met als onderwerp "Wijziging van leverdatum". In de mail was te lezen "Uw internetverbinding wordt nu per 26-02-2019 geactiveerd. Wel zo compleet!".
Opnieuw bellen met de klantenservice leerde dat er een aanpassing (door KPN) in de wijkcentrale nodig was. Niet helemaal blij met het nieuws (er was immers al een maand bekend dat het geen overstap van xDSL was) verzocht of er contact kon worden gezocht met KPN om te kijken naar de mogelijkheden voor een snellere oplevering. Dit was jammer genoeg niet mogelijk.
Vervolgens opnieuw contact gezocht, ditmaal via de chat. Situatie opnieuw voorgelegd, waarna de medewerker met collega's ging overleggen. Hier is nog geen eindupdate op geweest (wel tussendoor, dat er nog naar mogelijkheden werd gekeken).
Al met al ben ik tevreden over de communicatie met de klantenservice, maar dit probleem had naar mijn idee wel voorkomen kunnen worden.
Ik ben benieuwd hoe het verder loopt...
Na een uur nog geen verandering te hebben gezien ben ik gaan slapen, vanochtend beide aderparen van het ISRA punt doorgemeten, maar op beide leek niks te gebeuren.
In gesprek met de klantenservice bleek de oplevering halverwege vastgelopen te zijn. Er zou contact op worden genomen met KPN om het probleem te verhelpen.
's Middags kreeg ik een mail (22-02) met als onderwerp "Wijziging van leverdatum". In de mail was te lezen "Uw internetverbinding wordt nu per 26-02-2019 geactiveerd. Wel zo compleet!".

Opnieuw bellen met de klantenservice leerde dat er een aanpassing (door KPN) in de wijkcentrale nodig was. Niet helemaal blij met het nieuws (er was immers al een maand bekend dat het geen overstap van xDSL was) verzocht of er contact kon worden gezocht met KPN om te kijken naar de mogelijkheden voor een snellere oplevering. Dit was jammer genoeg niet mogelijk.
Vervolgens opnieuw contact gezocht, ditmaal via de chat. Situatie opnieuw voorgelegd, waarna de medewerker met collega's ging overleggen. Hier is nog geen eindupdate op geweest (wel tussendoor, dat er nog naar mogelijkheden werd gekeken).
Al met al ben ik tevreden over de communicatie met de klantenservice, maar dit probleem had naar mijn idee wel voorkomen kunnen worden.
Werkt het dan niet met een switch ertussen? Dan ga ik er sowieso niet aan beginnen want dat is echt noodzakelijk bij mij.rayplum schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 08:12:
Trouwens bij NLEx had ik geen probleem met live TV via switch (modem-switch-TV ontvanger) maar bij Online wel. Met NLEx werkte alles out of box maar met Online kan de ontvanger nu alleen opgenomen programmas afspelen en niet live. Dit kan opgelost worden maar kost tijd.
Jawel, mits het een "domme" switch is.el_paolo schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 21:11:
[...]
Werkt het dan niet met een switch ertussen? Dan ga ik er sowieso niet aan beginnen want dat is echt noodzakelijk bij mij.
Online doet iets raars met multicast voor live tv waardoor dat niet lekker samenwerkt met switches die aan IGMP snooping doen. Ik ben er nog niet diep genoeg ingedoken om uit te zoeken wat precies.
Ik kan bevestigen dat met een (managed Unifi) switch ertussen, werkt de TV ontvanger (MZ101) met opgenomen uitzendingen maar NIET met Live programmas. Online helpdesk wilt geen oplossing hier geven en verwijst naar producent van de switch.
Oke ik heb een ‘domme’ switch (D-Link dgs-1005d) dus dan moet het goedkomen.
nu inmiddels 3 maanden gebruik aan het maken van internet van online. Ik dien het jaar uit, maar stap daarna weer over naar een kwaliteitsprovider. Ik heb op willekeurige momenten gewoon echt een slechte internetsnelheid/beleving. Kan er met al mijn kennis en ervaring geen vinger achter krijgen, behalve dat alleen nog aan de koppeling tussen backbone van online naar het grote www moet zitten.
Er zijn dagen dan is het wat je er van verwacht, en dan zomaar heb je opeens haperende streaming video's (met name als je even door wilt scrollen naar bv halverwege, oppakken van de stream duurt dan ergerlijk lang. Zowel youtube, netflix als video's op bv nieuwssites), haprende resulaten met zoekopdrachten via bv google en dan plaatjes zoeken (blijft allemaal een vlakje ipv plaatjes), snelheid opeens nog maar 4 down en 12 up (??) en modem herstart haalt dan niks uit.
