Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 17:20

MensionXL

Optimaliseren!

michaeltjeh1 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 08:09:
Ik twijfel over de overstap van NLEx naar Online.nl ik doe dit omdat de kosten bij Online.nl voor mij het eerste jaar wat goedkoper zijn dan van NLEx en Fox 1,2,3 je leest alleen erg veel klachten over Online.nl meer mensen die deze overstap hebben gemaakt? Aan de andere kant zit ik niet te wachten op gehannes met internet en tv maar dit heeft kwaliteitsprovider KPN al eens mis gedaan bij mij door me 1 week zonder tv en internet te laten zitten..
Internet vind ik echt heel goed werken (100/30Mbit/s). Wifi hangt natuurlijk volledig af van je woning en betonnen muren, maar ook dat werkte gewoon boven verwachting :) Tv kan ik niks over zeggen.

Gewoon proberen, je hoort vaak alleen de negatieve verhalen ;)

Gratis hardware! - Goedkoop bellen via VoIP

• Erik1805
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 19:32
Overstap aanvraagt. Kom van NLE maar online is toch wat voordeliger. Ben benieuwd hoe het zal gaan.

Zijn er ook online gebruikers die een Fritzbox gebruiken? Zag wel dat je in FritzOS online als provider kunt selecteren

Erik1805 wijzigde deze reactie 30-04-2019 10:03 (39%)

• michaeltjeh1
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 24-01 10:16
-Edit-
Verkeerd topic :) @jongetje

michaeltjeh1 wijzigde deze reactie 29-04-2019 14:31 (115%)

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22:09
@michaeltjeh1 Wat heeft dat met Online.nl te maken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Airpower
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 22:50

Airpower

Feel the Power!

Voor mensen die willen overstappen naar online:

https://actie.online.nl/lenteactie/

Extra 30 euro cashback t/m 27 mei

Airpower wijzigde deze reactie 03-05-2019 13:39 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rolla
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 24-01 12:58
Mijn ouders hebben sinds kort ook internet, bellen en tv van online, maar lopen nu tegen het probleem aan dat als de ontvanger niet rechtstreeks op de modem wordt aangesloten de ontvanger een foutmelding geeft.

Ik heb al met de helpdesk van Online gebeld, maar die hebben geen oplossing voor het probleem en geven aan dat de ontvanger dus rechtstreeks op de modem aangesloten dient te worden.

Zij hebben in de woonkamer een netwerkaansluiting, waar vandaan een kabel naar de tv loopt. Op die kabel had ik een switch aangesloten en vandaar uit kabels getrokken naar de tv, blu-rayspeler, receiver en ontvanger van Online. Echter als de tv direct wordt aangesloten heb ik wel prima beeld, zodra de switch er tussenzit geeft de ontvanger een foutmelding.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 00:22
@Rolla voorbeeld van een goede switch setup: https://www.asus.com/nl/support/FAQ/1011708/

Je hebt dus een switch nodig die IGMP snooping ondersteund.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Valux7_
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 24-01 15:51
neeecht schreef op zondag 5 mei 2019 @ 16:57:
@Rolla voorbeeld van een goede switch setup: https://www.asus.com/nl/support/FAQ/1011708/

Je hebt dus een switch nodig die IGMP snooping ondersteund.
Balen om te horen. Momenteel zit ik bij NLEx en overweeg ook de overstap naar Online.nl.
Mijn situatie is gelijk aan die van de ouders van @Rolla met een ZYXEL GS-108B V3 switch.
Ondanks dat deze switch geen IGMP snooping ondersteund werkt het bij NLEx wel.
Kan je met zekerheid zeggen dat dit een vereiste is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BartV
  • Registratie: januari 2000
Valux7_ schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:35:
[...]

Balen om te horen. Momenteel zit ik bij NLEx en overweeg ook de overstap naar Online.nl.
Mijn situatie is gelijk aan die van de ouders van @Rolla met een ZYXEL GS-108B V3 switch.
Ondanks dat deze switch geen IGMP snooping ondersteund werkt het bij NLEx wel.
Kan je met zekerheid zeggen dat dit een vereiste is?
Zie mijn eerdere bericht:
BartV schreef op zondag 24 februari 2019 @ 08:24:
[...]

Jawel, mits het een "domme" switch is.
Online doet iets raars met multicast voor live tv waardoor dat niet lekker samenwerkt met switches die aan IGMP snooping doen. Ik ben er nog niet diep genoeg ingedoken om uit te zoeken wat precies.
Mét IGMP snooping werkt het live tv kijken dus juist niet. rayplum die na mij reageert heeft het met een managed switch ook niet werkend.

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Valux7_
BartV schreef op maandag 6 mei 2019 @ 12:06:
[...]

Zie mijn eerdere bericht:

[...]

Mét IGMP snooping werkt het live tv kijken dus juist niet. rayplum die na mij reageert heeft het met een managed switch ook niet werkend.
Bedankt voor je bericht, wellicht had ik wat verder moeten kijken dan m'n neus lang is.
Ik zal het topic is verder doorlezen, nog een maand de tijd om over te stappen.

• MensionXL

MensionXL

Optimaliseren!

Is er iemand die ooit de originele Zyxel firmware op het modem heeft gezet? Ben even benieuwd of Online misschien een net iets ander modem gebruikt waardoor deze officiële firmware de boel zou kunnen slopen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• paulvdwal
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 20:01
Erik1805 schreef op maandag 29 april 2019 @ 07:54:
Overstap aanvraagt. Kom van NLE maar online is toch wat voordeliger. Ben benieuwd hoe het zal gaan.

Zijn er ook online gebruikers die een Fritzbox gebruiken? Zag wel dat je in FritzOS online als provider kunt selecteren
Mijn aansluiting wordt per 17-5 actief, kom van Telfort af, ook ik ben benieuwd of mijn huidige 7490 bruikbaar is met Online.
Online.nl zit wel in het provider keuze menu van de 7490 met firmware 07.01 :D

• Rolla
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 24-01 12:58
Gelukkig kon ik de switch nog retour sturen, dus deze is retour gegaan. Ik had de switch er tussen gezet, zodat ze radiozenders via internet konden luiseren, maar helaas is Pioneer niet zo goed qua app ondersteuning als Denon.

Nu heb ik de ontvanger van Online middels een optische kabel aangesloten op de receiver en kunnen ze radiozenders via de ontvanger luisteren. Dit is voor hun prima. Doe daarom ook geen moeite meer om internet werkend te krijgen. TV is overigens via wifi met internet verbonden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erik1805
paulvdwal schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 18:53:
[...]

Mijn aansluiting wordt per 17-5 actief, kom van Telfort af, ook ik ben benieuwd of mijn huidige 7490 bruikbaar is met Online.
Laat maar even weten. Die van mij is 27-5 actief. Internet zal waarschijnlijk wel werken , gaat ook voornamelijk om tv

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Ben hier ook benieuwd naar. Over een maand ben ik ook over op Online en het meegeleverde Zyxel modem schijnt geen feest te zijn. Ook geen 5GHz wifi, niet echt van deze tijd. Dan moet je weer gaan bridgen en een extra AP eraan hangen, eigenlijk geen zin in: fysiek extra clutter en meer energieverbruik, gebruikstechnisch extra storingsbron en extra beheerpagina's.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jongetje
@Cap Je hoeft hem niet in bridge te zetten om een accesspoint aan te hangen, juist niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Valux7_
paulvdwal schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 18:53:
[...]

En? en? Alles goed verlopen? Overweeg nog steeds de overstap van NLEx naar Online.nl maar ben nog niet geheel overtuigd gezien alle reviews :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paulvdwal
Valux7_ schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:43:
[...]

En? en? Alles goed verlopen? Overweeg nog steeds de overstap van NLEx naar Online.nl maar ben nog niet geheel overtuigd gezien alle reviews :9
Mij is het nog niet gelukt.
Ik heb wel verbinding via de Zyxel, maar de Fritz!Box 7490 krijg ik met geen mogelijkheid online.
Van het weekend maar eens boos naar kijken ;)

(Sowieso, wat een bagger modem, die zyxel, vooral de Wifi is niet indrukwekkend ;))

--update--
Ik heb mijn 7490 ingesteld via het provider menu, geen geen IP adres, wel een DSL synchronisatie.
Manueel instellen op de Fritz met de gegevens uit de Zyxel, die wel verbinding heeft:
Annex B
(Ik had altijd Annex A, en zowel Annex A als B geven een DSL signaal van 100/26Mbps.)
Geen account invullen,
VLAN op 1001
VPI en VCI op 8 en 35
Bridged (Routed Bridge Encapsulation) met Obtain the IP address automatically (DHCP)
Met als Hostname: fritz.box (geen idee wat er anders moet staan).

Ik krijg dan dus wel een werkend DSL signaal, maar geen IP adres helaas.
Van de week de techniek met een "nacht laten hangen" maar proberen.
Of opzoeken hoe dat onding in Bridge moet.
Iemand nog een idee?

Sowieso lijkt er weinig over te vinden om bij Online.nl je eigen modem te gebruiken, alle info is rijkelijk achterhaald of niet toepasbaar op FritzOS 7.01.

paulvdwal wijzigde deze reactie 18-05-2019 13:17 (45%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Ff voor de zekerheid, je bedoelt dat je aan de WAN kant geen IP adres krijgt, toch niet de LAN kant heem ik aan he. ;)

Annex B lijkt me bij een analoge lijn niet de bedoeling, dat is ISDN. Dat zal bij de Zyxel dus ook niet kloppen, tenzij je echt een ISDN lijn hebt maar die kans lijkt me miniem. :)

Kan je trouwens ergens in FritzOS voor de WAN-side een MAC-adres invoeren? Dan valt nog te proberen daar het WAN-side MAC-adres van de originele Zyxel in te voeren.