Het zit zeker niet in mijn thuisnetwerk. Ik heb verschillende (beheers) wifi punten en alle tonen zelfde snelheid. Via een rechtstreekse patch met UTP is het gewoon niet beter. Ik vind het maar vaag en waarschijnlijk zeer lastig om als bewijsmateriaal (want teveel verschillende invloeden en onzekere factoren) te verzamelen richting online om er eerder proberen vanaf te komen.
Eigenlijk is het best jammer, maar ook wel begrijpelijk, dat je overal een jaar aan vast zit. Ik had liever 5 euro per maand meer betaalt dan had ik er nu vanaf gezien. Bevalt het wel, dan kun je bv alsnog kiezen voor jaarabo met korting. Tuurlijk zijn er soms acties bij providers dat je tevredenheidsgarantie krijgt maar dat moet dan net zijn als je wat zoekt, beschikbaar zijn op je lokatie of passen bij je behoeftes.
Er zijn dagen dan is het wat je er van verwacht, en dan zomaar heb je opeens haperende streaming video's (met name als je even door wilt scrollen naar bv halverwege, oppakken van de stream duurt dan ergerlijk lang. Zowel youtube, netflix als video's op bv nieuwssites), haprende resulaten met zoekopdrachten via bv google en dan plaatjes zoeken (blijft allemaal een vlakje ipv plaatjes), snelheid opeens nog maar 4 down en 12 up (??) en modem herstart haalt dan niks uit.
Het zit zeker niet in mijn thuisnetwerk. Ik heb verschillende (beheers) wifi punten en alle tonen zelfde snelheid. Via een rechtstreekse patch met UTP is het gewoon niet beter. Ik vind het maar vaag en waarschijnlijk zeer lastig om als bewijsmateriaal (want teveel verschillende invloeden en onzekere factoren) te verzamelen richting online om er eerder proberen vanaf te komen.
Eigenlijk is het best jammer, maar ook wel begrijpelijk, dat je overal een jaar aan vast zit. Ik had liever 5 euro per maand meer betaalt dan had ik er nu vanaf gezien. Bevalt het wel, dan kun je bv alsnog kiezen voor jaarabo met korting. Tuurlijk zijn er soms acties bij providers dat je tevredenheidsgarantie krijgt maar dat moet dan net zijn als je wat zoekt, beschikbaar zijn op je lokatie of passen bij je behoeftes.
Hmmm ga ik toch weer twijfelen.... zit niet te wachten op haperende internetverbinding. Zucht....
We zijn inmiddels een paar dagen verder. De opleverdatum van de 26e werd niet gehaald, zo ook niet een nieuwe opleverdatum van 28-02. Meermaals contact opgenomen met de klantenservice. Helaas konden ze geen oorzaak aangeven. Ze hadden inmiddels de vraag neergelegd bij KPN (per mail, blijkbaar de enige methode tussen beide partijen). Mijn verzoek om mij terug te bellen indien het probleem bekend was, is nog niet ingelost, maar zojuist wel een nieuwe opleverdatum (04-03) ontvangen op de mail.Waarten schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 16:12:
Een maand geleden besloten om over te stappen van Ziggo (jaren trouwe klant, maar pakket was "verouderd" en kon tegen verschillende meerprijzen een down- of upgrade krijgen) naar Online. Online had een mooi aanbod vond ik (lagere prijs, meer snelheid en eredivisie). Datum oplevering ingepland voor 21-02 en dus gisteravond de modem ingeplugd.
Nog steeds geen idee wat het probleem was/is en of het verholpen is. Heel veel vertrouwen dat het de 4e wel gaat lukken heb ik op dit moment dan ook niet.
Zijn er nog anderen die problemen met hun lijnoplevering hebben (gehad)?
Lijn inmiddels opgeleverd en internet werkt naar behoren.
Iemand die de juiste instellingen weet voor een eigen router achter de Zyxel (in bridge) voor IPTV?
Iemand die de juiste instellingen weet voor een eigen router achter de Zyxel (in bridge) voor IPTV?
Vandaag overgezet van Fiber naar Online glasvezel. Kleine tip voor mensen met eigen router:
Op Fiber stond de Vlan op 2 bij Online heb ik hem op 1001 gezet. En nu werkt het internet weer.
Op Fiber stond de Vlan op 2 bij Online heb ik hem op 1001 gezet. En nu werkt het internet weer.
Wij (moeder en ik) hebben momenteel een alles-in-1 pakket van Ziggo, waarvan we al tijden de TV en telefonie niet gebruiken. Internet is 50/5 mbit/s.
Nu zag ik bij Online iets wat best wel aantrekkelijk lijkt: Internet-only 100/30 mb/s voor €32,50 p/m
- Is dit bedrag daadwerkelijk incl. alles of komt er later nog lijnhuur bij?
Heel lang geleden hebben we ADSL gehad en ik kan me herinneren dat er toen lijnhuur betaalt moest worden aan de KPN.
Voor de duidelijkheid hebben we nu geen telefoon-abonnement van KPN en zijn ook niet van plan er een te nemen.
- Volgens de postcodecheck op Online.nl zou ik de 100/30 moeten kunnen halen. Ook https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ geeft voor mijn adres max. 107mb/s aan.
Is het aannemelijk dat ik die snelheden kan halen? Ik ben voornamelijk geïnteresseerd in de 30mb/s upload. Als de download minimaal de 50mb/s haalt ben ik al tevreden.
- Hoe werkt het overstappen? Moet ik handmatig via Ziggo de kabelaansluiting opzeggen of regelt Online.nl dat als ik via hun webformulier aanvraag?
- Ook belangrijk: kan het (volgens hun site een ZyXEL) modem van Online.nl nog steeds in bridge-mode worden gebruikt m.a.w. gebruik van eigen router waarbij die ook het publieke IP-adres krijgt? Is het echt zo simpel als deze instructies volgen (link gevonden in dit topic) http://www.valadissupport.nl/z237.html ?
Nu zag ik bij Online iets wat best wel aantrekkelijk lijkt: Internet-only 100/30 mb/s voor €32,50 p/m
- Is dit bedrag daadwerkelijk incl. alles of komt er later nog lijnhuur bij?

Voor de duidelijkheid hebben we nu geen telefoon-abonnement van KPN en zijn ook niet van plan er een te nemen.
- Volgens de postcodecheck op Online.nl zou ik de 100/30 moeten kunnen halen. Ook https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ geeft voor mijn adres max. 107mb/s aan.
Is het aannemelijk dat ik die snelheden kan halen? Ik ben voornamelijk geïnteresseerd in de 30mb/s upload. Als de download minimaal de 50mb/s haalt ben ik al tevreden.
- Hoe werkt het overstappen? Moet ik handmatig via Ziggo de kabelaansluiting opzeggen of regelt Online.nl dat als ik via hun webformulier aanvraag?
- Ook belangrijk: kan het (volgens hun site een ZyXEL) modem van Online.nl nog steeds in bridge-mode worden gebruikt m.a.w. gebruik van eigen router waarbij die ook het publieke IP-adres krijgt? Is het echt zo simpel als deze instructies volgen (link gevonden in dit topic) http://www.valadissupport.nl/z237.html ?
@Josefien
Geen lijnhuur tegenwoordig meer, dat zit bij de prijs in.
Dan ga je download ook wel de 100Mb/s halen, upload is altijd wat meer twijfelachtig. Volgens mij gebruiker Online geen bonding of vectoring, maar wel VDSL. Ik denk dat je die 30Mb/s upload wel aan moet tikken. Let op dat binnenhuis bekabeling dan funest is. ISRA komt meestal in de meterkast, woonkamer of iets dergelijks binnen, kijk dat goed na zodat je weet waar je aan toe bent en waar je modem moet komen (niet verder dan 2m afstand vanaf ISRA).
Ik dacht dat overstappen ook met Ziggo gewoon gedaan wordt door Online, zoek even op de website naar overstappen staat zeker wel bij of dit ook voor Ziggo mogelijk is.
M.b.t. bridge-instellingen kan ik je niet helpen, daar heb ik geen praktijk ervaring mee.
Geen lijnhuur tegenwoordig meer, dat zit bij de prijs in.
Dan ga je download ook wel de 100Mb/s halen, upload is altijd wat meer twijfelachtig. Volgens mij gebruiker Online geen bonding of vectoring, maar wel VDSL. Ik denk dat je die 30Mb/s upload wel aan moet tikken. Let op dat binnenhuis bekabeling dan funest is. ISRA komt meestal in de meterkast, woonkamer of iets dergelijks binnen, kijk dat goed na zodat je weet waar je aan toe bent en waar je modem moet komen (niet verder dan 2m afstand vanaf ISRA).