Cap wijzigde deze reactie 18-05-2019 15:10 (32%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paulvdwal
Cap schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 15:07:
Ff voor de zekerheid, je bedoelt dat je aan de WAN kant geen IP adres krijgt, toch niet de LAN kant heem ik aan he. ;)

Annex B lijkt me bij een analoge lijn niet de bedoeling, dat is ISDN. Dat zal bij de Zyxel dus ook niet kloppen, tenzij je echt een ISDN lijn hebt maar die kans lijkt me miniem. :)

Kan je trouwens ergens in FritzOS voor de WAN-side een MAC-adres invoeren? Dan valt nog te proberen daar het WAN-side MAC-adres van de originele Zyxel in te voeren.
Haha, als het LAN was dan werd het wel interessant!

Wat betreft de Zyxel:

In de Fritz is het niet mogelijk MAC's meer te wisselen:

Wel gek dat ik op de Fritz bij zowel Annex A als B een Sync kan zien en bij beiden geen IP kan krijgen van Online.
Mijn vorige lijn, Telfort, was Annex A trouwens.

paulvdwal wijzigde deze reactie 20-05-2019 09:01 (14%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 01:10

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
@paulvdwal Probeer eens VLAN34, daarmee kreeg ik Telfort/NLEx tot nu toe steeds mee werkend.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paulvdwal
ThinkPad schreef op zondag 19 mei 2019 @ 23:09:
@paulvdwal Probeer eens VLAN34, daarmee kreeg ik Telfort/NLEx tot nu toe steeds mee werkend.
Ik zal het van de week even proberen, maar gezien de werkende VLAN (1001) in de Zyxel zou dat wel erg gek zijn, toch?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ThinkPad

ThinkPad

paulvdwal schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:02:
[...]

Ik zal het van de week even proberen, maar gezien de werkende VLAN (1001) in de Zyxel zou dat wel erg gek zijn, toch?
Oh, dat had ik niet meegekregen. Ik had wel gezocht op VLAN1001 in dit topic en zag iets over glasvezel.
Aangezien jij DSL hebt kon het daar wellicht aan liggen.

Dan zal het VLAN niet de oorzaak zijn inderdaad. Ik denk dat je het moet zoeken in IPoE, dat zie ik bij de Fritz!box niet terugkomen. Je zou ook de support van Fritz!box, AVM kunnen vragen of ze kunnen helpen.

ThinkPad wijzigde deze reactie 20-05-2019 09:42 (15%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Ik denk dat je het in ieder geval even moet aankijken tot de IP-lease van je Zyxel verlopen is. Je instellingen kloppen met de info her en der beschikbaar, het enige dat ik nog zie is dat men IPv6 support disabled heeft.

FRITZ!Box 7581 Online.nl geen internet toegang
https://online.gebruikers...6131&pid=53535#post_53532

Hier de bevestiging dat het een tijd kan duren voordat het IP adres wordt uitgereikt, plus het werkend krijgen van IP TV in het bericht eronder:
https://online.gebruikers...=6075&rowstart=16#navmark

Hier helaas de suggestie dat Online tegenwoordig met een MAC-filter werkt. Dan blijft er niets anders over dan het MAC-adres van je WAN poort aan te passen of contact op te nemen met Online en te vragen om de MAC van je FB te registreren ipv de Zyxel.
https://online.gebruikers...thread_id=6075#post_53181
"Inderdaad kan je het MAC-adres niet meer via de user-interface van de FB wijzigen, maar er zijn mogelijkheden om dit direct op het flash-bootloader geheugen van de FB aan te passen."
Op deze manier zou het moeten kunnen:
https://www.giga.de/hardw...rn-und-sperren-so-geht-s/

Wat je anders nog kan proberen is heel lomp het IP adres te forcen? Dat is toch quasi-static. D.w.z. DHCP uitzetten en het verkregen IP adres bij de Zyxel, incl juiste subnet mask, gateway en een werkende DNS server uiteraard.

Benieuwd of je wat verder komt, laat maar weten!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:52
paulvdwal schreef op zondag 19 mei 2019 @ 22:43:
[...]

Haha, als het LAN was dan werd het wel interessant!

Wat betreft de Zyxel:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

In de Fritz is het niet mogelijk MAC's meer te wisselen:
[Afbeelding]

Wel gek dat ik op de Fritz bij zowel Annex A als B een Sync kan zien en bij beiden geen IP kan krijgen van Online.
Mijn vorige lijn, Telfort, was Annex A trouwens.
Op dit forum heeft iemand een tooltje gemaakt om je mac adres wel aan te kunnen passen:
https://www.ip-phone-foru...tz-box-veranderen.202984/
Geen idee of dit ook voor jou werkt en/of je dat tooltje moet vertrouwen...

Lizard wijzigde deze reactie 20-05-2019 20:21 (17%)

• kaasaanfiets
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik zit er aan te denken om van Ziggo 25Mbit over te stappen naar Online. Eigenlijk alleen uit principe omdat ik het belachelijk vindt dat ik 2.50 extra moet betalen bovenop andere verhogingen (ik begon namelijk met 20 euro per maand.) terwijl men zich wel laat overnemen, ik persoonlijk niks van snelheidsverhogingen heb gemerkt of om gevraagd en men wel dingen als analoge televisie gaat afschaffen, daarom moet ik alsnog meer betalen.
Ja koekoek.

Maar ik lees echt enorm veel negatieve ervaringen, dat valt mij een beetje tegen. Moet ik die met een enorme korrel zout nemen?

• el_paolo
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 23-01 10:30
Voor de mensen die een switch achter hun modem willen hebben van Online:
Met de meest simpele ‘domme’ switch werkt alles uitstekend. Ik gebruik zelf de D-Link dgs-1005d, deze kost zo’n 13 euro bij Amazon.de.

• Erik1805
kaasaanfiets schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 21:04:
Ik zit er aan te denken om van Ziggo 25Mbit over te stappen naar Online. Eigenlijk alleen uit principe omdat ik het belachelijk vindt dat ik 2.50 extra moet betalen bovenop andere verhogingen (ik begon namelijk met 20 euro per maand.) terwijl men zich wel laat overnemen, ik persoonlijk niks van snelheidsverhogingen heb gemerkt of om gevraagd en men wel dingen als analoge televisie gaat afschaffen, daarom moet ik alsnog meer betalen.
Ja koekoek.

Maar ik lees echt enorm veel negatieve ervaringen, dat valt mij een beetje tegen. Moet ik die met een enorme korrel zout nemen?
Negatieve ervaringen lees je altijd meer dan positieve. Ik stap as maandag over naar online. Alles gaat tot op heden goed qua communicatie en levering van het modem en zo. A.s.maandag maar eens zien of alles in 1 x werkt ;)

• PeterM007
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23-01 19:42
Ja koekoek.

Maak je borst dan maar nat... Online heeft zojuist ook weer prijsverhogingen doorgevoerd. Begonnen met 20 euro per maand, vanaf 1 juli wordt dat 33 euro :/

Verder wel een betrouwbare provider. Ben er al lid sinds Wanadoo.

• jongetje
PeterM007 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:57:
[...]

Maak je borst dan maar nat... Online heeft zojuist ook weer prijsverhogingen doorgevoerd. Begonnen met 20 euro per maand, vanaf 1 juli wordt dat 33 euro :/
Dat komt omdat ze een " Doorbraak" hebben :?
https://www.totaaltv.nl/n...-internet-bij-abonnement/

Ze leveren het snelt mogelijke (wat volgens mij al zo is) en het verschil is dat iedereen daardoor ook het hoogste bedrag betaald ipv korting krijgt als niet zo snel leverbaar is. Zo wil ik ook wel een doorbraak in mijn salaris.

• PeterM007
jongetje schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 16:02:
[...]

Dat komt omdat ze een " Doorbraak" hebben :?
https://www.totaaltv.nl/n...-internet-bij-abonnement/

Ze leveren het snelt mogelijke (wat volgens mij al zo is) en het verschil is dat iedereen daardoor ook het hoogste bedrag betaald ipv korting krijgt als niet zo snel leverbaar is. Zo wil ik ook wel een doorbraak in mijn salaris.
Zeer bijzonder... het lijkt wel alsof ze van hun klanten af willen. Klantenservice is ook niet om over naar huis te schrijven: hang inmiddels 30 minuten in de wacht.

• PeterM007
PeterM007 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 16:05:
[...]

Zeer bijzonder... het lijkt wel alsof ze van hun klanten af willen. Klantenservice is ook niet om over naar huis te schrijven: hang inmiddels 30 minuten in de wacht.
Uiteindelijk de klantenservice gesproken. Men gaat de prijs verhogen per 1 juli van 30 naar 33 euro. Hiervoor krijg je dan Maximaal internet (ofwel wat maximaal haalbaar is op het adres). Je kunt er dan voor kiezen om kosteloos op te zeggen.

Toen ik vroeg of ik gebruik kon maken van de actie voor 22 euro 3 maanden en daarna 32 euro (dus goedkoper dan wat ik ga krijgen) gaf men aan dat dit alleen voor nieuwe klanten is. Optie is dan om het abonnement op te zeggen (met risico op aantal dagen geen internet) en vervolgens een nieuw abbo af te sluiten 8)7 Verder kon de klantenservice hier niets mee doen, maar ik ga toch maar eens nadenken over een andere provider.