Ik dacht dat overstappen ook met Ziggo gewoon gedaan wordt door Online, zoek even op de website naar overstappen staat zeker wel bij of dit ook voor Ziggo mogelijk is.
M.b.t. bridge-instellingen kan ik je niet helpen, daar heb ik geen praktijk ervaring mee.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Er zit inderdaad geen lijnhuur meer bij. Dat is al jaren geleden afgeschaft, en zit nu bij de prijs in.
Als de site aangeeft dat er 100/30Mbit gehaald kan worden, dan wordt er gebruik gemaakt van Vectoring VDSL. Dat is trouwens onafhankelijk van de provider. Tele2 kan dit bijvoorbeeld ook. Vectoring VDSL is de opvolger van het klassieke VDSL.
"Normaal/klassiek VDSL gaat namelijk tot 50/10Mbit.
Als fourstack (KPN) aangeeft dat 107Mb down mogelijk is, dan zou je dichtbij die 30Mbit up komen.
Overstappen heb ik geen ervaring mee. Online geeft aan dat ze dit doen:
https://www.online.nl/klantenservice/overstappen/
Nog een tip: je kan eventueel ook bij een andere provider kijken: alle providers leveren standaard al 30Mb upload. Je kan dus bijvoorbeeld bij Tele2 een 50Mbit pakket bestellen (of 100), dan krijg je die upload ook al.
Die 30Mbit upload is namelijk niet van de provider afhankelijk. Sommige providers adverteren er niet mee, maar je krijgt het wel gewoon.
Als de site aangeeft dat er 100/30Mbit gehaald kan worden, dan wordt er gebruik gemaakt van Vectoring VDSL. Dat is trouwens onafhankelijk van de provider. Tele2 kan dit bijvoorbeeld ook. Vectoring VDSL is de opvolger van het klassieke VDSL.
"Normaal/klassiek VDSL gaat namelijk tot 50/10Mbit.
Als fourstack (KPN) aangeeft dat 107Mb down mogelijk is, dan zou je dichtbij die 30Mbit up komen.
Overstappen heb ik geen ervaring mee. Online geeft aan dat ze dit doen:
https://www.online.nl/klantenservice/overstappen/
Nog een tip: je kan eventueel ook bij een andere provider kijken: alle providers leveren standaard al 30Mb upload. Je kan dus bijvoorbeeld bij Tele2 een 50Mbit pakket bestellen (of 100), dan krijg je die upload ook al.
Die 30Mbit upload is namelijk niet van de provider afhankelijk. Sommige providers adverteren er niet mee, maar je krijgt het wel gewoon.
Geen lijnhuur is mooi
Upload is voor mij belangrijk, die van de huidige Ziggo-lijn is maar 5mbit/s
Als het minimaal richting de 20mbit/s kan is het ook acceptabel.
Het ISRA zit inderdaad in de meterkast, achter het deurkozijn. De kabel naar het aansluitpunt is ongeveer 2,5m. Modem in de meterkast kan niet... die is buiten de woning en er is geen WCD aanwezig. Een aanleggen is geen mogelijkheid voor mij... we hebben nog zo'n groepenkast zonder hoofdschakelaar en ik voel me niet zeker genoeg om onder spanning een WCD aan te leggen
Oorspronkelijk ging vanuit het ISRA een kabel naar een contactdoos in de woonkamer een verdieping hoger. Maar die kabel is al 10+ jaar weg nadat een monteur (die opgeroepen was i.v.m. kabelbreuk) die eruit getrokken had en door de buis geen nieuwe meer in kreeg (ergens een open stuk, trekveer rolt op in het plafond v/d slaapkamer
Destijds is toen een gat in de muur tussen meterkast en de hal geboord en daar had ik zelf een telefoonkabel getrokken van 2,5m. Modem komt dan dus in de hal.
Over de bridge-mode voor het modem heb ik net de klantenservice gebeld... die moest het navragen en gaf aan dat het mogelijk is. Maar verder geen details.
Over het opzeggen van Ziggo ook maar meteen gevraagd... dat kon niet met zekerheid worden gezegd. Ik wil namelijk Online.nl internet-only, maar wel de hele Ziggo-aansluiting (dus incl. TV/telefonie) opzeggen en niet alleen het internet-deel. Daarvoor moest ik Ziggo zelf bellen.
Het lijkt mij dat het dan handig is om geen gebruik te maken v/d overstap-service en zelf Ziggo op te zeggen?
Anderzijds zijn die abonnementen niet heel veel goedkoper terwijl de down-snelheid bijna gehalveerd wordt.
Upload is voor mij belangrijk, die van de huidige Ziggo-lijn is maar 5mbit/s

Het ISRA zit inderdaad in de meterkast, achter het deurkozijn. De kabel naar het aansluitpunt is ongeveer 2,5m. Modem in de meterkast kan niet... die is buiten de woning en er is geen WCD aanwezig. Een aanleggen is geen mogelijkheid voor mij... we hebben nog zo'n groepenkast zonder hoofdschakelaar en ik voel me niet zeker genoeg om onder spanning een WCD aan te leggen
Oorspronkelijk ging vanuit het ISRA een kabel naar een contactdoos in de woonkamer een verdieping hoger. Maar die kabel is al 10+ jaar weg nadat een monteur (die opgeroepen was i.v.m. kabelbreuk) die eruit getrokken had en door de buis geen nieuwe meer in kreeg (ergens een open stuk, trekveer rolt op in het plafond v/d slaapkamer
Over de bridge-mode voor het modem heb ik net de klantenservice gebeld... die moest het navragen en gaf aan dat het mogelijk is. Maar verder geen details.
Over het opzeggen van Ziggo ook maar meteen gevraagd... dat kon niet met zekerheid worden gezegd. Ik wil namelijk Online.nl internet-only, maar wel de hele Ziggo-aansluiting (dus incl. TV/telefonie) opzeggen en niet alleen het internet-deel. Daarvoor moest ik Ziggo zelf bellen.
Het lijkt mij dat het dan handig is om geen gebruik te maken v/d overstap-service en zelf Ziggo op te zeggen?
Is dat bij alle VDSL-abonnementen? Bij veel is namelijk 10mbit aangegevenkrakendmodem schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 21:01:
Anderzijds zijn die abonnementen niet heel veel goedkoper terwijl de down-snelheid bijna gehalveerd wordt.
Eigenlijk bij alle VDSL abonnementen ja.
Het zit zo: Alle providers nemen een "profiel" af bij KPN Wholesale. Er zijn verschillende soorten profielen, waarvan 100/30 er dus eentje is. Op de poort in de wijkcentrale komt dus een profiel met een snelheid van 100 down en 30 up.
KPN Wholesale "verkoopt" deze profielen aan de providers die er gebruik maken om internet te kunnen leveren. Een Tele2, Online, T-Mobile nemen deze profielen dus af en sluiten jou daar vervolgens op aan.
Wat de providers vervolgens doen is aan de provider. Als ze de lijn willen afknijpen naar 100/10, dan zou dat kunnen, maar geen enkele provider doet dat eigenlijk. Ze verkopen wel 100/10, alles erboven kun je zien als een extraatje.
Ziggo knijpt wel keihard de verbinding af, KPN is daar tegenwoordig wat makkelijker in.
Het zit zo: Alle providers nemen een "profiel" af bij KPN Wholesale. Er zijn verschillende soorten profielen, waarvan 100/30 er dus eentje is. Op de poort in de wijkcentrale komt dus een profiel met een snelheid van 100 down en 30 up.
KPN Wholesale "verkoopt" deze profielen aan de providers die er gebruik maken om internet te kunnen leveren. Een Tele2, Online, T-Mobile nemen deze profielen dus af en sluiten jou daar vervolgens op aan.
Wat de providers vervolgens doen is aan de provider. Als ze de lijn willen afknijpen naar 100/10, dan zou dat kunnen, maar geen enkele provider doet dat eigenlijk. Ze verkopen wel 100/10, alles erboven kun je zien als een extraatje.
Ziggo knijpt wel keihard de verbinding af, KPN is daar tegenwoordig wat makkelijker in.
Ik zie wel abonementen van bijv. 50/5 of 60/10. Daarvan zou dus alleen de downloadsnelheid van geknepen zijn?
Klopt.
In jouw geval alleen op de download. Upload is gecapt op 30.
Mijn geval ben ik op een wijkcentrale aangesloten die niet harder kan dan 50/10.
In jouw geval alleen op de download. Upload is gecapt op 30.
Mijn geval ben ik op een wijkcentrale aangesloten die niet harder kan dan 50/10.
Merk je het verschil tussen 50-100mbit internet?Netflix, YouTube etc. Ik woon alleen.