Acties:
  • +6Henk 'm!
  • Pinned

• paulvdwal
Mij is het trouwens inmiddels gelukt mijn Fritz!Box 7490 met Firmware 07.01 aan te sluiten op Online.nl.
Hij heeft er 18 uur over gedaan om een lease te krijgen.
Annex A verbinding, maar een Annex B zou ook geen probleem zijn, daar de straatkast schijnbaar een Vectoring VDSL2 multimode annex aan boord heeft.

Ik heb gebruikt:
  • DNS op de Online DNS gezet, dit later nadat de lease er was terug gezet naar Google, die is sneller.
  • DNS uit de Zyxel gehaald: 194.134.216.6 en 194.134.216.70
  • DNS ingevoerd handmaig onder Internet > Account information > DNS server
  • Use other DNSv4 servers > invoeren DNS adressen en Apply
  • Internet > Account information > internet connection > Select your internet service provider:
    Other Internet Service Provider
  • Name: OnlineNL
  • Connection to a DSL line aanvinken
  • Is account information required? . No
  • Connection Settings > Change connection settings
  • VLAN Settings > Use VLAN for internet access aanvinken
  • VLAN-ID op 1001 zetten
  • DSL ATM Settings > VPI 8 en VCI 35
  • Encapsulation > Bridged (Routed Bridge Encapsulation)
  • Obtain the IP address automatically (DHCP) aanvinken
  • DHCP host name: fritz.box
  • Connected network devices are also allowed to establish their own internet connections (not recommended) Uitlaten
  • Check the internet connection after "Apply" has been clicked (eigen keuze, bij mij duurde het 18 uur voor de lease kwam en faalde de check dus steeds)
  • Apply en dan begint het wachten op de lease van Online!
Overzicht van de instellingen
Voor mij heeft dit gewerkt, waarbij ik moet aantekenen dat ik dus wel al een DSL sync had, alleen geen WAN IP kreeg toegewezen (omdat ik niet lang genoeg wachtte).

Uiteindelijk speedtest resultaat zonder kabels te vervangen, op dezelfde server en bekabeld getest:
Fritz: 100,93 Mbit/s down en 24,57 Mbit/s up met een ping van 12ms.
Zyxel: 85 Mbit/s down en 22,25 Mbit/s up met een ping van 16ms.
(en daarnaast is de WiFi van de 7490 behoorlijk beter!)

Wel gek dat de doorvoer (bekabeld) zo laag is bij de Zyxel, die trainde namelijk wel in op 99.422Mbps/26.340Mbps.
Fritz traint in op 101679kbit/s/24682kbit/s.

Allen bedankt voor de hulp!

paulvdwal wijzigde deze reactie 26-05-2019 13:11 (80%)
Reden: spelling verbeterd en op verzoek van ThinkPad instellingen uitgeschreven

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LIMIT-AR
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 23-01 07:41
paulvdwal schreef op zondag 26 mei 2019 @ 08:00:
Wat gek dat de prijs omhoog gaat.
Nergens terug te vinden behalve die "advertorial" bij TotaalTV waarbij geen prijzen worden genoemd.

Website van Online spreekt ook nergens over.
En hun bijgewerkte prijslijst (1 Juli 2019) veranderd alleen het bel tarief:
https://www.online.nl/over-online/tarieven/
De nieuwe prijslijst staat hier.

https://www.online.nl/kla...Prijswijziging%201%20juli

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paulvdwal
Fraai, maar even vragen wat de gevolgen zijn, ik ben op 17 mei klant geworden.
Ik betaal nu €32 per maand en zou dus €34 moeten gaan betalen.

op een andere pagina staat:
Kan ik mijn huidige abonnement wijzigen of opzeggen?
De duur van uw contract en de contractvoorwaarden veranderen niet. Wilt u naar aanleiding van deze e-mail uw abonnement wijzigen of kosteloos opzeggen? Neem dan binnen een maand contact met ons op.
Bijzonder en nogal tegenstijdig!
Contract voorwaarden veranderen niet (dus een jaar is nog steeds een jaar voor de klant)
Maar kosteloos opzeggen kan wel...?

Dus verschillende pagina's met verschillende prijzen en verschillende uitleggen:
Prijslijst - geldig vanaf 1 december 2018
Prijslijst - geldig vanaf 1 juli 2019 (Oud?)
Prijslijst - geldig vanaf 1 juli 2019 (Nieuw?)
Informatie Prijswijziging 1 juli - versie 1
Informatie Prijswijziging 1 juli - versie 2

Leuk dat ze verwijzen naar Mijn Online, daar kan ik nog steeds niet inkomen.
Email en wachtwoord werken wel voor webmail maar bij het klanten portaal krijg ik een fout:
Bij het klanten portaal krijg ik de fout:
Inloggen is niet gelukt. Controleer uw gebruikersnaam en wachtwoord.
Als ik dan wachtwoord probeer te herstellen zegt hij:
Gebruikersnaam en klantnummer komen niet overeen. Probeer het opnieuw.
En bij gebruikersnaam vergeten:
Could not send Lost Username

"Klanten service" kan daar al sinds de aanmelding op 17-4 niets aan veranderen.

paulvdwal wijzigde deze reactie 26-05-2019 13:13 (85%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ThinkPad

ThinkPad

Kosteloos opzeggen moet altijd kunnen, is wettelijk geregeld. Zie: https://www.consuwijzer.n...n-of-algemene-voorwaarden

@paulvdwal Zet de volledige Fritz!box settings nog even in je vorige post, dat is makkelijker terug te vinden via zoekfunctie en dan staat het ook op Tweakers, mocht de site waar je naar linkt ooit uit de lucht gaan ;)

ThinkPad wijzigde deze reactie 26-05-2019 12:49 (38%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erik1805
paulvdwal schreef op zondag 26 mei 2019 @ 08:00:
Mij is het trouwens inmiddels gelukt mijn Fritz!Box 7490 met Firmware 07.01 aan te sluiten op Online.nl.
Hij heeft er 18 uur over gedaan om een lease te krijgen.
Annex A verbinding, maar een Annex B zou ook geen probleem zijn, daar de straatkast schijnbaar een Vectoring VDSL2 multimode annex aan boord heeft.

Ik heb gebruikt:
  • DNS op de Online DNS gezet, dit later nadat de lease er was terug gezet naar Google, die is sneller.
  • DNS uit de Zyxel gehaald: 194.134.216.6 en 194.134.216.70
  • DNS ingevoerd handmaig onder Internet > Account information > DNS server
  • Use other DNSv4 servers > invoeren DNS adressen en Apply
  • Internet > Account information > internet connection > Select your internet service provider:
    Other Internet Service Provider
  • Name: OnlineNL
  • Connection to a DSL line aanvinken
  • Is account information required? . No
  • Connection Settings > Change connection settings
  • VLAN Settings > Use VLAN for internet access aanvinken
  • VLAN-ID op 1001 zetten
  • DSL ATM Settings > VPI 8 en VCI 35
  • Encapsulation > Bridged (Routed Bridge Encapsulation)
  • Obtain the IP address automatically (DHCP) aanvinken
  • DHCP host name: fritz.box
  • Connected network devices are also allowed to establish their own internet connections (not recommended) Uitlaten
  • Check the internet connection after "Apply" has been clicked (eigen keuze, bij mij duurde het 18 uur voor de lease kwam en faalde de check dus steeds)
  • Apply en dan begint het wachten op de lease van Online!
Overzicht van de instellingen
Voor mij heeft dit gewerkt, waarbij ik moet aantekenen dat ik dus wel al een DSL sync had, alleen geen WAN IP kreeg toegewezen (omdat ik niet lang genoeg wachtte).

Uiteindelijk speedtest resultaat zonder kabels te vervangen, op dezelfde server en bekabeld getest:
Fritz: 100,93 Mbit/s down en 24,57 Mbit/s up met een ping van 12ms.
Zyxel: 85 Mbit/s down en 22,25 Mbit/s up met een ping van 16ms.
(en daarnaast is de WiFi van de 7490 behoorlijk beter!)

Wel gek dat de doorvoer (bekabeld) zo laag is bij de Zyxel, die trainde namelijk wel in op 99.422Mbps/26.340Mbps.
Fritz traint in op 101679kbit/s/24682kbit/s.

Allen bedankt voor de hulp!
Werkt tv van online ook of alleen internet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HhK1907
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 23-01 16:41
Paar maanden terug hebben ze de internetleidingen in mijn straat vernieuwd waardoor ik nu 98Mb/s kan halen ipv 14 Mb/s :F . Toen had ik Online gebeld, waar ik gevraagd had of ik gebruik kon maken van de nieuwe snelheid, ze zeiden dat ik kosteloos de snelheid van mijn abonnement kon wijzigen. Vorige week kwam ik er achter dat dit ook meteen een contractverlenging van een jaar met zich mee nam, dus was ik not amused. Gebeld met de klantenservice, waarbij ze zeiden dat het in de algemene voorwaarden stond dus ze konden er niets aan doen.

Nu de kans om alsnog weg te gaan bij Online, echter weet ik naar welke provider. Ik twijfel tussen NLE en tmobile thuis, tele2 heb ik geen goede ervaringen mee, en voor de rest valt er niet echt veel uit te kiezen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 00:01
HhK1907 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 10:26:
Toen had ik Online gebeld, waar ik gevraagd had of ik gebruik kon maken van de nieuwe snelheid, ze zeiden dat ik kosteloos de snelheid van mijn abonnement kon wijzigen. Vorige week kwam ik er achter dat dit ook meteen een contractverlenging van een jaar met zich mee nam, dus was ik not amused.
Waarom blijf je niet gewoon zitten? Ik zou niet overstappen alleen omdat je nu even boos bent, maar pas als je bij een andere provider veel minder gaat betalen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erik1805
Vandaag overgezet naar Online. Alles ging zonder problemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Erik1805 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 20:56:
[...]

Daar ben ik ook benieuwd naar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erik1805
Alles werkt maar het zappen gaat wel traag. Meer die dit ervaren?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• el_paolo
HhK1907 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 10:26:
Paar maanden terug hebben ze de internetleidingen in mijn straat vernieuwd waardoor ik nu 98Mb/s kan halen ipv 14 Mb/s :F . Toen had ik Online gebeld, waar ik gevraagd had of ik gebruik kon maken van de nieuwe snelheid, ze zeiden dat ik kosteloos de snelheid van mijn abonnement kon wijzigen. Vorige week kwam ik er achter dat dit ook meteen een contractverlenging van een jaar met zich mee nam, dus was ik not amused. Gebeld met de klantenservice, waarbij ze zeiden dat het in de algemene voorwaarden stond dus ze konden er niets aan doen.

Nu de kans om alsnog weg te gaan bij Online, echter weet ik naar welke provider. Ik twijfel tussen NLE en tmobile thuis, tele2 heb ik geen goede ervaringen mee, en voor de rest valt er niet echt veel uit te kiezen.
Ik ben net overgestapt van NLEx naar Online en ik moet zeggen dat NLEx toch wel een stuk beter is:
-veel snellere mediabox (van KPN)
-betere WIFI-snelheid (met NLEx haalde ik tussen de 90 en 100 mbps, bij Online maximaal 40 mbps. Via ethernet haal ik wel 85 mbps dus dat is wel netjes). De experia modem is gewoon stukken beter dan de zyxel.
-bij NLEx kun je vrijwel alle zenders terugkijken, bij Online slechts enkele. Gratis opnemen bij Online heb je niet zoveel aan want je kunt bij de commerciële zenders niet voorruit spoelen.

Zodra ik mijn jaartje erop heb zitten ga ik dus weer terug naar NLEx (of Oxxio als ze een goed aanbod hebben tegen die tijd)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• el_paolo
Erik1805 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 20:49:
Alles werkt maar het zappen gaat wel traag. Meer die dit ervaren?
Ja dat is normaal bij de media-box van Online.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erik1805
Ik ben op zich wel tevreden. Maximaal haalbare snelheid is bij mij rond de 63mb/s en dat haal via wifi 50. Dat is prima. Alleen de Mediabox is traag maar kan daar wel aan wennen. Is een stuk voordeliger dan NLE.

Aangegeven op mijn adres : Jouw maximale internetsnelheid is 63 Mb/s down en 10Mb/s up.

Erik1805 wijzigde deze reactie 28-05-2019 09:08 (22%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MensionXL

MensionXL

Optimaliseren!

Ik zit al vanaf het begin op internet only 100Mbit/s, maar blijkbaar moet dat opeens €2/maand duurder voor hetzelfde. Dan maar eens kijken of het gras bij T-Mobile Thuis groener is :)

Hint voor de mensen die ook twijfelen om over te stappen, je krijgt een dikke cashback bij T-Mobile Thuis: https://www.cashbackxl.nl/webshops/t-mobile-thuis

MensionXL wijzigde deze reactie 28-05-2019 10:39 (22%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 19:35
Valux7_ schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:43:
[...]

ik heb precies dezelfde overstap twee maanden geregeld, ik ga op 07-06 over, ik zal jullie op de hoogte houden... tot nu toe duidelijke communicatie over de stand van zaken (wanneer ik het installatiepakket kan verwachten, het binnen krijgen van de inloggegevens e.d.) en helemaal niks te klagen...

ook zal ik kort de verschillen in de Setopbox voor TV aankaarten, tot nu toe namelijk altijd dezelfde gehad (KPN, Telfort en NLEx, daar altijd erg tevreden over geweest).
Ja koekoek.

doorgaans laten mensen alleen van zich horen als iets niet goed werkt, er zijn weinig mensen die uit zichzelf een positief verhaal gaan delen over "iets wat gewoon moet werken".
let wel op dat dit een budgetprovider blijft, en dat zaken als de klantenservice wat minder kunnen zijn dan die van de concurenten (al kan veel slechter dan NLEx niet wat mij betreft). een echte tweaker zal de klantenservice echter niet vaak nodig hebben ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Majora
  • Laatst online: 21-01 20:11
MensionXL schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:37:
[Afbeelding]

Ik zit al vanaf het begin op internet only 100Mbit/s, maar blijkbaar moet dat opeens €2/maand duurder voor hetzelfde. Dan maar eens kijken of het gras bij T-Mobile Thuis groener is :)

Hint voor de mensen die ook twijfelen om over te stappen, je krijgt een dikke cashback bij T-Mobile Thuis: https://www.cashbackxl.nl/webshops/t-mobile-thuis
Weet jij of ik nu gewoon tussentijds mag overstappen zonder gedoe?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MensionXL

MensionXL

Optimaliseren!

Majora schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 17:09:
[...]

Yep dat mag zeker en zonder kosten. Dit is een prijsverhoging welke niet is opgenomen in het contract (zoals inflatiecorrectie).

Succes met je keuze :)

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 01:25

Famous

R 400+

Majora schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 17:09:
[...]

Ze hebben zelfs een "special" keuze menu.
Belt u voor opzegging? Toets 4
Belt u naar aanleiding van tariefwijziging? Toets 1

zoiets was het.

Ik heb nog nooit zo makkelijk opgezegd zonder vragen, nieuw aanbod of mij proberen te houden. Opzeggen kon vanaf 1 juli omdat dat het contract gewijzigd wordt, prima.
Vanaf 28 juni heb ik T-Mobile :)

Xbox live: Ghesous

• Erik1805
J-roenn schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 16:06:
[...]

ik heb precies dezelfde overstap twee maanden geregeld, ik ga op 07-06 over, ik zal jullie op de hoogte houden... tot nu toe duidelijke communicatie over de stand van zaken (wanneer ik het installatiepakket kan verwachten, het binnen krijgen van de inloggegevens e.d.) en helemaal niks te klagen...

ook zal ik kort de verschillen in de Setopbox voor TV aankaarten, tot nu toe namelijk altijd dezelfde gehad (KPN, Telfort en NLEx, daar altijd erg tevreden over geweest).

[...]

doorgaans laten mensen alleen van zich horen als iets niet goed werkt, er zijn weinig mensen die uit zichzelf een positief verhaal gaan delen over "iets wat gewoon moet werken".
let wel op dat dit een budgetprovider blijft, en dat zaken als de klantenservice wat minder kunnen zijn dan die van de concurenten (al kan veel slechter dan NLEx niet wat mij betreft). een echte tweaker zal de klantenservice echter niet vaak nodig hebben ;)
Ik ben sinds 27-5 over van NLE naar Online. Overstap ging prima en goede communicatie van Online.
Alleen de setopbox is aanzienlijk trager dan die van NLE

• 8mile13
  • Laatst online: 15:23
Als ik een week geen internetverbinding heb buiten eigen schuld kan ik dan een vergoeding vragen bij provider?

• ThinkPad

ThinkPad

8mile13 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:16:
Als ik een week geen internetverbinding heb buiten eigen schuld kan ik dan een vergoeding vragen bij provider?
Vragen kan altijd, maar of je er recht op hebt weet ik niet. In het verleden met Telfort stelden ze het zelf voor toen ik een maand lang een hele trage verbinding had (was een fysiek probleem in wijkkast).

• Famous

Famous

R 400+

8mile13 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:16:
Staat gewoon in de prijslijst ;)

• 8mile13
ThinkPad schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:17:
[...]

Vragen kan altijd, maar of je er recht op hebt weet ik niet. In het verleden met Telfort stelden ze het zelf voor toen ik een maand lang een hele trage verbinding had (was een fysiek probleem in wijkkast).
Oke. Ik las net wat in de nieuwe voorwaarden van Tele2*. Dus het ziet erna uit dat compensatie sinds 1 juli 2017 verplicht is.

*12.3
Met ingang van 1 juli 2017 is Tele2 een compensatie (als bedoeld in artikel 7.1a van de Telecommunicatiewet) verschuldigd als de levering van de Dienst als gevolg vaneen storing in het netwerk voor meer dan 12 uur volledig isonderbroken. Iedere 24 uur waarin de storing zich voordoet bedraagt de compensatie per 24 uur:

• 8mile13
Famous schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:21:
[...]

Staat gewoon in de prijslijst ;)

[Afbeelding]
Oke. Ik ontving vandaag de nieuwe voorwaarden. Die prijslijst is ook actueel neem ik aan?

• Famous

Famous

R 400+

8mile13 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:37:
[...]
Oke. Ik ontving vandaag de nieuwe voorwaarden. Die prijslijst is ook actueel neem ik aan?
Dat is een screenshot van de nieuwe prijslijst.

Hier vindt je beide:
https://www.online.nl/over-online/tarieven/

Acties:
  • +2Henk 'm!