Verschil is 18 euro per jaar haha, maar ja om alleen te betalen voor een 'gevoel'....
Verschil is 18 euro per jaar haha, maar ja om alleen te betalen voor een 'gevoel'....
[ Voor 33% gewijzigd door Deezers op 18-03-2019 12:53 ]
50 mbps is ruim voldoende, zeker als je alleen woont. Netflix in de hoogste kwaliteit (ultra HD) verbruikt ongeveer 25 mbps.Deezers schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:52:
Merk je het verschil tussen 50-100mbit internet?Netflix, YouTube etc. Ik woon alleen.
Wat vinden jullie van de tv kwaliteit van Online? Ik heb nu NLEx en ben van plan over te stappen naar Online.nl omdat deze goedkoop is en de service daar mogelijk 'iets' beter zal zijn en 'gratis' fox 1,2,3 maar zit er enig kwaliteits verschil tussen de NLEx (KPN iTV) of Canal Digital van Online?
Op dit moment vind ik Canal Digital vele malen minder dan KPN iTV. Veel haperingen, trage settop boxen.
Voor mij reden genoeg om na het eerste jaar weer terug te gaan naar KPN.
Voor mij reden genoeg om na het eerste jaar weer terug te gaan naar KPN.
Ik vind de decoders prima werken. Uitzending gemist en opnemen werkt ook prima. Beeldkwaliteit is ook goed. Dit op een 100mbit DSL lijn.
Bedraad zit ik op 110 Mbit; lekker snel dus. Upload ook boven maximum, maar wifi is echt niet goed bij hen.
Via de service tool het 'beste' kanaal ingesteld, maar kom op 10 cm van het modem niet sneller dan 20/25 mbit. En de klantenservice.....tja. Modem stond in de vensterbank; kabel onder de vloer door naar de meterkast waar het signaal de woonkamer in komt. Advies was om modem in meterkast te plaatsen.... stopcontact laten maken (€ 80,-) in de meterkast; nieuwe (cat6) kabel gekocht want playstation wil ik bedraad houden en modem verplaatst naar kast. Snelheid richting 40Mbit, maar op 20 cm van het modem. Zodra ik de kamer in ga, zakt de snelheid naar 25Mbit. Met T-Mobile haalde ik draadloos altijd om en nabij de 50Mbit en op zolder 25Mbit. Nu is er op zolder nog net aan bereik. Ik heb een jaren 80 woning, dus niet volgestopt met isolerende maatregelen.
Hier de twitterdiscussie: https://twitter.com/chris...tatus/1101924562982395904
Ik heb inmiddels opgezegd, mede door de beroerde klantenservice want die adviseerden mij om het modem in de woonkamer te plaatsen zo ongeveer waar die stond .....
Wifi is wel stabieler geworden met modem in de kast, maar ik ben niet tevreden over de snelheid.
Ik heb een access point in de kamer gezet en daarmee scoor ik wel hoog. Online weigert een nieuw modem te sturen omdat deze doet wat ie moet doen, ondanks de lage wifi snelheid. volgend jaar weer T-Mobile.
Tv van Online is prima. Lekker scherp (lg oled 55") maar de uitzending gemist is een drama. Je kunt niet eens een programma opzoeken en gisteravond kon ik een programma van sbs6 op zondagavond al niet meer terugkijken. Gemist via npo start en rtlxl is vele malen beter. Opnemen doe ik niet of nauwelijks, maar bij sbs dus maar wel doen.
Via de service tool het 'beste' kanaal ingesteld, maar kom op 10 cm van het modem niet sneller dan 20/25 mbit. En de klantenservice.....tja. Modem stond in de vensterbank; kabel onder de vloer door naar de meterkast waar het signaal de woonkamer in komt. Advies was om modem in meterkast te plaatsen.... stopcontact laten maken (€ 80,-) in de meterkast; nieuwe (cat6) kabel gekocht want playstation wil ik bedraad houden en modem verplaatst naar kast. Snelheid richting 40Mbit, maar op 20 cm van het modem. Zodra ik de kamer in ga, zakt de snelheid naar 25Mbit. Met T-Mobile haalde ik draadloos altijd om en nabij de 50Mbit en op zolder 25Mbit. Nu is er op zolder nog net aan bereik. Ik heb een jaren 80 woning, dus niet volgestopt met isolerende maatregelen.