• J-roenn
misschien kan trouwens iemand de topictitel veranderen van online naar online.nl, dit topic is met zoeken zo goed als niet te vinden...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• paulvdwal
Erik1805 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 20:56:
[...]

Ik zelf heb alleen internet via Online.nl, geen TV abbo.
Dat kan ik je pas na 24 Juni vertellen als ik Internet en TV aansluit bij mijn schoonmoeder (en ook daar een 7490 ophang)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OttiglioM
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 19:58
paulvdwal schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 18:37:
............. als ik Internet en TV aansluit bij mijn schoonmoeder (en ook daar een 7490 ophang)
Heeft je schoonmoeder glasvezel? Met die 7490 bedoel je de Fritzbox neem ik aan. Goed voor een krachtige WiFi en DECT. Daar heb ik veel vertrouwen in. Voor interactieve televisie zal nog een extra kastje nodig zijn. Weet je ook welke dat wordt? Op het satelliet forum wordt nogal smalend gesproken over de M7 MZ101 van CanalDigital. Traag als stroop en onbegrepen vastlopers behoren tot de vaak geuite klachten.

• paulvdwal
OttiglioM schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 18:01:
[...]

Heeft je schoonmoeder glasvezel? Met die 7490 bedoel je de Fritzbox neem ik aan. Goed voor een krachtige WiFi en DECT. Daar heb ik veel vertrouwen in. Voor interactieve televisie zal nog een extra kastje nodig zijn. Weet je ook welke dat wordt? Op het satelliet forum wordt nogal smalend gesproken over de M7 MZ101 van CanalDigital. Traag als stroop en onbegrepen vastlopers behoren tot de vaak geuite klachten.
Nee, VDSL2, direct op de nummercentrale, 358meter afstand, single pair aansluiting, geen vectoring.
Maximaal down: 49Mbit/s en up: 10Mbit/s
En ja, de Fritz!Box 7490, die gebruik ik zelf ook bij Online.nl (zonder TV), stuk beter dan de Zyxel.
Nog even zien hoe ik dat TV profiel ga inladen, maar waarschijnlijk dit: Link

En nog geen idee wat ze gaan leveren voor de tv, de M7 MZ100 of M7 MZ101.
Aansluiten daarvan zal via een Draadloze Verbindingsset 1200 (KPN branded) gaan.
De klachten wel al gezien, ze komt vanaf een Ziggo HorizonBox, die was al verschrikkelijk traag, vaak geen geluid en enorm veel stroom verbruikend, dus weinig verschil/verslechtering/verbetering.

• OttiglioM
Dank je voor de info. In onze omgeving gaat mogelijk glasvezel aangelegd worden. Mits een 50% deelname gehaald gaat worden. Ondanks deze onzekerheid moeten we ons nu al vastleggen op een Provider. Indien glasvezel buitenaf het gaat winnen wordt dat of Online of Delta/Caiway.

Persoonlijk vind ik stabiliteit en comfort belangrijker dan het gegeven of het nu een tientje meer of minder per maand gaat kosten. Maar als echte Nederlanders laten we ons vooral leiden door de prijs. En klagen vervolgens steen en been indien de kwaliteit te wensen over laat. Ik had gehoopt had op een beter kastje dan één van die brakke M7 boxen.

Het grootste bezwaar waar ik nu tegenaan loop is dat mogelijkheid tot opnemen maar zeer beperkt is. Ondanks dat de brochure overloopt van superlatieven. Doorspoelen van lange reclameblokken is er niet meer bij. Althans bij RTL. Niet zo'n ramp dus. Verder ontbreken de Belgische zenders in het aanbod van op te nemen zenders. Tot nu toe betreft meer dan de helft van onze opnames series van één of Canvas. Die bekijken we dan als een blok op een voor ons geschikt tijdstip. Dat zal niet meer gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paulvdwal
OttiglioM schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 14:12:
Dank je voor de info. In onze omgeving gaat mogelijk glasvezel aangelegd worden. Mits een 50% deelname gehaald gaat worden. Ondanks deze onzekerheid moeten we ons nu al vastleggen op een Provider. Indien glasvezel buitenaf het gaat winnen wordt dat of Online of Delta/Caiway.

Persoonlijk vind ik stabiliteit en comfort belangrijker dan het gegeven of het nu een tientje meer of minder per maand gaat kosten. Maar als echte Nederlanders laten we ons vooral leiden door de prijs. En klagen vervolgens steen en been indien de kwaliteit te wensen over laat. Ik had gehoopt had op een beter kastje dan één van die brakke M7 boxen.

Het grootste bezwaar waar ik nu tegenaan loop is dat mogelijkheid tot opnemen maar zeer beperkt is. Ondanks dat de brochure overloopt van superlatieven. Doorspoelen van lange reclameblokken is er niet meer bij. Althans bij RTL. Niet zo'n ramp dus. Verder ontbreken de Belgische zenders in het aanbod van op te nemen zenders. Tot nu toe betreft meer dan de helft van onze opnames series van één of Canvas. Die bekijken we dan als een blok op een voor ons geschikt tijdstip. Dat zal niet meer gaan.
Tsjah, premium zitten zonder premium te betalen kan niet natuurlijk ;)
Als je dat tientje extra niet uitmaakt, dan is Delta/Caiway mogelijk betrouwbaarder/bieden "meer" dan Online, maar helaas hebben die ook wel (lees: alle aanbieders in NL) wel minpunten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 24-01 23:00
Ik lees dat Online de prijzen verhoogt per 1 juli.. als ik nu via de website een abonnement afsluit betaal ik dan nog 6 maanden lang die 32.50 per maand en daarna 42.50 zoals ze aanbieden? Of wordt mijn tarief ook verhoogd of is dat pas na 1 jaar? Op de site reppen ze met geen woord over een prijsverhoging, behalve ergens in de FAQ's maar dat is gericht op bestaande klanten.

Deezers wijzigde deze reactie 04-06-2019 01:44 (20%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• J-roenn
J-roenn schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 16:06:
[...]

[...]

gisteren een mail gehad dat het installatiepakket verzonden is, komende vrijdag ga ik over, ik houd jullie op de hoogte :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 17:26
Sinds 1-4 over op Online.nl

* Eerste week had ik geen TV, compensatie van 5 euro gehad.
* Sinds de TV werkt is Begin Gemist niet te doen (blokjes om de paar seconden). Wordt al weken aan gewerkt zonder resultaat.
* Sinds kort kan ik niet meer doorspoelen in opnames (ik weet dat Online.nl daar weinig aan kan doen)
* De settopbox is zo traag dat je er tranen van in je ogen krijgt. Zappen duurt soms 10 seconden tussen 2 zenders.
* Settopbox heeft geen enkele extra functionaliteit (Netflix bv)
* Als klap op de vuurpijl wordt mij van de week medegedeeld dat mijn abo nu al 2,50 per maand duurder wordt

Ik dacht dat ik het nooit zou zeggen, maar ik mis NLE met KPN TV :{ Ondanks de administratieve chaos had ik tenminste geen partner in mijn nek met geklaag over de TV.

Heb mijn cashback al te pakken van 55 euro en kan nu gratis weg. Hoewel het internet en inclusieve Eredivisie prima zijn denk ik daar toch wel heel sterk over na.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VN1X
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 21-01 21:28
Misschien is dit geschikt voor een nieuw topic maar:

1. Mijn download snelheid is prima maar mijn upload schommelt tussen de 2 en 6mbps (op mijn desktop, bedraad) terwijl ik een glasvezel aansluiting heb van 50/50. Hoe kan dit?

2. Mijn desktop internet valt soms weg. Dit is bij twee desktops het geval geweest. Geen last hiervan via wi-fi of mijn consoles via ethernetkabels. Verder is het zo dat ik dit heb kunnen oplossen door het gebruik van een USB-ethernet adapter (dus fritzbox > kabel > usb adapter > desktop). Wat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OttiglioM
paulvdwal schreef op maandag 3 juni 2019 @ 18:41:
Tsjah, premium zitten zonder premium te betalen kan niet natuurlijk ;)
Echte premium providers zijn zeldzaam. Momenteel heb ik candig voor de TV en XS4all voor internet en een belbundel. Bij XS4all betaal ik een premium prijs (€56) voor voor ongeveer 8 Mb/s op ADSL. Ik heb recht op (veel) meer maar dat past niet door dat koperdraadje.

Bij Online ga ik € 65 betalen voor 100Mb/s up en down en een vergelijkbare belbundel. En dan is de TV inclusief. Voor mij klinkt dat best wel premium. Zeker indien er een Fritzbox 7490 bij zit vind ik dat zeker premium.

Het trage zappen van MZ 101 (Satelliet) lijkt ook van toepassing op de MZ 100 (IPTV). Tenminste, dat leid ik af uit de bijdrage van @Drardollan. Dat zou balen zijn. De aanleg van glasvezel is nog niet zeker in ons buitengebied maar mocht het komen dan wordt het toch Online voor het eerste jaar met een voorlopig behoud van mijn schotel met candig abo. Per saldo ben ik dan 9 euro duurder uit dan nu maar ja, het feit dat je van candig mag werken met een twintuner van eigen keuze, dat geeft pas echt een premium gevoel. Begin ik nu achter te komen....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Drardollan
Ik weet niet of ik een MZ 100 of 101 heb, ik weet wel dat het een verschrikking is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joop99
  • Laatst online: 21:57
OttiglioM schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:32:
[...]
...

Het trage zappen van MZ 101 (Satelliet) lijkt ook van toepassing op de MZ 100 (IPTV). Tenminste, dat leid ik af uit de bijdrage van @Drardollan. Dat zou balen zijn. De aanleg van glasvezel is nog niet zeker in ons buitengebied maar mocht het komen dan wordt het toch Online voor het eerste jaar met een voorlopig behoud van mijn schotel met candig abo. Per saldo ben ik dan 9 euro duurder uit dan nu maar ja, het feit dat je van candig mag werken met een twintuner van eigen keuze, dat geeft pas echt een premium gevoel. Begin ik nu achter te komen....
Ik gok dat de mz100 het oude Model is. ik zit zelf bij tweak, ook Canaldigitaal tv en daar leveren ze de mz101. Qua snelheid momenteel redelijk maar ik weet dat dit kan wisselen

• Drardollan
Tip voor mensen die de verhoging niet zo zien zitten. Bel ze om op te zeggen, levert je 4 maanden € 12,50 korting op.

Helaas lukt het bij mij niet, ik heb al een korting lopen. Die zou dan vervallen. Het systeem kon dat niet aan. Ik heb dan ook besloten om op te stappen, ga naar Oxxio toe. Zelfde product als NLEx levert (KPN reseller), maar NLEx kan pas 11 juli leveren en Oxxio 1 juli. En aangezien Online.nl nu eindigt op 1 juli....

Ook wist de medewerker mij te vertellen dat er een software update voor de TV onderweg is. Hiermee zou het trage zappen en blokjes bij Begin Gemist weg moeten zijn. Een planning was er niet te geven, 'hopelijk binnen een maand' was het beste antwoord.

• OttiglioM
Drardollan schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:55:
Ik weet niet of ik een MZ 100 of 101 heb, ik weet wel dat het een verschrikking is.
Ik heb nog even wat uitgezocht. Ik denk dat de MZ100 is voor uitsluitend IPTV is. Op de MZ101 kan je ook een LNB (satelliet) aansluiten. Ik denk dat die MZ101 primair voor ontvangst via de Satelliet is met daarbij interactieve mogelijkheden via de internet aansluiting. Dit is voor deelnemers die nog een bestaande schotel hebben. Via de schotel heb je (nu nog) een veel ruimer aanbod aan zenders dan via IPTV. Vooral FTA. (ongecodeerd vrij te ontvangen). Er is een tendens dat Candig steeds meer zenders uit haar abbo aanbod IPTV only maakt. Het lijkt erop dat ze vroeg of laat helemaal gaan stoppen met doorgifte via de Satelliet.

De MZ100 is wat eenvoudiger van opbouw. Indien je een MZ 101 hebt ziet de achterkant er zo uit:

• Drardollan
OttiglioM schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 18:15:
[...]

Ik heb nog even wat uitgezocht. Ik denk dat de MZ100 is voor uitsluitend IPTV is. Op de MZ101 kan je ook een LNB (satelliet) aansluiten. Ik denk dat die MZ101 primair voor ontvangst via de Satelliet is met daarbij interactieve mogelijkheden via de internet aansluiting. Dit is voor deelnemers die nog een bestaande schotel hebben. Via de schotel heb je (nu nog) een veel ruimer aanbod aan zenders dan via IPTV. Vooral FTA. (ongecodeerd vrij te ontvangen). Er is een tendens dat Candig steeds meer zenders uit haar abbo aanbod IPTV only maakt. Het lijkt erop dat ze vroeg of laat helemaal gaan stoppen met doorgifte via de Satelliet.

De MZ100 is wat eenvoudiger van opbouw. Indien je een MZ 101 hebt ziet de achterkant er zo uit:

[Afbeelding]
Heb het even opgezocht, heb een MZ101.

• krakendmodem
  • Laatst online: 21:22
OttiglioM schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 18:15:
[...]

[Afbeelding]
Hoewel het aanbod via de schotel veel groter is dan bij IPTV, blijf ik het vreemd vinden waarom Canaldigitaal anno 2019 nog steeds zenders niet in HD doorgeeft via de schotel. (voor de klanten zonder IPTV van CD). Het zal wel weer te duur voor ze zijn. Ook is Canal Digitaal tegenwoordig duurder dan een kabelaar. Dat was vroeger wel een USP van de schotel, lekker goedkoop en veel aanbod.

Wij hebben na meer dan 20 jaar Canal Digitaal de boel opgezegd en gaan voor TV naar KPN. De beeldkwaliteit is hetzelfde, ik zie het verschil niet. En voor veel zenders krijgen we zelfs HD terug wat Canaldigitaal niet had.

Zenders zoals Spike, RTL Z, Comedy Central worden in SD kwaliteit uitgezonden via de satelliet. Als ik de zenderlijst van Online bekijk, dan zijn ze wel in HD. Dan kan ik me amper voorstellen waarom het via de satelliet niet kan.

Schotel blijft nog wel even hangen, leuk voor de buitenlandse zenders (die we niet kijken)

We waren niet ontevreden over CD, maar door alles bij 1 provider te doen besparen we ineens 25 euro per maand. En dat tikt aan.

• PeterM007
Drardollan schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 16:13:
Tip voor mensen die de verhoging niet zo zien zitten. Bel ze om op te zeggen, levert je 4 maanden € 12,50 korting op.

...
Je bedoelt dat wanneer je wilt gaan opzeggen, ze je een aanbod doen van 12.50 korting per maand? Want ik heb dat geprobeerd en kreeg geen aanbod. Men vind het volgens mij wel prima dat je op wilt zeggen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Drardollan
PeterM007 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:54:
[...]

Je bedoelt dat wanneer je wilt gaan opzeggen, ze je een aanbod doen van 12.50 korting per maand? Want ik heb dat geprobeerd en kreeg geen aanbod. Men vind het volgens mij wel prima dat je op wilt zeggen.
Ze wist gisteren niet hoe snel ze het moest zeggen toen ik aangaf te willen eindigen n.a.v. de verhoging die een paar dagen terug aangekondigd is.

• OttiglioM
krakendmodem schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:43:
......., blijf ik het vreemd vinden waarom Canaldigitaal anno 2019 nog steeds zenders niet in HD doorgeeft via de schotel. (voor de klanten zonder IPTV van CD). Het zal wel weer te duur voor ze zijn.....
Je vraagt je wat af en geeft meteen het juiste antwoord :)

Bedrijfseconomisch vind ik het helemaal niet vreemd. Om diverse redenen is de satelliet markt al jaren lang krimpende. De kosten van de huur van transponders blijven onveranderd hoog. Vandaar dat ze steeds meer zenders op zou weinig mogelijk transponders proberen te proppen. En de abonnementskosten laten ze oplopen. Op het machtswoord van Fox Sport hadden ze geen andere mogelijkheid dan in die eisen mee te gaan. Dus iedereen betaalt nu €3 extra voor voetbal. Of je er nu van houdt of niet.

Het wordt nergens officieel gezegd maar het laat zich beredeneren dat de betaalde satellietmarkt in Nederland een keer te klein wordt om draaiende te houden. Vandaar dat ze nu ook op IPTV (o.a. via online) gaan inzetten. Jammer dat ze naast die prachtige Fritzbox een krakkemikkig kastje als de MZ10x gebruiken. Dat is m.i. een gemiste kans. Tenzij maar heel weinig gebruikers zich specifiek storen aan lange zaptijden en vastlopers. Dan zou er voor candig/online maar weinig aan de hand zijn.

Ik houd de schotel sowieso aan. Ik kijk juist heel veel buitenlandse FTA zenders. Ik overweeg zelfs mijn tien jaar oude twintuner/PVR te vervangen door een mooie VU+ box.

• mahsalti
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 30-12-2019
Erik1805 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:35:
Vandaag overgezet naar Online. Alles ging zonder problemen.
Heb je de fritzbox kunnen gebruiken? Net de klantenservice gesproken en gaf aan geen alternatieve modems te ondersteunen. vraag mij ook af hoe de ervaringen zijn in bridge mode. wil alleen vdsl 100/30.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ThinkPad

ThinkPad

@mahsalti Zie paulvdwal in "[Online.nl] Ervaringen & Discussie - Deel XXI" voor hoe je Fritz!box moet instellen. Had je overigens ook zelf kunnen vinden met de zoekfunctie ;)

ThinkPad wijzigde deze reactie 06-06-2019 14:08 (34%)

• krakendmodem
  • Laatst online: 21:22
OttiglioM schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:49:
[...]

Je vraagt je wat af en geeft meteen het juiste antwoord :)

Bedrijfseconomisch vind ik het helemaal niet vreemd. Om diverse redenen is de satelliet markt al jaren lang krimpende. De kosten van de huur van transponders blijven onveranderd hoog. Vandaar dat ze steeds meer zenders op zou weinig mogelijk transponders proberen te proppen. En de abonnementskosten laten ze oplopen. Op het machtswoord van Fox Sport hadden ze geen andere mogelijkheid dan in die eisen mee te gaan. Dus iedereen betaalt nu €3 extra voor voetbal. Of je er nu van houdt of niet.

Het wordt nergens officieel gezegd maar het laat zich beredeneren dat de betaalde satellietmarkt in Nederland een keer te klein wordt om draaiende te houden. Vandaar dat ze nu ook op IPTV (o.a. via online) gaan inzetten. Jammer dat ze naast die prachtige Fritzbox een krakkemikkig kastje als de MZ10x gebruiken. Dat is m.i. een gemiste kans. Tenzij maar heel weinig gebruikers zich specifiek storen aan lange zaptijden en vastlopers. Dan zou er voor candig/online maar weinig aan de hand zijn.