Ik heb inmiddels opgezegd, mede door de beroerde klantenservice want die adviseerden mij om het modem in de woonkamer te plaatsen zo ongeveer waar die stond .....
Wifi is wel stabieler geworden met modem in de kast, maar ik ben niet tevreden over de snelheid.
Ik heb een access point in de kamer gezet en daarmee scoor ik wel hoog. Online weigert een nieuw modem te sturen omdat deze doet wat ie moet doen, ondanks de lage wifi snelheid. volgend jaar weer T-Mobile.
Tv van Online is prima. Lekker scherp (lg oled 55") maar de uitzending gemist is een drama. Je kunt niet eens een programma opzoeken en gisteravond kon ik een programma van sbs6 op zondagavond al niet meer terugkijken. Gemist via npo start en rtlxl is vele malen beter. Opnemen doe ik niet of nauwelijks, maar bij sbs dus maar wel doen.
[ Voor 10% gewijzigd door ..Christiaan.. op 26-03-2019 09:23 ]
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|
@..Christiaan.. Het modem van Online is inderdaad een zwak product van hun dienstverlening. DIe heeft alleen Wi-Fi op de 2.4Ghz en is idd niet de snelste... Als je dat belangrijk vind zou ik zo ie zo (met elke provider) goede accespoints kopen voor optimale dekking en Wi-Fi snelheid.
2.4 is helemaal niet erg hoor. Ik had eerst het 50Mbit abbo en de wifi zat toen ook 20/25Mbit. Toen ik de snelheid verdubbelde ging ik er vanuit dat dit ook beter werd, maar dat deed het niet. Toen begon de ellende met de ks van hen. Ze gaven uiteindelijk de schuld aan KPN dat er in hun kast iets niet goed zat. De KPN monteur kwam (sarcastisch) zuchtend binnen bij ons om binnen 10 minuten aan de koffie te zitten bij ons met een werkend modem.
Maar ja; die gratis kanalen eredivisie hè. Dat voorkomt denk ik toch dat veel klanten overstappen.
Maar ja; die gratis kanalen eredivisie hè. Dat voorkomt denk ik toch dat veel klanten overstappen.
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|
Online levert internet, geen WiFi. Zucht..Christiaan.. schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:21:
Bedraad zit ik op 110 Mbit; lekker snel dus. Upload ook boven maximum, maar wifi is echt niet goed bij hen.
Zeker wel; ze leveren een modem met ingebouwde router. Waar is die anders voor? Dat ze de snelheid niet kunnen garanderen snap ik volledig, maar dat je NAAST de router met VERSCHILLENDE telefoons/tablets een snelheid van 20% van het maximum haalt is vreemd toch?
Als je Wi-Fi 20Mbit is dan kun je er wel een Gbit verbinding achter hangen maar dan wordt je Wi-Fi natuurlijk niet sneller van. Enige oplossing is een goed accespoint kopen, kost je rond de 80euro en werkt het wel snel...Christiaan.. schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:52:
2.4 is helemaal niet erg hoor. Ik had eerst het 50Mbit abbo en de wifi zat toen ook 20/25Mbit. Toen ik de snelheid verdubbelde ging ik er vanuit dat dit ook beter werd, maar dat deed het niet.
Ik dacht idd dat het in verhouding ging. Maar de conclusie blijft dat je beter geen router kunt leveren dan een slechte dus. Met mijn access point heb ik een snellere verbinding. Ligt echt aan de kwaliteit router die Online levert. Maar ze zijn niet voor niets de goedkoopste....
Ik heb mijn Online.nl VDSL (internet-only) installatiepakket vandaag binnen en meteen aangesloten 
Hoewel ik als opleveringsdatum 1 april had opgegeven en het ook in de brief stond bij het installatiepakket dat het pas vanaf dan mag worden aangesloten, kreeg ik enkele dagen geleden al een e-mailtje dat de aansluiting was opgeleverd
Ik dus toch gaan aansluiten... en het werkt!
Snelheid nu is 95 / 30 mbit/s, gemeten via speedtest.net
Ik hoef dus niet te klagen
Modem in bridge is geen probleem.
Hoewel ik als opleveringsdatum 1 april had opgegeven en het ook in de brief stond bij het installatiepakket dat het pas vanaf dan mag worden aangesloten, kreeg ik enkele dagen geleden al een e-mailtje dat de aansluiting was opgeleverd
Ik dus toch gaan aansluiten... en het werkt!
Snelheid nu is 95 / 30 mbit/s, gemeten via speedtest.net
Modem in bridge is geen probleem.
@Josefien hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Als ik de zyxel in bridge zet lijkt hij geen pppoe meer op te zetten en moet mijn router dat gaan doen (ondersteunt hij wel gelukkig) heb je een ander type modem/router van online.nl gekregen?
Als ik de zyxel in bridge zet lijkt hij geen pppoe meer op te zetten en moet mijn router dat gaan doen (ondersteunt hij wel gelukkig) heb je een ander type modem/router van online.nl gekregen?
Ik heb hetgeen in dit topic gedaan:
Josefien in "[Online.nl] Zyxel modem in bridge"
2 instellingen, daarna werkte het
Ik heb hier als modem ook een Zyxel, heb niks in de router hoeven doen.
Josefien in "[Online.nl] Zyxel modem in bridge"
2 instellingen, daarna werkte het
Ik heb hier als modem ook een Zyxel, heb niks in de router hoeven doen.
[ Voor 4% gewijzigd door Josefien op 01-04-2019 14:16 ]
Top, dan enigste wat ik had moeten doen is wat extra geduld hebben
. Moet ff moment inplannen dat Internet zo lang uit kan. Wordt hier namelijk druk gebruikt.
Ik overweeg over te stappen naar online. Kun je een eigen modem gebruiken ? Ik heb nu een fritzbox icm met NLE
En zo ja welk profiel kun je het beste selecteren?
En zo ja welk profiel kun je het beste selecteren?
[ Voor 19% gewijzigd door Erik1805 op 04-04-2019 15:26 ]
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
nou hij gaat lekker bij online NOT nadat ik ben overgestapt krijg ik een brief waarin staat dat ik de settop box heb terug gestuurd , en nu ineens een brief dat ik een andere zyxel settopbox moet terug sturen die ik helemaal nooit heb gehad , en er wordt gedreigd met 69.95 voor dat apparaat als ik het niet binnen 14 dagen terugstuur .
het wordt steeds beter , maar borg terug betalen ho maar ..
iemand hiermee ervaring ?
[ Voor 12% gewijzigd door Misterpc op 08-04-2019 17:41 ]
Bedoel je niet gewoon modem? Modem is Zyxel. Settopbox is het tv-kastje. Beide moet je terugsturen uiteraard.Misterpc schreef op maandag 8 april 2019 @ 17:24:
nou hij gaat lekker bij online NOT nadat ik ben overgestapt krijg ik een brief waarin staat dat ik de settop box heb terug gestuurd , en nu ineens een brief dat ik een andere zyxel settopbox moet terug sturen die ik helemaal nooit heb gehad , en er wordt gedreigd met 69.95 voor dat apparaat als ik het niet binnen 14 dagen terugstuur .
Misschien interessant voor volgers van dit topic; ik heb Online.nl (Canal Digitaal) IPTV werkend gekregen via mijn TP-Link Archer C7 met OpenWRT welke achter de Zyxel hangt. Op de Zyxel staat VDSL in bridge mode. Zie mijn post in [OpenWRT] Ervaringen & Discussie.
Ik overweeg mijn aparte internet en tv abonnementen van respectievelijk telfort en canal digitaal over te zetten naar online. Is bekend of Online ook een satelliet smartcard kan leveren? (wil graag de schotel blijven gebruiken ;-) ).
Inmiddels van klantenservice begrepen dat dit niet kan...jammer...
Inmiddels van klantenservice begrepen dat dit niet kan...jammer...
[ Voor 14% gewijzigd door arieh op 18-04-2019 18:26 ]
Ik twijfel over de overstap van NLEx naar Online.nl ik doe dit omdat de kosten bij Online.nl voor mij het eerste jaar wat goedkoper zijn dan van NLEx en Fox 1,2,3 je leest alleen erg veel klachten over Online.nl meer mensen die deze overstap hebben gemaakt? Aan de andere kant zit ik niet te wachten op gehannes met internet en tv maar dit heeft kwaliteitsprovider KPN al eens mis gedaan bij mij door me 1 week zonder tv en internet te laten zitten..
Zoals ik al eerder heb gemeld zijn mijn schoonouders super blij. Na het aansluiten was TV niet geactiveerd maar na een belletje met de helpdesk was dat opgelost. Verder eigenlijk nooit problemen daar (want dan wordt ik direct gebeld). En daar wordt elke dag wel een aantal uur TV gekeken, zeker met sport evenementen en in het weekend naar de gratis eredivisiekanalen.