Ik houd de schotel sowieso aan. Ik kijk juist heel veel buitenlandse FTA zenders. Ik overweeg zelfs mijn tien jaar oude twintuner/PVR te vervangen door een mooie VU+ box.
Canal Digitaal is opzich wel op de goede weg qua apps. Ze waren de "eerste" met een smart TV app waarmee je live tv kan kijken. Als ze dat nu doorzetten en ook beschikbaar maken voor Android TV/Apple TV, en daar ook een gunstig prijskaartje aan hangen, dan kan Canal Digitaal opeens heel interessant worden.

De bedragen om online tv te kijken zijn wel (veel) voordeliger dan via de schotel.

Ook de mobiele app werkt redelijk. Het ziet er niet zo gelikt uit als de Ziggo/KPN variant, maar de stream blijft wel uren doorlopen op een Chromecast, dat is bij Ziggo niet het geval (ergens wel logisch omdat Ziggo 10x zoveel klanten heeft). Probeer eens een F1 te streamen, dat gaat bij Ziggo niet lang goed :+ .

Die brakke decoders zijn een gemiste kans. Ook het netwerk van Online is niet echt fantastisch, al verschilt dat per keer.

• mahsalti
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 30-12-2019
ThinkPad schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:08:
@mahsalti Zie paulvdwal in "[Online.nl] Ervaringen & Discussie - Deel XXI" voor hoe je Fritz!box moet instellen. Had je overigens ook zelf kunnen vinden met de zoekfunctie ;)
Die heb ik inderdaad ook gezien, echter kwam de klantenservice over alsof er geen "alternatief" zou werken. dus vraag mij af hoe dit met "nieuwe" klanten werkt ;)

Thanks!

toevoeging:
Heb de gok toch genomen en stap over op online.nl, zou eventueel de router met modem in bridge mode kunnen gebruiken en een andere router erachter te koppelen. Iemand een suggestie voor een leuke 802.11AC Routertje van een ander merk dan Asus?

mahsalti wijzigde deze reactie 06-06-2019 16:40 (20%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 15:34
Ik ben zo dom geweest om in zee te gaan met Online. Woensdag zou overstapdag zijn en Telfort heeft inderdaad netjes rond 12 uur de verbinding gekapt. Maar toen bleef de rest uit.
Dus ik heb nu een prachtige VVDSL lijn met 100/30 snelheid, maar geen internet. Krijg namelijk geen WAN ip adres!
Na meerdere keren bellen en Twitter chat moet ik afwachten tot volgende week voor een oplossing. Dus aangezien Pinksteren in aantocht is, zeker tot dinsdag geen internet.

Zou me niet verbazen als de pool ip adressen op zijn. Want ze wisten waar het probleem ligt, maar ik mag niet weten wat het is....

Bezint eer gij begint!

• J-roenn
J-roenn schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 08:31:

[...]

[...]

gisteren een mail gehad dat het installatiepakket verzonden is, komende vrijdag ga ik over, ik houd jullie op de hoogte :)
gisteren het pakket aangesloten, internet kwam rond 11:30 op, TV werkte vanaf ongeveer 16:30.

eerste bevindingen :
Snelheid tov NLEx iets lager (op het providermodem na met dezelfde apparatuur), bij Nlex zat ik precies op 100 Mbit Down en 28/29 up, bij Online is dat nu 90/26... geen merkbaar verschil voor mijn gebruik in ieder geval.

de tvbox valt me ook alles mee qua snelheid (mijn verwachtingen waren erg laag door dit topic), maar inderdaad wel trager dan de standaard Arcadyan die Telfort/KPN/NLEx gebruiken, en er missen wat handige trucjes qua doorspoelen enz... ook is uitzendinggemist duidelijk lagere kwaliteit dan live kijken, bij NLEx was dit volgens mij dezelfde kwaliteit als een live uitzending.

al met al na de eerste dag gebruik niet ontevreden.

• Cap
  • Niet online
Je bedoelt met uitzending gemist programma terugkijken / uitgesteld TV kijken via de gids toch, niet de uitzending gemist app van de NPO? Van dat laatste weet ik dat die bagger is. Als programma terugkijken via de gids ook zo brak is dan is dat wel een zware teleurstelling, dat had er wel even duidelijk bij vermeld mogen staan. Lekker dan, ben je een kwartiertje te laat voor de start die show of wedstrijd en dan mag je naar slecht beeld kijken? Ik ging uit van normale HD kwaliteit zoals inderdaad ook bij NLEx en Ziggo. Dat wordt volgend jaar dan weer snel terug naar een KPN (re)seller.

Cap wijzigde deze reactie 08-06-2019 16:56 (12%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• el_paolo
@ Cap Ik zie weinig tot geen verschil met live tv kijken en terugkijken via de gids. Dus maak daar maar geen zorgen over. Wat wel irritant is is dat je maar een paar zenders kan terugkijken. Bij NLEx/KPN kon ik alle zenders terugkijken.

el_paolo wijzigde deze reactie 08-06-2019 22:01 (32%)

• Drardollan
Begin Gemist is bij mij vooral blokjes kijken.

Ik ben echt heel blij dat ik over 3 weken weer terug ben bij KPN (via Oxxio), het waren 3 zware maanden.

• Erik1805
mahsalti schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:06:
[...]

Heb je de fritzbox kunnen gebruiken? Net de klantenservice gesproken en gaf aan geen alternatieve modems te ondersteunen. vraag mij ook af hoe de ervaringen zijn in bridge mode. wil alleen vdsl 100/30.
Nee helaas Fritzbox niet kunnen gebruiken.

• PeterM007
Drardollan schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 10:47:
[...]

Ze wist gisteren niet hoe snel ze het moest zeggen toen ik aangaf te willen eindigen n.a.v. de verhoging die een paar dagen terug aangekondigd is.
Net gebeld en kreeg inderdaad korting toen ik wilde gaan opzeggen. Dus wie ook de prijsverhoging niet ziet zitten: bel Online en krijg de korting.

Er zijn overigens verschillende kortingen per pakket.

Alleen internet: 5 euro korting
Internet + telefonie: 7,50 euro korting
Alles-in-1: 12,50 euro korting

Dit geldt dan voor de eerste 6 maanden.

PeterM007 wijzigde deze reactie 11-06-2019 14:56 (3%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Erik1805 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:29:
[...]

Nee helaas Fritzbox niet kunnen gebruiken.
Waarom niet, heb je deze methode geprobeerd? Zo ja, enig idee waarom het bij jou dan niet werkt? Heb je een ander modem?
mahsalti schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:15:
[...]

Die heb ik inderdaad ook gezien, echter kwam de klantenservice over alsof er geen "alternatief" zou werken. dus vraag mij af hoe dit met "nieuwe" klanten werkt ;)
Uiteraard zegt Online dat. Die hebben net als 99,9% van de providers helemaal geen zin in "gedoe" dus die leveren hardware met dichtgetimmerde standaardsettings om de kans dat het out of the box niet werkt te minimaliseren. Daarnaast heeft de klantenservice in 99% van de gevallen nogal weinig kaas gegeten van de techniek, de medewerker is vooral goed in het voorlezen van voorgekauwde scripts ter afhandeling van de vraag van de klant. Dus dit antwoord valt te verwachten. Dat betekent echter niet dat het niet kan. :P

Cap wijzigde deze reactie 11-06-2019 20:29 (52%)

• Erik1805
Cap schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 20:25:
[...]

Waarom niet, heb je deze methode geprobeerd? Zo ja, enig idee waarom het bij jou dan niet werkt? Heb je een ander modem?
Dat is alleen voor internet. Ik heb ook televisie erbij

• Famous

Famous

R 400+

Ik heb een ZyXEL VMG8324-B10A modem van Online staan (neem enkel internet af).
Gezien mijn router meer kan en alle instellingen daar al goed in staan wilde ik graag het verkeer via de router laten lopen.

De ZyXEL heb ik in bridge modus gezet en DHCP uitgezet. Dit resulteerde in een dubbele NAT en heb toen het IP adres van mijn router vast gezet en ingesteld met DMZ in de modem.
De dubbele NAT melding was weg en mijn internet werkte prima!

'S avond met wat vrienden online aan het gamen en opeens klapt al mijn internet eruit. Ik kon niet meer verbinden met de modem en heb deze gereset. Nadat die compleet was opgestart werkte het internet direct weer.
Nu werkt het internet wel maar blijft de dubbele NAT melding staan.

Iemand een idee waarom het internet eerst werkte en opeens eruit klapt (dubbele ip?)?
Of welke instelling mist waardoor het wel goed werkt?

Binnenkomende lijn -> modem
Modem -> router
Alle apparaten in de router geplugd

• jongetje
Als je router een intern adres heeft dan heb je altijd al NAT (hoe moet anders het externe adres omgezet worden naar een intern adres?). DMZ zorgt alleen dat je ene port forward doet van alle (externe) poorten naar je router.
Beter is om NAT en DHCP af te laten handelen door het modem/router van je provider en de Wi-Fi daarvan uit te schakelen. Dan heb je geen NAT meer (je router is dan wel een accespoint geworden).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• paulvdwal
Erik1805 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:05:
[...]

Dat is alleen voor internet. Ik heb ook televisie erbij
Heb je dit al geprobeerd?
https://online.gebruikers...6075&pid=53233#post_53233

• Cap
  • Niet online
Vind ik een goeie, ben alleen wel benieuwd WAT er precies gecombineerd wordt van die 2 config files, ik heb de XS4ALL en Online config files geexporteerd en bekeken en e.e.a. is me niet geheel duidelijk, wat precies wel en wat precies niet mee te nemen. ;)

Zie ook hier:
thebeast123 in "FRITZ!Box 7581 Online.nl geen internet toegang"

• J-roenn
Cap schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 16:55:
Je bedoelt met uitzending gemist programma terugkijken / uitgesteld TV kijken via de gids toch, niet de uitzending gemist app van de NPO? Van dat laatste weet ik dat die bagger is. Als programma terugkijken via de gids ook zo brak is dan is dat wel een zware teleurstelling, dat had er wel even duidelijk bij vermeld mogen staan. Lekker dan, ben je een kwartiertje te laat voor de start die show of wedstrijd en dan mag je naar slecht beeld kijken? Ik ging uit van normale HD kwaliteit zoals inderdaad ook bij NLEx en Ziggo. Dat wordt volgend jaar dan weer snel terug naar een KPN (re)seller.
via de gids een uitzending terugkijken is inderdaad een betere beeldkwaliteit, maar als ik via het menu zoek naar een uitzending dan is deze in veel lagere kwaliteit.... in principe geen probleem want dan zoek ik wel via de gids, je zou alleen verwachten dat het hetzelfde filmpje is wat je opvraagt maar dat blijkt dus niet zo te zijn.
Drardollan schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 22:06:
Begin Gemist is bij mij vooral blokjes kijken.

Ik ben echt heel blij dat ik over 3 weken weer terug ben bij KPN (via Oxxio), het waren 3 zware maanden.
hier heb ik hier gelukkig geen last van...

J-roenn wijzigde deze reactie 17-06-2019 11:37 (5%)

• arieh
  • Laatst online: 25-01 10:37
Eindelijk mijn abbo is opgeleverd.....snel model van telfort wisselen met die van online.

Helaas; geen internet (wel dsl...lijkt geen ip te hebben op wan)

Bellen met online: wij weten het ook niet...sturen een monteur.....over een week.

Hoop dat dit geen voorbode is voor de toekomst bij online.

Kan het dat er ergens in de centrale eerst een counter moet aflopen voordat er een nieuw ip wordt uitgedeeld aan een nieuw mode.?

• nescafe
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 20:15
Jep, als je je modem wisselt kan het zo een uur duren (of langer) is mijn ervaring.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• cornfed99111
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 15:34
cornfed99111 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 20:43:
Ik ben zo dom geweest om in zee te gaan met Online. Woensdag zou overstapdag zijn en Telfort heeft inderdaad netjes rond 12 uur de verbinding gekapt. Maar toen bleef de rest uit.
Dus ik heb nu een prachtige VVDSL lijn met 100/30 snelheid, maar geen internet. Krijg namelijk geen WAN ip adres!
Na meerdere keren bellen en Twitter chat moet ik afwachten tot volgende week voor een oplossing. Dus aangezien Pinksteren in aantocht is, zeker tot dinsdag geen internet.

Zou me niet verbazen als de pool ip adressen op zijn. Want ze wisten waar het probleem ligt, maar ik mag niet weten wat het is....

Bezint eer gij begint!
Morgen komt de Online monteur.
Benieuwd of die iets meer weet of kan.
Want mijn dsl verbinding met de straatkast is weg. Afgesloten.
Met afstand langzaamste en ondeskundigste isp die ik tegengekomen ben. Vroeger vaker overgestapt van isp tot isp. Zolder nog ligt vol met ADSL modems. Maar dit slaat tot nu toe alles.

• arieh
  • Laatst online: 25-01 10:37
arieh schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:11:
Eindelijk mijn abbo is opgeleverd.....snel model van telfort wisselen met die van online.

Helaas; geen internet (wel dsl...lijkt geen ip te hebben op wan)

Bellen met online: wij weten het ook niet...sturen een monteur.....over een week.

Hoop dat dit geen voorbode is voor de toekomst bij online.

Kan het dat er ergens in de centrale eerst een counter moet aflopen voordat er een nieuw ip wordt uitgedeeld aan een nieuw mode.?
Gisteren ook 2 keer met online gebeld...en een tweet achtergelaten.
Telefonische helpdesk had reeds monteur gepland voor volgende week woensdag.

Via twitter kreeg ik met twee keer heen en weer appen de suggestie dat het tweede aderpaar van het israpunt eens geprobeerd zou moeten worden......en jawel, signaal!!!! (Alhoewel langzamer dan telfort)

Vandaag de bekabeling nogmaals opnieuw gedaan. Inmiddels is de snelheid al hoger dan de 60 die ik van telfort had.

Maw....check ook je tweede ader paar een keer als er geen internet is na oplevering. Al met al geef ik een positieve duim aan de twitter supporter

arieh wijzigde deze reactie 20-06-2019 22:41 (3%)

• Cap
  • Niet online
Hierbij mijn ervaring mbt de overstap van NLEx naar Online i.c.m. een eigen modem/router (Fritz!Box) plus eerste indrukken van internet en TV. Tweedehands Fritz!Box 7581 op de kop getikt omdat zowel de DSL snelheid als de Wifi kalwiteit van het standaard Zyxel modem overal in twijfel getrokken wordt.

De overstap zelf verliep naadloos, op de aangegeven dag was 's ochtends vroeg de lijn al omgezet. Ik heb het Zyxel modem niet eens uitgepakt :P maar direct een Fritz!Box aan de lijn gehangen. Vooraf een profiel in de FB aangemaakt met VLAN 1001 voor internet en VLAN 4 voor IPTV, VPI 8 en VCI 35. Werkte perfect, direct na opstarten van de FB een WAN IP gekregen. FB meldt een cabelcapaciteit van 119 / 32 Mbps en traint in op 111 / 32 Mbps, identiek aan de waardes van de Experiabox 10 bij NLEx.

Speedtest.net geeft ping 10ms, up/down 94,5 Mbps / 29,3 Mbps. De snelheid begint bij elke test op 98 Mbps maar je ziet dat de speedcap bij Online iets agressiever is ingesteld dan bij NLE: waar die de hele test 100 Mbps bleef loopt deze steeds langzaam terug naar 94,5 Mbps. Daar kan ik mee leven. ;) De verbinding lijkt de eerste dagen in ieder geval stabiel, maar dit moet op de langere termijn natuurljk nog blijken.

Ervaringen TV:
- Beeldkwaliteit is in orde, ik merk geen verschil met KPN/NLEx op mijn OLED. Heb het natuurlijk niet direct A/B kunnen vergelijken.
- Zappen is trager dan NLE maar valt nog wel mee, druk ik op channel+/- dan duurt het c.a. 2 seconden voordat het infomenu met het nieuwe zendernummer verschijnt en in totaal duurt het c.a. 4,5 seconden voordat het beeld van de nieuwe zender verschijnt.
- Mijn LG tv is gewoon aan/uit te zetten via de afstandbediening, volume, mute, en AV input werkt ook, en ik kan ook mijn LG magic remote gebruiken om de box te bedienen (kwestie van een werkend merk/type box vinden in het LG menu).
- Op de slaapkamer stream ik via de Canal Digitaal app op telefoon/tablet naar een chromecast, werkt prima.
- Switchen tussen 2 zenders kan ook, via de back toets. Dit werkt ook op de LG magic remote.

Positief t.o.v. KPN/NLEx:
- Verschillende favorietenlijsten te maken en zendervolgorde naar eigen keus in te stellen. Algemeen, nieuws, sport, docu... _/-\o_
- Opnemen zit bij het pakket inbegrepen.
- Fox sports 1/2/3 zit bij het pakket inbegrepen.
- Meer zenders, o.a. Eurosport 2, National Geo Wild, NPO extra 1, 2 en politiek.
- Als je de box "uit" zet dan geeft hij i.t.t. tot de KPN box geen "zet de tv aan" beeld meer door.
- Ik kan na de box ook bedienen met de LG magic remote, inclusief het aan/uitzetten van de box. _/-\o_
- Spoelen gaat wat mij betreft duidelijkerdan bij KPN/NLEx, in stapjes van een halve minuut. Bij KPN belandde ik altijd op een ander punt dan het beeld aangaf, dan moest ik nog een keer corrigeren.

Nadelen t.o.v. KPN/NLEx:
- Geen BBC 1/2. Ik vind toch wel dat dit in een basispakket thuis hoort. ;(
- Tragere box: gids en menu laden trager dan bij KPN, zappen is trager.
- Tijdens het kijken van live TV kan je niet direct even terugspoelen als je even een stukje gemist hebt. Je moet dan kiezen voor "begin gemist" (groene knop) en vooruitspoelen naar het juiste punt. Truukje: als je meteen aan het begin bij het gaan kijken naar een programma even een seconde op pauze zet en dan weer play dan staat de box meteen in "uitgesteld kijken" stand en kan je natuurlijk wel terugspoelen.

Al met al lijkt het tot nu toe voor mij een goede deal want ik ben dankzij de voorgenomen (en weer ingetrokken ;)) zenderwijziging van NLEx van mijn anderhalf jaar resterende contracperiode voor de volle mep af. Nu 1-jarig Online incl 6 maanden 10 euro korting, plus 100 euro cash back (wat ik deels geïnvesteerd heb in het FB modem).

Cap wijzigde deze reactie 06-07-2019 20:48 (4%)

Pagina: 1 ... 24 ... 27 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True